F16's zouden een helicopter hebben neergeschoten. Gaat wel hard tegen hard nu

If it aint fixed, it's broken.
Kilicdaroglu voor de CHP, Demirtas voor de HDP en Devletbahceli voor de MHP. Kilicdaroglu is een wijs man, maar is zo slecht in retoriek voor de Turkse bevolking. Met zijn manier van praten win je stemmen in Nederland, maar je moet overkomen als een leider met echte ruggengraat (wat Erdogan wel kan) om in Turkije een goede kans te hebben om wat te veranderen.Coltrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:00:
[...]
Met interesse gelezen, dank daarvoor. Zal me later verder inlezen. Maar kan je één leider uit de oppositie benoemen?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Nee dat ga ik niet want ik wil, in de afloop overkomen als vredig actievoerder voor de bestwil van de grondwet en het land maar niet het volk doodtrappen. Als je op burgers schiet en je wordt gepakt = vuurpeleton. Stil zitten in je tanks tot het klaar is, is een optie.Damian schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:00:
[...]
Wedden dat jij gericht gaat schieten als er een hele groep angry turks op je af komt rennen!
Dat is echt een escalatieTjebakka schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:05:
op NOS melding van 17 dode agenten en een F16 die een heli uit de lucht heeft geschoten..
[ Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 16-07-2016 01:07 ]
And it goes BRAAAAAPP!
De gemiddelde Turk roept niet dat homo's dood moeten. Maar dat weet je niet, omdat je waarschijnlijk de ballen verstand hebt van de Turkse situatie en er ook nooit komt. En Turken roepen ''Allahu akhbar' in zulke situaties als een 'god be with us', niet omdat ze pro-religieuze wetten zijn. En Koerden hebben hun eigen taal, mogen praten in die taal, les geven in die taal en straatborden in gebieden met veel Koerden zijn ook vertaald naar het Koerdisch. De enige Koerden die lijden zijn degene die achter de PKK staan, maar als je dat wilt verdedigen heb je nog heel veel te leren eer je over de kwestie mee mag praten.ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:04:
[...]
Geld is makkelijk en elke Turk die ik ken hoor ik alleen maar over de economie en het binaire "Allah Akhbar en alle koerden (homos etc vul maar in) moeten dood. Het is veel te gemakkelijk om geld, wat nooit sec door Erdo komt genoeg te vinden om die gast blind te volgen. Turkse kerels zijn erg gevoelig als ze zich aangevallen voelen maar vergeten helaas te kalmeren en te denken. Erdo heeft tig wetten zo ingericht dat alleen hij de baas is. Waarom is dat nodig als men toch van hem houdt en Erdo met de economie loyaliteit koopt?
Waarom zoveel lijden aanrichten onder koerden, syrie? Waarom niet hard de kustwacht op vluchtelingen afsturen die halverwege Griekenland verdrinken maar wel de EU afpersen. Alles in (erg Machiavelli) ingericht om zelf de oplossing te bieden voor de dingen die hij zelf veroorzaakt om vervolgens met een soort andre hazes snik het volk voor hem op te roepen terwijl hij ze om een winkelcentrum doodslaat. Het lijkt wel alsof hij alles voor zichzelf doet (dictator)
Verwijderd
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
ik heb 5 collegas uit turkije die dat roepen en die zitten daar 6 maanden per jaar in een moskee "studeren" om vervolgens mij en mijn overige collegas lastig te vallen met gepreek over homosexualiteit, in turkije worden mensen die buiten het islam echelon zitten lastig gevallen aangepakt of afgemaakt. Dito voor journalisten die zich 1 uur voor hun vlucht uit het land "verhingen" . Men hoeft daar niet te zijn om te snappen wat er gebeurt.iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:08:
[...]
De gemiddelde Turk roept niet dat homo's dood moeten. Maar dat weet je niet, omdat je waarschijnlijk de ballen verstand hebt van de Turkse situatie en er ook nooit komt. En Turken roepen ''Allahu akhbar' in zulke situaties als een 'god be with us', niet omdat ze pro-religieuze wetten zijn. En Koerden hebben hun eigen taal, mogen praten in die taal, les geven in die taal en straatborden in gebieden met veel Koerden zijn ook vertaald naar het Koerdisch. De enige Koerden die lijden zijn degene die achter de PKK staan, maar als je dat wilt verdedigen heb je nog heel veel te leren eer je over de kwestie mee mag praten.
And it goes BRAAAAAPP!
Thanks againiChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:06:
[...]
Kilicdaroglu voor de CHP, Demirtas voor de HDP en Devletbahceli voor de MHP. Kilicdaroglu is een wijs man, maar is zo slecht in retoriek voor de Turkse bevolking. Met zijn manier van praten win je stemmen in Nederland, maar je moet overkomen als een leider met echte ruggengraat (wat Erdogan wel kan) om in Turkije een goede kans te hebben om wat te veranderen.
En wat gebeurd er als ze dat niet doen denk je?iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:10:
En voor wie roept dat de oppositie monddood werd gemaakt en hiermee weer een kans heeft: inmiddels heeft de grootste oppositiepartij zijn steun uitgesproken aan de huidige regering en duidelijk gemaakt dat ze tegen de coup zijn (live op televisie vanuit het kabinet).
People as things, that’s where it starts.
Als zij in een moskee studeren zijn het echt niet de gemiddelde Turken, die ken ik maar al te goed en die gaan 1 keer per week naar de moskee als ze tijd en zin hebben en zitten in het weekend met raki en vis op het balkon. En dan weet ik toch een stuk beter waar ik over praat als iemand die maar al te bekend is met alle lagen van de bevolking in Istanbul en Ankara, in vergelijking met jou, iemand die hier woont en al zijn informatie baseert op 5 mensen die hij kent.ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:11:
[...]
ik heb 5 collegas uit turkije die dat roepen en die zitten daar 6 maanden per jaar in een moskee "studeren" om vervolgens mij en mijn overige collegas lastig te vallen met gepreek over homosexualiteit, in turkije worden mensen die buiten het islam echelon zitten lastig gevallen aangepakt of afgemaakt. Dito voor journalisten die zich 1 uur voor hun vlucht uit het land "verhingen" . Men hoeft daar niet te zijn om te snappen wat er gebeurt.
Ik sta achter koerdische onafhankelijkheid. beetje selectief vissen in de tijdslijn tussen turkije en de koerden is precies dat.
Zou je dit enigszins kunnen vergelijken met Friesland?iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:08:
[...]
. En Koerden hebben hun eigen taal, mogen praten in die taal, les geven in die taal en straatborden in gebieden met veel Koerden zijn ook vertaald naar het Koerdisch.
-
Nouja,zegt dat echt zoveel? Als ze verwachten dat de coup het niet gaat halen, is het waarsch verstandiger om hem niet te steunen,nietwaar? Weet verdee weinig van de turkse politiek, maar nu openlijk steun betuigen lijkt me vrij gevaarlijkiChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:10:
En voor wie roept dat de oppositie monddood werd gemaakt en hiermee weer een kans heeft: inmiddels heeft de grootste oppositiepartij zijn steun uitgesproken aan de huidige regering en duidelijk gemaakt dat ze tegen de coup zijn (live op televisie vanuit het kabinet).
Prachtig, het eeuwige "ja, maar jij kent Turkije niet!"-argument.iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:13:
[...]
Als zij in een moskee studeren zijn het echt niet de gemiddelde Turken, die ken ik maar al te goed en die gaan 1 keer per week naar de moskee als ze tijd en zin hebben en zitten in het weekend met raki en vis op het balkon. En dan weet ik toch een stuk beter waar ik over praat als iemand die maar al te bekend is met alle lagen van de bevolking in Istanbul en Ankara, in vergelijking met jou, iemand die hier woont en al zijn informatie baseert op 5 mensen die hij kent.
Maar als het Turkse volk in Azië wil wonen is dat hun goede recht natuurlijk. Dan was dit een supersnel referendum uiteindelijk. #TREXITColtrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:12:
[...]
Thanks again
Wel kut dat retoriek boven ideeën staan. Soit, zonder je te willen aanvallen, en met respect voor de koers die Erdogan wil varen, hij past niet in de 'verlichte' EU. Ik spreek me niet uit over beter of slechter - ik heb mijn idee daarover - maar zoals Turkije nu bestuurd wordt, past die niet in het EU-plaatje.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En dan komen we terug bij de eerdere situatie: weer iemand die een uitspraak doet en complottheorieën verzint terwijl hij de ballen verstand heeft van de politiek in Turkije. Weet eens waar je over praat voor je in discussie gaat, want zo bevatten je posts wel erg weinig nuttige inhoud.RobinHood schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:12:
[...]
En wat gebeurd er als ze dat niet doen denk je?
"Ze waren niet tegen, dus ze waren voor! Landverraders!"
ik informeer mij overal en nergens dus je kunt het framen laten. Je bedient je al snel van het binaire Religie/koerden verhaal en de rest laat je liggen.iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:13:
[...]
Als zij in een moskee studeren zijn het echt niet de gemiddelde Turken, die ken ik maar al te goed en die gaan 1 keer per week naar de moskee als ze tijd en zin hebben en zitten in het weekend met raki en vis op het balkon. En dan weet ik toch een stuk beter waar ik over praat als iemand die maar al te bekend is met alle lagen van de bevolking in Istanbul en Ankara, in vergelijking met jou, iemand die hier woont en al zijn informatie baseert op 5 mensen die hij kent.
And it goes BRAAAAAPP!
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
knip, op de man reacties hoeven nietROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:15:
[...]
ik informeer mij overal en nergens dus je kunt het framen laten. Je bedient je al snel van het binaire Religie/koerden verhaal en de rest laat je liggen.
[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-07-2016 01:53 ]
wat ik zei, die gaan niet op hol slaan. Netjes blijven, ook in deze situatie is erg belangrijk.Rukapul schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:15:
Op Al Jazera drukken demonstranten live een groep gewapende militairen van het Taksim plein af.
And it goes BRAAAAAPP!
Die gaan dus echt niet ingrijpen in een Navo land...itsalex schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:16:
Er was ook gesproken over de Russen en dat lijkt mij ook best serieus. Als die de Bospurus oversteken tja dan gaat er wel meer gebeuren en dan? De situatie is wel heel vervelend.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Als je er nooit geweest bent, niet hebt gewoond, en alles baseert op je kennis die je van Turken in Nederland en westerse media krijgt, dan ken je Turkije inderdaad niet. Kun je wel doen alsof mijn argumenten kortzichtig zijn, maar vooralsnog is mijn onderbouwing toch een stuk accurater dan die van de gemiddelde Nederlander (nofi).RobinHood schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:14:
[...]
Prachtig, het eeuwige "ja, maar jij kent Turkije niet!"-argument.
Is het ook jouw regering? Net zoals die droeftoeters een uur geleden bij de NOS?iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:16:
[...]
Meer lag er ook niet dat goed onderbouwd was. 'Ik informeer mij overal en nergens'. Rest assured, dat is vast beter dan iemand die het nieuws op alle zenders uit Turkije volgt, er familie en vrienden heeft en er meermaals op vakantie gaat. Maar blijf vooral wat dingen roepen
Nuff said..iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:17:
[...]
Als je er nooit geweest bent, niet hebt gewoond, en alles baseert op je kennis die je van Turken in Nederland en westerse media krijgt, dan ken je Turkije inderdaad niet. Kun je wel doen alsof mijn argumenten kortzichtig zijn, maar vooralsnog is mijn onderbouwing toch een stuk accurater dan die van de gemiddelde Nederlander (nofi).
[ Voor 33% gewijzigd door St@m op 16-07-2016 01:19 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Klaar en afgelopen dus, zoals alles wat op dit gebied gebeurd. Van de ene kant ben ik daar dan weer blij over, maar van de andere kant zit er ook een sterk stemmetje in mijn hoofd: "ik wil zien wat gebeurd als het wel lukt".Rukapul schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:15:
Op Al Jazera drukken demonstranten live een groep gewapende militairen van het Taksim plein af.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
o maar het nieuws is maar 1 outlet en mensen die daar wonen kennen maar 1 mantra tenzij je van de verkeerde kant bent, op meerdere manieren, zoals activist,homo, feminist etc. De standaard turk zal zeggen dat de protesterende mensen genoeg gewaarschuwd waren enzo, alsof dat dan dus een excuus is om zo tekeer te gaan zoals men doet.iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:16:
[...]
Meer lag er ook niet dat goed onderbouwd was. 'Ik informeer mij overal en nergens'. Rest assured, dat is vast beter dan iemand die het nieuws op alle zenders uit Turkije volgt, er familie en vrienden heeft en er meermaals op vakantie gaat. Maar blijf vooral wat dingen roepen
Buiten de holle claim "ik ken er heul veul mensen" zeg je weinig inhoudelijks en zeker niks over de steeds toenemende onderdrukking van minderheden. tevens zeg je zelf sec turk nieuws te absorberen en ja dat is nu dus alleen maar pro-erdo. Want anders...iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:17:
[...]
Als je er nooit geweest bent, niet hebt gewoond, en alles baseert op je kennis die je van Turken in Nederland en westerse media krijgt, dan ken je Turkije inderdaad niet. Kun je wel doen alsof mijn argumenten kortzichtig zijn, maar vooralsnog is mijn onderbouwing toch een stuk accurater dan die van de gemiddelde Nederlander (nofi).
[ Voor 35% gewijzigd door ROFLASTC op 16-07-2016 01:21 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Niet mijn regering, wel mijn land. En voor het welzijn van dat land weet ik maar al te goed dat een coup zwaar kut is.St@m schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:17:
[...]
Is het ook jouw regering? Net zoals die droeftoeters een uur geleden bij de NOS?
knip, dit hoeft nietiChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:17:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-07-2016 01:51 ]
Maar welke waarde kan / moet daar aan gehangen worden als elementaire westerse concepten als een vrije democratie al te moeilijk zijn (nofi, uiteraard).iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:17:
[...]
1 outlet? 1 mantra? En iedereen is er of pro-AKP, of activist/homo/feminist? De standaardturk? Je denkt dat er een standaardturk is in een land met >70 miljoen man?ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:18:
[...]
o maar het nieuws is maar 1 outlet en mensen die daar wonen kennen maar 1 mantra tenzij je van de verkeerde kant bent, op meerdere manieren, zoals activist,homo, feminist etc. De standaard turk zal zeggen dat de protesterende mensen genoeg gewaarschuwd waren enzo, alsof dat dan dus een excuus is om zo tekeer te gaan zoals men doet.
Dan kan er bijna een slotje op dit topic nietwaar? Of alleen jij post-recht?iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:17:
[...]
Jouw bronnen zijn Turks en 'je familie en vrienden in Turkije' zijn onderworpen aan dezelfde gecensureerde bronnen (sorry, Erdogan houdt wat media betreft de touwtjes strak in handen, of je dat nu leuk vindt of niet. Bij elke 'boem' gaat Twitter op slot bijvoorbeeld. Denk toch eens na?) Je mag verder kijken, kan heus geen kwaad.iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:16:
[...]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
knip, dit hoeft nietRobinHood schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:19:
[...]
De oh zo onafhankelijke media van Turkije ja.
De Pravda sprak in de koude oorlog ook altijd de absolute waarheid
[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-07-2016 01:49 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hoeveel daarvan zijn Turks? Waarom gaat Twitter on lockdown als er iets gebeurt? Kom op man, zet je oogkleppen af. Je ziet daar enkel wat je mag zien. En kom niet aan met 'je bent er niet geweest' er zijn genoeg bewijzen van het feit dat wanneer er iets losgaat in Turkije (heel erg vaak) dat de mensen ter plaatse diditaal worden afgesneden van de buitenwereld. Vast democratie en zo. Word wakker aub.iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:21:
[...]
Zo jammer dat dit topic ZT is... Weet je uberhaupt hoeveel televisiezenders we hebben in Turkije? Heb je er ooit langer dan een uur naar gekeken? Je bent wel een idioot als je het huidige Turkije vergelijkt met de situatie in de koude oorlog. Lekker makkelijk he, dingen roepen zonder te weten waar je over praat.
Best, dan pak ik het Rusland van nu. De media daar is ook zo onafhankelijk, zeker als het over Oekraïne gaat.iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:21:
[...]
Zo jammer dat dit topic ZT is... Weet je uberhaupt hoeveel televisiezenders we hebben in Turkije? Heb je er ooit langer dan een uur naar gekeken? Je bent wel een idioot als je het huidige Turkije vergelijkt met de situatie in de koude oorlog. Lekker makkelijk he, dingen roepen zonder te weten waar je over praat.
If it aint fixed, it's broken.
I am the great Cornholio!
De mensen buiten Turkije beweren dat die media partijdig is. Ik weet dat er gewoon oppositie is, die mensen ook televisiezenders hebben en ook mogen roepen wat ze willen zolang het binnen de kaders van de wet blijft. Vergis je niet in hoe erg de westerse media zaken verdraait.wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:23:
[...]
Lekker makkelijk om mensen met een andere mening dan de jouwe voor 'idioot' uitmaken.
De media in Turkije is gewoon notoir onbetrouwbaar en partijdig. Als je kritiek hebt op de dictator Erdogan, wordt je bedrijf gesloten en overgenomen door zijn knechten, en gebruiken ze je zender voor pro-Erdogan propaganda.
Het schijnt dat Abotaleb al gebeld heeft.Leo1010 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:22:
Er is een ding wat zeker is, straatvegers hebben werk morgen.
Verwijderd
Kwa beeldvorming wel onverwacht, maar aan de andere kant zou het erg onhandig zijn om demonstranten met harde hand neer te slaan als je later het beeld wil neerzetten van redelijke verandering.Rukapul schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:15:
[ Voor 97% gewijzigd door Falcon op 16-07-2016 01:30 ]
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 16-07-2016 01:33 . Reden: even linkje gemaakt, niet iedereen wil die foto zien. ]
En dat is waarom de discussie over de media imho niet geheel off-topic is. De macht van de Turkse media is werkelijk enorm, dat zie je ook wel door alle mensen die nu de straat op gaan in Turkije, maar ook in Rotterdam en vast ook andere plaatsen.Goron schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:24:
NOS filmploeg met geweld weggejaagd bij de demonstratie in rotterdam vanwege 'westerse media die tegen erdogan zijn'
Lijkt me sterk dat er een pro-coupe publiek is aangezien alle politieke partijen zich tegen de coupe hebben uitgesproken. Iedereen lijkt voor democratie te zijn.Falcon schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:29:
Op nieuwszender wordt nu maar gesplit uitgezonden voor pro-coupe en pro-Endurgan:
https://twitter.com/nervana_1/status/754094134026203136
Is gedelete blijkbaar: Sorry, maar deze pagina bestaat niet!b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:30:
Tja, voor wat het waard is - de restanten van de plegers van de coup / staatsgreep...
[afbeelding]
(via - https://twitter.com/News5/status/754094003281244160/photo/1 )
Hopelijk houden ze zich een beetje rustig, ze zouden nu het centrum doortrekken.Goron schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:24:
NOS filmploeg met geweld weggejaagd bij de demonstratie in rotterdam vanwege 'westerse media die tegen erdogan zijn'
NOS meldde dat ze een demo door de stad wouden gaan doen. Niet echt een ideaal tijdstip dunkt me.RobinHood schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:31:
[...]
En dat is waarom de discussie over de media imho niet geheel off-topic is. De macht van de Turkse media is werkelijk enorm, dat zie je ook wel door alle mensen die nu de straat op gaan in Turkije, maar ook in Rotterdam en vast ook andere plaatsen.
Ook dat gedoe in Rotterdam zie ik overigens nog wel flink uit de klauw lopen, als de NOS al belaagd wordt, dat wordt interessant als de ME komt, want die wordt voor zo'n grote bijeenkomst van mensen echt wel opgetrommeld.
-
Vaag inderdaad, ik zag hem - en enkele seconden was alles (inclusief account) weg...Kecin schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:31:
[...]
Is gedelete blijkbaar: Sorry, maar deze pagina bestaat niet!
[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 16-07-2016 01:34 ]
[ Voor 92% gewijzigd door gambieter op 16-07-2016 01:35 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Uiteindelijk weet je pas het resultaat de day after. In de eerste uren van een staatsgreep moeten velen hun positie nog bepalen. Dat gaat om burgers, soldaten, politiek. Alleen militair strategische punten bezetten kan wel, maar daarna moet ook effectief het bestuur overgenomen worden en dan kan met weinig of veel geweld. Bij veel geweld is de kans dat men afhaakt groter.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:24:
[...]
Kwa beeldvorming wel onverwacht, maar aan de andere kant zou het erg onhandig zijn om demonstranten met harde hand neer te slaan als je later het beeld wil neerzetten van redelijke verandering.
Ik heb juist het idee dat alle kernzaken zijn afgedekt, en dat de bevolking vrijheid krijgt zich uit te drukken zolang dat niet met geweld gebeurt. De bevolking op straat is leuk, maar nauwelijks indicatief voor de controle over de kernzaken of als weerspiegeling van de algemene consensus of bereidheid voor de oude lijn te strijden.
Uiteraard is een mediabeeld relevant, maar zeker in een fase zoals die er is niets alleszeggend. Van buitenaf wordt er het een en ander gesteld over falen, maar wat zijn nu de echte signalen en bevestigingen?
Er liggen geen verklaringen van beide kanten dat het klaar is. Wie heeft er controle nu over de kernzaken? De relatieve rust vanuit het leger om mensen hun emotie te laten tonen doet mij denken dat ze aardig zeker zijn van wat er gaande is. Niet onvergelijkbaar met eerdere coupes.
Nogmaals, deze is nep; http://english.sina.com/world/p/2015/1123/867564.htmlb2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:33:
[...]
Vaag inderdaad, ik zag hem - en enkele seconden was alles (inclusief account) weg...
Lang leve de cache;
[afbeelding]
Als ik zo naar zijn kleding kijk en naar de andere soldaten kom ik tot de conclusie dat het geen soldaat is.SYQ schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:33:
Soldaat doodgeschoten door burgers als ik twitter mag geloven
foto : https://pbs.twimg.com/media/CncQevLWYAAjcTp.jpg (plas bloed en bedenkt met turkse vlag)
Dat is zoals aangegeven een foto van een helicrash van een paar jaar geleden, ik zie de link met de couppoging niet?b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:33:
[...]
Vaag inderdaad, ik zag hem - en enkele seconden was alles (inclusief account) weg...
Lang leve de cache;
https://i.imgur.com/IRX7J0v.png
Virussen? Scan ze hier!
Ongelooflijk hoe snel valse informatie de wereld in wordt geslingerd...Razr schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:34:
[...]
Nogmaals, deze is nep; http://english.sina.com/world/p/2015/1123/867564.html
volgens mij heb je gelijk, de schoenen horen idd niet bij een soldaatatillicious schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:34:
[...]
Als ik zo naar zijn kleding kijk en naar de andere soldaten kom ik tot de conclusie dat het geen soldaat is.
Zie ook de schoenen.
Thx - zelf kreeg ik het via de NOS binnen;Razr schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:34:
[...]
Nogmaals, deze is nep; http://english.sina.com/world/p/2015/1123/867564.html
[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 16-07-2016 01:37 ]
Tja, toch moet ik dan denken aan die beruchte Irakese generaal die er van overtuigd was dat er geen Amerikanen in zijn land waren, terwijl de bommen achter hem insloegen.SYQ schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:34:
"National Intelligence Agency press officer says "Coup attempt is crushed. Govt structure is up and running. Junta will be tried for treason"
https://twitter.com/ezgib...95712?ref_src=twsrc%5Etfw
Verwijderd
Als je de nuance niet kan zien tussen het volgen van wat er gebeurt, en de achtergronden, of het uitmonden in een zinloze stellingname van wie gelijk heeft... danColtrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:32:
[...]
Ik had Tweakers hoog op, maar als je het bij een coup d'état niet mag hebben over de oorzaken, in casu 'politieke vrijheid', houdt het op. Veel plezier nog met naast de kwestie lullen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
[ Voor 38% gewijzigd door Rukapul op 16-07-2016 01:39 ]
[ Voor 58% gewijzigd door Falcon op 16-07-2016 01:41 ]
Excuses - ik kreeg via de NOS de foto en het bericht binnen...wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:35:
[...]
Dat is zoals aangegeven een foto van een helicrash van een paar jaar geleden, ik zie de link met de couppoging niet?
[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 16-07-2016 01:39 ]
Dat begrijp ik ook niet helemaal. Daardoor is het ineens een stuk minder "ver van mijn bed show". Vooral als een NOS etc zich weg (moeten) laten jagen.aevitas1 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:39:
Waarom gaan al die turken de straat op in Rotterdam en Deverter?
Alsof dat enig effect heeft.. Kansloos
Excuus om weer te kunnen rellen.aevitas1 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:39:
Waarom gaan al die turken de straat op in Rotterdam en Deverter?
Alsof dat enig effect heeft.. Kansloos
Dat. Met harde hand optreden met ME lijkt me. Of ze nu voor of tegen de coup zijn. Men moet naar een consulaat komen voor vragen en hulp, niet om te demonstreren. Je kan er toch niets doen...
[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 16-07-2016 01:41 ]
is er op euronews (is dat een zender?) te zien dat betogers alle studios van TRT Túrk bezetten?Rukapul schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:38:
Op Euronews hebben betogers de studios van TRT Turk bezet.
Ik zie weinig signalen dat het momentum bij de coupplegers zou liggen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Good riddance it isVerwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:37:
[...]
Als je de nuance niet kan zien tussen het volgen van wat er gebeurt, en de achtergronden, of het uitmonden in een zinloze stellingname van wie gelijk heeft... danand good riddance!
Laten we het hier bij analyses en bronnen houden.
[ Voor 38% gewijzigd door Coltrui op 16-07-2016 01:57 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De kans lijkt me praktisch 100 procent dat die allemaal voor het vuurpeloton zullen eindigen. Of zullen "verdwijnen" inderdaad.SinergyX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:42:
Vraag me alleen af wat er met die soldaten gaat gebeuren van de coup, heb het idee dat je die niet meer terug ziet.
Virussen? Scan ze hier!
Just following orders he. Denk dat ze het hogerop gaan zoeken.... Commanders e.d.SinergyX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:42:
Vraag me alleen af wat er met die soldaten gaat gebeuren van de coup, heb het idee dat je die niet meer terug ziet.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq