I am the great Cornholio!
True... het wordt iig wel een spannende vakantie: kom ik nog levend thuis, of stop ik een kogel met mijn hoofd...?Rukapul schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:28:
[...]
Een kleine variatie op de bommen en granaten van IS en PKK
Lijkt nu overigens steeds verder te escaleren als ik de diverse livefeeds en twitterberichten mag geloven.
Virussen? Scan ze hier!
Fijn, iemand die voorbeelden geeft van dingen waar ik me aan erger omtrent verkeerde informatie. Koerdische oppositiepartij? Je bedoelt de HDP, die gepakt is op het smokkelen van geld aan wapens aan de PKK, die weer kindsoldaten gebruikt, bommen op de weg legt, overheidsgebouwen opblaast? Of bedoel je de HDP waarvan het hoofd op TV zei 'Turkije zal stikken in het bloed dat gegoten zal worden door de strijders van de PKK'?Miki schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:28:
[...]
Oppositie samenwerken? Lol uitschakelen zul je bedoelen. De Koerdische oppositiepartij heeft ie heel behendig kapot gemaakt en met de recente wetswijziging de onschendbaarheid afgenomen zodat ie ze kan vervolgen.
Wat betreft niet drukken van kranten, bedoel je waarschijnlijk de staatsfolders van Erdogan. Als zelfs kranten volledig worden overgenomen en journalisten worden vervolgd voor het vastleggen van het leger wat IS milities helpt dan spoort er echt iets niet bij je.
Zet die bril eens af...
Zorg eens dat je weet waar je het over hebt voor je in discussie gaat met iemand die er ieder jaar een paar weken op vakantie gaat, er familie en vrienden heeft zitten en iedere dag het nieuws op iedere zender uit Turkije volgt.
Na weer een bloedig protest, nu met sluipschutters en 77 doden, heeft Yanukovych de volgende dag zelf de benen genomen.wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:01:
[...]
Staatsgrepen komen ook in Europa gewoon voor hoor, ook recent nog. Kijk naar Oekraïne waar ze in 2014 nog een staatsgreep hebben gepleegd tegen Yanukovych.
Eerst naar Kharkov en toen via de Krim naar Rusland. Link
Na zijn vertrek, heeft een nieuwe regering zijn vertrek creatief geformaliseerd tot 'afgetreden' maar niemand heeft hem 't land uitgebonjourd. Meneer is zelf verkast.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Er zijn al doden gevallen. Ik las dat Erdogan beroep doet op het volk om te protesteren (las ik op niet officiële kanalen), wat nu al resulteert in doden. Daar zijn wel harde beelden van.ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:28:
[...]
Tuurlijk maar die had afdoende aantallen op allerlei lagen achter zich. maar als nu volledige legereenheden zich achter Erdo scharen dan is het een flink conflict voor Turkije. Ik blijf duimen voor de opstand iig
[ Voor 3% gewijzigd door Coltrui op 16-07-2016 00:31 ]
Ze zijn er ook bij
https://www.reddit.com/r/...ry_coup_in_turkey/d5dvhl5
I guess there was a Mewtwo in Erdogan's palace
Karakteristiek geluid inderdaad, iets wat ik niet zo heel graag hoor in het bijzijn van burgers...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:25:
Net wat beelden gezien bij RTL. Machinegeweer vuur gehoord dat ik meteen herken.
MG-3...
Je ziet trouwens ook genoeg mensen die geraakt zijn, wat natuurlijk nog een stuk erger is.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Niet veel heftiger dan wat Erdogan er zelf voor over heeft om zichzelf alleen heerser te maken. D'r is wat meer voor nodig voor het echt een grotere schaal betreft.Coltrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:31:
[...]
Er zijn al doden gevallen. Ik las dat Erdogan beroep doet op het volk om te protesteren (las ik op niet officiële kanalen), wat nu al resulteert in doden. Daar zijn wel harde beelden van.
toch toeterturken op de livestreams (oh foei ongepast)
And it goes BRAAAAAPP!
https://twitter.com/souria4syrians/status/754077362430570499
Waarschijnlijk reden van beschietingen
[ Voor 15% gewijzigd door Falcon op 16-07-2016 00:35 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Volgens mij is dat geen goede bron..Falcon schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:35:
Tanks worden overgenomen door Erdogan-aanhangers:
https://twitter.com/souria4syrians/status/754077362430570499
I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"
Waar blijkt dat uit?
Een burgeroorlog willen we natuurlijk ook weer niet, zoals Syrie #2.
Op het moment zijn er geen goede bronnen vermoed ik zo...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hij is wel democratisch gekozen.calvinturbo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:56:
[...]
Ik word normaal gesproken helemaal niet vrolijk van Geert, maar in dit geval kan ik het moeilijk oneens zijn met zijn reactie. Ik hoop inderdaad ook dat Erdogan finished is..
Gaat er hard aan toe bij de brug.
Die bus....!! wat zit daarin?grote_oever schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:37:
holy fuck: YouTube: LIVE: BREAKING Attempted Military Coup Underway In Turkey
Gaat er hard aan toe bij de brug.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ongelooflijk wat een idioten...
Als ik naar NL kijk is democratie gewoon iemand kiezen die het mooiste praatje houdt want als de verkiezingen voorbij zijn wordt degene toch niet verplicht / aan zijn beloftes gehouden. Vind democratie maar een wassen neus want blijkt maar weer in NL iig dat je standpunten waarvoor je gekozen wordt niet hoeft uit te voeren, sterker nog, 180 graden de andere kant op en niemand onderneemt actie een enkeling daargelatenRukapul schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:38:
[...]
Democratie vereist meer dan verkiezingen alleen.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
En dan de posters hier maar ongelukkig zijn over hun luxe vakantie die niet doorgaat.
Ja, handig als je je stem baseert op verkiezingsspotjes op de verder compleet gecensureerde staatsmedia.
[ Voor 6% gewijzigd door Coltrui op 16-07-2016 00:44 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Neem er nog 1FreakNL schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:44:
Wat erg voor de mensen daar. Diegenen die gewoon willen leven, werken, eten, drinken, neuken, slapen, gamen, voetballen...
En dan de posters hier maar ongelukkig zijn over hun luxe vakantie die niet doorgaat.
Vlucht uit Berlijn. Kreeg het belletje laat. Geen benzine voor een terugvlucht? Wie zal het zeggen.Nightw1ng schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:35:
Vraag me af wat deze vlucht aan het doen is: https://www.flightradar24.com/THY3SP/a59d85d
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Zo te zien een buffer voor geweervuurJP12 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:45:
Onwerkelijk beeld, brug in kleuren van de Franse vlag met oorlogstaferelen op de voorgrond...
[...]
Dit wil ik graag benadrukken. Uiteindelijk wil Jan boerenlul Turk ook gewoon lekker z'n leven leiden en ongeacht of Erdogan netjes of niet netjes is, dit kan zo maar gigantisch uit de klauwen lopen waardoor er vele getroffen worden.FreakNL schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:44:
Wat erg voor de mensen daar. Diegenen die gewoon willen leven, werken, eten, drinken, neuken, slapen, gamen, voetballen...
Burgers oproepen om te vechten tegen een coup
[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 16-07-2016 00:49 ]
It's almost 2 a.m. and mosques across Istanbul are relentlessly calling people to the streets to resist and protest the military coup.
Overigens, ik denk dat Ebru Umar het na deze nacht wel kan schudden om ooit nog Turkije in te komen als Erdo aan de macht blijft.
[ Voor 25% gewijzigd door Shamalamadindon op 16-07-2016 00:47 ]
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Holy crap daar werden mensen uit die bus gelyncht volgens mijJP12 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:45:
Onwerkelijk beeld, brug in kleuren van de Franse vlag met oorlogstaferelen op de voorgrond...
[...]

Ook als het niet lukt... dit gaat voor turkije grote impact hebben.FireBladeX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:47:
Als turk zijnde... denk ik: 'godverdomme'. Als deze staatsgreep lukt, gaat Turkije zeker 25 jaar terug in de (economisch) ontwikkeling. Ik hoop echt dat de mensen die de staatsgreep gepleegd hebben worden opgehangen voor landveraard.
maar dat is dan ook weer middeleeuws denken. Gewoon een proces en gevangenis straf. hoe achterlijk ze ook zijn.FireBladeX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:47:
Als turk zijnde... denk ik: 'godverdomme'. Als deze staatsgreep lukt, gaat Turkije zeker 25 jaar terug in de (economisch) ontwikkeling. Ik hoop echt dat de mensen die de staatsgreep gepleegd hebben worden opgehangen voor landverraad.
Tank is gewoon vooruit aan het rijden maar met het geweergeschut naar achter gericht.
Als je je gewoon aan de forumregels en de topicwaarschuwing houd dan kan je die negeren. Het staat er als stok achter de deur.Coltrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:47:
Moet die [ZT]-tag? Ik vind het hier beschaafd aan toegaan en heb nu de neiging om enkel nog te lurken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Iedereen hier die nooit in Turkije is geweest maar wel een mening klaar heeft liggen: dit is de juiste denkwijze die het meest zal strijken met wat mensen in Turkije denken. En dat zijn echt niet allemaal AKP-aanhangers. Heel veel mensen hier onderschatten de gevolgen van deze actie.FireBladeX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:47:
Als turk zijnde... denk ik: 'godverdomme'. Als deze staatsgreep lukt, gaat Turkije zeker 25 jaar terug in de (economisch) ontwikkeling. knip
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 16-07-2016 00:53 ]
Ik chargeer natuurlijk. Uiteraard klote als je vakantie niet doorgaat. Maar probeer het ook te bekijken buiten je eigen vierkante meter. Er worden daar as we speak mensen afgemaakt, ik vind het licht ongepast om dan over je all inclusive te neuzelen...
[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 16-07-2016 00:52 ]
Ik denk dat deze 2 in de video het ook niet helemaal meer weten
Maar hij vertrekt? Kan je toch zien aan de mensen, anders zouden ze ervoor staan.Xepos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:48:
[...]
Tank is gewoon vooruit aan het rijden maar met het geweergeschut naar achter gericht.
https://twitter.com/kordishphoto/status/754079173149331457
Zero tolleranceSplitinfinitive schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:51:
stomme vraag:"waarvoor staat ZT kan het niet terugvinden. (zeiktopic?)
ora et labora
Zero toleranceSplitinfinitive schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:51:
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Zero Tolerance. Ban als je de regels overtreedSplitinfinitive schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:51:
Zero Tolerance meen ik. Moderators zijn strengSplitinfinitive schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:51:
Het is ook niet alsof Erdogan en z'n AKP de tijd aan het terugdraaien is. De seculiere staat die onder Ataturk is neergezet is toch zeker wel aangetast onder zijn regime. En dat is toch echt terug in de tijd gaan .Drentenaar schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:49:
[...]
Man man man...nou nou nou Drink er nog 1...Ophangen is minsten 500 jaar terug in de tijd...
Misschien, maar aan de andere kant, met een dictator als Erdogan aan de macht gaat de boel ook behoorlijk terug in de tijd.FireBladeX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:47:
Als turk zijnde... denk ik: 'godverdomme'. Als deze staatsgreep lukt, gaat Turkije zeker 25 jaar terug in de (economisch) ontwikkeling. [mbr]*knip* dus niet.[/]
Dus of het na een (geslaagde) coup nu slechter wordt dan de situatie van voor de coup kan je je afvragen.
Turkije zonder Erdogan lijkt me in ieder geval wel een positieve ontwikkeling, mits het daarna weer rustig wordt uiteraard.
Virussen? Scan ze hier!
Zero Tolerance. Wordt alleen gebruikt bij dit soort topics die snel gaan en met een behoorlijke kans op escalatie.Splitinfinitive schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:51:
Major Turkish parties - AKP, CHP, MHP - have all rejected coup, and now even Kurdish-led HDP, under siege by government, rejected takeover.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 00:52 ]
Hangt er vanaf wie zich als opvolger roert, toch? Erdogan ligt onder vuur. Buiten Turkije, laat me duidelijk zijn, want er is al protest tegen de coup.FireBladeX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:47:
Als turk zijnde... denk ik: 'godverdomme'. Als deze staatsgreep lukt, gaat Turkije zeker 25 jaar terug in de (economisch) ontwikkeling. Ik hoop echt dat de mensen die de staatsgreep gepleegd hebben worden opgehangen voor landverraad.
Zoals ik eerder vroeg - nooit een antwoord gelezen -is er een deugdelijke oppositie? Is er een sterke man in Turkije naast Erdogan? Zo nee, zijn ze kapotgecensureerd/monddood gemaakt? Zo ja, wat zijn de standpunten?
Wordt genoeg geschoten daar op die brug zeg
If it aint fixed, it's broken.
Verwijderd
[ Voor 150% gewijzigd door gambieter op 16-07-2016 00:57 ]
Tegen een leger? Geen idee hoe de wapenwet daar zit, maar dan sta je imho niet bepaald sterk.Rukapul schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:52:
[...]
Want mensen moeten het aan de toverfee overlaten om datgene te verdedigen waar ze in geloven?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit is sowieso slechter. Dat zal iedereen die in Turkije woont en er in 1980 al woonde zeker kunnen bevestigen.wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:52:
[...]
Misschien, maar aan de andere kant, met een dictator als Erdogan aan de macht gaat de boel ook behoorlijk terug in de tijd.
Dus of het na een (geslaagde) coup nu slechter wordt dan de situatie van voor de coup kan je je afvragen.
Turkije zonder Erdogan lijkt me in ieder geval wel een positieve ontwikkeling, mits het daarna weer rustig wordt uiteraard.
https://twitter.com/mustafaemili/status/754080331796537344
Nee, absoluut niet. Ik begrijp dat Erdogan niet geliefd is onder iedereen. Dat mag ook. Niemand hoeft hem geweldig te vinden. Maar aub voordat je zulke uitspraken doet, kijk is naar Turkije van 14 jaar geleden en naar Turkije nu. Het is op vele gebieden alleen maar voorruit gegaan. Erdogan is geen dictator, maar een dominant persoon, wat nodig is in Turkije.wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:52:
[...]
Misschien, maar aan de andere kant, met een dictator als Erdogan aan de macht gaat de boel ook behoorlijk terug in de tijd.
"Er is geen negatief reisadvies, alle luchthavens waarop wij vliegen zijn open en daarom gaan onze vluchten gewoon door zoals gepland."
[ Voor 49% gewijzigd door eMKa op 16-07-2016 00:56 ]
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
Dan is het echt klaar. geen politiek mee=over.Leo1010 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:52:
(((Julie Lenarz))) @MsJulieLenarz 15 min.15 minuten geleden
Major Turkish parties - AKP, CHP, MHP - have all rejected coup, and now even Kurdish-led HDP, under siege by government, rejected takeover.
And it goes BRAAAAAPP!
Op CNN wordt vermeld dat Erdogan in Istanboel is? Een of andere verslaggever zegt dat iig.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Militaire dictatuur kan nog steeds, of een slachting...Goron schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:55:
Volgens mij is de coup behoorlijk mislukt als je de berichtgeving volgt
Lichtelijk offtopic, maar 1000 ft is de standaard verticale scheiding tussen niet-parallele luchtverkeersroutes.Mick1990 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:51:
Hoe zou het luchtruim nu geregeld worden? Ik volg flightradar nu al een tijdje en zie net gewoon twee vliegtuigen elkaar letterlijk kruisen met een hoogteverschil van 1000 ft (= 300m).
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Als de burgers op deze manier direct op de grond gaan liggen bij schoten geeft wel aan dat er iets niet in de haak is.sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:55:
[...]
Niks aan de hand, denk je nou echt wanneer het fout was dat ze daar rustig bleven.
Er is maar een paar procent van een bevolking nodig om een regime om te gooien (of niet). Het semi-activeren van de passieven verandert de balans.SinergyX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:53:
[...]
Tegen een leger? Geen idee hoe de wapenwet daar zit, maar dan sta je imho niet bepaald sterk.
Je ziet er op de achtergrond (rand van de brug) ook gewoon een paar blijven staan, lijkt me nog niet echt gericht vuren.Drentenaar schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:56:
[...]
Als de burgers op deze manier direct op de grond gaan liggen bij schoten geeft wel aan dat er iets niet in de haak is.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
gaan ze niet doen. Ze zullen nu geen Turken gaan beschieten.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:56:
[...]
Militaire dictatuur kan nog steeds, of een slachting...
And it goes BRAAAAAPP!
Toen de tijd in Libië kende ik iemand in Libië en daaruit bleek wel dat wat de media ons vertelde echt klinkklare onzin was. Vanaf dat moment ben ik een beetje huiverig mbt dit soort dingen omdat ik toch wel dingen heb gezien en gehoord uit eerste hand.FireBladeX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:55:
[...]
Nee, absoluut niet. Ik begrijp dat Erdogan niet geliefd is onder iedereen. Dat mag ook. Niemand hoeft hem geweldig te vinden. Maar aub voordat je zulke uitspraken doet, kijk is naar Turkije van 14 jaar geleden en naar Turkije nu. Het is op vele gebieden alleen maar voorruit gegaan. Erdogan is geen dictator, maar een dominant persoon, wat nodig is in Turkije.
Ja, er is oppositie. Ja, die kan zelf gewoon campagnes voeren en heeft ook zijn eigen kanalen. Die oppositie bestaat uit:Coltrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:52:
[...]
Hangt er vanaf wie zich als opvolger roert, toch? Erdogan ligt onder vuur. Buiten Turkije, laat me duidelijk zijn, want er is al protest tegen de coup.
Zoals ik eerder vroeg - nooit een antwoord gelezen -is er een deugdelijke oppositie? Is er een sterke man in Turkije naast Erdogan? Zo nee, zijn ze kapotgecensureerd/monddood gemaakt? Zo ja, wat zijn de standpunten?
CHP: liberaal, best pro-EU. Ik ben het met hun denkbeeld eens, maar de leider van de partij is zo slecht in retoriek (zeker in vergelijking met Erdogan) dat hij niet gemakkelijk nieuwe mensen kan binden aan de partij, omdat hij gewoon niet goed is in het publieke debat. Met een nieuwe leider zouden ze veel populairder worden.
MHP: zeer nationalistisch. Wil absoluut niets te maken hebben met de HDP, is het op sommige punten eens met de AKP en op andere punten met de CHP. De mensen achter deze partij zijn meestal heel nationalistisch en trouw aan de partij, ook al is de leider van de partij een oude man die al tijden geen goede campagnes meer voert, maar de eigen aanhang is daar niet heel kritisch over.
HDP: een partij die in het buitenland heel sympathiek wil overkomen, maar binnen Turkije gevaarlijke uitspraken heeft gedaan (zoals dat Turkije zou verdrinken in het bloed gegoten door de PKK) en die wapens en geld smokkelden naar de PKK, die dus weer IEDs neerzetten, kindsoldaten gebruiken en de onrust in het land verstoren. En dat is geen groep die opkomt voor de minderheid: de mensen in het zuidoosten die Koerdisch zijn, zijn de PKK ook allang beu.
Je maakt de discussie bij direct belachelijk met deze opmerking. Maargoed, om er serieus over te zijn: het risico nemen om ongewapende burgers op te zetten tegen militairen vind ik randje oorlogsmisdaad. Voor mijn gevoel dan hé, ik heb totaal geen verstand van recht. In beginsel zou je je burgers moeten beschermen.Rukapul schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:52:
[...]
Want mensen moeten het aan de toverfee overlaten om datgene te verdedigen waar ze in geloven?
Ik vind Turkije even mooi land met groot potentieel en ok hoop voor alle Turken dat het snel eindigt en er rust komt.
Hoe weet je dat zo zeker? Mislukt het dan wacht het vuurpeleton voor de officieren en zeer lange strafgevangenis of ook het vuurpeleton voor de soldaten. Zodra het mis dreigt te gaan wordt het gevaarlijk.ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:57:
[...]
gaan ze niet doen. Ze zullen nu geen Turken gaan beschieten.
Als ze echt gericht zouden schieten zou het heel anders uitzien, het zijn wel militairen he.Drentenaar schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:56:
[...]
Als de burgers op deze manier direct op de grond gaan liggen bij schoten geeft wel aan dat er iets niet in de haak is.
https://twitter.com/yunuspaksoy/status/754086725966761984
Wedden dat jij gericht gaat schieten als er een hele groep angry turks op je af komt rennen!ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:57:
[...]
gaan ze niet doen. Ze zullen nu geen Turken gaan beschieten.
Met interesse gelezen, dank daarvoor. Zal me later verder inlezen. Maar kan je één leider uit de oppositie benoemen?iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:58:
[...]
Ja, er is oppositie. Ja, die kan zelf gewoon campagnes voeren en heeft ook zijn eigen kanalen. Die oppositie bestaat uit:
CHP: liberaal, best pro-EU. Ik ben het met hun denkbeeld eens, maar de leider van de partij is zo slecht in retoriek (zeker in vergelijking met Erdogan) dat hij niet gemakkelijk nieuwe mensen kan binden aan de partij, omdat hij gewoon niet goed is in het publieke debat. Met een nieuwe leider zouden ze veel populairder worden.
MHP: zeer nationalistisch. Wil absoluut niets te maken hebben met de HDP, is het op sommige punten eens met de AKP en op andere punten met de CHP. De mensen achter deze partij zijn meestal heel nationalistisch en trouw aan de partij, ook al is de leider van de partij een oude man die al tijden geen goede campagnes meer voert, maar de eigen aanhang is daar niet heel kritisch over.
HDP: een partij die in het buitenland heel sympathiek wil overkomen, maar binnen Turkije gevaarlijke uitspraken heeft gedaan (zoals dat Turkije zou verdrinken in het bloed gegoten door de PKK) en die wapens en geld smokkelden naar de PKK, die dus weer IEDs neerzetten, kindsoldaten gebruiken en de onrust in het land verstoren. En dat is geen groep die opkomt voor de minderheid: de mensen in het zuidoosten die Koerdisch zijn, zijn de PKK ook allang beu.
lichtspoorminutie, die is zelf de weg kwijtVerwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:59:
Hadden we deze al gehad?
https://twitter.com/Nayn_Co/status/754086295186661376
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Meeste militairen zijn ook maar mensen die orders opvolgen. Je gaat niet zomaar je eigen landgenoten beschietenDamian schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:00:
[...]
Wedden dat jij gericht gaat schieten als er een hele groep angry turks op je af komt rennen!
Rannasha schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:56:
[...]
Lichtelijk offtopic, maar 1000 ft is de standaard verticale scheiding tussen niet-parallele luchtverkeersroutes.

Dit lijkt me toch behoorlijk parallel, is 1000 ft verticaal dan ook gewenst? Horizontaal was ca 100 meter verschil.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
YouTube: LIVE: BREAKING Attempted Military Coup Underway In TurkeyGoron schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:01:
[...]
Meeste militairen zijn ook maar mensen die orders opvolgen. Je gaat niet zomaar je eigen landgenoten beschieten
Die ambo komt pleisters brengen denk ik dan....
Verkeerde term gebruikt, ik bedoel in dezelfde richting. Vlieghoogtes worden uitgedrukt in Flight Levels, waar 1 FL = 100 ft. Het luchtruim bestaat normaalgesproken uit een aantal vaste routes, waarbij de even tientallen FLs worden gebruikt voor de ene richting op de route (bv noord-zuid) en de oneven tientallen FL voor de tegenovergestelde richting.Mick1990 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:01:
[...]
[afbeelding]
Dit lijkt me toch behoorlijk parallel, is 1000 ft verticaal dan ook gewenst? Horizontaal was ca 100 meter verschil.
Dus er zit minstens 10 FL tussen twee vliegtuigen die in tegenovergestelde richting vliegen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Dat zegt zeker niet alles. Er zijn legio landen die een 'gedoogoppositie' hebben draaien. De vraag is met name of het leger zelf voldoende cohesie heeft om een overgangssituatie af te dwingen.ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:55:
[...]
Dan is het echt klaar. geen politiek mee=over.
Bijvoorbeeld de politie die tegen is is leuk, maar totaal niet relevant tegen het leger. Erdogan heeft zorgvuldig het leger omgevormd de afgelopen jaren omdat hij al wist dat zijn vervolgweg anders geen doorgang zou vinden.
Als het leger in zijn geheel of met minimale afsplitsing blijft staan om zoals vroeger een overgangsfase te garanderen, de mensen die in de schijnoppositie en dictatuursteun / religieus bestuur filteren, dan heeft het doorgang.
Voor mij was het tekenend dat Erdogan opriep aan het volk om in opstand te komen. Als zoiets gebeurt ben je erg druk met je belangen regelen. Tijd nemen op het moment dat het kwam om het volk op te roepen is niet precies een teken dat je de andere zaken onder controle hebt.
Geld is makkelijk en elke Turk die ik ken hoor ik alleen maar over de economie en het binaire "Allah Akhbar en alle koerden (homos etc vul maar in) moeten dood. Het is veel te gemakkelijk om geld, wat nooit sec door Erdo komt genoeg te vinden om die gast blind te volgen. Turkse kerels zijn erg gevoelig als ze zich aangevallen voelen maar vergeten helaas te kalmeren en te denken. Erdo heeft tig wetten zo ingericht dat alleen hij de baas is. Waarom is dat nodig als men toch van hem houdt en Erdo met de economie loyaliteit koopt?FireBladeX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:55:
[...]
Nee, absoluut niet. Ik begrijp dat Erdogan niet geliefd is onder iedereen. Dat mag ook. Niemand hoeft hem geweldig te vinden. Maar aub voordat je zulke uitspraken doet, kijk is naar Turkije van 14 jaar geleden en naar Turkije nu. Het is op vele gebieden alleen maar voorruit gegaan. Erdogan is geen dictator, maar een dominant persoon, wat nodig is in Turkije.
Waarom zoveel lijden aanrichten onder koerden, syrie? Waarom niet hard de kustwacht op vluchtelingen afsturen die halverwege Griekenland verdrinken maar wel de EU afpersen. Alles in (erg Machiavelli) ingericht om zelf de oplossing te bieden voor de dingen die hij zelf veroorzaakt om vervolgens met een soort andre hazes snik het volk voor hem op te roepen terwijl hij ze om een winkelcentrum doodslaat. Het lijkt wel alsof hij alles voor zichzelf doet (dictator)
And it goes BRAAAAAPP!
Dit topic is gesloten.
ZT is Zero Tolerance- dat betekent dat in dit snel lopende topic de moderatie strakker loopt dan normaal, en dat sancties sneller kunnen volgen als zaken escaleren.
Dit topic gaat over de staatsgreep in Turkije. Onderwerpen zoals migratie, beledigingen van Erdogan of IS kunnen in de volgende topics worden besproken.
Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3
Belediging van Erdogan door Europese komieken
Opmars IS in het Midden-Oosten
Let op, de politieke situiatie kan je hier bespreken.
Politieke situatie in Turkije
Verder de vraag of ik nog op vakantie kan? Hou de waarschuwingen van het ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten. Het is niet de bedoeling om dit soort vragen hier maar te plaatsen.