Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Ik dacht dat een coupe/staatsgreep iets was voor een minimaal een halve eeuw terug of ergens in Afrika, maar dit is toch wel heel dichtbij.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28
Wel slim trouwens dat ze niet Tarik Z. hebben genomen om de inval bij de TV studios op zich te nemen.
Bullet NL schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:56:
Maar wat vinden jullie, is dit goed voor Turkije (op de lange baan) of zien jullie liever Erdogan blijven?
Linksom of rechtsom duurt het nog heel lang voordat het stempel van bananenrepubliek uitgegumd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
SomerenV schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:57:
[...]

Ik ben het ook niet oneens met 'm maar zijn woordkeuze is op zijn minst niet heel netjes. Ook om meteen op deze manier in te springen op de situatie is niet heel netjes. Al met al minpunten, ondanks z'n mening.
Eens, wie weet vallen er nog veel slachtoffers de komende uren/dagen en daar wordt niemand vrolijk van. Zijn woordkeuze is overigens bijna altijd waardeloos, het tegenovergestelde van politiek correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
atillicious schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:59:
Zojuist een hooggeplaatste generaal die live meedeelde dat het Turkse leger deze coup niet ondersteund.
Zal voor sommigen dus aflopen met een sisser waarschijnlijk.
Rapporten van beide kanten dat dit een poging is door lagere officieren, niet de leger top.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jumpman schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:59:
Ik dacht dat een coupe/staatsgreep iets was voor een minimaal een halve eeuw terug of ergens in Afrika, maar dit is toch wel heel dichtbij.
Staatsgrepen komen ook in Europa gewoon voor hoor, ook recent nog. Kijk naar Oekraïne waar ze in 2014 nog een staatsgreep hebben gepleegd tegen Yanukovych.

Of kijk naar de staatsgreep in Griekenland in de jaren 70.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2016 00:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
Leo1010 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:00:
[...]

Rapporten van beide kanten dat dit een poging is door lagere officieren, niet de leger top.
Wat ik dus ook zei ;)
Dus morgen toch nog op vakantie mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Leo1010 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:00:
[...]

Belangrijker is tot welke groep de laagste rang (=soldaten) behoren. met een paar officieren bezet je geen land.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
@wesvanos Turken verzamelen bij turkse consulaat in Rotterdam. #Turkey #rotterdam
https://twitter.com/wesvanos/status/754073169011572737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
atillicious schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:59:
Zojuist een hooggeplaatste generaal die live meedeelde dat het Turkse leger deze coup niet ondersteund.
Zal voor sommigen dus aflopen met een sisser waarschijnlijk.
Tja, is dat er 1 die recent door Erdogan is aangesteld? In dat geval neem ik zo'n bericht met een flinke korrel zout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
atillicious schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:01:
[...]

Wat ik dus ook zei ;)
Dus morgen toch nog op vakantie mensen?
Lagere officieren, maar nergens hoe laag geplaatst.

Voor een 5ster generaal is een 4ster ook lager geplaatst, en ik denk dat de 'hoogste' zich héél even veilig en afzijdig houden.
eerst het jonge vlees op, en bij duidelijkheid waar het kwartje valt, zich profileren.
Zo blijven de "echte" daders uit beeld, en buiten schot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
mrc4nl schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:01:
[...]

Belangrijker is tot welke groep de laagste rang (=soldaten) behoren. met een paar officieren bezet je geen land.
Met een paar generaals ook niet als de lagere officieren hen niet volgen.

Edit: de coup on Mali was ook maar een kapitein.

[ Voor 7% gewijzigd door Shamalamadindon op 16-07-2016 00:04 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
mrc4nl schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:01:
[...]

Er is een reden waarom er zoveel Kolonels-regimes waren.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephyros
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-08 14:22
Het leger schijnt zich terug te trekken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:53
KillerDream schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:02:
@wesvanos Turken verzamelen bij turkse consulaat in Rotterdam. #Turkey #rotterdam
Gaan de stereotype klikturken voor autobranden zorgen? Zijn best een hoop, je zal er maar wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Opvallend dat Erdogan wel toegang had tot de media. Zijn toespraak zou toch een anti coup kunnen losmaken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
Sephyros schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:04:
Het leger schijnt zich terug te trekken...
The "military backing down" post was posted without a solid source. A redditor in Turkey informed. Unconfirmed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als ik het zo allemaal volg heeft Erdogan genoeg vriendjes in het leger dat deze coup gaat mislukken. En straks natuurlijk ruim baan om echt de dictator te gaan spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 16-07-2016 00:05 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

KillerDream schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:02:
Mag toch hopen zonder enige reden, of in ieder geval een rustige verzameling. Andere kant las ik dat NL een hoog ergodan aanhang heeft, maar even de vraag met welk doel ze daar zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik lees nog steeds enkel berichten over "de militairen" of "het leger". Is er bij zo'n coup ook nog een aanvoerder of woordvoerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

iChaos

It's Lupus.

Coltrui schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:58:
[...]

Optelsom: het is een regime dat erg aanleunt bij een niet-seculiere staat. Prima dat jij dat goed vindt, maar daar gaat het niet om. Je vroeg dat uit te leggen, nou dat heb ik zonder oordeel gedaan. Dat ik nu voorbeelden moet gaan geven is de omgekeerde wereld. Lees het partijprogramma, zou ik zeggen. Maar dan met seculiere ogen. Even goede vrienden hoor - je vroeg verduidelijking, je kreeg verduidelijking. Niet meer, niet minder. :)
Even goede vrienden hoor :p Ik ben ook geen voorstander van de AKP en reageer misschien wat fel, maar zelfs als nuchtere Nederturk wordt ik gewoon moe van mensen die het een dictatuur noemen en de indruk wekken dat het een land met sharia is, terwijl het nog lang niet zover is en een coup either way niet de manier is om het op te lossen, want hier heeft ook de oppositie helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Compunologist schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:05:
Ik lees nog steeds enkel berichten over "de militairen" of "het leger". Is er bij zo'n coup ook nog een aanvoerder of woordvoerder?
Ja, die noemen ze over een week 'president'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Trump's tien centen,

Looks like a military coup is underway in #Turkey. They're taking their country back! Will be the same in the US soon if I'm President!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

met 50% van de stemmen voor hem tijdens de verkiezing zijn er dus ook 50% niet voor hem :/ Dit word dus wel weer zoiets als in Egypte, halve burgeroorlog :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja maar dat is vaak onduidelijk. Het is gewoon niet duidelijk welke eenheden waar hun loyaliteit hebben liggen. Vaak zijn het kleine groepen die hun eigen eenheden overhalen en hopen dat de rest meedoet. Dat steekspel is nu bezig. Daarom zijn staatsgrepen ook vaak als de president in het buitenland is. Er is tijd nodig om de rangen te sluiten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 20:24

franssie

Save the albatross

Aanvoerder wel, woordvoerder nog niet. te druk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 08:35
Het beleid wat Erdogan de laatste jaren doorvoert lijkt juist verder van de EU af te staan, terwijl hij juist bij de EU wil. Dan heb je natuurlijk wel kans op dit soort zaken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 19:00
Leo1010 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:07:
Trump's tien centen,

Looks like a military coup is underway in #Turkey. They're taking their country back! Will be the same in the US soon if I'm President!
Zegt hij nu dat de mensen in de VS een coup plegen wanneer hij president word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Laatst online: 17:10
Leo1010 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:07:
Trump's tien centen,

Is een fake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:06:
[...]

Even goede vrienden hoor :p Ik ben ook geen voorstander van de AKP en reageer misschien wat fel, maar zelfs als nuchtere Nederturk wordt ik gewoon moe van mensen die het een dictatuur noemen en de indruk wekken dat het een land met sharia is, terwijl het nog lang niet zover is en een coup either way niet de manier is om het op te lossen, want hier heeft ook de oppositie helemaal niets aan.
Niemand hier roept dat daar sharia is zover ik heb gezien, maar er zijn wel degelijk een hoop dingen gebeurd en nog bezig in Turkije waar ik mij in ieder geval wel zorgen over maak, namelijk dat het lijkt dat Turkije elke keer een stapje terugzet in plaats van stappen vooruitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
ph4ge schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:05:
Opvallend dat Erdogan wel toegang had tot de media. Zijn toespraak zou toch een anti coup kunnen losmaken.
Militairen beginnen zich al terug te trekken van het vliegveld omdat er grote groepen mensen heen waren gegaan schijnbaar. Coup misschien wel mislukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Ik zie wel gewoon het volk voor en op tanks staan, twee agenten die het luikje open hebben gemaakt en proberen de militairen op te pakken.
Vorige coups waren niet zo in Turkije, waren een stúk bloediger.
Als de top een coup wilde plegen zouden de militairen wel bevel hebben gekregen om met scherp te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Het is niet direct een sharia inderdaad, maar het 'probleem' is een beetje dat er mensen in het buitenland aangepakt kunnen worden in naam van Erdogan.
De komiek, die nu ondergedoken zit, Ebru Umar, omdat ze een mening heeft ...

De reikwijdte van de Turkse regering doet zichzelf overkomen als dictatuur.
Het beeld van de buitenwereld is nu eenmaal gekleurd, en acties als internetblokkade's en persvrijheid beteugelen zijn niet echt populair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Goron schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:08:
[...]

Militairen beginnen zich al terug te trekken van het vliegveld omdat er grote groepen mensen heen waren gegaan schijnbaar. Coup misschien wel mislukt
Of op die locatie niet nodig?
Er komen geen vliegtuigen meer aan en er vertrekt ook niet.... Belang is dus minder groot geworden....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

calvinturbo schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:08:
[...]

Niemand hier roept dat daar sharia is zover ik heb gezien, maar er zijn wel degelijk een hoop dingen gebeurd en nog bezig in Turkije waar ik mij in ieder geval wel zorgen over maak, namelijk dat het lijkt dat Turkije elke keer een stapje terugzet in plaats van stappen vooruitzet.
Er worden op sommige vlakken ook stappen terug gezet. Maar een islamist is wel een breed begrip in deze tijd, er is nog een zee van verschil met wat er in Syrie en Irak gebeurt. Daarom word ik zo moe van die term, omdat Turkije nog bij lange na geen land is waar je bijvoorbeeld geen religieuze vrijheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:12
Dit halve werk van de leger gaat niet lukken. gaat gewoon een met een sisser aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

https://www.facebook.com/ahmet.eskin.79

word wel grimmig daar :( Veel schoten in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:05
Iemand anders die de livestream bekijkt, word aardig geschoten nu.... Groep mensen op de brug.

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calvinturbo
iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:09:
[...]

Er worden op sommige vlakken ook stappen terug gezet. Maar een islamist is wel een breed begrip in deze tijd, er is nog een zee van verschil met wat er in Syrie en Irak gebeurt. Daarom word ik zo moe van die term, omdat Turkije nog bij lange na geen land is waar je bijvoorbeeld geen religieuze vrijheid hebt.
Klopt, maar besef wel dat als je genoeg stappen terug zet, je wel op het niveau van een Syrie of Irak komt. En zelfs al zet je niet zoveel stappen terug, dan zijn dat alsnog (naar mijn mening) een hoop stappen de verkeerde richting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bullet NL schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:09:
[...]

Of op die locatie niet nodig?
Er komen geen vliegtuigen meer aan en er vertrekt ook niet.... Belang is dus minder groot geworden....
Misschien zijn er nog wel andere doelen om in te nemen, en het vliegveld nu onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

FreshMaker schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:09:
[...]

Het is niet direct een sharia inderdaad, maar het 'probleem' is een beetje dat er mensen in het buitenland aangepakt kunnen worden in naam van Erdogan.
De komiek, die nu ondergedoken zit, Ebru Umar, omdat ze een mening heeft ...

De reikwijdte van de Turkse regering doet zichzelf overkomen als dictatuur.
Het beeld van de buitenwereld is nu eenmaal gekleurd, en acties als internetblokkade's en persvrijheid beteugelen zijn niet echt populair
Dat is ook een hele zorgelijke ontwikkeling! Maar het gaat mij met name om het feit dat iedereen blij lijkt te zijn om een coup in het buitenland, terwijl in Turkije iedere voorstander van de oppositie ook zal zeggen dat dit een zeer zorgelijke ontwikkeling is. Een coup klinkt leuk voor de buitenwereld, maar de mensen die niet op de AKP stemmen zijn nu óf ook de straat op gegaan, of schuilen in kelders voor het geval dat dit escaleert. Die zijn echt niet blij met een coup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Voormalige Turkse President Abdullah Gul was zojuist op tv via Face time, het was me niet helemaal duidelijk of hij voor of tegen is. Er worden blijkbaar schoten gelost in Istanbul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

[...]

Er is een wezenlijk verschil tussen censuur (social media blokken en persvrijheid beknotten) en de sharia - maar dat was het punt niet. Erdogan neigt naar een godsdienststaat - stapje per stapje. En blijkbaar is niet edereen het daarmee eens, zoals je vurig pleit - anders was dit topic er niet.

Maar goed, kom eens een biertje drinken. Beetje relaxen en relativeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Op Sky News zeggen ze dat bij het Turkse parlementsgebouw tanks het vuur geopend hebben.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Leo1010 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:11:
Voormalige Turkse President Abdullah Gul was zojuist op tv via Face time, het was me niet helemaal duidelijk of hij voor of tegen is. Er worden blijkbaar schoten gelost in Istanbul.
Hij was tegen de coup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Nightw1ng schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:11:
Iemand anders die de livestream bekijkt, word aardig geschoten nu.... Groep mensen op de brug.
Welke livestream?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:38

allure

Titaan fase 2/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Al-Jazeera Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:05

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Sky News: YouTube: Sky News Live

Ze lieten de brug zien tot er schoten te horen waren. Daarna schakelden ze weg zodat er geen potentiele live schietpartijen te zien zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:11:
[...]

Dat is ook een hele zorgelijke ontwikkeling! Maar het gaat mij met name om het feit dat iedereen blij lijkt te zijn om een coup in het buitenland, terwijl in Turkije iedere voorstander van de oppositie ook zal zeggen dat dit een zeer zorgelijke ontwikkeling is. Een coup klinkt leuk voor de buitenwereld, maar de mensen die niet op de AKP stemmen zijn nu óf ook de straat op gegaan, of schuilen in kelders voor het geval dat dit escaleert. Die zijn echt niet blij met een coup.
Een coup met relatief weinig geweld is in principe toch goed voor Turkije? Op dit moment is er uiteraard veel onrust en dergelijke en dat is onwenselijk, maar dat is niet te voorkomen met een coup. Het zou wel erg zijn als er veel doden vallen en/of er een burgeroorlog uitbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Oef, als nu het loyale deel wakker wordt dan is het een bloedbad natuurlijk. *duimen. Is Erdogan in Turkije zelf nu? BErichten gaan zo senl dat ik dat niet voorbij heb zien komen

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 19:56
Schijnt dat tanks aan het schieten zijn bij parlementsgebouw en dat er schoten zijn gelost bij Ankara vliegveld. Wordt niet fraai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:15:
Oef, als nu het loyale deel wakker wordt dan is het een bloedbad natuurlijk. *duimen. Is Erdogan in Turkije zelf nu? BErichten gaan zo senl dat ik dat niet voorbij heb zien komen
Als ik de media mag geloven is dit nu volop aan de gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Miki schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:15:
Schijnt dat tanks aan het schieten zijn bij parlementsgebouw en dat er schoten zijn gelost bij Ankara vliegveld. Wordt niet fraai...
Als dit soort zware geschut wordt ingezet, dan lijken me er twee opties te zijn: 1) het leger neemt daadwerkelijk de macht over. 2) het mislukt en we krijgen een gigantisch bloedbad.

Zoals je zegt, dit gaat niet fraai worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:49
De vraag, en ik heb geen ervaring, is of de coup Turkije wel echt beter maakt. Erdogan mag van mij opzouten, maar wat daarna? We hebben wel gezien dat bv een Egypte of Lybië niet direct beter wordt van een revolutie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Coltrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:11:
[...]

Er is een wezenlijk verschil tussen censuur (social media blokken en persvrijheid beknotten) en de sharia - maar dat was het punt niet. Erdogan neigt naar een godsdienststaat - stapje per stapje. En blijkbaar is niet edereen het daarmee eens, zoals je vurig pleit - anders was dit topic er niet.

Maar goed, kom eens een biertje drinken. Beetje relaxen en relativeren ;)
De mensen die de straat op zijn gegaan zijn niet geprofileerd als oppositie he. Dat zijn mensen waarvan de intentie niet duidelijk is en die veranderingen willen doorvoeren met wapens. Dat wil ik eveneens niet, omdat het nu helemaal niet duidelijk is wat de gevolgen zijn. De oppositie kan naar de stembus gaan, maar een coup is veel riskanter met onbekende gevolgen. Zoek eens op wat de gevolgen waren van de vorige coups in Turkije, niemand wil dat opnieuw meemaken, ook anti-Erdoganners niet ;)

Alleen als er een Belgisch speciaalbiertje klaarligt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Op RTL 4 beelden van mensen die dekking zoeken op straat en op de grond liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Schoten op brug Istanbul - RTL Nieuws - Ik zag gewonden.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RoD schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:17:
[...]

Als dit soort zware geschut wordt ingezet, dan lijken me er twee opties te zijn: 1) het leger neemt daadwerkelijk de macht over. 2) het mislukt en we krijgen een gigantisch bloedbad.

Zoals je zegt, dit gaat niet fraai worden.
Lees nu op nos blog dat militaire heli's politie bureaus onder vuur nemen in Ankara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Coltrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:16:
[...]

Als ik de media mag geloven is dit nu volop aan de gang.
maar is Erdo in het land? rally around a leader is een ding nml. Als hij er is en een coup onderdrukt (weer) dan zijn we voorlopig nog niet van hem en dat "beleid" af.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Als het echt zo is dat enkel de 'onderlaag' van het Turkse leger deze putsh ineen heeft gebreid (lees hier en daar dat de militaire top hier niks mee te maken heeft), moet ik Virtuozzo(?) nog gaan geloven. Opgestookt door een derde partij, de rust keertweder en Erdogan verstevigt zijn positie.

Wat een toneelstukje zou dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Miki schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:18:
[...]

Lees nu op nos blog dat militaire heli's politie bureaus onder vuur nemen in Ankara.
Dit was zover ik weet een uurtje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Miki schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:18:
[...]

Wow... Dit + schoten + tanks schieten op parlementsgebouw zal mensen weer terug doen besluiten naar binnen. 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:19:
[...]

maar is Erdo in het land? rally around a leader is een ding nml. Als hij er is en een coup onderdrukt (weer) dan zijn we voorlopig nog niet van hem en dat "beleid" af.
Volgens de BBC was Erdogan op vakantie in Marmaris. Hij zou onderweg zijn naar Ankara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Lekker dan. Ik vlieg om half 7 naar Antalya...

Nog niks gehoord van TUI.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
eMKa schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:20:
Reken daar maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy

annuleringsverzekering? Voor het geval dat ze nog steeds zeggen dat het er veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

calvinturbo schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:14:
[...]

Een coup met relatief weinig geweld is in principe toch goed voor Turkije? Op dit moment is er uiteraard veel onrust en dergelijke en dat is onwenselijk, maar dat is niet te voorkomen met een coup. Het zou wel erg zijn als er veel doden vallen en/of er een burgeroorlog uitbreekt.
Een coup in Turkije is nooit goed geweest. De meerderheid van het land steunt de AKP, dus als de coup slaagt zal de meerderheid van het land er sowieso tegen zijn. Daarna ga je dus alsnog echt geen politieke vrede krijgen. Daarnaast wilde Erdogan bijvoorbeeld geen president worden door zichzelf uit te roepen, maar zocht hij toenadering bij de oppositiepartijen: hij moest dus nog wel handelen naar de wet. Dan kun je als oppositie van alles doen om dat tegen te gaan, maar dit is wel de slechtste optie. Totale anarchie is een mogelijkheid, waarbij niemand weet wat de gevolgen zullen zijn. Het politieke apparaat zal lang stilstaan, kranten zullen niet meer drukken, er zullen rechtszaken plaatsvinden waarbij de wet wordt genegeerd, arrestaties plaatsvinden omdat dit deel van het leger dat de coup pleegde het niet eens is met de visie van die mensen, ga zo maar door. Ik ken maar heel weinig mensen van de oppositiepartijen die hier blij mee zijn, en dat zijn met name de mensen van de jonge generatie die niet weten hoe de eerdere coup verliep in 1980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Coltrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:19:
Als het echt zo is dat enkel de 'onderlaag' van het Turkse leger deze putsh ineen heeft gebreid (lees hier en daar dat de militaire top hier niks mee te maken heeft), moet ik Virtuozzo(?) nog gaan geloven. Opgestookt door een derde partij, de rust keertweder en Erdogan verstevigt zijn positie.

Wat een toneelstukje zou dat zijn.
Het zou zomaar eens kunnen, zodat de beste man alles volledig naar zijn hand kan zetten.

Toch denk ik hier dat Erdogan zijn hand heeft overspeeld en nu de wrange vruchten er van plukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

[...]

Nope. Hij is het land uit. Toevallig. Dus het kan ook zomaar georkestreerd zijn. Zie vorige post. Blijkbaar is het de onderlaag van het leger en is de top ziedend. Kan dus best toneel zijn. Kleine kopjes kunnen rollen, the big guys stay on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Morgenochtend? De kans dat dat doorgaat lijkt me kleiner dan 0,0 procent ;)
Het is je vast wel opgevallen dat het nu nacht is, en dus buiten werktijd voor de meeste mensen? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16

Vliegen dan nog echt geen vliegtuigen die kant op lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Krijgt die Erdogan toch zijn zin dus :/ Het volk dat wel achter hem staat knokt nu terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
Ik chat nu met iemand die recent uit het leger geweest en z'n dienstplicht heeft voldaan en in ankera woont. Hij is rustig aan het world of warcraften. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

http://nos.nl/liveblog/21...#UPDATE-container-8362036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Als ik er 1 had dan was het vast overmacht. Moet op het calamiteitenfonds hopen of de goedheid van TUI.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Las net ergens dat allerlei vluchten reeds gecanceld worden, weet niet welke maatschappij(en) het betreft

[ Voor 28% gewijzigd door LyP0 op 16-07-2016 00:23 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hij blijkt in Mongolië te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

MinBuza zegt: "Op dit moment is er in Turkije een poging tot staatsgreep gaande. De situatie is nog niet helder. Blijf binnen en volg de ontwikkelingen. Via het reisadvies, maar ook via de media."

https://www.rijksoverheid...isadviezen/inhoud/turkije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Coltrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:22:
[...]

Nope. Hij is het land uit. Toevallig. Dus het kan ook zomaar georkestreerd zijn. Zie vorige post. Blijkbaar is het de onderlaag van het leger en is de top ziedend. Kan dus best toneel zijn. Kleine kopjes kunnen rollen, the big guys stay on.
Wat heet. 5000 lage rangen met tanks vs 500 officieren en de hoge rangen leggen het af.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:22:
[...]

Morgenochtend? De kans dat dat doorgaat lijkt me kleiner dan 0,0 procent ;)

[...]

Het is je vast wel opgevallen dat het nu nacht is, en dus buiten werktijd voor de meeste mensen? ;)
Lijkt me een zeer ongewone situatie.. Dus verwacht dan wel iets eerder antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mocht iemand nog twijfelen of er geschoten wordt:

https://twitter.com/souria4syrians/status/754066725776289793

*schokkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 20:24

franssie

Save the albatross

LyP0 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:22:
Las net ergens dat allerlei vluchten reeds gecanceld worden, weet niet welke maatschappij(en) het betreft
Lijkt me ook dat de luchthavens dicht zijn, zo eens kijken of ik NOTAM berichten kan vinden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Net wat beelden gezien bij RTL. Machinegeweer vuur gehoord dat ik meteen herken.
MG-3...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:21
GENETX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:18:
De vraag, en ik heb geen ervaring, is of de coup Turkije wel echt beter maakt. Erdogan mag van mij opzouten, maar wat daarna? We hebben wel gezien dat bv een Egypte of Lybië niet direct beter wordt van een revolutie...
Inderdaad. Negen van de tien keer pakt een staatgreep verkeerd uit. Kijk naar libie, egypte, liberia etc, allemaal hevige conflicten die tot op de dag van vandaag slachtoffers eisen. Mensen die goed praten onder het mom van scheiding tussen kerk en staat, dat is een zaak die niet bedoelt is voor het leger. Drie keer raden wie er na de coup aan de macht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Wikipedia: First Army (Turkey)

First army hoofd heeft blijkbaar zijn support uitgesproken voor Erdogan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:23:
[...]

Wat heet. 5000 lage rangen met tanks vs 500 officieren en de hoge rangen leggen het af.
Weet je hoe het er nu in Syrië aan toegaat? Die pipo zit er ook nog steeds he :)

Soit, afwachten. Maar het feit dat de Erdoganners zich roeren en het leger zich hier en daar al moet terugtrekken (luchthaven ATT), is vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

eMKa schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:24:
[...]

Lijkt me een zeer ongewone situatie.. Dus verwacht dan wel iets eerder antwoord.
Het pentagon weet nog niet wat er allemaal aan de hand is, maar de TUI moet natuurlijk binnen een uur na de eerste twitter berichten met statements klaar staan 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

eMKa schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:24:
[...]

Zoals je kan lezen wordt het personeel nu opgeroepen. Je zult morgen op de luchthaven heus wel meer info krijgen als je in probeert te checken.

Ik zou er sowieso maar vanuit gaan dat het niet doorgaat.

Denk ook niet dat je er nu naar toe wil. Kogels ontwijken is niet mijn idee van een ideale vakantie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wel ontzettend droef en zielig dat Erdogan burgers oproept om de straat op te gaan terwijl eigenlijk elke andere bron juist oproept om naar binnen te gaan voor de veiligheid....

Ach, dat beetje extra bloed aan zijn handen kan er ook nog wel bij.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Veel mensen via Reddit die vragen om VPN-ingangen ivm dat mensen bang zijn. 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Leo1010 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:25:
Wikipedia: First Army (Turkey)

First army hoofd heeft blijkbaar zijn support uitgesproken voor Erdogan.
Het leger van de Bosporus en de Dardanellen. Die heeft duidelijk zijn eigen troepen niet onder controle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Op gewapende mensen afrennen terwijl je Allahu Akbar schreeuwt is gewoon dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:27:
[...]

Het leger van de Bosporus en de Dardanellen. Die heeft duidelijk zijn eigen troepen niet onder controle...
Misschien, er zijn rapporten dat het leger zich terugtrekt bij Istanbul airport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 20:28
wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:26:
Denk ook niet dat je er nu naar toe wil. Kogels ontwijken is niet mijn idee van een ideale vakantie.
Een kleine variatie op de bommen en granaten van IS en PKK(-afgeleide) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Coltrui schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:25:
[...]

Weet je hoe het er nu in Syrië aan toegaat? Die pipo zit er ook nog steeds he :)

Soit, afwachten. Maar het feit dat de Erdoganners zich roeren en het leger zich hier en daar al moet terugtrekken (luchthaven ATT), is vreemd.
Tuurlijk maar die had afdoende aantallen op allerlei lagen achter zich. maar als nu volledige legereenheden zich achter Erdo scharen dan is het een flink conflict voor Turkije. Ik blijf duimen voor de opstand iig :/

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
iChaos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:21:
[...]

Een coup in Turkije is nooit goed geweest. De meerderheid van het land steunt de AKP, dus als de coup slaagt zal de meerderheid van het land er sowieso tegen zijn. Daarna ga je dus alsnog echt geen politieke vrede krijgen. Daarnaast wilde Erdogan bijvoorbeeld geen president worden door zichzelf uit te roepen, maar zocht hij toenadering bij de oppositiepartijen: hij moest dus nog wel handelen naar de wet. Dan kun je als oppositie van alles doen om dat tegen te gaan, maar dit is wel de slechtste optie. Totale anarchie is een mogelijkheid, waarbij niemand weet wat de gevolgen zullen zijn. Het politieke apparaat zal lang stilstaan, kranten zullen niet meer drukken, er zullen rechtszaken plaatsvinden waarbij de wet wordt genegeerd, arrestaties plaatsvinden omdat dit deel van het leger dat de coup pleegde het niet eens is met de visie van die mensen, ga zo maar door. Ik ken maar heel weinig mensen van de oppositiepartijen die hier blij mee zijn, en dat zijn met name de mensen van de jonge generatie die niet weten hoe de eerdere coup verliep in 1980.
Oppositie samenwerken? Lol uitschakelen zul je bedoelen. De Koerdische oppositiepartij heeft ie heel behendig kapot gemaakt en met de recente wetswijziging de onschendbaarheid afgenomen zodat ie ze kan vervolgen.
Wat betreft niet drukken van kranten, bedoel je waarschijnlijk de staatsfolders van Erdogan. Als zelfs kranten volledig worden overgenomen en journalisten worden vervolgd voor het vastleggen van het leger wat IS milities helpt dan spoort er echt iets niet bij je.

Zet die bril eens af...
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ZT is Zero Tolerance- dat betekent dat in dit snel lopende topic de moderatie strakker loopt dan normaal, en dat sancties sneller kunnen volgen als zaken escaleren.

Dit topic gaat over de staatsgreep in Turkije. Onderwerpen zoals migratie, beledigingen van Erdogan of IS kunnen in de volgende topics worden besproken.
Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3
Belediging van Erdogan door Europese komieken
Opmars IS in het Midden-Oosten

Let op, de politieke situiatie kan je hier bespreken.
Politieke situatie in Turkije

Verder de vraag of ik nog op vakantie kan? Hou de waarschuwingen van het ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten. Het is niet de bedoeling om dit soort vragen hier maar te plaatsen.