Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zou zelf niet de gok wagen.Ferra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:34:
Ik kan mn vakantie van morgen naar Side wel vergeten denk ik?
ja.Ferra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:34:
If it aint fixed, it's broken.
Jup...Ferra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:34:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hangt ervanaf. Als je geen bezwaar hebt dat de kogels om je oren vliegen, en je wat tanks moet ontwijken, kan je gewoon gaan hoor.Ferra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:34:
Virussen? Scan ze hier!
Hier sla je denk ik exact de spijker op zijn kop. Wat een walgelijke oproep van Erdogan, en iedereen die hier gehoor aan geeft krijgt dus onbedoeld een hele nare rol in dit hele gebeuren.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:34:
[...]
Met waarschijnlijk als doel dat de soldaten gaan schieten en zo hun status, zowel internationaal als nationaal verliezen. Walgelijk...
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
D'r zal morgen wel een reisadvies liggenFerra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:34:
Hoe vaker het zelfde woord wordt gebruik hoe minder geloofwaardig het is.Leo1010 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:35:
Overheids roeptoeter op Al-Jazeera live is bezig een roman te schrijven over het woord democratie.
Gelukkig bestaat er nog zoiets als gezond verstand.Ferra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:36:
Is er al een negatief reisadvies?
If it aint fixed, it's broken.
Dus zijn ze Islamitisch. Je vroeg dat uit te leggen, doe ik, en nu geef je het gewoon toe. En ik laat 'die meerderheid' in een dictatuur even links liggen.iChaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:28:
[...]
Punt 1: zo profileren ze zich ja. De meerderheid van het land is het er mee eens: als zij willen dat het land die richting op gaat, doe je er weinig aan.
Als je openlijk Islamterroristen steunt, heb je een Islamitisch beleid. Je vergeet dat het daarom ging. Beetje lullig dat je de onderdrukte Koerden erbij sleurt. Erg zelfs.Punt 2: en de PKK mag tentoonstellingen houden in Brussel, er tenten op zetten, terwijl die algemeen geaccepteerd zijn als een terroristische organisatie, die IEDs planten in Turkije, kindsoldaten gebruiken, overheidsgebouwen bombarderen: de handen van Europa zijn net zo vies, iedereen steunt kennelijk degene bij wie ze baat hebben.
Er staat wat er staat. Zie niet in hoe je je hier uit kan lullen?Punt 3: een ontzettend breed punt waarbij je definities van diverse termen nodig hebt om een uitspraak over te doen.
Huh? Als je alcoholgebruik in je wetgeving gaat verbieden, is dat heus wel een teken van Islamitische inslag. Beetje vreemde opmerking.Punt 4: daar ben ik het ook niet mee eens, maar dit heeft niks te maken met Islamitische inslag.
Dat is bullshit. Er werd enkel geopperd dat Erdogan met z'n partij heel erg richting godsdienststaat gaat.Kijk, begrijp me niet verkeerd, ik steun hem ook niet, maar het westen wekt wel erg de indruk dat we op kamelen naar het werk gaan, je hand er af wordt gehakt als je iets steelt en alle vrouwen gesluierd zijn.
Ferra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:36:

39
Nog niet, maar Common Sense is er in overvloed.Ferra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:36:
Als je dan op vakantie wil, ga dan naar Syrië, dat is op dit moment een veiligere bestemming.
Virussen? Scan ze hier!
Dat zal er snel komen. De meeste ambtenaren zijn alleen thuis. Ik denk dat je reisorganisatie hier ook niet moeilijk over zal doen. Voor de rest is dit wel offtopic dus zullen we het hier bij laten?Ferra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:36:
De Speld is er weer snel bij.
http://speld.nl/2016/07/1...g-bezuinigen-op-defensie/
Dan zou je bijna suggereren dat de putins op voorhand steun verlenen aan een nieuwe 'regering' in Turkije. Zou me niets verbazen. Turkije is een strategisch olie en gas punt tussen europa en azie dacht ik (heb kaart even niet bij de hand)mkleinman schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:33:
[...]
Vlieg incident speelt inderdaad mee. Maar los daar van is Putin er niet vies van om in te springen op dit soort gelegenheden. Als hij ergens denkt om hier een slaatje uit te slaan en zijn invloedsfeer te vergroten dan zal hij dat niet nalaten denk ik.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nah, dat valt toch wel mee. Ik denk dat het westen met name het gevoel heeft dat Erdogan langzaam alle Turken gaar kookt door de temperatuur langzaam op te laten lopen. Daar is hij erg goed in en ook erg succesvol. Ik kan dat niemand echt kwalijk nemen, het hangt af van de voedingsbodem die de staat van een land kan bieden. In het westen hebben we dat ook gezien helaas...iChaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:28:
Kijk, begrijp me niet verkeerd, ik steun hem ook niet, maar het westen wekt wel erg de indruk dat we op kamelen naar het werk gaan, je hand er af wordt gehakt als je iets steelt en alle vrouwen gesluierd zijn.
Maar je moet toch wel toe kunnen geven dat het zelf in het leven roepen van een presidentiele positie opmerkelijk is. Samen met het indammen van de vrijheid van meningsuiting. Dat zijn DE tekenen van een regime dat langzaam de controle naar zicg toetrekt. En dat vaak zonder dat het volk zich er echt van bewust is omdat het langzaam gaat. Sterker nog: geef het volk wat anders in ruil! Dat is echt een levensgevaarlijke ontwikkeling. Vooral omdat je het doorgaans pas ziet als het al te laat is.
[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 15-07-2016 23:41 ]
Je wilt een all inclusive dan krijg je hem ookFerra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:36:
Maar serieus houd mijn hart vast als die burgers maar niet luisteren naar Erdogan.
Wanneer je blijft roepen dat het een dictatuur is, terwijl ik toch echt bij iedere verkiezing een stem kan uitbrengen en er controle is over de telling van de stemmen, en je de PKK als 'onderdrukte mensen' bestempelt (er is een verschil tussen Koerden en de PKK), ben je wel erg laf bezig.Coltrui schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:36:
[...]
Dus zijn ze Islamitisch. Je vroeg dat uit te leggen, je geeft het gewoon toe. En ik laat 'die meerderheid' in een dictatuur even links liggen.
[...]
Als je openlijk Islamterroristen steunt, heb je een Islamitisch beleid. Je vergeet dat het daarom ging. Beetje lullig dat je de onderdrukte Koerde erbij sleurt. Erg zelfs.
[...]
Er staat wat er staat. Zie niet in hoe je je hier uit kan lullen?
[...]
Huh? Als je alcoholgebruik in je wetgeving gaat verbieden, is dat heus wel een teken van Islamitische inslag. Beetje vreemde opmerking.
[...]
Dat is bullshit. Er werd enkel geopperd dat Erdogan met z'n partij heel erg richting godsdienststaat gaat.
Ik zou hier morgen ook vertrekken. Vrees inderdaad dat het niet doorgaat... terwijl ik vermoed dat je er in de resorts vrij weinig van zal merken.Ferra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:34:
Zat overigens ook in Egypte toen er een avondklok werd ingesteld en het leger voor de tweede keer de macht overnam. Toevallig.
leuk dat je kan stemmen, maar er is nog altijd èèn iemand die achter de schermen de touwtjes in handen heeft. Dat wil niet zeggen dat er geen democratie (=inspraak) is.iChaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:38:
[...]
Wanneer je blijft roepen dat het een dictatuur is, terwijl ik toch echt bij iedere verkiezing een stem kan uitbrengen en er controle is over de telling van de stemmen, en je de PKK als 'onderdrukte mensen' bestempelt (er is een verschil tussen Koerden en de PKK), ben je wel erg laf bezig.
Beetje zoals het oekraïne referendum hier. volk stemt nee,maar rutte draait er omheen en weigert er wat aan te doen.
ora et labora
Noord-Korea en Syrië zijn allebei heel mooi deze tijd van het jaarFerra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:36:
1: Reisadvies negerenGrindtegel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:39:
Oh nog geen negatief reisadvies dus wellicht krijg ik mijn centjes niet terug van mijn verzekeraar. Nou laat ik dan toch maar gaan naar een land waar een coupe wordt gepleegd, want oh wee, mijn centjes zijn belangrijker dan mijn veiligheid.. zucht....
2: Camera meenemen met wat leuke lenzen
3: Leipe foto's maken
4: Verkopen voor veel geld
5: Met winst terug naar huis!
5b: Kleine optie dat je vakantie wat langer gaat duren dan de verwachting was

Overheid roeptoeter op Al-Jazeera live claimt dat het de Gulen groep is die achter de coup zit, AKP Partij Vice Chair claimde hetzelfde een uurtje geleden.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Mijn punten blijven staan hoor, ook al schrap je de woorden 'dictatuur' en 'Koerden'. Je lijkt wel een duivel in een wijwatervat. Kan je ook normaal discussiëren en gewoon de argumenten die ik aandroeg weerleggen zonder op je achterste poten te gaan staan en me laf te noemen?iChaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:38:
[...]
Wanneer je blijft roepen dat het een dictatuur is, terwijl ik toch echt bij iedere verkiezing een stem kan uitbrengen en er controle is over de telling van de stemmen, en je de PKK als 'onderdrukte mensen' bestempelt (er is een verschil tussen Koerden en de PKK), ben je wel erg laf bezig.
Dit advies slaat nergens op. Het huidige advies van de Foreign Office (wel actueel, in tegenstelling tot het advies van MinBuZa). https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/turkeywildhagen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:37:
[...]
Nog niet, maar Common Sense is er in overvloed.
Als je dan op vakantie wil, ga dan naar Syrië, dat is op dit moment een veiligere bestemming.

Oh enne.

https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/syria
Zelfs vanuit MinBuZa:

https://www.rijksoverheid...reisadviezen/inhoud/syrie
Maar die media kanalen mogen toch niet zeggen wat ze willen of ze worden overgenomen door de staat of is dat niet correct?iChaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:30:
[...]
De oppositie heeft ook gewoon televisiezenders hoor. Het is echt niet alsof alleen de AKP propaganda kan maken. Ja, journalisten worden naar het bureau gebracht als ze te ver gaan volgens Erdogan, daar ben ik het beslist niet mee eens, absoluut niet, maar vooralsnog kan iedere partij nog gewoon ergens staan en zijn stemmers toespreken en die mensen kunnen stemmen op wie ze willen, waarbij de stemmen worden geteld onder het oog van mensen van alle partijen.
http://www.hln.be/hln/nl/...ritische-krant-over.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/...rdogan-had-beledigd.dhtml
en ik meen nog wat berichten in die trend gelezen te hebben de laatste jaren. Als je kritiek uit pakken ze je op of nemen ze je medium af. In het geval van Zamam stond er één dag een kritische krantenkop, de volgende dag loofde de krant Erdogan zijn regime ineens...
Dat is ook opmerkelijk en zorgelijk, maar daarom ben ik blij dat alle andere politieke partijen weerstand bieden en er absoluut niet mee in zee willen gaan. In een dictatuur zou dat niet gebeuren. Ik vind de ontwikkeling ook beslist niet goed, maar het is geen dictatuur en zolang hij niet alles zelf doorvoert en alles met de harde hand neerslaat is dat het nog steeds niet. Dus ja, de ontwikkelingen waren slecht, maar het was geen dictatuur, meer een situatie waarin het volk iets onwenselijk wenste, de oppositie er tegen was, en hij niet veel kon doen gezien hij de steun ervoor niet kon vinden.GENETX schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:38:
[...]
Nah, dat valt toch wel mee. Ik denk dat het westen met name het gevoel heeft dat Erdogan langzaam alle Turken gaar kookt door de temperatuur langzaam op te laten lopen. Daar is hij erg goed in en ook erg succesvol. Ik kan dat niemand echt kwalijk nemen, het hangt af van de voedingsbodem die de staat van een land kan bieden. In het westen hebben we dat ook gezien helaas...
Maar je moet toch wel toe kunnen geven dat het zelf in het leven roepen van een presidentiele positie opmerkelijk is. Samen met het indammen van de vrijheid van meningsuiting. Dat zijn DE tekenen van een regime dat langzaam de controle naar zicg toetrekt. En dat vaak zonder dat het volk zich er echt van bewust is omdat het langzaam gaat. Sterker nog: geef het volk wat anders in ruil!
Ik hoop dat de meeste het niet aandurven tegen het leger. Dat zal ook wel zo zijn in Ankara en Istanbul. Erdogan zijn achterban zit alleen in de landelijke gebieden en daar kan het wel eens heel anders zijn.nooberke schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:40:
Wat een verschrikking dat Erdogan het volk op roept om verzet te plegen en de straat op te gaan... Nu hopen dat niemand hiernaar luistert voordat er veel slachtoffers gaan vallen

Dit hoeft ook niet.Grindtegel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:39:
Oh nog geen negatief reisadvies dus wellicht krijg ik mijn centjes niet terug van mijn verzekeraar. Nou laat ik dan toch maar gaan naar een land waar een coupe wordt gepleegd, want oh wee, mijn centjes zijn belangrijker dan mijn veiligheid.. zucht....
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2016 23:44 ]
Vooralsnog draag je punten aan waarbij je het 'lullig' noemde dat ik de PKK erbij betrok, je ze als onderdrukten bestempelt en je punt dat het een dictatuur is op losse palen staat. Ik wil best in discussie gaan, maar kom dan met goed onderbouwde argumenten die je niet verbuigtColtrui schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:41:
[...]
Mijn punten blijven staan hoor, ook al schrap je de woorden 'dictatuur' en 'Koerden'. Je lijkt wel een duivel in een wijwatervat. Kan je ook normaal discussiëren en gewoon de argumenten die ik aandroeg weerleggen zonder op je achterste poten te gaan staan en me laf te noemen?
[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 15-07-2016 23:44 ]
Dit dus.
Dat is ook onnodig mensen de dood in jagen, als is het maar te demonstreren of wat dan ook, dat loopt uit de hand en dan heb ik een aardig idee wat mensen met wapens en tanks gaan doen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:41:
[...]
Ik hoop dat de meeste het niet aandurven tegen het leger. Dat zal ook wel zo zijn in Ankara en Istanbul. Erdogan zijn achterban zit alleen in de landelijke gebieden en daar kan het wel eens heel anders zijn.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het blijven abtenaren he, die liggen nu heerlijk te snurkenFunkyTrip schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:44:
Moeten Europese landen dit officieel niet heel erg afwijzen? Coup in een soevereine democratische staat?
ora et labora
Amen. 'Popcorn pakken', 'tijd voor champagne'. Walgelijk. Laten we eens vragen aan iemand van de oppositie of die dit een goede ontwikkeling vindt. Niemand zal hier blij mee zijn, alleen mensen van buiten het land die de ballen verstand hebben van de Turkse politiek.Ferra schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:44:
Wat reageren de meesten hiero sneu zeg. Man man man wat een lol.
I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"
Dat ze de coup zouden veroordelen valt anders wel mee.. nietszeggend statement:iChaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:45:
[...]
Amen. 'Popcorn pakken', 'tijd voor champagne'. Walgelijk. Laten we eens vragen aan iemand van de oppositie of die dit een goede ontwikkeling vindt. Niemand zal hier blij mee zijn, alleen mensen van buiten het land die de ballen verstand hebben van de Turkse politiek.
https://www.reddit.com/li...d5-11e6-ac1c-0ec6075316b5
Denk niet dat je daar vandaag een antwoord op gaat krijgen...Nightw1ng schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:46:
Bedoeling is om dinsdag via Istanboel naar Hanoi te vliegen. Zal deze een andere route nemen als de situatie zo blijft of word deze volledig gecanceld?
Vraag dat aan je luchtvaartmaatschappij.Nightw1ng schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:46:
Bedoeling is om dinsdag via Istanboel naar Hanoi te vliegen. Zal deze een andere route nemen als de situatie zo blijft of word deze volledig gecanceld?
Verwijderd
Als ik flightradar24 bekijk wijken behoorlijk wat vliegtuigen uit momenteel. Ga er maar van uit dat alle vliegvelden dicht gaan/zijn.Nightw1ng schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:46:
Je zal binnenkort wel info krijgen via je vliegmaatschappij. rest blijft glazen bol werk, zeker omdat dat 4 dagen verder is.Nightw1ng schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:46:
ora et labora
Dat geldt voor jou dan ook iChaos!iChaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:43:
[...]
Vooralsnog draag je punten aan waarbij je het 'lullig' noemde dat ik de PKK erbij betrok, je ze als onderdrukten bestempelt en je punt dat het een dictatuur is op losse palen staat. Ik wil best in discussie gaan, maar kom dan met goed onderbouwde argumenten die je niet verbuigt
Ik ken Turkije en Turken in NL Maar verdiep je eens iets meer in staatsleer en ga dan weer reageren hier want je mist nogal wat achtergrond.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hoe denk je dat dat soort dingen 4 dagen in de toekomst te voorspellen zijn als we al niet eens weten wat er over 5 minuten gaat gebeuren?Nightw1ng schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:46:
De juiste plek voor die vraagt lijkt je reisbyreau waar je je reis geboekt hebt.
Virussen? Scan ze hier!
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Zouden ze allemaal hun bus pakken, om 'de staat' te beschermen ?
https://twitter.com/Souria4Syrians/status/754066725776289793
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Het zijn goede argumenten. Jij weerlegt ze op een jammere manier. Met de PKK op een 'hunnie doen het ook!' manier bijvoorbeeld.iChaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:43:
[...]
Vooralsnog draag je punten aan waarbij je het 'lullig' noemde dat ik de PKK erbij betrok, je ze als onderdrukten bestempelt en je punt dat het een dictatuur is op losse palen staat. Ik wil best in discussie gaan, maar kom dan met goed onderbouwde argumenten die je niet verbuigt
Dus nog eens:
- alcohol verbieden bij wet: Islamitisch
- partij in het politieke centrum met een islamistisch programma: Islamitisch
- partij steunt de islamistische Moslimbroederschap: Islamitisch
- partij pleit voor een opleving van de Ottomaanse cultuur ten koste van de seculiere republikeinse principes: Islamitisch
En ik stop hier - heldere argumenten (dezelfde als eerst, maar goed) , nou ben jij weer aan de beurt.
[ Voor 26% gewijzigd door Coltrui op 15-07-2016 23:51 ]
Lijkt me niet, Turkije wordt niet door een andere staat aangevallen (waar artikel 5 over gaat).Rannasha schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:47:
Zou Erdogan artikel 5 van de NAVO kunnen aanroepen?
Virussen? Scan ze hier!
Die 'tijd voor champagne' was een opmerking van mij over wat Poetin nu zou doen, dus niet bedoeld als 'sneue' reactie van mijzelf. Ben eerder benieuwd wat de gevolgen gaan zijn. Zeker nu Erdogan burgers oproept de straat op te gaan.iChaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:45:
[...]
Amen. 'Popcorn pakken', 'tijd voor champagne'. Walgelijk. Laten we eens vragen aan iemand van de oppositie of die dit een goede ontwikkeling vindt. Niemand zal hier blij mee zijn, alleen mensen van buiten het land die de ballen verstand hebben van de Turkse politiek.
Er is geen aanval door een andere staat op Turkije, lijkt me dus niet..Rannasha schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:47:
Zou Erdogan artikel 5 van de NAVO kunnen aanroepen? Dat zou de overige NATO-landen behoorlijk voor het blok zetten, want die zijn geen fan van Erdogan, maar het tast mogelijk de geloofwaardigheid van het verbond aan als ze hem negeren.
Dat roepen ze als partij, zonder bron bij die tekst, waarbij we niet eens weten of degene die het post een aanhanger van de coup is. Dan luister ik liever naar vrienden die in Ankara en Istanbul wonen die geen seconde zullen denken aan het stemmen op de AKP, maar die nu ook de straat zijn opgegaan om de coup te belemmeren.calvinturbo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:46:
[...]
Dat ze de coup zouden veroordelen valt anders wel mee.. nietszeggend statement:
https://www.reddit.com/li...d5-11e6-ac1c-0ec6075316b5
Tuurlijk niet, dit is intern. Griekenland riep dat ook niet op toen Cyprus werd aangevallen door Turkije.Rannasha schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:47:
Zou Erdogan artikel 5 van de NAVO kunnen aanroepen? Dat zou de overige NATO-landen behoorlijk voor het blok zetten, want die zijn geen fan van Erdogan, maar het tast mogelijk de geloofwaardigheid van het verbond aan als ze hem negeren.
Artikel 5 geldt alleen voor buitenlandse aanvallen van staten die niet lid zijn van de NAVO. De Turkse aanval op Grieks Cyprus en de coups in 1960 en 1980 vielen daar niet onder.Rannasha schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:47:
Verwijderd
Eerst vanuit de ivoren toren Duitse politici overtuigen om iemand te vervolgen voor zoiets luttigs als een belediging en een paar maanden later in datzelfde land op de knietjes om zijn eigen leven veilig te stellen.
Helemaal humor als ze het zouden weigeren.. boontje komt op zijn loontje..Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:49:
Als de berichten kloppen dat Erdogan in Duitsland asiel aan gaat vragen, dan zou dat wel bizarre wending zijn van het hele komiek-belediging verhaal.
Eerst vanuit de ivoren toren Duitse politici overtuigen om iemand te vervolgen voor zoiets luttigs als een belediging en een paar maanden later in datzelfde land op de knietjes om zijn eigen leven veilig te stellen.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
wat sowieso altijd grappig blijft aangezien die twee navo landen voor zover ik weet nog steeds in staat van oorlog zijn?Tomm13 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:48:
[...]
Tuurlijk niet, dit is intern. Griekenland riep dat ook niet op toen Cyprus werd aangevallen door Turkije.
And it goes BRAAAAAPP!
Wikipedia: Fluwelen Revolutie (Tsjecho-Slowakije)Grindtegel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:51:
Ids er ooit een coupe gepleegd zonder slachtoffers? zou natuurlijk mooi zijn als dat zou kunnen maar lijkt me vrij naief gedacht
Niet helemaal hetzelfde natuurlijk..
[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 15-07-2016 23:52 ]
Die dwaze oproep van Erdogan kan veel slachtoffers gaan kosten... Nutteloos bloedvergietenGrindtegel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:51:
Ids er ooit een coupe gepleegd zonder slachtoffers? zou natuurlijk mooi zijn als dat zou kunnen maar lijkt me vrij naief gedacht
Eerder een gratis vakantie naar Den Haag.calvinturbo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:49:
[...]
Helemaal humor als ze het zouden weigeren.. boontje komt op zijn loontje..
Dat is ook niet het verstandigste wat je kunt doen, het zal vast volgens de soldaten hebben geleken op een aanslag.ROFLASTC schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:51:
https://twitter.com/Souria4Syrians/status/754066725776289793
Men zoekt het op. -Religie-
Doe eens rustig.iChaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:45:
[...]
Als ik je reacties lees moest ik direct weer denken aan het onderstaand artikel: http://www.trouw.nl/tr/nl...n-armen-van-Erdogan.dhtml
Je uitspraken stroken niet met de realiteit.
👉🏻 Blog 👈🏻
Is nu op Al Jazeera, dus nee.Leo1010 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:50:
De Facetime stream van Erdo die uitgezonden werd was bagger genoeg dat het vanuit een vliegtuig geweest zou kunnen zijn.
Schijnbaar hadden ze in de jaren 90 een coup gepleegd rond 3-4 uur in de nacht (werd net gezegd op Sky News volgens mi) en doordat het een verassing was, waren er weinig slachtoffers.Grindtegel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:51:
Misschien niet de "spirit of the law", maar in de tekst zelf staat niets over een andere staat. Het spreekt enkel over een "armed attack".wildhagen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:48:
[...]
Lijkt me niet, Turkije wordt niet door een andere staat aangevallen (waar artikel 5 over gaat).
http://www.nato.int/cps/en/natolive/official_texts_17120.htm
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Maar waar is hij nu? Dat teltLeo1010 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:52:
LIVE PERSCONFERENTIE OP AL-JAZEERA LIVE MET ERDO! http://www.aljazeera.com/watch_now/
And it goes BRAAAAAPP!
Ja hoor, in Servie in 2000 bijvoorbeeld: Wikipedia: Overthrow of Slobodan Milošević (vielen wel 2 doden, maar dat was bij een ongeval met een voertuig + een hartaanval, niet door geweld).Grindtegel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:51:
Virussen? Scan ze hier!
Verwacht ook niet dat iets te voorspellen is, daarom ook de wat als de situatie zo blijft.wildhagen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:47:
[...]
Hoe denk je dat dat soort dingen 4 dagen in de toekomst te voorspellen zijn als we al niet eens weten wat er over 5 minuten gaat gebeuren?
De juiste plek voor die vraagt lijkt je reisbyreau waar je je reis geboekt hebt.
Op de hoop dat iemand een idee heeft hoe normaal gesproken vliegtuigmaatschappijen omgaan met situaties waarbij ze moeten uitwijken naar andere vliegvelden.
I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"
https://www.facebook.com/ahmet.eskin.79
Alcohol verbieden bij wet: ik kan gewoon alcohol kopen hoor. Alleen bij slijterijen die het in de avond niet meer mogen verkopen, maar in Noorwegen kan je het alleen kopen bij staatsslijterijen met hevige accijns, dus een beetje relativeren hier kan wel.Coltrui schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:48:
Het zijn goede argumenten. Jij weerlegt ze op een jammere manier. Met de PKK op een 'hunnie doen het ook!' manier bijvoorbeeld.
Dus nog eens:
- alcohol verbieden bij wet: Islamitisch
- partij in het politieke centrum met een islamistisch programma: Islamitisch
- partij steunt de islamistische Moslimbroederschap: Islamitisch
- partij pleit voor een opleving van de Ottomaanse cultuur ten koste van de seculiere republikeinse principes: Islamitisch
En ik stop hier - heldere argumenten (dezelfde als eerst, maar goed) , nou ben jij weer aan de beurt.
Partij steunt de islamitische moslimbroederschap: daar ben ik het niet mee eens (dat het gebeurt), maar ieder land speelt de schaakstukken om qua geopolitiek goed uit te komen. Ik kan me herinneren dat de VS ooit ook in het midden-oosten bepaalde religieuze groepen steunde omdat ze tegen de Sovjetunie waren.
Partij in het politieke centrum met een islamistisch programma: ja, er wordt godsdienst onderwezen op scholen en hoofddoeken mogen weer overheidsgebouwen in, maar dat is kennelijk wat het volk wil. Dat komt niet in de buurt van wat die zwarte haatbaarden in Syrie en Irak momenteel proberen te doen.
Partij pleit voor een opleving van de Ottomaanse cultuur ten koste van de seculiere republikeinse principes: kun je hier voorbeelden van geven?
Het leger doet dit wel vaker ...
Een "hard reset" voor de politiek
Normaal komen er ook weer gewoon verkiezingen ...
Geeft iig goede hoop voor de bevolking
offtopic maar wel interessant over hoe een coup zou moeten zijn als het toch echt moet:Grindtegel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:51:
Tijdens de Anjerrevolutie (1974, Portugal) zijn er hooguit een paar lichtgewonden gevallen.
edit: mijn kennis laat me een beetje in de steek, het waren vier doden dus ook de Anjerrevolutie was ook niet helemaal vredig
[ Voor 11% gewijzigd door Vnze op 15-07-2016 23:57 ]
Ik word normaal gesproken helemaal niet vrolijk van Geert, maar in dit geval kan ik het moeilijk oneens zijn met zijn reactie. Ik hoop inderdaad ook dat Erdogan finished is..SomerenV schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:55:
[afbeelding]
Onze Geert is al van de partij. Niet echt een reactie waar je vrienden mee maakt, maar goed, daar heeft ie ervaring mee.
De factor zijn er genoeg bewijzen dat Erdogan niet altijd overal even zuiver is...
Maar wat vinden jullie, is dit goed voor Turkije (op de lange baan) of zien jullie liever Erdogan blijven?
Cogitationis poenam nemo patitur
Hij heeft duidelijk geen problemen met staatsgrepen in seculiere democratieen. Dat geeft te denkenSomerenV schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:55:
[afbeelding]
Onze Geert is al van de partij. Niet echt een reactie waar je vrienden mee maakt, maar goed, daar heeft ie ervaring mee.

Dit dus.
Dat is een beetje het probleem. De bevolking is verdeelt met voorstanders en tegenstanders.FreshMaker schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:55:
http://www.ad.nl/dossier-...n-achter-de-rug~ac83fee1/
Het leger doet dit wel vaker ...
Een "hard reset" voor de politiek
Normaal komen er ook weer gewoon verkiezingen ...
Geeft iig goede hoop voor de bevolking
Je moet een coupe niet verwarren met een burgeroorlog. Een staatsgreepje gaat (mits goed voorbereid) meestal vrij snel en bijna geruisloos.Grindtegel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:51:
Deze was goed voorbereid.
Omdat ik er een beetje moe van wordt dat mensen die misschien nog niet eens op vakantie zijn geweest in Turkije roepen dat het een dictatuur is en de indruk wekken dat de sharia is ingevoerd, waarbij ze dat willen overbrengen aan mensen die er gewoon wonen en die zelf wel weten dat dat allemaal niet klopt. Kun je ook begrijpen dat ik een beetje moe word van die verspreiding van valse informatie?kraades schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:52:
[...]
Doe eens rustig.
Als ik je reacties lees moest ik direct weer denken aan het onderstaand artikel: http://www.trouw.nl/tr/nl...n-armen-van-Erdogan.dhtml
Je uitspraken stroken niet met de realiteit.
Ik denk dat het voor Turkije wel goed is, als een dictator als Erdogan van het toneel verdwijnt. Die gast heeft een enorme kortsluiting in zijn hoofd, en deugt echt voor geen ene meter.Bullet NL schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:56:
Maar wat vinden jullie, is dit goed voor Turkije (op de lange baan) of zien jullie liever Erdogan blijven?
Kan er daar alleen maar beter op worden.
Virussen? Scan ze hier!
Lijkt me niet dat deze discussie in dit topic thuishoort. Hier gaat het juist over het nieuws van de staatsgreep in mijn optiek.Bullet NL schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:56:
Voor zover ik kan zien is dit een staatsgreep tegen Erdogan, het leger komt in actie omdat het ze volgens signalen krijgen dat Erdogan in hun ogen aan de Grondrechten van de burgers komt...
De factor zijn er genoeg bewijzen dat Erdogan niet altijd overal even zuiver is...
Ik ben het ook niet oneens met 'm maar zijn woordkeuze is op zijn minst niet heel netjes. Ook om meteen op deze manier in te springen op de situatie is niet heel netjes. Al met al minpunten, ondanks z'n mening.calvinturbo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:56:
[...]
Ik word normaal gesproken helemaal niet vrolijk van Geert, maar in dit geval kan ik het moeilijk oneens zijn met zijn reactie. Ik hoop inderdaad ook dat Erdogan finished is..
And it goes BRAAAAAPP!
Optelsom: het is een regime dat erg aanleunt bij een niet-seculiere staat. Prima dat jij dat goed vindt, maar daar gaat het niet om. Je vroeg dat uit te leggen, nou dat heb ik zonder oordeel gedaan. Dat ik nu voorbeelden moet gaan geven is de omgekeerde wereld. Lees het partijprogramma, zou ik zeggen. Maar dan met seculiere ogen. Even goede vrienden hoor - je vroeg verduidelijking, je kreeg verduidelijking. Niet meer, niet minder.iChaos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:55:
[...]
Alcohol verbieden bij wet: ik kan gewoon alcohol kopen hoor. Alleen bij slijterijen die het in de avond niet meer mogen verkopen, maar in Noorwegen kan je het alleen kopen bij staatsslijterijen met hevige accijns, dus een beetje relativeren hier kan wel.
Partij steunt de islamitische moslimbroederschap: daar ben ik het niet mee eens (dat het gebeurt), maar ieder land speelt de schaakstukken om qua geopolitiek goed uit te komen. Ik kan me herinneren dat de VS ooit ook in het midden-oosten bepaalde religieuze groepen steunde omdat ze tegen de Sovjetunie waren.
Partij in het politieke centrum met een islamistisch programma: ja, er wordt godsdienst onderwezen op scholen en hoofddoeken mogen weer overheidsgebouwen in, maar dat is kennelijk wat het volk wil. Dat komt niet in de buurt van wat die zwarte haatbaarden in Syrie en Irak momenteel proberen te doen.
Partij pleit voor een opleving van de Ottomaanse cultuur ten koste van de seculiere republikeinse principes: kun je hier voorbeelden van geven?
Zal voor sommigen dus aflopen met een sisser waarschijnlijk.
Dit topic is gesloten.
ZT is Zero Tolerance- dat betekent dat in dit snel lopende topic de moderatie strakker loopt dan normaal, en dat sancties sneller kunnen volgen als zaken escaleren.
Dit topic gaat over de staatsgreep in Turkije. Onderwerpen zoals migratie, beledigingen van Erdogan of IS kunnen in de volgende topics worden besproken.
Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3
Belediging van Erdogan door Europese komieken
Opmars IS in het Midden-Oosten
Let op, de politieke situiatie kan je hier bespreken.
Politieke situatie in Turkije
Verder de vraag of ik nog op vakantie kan? Hou de waarschuwingen van het ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten. Het is niet de bedoeling om dit soort vragen hier maar te plaatsen.