Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
StecaGrid schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:42:
De nieuwe marketing 101 van Hertog Jan: Vatgerijpt 2021: De paradox van zoet
https://www.hertogjan.nl/vatgerijpt/

Je kan je inschrijven voor de loting. ben jij 1 van de 1500 gelukkigen dan kan je voor 80 (Tachtig!) euro een Voorproef editie bestellen:
  • 4 x een Voorproef Editie voor thuis. Stuk voor stuk pakketjes vol onthullingen en smaken.
  • 4 x virtueel op reis met Gerard en Micha. De brouwers zullen je meenemen naar exclusieve locaties en samen met experts het voorproeven begeleiden.
  • 2 tickets voor de speciale Voorproef Editie van de Vatgerijpt rondleiding in Arcen, waar je samen met andere Voorproevers de vatgerijpte bieren als eerste mag proeven. Dit vindt plaats op 11, 12 of 18 september.
  • Gegarandeerd de kans om een set Vatgerijpt 2021 aan te schaffen.
En dan heb je nog geen fles bier in huis. want die mag je daarna nog kopen 8)7 ;w
Zo heel erg 8)7 vind ik het niet eens.
Een normale rondleiding bij HJ kost al 15 euro, een 'liefhebbers' rondleiding 40.
Hier zitten twee tickets bij voor een 'speciale Voorproef Editie van de Vatgerijpt rondleiding', wat in elk geval klinkt als iets wat er op zijn minst tussenin zit, laten we zeggen een waarde van 2x 25 euro. Dan betaal je dus max een paar tientjes voor vier van die voorproef pakketjes. Vol onthullingen en smaken, zo zeggen ze zelf, dus wie weet wat er in zit... Als het sampletjes zijn van wat er op het desbetreffende vat heeft gelegen bijvoorbeeld, dan vind ik dat best wel interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 22:24

Klippy

Still Game

@Purehz zal rechtop bewaard zijn? Zover ik weet heeft een 33cl een kroonkurk en geen kurk zoals @SemperFidelis suggereerde.
Dus dan is rechtop bewaren toch wel een vereiste na 20 jaar. Let goed op bij het openen of je nog iets van een plop hoort of gasvorming ziet en kijk of de dop niet verroest is aan de binnenkant.
Als er lucht of roest in gekomen wil je dat niet perse drinken.

Na 20+ jaar zal niemand je nog kunnen voorspellen of het nog wat is, dat hangt af van de temperatuur en omstandigheden. Als het rechtop stil heeft gestaan op een koelere plek heb je meer kans dan wanneer het in de woonkamer naast een radiator stond.

Proef het, maar ik geef je weinig kans dat het echt lekker is, laat staan lekkerder dan een verse die je voor 2 Euro in de supermarkt kan halen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
SemperFidelis schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:11:
[...]

Gewoon proeven, je zult er niks van krijgen. Of het nog te echt lekker smaakt ligt aan hoe het bewaard is, maar reken voor nergens op behalve een moutig kurkig biertje.
Morgen avond maar eens aan wagen..
Flapperbol schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:12:
[...]

Gewoon proberen, als het niet lekker is spoel je het weg. (Je zal er niet ziek van worden)

EDIT: of je zet het op Marktplaats :+
Wordt nog niet echt op geboden... Misschien nog een keer 20 jaar laten liggen O-)
Klippy schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:23:
@Purehz zal rechtop bewaard zijn? Zover ik weet heeft een 33cl een kroonkurk en geen kurk zoals @SemperFidelis suggereerde.
Dus dan is rechtop bewaren toch wel een vereiste na 20 jaar. Let goed op bij het openen of je nog iets van een plop hoort of gasvorming ziet en kijk of de dop niet verroest is aan de binnenkant.
Als er lucht of roest in gekomen wil je dat niet perse drinken.

Na 20+ jaar zal niemand je nog kunnen voorspellen of het nog wat is, dat hangt af van de temperatuur en omstandigheden. Als het rechtop stil heeft gestaan op een koelere plek heb je meer kans dan wanneer het in de woonkamer naast een radiator stond.

Proef het, maar ik geef je weinig kans dat het echt lekker is, laat staan lekkerder dan een verse die je voor 2 Euro in de supermarkt kan halen.
Gelukkig wel al die tijd staand bewaard. Redelijk koel, niet warm in de ruimte en altijd een constante temperatuur.

Geen roest en een plop zijn dus de punten om op te letten, top! Wellicht dat ik nog een "verse" haal zodat ik goed kan vergelijken.
Wordt vervolgd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Vergelijken met een nieuwe zou wel leuk zijn ja (ook voor ons) :) Altijd leuk dat soort experimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 20:17
Morgen avond maar eens aan wagen..
Zeer voorzichtig uitschenken zodat je geen bezinksel (gist) in het glas giet.
Er gaan sowieso verouderingsaroma's in zitten
Over het algemeen passen die eerder bij bruine bieren, vandaar dat bruine bieren zich eerder lenen tot bewaren.

Zeker het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:19
@Purehz Je kan ook zien hoe het bezinkt. Heb dezelfde situatie eens gehad en dat bier begon wat te ziften en de smaak was ook niet goed.

Dus maar gewoon weggekapt. Was wel blond bier, bruin bier is makkelijker lang te bewaren, maar de houdbaarheid is toch flink overschreden in jouw geval ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Nou... Kom maar op met die ipa golf.
Wel goeie graag....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egz5DpQWHWjyEAl52BrifqwFQI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKJtmaOkcD4kLrp11vKYU35z.jpg?f=fotoalbum_large
Een keer een Green cheek en 2x Treehouse.
Queen Machine Azacca en de Juice Project Citra & Nelson

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Nu ik dat lees bedenk ik me dat ik eigenlijk ook ver door de IPAs heen ben en het rek bij de AH heb ik vorige week voor gestaan en daar was ook niks nieuws te bekennen.

Dus maar een Frontaal Hoppy Box besteld net, daar heb ik nog weinig van gedronken.
Altijd goed voor de bankrekening dit topic :9B

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 10-08-2021 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Moet zeggen dat Moersleutel toch wel een beetje aan het wegzakken is.... Heb nu 2 van de 5 years dinner op... De 2 ipas.
En die vielen toch een beetje tegen, een NEDIPA wat gewoon een Westcoast ipa was... Gewoon een kraakheldere ipa. En die andere ipa was ook maar gewoontjes.
Zeker niet slecht, maar had voor een jubileum brouwsel meer verwacht.
En ook de laatste Barcodes vond ik minder dan de voorgaande.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• techix
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:27
Ik ben er zo eindelijk in geslaagd Treehouse biertjes te bemachtigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgXJWDapzyjHSo55_c35kpLmcn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UO8gAc4c1BnSEC6FRA5gMIlU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AMeK1SWvUTPbC8xfVuMGz8Krws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSOzjnRHl2V03PP1vvECQT4J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Goed geregeld! Was t nog beetje vers/betaalbaar..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techix
Supervers. De Very Hazy 30/6, de rest eind juli
En de prijs, tja gemiddeld iets meer dan 20€ per blik

[ Voor 4% gewijzigd door techix op 11-08-2021 18:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:54
techix schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:54:
Supervers. De Very Hazy 30/6, de rest eind juli
En de prijs, tja gemiddeld iets meer dan 20€
Per blik? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 07:45
Ja wat dan, voor alle 5 de blikken? :P

Vindt ze zelf ook te duur hoor, is het mij ook niet waard. Zijn zo veel goede bieren dat de hoge prijzen de iets betere kwaliteit/smaak het mij niet waard zijn. Maar wellicht een keer een enkel blik… tsja, haal ook wel eens wat voor €10-15 eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
remzor schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:29:
[...]

Ja wat dan, voor alle 5 de blikken? :P

Vindt ze zelf ook te duur hoor, is het mij ook niet waard. Zijn zo veel goede bieren dat de hoge prijzen de iets betere kwaliteit/smaak het mij niet waard zijn. Maar wellicht een keer een enkel blik… tsja, haal ook wel eens wat voor €10-15 eigenlijk.
Ik zit niet zo in de SUPERVERS! Hazy crazy artwork biertjes dus ja,voor alle 5 de blikken? :)
Maar ik had wel beter moeten weten natuurlijk. Not my cup of tea.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• techix
Ik heb er nog maar één geproefd en vind het toch een unieke smaakbeleving. Zeer gebalanceerd tussen bitter en zoet. Of het 20€ waard is? Tja ik dronk onlangs een glas wijn van 6€ en dat smaakte me echt niet. En het is niet dat ik dit wekelijks koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techix
Per blik 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 13-09 20:47
techix schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:36:
Ik heb er nog maar één geproefd en vind het toch een unieke smaakbeleving. Zeer gebalanceerd tussen bitter en zoet. Of het 20€ waard is? Tja ik dronk onlangs een glas wijn van 6€ en dat smaakte me echt niet. En het is niet dat ik dit wekelijks koop.
Lekker man, geniet er van.

Ik heb een brewdog staan van 16 euro en die durf ik niet eens aan te breken.. toch een drempel

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 12-09 14:05
Zo de proefsessie zit erop..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoF8OG3AIRLyg1fxpWq-DzkSv1g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YRxImZhzWgGwTtP5e0vE1Wi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3chSI2FhCJgBJ5G2aQcjAdgrYE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2q7CcCF350vVnV7k53FW7YK7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NcHBcFZPMhTmDE8R921KPKQtLo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MB8Ozw12c2Q9kFyMuXo5rtVG.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat opviel:
- dop was iets verkleurd, geen roest
- geen plop bij openen maar was wel duidelijk dat het luchtdicht was gebleven al die tijd, toch nog iets koolzuur in het bier.
- kleur is na 20 jaar veranderd naar roodbruin

Qua smaak en geur.
2021 versie:vol koolzuur, fris / zoet / vers...
2001 versie: weinig koolzuur, erg zoete fruit geur (pruimen). Sterker qua alcoholsmaak.
Verder niet iets wat ik met veel plezier dronk.

Al met al toch een unieke ervaring! :P

Edit:
Rond 2000 zat het nog in een groen flesje: tegenwoordig bruin. En in die 20 jaar is die roze olifant toch behoorlijk gegroeid op het etiket

[ Voor 4% gewijzigd door Purehz op 11-08-2021 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:00
@Purehz
Alles voor de wetenschap!

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:29
Purehz schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:47:
Zo de proefsessie zit erop..

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Wat opviel:
- dop was iets verkleurd, geen roest
- geen plop bij openen maar was wel duidelijk dat het luchtdicht was gebleven al die tijd, toch nog iets koolzuur in het bier.
- kleur is na 20 jaar veranderd naar roodbruin

Qua smaak en geur.
2021 versie:vol koolzuur, fris / zoet / vers...
2001 versie: weinig koolzuur, erg zoete fruit geur (pruimen). Sterker qua alcoholsmaak.
Verder niet iets wat ik met veel plezier dronk.

Al met al toch een unieke ervaring! :P
Cool! Ik heb ook een keer een ruim 20 jaar oud bokbier van Jopen geproefd. Die had ook dat pruimen smaakje, met wat rozijnen, beetje sherry achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 07:45
Wren schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

Ik zit niet zo in de SUPERVERS! Hazy crazy artwork biertjes dus ja,voor alle 5 de blikken? :)
Maar ik had wel beter moeten weten natuurlijk. Not my cup of tea.
Haha nee, ik ook niet (niet zo op de pik getrapt doen ;)). Maar als bij de AH of bierwinkel een dubbele IPA van een NL brouwer al €3,50-€5 kost dan ging ik er wel van uit dat ze meer dan €4 per stuk moesten zijn ja.
Maar nogmaals: heb ze ook nooit op en heb het geld er niet voor over, hooguit een keer om er eentje te proberen. Want geloof best dat ze erg lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
remzor schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:12:
[...]

Haha nee, ik ook niet (niet zo op de pik getrapt doen ;)). Maar als bij de AH of bierwinkel een dubbele IPA van een NL brouwer al €3,50-€5 kost dan ging ik er wel van uit dat ze meer dan €4 per stuk moesten zijn ja.
Maar nogmaals: heb ze ook nooit op en heb het geld er niet voor over, hooguit een keer om er eentje te proberen. Want geloof best dat ze erg lekker zijn.
Ben ik niet hoor,iedereen mag zijn/haar geld lekker besteden. Ik vind alleen een 3,50-5 euro voor een ipa bij de AH al compleet gestoord,laat staan de echt dure rakkers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
techix schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:36:
Het gaat er ook niet om of het het geld waard is bij zulke dingen. Het is bovengemiddeld lekker en je hebt het er voor over. Meer redenen heb je niet nodig.
Als je het veel drinkt... Heeft het wel een nadeel, een ipa van.... Laat ik zeggen, 3€, is direct niet echt lekker meer.
Die drink ik nooit meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meVFnRUYR9_kCwOY3WR2qKundH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOUIVESRzfUk0H1TpeoFEPSZ.jpg?f=fotoalbum_large
Trek net deze open...
Hier betaal ik in Nederland ook 11€ voor, gewoon in de winkel.
Moet wel zeggen dat dit voor een TIPA een hele fijne is. Heel erg zacht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
Zo… deze is wat aan de zoete kant wat mij betreft, maar dat was ook de verwachting. Voor portliefhebbers denk ik dat dit een dikke 4,75-5 zal zijn. Ik heb het bij een nette 4.25 gelaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HP6iOjrHAMOBrOQRNGliTzZGaSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxBgnlPuwPSDGTyjwMxbqHMT.jpg?f=fotoalbum_large

Om even te compenseren voor al het IPA geweld hiero haha!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nenFnz_3FSC9CMjyceupZtkwFw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iAwZ3FVgqpbrd1nKsM88LHIJ.png?f=user_large

Laatst deze besteld uit 2009 bij de Mitra, kijken wat die qua smaak gedaan heeft. Ze hebben er momenteel nog 6 van liggen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:04
5y setje van de Moersleutel gekocht:).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6fsNn9kP1a2pQ4JfiEi7fU2pKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKJn21JfuVxofLZJV89Ntfk2.jpg?f=fotoalbum_large

Met gestrekt been.

• Thalaron
@Artbij Nice :)

Ik heb deze set ook (1 maal) al was het maar om de referentie van The Big Bang Theory :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

Iemand al een bericht van Hertog Jan gehad? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Secsytime schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:36:
nou sinds de chaos van vorig jaar ben ik wel even klaar met die vatgerijpte HJ.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Klippy

Klippy

Still Game

@Purehz Leuk!
Zo veel kleurverschil had ik niet verwacht. Leuke proefnotities ook.

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Secsytime schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:36:
Collega van me is ingeloot. Ik zelf niet

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

CaLeX schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Collega van me is ingeloot. Ik zelf niet
Vanochtend al? Ik heb namelijk nog niets binnen..

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Secsytime schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Vanochtend al? Ik heb namelijk nog niets binnen..
Hij had wat ontvangen, de rest niet.

Het is een eigen conclusie dat de mails die ingeloot zijn in 1 keer verstuurd zijn.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:04
Ben maar blij dat je uitgeloot bent. Zoveel geld uitgeven voor niets, voor dat geld is er veel anders lekkers te koop.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 13-09 20:47
Artbij schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:04:
Ben maar blij dat je uitgeloot bent. Zoveel geld uitgeven voor niets, voor dat geld is er veel anders lekkers te koop.
Je doet je sig eer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Artbij schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:04:
Tsja... Ik snap je ergens wel, echter wanneer doet men het dan wél goed? Nu kan je stellen dat de kans groter is dat échte liefhebbers komen i.p.v. scalpers.

Op marktplaats stonden/staat de serie uit 2020 vanaf 175-200 euro ofzo. Dus wat dat betreft is 80+80+80 (uitgaande dat je met 2 gaat) niet verkeerd.

Nu was ik al afgehaakt nadat ik zag dat het onderwerp dit jaar 'zoet' was (HJ GP is mijn inziens van zichzelf al zoet genoeg). En voor 80 euro voor een complete set is tot daaraan toe, maar ik heb al 2x een tour gehad bij HJ én een keer een HJ VG proefdag (bij de editie van 2018) meegemaakt dus ik had geen behoefte om nogmaals die kant op te gaan, en dan zeker niet voor een serie die mij niet direct aanspreekt.

Ik heb nu diverse jaargangen kunnen proeven en gelet op dat er nog véél meer BA bieren zijn zie ik voor mijzelf geen rede om hier nu zo moeilijk voor te gaan lopen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivo66
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 15:56
Plaatselijke slijter had weer teveel keus, prima voor in het zonnetje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOYtVD2HXmW8K5FkflEXm4hWkFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6gAeWiP26K8LQjs8kQnkGWB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Klippy schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:53:
Nu ik dat lees bedenk ik me dat ik eigenlijk ook ver door de IPAs heen ben en het rek bij de AH heb ik vorige week voor gestaan en daar was ook niks nieuws te bekennen.

Dus maar een Frontaal Hoppy Box besteld net, daar heb ik nog weinig van gedronken.
Altijd goed voor de bankrekening dit topic :9B
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLQ0u0PETvbhD8lt3R9sLKHNIVk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7Nrz0xph4DcODTieFSDhB0LB.jpg?f=user_large

Het wordt weer IPA weer :9

Ivo66 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:47:
Plaatselijke slijter had weer teveel keus, prima voor in het zonnetje

[Afbeelding]
Leuke selectie :) Veel drinkplezier.

De Troubadour Magma had ik laatst ook voor het eerst, viel me een beetje tegen eigenlijk. Was niet vies, maar het is een soort mix tussen Belgische Tripel en IPA en daardoor van beiden maar gemiddeld.
Beetje onuitgesproken smaak. Vond ik persoonlijk wat jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12-09 18:11
Thalaron schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Tsja... Ik snap je ergens wel, echter wanneer doet men het dan wél goed? Nu kan je stellen dat de kans groter is dat échte liefhebbers komen i.p.v. scalpers.

Op marktplaats stonden/staat de serie uit 2020 vanaf 175-200 euro ofzo. Dus wat dat betreft is 80+80+80 (uitgaande dat je met 2 gaat) niet verkeerd.

Nu was ik al afgehaakt nadat ik zag dat het onderwerp dit jaar 'zoet' was (HJ GP is mijn inziens van zichzelf al zoet genoeg). En voor 80 euro voor een complete set is tot daaraan toe, maar ik heb al 2x een tour gehad bij HJ én een keer een HJ VG proefdag (bij de editie van 2018) meegemaakt dus ik had geen behoefte om nogmaals die kant op te gaan, en dan zeker niet voor een serie die mij niet direct aanspreekt.

Ik heb nu diverse jaargangen kunnen proeven en gelet op dat er nog véél meer BA bieren zijn zie ik voor mijzelf geen rede om hier nu zo moeilijk voor te gaan lopen doen.
Zoals ik al eerder aangaf vind ik het zelf ook zo gek nog niet. Ik heb zelf nog nooit een rondleiding bij Hertog Jan gedaan, dat lijkt me sowieso wel leuk. Als je ziet wat er voor een normale rondleiding wordt gevraagd, en ik ga ervan uit dat dit iets speciaals is, dan is het verder helemaal niet zó duur allemaal. Ik ben ingeloot, ik ga het gewoon doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
Klippy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:00:
De Troubadour Magma had ik laatst ook voor het eerst, viel me een beetje tegen eigenlijk. Was niet vies, maar het is een soort mix tussen Belgische Tripel en IPA en daardoor van beiden maar gemiddeld.
Beetje onuitgesproken smaak. Vond ik persoonlijk wat jammer.
Serieus? Ik vind dit een van de lekkerste betaalbare bieren (onder de 3 euro) die er is.
Zit volgens mij op 50 check-ins voor de Magma op Untappd.

• Klippy

Klippy

Still Game

@Zjoske78 Misschien is het omdat ik er goede reviews van gelezen had dat ik er een hoge verwachting had.
Het was een 75cl dus ik heb veel geproefd, maar het bleef even mat. Die fruitige aroma's kon ik zelf niet ontdekken.
Maar smaken verschillen.
Als ik nog eens een 33cl tegenkom zal ik het nog eens meenemen want het was best OK, maar ook niet speciaal dus een tweede is zeker geen straf. Misschien lag het aan de fles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivo66
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 15:56
Zjoske78 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:24:
[...]

Serieus? Ik vind dit een van de lekkerste betaalbare bieren (onder de 3 euro) die er is.
Zit volgens mij op 50 check-ins voor de Magma op Untappd.
Ik heb hem maar snel koud gelegd om vanavond een oordeel te kunnen vellen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Minimum92 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:00:
Ik ben momenteel in Frankrijk, maar rijd over een week terug.

Omdat ik in Groningen woon, kom ik nooit langs winkels als De Caigny. Heeft iemand ook tips meer in het oosten van België voor soortgelijke winkels waar ik een korte omweg voor moet maken? 😏
https://www.debierschuur.eu/

Niet echt in het oosten, maar je kan ook via Tilburg > Den Bosch omhoog ;)

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Laatst online: 13-09 08:22

Omdat ik in Groningen woon, kom ik nooit langs winkels als De Caigny. Heeft iemand ook tips meer in het oosten van België voor soortgelijke winkels waar ik een korte omweg voor moet maken? 😏
Kuva Dranken (Kinrooi)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 09:07

Mocht je via Luik rijden, zit er een supermarkt in Herve, Intermarché Herve. Een van die medewerkers heeft een actieve Facebook pagina, veel belgische bieren en ook genoeg andere keuzes voor hele leuke prijzen:

https://www.facebook.com/BSQitmherve

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron

Geen idee hoe / waar je langs komt, maar mocht je in de buurt van Eindhoven zijn dan zou ik willen adviseren eens bij de Plus in Leende langs te gaan. Ik haal daar bijna alles en zelfs van Fremont Brewing hebben ze nu b.v. 3 verschillende soorten staan.

Ze hebben blijkbaar ook een FaceBook groep waar nieuw spul in voorbij komt.. maar ik heb geen FaceBook dus helaas..

Let wel; je kunt er zowat een 2e hypotheek op stukslaan :+

Overigens zijn de prijzen ook niet slecht te noemen wanneer ik ze vergelijk met online prijzen. Bier á €10-15 per fles ligt online vaak € 2-3 hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Thalaron ik ken die Plus niet natuurlijk, maar denk niet dat het echt vergelijkbaar is met de Caigny.

De Caigny is zo groot als een kleine supermarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Oxellaar uiteraard niet(!). Ik doelde dan ook meer dat wanneer dat uit de toets ligt én je toevallig in de richting van Eindhoven komt dat dit een leuke supermarkt is.

Indien je bij Caigny of iets vergelijkbaars kan komen dan is dat uiteraard in elk opzicht een betere optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:48

De Caigny ligt onder Breda, hoe ver om kan het zijn als je van Frankrijk naar Groningen moet? Laat het een uur zijn, op minimaal 8a9 uur reistijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 09:07
LA-384 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:33:
[...]

De Caigny ligt onder Breda, hoe ver om kan het zijn als je van Frankrijk naar Groningen moet? Laat het een uur zijn, op minimaal 8a9 uur reistijd?
1,5uur vanaf Lyon naar Groningen extra, plus zeker een uur shoppen en bier in een vakantie auto laden....als je je vrouw overtuigd krijgt..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:48
coldasice schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:56:
1,5uur vanaf Lyon naar Groningen extra, plus zeker een uur shoppen en bier in een vakantie auto laden....als je je vrouw overtuigd krijgt..... _/-\o_
Google maps zegt 39 minuten extra :P van Lyon centrum naar Groningen centrum. Er is ook nog bierparadijs in Meer, maar die had minder craftbieren dacht ik. Die route zou 16 minuten korter zijn dan via de Caigny. Trouwens dat bier inladen en shoppen heb je ook bij een andere winkel die wel op je aanvankelijke route zou liggen toch? Welke bier winkel je ook kiest, geen zal er aan de snelweg liggen, dus het kost je altijd extra tijd met omrijden. Verwacht overigens geen hypermarché bij de Caigny he?! Het is gewoon een klein tot middelgroot supermarktformaat voor Nederlandse begrippen.

Hoe dan ook, aan de ene kant snap ik dat je het liefste zo snel mogelijk thuis bent, maar als je dan toch ergens gaat stoppen om bier in te slaan, maakt die detour van een uur op 10 uur totaal ook niet meer uit toch?

[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 14-08-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Je moet onderweg toch een keer pauze houden? :+ O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Bedankt voor alle welgemeende suggesties om toch maar extra om te rijden 😄

Inmiddels heb ik een goede vervanging gevonden: Craft Beer Dealer bij Keulen. Voor zover ik het op hun Untappd kan zien, zéér scherp geprijsd en rechtstreeks op mijn route!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:12
coldasice schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:56:
[...]

Vanuit Groningen rijd je vaak via de A31 in Duitsland naar beneden. En dan via Luxemburg.

In Keulen zitten een aantal goede zaken. Daar ff kijken Minimum92.

Edit: Je hebt er al een :P

[ Voor 3% gewijzigd door Smotske op 14-08-2021 21:05 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Ik zit eens op Piwne Mosty te kijken, maar wat een overdaad aan merken zeg.
Het enige dat me bekend voorkomt is Maltgarden.
Heeft er iemand tips? Waar te beginnen? En waar zeker niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 13-09 15:11
HansAnders07 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:17:
Beginnen met een account, meen dat je na een paar dagen een kortingscode krijgt van 5% oid. Deze is dan een week geldig.

Waar je wellicht een vergissing in maakt zijn de sours, misschien lag het aan de vertaling van Google translate, maar het waren vooral erg fruitige biertjes, bijvoorbeeld van funky fluid. Je drinkt, zoals sommige namen al aangeven, een smoothie. Lijkt op een vruchtensap waar je nog nauwelijks een biertje in kunt herkennen. Zelfs mijn vriendin kon het niet waarderen. Hopito heeft lekkere en goedkope biertjes, vaak ook in een pakket te koop, dan krijg je nog extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:02

Shrien

frequent snoozer

HansAnders07 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:17:
Heb toevallig deze week ook weer wat op mijn boodschappenlijst gezet. Doe ermee wat je wil, zit geen slecht bier tussen volgens Untappd, alhoewel sommige nog weinig oordeel gehad hebben ;-)

Vorige ervaringen:

++ Puhaste, Maltgarden, Mostow (+collabs)
+ Kingpin, Nepomucen, Deer Bear

Trouwens, nu vrijwel alles (zeer beperkt) afgeprijsd is, werken kortingscodes dan nog? Zo ja, wie-o-wie? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
Shrien schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:37:
[...]

Heb toevallig deze week ook weer wat op mijn boodschappenlijst gezet. Doe ermee wat je wil, zit geen slecht bier tussen volgens Untappd, alhoewel sommige nog weinig oordeel gehad hebben ;-)

Vorige ervaringen:

++ Puhaste, Maltgarden, Mostow (+collabs)
+ Kingpin, Nepomucen, Deer Bear

Trouwens, nu vrijwel alles (zeer beperkt) afgeprijsd is, werken kortingscodes dan nog? Zo ja, wie-o-wie? O-)
Thanks voor het delen. Ik ga morgen wel even puzzelen.

Wil eigenlijk minder bier in huis hebben zodat ik minder drink. Moet maar weer eens wat afvallen. Anderzijds is het ook gewoon lekker allemaal..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:28

N0 0B

cxb1=N#

Piwne staat tegenwoordig (2mnd?) ook op beerizer, voor als je wilt sorteren op Untappd rating: https://beerizer.com/shop/piwnemosty?sort=rating

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
N0 0B schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:39:
Piwne staat tegenwoordig (2mnd?) ook op beerizer, voor als je wilt sorteren op Untappd rating: https://beerizer.com/shop/piwnemosty?sort=rating
Handige site zeg! Nice.

Piwne is prima shoppie. Wij hebben nu laatst besteld bij smakpiwa.pl. Ook prima betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
HansAnders07 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

Thanks voor het delen. Ik ga morgen wel even puzzelen.

Wil eigenlijk minder bier in huis hebben zodat ik minder drink. Moet maar weer eens wat afvallen. Anderzijds is het ook gewoon lekker allemaal..
Ter aanvulling; Fucky Fluid, Rockmill en Birbant vind ik doorgaans ook de moeite waard :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Paging Dr. Freud.. :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Minimum92 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:03:
Bedankt voor alle welgemeende suggesties om toch maar extra om te rijden 😄

Inmiddels heb ik een goede vervanging gevonden: Craft Beer Dealer bij Keulen. Voor zover ik het op hun Untappd kan zien, zéér scherp geprijsd en rechtstreeks op mijn route!
Je dumpt je vrouw in Roosendaal bij Rosada outlet shopping En rijd zelf 8km verder naar de Caigny....
Neem zoveel tijd je wilt... En als je het beu bent, moet je waarschijnlijk nog wachten op je vrouw...

Hoe simpel is dat...? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Oxellaar schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Je dumpt je vrouw in Roosendaal bij Rosada outlet shopping En rijd zelf 8km verder naar de Caigny....
Neem zoveel tijd je wilt... En als je het beu bent, moet je waarschijnlijk nog wachten op je vrouw...

Hoe simpel is dat...? :+
Hoewel slim… slecht voor de portemonnee dit plan denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Meer Tweakers die naar B&B in Eindje gaan op 2 oktober?

De mannen van Pohjala zullen zelf aanwezig zijn. :9 :o
Aangezien Peter en Chris zelf komen, zouden ze gewoon zin hebben in een tripje? na 1.5 jaar niet kunnen reizen ivm corona.
https://fb.watch/7sYQW3j7AN/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:49
Even wat lekkers meegenomen van de lokale Lidl, zo kom ik de dagen wel door bij m'n schoonouders ;-)!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9fG2V1L3RLBtlKbbTZDha7aU_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGIvh9nPs5bQaMtr2aH7JOoo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LenwWKhztvzwS-SrcW6I8YVE2VI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIgDdGHLXkqknqn69lkOhUvT.jpg?f=fotoalbum_large

(De lokale Lidl staat trouwens in Polen, dus niet allemaal naar de supermarkt rennen nu ;-) )

[ Voor 5% gewijzigd door Panzer Dean op 19-08-2021 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
Nou, de Craft Beer Dealer in Keulen is een beetje een blamage geworden.

Veel keuze en scherpe prijzen. Helaas zijn ze er nogal ouderwets en wordt er grotendeels met cash betaald. Nederlandse pinpassen en Mastercard accepteren ze niet.

Schade! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Panzer Dean schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:15:
Even wat lekkers meegenomen van de lokale Lidl, zo kom ik de dagen wel door bij m'n schoonouders ;-)![Afbeelding]

[Afbeelding]

(De lokale Lidl staat trouwens in Polen, dus niet allemaal naar de supermarkt rennen nu ;-) )
De rest ziet er ook leuk uit niet daarvan maar oei oei... Die collab van Funky Fluid en Omnipollo zou ik blind een aantal van mee hebben genomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Minimum92 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:39:
Nou, de Craft Beer Dealer in Keulen is een beetje een blamage geworden.

Veel keuze en scherpe prijzen. Helaas zijn ze er nogal ouderwets en wordt er grotendeels met cash betaald. Nederlandse pinpassen en Mastercard accepteren ze niet.

Schade! :(
Het wordt steeds complexer in plaats van makkelijker. Bij het Mout festival een aantal weken terug moest je betalen met je telefoon en een QR code. Geen cash, geen pin... Maar goed dat ik dat wist van tevoren, want anders was het bij 25 Euro opgehouden voor mij :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:49
Thalaron schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

De rest ziet er ook leuk uit niet daarvan maar oei oei... Die collab van Funky Fluid en Omnipollo zou ik blind een aantal van mee hebben genomen :D
Hij is ook echt lekker! Heb er nu ook spijt van dat ik niet meer meegpakt heb! Of überhaupt een van de Omnipollo en Mikkeller bieren die de Lidl in het schap had staan! Toch nog maar even terug dus ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
Panzer Dean schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:20:
[...]

Hij is ook echt lekker! Heb er nu ook spijt van dat ik niet meer meegpakt heb! Of überhaupt een van de Omnipollo en Mikkeller bieren die de Lidl in het schap had staan! Toch nog maar even terug dus ;-)
Ik ben ook even bij de lokale Plus geweest :D

Raad eens wat ze daar hadden staan _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXcn12jHVu0ZjCSim0Filge4bus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTRPPdBmuhsrcZAQu6JUhrI7.jpg?f=fotoalbum_large

Gezien de prijs toch maar 1 van elk meegepakt + 1 extra om het af te leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik heb mij zo juist een Schierse Hippo ingeschonken. Lekker biertje, beetje zuur niet te zwaar ik van hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Zou deze maand de tweede Guild box van de Moersleutel niet moeten uitkomen. Heb gezocht maar kan geen datum vinden. Maar als het om de maand is. Maand is nog niet voorbij, ik weet het, maar toch. 😁

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:24
Volgens mij komende week, maar een exacte datum weet ik ook niet moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Frontaal is ook later deze maand, althans ik heb nog niets ontvangen. Betaling is wel gelukt aan het begin van de maand.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03 01:00
JohanKupers schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:33:
Frontaal is ook later deze maand, althans ik heb nog niets ontvangen. Betaling is wel gelukt aan het begin van de maand.
Frontaal had vorige maand al laten weten deze maand later te zij ivm overstroming vorige maand en vakantie. Verwacht m later komende week te ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

geert19 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Frontaal had vorige maand al laten weten deze maand later te zij ivm overstroming vorige maand en vakantie. Verwacht m later komende week te ontvangen
Zojuist de track and trace ontvangen, dus als het goed is morgen in huis.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

geert19 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Ze gingen het deze maand toch ook extra goed maken?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Jorizzz schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:14:
[...]

Zo heel erg 8)7 vind ik het niet eens.
Een normale rondleiding bij HJ kost al 15 euro, een 'liefhebbers' rondleiding 40.
Hier zitten twee tickets bij voor een 'speciale Voorproef Editie van de Vatgerijpt rondleiding', wat in elk geval klinkt als iets wat er op zijn minst tussenin zit, laten we zeggen een waarde van 2x 25 euro. Dan betaal je dus max een paar tientjes voor vier van die voorproef pakketjes. Vol onthullingen en smaken, zo zeggen ze zelf, dus wie weet wat er in zit... Als het sampletjes zijn van wat er op het desbetreffende vat heeft gelegen bijvoorbeeld, dan vind ik dat best wel interessant.
Mocht je zin in Spoilers hebben

Bron: BeerTube.tv SPOILER - Hertog Jan Vatgerijpt 2021 Voorproef Editie 1 & 2 Unboxing en Review | Bieromaniac Onthult

Al met al denk ik dat het (te) duur betaald is, veel heb je nl. niet echt "nodig" en heeft weinig met 't uiteindelijke bier te maken, maar kan HJ de prijs denk ik wel rechtvaardigen (kwamen grofweg op een euro of 8 per doosje). En het "exclusieve" gevoel heeft nou eenmaal ook een prijs, like it or not. Hoop alleen niet dat ze nu goud ruiken voor volgende edities, iets wat ik wel vrees aangezien ze tot dusver volgens mij altijd stijf uitverkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door JunkieXP op 26-08-2021 12:26 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:12
En het voorkomt de opkopers jammer genoeg ook niet, want de eerste voorproefsetjes staan al op marktplaats

Maar ik ga ervanuit dat ze de volgende jaren weer een groot evenement organiseren bij de brouwerij net zoals voor corona. Ik denk dat dit ook voor HJ meer omzet, maar ook klantbinding zal opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Even een headsup voor alle liefhebbers van Duits bier, in deze tijd van het jaar kan je de Oktoberfest bieren krijgen in de aanbieding. Dus als je tijd over hebt, kan je ze nu krijgen :)

Ik heb een kratje gehaald, en zag dat ze in Duitsland tegenwoordig wat nieuws hebben. Ze hebben een bierkrat gemaakt met twee hendels aan de zijkant, en als je die omhoog doet, kan je het kratje bier in twee stukken uit elkaar halen. Dan heb je dus twee halve kratjes met elk 10 flessen. Daarbij is de hendel van het krat meteen een handgreep, echt geniaal systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Widow op 25-08-2021 21:07 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Widow schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:07:
Even een headsup voor alle liefhebbers van Duits bier, in deze tijd van het jaar kan je de Oktoberfest bieren krijgen in de aanbieding. Dus als je tijd over hebt, kan je ze nu krijgen :)

Ik heb een kratje gehaald, en zag dat ze in Duitsland tegenwoordig wat nieuws hebben. Ze hebben een bierkrat gemaakt met twee hendels aan de zijkant, en als je die omhoog doet, kan je het kratje bier in twee stukken uit elkaar halen. Dan heb je dus twee halve kratjes met elk 10 flessen. Daarbij is de hendel van het krat meteen een handgreep, echt geniaal systeem.
Waar haal je die bieren dan? Online of rij je naar Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 11:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ben ook wel benieuwd @Widow. Ik heb net een paar dagen door Duitsland gereisd en vond het aanbod in de supermarkt vrij matig. Maar zo'n krat wat je omschrijft heb ik gisteren op de camping dan weer wel voorbij zien komen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ben bij de Trink Gut in Kleve langsgegaan, ik dacht dat er 5 pallets met verschillende Oktoberfest bieren stonden, allemaal in de aanbieding.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redshark
Widow schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:07:

Dat systeem bestaat al erg lang hoor, kratjes Paulaner komen bijvoorbeeld ook altijd met deze optie. Inderdaad superhandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:32

Thompson

Beeromaniac

Widow schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:48:
Ben bij de Trink Gut in Kleve langsgegaan, ik dacht dat er 5 pallets met verschillende Oktoberfest bieren stonden, allemaal in de aanbieding.
Oh dat klinkt goed! Ik ben toevallig komend weekend daar in de buurt vanwege een familieweekend.
Echter woon ik niet in de buurt van de Duitse grens, kun je die kratjes wel ook ergens in Nederland (of anders bij De Caigny in Essen(België) inleveren?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Weet iemand toevallig of en zo ja, waar in Twente of redelijk dichtbij de grens het Duitse Detmolder Pilsener verkrijgbaar is?
Het zit in dit soort kleine beugeltjes.

Wil het graag kado doen aan iemand die me geholpen heeft maar heb geen idee waar ik het kan krijgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03 01:00
AzzKickah schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:58:
Weet iemand toevallig of en zo ja, waar in Twente of redelijk dichtbij de grens het Duitse Detmolder Pilsener verkrijgbaar is?
Het zit in dit soort kleine beugeltjes.

Wil het graag kado doen aan iemand die me geholpen heeft maar heb geen idee waar ik het kan krijgen. :)
volgens de website bij Trinkgut in Nordhorn. maar zou wel eerst ff bellen want ze hebben niet altijd alles op voorraad wat op de website staat. wel een leuke zaak als je wat Duitse bieren zoekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redshark
Thompson schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:51:
[...]

Oh dat klinkt goed! Ik ben toevallig komend weekend daar in de buurt vanwege een familieweekend.
Echter woon ik niet in de buurt van de Duitse grens, kun je die kratjes wel ook ergens in Nederland (of anders bij De Caigny in Essen(België) inleveren?
Ik heb weleens een kratje bij de Albert Heijn ingeleverd maar dat was volgens mij een beetje mazzel met de medewerker die mij daarbij heeft geholpen. Goede reden om weer een keer terug te gaan joh :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Beekforel schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:38:
Ben ook wel benieuwd @Widow. Ik heb net een paar dagen door Duitsland gereisd en vond het aanbod in de supermarkt vrij matig.
Inderdaad de Trinkgut en varianten, maar veel Duitse supermarkten hebben ook een aparte Getränkemarkt met een eigen ingang. Bij de supermarkt zelf staan dan alleen een paar kratten standaard bier. In Emmerich bij de Kaufland zit deze bijvoorbeeld aan de andere kant van de parkeerplaats, als je dat niet weet zie je die makkelijk over het hoofd.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De Frontaal beerclub van augustus:
  • Let the good times roll - Philly sour IPA
  • Thinking of a masterplan - KVEIK IPA
  • Forever young - India pale lager
  • Freehand - Blond
  • The people have Spoken - East coast IPA
  • Last call B.A. - Imperial stout aged on bourbon barrels
  • Never look back B.A. - Barleywine aged on bourbon barrels with licorice roots
  • Beter late than sorry - West coast IPA (colab met Eleven)
  • Tony manjana - Hazy session IPA (Eleven)
  • Double fruited Sour - Double fruited sour (Eleven)

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Minimum92
Ben nog niet zo onder de indruk van de Guild momenteel.

Eerste pakket was op zich prima, maar de communicatie over betaling en levering is echt niet al te best.

Nog niks gehoord over het tweede pakket dat deze week zou moeten komen en mijn vraag van 15 juli over een Moersleutel Vons die volgens mij gewoon een verkeerd gelabelde Motor Oil was is ook nooit beantwoord.

Toch iets dat buitenlandse brouwers wel al een stuk beter onder de knie hebben inmiddels, die abonnementen!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Moersleutel gaat volgens mij ten onder aan hun eigen succes en de constante druk om nieuwe dingen te moeten leveren. Ze kunnen het niet echt bijbenen volgens mij...

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Hoor hier nog niemand over " 's werelds eerste alcoholvrije trappistbiertje" van La Trappe.
https://www.omroepbrabant...jen-in-het-abdijwinkeltje

Iemand al geproefd? (Ja, is alcoholvrij :$. Mag dat hier gepost worden?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

walterworld schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:58:
Hoor hier nog niemand over " 's werelds eerste alcoholvrije trappistbiertje" van La Trappe.
https://www.omroepbrabant...jen-in-het-abdijwinkeltje

Iemand al geproefd? (Ja, is alcoholvrij :$. Mag dat hier gepost worden?)
Met veel bombarie aangekondigd en dus hoge verwachtingen maar na de 1ste slok had ik door dat het voor mij niks ging worden. In de neus heeft ie dat Brodige wat bijv. de Leffe 0,0% en andere 0,0% speciaalbieren hebben en in de slok is het voor mij niet meer dan dunnig caramelwater. Sorry :X

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

JunkieXP schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:45:
Met veel bombarie aangekondigd en dus hoge verwachtingen maar na de 1ste slok had ik door dat het voor mij niks ging worden. In de neus heeft ie dat Brodige wat bijv. de Leffe 0,0% en andere 0,0% speciaalbieren hebben en in de slok is het voor mij niet meer dan dunnig caramelwater. Sorry :X
Alcoholvrij moet je met iets IPA-achtigs doen, dan maskeert de hop die graansmaak. Ik vond de Playground IPA van Vandestreek erg lekker was vorige week ook erg te spreken over de Aurora 030 van brouwerij Maximus.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De echte 0.0 kunnen mij ook niet blij maken, die met maximaal 0.5 % alcohol al veel meer. En die Playground IPA is inderdaad erg goed. :9

⛔ Trackers of betalen ⛔

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Normaal vind ik uiltje meh, nogal een IPA overkill, verder weinig afwisseling meer..., muv de leuke blikjes dan..
Deze moest ik juist daardoor toch even meenemen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MgGlzYql.jpg

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Klippy

Klippy

Still Game

En wat is het oordeel dan @GAIAjohan ?

Pagina: 1 ... 84 ... 197 Laatste