Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 85 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Hmm 6,5-7ofzo. Niet heel hoppig, drinkt wel goed weg. Fris, en zou goed zijn bij een bbq naar mijn mening, beter dan op de bank. Verder is het eigenlijk geeoon Uiltje zoals ze de laatste jaren zijn. Weinig verrassend met een leuk etiket.

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 26-08-2021 22:14 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
AzzKickah schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:58:
Weet iemand toevallig of en zo ja, waar in Twente of redelijk dichtbij de grens het Duitse Detmolder Pilsener verkrijgbaar is?
Het zit in dit soort kleine beugeltjes.

Wil het graag kado doen aan iemand die me geholpen heeft maar heb geen idee waar ik het kan krijgen. :)
Ellerkamp in Alstätte misschien proberen? https://getraenke-ellerkamp.de/

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
GAIAjohan schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:11:
[...]
Verder is het eigenlijk geeoon Uiltje zoals ze de laatste jaren zijn. Weinig verrassend met een leuk etiket.
Sommige bieren van Uiltje kan je beter vers drinken, dan smaken ze beter. Ze hebben een biertje met ananas op de markt, uit blik proef je dat niet echt. Haal je het vers in het café dan zit er echt veel meer ananas smaak aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 27-08-2021 16:16 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Vandaag weer een paar leuke blikjes meegepakt voor een leuk prijsje;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deOwWxrjETjbdQfb3CM-ugevsEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loD7WvROzJur7QeIDSnTxtDv.jpg?f=fotoalbum_large

De Omnipollo was slechts €2,50 en de andere 2 van Seven Island Brewery €3,99 :)

Mijn vrouw vroeg om iets van ijs mee te nemen. Dit bleek niet te zijn wat ze bedoelde :+

[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 28-08-2021 18:11 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17
Weet iemand toevallig of en zo ja, waar in Twente of redelijk dichtbij de grens het Duitse Detmolder Pilsener verkrijgbaar is?

Wil het graag kado doen aan iemand die me geholpen heeft maar heb geen idee waar ik het kan krijgen. :)
Je kunt ook untappd gebruiken om dit te vinden...op naam zoeken en dan find it....eventueel distance aanpassen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:32

In Twente zal je hier dan hier moeten proberen: https://www.pakhuistwente.nl/

Er is tegenwoordig een kelder met Duits bier, daar misschien. Of ze ff berichtje doen via FB.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door DeFeCt op 29-08-2021 09:49 . Reden: Eerdere reactie van GAIAjohan gemist ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Redshark schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:20:
Volgens mij komende week, maar een exacte datum weet ik ook niet moet ik zeggen
Dat was dus niet het geval :) deze week wordt ie verzonden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:18

link_mario

Ofwa?

Gisteren met een leuk clubje (o.a. @Jeroen87 @Pieroman) naar het Brouwcafe Frontaal geweest in Breda, naast het station.

Erg gezellig, fijne service en gigantisch aanbod. Ook het aanbod van kleinere (15cl) proefglaasjes is erg fijn, zo kun je een 44cl blik gemakkelijk met 3 of zelfs 4 delen als je dat wilt.

In willekeurige volgorde op de foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQJis84ieQknqlnDDerV7-cmNFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYHwHGXohZTJpNmGGgDVt2zC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ly78gxSfTcMFyNBEy2gqHRPJ6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DcV9Ots5I2UKjyLCx5BbFxnN.jpg?f=fotoalbum_large
Op weg naar Zeeland voor de vakantie voor het eerst bij De Caigny in Essen geweest. Wat een aanbod en wat een prijzen zeg!
Deze 23 units (de alcoholvrije Pöhjala tel ik niet mee, die is voor mijn vrouw) gingen voor 75 euro over de toonbank.
Het schijnt dat de weg terug naar huis weer langs Essen gaat :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Zjoske78 op 31-08-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:51
vuurtjih schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:11:
[...]

In Twente zal je hier dan hier moeten proberen: https://www.pakhuistwente.nl/

Er is tegenwoordig een kelder met Duits bier, daar misschien. Of ze ff berichtje doen via FB.
Zou hier inderdaad een poging wagen. Eventueel even bellen van te voren.
Al is het niet erg om langs te gaan op de gok, je loopt sowieso naar buiten met mooie bieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Laatst online: 21:52

GNML

applebuyguide.com

JohanKupers schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

nou sinds de chaos van vorig jaar ben ik wel even klaar met die vatgerijpte HJ.
Heb je wel/niet een doos weten te bemachtigen?

uiteindelijk geluk dat mijn vriendin een rondleiding had ingepland voor de serie.. had zelf na wat frustratie met het bestellen (waarvan je toch mag denken dat ze dat in deze tijd op orde kunnen hebben), toch een mail in de spam dat ik een doos had gekocht en die is ook geleverd..

Dat gezegd hebbende, een rondleiding met proeven en 2 sets in de kelder liggen O+

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

GNML schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:12:
[...]

Heb je wel/niet een doos weten te bemachtigen?
Ik kreeg een bestelbevestiging binnen en een paar dagen later: Ja sorry teveel bestellingen dus die van jou is weer verwijderd.

Dan mogen ze er nu mooi mee gaan leuren, ik hoef ze niet meer.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:33
Zjoske78 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:43:
[Afbeelding]
Op weg naar Zeeland voor de vakantie voor het eerst bij De Caigny in Essen geweest. Wat een aanbod en wat een prijzen zeg!
Deze 23 units (de alcoholvrije Pöhjala tel ik niet mee, die is voor mijn vrouw) gingen voor 75 euro over de toonbank.
Het schijnt dat de weg terug naar huis weer langs Essen gaat :-)
Mooie verzameling! Dutch Bargain, Frontaal én Big Belly met de Liquid Desserts. Alsof ik in m'n eigen voorraad kijk O+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML

GNML

applebuyguide.com

JohanKupers schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:04:
[...]

Ik kreeg een bestelbevestiging binnen en een paar dagen later: Ja sorry teveel bestellingen dus die van jou is weer verwijderd.

Dan mogen ze er nu mooi mee gaan leuren, ik hoef ze niet meer.
Ahja, dat is wel zonde dat het nu die status heeft gekregen.
Het zijn mooie bieren, alle jaargangen overigens hebben charme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
Ik zie hier niks over Nerdbrewing in dit topic.
Gisteren mijn eerste bier van ze op met drop, limoen en vanille. Nog nooit een bier gehad waar de smaken zo duidelijk naar voren kwamen.
Hebben allemaal van dat soort bieren, alles boven de 10% en de een nog experimenteler dan de ander zo te zien.
Een vriend van me is helemaal fan en heeft er veel van ze gehad.
Komen uit Zweden en aangezien het nerds zijn hebben ze open source. Op hun website zijn van een aantal bieren de recepten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:04
Is dit gepost in dit topic? Ik heb het volgens mij compleet gemist, maar Uiltje is overgenomen door Swinkels: https://swinkelsfamilybre...iviteit-door-overnam.html

Al een paar maanden geleden inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
Zjoske78 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:22:
Ik zie hier niks over Nerdbrewing in dit topic.
Gisteren mijn eerste bier van ze op met drop, limoen en vanille. Nog nooit een bier gehad waar de smaken zo duidelijk naar voren kwamen.
Hebben allemaal van dat soort bieren, alles boven de 10% en de een nog experimenteler dan de ander zo te zien.
Een vriend van me is helemaal fan en heeft er veel van ze gehad.
Komen uit Zweden en aangezien het nerds zijn hebben ze open source. Op hun website zijn van een aantal bieren de recepten te vinden.
Heb er wel wat van op, zo’n BA stout met chili. Maar ben die exotische smaken met vooral veel zoetigheid (vanille, lactose, enz.) een beetje ‘tegen gedronken’. Ik laat ze dus staan.
klaps schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:02:
Is dit gepost in dit topic? Ik heb het volgens mij compleet gemist, maar Uiltje is overgenomen door Swinkels: https://swinkelsfamilybre...iviteit-door-overnam.html

Klopt, is al even geleden. Is hier ook wel voorbij gekomen.
Bij de Molen valt me bijvoorbeeld op dat ze eigenlijk helemaal niets nieuws of spannends meer doen. Heb zo’n beetje al die bieren al eens gehad en zie ook nooit meer wat nieuws staan. Wel jammer, al zitten er best wat goede bieren tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

klaps schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:02:

Dat was al enige tijd bekend, in aflevering 1 van de Fuck Wijn podcast van 19 maart hebben ze het er al over.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
Helemaal gemist... Tot dusver is er weinig veranderd aan het Uiltje gelukkig. Ben het eens met de Molen bieren, gebeurt te weinig sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:31
Ik ben altijd onder de indruk van de hippe en bijzondere biertjes die hier langs komen. Laatste jaren merk ik toch dat ik vaak teruggrijp naar de 'klassiekers' van Karmeliet en Rochefort bijvoorbeeld. Alhouwel sommige experimenten van brouwerij de Molen mij ook bekoren.

Gister had ik weer eens Jopen Mooie Nel, dit keer in blik geopend. Had ik echt even zin in, dit is (was?) namelijk 1 van mijn lievelingsbiertjes. Toch al zo'n 2 jaar niet meer gedronken (drink uberhaupt niet veel), waarvan de laatste keer op een terras was uit een glazen flesje. Dit keer was de ervaring echter teleurstellend :|. Er zat echter bijna helemaal geen koolzuur in. Smaakte ook 'dood'. Mijn vriendin zette hem ook meteen weg met een wrang gezicht na een slokje. Door de gootsteen was de enige oplossing. Is er iets veranderd laatste 2 jaar aan dit bier? Komt het door het blik? Herkent iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
Onlangs nog gedronken, alleen niet uit blik. Daar was de Mooie nel gewoon prima zoals ik gewend was, geen afwijkende dingen. Misschien nog maar eens een blikje/flesje halen en testen. Kan natuurlijk van alles gebeuren van begin tot openen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Net even een gevarieerd setje meegepakt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCw5SNQs07zvAL4CBtlloH9jjpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2Z2l3FJlPZjXTYYZMZeyLey.jpg?f=fotoalbum_large

Over het algemeen ben ik niet zo’n zuurbeest, maar deze wax aanslag kon ik niet laten staan :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saitek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQvlPv1CpiXqtwogCI1orbrwszU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmwW8Q0O4sWgYQ45M3GTamLy.jpg?f=fotoalbum_large

Toepasselijk coronabiertje 🥰😷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
Thalaron schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:12:
Net even een gevarieerd setje meegepakt;

[Afbeelding]

Over het algemeen ben ik niet zo’n zuurbeest, maar deze wax aanslag kon ik niet laten staan :+
Wat is het nut van een blik waxen?
Bij een kroonkurken snap ik het nog, maar dit heeft volgens mij geen functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Zjoske78 schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:50:
[...]

Ik vermoed dat het Tweakerswaardige antwoord zal zijn; omdat het kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Zjoske78 schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:50:
[...]

Bij een kroonkurk heeft het bij mij altijd wel een bepaalde aantrekkingskracht om zo'n fles mee te nemen aangezien het vaak de wat bijzondere (BA) bieren betreft.
Bij blikken heeft het bij mij juist het tegenovergestelde effect; flauwekul! ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Jopen heeft ook dit jaar een adventskalender

ULTIMATE ADVENT CALENDAR
The ultimate Christmas countdown

We’re back, maar… doen het dit jaar helemaal anders!

We gaven onze brew crew dé ultieme uitdaging: welk craft bier wil jij terugzien in de Jopen Ultimate Advent Calendar?

De brouwers zijn helemaal los gegaan. Geen smaak, ingrediënt of brouwmethode was te gek. Onze brouwerij draait inmiddels overuren om tot de 24 exclusieve craft creaties te komen. Nu dagen wij jou uit craft beer lover. Ga jij dit bieravontuur met ons aan?!

De Jopen Ultimate Advent Calendar bevat 24 iconische craft bieren in 44cl blikken. Dit zijn 21 exclusieve brouwsels, inclusief een mystery blik, en 3 hits van dit jaar in een strak nieuw jasje. We will try anything once. Ieder bier heeft zijn eigen, unieke verhaal. Maar één ding is zeker, al deze bieren prikkelen je zintuigen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik moet zeggen dat de kalender van Jopen mij wel aanspreekt / nieuwsgierig maakt.

Ik heb mijzelf in ieder geval ingeschreven om te kunnen bestellen zodra het zover is, echter hangt e.e.a. nog af van de prijs…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:31
JohanKupers schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:17:
Jopen heeft ook dit jaar een adventskalender

ULTIMATE ADVENT CALENDAR
The ultimate Christmas countdown

We’re back, maar… doen het dit jaar helemaal anders!

We gaven onze brew crew dé ultieme uitdaging: welk craft bier wil jij terugzien in de Jopen Ultimate Advent Calendar?

De brouwers zijn helemaal los gegaan. Geen smaak, ingrediënt of brouwmethode was te gek. Onze brouwerij draait inmiddels overuren om tot de 24 exclusieve craft creaties te komen. Nu dagen wij jou uit craft beer lover. Ga jij dit bieravontuur met ons aan?!

De Jopen Ultimate Advent Calendar bevat 24 iconische craft bieren in 44cl blikken. Dit zijn 21 exclusieve brouwsels, inclusief een mystery blik, en 3 hits van dit jaar in een strak nieuw jasje. We will try anything once. Ieder bier heeft zijn eigen, unieke verhaal. Maar één ding is zeker, al deze bieren prikkelen je zintuigen.
Cool dat klinkt wel veelbelovend. Nu de Moersleutel niets doet dit jaar word ik wel nieuwsgierig naar deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005

link_mario

Ofwa?

Frontaal gaat voor een nieuwe investeringsronde en gaat daarmee flink uitbreiden (uit de mailing die van de week is verstuurd):
Allereerst, op 12 september gaan we live voor het grote publiek met een derde aandelenparticipatieronde van Frontaal. Deze ronde is nodig om de volgende stap met Frontaal te maken. De huidige brouwerij is te klein geworden om nog verder te groeien, we hebben ons oog laten vallen op een nieuw te bouwen pand aan de Steenen Hoofd in Breda. Dit gebouw van 7500m² geeft ons de ruimte om de komende jaren aan onze groei te kunnen werken. We installeren een volledig geautomatiseerde state-of-the-art brouwinstallatie en blikkenlijn zodat we de hoogstmogelijke kwaliteit kunnen blijven brouwen en afleveren. In totaal stellen we voor € 5.000.000,- aan nieuwe aandelen beschikbaar in de brouwerij. Naast de brouwerij wordt ook een distilleerderij gerealiseerd en wordt er gekeken naar een verdere uitbreiding van andere horecagelegenheden in Breda en daarbuiten.

Enthousiast geworden en wil je als één van de eerste kunnen investeren in de toekomst van Frontaal? Meld je dan aan via onderstaande website in het registratieformulier. Al vanaf 50 euro kan je aandeelhouder worden van Frontaal!

De investeringsronde wordt gelanceerd in drie fases. Vrijdag 10 september krijgen de aandeelhouders van het eerste uur de ruimte om te investeren. Op zaterdag 11 worden geïnteresseerden die zich via het registratieformulier hebben aangemeld uitgenodigd om te kunnen investeren. Mocht er op zondag nog ruimte zijn voor extra aandeelhouders, dan wordt de crowdfunding publiekelijk open gezet.
Linkje naar de prospectus voor de geintereseerden

Hoop dat hun niveau stabiel blijft en we geen Moersleutel (veel op elkaar lijkende releases, wrong labeling...) dingen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Thalaron schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:40:
Ik moet zeggen dat de kalender van Jopen mij wel aanspreekt / nieuwsgierig maakt.

Ik heb mijzelf in ieder geval ingeschreven om te kunnen bestellen zodra het zover is, echter hangt e.e.a. nog af van de prijs…
Zou mij niet verbazen als dat 100+ euro gaat worden. Heb me wel ingeschreven. Ben alleen bang dat ik straks met 8 mooie nel-variaties zit :P

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 08-09-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
418O2 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:35:
[...]

Zou mij niet verbazen als dat 100+ euro gaat worden. Heb me wel ingeschreven. Ben alleen bang dat ik straks met 8 mooie nel-variaties zit :P
Dat zou wel érg jammer zijn, zeker omdat ik de Mooie Nel niet echt boeiend vind. 4,17 euro per 44cl blik zou op zich niet slecht deal hoeven te zijn. Gekeken naar de gemiddelde prijzen van Jopen zou rond de 100 euro nog best wel kunnen. Maar het moet geen 150 worden... Maar goed, nog iets meer dan een weekje wachten en dan weten we het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
Is zo'n advent kalender goedkoop? Dan koopt iedereen de kalender en is iedereen achteraf boos omdat er alleen maar Mooie Nel en Adriaan Wit achtige bieren in zitten (wat het geval was vorig jaar met de Jopen Advent Kalender) terwijl ze verse TNEIPAs en 15 jaar BA Stouts verwachten. Zijn de advent kalenders te duur? Dan koopt niemand ze want wat als je zo meteen veel geld betaald heb en je krijgt alleen maar Mooie Nel varianten ...

Ik snap het idee van een Advent Bier Kalender wel want het is elke dag spannend wat je krijgt. Maar verwachtingsmanagement is lastig en teleurstelling ligt op de loer. Om die reden er ook nooit één aangeschaft. En als ik er ééntje zou aanschaffen, dan zou ik vooral kijken naar de historie van de brouwer/webshop qua advent kalenders en aan de hand van de eerdere ervaringen beslissen om het wel/niet te doen. En in het geval van de Jopen kalender zal ik een jaartje wachten en de FOMO maar even uitschakelen. Als het dit jaar goed is, zullen ze het vast volgend jaar opnieuw gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Heb me ook aangemeld maar twijfel wel....
Namelijk lang geleden dat ze echt weer iets goeds (en bijzonders) hadden naar mijn smaak..
De BA Baracus box was heel goed, maar daarna ben ik ze eerlijk gezegd ook een beetje uit het oog verloren omdat het me niet (meer) zo kan bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
418O2 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:35:
[...]
Ben alleen bang dat ik straks met 8 mooie nel-variaties zit :P
Die blijken nog te bestaan ook :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Overal moet maar PA op staan en MOAR HOP hebben he. Gelukkig wordt het weer rotweer, dan is het weer tijd voor echte bieren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Op de site van de Moersleutel verwijzen ze naar de De Bier Adventskalender van Beer In A Box. Ik verwacht dit jaar dus geen specifieke adventbox van de Moersleutel. Lijkt mij ook moeilijk te combineren met hun Guild pakket.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
Het is een van de warmere dagen van 2021 en we zijn weer volop over adventskalenders aan het kletsen :)

Bedankt voor de tip al twijfel ik ook of ik echt zal gaan bestellen bij Jopen. Waarschijnlijk zal het toch weer de Sori box worden. Afgelopen jaar deze voor het eerst besteld en aangenaam verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:08
Mich007 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:56:
Heb me ook aangemeld maar twijfel wel....
Namelijk lang geleden dat ze echt weer iets goeds (en bijzonders) hadden naar mijn smaak..
De BA Baracus box was heel goed, maar daarna ben ik ze eerlijk gezegd ook een beetje uit het oog verloren omdat het me niet (meer) zo kan bekoren.
Dat was ook het voordeel van de BA box, dan wist je dat er in ieder geval alleen maar Barrel Aged in zat :P
Meteen ook de reden dat ik niet voor een advent ga: IPA's en Sours zijn immens populair en vind ik zelf niet te drinken, dus elk biertje van die type's is voor mij weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Flapperbol schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:18:
[...]

Dat was ook het voordeel van de BA box, dan wist je dat er in ieder geval alleen maar Barrel Aged in zat :P
Meteen ook de reden dat ik niet voor een advent ga: IPA's en Sours zijn immens populair en vind ik zelf niet te drinken, dus elk biertje van die type's is voor mij weggegooid geld.
Same.

Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik voorlopig even niets koop. Had 70+ flessen staan, die moeten eerst maar eens op. Laatste tijd om verschillende redenen ook nog eens veel bier en whiskey kado gekregen (van mensen die weten wat ik lekker vind) dat ik niets meer wil halen

Maaarja.... dan krijg je een mailtje van Emelisse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik had vorig jaar de Advent van Emelisse en die viel mij ook niet tegen. 2 biertjes door de gootsteen (Red Hot Chili en de BA versie daarvan) maar verder prima bieren. Ook mijn 1e kennismaking met Freeze Distilled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die Red Hot is een aparte ja, was ook niet mijn favoriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 15:11
Denk dat er nu meer volgen met de adventsbierboxen. Mr Hop had dit vorig jaar nog niet. Hij is nu met €7.5 korting, geen idee hoe lang nog. Trouwens ook de code Alles10 geldig voor 10%, helaas niet op deze box ;) https://www.misterhop.com...tskalender-2021-pre-order

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaps
Ik laat mijn vriendin weer een kalender samenstellen. :P Vindt zij ook leuk om te doen en de biertjes vielen vorig jaar niet tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:52
Ik lees hier al een tijdje mee en ben vandaag voor de eerste keer naar de caigny geweest. Wat een keuze en wat een prijzen niet normaal!

Ben blij dat ik hier nog een aantal goede tips voorbij heb zien komen over Belgische tripels, die kwamen goed van pas. Maar volgende keer probeer ik een beter plan te hebben dan de ongecontroleerde hebben-hebben-hebben insteek die ik vandaag had. In de kast staan in ieder geval 27 nieuwe biertjes.

Zal eens kijken of ik nog een foto kan maken van de ‘buit’. Alles wel netjes vastgelegd in Untappd (id: Politrix)

Untappd: politrix

• Jorizzz
  • Laatst online: 16:09
politrix schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:50:
Ik lees hier al een tijdje mee en ben vandaag voor de eerste keer naar de caigny geweest. Wat een keuze en wat een prijzen niet normaal!

Ben blij dat ik hier nog een aantal goede tips voorbij heb zien komen over Belgische tripels, die kwamen goed van pas. Maar volgende keer probeer ik een beter plan te hebben dan de ongecontroleerde hebben-hebben-hebben insteek die ik vandaag had. In de kast staan in ieder geval 27 nieuwe biertjes.

Zal eens kijken of ik nog een foto kan maken van de ‘buit’. Alles wel netjes vastgelegd in Untappd (id: Politrix)
Ook mijn favoriete bierwinkel. Is voor mij bijna 150 km rijden, maar ik doe dat toch zeker elke 2/3 maanden. Lekker rondhobbelen op zoek naar nieuwe pareltjes. Natuurlijk, via internet kun je veel meer verschillende bieren krijgen en ze hebben niet van elke brouwer wat staan, maar voor mij is het na al die jaren nog steeds genoeg. En mooie prijzen inderdaad. Qua prijzen nog het vreemdst dat zelfs bieren van Nederlandse brouwers als Uiltje, Frontaal en de Molen goedkoper zijn dan dat je ze in Nederland kunt krijgen, zelfs rechtstreeks via de brouwers zelf. Weet niet hoe ze dat doen, maar ik maak er graag gebruik van.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 14:18
Jorizzz schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:57:
[...]
Qua prijzen nog het vreemdst dat zelfs bieren van Nederlandse brouwers als Uiltje, Frontaal en de Molen goedkoper zijn dan dat je ze in Nederland kunt krijgen, zelfs rechtstreeks via de brouwers zelf.
Kan het zijn dat de accijnzen op alcohol in Belgie behoorlijk lager liggen? En de btw?

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:08
robkrekel schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:00:
[...]
Kan het zijn dat de accijnzen op alcohol in Belgie behoorlijk lager liggen? En de btw?
Accijns op bier is inderdaad in sommige gevallen wel iets lager als ik Wikipedia mag geloven.

Met sterke drank niet zoveel verschil moeten zijn, echter heb ik laatst een fles rum online gekocht: Op alle Belgische webshops was die rond de €40, op alle NL webshops €80.
Dan haal ik hem (of twee) wel bij de buren :+

• AngelDust
  • Registratie: December 2001

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

politrix schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:50:

Ik wil er ook nog eens heen, maar moet er dan een hele (zater)dag voor uit trekken... 2 u 48 min. (252 km).... gelukkig een lease auto, anders kan dat niet eens uit denk ik, qua benzine verbruik...

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
AngelDust schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:51:
[...]

Ik wil er ook nog eens heen, maar moet er dan een hele (zater)dag voor uit trekken... 2 u 48 min. (252 km).... gelukkig een lease auto, anders kan dat niet eens uit denk ik, qua benzine verbruik...
Dat hangt ervan af hoeveel bier je gaat inslaan >:)
Zonder dollen, ik rij ook 'gratis', anders zou ik het denk ik ook niet zo vaak doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Jorizzz schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:24:
[...]

Dat hangt ervan af hoeveel bier je gaat inslaan >:)
Zonder dollen, ik rij ook 'gratis', anders zou ik het denk ik ook niet zo vaak doen.
Nja, zal wel een paar mensen mee gaan nemen dan, wel zo gezellig en dan kan het ook beter uit voor je gevoel ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De laatste keer Caigny (was voor mij ook de eerste keer) betekende een deuk van 300 euro op de bankrekening. Ik reed met een vriend mee, het was voor ons twee uurtjes vanuit Almere.
En ja, het is zeker de moeite waard. Zelf na het delen van de brandstofkosten was het voordeel groot. En je hebt natuurlijk een leuk uurtje shoppen daar :)
Binnenkort maar weer eens die kant op, ook voor een nieuw kratje Chimay Blauw. Ik wil de komende jaren van elk jaar een krat, en die gaan de kruipruimte in.
De evolutie die dat bier doormaakt is voor mij hemels d:)b

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaps
Dit najaar ga ik een weekend naar Gent dus dan ga ik sowieso langs de Caigny. Het Bierparadijs onder Breda is ook leuk, maar de Caigny heeft toch echt een beter aanbod.

• Jorizzz
klaps schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:25:
Dit najaar ga ik een weekend naar Gent dus dan ga ik sowieso langs de Caigny. Het Bierparadijs onder Breda is ook leuk, maar de Caigny heeft toch echt een beter aanbod.
Bierparadijs ging ik voorheen altijd naartoe. Groter aanbod Belgische bieren, maar zowel qua prijzen als qua aanbod niet-Belgische bieren wel minder dan de Caigny.

Eentje waar ik zelf nog wel een keer naartoe wil is Bierhalle Deconinck, maar dat is echt nog een heel stuk verder rijden dan Het Bierparadijs of de Caigny, een kilometer of 20 van de Franse grens bij Lille vandaan. Schijnt wel echt een énorm aanbod te hebben en ook gunstige prijzen.

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:52
Jorizzz schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:57:
[...]
Ook mijn favoriete bierwinkel. Is voor mij bijna 150 km rijden, maar ik doe dat toch zeker elke 2/3 maanden.
Ik bestelde hiervoor bij de bekende online oplossing in Nederland, maar met De Caigny op iets meer dan 30 minuten (Dordrecht) kan ik nu ik er geweest ben, geen echte reden bestellen om online te bestellen. Ze hebben inderdaad niet elke brouwer. Maar aangezien ik bijvoorbeeld nog mijn eerste Straffe Hendrik Tripel moet proeven en meer dan driekwart van de tripel Brouwers niet ken, is het een waar paradijsje. De uitgaven in de hand houden is wel een fikse uitdaging daar. Als ik het een beetje goed plan, kan ik iets van de euro’s compenseren met een volle tank ;)

Untappd: politrix

• remzor
Ik probeer deze maand even geen/nauwelijks alcohol te nuttigen, iets met een paar kilo'tjes... :+

Nu zag ik op de socials dat de Caigny weer flink wat nieuwe biertjes binnen heeft gekregen, o.a. de Sori Shadow Game series I t/m IV. Moet dus denk ik toch weer langs gaan deze maand :P
Ik kom er gemiddeld eens per 6-8 weken denk ik. Ik neem vrijwel geen Belgische bieren mee, af en toe een tripel/quadrupel of een stout. Of bieren van Struise Brouwers.

• 418O2
remzor schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:45:
Ik probeer deze maand even geen/nauwelijks alcohol te nuttigen, iets met een paar kilo'tjes... :+

Nu zag ik op de socials dat de Caigny weer flink wat nieuwe biertjes binnen heeft gekregen, o.a. de Sori Shadow Game series I t/m IV. Moet dus denk ik toch weer langs gaan deze maand :P
Ik kom er gemiddeld eens per 6-8 weken denk ik. Ik neem vrijwel geen Belgische bieren mee, af en toe een tripel/quadrupel of een stout. Of bieren van Struise Brouwers.
Snap je probleem niet, kopen en drinken is wat anders! Lets go!

• remzor
418O2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:58:
[...]

Snap je probleem niet, kopen en drinken is wat anders! Lets go!
Yup, daarom zeg ik al: moet toch weer even langs deze maand. En heb wel een aantal 'cheat' dagen in gedachten trouwens hoor, haha.
Haal meestal zo tussen de 18 en 28 bieren. Veel BA en IPA en wat overig spul. Ben altijd tussen de €65 en €100 kwijt zo'n beetje, maar dan heb je wel veel lekkers :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaps
Jorizzz schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:43:
[...]

Bierparadijs ging ik voorheen altijd naartoe. Groter aanbod Belgische bieren, maar zowel qua prijzen als qua aanbod niet-Belgische bieren wel minder dan de Caigny.

Eentje waar ik zelf nog wel een keer naartoe wil is Bierhalle Deconinck, maar dat is echt nog een heel stuk verder rijden dan Het Bierparadijs of de Caigny, een kilometer of 20 van de Franse grens bij Lille vandaan. Schijnt wel echt een énorm aanbod te hebben en ook gunstige prijzen.
Deconinck staat ook nog op mijn lijstje. Dat is voor nu wel erg ver rijden, dus dat wordt een keer combineren met een vakantie in West-Vlaanderen/Noord-Frankrijk :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
link_mario schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:11:
Frontaal gaat voor een nieuwe investeringsronde en gaat daarmee flink uitbreiden (uit de mailing die van de week is verstuurd):

[...]
Linkje naar de prospectus voor de geintereseerden

Hoop dat hun niveau stabiel blijft en we geen Moersleutel (veel op elkaar lijkende releases, wrong labeling...) dingen krijgen.
Zit er aan te denken om een bedragje (€500 ?) in te leggen maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat ze nu precies bedoelen met de automatische deelname aan de Beerclub. Iemand een idee hoe dat precies zit?

Ik wil namelijk niet (voor langere tijd) lid worden van de Beerclub..
Wil best 1 of 2 maanden lid worden, maar kun je je dan vervolgens ook gewoon weer vrijblijvend afmelden?

Iemand enig idee, want anders stuur ik ze effe een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mich007 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:57:
[...]

Zit er aan te denken om een bedragje (€500 ?) in te leggen maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat ze nu precies bedoelen met de automatische deelname aan de Beerclub. Iemand een idee hoe dat precies zit?

Ik wil namelijk niet (voor langere tijd) lid worden van de Beerclub..
Wil best 1 of 2 maanden lid worden, maar kun je je dan vervolgens ook gewoon weer vrijblijvend afmelden?

Iemand enig idee, want anders stuur ik ze effe een mailtje.
Zoals ik het lees krijg je anderhalve maand gratis

https://www.brouwerijfrontaal.nl/beerclub

Dat medium package. Zou anders ook niet uit kunnen voor hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
418O2 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:18:
[...]

Zoals ik het lees krijg je anderhalve maand gratis

https://www.brouwerijfrontaal.nl/beerclub

Dat medium package. Zou anders ook niet uit kunnen voor hun
Maar kun je na 1 of 2 maanden gewoon vrijblijvend stoppen met de Beerclub?
Ik heb ze even een mailtje gestuurd met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mich007 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:29:
[...]

Maar kun je na 1 of 2 maanden gewoon vrijblijvend stoppen met de Beerclub?
Ik heb ze even een mailtje gestuurd met deze vraag.
Je denkt dat je verplicht lid moet blijven? Kan ik me niet voorstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
418O2 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:31:
[...]

Je denkt dat je verplicht lid moet blijven? Kan ik me niet voorstellen
Dat verwacht ik eigenlijk ook niet, maar kan het niet duidelijk lezen in de prospectus.

Edit (reactie van Frontaal):
Bij een investering vanaf € 250 wordt je lid van onze Beerclub. Voor € 15 (1x een halve maand) ontvang je 12 van onze nieuwste bieren in 2 pakketten thuisbezorgd. Je bent uiteraard niet verplicht om lid te worden, mocht je wel die twee pakketten willen ontvangen, dan kan je je hier, na aanmelding, direct weer voor afmelden of het lidmaatschap pauzeren, je zit dus nergens aan vast.

[ Voor 43% gewijzigd door Mich007 op 10-09-2021 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
robkrekel schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:00:
[...]
De lage prijzen van de Caigny hebben niets met btw of accijns te maken.
Er is ook in Belgie niet een winkel te vinden die zulke lage prijzen hanteert.
Btw is in Belgie altijd al hoger geweest dan in Nederland.
Belgie zat al op jaren 20%, toen wij onze 17.5% nog hadden. Tegenwoordig is de btw in België gelijk aan de onze.

De meeste zaken in Nederland heeft hogere inkoopprijzen, dan de verkoopprijs van de Caigny.
Ik verwacht dat ze een enorme omzet hebben en daardoor zo goedkoop.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
Thalaron schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:08:
[...]

Dat zou wel érg jammer zijn, zeker omdat ik de Mooie Nel niet echt boeiend vind. 4,17 euro per 44cl blik zou op zich niet slecht deal hoeven te zijn. Gekeken naar de gemiddelde prijzen van Jopen zou rond de 100 euro nog best wel kunnen. Maar het moet geen 150 worden... Maar goed, nog iets meer dan een weekje wachten en dan weten we het :)
Het is geen 150 euro geworden

Maar 149.99, ouch

Dat zou ik wel willen betalen, maar dan wel voor bieren die ik echt lekker vind. Hier is het blind en er zitten IPA's en Sours tussen en die ga ik sowieso niet lekker vinden. Dan is 6.25 per blik wel straf

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 10-09-2021 10:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mich007
Ik vind het ook iets te veel van het goede voor Jopen (met alle respect).
Vorig jaar de kalender van Moersleutel gekocht. Ook heel veel geld natuurlijk maar voor mij toch iets meer zekerheid op kwaliteit gezien de uitgebrachte bieren van de laatste jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Voor €150 haal ik ook liever zelf een selectie bij de lokale bierhandel (supermarkt)… als het nu allemaal BA spul zou zijn zou ik de gok nog wel willen nemen, maar nu inderdaad niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Thalaron schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:32:
Voor €150 haal ik ook liever zelf een selectie bij de lokale bierhandel (supermarkt)… als het nu allemaal BA spul zou zijn zou ik de gok nog wel willen nemen, maar nu inderdaad niet…
Misschien dat ik wel naar de lokale bierhandel (Mout, Groningen) ga en me laat verrassen. Gun het hun wel. Hoewel een moersleutelbox ook wel leuk is

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Jullie brachten me op een idee..... 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWhoLD7T--0wWYEKVpKrYrzjz_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RFwCSoWyBe6T3Qd0veV9NG1.jpg?f=fotoalbum_large
Even langs de Caigny gereden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

418O2 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:29:
[...]

Het is geen 150 euro geworden

Maar 149.99, ouch

Dat zou ik wel willen betalen, maar dan wel voor bieren die ik echt lekker vind. Hier is het blind en er zitten IPA's en Sours tussen en die ga ik sowieso niet lekker vinden. Dan is 6.25 per blik wel straf
Dat gaat hem dus niet worden.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nog meer Moersleutel crowdfunders die extra flessen Boogaloo hebben besteld?
Ik kreeg gisteren een mailtje waar je max. 2 flessen kon bestellen van Blend I en II. Ik heb weer twee flessen Blend I besteld, die was geniaal en voor mij beter dan de té zoete Blend II :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Oxellaar schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:36:
Jullie brachten me op een idee..... 😁

[Afbeelding]
Even langs de Caigny gereden.....
Damn, nice! Ook benieuwd naar die Nerd brewing bieren, veel op bourbon waar ik groot liefhebber van ben. Ik moet echt langs gaan :D
€6-7 per flesje die Nerds?
En jij hebt die Shadow Games al gehad denk ik he, 1 t/m 4? Stonden ze er voldoende?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
remzor schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:12:
[...]

Damn, nice! Ook benieuwd naar die Nerd brewing bieren, veel op bourbon waar ik groot liefhebber van ben. Ik moet echt langs gaan :D
En jij hebt die Shadow Games al gehad denk ik he, 1 t/m 4? Stonden ze er voldoende?
Ja had een poosje geleden nr2 al meegenomen, erg lekker.
7.70 per stuk, zelfs die met 17.4% heeft dezelfde prijs!
Shadow Games heb ik allemaal gehad. Stonden dozen vol naast de stelling, maar het kan hard gaan soms.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Medetweakers ook doosje kunnen confisqueren? :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bz3fM2bd8RoLtPes0yyFVMyEM8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDfZxbhFRolDUX3FGhwq4D7u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a75HFR3BhWZG9lSFfChHDKAatvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOcmNxM2ozwWoXWZxyJDf3TC.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
JB schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:13:
Medetweakers ook doosje kunnen confisqueren? :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dacht dat deze pas vanaf volgende week verkrijgbaar was?! Zondags in de winkel, maandag daarna online?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Frank_79 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:41:
[...]

Dacht dat deze pas vanaf volgende week verkrijgbaar was?! Zondags in de winkel, maandag daarna online?
Ik was vandaag bij de brouwerij op uitnodiging :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
JB schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:54:
[...]

Check. Tof. Wij rijden op goed geluk volgende week zondag die kant op.

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17
remzor schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:12:
[...]

Zojuist begonnen aan Maureen the Maverick Moonshiner van Amager. Als je van Bourbon houdt, kan ik je die wel aanraden.

• remzor
coldasice schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:45:
[...]

Zojuist begonnen aan Maureen the Maverick Moonshiner van Amager. Als je van Bourbon houdt, kan ik je die wel aanraden.
Thanks voor de tip: ga ik meenemen als ik hem tegen kom :) Wil misschien morgenochtend even wat gaan inslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GNML

GNML

applebuyguide.com

JB schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:54:
[...]

Ik was ook een van de weinigen die ingeloot was.
18.000 aanmeldingen voor 1500 plaatsen.

De doos bemachtigd.
De moscatel en madeira vond ik het fijnst qua balans met behoud van de grand prestige.
Gerard kwam nog even proosten, altijd leuk.

Moet wel zeggen dat ik de proeverij/rondleiding niet het geld waard (15€ p.p) vond. Vorig jaar was de rondleiding (5€ p.p) in een kleiner groepje, een persoon die de ronde deed. Dit was veel exclusiever dan zelf lopen van plek naar plek..
Dit lag niet aan de mensen die de verhalen vertellen, maar het voelde gewoon massaal ipv exclusief..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remzor
Kon het dus niet laten en even een ritje gemaakt deze ochtend. Die Nerd brewing bieren die @Oxellaar ook had gehaald meegenomen en ook de Shadow Games 1 t/m 4. Daarnaast nog wat ander spul van de Molen, Sori, Frontaal, Pinta, Pohjala, Puhaste, Brewski en Vocation. Meer dan de helft BA bieren, schade: €110,-.

@coldasice Er stond nog maar weinig Amager en het door jou getipte bier was er niet helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCbILleb4TBvEGpiBUnUdf9VVkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/neFsiJUqndtIpxCs4U6VZM0W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door remzor op 12-09-2021 13:43 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gisteren een schitterende tasting mogen meemaken. Een vertical van The Bruery's Black Tuesday. Jaargangen 2009 - 2016. En wat 'vulling' tussendoor en wat 'afzakkers'. Zeer geslaagd, en meteen een goede start want dit was mijn eerste echte tasting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0k7wE5WlRb76sNULmRSpVEnS6o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VTILBPTw5ROdvBcJnIxvBbQ7.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
remzor schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:42:
Kon het dus niet laten en even een ritje gemaakt deze ochtend. Die Nerd brewing bieren die @Oxellaar ook had gehaald meegenomen en ook de Shadow Games 1 t/m 4. Daarnaast nog wat ander spul van de Molen, Sori, Frontaal, Pinta, Pohjala, Puhaste, Brewski en Vocation. Meer dan de helft BA bieren, schade: €110,-.

@coldasice Er stond nog maar weinig Amager en het door jou getipte bier was er niet helaas.

[Afbeelding]
Netjes hoor.. En nu er vanaf proberen te blijven he

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
Oxellaar schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:51:
[...]

Netjes hoor.. En nu er vanaf proberen te blijven he
Gefaald… :$ :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Gaan er hier nog mensen naar één of andere bierfestival?

Ik heb voor komend weekend het Bergs bierfestival op de agenda staan, vooral lokale brouwerijen.

2 oktober Bier en Big in Eindhoven
En 13 november Billie's craft beer fest in Antwerpen, waar wel zo'n beetje de mooiste bieren te krijgen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoFvI7v-HbV9VHex12EaYyxHSQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3aIIQEaD8L2mAACwHVVRNS8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Oxellaar op 13-09-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Oxellaar schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:14:
Gaan er hier nog mensen naar één of andere bierfestival?

Ik heb voor komend weekend het Bergs bierfestival op de agenda staan, vooral lokale brouwerijen.

2 oktober Bier en Big in Eindhoven
En 13 november Billie's craft beer fest in Antwerpen, waar wel zo'n beetje de mooiste bieren te krijgen zijn.
[Afbeelding]
Hier in het noorden is nog niet veel veel te beleven. Wel Wild Festival met voornamelijk veel zure bieren, maar dat is niet helemaal aan mij besteedt.

Hoop op snel weer meer evenementen, ik heb het gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
Ik zou graag willen, maar er is niks hier in de buurt (Stedendriehoek). Voorheen had je nog wat leuke bokbierfestivals, maar door corona is alles doodgebloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Minimum92 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:34:
[...]

Hier in het noorden is nog niet veel veel te beleven. Wel Wild Festival met voornamelijk veel zure bieren, maar dat is niet helemaal aan mij besteedt.

Hoop op snel weer meer evenementen, ik heb het gemist!
Zou voor ons als brouwerij ook wel weer eens mogen.. veel te lang geleden... :(

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Ik ben ook te vinden op Bier & Big in Eindhoven. Gelukkig in eigen stad, dus lekker op de fiets!
Line-up is meer dan prima in ieder geval.

Helaas was van Moll fest niet doorgegaan, ik had die ook graag meegepakt, maar die komt volgend jaar weer!

Craft beer specialist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Jeroen87 schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:11:
Ik ben ook te vinden op Bier & Big in Eindhoven. Gelukkig in eigen stad, dus lekker op de fiets!
Line-up is meer dan prima in ieder geval.

Helaas was van Moll fest niet doorgegaan, ik had die ook graag meegepakt, maar die komt volgend jaar weer!
Ik ben ook van de partij in Eindhoven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Is er al een overzichtje met advent kalenders of ben ik nog iets te vroeg? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Mich007 schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:52:
Eerder te laat, de early early bird aanbiedingen zijn bij sommige kalenders al geweest. :p

ik heb deze al besteld voor € 115

[ Voor 15% gewijzigd door JohanKupers op 13-09-2021 17:05 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Mich007 schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:52:
Ik ben ook al beetje aan t zoeken, maar heb nog geen echt goeie gezien op dit moment waar ik van denk "goh, die is interessant"

Hieronder degene die ik al wel weet, kunnen we wellicht blijven aanvullen :)

Beer in a Box - Prijs: €125,00
Hopt - Beery Christmas - Prijs: €69,90
Frontaal - Prijs: TBA
Jopen - Prijs: €149,00
Craft Only - Prijs: €69,50
Mr. Hop - Prijs: €77,45
Beer Republic - Prijs: €74,99

Craft beer specialist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Persoonlijk vind ik dat bier van iedereen hoort te zijn, als er al een wachtrij/loot systeem is, hoeft het voor mij niet.
https://www.hertogjan.nl/vatgerijpt/

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dat probleem is er in de huizenmarkt en bij opleidingen ook. Schaarste in dit geval gelijk vanwege grote vraag.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:18:
Persoonlijk vind ik dat bier van iedereen hoort te zijn, als er al een wachtrij/loot systeem is, hoeft het voor mij niet.
Hoe stel jij je dat dan praktisch gezien voor? Dat zij oneindig veel maken en dan maar hopen dat ze het verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:18:
Voorgaande jaren was het vrije verkoop voor iedereen.

Je kan ze nog regelmatig op marktplaats krijgen voor een klein prijsje....

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:33
Jeroen87 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:12:
[...]

Ik ben ook al beetje aan t zoeken, maar heb nog geen echt goeie gezien op dit moment waar ik van denk "goh, die is interessant"

Hieronder degene die ik al wel weet, kunnen we wellicht blijven aanvullen :)

Beer in a Box - Prijs: €125,00
Hopt - Beery Christmas - Prijs: €69,90
Frontaal - Prijs: TBA
Jopen - Prijs: €149,00
Craft Only - Prijs: €69,50
Mr. Hop - Prijs: €77,45
Beer Republic - Prijs: €74,99
Ik weet uit betrouwbare bron dat er sowieso een biertje van de Moersleutel in die Beer in a Box zit :9~ .
Pagina: 1 ... 85 ... 197 Laatste