ivo001 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:13:
The Garden heeft een leuke taproom/foodcourt in Zagreb, maar de bieren vind ik persoonlijk wel wat middelmatig. Niet vies, niet top, maar gewoon prima. Heb er 7 gehad en alles tussen de 3.25-3.75 gescoord.
Naar mijn smaak zijn de stouts allemaal wat laag in de alcohol, waardoor ze wat wateriger smaken of een hogere chocomel gehalte hebben.
Ik heb er 104 gehad van The Garden en mijn range ligt tussen de 3.25 - 4.30. Mijn "best gewaardeerde" biertje was de Imperial Raspberry & Coconut Stout, een imperial double pastry stout in collab met Totenhopfen Brauhaus uit Luxemburg. Ik vermoed een momentopname, want ik kan me niet voorstellen dat ik die snel nog boven de 4 zou scoren vandaag de dag.
Het best gewaardeerde The Garden bier in mijn lijst is de Double Imperial Chocolate Cheesecake Stout met een global rating van 4.13. Dat is tevens ook het best gewaardeerde bier in hun hele Untappd collectie van 325 bieren. Zeker niet extreem hoog, ze maken dus geen echte hoogvliegers zo lijkt het.
Wel een leuke exercitie om eens door ratings te bladeren. Mijn top 3 bieren die ik ooit op heb met de hoogste global rating zijn deze:
1. A Smile of Fortune (Batch 4) van Schramm's Mead - 4.72
2. Emperor Julius van Tree House Brewing Company - 4.57
3. Holidays van Moersleutel Craft Brewery - 4.54
En omdat er zonder flop ook geen top is, de top 3 bieren met de laagste global rating die ik ooit op heb:
1. Gordon Xplosion Red Fruit van John Martin en Timmermans - 2.04
2. Gordon Xplosion Peach van John Martin en Timmermans - 2.28
3. Hazy Holidays van vandeStreek bier - 2.28
Mijn persoonlijk slechts beoordeelde bier is de Zoutelande Blond van Slot Oostende met een 1.75