Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 188 ... 200 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11 14:13
Eric H schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:12:
Even bezoekje aan De Caigny gebracht :X :

[Afbeelding]

En moet toch maar eens wat meer “God Of …” biertjes van 7i gaan drinken. (Dit is de 7i plank in mijn koelkast) :

[Afbeelding]
Is de Caigny nog steeds zo goedkoop of is daar ook de inflatie goed toegenomen?

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:54
larry_flynt schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:24:
[...]

Is de Caigny nog steeds zo goedkoop of is daar ook de inflatie goed toegenomen?
Geen idee, bepaal zelf 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2ewp1rvlZBqGYSxswszNtSuvUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPS85KFebSpNu1KVghIZg4Aa.jpg?f=fotoalbum_large

Héél eerlijk, ik kijk nooit zo naar prijzen als ik aan het shoppen ben. Ik loop langs de stellingen, kijk naar brouwers/etiketten/biertypes en vul m’n mandje.

Ben niet zo van het bijhouden van prijzen, vergelijken van biershops of online uitzoeken of het ergens andere goedkoper kan.

Lekkere biertjes drinken hoort wmb in het rijtje van hobbies wat ik heb (oa samen met bbq-en) en hobbies mogen geld kosten.

Eric, Signing off !!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:25
Eric H schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:29:
[...]

Geen idee, bepaal zelf 😉

[Afbeelding]

Héél eerlijk, ik kijk nooit zo naar prijzen als ik aan het shoppen ben. Ik loop langs de stellingen, kijk naar brouwers/etiketten/biertypes en vul m’n mandje.

Ben niet zo van het bijhouden van prijzen, vergelijken van biershops of online uitzoeken of het ergens andere goedkoper kan.

Lekkere biertjes drinken hoort wmb in het rijtje van hobbies wat ik heb (oa samen met bbq-en) en hobbies mogen geld kosten.
Dat zijn hele mooie prijzen. De God of Souls en God of Ocean hebben mij €8,99 gekost.

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:58
Eric H schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:12:
Even bezoekje aan De Caigny gebracht :X :

[Afbeelding]

En moet toch maar eens wat meer “God Of …” biertjes van 7i gaan drinken. (Dit is de 7i plank in mijn koelkast) :

[Afbeelding]
Ben ik de enige die dacht: Cola BBQ Sauce, dat is echt een unieke smaak voor een bier |:(

• Eric H
TommyL0204 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:37:
[...]

Ben ik de enige die dacht: Cola BBQ Sauce, dat is echt een unieke smaak voor een bier |:(
Hahaha.....
Op de terugweg nog even in Roosendaal aan de handrem getrokken bij BBQ Experience Center.
Aangezien (zoals al eerder genoemd) BBQ-en ook op de lijst van hobbies staat ;)

En deze twee hobbies laten zich vaak uitermate goed combineren. :+

Eric, Signing off !!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17:10
[...]

Geen idee, bepaal zelf 😉

[Afbeelding]

Hoe staan de prijzen van Caigny met de prijzen bij bierschuur Poppel? Een idee?

• Eric H
Edenaar1 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:58:
[...]

Ik heb geen idee, ik ken de bierschuur Poppel niet :X :$

Eric, Signing off !!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:36
[...]

Caigny over het algemeen nét goedkoper. Maar scheelt niet enorm veel volgens mij.
Eric H schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:08:
[...]

Ik heb geen idee, ik ken de bierschuur Poppel niet :X :$
Snel een keer langs gaan, ook een leuke zaak! Kun je meteen langs bij Dranken Verheyen, zit daar ook vlakbij.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:00
[...]

Bierschuur koopt o.a. in bij Caigny. Dus ze zijn net wat duurder.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:00
Jorizzz schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:29:

[...]

Snel een keer langs gaan, ook een leuke zaak! Kun je meteen langs bij Dranken Verheyen, zit daar ook vlakbij.
Ik vind de bierschuur eigenlijk niet zo fantastisch. Het is onhandig ingericht met dat drukke hoekje met craftbier (IPA/sour/stout).

Of hebben ze de winkel inmiddels opnieuw ingericht?

Als ik dan toch in de buurt van Poppel ben, dan ga ik liever naar Verheyen.

• Jorizzz
Lennnn schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:08:
[...]

Ik vind de bierschuur eigenlijk niet zo fantastisch. Het is onhandig ingericht met dat drukke hoekje met craftbier (IPA/sour/stout).

Of hebben ze de winkel inmiddels opnieuw ingericht?

Als ik dan toch in de buurt van Poppel ben, dan ga ik liever naar Verheyen.
Ik vind dat juist een beetje de charme van die winkel, maar Verheyen ga ik vaker heen. Die laatste heeft ook altijd een mooi aanbod grote flessen!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:12
Zjoske78 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:34:
American Lottery van Beer in a Box binnen. Erg tevreden mee voor 2 tientjes![Afbeelding]
Mijn pakket is eindelijk binnen( ik had er 2 besteld). Ik heb een vermoeden dat ze mijn pakket nog niet hadden verstuurd en nadat ik er een mailtje aan gewaagd had deze snel hadden ingepakt met restjes en verzonden. Mag natuurlijk voor die prijs niet klagen en het blijft een loterij maar wat een schrale boel, van meerdere biertjes gewoon 4 stuks en dan 4x wheat lager, 4x pils, 4x helles. Verder nog wat andere bieren dubbel,dan vult het snel..beetje jammer maar ach :')

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:40
Wren schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:52:
[...]

Mijn pakket is eindelijk binnen( ik had er 2 besteld). Ik heb een vermoeden dat ze mijn pakket nog niet hadden verstuurd en nadat ik er een mailtje aan gewaagd had deze snel hadden ingepakt met restjes en verzonden. Mag natuurlijk voor die prijs niet klagen en het blijft een loterij maar wat een schrale boel, van meerdere biertjes gewoon 4 stuks en dan 4x wheat lager, 4x pils, 4x helles. Verder nog wat andere bieren dubbel,dan vult het snel..beetje jammer maar ach :')
Die hadden ze van mij retour gekregen >:)

• Wren
El Capitan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Die hadden ze van mij retour gekregen >:)
Ik zal er een mailtje aan wagen bij ze, zit me ook niet helemaal lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9_5FXQqvoGD2faxStOS7FUqh3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxMaATqSj1BICm43vTlAEfai.jpg?f=fotoalbum_large

4 wheat lagers, 4 pils en een zooi von Trapp :/

[ Voor 46% gewijzigd door Wren op 04-02-2025 21:00 ]

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17:10
Jorizzz schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:10:
[...]

Ik vind dat juist een beetje de charme van die winkel, maar Verheyen ga ik vaker heen. Die laatste heeft ook altijd een mooi aanbod grote flessen!
Dank jullie wel. Dan gaan we bezoekje aan beide brengen. Ben benieuwd. De bierschuur lijkt me erg leuk, foto’s te zien.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-11 18:47
Wren schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:32:
[...]

[Afbeelding]

Wel de eerste met All Citra everything die ik zie. Tevens het beste biertje uit de box imo.

Untappd: Kapitein_Merijn

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:33
Edenaar1 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:58:
[...]

Dank jullie wel. Dan gaan we bezoekje aan beide brengen. Ben benieuwd. De bierschuur lijkt me erg leuk, foto’s te zien.
De Bierschuur is €0,05 a €0,10 per biertje duurder dan de Caigny denk ik. Ik kom bij beide zaken regelmatig, vorig weekend nog bij Caigny. Bierschuur iets vaker omdat het voor mij een stuk dichterbij is. Ze kopen o.a. in bij Caigny maar hebben lang niet alles en ook niet zo snel binnen als Caigny. Craftcorner vond ik de laatste keer wat tegenvallen. Voor de traditioneel Belgische bieren kun je sowieso wel slagen want er staan stellingen vol met dat spul ;)

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:56
[...]
Maar wel naar de Caigny tuffen ipv de slijter om de hoek :P als je daar eenmaal bent heeft het weinig zin om online uit te zoeken of het goedkoper kan want het antwoord is altijd 'nee'

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-11 16:12
[...]

[Afbeelding]

Ik heb hetzelfde, maandag verzonden met een identieke inhoud voor 3 dozen. (al heb jij nog other half erbij, ik heb 6 maal de milk stout..) Niets loterij..

[ Voor 5% gewijzigd door Hiru op 05-02-2025 09:19 ]

• bbunn07
[...]

[Afbeelding]

Dit kostte 20 euro oftewel per stuk minder dan een flesje Amstel? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

• Wren
bbunn07 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:44:
[...]

Dit kostte 20 euro oftewel per stuk minder dan een flesje Amstel? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Waren twee pakketten.

• Eric H
bbunn07 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:08:
[...]

Maar wel naar de Caigny tuffen ipv de slijter om de hoek :P als je daar eenmaal bent heeft het weinig zin om online uit te zoeken of het goedkoper kan want het antwoord is altijd 'nee'
Als je mijn voorgaande posts gelezen hebt weet je dat ik óók (nog steeds) naar de slijter om de hoek ga ;)
Net zoals ik ook nog steeds bij diverse zaken online bestel.

Het ene sluit het andere niet uit.

En ook als ik online shop, of bij mijn lokale slijter naar binnen stap let ik niet op prijzen.
Was afgelopen zaterdag nog bij mijn lokale slijter en heb daar wederom wat biertjes (en twee flessen wijn) meegenomen. Dan weegt het sociale aspect ook mee. Even praatje maken en 'discussieren' over brouwerijen, bierstijlen, de markt van craftbieren, etc.

Eric, Signing off !!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:11

Shrien

frequent snoozer

Hiru schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:18:
[...]

Ik heb hetzelfde, maandag verzonden met een identieke inhoud voor 3 dozen. (al heb jij nog other half erbij, ik heb 6 maal de milk stout..) Niets loterij..
Er zijn altijd meer verliezers bij een loterij dan winnaars… :+

Ik heb wel aardig wat variëteit in mijn twee dozen, maar de IPA’s vallen niet allemaal mee. Dan kun je eigenlijk beter die lagers hebben, die smaken nog crispy en clean!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-11 16:12
Zeker waar hoor, maar als je 3 x een identieke inhoud ontvangt en ziet dat anderen dit ook hebben dan betwijfel ik ten sterkste of het echt willekeurig is gedaan zoals ze zeiden. Tot nu toe heeft iedereen die de box pas na het weekend kreeg vrijwel een identieke inhoud met veel van de 'mindere'.

• Wren
Hiru schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:31:
Zeker waar hoor, maar als je 3 x een identieke inhoud ontvangt en ziet dat anderen dit ook hebben dan betwijfel ik ten sterkste of het echt willekeurig is gedaan zoals ze zeiden. Tot nu toe heeft iedereen die de box pas na het weekend kreeg vrijwel een identieke inhoud met veel van de 'mindere'.
Precies dit, er waren er bij die het voor het weekend hebben ontvangen met een gevarieerde doos. Degene die het later kregen, deze week moesten het met de restjes doen lijkt het wel :)

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:39
Afgelopen weekend bij De Biersalon in Melick (Limburg) geweest. Toch weer een aantal leuke biertjes aangeschaft! Ben toch een IPA liefhebber, afentoe eens afwisselen met andere stijlen kan nooit kwaad overigens. Komende tijd wel zoet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-MqLqy4v9KrVyuAIo7qsH65_yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4ZzLrnBkSvwiciHz6BwkcAA.jpg?f=fotoalbum_large

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 15:53
Blij dat ik meteen besteld heb bij Beer in a Box en een mooi gevarieerd pakket heb ontvangen.
Zoveel dezelfde bieren waarvaan het grootste deel nog Vienna of lager had ik niet warm voor gelopen.

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:47
Voor de liefhebbers; Borefts gaat nog een laatste keer plaatsvinden, 19 en 20 september.

Het brouwcafe in de Molen was al van een andere eigenaar en zal gelukkig nog blijven bestaan.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:45
justin-l schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:21:
Voor de liefhebbers; Borefts gaat nog een laatste keer plaatsvinden, 19 en 20 september.

Het brouwcafe in de Molen was al van een andere eigenaar en zal gelukkig nog blijven bestaan.
De afgelopen 3 jaren kon ik er helaas niet bij zijn. 19 en 20 september zijn helaas voor mij ook weer 2 dagen dat ik al in het buitenland ben... Jammer, het sfeertje was er goed van wat ik heb gehoord.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:52

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Mocht er hier iemand binnenkort nog wat bij een zekere poolse webshop bestellen, ze hebben een paar (voor mij) nieuwe Seven island bieren die hier in NL (nog) niet zijn...

Wellicht kunnen die mee in een bestelling O-) Stuur me ff een DM :p

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

AngelDust schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:13:
Mocht er hier iemand binnenkort nog wat bij een zekere poolse webshop bestellen, ze hebben een paar (voor mij) nieuwe Seven island bieren die hier in NL (nog) niet zijn...

Wellicht kunnen die mee in een bestelling O-) Stuur me ff een DM :p
Let wel dat ze snel kunnen gaan daar. Ik heb het idee dat de stock van PM sowieso niet mega groot is, of ze hebben natuurlijk een enorme afzetmarkt.

Ik zie nu nog maar 4 verschillende 7I bieren.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:50
Pff Brewhunter wordt met de dag gekker. Zo worden mijn laatste 3 biertjes wekelijks uitgesteld. Tot ze ver zelfs dat 1 er sinds eind November in de lijst staat al en nu eind Februari verwachf wordt.
En vandaag het toppunt een van de biertjes is van de lijst klaar voor verzenden naar wachten op brouwer gezet..

Untappd: Louwke80

• brukskeluuk
  • Laatst online: 19:38
Shrien schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:25:
[...]

Let wel dat ze snel kunnen gaan daar. Ik heb het idee dat de stock van PM sowieso niet mega groot is, of ze hebben natuurlijk een enorme afzetmarkt.

De buitenlandse bieren wellicht niet, maar de Poolse biertjes zijn er vaak wel in grote getallen. Nou meen ik ook dat de buitenlandse biertjes vaak qua prijs ook niet veel goedkoper zijn dan hier.

• AngelDust

AngelDust

Shrien schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:25:
[...]

Vandaar ook de vraag hier. En van die 4, zijn er 3 nieuwe.. die ik ook bedoel :)

Bier fan Fryske grûn!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 14:18
Ons eigen speciaalbier. :9~ :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUNgM1Sbi1y_zz9rOQHNkXJXQkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEfHladbxsH36wOYxSaVOb6h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EA0cRzYw-IWJqh8N0m0gBttPtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfUjP18dhkbKdZ7L2z60CrZJ.jpg?f=fotoalbum_large
untppd linkje

"Als Herenboeren de Groote Heide en Herenboeren Land van Weert brouwen we voor het eerst bier voor onze leden, gemaakt van eigen geteelde gerst en tarwe. Dit realiseren we in samenwerking met De Weerter Stadsbrouwerij. Het pionierswerk bracht uitdagingen met zich mee, maar we zijn enthousiast over het resultaat. Op 12 december 2024 is het bier gebrouwen en op 8 januari 2025 is het bier gebotteld. Een filmpje over het hele proces vind je hier en een geschreven verslag over het brouwen, bottelen en het etiket vind je in het nieuws op onze website. Het bier is uiteindelijk wat donkerder geworden dan vooraf verwacht, maar het ruikt en smaakt als een echte Blond. Voor een eerste ronde wat ons betreft een mooi bier. Een volgende ronde zal de kleur wat blonder worden. Nu het net is afgevuld is het bier nog wat troebel, maar als de flessen enige weken hebben gestaan zal het bier helder(der) worden."

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:02
Louwke schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:29:
Pff Brewhunter wordt met de dag gekker. Zo worden mijn laatste 3 biertjes wekelijks uitgesteld. Tot ze ver zelfs dat 1 er sinds eind November in de lijst staat al en nu eind Februari verwachf wordt.
En vandaag het toppunt een van de biertjes is van de lijst klaar voor verzenden naar wachten op brouwer gezet..
Heb net mijn tweede en tevens laatste bestelling geleverd gekregen.
Heb een mail gestuurd dat ze de bieren die al wekenlang worden uitgesteld uit mijn mandje kunnen gooien, en heb de app verwijderd. Leuk concept maar het heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZnpMutCVLk0Udl4jb74DTD2qgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mvXhoQ1SGWRamdMB5hRPqyI.jpg?f=fotoalbum_large

Untappd : YuriEhv

• bbunn07
iruy schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:40:
[...]

Heb een mail gestuurd dat ze de bieren die al wekenlang worden uitgesteld uit mijn mandje kunnen gooien, en heb de app verwijderd. Leuk concept maar het heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde.

[Afbeelding]
Ik snap ook nog steeds het concept niet haha. Zitten hier nou bieren tussen die je elders niet zou kunnen kopen? Dat was het hele idee toch?

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:08
iruy schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:40:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde gedaan. Het idee is leuk, alleen in de lokale bierwinkel heb ik de bieren eerder en vaak ook voor dezelfde prijs of goedkoper.

Ik had verwacht dat je bij Brewhunter echt speciale moeilijk te krijgen biertjes zou krijgen. Maar dat blijkt helaas niet het geval.

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-11 14:26
bbunn07 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:14:
[...]

Ik snap ook nog steeds het concept niet haha. Zitten hier nou bieren tussen die je elders niet zou kunnen kopen? Dat was het hele idee toch?
Ik heb het sinds kort ook maar geprobeerd en volgens mij is het idee dat je al een paar weken voordat de bieren in de schappen liggen kan pre-orderen. Ik zie regelmatig bieren voorbijkomen die op Untappd nog geen check-ins hebben en nog niet ergens anders te koop zijn. Maar zoals andere Tweakers aangeven, uiteindelijk komen ze ook bij de slijter terecht en soms ook goedkoper dan bij Brewhunter 8)7

• Kapitein Merijn
AngelDust schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:48:
[...]

Vandaar ook de vraag hier. En van die 4, zijn er 3 nieuwe.. die ik ook bedoel :)
Vanaf vandaag hebben krijg je 50% korting op het 2e (goedkoopste) biertje bij PM. Ik zie alleen nog maar 2 stouts van Seven Islands.

• AngelDust

AngelDust

Kapitein Merijn schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:21:
[...]

Vanaf vandaag hebben krijg je 50% korting op het 2e (goedkoopste) biertje bij PM. Ik zie alleen nog maar 2 stouts van Seven Islands.
Ja, had hem gezien.. wie weet komen ze nog wel naar NL.. :)

Bier fan Fryske grûn!

• Eric H
Als het goed is gaat er morgen een zendin(g)(kje) de deur uit bij PM.
Zitten een paar biertjes bij die ik ge-preordered heb van Stu Mostow en de release daarvan is morgen.
En natuurlijk wat 7i bieren, want als je er dan toch bent.... ;)

Is mijn eerste bestelling daar, ben heel benieuwd.

Eric, Signing off !!

• Zjoske78
Beer in a Box heeft deze maand Funky Fluid in de Exclusive box.
Had deze normaalgesproken wel genomen, maar genoeg bier in huis dus sla een maandje over.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

talin

ES-MA

<knip> Reclame is niet toegestaan op deze manier

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 16-02-2025 23:20 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Zjoske78 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:37:
Had deze normaalgesproken wel genomen, maar genoeg bier in huis dus sla een maandje over.
Prima brouwer browar. Gelato-serie is leuk, maar ook hun normale (ne)ipa’s zijn meestal zeer smakelijk. Geen hele zieke deal, de meeste bieren zijn (excl. oostblok verzending) zo tussen de 4 á 5 euro.

Iemand de Beer Republic MEGA Surprise Box geprobeerd?

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:13
Zjoske78 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:37:
Ik wou deze ook overslaan, maar in de boxenplanner staan alleen de boxen vanaf maart.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

DukeBox

loves wheat smoothies

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGOOvwQFcB-biGehcBxW55xKTtg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrQVKUsVeCPrFlF5Lm47sx3J.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn oudste zoon zei zelfs hé dat bier is ouder dan ik.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 16:36
En? laat ons niet hangen, hoe smaakte het?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

DukeBox

loves wheat smoothies

Xepos schreef op zondag 16 februari 2025 @ 02:05:
En? laat ons niet hangen, hoe smaakte het?
Ik heb er meerdere van bewaard en over de afgelopen jaren gedronken dus ik verwachtte al dat er geen koolzuur meer in zou zitten (wat ook zo was).

Eerst heb ik een glas gedronken zonder er wat mee te doen, de smaak was eigenlijk niet echt heel veel veranderd. De 'oud bier' smaak waar die je wel eens krijgt door te warm of niet donker te bewaren was er gelukkig nog niet ook nog geen port achtige smaak te herkennen wat ik wel bij andere bieren ken.
Voornamelijk viel het mij op dat de alcohol smaak minder aanwezig was wat je bij een verse fles kasteel nog wel hebt. Ook was de smaak niet te vergelijken met de Cuvée (ondanks dat dat op papier wel zou moeten).

Een 2e glas heb ik een beetje gezocht naar een bier wat er bij aansloot om te mengen zodat er nog wat koolzuur bij zou komen, ik heb hiervoor een HJ Grand Prestige tht 2021 gepakt, dit maakte het bier een stuk fijner om te drinken maar de GP smaak overheerste iets meer dan de zachtere (stroop/krenten achtige smaak) van de kasteel. Het laatste deel heb ik gebruikt voor een stoofpotje, dat heb ik nog niet gegeten want dat staat nog (sinds 10:00 uur) op het vuur en moet er nog wel even staan.

[ Voor 76% gewijzigd door DukeBox op 16-02-2025 12:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
Even heel iets anders en mogelijk niet helemaal on topic. Ik probeer inmiddels al 2 weken in te loggen in mijn Ratebeer account maar zonder resultaat. Wat ik ook probeer met verschillende browsers. Ook op e-mails wordt verder niet gereageerd. Iemand die het zelfde ervaart of kan vertellen wat daar aan de hand is?

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:58
icedwarf schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:54:
Even heel iets anders en mogelijk niet helemaal on topic. Ik probeer inmiddels al 2 weken in te loggen in mijn Ratebeer account maar zonder resultaat. Wat ik ook probeer met verschillende browsers. Ook op e-mails wordt verder niet gereageerd. Iemand die het zelfde ervaart of kan vertellen wat daar aan de hand is?
Wikipedia: Ratebeer

Gestopt per 1 februari

• icedwarf
Da's lekker dan, meer dan 10 jaar ratings met iets van 4600 bieren "Ins Blauwe Hinein"? :'( En er wordt niet even vooraf meegedeeld dat we gaan stoppen zodat we mogelijk nog iets kunnen redden? Maar goed, blijkbaar is dat het en zal ik het moeten accepteren. Untappd is helaas voor mij niet echt een alternatief omdat ik erg weinig met mijn smartphone doe en dat gewoon niet prettig vind. Heb het overigens heel lang geleden wel even geprobeerd maar was blij dat ik toen Ratebeer tegen kwam. Werkte voor mij gewoon veel pretigere als thuis drinker >:) .

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 16:26
icedwarf schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:28:
Da's lekker dan, meer dan 10 jaar ratings met iets van 4600 bieren "Ins Blauwe Hinein"? :'( En er wordt niet even vooraf meegedeeld dat we gaan stoppen zodat we mogelijk nog iets kunnen redden? Maar goed, blijkbaar is dat het en zal ik het moeten accepteren. Untappd is helaas voor mij niet echt een alternatief omdat ik erg weinig met mijn smartphone doe en dat gewoon niet prettig vind. Heb het overigens heel lang geleden wel even geprobeerd maar was blij dat ik toen Ratebeer tegen kwam. Werkte voor mij gewoon veel pretigere als thuis drinker >:) .
Als het alleen de mobiele app is die je weerhoudt om untappd te gebruiken dan zou je ook de web based versie kunnen gebruiken op je pc of laptop?

• Rob1978
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-11 11:02
Hoi allemaal, ik lurk al een tijdje rond en nu is het wel eens tijd. Ik ben vast niet zo'n connaisseur als velen hier, maar ik kan een speciaalbiertje op zijn tijd zeker waarderen. Mijn voorkeur ligt op dit moment vooral bij IPA's, waarbij mijn laatste (gisteravond) een double dry hopped Cactus van Tilted Barn Brewery was, en die vond ik echt te gek. (ook de prijs trouwens, maar zo af en toe moet dat kunnen).

Ik sta in principe overal voor open en wil alles proberen, maar een stout heb ik nog nooit lekker gevonden. Ooit heeft iemand me verteld dat een 'caramel fudge stout' van Kees echt lekker was, maarreh, nee, niet mijn ding. Dus dat heb ik eigenlijk een beetje opgegeven.

Mocht iemand tips/adviezen hebben voor echt lekkere IPA's (die ik nog niet heb gehad, en dat zijn er vast erg veel) dan hou ik me graag aanbevolen.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Rob1978 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:26:
Hoi allemaal, ik lurk al een tijdje rond en nu is het wel eens tijd. Ik ben vast niet zo'n connaisseur als velen hier, maar ik kan een speciaalbiertje op zijn tijd zeker waarderen. Mijn voorkeur ligt op dit moment vooral bij IPA's, waarbij mijn laatste (gisteravond) een double dry hopped Cactus van Tilted Barn Brewery was, en die vond ik echt te gek. (ook de prijs trouwens, maar zo af en toe moet dat kunnen).

Ik sta in principe overal voor open en wil alles proberen, maar een stout heb ik nog nooit lekker gevonden. Ooit heeft iemand me verteld dat een 'caramel fudge stout' van Kees echt lekker was, maarreh, nee, niet mijn ding. Dus dat heb ik eigenlijk een beetje opgegeven.

Mocht iemand tips/adviezen hebben voor echt lekkere IPA's (die ik nog niet heb gehad, en dat zijn er vast erg veel) dan hou ik me graag aanbevolen.
In de supermarkt zijn vrijwel alle IPA's van Kees, Frontaal, Uiltje en To Øl lekker en prima geprijsd. Deze zijn echter zelden DDH (double dry hopped). Bij de AH hebben ze tegenwoordig ook iets duurdere IPA's van Ārpus die wel flink (D)DH zijn.

Keuringsdienst Van Waarde gaat vanavond over IPA (voorproefje op Instagram). Wellicht kun je daar ook wat inspiratie uit halen ;)

• icedwarf
Mich007 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:17:
[...]

Als het alleen de mobiele app is die je weerhoudt om untappd te gebruiken dan zou je ook de web based versie kunnen gebruiken op je pc of laptop?
Heb ik even geprobeerd maar vond dat niet echt prettig werken, zeker toen ik Ratebeer als alternatief ontdekte. En om weer helemaal van 0 af aan te beginnen zie ik niet echt zitten. Ik leg me er maar bij neer en zie ook wel voordelen. 1) - Kan nu gewoon elk goed bier uit het rack pakken zonder me af te hoeven vragen of ik dat betreffende bier al eens eerder heb gedronken. 2) - Loop niet meer het risico een minder bier te pakken, alleen omdat ik het nog niet eerder gedronken heb >:)

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Zoals genoemd is Arpus top. Ze maken vooral neipa's dus erg fruitig en weinig bitterheid. Iets lokaler vind ik Folkingebrew ook sterk in dat type bier.

Maar wellicht hou je meer van de west coast ipa's, dus dat zou ik ook echt eens proberen.

In dit topic hebben we het ook vaak over versheid gehad. Sommige tweakers zweren erbij (zoals ik), anderen vinden een ipa een jaar na bottelen nog steeds heerlijk. Mocht je in dat laatste kamp zitten kan je eens kijken naar de hopcrusher pakketten van Beer Republic. Dan heb je wat minder verse bieren voor een zacht(er) prijsje.

Als het nog lastig is om uit te leggen wat je nou zo aanspreekt aan ipa's, is het naar mijn mening zonde om 10 euro per blik uit te geven, dan doe je ongetwijfeld ook een paar miskopen. Dus hou je ogen open voor dealtjes of festivals waar ze kleine glaasjes schenken. Dan kan je rustig je smaak ontdekken zonder een fortuin eraan uit te geven.

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:35

Wat voor soort ipa's vind je meestal het lekkerste?
Ze zijn grofweg ingedeeld in West Coast (meer hop, meer bitterheid) en East Coast (meer fruitigheid) DDH betekent dat het ge-dry hopped is, wat in zijn algemeenheid ervoor zorgt dat het bier een goede hoeveelheid aroma heeft, maar niet per se dezelfde smaak als geur!

Er zijn in het verleden meerdere aanbiedingen van buitenlandse brouwers (zoals Basque uit Spanje of Garden uit Kroatië) voorbijgekomen op dit forum, je zou daar best eens een doos van kunnen bestellen om je smaak wat verder te testen.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo, ik meld me hier ook maar even.
Nooit geweten dat dit topic er was, maar er is natuurlijk een topic voor alles op Tweakers…

Vanuit mijn kerstpakket maar eens een leuke bestelling gedaan met vooral BA quadruppels, BA stouts en BA porters.

Gisteren de Jelster B1er Peaty Porter opgedronken , samen met mijn vrouw. Heerlijk! Zeker in combinatie met een boeren biologische kaas met fenegriek en een droge worst van zwijn met venkel).
Uitgebreide smaak die verschillende kanten opgaat. Romig en turfig zoals op de verpakking staat.

Volgend weekend mogelijk de Barley legal maar eens doen.

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
icedwarf schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:03:
[...]

Heb ik even geprobeerd maar vond dat niet echt prettig werken, zeker toen ik Ratebeer als alternatief ontdekte. En om weer helemaal van 0 af aan te beginnen zie ik niet echt zitten. Ik leg me er maar bij neer en zie ook wel voordelen. 1) - Kan nu gewoon elk goed bier uit het rack pakken zonder me af te hoeven vragen of ik dat betreffende bier al eens eerder heb gedronken. 2) - Loop niet meer het risico een minder bier te pakken, alleen omdat ik het nog niet eerder gedronken heb >:)
Veel meer smaken dan Untappd heb je niet.

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:58
Brouwerij Kees viert zijn jubileum dit jaar:
https://brouwerijkees.nl/anniversary-festival/

• Rob1978
Nou, als zelfbenoemd IPA liefhebber werd ik toch niet heel vrolijk van de uitzending van de Keuringsdienst van Waarde :D

Ik heb mijn untapped lijstje eens bekeken en mijn gedronken IPA's vliegen alle kanten op, van Hazy's tot New England (of zoals de biersommelier in de Keuringsdienst van Waarde zegt; nep-ipa's) dubbels, trippels.

Ik ga eens even kijken naar Beer Republic en de buitenlandse brouwers die werden aangegeven uit Spanje en/of Kroatië. Bedankt voor de tips! Ik ga eens even op onderzoek uit of ik mijn smaak verder kan definiëren.

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11 14:13
Rob1978 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:57:
Nou, als zelfbenoemd IPA liefhebber werd ik toch niet heel vrolijk van de uitzending van de Keuringsdienst van Waarde :D

Ik heb mijn untapped lijstje eens bekeken en mijn gedronken IPA's vliegen alle kanten op, van Hazy's tot New England (of zoals de biersommelier in de Keuringsdienst van Waarde zegt; nep-ipa's) dubbels, trippels.

Ik ga eens even kijken naar Beer Republic en de buitenlandse brouwers die werden aangegeven uit Spanje en/of Kroatië. Bedankt voor de tips! Ik ga eens even op onderzoek uit of ik mijn smaak verder kan definiëren.
Voor ipa's zou ik eens bestellen bij Piwny in Polen.

• AngelDust

AngelDust

Seven Island heeft ook erg mooie IPA's O+ Of niet @Eric H ? :P

Bier fan Fryske grûn!

• Eric H
AngelDust schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:34:
[...]

Seven Island heeft ook erg mooie IPA's O+ Of niet @Eric H ? :P
Ik ben wellicht, misschien, per ongeluk, een heueueuel klein beetje, bevooroordeeld als het op 7i aan komt :X
Want als je het mij vraagt is alles (op een paar kleine uitzonderingen na) van 7i lekker.

Maar, nu je me er naar vraagt....... ;)

Citra Crush *O* *O* *O*

Eric, Signing off !!

• Rob1978
Eric H schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:40:
[...]

Ik ben wellicht, misschien, per ongeluk, een heueueuel klein beetje, bevooroordeeld als het op 7i aan komt :X
Want als je het mij vraagt is alles (op een paar kleine uitzonderingen na) van 7i lekker.

Maar, nu je me er naar vraagt....... ;)

Citra Crush *O* *O* *O*
Ik zet 'm ff op mijn wishlist! Thanks!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Haha die ‘expert’ was wel heel judgemental en ouderwets. Vandestreek heeft er een mooie inhaker bij gemaakt met een verhelderend artikel en een mooi geprijsde IPA-box.

• Rob1978
Shrien schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:03:
[...]

Haha die ‘expert’ was wel heel judgemental en ouderwets. Vandestreek heeft er een mooie inhaker bij gemaakt met een verhelderend artikel en een mooi geprijsde IPA-box.
Leuk om te lezen! Thanks voor de tip, ik heb de IPA-box bekeken zeker een mooie prijs, maar voor dat geld zou ik toch liever voor wat meer unieke bieren kiezen ipv 5x4 blikken van hetzelfde.

Toch bedankt!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:40
[...]

Misschien kan Vandestreek een pakket naar de "expert" sturen voor een second opinion

• Jorizzz
Die expert was de best wel heel erg bekende en gewaardeerde expert (zonder aanhalingstekens) Derek Walsh. Ik was het overigens ook echt niet met hem eens, maar om hem als een soort nepexpert weg te zetten gaat me wat ver.

• Rob1978
Net even gekeken op de site van Piwny Mostly, maar allemachtig wat een keuze! Ook hier weer bedankt voor de tip! Nu nog even een keuze proberen te maken en een mooie box samenstellen.

Nu al zin in!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Rob1978 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:48:
Net even gekeken op de site van Piwny Mostly, maar allemachtig wat een keuze! Ook hier weer bedankt voor de tip! Nu nog even een keuze proberen te maken en een mooie box samenstellen.

Nu al zin in!
Nog een tip: afrekenen is Zloty's. De wisselkoers waarmee je creditcard rekent is een stuk beter dan die door piwnemosty wordt gehanteerd.

• Rob1978
Stevie-P schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:54:
[...]

Nog een tip: afrekenen is Zloty's. De wisselkoers waarmee je creditcard rekent is een stuk beter dan die door piwnemosty wordt gehanteerd.
Aha, dus met de creditcard betalen is de beste keuze? Dat hou ik ff in m'n achterhoofd...Toevallig nog tips voor goede bieren op die site? Ik zag ff snel dat je niet kunt selecteren op beoordeling o.i.d.

Ohw, en excuses voor de vele berichten hier, ik merk dat ik er wat enthousiast van wordt..... 8)

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Rob1978 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:57:
[...]

Aha, dus met de creditcard betalen is de beste keuze? Dat hou ik ff in m'n achterhoofd...Toevallig nog tips voor goede bieren op die site? Ik zag ff snel dat je niet kunt selecteren op beoordeling o.i.d.

Ohw, en excuses voor de vele berichten hier, ik merk dat ik er wat enthousiast van wordt..... 8)
Check beerizer.com icm de shop. Zet in de filter even een gewenste ratio voor rating/prijs. Zoiets. Je kan 'm ook op Untappd-rating sorteren, ook voor andere webshops.

Let er wel op dat de scores van Untappd een vertekend beeld kunnen geven, gezien er veel nieuwe bieren tussen staan met < 100 beoordelingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Shrien op 18-02-2025 15:56 ]

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:01
[...]

Dit is wel een hele matige reactie van Vanderstreek...... de essentie van het hele KVW verhaal is toch dat tegenwoordig de kreet IPA geen enkele echte betekenis meer heeft en ook verder geen enkele bescherming heeft. En dat elke idioot, ook degenen die amper weten wat ze doen, zijn zooi onder een IPA label op de markt gooit omdat dit verkoopt aan een deel van de markt die alle probeersels toch wel een keer koopt. Dus hoezo niet in een hokje stoppen, ze stoppen het toch zelf in het IPA hokje.

Dus wat de expert zegt is voor een deel van de fabrikanten gewoon waar. En sommige (sub)stijlnamen zijn ook totale onzin omdat het niets zegt. Bij sommige brouwsels vraag ik me weleens af of het eigenlijk wel bier zou moeten heten.

Uiteindelijk is het vooral leuk voor de hopveredelaars die hun bedenksels tegen een veelvoud van de prijs kunnen verkopen dan de meer reguliere hopsoorten. Stuk lastiger om consistent een mooi biertje te brouwen dan al die "leuke" tijdelijke experimenten. Je ziet ook in de VS al een beetje dat veel bieren de tand des tijds gewoon niet doorstaan. Bij introductie populair maar beduidend minder gedronken na een jaar of 5.

Mooi ook van zo'n brouwer die zegt dat er een honderdvoud (aan kosten) hop ingaat maar listig niet aangeeft hoeveel meer het nou echt in volume is. Gewoon omdat de reguliere hoprassen zo goedkoop zijn tov de veredelde spullen die vaak ook gepatenteerd zijn.

Het heeft de bierproductie een mooie boost gegeven en er zijn genoeg lekkere bieren te koop onder de IPA vlag. Maar nog meer is toch slecht/matig gebrouwen spul.

Beetje inhoudsloze aflevering van de KVW was het ook wel. Had ook in 5min gekund. Ze doen het vaak beter.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakGP op 18-02-2025 14:10 ]

• Jorizzz
TweakGP schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:05:
[...]

Dit is wel een hele matige reactie van Vanderstreek...... de essentie van het hele KVW verhaal is toch dat tegenwoordig de kreet IPA geen enkele echte betekenis meer heeft en ook verder geen enkele bescherming heeft. En dat elke idioot, ook degenen die amper weten wat ze doen, zijn zooi onder een IPA label op de markt gooit omdat dit verkoopt aan een deel van de markt die alle probeersels toch wel een keer koopt. Dus hoezo niet in een hokje stoppen, ze stoppen het toch zelf in het IPA hokje.

Dus wat de expert zegt is voor een deel van de fabrikanten gewoon waar. En sommige (sub)stijlnamen zijn ook totale onzin omdat het niets zegt. Bij sommige brouwsels vraag ik me weleens af of het eigenlijk wel bier zou moeten heten.

Uiteindelijk is het vooral leuk voor de hopveredelaars die hun bedenksels tegen een veelvoud van de prijs kunnen verkopen dan de meer reguliere hopsoorten. Stuk lastiger om consistent een mooi biertje te brouwen dan al die "leuke" tijdelijke experimenten. Je ziet ook in de VS al een beetje dat veel bieren de tand des tijds gewoon niet doorstaan. Bij introductie populair maar beduidend minder gedronken na een jaar of 5.

Mooi ook van zo'n brouwer die zegt dat er een honderdvoud (aan kosten) hop ingaat maar listig niet aangeeft hoeveel meer het nou echt in volume is. Gewoon omdat de reguliere hoprassen zo goedkoop zijn tov de veredelde spullen die vaak ook gepatenteerd zijn.

Het heeft de bierproductie een mooie boost gegeven en er zijn genoeg lekkere bieren te koop onder de IPA vlag. Maar nog meer is toch slecht/matig gebrouwen spul.

Beetje inhoudsloze aflevering van de KVW was het ook wel. Had ook in 5min gekund. Ze doen het vaak beter.
Geen enkele betekenis voor de term IPA is wat too much, imho. Ik denk dat het overgrote deel van de mensen het erover eens is dat als je ergens IPA op ziet staan, je kunt (of zou mogen) verwachten dat het een (zeer) sterk gehopt bier betreft. En afhankelijk van de stijl kun je een inschatting maken om wat voor soort hopsma(a)k(en) en -geur(en) en welke intensiteit daarvan daarbij past.
En nee, dan heeft het soms (meestal) niks meer te maken met de originele IPA stijl, maar dat geldt ook al voor bijvoorbeeld de West Coast IPA's.
En nee, Black IPA en Cold IPA past niet bij de originele definitie van een IPA, maar het is toch redelijk duidelijk wat je ervan kunt verwachten?

• TweakGP
Jorizzz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:47:
[...]
Geen enkele betekenis voor de term IPA is wat too much, imho. n IPA, maar het is toch redelijk duidelijk wat je ervan kunt verwachten?
In mijn optiek dus wel aangezien er een grote categorie zelfs niet een beetje bitterheid meer heeft.
Prima te drinken natuurlijk maar om dan alles maar in de IPA bak te gooien.

En hop zo veredelen dat er van de originele componenten weinig meer over is, is commercieel gezien een briljante zet geweest omdat bitter toch een lastig te verkopen smaak is. Maar wat je overhoudt heeft soms meer overeenkomsten met fruit/frisdrank dan met bier in mijn optiek.

Maar dat zo'n brouwerij als Vanderstreek zich dan zo in zijn kuif geschoten voelt omdat er iemand iets slechts roept over de vele rommel die onder dit soort labels wordt verkocht snap ik dan weer niet zo. Verder boeit het weinig omdat er over 20jr waarschijnlijk nog slechts enkele memorabele varianten in de verschillende sub categorieën over zullen zijn. Als ik om me heen kijk hopt bijna iedereen van de ene nieuwe uitgave naar de andere en zijn er maar weinig mensen die vaak hetzelfde drinken. Daar ga je als brouwer op lange termijn niet op overleven.

En ik drink de vele varianten ook gewoon..... maar ben helaas vaker teleurgesteld dan echt blij.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakGP op 18-02-2025 17:47 ]

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:30
Inderdaad wel een beetje sneu van vanderstreek...

Maar we, als (speciaal) bier drinkers, hebben het er ook wel een beetje zelf naar gemaakt. We gaan van de ene special naar de andere collab om maar zoveel mogelijk checkins op untappd te hebben. De brouwers spelen daar op in door elke maand een nieuwe box aan bieren uit te brengen, om maar relevant te blijven. Dat het onder streep nagenoeg hetzelfde bier is met ipv een 70-30 hopverhouding nu een 60-40 verhouding, proef je een maand later toch niet meer... maar het is een ander bier, dus een nieuwe checkin 8)

Overigens ben ik niet roomser dan de paus en check ik mijn bieren ook in en zal ik bij twijfel ook het nieuwe ipv het bekende bier kiezen. Echter ik merk wel dat ik het ook minder belangrijk ga vinden en juist ook op zoek ben naar een mooie/goede core range.

Zo was ik laatst op de Dutch Craft Beer Conference en daar is het besef ook wel doorgedrongen dat je met alleen special niet overleeft op termijn. Als voorbeeld: ik hoorde dat Frontaal dit jaar met maar de helft aan special gaat komen. Ook Moersleutel heeft z'n core ongeveer verdubbelt in aantal.
Als brouwer zal je het op lange termijn toch van kwaliteit en volume moeten hebben.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

TweakGP schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:05:
[...]

Voor bieren als Fruited (Smoothie/Pastry) Sours zou ik je gelijk willen geven, maar ook die dranken voldoen volgens mij prima voor wat als bier gedefinieerd kan worden.

Eens dat het wat inhoudelijker kon. Ik vond het wel leuk dat ze bij Yakima Chief op bezoek mochten - ik wist niet dat ze in België een vestiging hadden. Het zou mijns inziens een betere aflevering geweest zijn als ze hadden toegespeeld op de daadwerkelijk slechte IPA's en listige brouwers, zoals ze meestal doen met een proeftest. Dan zou een groot deel van de Nederlandse macro brouwerijen met (NE)IPA's door de mand vallen denk ik. In plaats daarvan een donkere pale ale te kakken zetten... arm ding :'( .

[ Voor 0% gewijzigd door Shrien op 18-02-2025 22:23 . Reden: zure stijlen ]

• brukskeluuk
Misschien zouden ze een ruime core range moeten hebben om vervolgens lichte variaties toe te passen. Dan koop je het basis bier en daarnaast 3 andere variaties, waardoor je zelf ook een beter idee krijgt van wat de verschillende ingrediënten of manier van brouwen doet met het bier. Niets nieuws natuurlijk, want dat is vast wat ze al doen, alleen krijgt het bier dan vaak een totaal ander uiterlijk en andere naam en dat kunnen ze dan achterwege laten. Sowieso doen brouwerijen er natuurlijk goed aan om hier mee te lezen zodat ze precies weten wat er van ze verwacht wordt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door brukskeluuk op 19-02-2025 08:59 ]

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:08
Grappig om de verschillende reacties hier te zien.

Ik vond de inhaker van Vandestreek juist wel geslaagd, terwijl het stuk van KvW erg zuur overkwam. Wat was eigenlijk hun punt? Dat IPA niet gereguleerd is?

Ook die opmerking over NEIPA = Niet Echt IPA vond ik wat flauw. Juist leuk dat er zoveel verschillende stijlen onder één noemer vallen. Alternatief is dat we voor alles een nieuwe naam gaan bedenken. En dan? “Mag” het dan opeens wel?

• TweakGP
Shrien schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:18:
[...]
Eens dat het wat inhoudelijker kon. Ik vond het wel leuk dat ze bij Yakima Chief op bezoek mochten - ik wist niet dat ze in België een vestiging hadden.
Uiteindelijk was mijn conclusie dat er eigenlijk helemaal geen inhoud te bedenken was om hier een uitzending over te maken...... want het bleef een beetje beperkt tot de vraag wat is een IPA, met als antwoord.... kan van alles zijn meestal wat met hop.

Maar dat stukje van Yakima was het beste deel. Had het een stuk beter gevonden als ze ook eens een hopkweker zelf hadden bezocht. En hoe die wellicht tegen dit soort dingen aankijkt, hoe ze er bij Yakima over denken weten we wel, die hebben het voor een groot deel aangewakkerd.

Tijd geleden een YT filmpje gezien over de verschillende hopsoorten en wat ze allemaal doen de laatste tijd. Dat was een stuk boeiender dan dit :-).

Edit: voor de liefhebber, dat was deze: YouTube: The hops that built craft beer – a documentary | The Craft Beer Channel

[ Voor 8% gewijzigd door TweakGP op 19-02-2025 12:52 ]

• klaps
Ik heb de aflevering niet gezien, maar heb altijd wel moeite gehad met die biersommeliers. Het zijn toch gewoon verijdelde bierdrinkers die een keer een cursus hebben gevolgd bij Stibon? Ik heb wel eens gedacht om een keer zo'n proeverij bij te wonen door een biersommelier, maar hoorde dat ze dan komen aankakken met de meest toegankelijke supermarkt speciaalbieren. Het verbaast me dan ook niet dat zo'n sommelier zegt dat NEIPA staat voor Niet Echt IPA. Terwijl het al jaren in de (oostkust van) VS een begrip is. Dat moet je dan toch wel weten? Ik verwacht toch iets meer van iemand die veel weet over bier. Dan luister ik liever naar een brouwer die echt werkt met het bier.

Of zie ik het te kort door de bocht? :+

[ Voor 14% gewijzigd door klaps op 19-02-2025 15:36 ]

• Hopperbest
klaps schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:34:
Ik heb de aflevering niet gezien, maar heb altijd wel moeite gehad met die biersommeliers. Het zijn toch gewoon verijdelde bierdrinkers die een keer een cursus hebben gevolgd bij Stibon? Ik heb wel eens gedacht om een keer zo'n proeverij bij te wonen door een biersommelier, maar hoorde dat ze dan komen aankakken met de meest toegankelijke supermarkt speciaalbieren. Het verbaast me dan ook niet dat zo'n sommelier zegt dat NEIPA staat voor Niet Echt IPA. Terwijl het al jaren in de (oostkust van) VS een begrip is. Dat moet je dan toch wel weten? Ik verwacht toch iets meer van iemand die veel weet over bier. Dan luister ik liever naar een brouwer die echt werkt met het bier.

Ik vermoed dat dit een persoonlijke voorkeur is van deze biersommelier. De originele IPA (dus die echt op de boot naar verre oorden meeging) zal door de toevoeging van extra hop een stuk bitterder zijn geweest. Als je deze bierstijl nieuw leven inblaast, dan moet hij dus kennelijk daar op lijken. De westcoast ipa's vallen ook wel onder die noemer. Maar voor velen ligt de smaakvoorkeur op een iets minder bitter bier, dus daar heb je de NEIPA's voor.

Voor mij is een ipa een bier dat sterk gehopt is. De toevoegingen in de naam (neipa, bipa, wcipa) geven mij dan wel aan wat ik ongeveer kan verwachten. Je krijgt dan inderdaad een ruime definitie van een ipa.

• Jorizzz
klaps schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:34:

Haha, deze man weet (net als elke zichzelf enigszins respecterende bierliefhebber) echt wel waar neipa voor staat hoor, hij gaf gewoon aan dat het voor hem stond voor 'niet echt ipa', omdat het voor hem niet aan de stijl voldeed.

En 'een keer een cursus doen bij Stibon' is ook wat kort door de bocht. Je hebt, voor je jezelf biersommelier mag noemen, sowieso al drie cursussen die je moet doorlopen en dat is helemaal nog niet zo eenvoudig. Ken toevallig wat mensen die hiermee bezig zijn geweest, 80% ofzo haalt de eerste cursus niet in één keer.

Daarnaast is Derek Walsh ook gewoon echt niet de eerste de beste stibon cursus biersommelier, Google hem maar eens als je hem niet kent.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Jorizzz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:44:
[...]
Daarnaast is Derek Walsh ook gewoon echt niet de eerste de beste stibon cursus biersommelier, Google hem maar eens als je hem niet kent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoF-JDkAIBsX4Qkv31I8h1H6YPk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KInAnk98synvYJREh5YL018q.png?f=user_large

:+

[ Voor 25% gewijzigd door Shrien op 19-02-2025 20:32 ]

• Kapitein Merijn
Weer eens een mooi doosje uit Polen laten komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evYu2l9yS64kp_V92YvBOyeyCS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5cjexnLEJwshJ0PUKlZAcPp.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel weer eens fijn om "slechts" 5 euro per biertje te betalen waaronder een aantal BA.

• Hopperbest
Kapitein Merijn schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:11:
[Afbeelding]

Toch wel weer eens fijn om "slechts" 5 euro per biertje te betalen waaronder een aantal BA.
Ik heb ook een pakket daar besteld. Het zou deze week nog moeten komen. Grappig om te zien dat we een redelijke overlap hebben. Die 50% korting voor elk 2e biertje heeft zeker geholpen. Het goedkoopste biertje kwam daarmee op nog geen 6 zloty (ongeveer €1,50) voor een halve liter.

• Kapitein Merijn
Hopperbest schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:29:
[...]

Ik heb ook een pakket daar besteld. Het zou deze week nog moeten komen. Grappig om te zien dat we een redelijke overlap hebben. Die 50% korting voor elk 2e biertje heeft zeker geholpen. Het goedkoopste biertje kwam daarmee op nog geen 6 zloty (ongeveer €1,50) voor een halve liter.
Heb bewust de goedkopere blikken laten staan om in verhouding de meeste korting te krijgen.
Er zijn regelmatig acties dat je 15-20% korting krijgt dus dan besteld ik wel weer de goedkopere ipa's.

Het is in ieder geval fijn shoppen bij PW en met Brouwers als Stu Mostow, Funky Fluid en NepoMucen zit het meestal wel goed. Het verpakken kunnen ook een hoop andere webshops nog wat van leren.

• klaps
Jorizzz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:44:
[...]

Haha, deze man weet (net als elke zichzelf enigszins respecterende bierliefhebber) echt wel waar neipa voor staat hoor, hij gaf gewoon aan dat het voor hem stond voor 'niet echt ipa', omdat het voor hem niet aan de stijl voldeed.

En 'een keer een cursus doen bij Stibon' is ook wat kort door de bocht. Je hebt, voor je jezelf biersommelier mag noemen, sowieso al drie cursussen die je moet doorlopen en dat is helemaal nog niet zo eenvoudig. Ken toevallig wat mensen die hiermee bezig zijn geweest, 80% ofzo haalt de eerste cursus niet in één keer.
Dan zou je toch alsnog weten dat het een subcategorie IPA is? Smaken verschillen natuurlijk, maar het 'niet echt IPA' noemen, vind ik flauw.

En geen idee dat het zo'n moeilijke cursus was :')

• AngelDust

AngelDust

Kapitein Merijn schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:11:
[Afbeelding]

Vind het nu nog wat te koud om aan de IPA/NEIPA te gaan, dus ik sla eerst maar een gat in mijn voorraad (BA) stouts en dan richting de zomer ook maar eens een doosje bestellen daar :)

Bier fan Fryske grûn!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-11 12:05
Ik krijg FOMO om er ook te bestellen :(

Of ik heb gewoon zin in weekend

Of in bier

• Jorizzz
klaps schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:35:
[...]

Dan zou je toch alsnog weten dat het een subcategorie IPA is? Smaken verschillen natuurlijk, maar het 'niet echt IPA' noemen, vind ik flauw.
Ik vond het ook flauw, maar mijn punt was dat hij juist heus wel weet hoe het zit, maar dat hij het eigenlijk geen 'Echte IPA'(tm) vind omdat het niet overheersend bitter is. Ik was zelf ook eigenlijk ook vooral gepikeerd omdat NEIPA's mijn favoriete IPA's zijn... :D

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:17

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Jorizzz schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:09:
[...]

Ik vond het ook flauw, maar mijn punt was dat hij juist heus wel weet hoe het zit, maar dat hij het eigenlijk geen 'Echte IPA'(tm) vind omdat het niet overheersend bitter is.
Maar dan krijg je de vraag of een IPA 'hoppig' of 'bitter' hoort te zijn :+. Dat er inmiddels hopsoorten ontwikkeld zijn die uitblinken in andere smaken dan 'bitter' maakt een NEIPA tenslotte niet minder hoppig.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:25
Edit: @Shrien was mij al voor ;)

[ Voor 91% gewijzigd door ivo001 op 20-02-2025 12:46 ]

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:34
Hopperbest schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:29:
[...]

...Die 50% korting voor elk 2e biertje heeft zeker geholpen. Het goedkoopste biertje kwam daarmee op nog geen 6 zloty (ongeveer €1,50) voor een halve liter.
Is dit een actie die voorbij is, of mis ik ergens iets? Zijn er vaak acties bij PM? Heb mn mandje ook weer goed gevuld, maar als t enkele tientjes kan schelen kan ik die in mn zak steken weer extra biertjes bestellen.

• AngelDust

AngelDust

DCNY schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:21:
[...]

Is dit een actie die voorbij is, of mis ik ergens iets? Zijn er vaak acties bij PM? Heb mn mandje ook weer goed gevuld, maar als t enkele tientjes kan schelen kan ik die in mn zak steken weer extra biertjes bestellen.
Was een valentijns actie

Bier fan Fryske grûn!

• Jorizzz
Hertog schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:43:
[...]

Maar dan krijg je de vraag of een IPA 'hoppig' of 'bitter' hoort te zijn :+. Dat er inmiddels hopsoorten ontwikkeld zijn die uitblinken in andere smaken dan 'bitter' maakt een NEIPA tenslotte niet minder hoppig.
Exact, en precies de reden waarom ook ik het niet met hem eens was :)

• brukskeluuk
DCNY schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:21:
[...]

Zijn vrij vaak acties, daar hoef je niet lang op te wachten. Ik vond de mails zelfs vrij irritant worden.

• Zjoske78
Jorizzz schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:09:
[...]

Ik vond het ook flauw, maar mijn punt was dat hij juist heus wel weet hoe het zit, maar dat hij het eigenlijk geen 'Echte IPA'(tm) vind omdat het niet overheersend bitter is. Ik was zelf ook eigenlijk ook vooral gepikeerd omdat NEIPA's mijn favoriete IPA's zijn... :D
Inderdaad, het hele programma is altijd een beetje stemmingmakerij met altijd dezelfde opbouw.
Er zal vast een stuk daarna uitgeknipt zijn waarin Derek Walsh uitlegt waar een NEIPA dan wel voor staat en wat meer duiding geeft aan zijn verhaal dat hij het niet onder de IPA's vind vallen.

Vind het verder wel een bijzondere mening want bijvoorbeeld bij de Dutch Beer Challenge is NEIPA ook gewoon een categorie die onder de paraplu van IPA hangt. En daar zit Derek Walsh ook in de proefjury.
Pagina: 1 ... 188 ... 200 Laatste