Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 187 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 19:19
Shrien schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:22:
Oh yes! O+ Na Poolse post volgt altijd vreugde.

[Afbeelding]

Ongeveer €4,50 per bier incluis verzending, met een flink aantal knappe donkere uitschieters.

PM geeft nu hoge kortingen bij grote bestellingen, zie de homepage.

Verder zag ik dat Folkingebrew twee nieuwe bieren uitgebracht heeft en nieuwe pakketten aanbiedt.
Wellicht overbodige tip om altijd in pln te bestellen en niet in euro's. Geloof dat credit card vaak ook beter koersverhouding geeft dan bijvoorbeeld PayPal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 08:45
Edenaar1 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:48:
Binnekort naar de Bierschuur in Poppel. Mensen welke aanraders hebben in categorie barrel aged?
Normaal gesproken hebben ze altijd heel erg veel van 'Blackout Brewing' staan.
Alles met een waxlaag is dan BA. Bij binnenkomst links, en dan meteen weer links de 'craftcorner' in.
De laatste keer dat ik er was zeker 8 verschillende van meegenomen en vielen zeer goed in de smaak.

Ook staan er vaak veel verschillende (BA) varianten van "Antwerp" van Galea craft beers in dat hoekje. Heel interessant geprijsd voor goeie bieren. En daarnaast natuurlijk Puhaste en Pohjala. Keuze genoeg dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Mich007 op 23-01-2025 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:40
Mich007 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:38:
[...]

Normaal gesproken hebben ze altijd heel erg veel van 'Blackout Brewing' staan.
Alles met een waxlaag is dan BA. Bij binnenkomst links, en dan meteen weer links de 'craftcorner' in.
De laatste keer dat ik er was zeker 8 verschillende van meegenomen en vielen zeer goed in de smaak.

Ook staan er vaak veel verschillende (BA) varianten van "Antwerp" van Galea craft beers in dat hoekje. Heel interessant geprijsd voor goeie bieren. En daarnaast natuurlijk Puhaste en Pohjala. Keuze genoeg dus.
Tof, gaan we eens kijken. blackout heeft inderdaad leuke en betaalbare bieden. Voor wat betreft Antwerp, ken ik niet. Wel interessant. Ik ga dan even koekeloeren, resultaat post ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:37

Shrien

frequent snoozer

brukskeluuk schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:03:
[...]

Wellicht overbodige tip om altijd in pln te bestellen en niet in euro's. Geloof dat credit card vaak ook beter koersverhouding geeft dan bijvoorbeeld PayPal
Klopt ja, ook gebruik van gemaakt. In PLN gekocht met CC via Paypal. Opnieuw vanuit de werkelijke kosten berekend is het dan zo’n €0,20 goedkoper per unit. Scheelt toch weer een paar euro ja (y) .

Net ook nog de IJndejaars in huis gehaald door de tip van @Dennis1812 . Mocht ‘m van meneer Heijn voor €1,49 meenemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
(jarig!)
@Shrien bedankt voor je bericht over de 20% korting op Moersleutel bij Drankgigant nog!

Weer eens een lekker pakketje aan stouts laten bezorgen. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUr_jg7-TSWqy7QmIda8vYOWi8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFYjbAMVK85n32MXgIoFGLlV.jpg?f=fotoalbum_large

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:12

Dennis1812

Amateur prutser

Shrien schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:29:
[...]

Klopt ja, ook gebruik van gemaakt. In PLN gekocht met CC via Paypal. Opnieuw vanuit de werkelijke kosten berekend is het dan zo’n €0,20 goedkoper per unit. Scheelt toch weer een paar euro ja (y) .

Net ook nog de IJndejaars in huis gehaald door de tip van @Dennis1812 . Mocht ‘m van meneer Heijn voor €1,49 meenemen.
Netjes, prijs bij online bestellen is €1,99. Hij is nog steeds verkrijgbaar. Deze week 4 flesjes binnen gekregen.
Vorig jaar was hij tweede week van januari er al uit als ik t goed herinner.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 16:37
Ondanks dat ik dit als Bodegraver erg jammer zou vinden, sta ik er niet van te kijken...

Brouwerij De Molen mogelijk gesloten per 1 september 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:22
Mij bereikte dit bericht net ook al.

Ik vind het alleen vreemd aangezien ze per 2019 zijn overgenomen door Royal Swinkels (voorheen Bavaria)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 09:39
Doodzonde. Ik vind dat ze nog altijd leuke bieren brouwen, ook al zitten er regelmatig missers tussen. Vooral hun BA barley wines vallen bij mij goed in de smaak.

Hopelijk wordt de brouwerij niet gesloten. Het is toch een stukje Nederlandse speciaalbier geschiedenis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Laatst online: 10-09 20:55
Jammer, vooral voor Borefts wat dan waarschijnlijk ook niet doorgaat.

Verder zijn de bier al jaren niet meer top. Steeds meer gekke zaken en minder echte klappers. De laatste echt lekkere IPA of BA Stout (voor mij dan) van de molen is al weer even geleden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:37
Tsja, de kwaliteit is niet meer wat het ooit was bij De Molen. Eerst waren hun (BA) bieren voor mij een no brainer. Die gingen gewoon standaard in het winkelmandje. Maar een paar jaar geleden is dat veranderd. En de concurrentie is natuurlijk ook niet mals. Wel jammer van Borefts. Nooit zelf geweest helaas, niet heel praktisch als je in het Noorden woont, maar stond nog wel op het lijstje om een keertje naartoe te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:58
Ik dronk vooral de bommen en granaten, en de Barrel aged versies daarvan, graag. Zou erg jammer zijn als ze weggaan. Ook erg lekker eten daar.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:15
Menno Olivier is een waardige vervanger wat dat betreft, de oud eigenaar van de Molen. Lekker biertjes en netjes geprijsd als je het mij vraagt 👌

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Laatst online: 07:13
Jammer, ik leerde de brouwerij kennen in Oekraïne en daarna heb ik het nog 1 keer gevonden in een Albert Heijn in Nederland, voor de rest niet meer. Als ik in mijn woonplaats Brussel kijk kan ik enkel nog bieren van de Moersleutel vinden, maar die zijn zo duur en heel soms iets van Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
Ik zal ze niet missen. De laatste jaren genoeg rotzooi van ze geprobeerd.

Het niveau van vroeger haalden ze al lang niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 09:39
Weer eens wat besteld i.p.v de slijter leegkopen. Kwam een mooi pakket van Other Half voor een mooie prijs tegen op Beer Republic. De Great Notion Blueberry Muffin was ook scherp geprijsd, dus daar hoefde ik niet lang over na te denken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIbJTmQvfYgL5TUkgCdZACShXDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TnrHt6nt8WZaDCFIC12n509a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 16:44
Ik drink nog graag af en toe een Sour. Maar ik merk dat de schappen steeds voller raken met 'Mango x Pineapple x Nogiets Smoothie Sour Ale'. Wat vervolgens een fruitsapje is.. Weinig sour aan ook.

Een pak multivitamine is goedkoper :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:55
Misschien dat jullie mij wel kunnen helpen. Ik heb volgende week een bierproeverij met als thema je werk. Dus het mag iets met het werk wat je doet te maken hebben of het bedrijf waarvoor je werkt. Nu ben ik software engineer voor een energiemaatschappij. Nu is het bijvoorbeeld makkelijk om iets van brouwerij 100 watt te nemen, maar dat vind ik iets te makkelijk. Dus wellicht hebben jullie nog ideeën? Ik zat ook te denken aan iets van Nerdbrewing bijvoorbeeld. Maar heel veel verder dan dit kom ik vooralsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:03
Faeshaas schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:49:
Misschien dat jullie mij wel kunnen helpen. Ik heb volgende week een bierproeverij met als thema je werk. Dus het mag iets met het werk wat je doet te maken hebben of het bedrijf waarvoor je werkt. Nu ben ik software engineer voor een energiemaatschappij. Nu is het bijvoorbeeld makkelijk om iets van brouwerij 100 watt te nemen, maar dat vind ik iets te makkelijk. Dus wellicht hebben jullie nog ideeën? Ik zat ook te denken aan iets van Nerdbrewing bijvoorbeeld. Maar heel veel verder dan dit kom ik vooralsnog niet.
https://hoptimaal.com/pro...os=1&_sid=1ac5c49a9&_ss=r

Voor de rest kom ik niet zo heel veel recent bier tegen in de nerd hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:51
Algorithm van Uiltje?

[ Voor 4% gewijzigd door Dubbeldooier op 26-01-2025 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Mad scientist misschien?
https://madscientist.hu/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-09 15:41
@AngelDust Afgelopen weekend ook maar eens wat ingeslagen, dit zijn mijn eerste biertjes van Diggelfjoer!
Komend weekend worden ze geopend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAaR-3fDcesRWQkb1cI64AXvo9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m40CYYicCuel45Df0jfmbRMz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:03
Van Kees had je high Voltage een stevige stout, die is misschien ook wel leuk

Je hebt een tijdje een brouwerij gehad NerdBrewing, weet niet of die er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Faeshaas schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:49:
Ik dacht een leuke tip voor je te hebben, maar helaas blijkt brouwerij Kwartje sinds 2022 gestopt te zijn.

Met bieren als 'Firewire', 'Brute force', 'RSI', 'Refresh', 'DDOS', 'Pixel', 'Any key' zaten die wel heel lekker in het thema :9

Stonden al lang op mijn wish list, helaas nooit goed verkrijgbaar geweest, en nu dus ter ziele jammer genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 17:00

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Tdv98 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:15:
@AngelDust Afgelopen weekend ook maar eens wat ingeslagen, dit zijn mijn eerste biertjes van Diggelfjoer!
Komend weekend worden ze geopend.
[Afbeelding]
Ben benieuwd :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 09:44
Bvanham schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:44:
Van Kees had je high Voltage een stevige stout, die is misschien ook wel leuk

Je hebt een tijdje een brouwerij gehad NerdBrewing, weet niet of die er nog is.
Die was erg lekker maar gevaarlijk (17%)
Wel uit productie dus moeilijk te krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eric H
Aangezien ik gestopt ben met de Guild (en ik nog meer als genoeg Moersleutels op voorraad heb) ben ik afgelopen zaterdag de lokale drankspeciaalzaak binnen gestapt en onderstaande collectie meegenomen.

En ja, er zitten twee Moersleutels bij, maar het is wel prettig om zelf de keuze te kunnen maken om ze wel of niet mee te nemen.

Een deel daarvan heb ik afgelopen zaterdagavond al weer aangeslagen met mijn drinkebroer tijdens een gezellig avondje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9ySsF3bKKjdeJ4JQ6YmjZrI-dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHAj5lSHjWBf4FZeaSC0ozh0.jpg?f=fotoalbum_large

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Laatst online: 04-09 15:09
De Big Black Beer Box van Uiltje besteld: https://uiltjebrewing.com/bierpakketten/big-black-beer-box/
45 euro voor 9 bieren waarvan 4 barrel aged

1. 1x Black in Time Machine! (Black IPA - 8.0%) - Hoppig, gebranden tonen en chocolade.
2. 1x Biscotti Afterparty (Porter - 8.2%) - Chocolade, koffie en vanille.
3. 1x I Demand a Raspberry (Porter - 9.5%) - Zoet, frambozen (duh.) en koffie.
4. 1x F*ck de Kerstboom Staat in de Fik (Stout - 10.0%) - Sinaasappel, haver en koffie.
5. 1x Beer Geeks Beat ALS Hemel & Aarde (Stout - 10%) - Rokerig, koffie en hemels.
6. 1x The Algorithm pt.3 (BA Imperial Stout California Brandy - 14.8%) - Vanille, zoete vruchten en eikenhout.
7. 1x Meneer de Uil 3x33cl 3-pack (Stout - 12%) - BA Stouts van hetzelfde basisbier gerijpt op cognac, bourbon en whiskey vaten.

Helaas werkte aanvullen tot 60 euro (voor gratis verzending) niet helemaal (er zit dan schijnbaar nog een verplichting op het aantal units dat je afneemt vreemd genoeg (moesten er minimaal 6 zijn). Dus maar een vriend overtuigd om het pakket ook te nemen en zodoende 2x boxen besteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:37

Shrien

frequent snoozer

Gokje gewaagd bij de Beer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdTijsHmOdLKkU3jYd0tUwGNBRY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bPpxeA9d7M4aUPzV9LuN4XKE.webp?f=fotoalbum_largehttps://shop.beerinabox.nl/products/american-lottery

12 blikken van dat ene USA Untappd-pakket van een paar maanden terug. Veel IPA’s zijn inmiddels ruim een half jaar oud, maar voor €1,60 p/s laat ik ze niet liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Shrien op 28-01-2025 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Shrien schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:15:
Gokje gewaagd bij de Beer. [Afbeelding]https://shop.beerinabox.nl/products/american-lottery

12 blikken van dat ene USA Untappd-pakket van een paar maanden terug. Veel IPA’s zijn inmiddels ruim een half jaar oud, maar voor €1,60 p/s laat ik ze niet liggen.
Had ze ook gezien.. tijdje terug dit pakket voor toen.. €60? gekocht.. toen waren ze al niet heel super meer.. dus heb ze nu maar laten gaan... al is het geen geld, als je kijkt welke brouwerijen er in zitten :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:59
Shrien schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:15:
Gokje gewaagd bij de Beer. [Afbeelding]https://shop.beerinabox.nl/products/american-lottery

Maak er maar 1,5 jaar van.
Volgens mij zijn de blikken van ongeveer oktober 2023.
Heb ze afgelopen zomer gedronken en toen waren ze al niet heel best meer.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-09 15:52
Ze zullen vast iets minder smaken, ze stellen wel dat de afvuldatum max 1 jaar in het verleden ligt:
en kanttekening: de IPA’s in deze verzameling zijn 4 maanden geleden de ‘versheidsgarantie’ van de hop overschreden (hops fade, drink fresh!). Ook al is ieder bier uit deze selectie nog geen jaar geleden afgevuld.
Voor 20 euro kun je het best proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.Willems86
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-09 18:33
Kapitein Merijn schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:14:
[...]

Maak er maar 1,5 jaar van.
Volgens mij zijn de blikken van ongeveer oktober 2023.
Heb ze afgelopen zomer gedronken en toen waren ze al niet heel best meer.
Blikken zijn van maart/april 2024, zo stond het ook in de advertentie. In de USA is alleen canning / bottle date nodig. In Nederland wordt echter verwacht dat er een THT datum op staat. De importeur heeft er voor gekozen om een half jaar versheidsgarantie af te geven. Blikken zijn inmiddels dus 9 / 10 maanden oud.

Vorige keer heb ik de aanbieding van 18 blikken genomen. Destijds prima bevallen, dus nu wederom besteld. Voor deze prijs mijn inziens een no-brainer, ook al zijn se wellicht iets verouderd. Mocht de helft niet goed zijn, is het prijstechnisch nog steeds een nette aanbieding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:59
M.Willems86 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:41:
[...]

Blikken zijn van maart/april 2024, zo stond het ook in de advertentie. In de USA is alleen canning / bottle date nodig. In Nederland wordt echter verwacht dat er een THT datum op staat. De importeur heeft er voor gekozen om een half jaar versheidsgarantie af te geven. Blikken zijn inmiddels dus 9 / 10 maanden oud.
Heb het even nagezocht en je hebt helemaal gelijk.
Desondanks zou ik nu voor 20 euro liever 3 mooie bieren kopen dan dit pakket.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjoske78
Mooie deal, ik heb hem ook genomen. Wellicht dat de fijnproevers/snobisten het verschil proeven, ik vind IPA's meestal nog meer dan prima met een dergelijke "vervaldatum".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Pre-sale prijzen voor de Emelisse Iced 2025 serie tot vrijdag 31 Januari 23:59.
Gratis verzending vanaf €50.

https://emelisse.nl/iced-2025/

[ Voor 12% gewijzigd door ivo001 op 29-01-2025 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:58
ivo001 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:14:

Lijkt me een interessante deal... Maar onderstaand biertje, moet je die in 1 sessie opdrinken of kan je á la wijn, de dop er weer op doen en een dag of 2 later verder gaan?
https://emelisse.nl/product/mighty-mythic-mocha-eisbock/

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
carepolice schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:28:
[...]

Lijkt me een interessante deal... Maar onderstaand biertje, moet je die in 1 sessie opdrinken of kan je á la wijn, de dop er weer op doen en een dag of 2 later verder gaan?
Het zou in 1 keer kunnen, maar samen met iemand drinken is wellicht wat makkelijker. Aan de vorm van de kurk lijk je hem wel redelijk goed weer te kunnen afsluiten.

Ik heb laatste ook de La Débauche Sacred Heart XI van 26% aan 330ml in een avondje opgedronken.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/14433/files/462166321/650x750x2/la-debauche-sacred-heart-xi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
carepolice schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:28:
[...]

Gewoon een wijnstopper erin en later opdrinken. Het koolzuurgehalte in een eisbock is minimaal dus daar ga je niet op inleveren.
Ik doe dit wel vaker met 75cl flessen, op vrijdag het ene deel en op zaterdag het andere deel.
Ook bij bieren met koolzuur gaat dit doorgaans prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Zjoske78 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:56:
[...]

Gewoon een wijnstopper erin en later opdrinken. Het koolzuurgehalte in een eisbock is minimaal dus daar ga je niet op inleveren.
Ik doe dit wel vaker met 75cl flessen, op vrijdag het ene deel en op zaterdag het andere deel.
Ook bij bieren met koolzuur gaat dit doorgaans prima.
Inderdaad, bij de 75cl past vaak een champagnestop. die laat het koolzuur niet ontsnappen en vliegt ook niet van de fles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:14
ivo001 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:14:

Thanks! Keek toevallig nu even naar: https://emelisse.nl/produ...fter-limited-edition-box/ en zag dat er nog 1 op voorraad was. Dus snel besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
Martijn1990 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:30:
[...]

Thanks! Keek toevallig nu even naar: https://emelisse.nl/produ...fter-limited-edition-box/ en zag dat er nog 1 op voorraad was. Dus snel besteld :)
Balen. Te laat voor mij 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:45
https://brouwerijdemolen....em_cTIu56g7Zb-iwIUEmodrrQ

Brouwerij De Molen blijft toch bestaan alleen niet meer in Bodegraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 11:20
Eeuwig zonde hoe dat met de Molen is gelopen. Vroeger zo sterk en nu nog maar een schim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
"Er is dus een grote overcapaciteit aan productie ontstaan".

Hopelijk gaan de prijzen ook weer wat omlaag. Een gmiddelde IPA in een 44cl blik kost al 6,50 euro tegenwoordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 11:20
Zjoske78 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:06:
"Er is dus een grote overcapaciteit aan productie ontstaan".

Hopelijk gaan de prijzen ook weer wat omlaag. Een gmiddelde IPA in een 44cl blik kost al 6,50 euro tegenwoordig.
Ligt meer aan de grondstoffen. En de Molen heeft geen ipa's die die prijs hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-09 16:53
De biermarkt heeft het gewoon lastig de laatste jaren.... maar het is ook een groot deel eigen schuld.

Veel teveel aanbod van matig tot gewoon slechte kwaliteit en jaren waar het gratis geld niet op kon. Gewoon de reguliere correctie van veel teveel aanbod, vaak absurde prijzen en ook nog een iets dalende consumptie.

Realiteit is dat er gewoon veel teveel (kleine) brouwerijen zijn.

Ik las gisteren een stukje over het verdwijnen van de Nijmeegse brouwerij Nevel. Klink allemaal heel sympathiek en het is een stijl die me ook nog wel aanstaat. Het is een niche product en hun probleem lijkt voor een deel ook een verhuizing naar een veel te dure locatie (dat doen er velen). Maar dan kijk ik op de website om nog wat aan te schaffen.... sorry hoor voor deze prijzen snap ik het wel.

Prijzen die richting een 7,50-10 gaan voor een flesje van 37,5cl is natuurlijk niet leuk meer. Ze hebben een biertje of 2 onder 5 voor een klein flesje 8)7 .

[ Voor 42% gewijzigd door TweakGP op 30-01-2025 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Blij dat ze doorgaan maar ik had stiekem toch al wat inkopen gedaan. De standaard range was anders toch nog wel even leverbaar geweest maar heb wat oude 750ml barrel aged (ijsbocks) gekocht. De vraag is of ze dat ooit nog nieuw gaan brouwen.
Wellicht om op te drinken maar voorlopig staan ze goed.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:34
TweakGP schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:22:
De biermarkt heeft het gewoon lastig de laatste jaren.... maar het is ook een groot deel eigen schuld.

Veel teveel aanbod van matig tot gewoon slechte kwaliteit en jaren waar het gratis geld niet op kon. Gewoon de reguliere correctie van veel teveel aanbod, vaak absurde prijzen en ook nog een iets dalende consumptie.

Realiteit is dat er gewoon veel teveel (kleine) brouwerijen zijn.

Ik las gisteren een stukje over het verdwijnen van de Nijmeegse brouwerij Nevel. Klink allemaal heel sympathiek en het is een stijl die me ook nog wel aanstaat. Het is een niche product en hun probleem lijkt voor een deel ook een verhuizing naar een veel te dure locatie (dat doen er velen). Maar dan kijk ik op de website om nog wat aan te schaffen.... sorry hoor voor deze prijzen snap ik het wel.

Prijzen die richting een 7,50-10 gaan voor een flesje van 37,5cl is natuurlijk niet leuk meer. Ze hebben een biertje of 2 onder 5 voor een klein flesje 8)7 .
Omgerekend 15-20 euro voor een grote fles is voor dit type bier toch niet uitzonderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Jorizzz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:08:
[...]
Omgerekend 15-20 euro voor een grote fles is voor dit type bier toch niet uitzonderlijk?
Dat vindt ik dus wel.... omdat je het even in een vat stopt maakt het nog niet gelijk aan vloeibaar goud :-).
Het is gewoon bier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
TweakGP schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:04:
[...]

Dat vindt ik dus wel.... omdat je het even in een vat stopt maakt het nog niet gelijk aan vloeibaar goud :-).
Het is gewoon bier.
Nou ja, dat jij het (te) duur vindt, dat mag uiteraard. Wat ik probeer aan te geven is dat dit geen gekke bedragen zijn voor dit soort bieren. Lijkt me dus niet dat de prijs ervoor heeft gezorgd dat ze nu over de kop gaan.

Vergis je niet hoeveel meer werk en (mede daardoor) kosten het met zich meebrengt t.o.v. van het brouwen van een 'gewoon' bier.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorizzz op 30-01-2025 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Jorizzz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:42:
[...]

Nou ja, dat jij het (te) duur vindt, dat mag uiteraard. Wat ik probeer aan te geven is dat dit geen gekke bedragen zijn voor dit soort bieren. Lijkt me dus niet dat de prijs ervoor heeft gezorgd dat ze nu over de kop gaan.

Vergis je niet hoeveel meer werk en (mede daardoor) kosten het met zich meebrengt t.o.v. van het brouwen van een 'gewoon' bier.
Nou,het lijkt erop dat veel mensen het de prijs niet waard vonden want ze gaan sluiten. ;)

Ja er zullen ook andere oorzaken zijn. Hoe dan ook, je kan nog zulke speciale bieren maken met unieke ingredienten en aparte brouwprocessen, als het niet uitkomt omdat mensen het niet kopen voor een goede prijs dan houdt het op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

TweakGP schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:04:
[...]

Het is gewoon bier.
En wat denk je dat een vat kost? € 5 ? :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:37

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AngelDust schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 07:43:
[...]

Doe mij er maar twee dan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:15
[...]

En de ruimte om ze op te slaan voor x aantal maanden.
Het gedeelte wat je er niet uit kunt halen.
De gevulde barrels die fout gaan.

Soms denken mensen iets te makkelijk, is maar even in een vat stoppen toch.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:03
[...]

Lege barrels van wijn, sherry en whiskyfabrikanten kosten tussen de 50 en 75 euro per vat. Daar gaat 240 liter in en als je het zuiver doet gebruik je een vat maar 1 keer voor bier.

Je moet dus per liter bier ongeveer €0,20-€0,30 toevoegen aan de productieprijs. Extra kosten zijn er natuurlijk ook voor de opslag en lagering van de vaten maar of je nu een vat lagert of een doos met flessen in het magazijn zet, het kost allebei ruimte. De luxe toevoegingen van was rond de dop etc. zijn er vooral voor bedoeld om het product luxer te laten lijken en daardoor duurder te kunnen verkopen.

De extra overwaarde die toegekend wordt aan de BA bieren is een beetje overdreven. Het is geen vloeibaar goud in ieder geval. Genoeg mee gekregen van een bevriende brouwer hoe dit soort zaken werken,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
Iets anders waar ik vaak over denk bij bierbrouwers.......

Stel, je begint klein in een eigen garage of berging met een kleine opzet om wat bier te brouwen.
Misschien samen met een vriend/wat vrienden. Gewoon voor de leuk, geen commerciele gedachte erachter.

Dan kom/komen je/jullie er achter dat het a; toch we lleuk is en b; het bier wat je/jullie brouwen in de smaak valt bij een grotere groep vrienden kennissen.

Om een level-up te gaan besluit je te investeren in wat betere ketels en andere apparatuur. De uurtjes die erin stopt zijn allemaal vrije tijd, want hobby.....toch....

En voor je het weet besluit je met een stel vrienden om een ruimte te gaan huren, want het loopt toch wel een beetje veel uit de klauwen. Dus je huurt een ruimte en investeerd wederom in wat (extra) apparatuur. Nog steeds reken je je eigen uren niet, want het is nog steeds hobby.....

En dan, dan merk je dat het toch leuker is dan je dacht en je bier gretig aftrek vindt.
Je zegt (deels) je baan op zodat je je meer kan focussen op het brouwen van bier en er een onderneming van te maken.

En dan kan het snel gaan........
Van hobby brouwer naar "brood" brouwer in een paar stappen.

Maar op het moment dat je je brouwavonturen semi-professioneel gaat voortzetten kunnen de kosten (en voorwaarden waar je aan moet voldoen ivm voedselveiligheid etc) snel oplopen.

En wat @AngelDust al stiekum laat doorschemeren, laatste keer dat ik iemand sprak over de aankoop van vaten en wat deze moesten kosten vielen de schellen van m'n ogen. En dit was een grotere brouwerij die grotere hoeveelheden barrel-aged bieren maakte. Een snelle ronde door het magazijn leerde mij dat daar al snel een paar honderd vaten lagen.....

In ondernemersland is het relatief makkelijk om een bedrijf te beginnen. En geld verdienen de eerste paar jaar zal ook wel lukken. Maar op langere tijd succesvol blijven ondernemen in een tak van sport die conjunctuur en trendgevoelig is.......ik geef het je te doen.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Bvanham schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:16:
[...]

Lege barrels van wijn, sherry en whiskyfabrikanten kosten tussen de 50 en 75 euro per vat.
En ik heb toch echt andere prijzen gehoord....

Natuurlijk ook afhankelijk van wat er eerst in de vaten heeft gezeten en waar ze vandaan komen.
Zo zijn vaten van high-end whisky een stuk duurder dan die van de 'massa is kassa' stokerijen.
Zelfde geldt voor port- en rum vaten.

Maar met het 'boomen' van de craft-bier markt, schoten de prijzen voor deze vaten ook de hoogte in.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Eric H er zijn diverse hobbybrouw fora waarop verhalen te lezen zijn van brouwers die wel of geen succes hebben.

Het is, denk ik (want ben ook maar hobby brouwer), hard werken om een goede boterham te kunnen verdienen. Je moet ook van vele markten thuis zijn, om een goed bedrijf te voeren komt er toch best wat bij kijken.

Dan blijf ik toch liever in de hobbysfeer en verdien m'n brood met wat computeren voor de baas. Maar toch jeukt het wel, hoe leuk is het als je eigen bier in de slijterij te koop is. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Daar op aanhakend @Eric H, ik was gister bij de Dutch Craft Brewers Conference, maar daar was de sfeer toch wel wat bedrukt. De hoogtij dagen van het pionieren als craft brewery zijn wel een beetje over, de hype neemt af. Van alleen specials voor de untappd"geeks" kan je geen brouwerij (meer) runnen.

Je ziet dan ook dat het aantal brouwerijen dat stopt groter is dan het aantal nieuwe brouwerijen.
En wat je ook ziet is dat de kennis en kunde om een goed bier te brouwen je nog geen ondernemer maakt.

Des al niet te min was het leuke dag met een hoop enthousiaste brouwers die er nog steeds vol voor gaan, maar wel meer uitdagingen hebben.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Bvanham schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:16:
[...]

Lege barrels van wijn, sherry en whiskyfabrikanten kosten tussen de 50 en 75 euro per vat. Daar gaat 240 liter in en als je het zuiver doet gebruik je een vat maar 1 keer voor bier.
Dan mag jij voortaan mij vaten leveren! Waar koop jij ze in voor 50-75 euro dan? Dat adresje wil ik ook wel...

Op de laatste prijslijst van onze leverancier, is het meest simpele wijnvat van ~200 liter al €290,- en dan heb je nog niks speciaals...

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
AngelDust schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:57:
[...]

Dan mag jij voortaan mij vaten leveren! Waar koop jij ze in voor 50-75 euro dan? Dat adresje wil ik ook wel...

Op de laatste prijslijst van onze leverancier, is het meest simpele wijnvat van ~200 liter al €290,- en dan heb je nog niks speciaals...
Zou het lonen om rechtstreeks bij de (kleinere) wijnhuizen in te kopen ipv een tussenpersoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
[...]

En dat zijn ook de prijzen die ik meekreeg bij De Moersleutel. zo rond de 250,- per vat en als je wat speciaals wilt (Laphroaig of Offley bijvoorbeeld) trek dan echt je portemonnee maar open.

En dat was al een paar jaar geleden, dus ik gok zomaar dat die prijzen wat omhoog gegaan zijn.
En ja, bij afname van 50 of 100 vaten in 1 keer zal er wat met de prijs te doen zijn, maar dan nog.......

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:47
Hier ook een verhaal van een Vlaamse brouwer die moet krimpen.
https://www.vrt.be/vrtnws...t-oostvleteren-moet-inkr/

Verder hier nog een plus-artikel over hoe de middelgrote brouwerijen meer inzetten op hun speciale bieren, en deze via sponsordeals in de markt zetten op festivals, cultuurtempels en sportevenementen. Hier verliezen de grotere brouwerijen (al kan de Heineken-groep nog een stukje meepakken met Cristal-pils). Maar dergelijke zaken zijn dus niet te halen voor de hobbybrouwer.
https://m.standaard.be/cn...?journeybuilder=nopaywall

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
El Capitan schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Zou het lonen om rechtstreeks bij de (kleinere) wijnhuizen in te kopen ipv een tussenpersoon?
De tijd en moeite die je hier in zou moeten stoppen weegt niet op tegen het eventuele prijsvoordeel.
Vergeet niet dat veel wijnhuizen/whisky-stokers al overeenkomsten hebben met partijen die hun vaten in het groot inkopen. Die zitten niet te wachten op allemaal kleine(re) partijtjes waar ze los zaken mee moeten doen.

Tel daarbij op de moeite die je als brouwer moet doen (partij zoeken die wil en kan verkopen en betrouwbaar is, transport regelen, etc.) dan weegt dat niet op tegen een eventueel prijsvoordeel.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

El Capitan schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Vast, maar ik denk niet dat je als onbekende brouwer met zo'n partij hoeft te bellen.. die hangen gewoon de telefoon weer op..

Ter verduidelijking, zelfs Hertog Jan koopt hun vaten in voor hun specials bij onze leverancier, die kunnen/willen ook niet rechtstreeks bij een partij kopen. :)
Eric H schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:05:
[...]

En dat zijn ook de prijzen die ik meekreeg bij De Moersleutel. zo rond de 250,- per vat en als je wat speciaals wilt (Laphroaig of Offley bijvoorbeeld) trek dan echt je portemonnee maar open.

En dat was al een paar jaar geleden, dus ik gok zomaar dat die prijzen wat omhoog gegaan zijn.
En ja, bij afname van 50 of 100 vaten in 1 keer zal er wat met de prijs te doen zijn, maar dan nog.......
Laphroaig valt nog mee, €295 op onze prijslijst.. maar sommige bourbons gaan rustig de €500 per vat

Het wordt pas duur als je een 18yo Maccallan vat wil ofzo.. meende dat we die eens aangeboden kregen voor €1000+ voor een 180 liter vat

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
-Jaap-io schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:16:
[...]
ik was gister bij de Dutch Craft Brewers Conference, ...
En daar heeft een brouwerij een prijs gewonnen: erkenning en waardering voor het werk dat gedaan is, gekozen door de leden van CRAFT.

En dat is niet omdat
Maar het is zeker
waarvoor geldt:
Jorizzz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:42:
[...]
...
Komend weekend: eindfeest Nevel https://www.facebook.com/events/525941257024863/ daar zal het vast weer stampend druk worden!

Dank Mattias voor alle moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Martijn1990 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:30:
[...]

En onderweg met PostNL :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
'Een' Vlaamse brouwer? Ik zou toch zeggen dat Struise tot de hoogst aangeschreven Belgische brouwerijen behoort, zeker buiten de categorie geuze/wild/etc.

Bovendien ook mijn overall favoriete Belgische brouwer, dus vandaar dat ik even aansla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
M.Willems86 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:41:
[...]

Vorige keer heb ik de aanbieding van 18 blikken genomen. Destijds prima bevallen, dus nu wederom besteld. Voor deze prijs mijn inziens een no-brainer, ook al zijn se wellicht iets verouderd. Mocht de helft niet goed zijn, is het prijstechnisch nog steeds een nette aanbieding..
Is het pakket bij jou al onderweg/geleverd? Ik was vergeten hoe tragisch de informatie bij de beer is op de website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:44
Zijn er mensen die morgen ook naar het van Moll winterfest gaan en al weten welke bieren worden geserveerd? Ik heb echt last van keuzestress en zou het fijn vinden als ik nu al van te voren kan kijken wat er zoal te drinken is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zjoske78
American Lottery van Beer in a Box binnen. Erg tevreden mee voor 2 tientjes!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5zKtiqn8RDfpht-ZwBWaJ_mKLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JreAWy0xjneHlVuhxkLTWvN7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 20:39
Xepos schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:55:
Zijn er mensen die morgen ook naar het van Moll winterfest gaan en al weten welke bieren worden geserveerd? Ik heb echt last van keuzestress en zou het fijn vinden als ik nu al van te voren kan kijken wat er zoal te drinken is.
Keuzestress terwijl je niet weet wat geschonken wordt? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Overigens kwam mij vandaag het nieuws ter oren dat ook brouwerij Ramses uit Hooge Zwaluwe er mee gestopt is. Kan mij niet aan de indruk ontrekken dat dit het gevolg is van het stoppen van de brouwpub Brack in Breda... :(

het gaat wel ineens hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
cedras schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:40:
[...]

Keuzestress terwijl je niet weet wat geschonken wordt? ;w
Nee, morgen wanneer het boekje wordt uitgedeeld dan is het wel bekend wat er uitgeschonken word.
Liever voorbereid naar het festival dan morgen op het festival stressen over wat te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Zjoske78 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:34:
American Lottery van Beer in a Box binnen. Erg tevreden mee voor 2 tientjes![Afbeelding]
Je moet er nog eentje unlocken :P

Wat is uiteindelijk de canned date? Inderdaad maart/april vorig jaar?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

-Jaap-io schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:43:
Overigens kwam mij vandaag het nieuws ter oren dat ook brouwerij Ramses uit Hooge Zwaluwe er mee gestopt is. Kan mij niet aan de indruk ontrekken dat dit het gevolg is van het stoppen van de brouwpub Brack in Breda... :(

Oeh, dat is toch wel een oudgediende ook. Jammer inderdaad...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Yes, morgen de middag sessie! Maar volgens mij is dit het enige bier wat aangekondigd is:
https://untappd.com/b/mad...-the-mad-are-sane/6141498

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 12:47

Pieroman

/me

Ik ga morgenavond maar heb ook niks kunnen vinden. Vind het altijd wel leuk om een beetje een idee te krijgen van wat er te halen valt.
Nu mezelf dus gewoon laten verrassen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
ivo001 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:00:
[...]

Yes, morgen de middag sessie! Maar volgens mij is dit het enige bier wat aangekondigd is:
https://untappd.com/b/mad...-the-mad-are-sane/6141498
Hier ook de middag sessie en inderdaad dat is ook het biertje dat ik heb gevonden. Ah ja, dan maar morgen even stressen over wat te drinken en daarna genieten. Genieten word het sowieso wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
American Lottery van Beer in a Box binnen. Erg tevreden mee voor 2 tientjes![Afbeelding]
Niet slecht! Had je een track en trace oid van ze ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
crosspost :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiK2RR55InfH6ygrIBqE_CmOv10=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xqqu4N6qTdKQ8AaTb7iWADXv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 17:42
American Lottery van Beer in a Box binnen. Erg tevreden mee voor 2 tientjes!
Bij mij ook binnen. De stout heb ik niet, inplaats daarvan de king sue van Toppling Goliath. En tot mijn verbazing heb ik twee keer de doos ontvangen. Al vaker fouten meegemaakt in verzendingen met beer in the box, dus ik heb weinig zin om het te melden. Komt dus iets boven de euro per blik. Gemiddeld 4 maanden voorbij de tht, dus canned zo rond april/mei 2025. Heb niet van die gevoelige smaakpapillen, dus wat mij betreft smaken ze prima. Puristen zullen het vast waarderen als vloeibare oude krant.

Untappd: politrix

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
remzor schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:49:
Tip voor als je een Jan Linders in de buurt hebt: er staat weer veel lekkers zo vlak voor de feestdagen. Ik moest me enigszins inhouden en was met 2 kids en een kinderwagen. De bak lag vol.. :7

[Afbeelding]
Ik kwam er zojuist achter dat er eentje in het dorp zit waar ik vorige week naar toe ben verhuist. Ik zal morgen eens kijken wat er nu nog te vinden is qua bier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
[...]
Allemaal leuk een aardig natuurlijk..... maar die gebruik je niet maar 1x.

Het probleem is gewoon dat het leuk is als hobby brouwers groter denken te kunnen groeien. Maar met gratis geld uitbreiden en er dan achter komen dat er gewoon geen markt is voor je product tegen deze prijs is ook een tikje naïef. Iedereen wist jaren geleden al dat er veel te veel nieuwe kleine brouwers bijkwamen die de markt voor de anderen ook nog eens aan het verzieken waren. Met teveel heeft iedereen het moeilijk.

En zolang ik bij bijvoorbeeld iets als een Cantillon een 75cl fles kan kopen voor 7-20 (en boven 12 alleen voor de echte specials) waarbij ze volledig handmatig brouwen met goede ingrediënten en hun bieren gemiddeld zo'n 3jr op vat geld liggen kosten en te verdampen. Dan vindt ik zo'n 37,5cl flesje voor 8-9 wat een jaartje of minder is bewaard toch wel erg aan de prijs.

Het gros van de BA bieren is ook gewoon prut waarbij ze kort op het vat liggen en vooral veel residu van het product inzit. Kan je er net zogoed wat wijn, whiskey, enz en wat eikenkrullen bij je bier mikken. Het heeft allemaal weinig of niets met echte smaakontwikkeling van lagering op vaten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
-Jaap-io schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:43:

Ook weer jammer, maar ook weer het standaard verhaal van een hobbybrouwer die met gratis geld van de crowdfunding kon groeien. En niet te vergeten het geld van de gemeente voor een gesubsidieerd afzetkanaal.

Mijn hoop is dat er snel velen omvallen zodat er voor de rest een fatsoenlijke boterham overblijft, en zonder gratis geld om snel te groeien.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakGP op 31-01-2025 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
flowergirl schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:20:
[...]
Komend weekend: eindfeest Nevel https://www.facebook.com/events/525941257024863/ daar zal het vast weer stampend druk worden!

Dank Mattias voor alle moois.
Dat blijft natuurlijk...... alleen ook voor mooie producten moet een markt zijn. Voor alle brouwers die het niet redden is het een drama na vaak het vele harde werken.

[ Voor 10% gewijzigd door TweakGP op 31-01-2025 20:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

TweakGP schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:29:
[...]

Maar met gratis geld uitbreiden en er dan achter komen dat er gewoon geen markt is voor je product tegen deze prijs is ook een tikje naïef.
Dat is echt véél te kort door de bocht. Brouwers hebben de laatste jaren verschillende tegenslagen achter elkaar gehad, met corona, gestegen grondstofkosten en gestegen energiekosten bij elkaar. Dat je die combinatie niet kon zien aankomen is echt niet naïef te noemen. Ramses heb ik volgens mij 15 jaar geleden al eens op een bierfestival ver van zijn huis gezien. Daar zat best potentie in.

Sowieso is ‘als men het niet koopt was er blijkbaar geen markt voor’ al te kort door de bocht, trouwens. Dan zou niemand een afdeling marketing nodig hebben :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

TweakGP schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:29:
[...]

Allemaal leuk een aardig natuurlijk..... maar die gebruik je niet maar 1x.
Mooi dat je denkt dat je weet hoe het werkt.... maar ja, die vaten gebruiken we echt maar 1 keer. Na 1 keer gebruik voor bier is de smaak dusdanig weg, dat het geen zin heeft om een refill te doen.. en daarbij zitten onze klanten en ook hun klanten daar niet om te wachten, je proeft er dan echt niks meer van...
Het probleem is gewoon dat het leuk is als hobby brouwers groter denken te kunnen groeien. Maar met gratis geld uitbreiden en er dan achter komen dat er gewoon geen markt is voor je product tegen deze prijs is ook een tikje naïef. Iedereen wist jaren geleden al dat er veel te veel nieuwe kleine brouwers bijkwamen die de markt voor de anderen ook nog eens aan het verzieken waren. Met teveel heeft iedereen het moeilijk.
Ik weet niet of je dit op ons stuurt? Maar wij zijn ruim 8 jaar geleden begonnen met ons eigen geld en 0,niks aan crowdfunding..? Hell, als ik kijk naar alle tijd en energie die we er in steken, denk ik eerder dat het geld kost :D
En zolang ik bij bijvoorbeeld iets als een Cantillon een 75cl fles kan kopen voor 7-20 (en boven 12 alleen voor de echte specials) waarbij ze volledig handmatig brouwen met goede ingrediënten en hun bieren gemiddeld zo'n 3jr op vat geld liggen kosten en te verdampen. Dan vindt ik zo'n 37,5cl flesje voor 8-9 wat een jaartje of minder is bewaard toch wel erg aan de prijs.

Het gros van de BA bieren is ook gewoon prut waarbij ze kort op het vat liggen en vooral veel residu van het product inzit. Kan je er net zogoed wat wijn, whiskey, enz en wat eikenkrullen bij je bier mikken. Het heeft allemaal weinig of niets met echte smaakontwikkeling van lagering op vaten te maken.
Nogmaals, ik weet niet of je op ons doelt? Bij ons liggen de bieren tussen de 6&12 maand op een vat.. ik heb geen idee of langer ook echt wat toevoegt.. :?

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 10-09 19:19
Speciaalbier, wat dat ook moge zijn, is naast smaak voor de meeste ook een groot deel beleving. Die beleving maakt het bier voor de ene wat meer speciaal dan de ander. Ik gok dat de meeste brouwers vanuit een passie zijn begonnen met brouwen zoals de meeste ondernemers ergens passie voor hebben. Ik vind het wel mooi dat iedere brouwer min of meer een eigen verhaal heeft. De prijs en smaak zijn uiteraard van belang, maar een mooi etiket of verhaal kan ik ook waarderen. Het idee dat er aandacht besteed is aan een biertje maakt mijn biertje lekkerder en dan is de prijs relatief (tot op zekere hoogte, blijf wel een nederlander)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
brukskeluuk schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:33:
Speciaalbier, wat dat ook moge zijn, is naast smaak voor de meeste ook een groot deel beleving. Die beleving maakt het bier voor de ene wat meer speciaal dan de ander. Ik gok dat de meeste brouwers vanuit een passie zijn begonnen met brouwen zoals de meeste ondernemers ergens passie voor hebben. Ik vind het wel mooi dat iedere brouwer min of meer een eigen verhaal heeft. De prijs en smaak zijn uiteraard van belang, maar een mooi etiket of verhaal kan ik ook waarderen. Het idee dat er aandacht besteed is aan een biertje maakt mijn biertje lekkerder en dan is de prijs relatief (tot op zekere hoogte, blijf wel een nederlander)
Ja dat denk ik ook. Een deel beleving vertaal je dan weer terug in de smaak. Maar het is wel tot op zekere hoogte. Meestal laat ik het bij 6-7 euro maximaal voor een speciaalbiertje. Met 1x per week of per 2 weken een uitschieter naar 18-19 euro voor een 375ml fles zoals Lervig Rackhouse. Dat zijn in mijn ogen dan ook echt toppers. Dat soort biertjes zijn ook genoeg voor de avond.

Als je uitgaat en je koopt bij een willekeurige kroeg of cafe 3 speciaalbiertjes ben je dit ook kwijt. En dan heb je nog niet eens iets bijzonders maar meer in de Leffe of Affligem regio.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn1990
Aan de Midnight Majestic Mocha Stout van Emelisse.

Lekker bier!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_aA0_ehKGxZ9EP08nWuCX9OsbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pH0TJbXu7fkYN9egRGq660Qb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Martijn1990 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:46:
Aan de Midnight Majestic Mocha Stout van Emelisse.

Lekker bier!

[Afbeelding]
Flinke rakker voor lekker day drinking? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
Wren schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:18:
[...]

Flinke rakker voor lekker day drinking? :)
Hij is lekker stevig ja! Maar vind tegen 17:00 op een weekend dag geen gekke tijd eigenlijk. Onder daydrinking versta ik eerder door de weeks voor 17:00 of in het week en voor 14:00 of zo 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:11
En dan nog. Lekker genieten hoor, het leven is al kort genoeg. ;) Proost!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

1700 uur is aan de late kant voor een goeie zondagmiddagbeuker vind ik. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Beekforel schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:05:
1700 uur is aan de late kant voor een goeie zondagmiddagbeuker vind ik. :D
Zeker in zo’n heerlijk winters zonnetje van vanmiddag 🍻
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHaywPdZs7Aqvq0OCnvAJfFAPFU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Wz6ijXkQOwaysahqfx2EMaua.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Headshot_NL
Had deze 2 dagen geleden. Lervig Off the Rack Finnish Rye Whiskey. Flinke klapper dus rustig drinken en daarna heerlijk slapen.
Ik probeer nu zoveel mogelijk Lervig stouts uit al zijn ze nog niet allemaal makkelijk verkrijgbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtyoyHQjWfZLar_WYLquyqwLrsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4V8RM1lktAbI7dH4AbsAo84p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Headshot_NL op 02-02-2025 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
Hertog schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:55:
[...]

Je moet er nog eentje unlocken :P

Wat is uiteindelijk de canned date? Inderdaad maart/april vorig jaar?
Wat bedoel je met unlocken?
De canning date heb ik eerlijk gezegd niet op gelet.
Wel viel me op dat er een stickertje met een THT datum en een Nederlands statiegeld symbool overheen is geplakt. Maar ook die THT datum heb ik niet bekeken. Ga liever op de smaak af en die was bij de Equilibrium fantastisch! Echt niks van enig verval/natte krant/hopburn te proeven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Eric H
Even bezoekje aan De Caigny gebracht :X :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Li3xQySaL4ayqQaB_uuxA4U9Zc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGNNfW4dHZ3P1oggya1B5mmr.jpg?f=fotoalbum_large

En moet toch maar eens wat meer “God Of …” biertjes van 7i gaan drinken. (Dit is de 7i plank in mijn koelkast) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RLowD7_x5EmYH2sjSuPwbHX1_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOHJKjJ4poggiOBCeKJ73O6V.jpg?f=fotoalbum_large

Eric, Signing off !!

Pagina: 1 ... 187 ... 197 Laatste