Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 186 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:26
Bvanham schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:12:
Heeft de gemiddelde Polski Slep supermarkt niet wat voor je.
Je bedoelt hier of in Polen? Ik woon zelf niet in Polen.

De Poolse winkels waar ik nu woon, Brussel, verkopen allemaal hetzelfde. Nog geen Pinta of dergelijke bieren gezien helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door cy-gor25 op 04-01-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50

Shrien

frequent snoozer

Lichte interesse in de nieuwe BIAB box met 11x Dessert In A Can van Amundson, Noorwegen. Voor 45-50 euro lijkt dit een mooie deal.

Ik heb zelf echter nog niet veel ervaring met de brouwerij. Iemand met een sterke mening of deze prima te doen zijn voor pastries, of toch wel megazoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:33
Shrien schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:01:
Lichte interesse in de nieuwe BIAB box met 11x Dessert In A Can van Amundson, Noorwegen. Voor 45-50 euro lijkt dit een mooie deal.

Ik heb zelf echter nog niet veel ervaring met de brouwerij. Iemand met een sterke mening of deze prima te doen zijn voor pastries, of toch wel megazoet?
Plus verzendkosten he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Eric H schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:47:
[...]

Wel heb ik bij Moersleutel al langer het gevoel dat ze eerder de etiketten veranderen dan hun biertjes als je begrijpt wat ik bedoel.
_O-

Ik ben ooit verslingerd geraakt aan Russian Imperial Stout, Porter en Pastry Stout, hou van blikken zoals Moersleutels Motor Oil/Macaroon Machine, Kromme Haring - Beluga/Smokey, en van de Molen bijvoorbeeld Hel & Verdoemenis, om maar wat algemene bieren te noemen. Laatst in de kroeg hadden ze Moersleutel Saturn op de tap. Heerlijk.

Ik heb begin 2024 zo'n doos "Stout Beer Box Big - 20 Dark Beers + Glass" besteld voor € 110. Kost nu € 150 trouwens.

Mijn Untappd-kritiek werd op een gegeven moment "alweer chocola, koffie of chocola en koffie...". Ze smaken allemaal nogal hetzelfde inderdaad.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:30
En toch smaakt elke moersleutel fantastisch. Ik vind hun stouts heerlijk ook al smaken ze allemaal ongeveer hetzelfde maar dat vind ik net goed.
Laatste jaar ook wat andere stouts geprobeerd van andere brouwers maar die vind ik meestal gewoon minder ondanks een hoge untapped score van 3.75 +

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:20
Shrien schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:01:

Ik heb 5 Dessert in a Can van Amundsen gedronken. Mijn scores 3.0 - 3.25 - 3.50 - 3.75 - 4.00 - 4.75 waarbij die laatste een barrel aged was.
Dus over het algemeen lekker met soms een uitschieter, en enkele varianten die een klein beetje chemisch kunnen overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

CodeCaster schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:17:
[...]

Laatst in de kroeg hadden ze Moersleutel Saturn op de tap. Heerlijk.
Poeh, dan zou ik ook wel weer naar de kroeg gaan denk ik. :9 Ze komen hier niet verder dan een Maallust blond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Ze zitten op een steenworp van de kinderopvang, dus ophalen is meestal het credo. 😉

@ivo001 Goed om te lezen dat ze voldoende scoren, maar het overtuigt niet om er 11 van in huis te halen. Zeker niet als er soms ook chemische smaakjes aan kunnen zitten.

Ik zag ook dat Folkingebrew hun eerste BA stout beschikbaar hebben gesteld. Misschien dat ik even wacht tot zij een leuk setje te koop hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:02

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Zo, net mn hele biervoorraad weer eens door de handen gehad en in Untappd gezet...

Goede voornemen voor dit jaar is het ook allemaal bij te houden :X :P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

CodeCaster schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:17:
[...]
Ik heb begin 2024 zo'n doos "Stout Beer Box Big - 20 Dark Beers + Glass" besteld voor € 110. Kost nu € 150 trouwens.
Ik zie ook dat er veel dubbele core range bieren in die doos zitten. Gekkenwerk voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:36
Wat vinden jullie? Beer in a Box januari is bekend;

De huidige Exclusive Global Box: HOP HOOLIGANS

https://www.beerinabox.nl/global/exclusive/global-jan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Laatst online: 22:12
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:51:
En toch smaakt elke moersleutel fantastisch. Ik vind hun stouts heerlijk ook al smaken ze allemaal ongeveer hetzelfde maar dat vind ik net goed.
Laatste jaar ook wat andere stouts geprobeerd van andere brouwers maar die vind ik meestal gewoon minder ondanks een hoge untapped score van 3.75 +
Idem hier, de stouts van Moersleutel vind ik echt altijd genieten. Hierbij vind ik de stroperigheid ook een pluspunt, sommige stouts zijn echt wat te waterig en dan staat ie gelijk al op -1.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:05
Edenaar1 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:31:
Wat vinden jullie? Beer in a Box januari is bekend;

De huidige Exclusive Global Box: HOP HOOLIGANS

https://www.beerinabox.nl/global/exclusive/global-jan
Helaas, echt te karig voor €6 per blik. Ik wacht nog een maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:52
Het zijn wel 0,5 liter blikken, dus omgerekend nog geen 4 voor een blikje van 0,33. Maar die halve liter en natuurlijk mijn gebrek aan opslagruimte is voor mij de reden om dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
bbunn07 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:54:
[...]

Ben ook nog niet echt enthousiast. Teveel IPA’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:05
Ik heb em ook geskipped, heeft iemand al wel een mail gehad over de global exclusive box van deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
squzzi schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:07:
Ik heb em ook geskipped, heeft iemand al wel een mail gehad over de global exclusive box van deze maand?
Ik kan em nog niet eens skippen in mijn portal, IT is niet het sterkste punt van de beer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had biab tijdje geleden al stopgezet, hoop dat dat goed is gegaan.

De box met Mad Scientist kreeg ik dubbel, met (na navraag van mij) het vriendelijke verzoek deze terug te sturen. Verzendkosten zou ik terugkrijgen maar nooit wat gezien, niet eens een bedankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
squzzi schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:07:
Waar zit optie om te skippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Beekforel schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:24:
Ik had biab tijdje geleden al stopgezet, hoop dat dat goed is gegaan.

De box met Mad Scientist kreeg ik dubbel, met (na navraag van mij) het vriendelijke verzoek deze terug te sturen. Verzendkosten zou ik terugkrijgen maar nooit wat gezien, niet eens een bedankje.
Dat is bijzonder, bijzonder slecht. Had je 2x voor de box betaald of gewoon 1x betaald 2x ontvangen?

Over box van Puhaste was ik erg enthousiast maar het valt verder nog wel eens tegen. Hopelijk komt er snel een box met meer stouts - barrel aged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
tjanssen schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:45:
[...]

Waar zit optie om te skippen?
Boxen planner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64nJhh-nr3jEC9HGORLqc6DjsQg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2FQ65mAjDgL3ugbIIdwCelxq.png?f=user_large

Daar kan ik niet veel aan wijzigen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
tjanssen schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:00:
[...]

[Afbeelding]

Same here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09 08:30
bbunn07 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:54:
[...]

Dat is dan inclusief de verzendkosten van het geheel. Ik moet zeggen dat voor 0,5 liter blikken met beoordelingen boven de 3,75 op untappd dit niet eens zo heel gek vindt. Prijzen van bieren zijn afgelopen jaar flink gestegen en waar je vroeger tussen de 4-5 euro voor untappd 3,75 of hoger buiren kon scoren is dit nu lastig. Veelal is voor deze prijs het maximaal 0,33 cl en 0,44 gaat al snel naar minimaal 6,-.

Even de supermarkt volume bieren uitgezonderd natuurlijk.

Dit is in ieder geval mijn ervaring, maar houd me aanbevolen voor leuke adresjes waar je goedkoper nieuwe goede smaakervaringen kan krijgen :)

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:05
[...]

[Afbeelding]

Bij mij staan hier al de boxen van Jan t/m Mei (geen brouwerij info)

Global februari 2025 : vanaf 13-02-2025 beschikbaar
Global maart 2025 : vanaf 13-03-2025 beschikbaar
Global april 2025 : vanaf 17-04-2025 beschikbaar
Global mei 2025 : vanaf 15-05-2025 beschikbaar

en dus ook de mogelijkheid tot skippen en/of verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Edenaar1 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:46:
[...]

Dat is bijzonder, bijzonder slecht. Had je 2x voor de box betaald of gewoon 1x betaald 2x ontvangen?

Over box van Puhaste was ik erg enthousiast maar het valt verder nog wel eens tegen. Hopelijk komt er snel een box met meer stouts - barrel aged.
Ik had betaald en kreeg later nog een incasso voor de tweede maar die heb ik geweigerd. Ze moesten de box ook echt terug hebben want ze waren blijkbaar allemaal op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
[...]

[Afbeelding]

Was het eerder wel zichtbaar? Heb hier ook recent last van gehad, mailtje naar Beer in A Box (Werner), hij heeft toen wat aangepast. Toen was het ineens wel zichtbaar. sluit me bij sommige hier aan, het IT stuk.. webshop is ruk bij Beer in a Box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
ChristianD schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Dat is dan inclusief de verzendkosten van het geheel. Ik moet zeggen dat voor 0,5 liter blikken met beoordelingen boven de 3,75 op untappd dit niet eens zo heel gek vindt. Prijzen van bieren zijn afgelopen jaar flink gestegen en waar je vroeger tussen de 4-5 euro voor untappd 3,75 of hoger buiren kon scoren is dit nu lastig. Veelal is voor deze prijs het maximaal 0,33 cl en 0,44 gaat al snel naar minimaal 6,-.

Dit is in ieder geval mijn ervaring, maar houd me aanbevolen voor leuke adresjes waar je goedkoper nieuwe goede smaakervaringen kan krijgen :)
Daar heb je zeker gelijk in. Maar ik vind het wat teveel licht en weinig verheffend spul, een black ipa, een ipa met dennennaalden, een porter van 6%.. zitten 3 of 4 mooie in wat mijn smaak betreft, maar dat vind ik wat weinig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
Niet iedereen is van alleen barrelaged stouts etc. Vind de boxen daarom aardig in balans steeds. Ze zijn tenslotte een bedrijf en om daan alleen stouts te verkopen is wel erg niche

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:09
Wil de box wel hebben deze maand. Lekker veel variatie imho en goede brouwer (heb een stuk of 6 bieren van ze gehad).
Mijn boxenplanner is overigens ook leeg en zit al een paar dagen op antwoord te wachten (email en messenger).
De website is echt onoverzichtelijk met, zo lijkt het, 2 inlogomgevingen.
Als ik mijn abokorting wil toepassen voor de Amundsenbox, kom ik in een andere inlogomgeving (met 6-cijferige code) en dan herkent ie de korting neit die automatisch toegepast zou moeten worden,
De normale inlog is met een wachtwoord en hetzelfde emailadres, maar daarmee kan ik de box dus niet bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 11:26
ChristianD schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Piwne Mosty, Poolse webshop met vaak kortingsacties. Daar bestel ik in het voorjaar altijd een flinke voorraad ipa's en ben ik rond de €3 -€3,50 kwijt per blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Zjoske78 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:42:
Wil de box wel hebben deze maand. Lekker veel variatie imho en goede brouwer (heb een stuk of 6 bieren van ze gehad).
Mijn boxenplanner is overigens ook leeg en zit al een paar dagen op antwoord te wachten (email en messenger).
De website is echt onoverzichtelijk met, zo lijkt het, 2 inlogomgevingen.
Als ik mijn abokorting wil toepassen voor de Amundsenbox, kom ik in een andere inlogomgeving (met 6-cijferige code) en dan herkent ie de korting neit die automatisch toegepast zou moeten worden,
De normale inlog is met een wachtwoord en hetzelfde emailadres, maar daarmee kan ik de box dus niet bestellen.
Dit ervaar ik ook, wel gisteravond een mailtje gestuurd en vanochtend netjes beantwoord. Misschien even opnieuw proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Voor de BrewHunter gebruikers, zeg zojuist ineens een link in de App naar direct beschikbare biertjes uit het magazijn dus. Dus mocht je je winkelmandje nog even snel af willen vullen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:58
Louwke schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:07:
Voor de BrewHunter gebruikers, zeg zojuist ineens een link in de App naar direct beschikbare biertjes uit het magazijn dus. Dus mocht je je winkelmandje nog even snel af willen vullen
Zeker overgebleven bieren van mensen die in de tussentijd hun account verwijderd hebben :+
Ik heb nu 24 bieren in mijn mandje, waarvan er 5 nog niet leverbaar zijn. De datum hiervan wordt telkens flink uitgesteld, had gehoopt deze bieren al lang in bezit te hebben. Ik laat deze 24 nog bezorgen maar daarna verwijder ik mijn account, het heeft voor mij geen meerwaarde.

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Exact hetzelfde hier inderdaad dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:00
Iemand nog een goede IPA deal gevonden?

Ik ben er, op 1 QIPA na, volledig doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iruy
Zijn er bepaalde betaalbare IPA's die jullie standaard op voorraad hebben?
Ik neem de laatste tijd vaak als ik naar de AH ga de Orchestra of Angels van 100 Watt (€3,20) mee, die bevalt me erg goed. Iemand wellicht nog andere tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
Vandestreek is ook altijd wel goed qua IPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:34
Folkinge zal vast en zeker ook wel een mooie deal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:30

TMV

Lennnn schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:08:
Iemand nog een goede IPA deal gevonden?

Ik ben er, op 1 QIPA na, volledig doorheen.
De 24 bliks dozen van Basqueland zijn ook altijd wel oké, betaal je 4 euro per blik incl. verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hier plots weer een beer in a box onderweg. Had het vorig jaar eens een maand of 3 geprobeerd maar op inactief gezet wegens niet echt tevreden.
Waarschijnlijk heb ik toen alle boxen op skippen gezet en nu met het nieuwe jaar is alles weer gepland voor levering en over het hoofd gezien.

Nu probeer ik mijn abbonement stop te zetten maar zie dit dus nergens op de site. Kan alleen maar boxen skippen(voor 1jaar).
Waardeloze site/service inderdaad. Allemaal heel onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:24:
Hier plots weer een beer in a box onderweg. Had het vorig jaar eens een maand of 3 geprobeerd maar op inactief gezet wegens niet echt tevreden.
Waarschijnlijk heb ik toen alle boxen op skippen gezet en nu met het nieuwe jaar is alles weer gepland voor levering en over het hoofd gezien.

Nu probeer ik mijn abbonement stop te zetten maar zie dit dus nergens op de site. Kan alleen maar boxen skippen(voor 1jaar).
Bij mij staat onder https://www.beerinabox.nl/mijn-abonnement/ iets met Global Abonnement waar je het actief / inactief kunt maken. Wonderwel was dit nu ook weer actief bij mij, dus nu weer inactief gemaakt. Ben benieuwd of deze box ook naar mij komt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
Zo zag ik ineens een bericht van DHL dat moersleutel onderweg is... Terwijl ik die toch echt stop gezet had. Maar ineens realiseerde ik mij dat ik nog een t-shirt had besteld met de voucher uit de advent :+

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
cedras schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:39:
Folkinge zal vast en zeker ook wel een mooie deal hebben.
Goede brouwer, maar ik zie nergens een deal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
TMV schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:55:
[...]

De 24 bliks dozen van Basqueland zijn ook altijd wel oké, betaal je 4 euro per blik incl. verzending.
Dank je. Hun Discovery pack laatst was prima. Maar wellicht ga ik deze keer voor het Sierra Nevada pack. Iets minder divers, maar 96 euro voor 24 prima IPA is een nette prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:39
Lennnn schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:20:
[...]

Dank je. Hun Discovery pack laatst was prima. Maar wellicht ga ik deze keer voor het Sierra Nevada pack. Iets minder divers, maar 96 euro voor 24 prima IPA is een nette prijs.
Ik kreeg net mailtje van die Sierra Nevada, en wou die hier vermelden, maar je had het al gevonden :9B

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMV

TMV

-Jaap-io schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:25:
Zo zag ik ineens een bericht van DHL dat moersleutel onderweg is... Terwijl ik die toch echt stop gezet had. Maar ineens realiseerde ik mij dat ik nog een t-shirt had besteld met de voucher uit de advent :+
Ik heb de moeite niet gedaan, het t-shirt dat ze een tijdje terug "gratis" beschikbaar stelden voor Guild leden was van een dusdanig, laten we het lichte, kwaliteit noemen dat je er doorheen kon kijken..

Ook met ingang van het nieuwe jaar mijn Guild lidmaatschap stopgezet omdat ik verzuip in de stouts en eens weer lokaal wil gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 11:26
Dat t-shirt was toch alleen gratis bij een bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:24:

Volgens mij is het mailtje wat onhandig geformuleerd. Het is juist een reminder dat er een nieuwe box is en ze geven je dus voortijdig de optie om te skippen of te laten komen. Er staat ook dat er pas vanaf 23 januari wordt verzonden.
Heb vrijdag met ze gebeld omdat ik enkele vragen had en ze nemen meteen op, dus als je twijfelt, gewoon even bellen.
Ze zeiden ook dat de website een update heeft gehad en dat ze de inlog omgevingen samen hebben getrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:50
larry_flynt schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:25:
Dat t-shirt was toch alleen gratis bij een bestelling?
Er zat een kortingscode bij de advent kalender van Moersleutel. Als je die invult op de website dan krijg je 25 euro als je een t-shirt van 25 euro in je mandje legt.

Wel moet je dan verzendkosten betalen, dus nog even 65 euro aan bier extra in je mandje leggen dan betaal je ook geen verzendkosten :P

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Zjoske78 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:08:
[...]

Volgens mij is het mailtje wat onhandig geformuleerd. Het is juist een reminder dat er een nieuwe box is en ze geven je dus voortijdig de optie om te skippen of te laten komen. Er staat ook dat er pas vanaf 23 januari wordt verzonden.
Heb vrijdag met ze gebeld omdat ik enkele vragen had en ze nemen meteen op, dus als je twijfelt, gewoon even bellen.
Ze zeiden ook dat de website een update heeft gehad en dat ze de inlog omgevingen samen hebben getrokken.
Nope er is wel degelijk een box geleverd vrijdag. Vandaag reactie gekregen op mijn mail. Mijn abonnement was dus gepauzeerd tot eind 2024. Nu heb en ze het manueel stopgezet.

Ik kreeg nog de keuze om de box te houden of te retourneren maar heb hem maar gewoon gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Chelseamarre123 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:23:
[...]

Nope er is wel degelijk een box geleverd vrijdag. Vandaag reactie gekregen op mijn mail. Mijn abonnement was dus gepauzeerd tot eind 2024. Nu heb en ze het manueel stopgezet.

Ik kreeg nog de keuze om de box te houden of te retourneren maar heb hem maar gewoon gehouden.
Vreemd, welke box is dan geleverd? De Hop Hooligans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Zjoske78 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:07:
[...]

Vreemd, welke box is dan geleverd? De Hop Hooligans?
Nee een gewone beer in a box volgens smaak.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:22
Er werd hier gezegd dat ik geen tijd of zin zou hebben in bier na de geboorte van mijn dochter. Dat is niet zo :P

Maar ondanks mijn verlof drink ik alsnog alleen in het weekend.

Geen adventskalender voor mij afgelopen december, omdat ik elk moment naar het ziekenhuis kon racen. Was achteraf niet nodig, het werd een thuisbevalling! Nou ja, dus met veel plezier jullie recensies terug gelezen.

Heeft iemand de adventskalender van Addicted2Craftbeer gehad? Kwam deze tegen op Untappd en ben heel benieuwd. Ze hebben een imposant aanbod, waaronder het hoogst beoordeelde bier op Untappd, O.W.K. 2018 (€3499!!!!). Maar dus ook adventskalenders in 4 verschillende prijsklasses.

[ Voor 11% gewijzigd door klaps op 14-01-2025 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:51
Van harte! Geniet er van en hopelijk maken jullie het allen goed 🍻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:42
klaps schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:33:
Geen adventskalender voor mij afgelopen december, omdat ik elk moment naar het ziekenhuis kon racen. Was achteraf niet nodig, het werd een thuisbevalling!
Gefeliciteerd en proost. Welk bier kon je opentrekken?
Afbeeldingslocatie: https://d1uyinv54o97jy.cloudfront.net/rails/active_storage/representations/proxy/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBBM3BWQnc9PSIsImV4cCI6bnVsbCwicHVyIjoiYmxvYl9pZCJ9fQ==--9436b57557c3c5d61c56295755ab85423273e2e0/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaDdCem9MWm05eWJXRjBPZ2wzWldKd09ndHlaWE5wZW1WSklndzFNREI0TlRBd0Jqb0dSVlE9IiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJ2YXJpYXRpb24ifX0=--ff533981a2cb9c2fc08df3f3543a5cccced610dd/new-born-blond-its-a-girl-geboortebier-Mr-Hop-Craftbeer.webpAfbeeldingslocatie: https://www.misterhop.com/rails/active_storage/representations/proxy/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBBM3RWQnc9PSIsImV4cCI6bnVsbCwicHVyIjoiYmxvYl9pZCJ9fQ==--6c4ca930f17fc2a52970fa887f579871a3ec41b1/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaDdCem9MWm05eWJXRjBPZ2h3Ym1jNkMzSmxjMmw2WlVraUREVXdNSGcxTURBR09nWkZWQT09IiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJ2YXJpYXRpb24ifX0=--3b6fdbd8fbf2f739d5285687579295716c3b5ec4/new-born-blond-its-a-boy-geboortebier-Mr-Hop-Craftbeer.webp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:22
Pat911 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:23:
[...]

Gefeliciteerd en proost. Welk bier kon je opentrekken?
Haha, de roze! Maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het eerste biertje wat ik opentrok een alcoholvrije was. Na een aantal weken niet gedronken te hebben en vermoeidheid, leek het me nog niet verstandig om een dikke jetser van +10% te drinken. (het enige wat in de kast stond) :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:02
klaps schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:28:
[...]

Haha, de roze! Maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het eerste biertje wat ik opentrok een alcoholvrije was. Na een aantal weken niet gedronken te hebben en vermoeidheid, leek het me nog niet verstandig om een dikke jetser van +10% te drinken. (het enige wat in de kast stond) :p
Dat is juist het lekkerst! Lekker rozig na 4 slokken :D Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Er werd hier gezegd dat ik geen tijd of zin zou hebben in bier na de geboorte van mijn dochter. Dat is niet zo :P

Maar ondanks mijn verlof drink ik alsnog alleen in het weekend.

Geen adventskalender voor mij afgelopen december, omdat ik elk moment naar het ziekenhuis kon racen. Was achteraf niet nodig, het werd een thuisbevalling! Nou ja, dus met veel plezier jullie recensies terug gelezen.

Heeft iemand de adventskalender van Addicted2Craftbeer gehad? Kwam deze tegen op Untappd en ben heel benieuwd. Ze hebben een imposant aanbod, waaronder het hoogst beoordeelde bier op Untappd, O.W.K. 2018 (€3499!!!!). Maar dus ook adventskalenders in 4 verschillende prijsklasses.
Lokwinske! ;) :)

----

En ik kon het niet laten...
Bedadankt voor je bestelling!
Iets met nieuwe Seven Island en Ritual Lab :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Zojuist een mailtje van Brewhunter ontvangen:
Goedemiddag,

We willen je graag op de hoogte brengen van de situatie rondom de bieren van Duckpond. Onze leverancier heeft al enige tijd geen contact meer kunnen krijgen met de brouwerij, en het lijkt erop dat deze mogelijk is gestopt. Hierdoor is de kans groot dat de bieren niet meer beschikbaar komen.

Omdat we niet willen dat je onnodig wacht op een bestelling die waarschijnlijk niet meer geleverd wordt, hebben we de Duckpond-bieren uit je winkelmandje verwijderd. Mocht er in de toekomst nieuws zijn over de brouwerij of hun bieren, dan laten we het uiteraard direct weten.
Wel jammer, want was wel benieuwd naar Duckpond nadat een Tweaker hier vaker heeft vermeld dat die de lekkerste sours maken.
Zou wel gek zijn als de brouwer stopt, want 3 dagen geleden posten ze nog op hun Facebook pagina

Ik moet overigens nog eens mijn adventcalendar van Craftboxs in een lijstje zetten, maar was wel tevreden. De 4 gemiddeld belofte zijn ze wel nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iruy
Over BrewHunter gesproken..
iruy schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:22:
[...]

Ik heb nu 24 bieren in mijn mandje, waarvan er 5 nog niet leverbaar zijn. De datum hiervan wordt telkens flink uitgesteld, had gehoopt deze bieren al lang in bezit te hebben. Ik laat deze 24 nog bezorgen maar daarna verwijder ik mijn account, het heeft voor mij geen meerwaarde.
De 5 bieren waar ik nog op zit te wachten zijn wéér met een week uitgesteld, tot eind januari. Terwijl ze volgens de app eind december al leverbaar zouden zijn. Dat het een of twee weken langer kan duren oké, maar ik vind het nu wel érg lang duren. Ondertussen liggen de andere bieren 'oud' te worden terwijl ze al lang verkrijgbaar zijn in de winkel/online.
Ik zou de app het liefst gewoon verwijderen nu, maar daar zou ik me dan ook weer een beetje schuldig bij voelen.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:51

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik had ook een primeur bij BrewHunter. Voor het allereerst een keertje NIET ingeloot op een biertje. Het kan dus blijkbaar toch :+

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 02-09 17:41
Dan hebben ze de marketing iig op orde als jij je schuldig voelt;)
Maar goed, lekker kopen waar je blij van wordt. Mijn duurdere biertjes smaken ook altijd beter, mits ik het ideale avondje heb gevonden om ze te openen natuurlijk.

Beetje mosterd na de maaltijd, maar mijn adventskalender van mr hop vond ik wel leuk. Vooral omdat er veel bieren speciaal gebrouwen waren voor die kalender, eigen logo erop. Tuurlijk wijkt het af van wat ik zelf normaal bestel, maar ook wel leuk om dan weer eens wat anders te drinken.
iruy schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:00:

[...]

De 5 bieren waar ik nog op zit te wachten zijn wéér met een week uitgesteld, tot eind januari. Terwijl ze volgens de app eind december al leverbaar zouden zijn. Dat het een of twee weken langer kan duren oké, maar ik vind het nu wel érg lang duren. Ondertussen liggen de andere bieren 'oud' te worden terwijl ze al lang verkrijgbaar zijn in de winkel/online.
Ik zou de app het liefst gewoon verwijderen nu, maar daar zou ik me dan ook weer een beetje schuldig bij voelen.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iruy
Haha, ja je weet in principe waar je aan begint ; zodra je je mandje vult weet je dat ze deze bieren voor je apart houden, vrij lullig om dan ineens je account te verwijderen. Maar ik ben er inmiddels wel achter dat dit niet voor mij is, dat hele BrewHunter.
Nu wilde ik net eens kijken wat er gebeurt als je op Account verwijderen klikt, maar dat hebben ze waarschijnlijk aangepast dat dat niet meer kan zolang er bieren in je mandje zitten. Ook de notifications kan ik niet uitschakelen trouwens.
Benieuwd wat er uiteindelijk zou gebeuren als ik de app eraf zou gooien, aangezien je winkelmandje niet verloopt...

[ Voor 13% gewijzigd door iruy op 17-01-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iruy
.

[ Voor 99% gewijzigd door iruy op 17-01-2025 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:51
Is dat niet gewoon het businessmodel? Zolang het een reservering zonder koop is lijkt mij er niet zoveel aan de hand. Ze gaan vanzelf iets inbouwen waarin je moet aangeven of je de reservering nog wil behouden.

Of een max. reserveringsdatum oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
iruy schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:00:

[...]

Ja ik heb ook een aantal bieren die ook echt al een keer of 4 met een week achteruit geschoven zijn. En soms zijn dan opeens beschikbaar. Had dit ook bij ze aangekaart naar aanleiding van hun mail.
Helaas werkt de verwachte leverdatum nog niet optimaal. We zijn aan het kijken hoe we dit gemakkelijker kunnen maken.
Dit komt vaak door de leveranciers die niet goed kunnen inschatten wanneer er precies geleverd gaat worden.
DexterDee schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:25:
Ik had ook een primeur bij BrewHunter. Voor het allereerst een keertje NIET ingeloot op een biertje. Het kan dus blijkbaar toch :+
Inmiddels mij 4-5 keer overkomen. Overigens hebben ze afgelopen week ook een directe shop toegevoegd in de app waar ze laatste voorraad van wat bieren aanbieden lijkt het. Daar vond ik er 1 terug waar mijn inschrijving toen van mislukt was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Laatst online: 03-09 14:53
Hier hetzelfde met brewunter. Ik heb er nog 3 staan welke met een paar weken geleverd gaan worden en ook al een paar x verschoven zijn.

Ik wacht deze af en bestel dan mijn mandje, maar dan is het wel klaar. Idee is leuk, maar bij mijn lokale bierwinkel had ik bijna alle bieren nu al binnen gehad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Louwke
Ja zelfde ervaring hier dus. Alleen wel gezien dat bij mijn normale webshop sommige hier 1 a 2 euro duurder waren. Of Brewhunter is wat goedkoper of ik heb altijd te veel betaald 🙃

Anyhow vanavond een biertje van Azvex de Orbiting Treasure opengetrokken. Stout van 5.8%,maar moet zeggen een die niet echt waterig is, wat je vaak wel hebt bij die percentages. Tuurlijk is het geen moersleutel qua stroperigheid, maar al met al erg lekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Fo8Bdc1hP_oYhu40E24jiCMJwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6gM6SnHZBPiNXObZwr2whES.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Louwke schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:54:
Ja zelfde ervaring hier dus. Alleen wel gezien dat bij mijn normale webshop sommige hier 1 a 2 euro duurder waren. Of Brewhunter is wat goedkoper of ik heb altijd te veel betaald 🙃

Anyhow vanavond een biertje van Azvex de Orbiting Treasure opengetrokken. Stout van 5.8%,maar moet zeggen een die niet echt waterig is, wat je vaak wel hebt bij die percentages. Tuurlijk is het geen moersleutel qua stroperigheid, maar al met al erg lekker.
[Afbeelding]
Toegegeven, de helft van mijn Untappd foto’s heeft nu ook een B&B screenshot, haha. *;

Verder in het nieuws: Moersleutel bieren met 20% korting bij Drankgigant.

Ik heb zelf weer de stout(e) schoenen aangetrokken en een 30-tal bieren uit Polen besteld. Ik was duidelijk wat meer kwijt dan voorheen, maar het zijn alsnog prima prijzen voor wat je krijgt. Veel Stu Mostów en Pinta bieren, maar ook een handvol nieuwe brouwers voor mij. Altijd leuk, can’t wait :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Shrien schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:50:
[...]

Toegegeven, de helft van mijn Untappd foto’s heeft nu ook een B&B screenshot, haha. *;

Verder in het nieuws: Moersleutel bieren met 20% korting bij Drankgigant.

Ik heb zelf weer de stout(e) schoenen aangetrokken en een 30-tal bieren uit Polen besteld. Ik was duidelijk wat meer kwijt dan voorheen, maar het zijn alsnog prima prijzen voor wat je krijgt. Veel Stu Mostów en Pinta bieren, maar ook een handvol nieuwe brouwers voor mij. Altijd , can’t wait :Y)
Waar bestel je ze in Polen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Ah, zijn ze weer terug. Is er iets gewijzigd? Ze lagen even stil maar weet eigenlijk niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Lennnn schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:32:
[...]

Ah, zijn ze weer terug. Is er iets gewijzigd? Ze lagen even stil maar weet eigenlijk niet waarom.
Vaak heb ik Piwne Mosty gedaan ja. Een enkele keer bij Funky Shop gekocht.

Juist toen ik wilde bestellen kreeg ik een dichte winkel inderdaad, iets met warenhuisopschonings dacht ik. Paar dagen later waren ze weer in de lucht, ook weer met een paar nieuwe bieren in de voorraad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn1990
Two Chefs Brewing barrel aged blend van barley wine en stout. Erg lekker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYfS4zE1r2EK6CebHRRO7yqcSFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiSffsgA7JtICZyfjdRLGEPn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:33
Martijn1990 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:47:
Two Chefs Brewing barrel aged blend van barley wine en stout. Erg lekker!

[Afbeelding]
Welke is dat dan?

Ik kan me even moeilijk voorstellen hoe zon blend van een stout en quad smaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
gustaveau schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:32:
[...]

Welke is dat dan?

Ik kan me even moeilijk voorstellen hoe zon blend van een stout en quad smaakt
https://untappd.com/b/two...erial-stout-blend/5639751

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Barley en stout blend zie je wel vaker inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 02-09 17:41
Battle of the blends, brouwerij bliksem. Vond deze zelf erg lekker, beetje peated.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:43

Thompson

Beeromaniac

Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens een dagje speciaalbier bij Brrrewda (Frontaal brouwerij). Prima bieren op, waarbij voor mij de beste de Hoops 2025 van brouwerij Halve Tamme was. Kende die brouwerij ook nog niet dus dat is dan extra leuk dat zo'n kleine NL brouwer, ook nog eens redelijk uit de buurt (Zevenbergen) die aangename verrassing is.

Verder was het evenement eigenlijk niet heel bijzonder en vind het dus voor schandaal dat je 30 euro betaalt voor entree, proef glaasje en 2 muntjes. Vervolgens waren de meeste bieren nog 1,5~2,5 munt a €3,75 ook. Voor een proef glaasje van 15cl! Eerste en laatste keer dus wel dat ik daar naartoe ben geweest.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 20:27

Dennis1812

Amateur prutser

Dat is erg duur ja. Bizar. Zeker die entree.

Dat biertje uit Zevenbergen ga ik ook eens proberen. Ben 10km ervandaan opgegroeid. Dus moet ze toch een warm hart toedragen.
(Standdaarbuiten, daar zitten geen brouwers, veel te klein gat)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Ik heb het idee dat veel (grotere) bierfestivals aardig worden gemolken vanwege de speciaalbier hype.. Brewda is inderdaad knap duur, maar ook bijvoorbeeld festivals als Mout.. Dikke entree betalen, grof geld voor biertjes, afgeladen vol en catering etc. slecht geregeld.. Ik ga er niet meer heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:42
Thompson schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:26:

Verder was het evenement eigenlijk niet heel bijzonder en vind het dus voor schandaal dat je 30 euro betaalt voor entree, proef glaasje en 2 muntjes. Vervolgens waren de meeste bieren nog 1,5~2,5 munt a €3,75 ook. Voor een proef glaasje van 15cl! Eerste en laatste keer dus wel dat ik daar naartoe ben geweest.
Reden dat ik die oversla en naar Hop on hop off ga. €20,- entree, maar volgens mij 3 muntjes en meeste bier is 1 muntje. Eten is daar wel schandalig duur, misschien maar gewoon n zak Snickers naar binnen nemen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DVNE
  • Registratie: Januari 2025
TMV schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:18:
Ik heb het idee dat veel (grotere) bierfestivals aardig worden gemolken vanwege de speciaalbier hype.. Brewda is inderdaad knap duur, maar ook bijvoorbeeld festivals als Mout.. Dikke entree betalen, grof geld voor biertjes, afgeladen vol en catering etc. slecht geregeld.. Ik ga er niet meer heen.
Ik heb na veel hier meegelezen ook maar even een account aangemaakt aangezien ik gisteren bij Goesting Winter Festival in Venray aanwezig was. Entree 23 euro, inclusief 4 muntjes (3 euro per stuk) en o.a. Lervig 1,5 muntje, de helft van het aanbod 1 muntje en ook het eten schappelijk geprijsd was.

Maar ik ga zelf verder alleen nog naar NBF in Nijmegen (voor de gezelligheid) en soms nog naar Van Moll, maar o.a. Mout ga je mij niet meer vinden. Ook bij Van Moll vorig jaar sloeg de prijs van het eten eigenlijk nergens meer op, en bij de ingang mocht je alle meegebrachte snacks inleveren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
DVNE schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:56:
[...]

Ik heb na veel hier meegelezen ook maar even een account aangemaakt aangezien ik gisteren bij Goesting Winter Festival in Venray aanwezig was. Entree 23 euro, inclusief 4 muntjes (3 euro per stuk) en o.a. Lervig 1,5 muntje, de helft van het aanbod 1 muntje en ook het eten schappelijk geprijsd was.

Maar ik ga zelf verder alleen nog naar NBF in Nijmegen (voor de gezelligheid) en soms nog naar Van Moll, maar o.a. Mout ga je mij niet meer vinden. Ook bij Van Moll vorig jaar sloeg de prijs van het eten eigenlijk nergens meer op, en bij de ingang mocht je alle meegebrachte snacks inleveren…
Die festivals bij Goesting zijn meer dan prima inderdaad. En in de binnenstand dus mocht je ergens anders willen eten, geen probleem, de Domino's of genoeg andere zaken zitten ook in de buurt.
NBF is altijd leuk in Nijmegen, vroeger al in de binnenstad, nu op het Valkhof.
Mout is echt een verschrikking ja, duur onduidelijk en echt een commercieel geldbinnenharkfestival.
Frietkraam waar je volgens mij voor 7,50 euro een frietje mayo haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:30
Zjoske78 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:28:
[...]
Mout is echt een verschrikking ja, duur onduidelijk en echt een commercieel geldbinnenharkfestival.
Dit inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens een dagje speciaalbier bij Brrrewda (Frontaal brouwerij). Prima bieren op, waarbij voor mij de beste de Hoops 2025 van brouwerij Halve Tamme was. Kende die brouwerij ook nog niet dus dat is dan extra leuk dat zo'n kleine NL brouwer, ook nog eens redelijk uit de buurt (Zevenbergen) die aangename verrassing is.

Dat is toch wel echt onbeschoft. Is het dan nog wel druk bij zo'n festival?

Wie zijn de grote profiteurs van zo'n festival? Is dat de organisator of zijn dat de brouwerijen? Of een beetje van beide?
@AngelDust zijn deze prijzen ergens te rechtvaardigen?

Laatste festival waar ik geweest ben is Leuven Innovation Beerfestival 2024. Stuk of 20 brouwers en pakweg 80% was 1 munt. Muntprijs: 2,50. Entree: 20 Euro met 4 munten en glaasje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001

Die entreeprijs was ook de reden dat ik en vrienden hebben overgeslagen dit jaar.
Zijn naar Goesting Winterbierffestival geweest in Venray. €23 Betaald voor entree, proefglas en 4 muntjes.
Daarnaast Rackhouse van de tap voor 1,5 munt (a €3 per munt), en die werd dan ook gewoon tot de rand toe vol getapt, dus je had al gauw 20cl O+

Edit: Zie nu pas praktisch hetzelfde bericht van @DVNE 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:09
Lennnn schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Wie zijn de grote profiteurs van zo'n festival? Is dat de organisator of zijn dat de brouwerijen? Of een beetje van beide?
De distribiteurs zijn de winnaars ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:43

Thompson

Beeromaniac

[...]

Laatste festival waar ik geweest ben is Leuven Innovation Beerfestival 2024. Stuk of 20 brouwers en pakweg 80% was 1 munt. Muntprijs: 2,50. Entree: 20 Euro met 4 munten en glaasje.
Ja vreemd genoeg was het nog best druk ook. Ik denk dat de locatie daar ook wel in meespeelt, paar minuten lopen van station Breda.

Maar ik kreeg ook wel het gevoel dat zo'n bierfestival meer een melkkoe is geworden dan, waar het in mijn ogen toch eigenlijk voor bedoeld is, brouwers die showcasen hoe goed hun bieren zijn. Dat heb je bij zo'n all-in festival als Budapest beer week wel, het kost wat maar dan heb je tenminste ook wat.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:09
Ik ben trouwesn zaterdag nog even naar Utrecht afgereisd.

Maatje van me stuurde donderdag een aankondiging dat er een tto (Tap Take Over) was bij Taplokaal Gist door Seven Island Brewery. Nadat ik had gezien dat de brouwer ook aanwezig was de aanname gedaan dat dat Lefteris was, dus hop hop (punt intended) naar Utrecht.

Eerst een hapje eten bij Brouwlokaal Brothers in Law (tip) en vervolgens door naar Gist. (ook tip. want 32 bieren op de tap)

Eenmaal binnen bleek dat niet Lefteris maar Kostas (Konstantinos) als vertegenwoordiger van 7i aanwezig was. Balen, aangezien wij nog een kadootje mee hadden voor Lefteris aangezien hij recent voor de tweede keer vader is geworden. Gelukkig konden we dit bij Kostas achterlaten.

Van 7i zaten de volgende bieren op de tap:
Bak'eneko (Japanese Yuzu Lager)
Citra Crush (DDH Neipa)
Universal Blast (DDH Dneipa)
Hop Bangers (DDH Neipa)
God of Oceans (Imp Coffee Stout)

Hoewel het jammer was dat er niet gekozen was voor 2 of 3 stoutbieren was dat ook wel weer te begrijpen.
Een IPA-soort verkoopt makkelijker en sneller dan een blubberdikke stout.
Toch ook wel jammer aangezien 7i echt wel heule dikke lekkere stouts op de markt zet.

Mooie avond gehad en uitgebreid met Kostas bij zitten praten over hun toekomstplannen waarvan de eerste de aankomende periode al uitgevoerd gaat worden.

Lefteris heeft op Corfu (Gouvia) de bar van zijn schoonouders overgenomen en gaat deze ombouwen naar speciaalbiercafe met microbrouwerij op lokatie. Eea zou in de komende maanden al moeten gaan plaatsvinden (Lefteris gaat volgende maand naar Spanje om een canning line te kopen).
Maar ik houd ook wel rekening met Griekse toestanden waardoor dit pas volgend jaar gerealiseerd is :-)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

[...]

Nee

:+

€5,50 - 9,50 per 15 cl is een omzet van €11 - 19 per blikje/flesje....

Tenzij het echt speciale, dikke, BA bangers zijn... zijn dit schandalige prijzen.
Ik snap dat je kosten hebt om op een festival te staan... maar dit is wel schofterig duur..

Een festival is om jezelf en je bieren te promoten en (nieuwe) klanten te trekken... niet om je zakken te vullen imo..

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Ik heb gelezen dat bij Brewda Frontaal de fusten inkoopt bij de brouwers en zelf de prijs per glas bepaald.

Laatst de Double Fudge van Kees op vd tap, een eisbock van 20%. Vol van smaak, maar je proeft de 20% niet. Je merkt het pas achteraf :)
Echt een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:19
Brinkiewestland schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:40:
Ik heb gelezen dat bij Brewda Frontaal de fusten inkoopt bij de brouwers en zelf de prijs per glas bepaald.
Ik zal dit eens navragen bij de jongens van White Dog, hier twijfel ik namelijk aan. Ik vroeg zaterdag rond vijf uur bij mijn contact bij White Dog hoe het liep en of het al leeg was, die gaf aan dat hij voor de zekerheid alles dubbel meegenomen hadden omdat hij niet zonder bier wilde staan. Ja, brewda is prijzig, dat is volgens mij altijd geweest. Voorgaande edities waren een aantal brouwers ook nog eens heel snel leeg. Daar zijn wel aanpassingen in gedaan, naar mijn idee. Overigens waren er geen brouwers die zuinig inschonken alle glazen zaten tot de rand vol dus eerder 20 dan 15 cl.

Heb ook wel het idee dat net als bij advent kalanders de verwachtingen van beerfestivaks wel heel hoog zijn. En vergelijk met de festivals als riga pours, tallinn craft beer gaan niet helemaal of helemaal niet op naar mijn idee. En Tallinn heeft voor de brouwers uit Estland, met name de kleinere, echt wel een hele negatieve keerzijde.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Ik zag deze opmerking voorbij komen, op de Facebook van beergeeks, door Klere Boght brouwers. Geen idee of dit voor alle deelnemers zo was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Binnekort naar de Bierschuur in Poppel. Mensen welke aanraders hebben in categorie barrel aged?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Oh yes! O+ Na Poolse post volgt altijd vreugde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrZDLAfMbxTODT1ybMaaK7WcxiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjhgKQ3A9EfJ4pDK28tRsmOt.jpg?f=fotoalbum_large

Ongeveer €4,50 per bier incluis verzending, met een flink aantal knappe donkere uitschieters.

PM geeft nu hoge kortingen bij grote bestellingen, zie de homepage.

Verder zag ik dat Folkingebrew twee nieuwe bieren uitgebracht heeft en nieuwe pakketten aanbiedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
Shrien schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:22:
Oh yes! O+ Na Poolse post volgt altijd vreugde.

[Afbeelding]

Ongeveer €4,50 per bier incluis verzending, met een flink aantal knappe donkere uitschieters.

PM geeft nu hoge kortingen bij grote bestellingen, zie de homepage.

Verder zag ik dat Folkingebrew twee nieuwe bieren uitgebracht heeft en nieuwe pakketten aanbiedt.
Mooie collectie. 2e rij van onder, wat voor een bieren zijn dat? Ziet er in ieder geval goed uit!

Ps; foto nadien vergroot. Toen kon ik het zien. Stu Mostow. Ga ik eens naar kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Edenaar1 op 22-01-2025 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Edenaar1 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:48:
Binnekort naar de Bierschuur in Poppel. Mensen welke aanraders hebben in categorie barrel aged?
Ze hebben daar ook meestal de puhaste silver series toch?

Niet echt een originele keuze, maar wel echt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:30
Yes, ik! Ergens in de zomer besteld toen er nog een dikke korting op zat, dus ook meteen het duurste pakket besteld. Moet zeggen dat ik aardig verrast was, slechts 2 bieren die eigenlijk niet in deze box hoorde. Veel Amerikaanse bieren, aantal Treehouse, paar Drekker brewing, Bruery, Monkish, Branch and Blade Brewing, 3 blikken van Revolution Brewing en 2 blikken van Half Acre Beer Company (Ik ben fan geworden!) en nog een aantal Amerikaanse brouwerijen. Daarnaast silver series, een paar mooie lokale BA en niet BA bieren. Ik heb het niet uitgerekend, maar ik heb wel echt het gevoel waar voor m'n geld gekregen te hebben. Ga volgend jaar zeker nog een keer proberen.

Vorig jaar had ik de kalender van Drikbeer, daar had ik enthousiaste verhalen over gehoord maar die viel me uiteindelijk erg tegen ondanks de compensatie in 750ml flessen in die box.
Pagina: 1 ... 186 ... 197 Laatste