Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 184 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:07
Eric H schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:24:
Ik heb de Moersleutel ook opgezegd.

Ook niet door gebrek aan kwaliteit, al had ik op een gegeven moment wel het gevoel dat de stouts allemaal op elkaar gingen lijken.

Ik betrapte mezelf er ook op dat ik minder bieren van andere brouwerijen kocht of bestelde vanwege de Guild.
Heb nu 66 (unieke) bieren in mijn koelkast staan, waarvan 44 blikken Moersleutel. Nog los van de 14 Indulgence flessen die ik ook nog heb staan.

Dus het wordt tijd om mijn bier-horizon weer eens wat te gaan verbreden. Denk ook niet dat ik snel weer iets van een bier abonnement zal nemen. Vind het veel leuker om op z'n tijd weer eens bij een bier speciaalzaak naar binnen te lopen om daar een mooie verzameling bieren te kopen.
Ik was tot en met de advent kalender van vorig jaar Guild member van Moersleutel, en pas recent ben ik eraan toegekomen om de laatste blikken van vorig jaar op te drinken.
Voor mij zijn het vaak lekkere bieren, maar uiteindelijk was het toch teveel van hetzelfde.
Misschien dat ik hem volgend jaar wel weer even aanzet, als alle stouts op zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 17:00

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Eric H schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:18:
Kanonne…..dat is wel een box(-je) zeg!!
Jep.. kost wat, heb je ook wat :P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:16
De advent van het Biermeisje die ik heb is zo-zo. Tot nog toe weinig wat er écht uitspringt voor mij. De IPA van Verdant was heel lekker, de STAY BRUTAL was apart, maar wilde iets te veel zijn. Spicy, stout en een zuurtje. Zonder één van die drie smaken was ie nog beter geweest.

De Twisted Cake had veel drap onderin de fles, wat de drinkervaring flink verpestte. Een soort slijmerige substantie die je ineens tegenkomt in je glas :r

Nummer 11 en 12 staan nog in de koelkast, maar daar wordt ik niet enthousiast van. Hopen dat de kwaliteit langzaam weer wat omhoog gaat, anders vind ik 'm wel tegenvallen, voor het geld wat ik eraan heb uitgegeven.

Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd
1 Svalbard Bryggeri Gruve 3 Stiger Stout - Imperial / Double 11% 3.88
2 Verdant Brewing Co Lightning Struck Itself IPA - New England / Hazy 6.5% 4.08
3 Poch's Cervesa Artesana Bruna Del Pirineu Quadrupel 10.2% 3.69
4 Brouwerij Poesiat & Kater Kaintz Modern Tripel Belgian Tripel 8% 3.46
5 KOMPAAN Dutch Craft Beer Company Funky Foursome Belgian Quadrupel 12% 4.05
6 Brouwerij Halve Tamme Solera 23 I 01 Riesling Sour - Other 6% 3.86
7 De Kromme Haring Wahoo IPA - American 6% 3.63
8 JELSTER STAY BRUTAL Stout - Imperial / Double Pastry 10% 3,47
9 Blackout Brewing Twisted Cake - BA Four Roses Stout - Imperial / Double Pastry 13% 4.23
10 Pühaste Brewery Sarvik Stout - Imperial / Double 13.9% 3.72
11 Jopen Blond (Bio Blond) Belgian Blonde 6.5% 3.4
12 Camba Bavaria Chiemsee Dark Schwarzbier 5.6% 3.53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:45

Ook niet door gebrek aan kwaliteit, al had ik op een gegeven moment wel het gevoel dat de stouts allemaal op elkaar gingen lijken.

Ik betrapte mezelf er ook op dat ik minder bieren van andere brouwerijen kocht of bestelde vanwege de Guild.
Heb nu 66 (unieke) bieren in mijn koelkast staan, waarvan 44 blikken Moersleutel. Nog los van de 14 Indulgence flessen die ik ook nog heb staan.

Dus het wordt tijd om mijn bier-horizon weer eens wat te gaan verbreden. Denk ook niet dat ik snel weer iets van een bier abonnement zal nemen. Vind het veel leuker om op z'n tijd weer eens bij een bier speciaalzaak naar binnen te lopen om daar een mooie verzameling bieren te kopen.
Dit kon zo een weerspiegeling van mijn ijskast/kelder zijn :P En het gebrek aan variatie is inderdaad ook de primaire reden voor mij om mijn guild membership op te zeggen. Ik kocht ook geregeld de hopcrusher boxen van Beer Republic en voor de komende maanden eens ervaren hoe de exclusieve beer-in-a-box doos bevalt.

Battle.net tag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter

Ik snap je wel. Heb tegenwoordig het idee dat ze maar "nieuwe" dingen blijven releasen om maar weer iets nieuws te maken. En dan vind ik er nu en dan een echte topper in zitten (de Mars/Pluto/Jupiter/zoiets met pistache smaak was echt geniaal), maar vaak ook gewoon meer van hetzelfde.
Prima lekkere bieren, maar heel veel in dezelfde "dikke zoete bruin pastry met niet al teveel prik " categorie, of "hoppige citrus-y neipa". Ik had van de week hun extravaganza tipa, niet heel verrassend qua smaak maar wel echt heel goed uitgevoerd..

Aan de andere kant: ik vind het wel een van de brouwerijen die structureel bier maakt dat ik lekker vind en ook nog eens zelfstandig is. Ter referentie laatst nog wat Uiltjes gekocht en daar vond ik een deel erg "meh" van.
De molen is wmb helemaal klaar en Jopen ook nog wel hit or miss. Uiteraard is er meer in het bierlandschap, maar ik heb wel echt respect voor de enorme groei die MS heeft gehad waarbij ze toch lekker spul blijven maken. Hun prijsstelling helpt daar ongetwijfeld bij.

offtopic:
Ik zou alleen die motorolie mexicake van een paar jaar geleden erg graag weer eens zien. Motorolie, met pepers en chocolade. :9~

Hoe houd jij die ijskast-inhoud bij? Untappd?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 22:40
Boudewijn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:54:
[...]
Ik snap je wel. Heb tegenwoordig het idee dat ze maar "nieuwe" dingen blijven releasen om maar weer iets nieuws te maken. En dan vind ik er nu en dan een echte topper in zitten (de Mars/Pluto/Jupiter/zoiets met pistache smaak was echt geniaal), maar vaak ook gewoon meer van hetzelfde.
Prima lekkere bieren, maar heel veel in dezelfde "dikke zoete bruin pastry met niet al teveel prik " categorie, of "hoppige citrus-y neipa". Ik had van de week hun extravaganza tipa, niet heel verrassend qua smaak maar wel echt heel goed uitgevoerd..

Aan de andere kant: ik vind het wel een van de brouwerijen die structureel bier maakt dat ik lekker vind en ook nog eens zelfstandig is. Ter referentie laatst nog wat Uiltjes gekocht en daar vond ik een deel erg "meh" van.
De molen is wmb helemaal klaar en Jopen ook nog wel hit or miss. Uiteraard is er meer in het bierlandschap, maar ik heb wel echt respect voor de enorme groei die MS heeft gehad waarbij ze toch lekker spul blijven maken. Hun prijsstelling helpt daar ongetwijfeld bij.

offtopic:
Ik zou alleen die motorolie mexicake van een paar jaar geleden erg graag weer eens zien. Motorolie, met pepers en chocolade. :9~

Ik vind het niet zo'n probleem dat veel spul van ze op elkaar lijkt. Als ze er goed in zijn, lekker blijven doen. Af en toe een experiment is natuurlijk wel leuk.

Als je echt voor elke keer iets totaal anders wil, dan is de Molen een perfect voorbeeld. Het meeste is echt ranzig, maar wel steeds vernieuwend en uniek.

Ik heb ook wel respect voor Moersleutel en hun filosofie. Ik kijk nog wel hoelang ik lid blijf. De hoofdreden dat ik vorige keer op had gezegd is dat ik het niet bij kon houden qua stouts drinken.

Jopen vond ik vroeger echt heel goed. Geen idee wat daar mee aan de hand is of dat mijn smaak is veranderd. Maar dat is tegenwoordig ook niet echt meer mijn brouwer.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23
[...]
ik ben dat recent inderdaad gaan bijhouden, 2 lijstje op untappd een voorraad en een koelkast lijst :*)

Gisteravond weer even bijgewerkt, want met de adventskalenders en een verjaardag tussendoor klopte het niet helemaal meer. Ik vind het wel prima werken, nieuwe bieren scannen en toevoegen aan een lijstje, als ik iets drink inchecken vanuit een lijstje, dan heb je gelijk alle gegevens over aankoop locatie en type etc.

Ik heb wel 2 nadelen:
  1. Als ik van een bier meerdere flessen heb en 1 staat in de koelkast en de rest in de voorraad dan kan ik bij het verwijderen niet aangeven dat het alleen uit de koelkastlijst verwijderd moet worden.
  2. van Westvleteren heb ik verschillende jaren en dus tht data staan, maar ik kan niet aangeven hoeveel bieren van jaar/tht 1 en hoeveel van jaar/tht 2 zijn. Sommige bieren (grand prestige) kan je per jaar ingeven maar Westvleteren niet.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Lennnn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:20:
[...]

Ik vind het niet zo'n probleem dat veel spul van ze op elkaar lijkt. Als ze er goed in zijn, lekker blijven doen. Af en toe een experiment is natuurlijk wel leuk.

Als je echt voor elke keer iets totaal anders wil, dan is de Molen een perfect voorbeeld. Het meeste is echt ranzig, maar wel steeds vernieuwend en uniek.
De Molen is voor mij een perfect voorbeeld van hoe het niet moet. Vroegah (10 jaar geleden, ik klink echt oud) hadden ze Rasputin, Bommen en Granaten en nog 10 andere 'classics', die al dan niet vatgelagerd verkrijgbaar waren. Allemaal gewoon op hun eigen manier prima.
Nu zie je ze allerlei malle combinaties maken die niet mijn smaak zijn. Ik snap dat het commercieel slim is om 30 bieren per jaar te brouwen, zodat je fans minimaal 30 stuks aankopen... Ik zou bij de molen ook echt geen abonnement nemen.

Moersleutel, Kees, Oersoep, Klein Duimpje... dat zijn de namen die me te binnen schieten van clubs die ik blind wil kopen omdat ze vaak gewoon mooi spul hebben.
Ik heb ook wel respect voor Moersleutel en hun filosofie. Ik kijk nog wel hoelang ik lid blijf. De hoofdreden dat ik vorige keer op had gezegd is dat ik het niet bij kon houden qua stouts drinken.
Ja en als je langs gaat bij ze is het gewoon ook echt de brouwers zelf die die rondleiding doen en beroepsgek zijn. Ik had van de zomer een rondleiding door de vader van die gasten. Die man straalde gewoon uit dat hij het mooi vond om te doen, op zijn zaterdagmiddag.
Jopen vond ik vroeger echt heel goed. Geen idee wat daar mee aan de hand is of dat mijn smaak is veranderd. Maar dat is tegenwoordig ook niet echt meer mijn brouwer.
Erg veel hit or miss. Bij miss is het vaak erg wrang of van die lichte waterige dingen. Had van de week een Sangria weizen van ze. Tsja dat had niet gehoeven. Een zwarte ziel, meesterstuk of Johannieter daarentegen is altijd wel welkom.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
-Jaap-io schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:36:
[...]

ik ben dat recent inderdaad gaan bijhouden, 2 lijstje op untappd een voorraad en een koelkast lijst :*)

Gisteravond weer even bijgewerkt, want met de adventskalenders en een verjaardag tussendoor klopte het niet helemaal meer. Ik vind het wel prima werken, nieuwe bieren scannen en toevoegen aan een lijstje, als ik iets drink inchecken vanuit een lijstje, dan heb je gelijk alle gegevens over aankoop locatie en type etc.

Ik heb wel 2 nadelen:
  1. Als ik van een bier meerdere flessen heb en 1 staat in de koelkast en de rest in de voorraad dan kan ik bij het verwijderen niet aangeven dat het alleen uit de koelkastlijst verwijderd moet worden.
  2. van Westvleteren heb ik verschillende jaren en dus tht data staan, maar ik kan niet aangeven hoeveel bieren van jaar/tht 1 en hoeveel van jaar/tht 2 zijn. Sommige bieren (grand prestige) kan je per jaar ingeven maar Westvleteren niet.
Mooi systeem. Ik wil ooit een keer zelf zoiets maken. Ooit ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
[...]
Klopt, heb verschillende voorraadlijsten.
Ik heb in de keuken een glasdeurkoelkast staan voor het bier en wat wijnen.
De inhoud hiervan staat in twee delen op Untappd (ik heb de grote flessen in een aparte lijst gezet)

Daarnaast nog een lijst met "bewaar" bieren en overvoorraad, waarbij de overvoorraad de blikken/flessen zijn waarvan ik er meerdere van 1 soort heb. (diverse barcodes en 7i-bieren) Mar ook de Indulgence bieren staan op deze lijst. (voorraad ligt op zolder)

En nog een aparte lijst met bieren die ik in Griekenland heb staan.

Oh, en voor mijn vrouw heb ik een apart lijst(je) met haar biertjes, maar dit is meer om te voorkomen dat ik per ongeluk 1 van haar biertjes opdrink.

Heb met Untappd trouwens wel een haat-liefde verhouding.
Loop regelmatig tegen wat kleine irritatiepuntjes aan, maar voor het bijhouden van je voorraad is het "wel handig"

Voorbeeld van een iritatiepuntje: ik heb hetzelfde bier in zowel mijn "biervitrine" staan als in mijn "overvoorraad"
Als ik hem dan incheck, krijg ik ze beiden te zien (om van de vorraad af te halen) maar je kan dan niet 1 van de twee op 0 (nul) zetten. :? 8)7

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
-Jaap-io schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:36:
[...]

Ik heb wel 2 nadelen:
Bingo....ook mijn minpunten van die app.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
Boudewijn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:55:
[...]
Mooi systeem. Ik wil ooit een keer zelf zoiets maken. Ooit ;).
Ik ben bezig geweest met een maatje om hier (mbv een overbodige iPad) een app voor te ontwikkelen.

Een soort randomizer die bier voorstelt om te drinken, uitgaande van je Untappd voorraad.
Of dat je een paar minimale vereisten ingeeft (Stout/Ipa/brouwer/tht/etc.) op basis waarvan de app je een biertje voorstelt.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cR7UFy82PJTVW6uyb8AfMJosamI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vtfli8DgNOZL9lKchPMdzVPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Just gonna leave this here O-)

Verkrijgbaar online via het kanaal wat ik hier wel vaker heb genoemd.. en anders even een DM sturen ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Eric H schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:55:
[...]

Voorbeeld van een iritatiepuntje: ik heb hetzelfde bier in zowel mijn "biervitrine" staan als in mijn "overvoorraad"
Als ik hem dan incheck, krijg ik ze beiden te zien (om van de vorraad af te halen) maar je kan dan niet 1 van de twee op 0 (nul) zetten. :? 8)7
Ja dat is precies mijn grootste frustratie!

haha ik zag later pas dat we het el eens waren

[ Voor 6% gewijzigd door -Jaap-io op 12-12-2024 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:15
@AngelDust jammer van de grote flessen. Beetje allergisch voor die dingen vullen mijn kast en gaan niet snel op.

Maar biertjes worden duur zeg. Net terug uit de slijter en viel me op dat ik toch al 24 kwijt was voor 4 biertjes en dan 1 luxere, rest lokaal bier.
Eerst vond ik 8 euro voor een luxer biertje al veel maar tegenwoordig zit je al snel aan de 9-10 euro. Of zie is mijn smaak gewoon te luxe geworden 🤔

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
AngelDust schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:00:
Maar weer eens een update.. dag 1-12 :P Halverwege *O* -O-

1 Poppels Bryggeri Winter Warmer 2024 Winter Warmer 7.8% 3.58
2 Struisse brouwers Octopussy - Black Damnation 2024 Stout - Russian Imperial 13% 4.03
3 Oriel Beer Quadrupel P.X. Sherry BA Quadrupel 11.5% 4.17
4 Blackout Brewing Megalovanilla Bourbon BA Strong Ale - American 12% 4.19
5 Buxton x Omnipollo THE BEER Stout - Imperial / Double Pastry 11% 4.11
6 Blackout Brewing Insania (Basil Hayden BA) Stout - Imperial / Double 15% 4.25
7 Copenhagen Commons Wild Zealand Pale Ale - Other 6% 3.39
8 Cycle Brewing Company Sunday Barley Wine 12.5% 4.34
9 Enigma Tamera Belgian Tripel 9% 3.56
10 Puhaste Brewery Silver Series Ankou Whiskey BA Stout - Imperial / Double 13.9% 4.37
11 Van Moll / Lupulus La Nuit Americaine Porter - Imperial / Double 9.3% 3.87
12 Dois Corvos High Five Stout - Imperial / Double 10.5% 4.09
Baas boven baas! 😬

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
Louwke schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:28:
@AngelDust jammer van de grote flessen. Beetje allergisch voor die dingen vullen mijn kast en gaan niet snel op.
Grote flessen lenen zich wel uitermate goed om samen met vrienden wat biertjes te drinken.
Dit is voor mij dan ook de reden om er hier wat meer van te hebben.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Louwke schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:28:
75CL flessen brengen we maar 1 keer per jaar uit.. speciaal voor de feestdagen, onder het mom van "Leuk om te delen tijdens kerst of O&N" :)

In de loop van 2025 komen er nog 3 varianten van onze tripel uit, op 3 verschillende vaten gerijpt. Deze komen wel op 33cl :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Blijkbaar is na 'adventkalenders' en 'abonnementen' de nieuwe hype 'stoppen' :+.

Ik ga ook stoppen met de Beer Exclusive. Het is mij een beetje te wisselvallig: Puhaste box was prima, Mad Scientist viel tegen, Stigbergets inhoudelijk prima maar ik had hem wegens vakantie uitgesteld, is uiteindelijk bijna een week na de nieuwe datum en na een herinnering van mijn kant verstuurd. Huidige box gaat nog wel komen maar daarna is het mooi geweest. Recent is in de buurt een nieuwe bierwinkel geopend, die in het nieuwe jaar maar eens gaan bezoeken :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 11:20
Ik heb de Beer in a Box, CraftBox en Moersleutel adventkalender. VInd ze alle drie wel tof en precies wat ik er van verwacht had.
Beer in a Box met vroegboek korting gekocht. Wel de exclusieve en verwacht dat de bieren niet super exclusief zouden zijn. Dit soort boxen zijn altijd bekende brouwerijen die eenmalige (misschien zelfs gewoon ander etiket) in zo box doen. Vind ik altijd wel leuk en vind er een mooie variatie van stijlen in zitten. Qua prijs betaal je hier ook wel veel voor.
Craftbox: In een aanbieding gekocht voor €105. Had er niet veel van verwacht, maar holy moly wat een box! Gebaseerd op mijn lievelingsstylen en untappd beoordelingen. Echt een top inhoud met ipa's en barrel aged bieren. Erg door gecharmeerd.
Moersleutel: Doet wat ik er van verwacht had. Voor €90 helemaal top! Lekkere ipa's en stouts drinken.

Ben groot IPA liefhebber, dus misschien ben ik wat gekleurd in mijn beoordeling. Ook drink ik ze in het weekend, dus heb nog niet alles geproeft.

• -Jaap-io
Hertog schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:42:
Blijkbaar is na 'adventkalenders' en 'abonnementen' de nieuwe hype 'stoppen' :+.

Ik ga ook stoppen met de Beer Exclusive. Het is mij een beetje te wisselvallig: Puhaste box was prima, Mad Scientist viel tegen, Stigbergets inhoudelijk prima maar ik had hem wegens vakantie uitgesteld, is uiteindelijk bijna een week na de nieuwe datum en na een herinnering van mijn kant verstuurd. Huidige box gaat nog wel komen maar daarna is het mooi geweest. Recent is in de buurt een nieuwe bierwinkel geopend, die in het nieuwe jaar maar eens gaan bezoeken :)
Toevallig in Etten Leur?
Ik weet dat daar recent een nieuwe bierwinkel is geopend ;)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
larry_flynt schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:45:
Ik heb de Beer in a Box, CraftBox en Moersleutel adventkalender. VInd ze alle drie wel tof en precies wat ik er van verwacht had.
Beer in a Box met vroegboek korting gekocht. Wel de exclusieve en verwacht dat de bieren niet super exclusief zouden zijn. Dit soort boxen zijn altijd bekende brouwerijen die eenmalige (misschien zelfs gewoon ander etiket) in zo box doen. Vind ik altijd wel leuk en vind er een mooie variatie van stijlen in zitten. Qua prijs betaal je hier ook wel veel voor.
Craftbox: In een aanbieding gekocht voor €105. Had er niet veel van verwacht, maar holy moly wat een box! Gebaseerd op mijn lievelingsstylen en untappd beoordelingen. Echt een top inhoud met ipa's en barrel aged bieren. Erg door gecharmeerd.
Moersleutel: Doet wat ik er van verwacht had. Voor €90 helemaal top! Lekkere ipa's en stouts drinken.

Ben groot IPA liefhebber, dus misschien ben ik wat gekleurd in mijn beoordeling. Ook drink ik ze in het weekend, dus heb nog niet alles geproeft.
Moersleutel is iets duurder dan 90 euro he? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larry_flynt
Boudewijn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:11:
[...]

Moersleutel is iets duurder dan 90 euro he? ;)
Als je het abonnement neemt valt het wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

-Jaap-io schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:53:
[...]

Toevallig in Etten Leur?
Ik weet dat daar recent een nieuwe bierwinkel is geopend ;)
Nee, toevallig niet ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Jaap-io
*O* Vandaag een primeur in de toegankelijke beer in a box advent :9B

Een bier dat normaal in 44cl wordt afgevuld, nu voor het eerst in 33cl afgevuld -O-

Ja, het wordt in de app echt als primeur gepromoot... Is het vreemd dat ik mij steeds meer bekocht voel?
We zitten vandaag op de helft en de totale verkoopprijs tot nog toe is +/- 35,-. Als ik het gemiddelde pak en dat maal 24 doe kom ik op een waarde van 60,-, dat is dan de retailprijs! Ik heb er 100,- voor betaald, dure verpakking zullen we maar zeggen :X

Ik zal er nu verder over op houden en alleen nog iets melden over m'n advent als het positief is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:58
-Jaap-io schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:48:

Een bier dat normaal in 44cl wordt afgevuld, nu voor het eerst in 33cl afgevuld -O-

Ja, het wordt in de app echt als primeur gepromoot... Is het vreemd dat ik mij steeds meer bekocht voel?
We zitten vandaag op de helft en de totale verkoopprijs tot nog toe is +/- 35,-. Als ik het gemiddelde pak en dat maal 24 doe kom ik op een waarde van 60,-, dat is dan de retailprijs! Ik heb er 100,- voor betaald, dure verpakking zullen we maar zeggen :X

Ik zal er nu verder over op houden en alleen nog iets melden over m'n advent als het positief is :)
Valt mij ook tegen. Hierdoor koop ik hem volgend jaar niet meer.

• larry_flynt

Heb je een reactie gestuurd naar BiaB? Ben wel benieuwd wat die zeggen.

Ik heb de exclusieve en die is wel wat ik er van verwacht had.

• maclp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:19

En welk bier is dat dan?

• -Jaap-io
spoiler:
Gilda van Basqueland Brewing

• -Jaap-io
larry_flynt schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:48:
[...]

Heb je een reactie gestuurd naar BiaB? Ben wel benieuwd wat die zeggen.

Ik heb de exclusieve en die is wel wat ik er van verwacht hij had.
Nog niet, ik geef ze nog 12 dagen 😉
Ben wel van plan om feedback te geven na de kalender

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:15
Gisteren nog aan het klagen dat de tijden bij Brewhunter weer aangepast worden, gisteren ineens voor 88 in mijn mandje. Dus eerste bestelling er uit en hopelijk binnen voor de kerst. Geld wat ik normaal in de Advent zou gooien heb ik dus hier uit gegeven. In de hoop voor kerst ene paar mooie biertjes te hebben 👍

Rest komt ergens in januari dan maar binnen met verzendkosten..

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 20:55
Louwke schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 07:48:
Gisteren nog aan het klagen dat de tijden bij Brewhunter weer aangepast worden, gisteren ineens voor 88 in mijn mandje. Dus eerste bestelling er uit en hopelijk binnen voor de kerst. Geld wat ik normaal in de Advent zou gooien heb ik dus hier uit gegeven. In de hoop voor kerst ene paar mooie biertjes te hebben 👍

Rest komt ergens in januari dan maar binnen met verzendkosten..
Bij mij zijn er inderdaad ook een paar opeens verzendbaar. Maar bij een aantal andere zijn er juist extra dagen bijgekomen. Ga mijn account maar weggooien, ben er wel een beetje klaar mee. Dit werkt niet echt lekker. Kan de biertjes voor dezelfde prijs bij de speciaalbierzaak halen en dan zitten er geen wachttijden op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
Nog meer mensen (blij) verrast door de inhoud van vakje 13 bij de Moersleutel adventkalender?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Eric H schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:48:
Nog meer mensen (blij) verrast door de inhoud van vakje 13 bij de Moersleutel adventkalender?
Nee... -O- :P

Was wel blij met pakje 13 in mijn advent *O* Seven Island *O*

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
AngelDust schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:53:
[...]

Was wel blij met pakje 13 in mijn advent *O* Seven Island *O*
Daar zou ik ook blij van worden :9

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Laatst online: 10-09 20:55
Eric H schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:48:
Ja deze is fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:39
Net toch even de HJ Prestige Brut besteld die van vorig jaar is mij zeer goed bevallen namelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Wij hebben dit jaar weer een adventskalender gemaakt met 8 vrienden.
Jullie hebben er waarschijnlijk helemaal niks aan maar ik wil toch graag de buit even delen:

1. Struise Brouwers - Pannepot Malaga BA 2012
2. Jackie O's - Dark Apparation Bourbon BA 2024
3. Dutch IPA - Black Canon Wild Turkey Bourbon barrel aged
4. North Coast Brewing co - Barrel aged Old Rasputin
5. Moersleutel - Butterscotch Foundry
6. Browar Birbant - Klasyczny Mango Weizen
7. District 69/Equilibrium - Stimulus package
8. Blech.Brut 8 bit - Helles oak aged (Holo)
9. UWE Cider&Ales - Awesome blossom
10. Omnipollo - Pim
11. Amager Brughus - Double up on Xmas
12. Kroam Beer - Net Quad Genog
13. Siera Nevada - Barrel Aged Narhwal

Dit is inmiddels de 3e keer dat we dit doen en het blijft ontzettend leuk om iedere dag het biertje te bespreken. Daarnaast weet je ook dat het met de kwaliteit wel goed zit aangezien we allemaal liefhebbers zijn.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:12

Dennis1812

Amateur prutser

GB_gaming101 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:53:
Net toch even de HJ Prestige Brut besteld die van vorig jaar is mij zeer goed bevallen namelijk.
Ik heb hem overgeslagen dit jaar.
Laatst de 4 vatgerijpte flessen al gekocht.

En de speciale eindejaars editie van tripel Karmeliet ook gekocht.

Heb wel sterk getwijfeld.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:07
Hoe is die Karmeliet dan anders?

Mijn fomo is moeilijk te weerstaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

gustaveau schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:15:
Hoe is die Karmeliet dan anders?

Mijn fomo is moeilijk te weerstaan...
https://grandcru.tripelka...-tripel-distilled-edition

Grand cru editie, 3x gedestilleerd.
Geen idee verder, is wel goedkoper dan HJ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
Ik heb de Karmeliet op de dag voor de officiële release en ik moet zeggen; hij was bijzonder smakelijk.

Ik vind de standaard Karmeliet al een lekker wegdrinkbiertje (ik noem het altijd mijn bananenbiertje) maar deze versie kon mij bijzonder bekoren.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Eric H schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:41:
Ik heb de Karmeliet op de dag voor de officiële release en ik moet zeggen; hij was bijzonder smakelijk.

Ik vind de standaard Karmeliet al een lekker wegdrinkbiertje (ik noem het altijd mijn bananenbiertje) maar deze versie kon mij bijzonder bekoren.
Fijn te horen. Ik trek hem tweede kerstdag open denk ik.
Dan gaat hij samen met kalkoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is deze grand cru versie op fles dezelfde als die ze vorig jaar op tap hadden in verschillende horeca in belgië? Want die vond ik wel erg aangenaam :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:14
Eric H schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:41:

(ik noem het altijd mijn bananenbiertje)
Banaan eet makkelijk weg? Of hoe moet ik dit lezen? 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
Martijn1990 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:39:
[...]

Banaan eet makkelijk weg? Of hoe moet ik dit lezen? 😁
Haha….nee, ik vind er een zweem van bananengeur aan hangen :P

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Eric H schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:50:
[...]

Haha….nee, ik vind er een zweem van bananengeur aan hangen :P
Gelukkig ik niet.
Ik walg echt van bananen. Maar een Karmeliet vind ik erg lekker.

Bijzonder die verschillende waarnemingen.

Ik vind aan la Chouffe altijd een beetje een dreft geurtje hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Zo omschreef iemand een keer leefde blond als kauwgomballen bier.. als je dat eenmaal gehoord en geproefd hebt dan kan je het. Iet meer ontdoen 😉

Dus bij deze graag gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:14
Dennis1812 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:01:
[...]

En dit heb ik dus juist weer met Karmeliet soms, alsof je uit een glas drinkt die nog naar zeep smaakt 😂 Maar alsnog vind ik hem wel lekker.. dus wat dat zegt over mijn smaak, geen idee

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:01
[...]
Je moet je glazen wel goed uitspoelen natuurlijk /s 🤣

*ikzelf gebruik geen zeep overigens.. flink wat kokend water (Quooker), even laten staan, uitspoelen en droogboenen met een schone theedoek (ik gebruik geen wasverzachter omdat dit een vettige laag kan geven). Ja… verder gaat alles goed hier..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:29
Bierglazen kunnen over het algemeen niet heel goed over kokend water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
Zo wordt ook afgeraden om je bierglazen met zeep te wassen. Niet dat ik me daaraan houd gaan gewoon mee in de afwas.

(Ja, ik was mijn bierglazen met de hand af waarna ik ze in mijn bierkoelkast zet…..en ja, ook met mij gaat alles goed)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
[...]

Gelukkig ik niet.
Ik walg echt van bananen. Maar een Karmeliet vind ik erg lekker.

Nou had ik eergisteren een La Chouffe, en dacht dus echt dat het aan mij(n glas) lag…..

Bijzonder om dan nu dit te lezen

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
cedras schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:48:
Bierglazen kunnen over het algemeen niet heel goed over kokend water.
In welk opzicht niet? Ik heb in ieder geval nergens last van. Ook nog geen enkel glas dat gesneuveld is.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Eric H schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:49:
Zo wordt ook afgeraden om je bierglazen met zeep te wassen. Niet dat ik me daaraan houd gaan gewoon mee in de afwas.

(Ja, ik was mijn bierglazen met de hand af waarna ik ze in mijn bierkoelkast zet…..en ja, ook met mij gaat alles goed)
De standaard glazen gaan gewoon in de vaatwasser.
Alles met opdruk met de hand met Dreft. En daarna in de kast.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 19:01

Eric H schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:50:

Nou had ik eergisteren een La Chouffe, en dacht dus echt dat het aan mij(n glas) lag…..

Bijzonder om dan nu dit te lezen
Jullie dragen beide een dubbele dosis van het OR6A12-gen waarschijnlijk. La Chouffe wordt namelijk gebrouwen en gekruid met koriander. En koriander kan juist bij sommigen voor een 'zeepsmaak' zorgen. You hate it, or you love it.
Zie ook hier voor het gen en hier voor de smaakomschrijving van La Chouffe. Dat verklaard wellicht het een en ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik ben ook lid van de koriander-smaakt-naar-zeep club. Dit geldt voor zover ik weet echter alleen voor vers korianderblad en niet voor het korianderzaad wat in bier gaat. Je maakt me zeker blij met een la Chouffe, maar in de Vietnamese keuken is het goed oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 19:01
.Joop schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:46:
Ik ben ook lid van de koriander-smaakt-naar-zeep club. Dit geldt voor zover ik weet echter alleen voor vers korianderblad en niet voor het korianderzaad wat in bier gaat. Je maakt me zeker blij met een la Chouffe, maar in de Vietnamese keuken is het goed oppassen.
Zou kunnen, dat durf ik niet te zeggen. Ik moest er alleen aan denken omdat 2 Tweakers het na elkaar aangaven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

remzor schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:11:
[...]

[...]

Jullie dragen beide een dubbele dosis van het OR6A12-gen waarschijnlijk. La Chouffe wordt namelijk gebrouwen en gekruid met koriander. En koriander kan juist bij sommigen voor een 'zeepsmaak' zorgen. You hate it, or you love it.
Zie ook hier voor het gen en hier voor de smaakomschrijving van La Chouffe. Dat verklaard wellicht het een en ander :P
Maar koriander vind ik erg lekker.. best bijzonder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Karmeliet bestempel ik eigenlijk vooral als een boer-bier, ik vind er teveel koolzuur in zitten om nog lekker te zijn, krijgt het een harde smaak van. Niet een van mijn favoriete tripels alhoewel een heleboel mensen daar anders over denken. Gelukkig maar want anders dronken we allemaal hoppige NEIPA's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
Weet je wat echt een "bananenbier" is? De Westmalle extra. Naar mijn weten heeft het trouwens te maken met de gebruikte giststam.
Er wordt trouwens ook bier van echte bananen gemaakt, zelfs door Nederlandse en Belgische brouwers.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
remzor schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:11:
[...]

[...]

Ware het niet dat ik koriander over/bij mijn Aziatisch eten juist weer lekker vind en niet naar zeep vind smaken…. ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Laatst online: 07:13
Thalaron schreef op donderdag 12 december 2024 @ 00:30:
Zo.. de kogel is door de kerk. Moersleutel ga ik opzeggen. Absoluut niet door gebrek aan kwaliteit, hoewel me de variatie wat tegenvalt, maar dat komt denk ik meer omdat ik erg verwend ben…

Nee.. keuze in verband met gezondheid, willen afvallen en een aanvullende hobby die erg kostbaar blijkt te zijn (boardgames) die erbij is gekomen recent. Keuzes maken…

Door alle overdadige luxe ben ik daarnaast ook weer de eenvoud van reguliere kwaliteit bieren gaan (her)waarderen (bijvoorbeeld een La Trappe Quadruppel of in de zomer een Vedett Extra Wit). Scheelt aanzienlijk in de portemonnee en dan is een dikke kneiter van een Rum BA whatever ook weer wat specialer.

Ik zal hoe dan ook mooie releases meepakken, maar dan als ik het tegenkom, niet ernaar op zoek gaan dus.

*time will tell of ik dat ga volhouden, maar toch 😅
Dat idee heb ik ook wel. Ik kom vaak in een plaatselijke bier winkel en ze hebben dure import (tot 15 euro voor een blik) of meer normaal geprijzde bieren van struise brouwers, lokale Brussels brouwerijen, et cetera. Soms kom in de verleiding om iets duurders te kopen, maar eigenlijk zijn de reguliere bieren ook heel goed en vind ik tussen dat aanbod ook mijn favoriete stijl: imperial stout.

De enige moersleutel die ik hier kan vinden onder 9 euro is motor oil, maar ben een grotere fan van Pohjala Oo, die toevallig vanaf morgen met 25% korting te koop is in Albert Heijn zie ik hier net..ik moet terug verhuizen naar Nederland denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Maar eens een update.. :)

2 Struisse brouwers Octopussy - Black Damnation 2024 Stout - Russian Imperial 13% 4.03
10 Puhaste Brewery Silver Series Ankou Whiskey BA Stout - Imperial / Double 13.9% 4.37
13 Seven Island Gingerman's Candy Cabin Stout - Imperial / Double Pastry 11% 3.80
14 De Vrolijcke Joncker Gevatte Joncker No.6 Dubbel 8.5% 3.84
15 Muifel Brouwerij Zuster Agatha Houtgerijpt 2024 Quadrupel 11.5% 4.00
16 Jopen x La Pirata Anima Negra Oloroso BA Stout - Russian Imperial 12.8% 3.93
17 Mount St Bernard Abbey Tynt Meadow Blond English Trappist Blond Ale 5% 3.60

Nog 5 blikken en 2 flessen te gaan :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
AngelDust schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:28:
Maar eens een update.. :)

13 Seven Island Gingerman's Candy Cabin Stout - Imperial / Double Pastry 11% 3.80
14 De Vrolijcke Joncker Gevatte Joncker No.6 Dubbel 8.5% 3.84
15 Muifel Brouwerij Zuster Agatha Houtgerijpt 2024 Quadrupel 11.5% 4.00
16 Jopen x La Pirata Anima Negra Oloroso BA Stout - Russian Imperial 12.8% 3.93
17 Mount St Bernard Abbey Tynt Meadow Blond English Trappist Blond Ale 5% 3.60

Nog 5 blikken en 2 flessen te gaan :P
Heel netjes. Ben toch wel benieuwd wat deze advent box kost.. 😬. Is wel het overwegen waard volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Verder laatste dagen stil, wat zijn de ervaringen met de advent boxen? Beer in a Box blijft zoals het was, valt tegen voor de exclusive editie en prijs wat je ervoor betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:22
Nadat ik het blik van vandaag uit de doos pakte, wist ik het zeker: dit is de eerste en laatste keer BiaB voor de adventskalender. Dan kan de doos optisch nog zo leuk zijn, voor circa 5,- per stuk vind ik het allemaal niet zo 'exclusive'. Ik denk dat het echt allemaal wel ìets spannender kan zijn voor dat geld, zeker als je het spul groot kan inkopen.

En dan heb ik het nog niet over de doos die aan de binnenkant half aan het instorten is en daardoor de vakken niet meer overeenkomen met de luikjes, ook nog nooit gehad ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
Wat me opvalt tussen de advent van beer in a box en craftbox, is de hoeveelheid 33cl-blikken. Bij craftbox zijn het vooral 44cl of 50cl-blikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Edenaar1 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:21:
[...]

Heel netjes. Ben toch wel benieuwd wat deze advent box kost.. 😬. Is wel het overwegen waard volgend jaar.
Je kunt zelf een budget aangeven, ik geloof €150 / €200 / €250 ofzo? En meer is natuurlijk altijd een optie.

Nadeel is alleen dat ze niet verstuurd kunnen worden, zie een eerdere post van me, waarin te zien is dat het in een mooie houten kist en met de hand verpakt wordt. :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:31
BobB schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:10:
Nadat ik het blik van vandaag uit de doos pakte, wist ik het zeker: dit is de eerste en laatste keer BiaB voor de adventskalender. Dan kan de doos optisch nog zo leuk zijn, voor circa 5,- per stuk vind ik het allemaal niet zo 'exclusive'. Ik denk dat het echt allemaal wel ìets spannender kan zijn voor dat geld, zeker als je het spul groot kan inkopen.

En dan heb ik het nog niet over de doos die aan de binnenkant half aan het instorten is en daardoor de vakken niet meer overeenkomen met de luikjes, ook nog nooit gehad ;)
Of heb jij een ander idee m.b.t. de term exclusief? In mijn eerste mail van juni stond over de box:"
Tel daarbij op dat VandeStreek, FrauGruber, Walhalla, Amundsen, Jopen, The Garden Brewery, Uiltje, Folkingebrew, Espiga en andere topbrouwerijen (8 Europese en 16 Nederlandse) zijn gestrikt om speciaal voor jou iets buitengewoons te brouwen! Die Barrel Aged klappers, Blubberdikke Stouts en Kneiterhoppige Triple en Double IPA’s en nog veel meer (stuk voor stuk niet eerder uitgebrachte hyper-exclusieve specials) verstopt de Beer dit jaar in een nostalgische Arcade Game kast; gegarandeerd een feest van herkenning voor iedereen. Dat betekent feitelijk dat er iedere dag een gloednieuw bier wordt gereleased.

Het zijn dus allemaal unieke bieren gebrouwen voor deze box (als het goed is) en niet exclusief in de zin van kwalitatief unieke / spannende bieren. Dit was dan ook mijn verwachting toen ik bestelde, zeker als je ook de lijst van de toen al bekende brouwerijen ziet

Ik heb pas een paar bieren op, dus ik kan nog geen inhoudelijk oordeel geven over de gehele box. Maar ik ben wel blij met wat ik heb gekregen. Vooral erg verrast met die Frau Gruber, wist niet dat de Duitser ook goede triple ipa's kunnen brouwen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:37
Edenaar1 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:21:
Verder laatste dagen stil, wat zijn de ervaringen met de advent boxen? Beer in a Box blijft zoals het was, valt tegen voor de exclusive editie en prijs wat je ervoor betaald.
Berghoeve gaat ontzettend lekker door. De eerste 2 weken waren het BA jetsers in het weekend, afgewisseld met wat lichtere (6-9%) bieren door de week. Qua stylen zeer(!) divers, maar kwaliteit doet er niet voor onder. De eigenaar heeft het brouwen goed onder de knie.

Deze week lijkt Kerst al begonnen te zijn want vanaf maandag zit er niets onder de 10% in. Vandaag zelfs een enorm lekkere, hoop ik.

Van veel van de BA bieren is er vroeger of later ook de non-BA voorbij gekomen. Zo ook gevoelsmatig kunnen vergelijken wat de barrel doet.

De filmpjes blijven ontzettend leuk. Het is vaak een keuze tussen een stukje uitleg van de brouwerij door brouwer zelf, of een onthulling en proeven van het bier met een enthousiasteling.

Op aanraden van kennissen en posts die hier voorbijkwamen de gok voor Berghoeve genomen, en ontzettend blij verrast. Ik denk dat ik daar vaker een biertje ga bestellen. Allen nog veel plezier met de kalenders!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Hier ook weinig verandering bij de toegankelijke Beer in a Box.
De laatste dagen wel wat leukere stijlen/brouwers/biertjes.

Ik had denk ik vooral wat meer variatie verwacht:
- 11 van de biertje tot nog toe vallen in de categorie wheat beer & IPA achtige.
- 4 bieren liggen gewoon in het schap bij de ah liggen voor minder dan 2,50
- de blikjes zijn niet uit de doos te krijgen omdat het ontwerp niet goed is.
- de enige special die wij hadden was een blikje dat voor het eerst in 0.33 gevuld was ipv 0.44
- We zitten op dag 18 en de retail pijs van de bieren tot nog toe is 54,- verkoopprijs box was 100,-

bovenstaande maakt toch dat het voelt als een goedekope easy cash kalender -O-

[ Voor 14% gewijzigd door -Jaap-io op 18-12-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 22:51
Nitrorcr schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:58:
[...]

Berghoeve gaat ontzettend lekker door. De eerste 2 weken waren het BA jetsers in het weekend, afgewisseld met wat lichtere (6-9%) bieren door de week. Qua stylen zeer(!) divers, maar kwaliteit doet er niet voor onder. De eigenaar heeft het brouwen goed onder de knie.

Deze week lijkt Kerst al begonnen te zijn want vanaf maandag zit er niets onder de 10% in. Vandaag zelfs een enorm lekkere, hoop ik.

Van veel van de BA bieren is er vroeger of later ook de non-BA voorbij gekomen. Zo ook gevoelsmatig kunnen vergelijken wat de barrel doet.

De filmpjes blijven ontzettend leuk. Het is vaak een keuze tussen een stukje uitleg van de brouwerij door brouwer zelf, of een onthulling en proeven van het bier met een enthousiasteling.

Op aanraden van kennissen en posts die hier voorbijkwamen de gok voor Berghoeve genomen, en ontzettend blij verrast. Ik denk dat ik daar vaker een biertje ga bestellen. Allen nog veel plezier met de kalenders!!
Ik ervaar hetzelfde. Lekker divers, kwalitatief erg goed, genoeg zwaar/donker/BA, prijs kwaliteit verhouding erg goed.

Blij met de keuze voor deze lokale brouwerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:08
Heb hier zelf de exclusieve advent van Beer in a box. Tegenvallen vind ik eigenlijk nogal een beperkt woord. Ik ben zelf niet zo'n heel groot fan van bittere en hoppige bieren, en misschien gaat het daar dan ook fout. "Karaktervolle speciaalbieren die enkel gebrouwen zijn voor deze adventskalender", karakter hebben ze zeker (voor degene die ik heb gedronken tot nu toe, heb hier nog een 6 tal IPA, of iets wat in ieder geval de 3 letters in verwerkt zitten, DDH DIPA, Double IPA, etc. staan), degene die ik heb gedronken zaten een paar mooie tussen, maar weinig top. De kosten waren toch relatief hoog, dus ik verwachte eigenlijk wel een aantal dikke stouts of wat mooie BA bieren, maar misschien komen die nog.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 09:39
Volgens mij heeft Beer in a box het gat gevuld wat Hopt met Beery Christmas heeft achtergelaten. Dat was ook zo'n adventskalender vol met bier gebrouwen voor die kalender onder het mom van 'exclusieve bieren'. Ik weet nog dat ik een IPA van het Uiltje uitpakte. Dat was gewoon hun Bird of Prey IPA met een ander etiket. Bovendien waren veel bieren ook te verkrijgen bij de Mitra of andere slijters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:29
Thalaron schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:01:
[...]

In welk opzicht niet? Ik heb in ieder geval nergens last van. Ook nog geen enkel glas dat gesneuveld is.
Vooral de dunne glazen zijn gevoeliger voor spanningen in het glas. Met kokend water en een afkoelend glas daarna heb je meer kans op breuk. De hele dikke glazen zullen hier niet gauw last van hebben. Lauw water is over het algemeen voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
klaps schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:43:
Volgens mij heeft Beer in a box het gat gevuld wat Hopt met Beery Christmas heeft achtergelaten. Dat was ook zo'n adventskalender vol met bier gebrouwen voor die kalender onder het mom van 'exclusieve bieren'. Ik weet nog dat ik een IPA van het Uiltje uitpakte. Dat was gewoon hun Bird of Prey IPA met een ander etiket. Bovendien waren veel bieren ook te verkrijgen bij de Mitra of andere slijters.
Ik was wel fan van de hopt kalender, daar ben ik ooit mee begonnen en die heb ik een paar keer gehad.
Prijs kwaliteit was prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
Ik vind het zo bijzonder dat iedereen echt hele speciale bieren van BiaB had verwacht. Dit is precies waar ze reclame mee maakte en wat je had kunnen verwachten. Precies voor hun mainstream doelgroep.

Leuk om een keer te doen, maar ik ga hem niet nog een keer bestellen. Inderdaad gewoon de oude HOPT kalender.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 22:51
Jammer dar Sori failliet lijkt te zijn. Twee keer een advent van Sori gehad en die waren erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:38

Shrien

frequent snoozer

Nitrorcr schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:58:
[...]

Leuk inderdaad dat er eerst een non BA-versie van het bier langskomt, en dan een paar dagen later een (bijv.) vatgerijpte versie ervan. Verschillen zijn subtiel, maar toch een leuk experiment.

De filmpjes zijn wat hit-or-miss voor mij. Het is natuurlijk lekker nuchter opgezet, maar mist dan soms ook wat richting. Er wordt weinig over het concept van het bier verteld, of wat er precies in gegaan is. Vaak gewoon een vaste klant uit het dorp die even een slokje bier voor de camera komt drinken, haha. }:O

Gisteren heb ik helaas de Donker Wit door de gootsteen moeten spoelen. Erg gemberzeepig, niet mijn ding.
Ook de Beunhaas (ESB) was niet helemaal mijn smaak, vrij smaakloos zelfs. Afgezien van die twee waren het allemaal lekkere bieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
larry_flynt schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:26:
Ik vind het zo bijzonder dat iedereen echt hele speciale bieren van BiaB had verwacht. Dit is precies waar ze reclame mee maakte en wat je had kunnen verwachten. Precies voor hun mainstream doelgroep.

Leuk om een keer te doen, maar ik ga hem niet nog een keer bestellen. Inderdaad gewoon de oude HOPT kalender.
Als ik, net zoals bij hopt, 65,- had betaald voor de biab had je mij niet gehoord hoor.
Het is vooral de prijs kwaliteit die tegen valt. Zeker als ik het vergelijk met een craftbox van 95,- die een vriend heeft.
maar genoeg negatief zo... het blijft leuk om elke dag een vakje op te maken :*)

[ Voor 16% gewijzigd door -Jaap-io op 18-12-2024 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 09:39
-Jaap-io schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:37:
[...]

Als ik, net zoals bij hopt, 65,- had betaald voor de biab had je mij niet gehoord hoor.
Ik denk dat inflatie ook deels een rol speelt bij de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
klaps schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:38:
[...]

Ik denk dat inflatie ook deels een rol speelt bij de prijs.
zie ook mijn eerder post over de retail waarde van de bieren in de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
Bij Berghoeve kon je een adventskalender kopen incl. afhalen, waarbij je o.a. een biertje uit de box kreeg en dan een filmpje mocht opnemen.

Ik heb, nog uit een eerdere kalender, een stokje met plastic uiteinde waarmee je heel makkelijk de blikjes uit de doos kunt grijpen. Dat scheelt wel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
klaps schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:43:
Maar de hopt kalender:
  1. Had veel meer afwisseling qua stijlen, niet de helft van 1 soort
  2. Kostte 65 euro of later 70
  3. Was veel internationaler
  4. Had een toffere doos waar je iedere dag een plaatje moest zoeken of een puzzeltje moest oplossen voordat je wist welk deurtje open mocht
Ik vind het oprecht jammer dat hopt is gestopt met Beery Christmas, voor de prijs was dat toch wel echt een feestje.

Ik had van de exclusieve BiaB vooral een originelere selectie verwacht, meer variatie qua stijlen en naast die paar toffe buitenlandse brouwers ook wat obscure goede brouwers die ik nog niet ken, ipv een Jopen en Uiltje of van de Streek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Ik vis mijn blikken met een combinatietang uit de doos ;)
Mijn hand past niet zo goed in de vakjes zonder het naastgelegen vakje open te trekken eprongeluk, zeker als het een 33cl blik is wat wat dieper staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
Stevie-P schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:44:
[...]

Maar de hopt kalender:
  1. Had veel meer afwisseling qua stijlen, niet de helft van 1 soort
  2. Kostte 65 euro of later 70
  3. Was veel internationaler
  4. Had een toffere doos waar je iedere dag een plaatje moest zoeken of een puzzeltje moest oplossen voordat je wist welk deurtje open mocht
Ik vind het oprecht jammer dat hopt is gestopt met Beery Christmas, voor de prijs was dat toch wel echt een feestje.

Ik had van de exclusieve BiaB vooral een originelere selectie verwacht, meer variatie qua stijlen en naast die paar toffe buitenlandse brouwers ook wat obscure goede brouwers die ik nog niet ken, ipv een Jopen en Uiltje of van de Streek...
De prijs is natuurlijk niet te vergelijken. De inflatie en stijging van grondstofprijzen heeft zijn werk gedaan. Qua doos ben ik het wel met je eens. Hopt was erg leuk om te doen qua puzzeltjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
Vandaag was wel echt een heel lekker biertje in de biab!

https://untp.beer/b89xY

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Misschien standaard voor de meesten hier.
Maar mijn eerste Westvleteren 12 smaakte heerlijk.
Snap prima dat die vaak in de prijzen is gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Dennis1812 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:57:
Persoonlijk heb ik die altijd wat overroepen gevonden. Ik denk dat die status vooral gekomen is omdat je er moeite voor moest doen. Telefoneren naar de abdij, nummerplaat doorgeven, en dan kreeg je een dag en tijdstip wanneer je mocht langskomen.
Persoonlijk vond ik Rochefort 10 beter, tot ik sommige Chimay Grand Prestige Réserve gedronken had. Die Chimay is natuurlijk niet te vergelijken met een gewone trappist, want gerijpt op verschillende vaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ja, nu ligt hij gewoon in elke slijterij voorradig. Voor ~5 euro per flesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Dennis1812 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:38:
Ja, nu ligt hij gewoon in elke slijterij voorradig. Voor ~5 euro per flesje.
Gefeliciteerd 😉

En €5 is IMHO ongeveer €2-2.30 teveel. Prijs zou grofweg gelijk moeten zijn aan vergelijkbare bieren. Zeker nu Westvleteren redelijk normaal beschikbaar is, is de prijs mijns inziens echt te hoog. De énige reden dat ze zo duur zijn, is marketing. Dat doet wat mij betreft wat afbreuk aan de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ach, tot voor kort was het uberhaubt niet te koop zonder door tig hoepels te springen.
Prijs zakt vanzelf wel iets denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Die ken ik nog niet :+

Chimay Grand Reserve is ‘gewoon’ Chimay Blauw, wat overigens inderdaad een prima bier is. Er zijn ook vatgerijpte versies van, maar standaard is het niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
Thalaron schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:04:
[...]

Gefeliciteerd 😉

En €5 is IMHO ongeveer €2-2.30 teveel. Prijs zou grofweg gelijk moeten zijn aan vergelijkbare bieren. Zeker nu Westvleteren redelijk normaal beschikbaar is, is de prijs mijns inziens echt te hoog. De énige reden dat ze zo duur zijn, is marketing. Dat doet wat mij betreft wat afbreuk aan de ervaring.
De st. Bernardus abt 12 is volgens dezelfde receptuur gebrouwen geloof ik? stuk goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:38

Shrien

frequent snoozer

Dennis1812 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:57:
Heb je hem even laten rijpen? Ik had een paar jaar terug mijn eerste, die had ik toevallig een maandje of 6-8 laten staan: toen erg smakelijk. Een tijdje later heb ik 'm semi-vers gedronken, en dat viel eigenlijk een beetje tegen.
El Capitan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:08:
[...]

De st. Bernardus abt 12 is volgens dezelfde receptuur gebrouwen geloof ik? stuk goedkoper
Toevallig kwam ik laatst deze heren op YT tegen die ze blind proeven. Is niet hetzelfde bier.

• Arator
Hertog schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:55:
[...]

Die ken ik nog niet :+

Chimay Grand Reserve is ‘gewoon’ Chimay Blauw, wat overigens inderdaad een prima bier is. Er zijn ook vatgerijpte versies van, maar standaard is het niet
Oeps van van mij, is inderdaad Reserve in plaats van prestige. Die Grand Prestige is van Hertog Jan. :F
El Capitan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:08:
[...]

Het zou het recept zijn toen de paters en tijdje gestopt zijn met verkoop. Later is er een nieuw recept gemaakt (ik dacht door Westmalle)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Arator schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:25:
[...]

Persoonlijk heb ik die altijd wat overroepen gevonden. Ik denk dat die status vooral gekomen is omdat je er moeite voor moest doen. Telefoneren naar de abdij, nummerplaat doorgeven, en dan kreeg je een dag en tijdstip wanneer je mocht langskomen.
Persoonlijk vond ik Rochefort 10 beter, tot ik sommige Chimay Grand Prestige Réserve gedronken had. Die Chimay is natuurlijk niet te vergelijken met een gewone trappist, want gerijpt op verschillende vaten.
Herkenbaar. Het is echt een prima trappist, maar is hij beter dan een Orval of Rochefort 8? Mwa, daar kunnen we over twisten maar hij is niet de 15E waard waar hij 10 jaar geleden voor wegging op Marktplaats.
De gimmick van schaarste/moeite was de truc, en ja ik ben ook wel eens naar Ieper gegaan om daar een fiets te huren, of meerdere dagen achter elkaar met de auto langs te gaan (of uit pure frustratie omdat je niet door de lijn kwam bij de in Vrede de zespakketjes te kopen).

Overigens geldt omgedraaid hetzelfde: zelfs bij de meest scharrige supermarkt kun je een Westmalle tripel kopen. Prima bier als je van bitter en kruidig houdt. Omdat hij extreem goed verkrijgbaar is vindt niemand het echt speciaal ;) .

Ik wil begin volgend jaar met wat collega's een rondleiding regelen bij een toffe brouwerij. Ik heb leuke ervaringen bij Oersoep en bij de Moersleutel. Weet iemand nog een gave brouwer(ij) die een mannetje of 40 op zaterdagmiddag eens wil rondleiden? Betalen is geen probleem, maar ik zoek wel echt een leuke beroepsgek die vanuit de Randstad met het OV te bereiken is. Oersoep (Nijmegen) zou geen probleem zijn, maar die ken ik al. Daarna moet uiteraard het resultaat van het brouwproces smaaktechnisch beoordeeld worden.

Ik overweeg Moersleutel eens aan te schrijven voor een eigen tourtje, maar ik ben fanboy van die gasten. Bij de Molen heb je teveel ongeinteresseerde lui, Kees Bubbermans doet geen rondleidingen (mooie gast dat wel, maar hij heeft er gewoon geen zin in), Kompaan vind ik persoonlijk teveel bocht maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Laatst online: 07:22
Boudewijn schreef op donderdag 19 december 2024 @ 00:50:
[...]

Ik wil begin volgend jaar met wat collega's een rondleiding regelen bij een toffe brouwerij. Ik heb leuke ervaringen bij Oersoep en bij de Moersleutel. Weet iemand nog een gave brouwer(ij) die een mannetje of 40 op zaterdagmiddag eens wil rondleiden? Betalen is geen probleem, maar ik zoek wel echt een leuke beroepsgek die vanuit de Randstad met het OV te bereiken is. Oersoep (Nijmegen) zou geen probleem zijn, maar die ken ik al. Daarna moet uiteraard het resultaat van het brouwproces smaaktechnisch beoordeeld worden.

Ik overweeg Moersleutel eens aan te schrijven voor een eigen tourtje, maar ik ben fanboy van die gasten. Bij de Molen heb je teveel ongeinteresseerde lui, Kees Bubbermans doet geen rondleidingen (mooie gast dat wel, maar hij heeft er gewoon geen zin in), Kompaan vind ik persoonlijk teveel bocht maken.
Frontaal in breda? Heb zelf de rondleiding nooit gedaan, maar het cafe kan gezellig zijn. En vlakbij het station

• Arator
In oktober hebben we met collega's brouwerij De Koninck gedaan in Antwerpen.
Persoonlijk niet mijn ding qua rondleiding aangezien er geen gids bij was, maar alles via schermen. Het gaat ook verder dan enkel het brouwproces, vooral de geschiedenis van brouwerij komt aan bod, maar ook glazentypes etc. Na toer een terras gedaan op de site, en
daarna gaan eten in het restaurant "Black Smoke". Op 20 minuten wandelen van het station Antwerpen-Berchem.

Pagina: 1 ... 184 ... 197 Laatste