Opvallend wel dat ik dit jaar geen 5* heb uitgedeeld. Wel 7x 4.75.
Sta dit jaar op 421 check-ins, waar het vorig jaar op 575 is geeindigd, dus wel aanzienlijk minder.
Met (afgerond) 6 biertjes per dag vanaf nu t/m 31 december, kan je daar nog wel wat aan doen hoorivo001 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:41:
Ik wacht nog eventjes met mijn year in beer tot de adventkalender erop zit
Sta dit jaar op 421 check-ins, waar het vorig jaar op 575 is geeindigd, dus wel aanzienlijk minder.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Oh dat heb ik ook wel eens. Dat ik gezellig wat met anderen heb geproefd maar vergat in te checken. De volgende dag (veelal bij het opruimen van de flesjes en blikjes) gaan ze er alsnog in.-Jaap-io schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:33:
Er zitten wel echt bikkels bij de moersleutel guild members... deze schreenshot is van vanmorgen![]()
jaja ik weet dat het in andere tijdzones kan zijn, of late check ins etc maar ik vind het bijzonder
Mijn jaar in bier is overigens niet zo uitgebreid als voorgaande jaren. Vooral veel al ingecheckte bieren gedronken, niet heel veel nieuws.Wel weer heel veel Nederlandse bieren gehad dit jaar.
/f/image/mQUco3IkwKmIdtxqJbQj2uRm.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben een tevreden mens. Zo kritisch zijn leverd alleen maar ergenis op.Hertog schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:15:
[...]
Redelijk hoog gemiddelde, koop je zo kritisch in of ben je een tevreden mens?
Mijn overzicht:
[Afbeelding]
Zoals altijd met deze jaarlijsten die het bestaan van December negeren zal er nog wel wat bij komen rond de feestdagen
Leef simpel, geniet meer

Ben je dan elke avond aan t pintelieren? Of veel proeverijtjes elk weekend?
Niet negatief bedoeld trouwens
Ik heb amper een year in beer, kan me de laatste keer untappd openen niet herinneren. En ik merk dat dat beter is voor mijn gezondheid en portomonnee (al is het ook grotendeels omdat het nu rode wijn en whisky is ipv speciaalbier
Maar untappd weer gaan gebruiken wakkert alleen maar die fomo aan waar ik geen behoefte aan heb. Ik geniet op zn tijd van lekkere biertjes en that's it.
Beeromaniac
Ah ik zie het al, een standaard drinker!
Mijn top 5 van afgelopen jaar:
:strip_exif()/f/image/c9vUMnDIkdsVwtjf1gBk3ILT.jpg?f=fotoalbum_large)
Aantal Lough Gill brewery zit daar vlak onder, Trinity onderandere uit de BiaB. Het 2024 brouwsel wordt pas in 2025 beproeft vrees ik
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Beer in a Box valt nu wel weer wat tegen.. althans dat vind ik. Vandaag Brewski Chinook.. wederom een ipa.Purehz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:38:
[...]
Is dit een gepersonaliseerde kalender of een algemene/generieke?
Hier valt de Hellobier wat tegen en die van Beer in a Box Exclusieve krijgt een laatste kans .
Wellicht voor volgend jaar een optie;)
Eerlijk.......ik schrok er ook wel een beetje van. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zoveel zou zijn.DCNY schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:14:
Ik vond 195 unieke checkins al confronterend, maar zie hier 400-500 checkins voorbij komen in een jaar![]()
Ben je dan elke avond aan t pintelieren? Of veel proeverijtjes elk weekend?
Niet negatief bedoeld trouwens
Nou ben ik afgelopen jaar wel en paar keer naar een bierfestival geweest en ga ik regelmatig met mijn beste maat ergens wat biertjes drinken. (De Drie Heeren in Pijnacker) maar zoveel check-ins had ik eerlijk gezegd niet verwacht,,,,
Ik drink trouwens alleen in het weekend, met uitzondering van de decembermaand, maar dit komt door donkere dagen, verjaardagen en feestdagen. Dan wil ik op een woensdag (want dat breekt zo lekker de week) ook nog wel eens 1 of 2 biertjes opentrekken.
Dus....ja, best wel confronterend eigenlijk.....te meer omdat ik ook nog eens een koelkast vol met speciaalbieren heb staan. (98 unieke bieren, van sommigen meerdere blikken of flessen) waarvan ik vind dat dit aantal niet hard aan het zakken is.
Vandaar ook mijn reden om mijn Guild membership op te zeggen.
Eric, Signing off !!
Ik heb helaas datzelfde gevoel. We zitten pas op dag 6, maar tot nu toe vind ik het best tegenvallen helaas.Edenaar1 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:37:
[...]
Beer in a Box valt nu wel weer wat tegen.. althans dat vind ik. Vandaag Brewski Chinook.. wederom een ipa.
Ja ik vond de beer in a boxes de laatste twee jaar al wat minder. Dit jaar dan ook geen aangeschaft.. Het eerste jaar biab advent was top!Edenaar1 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:37:
[...]
Beer in a Box valt nu wel weer wat tegen.. althans dat vind ik. Vandaag Brewski Chinook.. wederom een ipa.
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Ik vermaak mij opperbest met de Berghoeve kalender! Zonder te veel te verklappen, tot nu toe elke dag een nieuwe bierstijl met een goede afwisseling van licht en donker.
Bij elk bier is er ook een kort filmpje gemaakt, ter begeleiding en uitleg van het bier. Vast niet uniek, maar wel ontzettend leuk om zo de brouwer en de bieren te leren kennen
Hiervoor nog geen Berghoeve gedronken, maar was erg nieuwsgierig door goede ervaringen van kennissen en untappd ratings. Stelt niet teleur!
[ Voor 14% gewijzigd door Nitrorcr op 06-12-2024 09:10 ]
Ik sluit me hier bij aan. Erg tevreden tot nu toe.Nitrorcr schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:02:
Ik vermaak mij opperbest met de Berghoeve kalender! Zonder te veel te verklappen, tot nu toe elke dag een nieuwe bierstijl met een goede afwisseling van licht en donker.
Bij elk bier is er ook een kort filmpje gemaakt, ter begeleiding en uitleg van het bier. Vast niet uniek, maar wel ontzettend leuk om zo de brouwer en de bieren te leren kennen
Hiervoor nog geen Berghoeve gedronken, maar was erg nieuwsgierig door goede ervaringen van kennissen en untappd ratings. Stelt niet teleur!
Ik twijfel alleen nog wel een beetje over of de prijs kwaliteit... Die box koste +/- 100,- en als ik dan zie dat er een stadshaven tripel inzit van 2,15 bij de AH....
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Dat is dan wel een beer-in-a-box-special met mandarijn en passievrucht, dus niet helemaal dezelfde. Maar inderdaad niet echt iets bijzonders of value for money.-Jaap-io schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:26:
ik ben eigenlijk wel tevreden met de bieren en stijlen in beer in a box kalender. Ik had hem dit jaar gekocht ipv (of eignelijk naast) de moersleutel box. De moersleutel box is wat minder gevarieerd en vrij zwaar kwa alcohol. Dus in dat opzicht is de Beer in a box wel wat afwisselender
Ik twijfel alleen nog wel een beetje over of de prijs kwaliteit... Die box koste +/- 100,- en als ik dan zie dat er een stadshaven tripel inzit van 2,15 bij de AH....
Overigens zijn dat twee smaken die ik absoluut niet wil proeven in bier, dus ik vrees dat dat sowieso een enkeltje gootsteen wordt, haha.
Nope, de gewone... In de exclusive box zat een special.mrwolf schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:30:
[...]
Dat is dan wel een beer-in-a-box-special met mandarijn en passievrucht, dus niet helemaal dezelfde. Maar inderdaad niet echt iets bijzonders of value for money.
Overigens zijn dat twee smaken die ik absoluut niet wil proeven in bier, dus ik vrees dat dat sowieso een enkeltje gootsteen wordt, haha.
Ze hebben 4 varianten 2 basics een tv en een aquarium. en 2 versies van de arcade kast: een toegankelijke en een exclusive, deze was 4 tientjes duurder dan de standaard dacht ik. Ik heb de toegankelijke en daar zat de standaard tripel in.
Ah, ok. Dat is dan wel extra balen. Ik heb dan de Exclusive. Ik heb die al van de zomer besteld, dus eerlijk gezegd had ik geen idee meer welke variant dat was-Jaap-io schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:33:
[...]
Nope, de gewone... In de exclusive box zat een special.
Ze hebben 4 varianten 2 basics een tv en een aquarium. en 2 versies van de arcade kast: een toegankelijke en een exclusive, deze was 4 tientjes duurder dan de standaard dacht ik. Ik heb de toegankelijke en daar zat de standaard tripel in.

Hier nog een blije klant. Zonder opsmuk een oprecht interessante kalender voor een goede prijs. (Nog) geen extreme smaakbommen, maar al met al gewoon leuke goed gebrouwen bieren van een sympathiek stel.Dubbeldooier schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:09:
[...]
Ik sluit me hier bij aan. Erg tevreden tot nu toe.
Ik kijk wel uit naar de 8(!) BA bieren in de box. * Shrien wrijft in zijn koude handjes.
Dit is herkenbaar. Ik trek ook vaak in het weekend wat biertjes open ( de week weer overleefd!) en als je dan op vrijdag en zaterdag 2-3 biertjes neemt dan gaat het best hard met de check ins op jaarbasis.Eric H schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:48:
[...]
Eerlijk.......ik schrok er ook wel een beetje van. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zoveel zou zijn.
Nou ben ik afgelopen jaar wel en paar keer naar een bierfestival geweest en ga ik regelmatig met mijn beste maat ergens wat biertjes drinken. (De Drie Heeren in Pijnacker) maar zoveel check-ins had ik eerlijk gezegd niet verwacht,,,,
Ik drink trouwens alleen in het weekend, met uitzondering van de decembermaand, maar dit komt door donkere dagen, verjaardagen en feestdagen. Dan wil ik op een woensdag (want dat breekt zo lekker de week) ook nog wel eens 1 of 2 biertjes opentrekken.
Dus....ja, best wel confronterend eigenlijk.....te meer omdat ik ook nog eens een koelkast vol met speciaalbieren heb staan. (98 unieke bieren, van sommigen meerdere blikken of flessen) waarvan ik vind dat dit aantal niet hard aan het zakken is.
Vandaar ook mijn reden om mijn Guild membership op te zeggen.
Daar nog een paar gezellige avonden bij + vakantie en dan is 300 per jaar zo gedaan...
Gelukkig heb ik het in mijn studententijd qua aantallen nooit zo bijgehouden!
Waar ik dan benieuwd naar ben, wat is voor jou het verschil tussen een 4.5, 4.75 en een 5?ivo001 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:41:
Ik ben al n paar jaar gestopt met ratings, gewoon foto maken, inchecken en klaar. Leuk om bij te houden wat ik dronk en over t algemeen weet ik echt wel of een bier matig, oke of geweldig is. Daarbij is een rating meer iets voor het moment, niet het bier. Een ijskoude Bud op een hete dag op een festival terwijl ik een mooie show zie kan qua ervaring helemaal t einde zijn terwijl als ik die Bud op de bank drink is t helemaal kut. Als je veel geld voor een fles hebt betaald zullen velen die bijna altijd hoog beoordelen voor je eigen gemoedsrust dat het toch wel echt heel goed is.
Mijn standpunt; ratings slaan eigenlijk helemaal nergens op (edit: of iig per 0.25 of zelfs per 0.1).
Dat vind ik dus juist het leuke aspect aan de ratings. Ergens een bier drinken, deze nog net geen medaille geven voor het beste bier ooit (door de ervaring eromheen) en op een ander moment het een best standaard biertje vinden. Imo moeten mensen juist daarom ook gewoon dubbele bieren inchecken i.p.v. alleen unieke willen..Cartman! schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:59:
[...]
Waar ik dan benieuwd naar ben, wat is voor jou het verschil tussen een 4.5, 4.75 en een 5?
Ik ben al n paar jaar gestopt met ratings, gewoon foto maken, inchecken en klaar. Leuk om bij te houden wat ik dronk en over t algemeen weet ik echt wel of een bier matig, oke of geweldig is. Daarbij is een rating meer iets voor het moment, niet het bier. Een ijskoude Bud op een hete dag op een festival terwijl ik een mooie show zie kan qua ervaring helemaal t einde zijn terwijl als ik die Bud op de bank drink is t helemaal kut. Als je veel geld voor een fles hebt betaald zullen velen die bijna altijd hoog beoordelen voor je eigen gemoedsrust dat het toch wel echt heel goed is.
Mijn standpunt; ratings slaan eigenlijk helemaal nergens op.
En smaakontwikkeling. Een bier die je in 2019 hebt gedronken niet opnieuw kopen vanwege 'al ingecheckt' is jammer. Gewoon opnieuw, wat proef je nu en hoe bevalt 'ie.
Potdomme, 11,5 speciaalbier per week! 1,5 speciaalbier per dag en dat gewoon non stop. KoekoekLennnn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:02:
[Afbeelding]
Volgens mij fors minder dan vorig jaar. Weinig bierfestivals meegepakt, dat scheelt. Zelfs geen Billies..![]()
Ik drink veruit het meeste samen (schat minimaal 80%). Een halve als mijn vriendin meedrinkt. 1/4 tot 1/3 als ik met vrienden drink.

En dan ook nog zeggen "fors minder"
Hoe dan?
[ Voor 3% gewijzigd door Prins32 op 06-12-2024 11:29 ]
Wel gedeeld met één of meer andere mensen, dus dan kom je op zo'n 5-6 per week maximaal. Dat is zeg maar elke vrijdag en zaterdag 3 bieren, dat is niet extreem veel toch?Prins32 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:28:
[...]
Potdomme, 11,5 speciaalbier per week! 1,5 speciaalbier per dag en dat gewoon non stop. Koekoek![]()
![]()
En dan ook nog zeggen "fors minder"![]()
Hoe dan?
Sommige noemen het pochen anderen noemen het een hobby. Ik ken meerdere mensen met +1000 check ins in het jaar dus 500 valt nog best mee. Het gaat hard als je in het weekend een paar biertjes deelt met je vrouw of vrienden, af en toe een bottleshare doet, en regelmatig een festival bezoekt.Prins32 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:28:
[...]
Potdomme, 11,5 speciaalbier per week! 1,5 speciaalbier per dag en dat gewoon non stop. Koekoek![]()
![]()
Hoe dan?
Untappd: Kapitein_Merijn
Als je vaak veel drinkt gaat het best hard jaKapitein Merijn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:10:
Het gaat hard als je in het weekend een paar biertjes deelt met je vrouw of vrienden, af en toe een bottleshare doet, en regelmatig een festival bezoekt.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/WgsmZPAUoDYyufFwkCYcr2FH.webp?f=user_large)
Zoals hij zegt, veel delen. Ik heb ook wel eens 20 verschillende bieren op een avond gedronken, maar dan ben je in een bar als 't Taphuys waar je gewoon kleine glaasjes tapt. Een paar uur lang bij elkaar 20 glazen van 10cl is wat anders dan 20 normaal formaat bier. Of een bier kroeg waar ze honderden bieren hebben, dan besteld iedereen wat anders en proef je elkaars bier. Dan heb je in een enkele rondje toch 4 checkins te pakken.Prins32 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:28:
[...]
![]()
Hoe dan?
En flesjes en blikjes thuis kan je ook delen, doe ik vaak met een vriendin van mij. Nemen we een biertje of 10-15 mee naar een van ons toe en dan delen we die met elkaar. En naarmate de avond vordert krijg ik vollere glazen en zij kleinere, maar dat gaat prima. We kunnen het beide bijhouden, hebben veel checkins
Een checkin bij mij is zeker niet elke keer een vol glas bier dat opgedronken is.
[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 06-12-2024 15:07 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Same here.mrwolf schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:47:
[...]
Ah, ok. Dat is dan wel extra balen. Ik heb dan de Exclusive. Ik heb die al van de zomer besteld, dus eerlijk gezegd had ik geen idee meer welke variant dat was
Zal er deze avond eens aan beginnen. Een week nachtshiften gedraaid, dus ik heb nog wat in te halen
Dat aquarium was toch van vorig jaar? Mag ik hopen dat het enkel dozen zijn die vorige keer over waren, en niet de biertjes.-Jaap-io schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:33:
[...]
Nope, de gewone... In de exclusive box zat een special.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Heerlijk een biertje na de nachtdienst.Arator schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:40:
[...]
Same here.
Zal er deze avond eens aan beginnen. Een week nachtshiften gedraaid, dus ik heb nog wat in te halen![]()
[...]
Dat aquarium was toch van vorig jaar? Mag ik hopen dat het enkel dozen zijn die vorige keer over waren, en niet de biertjes.
Al pak ik dan meestal een standaard HJ.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Een 5 is wanneer de slok een lach om mijn gezicht tovert die ik er moeilijk af krijgCartman! schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:59:
[...]
Waar ik dan benieuwd naar ben, wat is voor jou het verschil tussen een 4.5, 4.75 en een 5?
Mijn standpunt; ratings slaan eigenlijk helemaal nergens op (edit: of iig per 0.25 of zelfs per 0.1).
Oorspronkelijk aankondigingsbericht:
Die flinke dosis zelfvertrouwen komt niet uit de lucht vallen: vorig jaar hebben duizenden bierliefhebbers de Adventskalender van de Beer (binnen no-time stijf uitverkocht) gemiddeld namelijk met een 9,5 gewaardeerd. Tel daarbij op dat VandeStreek, FrauGruber, Walhalla, Amundsen, Jopen, The Garden Brewery, Uiltje, Folkingebrew, Espiga en andere topbrouwerijen (8 Europese en 16 Nederlandse) zijn gestrikt om speciaal voor jou iets buitengewoons te brouwen! Die Barrel Aged klappers, Blubberdikke Stouts en Kneiterhoppige Triple en Double IPA’s en nog veel meer (stuk voor stuk niet eerder uitgebrachte hyper-exclusieve specials) verstopt de Beer dit jaar in een nostalgische Arcade Game kast; gegarandeerd een feest van herkenning voor iedereen. Dat betekent feitelijk dat er iedere dag een gloednieuw bier wordt ge-released. En de eerste check-in wereldwijd is voor jou. Ofwel iedere dag feest in december.De bieren en scores
Dag | Brouwerij | Bier | Untappd global score | Untappd link |
1/24 | Frau Gruber | Home Is Where The Fuckers Ain't | 3.9 | https://untappd.com/b/fra...the-fuckers-ain-t/6048851 |
2/24 | Stadshaven Brouwerijr | Infused Piranha Tripel | 3.6 | https://untappd.com/b/sta...ed-piranha-tripel/6054608 |
3/24 | The Garden Breweryr | Imperial Tonka Bean, Hazelnut & Orange | 3.73 | https://untappd.com/b/the...-and-orange-stout/6054461 |
4/24 | Uiltje Brewing Company | Beer in A Box | 3.58 | https://untappd.com/b/uil...any-beer-in-a-box/6079009 |
5/24 | Brouwerij Elevenr | Beerley Wine | 3.57 | https://untappd.com/b/brouwerij-eleven-beerley-wine/6058115 |
6/24 | Brewskir | Chinook | 3.57 | https://untappd.com/b/brewski-chinook/5953043 |
7/24 | Van de Streek | Rummybear | 3.5 | https://untappd.com/b/vandestreek-bier-rummy-bear/6050325 |
8/24 | ||||
9/24 | ||||
10/24 | ||||
Gemiddeld | 3.63 |
[ Voor 38% gewijzigd door ChristianD op 07-12-2024 08:38 ]
bla di bla bla
Valt mij ook wel tegen, al vind ik een aantal IPA's niet erg.Edenaar1 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:37:
[...]
De filmpjes zijn naar mijn mening ook minder / korter als vorig jaar.
Even terug gezocht, in Juni €130,- betaald voor de Exclusieve box.
€5,42 per biertje, dat zie ik nog niet 1.2.3. terug in de eerste week.
Deze score op Untappd ook niet geweldig, zie hierboven;)
Had misschien te hoge verwachtingen, maar zoals ik zie zijn er meer mensen
[ Voor 4% gewijzigd door Purehz op 06-12-2024 18:02 ]
En een 4.75 doet dat niet? En krijg je nooit een lach op je gezicht van een ijskoud pilsje op een hete zomerdag?ivo001 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:29:
[...]
Een 5 is wanneer de slok een lach om mijn gezicht tovert die ik er moeilijk af krijg
Hoe dan ook, je bewijst mn punt; niet meetbaar, het is een momentopname afhankelijk van heel veel waar t bier een onderdeel van is.
Ja eens, verwachtingen waren hoger dan wat er nu uitkomt. Maar goed, we zijn net onderweg. Wellicht gaan we ons nog verbazenPurehz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:01:
[...]
Valt mij ook wel tegen, al vind ik een aantal IPA's niet erg.
De filmpjes zijn naar mijn mening ook minder / korter als vorig jaar.
Even terug gezocht, in Juni €130,- betaald voor de Exclusieve box.
€5,42 per biertje, dat zie ik nog niet 1.2.3. terug in de eerste week.
Deze score op Untappd ook niet geweldig, zie hierboven;)
Had misschien te hoge verwachtingen, maar zoals ik zie zijn er meer mensen
Echter als het zo blijft, was dit de 2e keer maar ook de laatste keer.
Mooi overzicht, duidelijk. We zullen het einde van de rit zien, ben benieuwd naar het vervolg. Ze hebben de ‘mindere’ bieren vast voor het begin gebruiktChristianD schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:42:
Voor degenen die geinteresseerd zijn hier is het Beer In a Box Advent exclusive overzicht tot nu toe:Oorspronkelijk aankondigingsbericht:
Die flinke dosis zelfvertrouwen komt niet uit de lucht vallen: vorig jaar hebben duizenden bierliefhebbers de Adventskalender van de Beer (binnen no-time stijf uitverkocht) gemiddeld namelijk met een 9,5 gewaardeerd. Tel daarbij op dat VandeStreek, FrauGruber, Walhalla, Amundsen, Jopen, The Garden Brewery, Uiltje, Folkingebrew, Espiga en andere topbrouwerijen (8 Europese en 16 Nederlandse) zijn gestrikt om speciaal voor jou iets buitengewoons te brouwen! Die Barrel Aged klappers, Blubberdikke Stouts en Kneiterhoppige Triple en Double IPA’s en nog veel meer (stuk voor stuk niet eerder uitgebrachte hyper-exclusieve specials) verstopt de Beer dit jaar in een nostalgische Arcade Game kast; gegarandeerd een feest van herkenning voor iedereen. Dat betekent feitelijk dat er iedere dag een gloednieuw bier wordt ge-released. En de eerste check-in wereldwijd is voor jou. Ofwel iedere dag feest in december.De bieren en scores
Dag Brouwerij Bier Untappd global score Untappd link 1/24 Frau Gruber Home Is Where The Fuckers Ain't 3.9 https://untappd.com/b/fra...the-fuckers-ain-t/6048851 2/24 Stadshaven Brouwerijr Infused Piranha Tripel 3.6 https://untappd.com/b/sta...ed-piranha-tripel/6054608 3/24 The Garden Breweryr Imperial Tonka Bean, Hazelnut & Orange 3.73 https://untappd.com/b/the...-and-orange-stout/6054461 4/24 Uiltje Brewing Companyr Owl Beer in A Box 3.58 https://untappd.com/b/uil...owl-beer-in-a-box/5132224 5/24 Brouwerij Elevenr Beerley Wine 3.57 https://untappd.com/b/brouwerij-eleven-beerley-wine/6058115 6/24 Brewskir Chinook 3.57 https://untappd.com/b/brewski-chinook/5953043 7/24 8/24 9/24 10/24
Dag vier is niet juist, moet deze zijn: Owl Beer in A BoxChristianD schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:42:
Voor degenen die geinteresseerd zijn hier is het Beer In a Box Advent exclusive overzicht tot nu toe:
https://untp.beer/rDz0X
Tsja, dan kun je wel alle reviews en ratings achterwege laten als het gaat om pure objectiviteit. Veel in eten en drinken gaat om beleving, set en setting. Hoe het smaakt is ook belangrijk, maar dat zal ook per persoon nu eenmaal verschillen. Het gemiddelde van al die momentopnames maakt voor mij een goede indicator of iets de moeite waard is of niet.Cartman! schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:54:
[...]
Hoe dan ook, je bewijst mn punt; niet meetbaar, het is een momentopname afhankelijk van heel veel waar t bier een onderdeel van is.
Het is prima dat jij niet aan ratings doet, maar ik vind het voor mezelf leuk om over een rapportcijfer na te denken. Ik heb ook het idee dat ik bijdraag aan andermans proces om hun juiste bier uit te kiezen.
De tags die je kan toevoegen vind ik dan ook een goede toevoeging en wat meer objectief. Zo kan ik direct zien of een bier wat waterig is, of juist een fluwelig mondgevoel heeft.
En door! Ik zie de eerste BA (Chocolade Quadrupel) in mijn Berghoeve doosje klaarliggen. Proost!
Doe het vooral als je er plezier in hebt. Het raten zelf snap ik wel maar ik zie alleen het nut niet van zo fijnmazig kunnen raten vooral. Ik heb dus vaak genoeg aan een tafel gezeten waar dan discussie was of het een 4.6 of 4.7 is - who cares, het is gewoon een heel erg goed bier, geniet ervan.Shrien schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:26:
Het is prima dat jij niet aan ratings doet, maar ik vind het voor mezelf leuk om over een rapportcijfer na te denken. Ik heb ook het idee dat ik bijdraag aan andermans proces om hun juiste bier uit te kiezen.
Wat is het verschil tussen een rating die op een moment geeft, of een bier drinken waarvan je weet dat je die matig, oke of geweldig vindt. Beide keren geef je een waardeoordeel aan het bier.Cartman! schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:59:
[...]
Een discussie of een bier een 4.6 of een 4.7 is,in mijn ogen dan,ook wel erg sneu.Cartman! schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:38:
[...]
Doe het vooral als je er plezier in hebt. Het raten zelf snap ik wel maar ik zie alleen het nut niet van zo fijnmazig kunnen raten vooral. Ik heb dus vaak genoeg aan een tafel gezeten waar dan discussie was of het een 4.6 of 4.7 is - who cares, het is gewoon een heel erg goed bier, geniet ervan.
Ik geef een biertje een cijfer om zelf te kunnen onthouden of ik em nog graag een keer zou willen drinken,of ik er nu 1 of tien euro voor heb betaald.
Nu zal ik eerlijk zijn, hoe meer je van een bepaald soort bier drinkt, kan je ze meer beoordelen binnen die soort, maar ik ben bij mijn quotering gebleven. Mijn hoogste is 4,5 en dat heeft 1 bier. 3,5 is het meeste dat ik al heb uitgedeeld.
Ik shop ook niet met untappd. Ik koop wat ik zie staan, en wat me lekker lijkt, voor een schappelijke prijs.
Ik deel ook elk biertje met mijn vrouw, heb best wat tastings gedaan dit jaar. Gecombineerd met festivals als Tallin craft beer weekend, riga pours en Vilnius beer festival waar de bieren all-in zijn en de servings klein haal ik deze getallen makkelijk. Voor ons is het een hobby, waar we de vakanties combineren met een bierfestival. Gezien de opmerkingen deel ik mijn statistieken maar nietKapitein Merijn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:10:
[...]
Sommige noemen het pochen anderen noemen het een hobby. Ik ken meerdere mensen met +1000 check ins in het jaar dus 500 valt nog best mee. Het gaat hard als je in het weekend een paar biertjes deelt met je vrouw of vrienden, af en toe een bottleshare doet, en regelmatig een festival bezoekt.
Untappd: politrix
Ik zie de cijfers eigenlijk x2.Cartman! schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:59:
[...]
Een 4 is bijv een 8 en 4.75 een 9.5
Denk dat je op die manier het verschil eerder kunt verklaren.
Aangepast. Zie dat er meerdere hem fout hebben ingechecked. Ik had de barcode gescanned, dus ik vermoed dat deze is hergebruikt.Purehz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:18:
[...]
Dag vier is niet juist, moet deze zijn: Owl Beer in A Box
https://untp.beer/rDz0X
bla di bla bla
Nah, dan blijft de vraag staan wat dan t verschil is tussen een 9 en 9.5 of een 10. We gaan er niet uitkomen denk ikDinjesk schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:38:
[...]
Ik zie de cijfers eigenlijk x2.
Een 4 is bijv een 8 en 4.75 een 9.5
Denk dat je op die manier het verschil eerder kunt verklaren.
Klopt iedereen zn eigen. Daarom hecht ik ook totaal geen waarde aan die cijfers op untappd van anderen.Cartman! schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:56:
[...]
Nah, dan blijft de vraag staan wat dan t verschil is tussen een 9 en 9.5 of een 10. We gaan er niet uitkomen denk ik
Ik rate vrij hoog omdat ik gauw tevreden ben en een ander is heel kritisch.
Je bent er maar druk mee.Cartman! schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:56:
[...]
Nah, dan blijft de vraag staan wat dan t verschil is tussen een 9 en 9.5 of een 10. We gaan er niet uitkomen denk ik
In de US geeft men ook weer op een andere manier een oordeel dan wij in NL. Een bier uit US met rating van 4.3+ zegt mij dus zeker niet dat deze beter zal zijn dan een NL bier met 3.5-3.8 ofzo.
Daarbij geeft Untapped ook geen richtlijnen tot zover mij bekend, dus dat betekent vrije keuze in mijn boekje.
Ik beoordeel bieren per soort. Dit omdat ik anders een IPA nooit een heel hoog cijfer zou geven ten opzichte van stijlen die mij meer aanspreken. Maar als ik zin heb in een IPA, dan kan ik wel eenvoudig terugkijken van… welk smaakprofiel spreekt mij het meeste aan?
Een mega goed pils een 2.5 geven want: Pils.. tsja. Prima als je dat wil, maar ik doe dat graag anders.
Daarbij gebruik in Uptapped eigenlijk alleen nog maar voor leuke sociale bijeenkomsten met een speciaalbier erbij, of bij dure bieren of er iets in zit dat mij niet aanstaat (pittig/ pepers/ piney etc.). Dan weet ik vooraf al dat het niets voor mij is.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Juist nietLennnn schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:28:
Je bent er maar druk mee.
1. BADIN – TØNNELAGRA BOÐVIN BOURBON - €7,50 (4,17)
2. AMUNDSEN BREWERY – DESSERT IN A CAN – CHOCOLATE PEANUT BUTTER CARAMEL BROWNIE - €7,00 (4,17)
3. Bronckhorster Barrel-Aged Series No. 35 Quadrupel Jack Daniel's Whiskey - €7,00 (4.18)
4. Wander Beyond – Cellar Series: Imperial Great Rift – Vintage 2021 - €7,50 (4,12)
5. Cervisiam – Old Maple Pecanisher BARREL AGED 4-YEARS OnlyCans - €8,00 (4,20)
6. Salikatt Jungle Factory - New England Double IPA - €7,00 (4,11)
7. Menno Olivier Brewing – Dota - €8,00 (4,00)
Edenaar1 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:53:
De adventkalender van Craftbox valt niet tegen, stoer nog een mooie samenstelling! zie hieronder de eerste 7 dagen;
2. AMUNDSEN BREWERY – DESSERT IN A CAN – CHOCOLATE PEANUT BUTTER CARAMEL BROWNIE - €7,00 (4,17)
3. Bronckhorster Barrel-Aged Series No. 35 Quadrupel Jack Daniel's Whiskey - €7,00 (4.18)
4. Wander Beyond – Cellar Series: Imperial Great Rift – Vintage 2021 - €7,50 (4,12)
De advent van €189,95?Edenaar1 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:53:
De adventkalender van Craftbox valt niet tegen, zie hieronder de eerste 7 dagen;
Die is toch voor iedereen verschillend. Er werd een box samengesteld op basis van je Untappd profiel.Edenaar1 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:53:
De adventkalender van Craftbox valt niet tegen, zie hieronder de eerste 7 dagen;
Dit zijn mijn eerste 7 dagen
- Sibeeria : "I love the smell of Krush in the morning" (4,04) - 6,5€
- Põhjala : "Kamin Cellar Series" (4,15) - 8,35€
- Whiplash "Soon Never Comes" (4,01) - 6,7€
- Garage Beer Co "Lacura" (3,96) - 5,5€
- Outer Range Brewing Rockies/Alps "Sendy" (4,17) - 6€
- Dois Corvos "Loko Mad" (3,92) - 6,66€
- Arpus Brewing Co "TDH Hops x Art #25 Ipa" (4,0) - 4,69€
Klopt maar dan nog, kan het tegenvallen. Is tot nu toe nog niet zo.Arator schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:57:
[...]
Die is toch voor iedereen verschillend. Er werd een box samengesteld op basis van je Untappd profiel.
Dit zijn mijn eerste 7 dagen
Klopt bij jou die app/site met wat info over je biertjes? Bij dag 1 liet de site een andere zien dan erin zat, daarna klopt het wel.Edenaar1 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:53:
De eerste week bij mij:
- Cervisiam - S'morbidly obese BARREL AGED 4-YEARS OnlyCans (4.17)
- Põhjala - Kamin (Cellar Series) (4.15)
- Whiplash - Soon Never Comes (3.92)
- Hop Hooligans - Horns (3.95)
- Frontaal - For the love of hops 'Scarlet' (3.99)
- De Magistraat - Poldermolenaar #8 (3.82)
- ELMELEVEN - Cosmo World (MELT) (4.14)
Bij mij klopt het tot nu.ivo001 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:27:
[...]
Klopt bij jou die app/site met wat info over je biertjes? Bij dag 1 liet de site een andere zien dan erin zat, daarna klopt het wel.
De eerste week bij mij:
- Cervisiam - S'morbidly obese BARREL AGED 4-YEARS OnlyCans (4.17)
- Põhjala - Kamin (Cellar Series) (4.15)
- Whiplash - Soon Never Comes (3.92)
- Hop Hooligans - Horns (3.95)
- Frontaal - For the love of hops 'Scarlet' (3.99)
- De Magistraat - Poldermolenaar #8 (3.82)
- ELMELEVEN - Cosmo World (MELT) (4.14)
Misschien 2 nummers omgewisseld? Of eentje die ontbreekt
Hier ook, alles correct in de app.Arator schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:38:
[...]
Bij mij klopt het tot nu.
Misschien 2 nummers omgewisseld? Of eentje die ontbreekt
Dag | Brouwerij | Bier | Stijl | ABV | Untappd |
1 | Poppels Bryggeri | Winter Warmer 2024 | Winter Warmer | 7.8% | 3.58 |
2 | Struisse brouwers | Octopussy - Black Damnation 2024 | Stout - Russian Imperial | 13% | 4.03 |
3 | Oriel Beer | Quadrupel P.X. Sherry BA | Quadrupel | 11.5% | 4.17 |
4 | Blackout Brewing | Megalovanilla Bourbon BA | Strong Ale - American | 12% | 4.19 |
5 | Buxton x Omnipollo | THE BEER | Stout - Imperial / Double Pastry | 11% | 4.11 |
6 | Blackout Brewing | Insania (Basil Hayden BA) | Stout - Imperial / Double | 15% | 4.25 |
7 | Copenhagen Commons | Wild Zealand | Pale Ale - Other | 6% | 3.39 |
8 | Cycle Brewing Company | Sunday | Barley Wine | 12.5% | 4.34 |
Waarbij dag 8 wel een hele dikke kletser is

Bier fan Fryske grûn!
De bieren en scores
Dag | Brouwerij | Bier | Soort | Untappd global score | Untappd link |
1/24 | Frau Gruber | Home Is Where The Fuckers Ain't | IPA - Tripel | 3.9 | https://untappd.com/b/fra...the-fuckers-ain-t/6048851 |
2/24 | Stadshaven Brouwerij | Infused Piranha Tripel | Belgian Tripel | 3.6 | https://untappd.com/b/sta...ed-piranha-tripel/6054608 |
3/24 | The Garden Breweryr | Imperial Tonka Bean, Hazelnut & Orange | Stout - Imperial Dubbel | 3.73 | https://untappd.com/b/the...-and-orange-stout/6054461 |
4/24 | Uiltje Brewing Company | Beer in A Box | IPA - Other | 3.48 | https://untappd.com/b/uil...any-beer-in-a-box/6079009 |
5/24 | Brouwerij Elevenr | Beerley Wine | Barley Wine | 3.65 | https://untappd.com/b/brouwerij-eleven-beerley-wine/6058115 |
6/24 | Brewski | Chinook | IPA - Imperial Double | 3.53 | https://untappd.com/b/brewski-chinook/5953043 |
7/24 | Van de Streek | Rummybear | Bock - Weizenbock | 3.67 | https://untappd.com/b/vandestreek-bier-rummy-bear/6050325 |
8/24 | The Piggy Brewing | Climax Melody | Tripel IPA | 3.83 | https://untappd.com/b/the...any-climax-melody/6050156 |
9/24 | Walhalla | Oreios | Peated Porter | 3.35 | https://untappd.com/b/wal...roeflokaal-oreios/6040991 |
bla di bla bla
Dit zijn mijn eerste 7 9 dagen
- Vault City Brewing "Casualty of Society" (4,0)
- Birrificio Wild Raccoon "Dolci on Fire" (4,13)
Normaal ook niet van de smoky / peated bieren, vaak regelrecht de gootsteen in.ChristianD schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:44:
Vandaag een Peated Porter. Niet bepaald mijn smaak, maar gelukkig valt de rokerigheid mee. Vind hem alleen wel wat waterig.
Deze viel mij erg mee, wel wat waterig idd.
Filmpje van Walhalla zag ik gisteren al online staan, beetje merkwaardig
Goeie brouwer, zat te twijfelen om in te stappen als alternatief voor de guild. Maar TIPA/QIPA is niet helemaal mijn ding en dat zijn er 3 van de 10. Dan is €60 toch teveel voor wat resteert. Nog maar een maandje wachten dusEdenaar1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:42:
Wat vinden jullie van aankomende Beer in a Box Exclusive box? SUDDEN DEATH BREWING
Bier | Brouwer | Untappd | Style |
Helles | FrauGruber | 3,48 | Lager |
Piranha Tripel | Stadshaven brouwerij | 3,53 | Tripel |
Obala | The Garden Brewery | 3,76 | Pale Ale |
Uiltje wit | Wit | 3,5 | Wheat beer |
Oma Lodewijk | Brouwerij Eleven | 3,46 | Blond |
Swift Haze | Brewski | 3,47 | Pale Ale |
Wittige Weizen | Vanderstreek | 3,42 | Wheat beer |
Carte Blanche | The Piggy Brewing Company | 3,56 | Wheat beer |
Njord | Walhalla | 3,51 | Pale Ale |
Daydream | Lost | 3,91 | NE IPA |
Tot op heden ben ik eigenlijk best teleurgesteld... Veel van hetzelfde, weinig bijzonders, geen specials. Dan zal je zeggen, waarom heb je dan niet de exclusive gekozen? Nou vooral omdat ik ook een moersleutel kalender heb voor de donkere bieren 😉 Maar als ik zie dat in de toegankelijk een 0,33cl blikje zit en in de exclusive een 0,44 special van dezelfde brouwerij voel ik mij toch een beetje bekocht. Zeker omdat deze ook gewoon 100,- kost! De totale verkoopprijs van de bieren tot nu toe is 29,50

Maar goed wie weet maakt de rest van de dagen een hoop goed...

ik ben gestopt met de beer, enerzijds door mijn vorige bericht/ervaring, maar anderzijds ook omdat ik meer lokaal wil kopen. Dat laatste zowel bij de slijter als wel Nederlandse brouwers.Edenaar1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:42:
Wat vinden jullie van aankomende Beer in a Box Exclusive box? SUDDEN DEATH BREWING

Dag 2, 3 en 9 waren bij mij hetzelfde, en nummer 6 heb ik ook gehad, alleen op een andere dag.Arator schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:38:
[...]
Dit zijn mijn eerste 7 9 dagenMijn box valt me tot nu toe niet tegen. De eerste sour vandaag. Hopenlijk kom ik er nog een paar tegen.
- Vault City Brewing "Casualty of Society" (4,0)
- Birrificio Wild Raccoon "Dolci on Fire" (4,13)
Die Dolci on Fire vond ik vooral zuur, en niet echt veel smoothie/pastry. Ik had hem perongeluk bij het uit de doos halen een stukje laten vallen en toen kwam er een gaatje in de zijkant van het blik net boven de bodem.

Prima brouwer, uit voorgaand bericht blijkt dat de inhoud al bekend is, iemand een link? Blijft toch wel een groot minpunt wat mij betreft de website van Beer, kan vaak de info niet vinden, ingelogd lijkt er een soort van website naast de website te zijn. Mailing komt vaker niet aan dan wel.bbunn07 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:15:
[...]
Goeie brouwer, zat te twijfelen om in te stappen als alternatief voor de guild. Maar TIPA/QIPA is niet helemaal mijn ding en dat zijn er 3 van de 10. Dan is €60 toch teveel voor wat resteert. Nog maar een maandje wachten dus
Voor mij was het ook even zoeken, maar inmiddels heb ik het pad gevonden :P:politrix schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:36:
[...]
Prima brouwer, uit voorgaand bericht blijkt dat de inhoud al bekend is, iemand een link? Blijft toch wel een groot minpunt wat mij betreft de website van Beer, kan vaak de info niet vinden, ingelogd lijkt er een soort van website naast de website te zijn. Mailing komt vaker niet aan dan wel.
Beer Club -> Exclusieve -> Meer over deze box: https://www.beerinabox.nl/global/exclusive/global-dec
Inhoud is overigens nog niet tot in detail genoemd:
Klinkt voor mij goed genoeg om het toch nog één keer te proberenSpeciaal voor de bier selecteerden de Duitsers een selectie van 10 zwaargewichten (44cl) om het jaar van de Exclusive Global Club in stijl af te sluiten. Een greep uit de box: een gloednieuwe 14,5% Imperial Stout, een 13% QIPA en twee TIPA's van 11%, een paar doubledryhopped DIPA en ga zo maar door!
[ Voor 27% gewijzigd door Hertog op 10-12-2024 17:44 ]
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Idem hier, sla ook over. Klinkt als een leuke brouwer, maar teveel IPA, niet mijn favoriet.bbunn07 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:15:
[...]
Goeie brouwer, zat te twijfelen om in te stappen als alternatief voor de guild. Maar TIPA/QIPA is niet helemaal mijn ding en dat zijn er 3 van de 10. Dan is €60 toch teveel voor wat resteert. Nog maar een maandje wachten dus
Site van De Beer is wel een drama, als je inlogt en ergens naar toe gaat lijkt het dat je op een andere omgeving komt, daarna ben je weer uitgelogd.
Ach... voor 90,- is hij stukken beter dan de beer-in-a-box van 100,-ArjenIsM3 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:12:
Wat vinden jullie tot nu toe van de Moersleutel advent? Vind hem zelf nogal tegenvallen tot nu toe eigenlijk.
Als je er 180,- voor betaald hebt dan kan ik mij voorstellen dat je wat teleurgesteld bent.
Gemengd gevoel, paar goede rakkers ertussen. Gister de Baklava gedronken. Goed spul!ArjenIsM3 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:12:
Wat vinden jullie tot nu toe van de Moersleutel advent? Vind hem zelf nogal tegenvallen tot nu toe eigenlijk.
Maar mij teveel IPA tot nu toe.
Overigens heb ik ook de exclusive beer in a box. Maar dat is me toch een aanfluiting..
Wat had je precies verwacht?ArjenIsM3 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:12:
De core range zit er altijd in, dus de motorolie en macaroon machine kunnen we sowieso nog verwachten. Daarnaast 4 BA's waarvan ee nu 1 geweest is. En de rest dikke zware beukers (nu 4 van gehad) en IPA's (nu 2 dipa's en 1 neipa gehad).
Lijkt mij redelijk in de lijn der verwachting eerlijk gezegd
Klinkt heftig.. wat gaat er mis?Edenaar1 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:15:
[...]
Overigens heb ik ook de exclusive beer in a box. Maar dat is me toch een aanfluiting..
bbunn07 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:20:
[...]
Wat had je precies verwacht?
De core range zit er altijd in, dus de motorolie, fruit bomb en macaroon machine kunnen we nog wel verwachten. Daarnaast 4 BA's waarvan ee nu 1 geweest is. En de rest dikke zware beukers (nu 4 van gehad) en IPA's (nu 2 dipa's en 1 neipa gehad).
We zijn bijna op de helft, dus wellicht worden we nog verrast. maar nog niet echt wat bijzonders in de box. Veel IPA in de box. En een biertje van Brouwerij Eleven of stadsbrouwerij stadshaven word ik niet echt gelukkig in een exclusieve box.
Maar mischien ben ik wel een azijnzeiker en wat te kritisch 😜
Over pakket van craftbox, alleen maar lof !
ik heb niet de exclusive, maar de toegankelijke versie en gister mijn review daarvan gegeven: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/80987798#80987798
het is vandaag niet beter geworden met een "Jopen - Bok" van 2,30 bij de AH
En vergeet de Indulgence niet die er nog aan zit te komenbbunn07 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:20:
[...]
De core range zit er altijd in, dus de motorolie en macaroon machine kunnen we sowieso nog verwachten. Daarnaast 4 BA's waarvan ee nu 1 geweest is. En de rest dikke zware beukers (nu 4 van gehad) en IPA's (nu 2 dipa's en 1 neipa gehad).
Vind hem tot nu toe niet tegenvallen.
Vooral dat er tot nu toe wat meer balans/evenwicht zit tussen de "zware beukers" en de IPA varianten stemt mij blij
Eric, Signing off !!
Heb de volledige inhoud van de Beer exclusive al gezien, doos leek nat dus heb hem in een andere doos over gezet, ben bang dat je teleurgesteld blijft. Twijfel een beetje wat ik er van vind, weet dat ik redelijk verwend ben met bijvoorbeeld recentelijk een bierreis van een weekje naar Estland. Puur kijkend naar inhoud en prijs denk ik dat de Beer exclusive negatief uitkomt.Edenaar1 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:39:
[...]
We zijn bijna op de helft, dus wellicht worden we nog verrast. maar nog niet echt wat bijzonders in de box. Veel IPA in de box. En een biertje van Brouwerij Eleven of stadsbrouwerij stadshaven word ik niet echt gelukkig in een exclusieve box.
Tot nu toe prima!ArjenIsM3 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:12:
Maar ik heb er pas 3 gehad. Bij die 3 zelfs meteen een 5/5 uitgedeeld.
Blij dat ik dit jaar maar één advent heb. En zelfs die kan ik nog niet bijna bijhouden.

Volgens mij moet je een adventskalender vooral kopen omdat je het als een leuke verrassing ziet en niet als goede deal.
*overigens ben ik wel tevreden met de kalender van mr hop, gevarieerd en prijstechnisch ook in orde (of haal ik met dit laatste mijn eigen opmerking onderuit;))
Aan de andere kant, zo'n verkoper kan hier wel volume op draaien. Van elk biertje een vast aantal inkopen en zeker als het meerdere van dezelfde brouwerij zijn. Zo'n kalender zou in ieder geval niet duurder mogen zijn dan alles los kopen zou ik zeggen. Misschien een paar euro voor zo'n kartonnen doos maar dan ben je er wel.brukskeluuk schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:01:
Ik denk dat veel mensen uitgaan van een korting op de bieren in de advent, maar er zit natuurlijk ook geld in de verpakking en de selectie van bieren.
Volgens mij moet je een adventskalender vooral kopen omdat je het als een leuke verrassing ziet en niet als goede deal.
*overigens ben ik wel tevreden met de kalender van mr hop, gevarieerd en prijstechnisch ook in orde (of haal ik met dit laatste mijn eigen opmerking onderuit;))
Ik vind het zelf vooral jammer als ik bier aantref dat ook gewoon in de supermarkt staat zoals Stadshaven, Jopen of Uiltje. Ik zou juist bieren willen die je niet snel zelf kan vinden van of hele kleine brouwerijen of uit landen waar wij niet snel van importeren.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Eens hoor, de inhoud moet wel anders zijn dan normaal, anders is er ook geen lol aan;)Tsurany schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:27:
[...]
Aan de andere kant, zo'n verkoper kan hier wel volume op draaien. Van elk biertje een vast aantal inkopen en zeker als het meerdere van dezelfde brouwerij zijn. Zo'n kalender zou in ieder geval niet duurder mogen zijn dan alles los kopen zou ik zeggen. Misschien een paar euro voor zo'n kartonnen doos maar dan ben je er wel.
Ik vind het zelf vooral jammer als ik bier aantref dat ook gewoon in de supermarkt staat zoals Stadshaven, Jopen of Uiltje. Ik zou juist bieren willen die je niet snel zelf kan vinden van of hele kleine brouwerijen of uit landen waar wij niet snel van importeren.
Vind de bieren an sich gewoon niet zo denderend. Die barcode vond ik de slechtste barcode tot nu toe. Wat IPAs, nog niet allemaal gehad maar vast prima, verder wat zoete stouts die niet zo mijn ding zijn en wat aparte soorten zoals die van vandaag. Maar gedroogd fruit is ook niet mijn ding.bbunn07 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:20:
[...]
Ik heb nog niets open gehad, ondanks 2 adventsdozen. Wellicht dit weekend eens gaan proeven.ArjenIsM3 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:12:
ik vind het altijd wel leuk, je krijgt in november je guild doos en dan een maand later alweer de adventsdoos. Tuurlijk betaal je ervoor, maar het voelt heel luxe.
De standaard producten zijn prima lekker, maar daar koop ik eigenlijk de doos niet voor.
Nee.. keuze in verband met gezondheid, willen afvallen en een aanvullende hobby die erg kostbaar blijkt te zijn (boardgames) die erbij is gekomen recent. Keuzes maken…
Door alle overdadige luxe ben ik daarnaast ook weer de eenvoud van reguliere kwaliteit bieren gaan (her)waarderen (bijvoorbeeld een La Trappe Quadruppel of in de zomer een Vedett Extra Wit). Scheelt aanzienlijk in de portemonnee en dan is een dikke kneiter van een Rum BA whatever ook weer wat specialer.
Ik zal hoe dan ook mooie releases meepakken, maar dan als ik het tegenkom, niet ernaar op zoek gaan dus.
*time will tell of ik dat ga volhouden, maar toch 😅
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Als je een hi had verwacht met alleen stouts barleys en sporters etc dan heb je met de exclusieve Beer in a box een verkeerde keuze gemaakt überhaupt al. Dat is al jaren niet een box met dat soort spul. Wel allemaal unieke check ins, maar goed dat was de reden waarom ik hem niet nam ook na 3 keer dat gezien te hebben.Edenaar1 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:39:
[...]
@-Jaap-io ja heb ook beer in box opgezegd. En bij Brewhunter doe ik 1 bestelling en niet meer, want wederom alle biertjes uitgesteld in mijn winkelmand. Deze zouden eind November al binnen zij wordt nu eind December. Gaat mijn plan van mooie biertjes voor Kerst.. Al met al weer bestellen bij de lokale Mitra en Little Beershop, mijn oude lokale winkel dus helaas nu 50km rijden

Untappd: Louwke80
Ook niet door gebrek aan kwaliteit, al had ik op een gegeven moment wel het gevoel dat de stouts allemaal op elkaar gingen lijken.
Ik betrapte mezelf er ook op dat ik minder bieren van andere brouwerijen kocht of bestelde vanwege de Guild.
Heb nu 66 (unieke) bieren in mijn koelkast staan, waarvan 44 blikken Moersleutel. Nog los van de 14 Indulgence flessen die ik ook nog heb staan.
Dus het wordt tijd om mijn bier-horizon weer eens wat te gaan verbreden. Denk ook niet dat ik snel weer iets van een bier abonnement zal nemen. Vind het veel leuker om op z'n tijd weer eens bij een bier speciaalzaak naar binnen te lopen om daar een mooie verzameling bieren te kopen.
Eric, Signing off !!

Dag | Brouwerij | Bier | Stijl | ABV | Untappd |
1 | Poppels Bryggeri | Winter Warmer 2024 | Winter Warmer | 7.8% | 3.58 |
2 | Struisse brouwers | Octopussy - Black Damnation 2024 | Stout - Russian Imperial | 13% | 4.03 |
3 | Oriel Beer | Quadrupel P.X. Sherry BA | Quadrupel | 11.5% | 4.17 |
4 | Blackout Brewing | Megalovanilla Bourbon BA | Strong Ale - American | 12% | 4.19 |
5 | Buxton x Omnipollo | THE BEER | Stout - Imperial / Double Pastry | 11% | 4.11 |
6 | Blackout Brewing | Insania (Basil Hayden BA) | Stout - Imperial / Double | 15% | 4.25 |
7 | Copenhagen Commons | Wild Zealand | Pale Ale - Other | 6% | 3.39 |
8 | Cycle Brewing Company | Sunday | Barley Wine | 12.5% | 4.34 |
9 | Enigma | Tamera | Belgian Tripel | 9% | 3.56 |
10 | Puhaste Brewery | Silver Series Ankou Whiskey BA | Stout - Imperial / Double | 13.9% | 4.37 |
11 | Van Moll / Lupulus | La Nuit Americaine | Porter - Imperial / Double | 9.3% | 3.87 |
12 | Dois Corvos | High Five | Stout - Imperial / Double | 10.5% | 4.09 |
Bier fan Fryske grûn!