Uiteindelijk dus netjes geleverd voor 1 decemberEric H schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:44:
Als het goed is kan ik mijn adventkalender van Moersleutel morgen ophalen bij het DHL punt.
Zou het dan eindelijk…. ;-)
De Bubbermannen zijn binnen, mooie flessen hoor!
Dat is te zien op marktplaats. Wel heftig, 35 tot 40 vraagprijs. Spijtig dit. Dat je er teveel hebt en er op die manier vanaf wilt is prima, en paar euro voor de moeite. Maar dubbele van de vraagprijs...Gelukkig dat het over 2 jaar anders wordt georganiseerd, max 2 per persoon zou mooi zijn.bbunn07 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:00:
De Bubbermannen zijn binnen, mooie flessen hoor!
18 stuks uit de US, voor een zacht prijsje. Wel wat ouder maar voor die prijs...:
https://shop.beerinabox.n...b904185&mc_eid=2f9f6ab17c
[ Voor 10% gewijzigd door Wren op 29-11-2024 15:27 ]
Kortingscode: nieuwsbrief geeft nog 1,50 korting op de bestelling. Deze box is bijna dezelfde als die in september populair was maar dan nog eens 20 euro goedkoper.Wren schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:25:
18 stuks uit de US, voor een zacht prijsje. Wel wat ouder maar voor die prijs...:
New old stock van Beer Republic denk ik. Want ik heb letterlijk alle 18 bieren uit dit pakket op. Kan niet anders dan dat dit een rebranded Hopcrusher box is.Wren schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:25:
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
En alweer uitverkocht ... Had er nog graag eentje willen hebben voor die prijs
BLACKFRIDAY2024 gaf nog iets meer kortingEr1k989 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:29:
[...]
Kortingscode: nieuwsbrief geeft nog 1,50 korting op de bestelling. Deze box is bijna dezelfde als die in september populair was maar dan nog eens 20 euro goedkoper.
Dit is de box die begin dit jaar via untappd en dare to drink different te krijgen wasDexterDee schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:43:
[...]
New old stock van Beer Republic denk ik. Want ik heb letterlijk alle 18 bieren uit dit pakket op. Kan niet anders dan dat dit een rebranded Hopcrusher box is.
gewoon melden die advertentiesbrukskeluuk schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:20:
[...]
Dat is te zien op marktplaats. Wel heftig, 35 tot 40 vraagprijs. Spijtig dit. Dat je er teveel hebt en er op die manier vanaf wilt is prima, en paar euro voor de moeite. Maar dubbele van de vraagprijs...Gelukkig dat het over 2 jaar anders wordt georganiseerd, max 2 per persoon zou mooi zijn.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Enig idee wat toen de prijs was ?Dinjesk schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:04:
[...]
Dit is de box die begin dit jaar via untappd en dare to drink different te krijgen was
Aanbieding werd op1 juni gepubliceerd door Untappd VOor 150 euro per doos.
En op 1 sept ook al bij beerinabox voor €59,95
Ben benieuwd of ze nu nog drinkbaar zijn.Dinjesk schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:21:
[...]
Aanbieding werd op1 juni gepubliceerd door Untappd VOor 150 euro per doos.
En op 1 sept ook al bij beerinabox voor €59,95
Haha ook gedaan, fck die scalpers-Jaap-io schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:06:
[...]
gewoon melden die advertentiesze zijn in strijd met de regels van marktplaats >15% alcohol
Ik weet niet of je DHL kan toeschrijven aan Moersleutel. Die maken er op dit moment echt een potje van. Meerdere bestellingen op dit moment van mij die niet of vertraagd worden uitgeleverd.Wren schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:58:
[...]
Bij mij ook dubbel afgeschreven,geen reactie op mijn mail en nog niet eens een dhl melding, het kan nog amateuristischer
Ik heb zelf deze week de adventkalender van Moersleutel toch maar besteld. Hele jaar geen guild-lid geweest dus wel zin om weer een flink aantal lekkere moersleutel bieren naar binnen te werken deze koude winterdagen.
Jammer dat zaken zoals de PlayStation 5 Pro Limited Edition geen 18% Alchohol bevatten 😂
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Denk dat je het antwoord al weet.
Toen ik er 60 euro voor betaalde waren ze al niet geweldig meer.
Untappd: Kapitein_Merijn
Het wisselt heel erg met oudere IPA's vind ik. Geen idee waar het aan ligt dat sommige na een half jaar al naar karton smaken en andere na een jaar nog prima zijn.Kapitein Merijn schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:18:
[...]
Denk dat je het antwoord al weet.
Toen ik er 60 euro voor betaalde waren ze al niet geweldig meer.
Al lijkt me dit zo oud dat alles wel matig is geworden ja.
Nou, ik was speciaal in de middag naar huis gereden vanuit werk omdat het pakket tussen 13:15-15:45 geleverd zou worden. Dit werd niet gehaald door PostNL, maar ze zouden proberen nog voor 22:00 langs te komen. Inmiddels is het weer geupdate naar bezorgmoment niet gehaald, en dat ik de track & trace in de gaten moet houden voor een nieuw bezorgmomentivo001 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:40:
[...]
Yes! Wordt morgenmiddag geleverd via PostNL.

Altijd fijn dat postnl. Maar goed Black Friday werkt niet mee. Hoorde van de vrouw dst het kneiter druk was op het pakket punt in de buurt.
Maar dat verzamelen van inschrijving en gaat snel bij Brewhunter, maar daadwerkelijk 80 euro in het mandje duurt ff zeg. Had gehoopt een mooi pakketje te hebben voor de kerst 🙃
Maar dat verzamelen van inschrijving en gaat snel bij Brewhunter, maar daadwerkelijk 80 euro in het mandje duurt ff zeg. Had gehoopt een mooi pakketje te hebben voor de kerst 🙃
Untappd: Louwke80
Ja.. had gister ook nog een pakketje besteld bij Hops&Hopes (Seven IslandLouwke schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:41:
Altijd fijn dat postnl. Maar goed Black Friday werkt niet mee. Hoorde van de vrouw dst het kneiter druk was op het pakket punt in de buurt.

En toen ik bij het pakketpunt kwam om de Bubberman te halen, zei de vrouw daar ook al dat er alleen van DHL al 200 pakketten lagen
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Bier fan Fryske grûn!
Mooie bieren maar wat is nu de meerwaarde van Brewhunter?iruy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:57:
Het duurde even, maar mijn eerste bestellinkje bij de BrewHunter is eindelijk binnen![]()
[Afbeelding]
De meeste bieren op de foto zijn toch breed beschikbaar?
Dat laatste klopt inderdaad.Kapitein Merijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:28:
[...]
Mooie bieren maar wat is nu de meerwaarde van Brewhunter?
De discussie over de meerwaarde ervan is hier vorige week nog gevoerd. Voor mij persoonlijk heeft het ook niet per sé meerwaarde. Ik ben uit nieuwsgierigheid gewoon begonnen met m'n mandje te vullen en dan ontkom je er in principe niet meer aan 😀
Heb nu nog 20 bieren in mijn mandje, waarvan het merendeel nog niet leverbaar is. Daar laat ik het voorlopig dan ook even bij.
Untappd : YuriEhv
Dat valt te bezien… niet alles doorgenomen maar ik kwam herroepingsrecht tegen in de voorwaarden. Het is en blijft kopen op afstand natuurlijk.iruy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:04:
[...]
Ik ben uit nieuwsgierigheid gewoon begonnen met m'n mandje te vullen en dan ontkom je er in principe niet meer aan 😀
Hier thuis recent afgesproken dat ik het zware en dure spul wat minder ga afnemen. Moersleutel abonnement ga ik heroverwegen om die reden. Maar tsja… dan is dat Brewhunter gebeuren niet heel handig natuurlijk.
Al met al: ik heb mijn account verwijderd. Enerzijds omdat ik nieuwsgierig was hoe dat zou werken met en bestelbare hoeveelheid bier, anderzijds was ik zeker niet van plan deze route te kiezen maar tsja, minder bier gaan drinken en dan €100 bestellen is niet heel geloofwaardig..
Als ze me zouden benaderen om het alsnog af te nemen prima. Ik had een opmerking bij het verwijderen verwacht van hey uhm.. je hebt nog wat te bestellen open staan.. maar niets. Geeneens een e-mail met bevestiging dat mijn account verwijderd is.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Tjah....ik snap de hele buzz ook niet. Alle bieren zijn breed beschikbaar. En dan moet je ook nog eens hopen dat je uitgeloot wordt voor bepaalde bieren. Wat een gedoe.Kapitein Merijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:28:
[...]
Mooie bieren maar wat is nu de meerwaarde van Brewhunter?
Ik bestel wel gewoon ergens, of ga bij de lokale slijter langs.
die is altijd dikke primaAngelDust schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:26:
[Afbeelding]
#jaarlijksetraditie
[Afbeelding]
En vanmorgen de adventkalender opgehaald
:strip_exif()/f/image/gaK4SqFBN1t1ylznRQYbzf8Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze was apart zeg, een zoute stout, moet zeggen erg verrast!
En mijn aftelkalender is nu ook onderweg. Benieuwd wat Little Beershop in elkaar gedraaid heeft. Zag een aantal dingen voorbij komen, zo zijn ze in Brussel geweest en alles van kleinere brouwers die normaal niet snel leveren aan winkels. Erg benieuwd!
Grappig om te zien dat ik geen enkele van die biertjes besteld heb bij ze. Mooi verschil in smaken dus 👍iruy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:57:
Het duurde even, maar mijn eerste bestellinkje bij de BrewHunter is eindelijk binnen![]()
[Afbeelding]
Zo! De eerste uit De Moersleutel kalender valt alvast niet tegen! Ik heb hem gewoon uitgepakt overigens.. niet van plan dagelijks wat te drinken ofzo. Ook niet echt een plek om hem neer te zetten. Niet echt gekeken naar de complete inhoud, maar de eerste is iets wat voorstelbaar wat soort, maar heeft me wel verrast wat smaak betreft!
Als je dat bier nu invoert op untappd, krijg je ook een spoiler alert.Thalaron schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:22:
Zo! De eerste uit De Moersleutel kalender valt alvast niet tegen! Ik heb hem gewoon uitgepakt overigens.. niet van plan dagelijks wat te drinken ofzo. Ook niet echt een plek om hem neer te zetten. Niet echt gekeken naar de complete inhoud, maar de eerste is iets wat voorstelbaar wat soort, maar heeft me wel verrast wat smaak betreft!
spoiler:
:strip_exif()/f/image/kXJAfDfiLDcYeHib1SqqBAX7.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Net het eerste bier opengemaakt uit de beer in a box advent exclusive. Ik heb de qr code op de doos gescanned, de mybeer app gekoppelt aan mijn account, maar ik zie nergens een link naar informatie/informatie over het bier.
Werkt bij anderen op het forum wel goed?
bla di bla bla
Idd werkt hier ook niet goed. Zie wel informatie, an tweetal bieren.. waarschijnlijk ook van de standaard advent editie terwijl ik exclusive alleen heb. Wil inloggen met account, zegt wachtwoord niet te herkennen, terwijl wanneer ik inlog op beerinabox site doet precies hetzelfde het wel 😅ChristianD schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:26:
Net het eerste bier opengemaakt uit de beer in a box advent exclusive. Ik heb de qr code op de doos gescanned, de mybeer app gekoppelt aan mijn account, maar ik zie nergens een link naar informatie/informatie over het bier.
Ik trek net vakje 1 open en daar rolt iets heel anders uit, barcode door untappd en blijkt dat mijn vakje 1 bier #24 bevat, met andere woorden de bovenkant van de doos is er andersom opgegaanArator schreef op zondag 1 december 2024 @ 00:32:
[...]
Als je dat bier nu invoert op untappd, krijg je ook een spoiler alert.
[Afbeelding]
Edit: typo
Untappd: politrix
Had precies hetzelfde aanmeldings probleem. Deed een wachtwoord reset naar precies hetzelfde wachtwoord en toen kon ik opeens wel inloggen in de beer app.Edenaar1 schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:06:
[...]
Idd werkt hier ook niet goed. Zie wel informatie, an tweetal bieren.. waarschijnlijk ook van de standaard advent editie terwijl ik exclusive alleen heb. Wil inloggen met account, zegt wachtwoord niet te herkennen, terwijl wanneer ik inlog op beerinabox site doet precies hetzelfde het wel 😅
bla di bla bla
Vreemd. Maar top dat het gelukt is!ChristianD schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:36:
[...]
Had precies hetzelfde aanmeldings probleem. Deed een wachtwoord reset naar precies hetzelfde wachtwoord en toen kon ik opeens wel inloggen in de beer app.
Hier werkt het nog niet.. ik ontvang mail van wachtwoord reset niet..
Dat is wel een heftige voor de zondagavondThalaron schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:22:
spoiler:
Lijkt er alleen op dat het mybeer app account niet juist aan de website beerinabox.nl account goed gekoppelt is. Hierdoor waarschijnlijk ook geen registratie van de advent exclusive en dus geen info/filmpjesEdenaar1 schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:57:
[...]
Vreemd. Maar top dat het gelukt is!![]()
Hier werkt het nog niet.. ik ontvang mail van wachtwoord reset niet..
Je zou verwachten dat ze dit toch ruim voor 1 december hadden doorgetest.
bla di bla bla
Ben best tevreden met Beer in a Box maar ik gun ze iemand die wat meer verstand heeft van websites/accounts/koppelingen. Niet alleen bij deze koppeling, maar het gaat op veel digitale fronten niet soepel bij ze.ChristianD schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:45:
[...]
Lijkt er alleen op dat het mybeer app account niet juist aan de website beerinabox.nl account goed gekoppelt is. Hierdoor waarschijnlijk ook geen registratie van de advent exclusive en dus geen info/filmpjes
Untappd: politrix
Ik heb mijn account niet gekoppeld, maar ik kan toch de info opvragen van het bier van vandaagChristianD schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:45:
[...]
Lijkt er alleen op dat het mybeer app account niet juist aan de website beerinabox.nl account goed gekoppelt is. Hierdoor waarschijnlijk ook geen registratie van de advent exclusive en dus geen info/filmpjes
Dat was mijn probleem vorig jaar ook met moersleutel, zat toen een keer op een dinsdag een BA van 14% in ofzo…Blik1984 schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:16:
[...]
Dat is wel een heftige voor de zondagavond
Ik snap ook niet goed waar de rest het over heeft. Je hoeft toch niet ingelogd te zijn om het filmpje te kunnen zien en het (summiere) stukje tekst te kunnen lezen?Brinkiewestland schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:20:
[...]
Ik heb mijn account niet gekoppeld, maar ik kan toch de info opvragen van het bier van vandaag
Je hoeft inderdaad geen account te hebben.
Wat in dan wel jammer vindt is dat de nieuwe content niet om 00:00 online staat. Zie trouwens het nieuwe filmpje wel al erop staan.
Dit jaar weer de exclusieve box van de Beer en een box van Hellobier.
Wat in dan wel jammer vindt is dat de nieuwe content niet om 00:00 online staat. Zie trouwens het nieuwe filmpje wel al erop staan.
Dit jaar weer de exclusieve box van de Beer en een box van Hellobier.
Vandaag de 4 proeftuin vatgerijpt bieren van HJ binnen gekregen.
Gaan rondom kerst open (1 op 18-12, mijn verjaardag) overige 3 met de kerstdagen denk ik. Of misschien dat ik er 1 langer laat liggen. Even kijken.
Ben heel benieuwd.
Ik twijfel nog steeds over een proeftuin abonnement. Vind het wel erg prijzig. Nu €135,- voor 4 flessen en 2 glazen. Vorig jaar de brut editie gekocht
Zo steeds 1 speciale versie per jaar heeft ook wel iets eigenlijk.
Mensen hier met proeftuin abonnement en tevreden ermee? Aanrader of afrader?
Gaan rondom kerst open (1 op 18-12, mijn verjaardag) overige 3 met de kerstdagen denk ik. Of misschien dat ik er 1 langer laat liggen. Even kijken.
Ben heel benieuwd.
Ik twijfel nog steeds over een proeftuin abonnement. Vind het wel erg prijzig. Nu €135,- voor 4 flessen en 2 glazen. Vorig jaar de brut editie gekocht
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Het kan blijkbaar inderdaad zonder account. Zag initieel alleen niet de adventkalender 2024 optie staan.Stevie-P schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:35:
[...]
Ik snap ook niet goed waar de rest het over heeft. Je hoeft toch niet ingelogd te zijn om het filmpje te kunnen zien en het (summiere) stukje tekst te kunnen lezen?
bla di bla bla
Ik heb zelf uiteindelijk opgezegd omdat ik 3 kruikjes van hetzelfde bier niet erg ideaal vond.. heb dan liever 3 verschillende bieren. En de bieren waren ook niet echt heel speciaal, maar dat is een kwestie van smaakDennis1812 schreef op maandag 2 december 2024 @ 01:09:
Vandaag de 4 proeftuin vatgerijpt bieren van HJ binnen gekregen.
Ben heel benieuwd.
Deze had ik nog nooit gezien maar vond het toch grappig. Ken het bier vooral vanuit de Lidl;
https://www.vansteenberge...e-prestige-laphroaig-75cl
Hoe is het bij die te doen met de alcohol smaak? Ik zag ze voorbij komen en heb ze maar overgeslagen omdat ik dacht dat ze niet te drinken zouden zijn.WorstCaseOfZen schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:19:
[Afbeelding]
Het is even wennen en kleine sipjes, maar deze mag er zijn. Wel 28%
Zo had ik 2 jaar geleden in mijn advent deze Sorbet Limoncello van To Ol maar dit was totaal niet te doen en slechts 20%
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Afgelopen weekend een bierproeverijtje gehad, o.a. een lekkere Artemis Keiler gehad.
Die gaat op de bestel-lijst
Die gaat op de bestel-lijst
Anjunabeats
Tja, ik ben ook wel fan van Ierse/Schotse sterke dranken. En zo drink ik deze ook. Heb 'm verdeeld over twee avonden, want je voelt deze wel. Maar het is anders dan anders, en eigenlijk moet je dit geen bier meer willen noemen. Leuk voor de ervaring. Heb nog 2 stuks staan die ik voor kerstavond bewaar met familie.Salv schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:20:
[...]
Hoe is het bij die te doen met de alcohol smaak? Ik zag ze voorbij komen en heb ze maar overgeslagen omdat ik dacht dat ze niet te drinken zouden zijn.
Zo had ik 2 jaar geleden in mijn advent deze Sorbet Limoncello van To Ol maar dit was totaal niet te doen en slechts 20%
Ik vond het prijzig voor wat je krijgt. Alhoewel het meestal lekker bier is drink je wel elke keer hetzelfde bier, je krijgt toch drie kruikjes, en heb je niet met elk glas een nieuwe smaak te pakken. Voor hetzelfde bedrag kan je leukere abonnementen vinden.Dennis1812 schreef op maandag 2 december 2024 @ 01:09:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Waarom niet, whisky van 40+ % gaat toch ook prima. al zal bij veel merken de smaak zwaar onderuit gaan door de alcohol. Ik ken best wel een paar zware eisbocks met veel alcohol die ook nog een prima smaak hebben maar wel heel sterk vaak.Salv schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:20:
[...]
Hoe is het bij die te doen met de alcohol smaak? Ik zag ze voorbij komen en heb ze maar overgeslagen omdat ik dacht dat ze niet te drinken zouden zijn.
Het is dat ik geen whisky fan ben, dus misschien is niet iets voor mij. Heb hun iced versies van 16-18 procent ook gedronken en sommige waren ook nog goed van smaak. Maar bij hogere heb ik altijd een veel te sterke alcohol geur en gevoel waar de smaak dus inderdaad bijna totaal weg is.Bvanham schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:34:
[...]
Waarom niet, whisky van 40+ % gaat toch ook prima. al zal bij veel merken de smaak zwaar onderuit gaan door de alcohol. Ik ken best wel een paar zware eisbocks met veel alcohol die ook nog een prima smaak hebben maar wel heel sterk vaak.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ik heb al twee keer laten leveren en heb nog steeds voor 100 piek in m'n winkelmandje staanivo001 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 01:24:
Inmiddels mijn eerste bestelling bij BrewHunter in ontvangst kunnen nemen. Voorlopig geen dorst 😅

#fml
Fuck My Liver?DexterDee schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:16:
[...]
Ik heb al twee keer laten leveren en heb nog steeds voor 100 piek in m'n winkelmandje staan![]()
#fml
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Als je van rokerige whiskey afdronk houdt dan is dit een fantastisch bier voor je. Verder zacht en vol van smaak zoals je van een Gulden Draak gewend bent.El Capitan schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:48:
Deze had ik nog nooit gezien maar vond het toch grappig. Ken het bier vooral vanuit de Lidl;
Zelf ben ik er geen fan van en bestel/drink hem niet nog een tweede keer.
My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing
Mederij Marcusivo001 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 01:24:
Inmiddels mijn eerste bestelling bij BrewHunter in ontvangst kunnen nemen. Voorlopig geen dorst 😅
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben heel benieuwd hoe de variant met pepers je bevalt.
Bij mij zit er ook nog €170 in, waarvan €75 verzendklaarDexterDee schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:16:
[...]
Ik heb al twee keer laten leveren en heb nog steeds voor 100 piek in m'n winkelmandje staan![]()
#fml

De Chili Peper Mede 2022 en de Reaper Mede #3 2022 heb ik beide een 4.0 gegeven, dus heb goede verwachtingen. En 4 vrienden van mij hebben deze al gedronken en daar staat die op 4.69 gemiddeld bijKapitein Merijn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:57:
[...]
Mederij Marcus![]()
[ Voor 41% gewijzigd door ivo001 op 03-12-2024 11:16 ]
Nou, welkom bij club FOMO dan maarivo001 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:12:
Bij mij zit er ook nog €170 in, waarvan €75 verzendklaar
Trippels van brouwerij t Roesje nu tegen inkoopprijs. Datum tot 4 januari.
6 flesjes voor 7.80.
https://www.roesjebier.nl/webshop/Tripel-c141088677
6 flesjes voor 7.80.
https://www.roesjebier.nl/webshop/Tripel-c141088677
ik zit over hetzelfde te dubben. Een maat van me is gek van de proeftuin en het is lekker, maar ik weet niet of ik het het waard vind.Tsurany schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:52:
[...]
Ik vond het prijzig voor wat je krijgt. Alhoewel het meestal lekker bier is drink je wel elke keer hetzelfde bier, je krijgt toch drie kruikjes, en heb je niet met elk glas een nieuwe smaak te pakken. Voor hetzelfde bedrag kan je leukere abonnementen vinden.
Hij neemt binnenkort 4 flessen voor me mee, dan kan ik kijken of ik het mijn zuurverdiende centen waard vind.
Ik ken Gulden draad vooral als bruine suiker met veel alcohol. Op mijn 18e ofzo vond ik het prachtig nadat ik Grolsch Kanon ontgroeid was (Theck88 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:41:
[...]
Als je van rokerige whiskey afdronk houdt dan is dit een fantastisch bier voor je. Verder zacht en vol van smaak zoals je van een Gulden Draak gewend bent.
Zelf ben ik er geen fan van en bestel/drink hem niet nog een tweede keer.

Dat massief zoete kunnen ze deels verhelpen door vat-lagering maar ik heb wel wat reserveringen, lees graag hier hoe hij was.
Ik heb dit jaar 2 Moersleutel boxen en een box van Jopen (met nog wat oude meesterstukken erbij). Voorlopig genoeg booze hier.
Ik vind dit ook echt heerlijke drankjes. Waarom kun je dit eigenlijk inchecken bij Untappd? Het is toch geen bier?Kapitein Merijn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:57:
[...]
Mederij Marcus![]()
Goede gast trouwens, die Marcus. Komt hier uit de buurt. Ben je bij Brewhunter veel goedkoper uit dan wanneer je het bij Marcus zelf zou kopen? Deze variant is bij hem 18,50.
Ik heb de set vatgerijpt nu besteld. Die kwam ook voor publiek beschikbaar.Boudewijn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:31:
[...]
ik zit over hetzelfde te dubben. Een maat van me is gek van de proeftuin en het is lekker, maar ik weet niet of ik het het waard vind.
Hij neemt binnenkort 4 flessen voor me mee, dan kan ik kijken of ik het mijn zuurverdiende centen waard vind.
Maar "de gouden raad" en de winterbieren van vorig jaar zagen er wel erg goed uit.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Kan je niet van hem elke keer een fles overnemen? Zo'n abonnement lijkt me een stuk handiger als je het met 2 of 3 man kan delen, dan is het wel een leuke ervaring.Boudewijn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:31:
[...]
ik zit over hetzelfde te dubben. Een maat van me is gek van de proeftuin en het is lekker, maar ik weet niet of ik het het waard vind.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heh dat is stiekem wel een goed idee.Tsurany schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:07:
[...]
Kan je niet van hem elke keer een fles overnemen? Zo'n abonnement lijkt me een stuk handiger als je het met 2 of 3 man kan delen, dan is het wel een leuke ervaring.
Dag | Brouwerij | Bier | Stijl | ABV | Untappd |
1 | Poppels Bryggeri | Winter Warmer 2024 | Winter Warmer | 7.8% | 3.58 |
2 | Struisse brouwers | Octopussy - Black Damnation 2024 | Stout - Russian Imperial | 13% | 4.03 |
3 | Oriel Beer | Quadrupel P.X. Sherry BA | Quadrupel | 11.5% | 4.17 |
4 | Blackout Brewing | Megalovanilla Bourbon BA | Strong Ale - American | 12% | 4.19 |
Dag 1 t/m 4
Bier fan Fryske grûn!
Al een hele dikke box. En wat moest je betalen voor de kalender als ik mag vragen? Wel serieuze bieren hoorAngelDust schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:51:
Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd 1 Poppels Bryggeri Winter Warmer 2024 Winter Warmer 7.8% 3.58 2 Struisse brouwers Octopussy - Black Damnation 2024 Stout - Russian Imperial 13% 4.03 3 Oriel Beer Quadrupel P.X. Sherry BA Quadrupel 11.5% 4.17 4 Blackout Brewing Megalovanilla Bourbon BA Strong Ale - American 12% 4.19
Dag 1 t/m 4
Geen idee.. collega van me regelt datEdenaar1 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:53:
[...]
Al een hele dikke box. En wat moest je betalen voor de kalender als ik mag vragen? Wel serieuze bieren hoor
Bier fan Fryske grûn!
https://mailchi.mp/fronta...onde-gaat-binnenkort-live
Iemand nog behoefte om zijn geld in een bodemloze put te storten?
Mijn respect zijn ze inmiddels volledig kwijt.
De investeerders met certificaten/aandelen zien hun geld steeds verder verdampen, de 6% van de vorige ronde is nog niet uitgekeerd en toch word er weer een ronde opgestart.
Dit heeft niks meer met ondernemen te maken, dit is gewoon de gaten opvullen met gratis geld.
De investeerders met certificaten/aandelen zien hun geld steeds verder verdampen, de 6% van de vorige ronde is nog niet uitgekeerd en toch word er weer een ronde opgestart.
Dit heeft niks meer met ondernemen te maken, dit is gewoon de gaten opvullen met gratis geld.
Wikipedia: PonzifraudeKapitein Merijn schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:31:
Ga niet investeren, maar het verhaal lijkt nu wel wat eerlijker dan voorheen? Investeren is altijd een risico en veel mensen die investeren in een bierbrouwer doen dat denk ik meer op basis van emotie dan ratio. Daarbij is het de afgelopen tijd zwaar geweest voor brouwers.Kapitein Merijn schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:31:
Heb zelf geïnvesteerd in brouwerij Kees, maar ook dat is meer dat ik het een leuk idee vond dan dat ik dacht een goede investering te doen.
Al met al draaien ze dus nog steeds verlies bij Frontaal?
Prima om er niks (meer) mee te hebben, maar snap niet helemaal wat je bedoelt met dat de vorige ronde niet is uitgekeerd. De 6% rente wordt tot nu toe ieder kwartaal gewoon volgens afspraak betaald.Kapitein Merijn schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:31:
Overigens is het niet zo ongebruikelijk om meerdere leningen te hebben of een aflopende lening af te betalen met een nieuwe lening. Het bedrijf waar ik werk doet het ook zo en dat geldt voor heel veel groeiende bedrijven.
Natuurlijk heb je als bedrijf liever helemaal geen leningen nodig, want geld lenen kost geld. Maar de meeste bedrijven met leningen zijn financieel gewoon gezond.
Ok, dat de 6% netjes word uitbetaald was mij niet duidelijk. Maakt het wel extra zuur richting de vroege investeerders die hun aandelen alleen maar minder waard zien worden ( waar ik er 1 van was).MiniPlato schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:00:
[...]
Prima om er niks (meer) mee te hebben, maar snap niet helemaal wat je bedoelt met dat de vorige ronde niet is uitgekeerd. De 6% rente wordt tot nu toe ieder kwartaal gewoon volgens afspraak betaald.
Overigens is het niet zo ongebruikelijk om meerdere leningen te hebben of een aflopende lening af te betalen met een nieuwe lening. Het bedrijf waar ik werk doet het ook zo en dat geldt voor heel veel groeiende bedrijven.
Natuurlijk heb je als bedrijf liever helemaal geen leningen nodig, want geld lenen kost geld. Maar de meeste bedrijven met leningen zijn financieel gewoon gezond.
Ik begrijp zeker dat leningen nodig zijn voor groeiend bedrijven. Je kan je alleen afvragen of deze lening daadwerkelijk noodzakelijk is om verder door te groeien of dat deze nodig is om de gaten te (blijven) dichten.
Het is algemeen bekend dat het niet heel goed gaat in de Craft markt en vraag me dan ook sterk af hoe ze die winst in 2025 verwachten te realiseren.
Tot nu toe alleen maar fruitige medes gehad maar je maakt me wel nieuwsgierig nu.ivo001 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:12:
De Chili Peper Mede 2022 en de Reaper Mede #3 2022 heb ik beide een 4.0 gegeven, dus heb goede verwachtingen. En 4 vrienden van mij hebben deze al gedronken en daar staat die op 4.69 gemiddeld bij
[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Merijn op 04-12-2024 12:42 ]
Die fles Madame Jeannette Mede stond wel op dat ik fles 94/100 had, dus wellicht wat lastig te vinden. De vrienden van mij die hem hadden geproefd, hadden dat gedaan bij Van Moll Fest.Tot nu toe alleen maar fruitige medes gehad maar je maakt me wel nieuwsgierig nu.
Hier is er nog 1 te koop.
https://hetbiermeisje.com...r.com&utm_medium=referral
Marcus heeft ze zelf ook nog te koop.ivo001 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:53:
[...]
Die fles Madame Jeannette Mede stond wel op dat ik fles 94/100 had, dus wellicht wat lastig te vinden. De vrienden van mij die hem hadden geproefd, hadden dat gedaan bij Van Moll Fest.
Hier is er nog 1 te koop.
https://hetbiermeisje.com...r.com&utm_medium=referral
https://www.mederij-marcu...page/madame-jeanette-mede
Ah, ik wist niet eens dat hij een eigen webshop had! Misschien eens een flesje daar ophalen dan, want de lokale slijter had er ook niets meer van staan.Lennnn schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:00:
[...]
Marcus heeft ze zelf ook nog te koop.
https://www.mederij-marcu...page/madame-jeanette-mede
:strip_exif()/f/image/NEt66TBDZMrrKRhv0Dnttf2D.webp?f=fotoalbum_large)
Mocht er iemand nog zakgeld (en plek in de koelkast) over hebben… Basqueland verkoopt weer dozen met 24 verschillende (nu: mystery) bieren. Wellicht leuk om hun bieren blind te proeven en de stijl te raden, of gewoon schaamteloos Spaanse klappers voor een mooi prijsje wegtikken.
De blikken zullen gewoon een normaal etiket hebben.Shrien schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:12:
[Afbeelding]
Mocht er iemand nog zakgeld (en plek in de koelkast) over hebben… Basqueland verkoopt weer dozen met 24 verschillende (nu: mystery) bieren. Wellicht leuk om hun bieren blind te proeven en de stijl te raden, of gewoon schaamteloos Spaanse klappers voor een mooi prijsje wegtikken.
Bedankt voor het delen. Meteen besteld. Geweldige brouwer.
Ook besteld..
Weer ingetrapt, goede voornemens gaan in 2024 al overboord
Bedankt voor het melden van deze box!
Weer ingetrapt, goede voornemens gaan in 2024 al overboord
Bedankt voor het melden van deze box!
€4 voor 44cl blikken is wel aantrekkelijk inderdaad
Untappd Wrappd is er weer, wie start?
Link? Zie nog niks in de app Gevonden..Saitek schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:05:
/f/image/ywy2OCmeKUKuWOFKDaKBgnlO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XU5Rg7sR5rVgtzUYBmoZOmrt.jpg?f=fotoalbum_large)
Met nog 2 adventskalenders + Kerst voor de boeg, zal het aantal nog wel oplopen.
[ Voor 78% gewijzigd door Purehz op 04-12-2024 20:24 ]
Frontaal beerclub gaat nu ook om de maand worden met zelfde aantal bieren en de legacy bieren stoppen.. wordt wel heel karig daar. Zal vast wel een heel ronkend persbericht komen dat ze nu nóg meer exclusievere bieren gaan maken maar blijkbaar lukt het ze (zelfs met de vele collabs en partnerbieren) niet om 8 blikken per maand te kiezen.. zullen veel mensen afhaken. Volgens frontaal 4-5 eigen specials per box, de overige 4-5 zijn andere brouwers. Blijkbaar gaan ze dus een stuk minder brouwen en als je pech hebt krijg je in het eerste halfjaar 4 frontaal bieren per 2 maanden. Kan je beter los halen dan.
[ Voor 24% gewijzigd door Deezers op 04-12-2024 20:16 ]
https://yearinbeer.untappd.com/minePurehz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:06:
[...]
Link? Zie nog niks in de app Gevonden..
[Afbeelding]
/f/image/HzOZZgBJ7CFW40tPXrTlyHt5.png?f=fotoalbum_large)
Gematigd 2024 zeg, dat wordt net aan 200 check-ins denk ik.
[ Voor 32% gewijzigd door Shrien op 04-12-2024 21:32 ]
Het is geen 80 euro meer zoals de vorige keer dat ze hem aanboden, maar alsnog een goede prijs voor kwalitatief goed bier. Gelijk besteld.Shrien schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:12:
[Afbeelding]
Bedankt voor het delen!
Dag | Brouwerij | Bier | Stijl | ABV | Untappd |
1 | Northern Monk collab Moersleutel | PATRONS PROJECT 38.04 // SLOTH // PASTRY STOUT | Stout - Imperial / Double Pastry | 8.4% | 3.98 |
2 | Pulfer Brewery | There Goes My Hero | India Pale Lager | 5.9% | 3.8 |
3 | De Kromme Haring | Wiwaxia | Vienna Lager | 5.8% | 3.43 |
4 | P.i.g.s. Brew Co. collab Hop Hooligans | Sharpest Knife In the Drawer | Sour - Smoothie / Pastry | 6% | 4.4 |
Hier ook mijn dag 1 t/m 4 van de Bierstudio (Hengelo)
Komende van de Moersleutel advent vorig jaar ben ik tot nu toe tevreden! Lekker afwisselende stijlen en doordeweeks niet al te zwaar
Edit: @Purehz dit is een generieke kalender
Is dit een gepersonaliseerde kalender of een algemene/generieke?plofkip schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:33:
Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd 1 Northern Monk collab Moersleutel PATRONS PROJECT 38.04 // SLOTH // PASTRY STOUT Stout - Imperial / Double Pastry 8.4% 3.98 2 Pulfer Brewery There Goes My Hero India Pale Lager 5.9% 3.8 3 De Kromme Haring Wiwaxia Vienna Lager 5.8% 3.43 4 P.i.g.s. Brew Co. collab Hop Hooligans Sharpest Knife In the Drawer Sour - Smoothie / Pastry 6% 4.4
Hier ook mijn dag 1 t/m 4 van de Bierstudio (Hengelo)
Komende van de Moersleutel advent vorig jaar ben ik tot nu toe tevreden! Lekker afwisselende stijlen en doordeweeks niet al te zwaar
Hier valt de Hellobier wat tegen en die van Beer in a Box Exclusieve krijgt een laatste kans .
Wellicht voor volgend jaar een optie;)
Bier fan Fryske grûn!
Redelijk hoog gemiddelde, koop je zo kritisch in of ben je een tevreden mens?
Mijn overzicht:
/f/image/i2dkxv5fZeA5AaeYhgTRZCbC.png?f=fotoalbum_large)
Zoals altijd met deze jaarlijsten die het bestaan van December negeren zal er nog wel wat bij komen rond de feestdagen
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Is ook mijn eerste gedachte maar het kan natuurlijk ook iemand zijn die uit een nachtdienst komt o.i.d. Moet ik bij een vriend van mij ook altijd aan wennen als hij weer eens een foto appt met een fles bier om 8 uur 's ochtends.-Jaap-io schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:33:
Er zitten wel echt bikkels bij de moersleutel guild members... deze schreenshot is van vanmorgen![]()
jaja ik weet dat het in andere tijdzones kan zijn, of late check ins etc maar ik vind het bijzonder