Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 181 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:04

Shrien

frequent snoozer

Martijn1990 schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:21:
[...]

Vond er al zo weinig op MP staan, ook van de 2022 versie. Maar op MP mag je blijkbaar inderdaad geen alcohol van boven de 15% verkopen, nooit geweten..
Ze zijn ook nog niet verzonden, toch? Ik heb nog geen bericht gekregen in ieder geval.

Ik zie wel advertenties binnen komen van mensen die het bier zoeken, of willen ruilen met voorgaande editie(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:26
-Jaap-io schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:12:
Iemand hier nog de vatgerijpt van HJ gescoord?
Yes 2 setjes. Bewaarsetje en opdrink setje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:48
-Jaap-io schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:39:
[...]

volgens mij melden ze gewoon in bulk in / printen ze die etiketten in bulk en dan is hij dus aangemeld bij DHL. Op zijn beurt zal DHL per dag een x aantal pallets ophalen om de load een beetje te verdelen en zo krijg je dus dat hij al een week aangemeld staat en ineens in een dag bij je is.
Ik krijg net het bericht binnen dat ie morgen wordt bezorgd. Ruim op tijd voor december dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:53
Vorige week dinsdag mijn eerste bestelling via BrewHunter geplaatst, zou binnen 3 werkdagen verzonden worden, maar heb vooralsnog niks gezien of gehoord. Vanmiddag contact gezocht via hun chat maar geen antwoord..
Duurde het bij meerdere mensen langer dan de aangegeven 3 werkdagen?
Nou, we wachten het maar af..

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:25

Heimdallr

Asgard

Vandaag bij Trinkgut een aantal flessen Schneider Weisse gehaald. Deze mooie Duitse brouwerij maakt een aantal prachtige bokbieren voor een leuke prijs:

https://untappd.com/b/sch...ohn-aventinus-tap06/16851

https://untappd.com/b/sch...tinus-eisbock-tap09/67996

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11
iruy schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:16:
Vorige week dinsdag mijn eerste bestelling via BrewHunter geplaatst, zou binnen 3 werkdagen verzonden worden, maar heb vooralsnog niks gezien of gehoord. Vanmiddag contact gezocht via hun chat maar geen antwoord..
Mmm dan wacht ik nog even af met de bestelling te plaatsen.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik ben even benieuwd naar de beschikbare betaaloptie. Achteraf betalen mogelijk? Creditcard optie aanwezig? Ik kan het zo 123 even niet terugvinden in ieder geval zonder allerlei gegevens in te vullen bij mij te bestellen items (nog geen gratis verzending mogelijk nu).

Ik bedenk mij nu…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21Is3IKSrK95PZyhdNimdwjFnfo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/89CumxNkymQBi33oY6JMu4ZT.png?f=fotoalbum_large

Nog geen bericht gehad. Iemand anders die zich heeft ingeschreven voor deze release toevallig?

Ik was van plan even af te wachten tot het einde van het jaar ivm advent kalender geweld vanuit De Moersleutel.

[ Voor 28% gewijzigd door Thalaron op 25-11-2024 21:52 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iruy
Betaalopties heb ik niet op gelet eigenlijk, gewoon meteen betaald met iDeal.
Heb nu je het zegt trouwens ook nog 2 biertjes waar ik me voor ingeschreven heb en vóór 23-11 22.00u bericht zou krijgen of de inschrijving succesvol is.. Ook niks meer gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

"If it sounds too good to be true..." ;)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:31
iruy schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:04:
Betaalopties heb ik niet op gelet eigenlijk, gewoon meteen betaald met iDeal.
Heb nu je het zegt trouwens ook nog 2 biertjes waar ik me voor ingeschreven heb en vóór 23-11 22.00u bericht zou krijgen of de inschrijving succesvol is.. Ook niks meer gehoord..
Dat heb ik ook bij de Azvex Scoop.
Denk dat ze het even heel druk hebben met de adventkalenders, want al een aantal dagen geen nieuwe drop.
Ik had donderdag mijn Brewhunter bestelling geplaatst. Ik heb gisteren wel van Craftboxs een verzendbevestiging gehad, maar aangezien het 13kg is, denk ik dat het de adventskalender is.

Edit: uurtje later en de inschrijving voor dat biertje is opeens geslaagd :)

[ Voor 5% gewijzigd door ivo001 op 26-11-2024 08:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:48
vandeStreek heeft een blackfriday aanbieding met code blackfriday25, 25% korting.
Ze hebben nog een aantal pakketten Barrel Aged, en de Colab van vorig jaar.

https://vandestreekbier.nl/en/collections/black-friday-week

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Eric H schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:28:
[...]

Idem idem :P
Sinds vorige week dinsdag aangemeld in de DHL app, nog geen verandering.
Irritante is wel vaak dat wanneer er bij DHL een verandering is in status, dit vaak betekend dat ze de volgende dag langskomen.

Dus je wacht een week voordat er iets gebeurd, maar als er dan wat gebeurd betekend het ook wel dat er gelijk geleverd wordt. "Hoe werkt dat dan" vraag ik me vaak af......

Maandag: Nee we hebben je zending nog niet
Dinsdag: Nee we hebben je zending nog niet
Woensdag: Nee we hebben je zending nog niet
Donderdag: Nee we hebben je zending nog niet
Vrijdag: We staan morgen op de stoep.....
Bij mij staat het ook al een tijdje als zijnde "aangemeld". Ik had gisteren wel een update, maar nu heb ik 2 pakketjes die zijn aangemeld....

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:47
ma9ma schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:09:
[...]

Bij mij staat het ook al een tijdje als zijnde "aangemeld". Ik had gisteren wel een update, maar nu heb ik 2 pakketjes die zijn aangemeld....
vanochtend een mail van Moersleutel gehad over de Guild met onderstaande ps:

PS: Zit je nog te wachten op jouw Adventskalender?
Geen zorgen, wij gaan nog volgens schema! Deze week gaan alle laatste Adventskalenders de deur uit. Dat betekent in Nederland vaak dat jij hem de volgende dag in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Rob112 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:35:
[...]

Geen zorgen, wij gaan nog volgens schema! Deze week gaan alle laatste Adventskalenders de deur uit. Dat betekent in Nederland vaak dat jij hem de volgende dag in huis hebt.
Oh, ik heb de geduld wel hoor. Pakketje komt wel, al dan niet op tijd. Maar ik verbaasde me dat er nu 2 pakketjes zijn aangemeld bij DHL door de Moersleutel.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:01
Oh dat aanmelden is vaak echt al een week van te voren, was zo ook met de guild boxen in het verleden. Dus al met al niets om je zorgen over te maken inderdaad

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Brouwerij Kees staat ook al in de PostNL app "Bezorgtijd nog niet bekend"

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Vanmorgen (net als vorig jaar) de adventskalender van Rigtersbier opgehaald bij de brouwerij in Haaksbergen.

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/d1c2a4_e2c724bd74e4405e8239c6d5b440acf8~mv2.png/v1/fill/w_1092,h_759,al_c,usm_0.66_1.00_0.01/d1c2a4_e2c724bd74e4405e8239c6d5b440acf8~mv2.png
Alle 24 vakjes zijn nieuw gebrouwen bieren van 2024 of gebotteld in ’24.

Er zitten 4 bevriende brouwers in de box.

Uiteraard komen we dit jaar met de Two tales versie 2 (vakje 24 van afgelopen jaar)

Voor de barrel aged fans zijn er 4 vakjes.

Er zijn in totaal 7 bieren die voor het eerst in de kalender zitten en nog niet eerder uit zijn gekomen.

We houden rekening met de dag van de week dus geen mega zware Quad op de maandag 😊
Ik ben benieuwd wat voor leuks ze dit jaar weer gemaakt hebben, ook qua begeleidende video's op Youtube. Die waren vorig jaar wel vermakelijk. Helaas hebben ze al aangegeven er na dit jaar mee te stoppen, zie deze tekst uit een mailing:
We gaan stoppen............................

Dat was even schrikken of niet?

We gaan natuurlijk niet stoppen met prachtige bieren brouwen maar wel is dit het laatste jaar voor onze adventskalender.

toen we in 2019 begonnen met onze kalender waren we in Nederland uniek in de opzet door elke dag een filmpje met uitleg te maken.

Anno 2024 heeft elke brouwerij zijn eigen kalender en zien we veel "big beer" merken hun oude bieren via kalenders dumpen op de markt.

Wij proberen elk jaar van de kalender iets unieks te maken en dat vergt erg veel inspanning in de brouwerij. Dit jaar was echt het toppunt aangezien het laatste bier gisteren pas de fles in is gegaan.

We hebben daarom samen met het team besloten dat we volgend jaar in ons 10 jarig jubileumjaar iets compleet anders gaan doen.
Het zijn misschien niet de meest exotische bieren, maar ik kom zelf uit Haaksbergen dus ik steun ze dan ook graag. :)

[ Voor 13% gewijzigd door JunkO op 26-11-2024 15:25 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
AngelDust schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:44:
[...]

"If it sounds too good to be true..." ;)
Inmiddels wel bericht gekregen. En too good to be true.. het is niet heel scherp geprijsd ofzo.

Wel ben ik nieuwsgierig wat er gebeurt als ik gewoon niets bestel of mijn account verwijder 😅

Nu ben ik dat niet van plan, maar wat willen ze doen? En wat als het bier over de datum raakt tussen reserveren en bestellen? Dan mogen ze het officieel niet meer verkopen. Ook is het nog altijd kopen op afstand, dus mogelijk dat daar ook nog een ding is.

Vooralsnog zie ik het als mooie vervanging voor The Guild, mits het bevalt natuurlijk. Iets meer betalen per bier is prima als dat betekent dat alles naar wens is. Gezien De Moersleutel steeds meer laag alcoholisch spul levert.. geen punt maar die stijlen spreken mij veelal minder aan.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
JunkO schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:39:
Vanmorgen (net als vorig jaar) de adventskalender van Rigtersbier opgehaald bij de brouwerij in Haaksbergen.

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd wat voor leuks ze dit jaar weer gemaakt hebben, ook qua begeleidende video's op Youtube. Die waren vorig jaar wel vermakelijk. Helaas hebben ze al aangegeven er na dit jaar mee te stoppen, zie deze tekst uit een mailing:

[...]

Het zijn misschien niet de meest exotische bieren, maar ik kom zelf uit Haaksbergen dus ik steun ze dan ook graag. :)
Had de advent van hun vorig jaar, was niet heel enthousiast. Heb zelfs nog wat bieren staan.. 😅
Video’s waren wel leuk, goede opzet.. maar net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Edenaar1 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:24:
[...]

Had de advent van hun vorig jaar, was niet heel enthousiast. Heb zelfs nog wat bieren staan.. 😅
Video’s waren wel leuk, goede opzet.. maar net niet.
Ja smaken verschillen nou eenmaal! Ben wel benieuwd welke bieren je nog hebt staan, bij mij waren ze ver voor kerst al op :)

[ Voor 5% gewijzigd door JunkO op 26-11-2024 15:26 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
JunkO schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:26:
[...]

Ja smaken verschillen nou eenmaal! Ben wel benieuwd welke bieren je nog hebt staan, bij mij waren ze ver voor kerst al op :)
Heb wat IPA weggeven. Heb nu nog paar barrels staan welke wat langer kunnen blijven staan. Ze adverteerder destijds met de black IPA en Two Tales grape ale bieren, vond vooral de two tales tegenvallen voor het enthousiasme wat Rigters er tegenaan gooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
JunkO schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:26:
[...]

Maar eens, smaken verschillen. Wat ze wel erg leuk doen is de video’s. Creatief en uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31
AngelDust schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:10:
Brouwerij Kees staat ook al in de PostNL app "Bezorgtijd nog niet bekend"
Hier ook inderdaad. Het gekke vind ik wel dat er in de mail staat dat als je gekozen hebt voor afhalen dat het op 17 december pas kan. Of ze moeten 1 dag kiezen waarop iedereen hem op komt halen, maar 17 dec voelt wel ver weg dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:52
Al een tijdje aan het kijken naar dat BrewHunter, twijfel nog steeds. Ik zie nu dat ze bij de bieren melding plaatsen als “wordt door 40+ mensen bekeken” en “iemand schreef zich zojuist in”. Naar mijn idee was dat hiervoor niet en is toch ook wel een behoorlijke red flag. Ben heel benieuwd hoe de eerste ervaringen zijn van mensen hier die pakketten gaan ontvangen.

(Ook opzoek naar een Guild alternatief)

Untappd: politrix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13
politrix schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:25:
Al een tijdje aan het kijken naar dat BrewHunter, twijfel nog steeds. Ik zie nu dat ze bij de bieren melding plaatsen als “wordt door 40+ mensen bekeken” en “iemand schreef zich zojuist in”. Naar mijn idee was dat hiervoor niet en is toch ook wel een behoorlijke red flag. Ben heel benieuwd hoe de eerste ervaringen zijn van mensen hier die pakketten gaan ontvangen.

ik zit ook te kijken naar een guild alternatief... so far:
- beer in a box, 2x gedaan nu wel leuk dat het per brouwer is, maar dus ook veel variatie
- frontaal box, ik weet dat frontaal niet populair is hier, maar ze maken wel prima bieren en veel leuke collabs

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:47
politrix schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:25:

Hoeveel bedrijven zijn er al wel niet op de vingers getikt voor dat soort agressieve en misleidende marketing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:36

TMV

-Jaap-io schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:44:
[...]

- beer in a box, 2x gedaan nu wel leuk dat het per brouwer is, maar dus ook veel variatie
- frontaal box, ik weet dat frontaal niet populair is hier, maar ze maken wel prima bieren en veel leuke collabs
Zit in het zelfde schuitje. Nu guild lid, voorheen Frontaal gedaan.. Verzuip een beetje in de dikke stouts.

Zit er over te denken om Moersleutel stil te zetten en gewoon weer eens een tijdje nu en dan bij de lokale bierwinkel te gaan shoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:52
-Jaap-io schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:44:
[...]

Beer in a Box global heb ik al een tijdje met best wel veel plezier. Inderdaad veel variatie maar tot nu toe tevreden. De frontaal festivals zijn leuk, maar met de bieren die ze brouwen heb ik niet veel. Het gepush van de investering mogelijkheden, de “oeps we hebben weer teveel gebrouwen” acties etc. helpen ook niet.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
TMV schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:28:
[...]

Zit in het zelfde schuitje. Nu guild lid, voorheen Frontaal gedaan.. Verzuip een beetje in de dikke stouts.

Zit er over te denken om Moersleutel stil te zetten en gewoon weer eens een tijdje nu en dan bij de lokale bierwinkel te gaan shoppen.
Nou dat idd, het is teveel van hetzelfde aan het worden… zodoende dat beer in a box wel leuk is omdat het elke keer een andere brouwer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
politrix schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:39:
[...]

Beer in a Box global heb ik al een tijdje met best wel veel plezier. Inderdaad veel variatie maar tot nu toe tevreden. De frontaal festivals zijn leuk, maar met de bieren die ze brouwen heb ik niet veel. Het gepush van de investering mogelijkheden, de “oeps we hebben weer teveel gebrouwen” acties etc. helpen ook niet.
Ik snap dat dit soort acties ze niet populairder maakt, alle begrip.
Ik vind de meeste bieren van ze wel prima te drinken en leuke collabs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54

Hertog

Aut bibat, aut abeat

politrix schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:39:
[...]

Beer in a Box global heb ik al een tijdje met best wel veel plezier. Inderdaad veel variatie maar tot nu toe tevreden.
Hier is de ervaring wat wisselend. De Puhaste box was goed, de Mad Scientist box bevatte toch wel wat veel ‘core range’ en daarnaast ook minder 44cl blikken dan beloofd. De Stigbergets box is wel weer prima, maar inmiddels ook in de ‘Black Friday sale’ voor minder dan de club prijs.. Dan begint al die marketing over ‘zal heel snel gaan’ en ‘exclusief’ toch ook weer een beetje op Frontaal te lijken :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Klippy

Still Game

Bierboxen en abonnementen zijn naar mijn mening toch ook wel de top van de hype.

Kan er eigenlijk niet echt mee zitten dat de hype een beetje afzwakt en er ook wat lokale brouwers mee stoppen. De kwalitatief goede blijven wel over, of gaan samenwerkingen aan en worden groter.

Het is hier ook al vaker gezegd, het is veel van hetzelfde en men wil je elke keer een nieuw blik aanbieden, met een iets andere variatie bier, maar tenzij je het echt voor de check-ins doet, heb je daar als bierliefhebber weinig aan. Tenminste, ik zie er de lol niet in om iets te drinken, wat dan lekker was, de week daarna een iets andere variant te drinken, ook lekker, en na 3 maanden weet je echt niet meer hoe de eerste verschilde van de laatste. En je kan ook niet tegen iemand zeggen, poeh, die "Donkere Diepten van Dubbele Duisternis: De Stout die Stouter Niet Kan" van "Brouwerij der Vergeten Zonden" was tóp man, aanrader! Want tegen de tijd dat je hem gedronken hebt is hij niet meer te verkrijgen. Dan heb ik liever een paar goede vaste bieren van brouwers waar ik op terug kan vallen.

Denk dat je bij een leuke lokale bierwinkel met kwaliteit over kwantiteit, in combinatie met een supermarkt best goed af bent. De variatie in een gemiddelde supermarkt is tegenwoordig al hoog genoeg om toch zeer afwisselende leuke bieren te kunnen drinken. En dat wissel je af met af en toe een bestelling bij een (online) bierwinkel of een adventskalender die je door het jaar drinkt.

Dat "verplicht" moeten drinken als consument en "verplicht" moeten innoveren als brouwer, van een abbo box heeft me nooit aangesproken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Hertog schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:45:
[...]

Hier is de ervaring wat wisselend. De Puhaste box was goed, de Mad Scientist box bevatte toch wel wat veel ‘core range’ en daarnaast ook minder 44cl blikken dan beloofd. De Stigbergets box is wel weer prima, maar inmiddels ook in de ‘Black Friday sale’ voor minder dan de club prijs.. Dan begint al die marketing over ‘zal heel snel gaan’ en ‘exclusief’ toch ook weer een beetje op Frontaal te lijken :P
Eens, idee is goed. Maar slaan de plank mis bij deze black friday deal. Niet zo netjes. Ze hadden nog wat boxen over denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59
Klippy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 00:01:

Het is hier ook al vaker gezegd, het is veel van hetzelfde en men wil je elke keer een nieuw blik aanbieden, met een iets andere variatie bier, maar tenzij je het echt voor de check-ins doet, heb je daar als bierliefhebber weinig aan. Tenminste, ik zie er de lol niet in om iets te drinken, wat dan lekker was, de week daarna een iets andere variant te drinken, ook lekker, en na 3 maanden weet je echt niet meer hoe de eerste verschilde van de laatste. En je kan ook niet tegen iemand zeggen, poeh, die "Donkere Diepten van Dubbele Duisternis: De Stout die Stouter Niet Kan" van "Brouwerij der Vergeten Zonden" was tóp man, aanrader! Want tegen de tijd dat je hem gedronken hebt is hij niet meer te verkrijgen. Dan heb ik liever een paar goede vaste bieren van brouwers waar ik op terug kan vallen.
Toch is dat exact de reden dat deze vormen van verkoop ook aanslaan, de ultieme hype,FOMO en pochen met je ultra unieke checkin voor de biernerd met geld te veel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Wren op 27-11-2024 07:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
Bierboxen en abonnementen zijn naar mijn mening toch ook wel de top van de hype.

Kan er eigenlijk niet echt mee zitten dat de hype een beetje afzwakt en er ook wat lokale brouwers mee stoppen. De kwalitatief goede blijven wel over, of gaan samenwerkingen aan en worden groter.

Denk dat je bij een leuke lokale bierwinkel met kwaliteit over kwantiteit, in combinatie met een supermarkt best goed af bent. De variatie in een gemiddelde supermarkt is tegenwoordig al hoog genoeg om toch zeer afwisselende leuke bieren te kunnen drinken. En dat wissel je af met af en toe een bestelling bij een (online) bierwinkel of een adventskalender die je door het jaar drinkt.

Dat "verplicht" moeten drinken als consument en "verplicht" moeten innoveren als brouwer, van een abbo box heeft me nooit aangesproken.
Ik herken dit inderdaad ook wel! Het is westcoast/new engeland/double IPA of imperial/pastry stout wat de klok slaat, naar mijn idee... maar een "gewone" goeie tripel kan nergens vinden...

Maar ik denk dat dit ook precies de hype is, als hippe craft brouwer doe je mee of je komt er niet tussen.

* -Jaap-io gaat volgend jaar het geld van de boxen bij zijn lokale slijter uitgeven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:54
Toch ook maar weer een black friday pakket gekocht bij Rebelbeercans. Lijken me mooie aanbiedingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Op zich eens, en ook precies de reden dat ik geen adventskalender meer neem. Vrijwel allemaal adverteren ze tegenwoordig met 'gegarandeerd exclusieve' of 'speciaal voor de kalender gebrouwen' bieren en daar zit ik steeds minder op te wachten. Vandaar dat juist de Beer in a Box me aansprak, omdat het klonk als een leuke manier om kennis te maken met brouwers die ik normaal niet tegen zou komen. En als de balans in de box een beetje goed is (en ze hem niet een week later voor minder verkopen ;) ) kan dat nog steeds waar zijn. Ik wacht de volgende nog even af.
Ook hier deels mee eens. Veel brouwers die stoppen zijn ook compleet uitwisselbaar dus inderdaad mis je daar niet te veel aan. Maar ik denk niet dat het alleen op kwaliteit aankomt. Van Nevel vind ik het oprecht jammer dat ze gaan stoppen, die maakten toch echt een uniek en kwalitatief product. Dan had ik liever 10 andere IPA-en-soms-een-stout brouwerijen minder gehad :P.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:22
De aantrekkingskracht van die boxen is ook dat je wat meer waar voor je geld krijgt. Speciaalbier is de laatste 4 jaar zo allejezus duur geworden dat regelmatig lekker winkelen bij de lokale bierwinkel in mijn ogen niet meer leuk is. IPA's van €6,50 zijn al goedkoop en een beetje leuk BA flesje zal zelden minder dan €10 zijn. Die prijzen zijn totaal uit de hand gelipen ook in vergelijking met andere dranken (wijn/whisky/rum). Dan kan zo'n box aantrekkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Moersleutel ook weer lekker bezig haha. Guild abonnement deze keer 2x afgeschreven en de Advent is vertraagd en gaat dus net voor of net na 1 december komen. Lekker handig ook om een nieuwe website te lanceren terwijl je middenin het proces zit om de kalenders te versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
-Jaap-io schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:46:
[...]

Ik herken dit inderdaad ook wel! Het is westcoast/new engeland/double IPA of imperial/pastry stout wat de klok slaat, naar mijn idee... maar een "gewone" goeie tripel kan nergens vinden...
Ik zal wel biased zijn als Belg, maar bij de lokale brouwershal waar ik kom, is de rayon alcoholvrij intussen groter dan het schap IPA's. Een hele hoek lambiekbieren, een ganse collectie abdijbieren, vooral trappisten, met de speciallekes van Chimay van verschillende jaargangen. Voor een tripel moet ik ook geen moeite doen. En dan een ganse koeling Moersleutel.
Ik moet echt online gaan bestellen wil ik een specialere ipa.

Ik merk dat online bierwinkels hun meer en meer toeleggen op boxen, op voorhand samengesteld. Hebben ze zelf natuurlijk minder werk mee (qua specifieke orderpicking), en ze moeten zelf geen al te grote voorraad aanhouden. Hetgeen ze overhebben verkopen ze dan los in hun shop.

De grootste keuze qua biersoorten/verschillende bieren die je los kan bestellen, vind ik eigenlijk bij Mr Hop (geen aandelen in die shop).
Toch 113 tripels, al is dat nog altijd minder dan 241 IPA's.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Arator schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:42:
[...]

Ik zal wel biased zijn als Belg, maar bij de lokale brouwershal waar ik kom, is de rayon alcoholvrij intussen groter dan het schap IPA's. Een hele hoek lambiekbieren, een ganse collectie abdijbieren, vooral trappisten, met de speciallekes van Chimay van verschillende jaargangen. Voor een tripel moet ik ook geen moeite doen. En dan een ganse koeling Moersleutel.
Ik moet echt online gaan bestellen wil ik een specialere ipa.

Ik merk dat online bierwinkels hun meer en meer toeleggen op boxen, op voorhand samengesteld. Hebben ze zelf natuurlijk minder werk mee (qua specifieke orderpicking), en ze moeten zelf geen al te grote voorraad aanhouden. Hetgeen ze overhebben verkopen ze dan los in hun shop.

De grootste keuze qua biersoorten/verschillende bieren die je los kan bestellen, vind ik eigenlijk bij Mr Hop (geen aandelen in die shop).
Toch 113 tripels, al is dat nog altijd minder dan 241 IPA's.
Ik zit in een app groepje van een bierwinkel waar je nieuwe releases kan bestellen (soort brewhunter). Als ik even de afgelopen biertjes bekijk zijn het voornamelijk stouts en NE/D IPA's en een paar fruity sours maar geen tripels of dubbels.
Er is wel eens een special van chimay langsgekomen en daar heb ik direct op ingetekend, maar al het ipa en stout geweld laat ik aan mij voorbij gaan, die heb ik wel gezien.

Inderdaad als je naar een Caigny/bier paradijs gaat zal het beeld anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
-Jaap-io schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:53:
[...]

Ik zit in een app groepje van een bierwinkel waar je nieuwe releases kan bestellen (soort brewhunter). Als ik even de afgelopen biertjes bekijk zijn het voornamelijk stouts en NE/D IPA's en een paar fruity sours maar geen tripels of dubbels.
Er is wel eens een special van chimay langsgekomen en daar heb ik direct op ingetekend, maar al het ipa en stout geweld laat ik aan mij voorbij gaan, die heb ik wel gezien.

Inderdaad als je naar een Caigny/bier paradijs gaat zal het beeld anders zijn
Dan heb ik het niet over een Caigny. Dan heb ik het gewoon over de lokale drankenhandelaar, diegene die ook levert aan cafés, jongerenfuiven en privéfeestjes. Waar je naast bieren (per flesje of per bak) ook gewoon mineraalwater, frisdranken, wijnen, sterke drank, maar waar je ook tafeltjes, tapkasten en koelingen kan huren. Denk aan de drankenrayon in je supermarkt, maar dan uitgebreider.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 18:34

Honesty

kattenneus!

bbunn07 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:11:
De aantrekkingskracht van die boxen is ook dat je wat meer waar voor je geld krijgt. Speciaalbier is de laatste 4 jaar zo allejezus duur geworden dat regelmatig lekker winkelen bij de lokale bierwinkel in mijn ogen niet meer leuk is. IPA's van €6,50 zijn al goedkoop en een beetje leuk BA flesje zal zelden minder dan €10 zijn. Die prijzen zijn totaal uit de hand gelipen ook in vergelijking met andere dranken (wijn/whisky/rum). Dan kan zo'n box aantrekkelijk zijn.
Hier moet ik toch een kanttekening bij zetten whiskyflessen zijn ook aardig aan de prijs geworden, maar wat ik wel zie dat in cafés de prijzen nog harder stijgen. Waar je vroeger nog wel een leuk flesje kon scoren in de kroeg voor 6 euro(dus geen Leffe maar ook geen ba) vragen ze nu voor leffe al 6 euro en zie je er gewoon genoeg boven de 10 euro staan.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

nickko schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:37:
vandeStreek heeft een blackfriday aanbieding met code blackfriday25, 25% korting.
Ze hebben nog een aantal pakketten Barrel Aged, en de Colab van vorig jaar.

https://vandestreekbier.nl/en/collections/black-friday-week
Had ze maandag al besteld alleen jammer dat die barrel aged alleen met proefglaasjes te koop zijn. De meeste had ik al in het proeflokaal geproeft dus die naar gelaten.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Honesty schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:10:
[...]

Had ze maandag al besteld alleen jammer dat die barrel aged alleen met proefglaasjes te koop zijn. De meeste had ik al in het proeflokaal geproeft dus die naar gelaten.
De barrels los bestellen met de 25% korting is goedkoper. Ik zit niet op die glazen te wachten 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Edenaar1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:32:
[...]

De barrels los bestellen met de 25% korting is goedkoper. Ik zit niet op die glazen te wachten 😛
Volgens mij kon dat met het barrel aged pakket niet, wel met die collabs serie, losse blikjes kan wel maar dan zonder korting.
Die glaasjes zit ik ook niet op te wachten, sterker nog zelfs in een proeflokaal wil ik geen proefglaasjes maar een fluitje bij mijn stouts.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edenaar1
Honesty schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:41:
[...]

Volgens mij kon dat met het barrel aged pakket niet, wel met die collabs serie, losse blikjes kan wel maar dan zonder korting.
Die glaasjes zit ik ook niet op te wachten, sterker nog zelfs in een proeflokaal wil ik geen proefglaasjes maar een fluitje bij mijn stouts.
de code werkt ook op de losse blikjes. Krijg je 25% korting. Heb ze los besteld, zelf pakket met wat extra bieren om aan de 45 te kopen. Als je losse bieren besteld gelijk aan barrel pakket ben je goedkoper uit, heb je alleen de twee losse glazen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
Rob112 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:35:
[...]

Nou hier nog steeds geen verandering in de status bij DHL.

Wel wordt er deze maand twee keer Guild membership ingehouden.........zucht..........
Ben wel een beetje klaar met het 'amateurisme' bij de Moersleutel.

Heb nu al een paar akkefietjes met ze gehad en dit is voor mij de welbekende druppel (speciaalbier?)
Dit sterkt mij alleen maar in mijn overtuiging om mijn Guild membership stop te gaan zetten.

Ik kan er begrip voor opbrengen dat met groei er ook groeipijntjes zijn, maar ik heb bij de Moersleutel het idee dat het ze een beetje boven het hoofd aan het groeien is.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Ik kan hem vandaag bij het pakketpunt ophalen *O*
Ben niet thuis vandaag dus leek mij handiger daar te laten bezorgen ipv in de regen voor deur, zoals DHL normaal meestal doet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Eric H schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:53:
[...]

Wel wordt er deze maand twee keer Guild membership ingehouden.........zucht..........

Heb nu al een paar akkefietjes met ze gehad en dit is voor mij de welbekende druppel (speciaalbier?)
Dit sterkt mij alleen maar in mijn overtuiging om mijn Guild membership stop te gaan zetten.

Ik kan er begrip voor opbrengen dat met groei er ook groeipijntjes zijn, maar ik heb bij de Moersleutel het idee dat het ze een beetje boven het hoofd aan het groeien is.
Ik herken dit absoluut niet van Moersleutel. Hier alleen maar goede ervaringen met ze. Ook met de klantenservice. Fijn dat we zo'n brouwer in Nederland hebben. Toch uniek in wat ze neerzetten.

En zijn ze zo hard aan het groeien? Dat wist ik ook niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 18:10
Iemand nog Hertog Jan vatgerijpt gekocht? Ik dacht; "Leuk ik heb nog een kortingscode van ze gekregen vanwege mijn verjaardag, dan is het misschien nog wel te doen."

Nou mooi niet, die is alleen voor de "niet vatgerijpte" producten. Dus ik dacht slim te zijn en er nog een normaal flesje grand prestige bij te doen, mag ook niet. Je kan niet vatgerijpt en normale biertjes tegelijk bestellen. En dan ook nog 10 euro verzendkosten vragen......

Weetje laat maar! :X

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:07

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

-LA- schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:13:
Iemand nog Hertog Jan vatgerijpt gekocht? Ik dacht; "Leuk ik heb nog een kortingscode van ze gekregen vanwege mijn verjaardag, dan is het misschien nog wel te doen."

Nou mooi niet, die is alleen voor de "niet vatgerijpte" producten. Dus ik dacht slim te zijn en er nog een normaal flesje grand prestige bij te doen, mag ook niet. Je kan niet vatgerijpt en normale biertjes tegelijk bestellen. En dan ook nog 10 euro verzendkosten vragen......

Ik heb net 2 kratjes gekocht. Ja het is bijzonder duur maar die exclusiviteit doet toch wat met je. Nu heb ik 4 mooie exemplaren bij de collectie en kan ik de andere 4 proeven om te kijken welke het lekkerst is.

Het helpt ook niet dat ik voorgaande jaren heb gekocht en dat we onlangs met Tweakers met de MoaM een rondleiding hebben gekregen door de brouwerij ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Yariva op 27-11-2024 12:24 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Eric H schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:53:
[...]

nvm, zie nu de mail van ze pas.

[ Voor 17% gewijzigd door Wren op 27-11-2024 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Lennnn schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:03:
[...]

Ik herken dit absoluut niet van Moersleutel. Hier alleen maar goede ervaringen met ze. Ook met de klantenservice. Fijn dat we zo'n brouwer in Nederland hebben. Toch uniek in wat ze neerzetten.

En zijn ze zo hard aan het groeien? Dat wist ik ook niet.
Is niet de eerste keer dat dit gebeurd bij ze (dubbele afschrijving); vorig jaar mei ook al aan de hand gehad.

Tel daarbij op de zeer slecht functionerende CYPMT en de CYCT raffles waarbij de helft van de mailtjes niet aankomt (voor mij reden om daar dus ook niet meer aan mee te doen, richt dat gewoon beter in)

En nu de verzending van de Adventkalender die qua aflevering wel heel erg spannend gaat worden of dat voor 1 december lukt. (nog los van het feit dat de zending al sinds de 19de staat aangemeld bij DHL maar daar nog niet is ontvangen)

Ik weet, stuk voor stuk zijn het zaken "die kunnen gebeuren" maar alles samen....... :X

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
-

[ Voor 100% gewijzigd door Lennnn op 27-11-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Eric H schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:12:
[...]

Is niet de eerste keer dat dit gebeurd bij ze (dubbele afschrijving); vorig jaar mei ook al aan de hand gehad.

Tel daarbij op de zeer slecht functionerende CYPMT en de CYCT raffles waarbij de helft van de mailtjes niet aankomt (voor mij reden om daar dus ook niet meer aan mee te doen, richt dat gewoon beter in)

En nu de verzending van de Adventkalender die qua aflevering wel heel erg spannend gaat worden of dat voor 1 december lukt. (nog los van het feit dat de zending al sinds de 19de staat aangemeld bij DHL maar daar nog niet is ontvangen)

Ik weet, stuk voor stuk zijn het zaken "die kunnen gebeuren" maar alles samen....... :X
Ik heb niks gezegd. Hier is nu ook dubbel afgeschreven..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iruy
Inmiddels, ruim een week later na het plaatsen van mijn eerste bestelling, nog steeds niks gehoord of gezien van BrewHunter.
Chat is niet beschikbaar, mail reageren ze niet op en heb net gebeld en dan krijg ik al vrij snel de voicemail.
Ze zullen het (hopelijk) vast druk hebben met de adventskalenders, maar dit is nou niet bepaald klantvriendelijk.
Zou het liefst mijn bestelling annuleren (+/- 100 euro) en alles uit mijn winkelmand verwijderen (+/- 140 euro) en voor (een gedeelte van) dat geld lekker gaan shoppen bij de Bierschuur..
Iemand anders al iets gehoord?

Edit : Krijg toevallig nét een mail binnen dat het ivm de drukte wat langer duurt allemaal, maar dat m'n bestelling inmiddels is verzonden.. Ben benieuwd!

[ Voor 12% gewijzigd door iruy op 27-11-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
iruy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:19:
Inmiddels, ruim een week later na het plaatsen van mijn eerste bestelling, nog steeds niks gehoord of gezien van BrewHunter.
Chat is niet beschikbaar, mail reageren ze niet op en heb net gebeld en dan krijg ik al vrij snel de voicemail.
Ze zullen het (hopelijk) vast druk hebben met de adventskalenders, maar dit is nou niet bepaald klantvriendelijk.
Zou het liefst mijn bestelling annuleren (+/- 100 euro) en alles uit mijn winkelmand verwijderen (+/- 140 euro) en voor (een gedeelte van) dat geld lekker gaan shoppen bij de Bierschuur..
Advent kalender is al lang en breed binnen. Had ook nog mail gestuurd. Niks meer gehoord….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Lijkt alsof ze een beetje overwhelmed zijn door de mensen op Brewhunter? Wellicht een wat kleinere zaak ook. Maar goed een goede communicatie staat en vaak veel op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
iruy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:19:

Edit : Krijg toevallig nét een mail binnen dat het ivm de drukte wat langer duurt allemaal, maar dat m'n bestelling inmiddels is verzonden.. Ben benieuwd!
Ik heb gisteren mijn adventkalender van Craftboxs ontvangen. Zat ook een flyer voor Brewhunter in :P
Ik zie bij mijn Brewhunter bestelling van donderdag wel dat de status op completed staat, en in de PostNL app zie ik ook een levering van Craftboxs staan met een onbekende bezorgtijd, dus in ieder geval lijkt het verzendlabel aangemaakt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Louwke schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:25:
Lijkt alsof ze een beetje overwhelmed zijn door de mensen op Brewhunter? Wellicht een wat kleinere zaak ook. Maar goed een goede communicatie staat en vaak veel op helaas.
Ik weet niet hoe het in de Apple store is, maar de app op google play was een aantal weken geleden iets van 70x gedownload toen ik keek.Nu staat er 100+ downloads, maar de berichten van 40+ mensen zijn dit bier aan het bekijken weet ik niet of ik die moet geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:54
Eric H schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:12:
[...]

Ik heb ook nog nooit problemen gehad met hun.
Ik zit trouwens in de facebook pagina van moersleutel met vandaag een post van 1 van de werknemers van Moersleutel aangezien ze veel vragen krijgen over de levering heb je er misschien wat aan.

Ik citeer:

Normaliter hebben we graag dat je ons even mailt, maar vanwege de drukte in de mailboxen, mag je mij deze keer ook een PB sturen. Dan help ik je zo snel mogelijk aan een antwoord.

Vraag: Ik heb mijn Adventskalender nog niet ontvangen. Hij staat wel al een tijdje aangemeld in de DHL app.
Antwoord: Geen zorgen, wij gaan nog compleet volgens schema. Ons team werkt hard om vandaag en morgen de laatste adventskalenders op de post te krijgen.
Als je in Nederland woont, heb je hem vaak de volgende dag al in huis. Op tijd voor 1 december dus! 😄🎄🔧

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
ivo001 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:10:
[...]

Ik weet niet hoe het in de Apple store is, maar de app op google play was een aantal weken geleden iets van 70x gedownload toen ik keek.Nu staat er 100+ downloads, maar de berichten van 40+ mensen zijn dit bier aan het bekijken weet ik niet of ik die moet geloven.
Eerste 1000 mensen kregen een korting, daar zat ik begin okt al niet meer bij in ieder geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
Chelseamarre123 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:16:
[...]

Antwoord: Geen zorgen, wij gaan nog compleet volgens schema. Ons team werkt hard om vandaag en morgen de laatste adventskalenders op de post te krijgen.
Als je in Nederland woont, heb je hem vaak de volgende dag al in huis. Op tijd voor 1 december dus! 😄🎄🔧
Dan hebben ze wel een extreem spannend schema gemaakt voor zichzelf haha. Morgen versturen is vrijdag of zaterdag in huis, dus als er ergens 1 dag vertraging is ben je al te laat. Ik snap niet dat je dat risico neemt als je al zo lang van tevoren precies weet hoeveel mensen je wat gaat sturen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
Daarbij; via andere kanalen heb ik al vernomen dat er wel degelijk vertraging is bij de Moersleutel.

Ander ‘leuk’ feitje; mijn maat die letterlijk drie straten verderop woont krijgt hem morgen geleverd.
Bij mij staat nog steeds in de DHL app dat ze de zending nog niet hebben ontvangen.

Aanvulling; het gaat om een bierbox hè. First world problems, dat realiseer ik me ook wel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Eric H op 27-11-2024 18:58 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
Vandaag in Duitsland gekocht, leuke giftset. 6 bieren+ glas. Wellicht niet zozeer heel speciaal, maar ziet er wel geinig uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jISIXF0CvDtSQRfqYfSRrXuF7U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dz5tBGkZ01xoR9Kt69pWp9lE.png?f=fotoalbum_large
Insel Brauerei:
BALTIC ALE, BALTIC STOUT, BALTIC DUBBEL, BALTIC TRIPEL, BALTIC GOSE, BALTIC FARM + glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb de Moersleutel vandaag ontvangen, maar nog geen incasso gehad ... Maar die komt vast wel.

Ben erg benieuwd naar de box. Ik ga de guild opzeggen, maar ben er altijd zeer tevreden mee geweest. Het is gewoon tijd voor wat anders. Ik ben ook al maanden niet bij m'n vaste slijters geweest, die gun ik ook wel wat meer omzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Hertog schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:45:
[...]
De Stigbergets box is wel weer prima, maar inmiddels ook in de ‘Black Friday sale’ voor minder dan de club prijs.. Dan begint al die marketing over ‘zal heel snel gaan’ en ‘exclusief’ toch ook weer een beetje op Frontaal te lijken :P
Deze box ging niet heel rap nee, waarschijnlijk door het vele adventgeweld. Verder wordt die box gewoon voor de gebruikelijke €55 aangeboden, geen cent goedkoper dan gebruikelijk.

Zo te lezen gaat Moersleutel het moeilijk krijgen met al die afhakers begin van het jaar, haha.

Mijn adventskalender van Berghoeve is ook een dag vertraagd, boehoe. Maar ik heb eigenlijk eerder medeleven met die arme pakketbezorgers die de komende dagen van die loodzware dozen langs moeten brengen door heel het land.

Ben benieuwd wanneer de Bubbermannetjes aankomen. Die zijn ook al een paar dagen aangemeld bij de post, maar nog geen beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

TommyL0204 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:21:
BALTIC ALE, BALTIC STOUT, BALTIC DUBBEL, BALTIC TRIPEL, BALTIC GOSE, BALTIC FARM
Vraag me af waar ze vandaan komen :+

Insel maakt wel leuk bier, en inderdaad ook leuke stijl. In de tijd dat ik geregeld in Duitsland kwam vond ik ze alleen altijd relatief duur.. maar zou goed kunnen dat dit tegenwoordig best meevalt ;) Mogen we weten wat die set kostte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Shrien schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:42:
[...]

Deze box ging niet heel rap nee, waarschijnlijk door het vele adventgeweld. Verder wordt die box gewoon voor de gebruikelijke €55 aangeboden, geen cent goedkoper dan gebruikelijk.
Je hebt gelijk, dan is het de ‘van’ prijs die op de marketing lijst gaat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
Hertog schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:45:
[...]

Vraag me af waar ze vandaan komen :+

Insel maakt wel leuk bier, en inderdaad ook leuke stijl. In de tijd dat ik geregeld in Duitsland kwam vond ik ze alleen altijd relatief duur.. maar zou goed kunnen dat dit tegenwoordig best meevalt ;) Mogen we weten wat die set kostte?
Dat mag zeker. 25 euro. Dus prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:25

Heimdallr

Asgard

TommyL0204 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:21:
Vandaag in Duitsland gekocht, leuke giftset. 6 bieren+ glas. Wellicht niet zozeer heel speciaal, maar ziet er wel geinig uit:

[Afbeelding]
Insel Brauerei:
BALTIC ALE, BALTIC STOUT, BALTIC DUBBEL, BALTIC TRIPEL, BALTIC GOSE, BALTIC FARM + glas
De bieren van deze mooie Duitse eiland brouwerij vind ik heel lekker en de verpakking is een lust voor het oog :)

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Hertog schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:48:
[...]

Je hebt gelijk, dan is het de ‘van’ prijs die op de marketing lijst gaat :P
Wel nog met 10% korting voor leden dus vanuit daar geredeneerd kon je em beter achteraf halen dan via de global.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05
[...]

Zo te lezen gaat Moersleutel het moeilijk krijgen met al die afhakers begin van het jaar, haha.

Mijn adventskalender van Berghoeve is ook een dag vertraagd, boehoe. Maar ik heb eigenlijk eerder medeleven met die arme pakketbezorgers die de komende dagen van die loodzware dozen langs moeten brengen door heel het land.

Ben benieuwd wanneer de Bubbermannetjes aankomen. Die zijn ook al een paar dagen aangemeld bij de post, maar nog geen beweging.
Dat hebben ze vast ingecalculeerd en waarschijnlijk blijven er ook weer een aantal plakken vanwege het gemak en diversiteit. Zelf ben ik vorig jaar na de advent ook gestopt want ik kreeg het tempo met alle eerdere guild boxen simpelweg niet weggedronken en uiteindelijk zijn al die stouts niet heel goed voor de lijn.. kan dit jaar dus nog nagenieten van de adventskalender van vorig jaar ;)

• Lennnn
[...]

Er zijn natuurlijk ook een hoop mensen die juist nu lid zijn geworden. Die moeten 6 maanden lid blijven.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
-LA- schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:13:

Nee, veel te duur geworden. De hype is ook wel over blijkbaar want uren later was er gewoon nog voorraad.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

[...]

Ik kreeg gister ineens bericht dat ze via de DHL komen... dus heb ze maar even bij een afleverpunt in de buurt ingesteld.. die mensen zijn nog sneller dan Speedy Gonzalez als het om afleveren gaat.. voor ik beneden ben (werk op zolder) zijn zij alweer 3 straten verder :P

Bier fan Fryske grûn!

• AngelDust

AngelDust

sig69 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 06:14:
[...]

Nee, veel te duur geworden. De hype is ook wel over blijkbaar want uren later was er gewoon nog voorraad.
Sterker nog, er is zelfs nu nog voorraad.. :X

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
AngelDust schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:48:
[...]

Sterker nog, er is zelfs nu nog voorraad.. :X
Tsja… IMHO ook niet heel vreemd als je €35,75 per fles vraagt (ja, ik reken de verzendkosten mee). De kans dat scalpers die met winst kunnen verkopen zal steeds lager zijn, met als gevolg dat liefhebbers het voa het reguliere kanaal kunnen kopen. Blijkbaar is dat ook al te duur, of probeert men het geeneens meer omdat dit voorgaande keren praktisch onmogelijk leek.

Hoe dan ook… voor dat geld is er héél veel andere keuze die vermoedelijk ook nog eens meer de moeite zijn. Ik heb een BA fles liggen van Lervig die goedkoper was dan HJ 🫣

Tot slot speelt het denk ik ook wel mee dat de voormalige Meesterbrouwer persoonlijk populair was bij veel mensen die ik hierover heb gesproken. Los van of dit nu echt veel verschil maakt, zal dat mogelijk ook meespelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 28-11-2024 08:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Thalaron schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:36:
[...]

Tsja… IMHO ook niet heel vreemd als je €35,75 per fles vraagt (ja, ik reken de verzendkosten mee). De kans dat scalpers die met winst kunnen verkopen zal steeds lager zijn, met als gevolg dat liefhebbers het voa het reguliere kanaal kunnen kopen. Blijkbaar is dat ook al te duur, of probeert men het geeneens meer omdat dit voorgaande keren praktisch onmogelijk leek.

Hoe dan ook… voor dat geld is er héél veel andere keuze die vermoedelijk ook nog eens meer de moeite zijn. Ik heb een BA fles liggen van Lervig die goedkoper was dan HJ 🫣

Tot slot speelt het denk ik ook wel mee dat de voormalige Meesterbrouwer persoonlijk populair was bij veel mensen die ik hierover heb gesproken. Los van of dit nu echt veel verschil maakt, zal dat mogelijk ook meespelen.
Ik had iets vergelijkbaars. Als ik bedenk wat voor lekkers ik voor 135 euro allemaal bij de Caigny kan halen, en dat vergelijk met 4 flessen HJ vatgerijpt... Ik ga dus komend weekend of dat weekend erop weer richting de Caigny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:13
[...]

Maar ik denk dat dit ook precies de hype is, als hippe craft brouwer doe je mee of je komt er niet tussen.

* -Jaap-io gaat volgend jaar het geld van de boxen bij zijn lokale slijter uitgeven :*)
En daarom ben ik blij met Ramses zijn bieren, blijft volhouden aan zijn eigen vaste soorten en af en toe een apart ding voor de smaak of test. als je van hop houdt zit je daar goed.

• -Jaap-io
Bvanham schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:39:
[...]

En daarom ben ik blij met Ramses zijn bieren, blijft volhouden aan zijn eigen vaste soorten en af en toe een apart ding voor de smaak of test. als je van hop houdt zit je daar goed.
ah woon je ook in de buurt van breda/wagenberg? :w

ik heb wel een aantal bieren geprobeerd van Ramses (zit hier om de hoek) maar ik vond ze niet zo heel bijzonder... Ik zal binnenkort weer eens een setje halen :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:44
[...]

Dat is sowieso wat mij af en toe beetje tegen staat aan de 'scene'. Elk biertje moet 'craft' zijn en 4+ sterren op untapped en als het even kan limited edition en met bijzondere ingrediënten etc.

Maar wordt het daar nou echt lekkerder/leuker van?

Bijvoorbeeld een De Molen vind ik daar ook in doorgeslagen. Dieptepunt was wel een Cola & Kers stout die ik van hun heb gedronken, niet te zuipen zo goor.

Vaak wil ik 'gewoon' een biertje drinken. Onder het genot van een voetbal wedstrijd of film op de tv, of een leuk bordspel, een lekker hapje erbij. Niet te moeilijk. Dan zit ik niet te wachten op double dry hopped barrel aged North Holland Vanilla Boerenjongens Rum IPA. :+
En daar komen dan de bieren in beeld die ik meestal drink: goede Belgische bieren (trappisten, Omer, straffe hendrik etc) of betaalbare maar goede "supermarkt bieren" a la Gulpener IPA, steenbrugge, Brand etc

Begrijp me niet verkeerd, ik kan zo af en toe ook wel genieten van de craft bieren maar mijn favoriet is het niet.

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:38
Pazienza schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:34:
[...]

Dat is sowieso wat mij af en toe beetje tegen staat aan de 'scene'. Elk biertje moet 'craft' zijn en 4+ sterren op untapped en als het even kan limited edition en met bijzondere ingrediënten etc.

Maar wordt het daar nou echt lekkerder/leuker van?

Bijvoorbeeld een De Molen vind ik daar ook in doorgeslagen. Dieptepunt was wel een Cola & Kers stout die ik van hun heb gedronken, niet te zuipen zo goor.

Vaak wil ik 'gewoon' een biertje drinken. Onder het genot van een voetbal wedstrijd of film op de tv, of een leuk bordspel, een lekker hapje erbij. Niet te moeilijk. Dan zit ik niet te wachten op double dry hopped barrel aged North Holland Vanilla Boerenjongens Rum IPA. :+
En daar komen dan de bieren in beeld die ik meestal drink: goede Belgische bieren (trappisten, Omer, straffe hendrik etc) of betaalbare maar goede "supermarkt bieren" a la Gulpener IPA, steenbrugge, Brand etc

Begrijp me niet verkeerd, ik kan zo af en toe ook wel genieten van de craft bieren maar mijn favoriet is het niet.
Eens, suikerspin bier gehad. Echt niet te drinken.
Of tompouce bier van de Hema. ook je reinste bocht. Maar je moet niets, drink wat je zelf graag wil. Heb je zin in iets buiten je comfortzone of ben je nieuwsgierig? Dan grijp ik meestal naar de echte uitschieters

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:45
Pazienza schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:34:
Dan zit ik niet te wachten op double dry hopped barrel aged North Holland Vanilla Boerenjongens Rum IPA. :+
Nu ben ik wel benieuwd hoe een double dry hopped barrel aged North Holland Vanilla Boerenjongens Rum IPA zou smaken :+

Nee hoor, meestal een redelijke normale blonde (die zit tenslotte ook naast me op de bank), een IPA of een biertje dat over was van een verjaardag (meestal Hertog Jan). Op genietmomenten ( :X ) een wat specialer biertje.

• Eric H
Update vanuit de Moersleutel betreffende de dubbele incasso; en ja.......ik vind hier iets van.
Het begint met een "A" en eindigt op "mateurisme"

'Sorry voor deze fout. We zijn vorige week overgegaan naar een nieuwe site. Onze oude site staat nog op een reserve server actief, we wisten niet dat die de betaling er ook uit zou sturen. Het geld wordt zo spoedig mogelijk teruggestort. Omdat we met een betaalsysteem werken kan het tot 5 werkdagen duren voor het geld is teruggestort'

Sidenote; mijn adventskalender is nog steeds niet ontvangen door DHL.....

Eric, Signing off !!

• Echthoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:18
Eric H schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:34:
Update vanuit de Moersleutel betreffende de dubbele incasso; en ja.......ik vind hier iets van.

'Sorry voor deze fout. We zijn vorige week overgegaan naar een nieuwe site. Onze oude site staat nog op een reserve server actief, we wisten niet dat die de betaling er ook uit zou sturen. Het geld wordt zo spoedig mogelijk teruggestort. Omdat we met een betaalsysteem werken kan het tot 5 werkdagen duren voor het geld is teruggestort'

Je zou ook de incasso kunnen storneren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Jaap-io
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfHxwjZU0rCscy0TZ4I0tYMRVMM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Hf2ua5nyxuVrxuIKBE66yd2a.jpg?f=user_large
Hier inmiddels alles binnen, laat december maar komen 8)

• Wren
Eric H schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:34:

Bij mij ook dubbel afgeschreven,geen reactie op mijn mail en nog niet eens een dhl melding, het kan nog amateuristischer :')

• Eric H
Wren schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:58:
[...]

Bij mij ook dubbel afgeschreven,geen reactie op mijn mail en nog niet eens een dhl melding, het kan nog amateuristischer :')
I feel your pain |:(

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:13
-Jaap-io schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:07:
[...]

ah woon je ook in de buurt van breda/wagenberg? :w

ik heb wel een aantal bieren geprobeerd van Ramses (zit hier om de hoek) maar ik vond ze niet zo heel bijzonder... Ik zal binnenkort weer eens een setje halen :Y)
Van de vaste bieren zijn de antenne, natte droom en Mamba mijn favorieten als daily drinkers. De Stout met Hout, Roggestout en T-rex zijn echt wel bijzonder vind ik. Je moet wel van hop houden en van niet al teveel koolzuur want dat is altijd zo. Ik ben in ieder geval een fan.

En ja, ik woon in Langeweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

AngelDust schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:47:
[...]

Ik kreeg gister ineens bericht dat ze via de DHL komen...
Gek, ik kijk nu in mijn DHL app en er staan sinds gisteren bij mij ook vier Kees pakketten aangemeld. Bij PostNL stonden er al twee. Heel benieuwd hoeveel dozen er nu daadwerkelijk voor mijn deur verschijnen... :9~

• ivo001
Shrien schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:00:
[...]

Gek, ik kijk nu in mijn DHL app en er staan sinds gisteren bij mij ook vier Kees pakketten aangemeld. Bij PostNL stonden er al twee. Heel benieuwd hoeveel dozen er nu daadwerkelijk voor mijn deur verschijnen... :9~
6 dozen ipv 6 flessen? :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Als ik 6 dozen (i.p.v. 3 :$ ) geleverd krijg, zijn jullie allen van harte welkom voor een proeverij <+:)

• brukskeluuk
  • Laatst online: 13-09 15:11
Shrien schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:01:
[...]

Als ik 6 dozen (i.p.v. 3 :$ ) geleverd krijg, zijn jullie allen van harte welkom voor een proeverij <+:)
Geloof dat ze los zijn gegaan met verzendlabels. Ik dacht al dat ik vanuit de crowdfunding iets kreeg. Heb ook pakket via postnl en dhl, maar die eerste is alleen aangemeld en van dhl wacht bij een ophaalpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
Kees heeft op zijn facebook het volgende aangegeven:
Voor iedereen die de Bubberman 2024 heeft besteld, ze zijn allemaal opgehaald en worden uitgeleverd door DHL en niet Post.NL
Dus alles verloopt goed, dus gewoon nog even geduld. En het is erg druk bij de post bezorgers en ik kan geen toezeggingen doen over wanneer wordt geleverd.

Dus jammer genoeg geen dubbele flessen :)

• frofound dreamer
  • Laatst online: 21:31
brukskeluuk schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:57:
[...]

Geloof dat ze los zijn gegaan met verzendlabels. Ik dacht al dat ik vanuit de crowdfunding iets kreeg. Heb ook pakket via postnl en dhl, maar die eerste is alleen aangemeld en van dhl wacht bij een ophaalpunt.
Ja dat meende ik in eerste instantie ook. Dat er vanuit Crowdfunding zo’n 375ml fles Bubberman 2024 gestuurd zou worden. Maar het bericht van Kees lijkt dat dat niet het geval zal zijn.

Maar daarover gesproken, iemand daar nog wat over gehoord? Heb helemaal niets meer gehoord vanuit de laatste crowdfund actie van Kees?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Zo, zaterdag mijn Adventkalender met Moersleutels ophalen bij DHL afhaalpunt :🍻
ivo001 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:08:
[...]

Ik heb gisteren mijn adventkalender van Craftboxs ontvangen. Zat ook een flyer voor Brewhunter in :P
Ik zie bij mijn Brewhunter bestelling van donderdag wel dat de status op completed staat, en in de PostNL app zie ik ook een levering van Craftboxs staan met een onbekende bezorgtijd, dus in ieder geval lijkt het verzendlabel aangemaakt te zijn.
Ik ben benieuwd of er inmiddels al beweging zit in je Brewhunter bestelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Thalaron schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:34:
Zo, zaterdag mijn Adventkalender met Moersleutels ophalen bij DHL afhaalpunt :🍻

[...]

Ik ben benieuwd of er inmiddels al beweging zit in je Brewhunter bestelling?
Yes! Wordt morgenmiddag geleverd via PostNL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
Als het goed is kan ik mijn adventkalender van Moersleutel morgen ophalen bij het DHL punt.

Zou het dan eindelijk…. ;-)

Eric, Signing off !!

Pagina: 1 ... 181 ... 197 Laatste