-Jaap-io schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:46:
[...]
Ik herken dit inderdaad ook wel! Het is westcoast/new engeland/double IPA of imperial/pastry stout wat de klok slaat, naar mijn idee... maar een "gewone" goeie tripel kan nergens vinden...
Maar ik denk dat dit ook precies de hype is, als hippe craft brouwer doe je mee of je komt er niet tussen.
* -Jaap-io gaat volgend jaar het geld van de boxen bij zijn lokale slijter uitgeven 
Dat is sowieso wat mij af en toe beetje tegen staat aan de 'scene'. Elk biertje moet 'craft' zijn en 4+ sterren op untapped en als het even kan limited edition en met bijzondere ingrediënten etc.
Maar wordt het daar nou echt lekkerder/leuker van?
Bijvoorbeeld een De Molen vind ik daar ook in doorgeslagen. Dieptepunt was wel een Cola & Kers stout die ik van hun heb gedronken, niet te zuipen zo goor.
Vaak wil ik 'gewoon' een biertje drinken. Onder het genot van een voetbal wedstrijd of film op de tv, of een leuk bordspel, een lekker hapje erbij. Niet te moeilijk. Dan zit ik niet te wachten op double dry hopped barrel aged North Holland Vanilla Boerenjongens Rum IPA.

En daar komen dan de bieren in beeld die ik meestal drink: goede Belgische bieren (trappisten, Omer, straffe hendrik etc) of betaalbare maar goede "supermarkt bieren" a la Gulpener IPA, steenbrugge, Brand etc
Begrijp me niet verkeerd, ik kan zo af en toe ook wel genieten van de craft bieren maar mijn favoriet is het niet.