Nee, het kan ook zijn dat er een onbalans is in supply & demand.Lennnn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:05:
[...]
Dan pak je weer een relatie die er niet per se hoeft te zijn. De reden van prijsverhoging brouwer hoeft niet per se inflatie te zijn.
De consument is de koppeling, altijd.Dubbeldooier schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:24:
Ah der is dus geen automatische koppeling als het de andere kant op gaat?
Als een product niet meer wordt gekocht, gaat vanzelf (in time) de prijs omlaag.
Zoals eerder opgemerkt:Dubbeldooier schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:24:
Ah der is dus geen automatische koppeling als het de andere kant op gaat?
Als consument ben je vaak aan the receiving end ja.Lennnn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:38:
[...]
Dan worden we als consument iig altijd genaaid.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als HJ met 10.000 flessen vatgerijpt blijft zitten, omdat de consument het niet koopt?
Wordt voor 3 euro meer verkocht als Vatgerijpt ExtraSecsytime schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:35:
Wat denk je dat er gaat gebeuren als HJ met 10.000 flessen vatgerijpt blijft zitten, omdat de consument het niet koopt?
Jopen heeft de BA Barracus box 12x of 24x op de website voor black FridayAngelDust schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:50:
Leuke discussie opgestart zie ik.. maar goed.. linksom of rechtsom.. ik zie gewoon het feit dat als wij het bier met een x bedrag verhogen.. dat het bedrag doorberekent wordt naar de consument..
--------
Iemand nog andere leuke Black Friday bier aanbiedingen gevonden al? Beerwulf doet een actie.. maar zijn er nog interessante webshops met kortingen?
Untappd: Louwke80
Svp weer terug naar speciaalbier, ipv (macro) economie bespreken.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Die werd hier al genoemd inderdaadLouwke schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:04:
[...]
Jopen heeft de BA Barracus box 12x of 24x op de website voor black Friday
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Ik zie 3 bieren uit de nieuwe 6 years anniversary serie van Arpus in de webshop van hoptimaal. Iemand een idee waar de hele serie te krijgen is? (Ik ga er voor het gemak van uit dat het er 6 zijn)
[ Voor 83% gewijzigd door bbunn07 op 16-11-2023 15:45 . Reden: Ok, terug naar bier ]
Eerste google hit kan ik hem hier vinden: https://www.bierloods22.n...rsary-exclusieve-bie.htmlbbunn07 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:42:
Ik zie 3 bieren uit de nieuwe 6 years anniversary serie van Arpus in de webshop van hoptimaal. Iemand een idee waar de hele serie te krijgen is? (Ik ga er voor het gemak van uit dat het er 6 zijn)
Misschien elders nog voor een betere prijs verkrijgbaar.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Wij hebben het ook een paar keer gedeeld met zijn drieën.link_mario schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:26:
Aantal jaar terug al met 2 vrienden de set gedeeld, omdat we de prijsstijgingen onrechtevenredig vonden.
Jaar erna afgehaakt....en we blijven afgehaakt als ik het zo zie![]()
Vandaag wel mijn (customized) adventkalender van het Biermeisje opgehaald. Ben benieuwd!
Maar dat komt deze rit uit op €10,83 voor een glaasje van 25cl om te proeven.
Wij laten het lekker gaan voortaan.
Best een leuke deal bij Frontaal:
https://frontaalbrewingco...roducts/black-friday-deal
Ongeveer 3,- per blikje.
Ongeveer 3,- per blikje.
Untappd: Kapitein_Merijn
Vorig jaar hadden ze een betere deal met voornamelijk zware (ba) bieren. Had wel gehoopt op een vervolg daarvan.Kapitein Merijn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:13:
Best een leuke deal bij Frontaal:
Ongeveer 3,- per blikje.
De Biersalon! Goede prijzen altijd, hij stond in ieder geval op de pre-order pagina (FB: vrienden van de Biersalon).bbunn07 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:42:
Kees heeft een black box 55 euro voor 12 blikjes, 6 verschillende stouts.
https://brouwerijkees.nl/.../blackbox-brouwerij-kees/
https://brouwerijkees.nl/.../blackbox-brouwerij-kees/
Untappd: Louwke80
Diverse webshops hebben nu aanbiedingen en vd Streek heeft morgen 25% korting op de BA bieren
https://www.hoptimaal.nl/nl/black-friday/
https://www.craftonly.nl/...eer-box.html?id=254288770
https://www.bierloods22.nl/nl/sale/?intcmp=subbanner2
https://www.hoptimaal.nl/nl/black-friday/
https://www.craftonly.nl/...eer-box.html?id=254288770
https://www.bierloods22.nl/nl/sale/?intcmp=subbanner2
Iemand al een bericht van HJ gehad?
De nieuwe folder van AH Jan-Linders staat op https://www.ahjanlinders.nl/speciaalbier
Is wel weer interessant, maar ik denk ook weer relatief snel op.
Zijn die Fremont B-Bomb 2020 of Lervig All I want for Christmas het waard voor die prijs?
:fill(white):strip_exif()/f/image/MTSEDu0u64l3EEI7NLes5AU4.png?f=user_large)
De aanbiedingen zijn er vanaf maandag, maar het staat al in de winkels...
Zijn die Fremont B-Bomb 2020 of Lervig All I want for Christmas het waard voor die prijs?
:fill(white):strip_exif()/f/image/MTSEDu0u64l3EEI7NLes5AU4.png?f=user_large)

[ Voor 17% gewijzigd door Klippy op 16-11-2023 23:54 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Als je geen bericht hebt gehad ben je niet ingeloot.Secsytime schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:47:
Iemand al een bericht van HJ gehad?
Prijzen voor beide flessen zijn wel netjes natuurlijk. All I want for Christmas vond ik afgelopen jaar niet top maar dat komt denk ik omdat de verwachtingen heel hoog zijn als je bekend bent met de Rackhouse serie.Klippy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:52:
De nieuwe folder van AH Jan-Linders staat op https://www.ahjanlinders.nl/speciaalbier
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Normaal gesproken betaal je alleen al gauw 17,50 voor de helft van 75cl.
Vind Fremont altijd wel erg lekker en is nu redelijk voordelig te krijgen dus die beland ook in het mandje.
De nieuwe Meesterstuk van Jopen is dus wederom een pastry porter (of stout, weinig verschil). 5e jaar op rij inmiddels. Misschien ben ik aan het muggenziften over 1 biertje, maar had toch wel gehoopt dat ze iets anders zouden doenKlippy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:52:
Scheelt me weer 130e dan 🤷🏼Koploper07 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:24:
[...]
Als je geen bericht hebt gehad ben je niet ingeloot.
Het is dat ik zelf dit jaar al 2 Adventskalenders heb, en het is dan wel niet echt een Black Friday Deal, toch heb ik het idee dat deze Advent van Berghoeve een prima prijs / kwaliteitsverhouding heeft.
24 bier, waarvan 8 Barrel Aged en 1 Infused voor €87,50:
https://www.berghoevebrou...eve-adventskalender-2023/
24 bier, waarvan 8 Barrel Aged en 1 Infused voor €87,50:
https://www.berghoevebrou...eve-adventskalender-2023/
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Ik kwam dit artikel een tijdje geleden tegen en ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden.
Nu ben ik zelf fervent Untappd gebruiker, met name om achter nieuwe bieren (en cafés!) te komen en te beschrijven wat ik lekker vind. Ik zoek dan inderdaad zelf wat uit in de winkel, omdat ik weet wat ik lekker vind. Toch maak ik graag altijd een praatje met de slijter of verkoper, omdat ze altijd wel iets kunnen vertellen over het bier, de brouwer of de gang van zaken bij een slijter.
Nou heb ik ook wel het idee dat het Untappd gedeelte flink wordt uitvergroot, maar goed...
Heeft hij een punt? Of is het overdreven?Nu komen ze de zaak binnen met op hun smartphone de Untappd app. Dan scannen ze de streepjescode om op zoek te gaan naar de ratings, de beoordelingen. Van de bieren die het allerhoogste staan, nemen ze wat mee en dan zijn ze weg. Het persoonlijke contact van vroeger is er niet meer.”
Nu ben ik zelf fervent Untappd gebruiker, met name om achter nieuwe bieren (en cafés!) te komen en te beschrijven wat ik lekker vind. Ik zoek dan inderdaad zelf wat uit in de winkel, omdat ik weet wat ik lekker vind. Toch maak ik graag altijd een praatje met de slijter of verkoper, omdat ze altijd wel iets kunnen vertellen over het bier, de brouwer of de gang van zaken bij een slijter.
Nou heb ik ook wel het idee dat het Untappd gedeelte flink wordt uitvergroot, maar goed...
Als je via de brouwerijwinkel op Vatgerijpt 2023 klikt kom je ook gewoon in de wachtrij, dus zo goed is het nou ook weer niet afgeschermd
Dank voor de tip!Koploper07 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:57:
[...]
Als je via de brouwerijwinkel op Vatgerijpt 2023 klikt kom je ook gewoon in de wachtrij, dus zo goed is het nou ook weer niet afgeschermd
Is toen ook hier in het topic besproken.klaps schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:45:
Ik kwam dit artikel een tijdje geleden tegen en ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden.
[...]
Heeft hij een punt? Of is het overdreven?
Conclusie was: meningen zijn verdeeld
Ik zelf gebruik Untappd ook om te selecteren. Als ik +€5 voor een blik uitgeef wil ik niet random gokken
Je moet meegaan met de tijd, ook als speciaalbierzaak. Persoonlijk kijk ik ook graag een op Untappd zodra in in de winkel sta. Veel biertjes vermelden maar weinig van de geur en smaak op de buitenkant van het blik of flesje en daar is Untappd erg handig voor.klaps schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:45:
[...]
Mijn slijter hier is heel actief op Untappd. Regelmatig krijg ik een update dat er weer nieuwe biertjes zijn, dat zorgt er dan weer voor dat ik weer een bezoekje breng. In de winkel zelf is hij er ook actief mee bezig en geeft zelfs advies op basis van Untappd.
Ik denk zelf ook dat Untappd niet de hoofdoorzaak is.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Met veel geluk door de Hertog Jan Vatgerijpt voorverkoop wachtrij gekomen
Ik had slechts 40 mensen voor me, een vriend van me begon al bij de 2000. Heb er weer ontzettend zin in!

Precies. Ze krijgen tegelijkertijd ook een geweldige marketingmachine aangereikt waar je makkelijk mee aan de slag kan.Headshot_NL schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:02:
[...]
Je moet meegaan met de tijd, ook als speciaalbierzaak.
Hoge rating -> makkelijker verkocht
Nog >100 keer ingecheckt -> interesse gewekt
Schaars -> laat zien dat jij 'm wel verkoopt. Euro bij de prijs op en je raakt ze alsnog kwijt
Paar mooie kaartjes laten drukken en je kan ze telkens hergebruiken op je assortiment.
Nice! Kijken of de AH in Wierden meedoetKlippy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is alleen bij AHs die vroeger Jan Linders waren, dus zo te zien niet: https://www.ahjanlinders.nl/supermarkten/onze-supermarkten
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Lucky! Ik heb er nog 2800 voor me nu, begon op 4000HikariMisako schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:05:
Met veel geluk door de Hertog Jan Vatgerijpt voorverkoop wachtrij gekomenIk had slechts 40 mensen voor me, een vriend van me begon al bij de 2000. Heb er weer ontzettend zin in!

Wat kost de set?
En jammer dat proeftuin-abonnementhouders blijkbaar geen voorrang krijgen en men alsnog in dezelfde wachtrij kan komen.
[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-11-2023 14:00 ]
Blijkbaar ben jij dan ingeloot voor de voorverkoop.HikariMisako schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:05:
Met veel geluk door de Hertog Jan Vatgerijpt voorverkoop wachtrij gekomenIk had slechts 40 mensen voor me, een vriend van me begon al bij de 2000. Heb er weer ontzettend zin in!
Ik krijg de volgende foutmelding: Deze inhoud is beschermd, maar het lijkt erop dat je geen toegang hebt. Als dit op een fout lijkt, neem dan contact op met Hertog Jan
5 december tijdens de normale verkoop dan maar nog een keer proberen om te bemachtigen.
Onderaan de laatste folder pagina staat welke winkels deelnemen, er zijn ook een paar winkels bij die eerst AH waren en nu AH JL, en een paar losse franchisers.Hertog schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:26:
[...]
Is alleen bij AHs die vroeger Jan Linders waren, dus zo te zien niet: https://www.ahjanlinders.nl/supermarkten/onze-supermarkten
Ja dat vond ik ook een rare oplossing, dat de proeftuin alleen een gegarandeerd plekje in de voorverkoop loting was? Maar goed, ik heb geluk gehad. Set is 130, verzending 7,95 erbij.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:29:
[...]
Lucky! Ik heb er nog 2800 voor me nu, begon op 4000
Wat kost de set?
En jammer dat proeftuin-abonnementhouders blijkbaar geen voorrang krijgen en men alsnog in dezelfde wachtrij kan komen.
Ja, proeftuin abbo dus een soort van ingeloot. Raar systeem wat ze hebben bedacht.PollieRacing schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:37:
[...]
Blijkbaar ben jij dan ingeloot voor de voorverkoop.
Ik krijg de volgende foutmelding: Deze inhoud is beschermd, maar het lijkt erop dat je geen toegang hebt. Als dit op een fout lijkt, neem dan contact op met Hertog Jan
Hopelijk schrikt de hoge prijs de meesten af die voor mij in de rij staanHikariMisako schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:04:
[...]
Ja dat vond ik ook een rare oplossing, dat de proeftuin alleen een gegarandeerd plekje in de voorverkoop loting was? Maar goed, ik heb geluk gehad. Set is 130, verzending 7,95 erbij.
update: na 75 minuten wachten gelukt om een set te bestellen
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-11-2023 13:15 ]
Vreemd, lukte mij wel gewoon.. en op men telefoon net ook.PollieRacing schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:37:
[...]
Ik krijg de volgende foutmelding: Deze inhoud is beschermd, maar het lijkt erop dat je geen toegang hebt. Als dit op een fout lijkt, neem dan contact op met Hertog Jan![]()
5 december tijdens de normale verkoop dan maar nog een keer proberen om te bemachtigen.
Als hij meer gebruik had gemaakt van Untappd had wellicht zijn winkel niet vol gestaan met (dure) bieren die zwaar over de tht heen warenklaps schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:45:
[...]
Ah, hier nu ook na het doorlopen van de wachtrij.. Kan hem dus niet daadwerkelijk bestellen.PollieRacing schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:37:
[...]
Ik krijg de volgende foutmelding: Deze inhoud is beschermd, maar het lijkt erop dat je geen toegang hebt. Als dit op een fout lijkt, neem dan contact op met Hertog Jan![]()
Ik ben lid van proeftuin dus ik mocht sowieso gebruik maken van de voorverkoop maar dat ze boven de 130 euro nog verzendkosten vragen 
Dit is denk ik wel de laatste keer dat ik een setje bestel.
Zeggen ze elk jaarDevrim schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:21:
Ik ben lid van proeftuin dus ik mocht sowieso gebruik maken van de voorverkoop maar dat ze boven de 130 euro nog verzendkosten vragen
Dacht bij me zelf al bij het typen
En tot volgend jaar he.
"morgen gratis bier"Devrim schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:36:
[...]
Dacht bij me zelf al bij het typen
En tot volgend jaar he.
Zolang er een wachtrij van duizenden is die 130 € plus verzendkosten willen betalen voor een paar biertje is blijkbaar het hypewoord bestaanszekerheid voor velen geen probleemDevrim schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:21:
Precies, een maat van me was nummer 40 en ik stond op 4000 in de rij.. aan de bestellingen te zien waren er 2500 mensen die een bestelling hebben geplaatst, dus 2500-5000 sets verkocht en dan moeten de proefdagen en reguliere verkoop nog beginnen.Wren schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:43:
[...]
Zolang er een wachtrij van duizenden is die 130 € plus verzendkosten willen betalen voor een paar biertje is blijkbaar het hypewoord bestaanszekerheid voor velen geen probleem
Erg gelimiteerd is het dus ook niet meer, wat ik wel zonde vind.
Ook het proeftuin concept, daar zouden ze wat meer perks aan moeten bieden.. toegang tot echt limited edities etc, (100-1000stuks)..
Heb dit bij de enquete van HJ ook aangegeven..
Je kunt gewoon een login aanmaken-Jaap-io schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:52:
Ik ben net door de HJ wachtrij gekomen, maar heb geen account, dus kan niet verder.
Ik heb dus wel het vermoeden dat allen proeftuin accounts kunnen bestellen
[ Voor 16% gewijzigd door GNML op 17-11-2023 13:54 ]
iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com
De eerste sets staan al op marktplaats hoor. Echt ongelooflijk altijd die scalpers.
Ik ga er tzt een leuk avondje met vrienden van maken in elk geval. 75cl met 13% gaat je niet in de koude kleren zitten
Ik ga er tzt een leuk avondje met vrienden van maken in elk geval. 75cl met 13% gaat je niet in de koude kleren zitten
Ik was ingeloot maar toch besloten het niet te doen. €32,50 per fles en dan ook nog verzendkosten erbij
Ze staan nu al op MP voor €175-200 overigens
HJ zou gewoon moeten beginnen met €250 per set, en dan gaandeweg steeds prijs afbouwen naar €130 ofzo.
Of nog leuker; een unieke code in de doos die je kan scannen om doorverkoop te melden. Dan het leveradres de komende 10 jaar geen levering meer gunnen.
Ik snap echt die hype niet.. ja het is een leuk biertje maar de “normale” verkoopprijs zijn ze IMHO al niet waard. Voor dat geld haal ik zonder problemen beter spul in huis.
Ik hoop in ieder geval van harte dat iedereen doe hem voor zichzelf wilt hem in ieder geval voor de normale prijs kan krijgen. Ook hoop ik dat de scalpers er lekker mee blijven zitten en het hopelijk volgend jaar laten.
@-Jaap-io ik meen dat HJ in de mail had staan dat je koest zorgen dat je een account had aangemaakt vóór de verkoop. Zonder account was het zover mij bekend niet mogelijk om een set te bestellen.

Ze staan nu al op MP voor €175-200 overigens

HJ zou gewoon moeten beginnen met €250 per set, en dan gaandeweg steeds prijs afbouwen naar €130 ofzo.
Of nog leuker; een unieke code in de doos die je kan scannen om doorverkoop te melden. Dan het leveradres de komende 10 jaar geen levering meer gunnen.
Ik snap echt die hype niet.. ja het is een leuk biertje maar de “normale” verkoopprijs zijn ze IMHO al niet waard. Voor dat geld haal ik zonder problemen beter spul in huis.
Ik hoop in ieder geval van harte dat iedereen doe hem voor zichzelf wilt hem in ieder geval voor de normale prijs kan krijgen. Ook hoop ik dat de scalpers er lekker mee blijven zitten en het hopelijk volgend jaar laten.
@-Jaap-io ik meen dat HJ in de mail had staan dat je koest zorgen dat je een account had aangemaakt vóór de verkoop. Zonder account was het zover mij bekend niet mogelijk om een set te bestellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 17-11-2023 14:35 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Maar voor iedereen die nu zo zit te hypen op die HJ serie... even een serieuze vraag...
Is het nu een kwestie van FOMO om dit bier te bestellen? Ik heb zelf ook enkele gehad, dus ik spreek uit ervaring, maar zo heel erg superspeciaal is het bier nou toch ook weer niet?
Voor het geld van de HJ kun je ook een hele stapel andere bieren kopen toch?
Nogmaals, niet bedoelt om negatief te doen.. maar ik snap de hele hype niet...
Is het nu een kwestie van FOMO om dit bier te bestellen? Ik heb zelf ook enkele gehad, dus ik spreek uit ervaring, maar zo heel erg superspeciaal is het bier nou toch ook weer niet?
lol.. GMTAThalaron schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:02:
Ik was ingeloot maar toch besloten het niet te doen. €32,50 per fles en dan ook nog verzendkosten erbij![]()
Ze staan nu al op MP voor €175-200 overigens![]()
[ Voor 52% gewijzigd door AngelDust op 17-11-2023 14:04 ]
Bier fan Fryske grûn!
@AngelDust Ik was vroeger altijd fan van HJ pils. Later kwam daar de GP bij en GPVatgerijpt. Vroeger waren ze volgens mij iets van €16-17,50 per fles. Prima prijs/kwaliteit.
Nu drink ik tegenwoordig praktisch geen pils meer, maar sinds HJ mais is gaan gebruiken staan ze wat mij betreft 1-0 achter. Het eerste dat ik dacht toen ik bericht kreeg over deze nieuwe batch, was; zit er mais in?..
Voor mij had deze reeks een emotionele waarde omdat het de laatste keer bieren met een overleden ook was. Maar goed, nostalgie kent ook grenzen.
Mogelijk dat anderen ook een soortgelijke herinnering hebben aan HJ (GP-V) of dat het puur is dat ze snel verkopen en op MP veel kunnen opleveren, dus dan moet het wel goed zijn(?). Of onwetendheid over andere kwalitatief hoogstaande bieren van gelijke of lagere prijs.
Nu drink ik tegenwoordig praktisch geen pils meer, maar sinds HJ mais is gaan gebruiken staan ze wat mij betreft 1-0 achter. Het eerste dat ik dacht toen ik bericht kreeg over deze nieuwe batch, was; zit er mais in?..
Voor mij had deze reeks een emotionele waarde omdat het de laatste keer bieren met een overleden ook was. Maar goed, nostalgie kent ook grenzen.
Mogelijk dat anderen ook een soortgelijke herinnering hebben aan HJ (GP-V) of dat het puur is dat ze snel verkopen en op MP veel kunnen opleveren, dus dan moet het wel goed zijn(?). Of onwetendheid over andere kwalitatief hoogstaande bieren van gelijke of lagere prijs.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
De kracht van de unieke Untappd checkin is te sterk voor sommigen...AngelDust schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:04:
Maar voor iedereen die nu zo zit te hypen op die HJ serie... even een serieuze vraag...
[...]
lol.. GMTA
Ik vind het ook ontzettend zuur dat er meteen scalpers bij zijn, en dan ook nog op marktplaats beweren dat ze "de andere set aan een liefhebber gunnen". Had hem dan niet gekochtThalaron schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:02:
Maar scalpen voorkomen met dit soort producten lijkt me extreem lastig. Unieke code geinig idee, maar dat werkt maar één jaar want het jaar daarna weet iedereen het en halen de verkopers die code eruit voordat ze het doorsturen.
Uiteraard is het niet zo super speciaal dat geen enkel ander bier net zo lekker kan zijn. Voor mij is het meer een traditie met vrienden en genieten we er ieder jaar van met een leuk avondje. Ja het begint inmiddels wel prijzig te worden, misschien dat we komende edities kritischer gaan kijken naar wat voor soort vaten het gerijpt wordt. Al zijn we ontzettend fan van tequila en mezcal dus dit jaar haalde die check makkelijkAngelDust schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:04:
Volgens mij is het juist heel populair onder de "niet speciaalbier liefhebbers", want het is misschien voor het gevoel wat veiliger omdat het een bekend merk is?
Marketing en naamsbekendheid ga ik zeggen. En zonder iemand in dit topic voor de schenen te trappen, want dat is niet de intentie: ik denk dat het vooral wordt gekocht door mensen die weinig ervaring hebben met speciaalbieren anders dan het supermarkt assortiment.
Als je veel HJ drinkt dan klinkt dat al goed, de feestdagen komen er ook weer aan, beetje met familie en vrienden samen zitten en je haalt een fles HJ vatgerijpt uit de kast dan denkt iedereen Oh ja, een speciale fles HJ, dat gaat lekker zijn. Zeker als het duur is. En dan proeven ze en zeggen ze "Oooh ja, dit ken ik niet, dat is toch wel heel anders dan gewone HJ. Lekker." En volgend jaar als de familie bij jou komt denk je "Ik haal ook zo'n speciale fles!"
Kom je dan aan met een fles Pühaste of iets dat ze niet kennen dan zeggen ze "Wat is dat dan?"
Zo gaat het denk ik ongeveer, tenminste dat is ongeveer een goede beschrijving van wat er in mijn familie of kennissen zou gebeuren
Er is maar een handjevol mensen die ik ken die ook echt goed proeft en zelf kijkt naar wat ze lekker vinden, het merendeel praat gewoon mee en gaat mee met de rest.
Maar goed, dat is verder prima, want het grootste deel proeft het ook niet en eet er een oliebol bij.
Dus allemaal goed, dat zie je overal, ga naar een wijnveiling in Frankrijk en een Chinees die nog nooit wijn heeft gedronken koopt de duurste fles omdat er een bekende naam op staat.
Ik vind het slim van HJ en gun het ze, ze maken lekker pils
En de vatgerijpt serie is ook niet slecht, als je er van geniet en het geld er voor over hebt is dat dikke prima natuurlijk. Persoonlijk trek ik met de kerst nog een Bubberman van Kees van vorig jaar open. Scheelt een hoop tijd, commotie en geld ook
Als je veel HJ drinkt dan klinkt dat al goed, de feestdagen komen er ook weer aan, beetje met familie en vrienden samen zitten en je haalt een fles HJ vatgerijpt uit de kast dan denkt iedereen Oh ja, een speciale fles HJ, dat gaat lekker zijn. Zeker als het duur is. En dan proeven ze en zeggen ze "Oooh ja, dit ken ik niet, dat is toch wel heel anders dan gewone HJ. Lekker." En volgend jaar als de familie bij jou komt denk je "Ik haal ook zo'n speciale fles!"
Kom je dan aan met een fles Pühaste of iets dat ze niet kennen dan zeggen ze "Wat is dat dan?"
Zo gaat het denk ik ongeveer, tenminste dat is ongeveer een goede beschrijving van wat er in mijn familie of kennissen zou gebeuren
Maar goed, dat is verder prima, want het grootste deel proeft het ook niet en eet er een oliebol bij.
Dus allemaal goed, dat zie je overal, ga naar een wijnveiling in Frankrijk en een Chinees die nog nooit wijn heeft gedronken koopt de duurste fles omdat er een bekende naam op staat.
Ik vind het slim van HJ en gun het ze, ze maken lekker pils
Haha ik was wat uitgebreider aan het typen wat jij in één zin zegt, maar ja, zo zie ik het ook.Secsytime schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:36:
Volgens mij is het juist heel populair onder de "niet speciaalbier liefhebbers", want het is misschien voor het gevoel wat veiliger omdat het een bekend merk is?
Zelf heb ik geen proeftuin abonnement en heb wel 2 dozen kunnen kopen, wellicht is er iets gewijzigd in de tussentijd..-Jaap-io schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:56:
[...]
die bleek ik te hebben, maar toen kreeg ik de melding:
"Deze inhoud is beschermd, maar het lijkt erop dat je geen toegang hebt. Als dit op een fout lijkt, neem dan contact op met Hertog Jan." dus echt alleen voor proeftuin accounts
ik denk zeker dat je gelijk hebt, naamsbekendheid want er zijn zeker andere bieren die een meer uitgesproken smaakbeleving geven.Klippy schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:37:
Marketing en naamsbekendheid ga ik zeggen. En zonder iemand in dit topic voor de schenen te trappen, want dat is niet de intentie: ik denk dat het vooral wordt gekocht door mensen die weinig ervaring hebben met speciaalbieren anders dan het supermarkt assortiment.
*knip*
Uit ervaring van afgelopen jaren, begint de prijs/prestatie een beetje uit elkaar te lopen.. waar ze eerder onder de 100euro waren voor 4 flessen was het een grand prestige met iets meer waardoor de prijs te verklaren is..
Ondertussen is het een traditie met vrienden om de dozen te proeven, maar als de beleving is zoals afgelopen jaar is het de laatste en gaan we een nieuwe traditie beginnen
[ Voor 50% gewijzigd door GNML op 17-11-2023 15:06 ]
tja, dat is natuurlijk een beetje de vraag. Ik bestel deze serie omdat ik weet dat het een hoge kwaliteit heeft, over het algemeen dermate lekker is om je vingers bij op te eten en het gezellig vind om met een paar echte bierliefhebbers dit bier te proeven met een hapje erbij. Hoewel ik het wel eens ben dat de 'exclusiviteit' er ondertussen wel een beetje vanaf is.AngelDust schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:04:
[...]
lol.. GMTA
West-vleteren is was een vergelijkbare "hype" vanwege de exclusiviteit. Maar sinds je die bij een hele berg slijterijen kan halen is voor mij de lol er ook wel een beetje van af, hoewel het bier er niet minder om gaat smaken natuurlijk
Maar bestel ook al enkele jaren een adventkalender waarvan ik weet dat de kans bestaat dat er bieren in zitten die ik gewoon niet lekker vind. In tegenstelling tot @-Jaap-io (m'n brouw/biermaatje) hou ik niet van bieren waar ik moet kauwen (RIS), maar vind wel dat ik die gewoon moet proeven uit m'n pakket.
PH-MRK request startup
Ik denk het niet hoor, want ik heb geen proeftuin abboGNML schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:00:
[...]
Zelf heb ik geen proeftuin abonnement en heb wel 2 dozen kunnen kopen, wellicht is er iets gewijzigd in de tussentijd..
[...]
@Mrkoekie

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Daarom heb ik dit jaar de moersleutel boxMrkoekie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:07:
[...]
Maar bestel ook al enkele jaren een adventkalender waarvan ik weet dat de kans bestaat dat er bieren in zitten die ik gewoon niet lekker vind. In tegenstelling tot @-Jaap-io (m'n brouw/biermaatje) hou ik niet van bieren waar ik moet kauwen (RIS), maar vind wel dat ik die gewoon moet proeven uit m'n pakket.
Was je ingeloot?GNML schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:00:
[...]
Zelf heb ik geen proeftuin abonnement en heb wel 2 dozen kunnen kopen, wellicht is er iets gewijzigd in de tussentijd..
[...]
ik denk zeker dat je gelijk hebt, naamsbekendheid want er zijn zeker andere bieren die een meer uitgesproken smaakbeleving geven.
Uit ervaring van afgelopen jaren, begint de prijs/prestatie een beetje uit elkaar te lopen.. waar ze eerder onder de 100euro waren voor 4 flessen was het een grand prestige met iets meer waardoor de prijs te verklaren is..
Ondertussen is het een traditie met vrienden om de dozen te proeven, maar als de beleving is zoals afgelopen jaar is het de laatste en gaan we een nieuwe traditie beginnen
Lezen is dan ook lastig.. een account die ik nog had van voorgaande jaren was ik niet op ingelogd en niet ingeloot, toch een bestelling kunnen plaatsen voor een vriend van me die hem graag wilde en ook niet zelf kon bestellen.-Jaap-io schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:12:
[...]
Ik denk het niet hoor, want ik heb geen proeftuin abbo
Nee niet ingeloot en geen proeftuin.
[ Voor 53% gewijzigd door GNML op 17-11-2023 15:41 ]
ja veel plezier er mee-Jaap-io schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:13:
[...]
Daarom heb ik dit jaar de moersleutel box![]()
PH-MRK request startup
Net nog een keer geprobeerd en kon nu gelijk een bestelling plaatsen. Kwam ook niet meer in de wachtrij maar werd gelijk doorgestuurd naar de juiste pagina
Hier nu ook gelukt!PollieRacing schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:52:
Net nog een keer geprobeerd en kon nu gelijk een bestelling plaatsen. Kwam ook niet meer in de wachtrij maar werd gelijk doorgestuurd naar de juiste pagina
Je kon je eergisteren zonder proeftuin ook aanmelden voor de voorverkoop. Als je dan uitgeloot werd kon je meedoen met de voorverkoop. Ik heb ongeveer 6000 mensen voor mij in de rij gehad toen ik na 1,5 uur EINDELIJK mijn setje kon bestellen.-Jaap-io schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:56:
[...]
die bleek ik te hebben, maar toen kreeg ik de melding:
"Deze inhoud is beschermd, maar het lijkt erop dat je geen toegang hebt. Als dit op een fout lijkt, neem dan contact op met Hertog Jan." dus echt alleen voor proeftuin accounts
Ik krijg nu ook ineens een mail maar geen glazen erbij en nog verzendkosten is wel heel erg karig. Ik sla over.PollieRacing schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:52:
Ik sta hier echt van te kijken. 6000 mensen voor je in de wachtrij.LBV_038 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:30:
[...]
Je kon je eergisteren zonder proeftuin ook aanmelden voor de voorverkoop. Als je dan uitgeloot werd kon je meedoen met de voorverkoop. Ik heb ongeveer 6000 mensen voor mij in de rij gehad toen ik na 1,5 uur EINDELIJK mijn setje kon bestellen.
Hoe ver zouden ze kunnen/durven te gaan. Over een paar jaar richting de 200 euro?
WaarschijnlijkLennnn schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:00:
[...]
Ik sta hier echt van te kijken. 6000 mensen voor je in de wachtrij.
Hoe ver zouden ze kunnen/durven te gaan. Over een paar jaar richting de 200 euro?

Toch wel mooi dat eerder vandaag de discussie weer werd aangehaald over die slijter die stopt vanwege Untappd, waarbij iedereen vond dat het vrij normaal is om een duurder bier even na te zoeken, en het topic daarna volstroomt met mensen die blij zijn dat ze 32,50 mogen betalen voor een bier dat nog niemand gezien heeft
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Glazen breng ik altijd naar de kringloop, scheelt me weer een rit. Heb elk jaar nieuwe glazen erbij gekregen.. wat moet je ermee.Deezers schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:51:
[...]
Ik krijg nu ook ineens een mail maar geen glazen erbij en nog verzendkosten is wel heel erg karig. Ik sla over.
Voor die prijs is het wel een leuke extra accessoire. Wat moet je met een tijdschrift vol marketing? En inderdaad: ik heb nog genoeg bier, Vatgerijpt 2022 nog onaangebroken in de doos zitten dus de verleiding kunnen weerstaan.Secsytime schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:34:
[...]
Glazen breng ik altijd naar de kringloop, scheelt me weer een rit. Heb elk jaar nieuwe glazen erbij gekregen.. wat moet je ermee.
vandaag Bijzonder & Stout Barrel Aged Buffalo Trace(van de molen, volgens mij speciaal voor de nettorama ) op (0,75 liter fles voor 6,99 bij de nettorama) en vond hem eigenlijk wel lekker. Ik denk mijn eerste BA (ik sluit niet uit dat ik bij een vriend er al een had gehad onbewust) maar merk wel dat die wat zuur is, iets minder zoet dan de quadruppels die ik normaal drink maar zeker niet verkeerd. Ik drink wel whiskey dus de bourbon smaak is me niet onbekend.
Festina lente
Hier vandaag de Moersleutelbox ontvangen - wat een knaller!
Rail Away!
@Mad Marty hoe weet je dat het een knaller is? Gewoon open getrokken of..?
Yes, hier gaan ze gewoon de voorraad in, dus alles meteen opengemaakt. Mooie selectie van een paar oude favorieten, nieuwe en interessante, en BA die tijdens de donkere dagen goed van pas komenThalaron schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:03:
@Mad Marty hoe weet je dat het een knaller is? Gewoon open getrokken of..?
Rail Away!
Sowieso heel jammer dat er mais wordt gebruikt, dat maakt de smaak kapot van bier.Thalaron schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:10:
@AngelDust Ik was vroeger altijd fan van HJ pils. Later kwam daar de GP bij en GPVatgerijpt. Vroeger waren ze volgens mij iets van €16-17,50 per fles. Prima prijs/kwaliteit.
De Craftboxs regulier ontvangen.
wilde wel graag de exclusieve box, maar dan vind ik de prijs toch net wat te gortig in 1x.
Gezien de temperaturen hoeft de doos niet de koelkast in, de schuur zal koud genoeg zijn.
Gezien de temperaturen hoeft de doos niet de koelkast in, de schuur zal koud genoeg zijn.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wat ik doe is ‘s ochtends het vakje openmaken en de inhoud in de koelkast zetten, scheelt een heel doos in de koelkastQuad schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:54:
De Craftboxs regulier ontvangen.wilde wel graag de exclusieve box, maar dan vind ik de prijs toch net wat te gortig in 1x.
Toch maar weer lid geworden van de Guild
mijn voorraad sleutels was op en de advent vorig jaar beviel erg goed.
Ik denk dat die bedoelt dat het toch vnl bieren zijn die op 10+ graden gedronken moet worden, en dat de schuur koud genoeg is-Jaap-io schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:27:
[...]
Wat ik doe is ‘s ochtends het vakje openmaken en de inhoud in de koelkast zetten, scheelt een heel doos in de koelkast
Ik heb de box vandaag helaas gemist, en de buren waren ook niet thuis. Dus maandag weer een poging
[ Voor 11% gewijzigd door Blik1984 op 18-11-2023 17:09 ]
Met deze temps is de schuur ook gewoon 8 graden hoor, en in de nacht daalt het al naar zo'n 2 graden buiten, dan is het in de schuur koud zat.Blik1984 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:08:
[...]
Ik denk dat die bedoelt dat het toch vnl bieren zijn die op 10+ graden gedronken moet worden, en dat de schuur koud genoeg is
Ik heb de box vandaag helaas gemist, en de buren waren ook niet thuis. Dus maandag weer een poging
En als er idd iets blijkt wat ff koeler moet, dan kan het altijd nog de koelkast in.
⏩ PVOutput☀️
Ik denk dat we hetzelfde zeggenQuad schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:15:
[...]
Met deze temps is de schuur ook gewoon 8 graden hoor, en in de nacht daalt het al naar zo'n 2 graden buiten, dan is het in de schuur koud zat.
En als er idd iets blijkt wat ff koeler moet, dan kan het altijd nog de koelkast in.
Komt dus goed.
Wat voor box verwacht jij?
⏩ PVOutput☀️
Over Moersleutel gesproken, ik zit vanavond aan de Cuppa Craft en dat is er toch wel weer eentje die precies in mijn straatje past. Mooie stout smaken (koffie en chocolade), een zacht gevoel in de moment, en net genoeg zoet.
Paar weekenden terug ook de Zusqoid (The Aztec Chocolate Liquidizer) op en die beviel me ook prima.
Gelukkig heb ik een aardige voorraad aan Moersleutel bieren (vnl stouts ook) staan om de komende maanden door te komen.
Paar weekenden terug ook de Zusqoid (The Aztec Chocolate Liquidizer) op en die beviel me ook prima.
Bier fan Fryske grûn!
Lijkt mij ook wel geslaagd, vind veel zwaardere stout of porters al snel te zoet, dit lijkt het beste van twee werelden.Louwke schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:57:
[Afbeelding]
Deze gisteravond op. Een double dryhopped Motorolie. Deze was top, koffie en chocolade met een bittere afdronk zoals bij IPA. Als je mij vraagt mogen ze er meer van maken
Weet iemand hier wat een bak Orval doet bij de Caigny?
Anoniem: 1986520
Rond de €48 volgens mij….
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 19-11-2023 17:53 ]
Aanstaande donderdag om 18.00u gaat Beerrepublic live met BF aanbiedingen, incl. de bekende Crusherdeals. Geen advents dit jaar voor mij, maar grote kans kan ik deze niet kan weerstaan.

Weet je nog wat een grote doos koste vorig jaar? Ik meen iets van 90 euro.Shrien schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:57:
Aanstaande donderdag om 18.00u gaat Beerrepublic live met BF aanbiedingen, incl. de bekende Crusherdeals. Geen advents dit jaar voor mij, maar grote kans kan ik deze niet kan weerstaan.
Vandaag was er geen wachtrij.HikariMisako schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:05:
Kon zo met de link uit de mail bestellen.
Binnenkort bierproeverij hier thuis dus weer een leuke voor de collectie.
Ow ik zie dat proeftuin menmbers er zo doorheen komen.
[ Voor 5% gewijzigd door ApC_IcE op 19-11-2023 20:05 ]
Dat zou goed kunnen ja. Het zal nu wel €100-€110 zijn, gezien de grote hopcrusher/surprise dozen ook met 20 euro gestegen zijn. Oh well…Kapitein Merijn schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:29:
[...]
Weet je nog wat een grote doos koste vorig jaar? Ik meen iets van 90 euro.
Kan helaas niet. Zijn er vaker zulke avonden?talin schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:12:
nog mensen die zin hebben in gratis La Chouffe?
[Afbeelding]
geef die gast met baard achter de bar even een hand!
@talin In Deventer dus. Net iets te ver weg voor mij.
Lekker!