Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 153 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
JunkieXP schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:45:
[...]

Dit lijkt heel gewoon in België (en HJ), Duvel, Delirium, allemaal zelfde laken een pak terwijl het in basis juist behoorlijk betaalbare bieren zijn. Maar inderdaad, het is maar net wat dat de gek er voor geeft.

Overigens tikt het hier naast de graansoort (ook) nog wat hout aan ;).
Kort door de bocht, ik koop jaarlijks de Duvel barrel editie fles. Totaal niet te vergelijken met gewone duvel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 15:18

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Chelseamarre123 schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:13:
[...]

Kort door de bocht, ik koop jaarlijks de Duvel barrel editie fles. Totaal niet te vergelijken met gewone duvel.
Daar twijfel ik geen moment aan, dit wil overigens niet zeggen dat dit de in mijn beleving absurde meerprijs rechtvaardigt.

In het voorbeeld van Duvel, uitgaande van de Nederlandse verkoop prijs hebben we het over €4,19 voor 75CL. Door contact met het vat is Duvel van mening dat een prijs van €23,- tot €35,- gerechtvaardigd is, dat is zo'n 6x duurder. De factor wordt nog hoger wanneer je je Duvel per Krat in België haalt. Neem bijv. een Berghoeve of Kees in Nederland, dan zijn die prijzen mijns inziens een stuk schappelijker.

Maar gelukkig staat een ieder van ons er vrij in om zelf te oordelen dit wel of niet te kopen, dat maakt het een mooie hobby.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

JunkieXP schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:13:
[...]

Daar twijfel ik geen moment aan, dit wil overigens niet zeggen dat dit de in mijn beleving absurde meerprijs rechtvaardigt.

In het voorbeeld van Duvel, uitgaande van de Nederlandse verkoop prijs hebben we het over €4,19 voor 75CL. Door contact met het vat is Duvel van mening dat een prijs van €23,- tot €35,- gerechtvaardigd is, dat is zo'n 6x duurder. De factor wordt nog hoger wanneer je je Duvel per Krat in België haalt. Neem bijv. een Berghoeve of Kees in Nederland, dan zijn die prijzen mijns inziens een stuk schappelijker.

Maar gelukkig staat een ieder van ons er vrij in om zelf te oordelen dit wel of niet te kopen, dat maakt het een mooie hobby.
Vergeet in dit geval even niet de meerprijzen die bij zulke flessen komen he.. fles zelf is duur(der), speciale etiketten, doosje er om heen, etc.

Maar idd.. het vergelijk van 33 <-> 75cl is wel erg groot... al gaan onze gemiddelde 33cl ook voor rond de 3 euro en de 75cl voor 12-18 euro

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13:23
AngelDust schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:19:
[...]
al gaan onze gemiddelde 33cl ook voor rond de 3 euro en de 75cl voor 12-18 euro
Wel benieuwd waar dat hem in zit.. omdat je alleen de duurdere bieren in een grote fles stopt? Of is het alleen maar een kwestie van veel hogere marge (die extra dingen die je noemt kosten waarschijnlijk hooguit een paar dubbeltjes) omdat consumenten het er feestelijker uit vinden zien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

bbunn07 schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:21:
[...]

Wel benieuwd waar dat hem in zit.. omdat je alleen de duurdere bieren in een grote fles stopt? Of is het alleen maar een kwestie van veel hogere marge (die extra dingen die je noemt kosten waarschijnlijk hooguit een paar dubbeltjes) omdat consumenten het er feestelijker uit vinden zien?
33cl fles inkoop: 0,26 per stuk
75cl fles inkoop: 1,03 per stuk

Etiketten moeten wij (bij Duvel gaat het om grotere hoeveelheden uiteraard) apart laten ontwerpen en drukken.. dat is voor een kleine batch ook een duur geintje, afvullen is duurder (Want ombouwen machines, kurken met de hand er in, etc.), vaten moeten betaald worden, etc. dus dat is geen dubbeltjes werk :) was het maar zo'n feest..

Daarnaast gaan (bij ons dan) alleen de duurdere, BA bieren in grote fles.. en tuurlijk zit er een stukje extra marge in, want de consument vinden het leuk om zulke flessen te delen/weg te geven/etc. :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
Ja precies, het antwoord is dus D) alle bovenstaande :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:09

Klippy

Still Game

De Beer in a Box exclusive adventskalender is vandaag verzonden. Had er al niet meer aan gedacht eigenlijk. Ik zie dat hij al uitverkocht is. Denk wel dat ik hem net als vorige jaren al meteen open maak, die nummertjes zeggen me niet zo veel, ik heb nog een paar flesjes van vorig jaar in de kelder staan, maar ben wel benieuwd naar de inhoud, is me nog nooit tegen gevallen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indivul
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-05 09:12
Klippy schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:11:
De Beer in a Box exclusive adventskalender is vandaag verzonden. Had er al niet meer aan gedacht eigenlijk. Ik zie dat hij al uitverkocht is. Denk wel dat ik hem net als vorige jaren al meteen open maak, die nummertjes zeggen me niet zo veel, ik heb nog een paar flesjes van vorig jaar in de kelder staan, maar ben wel benieuwd naar de inhoud, is me nog nooit tegen gevallen.
Nog niks zover hier, ik heb hem gekocht in de '2de ronde' dus zal mogelijk later volgen deze week hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Chelseamarre123 schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:13:
[...]

Logisch toch…. Daar mengen ze wat whiskey of rum doorheen :-).

Prima natuurlijk om eens lekker wat anders te proeven op basis van een bekend bier. Maar dat barrel agen bestaat bij dit soort volumes natuurlijk niet uit een serieuze barrel age. En eigenlijk beweren ze dat ook nooit, die vaagheid is bewust.

Toen ze begonnen stonden er weleens statements op als “9 months in bourbon casks” maar dat doen ze nu niet meer, en de flessen zie je nu echt overal.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 06-11-2023 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-06 22:38
Ook al bijna vergeten.. zie dat ik heb besteld op 25 juni, maar nog geen track en trace ofzo.
Ik ga wel netjes op 1 december beginnen, maar moet zeggen dat ik wel benieuwd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@Purehz Hier 23 juni besteld, dan krijg jij hem ook snel denk ik. Ik ga hem ook pas donderdag laten afleveren als dat mogelijk is, dan werk ik thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattenel
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-11-2023
Hi all,

Een tijdje was het mogelijk om via de volgende URL https://www.billiescraftbeerfest.com/beerlist.html. De taplijst in te zien voor Billies 2023. Echter bleek dit niet de bedoeling te zijn en is de pagina beveiligd met een wachtwoord.

Ik persoonlijk vind dit jammer, want dit is een deel van de voorpret om een mooie lijst met bieren samen te stellen die ik graag wil drinken.

Mijn vraag is nu: Is iemand hier aanwezig die de totale bierlijst kan aanleveren, zodat ik mijn lijstje kan afmaken? Ik was namelijk nog niet klaar toen het wachtwoord erop kwam haha.

Tnx!:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AoD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 22:08

AoD

Marc2984 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:45:
[...]

[Afbeelding]
Foto van vanmiddag, iets andere opzet dan de vorige jaren vanwege de nieuwe stellingen die zijn geplaatst. De eerste 3 eilandjes staan al vol met winter/kerst bieren. Ik schat zo'n 30-40 verschillende, kunnen er nog wel meer worden.
Dank scout! Groots opgezet dus, binnenkort maar weer even langsgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
Nattenel schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:24:
Hi all,

Een tijdje was het mogelijk om via de volgende URL https://www.billiescraftbeerfest.com/beerlist.html. De taplijst in te zien voor Billies 2023. Echter bleek dit niet de bedoeling te zijn en is de pagina beveiligd met een wachtwoord.

Ik persoonlijk vind dit jammer, want dit is een deel van de voorpret om een mooie lijst met bieren samen te stellen die ik graag wil drinken.

Mijn vraag is nu: Is iemand hier aanwezig die de totale bierlijst kan aanleveren, zodat ik mijn lijstje kan afmaken? Ik was namelijk nog niet klaar toen het wachtwoord erop kwam haha.

Heb even wat geprobeerd boven water te krijgen via archive.is, maar helaas, de taplijst is weer verdwenen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 15:56
[...]

Vergeet in dit geval even niet de meerprijzen die bij zulke flessen komen he.. fles zelf is duur(der), speciale etiketten, doosje er om heen, etc.

Maar idd.. het vergelijk van 33 <-> 75cl is wel erg groot... al gaan onze gemiddelde 33cl ook voor rond de 3 euro en de 75cl voor 12-18 euro
Vergeet ook zeker niet de prijs van de barrels. En ook de opslag ervan (onder de juste omstandigheden). Daar wordt vaak erg makkelijk over gedacht.
Verder heb ik ooit gehoord dat Moersleutel 1 op de 20 barrels moet dumpen vanwege een infectie waar je altijd kans op hebt met gebruikte barrels. Dat moet je allemaal meenemen in je prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02:04
Nattenel schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:24:
Hi all,

Zeker jammer. Ik ben ook wel benieuwd naar de lijst.

Toch 200 verschillende bieren per dag. Fijn om dan vooraf wat op te kunnen zoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
@Nattenel @Lennnn , ik heb via een collega de lijst in Untappd gekregen.

Vrijdag
Sessie 1 - https://untappd.com/user/JantjeW/lists/12182548
Sessie 2 - https://untappd.com/user/JantjeW/lists/12182547

Zaterdag
Sessie 1 - https://untappd.com/user/JantjeW/lists/12181160
Sessie 2 - https://untappd.com/user/JantjeW/lists/12181161

Het zal waarschijnlijk niet volledig zijn. Er zijn ook wat Billies exclusieve bieren die er niet op staan, maar hier kan je je nog wel mee voorbereiden ;)

Welke dag/dagen gaan jullie?

[ Voor 21% gewijzigd door JanW op 08-11-2023 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:43

talin

ES-MA

[...]

ik werk sinds kort bij een bekend bierencafe, daar ben ik nu aardig ingewerkt en schiften wij de Belgische flessen van de "Nederlandse" die Nederlandse gaan de glasbak in ( Davo, Oedipus etc ) en de Belgische moeten in het originele krat want die moeten retour.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
JanW schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:50:
@Nattenel @Lennnn , ik heb via een collega de lijst in Untappd gekregen.

Vrijdag
Sessie 1 - https://untappd.com/user/JantjeW/lists/12182548
Sessie 2 - https://untappd.com/user/JantjeW/lists/12182547

Zaterdag
Sessie 1 - https://untappd.com/user/JantjeW/lists/12181160
Sessie 2 - https://untappd.com/user/JantjeW/lists/12181161

Het zal waarschijnlijk niet volledig zijn. Er zijn ook wat Billies exclusieve bieren die er niet op staan, maar hier kan je je nog wel mee voorbereiden ;)

Welke dag/dagen gaan jullie?
Dank je. Ideaal dat ie ook meteen in Untappd staat.

Ik ga alleen op vrijdag. Was te laat voor weekendtickets. Jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Lennnn schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:22:
[...]

Dank je. Ideaal dat ie ook meteen in Untappd staat.

Ik ga alleen op vrijdag. Was te laat voor weekendtickets. Jij?
Zaterdag ben ik er met een paar vrienden. Vrijdag is voor een paar gewoon een werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Zjoske78 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:55:
[...]

Vergeet ook zeker niet de prijs van de barrels. En ook de opslag ervan (onder de juste omstandigheden). Daar wordt vaak erg makkelijk over gedacht.
Verder heb ik ooit gehoord dat Moersleutel 1 op de 20 barrels moet dumpen vanwege een infectie waar je altijd kans op hebt met gebruikte barrels. Dat moet je allemaal meenemen in je prijs.
Maar dat heeft in principe niks te maken met het prijsverschil tussen 33cl en 75cl. Dat BA flink duurder is, is logisch en doet niemand hier op het forum heel moeilijk over geloof ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

bbunn07 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:29:
[...]

Maar dat heeft in principe niks te maken met het prijsverschil tussen 33cl en 75cl. Dat BA flink duurder is, is logisch en doet niemand hier op het forum heel moeilijk over geloof ik :)
Maar het ging hier toch ook over de Duvel BA versie? ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
AngelDust schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:53:
[...]

Maar het ging hier toch ook over de Duvel BA versie? ;)
Oh, excuus, dat had ik gemist! Ik dacht dat het meer in het algemeen over 33 vs. 75cl flessen ging.
Dan heb ik niks gezegd :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Hij staat klaar in de kelder, ik ga hem toch maar per dag open maken om wat meer van de ervaring te genieten.
De doos is in elk geval al leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2rFd7iZ0-XVTgEuF0QXYksg79E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T6WvWbcMLBWEpe7hGMpTPvTh.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxitaxi1242
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:17
*knip* Geen V&A op het forum

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 10-11-2023 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:49
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom de normale guinness in Nederland in vergelijking met bv Duitsland zo duur is? En waarom ze daar in 0.44 blikken formaat zijn terwijl ze hier in 0.5 liter blikken zijn. Het scheelt iets van 50 cent per 0.5 liter wat veel is ten opzichte van andere bieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@hatv hogere accijns? Is niet alle niet-speciaal bier goedkoper in DE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:49
Nou volgens mij niet, Duits pils is toch niet echt veel goedkoper versus nl pils. Guinness is een Iers export product dus misschien import belasting ofzo?

Edit: de prijzen in Belgie en Frankrijk zijn ongeveer dezelfde dus alleen in DL is het veel goekoper. Eigenaardig.

[ Voor 27% gewijzigd door hatv op 09-11-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Zit sinds een week in de "Speciaal bier app" van een van onze klanten.... gister de eerste fles gereserveerd...

Dit gaat een duur geintje worden ;( :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-06 09:21
AngelDust schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:22:
Zit sinds een week in de "Speciaal bier app" van een van onze klanten.... gister de eerste fles gereserveerd...

Dit gaat een duur geintje worden ;( :P
Iets met de "vrienden van"?? Daar kun je je geld wel kwijt jah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Dinjesk schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:00:
[...]

Iets met de "vrienden van"?? Daar kun je je geld wel kwijt jah
Neuh klein winkeltje in het hoge noorden.. maar wel met leuke bieren :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_0ZUxgt8q2xd-EJQ1-KpSLG59U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIIUKIRu0rmrbWjMB9TO4Otl.jpg?f=fotoalbum_large

Toch handig dat je altijd voldoende bier op voorraad hebt :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:07
@AngelDust ‘Don’t get high on your own supply’ gaat bij jou niet echt op wel? :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:57
AngelDust schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:01:
[...]

Neuh klein winkeltje in het hoge noorden.. maar wel met leuke bieren :P
Klein winkeltje is relatief natuurlijk. Ik gok op ene V.E. uit H.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Thalaron schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:36:
@AngelDust ‘Don’t get high on your own supply’ gaat bij jou niet echt op wel? :+
Valt mee hoor.. deze kreeg wat opmerkingen over veel druk op de fles.. dus moest even getest worden...

somebody has got to do it :+

Stond idd wel veel druk achter de kurk, maar geen gusher gelukkig :)
cedras schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:08:
[...]
Klein winkeltje is relatief natuurlijk. Ik gok op ene V.E. uit H.
:? doesn't ring a bell

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 23:38
Inmiddels meer informatie vanuit Hertog Jan (Instagram):
Maak kennis met onze Grand Prestige, twaalf maanden gerijpt op Mezcal vaten van verschillende distillerijen uit Mexico. Het rijpingsproces op deze vaten geeft het bier een zachte cactusachtige smaak met intense aroma’s van gedroogd fruit en tabak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuurBiertje
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-02 21:24
Iemand afgelopen weekend nog bij Billies geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
ZuurBiertje schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:34:
Iemand afgelopen weekend nog bij Billies geweest?
Vrijdag.

Ik heb me prima vermaakt. Nog wel veel ruimte voor verbetering. De langste rij stond bij het vullen van je waterfles. Waar sloeg dat op?
En sommige brouwers die in pakweg 40 minuten tapped out waren. Wat kom je dan doen als brouwer?

Wat vond jij ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
AngelDust schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:53:
[...]

Valt mee hoor.. deze kreeg wat opmerkingen over veel druk op de fles.. dus moest even getest worden...

somebody has got to do it :+

Stond idd wel veel druk achter de kurk, maar geen gusher gelukkig :)

[...]

:? doesn't ring a bell
Dat kan ik mij voorstellen, want ik bedoelde Van Erp uit Roden, niet uit Hoden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:58
Lennnn schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:47:
[...]

Vrijdag.

Ik heb me prima vermaakt. Nog wel veel ruimte voor verbetering. De langste rij stond bij het vullen van je waterfles. Waar sloeg dat op?
En sommige brouwers die in pakweg 40 minuten tapped out waren. Wat kom je dan doen als brouwer?

Wat vond jij ervan?
De langste rij stond voor Toppling Goliath ;)

Ze maakten dit jaar gebruik van een ander watersysteem wat niet helemaal lekker liep, dat was op zaterdag enigzins opgelost al mogen er wel meer komen.

Dat brouwerijen als Toppling Goliath, 3 Fontijnen en Bottle Logic zo snel leeg waren kwam toch echt door het fomo gebeuren :F Billies koopt bij iedere brouwerij dezelfde hoeveelheid in, maar als al die hipsters dan met zn allen bij 1 brouwerij gaan staan ist tuurlijk snel op.

Gelukkig waren er genoeg brouwerijen die beter spul mee hadden, maar dat staat tuurlijk niet stoer op je Untappd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
DraZ666 schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:00:
[...]

De langste rij stond voor Toppling Goliath ;)

Ze maakten dit jaar gebruik van een ander watersysteem wat niet helemaal lekker liep, dat was op zaterdag enigzins opgelost al mogen er wel meer komen.

Dat brouwerijen als Toppling Goliath, 3 Fontijnen en Bottle Logic zo snel leeg waren kwam toch echt door het fomo gebeuren :F Billies koopt bij iedere brouwerij dezelfde hoeveelheid in, maar als al die hipsters dan met zn allen bij 1 brouwerij gaan staan ist tuurlijk snel op.

Gelukkig waren er genoeg brouwerijen die beter spul mee hadden, maar dat staat tuurlijk niet stoer op je Untappd.
Ik zat aan de andere kant (bij Bottle Logic in de buurt). Ook daar was het bij elke sessie druk, maar na een uurtje kon je daar met amper een rij je biertje halen.

Toppling heb ik inderdaad niks van gehad. Enorme rij toen ik er langs liep en dan hoeft het voor mij al niet meer. Ik had vernomen dat Toppling een fles van >1000 euro ging openen dus wellicht was het daarom extra druk daar?

Is dat zo met die hoeveelheid? Bofkont schonk hun bieren uit flessen. Dat was vrijwel direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

cedras schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:16:
[...]
Dat kan ik mij voorstellen, want ik bedoelde Van Erp uit Roden, niet uit Hoden :+
Ah.. nee :P Maakt verder ook niet uit wie en wat... ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AngelDust schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:44:
[...]

Ah.. nee :P Maakt verder ook niet uit wie en wat... ;)
Haha bij Ronny dan? Die had mij iig ook gevraagd voor zo'n groepje maar ik heb er voor bedankt. Ik ken mijzelf te goed, al dat mooie spul moet ik dan ook hebben.

Ben sowieso beetje aan het minderen, de voorraad liep alweer wat uit de hand en ik had de ruimte nodig. Wel eindelijk het kratje Hertog Jan op, dat was al flink over datum. :X Scheelt weer ruimte dus zou op zich wel weer eens naar de slijterij kunnen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Laatst online: 16:53
De moersleutel advent kalender is hier vandaag geleverd. Was helaas niet thuis en heeft dus de hele dag buiten gestaan (bedankt, bpost). Niet direct in de regen, maar de doos kon evengoed een zak geweest zijn, zo nat 8)7

Alles staat nu te drogen... Met wat geluk is de binnenste doos nog bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:07
Met alle problemen rondom leveringen verplaats ik (indien mogelijk) de aflevering altijd naar een pakketpunt… met dit weer zeker geen overbodige luxe als ik het zo zie.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-06 15:42
de hertogjan vatgerijpt is vanaf vrijdag weer te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XJbjiK1.png

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 15:56
wlchris schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:03:
Inmiddels meer informatie vanuit Hertog Jan (Instagram):
Maak kennis met onze Grand Prestige, twaalf maanden gerijpt op Mezcal vaten van verschillende distillerijen uit Mexico. Het rijpingsproces op deze vaten geeft het bier een zachte cactusachtige smaak met intense aroma’s van gedroogd fruit en tabak.
Gedroogd fruit vind ik altijd zo'n nietszeggend begrip.
Dit kan een gedroogde mango zijn, maar ook een druif, een aardbei of abrikoos.
Wat zegt dit nou over de smaak?
Beetje hetzelfde als de omschrijving "stone fruit" in reviews en beschrijvingen.
Een kers valt onder de stone fruits, maar een mango ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:04
pc_freak1 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:55:
de hertogjan vatgerijpt is vanaf vrijdag weer te krijgen:
[Afbeelding]
alleen voor de mensen die een Proeftuin abonnement hebben. reguliere verkoop begint pas later.

Krijg nou ook nog een mail dat je je ook kan inschrijven zonder proeftuin abbo voor een inloting, dat je ook op 17 november kan bestellen

[ Voor 17% gewijzigd door Japieh op 15-11-2023 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlchris
  • Laatst online: 21-06 23:38
Zjoske78 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:35:
[...]

Gedroogd fruit vind ik altijd zo'n nietszeggend begrip.
Dit kan een gedroogde mango zijn, maar ook een druif, een aardbei of abrikoos.
Wat zegt dit nou over de smaak?
Beetje hetzelfde als de omschrijving "stone fruit" in reviews en beschrijvingen.
Een kers valt onder de stone fruits, maar een mango ook.
Beste bierliefhebber,

Dit jaar hebben Micha en Gerard een lange afstand afgelegd naar het tropische Latijns-Amerika. De brouwers hebben hier een unieke selectie vaten mogen bemachtigen: Rhum Agricole, Reposado, Mezcal en Cachaça. We zijn vereerd dat onze Grand Prestige dit jaar twaalf maanden heeft mogen rijpen op vaten die doordrenkt zijn van passie en vurige hartstocht. Een waar eerbetoon aan de lokale boeren, die al generaties lang hun toewijding en expertise weten om te toveren tot een hoogwaardig destillaat. De rijke smaken uit Arcen en generaties oude vakmanschap komen op deze manier prachtig samen in de Vatgerijpt editie van dit jaar. In deze e-mail delen wel alle belangrijke informatie omtrent de verschillende verkoopmomenten.

Op vrijdag 17 november zal er een speciale voorverkoop plaatsvinden in onze online brouwerijwinkel. Wil je als een van de eersten een Vatgerijpt set bemachtigen? Meld je dan nu aan via het inlotingssysteem. Indien je ingeloot bent, ontvang je op 16 november een e-mail met verdere instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
iemand een linkje naar die inschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:12
Wat zijn de kosten? Ik kan het zo snel bij HJ niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
gustaveau schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:12:
Vorig jaar was de complete set van 4 flessen met 4 glazen 116 euro. Ik twijfel nog.. wel erg duur in vergelijking hoor. Zijn deze nou echt zoveel beter dan een BA-bier van Moersleutel of Frontaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Deezers schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:23:
[...]
Vorig jaar was de complete set van 4 flessen met 4 glazen 116 euro. Ik twijfel nog.. wel erg duur in vergelijking hoor. Zijn deze nou echt zoveel beter dan een BA-bier van Moersleutel of Frontaal?
Het is speciaal bier maar zoveel beter (en duurder) dan ander bier is het ook weer niet.
Het is voor de liefhebber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-06 09:21
gustaveau schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:12:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVVAjHgG-Wtjc_f3_ql_OI6M8AI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UFt3iyfqiEMIlf59PdUB9DXO.png?f=fotoalbum_large
Deze foto kwam ik tegen op facebook bij de proeftuin groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Deezers schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:23:
[...]

Natuurlijk niet. Het is een langdurige hype waarvan vrijwel niemand het echt een goede deal vindt.

Maargoed. FOMO en HJ komt ermee weg, dus laat ze lekker geld harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
130 euro voor 4 flesjes van core-range Hertog Jan die ze op een vat hebben gelegd. Waar gaat deze gekte eindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Ja bizar dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

De prijsstijgingen zijn inderdaad bizar… vorig jaar zag je wel dat ze er lastig vanaf kwamen en ook dat de MP prijzen niet echt goed meer waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Die winst gaat er nu wel af, dus ze bereiken nu wel meer de liefhebbers, maar de tweedehandsmarkt draaien ze zo wel de nek om. Maar de liefhebbers worden de dupe van de prijsstijgingen.

Alles is zo krom als een hoepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 22:31

link_mario

Ofwa?

Aantal jaar terug al met 2 vrienden de set gedeeld, omdat we de prijsstijgingen onrechtevenredig vonden.

Jaar erna afgehaakt....en we blijven afgehaakt als ik het zo zie :P

Vandaag wel mijn (customized) adventkalender van het Biermeisje opgehaald. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
Dinjesk schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:11:
[...]

[Afbeelding]
Deze foto kwam ik tegen op facebook bij de proeftuin groep
Dat is me veel te gortig, die sla ik lekker over. Veel succes voor HJ met deze prijzen...

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:53
Eens dat het veel geld is, ze zullen zeker mee gaan met de gekte en er op verdienen.

Aan de andere kant zitten hier ook genoeg guild leden (moi inclusive) die 2maandelijks met gemak 90 neer tellen voor 14 blikjes wat ik ook niet goedkoop vind...

Daarbij merk ik wel dat aan alle kanten dat de prijzen in de bierwereld aan het stijgen zijn. Ik had het er laatst met de slijter over die ook aangaf dat veel lokale kleine brouwerijen het echt moeilijk hebben. Sommige verhogen hun prijzen, maar daardoor komt de verkoopprijs boven de psychologische 3,-. Schijnbaar is dat voor de "normale" consument een beetje de grens.
Die zelfde slijter organiseert al jaren bierproeverijen, 5 per jaar, waar je vorige jaar nog 155,- voor betaalde, wat nu komend jaar naar 200,- gaat.

dat gezegd hebbende vond ik het de afgelopen jaren nog meevallen, maar lijkt het er op dat dit nu snel ingehaald wordt....

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
-Jaap-io schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:09:
Eens dat het veel geld is, ze zullen zeker mee gaan met de gekte en er op verdienen.

Aan de andere kant zitten hier ook genoeg guild leden (moi inclusive) die 2maandelijks met gemak 90 neer tellen voor 14 blikjes wat ik ook niet goedkoop vind...

Daarbij merk ik wel dat aan alle kanten dat de prijzen in de bierwereld aan het stijgen zijn. Ik had het er laatst met de slijter over die ook aangaf dat veel lokale kleine brouwerijen het echt moeilijk hebben. Sommige verhogen hun prijzen, maar daardoor komt de verkoopprijs boven de psychologische 3,-. Schijnbaar is dat voor de "normale" consument een beetje de grens.
Die zelfde slijter organiseert al jaren bierproeverijen, 5 per jaar, waar je vorige jaar nog 155,- voor betaalde, wat nu komend jaar naar 200,- gaat.

dat gezegd hebbende vond ik het de afgelopen jaren nog meevallen, maar lijkt het er op dat dit nu snel ingehaald wordt....
14 verschillende bieren is wat anders dan 4 flessen van 75cl waar je 3 glaasjes uit kan halen en dan nog zijn ze dus 10 euro per fles duurder (130). Inderdaad wat je er zelf voor over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:33
Forse prijzen voor de HJ. En ik merk bij mezelf dat die 75cl flessen een eeuwigheid blijven staan.

Zelf gisteren mijn adventskalender van Het Biermeisje ontvangen. Nu nog 2 weekjes wachten tot de eerste uitgepakt mag worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50
Holy moly, wat een prijzen voor de HJ vatgerijpt. €32,50 per fles vind ik toch wel héél veel geld. Komt neer op €32,50 : 75 X 33 = €14,30 voor 33cL. Laatst bij de Caigny 4x een silver series meegepakt en die waren volgens mij zo'n €8,- per stuk en alle vier zeer goed. Hoe kun je dan ooit dit een bijna dubbele prijs verantwoorden voor een veredelde Grand Prestige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

.....die ook aangaf dat veel lokale kleine brouwerijen het echt moeilijk hebben. Sommige verhogen hun prijzen, maar daardoor komt de verkoopprijs boven de psychologische 3,-. Schijnbaar is dat voor de "normale" consument een beetje de grens.....
Wij zijn, wegens pensionering van de huidige brouwer, in gesprek met 2 andere partijen om ons bier te laten brouwen... en door die overstap + verhoogde accijns in Januari, lijkt het er nu op dat onze literprijs minimaal € 1 omhoog gaat.. wat inhoudt dat je per flesje dus ook € 0,33 omhoog gaat...

Voor de consument is dat een factor 1,9/2... dus €0,60 - € 0,66 per stuk.... dat is fors.. en duwt de bieren ruim over die €3 die je noemt idd...

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
AngelDust schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:55:
[...]

Wij zijn, wegens pensionering van de huidige brouwer, in gesprek met 2 andere partijen om ons bier te laten brouwen... en door die overstap + verhoogde accijns in Januari, lijkt het er nu op dat onze literprijs minimaal € 1 omhoog gaat.. wat inhoudt dat je per flesje dus ook € 0,33 omhoog gaat...

Voor de consument is dat een factor 1,9/2... dus €0,60 - € 0,66 per stuk.... dat is fors.. en duwt de bieren ruim over die €3 die je noemt idd...
Als de kostprijs van de brouwer omhoog gaat, waarom moet dan automatisch de prijs van de slijter daarin x2 meegaan?
Waarom moeten zij extra verdienen op een hogere kostprijs?

Die factor 1,9/2 voelt ergens oneerlijk.

• -Jaap-io
Nogmaals ik zeg niet dat het goedkoop is, maar het is stijging van 13% tov vorig jaar. wat volgens mij niet eens zo gek gekeken naar de inflatie.

En ja ik ga wel kijken of ik ze kan krijgen, maar ga er niet heel veel moeite voor doen. Afgelopen weekend met een vriend een vatgerijpt van 2021 opengetrokken en dan heb je gewoon een leuke avond met een bijzonder (en spraakmakend ;) ) bier, prima toch?

Afgelopen week in de kroeg, met een paar vrienden, een fles uit 2008 gekocht (65cl) voor 35,- die vond ik minder bijzonder dan de vatgerijpt van afgelopen weekend, maar wel weer een leuk verhaal en daar gaat het om toch?

• -Jaap-io
Lennnn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:23:
[...]

Als de kostprijs van de brouwer omhoog gaat, waarom moet dan automatisch de prijs van de slijter daarin x2 meegaan?

Dat is een redelijk normale factor in de detailhandel, althans vroeger toen ik mijn middenstandsdiploma haalde. De supermarkten zitten wel lager, als ik mij goed herinner.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:10
Lennnn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:23:
[...]

Logisch toch?
Hun gaan geen marge inleveren als de inkoopprijs omhoog gaat. Werkt in iedere branche zo.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Kapitein Merijn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:27:
[...]

Logisch toch?
Hun gaan geen marge inleveren als de inkoopprijs omhoog gaat. Werkt in iedere branche zo.
Niet echt mijn terrein, maar waarom is dat zo logisch? Hun kosten stijgen met 33 cent. Maar zij moeten vanwege de x1,9 er 60 cent van maken? Omdat ze 27 cent extra winst willen en het zo werkt blijkbaar?

• gustaveau
[...]

Logisch toch?
Als ze de absolute marge nu hetzelfde houden in plaats van de procentuele marge, dan verdienen ze toch nog steeds evenveel?

• Kapitein Merijn
gustaveau schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:41:
[...]

Als ze de absolute marge nu hetzelfde houden in plaats van de procentuele marge, dan verdienen ze toch nog steeds evenveel?
Zo werkt het (helaas voor ons) niet natuurlijk, prijsstijgingen worden altijd doorberekend naar de consument.
Als de ondernemer dit niet doet blijft er uiteindelijk (procentueel) niks over.
Een marge van 30-50% is volkomen normaal in de retail en ook nodig om je hoofd boven water te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:48
Kapitein Merijn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:54:
[...]

Zo werkt het (helaas voor ons) niet natuurlijk, prijsstijgingen worden altijd doorberekend naar de consument.
Een marge van 30-50% is volkomen normaal in de retail en ook nodig om je hoofd boven water te houden.
Klopt wel enigszins inderdaad, bij prijsverhogingen wordt er (bij dit soort zaken) ook vaak minder van gekocht. M.a.w. het wordt exclusiever. Als er minder van wordt verkocht gaat het % winst vaak omhoog, om dezelfde (netto) winst over te houden.

Maar dan nog vind ik eerlijk gezegd deze HJ prijzen wel heel extreem hoog hoor voor 4 flesjes (of flessen) bier. Maargoed, er zijn nog duurder soorten te vinden als je je best doet, voor mij persoonlijk vind ik dit het niet waard, ik geniet op zijn tijd enorm van speciaal/ speciale biertjes, maar er moet ook weer niet direct een kopersmaak (voor diegenen die dit niet kennen: daarmee wordt bedoeld dat het duur is) aan zitten. Alleen al de gedachte dat je voor (ruim) 25 Euro per fles aan het drinken bent (of ruim 8 Euro per glaasje), gewoon veel duurder dan je op een terras voor een glas (speciaal) bier betaald staat me tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
Dat is hetzelfde argument als Unilever gebruikt om recordwinsten te verdedigen in tijden dat steeds meer mensen moeite hebben om hun boodschappen te betalen. Inkoopprijs gaat omhoog maar de procentuele marge mag natuurlijk niet omlaag gaan dus werkt dat voor de consument veel harder door..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bbunn07
Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat speciaalbier niet overal veel duurder wordt, en die guild box is een decadente hobby. Maar dat is imo niet te vergelijken met de hype/schaarste-prijzen die HJ hier rekent. €540 voor een jaar guild voor 94 bier is €5,80 per stuk. Dan heb je het niet over 'blikjes' maar over 44cl-blikken. Natuurlijk is een groot deel niet BA maar de meerderheid is wel 10%+. Teruggerekend naar 33cl zit het op nog geen €4,50, maar dan dus bieren van rond de 4 gemiddeld, bijna alles 8-13% en een deel BA met écht hoge scores. Dat vind ik eigenlijk wel goedkoop in de huidige markt :)

• Lennnn
Kapitein Merijn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:54:
[...]

Waarom moet er procentueel iets overblijven? Het gaat toch om wat je absoluut overhoudt?

Het lijkt mij eerlijker dat je het absolute verschil tussen inkoop en verkoop gelijk houdt. Behalve als je eigen kosten stijgen (loon, huur, energie). Dan verhoog je het absolute verschil.

Natuurlijk is dit wel erg simpel gedacht, maar met een standaard x1,9/x2 gaan ze er vanuit dat er automatisch een relatie is tussen stijging inkoopkosten en eigen kosten? Of verhogen ze de marge nog wel als eigen kosten extra stijgen? Dan worden we als consument iig altijd genaaid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Lennnn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:38:
[...]

Dan worden we als consument iig altijd genaaid.
Dat mag geen verrassing heten :+

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:33
[...]

Logisch toch?
Als de prijs €2 kostprijs + €1 winstmarge = €3 kan je bij hogere kosten toch prima €3 kosten + €1 winst = €4 doen ipv dan de winst op een flesje opeens ook 50% groter moet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:21
Jopen heeft de BA Barracus box in de Black Friday gedaan. 12x voor 79, 99 of 24x voor 129,99.
https://www.jopenbier.nl/...DxHjzgzBLqoM5ygrKoF1pDTFE

Best een mooie box volgens mij ook

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Lennnn @ivo001 Volgens jullie beredenatie:

Een Mitra winkel maakt in 2022 € 20.000,- winst.
In 2023 besluiten 10 brouwers hun prijzen met 10% omhoog te gooien echter mag de Mitra nog steeds maar 20k winst maken...
Volgens mij gaat er dan iets niet helemaal goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Merijn op 16-11-2023 13:17 ]

• Lennnn
Kapitein Merijn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:17:
@Lennnn @ivo001 Volgens jullie beredenatie:

Een Mitra winkel maakt in 2022 € 20.000,- winst.
In 2023 besluiten 10 brouwers hun prijzen met 10% omhoog te gooien echter mag de Mitra nog steeds maar 20k winst maken...
Volgens mij gaat er dan iets niet helemaal goed.
Sorry, maar ik volg die redenatie echt niet. Waarom moet het vanzelfsprekend zijn dat een Mitra meer winst maakt als een brouwer de kosten verhoogd? Wat is er mis met nog steeds 20k winst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Lennnn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:33:
[...]

Sorry, maar ik volg die redenatie echt niet. Waarom moet het vanzelfsprekend zijn dat een Mitra meer winst maakt als een brouwer de kosten verhoogd? Wat is er mis met nog steeds 20k winst?
Mitra heeft ook stijgende kosten in personeel, huur etc.
Je moet uiteraard altijd je winst als een procentueel iets zien, niet als een absoluut getal. Anders kun je net zo goed stoppen met ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_freak1
Lennnn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:33:
[...]

omdat bedrijfsresultaat word gemeten in winst% van de omzet.
als je dan een hogere omzet hebt (want brouwerijen maken biertjes duurder) en je houd je winst% tenopzichte van je inkoop niet gelijk, daalt je winst% ten opzichte van je omzet. waarmee je bedrijfsresultaat daalt. als je dan naar een bank wilt voor een lening, zeggen ze nee, je winst is afgelopen jaar gedaald, en daarmee heb je geen stijgende lijn om ons te overtuigen dat je in de toekomst aan je verplichtingen kan voldoen.

daarom stijgt de marge in % ook gewoon mee.

• Lennnn
SemperFidelis schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:36:
[...]

Mitra heeft ook stijgende kosten in personeel, huur etc.
Je moet uiteraard altijd je winst als een procentueel iets zien, niet als een absoluut getal. Anders kun je net zo goed stoppen met ondernemen.
Dan ga je uit van een relatie die er niet per se hoeft te zijn. Wat als de brouwer zijn prijs niet verhoogd maar huur en energie stijgt wel? Dan ben je als ondernemer genaaid omdat je aan die 1,9/2,0 vast zit?

• Lennnn
pc_freak1 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:37:
[...]

omdat bedrijfsresultaat word gemeten in winst% van de omzet.
als je dan een hogere omzet hebt (want brouwerijen maken biertjes duurder) en je houd je winst% tenopzichte van je inkoop niet gelijk, daalt je winst% ten opzichte van je omzet. waarmee je bedrijfsresultaat daalt. als je dan naar een bank wilt voor een lening, zeggen ze nee, je winst is afgelopen jaar gedaald, en daarmee heb je geen stijgende lijn om ons te overtuigen dat je in de toekomst aan je verplichtingen kan voldoen.

daarom stijgt de marge in % ook gewoon mee.
Zo had ik er niet over nagedacht. Dank je. :)

• SemperFidelis
Lennnn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:40:
[...]

Dan ga je uit van een relatie die er niet per se hoeft te zijn. Wat als de brouwer zijn prijs niet verhoogd maar huur en energie stijgt wel? Dan ben je als ondernemer genaaid omdat je aan die 1,9/2,0 vast zit?
Een ondernemer die stijgende kosten heeft, of dat nu uit stijgende inkoopprijzen heeft of ergens anders, zal dat doorberekenen naar zijn klanten. Dat is gewoon simpele inflatie.

• AngelDust

AngelDust

Leuke discussie opgestart zie ik.. maar goed.. linksom of rechtsom.. ik zie gewoon het feit dat als wij het bier met een x bedrag verhogen.. dat het bedrag doorberekent wordt naar de consument.. :)

--------

Iemand nog andere leuke Black Friday bier aanbiedingen gevonden al? Beerwulf doet een actie.. maar zijn er nog interessante webshops met kortingen? :)

[ Voor 29% gewijzigd door AngelDust op 16-11-2023 13:51 ]

Bier fan Fryske grûn!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Inflatie = het minder waard worden van geld. Je moet dus niet absoluut gaan kijken, anders blijft er YoY dus steeds minder over voor de ondernemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:50
Pijnlijk moment, ik was member van het eerste uur maar heb nu toch mijn Guild membership gestopt. Merk dat ik de laatste tijd alleen maar Moersleutel drink en verder niks anders, wil toch ook wel eens wat anders drinken.

• gustaveau
Louwke schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:14:
Jopen heeft de BA Barracus box in de Black Friday gedaan. 12x voor 79, 99 of 24x voor 129,99.
https://www.jopenbier.nl/...DxHjzgzBLqoM5ygrKoF1pDTFE

Best een mooie box volgens mij ook
Zeker een mooie box! En gelukkig zijn ze allemaal lang houdbaar, want het wordt best een klus om die allemaal op te krijgen :P

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:30

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Lennnn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:40:
[...]

Nu maak je bijna je eigen tegenargument ;) Want in deze situatie verhogen de brouwers hun prijzen juist wel, deels vanwege die gestegen huur en energieprijzen. Die kosten stijgen voor de winkelier ook, dus het komt dan 'mooi uit' dat die vanuit de mee gestegen marge betaald kunnen worden.
Als er een keer een situatie is waarin de brouwers hun prijs niet verhogen maar jouw kosten wel stijgen ben je als ondernemer ook blij dat je een eerdere verhoging van de inkoopprijs hebt doorberekend inclusief winstopslag.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Lennnn
Secsytime schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:50:
Inflatie = het minder waard worden van geld. Je moet dus niet absoluut gaan kijken, anders blijft er YoY dus steeds minder over voor de ondernemer.
Dan pak je weer een relatie die er niet per se hoeft te zijn. De reden van prijsverhoging brouwer hoeft niet per se inflatie te zijn.

Als de kosten voor bepaalde grondstoffen om wat voor reden stijgen, dan heb je als slijter behoefte aan extra stijging want inflatie. Als er landelijk inflatie is maar de brouwer de kostprijs gelijk houdt, dan is het prima om niks met die inflatie te moeten?

Ik snap echt wel dat je inflatie hebt en stijgende kosten. Prima dat ze dat doorbelasten aan de klant. Ik vond alleen de directe x2 relatie met de kostprijs brouwer niet helemaal logisch.

• SemperFidelis
-

[ Voor 100% gewijzigd door SemperFidelis op 16-11-2023 14:19 ]

• Dubbeldooier
  • Nu online
Wat moet een retailer volgens jullie met zijn prijzen doen als een brouwer zijn verkoopprijzen met 10% verlaagd?

• SemperFidelis
Dubbeldooier schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:19:
Wat moet een retailer volgens jullie met zijn prijzen doen als een brouwer zijn verkoopprijzen met 10% verlaagd?
Ligt er aan hoe concurrend de markt is. Als Calvé z'n pindakaas 10% goedkoper maakt zullen supermarkten dat heus wel weer (deels) doorrekenen aangezien daar een ware prijzenoorlog is.
Ik weet niet hoe dat bij slijterijen zit.

• Dubbeldooier
  • Nu online
Ah der is dus geen automatische koppeling als het de andere kant op gaat?
Pagina: 1 ... 153 ... 195 Laatste