Zeer scherp als ik afga op de prijs van struise en het vrij zeldzame Fantome.klaps schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:51:
Van de week weer naar de Caigny geweest (i.c.m. een overnachting bij brouwerij Het Anker en een overnachting Breda).
[Afbeelding]
Prijzen zijn nog steeds scherp!
***members only***
Had ik bij het laatste festival waar ik was ook. Voor twee munten (7 euro in dit geval) kon je een redelijk standaard double IPA krijgen, of een single malt whisky barrel aged imperial stout..bbunn07 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:51:
Iemand gisteren aanwezig in Eindhoven bij het Van Moll Fest? Ik vond het zeer geslaagd, mooie locatie en veel keus aan goed bier. Heerlijk weertje ook natuurlijk mits je een goed plekje in de schaduw had.
Wat me opviel was dat de kosten van de biertjes heel inconsistent waren;
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Deze?bbunn07 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:51:
Iemand gisteren aanwezig in Eindhoven bij het Van Moll Fest? Ik vond het zeer geslaagd, mooie locatie en veel keus aan goed bier. Heerlijk weertje ook natuurlijk mits je een goed plekje in de schaduw had.
Wat me opviel was dat de kosten van de biertjes heel inconsistent waren; de Off the rack Port BA (wat bij betreft de topper van de dag), was 1,5 munt, hetzelfde als een sour van 4% van Brewski (in de winkel scheelt dat een factor 5 ofzo), en Kees vroeg doodleuk 2 munten voor de barrel series. En bij Van Moll zelf betaalde je 1,5 munt voor hun alcoholarme, terwijl je daarvoor ook een dipa van Long Live kon krijgen met een rating van 4,39 (1 munt = €3 en 15cl glaasjes). Verder miste ik een brouwer met lambics, dat reset zo lekker de smaakpapillen op 2/3 van de dag.
Al met al zeker voor herhaling vatbaar
:strip_exif()/f/image/adpjTQ0cx4aR95KUmDXYJPIz.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoewel deze mij (zojuist) goed beviel, moet ik toegeven dat ik Port toch minder vind dan bv Bourbon wat toegevoegde waarde betreft. Buiten dat een meer dan prima bier!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik drink zelf het laatste half jaar een heel stuk minder craft, meerdere oorzaken maar wat zeker meespeelt is dat ik een beetje uitgekeken ben geraakt mede door inderdaad de gigantische overvloed. Het hele idee van bieren vergelijken en toppers zoeken is kwijt als er elke week tientallen nieuwe zijn en je toppers vervolgens al weer niet meer beschikbaar zijn. Wat dat betreft dus helemaal eens met @Kapitein Merijn liever een brouwerij die echt z'n best doen om een zeer sterke core te ontwikkelen en dan af en toe wat extra's. Eigenlijk precies tussen de klassieke Belgische brouwerijen (vrijwel nooit iets nieuws) en de Nederlandse Untapp'd knallers in.
Hertog Jan is dat nu wel een beetje aan het proberen met de Proeftuin maar die prijzen vind ik wel vrij bizar en ze hebben m.i. niet de beste keuzes gemaakt qua bieren, waren ze gekomen met een klapper van een D/T IPA en/of een pastry stout dan was dat veel harder gegaan denk ik.
Prijzen zijn inderdaad ook echt absurd geworden de afgelopen 2 jaar.
Ik drink de laatste tijd, mede doordat ik nu een vriendin heb die dat drinkt, telkens vaker rode wijn. Daarbij kun je voor 5~10 euro een prima fles 75cl 13,5% kopen
Om dan toch een positief biernieuwtje te brengen; Tijdje terug de Hertog Jan Grand Pilsner op en dat is inderdaad een erg lekkere pilsner. Lang geleden dat ik van een gewone pilsner zo had genoten. (al hielp de setting wellicht ook mee; in een Belgisch kasteel op vriendenweekend)
Hertog Jan is dat nu wel een beetje aan het proberen met de Proeftuin maar die prijzen vind ik wel vrij bizar en ze hebben m.i. niet de beste keuzes gemaakt qua bieren, waren ze gekomen met een klapper van een D/T IPA en/of een pastry stout dan was dat veel harder gegaan denk ik.
Prijzen zijn inderdaad ook echt absurd geworden de afgelopen 2 jaar.
Ik drink de laatste tijd, mede doordat ik nu een vriendin heb die dat drinkt, telkens vaker rode wijn. Daarbij kun je voor 5~10 euro een prima fles 75cl 13,5% kopen
Om dan toch een positief biernieuwtje te brengen; Tijdje terug de Hertog Jan Grand Pilsner op en dat is inderdaad een erg lekkere pilsner. Lang geleden dat ik van een gewone pilsner zo had genoten. (al hielp de setting wellicht ook mee; in een Belgisch kasteel op vriendenweekend)
Beeromaniac
Gisteren naar van Moll geweest, begon een uurtje eerder in verband met het verwachte slechte weer. Wij waren er uiteindelijk om 13.45 en kregen om 14.49 te horen dat om 15.15 alles en iedereen van het terrein af moest zijn. Al met al een beetje jammer. Hoewel de sfeer goed was en niet al te druk. Was jammer zoveel lekkers stond er nog op de planning. Alleen jammer dat we zitten met de muntjes die niet ingeleverd konden worden en er domweg gezegd wordt succes er mee volgend jaar zijn ze ook nog geldig. Wat er voor zorgde dat er een run was op de stands die laatste 25 minuten.
Al met al de volgende 4 biertjes maar op daar.
Arpus - Port Wine Barrel Aged Maple x Vanilla Imperial Stout
Kees - 50 Shades of Earl Grey
Mad Scientist - Flavourdynamics
Lervig - Rackhouse Tiramisu
Al met al de eerste was erg lekker! Port voegt wat mij betreft echt wel wat toe aan, vind Port zelf dan ook erg lekker dat scheelt.
De Tiramisu was erg zoet, had niets anders verwacht dat dan weer wel.
De 50 shades of earl grey was een lekkere frisse IPA
de Flavourdynamics was bitter op het begin daarna zuur door de ananas, erg geslaagd ook weer!
Al met al jammer hoe het gelopen is allemaal. Prijzen waren wat apart inderdaad. 1 Munt voor de Kees, 1.5 voor de Rackhouse en Flavour Dynamics en 2 voor de Arpus. Folkingebrew had dan weer een 1 munt voor een flinke stout, welke ik helaas niet meer op had.
Volgend jaar gaan we weer, is het niet alleen om de overgebleven munten op te maken..
Al met al de volgende 4 biertjes maar op daar.
Arpus - Port Wine Barrel Aged Maple x Vanilla Imperial Stout
Kees - 50 Shades of Earl Grey
Mad Scientist - Flavourdynamics
Lervig - Rackhouse Tiramisu
Al met al de eerste was erg lekker! Port voegt wat mij betreft echt wel wat toe aan, vind Port zelf dan ook erg lekker dat scheelt.
De Tiramisu was erg zoet, had niets anders verwacht dat dan weer wel.
De 50 shades of earl grey was een lekkere frisse IPA
de Flavourdynamics was bitter op het begin daarna zuur door de ananas, erg geslaagd ook weer!
Al met al jammer hoe het gelopen is allemaal. Prijzen waren wat apart inderdaad. 1 Munt voor de Kees, 1.5 voor de Rackhouse en Flavour Dynamics en 2 voor de Arpus. Folkingebrew had dan weer een 1 munt voor een flinke stout, welke ik helaas niet meer op had.
Volgend jaar gaan we weer, is het niet alleen om de overgebleven munten op te maken..
Untappd: Louwke80
Ach, ik vond de prijsstelling wel gunstig eigenlijk. Op veel festivals zijn stouts standaard altijd aan de prijs 2 muntjes of meer). Nu kon je kiezen. Overigens had Mad Scientist een stout op de tap die niet in het boekje stond: de Dovahkiin (Skyrim spelers hier?). Deze kostte 2,5 munt, maar ik dronk alles daar gratis omdat ik de brouwers ken (van de BPBW).
Na de aankondiging dat het terrein ging sluiten gingen vooral veel mensen voor de 'Naar de kl*te" van Van Moll.
De sfeer was gelaten, en men had begrip voor de (in mijn ogen dan) juiste beslissing.
Saillant detail was dat de brouwers via Instagram moesten vernemen dat het terrein een uur eerder open ging. Uiteindelijk mocht het plukje wachtenden al om 11:45 naar binnen. Maar er was nog niets aangesloten. Om 12:15 kon ik mijn eerste biertje halen, maar het gros van de brouwers was er gewoon nog niet omdat ze geen persoonlijk bericht hadden gekregen. De brouwers van Drekker hadden geen internet tot hun beschikking dus die tapten pas tegen 13:00
Voor de rest top georganiseerd, en een prachtige locatie. Omdat het terrein zo groot is is de spreiding ook goed. Soms korte rijen voor bepaalde brouwers, het fomo gehalte was gelukkig zo goed als afwezig
Na de aankondiging dat het terrein ging sluiten gingen vooral veel mensen voor de 'Naar de kl*te" van Van Moll.
De sfeer was gelaten, en men had begrip voor de (in mijn ogen dan) juiste beslissing.
Saillant detail was dat de brouwers via Instagram moesten vernemen dat het terrein een uur eerder open ging. Uiteindelijk mocht het plukje wachtenden al om 11:45 naar binnen. Maar er was nog niets aangesloten. Om 12:15 kon ik mijn eerste biertje halen, maar het gros van de brouwers was er gewoon nog niet omdat ze geen persoonlijk bericht hadden gekregen. De brouwers van Drekker hadden geen internet tot hun beschikking dus die tapten pas tegen 13:00
Voor de rest top georganiseerd, en een prachtige locatie. Omdat het terrein zo groot is is de spreiding ook goed. Soms korte rijen voor bepaalde brouwers, het fomo gehalte was gelukkig zo goed als afwezig
Ik post niet al te vaak iets hier maar afgelopen vrijdag een paar (ik hoop) lekkere stouts (en 1 dipa) gekocht. De Vanila Kunis van Anderson is enige die ik eerder gedronken heb; ik heb deze vorige week voor het eerst geproefd in een lokaal lunch restaurant in Zuid Limburg en die was zoooo ontzettend lekker, dus op zoek en gevonden bij de Beer Brothers, meteen hun voorraad opgekocht
:strip_exif()/f/image/OSGfTozuETjbGddUYAz4qwHB.jpg?f=fotoalbum_large)
[21:45u] Zojuist de Mint Eastwood open getrokken, pleasant surprise: Munt in een Stout, je verzint het niet maar het smaakt verd*md goed, verrassend, dropnasmaakje is ook heerlijk.
:strip_exif()/f/image/OSGfTozuETjbGddUYAz4qwHB.jpg?f=fotoalbum_large)
[21:45u] Zojuist de Mint Eastwood open getrokken, pleasant surprise: Munt in een Stout, je verzint het niet maar het smaakt verd*md goed, verrassend, dropnasmaakje is ook heerlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Petje72 op 10-07-2023 21:49 ]
Ik ben voor a.s. zaterdag op zoek naar een fles Kwaremont van 75cl.
Bij welke fysieke winkel heb ik de meeste kans?
Vrij lastig te zeggen zonder een locatie...Mich007 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:17:
Haha.. iets te haastig inderdaad 😉brukskeluuk schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:16:
[...]
Vrij lastig te zeggen zonder een locatie...
Omgeving Den Bosch
Heb in Untappd gezocht op Kwaremont en locatie 's Hertogenbosch. Kwam uit op Wijnhuis Rosmalen. Geen idee of het 75cl is wat ze verkopen alleen.Mich007 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:14:
[...]
Haha.. iets te haastig inderdaad 😉
Omgeving Den Bosch
Ik zal de slijter bij nettorama proberen(je kan ook bellen) of de bossche stadslijter(bar le duc, hebben ook andere bieren hopelijk ook 75cl, misschien in de orthen straat zit ook een Bierwinkel. Coop heeft ook veel bier maar geen 75cl.Mich007 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:17:
Je kan ook bij jongens van de wit vragen ze iets hebben wat er op lijkt.
Festina lente
Voor mensen die nog een leuke deal zoeken, ik heb deze week zelf een pakket besteld bij Brouwerij de Molen.
De Molen Webshopdeal XL (20-pack)
Deze is nu in de aanbieding voor 55 euro
Met kortingscode: MOLENBIER111 krijg je nog een 15% extra korting.
Voor 3.25 euro extra heb je gratis verzending. Dus een extra biertje uitkiezen lijkt me niet moeilijk!
Daarnaast hebben ze ook nog een andere leuke actie: T/m 31 juli ontvang je een gratis t-shirt bij je bestelling vanaf 59,95. Selecteer zelf je maat en kleur.
Voor 3.25 euro extra heb je gratis verzending. Dus een extra biertje uitkiezen lijkt me niet moeilijk!
Daarnaast hebben ze ook nog een andere leuke actie: T/m 31 juli ontvang je een gratis t-shirt bij je bestelling vanaf 59,95. Selecteer zelf je maat en kleur.
Thanks! Wel een goede deal:Net ook 23 bier, een glas en een tshirt besteld voor 54,85.RB1987 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:15:
Voor mensen die nog een leuke deal zoeken, ik heb deze week zelf een pakket besteld bij Brouwerij de Molen.
Ik heb die deal blijkbaar nodig want ik pas nog in een M en die zijn er nog (Wren schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:06:
Alle mannenshirts (ok, de mannenmaten L en groter dan) zijn op
Goede deal zo inderdaad, bedankt voor het delen @RB1987
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Waar vind je die ergens? Ik kan hem niet vinden.RB1987 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:15:
Hmm istie er nog? Kan em niet meer vinden op de siteRB1987 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:15:
https://shop.brouwerijdem...pakketten/webshopdeal-xl/ geeft een 404
...
Uitverkocht dus
http://webcache.googleuse...akketten%2Fwebshopdeal-xl
[ Voor 18% gewijzigd door Woohooo op 12-07-2023 19:37 ]
Je kunt ook andere pakketten combineren of losse bieren. Met die code krijg je 15% korting op alles volgens mij. 😉Woohooo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:31:
[...]
Hmm istie er nog? Kan em niet meer vinden op de site
https://shop.brouwerijdem...pakketten/webshopdeal-xl/ geeft een 404
...
Uitverkocht dus
http://webcache.googleuse...akketten%2Fwebshopdeal-xl
https://shop.brouwerijdem...pakketten/webshopdeal-xl/RB1987 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:15:
De box is weer beschikbaar!
Ik ga morgen met m’n vriendin richting Arnhem centrum.
Wij wonen in omgeving Rotterdam en gaan wel eens naar bokaal, reyngoud of locus publicus om van een biertje te genieten.
Zijn er zulk soort biercafes in het centrum aanwezig?
Taphuys had ik al gevonden, maar wellicht is er nog meer te vinden?
Wij wonen in omgeving Rotterdam en gaan wel eens naar bokaal, reyngoud of locus publicus om van een biertje te genieten.
Hier is de box binnen. Glas is 25cl ipv 33 zoals genoemd. Biertjes zelf lijken wèl de juiste maat gelukkigRB1987 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:22:
[...]
https://shop.brouwerijdem...pakketten/webshopdeal-xl/
Update over Moll fest van afgelopen Zondag. Ze gaan 2 mini festivals organiseren waar je als bezoeker van afgelopen Zondag naar toe kunt. Ook al ben je er vanaf 12 tot 15 geweest mag je er heen. Muntjes zijn dag gewoon geldig, mocht je niet kunnen dan zijn ze het jaar er op kog steeds geldig.
Al met al best netjes. Ok er zullen moet de hoeveelheid brouwers zijn als origineel. Maar ben wel benieuwd eigenlijk
Al met al best netjes. Ok er zullen moet de hoeveelheid brouwers zijn als origineel. Maar ben wel benieuwd eigenlijk
Untappd: Louwke80
Ken de door jou genoemde locaties niet dus kan geen vergelijking maken qua sfeer o.i.d., maar de keren dat ik in Arnhem was kon ik qua bier goed uit de voeten bij Caspar. Volgens mij iets van 12 taps + heel veel op fles.OutSIdeR schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:06:
Evt. te combineren met Brouwerij Durs, die hebben een brouwerij/proeflokaal die 1 straat verder zit.
Caspar is inderdaad leuk, zeker bij goed weer ook mooie plek om te zitten. Je kunt de actuele bierlijst ook vast via Untappd bekijken. Wel een stukje buiten het centrum overigens.Dubbeldooier schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:59:
[...]
Ken de door jou genoemde locaties niet dus kan geen vergelijking maken qua sfeer o.i.d., maar de keren dat ik in Arnhem was kon ik qua bier goed uit de voeten bij Caspar. Volgens mij iets van 12 taps + heel veel op fles.
Davo bar aan de Rijnkade is ook prima en voor de meer 'Belgisch Biercafé' ervaring is Moortgat ook aan te raden.
Ik wist dan weer niet dat ze ook een Davo hebben in Arnhem. Ken alleen de locaties in Zwolle en Deventer.Hertog schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:41:
[...]
Davo bar aan de Rijnkade is ook prima en voor de meer 'Belgisch Biercafé' ervaring is Moortgat ook aan te raden.
In Zwolle altijd wel favoriet om wat te drinken.
Echt? Heb laatst een rondje Zwolle gedaan en vond dat één van de meest sfeerloze tenten van de avondDubbeldooier schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:01:
[...]
Ik wist dan weer niet dat ze ook een Davo hebben in Arnhem. Ken alleen de locaties in Zwolle en Deventer.
In Zwolle altijd wel favoriet om wat te drinken.
Echt uitstraling heeft het misschien niet maar wel altijd prima zitten en erg goed bier zowel op tap als op fles.Jorizzz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:11:
[...]
Echt? Heb laatst een rondje Zwolle gedaan en vond dat één van de meest sfeerloze tenten van de avond
Alternatief is bijvoorbeeld het Refter, gezelliger maar qua bier veel minder interessant.
Taphuys is een optie maar is wel een kroeg waarbij er een soort van pasjes systeem is.OutSIdeR schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:06:
't moortgat is een Belgisch biercafe, Cafe Meijers kan ook nog een optie zijn. Maar Caspar met om de hoek Durs kan inderdaad ook een prima optie zijn.
Helaas, Anchor stopt ermee. Zo jammer, ik vond Anchor Porter zeer lekker al is het even geleden dat ik het nog gezien heb (al woon ik niet in Nederland, Amerikaanse bieren zijn bij ons, de zuiderburen voor jullie, moeilijk te vinden of zeer duur).
https://www.bbc.com/news/business-66193315
https://www.bbc.com/news/business-66193315
Gisteren gelukkig nog meegepakt, nu weer uitverkocht. Drie extra stouts en een shirtje voor vrouwlief erbij gedaan, heeft zij ook nog wat aan al die bierbestellingenRB1987 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:22:
[...]
https://shop.brouwerijdem...pakketten/webshopdeal-xl/

En je doos iets voller maken voor de optimale verhouding met verzendkosten..RB1987 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:29:
[Afbeelding]
Mijn eerste bestelling van Piwne Mosty is binnen! Hier ga ik zeker nog eens wat bestellen 😗🍻
:strip_exif()/f/image/EF75x9KliXZgOuubQUTgia7n.jpg?f=fotoalbum_large)
Fantastisch. Een flesje dat zomaar kapot knalt in je kast. Uiteraard op de hoogste plank. Blijkbaar met zo'n geweld dat over de hele kast glasscherven te vinden zijn. Van grond tot plafond alles smerig.
Hoe zou zoiets komen? Een fout bij de brouwer of gewoon pech? Het wordt nooit heel warm in mijn huis (max 25 graden) dus dat is het ook niet denk ik.
Dit is overigens al de tweede keer dat me dit overkomt. De vorige keer was met een 75cl La Trappe. Die was echter redelijk goed geknapt, zonder glasscherven was toen ineens de onderkant eraf.
Ai, dat is zonde @Lennnn . Lijkt me gewoon een kwestie van per ongeluk teveel nagisting op de fles waardoor de druk te hoog is geworden, ook gezien de plek van de breuk. Zou uitgaan van een foutje bij de brouwer ja. Laatst moest er ook een hele partij van een Nederlandse brouwer (weet even niet meer welke) teruggeroepen worden vanwege risico hierop
Het flesje lag niet tegen de achterwand van de koelkast? Dat wil nog weleens bevriezen.
Geen idee wat de oorzaak is maar dit heb ik ook eens meegemaakt. 6 flesjes gekocht van een kleine beginnende lokale brouwerij. Ze stonden netjes in de koelkast bij de rest, na een paar dagen deed ik in de ochtend de koelkast open en waren er 2 ontploft en een 3e flesje lekte. Rest uit noodzaak maar direct op moeten drinkenLennnn schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:05:
[Afbeelding]
Fantastisch. Een flesje dat zomaar kapot knalt in je kast. Uiteraard op de hoogste plank. Blijkbaar met zo'n geweld dat over de hele kast glasscherven te vinden zijn. Van grond tot plafond alles smerig.
Hoe zou zoiets komen? Een fout bij de brouwer of gewoon pech? Het wordt nooit heel warm in mijn huis (max 25 graden) dus dat is het ook niet denk ik.
Dit is overigens al de tweede keer dat me dit overkomt. De vorige keer was met een 75cl La Trappe. Die was echter redelijk goed geknapt, zonder glasscherven was toen ineens de onderkant eraf.
Alle overige flesjes waren nog prima, dus niet te koud oid.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Frontaal is omver geblazen door de waanzinnige support van de Juice Punch actie en de positieve reacties waren overweldigend. Maar "natuurlijk" willen ze nog meer, dus vragen ze om 'nog meer' schappen leeg te kopen om "te laten zien wat voor impact ze kunnen maken samen met hun beer community". Aldus hun IG account.
Je zult maar daadwerkelijk een 6pack hebben gekocht hopend op een zitzak en frontaaltje-nooit-genoeg blijft maar spammen voor meer meer meer.
Heb geen Netflix meer nodig met zoveel drama op hun socials
Je zult maar daadwerkelijk een 6pack hebben gekocht hopend op een zitzak en frontaaltje-nooit-genoeg blijft maar spammen voor meer meer meer.
Beetje tegenstrijdig ja, het loopt goed en daarom maar weer een extra mail en filmpjes, dat is natuurlijk niet nodig als het ècht goed loopt. Het hele jaar smeken ze al behoorlijk veel en irritant. Wees gewoon eerlijk: hey, we moeten voor het einde van de zomer 2000 blikken verkopen bij de AH anders zijn we ons plekje kwijt in het schap.. ofzo. En eerlijk: juice punch is niet onderscheidend genoeg om regelmatig te kopen bij de AH. Denk dat de doelgroep van Frontaal meer van de specials is en die krijgen ze toch wel via de Beerclub of slijters..Joop schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:14:
Frontaal is omver geblazen door de waanzinnige support van de Juice Punch actie en de positieve reacties waren overweldigend. Maar "natuurlijk" willen ze nog meer, dus vragen ze om 'nog meer' schappen leeg te kopen om "te laten zien wat voor impact ze kunnen maken samen met hun beer community". Aldus hun IG account.
De mails heb ik allang stopgezet want ik vond het inderdaad ook allemaal wat irritant worden. Gelukkig kan ik hier alsnog wel iedere keer meegenieten van het drama als er weer zo'n mail rondgaat...Joop schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:14:
Het heeft er zelfs voor gezorgd dat ik frontaal sowieso laat staan en andere bieren pakDeezers schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:50:
[...]
En eerlijk: juice punch is niet onderscheidend genoeg om regelmatig te kopen bij de AH. Denk dat de doelgroep van Frontaal meer van de specials is en die krijgen ze toch wel via de Beerclub of slijters.
Zou de brouwerij ook een berichtje sturen, niet om nieuw bier te eisen, maar om ze kenbaar te maken van het feit en eventueel batchnummer/THT meesturen. Wellicht ben je een uitzondering of hebben ze meer issues.. dan kunnen ze er wat meeLennnn schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:05:
[Afbeelding]
Ik zou het in elk geval op prijs stellen als mensen ons dit zouden vertellen
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Er gaat niets boven wat biertjes in de ochtend achterover klappenHeadshot_NL schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:36:
[...]
... deed ik in de ochtend de koelkast open ... Rest uit noodzaak maar direct op moeten drinken
Haha ja tegen mijn principes in, na 12 uur is mijn regel. Maar in de vakantie is het geoorloofdplofkip schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:59:
[...]
Er gaat niets boven wat biertjes in de ochtend achterover klappen
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Heb van de week weer een paar treetjes Guinness Extra Stout bij de Makro gehaald. Ik zie dat het nog steeds afkomstig is van de Heineken brouwerij in Rusland.
Ik voel mij nu een beetje bezwaard om het te drinken, maar het is mijn favoriete 'slow' bier.
De T.H.T. datum is oktober 2023, dus w.s. na de inval van Oekraïne nog gebrouwen.
Hoe kan dat hier nog op de markt verschijnen gezien de economische boycot. Of zou het nog oude voorraad zijn?
Natuurlijk zal het Rusland niet schaden als ik het niet meer koop, dus op zich lig ik er ook niet wakker van.
Iemand een suggestie om op een andere manier aan Guinness Extra Stout te komen?
Ik voel mij nu een beetje bezwaard om het te drinken, maar het is mijn favoriete 'slow' bier.
De T.H.T. datum is oktober 2023, dus w.s. na de inval van Oekraïne nog gebrouwen.
Hoe kan dat hier nog op de markt verschijnen gezien de economische boycot. Of zou het nog oude voorraad zijn?
Natuurlijk zal het Rusland niet schaden als ik het niet meer koop, dus op zich lig ik er ook niet wakker van.
Soms ben ik bijna gelukkig
TommyL0204 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 20:46:
[Afbeelding]
Wellicht wat zwaar voor in de zomer. Anderzijds, het is niet heel warm vandaag haha.
![]() |
Voor deze is het seizoen ook niet, maar boven verwachting lekker.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Als het aan Heineken ligt niet:JukeboxBill schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 22:28:
Heb van de week weer een paar treetjes Guinness Extra Stout bij de Makro gehaald. Ik zie dat het nog steeds afkomstig is van de Heineken brouwerij in Rusland.
Heineken breekt belofte en investeert toch in Rusland
Na vertrek van de concurrentie in Rusland verdrievoudigt Heineken de winst
Wéér spreekt Heineken niet de waarheid over Rusland. Kan dat zomaar?
Het verbaasde me dat het bij Heineken in Rusland werd gebrouwen, want Guinness is niet van Heineken, maar blijkbaar hebben ze een licentie voor Guinness in Rusland. Dat zou dan betekenen dat ook Diageo ondanks beloften nog niet alle activiteiten in Rusland heeft stopgezet.JukeboxBill schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 22:28:
Verder geen tips, ik denk dat je altijd op de flesjes zelf zult moeten kijken. Bijvoorbeeld deze webshop zegt ook 'herkomst Ierland' maar heeft een foto van een flesje uit Oekraïne staan. Maar of je die dan ook krijgt, geen idee.
Dit weekend eindelijk eens de tijd gehad om mijn opgespaarde Rackhouses te gaan proeven.
Uiteraard samen met enkele vrienden.
Wat een heerlijke bieren zijn dat toch!
Dat gezegd hebbende, viel het me wel op dat, als je ze zo allemaal naast elkaar drinkt, ze in basis wel heel erg veel overeenkomsten vertonen. Dus een volgende keer maar niet meer opsparen maar meteen opdrinken
Dat gezegd hebbende, viel het me wel op dat, als je ze zo allemaal naast elkaar drinkt, ze in basis wel heel erg veel overeenkomsten vertonen. Dus een volgende keer maar niet meer opsparen maar meteen opdrinken
:strip_exif()/f/image/k1J91e77DcFUnXiNn1YgLMVz.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat was ook mijn ervaring toen ik van mijn broer een pakket biertjes kreeg van Brewdog of zo iets.Mich007 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:16:
Dit weekend eindelijk eens de tijd gehad om mijn opgespaarde Rackhouses te gaan proeven.
Dat gezegd hebbende, viel het me wel op dat, als je ze zo allemaal naast elkaar drinkt, ze in basis wel heel erg veel overeenkomsten vertonen. Dus een volgende keer maar niet meer opsparen maar meteen opdrinken![]()
[Afbeelding]
Die hipster bierbrouwerijen verdenk ik er van dat ze 1 of 2 basisbieren brouwen en dan met smaak- en kleurstoffen er een heel palet aan varianten van maken.
Beetje zoals al heel lang met thee wordt gedaan.
Op Keuringsdienst van Waarde heb ik eens een programma gezien over hoe Bols bessenjenever maakt. Er komt geen bes meer aan te pas.
Soms ben ik bijna gelukkig
Dat wilde ik dus precies vragen, die basis tonen zijn heel sterk aanwezig, maar door mij heel geliefd, maar in zo'n rijtje sneeuwt e.e.a. dan misschien toch wat onder. Maar desalniettemin jaloers op deze proeverij.Mich007 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:16:
Dat gezegd hebbende, viel het me wel op dat, als je ze zo allemaal naast elkaar drinkt, ze in basis wel heel erg veel overeenkomsten vertonen. Dus een volgende keer maar niet meer opsparen maar meteen opdrinken![]()
[Afbeelding]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Binnenkort zit ik in Roggel en dus in de omgeving waar Jan Linders te vinden is. Welk filiaal in de buurt daar heeft een mooi aanbod speciaalbier? Haelen zag ik al voorbij komen, verder nog?
In Panningen ligt ook een Jan Linders met een mooi aanbod aan speciaalbier.plofkip schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:29:
Binnenkort zit ik in Roggel en dus in de omgeving waar Jan Linders te vinden is. Welk filiaal in de buurt daar heeft een mooi aanbod speciaalbier? Haelen zag ik al voorbij komen, verder nog?
Daarnaast ligt er, op enige loopafstand van de Jan Linders, ook nog Het Wijnhuis en De Hopspot. De moeite waard om eens binnen te lopen.
Naar de Leistert toevalligplofkip schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:29:
Kijk daar kunnen we wat mee, thanks!frofound dreamer schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:03:
[...]
In Panningen ligt ook een Jan Linders met een mooi aanbod aan speciaalbier.
Daarnaast ligt er, op enige loopafstand van de Jan Linders, ook nog Het Wijnhuis en De Hopspot. De moeite waard om eens binnen te lopen.
Uiteraardmrbemd schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:48:
[...]
Naar de Leistert toevallig? De Jan Linders in Roggel zelf heeft ook een redelijk assortiment, zeker als je kijkt naar de omvang van de gehele winkel... Er was medio juni ook een budget bak met wat koopjes.
Zoals hierboven ook al genoemd is het Wijnhuis in Heythuysen wel een aanrader, eens in de zoveel tijd loop ik er altijd geslaagd naar buiten. Assortiment wisselt gelukkig ook.plofkip schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:29:
Jan Linders in Haelen kun je overslaan, is de moeite niet waard.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ja daar ben ik al wel eens geweest. Volgens mij heb ik daar toen de legendarische Chris the Coconut Crab nog gehaaldAntraXxX schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:52:
[...]
Zoals hierboven ook al genoemd is het Wijnhuis in Heythuysen wel een aanrader, eens in de zoveel tijd loop ik er altijd geslaagd naar buiten. Assortiment wisselt gelukkig ook.
M'n eerste stout waar ik geen genoeg van kon krijgen, sindsdien een liefhebber geworden
Het Wijnhuis is helaas niet meer wat het geweest is sinds het vertrek van 1 van de werknemers. Voor mij persoonlijk niet meer interessant in ieder geval.plofkip schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:54:
[...]
Ja daar ben ik al wel eens geweest. Volgens mij heb ik daar toen de legendarische Chris the Coconut Crab nog gehaald![]()
M'n eerste stout waar ik geen genoeg van kon krijgen, sindsdien een liefhebber geworden
Ik zou even doorrijden naar de Miitra in Roermond of, als je toch in Roermond bent, doorrijden naar De Biersalon in Melick.
De Zoes in Helden is ook erg leuk als je wilt borrelen met een biertje erbij.
Untappd: Kapitein_Merijn
Niet alleen de hipster brouwerijen hoor. De meesten doen dat, bijvoorbeeld met IPA's. Zelfde basisbier, andere hopsoorten. Zelfde stout, wat andere adjuncts en/of andere vaatjes. Fruit sours, ander fruit (of aroma's).JukeboxBill schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:27:
[...]
Dat was ook mijn ervaring toen ik van mijn broer een pakket biertjes kreeg van Brewdog of zo iets.
Die hipster bierbrouwerijen verdenk ik er van dat ze 1 of 2 basisbieren brouwen en dan met smaak- en kleurstoffen er een heel palet aan varianten van maken.
Beetje zoals al heel lang met thee wordt gedaan.
Op Keuringsdienst van Waarde heb ik eens een programma gezien over hoe Bols bessenjenever maakt. Er komt geen bes meer aan te pas.
Zo lang je ze niet naast elkaar proeft zullen de overeenkomsten wellicht minder opvallen.
Ik ben het niet helemaal eens met de vergelijking tussen de rackhouse serie en "brewdog of zoiets"JukeboxBill schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:27:
[...]
Dat was ook mijn ervaring toen ik van mijn broer een pakket biertjes kreeg van Brewdog of zo iets.

De Hopcrusher boxen zijn er weer bij Beerrepublic:
https://beerrepublic.eu/nl/collections/hopcrushers
Aantal Fremont flessen ook erg goed geprijsd:
https://beerrepublic.eu/n....gte=&filter.v.price.lte=
Piwne Mosty geeft trouwens ook 20% korting (8+2) op alle ipa's:
https://www.piwnemosty.pl...-news-eng-1690198828.html
https://beerrepublic.eu/nl/collections/hopcrushers
Aantal Fremont flessen ook erg goed geprijsd:
https://beerrepublic.eu/n....gte=&filter.v.price.lte=
Piwne Mosty geeft trouwens ook 20% korting (8+2) op alle ipa's:
https://www.piwnemosty.pl...-news-eng-1690198828.html
[ Voor 21% gewijzigd door Kapitein Merijn op 25-07-2023 19:11 ]
Iemand ooit iets van Verdant gedronken?
Heb zojuist m’n verjaardagscadeau vervroegd gekregen, dus moest dat even vieren.
:strip_exif()/f/image/krWCkaVYjMT57wmrcOH6JSWh.jpg?f=fotoalbum_large)
https://untp.beer/06x7A
Vol, romig, niet overdreven zuur of zoet. Goed in balans!
Heb zojuist m’n verjaardagscadeau vervroegd gekregen, dus moest dat even vieren.
:strip_exif()/f/image/krWCkaVYjMT57wmrcOH6JSWh.jpg?f=fotoalbum_large)
Yes waren op BPBW vorig jaar, prima IPAsOutSIdeR schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:33:
Iemand ooit iets van Verdant gedronken?
[Afbeelding]
@OutSIdeR @Mesque Vorig jaar ook op BPBW gedronken
de Intervention Denied van Verdant is volgens mij nog steeds mijn hoogst gerate IPA tot nu toe! Bij die inderdaad ook super balans en heel vol/romig.
Beeromaniac
Als je 20km er voor wilt rijden: Kuva dranken in Kinrooi, net over de Belgische grens.plofkip schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:29:
Mooi aanbod en prima prijzen.
Zelf geeft hij aan 1000 verschillende bieren te hebben. Vooral White Pony en de Meester zijn erg goed
Leuk tentje idd, was een leuk bezoek van de week. Vandaag naar Bottega della Birra geweest in Arona, met veel lokale en Internationale bieren. Nog even een lokaal pareltje gescoord van Baladin, een mooie XYAUYÙ riserva 2016. Even bewaren voor een mooie sharingTha-PC-Legend schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:25:
[...]
Afgelopen jaar bij lago Mergozzo geweest. Daar ben jij al voorbij volgens mij. Maar dan is dit tentje een tip: Birreria Freelance
https://maps.app.goo.gl/1HHGMvyyo3AzDv4n9?g_st=ic
Heeft speciaalbier uit allerlei landen: Italiaans, maar bijvoorbeeld ook Puhaste. En het is er ook nog leuk zitten. Misschien wat voor de terugweg
https://maps.app.goo.gl/h7jftYCQdieoTthT7
[ Voor 14% gewijzigd door coldasice op 26-07-2023 19:03 ]
Die bath bombs zijn idd heerlijk!!Kapitein Merijn schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:39:
De surprisebox XL van Beerrepublic.
Goed tevreden mee, zeker vanwege de dikke sours die erbij zitten.
[Afbeelding]
Vraagje, zitten er ook veel hele donkere (caramel/koffie achtige) bieren in het pakket? Ik wil deze ook bestellen, maar ben zeker in de zomer niet dol op die zware donkere units. Bokbier ben ik overigens gek op in de herfst. Maar zoek een mooie aanvulling voor de zomervakantie die eraan komtKapitein Merijn schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:39:
[Afbeelding]
Volgens mij zitten er maar 2 donkere bieren bij, het zijn voornamelijk ipa's en sours.Wirret schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:53:
[...]
Vraagje, zitten er ook veel hele donkere (caramel/koffie achtige) bieren in het pakket? Ik wil deze ook bestellen, maar ben zeker in de zomer niet dol op die zware donkere units. Bokbier ben ik overigens gek op in de herfst. Maar zoek een mooie aanvulling voor de zomervakantie die eraan komt
Had toch sneller moeten bestellen, inmiddels zijn de surprise pakketten uitverkocht.Kapitein Merijn schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:39:
[Afbeelding]
Ze worden regelmatig aangevuld dus ik zou later op de dag nog eens kijken. Gisteren waren ze ook een tijdje uitverkocht maar later op de dag hebben vrienden van mij hem toch weer kunnen bestellen.Wirret schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:24:
[...]
Had toch sneller moeten bestellen, inmiddels zijn de surprise pakketten uitverkocht.
Oh dan was ik blijkbaar nog net op tijd, om 12 uur nog besteld.Wirret schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:24:
[...]
Had toch sneller moeten bestellen, inmiddels zijn de surprise pakketten uitverkocht.

Ik durf dat soort pakketten tegenwoordig nieteens meer te bestellen. Als je geluk hebt is 20% IPAs. Als je pech hebt de helft.
En als ik iets niet te zuipen vind...
Wel de sprong gewaagd voor het hertog Jan bier proeftuin bierabbo. De tripel hop onlangs binnen gekregen. Die was prima te doen.
Aardig aan de prijs, maar grappig concept.
Wel de sprong gewaagd voor het hertog Jan bier proeftuin bierabbo. De tripel hop onlangs binnen gekregen. Die was prima te doen.
Als er dan iets overrated is dan is het wel HJ...
T-Shirts zijn weer beschikbaar in alle maten! 🤓RB1987 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:15:
Via dat soort pakketten leer ik net weer wat biertjes kennen die ik niet ken of zou kopen los.MikeyMan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:50:
Ik durf dat soort pakketten tegenwoordig nieteens meer te bestellen. Als je geluk hebt is 20% IPAs. Als je pech hebt de helft.
Soms zit er iets bij dat ik niet te drinken vind, maar meestal is het meer dan prima.
Maar dan ga ik er vanuit dat bij jou niet de tranen in de ogen springen van IPAs?Chelseamarre123 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:23:
[...]
Via dat soort pakketten leer ik net weer wat biertjes kennen die ik niet ken of zou kopen los.
Soms zit er iets bij dat ik niet te drinken vind, maar meestal is het meer dan prima.
Geluk?MikeyMan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:50:
Je kunt ook gewoon op hun website kijken welke bieren erin zitten. Het is niet echt een verrassing te noemen (vorige keer was dat wel trouwens).
Beer republic is een uitstekende shop en hun pakketten hebben mij nooit teleurgesteld.
Deze ronde sla ik trouwens wel over aangezien ik nog genoeg heb staan. Zag wel dat er een stuk of 5 bij zaten die ik ook bij de vorige hopcrusherbox had (2 maanden geleden gok ik).
Tsja als je geen IPA's, Stouts,... lust moet je zo'n pakketten niet bestellenMikeyMan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:40:
[...]
Maar dan ga ik er vanuit dat bij jou niet de tranen in de ogen springen van IPAs?
Ik vind ze niet persee overrated, eerder gewoon te duur. Ik woon vlak bij de brouwerij, maar de hele regio spreekt erover dat het veel te duur is... en dan bedoel ik de kroeg bij de brouwerijDubbeldooier schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:17:
Ja dat zeg ik tochChelseamarre123 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:53:
[...]
Tsja als je geen IPA's, Stouts,... lust moet je zo'n pakketten niet bestellen
Kan een hoop bierstijlen waarderen, en ik probeer vrijwel alles. Maar je wordt tegenwoordig overal doodgegooid met IPAs. Zeker in dat soort pakketten en bij nieuwe brouwerijen.
Hoewel ik moet zeggen dat we in Zoetermeer inmiddels ook wat brouwerijen hebben die niet overal alleen maar hop in gooien. Roem en Lange Lijs hebben prima bier!
Geloof dat we in korte tijd 7 brouwerijen hebben hier.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 27-07-2023 18:14 ]
Zelfde als hierboven, ze zijn vrij duur, dat wel.Dubbeldooier schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:17:
Maar als we pils zonder discussie nodig hebben is het sinds jaar en dat HJ.
Karakter, tripel, grand prestige vind ik prima spul.
En Primator zou ik ook wel weer eens lusten.
De Grand pils vind ik weinig toevoegen daarentegen
Een saaie reeks standaard bieren die nergens in uitblinken. En specials die veel en veel te duur zijn en eigenlijk ook nooit bovengemiddeld goed zijn.coldasice schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:06:
[...]
Ik vind ze niet persee overrated, eerder gewoon te duur. Ik woon vlak bij de brouwerij, maar de hele regio spreekt erover dat het veel te duur is... en dan bedoel ik de kroeg bij de brouwerij
Enige waar ze goed in zijn is marketing en hype creëren.
West-Vleteren 12 is nu schijnbaar ook buiten t klooster verkrijgbaar. Iemand deze al ergens voor n nette prijs gespot omgeving Breda?
Volgens mij zijn ze bij Mitra's volop verkrijgbaar.
Bij Hop-up waren ze 4,95 p.s.DCNY schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:21:
West-Vleteren 12 is nu schijnbaar ook buiten t klooster verkrijgbaar. Iemand deze al ergens voor n nette prijs gespot omgeving Breda?
De 8 is alweer op, wel net nog wat 12 besteld daar toevallig.Dubbeldooier schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:26:
Volgens mij zijn ze bij Mitra's volop verkrijgbaar.
Kwam hier te laat achter want heb er laatst in België meer dan 10 euro per flesje voor afgetikt..
Yup. Ik begin dit jaar ook 10 euro. Vond het alsnog een 'koopje' , want in nederland ooit wel 12 euro voor betaald lolCyBeRSPiN schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:41:
[...]
De 8 is alweer op, wel net nog wat 12 besteld daar toevallig.
Kwam hier te laat achter want heb er laatst in België meer dan 10 euro per flesje voor afgetikt..

Binnenkort ga ik op vakantie naar Middelharnis (Goeree-Overflakkee) Iemand nog tips om bieren te scoren daar ergens in de buurt?
Veel bieren die ik een paar weken terug ook in het pakket had.Kapitein Merijn schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:39:
[Afbeelding]
Ik ga het niet meer doen... Te veel van de ipa's missen alle hopkarakter, en dan zit je gewoon een moutig pilsje te drinken. Een aantal zijn nog wel goed, en de sours zijn nog prima.
Maar de actie is voorbij? Of mis ik iets?RB1987 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:44:
[...]
T-Shirts zijn weer beschikbaar in alle maten! 🤓