Geen idee wat ik ervan moet verwachten, maar ik wil ze wel van je overnemen alle drie. PM gestuurd.Glorificationer426 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:19:
Heeft iemand interesse in het overnemen van 3 stuks blik van afgebeeld biertje?
5 per stuk of 15 totaal (waren 5,99 elk)
Ik vind het helemaal niks namelijk en het is zonde om weg te gooien
Stuur maar een pb bij interesse, postcodegebied 13xx!
[Afbeelding]
Iemand nog tips voor bestellen bij Piwne Mosty?
Ik las iets van betalen in Poolse valuta? Dat het goedkoper is?
Hebben ze op het moment nog een kortingscode?
Uit de nieuwsbrief:RB1987 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:37:
“The whole so-called beer revolution started in the USA, so it's only fitting to celebrate the upcoming 4th of July with a beer from across the pond. That's why, until July 4th, you can get all US beers 20% cheaper, and everything else 10% cheaper on top of that!
Just use the JULY4TH discount code and enjoy a bunch of awesome beers from both USA as well as all other parts of the world.”
En naar ik begreep is betalen in PLN inderdaad goedkoper. Let wel op dat je bank dan een percentage (bij mij was dat 2,5% -Rabobank) aan kosten erop kan gooien voor het betalen in vreemde valuta.
Eergisteren een bestelling gedaan bij PiwneMosty en afgerekend in PLN. Is echt een stuk goedkoper.RB1987 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:37:
Bijvoorbeeld een random biertje kost in PLN: 17,55 (is omgerekend ongeveer 3,96 volgens Google).
In euro's is dit 4,66!
Kortingscode is JULY4TH (10% korting) (even account aanmaken en dan bij 'Login - Discount' die code invoeren. Dit kan niet bij het afrekenen.
Houd ook rekening met leveringskosten a 37,64 PLN = 8,5euro of als je betaald in euro's dan kost het 10euro.
Ja verschillende geprobeerd maar kan echt niet wennen / om de mout (?) smaak heen helaas, weet niet wat het precies is
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Prima pakketje zo. Thumbs-up voor Dopesmoker op je muurNyarlathotep schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:43:
Mijn XL pakket van Beer Republic is ook binnen. Daar kom ik de zomer wel mee door.
Aardig wat fruit sours, die de tand des tijds wat beter doorstaan dan de gemiddelde IPA. Ik ben er blij mee
[Afbeelding]
Ben vooral een volger van dit topic. Als ik het goed begrepen heb, mogen er geen bieren aangeboden worden maar geldt dit ook voor een ruildeal?
Ik heb namelijk een Treehouse King Julius (canning date 13 juni 23) en een Bourbon County Brand Stout 2022 te ruil. Bij interesse graag PM.
Ik heb namelijk een Treehouse King Julius (canning date 13 juni 23) en een Bourbon County Brand Stout 2022 te ruil. Bij interesse graag PM.
Goeie deal weer hoor!Nyarlathotep schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:43:
Mijn XL pakket van Beer Republic is ook binnen. Daar kom ik de zomer wel mee door.
Aardig wat fruit sours, die de tand des tijds wat beter doorstaan dan de gemiddelde IPA. Ik ben er blij mee
[Afbeelding]
Bij het zien van je foto heb ik zelfs spijt dat ik in Polen een doosje heb besteld ipv de surprisebox.
Untappd: Kapitein_Merijn
Is dit de suprise box XL of een andere? Nu twijfel ik ook om er eentje te bestellenNyarlathotep schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:43:
[Afbeelding]
Die Bath Bomb serie is fantastisch, en Mortalis zijn ook knallers.Nyarlathotep schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:43:
[Afbeelding]
Idd de surprise box XLFaeshaas schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:12:
[...]
Is dit de suprise box XL of een andere? Nu twijfel ik ook om er eentje te bestellen
Zojuist nog een leuke set meegepakt 
:strip_exif()/f/image/4knrf1rDHT1eot6kyL53YuO5.jpg?f=fotoalbum_large)
Die Ascending Angel van Hidden Springs Ale Works was wat… prijzig. Maar ik moest toch wat hebben om dit weekend iets mee te vieren en daarbij was dit thema erg toepasselijk
:strip_exif()/f/image/4knrf1rDHT1eot6kyL53YuO5.jpg?f=fotoalbum_large)
Die Ascending Angel van Hidden Springs Ale Works was wat… prijzig. Maar ik moest toch wat hebben om dit weekend iets mee te vieren en daarbij was dit thema erg toepasselijk
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik ga misschien binnenkort weer mijn voorraad porters aanvullen, iemand nog suggesties voor welke ik zeker moet proberen?
Lorelei van OmnipolloStroopwafels schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:08:
Ik ga misschien binnenkort weer mijn voorraad porters aanvullen, iemand nog suggesties voor welke ik zeker moet proberen?
Wel bespaard op de servetjes, dus dat scheelt weerThalaron schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:31:
Die Ascending Angel van Hidden Springs Ale Works was wat… prijzig.
ArpusThalaron schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:31:
Zojuist nog een leuke set meegepakt
[Afbeelding]
De nieuwe Moersleutel uit de 7 years serie (WRATH – Hoppy Baltic Porter). Komt dit weekend uit, zelf ook wel benieuwd naar. Maar koop sowieso het hele setjeStroopwafels schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:08:
Voor diegenen die willen weten welke 7 bieren ze uitbrengen: dit kun je onder andere hier zien.
[ Voor 23% gewijzigd door remzor op 29-06-2023 20:01 ]
Ik zag ze toevallig ook voorbijkomen in de gezellige unboxing van de nieuwe Guild Box. Spoilers!remzor schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:59:
[...]
De nieuwe Moersleutel uit de 7 years serie (WRATH – Hoppy Baltic Porter). Komt dit weekend uit, zelf ook wel benieuwd naar. Maar koop sowieso het hele setje
Voor diegenen die willen weten welke 7 bieren ze uitbrengen: dit kun je onder andere hier zien.
Je hebt gelijk
[ Voor 97% gewijzigd door ivo001 op 29-06-2023 21:20 ]
Die link heb ik toch net al gedeeldivo001 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:45:
[...]
Hier zijn nog 6 stuks vooruit te bestellen:
https://brother-beer.nl/p...ry-voordeelbox-pre-order/
Toch bedankt. Ik haal echter vrijwel al mijn bier bij de Caigny of de Bierschuur en neem daar dit setje ook wel mee dus.
Bestel nog maar snel... het kabinet overweegt een verbod op verkoop alcohol online en speciaalbier in de supermarkt: https://www.telegraaf.nl/...-en-ban-op-online-verkoopivo001 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:45:
[...]
Hier zijn nog 6 stuks vooruit te bestellen:
https://brother-beer.nl/p...ry-voordeelbox-pre-order/
Dat zal niet gebeuren want komt nooit door de kamer.Deezers schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:08:
[...]
Bestel nog maar snel... het kabinet overweegt een verbod op verkoop alcohol online en speciaalbier in de supermarkt: https://www.telegraaf.nl/...-en-ban-op-online-verkoop
Is even de knuppel in het hoenderhok gooien om de stemming te peilen en mensen alvast aan het idee te laten wennen dat er wel wat strengere wetgeving aan zit te komen het komende decennium. Wat kleinere maatregelen kun je verwachten de komende jaren maar niet zoiets rigoureus.
De betutteling neemt belachelijke proporties aanDeezers schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:08:
[...]
Bestel nog maar snel... het kabinet overweegt een verbod op verkoop alcohol online en speciaalbier in de supermarkt: https://www.telegraaf.nl/...-en-ban-op-online-verkoop
dit pleit er haast voor om toch maar weer VVD te stemmen … want hoe denk je dat die hun kelders en koelkasten volkrijgen met drank? grapje natuurlijk, en 1 calvinist maakt nog geen drooglegging, wees gerust, en eh … proost, op deze zompige avond ga ik nog ff genieten van zo’n heerlijke wegdrinkbare Weihenstephaner!remzor schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:25:
[...]
Dat zal niet gebeuren want komt nooit door de kamer.
Is even de knuppel in het hoenderhok gooien om de stemming te peilen en mensen alvast aan het idee te laten wennen dat er wel wat strengere wetgeving aan zit te komen het komende decennium. Wat kleinere maatregelen kun je verwachten de komende jaren maar niet zoiets rigoureus.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Heerlijk he. En deze 6.. de oudste uit het stel en tegenwoordig wordt slechts maar 1 a 2% capaciteit gewijd aan de 6. De rest is voor de 8, 10 en Tripel Extra. Persoonlijk kan ik de 6 enorm waarderenSaitek schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:34:
Tussen alle dikke bieren even een waardering hoe goed de rocheforts blijven 🥰
[Afbeelding]
ja ik vind de 6 ook lekker, niet zo zoet als de zwaardere, al hebben de zwaardere Rocheforts beslist een genuanceerde smaak, heel anders dan bijv. de zwaardere suikerwaters van Leffe etc.Steefmeister schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:53:
[...]
Heerlijk he. En deze 6.. de oudste uit het stel en tegenwoordig wordt slechts maar 1 a 2% capaciteit gewijd aan de 6. De rest is voor de 8, 10 en Tripel Extra. Persoonlijk kan ik de 6 enorm waarderen
de 6 kan tippen aan (wmb) gouden standaard: Westmalle Dubbel
[ Voor 5% gewijzigd door CynicRelief op 29-06-2023 22:58 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
De Telegraaf. De krant van stakker Nederland.Deezers schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:08:
[...]
Het wordt helemaal niet overwogen; het is slechts een lijst met mogelijkheden die worden bekeken. En dat gaat er nooit doorheen komen. Dan zijn wij in Europa ook ineens het strengste land qua alcohol.
Absoluut. Ik pakte zelf ook altijd sneller de 8 en 10. Maar was even vergeten hoe lekker de 6 eigenlijk was.Steefmeister schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:53:
[...]
Heerlijk he. En deze 6.. de oudste uit het stel en tegenwoordig wordt slechts maar 1 a 2% capaciteit gewijd aan de 6. De rest is voor de 8, 10 en Tripel Extra. Persoonlijk kan ik de 6 enorm waarderen
Even een vraag van een ervaringsdeskundige: mijn benchmark bier is Westmalle Tripel, een biertje is beter of slechter. Tot nu toe heb ik nog geen betere geproefd.
Andere bieren die ik ok vind zijn Duvel, Chimay wit label, Maredsous Tripel, en als er niks anders is dan maar een Karmeliet.
Als ik een biercafe binnenloop vraag ik naar goede tripels waarop het ene na het andere waterige "tripeltje" wordt gepresenteerd..het bierproeven is geen succes en dus blijf ik bij mijn supermarktbier
Wat bepaalt nou die rijke smaak van een Westmalle?
Andere bieren die ik ok vind zijn Duvel, Chimay wit label, Maredsous Tripel, en als er niks anders is dan maar een Karmeliet.
Als ik een biercafe binnenloop vraag ik naar goede tripels waarop het ene na het andere waterige "tripeltje" wordt gepresenteerd..het bierproeven is geen succes en dus blijf ik bij mijn supermarktbier
Aan je voorkeuren te zien is extreem veel koolzuur in ieder geval een vereisteFFW schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:48:
Even een vraag van een ervaringsdeskundige: mijn benchmark bier is Westmalle Tripel, een biertje is beter of slechter. Tot nu toe heb ik nog geen betere geproefd.
Herkenbaar probleem. Ik zou dan toch op zoek gaan naar een BA variant van een tripel, zoals nummer 33 of 36 van Bronckhoster of de Bourban BA Tripel van vd Streek. Aangezien de reguliere tripels niet de benchmark kunnen overtreffen.
Alleen deze zul je dus nog moeilijker in cafés vinden.
Rond de kerst eens kijken of er weer Trignac XII voor een leuke prijs te krijgen is. Persoonlijk vond ik dit de allerlekkerste tripel die ik ooit gehad heb. Wel prijzig..FFW schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:48:
Wat je ook eens kunt proberen is Tripel LeFort en Corsendonck Agnus Tripel
Twee bieren waarvan ik zou verwachten dat ze goed binnen je smaakprofiel passen:
St. Feuillien - Grand Cru
St. Feuillien - Tripel
(Beide ook goed hoog in de koolzuur overigens
)
Al zal, gemiddeld beschouwd, de Tripel het wel afleggen tegen de Westmalle. Desondanks een prima Tripel.
St. Feuillien - Grand Cru
St. Feuillien - Tripel
(Beide ook goed hoog in de koolzuur overigens
Al zal, gemiddeld beschouwd, de Tripel het wel afleggen tegen de Westmalle. Desondanks een prima Tripel.
Het fijne aan Nederland is dat lekker speciaalbier gewoon in de supermarkt verkrijgbaar is
[ Voor 33% gewijzigd door FFW op 30-06-2023 17:01 ]
Hemelvuur / Hellevuur van Bliksem; heerlijke Tripels.. Zundert 8 ook. Laatstgenoemde in sommige supermarkten te krijgen.
Tête de Mort Triple vond ik erg lekker. En de Schuppenboer Rum Barrel Aged Triple. Of een Straffe Hendrik 9.FFW schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:48:
:strip_exif()/f/image/II5ayrue6eyQoyAM5XZXy26h.jpg?f=fotoalbum_large)
Poeh dit is een Dessert zeg, zoet chocolade en Rum.
Zo langzamer hand begint de voorraad eindelijk te slinken. Toch wel makkelijker zo voor de verhuizing over een maandtl. Veel bewaar bier wat de Allsafe in gaat voorlopig probeer ik over te houden. En dan hopelijk in okt de sleutel van het nieuwe huis, maar vrees er voor 🙈
Untappd: Louwke80
Zo… gisteren mijn laatste dienst afgerond en (in)formeel afscheid genomen van mijn (nu ex-)collega’s. Maandag starten bij nieuwe werkgever. De liefde verklaard aan een collega bij mijn nieuwe werkgever
Dus, een mooi excuus voor een mooi bier!(?);
:strip_exif()/f/image/1g7annVTFBVsBVPX2iUpqZqB.jpg?f=fotoalbum_large)
Smaakt goed, echter mijns inziens behoorlijk overrated.
Dus, een mooi excuus voor een mooi bier!(?);
:strip_exif()/f/image/1g7annVTFBVsBVPX2iUpqZqB.jpg?f=fotoalbum_large)
Smaakt goed, echter mijns inziens behoorlijk overrated.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
heb je het nieuws gevolgd? een calvinist van de CU wil dat verbieden ... haha een calvinist van de CU, nou ja, je weet maar nooit - hamsteren!FFW schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:52:
dank je wel voor de suggesties en de simpele koolzuur vereiste , ik ga die biertjes bestellen.
Het fijne aan Nederland is dat lekker speciaalbier gewoon in de supermarkt verkrijgbaar is
Wat toevallig! Deze heb ik vandaag ook gedronken. Proefde helaas niet de hazelnoot maar wel een klein beetje de tiramisu smaak. Vooral de amaretto achtig tonen. Paste perfect bij het stukje ribeye dat ik hadLouwke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:03:
[Afbeelding]
Zo langzamer hand begint de voorraad eindelijk te slinken. Toch wel makkelijker zo voor de verhuizing over een maandtl. Veel bewaar bier wat de Allsafe in gaat voorlopig probeer ik over te houden. En dan hopelijk in okt de sleutel van het nieuwe huis, maar vrees er voor 🙈
:strip_exif()/f/image/j45NDB2Eywy1ESIOYFvC6hHV.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag eventjes pannenkoeken gegeten met mn zoontje, vrouw en zwager. In het restaurant hadden ze wel wat biertjes dus even een paar gepakt die ik nog niet had ingecheckt.
Van de tap was Gulpener lentebock.
Vanavond na thuiskomst een stevige geopend, zo lekker dat ik hem een 4,75 heb gegeven. Vanille, sterke drank, niet zo complex, en vooral lekker zacht en niet te waterig.
Van de tap was Gulpener lentebock.
Vanavond na thuiskomst een stevige geopend, zo lekker dat ik hem een 4,75 heb gegeven. Vanille, sterke drank, niet zo complex, en vooral lekker zacht en niet te waterig.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Na de Twins en Triplets is er nu ook al de QuadrupletsLouwke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:03:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/fM6QZxRcF4FIbIV1QXYrYZCx.png?f=user_large)
@Quad in een van de lokaties van 't Pannenkoekhuis zo te zien (ik herken de placemats en het bier dat ze schenken ook
)
Hier gisteravond aan de Tanks Are Made For Brewing van Moersleutel, smaakte ook zeer goed. Dik en vol. Ik heb nog niet veel Baltic Porters gehad, maar als ik me inlees passen ze wel in mijn straatje (mn de zwaardere varianten
). Toch maar meer naar op zoek gaan de komende tijd.
Hier gisteravond aan de Tanks Are Made For Brewing van Moersleutel, smaakte ook zeer goed. Dik en vol. Ik heb nog niet veel Baltic Porters gehad, maar als ik me inlees passen ze wel in mijn straatje (mn de zwaardere varianten

Ha daar ben ik vrijdag nog langs gefietst.Quad schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:01:
@Sassie correcto, Lettele om precies te zijn. Was goed toeven maar ik prefereer de Pannekoekenbakker in Holten, waar ik eerst had gereserveerd maar vervolgens heb geannuleerd vanwege de triatlon in het dorp.
En terug ontopic: kon het toch niet laten om maar weer een bestelling te plaatsen bij Moersleutel... Voor het eerst dat ik de anniversary biertjes meepak, er zaten dit jaar toch wel wat te verleidelijjke smaken bij.
Ben benieuwd wat je van die Nortbound gaat vinden. Ik kan een porter erg waarderen, maar ik vond die Nortbound maar een ingewikkeld dingSassie schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:37:
[...]
Ha daar ben ik vrijdag nog langs gefietst.Kom er ook niet vaak, maar wel mooi/gemakkelijk als we met de familie (incl kids) een verjaardagsetentje hebben.
En terug ontopic: kon het toch niet laten om maar weer een bestelling te plaatsen bij Moersleutel... Voor het eerst dat ik de anniversary biertjes meepak, er zaten dit jaar toch wel wat te verleidelijjke smaken bij.Verder ook maar glaswerk en een paar andere bieren (oa Hypebomb en de Nortbound baltic porter) in de digitale winkermand gedaan.
Untappd: politrix
Twijfel nog een beetje over de Moersleutel 7Years aan te schaffen.. voor nu eigenlijk te veel vooraard
Bij Foeders volgens mij t meest voordelig met de kortingscode
Gebruik de code: RET10FOEDERS en ontvang 10% extra korting bij het afrekenen van jouw speciaalbier.
Blijft altijd bijzonder vinden, bier goedkoper bij een andere partij dan de eigen brouwerij/webshop.
Van de zomer al eens gezien bij Basqueland dik €5+, bij de Caigny ruim onder de €5,-.
Nu weer hetzelfde. Bij de Moersleutel €45,- en bij Foeders 44,- + 10% korting = €39,60
Gebruik de code: RET10FOEDERS en ontvang 10% extra korting bij het afrekenen van jouw speciaalbier.
Blijft altijd bijzonder vinden, bier goedkoper bij een andere partij dan de eigen brouwerij/webshop.
Van de zomer al eens gezien bij Basqueland dik €5+, bij de Caigny ruim onder de €5,-.
Nu weer hetzelfde. Bij de Moersleutel €45,- en bij Foeders 44,- + 10% korting = €39,60
Ha ja Moersleutel is wel van de ingewikkelde dingen, veel combinaties en dikke en zware bieren, plus ook nog eens barrelagen. Vwb de Northbound (nu zonder typopolitrix schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:08:
[...]
Ben benieuwd wat je van die Nortbound gaat vinden. Ik kan een porter erg waarderen, maar ik vond die Nortbound maar een ingewikkeld dingheb al een aantal van de 7 jaar anniversary bieren geproefd tot nu toe geen teleurstelling.
Morgen ook maar ff naar m'n favo slijter heb ik bedacht: onlangs Westvleterens binnen gekomen daar, kijken of die er nog staan na een paar dagen...
afgelopen voorjaar in de Ardennen geweest. uit de winkel in La Roche en Ardenne een Lutgarde Blond meegenomen. heerlijk verfrissend biertje. kon het hier om het topic niet vinden tussen alle tripels.
Bedankt voor de tip, twijfelde ook, kies liever zelf mijn bieren uit, toch maar besteld.Purehz schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:42:
Twijfel nog een beetje over de Moersleutel 7Years aan te schaffen.. voor nu eigenlijk te veel vooraard
Overigens is het niet vreemd dat (web)shops vaak lagere prijzen dan de brouwer hanteren. Het zou nadelig zijn voor deze shops wanneer brouwers zelf lagere prijzen hebben, dan kunnen deze shops het bier lastiger verkopen en uiteindelijk zijn ook de brouwers afhankelijk van deze partijen. Caigny is natuurlijk wel een vreemde eend in de bijt, met prijzen die geen enkele (web)shop kan overtreffen.
Dit soort one-offs ga je sowieso weinig vinden. In de winkel of een kroeg.Brinkiewestland schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:26:
Herkenbaar probleem. Ik zou dan toch op zoek gaan naar een BA variant van een tripel, zoals nummer 33 of 36 van Bronckhoster of de Bourban BA Tripel van vd Streek. Aangezien de reguliere tripels niet de benchmark kunnen overtreffen.
Thanks, heb het meteen besteld bij FoedersPurehz schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:42:
Zijn er trouwens nog mensen van hier naar het 7 jarig verjaardagsfeestje van de Moersleutel geweest afgelopen zaterdag?
Ik was er en over de bieren niets dan lof maar de organisatie was echt beroerd zeg. De mensen deden duidelijk hun best maar de rijen waren tot een uur of 18.00 echt te lang. Wij hadden ook gekozen voor de foodpairing, bij elk biertje een bijpassend gerechtje. Bleek dat we het gerechtje wel konden halen, maar voor het bijbehorende bier moesten we alsnog in de rij.
Al met al was het best gezellig, maar ik kreeg erg het idee dat het de organisatie allemaal boven het hoofd groeide.
Ik was er en over de bieren niets dan lof maar de organisatie was echt beroerd zeg. De mensen deden duidelijk hun best maar de rijen waren tot een uur of 18.00 echt te lang. Wij hadden ook gekozen voor de foodpairing, bij elk biertje een bijpassend gerechtje. Bleek dat we het gerechtje wel konden halen, maar voor het bijbehorende bier moesten we alsnog in de rij.
Al met al was het best gezellig, maar ik kreeg erg het idee dat het de organisatie allemaal boven het hoofd groeide.
Ik ben er niet geweest maar kreeg in de mail info over het event en ook een YouTube livestream sessie omtrent de 7 bieren.Timmert schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:52:
Zijn er trouwens nog mensen van hier naar het 7 jarig verjaardagsfeestje van de Moersleutel geweest afgelopen zaterdag?
Die stream werkte niet, ze hadden internet/bufferproblemen en na enkele pogingen en een half uur later ben ik afgehaakt. Uiteindelijk is het ze wel gelukt want het staat op YouTube.
Maar ik vond het behoorlijk amateuristisch voor zo’n (groots) aangekondigd event via mail en alle socials. Het is inmiddels toch een behoorlijk grote en bekende brouwerij. Met veel jonge mensen en ze spreken ook een jong publiek aan. Dan verwacht je wel dat zoiets werkt…
Op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat alles weer teringzoet is. Ik hoop dat dat een keertje niet zo is. Bij de 6 jaar box kreeg ik ook nieuwe vullingen geleverd.Timmert schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:52:
Slecht nieuws.
De Biertonne gaat stoppen, de intensiteit van de winkel en drukte heeft Jan Willem, ze eigenaar, doen besluiten om andere dingen te gaan doen.
Zonde.
Daarom 15% korting op het gehele assortiment.
https://debiertonne.nl/
De Biertonne gaat stoppen, de intensiteit van de winkel en drukte heeft Jan Willem, ze eigenaar, doen besluiten om andere dingen te gaan doen.
Zonde.
⏩ PVOutput☀️
Komende zaterdag ga ik naar het van moll festival. Ik ben me al aan het oriënteren op welke biertjes die ik wil proeven.
Voor diegene met ervaring van een bierfestival/van moll fest, zijn de voorraden meestal goed geregeld dat er gedurende de dag wel voldoende bier aanwezig is? Of is het zo dat ik het op veilig moet spelen en ik op basis van voorkeur maar eerst doen ipv licht > zwaar
Voor diegene met ervaring van een bierfestival/van moll fest, zijn de voorraden meestal goed geregeld dat er gedurende de dag wel voldoende bier aanwezig is? Of is het zo dat ik het op veilig moet spelen en ik op basis van voorkeur maar eerst doen ipv licht > zwaar
Zonde. Was een mooie plek om langs te gaan.Quad schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:38:
Slecht nieuws.
Zonde.
Toch echt wel op is op, zaterdag en zondag hebben ook voor alle brouwerijen een andere line up wat de totaal aantal meegebrachte fusten vast niet ten goede komt. Wel zijn het over het algemeen "maar" 4 bieren per brouwerij, dus het zal wel wat meer per bier zijn dan bij de meeste andere festivals waar ik doorgaans kom.Xepos schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 06:58:
Komende zaterdag ga ik naar het van moll festival. Ik ben me al aan het oriënteren op welke biertjes die ik wil proeven.
Ervaring leert wel dat Brouwerijen vaak nog iets van BackUp fustjes bij hebben, waarover verder niet tot nauwelijks wordt gecommuniceerd. Maar voor jouw persoonlijke line up heb je daar natuurlijk niks aan.
Persoonlijk werk ik sinds de laatste 5 festivals idd andersom, maar of dat altijd handig is laat ik even in het midden xD.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Gewoon lekker rondlopen, geen #fomo geneuzel (zonde van je tijd en energie).
Ik moet overigens de complete lijst nog even bekijken (als die er al is?). Ongetwijfeld streep ik een handvol favorieten aan, maar als ik die mis is het gewoon jammer de bammer.
Ik moet overigens de complete lijst nog even bekijken (als die er al is?). Ongetwijfeld streep ik een handvol favorieten aan, maar als ik die mis is het gewoon jammer de bammer.
https://vanmollcraftbeer....t-booklet-2023-online.pdfNyarlathotep schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:20:
Gewoon lekker rondlopen, geen #fomo geneuzel (zonde van je tijd en energie).
Mad Scientist had volgens mij al een wijziging op de zondag welke wellicht (nog) niet in het digitale boekje is verwerkt.
Ik besteed meestal zelf tijd om alle bieren in een Untappd lijst te zetten. Dan kan ik mooi op algemene rating sorteren. Die onder de 3.75 kijk ik niet meer naar, behalve als ze nog helemaal geen rating hebbenXepos schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 06:58:

De uitzonderlijk hoog scorende bieren doe ik dan toch meestal aan het begin uit FOMO, als de prijs een beetje acceptabel is. Verder een beetje de volgorde op basis van stijlen.
[ Voor 6% gewijzigd door ivo001 op 04-07-2023 17:04 ]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dat is een hele goeie, ik ga een lijstje maken. Heb weer wat te doen vanavond!ivo001 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:43:
[...]
Ik besteed meestal zelf tijd om alle bieren in een Untappd lijst te zetten. Dan kan ik mooi op algemene rating sorteren. Die onder de 3.75 kijk ik niet meer naar, behalve als ze nog helemaal geen rating hebben![]()
De uitzonderlijk hoog scorende bieren doe ik dan toch meestal aan het begin uit FOMO, als de prijs een beetje acceptabel is. Verder een beetje de volgorde op basis van stijlen.
Dank voor alle tips, natuurlijk zal ik er van genieten. Hoe kan het niet met al dat lekkers en een mooi weer vooruitzicht!
@Xepos goeie tactiek, maar let hierbij wel op nieuwe bieren, ik heb me hier zelf al een aantal keer in verslikt door bieren die echt net uit zijn en dan voornamelijk nog door insiders gedronken zijn, maar met ca. 10 checkins dan dus wel al op een 4+ zitten. Soms terecht, maar vaak zat ook mindere bieren geproefd door deze aanpak, dus be awareivo001 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:43:
[...]
Ik besteed meestal zelf tijd om alle bieren in een Untappd lijst te zetten. Dan kan ik mooi op algemene rating sorteren. Die onder de 3.75 kijk ik niet meer naar, behalve als ze nog helemaal geen rating hebben![]()
Het lijstje is af: https://untappd.com/user/Xepos/lists/11910968
Mis wel een aantal biertjes die niet kan vinden.
Voor diegene die ook zaterdag gaan, scheelt het alvast het zoek werk.
@JunkieXP goeie! Moet ik ook op letten ja. Maar van de top 2 die geloof ik wel. Arpus en Lervig. Ik weet ook meteen wat ik als eerste ga nemen 🤤
Mis wel een aantal biertjes die niet kan vinden.
Voor diegene die ook zaterdag gaan, scheelt het alvast het zoek werk.
@JunkieXP goeie! Moet ik ook op letten ja. Maar van de top 2 die geloof ik wel. Arpus en Lervig. Ik weet ook meteen wat ik als eerste ga nemen 🤤
En dan moeten ze nu een rectificatie uitdoenKapitein Merijn schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:17:
***members only***

Zitzak t.w.v. 300 euro...
Benieuwd hoeveel ze er daar al van hebben verkocht
Benieuwd hoeveel ze er daar al van hebben verkocht

Dit klinkt heel erg als een 'bij te weinig verkoop dreigen wij uit het schap te moeten' actie. Je hebt niks aan tijdelijke stimulatie, maar structureel betere verkopen.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:17:
***members only***
Wauw, echt idioterie.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:17:
***members only***
Wat voor rectificatie voor de niet investeerders?politrix schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:15:
[...]
En dan moeten ze nu een rectificatie uitdoenwel lekker gelachen om deze blunder.
Goede reden om Frontaal lekker links te laten liggen voortaan. Ik wil best een bedrijf steunen dmv een aankoop. Maar de berichten die ik van Frontaal hier soms voorbij zie komen.

⏩ PVOutput☀️
We moeten even iets rechtzetten over de vorige mail die we gestuurd hebben. We zijn stomweg vergeten dat er een wet van STIVA is die we over het hoofd hebben gezien. 🚫 In Artikel 20 van die wet staat dat het niet is toegestaan om alcoholhoudende drank gratis aan particulieren aan te bieden, tenzij het gaat om proeverijen in slijterijen of sampling tijdens horecapromoties. Oopsie! 😬Quad schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:04:
[...]
Wauw, echt idioterie.
[...]
Wat voor rectificatie voor de niet investeerders?
Goede reden om Frontaal lekker links te laten liggen voortaan. Ik wil best een bedrijf steunen dmv een aankoop. Maar de berichten die ik van Frontaal hier soms voorbij zie komen.
Dat betekent dus dat we de gratis Juice Punch die we in de vorige mail hadden beloofd, niet kunnen aanbieden. 🙅♀️ Maar we willen jullie wel allemaal aanmoedigen om onze schappen leeg te kopen en je bon in te sturen. Want hey, we hebben een goede nieuwe deal! 💸
Als vervanging hebben we besloten om vijf coole zitzakken (te zien op bovenstaande foto) ter waarde van 300 euro weg te geven! 🎁🛋️ Dus, hoe vet is dat?! Gewoon lekker chillen op zo'n zitzak zoals Kikki, dat wil toch iedereen?
Dit komt uit de normale mailing. Niet alleen voor de investeerders
Ouch, lekker handig!

⏩ PVOutput☀️
—Knip—
@Brinkiewestland was net wat sneller met het delen van het frontaal bericht
@Brinkiewestland was net wat sneller met het delen van het frontaal bericht
[ Voor 120% gewijzigd door politrix op 04-07-2023 20:27 ]
Ik vind het echt walgelijk.politrix schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:15:
[...]
En dan moeten ze nu een rectificatie uitdoenwel lekker gelachen om deze blunder.
Ik dacht nog even dat ze de Instagram post hadden verwijderd omdat ze wakker zijn geworden maar helaas.
Investeerders hebben het afgelopen half jaar hun euros zien verdampen en dan ga je nu diezelfde mensen smeken om de ah leeg te kopen

Diezelfde investeerders zitten ook nog steeds te wachten op de jaarcijfers van 2022 waarin ze kunnen zien dat hun aandelen nog minder waard worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Merijn op 04-07-2023 21:53 ]
Misschien is het niet speciaal genoeg voor dit topic, maar zijn er mensen met tips voor ‘iets specialere’ bieren in/uit Duitsland? Ik drink graag weizen en heb recent enkele mij onbekende varianten daarop gekocht. De weizenbock (Erdinger Pikantus) bevalt mij erg goed. De frisheid van weizen gecombineerd met de volheid van bokbier. Ook enkele doppelbocks van Paulaner en Schneider Weisse (Aventinus) zijn erg goed te drinken. Daarnaast zijn Helles en Kellerbier (Hacker-Pschorr) erg welkom als afwisseling. Misschien allemaal niet direct speciaalbier, maar in Nederland relatief onbekend. (Veel horeca heeft met moeite 1 weizen op de kaart…)
Ik denk dat ik ergens Duits bloed heb want heel veel uit Duitsland gaat er goed in. (Los van dat ik veel Belgische bieren ook erg goed te drinken vind, maar dan vooral mainstream/goed te verkrijgen zoals karmeliet en abt 12.)
Zijn er mensen die nog aanraders hebben voor min of meer gangbare bieren bij bijvoorbeeld een trinkgut of generieke getrankehalle?
Ik denk dat ik ergens Duits bloed heb want heel veel uit Duitsland gaat er goed in. (Los van dat ik veel Belgische bieren ook erg goed te drinken vind, maar dan vooral mainstream/goed te verkrijgen zoals karmeliet en abt 12.)
Zijn er mensen die nog aanraders hebben voor min of meer gangbare bieren bij bijvoorbeeld een trinkgut of generieke getrankehalle?
[ Voor 7% gewijzigd door Ugchel op 05-07-2023 00:24 ]
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Alles van Rothaus!
Of Schenkerla als je van rook houdt. Of anders Schneider, maar die noem je zelf al. En als het toch iets specialer mag zijn Frau Grüber.
Of Schenkerla als je van rook houdt. Of anders Schneider, maar die noem je zelf al. En als het toch iets specialer mag zijn Frau Grüber.
Frontaal graaft zijn eigen graf, of niet dan... Steeds weer die berichten over crowdfunding en dan nu dit soort berichten. Bizar.
Ik vond de bieren altijd wel echt lekker, maar ondertussen koop ik van Nederlandse bodem toch vooral de bieren van Folkingebrew.
Ik vond de bieren altijd wel echt lekker, maar ondertussen koop ik van Nederlandse bodem toch vooral de bieren van Folkingebrew.
To dare is to do
"We verkopen niet zo goed meer, dus help ons de omzet te verhogen!"Kapitein Merijn schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:17:
***members only***
Beetje kansloos dit.. als wij ooit dit soort acties gaan bedenken, schiet me dan neer alsjeblieft..
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Is dat de grondslag, of heb je een soortgelijk verloop gezien aangaande de bieren van bijv. Uiltje, Jopen of De Molen.Slaapje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:58:
Frontaal graaft zijn eigen graf, of niet dan... Steeds weer die berichten over crowdfunding en dan nu dit soort berichten. Bizar.
Persoonlijk zie ik daar een soortgelijk verloop, meer vraag, dus meer massa, waardoor er minder ruimte is voor de echt bijzondere en uitgesproken smaken. En als daar dan in de brouwplanning eens ruimte voor is, valt het minder op, omdat de laatste 5, 10, 15 bieren je tegen vielen en je inmiddels dus niet ieder bier van die brouwerij meer koopt.
Zelf bespeur ik dat voorzichtig ook bij de Moersleutel. Al kan dat ook door gewenning / verwenning van bijv. de brouwsignature komen.
Ik doe zelf mijn inkopen bij Trinkgut, vooral Weizen. Ik zie dat als alternatief voor normale pils, niet als speciaalbier. Zelf vind ik de Kapuziner erg lekker, zit in beugelflessen. Maar de meeste A-merken (Paulaner/Erdinger etc) zijn prima, en ik koop vaak wat er in de aanbieding is.Ugchel schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 00:22:
Misschien is het niet speciaal genoeg voor dit topic, maar zijn er mensen met tips voor ‘iets specialere’ bieren in/uit Duitsland? Ik drink graag weizen en heb recent enkele mij onbekende varianten daarop gekocht. De weizenbock (Erdinger Pikantus) bevalt mij erg goed. De frisheid van weizen gecombineerd met de volheid van bokbier. Ook enkele doppelbocks van Paulaner en Schneider Weisse (Aventinus) zijn erg goed te drinken. Daarnaast zijn Helles en Kellerbier (Hacker-Pschorr) erg welkom als afwisseling. Misschien allemaal niet direct speciaalbier, maar in Nederland relatief onbekend. (Veel horeca heeft met moeite 1 weizen op de kaart…)
Verder doen ze ook wel wat speciaalbier, vooral Brewdog en ook wat NL brouwerijen kom ik tegen, Texels bijvoorbeeld, maar niet echt spannende dingen. Duitse brouwerijen doen ook wel wat, maar dat zit vaak niet zo spannend.
Het voordeel is dat je een IPA bijvoorbeeld nog voor rond 1,50 EUR / 2 EUR kan vinden. Ik koop ook regelmatig bij "echte" speciaalzaken bier, maar hier zie je de prijzen richting de 4 a 5 EUR gaan voor 44 CL blikken. Geen punt verder, maar soms voldoet een Brewdog IPA ook of Texels Skuumkoppe ook gewoon
Ten slotte een tip voor alcohol-vrii bier, ik vind de Jever Fun zelf smakelijk, is een stuk minder zoet dan de meeste alcohol-vrije bieren.
Dit is gewoon de tendens in het huidige (craft)bier landschap. Brouwerijen poepen de één na de andere IPA of stout uit, en ze lijken allemaal op elkaar. En dat allemaal om de Untappd tickers te pleasen, en er maar voor te zorgen dat die foto's op Instagram belanden.JunkieXP schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:30:
[...]
Is dat de grondslag, of heb je een soortgelijk verloop gezien aangaande de bieren van bijv. Uiltje, Jopen of De Molen.
Persoonlijk zie ik daar een soortgelijk verloop, meer vraag, dus meer massa, waardoor er minder ruimte is voor de echt bijzondere en uitgesproken smaken. En als daar dan in de brouwplanning eens ruimte voor is, valt het minder op, omdat de laatste 5, 10, 15 bieren je tegen vielen en je inmiddels dus niet ieder bier van die brouwerij meer koopt.
Zelf bespeur ik dat voorzichtig ook bij de Moersleutel. Al kan dat ook door gewenning / verwenning van bijv. de brouwsignature komen.
Je ziet nu wel dat de bierbubbel langszaam maar zeker leegloopt. Veel brouwerijen (in binnen én buitenland) trekken de stekker er uit. De 'sterksten' zullen overblijven.
Bij Frontaal lijkt mij de situatie duidelijk: De verkopen blijven achter, en dan dreigt Frontaal bier uit de supermarkt te verdwijnen waardoor de omzet nóg meer terugloopt. Met een nieuwe kroeg in Utrecht en al die stumperds die weer aandelen hebben gekocht is dit natuurlijk slecht nieuws. En die aandeelhouders hebben geen idee waar ze aan toe zijn. Kansloos. We gaan het zien.
Ik vind het zelfs beter dan sommige 'normale' pils. De gewone Jever is volgens mij ook zeker een aanrader.smurfinmark schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:55:
[...]
Ten slotte een tip voor alcohol-vrii bier, ik vind de Jever Fun zelf smakelijk, is een stuk minder zoet dan de meeste alcohol-vrije bieren.
Daarnaast vind ik naast sommige al genoemde Weltenburger, Alpirsbacher en Kuchelbauer ook goed voor de wat specialere Duitse stijl bieren. En bij de Trinkgut hebben ze soms een selectie van voornamelijk weizen van de wat kleinere Bayerische brouwerijen, die vallen eigenlijk ook nooit tegen.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Leuk dat er meer Jever Fun, stomme naam trouwensHertog schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:43:
[...]
Ik vind het zelfs beter dan sommige 'normale' pils. De gewone Jever is volgens mij ook zeker een aanrader.
Daarnaast vind ik naast sommige al genoemde Weltenburger, Alpirsbacher en Kuchelbauer ook goed voor de wat specialere Duitse stijl bieren. En bij de Trinkgut hebben ze soms een selectie van voornamelijk weizen van de wat kleinere Bayerische brouwerijen, die vallen eigenlijk ook nooit tegen.
Ik liep daar voor het eerst tegenaan toen ik bob was op een avond in Samson, bekende bierkroeg in Nijmegen.
Ober had in de gaten dat ik wat aan zoeken was, beval het aan, de rest is geschiedenis.
Wat betreft Duitse brouwerijen kan ik ook Rugener Insel-Brauerei aanbevelen voor speciaalbieren. Maar dit vind je dus niet in de Trinkgut.
Absoluut. Ik heb dat serieus een paar jaar links laten liggen omdat ik dacht dat het een radler of een ander soort 'biermischgetrank' wassmurfinmark schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:49:
[...]
Leuk dat er meer Jever Fun, stomme naam trouwens, fans zijn.
Een paar jaar geleden wel bij de Trinkgut (of Edeka) meegenomen, maar ik vond ze toen relatief duur voor toch nog steeds 'standaard' Duitse stijl. Als ik ze weer tegenkom eens kijken of mijn smaak sindsdien veranderd isWat betreft Duitse brouwerijen kan ik ook Rugener Insel-Brauerei aanbevelen voor speciaalbieren. Maar dit vind je dus niet in de Trinkgut.
Uit diezelfde regio is Störtebeker ook nog wel een goede overigens.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Moet zeggen dat ik ook niet echt fan ben van de Frontaalkroeg hier in Utrecht. Hij zit op een minuut of 10 van mijn huis, maar ik fiets een stuk liever door naar bijvoorbeeld de bierkantine.Nyarlathotep schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:23:
[...]
Bij Frontaal lijkt mij de situatie duidelijk: De verkopen blijven achter, en dan dreigt Frontaal bier uit de supermarkt te verdwijnen waardoor de omzet nóg meer terugloopt. Met een nieuwe kroeg in Utrecht en al die stumperds die weer aandelen hebben gekocht is dit natuurlijk slecht nieuws. En die aandeelhouders hebben geen idee waar ze aan toe zijn. Kansloos. We gaan het zien.
To dare is to do
Dit.Nyarlathotep schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:23:
[...]
Dit is gewoon de tendens in het huidige (craft)bier landschap. Brouwerijen poepen de één na de andere IPA of stout uit, en ze lijken allemaal op elkaar. En dat allemaal om de Untappd tickers te pleasen, en er maar voor te zorgen dat die foto's op Instagram belanden.
Je ziet nu wel dat de bierbubbel langszaam maar zeker leegloopt. Veel brouwerijen (in binnen én buitenland) trekken de stekker er uit. De 'sterksten' zullen overblijven.
In mijn ogen is de huidige craftmarkt niet houdbaar. De prijzen rijzen de pan uit en het lijkt erop dat er alleen nog maar word gebrouwen voor untappd. Alles lijkt op elkaar en echte toppers blijven uit (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Persoonlijk zou ik ook liever zien dat brouwers zich meer gaan richten op een sterkere core-range met af en toe een experiment ipv andersom. Als het volume groeit kunnen de prijzen ook weer een beetje zakken.
De brouwerijen die stoppen of omvallen en de webshops die sluiten laten inderdaad zien dat het niet heel best gaat.
Frontaal heeft natuurlijk op het hoogtepunt van de hype de keuze gemaakt om een gigantisch pand neer te zetten met gekregen geld. Die grootheidswaanzin gaat hun de kop kosten denk ik.
Niet alleen loopt de vraag naar craft terug maar ze raken ook nog hun eigen brouwcafe bij de Faam kwijt.
Als je dan ook nog je schare fanbase tegen de schenen blijft schoppen dan ziet het er niet heel best uit.
https://www.quotenet.nl/z...ook-whiskey-en-rum-maken/‘Het wordt nu wel een spannend jaar. We gaan er flink aan trekken’
Nog even terugkoppeling. Picnic werkt ook uitstekend voor het inleveren van je statiegeld. De bezorger controleerde een paar blikken op het logo en telde vervolgens gewoon het aantal.Beekforel schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:16:
@Lennnn wij laten boodschappen bezorgen door de Jumbo, die nemen alles zonder gedoe (zonder controle ook) mee.
Veel makkelijker dan inleveren in de supermarkt.
Voor het eerst een bestelling gedaan bij Melgers.
Had een beetje FOMO bij wat mooie bieren van Jopen en Brew York, die op steeds msinder plekken te koop waren, dus toch maar een leuke bestelling gedaan.
Had een beetje FOMO bij wat mooie bieren van Jopen en Brew York, die op steeds msinder plekken te koop waren, dus toch maar een leuke bestelling gedaan.
:strip_exif()/f/image/p2wtBAngfeb0tIOPgHCzTdD3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door ivo001 op 06-07-2023 11:38 ]
Ik zie dat je daar ook een heerlijke van Brew York tussen hebt zitten, dat was toch lange tijd 1 van mijn favoriete bieren!ivo001 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:37:
Voor het eerst een bestelling gedaan bij Melgers.
[Afbeelding]
Wat een idioten zeg, kansloze actie.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:17:
***members only***
Iemand onlangs nog de Surprise Box van Beer Republic gekocht? Is de inhoud nog veel veranderd sinds een week of twee terug?
Dat is nu net de verrassingShrien schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:26:
Iemand onlangs nog de Surprise Box van Beer Republic gekocht? Is de inhoud nog veel veranderd sinds een week of twee terug?
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Ik zou ff op de site zoeken naar prise smash.Shrien schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:26:
Dan krijg je de bieren met 25% korting ervoor.
Vaak word de box daaruit samen gesteld
Hahaha dat Frontaal zeg. Dachten zij nou daadwerkelijk dat hun “investeerders” massaal naar de Appie zouden rennen om daar de schappen leeg te trekken? Van mij mag deze toko heel snel over de kop gaan. Ik heb in de eerste ronde toen ik het nog sympathiek vond voor een klein bedrag meegedaan, dit was eigenlijk puur als sponsoring richting de brouwerij die ik erg kon waarderen. Van die waardering is echt he-le-maal niets meer over.
Iemand gisteren aanwezig in Eindhoven bij het Van Moll Fest? Ik vond het zeer geslaagd, mooie locatie en veel keus aan goed bier. Heerlijk weertje ook natuurlijk mits je een goed plekje in de schaduw had.
Wat me opviel was dat de kosten van de biertjes heel inconsistent waren; de Off the rack Port BA (wat bij betreft de topper van de dag), was 1,5 munt, hetzelfde als een sour van 4% van Brewski (in de winkel scheelt dat een factor 5 ofzo), en Kees vroeg doodleuk 2 munten voor de barrel series. En bij Van Moll zelf betaalde je 1,5 munt voor hun alcoholarme, terwijl je daarvoor ook een dipa van Long Live kon krijgen met een rating van 4,39 (1 munt = €3 en 15cl glaasjes). Verder miste ik een brouwer met lambics, dat reset zo lekker de smaakpapillen op 2/3 van de dag.
Al met al zeker voor herhaling vatbaar
Wat me opviel was dat de kosten van de biertjes heel inconsistent waren; de Off the rack Port BA (wat bij betreft de topper van de dag), was 1,5 munt, hetzelfde als een sour van 4% van Brewski (in de winkel scheelt dat een factor 5 ofzo), en Kees vroeg doodleuk 2 munten voor de barrel series. En bij Van Moll zelf betaalde je 1,5 munt voor hun alcoholarme, terwijl je daarvoor ook een dipa van Long Live kon krijgen met een rating van 4,39 (1 munt = €3 en 15cl glaasjes). Verder miste ik een brouwer met lambics, dat reset zo lekker de smaakpapillen op 2/3 van de dag.
Al met al zeker voor herhaling vatbaar
Inderdaad een leuk feestje, perfecte locatie. Overigens is het terrein nu al open! Waarschijnlijk door het te verwachten slechte weer een uur eerder open.
Heeft iemand toevallig al een Untappd lijst voor de zondag?
Heeft iemand toevallig al een Untappd lijst voor de zondag?