Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 144 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27

Shrien

frequent snoozer

Lennnn schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:08:
Net terug van de Bierschuur. De Caigny was vandaag te ver.

Opzich wel geslaagd. Ik had wel gedacht dat het groter was.
Vet hoor, mooie verzameling heb je meegenomen. Had de bierschuur ook wel iets professioneler verwacht eigenlijk. Al die open dozen, random brouwerij items, maar vooral de halfbakken prijskaartjes :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:24

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYy3nX3xtndaENBgvzcSkRVTb4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NK507lx5l75AJeTGy0pkAfdS.jpg?f=fotoalbum_tile

Over Kees gesproken, deze vanavond gehad. Heel fijn bier, komt qua smaak ik de buurt van Grand Prestige vind ik, maar met prosecco achtige tonen erdoor, heel fijn. Daardoor niet zo boozy als de bourbon of cognac project die ik laatst had.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:24
Shrien schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:05:
[...]

Vet hoor, mooie verzameling heb je meegenomen. Had de bierschuur ook wel iets professioneler verwacht eigenlijk. Al die open dozen, random brouwerij items, maar vooral de halfbakken prijskaartjes :F
Ik vind dat juist leuk aan de Bierschuur. Al die strakke en mega dure drankenhandels/slijterijen in NL.. doe mij dan maar dat Belgische (rommelige) ;) Mssn iets meer ‘als vroeger’ en oogt en is ook goedkoper. Stukje verderop zit Verheyen trouwens, voor de liefhebbers. Daar kom ik zelf nooit.
De Bierschuur koopt o.a. in bij de Caigny en vraagt een paar cent per biertje meer, scheelt niet veel. De craft hoek is wel een flink stuk kleiner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27

Shrien

frequent snoozer

remzor schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:04:
[...]

Ik vind dat juist leuk aan de Bierschuur. Al die strakke en mega dure drankenhandels/slijterijen in NL.. doe mij dan maar dat Belgische (rommelige) ;) Mssn iets meer ‘als vroeger’ en oogt en is ook goedkoper.
Haha. wellicht moet ik minder op foto's af gaan en het zelf gaan ervaren.

Nu net weer een nieuwe Basqueland 24-pack besteld (met gratis verzending, lezen jullie mee Piwne Mosty?)

Vorig doosje met 24 bieren kwam wat ongelukkig en gedeukt aan, UPS was wat hardhandig. Er miste ook één biertje. Ik dacht ik meld dit maar, dat zij weer kunnen klagen bij UPS. Bieden ze me aan de helft van het aankoopbedrag terug te storten... d:)b :9B

Ik deed eerder vanmiddag verzoek of het mogelijk was om de Pastry Stout die in het pakket zit te verwisselen met een ander, omdat degene ook al in het vorige pakket zat. Ook geen probleem. Topgasten daar. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:36:
[Afbeelding]

Over Kees gesproken, deze vanavond gehad. Heel fijn bier, komt qua smaak ik de buurt van Grand Prestige vind ik, maar met prosecco achtige tonen erdoor, heel fijn. Daardoor niet zo boozy als de bourbon of cognac project die ik laatst had.
Die cognac heb ik ook gehad (best wel paar blikjes) maar daar zit een heel raar creosoot-achtig nasmaakje in. Dat bederft hem wel een beetje voor mij. Die sauternes is dan wel inderdaad een voltreffer. De HJ GP is wmb wel andere klasse.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 15-06-2023 23:33 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 23:08
RB1987 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:31:
Voor diegene die net te laat waren bij: Beerinabox

De Horizont Night Shift Barrel Aged Box v2 is nog beschikbaar, Nog maar 5 stuks op voorraad!
De eerste keer kon ik weerstaan gezien de voorraad, maar als ze het twee keer aanbieden kom ik het toch niet laten 😊

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 26-06 20:47
Iemand nog tips, zit een aantal dagen op Terschelling.

Scelling ben ik bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Purehz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:10:
Iemand nog tips, zit een aantal dagen op Terschelling.

Scelling ben ik bekend mee.
https://www.schoemrakkerbierterschelling.nl/nl/

Verder zal er niet heel veel zijn? Weet niet of ze ergens Diggelfjoer verkopen? :+

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 26-06 20:47
AngelDust schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:17:
[...]

https://www.schoemrakkerbierterschelling.nl/nl/

Verder zal er niet heel veel zijn? Weet niet of ze ergens Diggelfjoer verkopen? :+
Dat zag ik inderdaad ook voorbij komen met wat Googelen..
Ervaring met Schoemrakker?

Zal de slijterij vandaag of morgen eens even bezoeken voor een Diggelfjoer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MFniUB4_jge4cGBOK6Y4o7Ae0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwJ2AqG0RoVfoaqDtSnp1cCJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Boudewijn schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:33:
[...]

Die cognac heb ik ook gehad (best wel paar blikjes) maar daar zit een heel raar creosoot-achtig nasmaakje in. Dat bederft hem wel een beetje voor mij. Die sauternes is dan wel inderdaad een voltreffer. De HJ GP is wmb wel andere klasse.
"creosoot" dat heb ik je wel eens anders horen omschrijven :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
franssie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:49:
[...]

"creosoot" dat heb ik je wel eens anders horen omschrijven :+
Ik ontken alles. Altijd.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPZtSmyy5DUD8Eu1PumDX-IPrEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTTmCNLNPTH6QH4aeE3yXJMK.jpg?f=fotoalbum_large
Mooi biertje uit Oekraïne wat hoog op mijn lijstje stond. Bourbon Barrelaged Scottish Strong Ale. Erg lekker 👍

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06 23:06

Klippy

Still Game

Toch nog een tip voor als je bij de AH komt, deze week 25% korting op elk tweede Craft bier, maar ook een gratis Brewdog Teku glas van 42cl bij 3 blikken Brewdog.
Dat is best goedkoop een van de fijnste bierglazen scoren voor wie er nog geen heeft. En de Hazy jane guava vond ik erg goed te pruimen met de weer.

edit:
Misschien is het toch een 33cl glas :p

[ Voor 7% gewijzigd door Klippy op 17-06-2023 12:44 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:10

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Shrien schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:18:
[...]

(met gratis verzending, lezen jullie mee Piwne Mosty?)
Waarom? Verzending is ook niet gratis voor hen. Dat Basqueland het in de prijs van hun pack kan verwerken is misschien wat handiger, maar zeker voor een plek waar je per stuk van verschillende brouwers kunt bestellen vind ik het wel zo eerlijk dat de verzendkosten apart berekend worden. Ze mogen hooguit wat duidelijker zijn in per hoeveel stuks, kilo of wat dan ook de kosten berekend worden.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abuA8ugk3uYUznnrqWxz-wYtLcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AslZuXzZzrKDuyodBbf4wUVT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6csa_9nS8WnT4RW0DruBykB88Eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UUDQJvmx3qfCULjx2qPL43X.jpg?f=fotoalbum_large

Actuele prijzen van de Caigny vanochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05

Honesty

kattenneus!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdIcBgSVX_b5tVvZxdPd-jzRy7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8Rp5ImpJiDKUcxPq71ZnFXF.jpg?f=fotoalbum_large

Straks uit eten maar nu nog even genieten in de tuin, gisteren wilde ik eigenlijk st pierre halen(de trippel lijkt op Leffe/la Trappe /grimbergen) in de bonus maar zag ook dat de craft bieren in de aanbieding waren. Dus ook maar moersleutel crank the Juice en fruit bomb maar denk nog niet dat het mijn stijl is. Walhalla en uiltje was ik meteen verkocht maar dit is nog niet meteen wow. Laatst Wilhelmus van bird gehad en die vind wel lekker dus kan ook niet aan fruit liggen.

Moet wel bekennen dat bij whisky ik pas de 3e of 4e keer dat ik een whiskey drink ik het leer waarderen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@brukskeluuk hoe kan een Kees BP gewoon een euro tot ruim een euro voordeliger zijn in reguliere verkoop dan bij bijv. De Biertonne? Zit daar zoveel marge in, kosten aan accijns of wordt er gewoon dik winst gemaakt per blik?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Quad schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:22:
@brukskeluuk hoe kan een Kees BP gewoon een euro tot ruim een euro voordeliger zijn in reguliere verkoop dan bij bijv. De Biertonne? Zit daar zoveel marge in, kosten aan accijns of wordt er gewoon dik winst gemaakt per blik?
Volgens mij is het grote verschil met België de accijns. Dus Nederlandse (web)shops kunnen niet op tegen de prijzen van België. Denk dat de marges niet altijd overdreven groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Net voor het eerst eens blikjes proberen in te leveren. Wat een ontzettend gekloot.

Bij de AH pakt hij ongeveer 75 procent. Een aantal die ze zeker niet verkopen wordt wel ingenomen, maar ook een heel aantal niet.

Ik zit nu te kijken met blikken van Arpus, Sibeeria, Vocation (sommige pakt hij daarvan wel), northern Monk, Puhaste, maar ook Nederlandse brouwers als Homeland.

Ik gooi de blikken gewoon weg, maar wat een systeem. Hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Lennnn ik was naar de servicebalie gelopen, ze regelen het maar.
Verder weinig ervaring mee tot nu toe, want ik lever ze in bij het afleveren van de boodschappen aan huis, scheelt een hoop ellende. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Lennnn wij laten boodschappen bezorgen door de Jumbo, die nemen alles zonder gedoe (zonder controle ook) mee.

Morgen richting Denemarken, ben benieuwd of daar nog wat te scoren valt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 24-06 16:21
Honesty schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:59:
[Afbeelding]

Straks uit eten maar nu nog even genieten in de tuin, gisteren wilde ik eigenlijk st pierre halen(de trippel lijkt op Leffe/la Trappe /grimbergen) in de bonus maar zag ook dat de craft bieren in de aanbieding waren. Dus ook maar moersleutel crank the Juice en fruit bomb maar denk nog niet dat het mijn stijl is. Walhalla en uiltje was ik meteen verkocht maar dit is nog niet meteen wow. Laatst Wilhelmus van bird gehad en die vind wel lekker dus kan ook niet aan fruit liggen.

Moet wel bekennen dat bij whisky ik pas de 3e of 4e keer dat ik een whiskey drink ik het leer waarderen.
Tja, crank the juist is ook wel erg basic. Vind Fruit Bomb wel erg fijn, ook al is ook die wat basic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-06 21:31
Beekforel schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:16:
@Lennnn wij laten boodschappen bezorgen door de Jumbo, die nemen alles zonder gedoe (zonder controle ook) mee.

Hier precies zelfde. De controle is ruk. Men telt het aantal flesjes en blikjes en daarmee is de kous af.
Word niet eens gekeken of het wel of geen statiegeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 20:32
Dinjesk schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:52:
[...]

Hier precies zelfde. De controle is ruk. Men telt het aantal flesjes en blikjes en daarmee is de kous af.
Word niet eens gekeken of het wel of geen statiegeld is.
Ik zou dit niet als ruk bestempelen maar eerder als service.

Wij laten ook onze boodschappen bezorgen door de Jumbo en ze doen eigenlijk nooit moeilijk als we lege flessen of blikken aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:01
Pff iemand al de Hertog Jan Proeftuin binnen? Hier wacht ik al bijna een week op het pakketje. Woensdagochten we komen vandaag langs, oh wacht nee meteen een melding we hebben het tijdstip gemist. Nu elke dag dezelfde shit. Postnl is gewoon echt totaal absurd slecht deze periode zeg. Nog nooit mee gemaakt dit.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:39
Louwke schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:43:
Pff iemand al de Hertog Jan Proeftuin binnen? Hier wacht ik al bijna een week op het pakketje. Woensdagochten we komen vandaag langs, oh wacht nee meteen een melding we hebben het tijdstip gemist. Nu elke dag dezelfde shit. Postnl is gewoon echt totaal absurd slecht deze periode zeg. Nog nooit mee gemaakt dit.
Check, dit weekend al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Lennnn schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:05:
Net voor het eerst eens blikjes proberen in te leveren. Wat een ontzettend gekloot.

Bij de AH pakt hij ongeveer 75 procent. Een aantal die ze zeker niet verkopen wordt wel ingenomen, maar ook een heel aantal niet.

Ik zit nu te kijken met blikken van Arpus, Sibeeria, Vocation (sommige pakt hij daarvan wel), northern Monk, Puhaste, maar ook Nederlandse brouwers als Homeland.

Ik gooi de blikken gewoon weg, maar wat een systeem. Hoe is jullie ervaring?
Mijn ervaring van net bij de AH: blikje zat een klein deukje in, werd geweigerd. Niet zoals bij sommige flessen 'wordt niet geaccepteerd' meer meteen hele proces onderbroken en 'vraag om assistentie'. Medewerker haalde eerst de bon voor de flessen die ik al gescand had eruit, resette de machine en haalde een willekeurig blik om er in plaats van de mijne doorheen te gooien. Dat 'gooien' ging zo letterlijk ('ja, dit gaat zó vaak mis') dat de machine wéér op tilt sloeg... :+
Na nog eens reseten en iets rustiger dat 'oefenblikje' erin ging het wel goed, en toen had ik dus twee statiegeldbonnen.. Helemaal vlekkeloos gaat het dus nog niet nee :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Laatst online: 09:42
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-06 21:31
Oortjes schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Ik zou dit niet als ruk bestempelen maar eerder als service.

Wij laten ook onze boodschappen bezorgen door de Jumbo en ze doen eigenlijk nooit moeilijk als we lege flessen of blikken aanbieden.
Oh ik maak er ook zeker dapper gebruik van. 😇😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 14:59
brukskeluuk schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:07:
[...]

Volgens mij is het grote verschil met België de accijns. Dus Nederlandse (web)shops kunnen niet op tegen de prijzen van België. Denk dat de marges niet altijd overdreven groot zijn.
Accijns is 10 - 20 cent verschil met NL per 33cl. Zoek maar eens op de accijns per 100lt in Belgie en NL. Verschil valt erg mee. Bij de Caigny is het vermoedelijk gewoon het schaalvoordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:28
Aangezien ik graag met een dubbeltje op de eerste rang zit en graag IPA's drink deze warme dagen ben ik op zoek naar een goede webshop waarbij de prijzen laag zijn en kwaliteit hoog :). Ik zag piwnemosty als een optie, maar zijn er ook andere websites zoals deze? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:55
Prins32 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:29:
Aangezien ik graag met een dubbeltje op de eerste rang zit en graag IPA's drink deze warme dagen ben ik op zoek naar een goede webshop waarbij de prijzen laag zijn en kwaliteit hoog :). Ik zag piwnemosty als een optie, maar zijn er ook andere websites zoals deze? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Naast piwnemosty heb je bijvoorbeeld ook nog Funkyshop.pl en ipiwo.pl. Piwnemosty heeft wel het mooiste assortiment vind ik.
Daarnaast kan ik thegarden.hr wel aanbevelen. Zeker de volle dozen zijn aantrekkelijk geprijsd waar ook nog eens de nieuwsbrief korting vanaf gaat. Bestel je meerdere boxen dan krijg je zelfs nog meer korting.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 22:21
Prins32 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:29:
Je kan hier een beetje spelen met wat filters.
Bovenin de site kan je ook je selectie beperken tot 1 webshop en dan kijken welke bieren ze verkopen binnen de rest van je filters.

https://beerizer.com/shop...=IPA&sort=rating&bi_p=-49

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Nu online
Beekforel schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:16:

Dat is wel een goede. Wij laten hier wekelijks Picnic komen. Ik zal het daar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:50
Mijn HJ Proeftuin loopt af, gaan jullie verlengen? 130 euro voor 4x3 kruikjes bier... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/py6qDLJMLzdWUdKFGTWjl5rgOSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvW555i1CPF8CveZMUWLD7xd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:53
remzor schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:04:
[...]

Ik vind dat juist leuk aan de Bierschuur. Al die strakke en mega dure drankenhandels/slijterijen in NL.. doe mij dan maar dat Belgische (rommelige) ;) Mssn iets meer ‘als vroeger’ en oogt en is ook goedkoper. Stukje verderop zit Verheyen trouwens, voor de liefhebbers. Daar kom ik zelf nooit.
De Bierschuur koopt o.a. in bij de Caigny en vraagt een paar cent per biertje meer, scheelt niet veel. De craft hoek is wel een flink stuk kleiner.
Verheyen is ook wel een fijne winkel. Iets kleiner aanbod, vooral Belgische bieren. Grotere afdeling voor hele kratten. Maar nog ruim voldoende keus, hele aardige mensen, en nog iets betere prijzen dan de Bierschuur op de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Deezers schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:47:
Mijn HJ Proeftuin loopt af, gaan jullie verlengen? 130 euro voor 4x3 kruikjes bier... [Afbeelding]
Ik heb hem het eerste jaar gehad, vond het het geld niet waard dus heb niet verlengd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:06
Mijn HJ Proeftuin loopt af, gaan jullie verlengen? 130 euro voor 4x3 kruikjes bier...
Ik vraag me sowieso af hoe ze dat verantwoorden? Ruim een tientje per biertje, en dan zijn het ook niet de meest spannende stijlen. Het lijkt eerder een manier om nieuwe probeersels te testen in de markt, maar dan tegen een stevig prijskaartje. Er is natuurlijk een 'exclusiviteits'/FOMO-component, maar of dat nou voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Nu online
Mijn HJ Proeftuin loopt af, gaan jullie verlengen? 130 euro voor 4x3 kruikjes bier... [Afbeelding]
Nooit gehad. Ik snap de hele hype niet. Zal wel aan mij liggen aangezien het behoorlijk populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
bbunn07 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:43:
[...]

Ik vraag me sowieso af hoe ze dat verantwoorden? Ruim een tientje per biertje, en dan zijn het ook niet de meest spannende stijlen. Het lijkt eerder een manier om nieuwe probeersels te testen in de markt, maar dan tegen een stevig prijskaartje. Er is natuurlijk een 'exclusiviteits'/FOMO-component, maar of dat nou voldoende is?
De FOMO is extreem sterk bij sommige 'liefhebbers' dus vast wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lennnn
  • Nu online
Dirtbiter schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:22:
[...]

Verheyen is ook wel een fijne winkel. Iets kleiner aanbod, vooral Belgische bieren. Grotere afdeling voor hele kratten. Maar nog ruim voldoende keus, hele aardige mensen, en nog iets betere prijzen dan de Bierschuur op de grens.
En lekker punten sparen voor gratis glazen!

Ik spaar denk ik door voor een Paix Dieu glas. Daar hoef je maar 1296 biertjes voor te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
[...]

Ze schijnen ook los te koop in Arcen maar dat is niet om de hoek. Persoonlijk had ik liever 3 verschillende bieren gehad per zending. En moet zeggen 10 euro per 500ml is wel prijzig ja. Alle beloofde extra's zijn er nooit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-06 13:35

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Deezers schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Ze schijnen ook los te koop in Arcen maar dat is niet om de hoek. Persoonlijk had ik liever 3 verschillende bieren gehad per zending. En moet zeggen 10 euro per 500ml is wel prijzig ja. Alle beloofde extra's zijn er nooit gekomen.
Dit kan ik helaas uit eerste hand ontkrachten. Afgelopen weekend in Arcen geweest met de goede hoop de Tripel Hop (2/2023) en zelfs de Tarwebock (1/2023) nog mee te pakken. Hoewel idd (in ieder geval) de Belgian Chocolate Stout enige tijd aldaar aanwezig is, was dit enkel en alleen omdat men destijds nog geen zicht had op het aantal abonnementen dat zou worden verkocht.

De Tripel Hop komt in de Hertog Jan Proeverij (tegenover de brouwerij) vanaf 1 juli. Dubbel pech voor mij dus afgelopen weekend ;).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:52:
[...]

Naast piwnemosty heb je bijvoorbeeld ook nog Funkyshop.pl en ipiwo.pl. Piwnemosty heeft wel het mooiste assortiment vind ik.
Daarnaast kan ik thegarden.hr wel aanbevelen. Zeker de volle dozen zijn aantrekkelijk geprijsd waar ook nog eens de nieuwsbrief korting vanaf gaat. Bestel je meerdere boxen dan krijg je zelfs nog meer korting.
Speaking of...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kh5sMDnrLr8tlyfmoSOcTGGvrOw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VO79BrXSrrgDgkzwzPiwZ2QY.png?f=user_large
https://thegarden.hr/shop/

Assortiment is wel karig op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:17
[...]

Je kan ook zo nu en dan langs een cafe van het Hertog Jan genootschap gaan, die hebben meestal ook wel de proeftuin bieren.
https://www.hertogjan.nl/genootschap/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:34:
[...]

Speaking of...
[Afbeelding]
https://thegarden.hr/shop/

Assortiment is wel karig op het moment.
Of....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tU0uB_by3YMwaH0LqcCeRMB8yp8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HGLBICI4VmVGHw1wOFVn54bw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Waar vind je die optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 11:22
Nee, en ook niet getwijfeld trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 11:22
Deezers schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Er zaten toch 2 glazen bij de eerste levering als ik me niet vergis?
En ook geen idee wat er nog meer beloofd was eerlijk gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Mich007 op 21-06-2023 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Gewoon een popup als je op de site komt.wellicht even cookies verwijderen als je em niet krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 07:24
remzor schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:23:
[...]

Wat er achter zit is dat er heel, heel veel brouwerijen uit de grond zijn gestampt de afgelopen jaren. Zij concurreren allemaal met elkaar en kunnen eigenlijk niet op tegen de ‘grote jongens’ die brouwerijen als De Molen, het Uiltje, Jopen en La Trappe inlijven.
De horeca (en ook supermarkten) sluiten contracten af met brouwerijen en kunnen dit ook maar met een beperkt aantal brouwerijen doen.

Bier brouwen kost veel geld en winstgevend blijven is een hele uitdaging. Ik vermoed dat er nog veel meer om zullen gaan vallen. Wellicht inderdaad ook wel door de achterstallige belastingschuld.
Bij mij in de stad zijn onlangs ook twee brouwerijen failliet gegaan / gestopt: Stadsbrouwerij 013 KraftBier en Brouwerij De Man.
Om terug te komen op bovenstaande: het was afgelopen week ook nog in het nieuws, met toevallig ook de eigenaar van het omgevallen KraftBier.
Nieuws nu: ook Oedipus komt in handen van een grote jongen, namelijk Heineken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Vooralsnog kunnen wij het hoofd boven water houden.. maar in een jaar tijd zien we wel dat de marges flink gekelderd zijn... nu kunnen we natuurlijk de prijzen evenredig omhoog drukken, maar dan is het voor de consument weer niet interessant...

Gelukkig hoeven we er niet van te leven, maar leuk is het niet.

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 20:49
Iemand nog naar Maastricht dit weekend voor de 24 uurs?

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Laatst online: 09:42
remzor schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:24:
[...]

Om terug te komen op bovenstaande: het was afgelopen week ook nog in het nieuws, met toevallig ook de eigenaar van het omgevallen KraftBier.
Nieuws nu: ook Oedipus komt in handen van een grote jongen, namelijk Heineken.
Tsja, Oedipus past dan ook wel redelijk in het straatje van Heineken vind ik. Stabiel assortiment en de bieren zijn geen hoogvliegers. Draait voornamelijk op goede marketing met opvallende namen en etiketten zoals Mannenliefde en Thai Thai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
AngelDust schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:39:
Vooralsnog kunnen wij het hoofd boven water houden.. maar in een jaar tijd zien we wel dat de marges flink gekelderd zijn... nu kunnen we natuurlijk de prijzen evenredig omhoog drukken, maar dan is het voor de consument weer niet interessant...

Gelukkig hoeven we er niet van te leven, maar leuk is het niet.
Lijkt me moeilijk inderdaad.. je wilt jezelf niet uit de markt prijzen maar je wilt jezelf ook niet tekort doen.

Sowieso waren de prijzen voor speciaalbier al flink aan het oplopen ook voor de hoge inflatie, en de afgelopen anderhalf jaar is dat helemaal los gegaan. Ik zie in mijn mail dat ik in april 2020 een silver series kocht (Trinity in Black BBA) voor €6,95, en daar ging nog 10% korting vanaf. Nu kosten ze standaard €9,50. Zelfs de Arpus gaan nu naar €6-7. Elke random NEDIPA kost tegenwoordig wel €6,5 - 8, en als het uit de VS komt tel je daar nog €3 bij op. Je gaat het op een gegeven moment ook normaal vinden maar dat was een paar jaar geleden echt een uitzondering.

In dat kader zijn dit soort boxen wel een uitkomst voor als je wat nieuwe dingen wilt tegen goede prijzen: https://shop.beerinabox.nl/products/magistraat-in-a-box

[ Voor 3% gewijzigd door bbunn07 op 22-06-2023 08:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
loewie1984 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:41:
Nope, ben al in Rha te vinden voor eenzelfde activiteit O-) :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-06 15:53
Yep ik ga morgenavond waarschijnlijk even een kijkje nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 20:49
Ben er morgen vanaf 15:00 tot het licht uit gaat..

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:32
Zo dan… laatate keer voorbereiden op een reeks nachtdiensten dus dacht… even wat leuks open trekken.

De Moersleutel Indulgence 12 beviel prima, echter was de barrel voor mijn gevoel minder uitgesproken dan de voorgaande 2-3.

Hoe dan ook smaakte het naar meer en dus tsja… ik had er maar eentje dus dan maar wat anders;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6qHn7V6WafUzzoPpl15xPpZqzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMxkknD2DmXW3viDyYmtSqrv.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas ken ik het basisbier niet dus wat lastig te zeggen wat de werkelijke invloed is geweest van de Barrel aging, echter wel iets meer uitgesproken van de Indulgence. Lastig uit te leggen maar niet lekkerder, echter wel bijzonderder?

Anyways.. 2 mooie bieren :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

bbunn07 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:51:
[...]

Lijkt me moeilijk inderdaad.. je wilt jezelf niet uit de markt prijzen maar je wilt jezelf ook niet tekort doen.
Naja, ik denk dat de prijzen voor onze basisbieren van €1,00 inkoop (vanuit de brouwerij) naar ~€1,20 inkoop gegaan zijn...

Maar als ik er € 0,20 bij op druk richting onze afnemers.. is dat € 0,40 voor de consument ongeveer.. dan wordt een simpele blond of tripel wel een heel stuk duurder...

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:52
https://www.beerinabox.nl/bier-adventskalender/brouwers

Nu tijdelijk met 25% korting, mooi op tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-06 16:16
Van de week weer naar de Caigny geweest (i.c.m. een overnachting bij brouwerij Het Anker en een overnachting Breda).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Epi8DJeiUbd1rbO79sU27OmbLkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDUG33uTiW26oCSA9sltRSKN.jpg?f=fotoalbum_large

Prijzen zijn nog steeds scherp!

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
In de mail die ze hierover stuurden staat:
Alleen dit weekend te bestellen met maar liefst € 49,75 pre-order korting, nu voor slechts € 119,25.
Echter het is dus € 39,75 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik ben benieuwd of De Moersleutel dit jaar weer een Adventkalender gaat doen zoals vorig jaar. Gezien ik toch maar lid ben gebleven zou dat een leuk extraatje zijn weer natuurlijk :)

Of met korting voor Guild leden zou ook leuk zijn (2 pakketten :D)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-06 18:37
Yup, over een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

plofkip schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:25:
[...]

In de mail die ze hierover stuurden staat:

[...]

Echter het is dus € 39,75 korting.
Je kunt nog een 'extra pakket' bijbestellen voor 14,95 met een tientje korting, ik denk dat daar die 'tot 49,75' vandaan komt :)

Edit: op de website staat 'tot', in jouw mail blijkbaar niet

[ Voor 8% gewijzigd door Hertog op 23-06-2023 15:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 22:24
Vandaag weer eens bij De Caigny langsgeweest. Me wel verbaasd over de lage prijzen. Blikken van bijvoorbeeld Frontaal die bij de brouwer zelf meer dan twee keer zo duur zijn dan in Essen....

Dit is het grootste gedeelte van de aankoop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9e5BMFqQqohEeARxL6Ph7U6lpCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAtB6XsLf8FTwaGGZ6J3zIML.jpg?f=fotoalbum_large

Naast deze nog wat barrel aged Chimay meegenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Artbij op 23-06-2023 16:57 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik zag de mail net ook ja.

Nu heb een tweede mail:
Yes! Het was even spannend maar je hebt het gehaald. Dit is een officiële bevestiging dat jij bent verzekerd van de super exclusieve Batch #1 van de Adventskalender van de Beer.
Derde jaar op rij. Volgens mij heb ik nog steeds één of twee bieren van de eerste, maar de kwaliteit valt me nooit tegen. Goede afwisseling.
Of het je de prijs waard is moet iedereen zelf weten, ik vind het goed te doen met deze korting, het verrassingselement is het leukst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 11:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zolang je je maar realiseert dat die korting alles behalve tijdelijk is en in feite gewoon de standaard prijs.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Gonadan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:14:
[...]

Zolang je je maar realiseert dat die korting alles behalve tijdelijk is en in feite gewoon de standaard leeftijd.
Wat bedoel je met standaard leeftijd?
Voorgaande jaren was er in elk geval geen hogere korting dan tijdens de eerste dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

remzor schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:23:
[...]

Wat er achter zit is dat er heel, heel veel brouwerijen uit de grond zijn gestampt de afgelopen jaren. Zij concurreren allemaal met elkaar en kunnen eigenlijk niet op tegen de ‘grote jongens’ die brouwerijen als De Molen, het Uiltje, Jopen en La Trappe inlijven.
De horeca (en ook supermarkten) sluiten contracten af met brouwerijen en kunnen dit ook maar met een beperkt aantal brouwerijen doen.

Bier brouwen kost veel geld en winstgevend blijven is een hele uitdaging. Ik vermoed dat er nog veel meer om zullen gaan vallen. Wellicht inderdaad ook wel door de achterstallige belastingschuld.
Bij mij in de stad zijn onlangs ook twee brouwerijen failliet gegaan / gestopt: Stadsbrouwerij 013 KraftBier en Brouwerij De Man.
Wat ook niet helpt is die grote jongens die vanalles opkopen en horeca dwingen allemaal hun bierkaart te serveren. Oneerlijke concurrentie en een enorme verschraling van het aanbod wat mij betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Klippy schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:19:
[...]

Wat bedoel je met standaard leeftijd?
Voorgaande jaren was er in elk geval geen hogere korting dan tijdens de eerste dagen.
Prijs, geen leeftijd, autocorrectie of zo. De prijs wordt inderdaad niet lager, maar ook niet hoger. De dat ik daar bestelde kon je vlak voor de feestdagen nog steeds die 'deal' krijgen. Pure marketing.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Gonadan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:21:
[...]

Prijs, geen leeftijd, autocorrectie of zo. De prijs wordt inderdaad niet lager, maar ook niet hoger. De dat ik daar bestelde kon je vlak voor de feestdagen nog steeds die 'deal' krijgen. Pure marketing.
Dat klopt inderdaad ja, toen hadden ze veel over denk ik, maar dat was wel toen de advent al begonnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Klippy schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:24:
[...]

Dat klopt inderdaad ja, toen hadden ze veel over denk ik, maar dat was wel toen de advent al begonnen was.
Daarvoor ook. Het bleef eigenlijk gewoon beschikbaar. Maakt onder de streep niet echt uit natuurlijk, je hebt het er voor over of niet. Maar het wordt mooier gebracht dan het is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

AngelDust schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:26:
[...]

Naja, ik denk dat de prijzen voor onze basisbieren van €1,00 inkoop (vanuit de brouwerij) naar ~€1,20 inkoop gegaan zijn...

Maar als ik er € 0,20 bij op druk richting onze afnemers.. is dat € 0,40 voor de consument ongeveer.. dan wordt een simpele blond of tripel wel een heel stuk duurder...
1,20 inkoop en ze staan bij slijters voor 3 of meer. Blijft er zoveel hangen onderweg?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Thalaron schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:50:
Ik ben benieuwd of De Moersleutel dit jaar weer een Adventkalender gaat doen zoals vorig jaar. Gezien ik toch maar lid ben gebleven zou dat een leuk extraatje zijn weer natuurlijk :)

Of met korting voor Guild leden zou ook leuk zijn (2 pakketten :D)
Moet dat? M'n lever is nog aan het herstellen. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Gonadan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:56:
[...]

1,20 inkoop en ze staan bij slijters voor 3 of meer. Blijft er zoveel hangen onderweg?
Ik lees juist dat een biertje op dit moment 1,20 kost om te produceren. Dan zet de brouwer er dus nog een percentage op richting de slijter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:57:
[...]

Ik lees juist dat een biertje op dit moment 1,20 kost om te produceren. Dan zet de brouwer er dus nog een percentage op richting de slijter.
Dat staat er niet 1,20 inkoop bij de brouwerij, de rest is dus opeenstapeling van verkoopmarge en tussenpartijen. Ben erg benieuwd hoe de prijs richting slijter opbouwt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:57:
[...]

Gonadan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:21:
[...]

Dat staat er niet 1,20 inkoop bij de brouwerij, de rest is dus opeenstapeling van verkoopmarge en tussenpartijen. Ben erg benieuwd hoe de prijs richting slijter opbouwt.
Ik was niet helemaal duidleijk merk ik nu, excuses :+ Jullie hebben beide een beetje gelijk ;)

Aangezien wij (Diggelfjoer) huurbrouwers zijn, laten wij onze bieren (dus ook volgens eigen recept e.d.) bij een brouwer brouwen ( :+ ) en kopen wij het dus van de brouwerij (dat is dan (nu inmiddels opgelopen tot) de €1,20 die wij betalen om het te laten produceren/brouwen)

Vervolgens doe wij er een marge bovenop en gaat het voor prijs X naar de slijterij/groothandel/whatever.

Die hanteren vervolgens weer hun eigen marge, vaak 'inkoop x 1,9' en dan kom je dus op de consumentenprijs :)

Omdat die marge bij een slijter vaak hoog is (x1,9) gaat een verhoging van €0,20 bij ons richting slijter al naar €0,40 omhoog naar de consument.

Nou is het natuurlijk niet alleen de brouwerij die duurder wordt, maar ook de etiketten zijn duurder, transport is duurder, etc. :)

Sorry als het niet helemaal duidelijk was ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AngelDust op 24-06-2023 12:01 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 10:30
En waar in deze berekeningen zit de accijns en btw ?
Die zit neem ik aan (nog) niet in de kostprijs naar de huurbrouwer, maar aan het eind bij de consument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

dik_voormekaar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:10:
En waar in deze berekeningen zit de accijns en btw ?
Die zit neem ik aan (nog) niet in de kostprijs naar de huurbrouwer, maar aan het eind bij de consument?
De accijns zit bij de brouwerij, dus in de €1,20 die wij betalen is inclusief accijns.
De €1,20 is wel ex. btw, dus daar betalen wij BTW over, maar dat krijgen we dus weer terug

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

AngelDust schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:00:
[...]

[...]

Ik was niet helemaal duidleijk merk ik nu, excuses :+ Jullie hebben beide een beetje gelijk ;)

Aangezien wij (Diggelfjoer) huurbrouwers zijn, laten wij onze bieren (dus ook volgens eigen recept e.d.) bij een brouwer brouwen ( :+ ) en kopen wij het dus van de brouwerij (dat is dan (nu inmiddels opgelopen tot) de €1,20 die wij betalen om het te laten produceren/brouwen)

Vervolgens doe wij er een marge bovenop en gaat het voor prijs X naar de slijterij/groothandel/whatever.

Die hanteren vervolgens weer hun eigen marge, vaak 'inkoop x 1,9' en dan kom je dus op de consumentenprijs :)

Omdat die marge bij een slijter vaak hoog is (x1,9) gaat een verhoging van €0,20 bij ons richting slijter al naar €0,40 omhoog naar de consument.

Nou is het natuurlijk niet alleen de brouwerij die duurder wordt, maar ook de etiketten zijn duurder, transport is duurder, etc. :)

Sorry als het niet helemaal duidelijk was ;)
Duidelijk, dan pakt de slijter dus een stuk meer winst dan jullie zelf. Raar eigenlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-06 13:22
Gonadan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:49:
[...]

Duidelijk, dan pakt de slijter dus een stuk meer winst dan jullie zelf. Raar eigenlijk.
De slijter heeft ook meer kosten en risico.
Die moet personeel inzetten om bier te slijten
Een pand huren
En het risico lopen dat het bier niet verkoopt.

Zo vreemd vind ik dat zelf dan ook niet.

Buiten dat zijn er in Nederland gewoon teveel brouwers, waardoor de concurrentie natuurlijk groter is en de prijzen vanzelf lager zijn.

En ik denk dat huurbrouwen ook duurder is als dat je zelf de investering voor de apparatuur doet, alleen denk dat het dan meer wordt als 'leuk naast de huidige baan'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Denniz0229 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Een pand huren

Buiten dat zijn er in Nederland gewoon teveel brouwers, waardoor de concurrentie natuurlijk groter is en de prijzen vanzelf lager zijn.

En ik denk dat huurbrouwen ook duurder is als dat je zelf de investering voor de apparatuur doet, alleen denk dat het dan meer wordt als 'leuk naast de huidige baan'.
Precies dat laatste, ik doe het gewoon nu naast mijn voltijd baan, zelfde als mijn 2 collega's.

Als we zelf een brouwerij op gingen zetten, wordt het een verplichting en moet je een heleboel bier omzetten om er een fatsoenlijk maandsalaris aan over te houden. Natuurlijk klinkt het allemaal hartstikke leuk, maar aan de achterkant komt er heel wat meer bij kijken ;)

En het voordeel is nu, als het niet meer leuk is, of de verkoop valt weg, dan lopen we er bij weg..

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Guild box binnen, niet helemaal mijn stijl deze keer, maar het is hit or miss. Wel jammer dat sommige collabs er alsnog niet in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik vind de box niet tegenvallen, echter had ik ook wel verwacht dat er wat meer licht spul in zou zitten. Met dit weer ook niet verkeerd een keertje. Vorige box was gewoon érg dik en tot de nok toe gevuld dus ten opzichte daar van zullen ze snel tegenvallen ook natuurlijk :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Edit: En ze zijn weg

Ik heb een stuk of 8-10 sours liggen, volgens mij allemaal van Frontaal, misschien ook nog 1 of 2 moersleutel. Tot nu toe is alles wat ik geproefd heb de gootsteen in gegaan en kom ik tot de conclusie dat het echt niets voor mij is. Wie de verzendkosten betaald mag ze hebben. DM maar. Duurt alleen wel minimaal een week voordat ik kan verzenden.

[ Voor 4% gewijzigd door Devil op 25-06-2023 08:04 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Denniz0229 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:00:
Een pand huren
Allemaal risicos die een brouwer zelf ook loopt waarbij een slijter het risico van niet verkopen nog kan verdelen over zijn aanbod.
Maar de term winst was inderdaad niet correct, het gaat om marge. Ik zou verwachten dat er ook nog tussenhandel is die ook nog een deel aan kosten/winst pakt.

De enige reden waarom de brouwer minder pakt is omdat slijters gewoon een andere kiezen als je te veel wilt. Voor jou tien anderen en je kunt niet zonder verkooppunten.

Je moet je gaan onderscheiden inderdaad. De lokale brouwer hier heeft dat aardig voor elkaar, maar twee anderen niet echt en die blijven dan ook klein en zullen het vast zwaar hebben.
Dan moet je inderdaad aardig volume gaan draaien anders haal je die investering er nooit uit. Pas dan wordt het goedkoper dan huurbrouwen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Laatst online: 11:04
Zit ik gisteravond de laatste paar reacties te lezen, waaronder die van @AngelDust, komt m’n zwager binnen zetten met een Diggelfjoer.
Die was toevallig ergens in Friesland (we wonen in omgeving Rotterdam) en zag dit biertje liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34TZ1TCEN0huPzNxacptfKqAMIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3PQSVcMVbPu9C5VP2aKgpQU.jpg?f=fotoalbum_large

Precies het juiste biertje om je dorst te lessen na een middagje ramen zemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

OutSIdeR schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:23:
Zit ik gisteravond de laatste paar reacties te lezen, waaronder die van @AngelDust, komt m’n zwager binnen zetten met een Diggelfjoer.
Die was toevallig ergens in Friesland (we wonen in omgeving Rotterdam) en zag dit biertje liggen.
[Afbeelding]

Precies het juiste biertje om je dorst te lessen na een middagje ramen zemen :+
Tsjoch! Hoop dat die gesmaakt heeft! :)

Weet je ook wat het betekend? ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Laatst online: 11:04
AngelDust schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:57:
[...]

Tsjoch! Hoop dat die gesmaakt heeft! :)
Smaakte heerlijk. Echt een perfect biertje voor op een zonnige dag.
AngelDust schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:57:
[...]

Weet je ook wat het betekend? ;)
Ik gok op…, voor de allerliefste? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

OutSIdeR schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:32:
[...]

Smaakte heerlijk. Echt een perfect biertje voor op een zonnige dag.

[...]

Ik gok op…, voor de allerliefste? :+
Klopt, was ook niet al te ingewikkeld ;)

Etiket gemaakt voor vaderdag, op verzoek van een klant, maar doet het daar buiten ook erg goed :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
Poah was een goeie dag zaterdag in Rha bij de BCBF 2023 (Bronckhorster Craft Beer Festival 2023).
Eerste uurtjes lekker rustig aan gedaan met mooie IPA's. Vooral de Lime Blocks van Blech.Brut beviel erg goed.
Later op de middag begonnen aan de zwaardere jongens, er was erg veel lekker BA spul te vinden.
De avond geëindigd met de BA Beastly Barley Wine van DOT Brew á 17.8%. Zo lekker, maar erg zwaar na zo'n dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
plofkip schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:47:
Poah was een goeie dag zaterdag in Rha bij de BCBF 2023 (Bronckhorster Craft Beer Festival 2023).
Eerste uurtjes lekker rustig aan gedaan met mooie IPA's. Vooral de Lime Blocks van Blech.Brut beviel erg goed.
Later op de middag begonnen aan de zwaardere jongens, er was erg veel lekker BA spul te vinden.
De avond geëindigd met de BA Beastly Barley Wine van DOT Brew á 17.8%. Zo lekker, maar erg zwaar na zo'n dag.
Dus de dag erna deed je je naam eer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:52
Zeker een mooie dag, wel een beetje warm. Maar erg gezellig

Die van DOT kwam zelfs met een half proefglaasje wel binnen. Mijn topper was batch 42 van Bronckhorster, hun BBC Quadrupel op rode wijnvaten. Hiervan hadden ze alvast 50 liter uit de vaten gehaald om te proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AoD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 22:08

AoD

Klinkt goed, die Blech.Brut, heb laatst de Green Stripes (Black IPA) gehad en die vond ik erg lekker. Heb de Orange Stripes nog staan. Al zou ik een Triple IPA van 9.5% niet rustig aan noemen ;) Ik ga er ook eens naar op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Brinkiewestland schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Zeker een mooie dag, wel een beetje warm. Maar erg gezellig

Die van DOT kwam zelfs met een half proefglaasje wel binnen. Mijn topper was batch 42 van Bronckhorster, hun BBC Quadrupel op rode wijnvaten. Hiervan hadden ze alvast 50 liter uit de vaten gehaald om te proeven.
Ja die BCBF special was dat toch? Nummer 7 op het A4tje bij de bar? Die smaakte mij ook erg goed (2 keer gehaald :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 20:30

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Heeft iemand interesse in het overnemen van 3 stuks blik van afgebeeld biertje?
5 per stuk of 15 totaal (waren 5,99 elk)

Ik vind het helemaal niks namelijk en het is zonde om weg te gooien

Stuur maar een pb bij interesse, postcodegebied 13xx!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/749WffTqozX2Tf3_EbMcPjNcMoc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BbWJfzDqf5MGmv60pXbFWatY.png?f=fotoalbum_large

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Glorificationer426 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:19:
Heeft iemand interesse in het overnemen van 3 stuks blik van afgebeeld biertje?
5 per stuk of 15 totaal (waren 5,99 elk)

Ik vind het helemaal niks namelijk en het is zonde om weg te gooien

Stuur maar een pb bij interesse, postcodegebied 13xx!

[Afbeelding]
Brrrr... brown ale.. ook niet mijn ding :X

Bier fan Fryske grûn!

Pagina: 1 ... 144 ... 195 Laatste