Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 140 ... 192 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:47
-Jaap-io schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:54:
[...]

Ik ben al aan hobby matig aan het brouwen (zie sig), maar naar mijn idee zijn er inmiddels wel genoeg craft brouwerijen, dus daar doe ik het niet voor.
Het lijkt mij leuk om naast mijn reguliere (IT) werk iets te gaan doen met mijn hobby. Ik denk dan meer aan b.v. proeverijen of een pairing maken voor een restaurant, dus meer als sommelier.
Niet om van te leven, maar gewoon een beetje bijklussen 8)
Klinkt goed!

Wat ik zo gezien heb van de Stibon is dat er zeker genoeg verdieping wordt geboden. En dat is slechts de 1e cursus. Dus mocht je verder willen gaan naar de andere niveaus dan wordt het alleen maar beter.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1T9SZ8SWRV2vmpJMTJerJqG7g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2Dt5GCGN8VD4cZprRiNhAbK.jpg?f=fotoalbum_large

Even paar biertjes gekocht bij drankgigant tijdens Pasen oOo :9B

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 08:30
RedPixel schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:01:
[Afbeelding]

Even paar biertjes gekocht bij drankgigant tijdens Pasen oOo :9B
Hier waren er helaas ineens een hoop uitverkocht. Terwijl er op de site stond dat ze een dag later geleverd konden worden.

Het volgende ontbreekt en verwachten we binnen 1 of 2 weken weer binnen waarna de nalevering zal worden verzonden.

1x Thiolizer DDH NEDIPA
1x Walhalla Nisaba West Coast IPA
1x Kompaan Frut Fellas Quave Gast
1x Arpus QDH Nectaron x Citra x Enigma TIPA
1x Arpus 5 Year Anniversary Imperial Stout
1x Arpus TDH Citra Crryo x Mosaic Crya Dipa
1x Arpus Mango x Vanilla Sour Session
1x Arpus TDH Nectaron x Nelson x Enigma x Vic Secret Dipa
1x Frontaal Double Juice Punh
1x Frontaal x Firandries Chocolates Talking Heads Sour
1x Dutch IPA Bittersweet /Victory
1x Dutch IPA Bitter Balance Westcoast IPA
1x De Moesrsleutel Wanna Taste My Yule Log
1x De Moersleutel Mosaic x 7 Hazy IPA
1x LErvig Paragon Barrel Aged Barley Wine 2021

Vol typos ook. Drankgigant is een stuk kleiner dan ik dacht. :+

Overigens vind ik het verder uiteraard geen probleem. Altijd leuk om over een paar weken ineens bier (en waarschijnlijk gruwelijk verse IPA's) te krijgen. En ik heb genoeg op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
Lennnn schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:36:
[...]

Hier waren er helaas ineens een hoop uitverkocht. Terwijl er op de site stond dat ze een dag later geleverd konden worden.

Het volgende ontbreekt en verwachten we binnen 1 of 2 weken weer binnen waarna de nalevering zal worden verzonden.

1x Thiolizer DDH NEDIPA

Overigens vind ik het verder uiteraard geen probleem. Altijd leuk om over een paar weken ineens bier (en waarschijnlijk gruwelijk verse IPA's) te krijgen. En ik heb genoeg op voorraad.
Ja hier ook, maar dan worden ze niet eens geleverd:

Bedankt voor uw bestelling. We hebben deze reeds verzonden, maar uw
order was ten tijde van verzenden helaas niet compleet. Het volgende ontbreekt door de lange levertijd en wordt gecrediteerd:

1x Rott. Barley Wine
1x Arpus QDH Nectaron X Citra Cryo x Enigma TIPA 44cl
1x Jopen Triple to the Tropics NEIPA 33cl
1x Kees Show me the Honey Barley Wine 33cl
1x Kees Barrel Project White Wine 2022 Barley Wine 33cl
1x Kees Caramel Fudge Stout Bourbon Balrrel 2022 33cl
1x De Moersleutel Black Forest Fruit Pie Sour 44cl
1x Moersleutel Motor Oil RIS 44cl

Oh well, dan maar een paar minder :P

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Heb dat vrijwel altijd bij drank gigant. Voorraad info klopt weinig van. Afhandeling met klantenservice is niet erg goed aangezien er constant iemand anders op de mails reageert en ze niet echt terug lijken te lezen. Blijkt ook regelmatig iets voor hun niet meer leverbaar te zijn waardoor het ook niet of maar deels nageleverd kan worden, en zo ben je aardig wat heen en weer gepingpong met mails verder. Redelijk assortiment en prijzen, maar altijd wel wat frustraties rondom de bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:36

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Vorig jaar heb ik bij Drankgigant bij een kortingsactie flink wat proberen te bestellen, 200+ euro. Bij het afrekenen kreeg ik toen een obscure error. Paar keer geprobeerd, maar het bleef fout gaan. Daar zit je dan met je winkelmandje vol met zorgvuldig uitgezochte biertjes. Ik heb toen gemailed met de klantenservice, nooit ook maar één reactie gekregen. Nou ja, dan niet. Mij zijn ze daar als klant wel kwijt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04 20:11

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Lennnn schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:36:
[...]

1x Thiolizer DDH NEDIPA

Ben wel benieuwd in hoeverre ze alles na kunnen gaan leveren, zie er toch ook zeker een aantal "One Off's" tussen staan waarvan ik benieuwd ben of hun groothandel die nog in voorraad heeft.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 10:14

paularts

Paulux !!!!!!

DeFeCt schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:09:
[...]

Deel je het antwoord? Ben wel benieuwd. Hier trouwens ook in maart 44,- en april 45,-
Antwoord Moersleutel

Beste xxxxxxxxxx,

Dankjewel voor jouw mail.

Excuus, daar is iets fout gegaan!

Wij hebben meerdere vergelijkbare vragen ontvangen en zijn er direct ingedoken. Helaas was het een technische fout rondom het nieuwe Guild systeem. Die is inmiddels verholpen, zodat dit niet meer gebeurt.
Het bedrag dat nu bij je geïncasseerd is, was inderdaad dubbel en wordt meteen naar je geretourneerd.

De eerstvolgende automatische incasso zal eind mei plaatsvinden en is voor de Box van juni.

Excuses voor het ongemak en alvast heel veel plezier met de Guild Box van eind april!

Cheers,
xxxxxxxxxxx

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 14:10

DeFeCt

je wéét toch

paularts schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:48:
[...]

Antwoord Moersleutel

Beste xxxxxxxxxx,

Dankjewel voor jouw mail.

Excuus, daar is iets fout gegaan!

Wij hebben meerdere vergelijkbare vragen ontvangen en zijn er direct ingedoken. Helaas was het een technische fout rondom het nieuwe Guild systeem. Die is inmiddels verholpen, zodat dit niet meer gebeurt.
Het bedrag dat nu bij je geïncasseerd is, was inderdaad dubbel en wordt meteen naar je geretourneerd.

De eerstvolgende automatische incasso zal eind mei plaatsvinden en is voor de Box van juni.

Excuses voor het ongemak en alvast heel veel plezier met de Guild Box van eind april!

Cheers,
xxxxxxxxxxx
Maar was het bij jou een dubbel incasso of was het dat je van 44,- naar 45,- bent gegaan zonder enige vorm van communciatie?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts

paularts

Paulux !!!!!!

DeFeCt schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:23:
[...]

Maar was het bij jou een dubbel incasso of was het dat je van 44,- naar 45,- bent gegaan zonder enige vorm van communciatie?
Beide

(ik heb 2 maandelijks) dus normaal 88Euro, nu dus en extra keer 90euro
terwijl vorige maand gewoon de 88 was afgeschreven

ik verwacht dus dat er een verhoging aan komt (45 pm of 90 p2m) als het nieuwe systeem in werking treed

[ Voor 12% gewijzigd door paularts op 13-04-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 14:10

DeFeCt

je wéét toch

paularts schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:28:
[...]

Beide

ik verwacht dus dat er een verhoging aan komt (45 pm of 90 p2m) als het nieuwe systeem in werking treed
Ah ik betaal per maand, vorige maand 44,- deze maand 45,-

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:02
paularts schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:28:
[...]

Beide

Bij mij 2 februari de vorige keer en nu 90 euro, dus volgens mij klopt dat dan wel. Er is 4x afgeschreven en dit zou mijn 4e box worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 19:32
Hmm, bij mij is zo te zien ook 90 euro extra afgeschreven.

Ik heb 3 boxen ontvangen en 5x betaald.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-04 18:52
Vandaag bij I Mastri del Lago geweest.
Voor die tijd even de openingstijden gecheckt, half 2 zouden ze weer open gaan. Volgens de website was er ook een "proeflokaal".
Kwam daar netjes 13:32 aan, niemand te bekennen.. had geen haast dus alvast een plekje gezocht op de stoelen buiten. 15-20 min kwam er iemand lang, ik vermoed iemand die werkte in het naburige pand. Ze begon gelijk te bellen en 5 min later stond er een Italiaanse dame op de stoep die vroeg of ik kwam voor de winkel/brouwerij.
Begon gelijk heftig te vertellen terwijl ik mee mocht naar de hal waar er gebrouwd werd. Interessant aangezien ik niet vaak een kleinere brouwerij van binnen heb gezien. Zag er erg netjes en professioneel uit. Vertelde dat ze eigenlijk pas sinds 2020/2021 bestaan, de eigenaar brouwt echter al wel 15 jaar.

Uiteraard moest er ook geproefd worden, ik kreeg deze pilsener in de hand.
Genesi by I Mastri del Lago on Untappd https://untp.beer/353vn
Smaakte verrassend goed! Tijdens de (korte) toer had ze al verteld dat de brewmaster een voorkeur had voor de Tsjechisch oorsprong van pils.
Goed uur later stond ik weer buiten, gratis pilsje + bier opener rijker en heb ik nog 6 biertjes meegenomen om op een later moment te proeven. Voornamelijk licht in alcohol, want ze gaf aan dat ze liever hebben dat iemand nóg een biertje kan pakken. Vind dat wel een mooie redenatie, terwijl ik zelf normaal van de zwaardere bieren ben :9B

Nu zit ik aan deze, wederom verrast door de kwaliteit!
Caparbia by I Mastri del Lago on Untappd https://untp.beer/N50Dn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQJzfqdRJ-alNCFg5xhdxnV8Gs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Pk8ZNZNZ7ogcTEvH8MAEL0m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:18
Vandaag op een bierfestival in Uden beland. Church of beers, georganiseerd door de plaatselijke bierwinkel House of Beers. Heel toepasselijk in een kerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RskNxIl6dkaqZs72_4Jac-Cuz1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rw4AAF9LYsAIYJ1mLEiS8eM7.jpg?f=fotoalbum_large

Erg leuk en gezellig, Ten Men en Didko uit Oekraïne en Maltgarden uit Polen. Voor de rest is ook Van Moll en Frontaal van de partij en nog flinke keuze aan flessen/blikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 13:08
Larick schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:25:
[...]

Hangt er een beetje vanaf waar je hotel zit en hoeveel je wilt lopen/taxi/metro.

Boston: trillium, Night shift (brouwerij + pub food), Tip Tap room.

NY: Brooklyn nabij union st/4th ave veel brouwerijen: Finback, Wild East, Threes. Brooklyn Carrol Gardens: 1e Other Half locatie, Bar Great Harry. Nabij Times Square; Haymaker, OH Rockefeller, Hell’s Kitchen heeft ook wat craft + food barren. Nabij Bowery: Fools Gold, Proletariat, The Grand Delancey. Meeste restaurants hebben sowieso wel een aardige taplijst met locale brouwerijen.
Gister hij OH geweest, man wat een gruwelijke IPAs vers van de tap. Voor de sfeer hoef je daar echter niet te zijn. In Hells Kitchen ook bij As Is en Lilly’s geweest, ook leuke tentjes.

Vandaag eens in Brooklyn kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:48
Mesque schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:38:
[...]

Gister hij OH geweest, man wat een gruwelijke IPAs vers van de tap. Voor de sfeer hoef je daar echter niet te zijn. In Hells Kitchen ook bij As Is en Lilly’s geweest, ook leuke tentjes.

Vandaag eens in Brooklyn kijken :)
Als je toch in New York bent kan je ook op jacht naar de Founders badge van untappd (voor zo ver je daar enige waarde aan hecht natuurlijk)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 13:51

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Zo, vandaag een lekker productief dagje gehad. Totaal 4 verschillende barrels afgevuld op fles... ruim 1100 flessen van 75cl door de handen gehad. :)

Volgende week nog een 500 liter barrel legen en misschien nog 2 kleinere, maar die moeten we nog op smaak testen :Y)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:28
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:55:
Mocht het Frontaal verhaal je niet interesseren lees dan vooral over deze post heen.

Ik vind dat ze nu wel een nieuw dieptepunt hebben bereikt en mij bekruipt ook steeds meer het gevoel dat ze een serieuze uitdaging hebben daar.
[Afbeelding]

Het is overduidelijk dat de laatste crowdfunding niet heel succesvol is aangezien ze, na het verschuiven van de sluitingsdatum, nog amper wat binnen gehaald hebben.
Nu doen ze dus een oproep om voor een paar blikjes Juice Punch met een briljant plan te komen om 1,4mil binnen te halen 8)7
Dan ben je toch wel diep gezonken imo.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05 12:48
Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:52
Moet ik snel nog wat Frontaal spul in gaan slaan bij de lokale leverancier of heeft het nog geen haast? O-)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Thalaron schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:50:
Moet ik snel nog wat Frontaal spul in gaan slaan bij de lokale leverancier of heeft het nog geen haast? O-)
Bewaar je geld maar voor mijn BA bieren :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 23:44

link_mario

Ofwa?

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Dat is wel redelijk dramatisch..... vaak zie je juist bij introductie van dit soort verhandelbaarheid dat de koers gesteund wordt.

Dit is ook wel aardig om te lezen: https://www.quotenet.nl/z...ook-whiskey-en-rum-maken/

Zelfs met 9,2mio aan "gratis" geld is de conclusie dat ze er hard aan moeten trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Houd er rekening mee dat de meeste investeerders € 50,- per aandeel hebben betaald en dat hun geld al tijden vast zit. Dat de waarde nu iets onder de 50 piek ligt was dus eigenlijk wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 23:44

link_mario

Ofwa?

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:35:
[...]

Houd er rekening mee dat de meeste investeerders € 50,- per aandeel hebben betaald en dat hun geld al tijden vast zit. Dat de waarde nu iets onder de 50 piek ligt was dus eigenlijk wel te verwachten.
Zeker, ben er zelf een van!

En om eerlijk te zijn: heb geen intentie om te verkopen. Indertijd ingestapt omdat ik Frontaal graag wou steunen, wetende dat ik op termijn mijn geld kwijt zou kunnen raken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CirclDigital
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:35:
[...]

Dat was inderdaad eerder het geval, alleen de letterlijke tekst uit de laatste prospectus;

De waarde van Frontaal Holding B.V. in zijn huidige vorm is 60 miljoen.
In deze campagne geven we minimaal 33.333 (3,98% van het totaal) tot
maximaal 53.333 (6,24% van het totaal) nieuwe certificaten van aandelen
uit. De waarde van Frontaal Holding B.V. neemt daarmee toe tot 62,5
miljoen of 64 miljoen, afhankelijk van het aantal nieuw uit te geven
certificaten. De waarde van één certificaat is vastgesteld op € 75,-.

Dan is €38 of €44 best een harde afwaardering in een paar weken......de laatste "investeerders" hebben dan wel heel erg veel betaald voor weinig.

[ Voor 6% gewijzigd door CirclDigital op 18-04-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:23
AngelDust schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:04:
[...]

Bewaar je geld maar voor mijn BA bieren :P
Welke mogen dit zijn als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:02
CirclDigital schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:38:
[...]

Dat was inderdaad eerder het geval, alleen de letterlijke tekst uit de laatste prospectus;

De waarde van Frontaal Holding B.V. in zijn huidige vorm is 60 miljoen.
In deze campagne geven we minimaal 33.333 (3,98% van het totaal) tot
maximaal 53.333 (6,24% van het totaal) nieuwe certificaten van aandelen
uit. De waarde van Frontaal Holding B.V. neemt daarmee toe tot 62,5
miljoen of 64 miljoen, afhankelijk van het aantal nieuw uit te geven
certificaten. De waarde van één certificaat is vastgesteld op € 75,-.

Dan is €38 of €44 best een harde afwaardering in een paar weken......de laatste "investeerders" hebben dan wel heel erg veel betaald voor weinig.
Er is geen enkel nieuw bier aan de webshop toegevoegd deze maand dus gok dat ze nog met andere dingen bezig zijn of de webshop nog moeten aanvullen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Dinjesk schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:34:
[...]

Welke mogen dit zijn als ik vragen mag?
Ik kan/ga er nog niet teveel over loslaten.. ;)

In elk geval zijn er 2 BA Quad, 2 BA Stout, 2 BA van reeds uitgebrachte bieren en mogelijk 2 BA Herfstbok :)
En alles op verschillende vaten.

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:23
AngelDust schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:43:
[...]

Ik kan/ga er nog niet teveel over loslaten.. ;)

In elk geval zijn er 2 BA Quad, 2 BA Stout, 2 BA van reeds uitgebrachte bieren en mogelijk 2 BA Herfstbok :)
En alles op verschillende vaten.
Ben heel benieuwd. Deze wel allemaal te bestellen op een site of alleen lokaal?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:27

Quad

Doof

Hier ook wel belang voor een kleine bestelling. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:17
Vul voor mij ook maar een doosje met alle BA bieren :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

De bieren zitten nu net op fles.. voor ze klaar zijn voor transport e.d. zijn we 2-4 week verder. En dan moeten we kijken wanneer ze geschikt zijn om te verkopen.

In principe hebben we zelf geen webshop, een aantal van onze klanten wel.. ;) Maar als er meerdere mensen met interesse zijn ben ik ook altijd bereid om ergens centraal wat af te spreken/af te leveren.

Stuur maar een DM en dan maak ik tzt wel even een groep aan :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 14:31
AngelDust schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:09:
De bieren zitten nu net op fles.. voor ze klaar zijn voor transport e.d. zijn we 2-4 week verder. En dan moeten we kijken wanneer ze geschikt zijn om te verkopen.

In principe hebben we zelf geen webshop, een aantal van onze klanten wel.. ;) Maar als er meerdere mensen met interesse zijn ben ik ook altijd bereid om ergens centraal wat af te spreken/af te leveren.

Leuk om te zijn dat er tweakers ook serieuzer brouwen en zelfs commercieel gaan, en dan ook nog eens een lading BA bieren uitbrengen. Brouw je thuis of huurbrouw je de bieren?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Deezers schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:40:
[...]
Er is geen enkel nieuw bier aan de webshop toegevoegd deze maand dus gok dat ze nog met andere dingen bezig zijn of de webshop nog moeten aanvullen ;)
Ze zijn volgens mij de hele productie aan het verhuizen van de Faam naar de nieuwe locatie. En dat zal vast niet zonder de nodige opstartproblemen gaan. Veel nieuw bier zal denk ik even moeten wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

frankv120 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:23:
[...]

Leuk om te zijn dat er tweakers ook serieuzer brouwen en zelfs commercieel gaan, en dan ook nog eens een lading BA bieren uitbrengen. Brouw je thuis of huurbrouw je de bieren?
We zijn inmiddels al een 6 jaar commercieel bezig, daarvoor hebben we thuis gebrouwen op kleine schaal. Verhaal staat wel op de website ;)

We huurbrouwen onze bieren, het is echt een uit de hand gelopen hobby namelijk :X :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 14:31
AngelDust schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:12:
[...]

We zijn inmiddels al een 6 jaar commercieel bezig, daarvoor hebben we thuis gebrouwen op kleine schaal. Verhaal staat wel op de website ;)

We huurbrouwen onze bieren, het is echt een uit de hand gelopen hobby namelijk :X :P
Net even bekeken en de foto's van het thuis brouwen zien er erg vergelijkbaar met hoe het er bij ons maandelijks al jaren aan toe gaat, alleen moeten wij de stap naar commercieel nog maken.

Momenteel zijn we een aantal recepten aan het ontwikkelen die we ooit commercieel willen uitbrengen, maar dat blijft momenteel nog een verre droom. O-)

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 13:12
Afgelopen weekend was ik in Ieper, België. Ik ben daar even via Westvleteren gereden, om lege kratjes terug te brengen.
Uiteraard ertegenover in "in de vrede" gelunched en biertje besteld. Het viel me op dat we nu een flesje geserveerd kregen. Ik meen me te herinneren dat het bier daar in het verleden op de tap zat. Weten jullie of dit in de afgelopen jaren is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-05 15:21
Het kan nog lager
Members only:

Met deze prijs zit ik er wellicht aan te denken juist te investeren. Mijn geld zit al praktisch gezien 3 jaar vast, :9

Even serieus, zelf 3 van de afgelopen 4 ingelegd met geld van ome duo onder t mom "ik moet het geld toch terugbetalen". Als de certificaten waardevast waren gebleken de afgelopen dag dan had ik mijn oorspronkelijke inleg eruit gehaald. Nu is het zo'n beetje hetzelfde waard als mijn inleg dus ik laat het staan.

Mijn inleg moet ik namelijk toch terugstorten aan Duo, dus in mijn optiek verlies ik niks onder de streep.

Wellicht begint deze discussie wel offtopic te gaan dus;

Nog een paar weekjes en dan Budapest Beer Week! Komen leuke brouwerijen. Wie gaan er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Raymond schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:15:
Afgelopen weekend was ik in Ieper, België. Ik ben daar even via Westvleteren gereden, om lege kratjes terug te brengen.
Uiteraard ertegenover in "in de vrede" gelunched en biertje besteld. Het viel me op dat we nu een flesje geserveerd kregen. Ik meen me te herinneren dat het bier daar in het verleden op de tap zat. Weten jullie of dit in de afgelopen jaren is veranderd?
Ze doen al jaren aan flessen..... ik herken het tap verhaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59
Raymond schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:15:
volgens mij nooit op tap geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 13:12
Raar, in het verleden kreeg ik er iig geen flesje bij. Misschien heb ik toen zelf maar verzonnen dat het op tap zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts

paularts

Paulux !!!!!!

Wat ik van the Guild ontving,
zoals al gespeculeerd
Hoi XXXXXXX,

Er zijn enkele wijzigingen in jouw Guild abonnement.

Dit komt doordat wij zijn gewijzigd van subscriptie-systeem en er in Nederland nu een statiegeldwet is ingevoerd.

Dit moet je weten:

Vanaf heden doen wij de incasso vanuit de naam Moersleutel, zo kun je de betaling makkelijker terugvinden.
We incasseren nu alle 2-maandelijks abonnementen aan het einde van de oneven maanden, zodat iedereen voorafgaand betaald. Wellicht betaalde jij jouw 2-maandelijks abonnementen in een even maand (achteraf verzending of ontvangst van de Guild box), dit is dan nu gewijzigd.
Sinds 1 april geldt er in Nederland de nieuwe statiegeldwet op blik en zijn wij verplicht om €0,15 per blik statiegeld door te rekenen. Dit resulteert in de verhoging van 2 euro op de kosten voor een Guild box, welke je natuurlijk retour krijgt bij inlevering van de blikken. Een maandabonnement is nu €45 en een twee-maandelijks abonnement nu €90. Doordat er handmatige wijzigingen zijn geweest hebben sommige Guild members het geluk gehad dat zij deze ene keer nog de oude prijs hebben betaald.
Wij hopen snel live te zijn met de nieuwe website met daarin het Guild portal. Hierin kun je jouw adres en betaling wijzigen, alsmede facturen en de verzendplanning inzien.
Door deze veranderingen is onze klantenservice iets drukker dan normaal. Wij doen ons uiterste best om iedereen binnen een week te beantwoorden.

Wij houden je op de hoogte wanneer er meer nieuws is.

Alvast veel plezier met jouw Guild Box die je binnenkort ontvangt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ivo001
militairtje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:23:
[...]

Nog een paar weekjes en dan Budapest Beer Week! Komen leuke brouwerijen. Wie gaan er nog meer?
Ik ga ook naar BPBW! Maar over anderhalve week eerst Beer Geek Madness in Wroclaw, Polen O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7T6UqL7BpznXQUaMgMsf1TfmVEg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EKxeg8tvuGpg9OjEJjXutNOA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door ivo001 op 19-04-2023 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:17
AngelDust schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:09:

Toevallig een klant in Twente? :P
Anders bestel ik ze gerust bij één van je klanten. Weer goed voor jullie relatie onderling ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Saitek schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:24:
[...]

Toevallig een klant in Twente? :P
Anders bestel ik ze gerust bij één van je klanten. Weer goed voor jullie relatie onderling ook
Geen idee of Pakhuis Twente ze gaat krijgen... vast wel :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abesch
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-03 22:31
paularts schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:35:
Wat ik van the Guild ontving,
zoals al gespeculeerd

[...]
Het klopt natuurlijk niet dat we hier eerst over moeten speculeren. Had ze ook heel wat vragen gescheeld. Daarnaast stiekem wel benieuwd hoeveel blikken met statiegeldlogo in de volgende box zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
€2/0,15=13,3

Dus ik verwacht 13+1 fles en wellicht iets extra’s (ivm laatst een mail met de vraag wat mijn kledingmaat is/ of ik al een The Guild glas heb).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
ivo001 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:39:
[...]

Ik ga ook naar BPBW! Maar over anderhalve week eerst Beer Geek Madness in Wroclaw, Polen O+

[Afbeelding]
Wat een geweldige line-up. Is dit de eerste keer dat je gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abesch
  • Laatst online: 17-03 22:31
Thalaron schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:03:
€2/0,15=13,3

Dus ik verwacht 13+1 fles en wellicht iets extra’s (ivm laatst een mail met de vraag wat mijn kledingmaat is/ of ik al een The Guild glas heb).
Er zullen vast ook wat blikken bij zitten die voor 1 april zijn geproduceerd, maar we merken het snel genoeg.
Ook wel vrij amateuristisch dat mensen op basis van geluk nog de oude prijs betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-05 23:33
[...]

[Afbeelding]
Ik ben hier vorig jaar geweest, heel gaaf! De hele Poolse lineup en mooie internationale brouwerijen en alles lekker ruim opgezet. Dit jaar viel het samen met Tallinn Craft Beer Weekend, maar hoop volgend jaar weer te gaan! Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10
Abesch schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:21:
[...]

Er zullen vast ook wat blikken bij zitten die voor 1 april zijn geproduceerd, maar we merken het snel genoeg.
Ook wel vrij amateuristisch dat mensen op basis van geluk nog de oude prijs betalen.
Soms is het goedkoper om het simpeler te houden en het verlies te accepteren dan jezelf tot een complexere uitvoering te dwingen. Penny wise, pound foolish zeggen ze ook wel eens.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 19:37
Iemand onlangs nog bij de caigny geweest? Nog altijd scherpe prijzen? Moet er nog een keertje heen, maar het is ook wel eventjes rijden. Als de prijzen vergelijkbaar zijn met 10% korting gemiddelde webshop, dan is het de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-05 14:52
Recent is misschien het verkeerde woord maar een paar maanden geleden hadden ze nog steeds fantastische prijzen. Ik zie niet in waarom dit nu anders zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Hiru op 21-04-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Ook in BE heeft de inflatie op de bierprijzen toegeslagen maar het is er nog steeds vriendelijk geprijsd.

[ Voor 9% gewijzigd door CirclDigital op 21-04-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:59

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[...]

[Afbeelding]
Staat ook nog op de lijst. En ben ook nog nooit in Polen geweest. Volgend jaar misschien eens doen.
BPBW sla ik dit jaar over. Maar als ik die line-up zie... Poeh! Hun beste tot nu toe.
Dit jaar ga ik voor het eerst naar MBCC in Kopenhagen, en ik pak daar zo goed als de hele week mee.
Het kost wat. maar ik wilde hier echt graag naar toe. Volgend jaar maar eens in Polen kijken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:32
Ik ben er afgelopen weekend geweest, het is nog steeds alsof je in een snoepwinkel bent waar alles heel goedkoop is. Het verschilt overigens nog wel per bier; de lervig rackhouse was niet per se goedkoop, en een deel van de bieren was ongeveer even duur als met de mooie korting bij drankgigant laatst. Maar silver series voor €6,50, grote flessen 3 fonteinen voor een tientje, BA nogne ø voor 5-7 euro, brewski barleywines en dipa's voor €3 en basqueland ipa's voor €4 maakten het een heel fijn uitstapje :)
Uiteindelijk vertrokken met 20 bieren, waaronder een zooi cellar en silver series en de andere bieren die ik hierboven noemde, voor €86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb net Rochefort Tripel Extra gekocht. Er zitten best wel vlokken in, kom ik nu thuis achter. Hoort dat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GY47ZaiXA_3s4fttnZwQcAd6mtI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pl5fQ12a5uLCkJ5a6SySa9Np.jpg?f=fotoalbum_large

Cheers. De 'oneindig' houdbare Ijsbock (ja, dat staat echt op de tht sticker achterop)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
Amanoo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:08:
Ik heb net Rochefort Tripel Extra gekocht. Er zitten best wel vlokken in, kom ik nu thuis achter. Hoort dat?
Rustig uitschenken en drap op de bodem laten.

Het kan voorkomen en je kunt het ook best opdrinken (extra eiwitten). Het ziet er vooral smerig uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcmpLEBBXq_oG07QR16H9COSCpU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LzoryOIM29qJIxu4C16bYntS.jpg?f=fotoalbum_tile

Categorie balen als het glas leeg is.
Heerlijk rum BA biertje, niet zo sterk aanwezig als bijvoorbeeld Bronckhorster veelal heeft, maar goed te proeven.

Ik ben nu al benieuwd naar de quadrupel en de RIS. :9

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Lennnn schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:06:
[...]

Wat een geweldige line-up. Is dit de eerste keer dat je gaat?
Wordt de 1e keer inderdaad! Heel benieuwd. Als het goed is wordt vandaag de taplijst bekend gemaakt.
Panzer Dean schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:19:
[...]

Ik ben hier vorig jaar geweest, heel gaaf! De hele Poolse lineup en mooie internationale brouwerijen en alles lekker ruim opgezet. Dit jaar viel het samen met Tallinn Craft Beer Weekend, maar hoop volgend jaar weer te gaan! Veel plezier!
Die in Talinn zou ik ook graag een keer heen gaan, misschien volgend jaar. Kon geen goedkope vluchten gevonden krijgen naar Talinn.

[ Voor 46% gewijzigd door ivo001 op 24-04-2023 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

AngelDust schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:49:
Zo, vandaag een lekker productief dagje gehad. Totaal 4 verschillende barrels afgevuld op fles... ruim 1100 flessen van 75cl door de handen gehad. :)

Volgende week nog een 500 liter barrel legen en misschien nog 2 kleinere, maar die moeten we nog op smaak testen :Y)
En gister de 500 liter barrel geleegd, met totaal een dikke 620 flessen á 75cl :)

De andere 2 barrels hebben we helaas leeggedumpt -O- Bieren waren echt niet goed op smaak en waren het niet waard om te verkopen -O-

Dus nu hebben we 8 lege tonnen in de opslag.... nog hobbybrouwers die willen barrel agen of iemand die een regenton nodig heeft? :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
AngelDust schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:19:
[...]

En gister de 500 liter barrel geleegd, met totaal een dikke 620 flessen á 75cl :)

De andere 2 barrels hebben we helaas leeggedumpt -O- Bieren waren echt niet goed op smaak en waren het niet waard om te verkopen -O-

Dus nu hebben we 8 lege tonnen in de opslag.... nog hobbybrouwers die willen barrel agen of iemand die een regenton nodig heeft? :P
De resterende 35 liter van dat vat gelijk opgedronken? ;)

Wel zonde dat je weer een batch hebt moeten weg gooien, verduidelijkt gelijk ook waarom barrel aged bier een duur experiment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

ivo001 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:33:
[...]

De resterende 35 liter van dat vat gelijk opgedronken? ;)
Het RVS drukvat waar vanuit de bottelmachine gevoed wordt, is conisch van onderen om te fungeren als eerste filter (troep zakt naar de bodem) en aangezien de aansluiting niet onderaan het vat zit, blijft er altijd bier achter in het vat ;)

Tevens zul je nooit exact 500 liter in de barrel hebben en ook daar wil je niet de troep van de bodem zuigen/hem helemaal droog zuigen ;)
Wel zonde dat je weer een batch hebt moeten weg gooien, verduidelijkt gelijk ook waarom barrel aged bier een duur experiment is.
Gelukkis het geen weer ;) Dit is in al onze jaren de eerste batch die we afkeuren. Gelukkig.. maar zonde is het wel... jongbier+vat+al geprinte etikatten moeten we afschrijven -O-

[ Voor 28% gewijzigd door AngelDust op 25-04-2023 10:50 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 10:28
Ik dacht ook laatst gelezen te hebben dat jullie een aantal batches hebben moeten weggooien omdat de kwaliteit niet goed was @AngelDust. Was dan misschien iemand anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

JanW schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:01:
Ik dacht ook laatst gelezen te hebben dat jullie een aantal batches hebben moeten weggooien omdat de kwaliteit niet goed was @AngelDust. Was dan misschien iemand anders.
Ik heb wel eerder aangegeven dat we er over zaten te dubben.. en gister daadwerkelijk besloten om ze weg te gooien.. denk dat daar mss de onduidelijkheid ontstaan is :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
Zo, box van de Moersleutel is binnen. Geinige extra erbij maar vooral; volle doos! 16(!) stuks :)

Op de Adventkalender na is dit mijn dikste box tot heden (lid sinds Indulgence 8 ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Laatst online: 17-04 16:05
Mijn Moersleutel box komt vanmiddag ook, benieuwd!

Vorige week bij de Plus in Leende geweest, was redelijk in de buurt dus beetje voor om moeten rijden.
Aanbod is inderdaad niet meer van wat ik op eerdere foto's heb gezien. Aardig, niet meer dan dat. Ook geen aanbiedingen bak meer.
Omdat ik er toch was, toch maar een Lervig Rackhouse Tiramisu meegenomen. Zou deze normaalgesproken niet zo snel kopen voor die prijs, maar heel af en toe mag je een uitzondering maken...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AoD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 20:16

AoD

De Moersleutel Guild box is binnen en zit weer vol lekkers! Persoonlijk vind ik het ook erg fijn dat er wat IPAs inzitten (past wat beter bij de lente imho), al kan er bij de huidige buitentemperatuur ook prima zo'n verwarmende stout worden gedronken :9B

spoiler: Voor wie nieuwsgierig is naar de inhoud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzahxFF9lqwhs7XKhtZpo0bFVrw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUWApS6MaUHOfCxgW3shAwnt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tu-Hs1x6u0u5gvkwIF1HvRSvn4Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KViIIT0sYDL9dmSICaBuFLzD.jpg?f=user_large

Verleden weekend de 'Lervig - Off the rack Australian dark rum 2021' van het vat in Aken (Hopfen & Malz).
Lekker

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Today is a good day!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ew1geeBEpbPcKA7pwsaCTwvx-Sw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sA1Mu4NNgQuQ2cIzQX5X5Qj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6V7w6wtAGqSMIPSHjiJG1Ogs74=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWhK0i3TUjCTgvhBPofLdVwX.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
WillyWilly schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:08:
[Afbeelding]

Verleden weekend de 'Lervig - Off the rack Australian dark rum 2021' van het vat in Aken (Hopfen & Malz).
Lekker
Die had ik toevallig gisteravond opengetrokken na mijn late dienst. Ja subtiel op maandag is anders maar hey! Hij was zéér lekker inderdaad!! IMHO de beste van de serie die ik tot heden heb mogen dringen :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:04
Of een slechte dag voor de portemonnee, net hoe je het bekijkt 🤔

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Louwke schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:42:
[...]

Of een slechte dag voor de portemonnee, net hoe je het bekijkt 🤔
Als je samen een mooie bestelling plaatst valt de schade wel mee. The Guild is in januari al afgeschreven voor het hele jaar dus die pijn is al achter de rug :9B
Ik heb alleen nog wat mooie Blackout BA biertjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-05 17:07
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:04:
[...]
Ik heb alleen nog wat mooie Blackout BA biertjes over.
Als je ze toch over hebt... Heb eventueel wel interesse om wat van je over te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Foutje.

[ Voor 95% gewijzigd door Kapitein Merijn op 26-04-2023 17:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:32
Ik ben wel eens kritisch geweest op de inhoud van de guild box, maar nummer 12 voelt bijna alsof we teveel hebben gekregen haha. 16 bier waarvan 3 BA's en 1 freeze-distilled is echt absurd :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

Klippy

Still Game

Het wordt weer langzaam IPA tijd :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pxg3liJICqhYvMXdWe9suXzEo50=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E98t133EcfMXczkRMfeRwpbc.jpg?f=user_large

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ivo001
Eerste dag van Beer Geek Madness in Polen was gaaf. 24 bieren gedronken en er zat heel veel moois tussen. Heb 5* gegeven aan de Marveloso V07 van Commonwealth. Eervolle vermeldingen met 4,75 voor de 3 Sons Brewing Family Select, Track Brewing BA Language Barrier, Cydr Chylizcki Lodowy 2018 en de Magic Road Ice Perfect Breakfast BGM 2023.

Voelde hem in de avond wel behoorlijk, maar nu weer klaar voor de 2e avond :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:11
Vanavond eens een flesje Chimay BA opengetrokken welke ik al een tijdje had liggen. Erg lekker. :9B
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mKoYtVlN7Kof2uec5Qqk4Dhdk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkPDX8LIWtYnT8x2BNpHT6Ad.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtZHqT8_huLSGRRgjqX-wrUS5gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5RUoBADujBmS0bnS2EngWpw.jpg?f=fotoalbum_large
Van dit soort bieren kan ik echt wel genieten. Lichte bourbon, veel chocolade en naar mate het opwarmt steeds een beetje meer rokerig. Categorie balen dat je maar 1 blikje van hebt meegenomen. 4.75/5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIbzQuDiP0L6HvkGI-45Abi17PM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FE2sqcHZ6cV791QhtMi9i6B7.jpg?f=fotoalbum_large
Zag deze liggen vanwege de naam (doh), is lekker maar vooral veel quadruple en weinig Infused wijn. Desondanks wel lekker! 3.75/5.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Voor de bierliefhebbers, iets om rekening mee te houden als je het kunt plannen maar de 24 uurs van Maastricht komen er weer aan, do/vrij/za 22/23/24 juni presenteren meer dan 80 brouwerijen hun speciaalbieren. Op donderdag alleen Limburgse en Belgische bieren.

Altijd leuk en gezellig en goed met het OV te doen. Vanaf Maastricht centraal loop je er in 15 minuutjes naartoe.

Meer info hier: https://pint-limburg.nl/debrouwerijen/

discogs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thalaron
Ik dacht… subtiel is het beide niet en dus een heel passende combinatie;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CV1ttTCFNGtuiulK_FNsPvgx3yE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqXp1sWaLwRqfgCfjENEtHRu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWxn5m7cfGb9mJ7pcMBqoTRtIsE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4n93K1Uoz3a7ihrcEwTzlB9o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

Klippy

Still Game

Gefeliciteerd @Thalaron. Maar hoe is de Fifth Dimension? Ik wilde hem een keer bestellen, maar beetje duur, jij hebt hem vast goedkoper.

In de categorie freeze distilled heb ik gisteren deze eens open gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCZiitTD2nrcqVtIL0l6NMhM7ms=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWDTjBpshIQjRJa0zcxeQg6Z.jpg?f=fotoalbum_medium

Voor de mensen die het niet kennen
Gulpener Wintervrund is, na vries-destillatie, gelagerd in de wijnvaten waar St. Martinus haar Cabernet Cantor en Cabernet Cortis in gelagerd heeft. Door deze unieke combinatie van bier, wijn en houtlagering is een sublieme en complexe bier-wijn blend ontstaan, waar zowel bierbrouwer als wijnmaker enorm door verrast zijn.
Ik vond het best geslaagd. De 12% proef je niet, licht, zacht. Niet persé mijn favoriete bierstijl, maar wel interessant, eens wat anders, dus ik ben er toch wel enthousiast over, 4/5. En ik vind het leuk dat het allemaal lokaal gemaakt is, zowel het bier als de wijn binnen 15 van mijn woonplaats. Denk dat ik ook nog wel de 2022 editie haal.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@Klippy het was een fijne (zware) Freeze Distilled. Score 4.25/5 IMHO.

Ik heb een abonnement Guild Box bij de Moersleutel dus wat prijs/kwaliteit was deze prima :)

De lokale supermarkt heeft al tijden geen budget bak o.i.d. meer neergezet dus tsja. Hoewel ze daar nog altijd goedkoper zijn dan veelal online betaal ik ook gewoon de normale prijzen tegenwoordig. Jammer maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:27
Thalaron schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:31:
De lokale supermarkt heeft al tijden geen budget bak o.i.d. meer neergezet dus tsja. Hoewel ze daar nog altijd goedkoper zijn dan veelal online betaal ik ook gewoon de normale prijzen tegenwoordig. Jammer maar helaas.
Zou het kunnen dat dit komt doordat ze te vaak stunten met meer dan 25% korting en ze hiervoor op de vingers zijn getikt? :P

Waarom rijd je trouwens niet een keer naar de Caigny? Of de Bierschuur (kleiner assortiment wel)? Als je uit Brabant komt is dat zo af en toe wel te doen toch. Al ligt de Caigny wel bij Roosendaal over de grens.
Aanbod daar vind ik goed, echter hele exclusieve / Amerikaanse bieren moet je er niet verwachten. Maar goed, die vind ik zelf in de regel toch veel te duur en bijvoorbeeld de silver series van Pühaste zijn vaak net zo lekker (zo niet beter) imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@remzor zou kunnen, maar ik vermoed dat men gewoon minder lomp is gaan inkopen waardoor het assortiment wat minder snel uit de rekken groeit en het hierdoor niet meer nodig is. Of dat er teveel verlies op zat o.i.d.

Ze adverteerde er verder ook niet mee. Ik kwam er gewoon veel te vaak..

Hoewel slechter voor de portemonnee, is dit wel beter voor de lijn overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 12:52
Heeft er niemand ervaring met de Foxwild biertjes van Peter Gillis?

Er zijn vijf verschillende bieren: De Foxwilde Witte, een tropische IPA, een zoete zomerse Blonde, een krachtige kruidige Tripel en een donkere stevige Barley. Je wordt er net als Peter foxwild van!

Klinkt standaard, maar prima imho :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiiUFXs-cxS0xDA-_I4krHoUGLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPRiV0c8SuG6OxeE75IS4JTR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

DedSec85 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:40:

Er zijn vijf verschillende bieren: De Foxwilde Witte, een tropische IPA, een zoete zomerse Blonde, een krachtige kruidige Tripel en een donkere stevige Barley. Je wordt er net als Peter foxwild van!

[Afbeelding]
Zijn gebrouwen bij Guilty Monkey, dus zou toch wel iets van kwaliteit moeten zijn...

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

DedSec85 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:40:

[Afbeelding]
Check ook vooral de reviews van de Tripel Aap en René le Tripel, in basis volgens mij allemaal hetzelfde bier.

Persoonlijk vond ik het prima rechttoe, rechtaan bieren, zonder poespas, maar zou ik er niet voor omrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 19:37
AngelDust schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:05:
[...]

Zijn gebrouwen bij Guilty Monkey, dus zou toch wel iets van kwaliteit moeten zijn...
Meen dat het nagenoeg dezelfde biertjes zijn met een ander etiket.. Zelfde als die van Rene Le blanc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

brukskeluuk schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:26:
[...]

Meen dat het nagenoeg dezelfde biertjes zijn met een ander etiket.. Zelfde als die van Rene Le blanc.
Etikettenbier.. lijkt me ook niet dat Peterke er geld in had gestoken om eigen recepten te (laten) ontwikkelen ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Vandaag een leuke Marktplaats deal gevonden voor €10,- IMHO;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iZsQ84RCHCln9_o-t5vrZDQbWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27fFLyevhvHlOHcP7ISAr6bd.jpg?f=fotoalbum_large

De enige uit de Proeftuin serie die mij tot heden aanspreekt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Jos Oostendorp voorspelde het al, maar voor m'n gevoel gaat het nu wel erg hard ineens, teleurstelling voor (het Horeca gedeelte van) Two Chefs en De Vlijt (Veluwse Schavuyt, red.), Eanske en KraftBier die in korte tijd omvallen. Klaarblijkelijk m'n lever toch niet voldoende belast =(.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:05
Ik was vandaag weer eens bij de bekende Plus “van” @Thalaron. Minder assortiment dan de laatste keer dat ik er was en inderdaad geen budget bak. Heb ook niet zo heel veel meegenomen dit keer. Wel o.a. deze 2. De quad is kennelijk van de winkel eigenaar zelf? De Lervig moet nog open:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMT4QehlTePTWyaRI4pxMSf8GOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OiKFLxL2Qyf6XJckcqPR8BAC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbajWxSnjZvdSUY9LN8WlB7pZt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YR72erKRICiBH05ow7RW2jAx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@Martijn1990 door de regen gelopen met die Lervig? Of heb je hem in de vriezer laten vallen?

Tip; Dergelijke stouts niet te koud drinken (of anders op temperatuur laten komen) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Martijn1990 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:15:
Ik was vandaag weer eens bij de bekende Plus “van” @Thalaron. Minder assortiment dan de laatste keer dat ik er was en inderdaad geen budget bak. Heb ook niet zo heel veel meegenomen dit keer. Wel o.a. deze 2. De quad is kennelijk van de winkel eigenaar zelf? De Lervig moet nog open:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Lervig is echt waanzinnig. Heb ik 5/5 gegeven onlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 02:54
Niemand MBCC geweest? was een mooi weekend :)
Pagina: 1 ... 140 ... 192 Laatste