Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 139 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QF6DGjKXh8ZZ82cnXrK-AR_9YOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsYdJmgO6ENF0g9kHhCfSPJL.jpg?f=fotoalbum_large

1000!

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:51
Gefeliciteerd! Officieel biersnob :P :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
gustaveau schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:25:
Vanavond ga ik beginnen met de 1e les van STIBON BIERAMBASSADEUR 1 UTRECHT
https://stibon.nl/stibon-bierambassadeur-1-utrecht/

Ik ben heel benieuwd naar de komende weken!
Afgelopen dinsdag heb ik de tweede les gehad, het onderwerp was de grondstoffen die in bier gebruikt worden.
Erg leerzaam wederom, en heeft echt mijn ogen geopend wat de invloed van de verschillende soorten en vooral bewerkingen van mout kan hebben op de smaak en kleur van het bier.
Daarnaast is ook besproken wat de ontwikkelingen van hop zoal zijn over de wereld, en hoe dit dan ook impact kan hebben op de smaak. Er zitten nog heel veel meer smaken aan te komen, de komende jaren.....

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:13
Ik had al een tijdje niks meer bij onze Poolse vrienden besteld dus afgelopen week maar weer eens een doosje bij elkaar geklikt.
Toch weer een mooi muurtje geworden met voornamelijk halve liters voor € 111,-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KP_BaN8bLr_CF6lYe2HGrZOcRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxWyRasfGqjHhDcOS68hRlgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Mocht het Frontaal verhaal je niet interesseren lees dan vooral over deze post heen.

Ik vind dat ze nu wel een nieuw dieptepunt hebben bereikt en mij bekruipt ook steeds meer het gevoel dat ze een serieuze uitdaging hebben daar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjyuvTknjE0druFFLOjIRw8D2hc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l7wfqePxKLVp1MEYGxHlNBRb.png?f=fotoalbum_large

Het is overduidelijk dat de laatste crowdfunding niet heel succesvol is aangezien ze, na het verschuiven van de sluitingsdatum, nog amper wat binnen gehaald hebben.
Nu doen ze dus een oproep om voor een paar blikjes Juice Punch met een briljant plan te komen om 1,4mil binnen te halen 8)7
Dan ben je toch wel diep gezonken imo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:58
Gratis bierpakketje als je met een 'gouden' idee aan komt zetten (en ze aan duizenden extra euro's aan omzet gaat helpen), moet echt niet gekker worden. WTF :F .

Je zou het haast als een 1 april grap bestempelen, maar je weet gewoon dat dit de trieste waarheid is.

[ Voor 24% gewijzigd door AntraXxX op 31-03-2023 15:04 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Het is echt te bizar voor woorden geworden.... eerst staat er begin deze week een oproep voor vrijwilligers om een hele dag te komen werken voor een paar blikjes bier en een t-shirt. En nu gewoon nog een keer zoiets.

Past wel helemaal in de lijn om ook je personeel tegen minimumloon te laten werken en niet eens iets als een aandelenregeling aan te bieden. Alle opbrengst is hier alleen voor Bassie (of Roel).

Maar zolang ze idioten kunnen vinden....

[ Voor 31% gewijzigd door CirclDigital op 01-04-2023 12:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

#boycotfrontaal

:P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:01
Zomaar weer eens een wat zwaardere rakker open getrokken. De Sjaak, lekker biertje moet ik zeggen, chocolade, bourbon, vanille erg lekker biertje! Begin weer wat makkelijker de zwaardere weg te drinken. Hoewel het dan echt 1 per avond is en sinds 19 zit ik hem al te drinken, nog een 1/3 te gaan 8)7
Man dat chronisch slaap tekort doet wel wat met je. Zal blij zan als meneer de nachten door gaat slapen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89qXtOfypnyjCI7wBxp-aQEPJ9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEShmI8rvYVoezEwbfbiGXxb.jpg?f=fotoalbum_large

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13
Louwke schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:04:
Zomaar weer eens een wat zwaardere rakker open getrokken. De Sjaak, lekker biertje moet ik zeggen, chocolade, bourbon, vanille erg lekker biertje! Begin weer wat makkelijker de zwaardere weg te drinken. Hoewel het dan echt 1 per avond is en sinds 19 zit ik hem al te drinken, nog een 1/3 te gaan 8)7
Man dat chronisch slaap tekort doet wel wat met je. Zal blij zan als meneer de nachten door gaat slapen :+
[Afbeelding]
die tijd komt vanzelf weer 😄
hier zijn ze nu 7 & 4 en ben ik vanavond bezig met deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffmRvuTqig4K11FXM0C8DG-ULV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mtOr9pwY5b9TJO0K5rJfv0l.jpg?f=fotoalbum_large 8)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Ik had nog cadeaubonnen liggen van een speciaalzaak hier in het dorp, nooit eerder geweest. Hebben niet veel keuze want gericht op wijn en wiskey.

Wel wat leuks kunnen halen en begonnen met de Arpus vanilla X maple IS.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtqsNCxv7lQdZy3KLNpd9JVfTAI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJoV7sM6iGhCRYVFYu0omeKF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IW0vJbJOSRjy10BXGvIdIE1F9L8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5060Zj9juT3BmYp7qLRFqVQA.jpg?f=fotoalbum_tile

Binnenkort maar even wat halen bij de Biertonne in Rijssen, heb daar ook nog wat tegoed staan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saitek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlbkM573Q26_q4uov2_CS7x3-Ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJ0DKLSuJ2sKH9T3KemudaR0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_YVV3uwfXEn7D4yISJEkGDjpy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0AqutiuIzmvq5y4riNOo60R.jpg?f=fotoalbum_large

Merk dat ik gestopt ben met allerlei verschillende IPA's te kopen en eigenlijk alleen nog zware klappers haal :P. Scheelt ook gelijk in het aantal verschillende bieren op een avond al zal het in de zomer wel weer terugdraaien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BB2PkGP0vglrDWBH7cMw0EgBDg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8iktFNlGKB28Riuh4fjepbV.jpg?f=fotoalbum_tile

Gelijk even de andere Arpus erbij gepakt. Compleet andere categorie. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

AntraXxX schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:03:
Gratis bierpakketje als je met een 'gouden' idee aan komt zetten (en ze aan duizenden extra euro's aan omzet gaat helpen), moet echt niet gekker worden. WTF :F .

Je zou het haast als een 1 april grap bestempelen, maar je weet gewoon dat dit de trieste waarheid is.
yup, doet me ook een beetje denken aan de brouw recepten wedsrijden van Brand vroeger (nu Russisch Heineken) - kon je wel 1000 EUR winnen, pakken zij je recept voor de winst.
Kansloos.

Dat gezegd hebbende, de La Trappe Traditionair smaakte me goed, anders dan ik verwacht had. Anders als in verrassend mild, smaakvol maar niet iets wat ik per sé nog eens koop.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:52
Gisteren weer sinds lange tijd een smoked beer gehad (Jopen, Witte Rook). Smaakte prima!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Jaap-io
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ix64TqpjLy5dwjnNELB2ias5nQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GRPkYCsFy9bsDpoEyzRaUBUy.jpg?f=user_large
Cheers!
Nog mede tweakers hier vandaag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:13
Heerlijk zo buiten in het zonnetje. Lekkere IPA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAL0nTu_QlTLGQ6CsI8-Qz9WjiA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SeMCENNmjNlqjIiH7IYciCdL.jpg?f=fotoalbum_large

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:02
-Jaap-io schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:26:
[Afbeelding]
Cheers!
Gisteren geweest :) Erg leuk! Cheers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
DCNY schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:44:
[...]

Gisteren geweest :) Erg leuk! Cheers!
We waren met het gezin gegaan en was inderdaad erg leuk, relaxte sfeer, voldoende ruimte, prima biertjes en ook voor de kids van alles te doen 🙂

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:07
Vandaag op een bierfestival in Beuningen geweest, was de eerste keer dat het georganiseerd werd.
Echt heel erg leuk, lekker simpel, meerdere lokale brouwerijen en ook voor een schappelijke prijs. 2,50 per muntje en alle bieren waren gewoon 1 muntje. Zo kan het dus ook, ik moet zeggen dat ik hier meer plezier uit haal dan festivals met (extreem) exclusieve bieren en bijbehorende prijzen.

Kleine impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeKPvMYxX0AXV2Wwn5q7SGx8H2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6F2CojUPIPztbe090f1rrJHn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Rx6TVTodEw1bvdD3rIt_kLtamc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/st0FF9JJW4TkQRkgSZvGIATM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCMPL5lNmy7NgJMkhsm2Fp94n5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2CUiF1AA5AqngNPKZ6MErV7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Faeshaas op 02-04-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ziet er uit als een prima festival met lokale pinten. Prima dus :)

* Boudewijn heeft een zootje barrel project 2022s van Kees gekocht. Volgens mij de laatste, sauternes , cognac en islay lagering.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Vandaag de Guild box opgezegd. Moet zeggen dacht altijd te duur, maar stiekem beviel het erg goed. Maar ja mijn voorraad werd elke maand groter en groter op het moment. Iets met maar 1 tot 2 max biertjes op het moment 🙃
Ook al beviel het goed vind ik het ook leuk andere brouwers te drinken. Zag regelmatig leuke dingen voorbij komen bij mijn lokale bier winkel, maar ja dan kijk je weer naar je voorraad en denkt ik sla over.
Al met al een beetje pijn in mijn hart, maar wel een beter idee zo. Wie weet later weer eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Faeshaas schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:30:
Vandaag op een bierfestival in Beuningen geweest, was de eerste keer dat het georganiseerd werd.
Echt heel erg leuk, lekker simpel, meerdere lokale brouwerijen en ook voor een schappelijke prijs. 2,50 per muntje en alle bieren waren gewoon 1 muntje. Zo kan het dus ook, ik moet zeggen dat ik hier meer plezier uit haal dan festivals met (extreem) exclusieve bieren en bijbehorende prijzen.

Kleine impressie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het ziet er ook zeer gezellig uit!
Vandaag een BnB geboekt om te overnachten na Hop in het slot. Bij het zien van je fotos kijk ik daar nog meer naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:11
Louwke schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:20:
Vandaag de Guild box opgezegd. Moet zeggen dacht altijd te duur, maar stiekem beviel het erg goed. Maar ja mijn voorraad werd elke maand groter en groter op het moment. Iets met maar 1 tot 2 max biertjes op het moment 🙃
Ook al beviel het goed vind ik het ook leuk andere brouwers te drinken. Zag regelmatig leuke dingen voorbij komen bij mijn lokale bier winkel, maar ja dan kijk je weer naar je voorraad en denkt ik sla over.
Al met al een beetje pijn in mijn hart, maar wel een beter idee zo. Wie weet later weer eens doen
Vandaag een mail voorbij zien komen waarbij men de verwachtingen voor de aankomende box hoog heeft gelegd. Niet beter een box later opzeggen? ;)

‘We're almost back but are waiting on some last technical issues to be fixed. Meanwhile we're preparing the Guild Box of the end of April, and it's going to be amazing!’

Anyways… ik houd de box aan. Voornamelijk omdat de lokale leveranciers tegenwoordig weinig aanbod van De Moersleutel hebben… juist vanwege de Guild waardoor veel afnemers uit het verleden geen interesse meer hebben. Als dit niet speelde zou ik het vermoedelijk ook hebben opgezegd zodat ik zelf kan kiezen (lees; geen of minder IPA spul).

Ach ja, 1 keer per maand met vrijwel niets dat ik niet lust is ook wel makkelijk natuurlijk.

En nu hoop ik nog eventjes dat dit een 1 april grap zal blijken (of het er als extra blik inzit… Alcoholvrij hoeft van mij geen weg te vinden naar de box in ieder geval);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JviDhpUNjiACG8TCBhr7OOUUTOg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n8GVdK0fBxUqZvwixgPjcisR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Thalaron op 02-04-2023 20:49 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb hem ook opgezegd, precies dezelfde reden. Altijd erg onder de indruk van de smaken en creativiteit, maar de voorraad stapelt zich op. Heb er moeite mee om door de weeks 440 ml van 12% weg te tikken. En dan gaat het maar langzaam. Misschien dat ik me weer aanmeld als het op is straks.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:52
-Jaap-io schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:26:
[Afbeelding]
Cheers!
Ja was er gisteren. Leuk festival en ook leuk neergezet qua tentjes.
Voldoende keuze qua bieren en eten zat ook wel snor. Ook wel fijn dat de meeste bieren ook 1 muntje waren (In tegenstelling tot Leidsch Bierfestival). Denk wel dat ik volgend jaar ook ernaar toe ga, want voor 1 dag stond er net teveel wat ik nog wilde drinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faeshaas
Kapitein Merijn schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:29:
[...]

Het ziet er ook zeer gezellig uit!
Vandaag een BnB geboekt om te overnachten na Hop in het slot. Bij het zien van je fotos kijk ik daar nog meer naar uit.
Net even gekeken, maar ik schrik toch wel van de prijzen daar... 18 euro voor een ticket (alleen een proefglas incl?) en 15e om te parkeren?

Ik ga binnenkort hier in de buurt naar een festival waar een ticket 10e kost (incl glas) en vind het niet erg om wat uit te geven aan leuke festivals. Maar als ik dan kijk naar vanmiddag, waar lokale brouwerijen echt hun bier aanprijzen, dat is hoe ik het liever zie. Ja het is minder exclusief en extreem maar wel heel toegankelijk en ik heb er niet minder plezier aan gehad. Uiteindelijk 20 euro uitgeven en niks tekort gekomen 👍

Edit: vraagje voor bv Hop in t slot(maar ook andere festivals) heb je altijd een ticket nodig om binnen te komen? Als je bv iemand mee hebt die niet drinkt, moet die ook een ticket hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Faeshaas op 02-04-2023 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Iemand de Tarwebock van de Hertog Jan proeftuin al geproefd?
Kreeg het van de week binnen, binnenkort het eerste kruikje maar eens soldaat maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_BIxFOzYArdYi4HhVqSNpfSGIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfb0bFGNxhrwEdtGKx8uCCD0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Faeshaas schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:03:
[...]

Edit: vraagje voor bv Hop in t slot(maar ook andere festivals) heb je altijd een ticket nodig om binnen te komen? Als je bv iemand mee hebt die niet drinkt, moet die ook een ticket hebben?
Ga daar maar van uit. Een festival is meer dan alleen toegang. En het lijkt mij onmogelijk te handhaven wie gratis toegang gebruikt en vervolgens gaat drinken :P.

De brouwers wil je niet lastig vallen met die controles. Dan komen ze het jaar erop niet terug.

Lijkt me niet meer dan redelijk om een ticket te kopen, of je wel of geen gebruik maakt van de brouwerijen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Thalaron schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:46:
[...]

Vandaag een mail voorbij zien komen waarbij men de verwachtingen voor de aankomende box hoog heeft gelegd. Niet beter een box later opzeggen? ;)

‘We're almost back but are waiting on some last technical issues to be fixed. Meanwhile we're preparing the Guild Box of the end of April, and it's going to be amazing!’

Anyways… ik houd de box aan. Voornamelijk omdat de lokale leveranciers tegenwoordig weinig aanbod van De Moersleutel hebben… juist vanwege de Guild waardoor veel afnemers uit het verleden geen interesse meer hebben. Als dit niet speelde zou ik het vermoedelijk ook hebben opgezegd zodat ik zelf kan kiezen (lees; geen of minder IPA spul).

Ach ja, 1 keer per maand met vrijwel niets dat ik niet lust is ook wel makkelijk natuurlijk.

En nu hoop ik nog eventjes dat dit een 1 april grap zal blijken (of het er als extra blik inzit… Alcoholvrij hoeft van mij geen weg te vinden naar de box in ieder geval);
[Afbeelding]
Tja die April box krijg ik als het goed is nog. Heb 4 boxen betaald, 1 voor de adventkalender, de advent en de 1e van dit jaar. Dus als het goed is krijg ik deze nog, dat was het plan ook namelijk.

En die 0,0 lijkt me een 1 April grap, geen idee of je uberhaupt dat kunt agen op barrels. Alcohol percentage lijkt me daar te laag voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:24
Saitek schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:01:
[...]

Ga daar maar van uit. Een festival is meer dan alleen toegang. En het lijkt mij onmogelijk te handhaven wie gratis toegang gebruikt en vervolgens gaat drinken :P.

De brouwers wil je niet lastig vallen met die controles. Dan komen ze het jaar erop niet terug.

Lijkt me niet meer dan redelijk om een ticket te kopen, of je wel of geen gebruik maakt van de brouwerijen
Meeste festivals waar ik ben geweest kon je gewoon doorlopen. Ticket had je wel nodig als je bier wilde aangezien je anders geen glas had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Lennnn schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:03:
[...]

Meeste festivals waar ik ben geweest kon je gewoon doorlopen. Ticket had je wel nodig als je bier wilde aangezien je anders geen glas had.
Ah, weer wat nieuws geleerd. Dan kan je mijn reactie vergeten inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hangt toch wel van het festival af hoor. Er zijn ook festivals waar ze het terrein afsluiten en controleren aan de ingang bijvoorbeeld. En aangezien ze het in dit geval over tickets hebben, het een afsluitbaar terrein is en de prijs inderdaad 'redelijk' hoog is verwacht ik niet dat ze iedereen zomaar naar binnen laten komen en hopen dat iedere bierdrinker een glas koopt.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Lennnn schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:03:
[...]

Weet niet welke/wat voor festivals dat zijn dan.. maar alle festivals waar wij tot nu toe gestaan hebben, kom je zonder ticket echt niet binnen hoor...

Tickets zijn namelijk ook om te garanderen dat de mensen op het festival(terrein) 18+ zijn... *iets met overheid en alcohol* :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Faeshaas schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:03:
[...]

Net even gekeken, maar ik schrik toch wel van de prijzen daar... 18 euro voor een ticket (alleen een proefglas incl?) en 15e om te parkeren?
Vorig jaar kreeg je volgens mij 2 muntjes bij het glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

AngelDust schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:28:
[...]

Weet niet welke/wat voor festivals dat zijn dan.. maar alle festivals waar wij tot nu toe gestaan hebben, kom je zonder ticket echt niet binnen hoor...

Tickets zijn namelijk ook om te garanderen dat de mensen op het festival(terrein) 18+ zijn... *iets met overheid en alcohol* :)
Mwa, ook dat komt voor hoor. Zeker als een festival ergens in een paar straten in een dorp of stad staat kan het best dat je echt alleen een glazenkraam een een muntenkassa hebt. Maar dan kosten de glazen ook maar een paar euro :)

Hoe dat met 'overheid en alcohol' zit weet ik niet. Op een terras mogen kinderen ook mee tenslotte. Sommige festivals zeggen inderdaad alleen 18+, maar bijvoorbeeld de Nijmeegse bierfeesten hebben specifiek op hun site staan dat kinderen onder de 12 gratis mee mogen..
https://nijmeegsebierfees...atie/veelgestelde-vragen/

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
AngelDust schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:28:
[...]

De kleinere festivals.

Ik woon in zuidoost Brabant. Bijvoorbeeld Beer & Burgers https://beerburgers.nl/

Die is buiten en je kunt zo het terrein oplopen. Niks mis mee.

Vorig jaar ook naar Markthopper gegaan. Ook daar kon je gewoon naar binnenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Ik begrijp ook best wel als er tickets gekocht moeten worden hoor. Het organiseren van een dergelijk festival brengt natuurlijk de nodige financiele risico's met zich mee. Maar als praktisch voorbeeld, stel ik wil naar Hop in 't Slot en neem mijn vriendin mee die geen moeite heeft om de BOB te zijn. Dan ben je dus al 2x 18,29 + 1x 15,79 kwijt. Dan ben je dus 52 euro kwijt en dan heb je nog niks gedronken.

Het zou dan wellicht eerlijker zijn om onderscheidt te maken tussen de type bezoeker. Ik snap dat het logisch is dat de meeste mensen bier drinken op een bierfestival :D Maar uiteindelijk moet je ook nog naar huis en dan is voor sommige locaties een BOB geen overbodige luxe :P

Maar we dwalen wellicht teveel af :) Ik ben blij dat het bierfestival seizoen weer begonnen is. 15 april staat hier Church of Beers op het programma, is de eerste keer dat dit gehouden wordt in, zoals de naam al doet vermoeden, een kerk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Jaap-io
Afgelopen weekend bij hop on hop off kon je ook gewoon binnen lopen. Voor bier proeven had je het proefglas nodig a 20,- (incl 3muntjes).
Vrouw en kinder hebben niet betaald, maar die compenseren dat met eten en (gewoon) drinken. Er was een speciale bar met 0.0 bieren, wijn, pils en frisdrank wat in plastic bekers geschonken werd daar had je dus geen proefglas nodig.
Kinderen waren zeker welkom, met springkussen en schminken (en gratis ranje!)
Al met al dus de 11,- van het glas meer dan waard!
Overigens al je 1x een glas had, mocht je elke dag terug komen 😉 muntjes waren dan wel 3,- meeste bier was 1muntje. Eten voelde wel wat duurder aan met b.v. 3 muntjes voor een crêpe…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:51
Help! Ik ben in Italië maar daar is t nog niet om over naar huis te schrijven wat betreft "goed" (speciaal) bier. Natuurlijk ook ergens wel logisch als wijnland.
Tot nu toe een beetje goedkope pils en varianten daarop ingeslagen. Dat is allemaal nog niet echt een groot succes. Iemand tips?

Ben met de camper de komende maand(en) onderweg, nu 3-4 weken Italië, daarna Albanië / Kroatië / Slovenië / Oostenrijk / DE en op huis aan NL.
Omrijden voor een brouwerij krijg ik er niet door bij de vrouw en kinderen, moet dus te combineren zijn met een bezienswaardigheid. Tips met welke supermarkt etc worden ook gewaardeerd! Iemand in een vergelijkbare situatie gezeten die raad weet? _/-\o_ :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Purehz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:46:
Help! Ik ben in Italië maar daar is t nog niet om over naar huis te schrijven wat betreft "goed" (speciaal) bier.
Het is er wel, maar inderdaad niet bij een willekeurig restaurant of een gewone supermarkt. Het hangt ook een beetje van de streek af, maar in het noorden is zeker wel iets te vinden. Steden als Milaan en Genua hebben zeker interessante lokale brouwerijen en ook prima bars met een leuke selectie. Ik denk eigenlijk dat je in de meeste steden wel een ‘craft beer’ plek kunt vinden op Google.
Vaak kun je bij zo’n bar ook gewoon flessen kopen. In het noorden heb ik zelfs geregeld in kleinere plaatsen dat soort bars-met-shop gevonden, maar ik weet niet waar jij zit. Italië is groot ;)

Mocht je in die buurt zijn: Toccalmatto heeft een winkel in Fidenza Village, een outlet center bij Parma. Ik vond hun bier een beetje hit-and-miss, maar er zaten zeker leuke experimenten tussen en misschien is zo’n outlet wel iets waar je je vrouw en kinderen mee heen krijgt.. Sowieso vond ik het wel heerlijk Italiaans om een soort merk-food outlet naast het merk-mode outlet te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Aangezien de anonieme tweaker al even stil is heb ik zelf weer eens contact opgenomen met onze Roemeense vrienden.
Ik ben wel fan van Berata en hab al eens eerder een flinke bestelling gedaan. Ik ben nu met mijn drinking buddies weer een mooie bestelling aan het plaatsen die naar verwachting over 2 weken arriveert.
Als je benieuwd bent naar de mogelijkheden bij Bereta stuur me dan gerust een dm :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Help! Ik ben in Italië maar daar is t nog niet om over naar huis te schrijven wat betreft "goed" (speciaal) bier. Natuurlijk ook ergens wel logisch als wijnland.
Tot nu toe een beetje goedkope pils en varianten daarop ingeslagen. Dat is allemaal nog niet echt een groot succes. Iemand tips?

Ben met de camper de komende maand(en) onderweg, nu 3-4 weken Italië, daarna Albanië / Kroatië / Slovenië / Oostenrijk / DE en op huis aan NL.
Omrijden voor een brouwerij krijg ik er niet door bij de vrouw en kinderen, moet dus te combineren zijn met een bezienswaardigheid. Tips met welke supermarkt etc worden ook gewaardeerd! Iemand in een vergelijkbare situatie gezeten die raad weet? _/-\o_ :?
Ritual Lab! O+

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn

Je kunt ook vaak redelijk goed speciaalbier in de kleinere koffie barretjes vinden die ook lokale spullen verkopen. Dan hebben ze wijn, olijfolie en wat speciaalbier.

Dan kom je bij bier van dit soort brouwers:
EDIT Brewing on Untappd https://untp.beer/BzdWP
The Wall on Untappd https://untp.beer/x8JOb

Niks mis mee.

Als je in wat grotere malls bent hebben ze ook soms speciaalbier in de supermarkt. Bijvoorbeeld bij it's market italmark.
En met speciaalbier in de supermarkt bedoel ik dat ze speciaalbier van de tap hebben en Italiaanse snacks. Midden in de supermarkt staat er dan een barretje met wat tafels en stoelen. Fijn concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Hertog schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:47:
[...]

Het is er wel, maar inderdaad niet bij een willekeurig restaurant of een gewone supermarkt. Het hangt ook een beetje van de streek af, maar in het noorden is zeker wel iets te vinden. Steden als Milaan en Genua hebben zeker interessante lokale brouwerijen en ook prima bars met een leuke selectie. Ik denk eigenlijk dat je in de meeste steden wel een ‘craft beer’ plek kunt vinden op Google.
Vaak kun je bij zo’n bar ook gewoon flessen kopen. In het noorden heb ik zelfs geregeld in kleinere plaatsen dat soort bars-met-shop gevonden, maar ik weet niet waar jij zit. Italië is groot ;)

Mocht je in die buurt zijn: Toccalmatto heeft een winkel in Fidenza Village, een outlet center bij Parma. Ik vond hun bier een beetje hit-and-miss, maar er zaten zeker leuke experimenten tussen en misschien is zo’n outlet wel iets waar je je vrouw en kinderen mee heen krijgt.. Sowieso vond ik het wel heerlijk Italiaans om een soort merk-food outlet naast het merk-mode outlet te hebben ;)
Bedankt, zal daar eens langsgaan. Ben over een maandje in Parma. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Fijn Pasen alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkLwoqIpSWZC_i6bpyYBNtIppD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJKHzBqNdbbTv4ZEQVZKvwMB.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJZk203zKzAFDcs_Lqc-URPsvo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3mlxAtTDjhwOThacvkKu5G5.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds 2 weken weer in NL.
Toch geweldig dat je dit bij een lokale AH gewoon in het schap vind.

En sinds wanneer zit moersleutel bij AH in het assortiment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

AH heeft maar 2 of 3 smaken van Moersleutel. Wel deze week tm maandag 25% korting.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Hertog schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:47:
[...]

Mocht je in die buurt zijn: Toccalmatto heeft een winkel in Fidenza Village, een outlet center bij Parma.
Bedankt voor de info!
Momenteel zitten we bij Lago Maggiore, toevallig een brouwerijtje gevonden op 4-5km afstand. Deze week maar eens heel wandelen.

Gaan komende weken richting Bari dus langs Parma moeten we maar eens kijken of dat gaat lukken (y)
Lennnn schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:01:
[...]
En met speciaalbier in de supermarkt bedoel ik dat ze speciaalbier van de tap hebben en Italiaanse snacks. Midden in de supermarkt staat er dan een barretje met wat tafels en stoelen. Fijn concept.
Klinkt inderdaad als een goed concept, wel wat beter dan die koffieautomaat bij de supermarkt in NL. Wij zijn helaas veel aan het rijden dus vanuit dat oogpunt wat lastiger (camperreis en ik rij alleen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Laatst online: 14-09 21:56
Purehz schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:20:
[...]

Bedankt voor de info!
Momenteel zitten we bij Lago Maggiore, toevallig een brouwerijtje gevonden op 4-5km afstand. Deze week maar eens heel wandelen.

Gaan komende weken richting Bari dus langs Parma moeten we maar eens kijken of dat gaat lukken (y)

[...]

Klinkt inderdaad als een goed concept, wel wat beter dan die koffieautomaat bij de supermarkt in NL. Wij zijn helaas veel aan het rijden dus vanuit dat oogpunt wat lastiger (camperreis en ik rij alleen).
Afgelopen jaar bij lago Mergozzo geweest. Daar ben jij al voorbij volgens mij. Maar dan is dit tentje een tip: Birreria Freelance
https://maps.app.goo.gl/1HHGMvyyo3AzDv4n9?g_st=ic

Heeft speciaalbier uit allerlei landen: Italiaans, maar bijvoorbeeld ook Puhaste. En het is er ook nog leuk zitten. Misschien wat voor de terugweg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AoD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-08 09:32

AoD

Zoals gezegd kun je het tegenwoordig zeker vinden in Italië! Ik heb ooit een craft beer tour in Rome cadeau gekregen van m'n vriendin, echt fantastisch! Zelfs food pairings met bier kunnen tegenwoordig in Italië. Maar goed zoeken op iets als 'craft beer' dus. En aangezien je vast niet de grote steden ingaat met de camper, kan het een beetje een uitdaging zijn ;)
Ben benieuwd wat je zoal gaat tegenkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17
Tha-PC-Legend schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:25:
[...]

Afgelopen jaar bij lago Mergozzo geweest. Daar ben jij al voorbij volgens mij. Maar dan is dit tentje een tip: Birreria Freelance

Heeft speciaalbier uit allerlei landen: Italiaans, maar bijvoorbeeld ook Puhaste. En het is er ook nog leuk zitten. Misschien wat voor de terugweg ;)
Jullie zijn goed bezig, over 3 maanden naa Lago Mergozzo, deze is alvast opgeslagen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16
[...]

Hmm, had ik eerder moeten weten, ben vorig jaar in die hoek van Lago Maggiore geweest incl Lago Mergozzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purehz
[...]

Dat is in de buurt! 6 km vanaf waar wij nu een week verblijven.
coldasice schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 22:38:
[...]

Jullie zijn goed bezig, over 3 maanden naa Lago Mergozzo, deze is alvast opgeslagen... :)
Kun je deze ook opslaan 😁
I Mastri del lago
https://maps.app.goo.gl/jeEgLJwi8DEQfHLj9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:05
Bij drankgigant.nl zijn met de Pasen alle bieren in de aanbieding, hier bv. Moersleutel voor onder de 5 euro. Ook Brouwerij Kees, Frontaal en Jopen hebben flinke kortingen.

https://www.drankgigant.n...order=price&q=Moersleutel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Zo, vandaag ook maar even wat leuks ingeslagen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmSpsR3p2OvDGNcihdnYnsEeNUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbRUdZZrMintDX2gVqLhjpTW.jpg?f=fotoalbum_large

Prijsjes zijn helaas niet meer zo’n feest als voorheen maar dat mag de voorraad niet doen slinken natuurlijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:52
Thalaron schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:41:
Zo, vandaag ook maar even wat leuks ingeslagen :)

[Afbeelding]

Prijsjes zijn helaas niet meer zo’n feest als voorheen maar dat mag de voorraad niet doen slinken natuurlijk :D
Funky Fluid blijft geniaal. En ik ben niet eens zo van de Sours

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7TDk4nQTDYpXFmc_zo21jO-G6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4UN4e8MT8FxehwRDEHPpw1x.jpg?f=fotoalbum_large
Deze gasten hebben zwarte band bierbrouwen, topper weer deze!

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
Nog “eentje” dan :)

Te ere van Bokito zullen we maar zeggen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eksIr87tuHfulD-9xqJEH6JS58M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWHlgAt7cVBumLdDoAnG8pYu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Thalaron schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:47:
Nog “eentje” dan :)

Te ere van Bokito zullen we maar zeggen;
[Afbeelding]
Pittig prijsje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9V_BMaw8G9Cvk0LBagBmKhp64bo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/996nmwTjQCiInNgJx4PsYTG2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcIMv8mVRLtaNAavdO7dS5pyvew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8PnmgzvUpF8T1eShISP3IGB.jpg?f=fotoalbum_tile

Mijn avond wat rustiger laten verlopen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@Quad ik heb voor die fles €10 (of €15) betaald. Heb nog een Dark Star staan. Samen dus voor €25. Dus dat prijsje viel gelukkig wel mee :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Thalaron schreef op zondag 9 april 2023 @ 23:04:
@Quad ik heb voor die fles €10 (of €15) betaald. Heb nog een Dark Star staan. Samen dus voor €25. Dus dat prijsje viel gelukkig wel mee :9B
Dat is niet gek! Zie 'm in de webshops voor 30 euro staan..

Goeie dealer heb je. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Volgende week ben in in NYC en Boston (voor werk - maar ik kan vast en zeker wat vrije tijd inplannen). Ga in Boston sowieso even bij Trillium langs, maar heeft iemand hier toevallig nog andere leuke/goede tips op craft beer gebied?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:53
Heb inmiddels ook aardig de smaak te pakken, van de week weer het een en ander ingeslagen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyE23lN6QVRY9r5fV7wmedPwykk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdSqM0yq1wEeT6ahPndRV00h.jpg?f=fotoalbum_large

Laatst ook 2 donkere biertjes geprobeerd (Pohjala Öö en Van Moll Don Logan) maar die vond ik niet echt lekker. Kan ik er dan vanuit gaan dat een stout/barleywine niet echt mijn ding is..?

Zurige biertjes met rood fruit bevallen wel erg goed, helaas de tropical darkness van Duckpond nog niet te pakken kunnen krijgen (werd me hier een paar weken terug aangeraden).

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
iruy schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:29:
Laatst ook 2 donkere biertjes geprobeerd (Pohjala Öö en Van Moll Don Logan) maar die vond ik niet echt lekker. Kan ik er dan vanuit gaan dat een stout/barleywine niet echt mijn ding is..?
Wellicht als je bepaalde bierstijlen wilt proberen eerst gewoon eens de meer klassieke varianten proberen?

De brouwers die ze al tientallen jaren maken doen dat vaak toch een stuk beter dan al die hippe zooi die er geproduceerd wordt :-). En ze kosten vaak nog een stuk minder ook...

[ Voor 4% gewijzigd door CirclDigital op 10-04-2023 11:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Pohjala timmert al jaren en jaren aan de weg en de öö is relatief strak en gebalanceerd binnen zijn stijl, zeker geen 'hippe zooi'.....

En wat kost ie, 3 euro? Dus dat is ook geen argument.

[ Voor 17% gewijzigd door Dubbeldooier op 10-04-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

CyBeRSPiN schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:12:
Iemand de Tarwebock van de Hertog Jan proeftuin al geproefd?
Kreeg het van de week binnen, binnenkort het eerste kruikje maar eens soldaat maken.
[Afbeelding]
Inmiddels de eerste kruik leeg. Vond deze erg lekker. Bokbier is voor mij vaak een hit or miss, maar deze vond ik goed geslaagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 20:31
Heb inmiddels ook aardig de smaak te pakken, van de week weer het een en ander ingeslagen..

[Afbeelding]

Zurige biertjes met rood fruit bevallen wel erg goed, helaas de tropical darkness van Duckpond nog niet te pakken kunnen krijgen (werd me hier een paar weken terug aangeraden).
Die folkingebrew is echter super lekker. Had er eerst 2... die gingen heel snel weg dus daarna nog 4 na de tijd gekocht (doe ik zelden) :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 18:00
Mesque schreef op maandag 10 april 2023 @ 08:30:
Volgende week ben in in NYC en Boston (voor werk - maar ik kan vast en zeker wat vrije tijd inplannen). Ga in Boston sowieso even bij Trillium langs, maar heeft iemand hier toevallig nog andere leuke/goede tips op craft beer gebied?
Hangt er een beetje vanaf waar je hotel zit en hoeveel je wilt lopen/taxi/metro.

Boston: trillium, Night shift (brouwerij + pub food), Tip Tap room.

NY: Brooklyn nabij union st/4th ave veel brouwerijen: Finback, Wild East, Threes. Brooklyn Carrol Gardens: 1e Other Half locatie, Bar Great Harry. Nabij Times Square; Haymaker, OH Rockefeller, Hell’s Kitchen heeft ook wat craft + food barren. Nabij Bowery: Fools Gold, Proletariat, The Grand Delancey. Meeste restaurants hebben sowieso wel een aardige taplijst met locale brouwerijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CyBeRSPiN schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:02:
[...]

Inmiddels de eerste kruik leeg. Vond deze erg lekker. Bokbier is voor mij vaak een hit or miss, maar deze vond ik goed geslaagd.
En afgezet tegen de prijs? Per kruikje omgerekend iets meer dan €10,50?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Quad schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:08:
[...]

En afgezet tegen de prijs? Per kruikje omgerekend iets meer dan €10,50?
Ook prima, vind het wel een leuke beleving ook. Aan huis bezorgd, vrij exclusief.
Ik zeg mn abonnement nog niet op in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz

Die Pohjala is een Baltic Porter. Toch wat anders dan een stout/barleywine. Die Don Logan is een Barrel Aged op Sherry. Dat is toch een vrij specifieke smaak waar je van moet houden.

Qua Barley Wine is de bekendste Hertog Jan Grand Prestige. Zou daar mee beginnen, dan een Barleywine van Kees of Frontaal Rhodesian. Allebei ook vrij toegankelijk.
Qua stouts zou ik beginnen met Founders, om te kijken of dat wat voor je is.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Thalaron
biermiddag met familie. De reacties waren priceless :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XruZKFF-eqH1m449_juu2M4LmYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IukhdZkANTSieXfxT5zAznhP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
wlchris schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:18:
Bij drankgigant.nl zijn met de Pasen alle bieren in de aanbieding, hier bv. Moersleutel voor onder de 5 euro. Ook Brouwerij Kees, Frontaal en Jopen hebben flinke kortingen.

https://www.drankgigant.n...order=price&q=Moersleutel
Bedankt. Prima prijzen. Een bestelling van een goede 200 Euro geplaatst. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Purehz
@Tha-PC-Legend Bedankt voor de tip!

16 graden in t zonnetje, mooi uitzicht over Lago di Mergozzo en een mooi aanbod van 100 bieren op de kaart👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfcMcraTo2OLdHBj1MejXcT-j3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c324m8w8mHZnJmlvmEHiWyZf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGh7z3kCsHxEuiO2PvM7MmiuJNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvuHAVsgJbtu89fN5RCr8fHn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Purehz op 11-04-2023 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ligt het trouwens aan mij of komen die incassos van The Guild ook steeds vroeger? De box welke begin maart is afgeschreven is er nog niet, maar ik heb toch al een nieuwe afschrijving. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Laatst online: 14-09 21:56
Purehz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:03:
@Tha-PC-Legend Bedankt voor de tip!

16 graden in t zonnetje, mooi uitzicht over Lago di Mergozzo en een mooi aanbod van 100 bieren op de kaart👍
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi man! Krijg er haast heimwee van nu ik deze kiekjes weer zie :) Cheers! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:22
Nitrorcr schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:46:
Ligt het trouwens aan mij of komen die incassos van The Guild ook steeds vroeger? De box welke begin maart is afgeschreven is er nog niet, maar ik heb toch al een nieuwe afschrijving. 8)7
De incasso is juist later dan gebruikelijk, hebben ze ook over gemaild. Je betaalt aan het begin van elke maand. Eind februari heb je de box gekregen die bij de betaling van begin maart hoorde. Nu heb je de eerste helft betaald van de box die eind april komt, begin mei volgt de tweede helft (even ervan uitgaand dat je maandelijks betaalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Benieuwd wat Frontaal gaat doen. 2,8 van de 4 miljoen opgehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Deezers schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:36:
De schulden afbetalen, deze campagne afbetalen en het wisselgeld wat overblijft in de volgende crowdfunding steken waarschijnlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:02
Thalaron schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:45:
biermiddag met familie. De reacties waren priceless :9B

[Afbeelding]
Haha nice! Maar smaakte ie ook n beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Laatst online: 19:36

TMV

Deezers schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:36:
Ik zit steeds meer in dubio met hun beerclub.. Eerst de prijsverhoging, toen de verhoging ivm. statiegeld (die ze mijnsinziens wel hadden kunnen verwerken in die 40 euro na de eerste verhoging) en dan het onwijze spambeleid.. Ik kijk het nog even aan maar als het nog een doos of twee tegenvalt ben ik weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
TMV schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:02:
[...]

Ik zit steeds meer in dubio met hun beerclub.. Eerst de prijsverhoging, toen de verhoging ivm. statiegeld (die ze mijnsinziens wel hadden kunnen verwerken in die 40 euro na de eerste verhoging) en dan het onwijze spambeleid.. Ik kijk het nog even aan maar als het nog een doos of twee tegenvalt ben ik weg..
Hier precies hetzelfde. Nieuwste releases zijn deze maanden sowieso minder en het is niet dat ik te weinig bier heb.. als ik naar de webshop kijk zie ik geen enkele nieuwe release sinds de laatste beerclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

TMV schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:02:
[...]

Met alle respect maar dat zijn toch allemaal alarmbellen? Lekker links laten liggen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
DCNY schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:23:
[...]

Haha nice! Maar smaakte ie ook n beetje?
Oh jawel hoor :)

Fucky Fluid stelt zelden teleur. Is ook eigenlijk de enige brouwer waar ik regelmatig “Sour” bieren van mee pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:22
Nitrorcr schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:46:
Wat ik wel vreemd vind is dat er deze maand 45,- ipv 44,- is afgeschreven. Ik heb daar geen communicatie over gezien. Op zichzelf niet onverwacht en niet onredelijk, maar je zou verwachten dat een prijsstijging (hoe klein ook) gecommuniceerd wordt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Thalaron schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:40:
[...]

Oh jawel hoor :)

Fucky Fluid stelt zelden teleur. Is ook eigenlijk de enige brouwer waar ik regelmatig “Sour” bieren van mee pak.
Freudiaanse 'verspreking'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prinzie
  • Laatst online: 09-04 11:28
bbunn07 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:44:
[...]

Wat ik wel vreemd vind is dat er deze maand 45,- ipv 44,- is afgeschreven
Ik zou ze even contacteren, bij mij is er namelijk gewoon 44,- afgeschreven. Gaat ergens dan iets niet helemaal juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:15
bbunn07 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:44:
[...]

Wat ik wel vreemd vind is dat er deze maand 45,- ipv 44,- is afgeschreven. Ik heb daar geen communicatie over gezien. Op zichzelf niet onverwacht en niet onredelijk, maar je zou verwachten dat een prijsstijging (hoe klein ook) gecommuniceerd wordt?
Bij mij is er zoals altijd gewoon 44,- afgeschreven? Lijkt me inderdaad vreemd (misschien zelfs illegaal?) om de prijs te verhogen (al is het maar met een euro) zonder iets te zeggen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik betaal om de maand. Tot nu toe 3x 88 euro afgeschreven en van de week dan 90. In totaal dus 4 betalingen. Dit terwijl ik pas 2 Guild boxes heb ontvangen. Vandaar dat ik het gek vond dat er zowel in maart als april een bedrag werd geïncasseerd.

Ik zag dat ze momenteel onderhoud hebben aan de website. Wanneer die terug online is maar even in mijn account kijken of ik hier wijzer van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:42

paularts

Paulux !!!!!!

Nitrorcr schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:01:
Ik betaal om de maand. Tot nu toe 3x 88 euro afgeschreven en van de week dan 90. In totaal dus 4 betalingen. Dit terwijl ik pas 2 Guild boxes heb ontvangen. Vandaar dat ik het gek vond dat er zowel in maart als april een bedrag werd geïncasseerd.

Ik zag dat ze momenteel onderhoud hebben aan de website. Wanneer die terug online is maar even in mijn account kijken of ik hier wijzer van word.
even een mailtje sturen naar
guild@moersleutel.com

(ik heb het zelfde issue, net ook maar even gemaild)

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:47
paularts schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:36:
[...]

guild@moersleutel.com

Hier ook € 45,- afgeschreven, zou dat de doorberekening van het statiegeld op de blikjes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:42

paularts

Paulux !!!!!!

Rob112 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:50:
[...]

Hier ook € 45,- afgeschreven, zou dat de doorberekening van het statiegeld op de blikjes zijn?
dat zou prima kunnen
wel handig dat ze dat even laten weten,

maar hier ook het probleem at er 4x betaald is voor 2 boxen (dus Maart en April een afschrijving van resp. 88 en 90 euro)

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

paularts schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:36:
[...]

guild@moersleutel.com

Deel je het antwoord? Ben wel benieuwd. Hier trouwens ook in maart 44,- en april 45,-

Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gustaveau
gustaveau schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:25:
[...]

Afgelopen dinsdag heb ik de tweede les gehad, het onderwerp was de grondstoffen die in bier gebruikt worden.
Erg leerzaam wederom, en heeft echt mijn ogen geopend wat de invloed van de verschillende soorten en vooral bewerkingen van mout kan hebben op de smaak en kleur van het bier.
Daarnaast is ook besproken wat de ontwikkelingen van hop zoal zijn over de wereld, en hoe dit dan ook impact kan hebben op de smaak. Er zitten nog heel veel meer smaken aan te komen, de komende jaren.....
En gisteren was les 3!

Het thema van de les was de geschiedenis van het bier, van het ontstaan van de eerste varianten in Mesopotamie, via de klassieke oudheid naar het heden.
En daarnaast werd specifiek ingezoomd op hoe dit dan in Nederland verlopen is.

Wat ik interessant vond is dat met de intrede van hop in bier (In NL gebeurde dit onder invloed van de Hanze rond 1200-1300, die dit op hun beurt weer vanuit oost europa hadden meegenomen), de houdbaarheid van het bier sterk verbeterde, van weken naar maanden. Hierdoor werd bier in plaats van een lokaal product, langzamerhand een exportproduct.

In Nederland waren er een aantal steden die hierop insprongen en rond 1500 was de bier export van Nederland al 1,5 miljoen hectoliter per jaar! (ter vergelijking, momenteel is onze export 24 miljoen hectoliter per jaar, met dank aan de grote jongens).

Volgende les gaan we brouwen bij Van de Streek!

[ Voor 3% gewijzigd door gustaveau op 12-04-2023 10:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Strikt genomen is statiegeld doorbelasten natuurlijk geen prijsverhoging. Daarbij was het ook te verwachten, echter is het wel vreemd dat bij de een €88 en bij de ander €90 in rekening is gebracht (of de helft ervan). Wellicht dat de €88 mensen nog niet zijn omgezet naar het nieuwe systeem (Moersleutel ipv Margreet in de afschrijving?).

Anyways… ben erg benieuwd naar de aankomende box. Mede omdat we/ik laatst een vragenlijst kreeg met of ik b.v. Het Guild glas heb(:nee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Hoop niet in de box hier na dat ze hem er dan in doen :+

Heb de afmelding binnen per 1 Mei, echter heb ik 5 afschrijvingen gehad van boxen en pas 3 gehad. Die van volgende keer is al binnen en was inderdaad hier ook 90 Euro. Meteen er maar weer achteraan gemaild dat hij toch nog is afgschreven. Is een beetje een rommeltje met die nieuwe website zo lijkt het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
gustaveau schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:53:
[...]

En gisteren was les 3!

Het thema van de les was de geschiedenis van het bier, van het ontstaan van de eerste varianten in Mesopotamie, via de klassieke oudheid naar het heden.
En daarnaast werd specifiek ingezoomd op hoe dit dan in Nederland verlopen is.

Wat ik interessant vond is dat met de intrede van hop in bier (In NL gebeurde dit onder invloed van de Hanze rond 1200-1300, die dit op hun beurt weer vanuit oost europa hadden meegenomen), de houdbaarheid van het bier sterk verbeterde, van weken naar maanden. Hierdoor werd bier in plaats van een lokaal product, langzamerhand een exportproduct.

In Nederland waren er een aantal steden die hierop insprongen en rond 1500 was de bier export van Nederland al 1,5 miljoen hectoliter per jaar! (ter vergelijking, momenteel is onze export 24 miljoen hectoliter per jaar, met dank aan de grote jongens).

Volgende les gaan we brouwen bij Van de Streek!
Leuk om te lezen, ik speel zelf met het idee om na de zomer de opleiding te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
En is het voor jou ook voornamelijk hobbymatig, of ben je al bier aan het brouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
gustaveau schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:59:
En is het voor jou ook voornamelijk hobbymatig, of ben je al bier aan het brouwen?
Ik ben al aan hobby matig aan het brouwen (zie sig), maar naar mijn idee zijn er inmiddels wel genoeg craft brouwerijen, dus daar doe ik het niet voor.
Het lijkt mij leuk om naast mijn reguliere (IT) werk iets te gaan doen met mijn hobby. Ik denk dan meer aan b.v. proeverijen of een pairing maken voor een restaurant, dus meer als sommelier.
Niet om van te leven, maar gewoon een beetje bijklussen 8)

Pagina: 1 ... 139 ... 197 Laatste