Toon posts:

Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 138 ... 142 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +12Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-05 11:50
Stuitte laatst toevallig op dit topic, en het heeft mijn interesse in andere speciaalbiertjes gewekt dan alleen de karmelietjes, westmalle tripels of evt aanbiedingen bij de supermarkt (woon tegenover de AH XL).
Nu blijkt er hier vlakbij ook nog eens een zaak te zitten waar ze zo'n 750 speciaalbiertjes verkopen (Wijnhuis Eindhoven), dus meteen maar eens wat ingeslagen..

Klein begonnen uiteraard, op naar meer 😀
Stout ben ik niet zo bekend mee, ben ook geen chocolade/karamel liefhebber dus die heb ik nog even overgeslagen..
Een wat zwaarder zurig biertje met rood fruit lijkt me ook wel zalig.. tips zijn welkom uiteraard!

(Sapje rechts voor de vrouw meegenomen in de hoop die heel misschien ook een heel klein beetje enthousiast te krijgen....)

[Voor 5% gewijzigd door iruy op 09-03-2023 09:18]

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:16
iruy schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:14:
Stuitte laatst toevallig op dit topic, en het heeft mijn interesse in andere speciaalbiertjes gewekt dan alleen de karmelietjes, westmalle tripels of evt aanbiedingen bij de supermarkt (woon tegenover de AH XL).
Nu blijkt er hier vlakbij ook nog eens een zaak te zitten waar ze zo'n 750 speciaalbiertjes verkopen (Wijnhuis Eindhoven), dus meteen maar eens wat ingeslagen..

[Afbeelding]

Klein begonnen uiteraard, op naar meer 😀
Stout ben ik niet zo bekend mee, ben ook geen chocolade/karamel liefhebber dus die heb ik nog even overgeslagen..
Een wat zwaarder zurig biertje met rood fruit lijkt me ook wel zalig.. tips zijn welkom uiteraard!

(Sapje rechts voor de vrouw meegenomen in de hoop die heel misschien ook een heel klein beetje enthousiast te krijgen....)
Welkom. :)

Mooie slag geslagen. Meteen ook wel flinke IPA's met TIPA en QIPA.

Wel prima brouwerijen heb je uitgekozen. Dat sapje rechts is voor mannen ook lekker. Ik drink dit soort bieren ook regelmatig (en vaak met mijn vriendin samen).

Op je vraag voor een tip. Qua zure bieren staat Duckpond voor mij eenzaam aan de top. Een zwaardere met rood fruit:
Tropical Darkness by Duckpond Brewing on Untappd https://untp.beer/2l9m8
Best wat slijters hebben hem gewoon staan. Grote kans dat Wijnhuis Eindhoven hem ook heeft. Zal een euro of 7 kosten.

Ik heb deze 5/5 gegeven.

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 19:27
Mochten er hier nog mensen naar LIB in Leiden gaan dit weekend; heb geprobeerd om zo veel mogelijk van de al bekende bieren in een lijstje te zetten.

https://untp.beer/D5pGb

• AoD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 07:15
Ik lees al een tijdje mee met dit topic en drink al veel langer bier 😬
Tijd om ook wat te delen hier, vanochtend op de terugweg van een werkafspraak weer eens bij de Bierverteller geweest. Erg leuke zaak met veel kennis van bier en lekker wat nieuws!
Daar oa de vier grote blikken rechts en de Cosmic Rainbow linksvoor meegenomen. Verder staat er nog eea van de Moersleutel Guild box en een Siren Queen of the Deep- erg benieuwd naar!

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:43
justin-l schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:32:
Mochten er hier nog mensen naar LIB in Leiden gaan dit weekend; heb geprobeerd om zo veel mogelijk van de al bekende bieren in een lijstje te zetten.

Lekker bezig, thanks! Ik zie deze bieren inderdaad ook in de app staan. Maar ik had het idee dat dit nog van vorig jaar was. Bijvoorbeeld de daily grind 1 is al best oud. Had de indruk dat ze hem nog moesten bijwerken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justin-l
Conundrum51 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:50:
[...]

Lekker bezig, thanks! Ik zie deze bieren inderdaad ook in de app staan. Maar ik had het idee dat dit nog van vorig jaar was. Bijvoorbeeld de daily grind 1 is al best oud. Had de indruk dat ze hem nog moesten bijwerken.
Ah, daar kan je wel eens gelijk in hebben. Ik zag eerder deze week een bericht voorbij komen dat ze de app hadden geüpdatet, dus was er vanuit gegaan dat ze de bieren ook al bijgewerkt hadden. Even in de gaten houden dus.

Edit: Waarschijnlijk zijn ze nu bezig om het e.e.a. bij te werken, want ik zie bij o.a. Brewdog nu andere bieren in de lijst staan. Ik zorg ervoor dat de untappd lijst vanavond bijgewerkt is :)

[Voor 14% gewijzigd door justin-l op 10-03-2023 11:43]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:39
Voor degene die de illusie hebben dat ze hun certificaten van Frontaal volgende week kunnen verhandelen:
Categorie: Belangrijke mededelingen

Laat me beginnen met te zeggen dat we enorm dankbaar zijn voor het succes van onze investeringsronde tot nu toe. We hebben ruim € 2.462.000,- euro opgehaald met meer dan 2.400 investeerders, een prestatie waar we trots op zijn. Maar toch heb ik een dubbel gevoel bij deze mijlpaal.

Wanneer ik nadenk over de toekomst van Frontaal, beginnen mijn handen gelijk te jeuken. Er is een enorme markt voor alcoholarm- en vrij bier, de vraag naar duurzaam verantwoorde producten is groter dan ooit en de craft distilleerderijen beginnen een opmars te maken in Nederland.

We willen niet alleen tevreden zijn met wat we tot nu toe hebben bereikt, maar ook onze ambitieuze plannen tot het uiterste uitvoeren. Daarom hebben we alle koppen bij elkaar gestoken en flink vergaderd over hoe nu verder met de investeringsronde.

Onze ultieme droom blijft € 4.000.000 en ik geloof er heilig in dat er nog veel meer potentie in zit. De afgelopen dagen hebben we gemerkt hoeveel animo er is en hoeveel mensen in ons verhaal geloven. We willen deze kans grijpen en de investeringsronde verlengen tot 10 april 2023.

Heb je hier vragen en/of opmerkingen over, dan kan je me altijd bereiken op crowdfunding@brouwerijfrontaal.nl

Met vriendelijke groet,

Roel
;(
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 10-03-2023 12:46]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05 01:46
iruy schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:14:

Misschien is de Monte Cristo van Brouwerij Bosteels iets voor je? Heb ze zelf bij een aantal Jan Linders gespot, en heb ook ooit gehoord at ze bij de Jumbo te vinden zouden zijn, al had de lokale Jumbo hem niet.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 14:24
ivo001 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Misschien is de Monte Cristo van Brouwerij Bosteels iets voor je? Heb ze zelf bij een aantal Jan Linders gespot, en heb ook ooit gehoord at ze bij de Jumbo te vinden zouden zijn, al had de lokale Jumbo hem niet.
Mijn plaatselijke AH's hebben deze ook een tijdje gehad. Jammer genoeg de laatste tijd niet meer tegen gekomen, waren vaak ergens 4 a 5 euro, wat niet heel slecht is qua prijs voor de smaak (vond ik).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justin-l
justin-l schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:32:

Ze hebben vandaag nog wat brouwers bijgewerkt in de app, dus de lijst is ook aangepast.

See my LIB 2023 list on Untappd https://untp.beer/n0KB9

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38

Blijven leuke blikjes die van Uiltje

• cy-gor25
  • Laatst online: 20:54
Gevonden in een plaatselijke winkel voor 9 euro. Sterke smaak, lekkere afdronk. Snap de vergelijking niet met Sint Bernardus want er zijn weinig raakvlakken. Snap wel dat dit als een van de beste ter wereld wordt gezien.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
cy-gor25 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:36:
Gevonden in een plaatselijke winkel voor 9 euro. Sterke smaak, lekkere afdronk. Snap de vergelijking niet met Sint Bernardus want er zijn weinig raakvlakken. Snap wel dat dit als een van de beste ter wereld wordt gezien.

[Afbeelding]
Er zijn heel veel raakvlakken. De receptuur is vrijwel gelijk. Laat 100 mensen blind proeven en 99 van de 100 mensen weten niet of ze een Abt 12 of WV 12 drinken ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:57

franssie

Save the albatross

Ik vond deze leuker:

maar staat al een tijdje op de bierkaart dacht ik

maar tijdens het WK kreeg je er vanuit Uiltje ook stickers bij om de uitslag aan te passen :P

[Voor 5% gewijzigd door franssie op 11-03-2023 22:04]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• cy-gor25
  • Laatst online: 20:54
remzor schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:53:
[...]

Er zijn heel veel raakvlakken. De receptuur is vrijwel gelijk. Laat 100 mensen blind proeven en 99 van de 100 mensen weten niet of ze een Abt 12 of WV 12 drinken ;)
Ahzo! Nu dit is mijn eerste wv12. Sint-Bernardus heb ik onlangs gebruikt om stoofvlees gemaakt en kan met niet herinneren dat de smaak hetzelfde was. Nu het zijn allebei fantastische bieren. Sint-Bernardus is wel iets goedkoper, een euro of 5 voor een fles van 75cl. in de plaatselijke supermarkt.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Een van de licht smakelijke BA bieren wat mij betreft. Zelfs m'n vrouw heeft een glas meegedronken.

Ook heerlijk, maar voor mij wat te algemeen.

En we gaan verder met een St. Bernardus abt 12.

De afsluiters van vanavond:

De een is lekker fris, de ander vol van chocolade. Prima, heerlijk avondje wat mij betreft.

[Voor 45% gewijzigd door Quad op 12-03-2023 02:23]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 13:57
[...]

Dat dacht ik dus ook altijd, tot ik laatst WV12 weer heb gehad en de dag ervoor SBA12.
Ik vond de verschillen echt flink aanwezig, WV12 is veel zachter en romiger.

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04 16:58
[...]
Natuurlijk zijn er raakvlakken, het is dezelfde bierstijl ook nogeens uit dezelfde regio en met wat onderlinge verbanden.

Maar minimaal 2 belangrijke componenten zijn anders, het water en de gist. En ook de bereidingswijze zal op onderdelen gewoon anders zijn. Levert gewoon als je ze samen proeft een ander bier op.

Niet beter of minder, gewoon anders.
cy-gor25 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 22:12:
[...]
Nu het zijn allebei fantastische bieren. Sint-Bernardus is wel iets goedkoper, een euro of 5 voor een fles van 75cl. in de plaatselijke supermarkt.
Precies... die onzin met hetzelfde komt voort uit het feit dat jaren geleden WV12 door Bernardus werd gebrouwen. Alleen daarna zijn ze in de abdij de gist van Westmalle gaan gebruiken en zijn er gewoon verschillen in de productie. Levert een bier in de gelijke stijl op maar toch (flink) anders.

En prijzen is wat het lastig maakt. Je koopt WV12 aan de abdij voor €2 een fles als je kratten kan reserveren, €4 de fles in de kleinere verpakkingen bij het restaurant en voor wat de gek ervoor vraagt in de winkel of op MP (rond de €6 de fles is daar wel te doen). Terwijl je op elke straathoek Bernardus12 kan kopen voor €2-3 de fles.

En veel mensen vinden trouwen Rochefort 10 nog beter. Voor €3 drink ik er daar veel liever 3 van dan 1 WV12 voor €9 :-). Maar haal je ze bij de abdij dan wordt de keuze moeilijk.

[Voor 50% gewijzigd door CirclDigital op 12-03-2023 11:09]

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
CirclDigital schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Hou toch eens op met dingen herhalen die gewoon aantoonbaar niet kloppen.... en natuurlijk zijn er raakvlakken, het is dezelfde bierstijl ook nogeens uit dezelfde regio en met wat onderlinge verbanden.

Maar minimaal 2 belangrijke componenten zijn anders, het water en de gist. En ook de bereidingswijze zal op onderdelen gewoon anders zijn. Levert gewoon als je proeft een ander bier op.

Niet beter of minder, gewoon anders.
Ik blijf bij wat ik heb gezegd. En volgens mij zeg je het zelf ook: de receptuur is vrijwel gelijk, de stijl en abv etc. ook :)
De exacte receptuur is ook niet helemaal bekend bij beide. Nogmaals (en ik chargeer): 99 van de 100 mensen zouden de bieren niet uit elkaar kunnen halen. Dan doel ik niet op doorgewinterde bierliefhebbers en brouwers dus..

Moet er wel bij zeggen dat het voor mij al even geleden is. @plofkip geeft aan dat hij nu wel een verschil proefde. Misschien ik ook wel (duidelijker). Omdat er bij een van beiden iets is veranderd of omdat ik fijner kan proeven. Geen idee. Misschien nog eens proberen dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CirclDigital
remzor schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:12:
[...]
Nogmaals (en ik chargeer): 99 van de 100 mensen zouden de bieren niet uit elkaar kunnen halen. Dan doel ik niet op doorgewinterde bierliefhebbers en brouwers dus..
Dat is bij elke product het geval.... we zijn gewoon niet goed in herkennen van specifieke smaken.

Er is voldoende wel bekend over de verschillen. De gist en het water is overduidelijk.
Maar veel belangrijker. Iedereen die een beetje kan proeven en ze naast elkaar drinkt proeft gewoon verschillen, die zijn er gewoon (en voor sommigen zelfs redelijk grote verschillen).

Maakt de stelling dat het hetzelfde is omdat ze ooit WV12 hebben gebrouwd gewoon aantoonbaar onjuist. Wat iemand prefereert op smaakgebied en prijs is een persoonlijke.... allemaal goede bieren.

Gewoon blijven vergelijken dus...... en om het helemaal leuk te houden, ik proef ook gewoon verschillen tussen de verschillende productiedatums van WV12. Schat dat het daar door de kleinschalige productie allemaal niet zo homogeen is als bij de grotere jongens.

En dan hebben we het nog niet eens over de ouderdom van het te drinken bier :-).

[Voor 16% gewijzigd door CirclDigital op 12-03-2023 11:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plofkip
remzor schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:12:
[...]

Ik blijf bij wat ik heb gezegd. En volgens mij zeg je het zelf ook: de receptuur is vrijwel gelijk, de stijl en abv etc. ook :)
De exacte receptuur is ook niet helemaal bekend bij beide. Nogmaals (en ik chargeer): 99 van de 100 mensen zouden de bieren niet uit elkaar kunnen halen. Dan doel ik niet op doorgewinterde bierliefhebbers en brouwers dus..

Moet er wel bij zeggen dat het voor mij al even geleden is. @plofkip geeft aan dat hij nu wel een verschil proefde. Misschien ik ook wel (duidelijker). Omdat er bij een van beiden iets is veranderd of omdat ik fijner kan proeven. Geen idee. Misschien nog eens proberen dus.
SBA12 gaf ik laatst een 3.75 en WV12 een 4.25, die laatste smaakte echt een stuk lekkerder om wat voor reden dan ook. En ik doe dan absoluut niet mee aan vooroordelen op basis van prijs of beschikbaarheid, heb puur naar het bier gekeken.
Zoals ik al aangaf was de WV12 een stuk zachter en romiger. Beviel me erg goed, terwijl ik de vorige keer WV12 (kan al wel 8 jaar geleden zijn) niet echt bijzonder vond.

• CirclDigital
plofkip schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:19:
[...]
Zoals ik al aangaf was de WV12 een stuk zachter en romige. Beviel me erg goed, terwijl ik de vorige keer WV12 (kan al wel 8 jaar geleden zijn) niet echt bijzonder vond.
Proeven is niet iets absoluuts..... zelfs als je regelmatig directe vergelijkingen maakt is het niet vreemd dat de uitslag wisselt. In het rijtje van deze 3 vergelijkbare bieren heb ik regelmatig een andere voorkeur.

En zoals ik net al aangaf ik proef veel meer variatie in WV12 in verschillende batches en leeftijden dan in de ander 2.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 22:17
Laat een WV12 en een ABT12 van het zelfde bouwjaar een jaartje of 5 in dezelfde condities rijpen, dan proef je het verschil erg goed. De WV12 rijpt zoveel mooier dan de ABT12. Daar zit echt een wereld van verschil in.
Ik dronk eind december van beide een 2018 versie.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:59

Shrien

frequent snoozer

Genoeg Belgisch gevleter. Dit weekend weer een pakket van onze vrienden uit Polen binnen gekregen *O* .

Veel van Stu Mostów omdat die goed geprijsd waren, maar ook nog een leuke Silver Series mee kunnen pakken.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
plofkip schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:19:
[...]

SBA12 gaf ik laatst een 3.75 en WV12 een 4.25, die laatste smaakte echt een stuk lekkerder om wat voor reden dan ook. En ik doe dan absoluut niet mee aan vooroordelen op basis van prijs of beschikbaarheid, heb puur naar het bier gekeken.
Zoals ik al aangaf was de WV12 een stuk zachter en romiger. Beviel me erg goed, terwijl ik de vorige keer WV12 (kan al wel 8 jaar geleden zijn) niet echt bijzonder vond.
Ieder zijn smaak uiteraard en alle respect daarvoor maar toch stel ik een ieder voor een WV12 en een ABT12 eens blind naast elkaar te gaan proeven. Verwachting, prijs, beschikbaarheid speelt altijd onbewust mee in een oordeel.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:46
Zo.. mooie afsluiter van het weekend al zeg ik het zelf;

De 1e Ermelisse die ik in tijden op heb. De reeks waarover veel werd geklaagd over zurige bieren hielden mij wat afstandelijk bij deze brouwer, maar ze hebben zich vooralsnog goed weten te herpakken.

Deze smaakt in ieder geval erg goed mijns inziens :)

Edit:

Ik kon het toch niet laten om er nog een mooie(er) afsluiter tegenaan te smijten;

:Y)

[Voor 25% gewijzigd door Thalaron op 12-03-2023 20:52]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • +4Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:53
Thalaron schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:29:
Zo.. mooie afsluiter van het weekend al zeg ik het zelf;
Kijk, da's een mooie zondagavond, nog even 10 pils-equivalent aan alcohol wegtikken :)

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:05
Ik ga over een kleine 2 weken naar Lissabon en ben benieuwd of er leuke brouwerijen / speciaalbier plekjes zijn om te bezoeken. Ik weet dat Ophiussa uit Lissabon komt maar kan zo geen bezoekadres vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:55
saabfanatic schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:59:
Ik ga over een kleine 2 weken naar Lissabon en ben benieuwd of er leuke brouwerijen / speciaalbier plekjes zijn om te bezoeken. Ik weet dat Ophiussa uit Lissabon komt maar kan zo geen bezoekadres vinden.
Ben toen naar Dois Corvos Taproom geweest. Ligt in het oosten van Lissabon en aanrader! Lekker biertjes en snacks/borrelhapjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plofkip
Wren schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Ieder zijn smaak uiteraard en alle respect daarvoor maar toch stel ik een ieder voor een WV12 en een ABT12 eens blind naast elkaar te gaan proeven. Verwachting, prijs, beschikbaarheid speelt altijd onbewust mee in een oordeel.
Eens, echter heb ik voor beide niet betaald en ze niet hoeven aanschaffen. Daarnaast begon ik aan de WV12 met de pessimistische gedachte dat het weer een SBA12 zou zijn, want ook ik wist niet beter dan dat het recept exact gelijk is en dat er geen verschil tussen de 2 zit. Ik was dus totaal biased in de tegenovergestelde richting als dat WV12 beter moest zijn.
Mede daardoor was ik juist zo aangenaam verrast!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:24
JOM92 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:03:
[...]

Ben toen naar Dois Corvos Taproom geweest. Ligt in het oosten van Lissabon en aanrader! Lekker biertjes en snacks/borrelhapjes.
Dois Corvos - Taproom
+351 21 138 4366
https://maps.app.goo.gl/syEpsY2dr1XjUCyg8

Daar had ik toen ook heen willen gaan. Niet gelukt toen helaas

https://cityodes.com/lisbon-craft-beer-guide/

Mooi overzicht met pubs etc erop

[Voor 5% gewijzigd door Louwke op 13-03-2023 23:04]

Untappd: Louwke80

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik ben bij Outro Lado geweest, bij Duque Brewpub en Sputnik, die laatste heeft supermooie Tapkranen en houdt van Uptempo muziek >:) . Lissabon heefty veel Tonka bieren dus die zou ik daar zeker proberen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• justin-l
Toevallig vorige maand nog in Lissabon geweest, dus heb zeker nog wel wat aanraders. Sommige zijn al genoemd hierboven, maar naar onderstaande zou ik zeker terug gaan:

- Outro Lado
- Dois Corvos taproom (wat buiten het centrum, maar wel de moeite waard)
- Libeerdade (een bierwinkel, maar ze hebben achter een plekje waar je ook wat kunt drinken)
- Duque Brewpub
- Sputnik
- Canil
- Crafty Corner

Al met al flink wat biertjes op dat weekend :9B

Acties:
  • +8Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 14:42
Vanavond ga ik beginnen met de 1e les van STIBON BIERAMBASSADEUR 1 UTRECHT
https://stibon.nl/stibon-bierambassadeur-1-utrecht/

Ik ben heel benieuwd naar de komende weken!

• mrbemd
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-05 11:58
gustaveau schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:25:
Vanavond ga ik beginnen met de 1e les van STIBON BIERAMBASSADEUR 1 UTRECHT
https://stibon.nl/stibon-bierambassadeur-1-utrecht/

Ik ben heel benieuwd naar de komende weken!
Leuk, hoe was het? Doe je dit puur uit eige interesse?

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 14:42
Ik doe dit samen met een goede vriend van mij.
Nadat we allebei de 2000 check-ins hadden aangetikt vonden we het allebei wel tijd voor een stukje verdieping, dus zijn we gaan kijken naar een leuke maar ook serieuze cursus.

Het was een goede avond gisteren, er waren vooral mensen vanuit de horeca, slechts 3 waren er vanuit een "hobby".

Na de intro zijn we overgegaan tot de beginselen van het bierproeven, waar let je zoal op qua geur, kleur en smaak en welke invloed kan het soort glas hebben hierop.
Er waren 6 bieren om te proeven, voor zo'n eerste les natuurlijk de wat gangbare varianten met een vrij uitgesproken smaak.

Al met al een goede avond gehad, met een leuk gevarieerd publiek. Op naar de volgende 5 lessen!

[Voor 0% gewijzigd door gustaveau op 15-03-2023 14:46. Reden: tikfout]

Acties:
  • +11Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:49
Momenteel op vakantie in Riga en Tallinn, beide zijn wat betreft bier en lekker eten een absolute aanrader. Vandaag eens een supermarkt in Tallinn binnen gelopen om te kijken wat het aanbod en de prijzen zijn. Moet zeggen dat ik van deze prijzen best hebberig word.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:32
politrix schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:35:
Momenteel op vakantie in Riga en Tallinn, beide zijn wat betreft bier en lekker eten een absolute aanrader. Vandaag eens een supermarkt in Tallinn binnen gelopen om te kijken wat het aanbod en de prijzen zijn. Moet zeggen dat ik van deze prijzen best hebberig word.

[Afbeelding]
Mooie prijzen! Ik baal dat ik daar een paar jaar geleden niet even inkopen heb gedaan 8)7

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

Acties:
  • +8Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 15:14
Ik heb verleden week flink mazzel gehad. Deze stond in het schap van mijn lokale Plus voor € 2,89 de fles (375ml), Lervig – Off the rack Australian dark rum 2021 By Rackhouse.

Ik kende het bier niet, maar normaal betaal je een stuk meer voor een Barreled Aged dus ik vond het al wat vreemd. Achteraf had ik het hele schap leeg moeten halen, want hij kost online overal € 18 tot € 20 per fles zag ik later. https://bier-atelier-rene...-rack-australian-dark-rum

Iemand moet hetzelfde gedacht hebben want de volgende dag was het schap daadwerkelijk leeg, prijskaartje ervoor stond nog steeds op € 2,89. :+

Overigens echt een heerlijke BA, lekker straf met zijn 13.2 % maar toch in balans. Ik denk dat ik vanmiddag nog maar een keer langs het schap loop, wie weet. 8)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

JunkO schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:38:
Ik heb verleden week flink mazzel gehad. Deze stond in het schap van mijn lokale Plus voor € 2,89 de fles (375ml), Lervig – Off the rack Australian dark rum 2021 By Rackhouse.

[Afbeelding]

Ik kende het bier niet, maar normaal betaal je een stuk meer voor een Barreled Aged dus ik vond het al wat vreemd. Achteraf had ik het hele schap leeg moeten halen, want hij kost online overal € 18 tot € 20 per fles zag ik later. https://bier-atelier-rene...-rack-australian-dark-rum

Iemand moet hetzelfde gedacht hebben want de volgende dag was het schap daadwerkelijk leeg, prijskaartje ervoor stond nog steeds op € 2,89. :+

Overigens echt een heerlijke BA, lekker straf met zijn 13.2 % maar toch in balans. Ik denk dat ik vanmiddag nog maar een keer langs het schap loop, wie weet. 8)
Wauw dat is mazzel hebben! Al die Lervig BA bieren zijn echt hemels. Night by the Lake is ook zo'n topper van ze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
Dat is nog eens een prijsknaller haha. Ik zou er 100 mee hebben gepakt indien er 100 in het schap stonden :+

Helaas was dit een andere Plus dan bij mij in de buurt.

PS: het lijkt erop dat de vele aanbiedingen verleden tijd zijn hier in Leende. Ook is het aanbod wat kleiner tegenwoordig. Nog altijd prima voor supermarkt begrippen maar toch..

Edit: zoals gezegd, weinig te klagen over de kwaliteit;

[Voor 38% gewijzigd door Thalaron op 17-03-2023 17:16]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyL0204
Omdat het nationale pannenkoekendag is eens een keer geen stout van Moersleutel:p

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TommyL0204 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:29:
Omdat het nationale pannenkoekendag is eens een keer geen stout van Moersleutel:p

[Afbeelding]
Brrrr is zoiets nu lekker? :P

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:32
Erg lekkere barley wine deze: Brouwerij Bliksem - the first ritual
Ik zag dat hij uit productie is. Misschien nog maar even wat inslaan.

2 aanraders die ik laatst heb gedronken:
Zuster Agatha - houtgerijpt 2022
De Blauwe IJsbeer - De klapschaats ijsbeer

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55
Proost

Top brouwerij, dat Pinta....echt een aanrader

• Louwke

Proost
Voor mij mijn eerste boven 8% in meer dan een maand :o is even wennen weer zo met stiekem toch wat slaap tekort :O
Maar hij is lekker zeg. Tonka is hier altijd goed maar deze is heerlijk :9B

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 18:05
Ik heb 'm ook al eens gehad;
Zoet en zuur, maar best wel de smaak maple syrup. :P Is het lekker? Als apart biertje eenmalig, best wel. Maar het blijft wel bij eenmalig

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Weer eens een Bronckhorster, nu de tequila variant. Prachtig spul, beetje scherp maar lekker in de keel.

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Albestaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 23:11
Hele mooie bierdeals bij Jan Linders deze week.
https://www.janlinders.nl/aanbiedingen/~/week/this.html#bier

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:24

LankHoar

Langharig tuig

Waarom slaat mijn bier altijd zo snel dood, eigenlijk al vrij direct na het inschenken? Mij is altijd geleerd om een bierglas met koud water af te spoelen voor het inschenken, maar toch heb ik dit meestal nog :?

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:41
LankHoar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:24:
Waarom slaat mijn bier altijd zo snel dood, eigenlijk al vrij direct na het inschenken? Mij is altijd geleerd om een bierglas met koud water af te spoelen voor het inschenken, maar toch heb ik dit meestal nog :?
Bij speciaalbier moet je juist niet afspoelen is mij geleerd, alleen bij pils :+

1+10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

vuurtjih schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:26:
[...]

Bij speciaalbier moet je juist niet afspoelen is mij geleerd, alleen bij pils :+
Oh, nou dat is makkelijk te proberen natuurlijk :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• ArjenIsM3
  • Laatst online: 17:51
LankHoar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:24:
Ik spoel niet voor en zorg ervoor dat de glazen goed schoon zijn (ontvet). Sommige doeken laten een vette waas achter. Dat kan door wasverzachter komen. Zelf heb ik een aparte droogdoek voor (bier)glazen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:44:
[...]

Ik spoel niet voor en zorg ervoor dat de glazen goed schoon zijn (ontvet). Sommige doeken laten een vette waas achter. Dat kan door wasverzachter komen. Zelf heb ik een aparte droogdoek voor (bier)glazen.
Mijn glazen komen uit de vaatwasser, ik neem aan dat dat goed ontvet? Ik droog ze niet met de hand af. Wasverzachter gebruiken we overigens niet (hebben onthard water).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Laatst online: 17:51
LankHoar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:47:
[...]

Mijn glazen komen uit de vaatwasser, ik neem aan dat dat goed ontvet? Ik droog ze niet met de hand af. Wasverzachter gebruiken we overigens niet (hebben onthard water).
Ah oke, vaatwasser doe ik sowieso niet. Worden de glazen meestal niet mooier van is mijn ervaring. Kan ik dus verder niet over meepraten ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:29:
[...]

Ah oke, vaatwasser doe ik sowieso niet. Worden de glazen meestal niet mooier van is mijn ervaring. Kan ik dus verder niet over meepraten ;)
Gelukkig geen last van, en doe dit al vele jaren :)

Mijn ouders vroeger wel, heb nooit echt het verschil gesnapt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

Klippy

Still Game

Wel een goede vraag @LankHoar, een Tripel die meteen dood is kan echt flink mijn avond verpesten.
Maar de grootste factor is het bier zelf. Soms is het gewoon anders, dat hoor je vaak al bij het open maken.

Zelf gebruik ik ook de vaatwasser, want die heb ik niet voor niks, ik ga niet mijn glazen nog apart afwassen.
Ik heb meestal ook glazen zonder logo's waar ik uit drink, dan slijten die logo's niet. Maar goed, de spoelglans is denk ik de grootste factor in niet schuimend bier, al is dat met een goed droog glans ook niet een héél groot probleem. De meeste bieren, stouts, trappist, waar ik sowieso niet veel schuim verwacht, drink ik meestal dus ook gewoon direct uit het glas.
Voor een lichter bier, een tripel, dubbel, blond, spoel ik het glas nog even om met soda, klein beetje in het glas strooien en dan koud water er op en even laten staan. Daarna nog omspoelen met koud water en dan laat ik het op de kop uit druipen (niet drogen met een theedoek). Klinkt als veel werk maar valt mee, ik haal mijn bier toch ruim van te voren uit de koelkast of kelder en dan doe ik dat meteen.

Tot nu toe geeft dat het beste resultaat, maar ben ook nog wel benieuwd naar betere tips :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Klippy schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:50:
Wel een goede vraag @LankHoar, een Tripel die meteen dood is kan echt flink mijn avond verpesten.
Maar de grootste factor is het bier zelf. Soms is het gewoon anders, dat hoor je vaak al bij het open maken.

Zelf gebruik ik ook de vaatwasser, want die heb ik niet voor niks, ik ga niet mijn glazen nog apart afwassen.
Ik heb meestal ook glazen zonder logo's waar ik uit drink, dan slijten die logo's niet. Maar goed, de spoelglans is denk ik de grootste factor in niet schuimend bier, al is dat met een goed droog glans ook niet een héél groot probleem. De meeste bieren, stouts, trappist, waar ik sowieso niet veel schuim verwacht, drink ik meestal dus ook gewoon direct uit het glas.
Voor een lichter bier, een tripel, dubbel, blond, spoel ik het glas nog even om met soda, klein beetje in het glas strooien en dan koud water er op en even laten staan. Daarna nog omspoelen met koud water en dan laat ik het op de kop uit druipen (niet drogen met een theedoek). Klinkt als veel werk maar valt mee, ik haal mijn bier toch ruim van te voren uit de koelkast of kelder en dan doe ik dat meteen.

Tot nu toe geeft dat het beste resultaat, maar ben ook nog wel benieuwd naar betere tips :)
Dat klinkt inderdaad als veel werk! Maar zeker de moeite waard. Want zoals je zegt, als je net lekker zin hebt in een tripel (zoals ik vanavond had), en die slaat gelijk dood, dan is dat best vervelend. Wat voor soda gebruik je? Ik heb bijvoorbeeld zat baking soda staan. Zal dat eens proberen van het weekend en kijken of het verschil maakt :)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb het vaak waarbij ik denk dat het biertje dan te koud is.
Maar soda tip heb ik ook al eens gezien inderdaad, hoeft niet veel tijd te kosten omdat het even een beetje spoelen is.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Thalaron
Ik spoel mijn glazen altijd goed uit onder kokend water(kraan). Vervolgens goed droogmaken met een theedoek. Nu ben ik de wasverzachter aan het uitfaseren, maar de meeste bieren die ik drink hebben toch amper tot geen schuimkraag (Barrel Aged en dikke stouts...)

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 18:05
Ik zet ze direct na het drinken in goed warm water. En dan de volgende ochtend met een frisse doek erdoor. Werkt volgens mij prima.

En wat Thalaron ook zegt, als het een goede klapper is kijk ik niet eens of het schuimt, het zal wel kloppen dan :P

• Louwke
Bier glazen hier nooit in de vaatwasser, iets met logo's die vervagen. Dus afwassen met de hand en een doek er door. Wel altijd na het bier water er in, omdat stouts nog al stroperig opdrogen en een pain in the ass zijn dan met schoonmaken als de glazen wat dieper zijn.

Verder kwam ik van Moll fest tegen, aardige line up moet ik zeggen met een aantal brouwers waar ik zeker te vinden ga zijn. Gaan er een mannenuitje van de familie van maken. Hoewel ik hoop dat het geen rush op die brouwers gaat zijn, wat je vaak hoorde afgelopen zomer en dat alles snel uitverkocht is.

NEDERLAND

100 Watt
Folkingebrew
Kees
De Kromme Haring
LOC
Rock City
Stanislaus Brewskovitch
Van Moll
Walhalla

INTERNATIONAAL
Alchemik (BU)
Amager (DK)
Arpus (LV)
Basqueland (ES)
BBNO (UK)
Brewski (SE)
Cantina Errante (IT)
Cloudwater (UK)
DOK Brewing (BE)
Drekker (US)
Fuerst Wiacek (DE)
Hoppy People (CH)
La Pirata (ES)
Long Live Beerworks (US)
Lervig (NO)
Mad Scientist (HU)
Magic Rock (UK)
Ritual Lab (IT)
Sori (EE)
Ten Men (UA)
Willibald (CA)
Wiper & True (UK)
Wylam (UK)

• bbunn07
Dat ziet er goed uit inderdaad!

Iemand ervaring met het Van Moll Fest vanuit vorige jaren?

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Is 't nog steeds bij Evoluon? Ik ben er in 2018 geweest, was toen een heel fijn festival. Lekker weertje, zonnetje op m'n bolletje en veel keuze in bieren. Het is dat ik die dagen een 40-jarig bruiloftsfeest heb en de dag erop een kater heb gepland, anders was ik ook die kant op gegaan :Y

Ach, komt nog genoeg leuks aan. In mei is er Hop in 't Slot bij Slot Doddendael in Ewijk. In juni nog naar Rha naar 't Bronckhorster Craft Beer festival en in november weer naar Billies in Antwerpen :9

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Saitek schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:24:
Ik zet ze direct na het drinken in goed warm water. En dan de volgende ochtend met een frisse doek erdoor. Werkt volgens mij prima.

En wat Thalaron ook zegt, als het een goede klapper is kijk ik niet eens of het schuimt, het zal wel kloppen dan :P
Hier ook heet water erin. Maar niet direct na het drinken, maar liever de volgende ochtend.
Ik heb namelijk een guilty pleasure. De volgende ochtend ruiken aan het glas met opgedroogde BA stout of barleywine resten. Heerlijk! :+

• Louwke
JanW schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:27:
Is 't nog steeds bij Evoluon? Ik ben er in 2018 geweest, was toen een heel fijn festival. Lekker weertje, zonnetje op m'n bolletje en veel keuze in bieren. Het is dat ik die dagen een 40-jarig bruiloftsfeest heb en de dag erop een kater heb gepland, anders was ik ook die kant op gegaan :Y

Ach, komt nog genoeg leuks aan. In mei is er Hop in 't Slot bij Slot Doddendael in Ewijk. In juni nog naar Rha naar 't Bronckhorster Craft Beer festival en in november weer naar Billies in Antwerpen :9
Nee niet meer op het Evoluon, maar op de IJzeren Man. Lekker aan het water dus

• Klippy

Klippy

Still Game

LankHoar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:27:
[...]

Dat klinkt inderdaad als veel werk! Maar zeker de moeite waard. Want zoals je zegt, als je net lekker zin hebt in een tripel (zoals ik vanavond had), en die slaat gelijk dood, dan is dat best vervelend. Wat voor soda gebruik je? Ik heb bijvoorbeeld zat baking soda staan. Zal dat eens proberen van het weekend en kijken of het verschil maakt :)
Baking soda is om te bakken. Is veel minder sterk, dus huishoud soda.
Gewoon zoiets https://www.ah.nl/product...226741/tricel-zilver-soda
Met die kilo kan je de komende 10 jaar vooruit :P Maar het klontert wel, want trekt vocht aan, dus bewaren in een goed afgesloten bakje of blikje.

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05 01:46
Ik ga komende zaterdag naar Bier & Big in Eindhoven :)

De Untappd lijst is nog niet bijgewerkt, maar de taplijst staat wel op de site.

https://www.bierenbig.com/line-up-taplijst/

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 12:19
Voor mijn bierglazen heb ik een fles glazenspoelmiddel voor de horeca gehaald bij de Makro.

Direct na het drinken even omspoelen met koud water om de restjes bier er alvast uit te spoelen.
Dan met de hand afwassen met dat glazenspoelmiddel (schuimt nauwelijks).

Afdrogen met een schone theedoek (ik gebruik geen wasverzachter, maar in plaats daarvan een beetje schoonmaakazijn in het wasverzachter bakje (doe ik met alle was trouwens)) en droog wegzetten. Ook niet omspoelen voor gebruik.

Gaat meestal perfect zo, maar soms heb je inderdaad bieren die meteen doodslaan. Dan ligt het simpelweg aan het bier en niet aan het glas.

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:16
Volgens mij is het zo dat als je veel luchtbellen ziet aan de binnenkant van het glas na het inschenken, dan is het glas te vet en slaat het sws snel dood. Dus dan is het een kwestie van beter schoonmaken.

• Lennnn
Louwke schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:37:
Bier glazen hier nooit in de vaatwasser, iets met logo's die vervagen. Dus afwassen met de hand en een doek er door. Wel altijd na het bier water er in, omdat stouts nog al stroperig opdrogen en een pain in the ass zijn dan met schoonmaken als de glazen wat dieper zijn.

Verder kwam ik van Moll fest tegen, aardige line up moet ik zeggen met een aantal brouwers waar ik zeker te vinden ga zijn. Gaan er een mannenuitje van de familie van maken. Hoewel ik hoop dat het geen rush op die brouwers gaat zijn, wat je vaak hoorde afgelopen zomer en dat alles snel uitverkocht is.

NEDERLAND

100 Watt
Folkingebrew
Kees
De Kromme Haring
LOC
Rock City
Stanislaus Brewskovitch
Van Moll
Walhalla

INTERNATIONAAL
Alchemik (BU)
Amager (DK)
Arpus (LV)
Basqueland (ES)
BBNO (UK)
Brewski (SE)
Cantina Errante (IT)
Cloudwater (UK)
DOK Brewing (BE)
Drekker (US)
Fuerst Wiacek (DE)
Hoppy People (CH)
La Pirata (ES)
Long Live Beerworks (US)
Lervig (NO)
Mad Scientist (HU)
Magic Rock (UK)
Ritual Lab (IT)
Sori (EE)
Ten Men (UA)
Willibald (CA)
Wiper & True (UK)
Wylam (UK)
Prima brouwers.

Weet je toevallig wat een muntje kost? Er zijn een aantal Eindhovense festivals echt schofterig duur. Ik weet alleen zo niet meer welke dat waren.

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
Meer mensen een mailtje gekregen van Hertog Jan over een 'bestelling' van hun proeftuin?
Het lijkt erop dat ze het abonnement automatisch verlengd hebben terwijl ze zelf heel duidelijk aangegeven hadden dat het automatisch zou stoppen en je de gelegenheid zou krijgen voor verlening.

Daarnaast heb ik pas 3 bieren ontvangen omdat ik iets later ingestapt was.
Ik was ook niet van plan om te verlengen en mag hopen dat ik het 4e biertje wel nog ga ontvangen vanuit mijn huidige abonnement.

Ik ga sowieso contact met ze opnemen maar vroeg me dus af of meerderen dit mailtje hadden ontvangen.
Vind het slordig van ze.

• Louwke
Lennnn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:57:
[...]

Prima brouwers.

Weet je toevallig wat een muntje kost? Er zijn een aantal Eindhovense festivals echt schofterig duur. Ik weet alleen zo niet meer welke dat waren.
Nee helaas staan de prijzen er niet op. 19.50 voor entree met 2 munten en 41.50 voor 10 munten en toegang. Ff snel gerekend dan kom je op een toegang van 14 euro en voor beide de muntprijs op 2.75. Dan zou je kunnen denken 3 euro per munt op de dag zelf?

• Louwke
Mich007 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:57:
Meer mensen een mailtje gekregen van Hertog Jan over een 'bestelling' van hun proeftuin?
Het lijkt erop dat ze het abonnement automatisch verlengd hebben terwijl ze zelf heel duidelijk aangegeven hadden dat het automatisch zou stoppen en je de gelegenheid zou krijgen voor verlening.

Ik was ook niet van plan om te verlengen en mag hopen dat ik het 4e biertje wel nog ga ontvangen vanuit mijn huidige abonnement.

Ik ga sowieso contact met ze opnemen maar vroeg me dus af of meerderen dit mailtje hadden ontvangen.
Vind het slordig van ze.
Ja ook gehad, apart inderdaad ja

• Mich007
Mich007 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:57:

Vind het slordig van ze.
Kreeg heel snel een reactie van Hertog Jan:

"...Bedankt voor uw bericht.

De orderbevestiging zorgt voor erg veel verwarring. De orderbevestiging betreft enkel de levering van uw abonnement(maart) welke u vanaf volgende week kunt verwachten. Deze bevestiging betreft ook geen verlenging! Het bedrag dat genoemd wordt in de mailing heeft u reeds voldaan en hoeft u niet nogmaals te betalen.

Excuus voor de verwarring......"

• Mich007
Klippy schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Baking soda is om te bakken. Is veel minder sterk, dus huishoud soda.
Gewoon zoiets https://www.ah.nl/product...226741/tricel-zilver-soda
Met die kilo kan je de komende 10 jaar vooruit :P Maar het klontert wel, want trekt vocht aan, dus bewaren in een goed afgesloten bakje of blikje.
Ik gebruik altijd Kristal Soda
Werkt goed, klontert niet en is volgens mij ook speciaal bedoeld om glazen te spoelen.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:39
Lennnn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:57:
[...]

Prima brouwers.

Ik weet niet wat een muntje kost maar ik meen juist hier gelezen te hebben dat Bierenbig zo duur is.

Untappd: Kapitein_Merijn

• Klippy

Klippy

Still Game

Mich007 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:22:
[...]

Ik gebruik altijd Kristal Soda
Werkt goed, klontert niet en is volgens mij ook speciaal bedoeld om glazen te spoelen.
Zal ik ook eens proberen de volgende keer.

• Lennnn
Wat een gedoe met het wassen van de glazen.

Ik drink hier mijn sours en IPA uit teku. Merkloos en uit de vaatwasser. Nooit ergens problemen mee. Bier is precies zoals het hoort als je hem inschenkt.

Stout drink ik uit die speciale stout glazen, onder smal en dan boven wat dikker (weet even de naam niet meer). Ik heb ze van Fraugruber. Ook altijd in de vaatwasser. Het logo is nog perfect en denk dat ie er wel 100 keer in is gegaan. Niet dat het me verder veel zou uitmaken.

• Lennnn
Louwke schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:05:
[...]

Nee helaas staan de prijzen er niet op. 19.50 voor entree met 2 munten en 41.50 voor 10 munten en toegang. Ff snel gerekend dan kom je op een toegang van 14 euro en voor beide de muntprijs op 2.75. Dan zou je kunnen denken 3 euro per munt op de dag zelf?
Opzich aan de prijs, maar natuurlijk ook afhankelijk van wat de brouwers vragen. Genoeg brouwers die dan 2 munten voor een bier van 15cl vragen. Dan is 3 euro per munt toch wel grof.

Hoe dan ook, dank voor het informeren. Wel een interessante voor mij. Misschien pak ik hem wel mee.

Op dit moment heb ik alleen kaarten voor Billies, maar dat duurt nog wel even.

• bbunn07
Ehm, is het normaal dat dit bier €5,50 kost? Gerenommeerde brouwerijen, 16%, gemiddeld 4,42 met ruim 7k check-ins.

Heb er voor de zekerheid maar even 6 besteld 😅

• Thalaron
@bbunn07 ik ken deze specifieke niet, maar 16% begint meestal rond die prijs. Dus zal geen slechte prijs zijn denk ik.

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-05 13:51
bbunn07 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:18:
Ehm, is het normaal dat dit bier €5,50 kost? Gerenommeerde brouwerijen, 16%, gemiddeld 4,42 met ruim 7k check-ins.

Lijkt me een relatief scherpe prijs, al speelt het natuurlijk ook mee dat het een 33cl blikje is. Even omgerekend naar een 44cl blik zou je op 7,33 euro zitten (een prima prijs voor een bier uit deze categorie dus).

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:59

Shrien

frequent snoozer

bbunn07 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:18:

Prima prijsje inderdaad. Ik zie op Beerizer trouwens een 8-pack van de BA-versie staan voor nog geen €20. Moet een foutje zijn door de naam '8'. :+

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:56
Gaat er volgende week nog iemand naar Hop On Hop Off? Vorig jaar geweest, erg leuk bierfestival!

https://hoponhopofffestival.com/deelnemende-brouwers-breda/

• -Jaap-io
  • Laatst online: 22:37
DCNY schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:25:
Gaat er volgende week nog iemand naar Hop On Hop Off? Vorig jaar geweest, erg leuk bierfestival!

Ja ik ga wel even kijken met vrouw en kinderen, op zondag. We wonen sinds kort in die buurt ;)

/me doet van alles: brouwt bier (www.7hoog.nl), bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Zit er aan te denken om ons voor volgend jaar aan te melden.. dit jaar kon wegens omstandigheden helaas niet..

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Thalaron
Proost op het weekend!

Ik had nog wat te vieren dus dacht…;

Smaakt goed. Meer Bourbon dan verwacht (op een goede manier).

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:30
Thalaron schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:56:
Proost op het weekend!

Ik had nog wat te vieren dus dacht…;
[Afbeelding]

Smaakt goed. Meer Bourbon dan verwacht (op een goede manier).
Ik heb de 2020 en 2021... ben benieuwd hoe die smaken maar die zullen voor nu nog lekker stof vangen.

• Thalaron
@Stroopwafels Ik heb deze samen met die van 2018 een tijdje terug gekocht. Of ze er beter van worden door stof te vangen? Geen idee. Ik zal het nooit weten gezien ik er nooit eerder een heb gehad. Sterken nog... in 2017/2018 wist ik niet eens dat er buiten Guinness om iets van een Stout bier bestond :+

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:29

Yes, als je trouwens de App installeert kan je alvast de bieren bekijken per brouwer. Moersleutel staat er ook maar vind hun aanbod daar wat tegenvallen helaas.

[Voor 9% gewijzigd door wlchris op 25-03-2023 15:09]

• -Jaap-io
wlchris schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:08:
[...]

Yes, als je trouwens de App installeert kan je alvast de bieren bekijken per brouwer. Moersleutel staat er ook maar vind hun aanbod daar wat tegenvallen helaas.
Welke app? never mind, niet alles aan elkaar typen werkt beter

Ik ho(o)p vooral dat m’n smaak weer terug is volgende week 😒 nu snotverkouden…

[Voor 7% gewijzigd door -Jaap-io op 25-03-2023 15:40]

/me doet van alles: brouwt bier (www.7hoog.nl), bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:30
Iemand dit al gezien? Bier poeder wat je met water moet mengen.

https://www.metronieuws.n...eder-oplosbier-duitsland/

https://www.klosterbrauerei.com/shop/Bierpulver/951/951 (in het Duits)

(skip naar 02:00)

• TommyL0204
Barrel aged oplosbier.. ik moet er nog even aan wennen!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:56
wlchris schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:08:
[...]

Dank voor de tip! Had m al gedownload maar nog niet bekeken :)

• -Jaap-io

Acties:
  • +12Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:16

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Mocht er iemand in de buurt van Maastricht/Beek wonen.. ik heb een hele trits bieren die ik niet ga drinken. Ongeveer 1/3de komt van de beerwulf advent kalender.

8 blikken speciaal
14 flesjes speciaal
En een grote fles Valdieu Gran Cru

Meeste zijn donkere bieren, blonde bieren, fruit en sour.

Ik hoef er niets voor maar ik wil ze wel kwijt.
DM’tje bij interesse
Kun je het toch niet laten dan lust ik een goeie double IPA of Black IPA

Ophalen of langs brengen mits in de buurt geen probleem

Edit: en vergeven

discogs

• plofkip
-Jaap-io schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:53:
[...]

🤔 t is wel bijna 1 april
Exact. Lekker veel koolzuur zal het hebben ook ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
plofkip schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:19:
[...]

Exact. Lekker veel koolzuur zal het hebben ook ;)
Dit willen ze in de toekomst nog gaan toevoegen; ‘We willen koolzuurgas in poedervorm toevoegen.’

Tot die tijd kan je wellicht (een deel) Spa Rood nemen?

Indien je niet kan/wil wachten op de Alcohol in poedervorm dan zou ik persoonlijk denken dat een borrelglas Vodka hier het meest geschikt voor is. Of Whisky/rum voor een Infused style pilsener.

:+

Pagina: 1 ... 138 ... 142 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee