Toon posts:

Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 137 ... 142 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:59

Shrien

frequent snoozer

bbunn07 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:52:
Mooi nieuw ontwerp van de Indulgence-serie van Moersleutel! Ben erg benieuwd naar de box maar dat is alvast een pluspuntje
Heb 'm even opgezocht, benieuwd als ik was. Hele verbetering t.o.v. het vorige toch wel vrij simpele label. Maar of het nu echt in de stijl van MS past... ik heb zo mijn twijfels.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:10
Het is wel weer een pakketje hoor, die Moersleutel box.

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
Blik1984 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:27:
Het is wel weer een pakketje hoor, die Moersleutel box.
De belofte dat ze deze maand de (volgens velen) tegenvallende box van oktober zouden compenseren, hebben ze wat mij betreft meer dan waar gemaakt. :9~

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:46
@Mich007 ben benieuwd! Ik kan hem morgen bij een pakketpunt afhalen :)

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-05 00:51
Nou hij zou bij mij vandaagd bezord worden dus post-it op de deur geplaatst (achter glas dus kan niet weg waaien) Bezorger staat 2 minuten voor de deur te gapen en loopt dan weg post-it niet gelezen. Dus vanavond geen guild-box helaas

• Mich007
bloc79 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:50:
Nou hij zou bij mij vandaagd bezord worden dus post-it op de deur geplaatst (achter glas dus kan niet weg waaien) Bezorger staat 2 minuten voor de deur te gapen en loopt dan weg post-it niet gelezen. Dus vanavond geen guild-box helaas
Via DHL kun je toch neerzettoestemming geven via de trackingmail die je ontvangen hebt?
Althans, dat heb ik ook gedaan. Neem geen enkel risico wat dit betreft ;)

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:27
Heb hem net ook binnen. Meer mensen de "you made this", honey vanilla stout dubbel?

Hoeveel bieren zater er bij jullie in?

Met gestrekt been.

• Mich007
Artbij schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:09:
Heb hem.net ook binnen. Meer mensen de "you made this", honey vanilla stour dubbel?

Nee geen dubbelgangers. 15 stuks bij mij.

spoiler: foto

[Voor 42% gewijzigd door Mich007 op 23-02-2023 16:13]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
Heb hem.net ook binnen. Meer mensen de "you made this", honey vanilla stour dubbel?

Nee, hoeveel biertjes heb je gehad in totaal?

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:23
Lang leven mijn Nest Hello 8) Als ik een pushmelding krijg kan ik zo’n automatisch bericht sturen: “Zet het pakket maar voor de deur, dankjewel”.

De meeste bieren uit die guild box liggen ook gewoon bij de drankenhandel toch? In ieder geval wel bij ‘mijn’ handelaren. Heb zelf de meeste overgeslagen aangezien ik die typische Moersleutel stouts een beetje beu was en de IPA’s van ze niet per se heel goed vind ofzo. Maar die BA’s en mystery beers zijn wel leuk natuurlijk! Laat ze jullie smaken d:)b

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05 00:12
Hah, mijn bezorger liet de box gewoon achter in de tuin :D

Van het weekend lekker genieten van 1 van de biertjes :9

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07
Mooi doosje inderdaad van Moersleutel, en ook wat mij betreft bij de enigszins tegenvallende box van oktober meer dan goed gemaakt.

Toch zeg ik mijn abonnement nu weer op. Wordt anders toch teveel van hetzelfde. Was een mooie actie met de adventskalender en een box ervoor en erna, maar nu weer even wat meer afwisseling. Te beginnen met een weekendje Antwerpen dit weekend!

• Artbij
Mis de azzacax7...

Bier is lekker, maar de bedrijfsvoering van Moersleutel is bedroevend.

Met gestrekt been.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:39
Zitten meer nieuwe bieren niet in maar de doos is toch mooi gevuld? Nooit gezegd toch dat je alle nieuwe bieren moet ontvangen?
Nu ik mijn eigen box heb geopend begrijp ik dat je hem mist.
Artbij schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:43:
Bier is lekker, maar de bedrijfsvoering van Moersleutel is bedroevend.
Want?

[Voor 7% gewijzigd door Kapitein Merijn op 23-02-2023 19:10]

Untappd: Kapitein_Merijn

• Artbij
.

[Voor 99% gewijzigd door Artbij op 23-02-2023 18:14]

Met gestrekt been.

• Kapitein Merijn
Ah, je vind de bedrijfsvoering bedroevend omdat je per ongeluk een biertje dubbel hebt? 8)7

• dvanspijker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:59
Ik had er 2 bieren dubbel in zitten, en er miste dus 2 unieke bieren.

Mailtje gestuurd, en de bieren die er niet in zaten worden nagestuurd. Had half uurtje na mijn mailtje al bevestigingsmail van de 'order'. Snelle en goede service wat mij betreft, een foutje kan gebeuren, maar als het op grote schaal gebeurd is het wel wat slordig.

• Artbij
dvanspijker schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:54:
Ik had er 2 bieren dubbel in zitten, en er miste dus 2 unieke bieren.

Mailtje gestuurd, en de bieren die er niet in zaten worden nagestuurd. Had half uurtje na mijn mailtje al bevestigingsmail van de 'order'. Snelle en goede service wat mij betreft, een foutje kan gebeuren, maar als het op grote schaal gebeurd is het wel wat slordig.
Dat is wel netjes. Denk dat het vullen van de dozen allemaal handwerk is....

Met gestrekt been.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:20
Jorizzz schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:37:
Mooi doosje inderdaad van Moersleutel, en ook wat mij betreft bij de enigszins tegenvallende box van oktober meer dan goed gemaakt.

Toch zeg ik mijn abonnement nu weer op. Wordt anders toch teveel van hetzelfde. Was een mooie actie met de adventskalender en een box ervoor en erna, maar nu weer even wat meer afwisseling. Te beginnen met een weekendje Antwerpen dit weekend!
Als je op de site kijkt zie je welke bieren nog meer zijn uitgekomen en er nu noet bijzitten, die komen dan sowieso in de volgende box. Voordeel van Guild zijn de mystery beers en de indulgence.

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Einde van de werkdag in Malz-Leuven wat draft bieren proeven :)

Pohjala - Strudel Stout(Cellar Series)
Common Roots Brewing - Double Pillow
A-Tue-Tete - Foudre
Gross - Fishbowl

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04
Jorizzz schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:37:

Ga zelf volgende week donderdag naar Antwerpen. Nog tips. Dacht zelf in ieder geval naar bier central te gaan.

bla di bla bla

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05 01:46
ChristianD schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:17:
[...]

Ga zelf volgende week donderdag naar Antwerpen. Nog tips. Dacht zelf in ieder geval naar bier central te gaan.
Café Pardaf!

Ook verified venue op Untappd. Ze hadden daar een drankkaart van 16 pagina's toen ik er in december was. Ook een hoop oude Pühaste Silver Series die nergens meer te vinden zijn. (wel te zien in de prijs natuurlijk)

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-05 00:51
[...]

Stoofvleesje eten bij Billie's bier kafetaria (met een biertje uiteraard) en dan wandelingetje maken naar Beerlovers bar. :9~

• Jorizzz
[...]

Naast eerdergenoemde zaken, ook Kulminator niet vergeten. Verder ga ik zelf gewoon genieten en niet teveel op mijn todo-lijstje zetten. Ik zie wel waar we stranden.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:20
En alweer een mailtje van Frontaal of ik alsjeblieft wil investeren.

Opzich snap ik dat ze hun klanten mailen, maar dit is wel overkill. 13 februari, 14 februari, 21 februari en vandaag alweer (dan negeer ik hun algemene mail van gisteren even)? 4 mails over investeren in 12 dagen. :X

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-05 11:19
Lennnn schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:29:

Opzich snap ik dat ze hun klanten mailen, maar dit is wel overkill. 13 februari, 14 februari, 21 februari en vandaag alweer (dan negeer ik hun algemene mail van gisteren even)? 4 mails over investeren in 12 dagen. :X
Zodra het kan (mocht dat ooit zo gaan zijn - ze zeggen na deze ronde maar ik betwijfel dat) doe ik direct mijn aandelen van de hand. Het komt niet meer eerlijk en oprecht over, inderdaad een flinke overkill.

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04 16:58
Tja, inderdaad een flinke overkill...... en van die €1,7mio gaat er dus gewoon gelijk €700k naar aflossen van recente leningen. Niet echt een groot succes lijkt het...

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05 08:52
Heeft er iemand nog tips voor een leuk cafe in Düsseldorf?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Project bier rijpen gaat niet helemaal zoals ik had gepland. Enerzijds was dit te verwachten. Gelukkig kunnen de flesjes met kroonkurken hier beter tegen.

Ik heb ook diverse flessen met kurk. En helaas velen met schimmel in de kurk. Die ga ik maar snel opdrinken, in zoverre ze nog goed smaken. Hopende dat de schimmel het bier nog niet heeft bereikt.

Moet voor die flessen toch een ander plekje verzinnen in huis.

Uiteindelijk m'n voorraadje verder aangevuld om verder te rijpen.

En ik heb er twee 12 en 8 uitgehaald om te proeven.

Wat ik in de achterste kratten nog heb staan zijn blauwe Chimay's vanaf 2017/2018 en Grand Prestige's vanaf 2019

Ik vermoed dat het gemis aan ventilatie in de kruipruimte het schimmellen tot gevolg heeft. 2 jaar geleden een uitbouw laten plaatsen. Die heeft alle mogelijkheden tot ventilatie vanaf de achterzijde de nek om gedraaid. Of heeft iemand hier andere ideeën over?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Thalaron

Dit bier deed mij weer eens laten twijfelen of ik meer een (BA) Barleywine dan (BA) Stout liefhebber ben..

Gelukkig ben ik nog meer van keuze/afwisseling(!)

Deze beviel erg goed (y)

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• Stufferdt
  • Laatst online: 22:03

Stufferdt

Oe ist?

brukskeluuk schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:23:
Zum Schlüssel. Ze hebben er alleen het eigen bier, soort donker altbier. Zit in een soort limonadeglazen en drinkt ook zo weg. Top avond gehad.

https://www.zumschluessel.de/

• CirclDigital
jules schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:41:
Ik vermoed dat het gemis aan ventilatie in de kruipruimte het schimmellen tot gevolg heeft. 2 jaar geleden een uitbouw laten plaatsen. Die heeft alle mogelijkheden tot ventilatie vanaf de achterzijde de nek om gedraaid. Of heeft iemand hier andere ideeën over?
Gebrek aan aanvoer van verse lucht is inderdaad het probleem. Idealiter wil je voor de opslag van bier en wijn een relatief hoge luchtvochtigheid maar niet in combinatie met nul ventilatie.

Niet alleen slecht voor je bier maar ook doodzonde van die houten kratten. Daar is over een paar jaar niets meer van over. En ook voor je flesjes met kroonkurk is roest en schimmel niet lekker.

Ik zou het ergens anders gaan opslaan of in ieder geval de halzen van je flessen met iets als folie afdekken.

[Voor 4% gewijzigd door CirclDigital op 25-02-2023 12:25]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

CirclDigital schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:24:
[...]

Gebrek aan aanvoer van verse lucht is inderdaad het probleem. Idealiter wil je voor de opslag van bier en wijn een relatief hoge luchtvochtigheid maar niet in combinatie met nul ventilatie.

Niet alleen slecht voor je bier maar ook doodzonde van die houten kratten. Daar is over een paar jaar niets meer van over. En ook voor je flesjes met kroonkurk is roest en schimmel niet lekker.

Ik zou het ergens anders gaan opslaan of in ieder geval de halzen van je flessen met iets als folie afdekken.
Zou het helpen door er een permanente ventilator te plaatsen bij een ventilator kanaal naar buiten? Zo'n wc geval?

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-05 20:17
Heb hem net ook binnen. Meer mensen de "you made this", honey vanilla stout dubbel?

Ah, ik ben dus niet de enige :+

Hier de Fudge Vortex + You Made This dubbel, ik mis de Azzaca en de Daily Grind.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Eerste uit de batch ”beschimmelde" kurken uit de kruipruimte. Hij is mooi verder gerijpt en van de schimmel proef je gelukkig niks.

• Beekforel
  • Laatst online: 22:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@jules ik had dit ook, idd niks van te merken. Was heerlijk. Ik ben wel gestopt met opslaan in de kruipruimte, ben te ongeduldig daarvoor.

• Zemmel83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-05 10:22
Holy Craft bar

https://holycraft.de/bar

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Beekforel schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:19:
@jules ik had dit ook, idd niks van te merken. Was heerlijk. Ik ben wel gestopt met opslaan in de kruipruimte, ben te ongeduldig daarvoor.
Misschien toch een koelkast gebruiken hiervoor :|

• Beekforel
  • Laatst online: 22:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

jules schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:21:
[...]

Misschien toch een koelkast gebruiken hiervoor :|
Zou ik het weer doen dan zou ik kijken of ik ze in kunststof bakken kan opslaan, denk dat dat al een boel scheelt.

• Thalaron

Ik had in eerste instantie niet door dat dit een nieuwe was! Deze bevalt erg goed (zoals verwacht).

Proost!

• brukskeluuk
Wel typisch duits, ook alles van de tap in 0.5l aanbieden.

[Voor 44% gewijzigd door brukskeluuk op 25-02-2023 20:02]

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:21
Mischien een gekke vraag voor hier :+ maar na een enorm intensief carnaval heb ik besloten om een maand geen alcohol te drinken. Vandaag bij de plaatselijke Mitra geweest met 200+ speciaalbieren maar helaas maar 5 alcohol vrije (la trape, la chouffe, cornet etc) die heb ik nu meegenomen. Maar ik ben benieuwd of jullie wellicht nog tips hebben voor enigszins goede alcoholvrije speciaalbieren? Ik dacht aan zoiets: https://www.ondernulpuntv...tpagina/donker-bierpakket aangezien het toch nog winter is dus niet echt IPA tijd.

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38
Thalaron schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:53:
[Afbeelding]

Ik had in eerste instantie niet door dat dit een nieuwe was! Deze bevalt erg goed (zoals verwacht).

Proost!
Fijne inderdaad. Net iets meer body dan de Twins. En die was al meer dan prima!

• WillyWilly
  • Niet online
brukskeluuk schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:00:
[...]

Wel typisch duits, ook alles van de tap in 0.5l aanbieden.
[Afbeelding]
Zeker, groter is beter in duitsland :) ,
bij Holy Dusseldorf kan je wel anders proeven

• Purehz
  • Laatst online: 00:06
Faeshaas schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:46:
Mischien een gekke vraag voor hier :+ maar na een enorm intensief carnaval heb ik besloten om een maand geen alcohol te drinken. Vandaag bij de plaatselijke Mitra geweest met 200+ speciaalbieren maar helaas maar 5 alcohol vrije (la trape, la chouffe, cornet etc) die heb ik nu meegenomen. Maar ik ben benieuwd of jullie wellicht nog tips hebben voor enigszins goede alcoholvrije speciaalbieren? Ik dacht aan zoiets: https://www.ondernulpuntv...tpagina/donker-bierpakket aangezien het toch nog winter is dus niet echt IPA tijd.
Lokale supermarkt heeft vaak al hetzelfde als de slijterij. Dus zou daar beginnen. Deze beviel mij wel:
IPA Liberis 2+3 by Brauhaus Riegele on Untappd https://untp.beer/b2qE

ONP5 heb ik wel eens wat van gehad, goede en ruime keuze. Een mixpakket is dan inderdaad een goed idee. Voor t geld haal ik wel liever een écht biertje ;)

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:30
@Faeshaas mijn favoriete NA bier is Playground van Vandestreek, maar da's wel een IPA (maar je proeft bijna niet dat het NA is). De Guinness 0.0 vond ik ook wel te pruimen, maar zo'n blik in 1 sessie opdrinken vond ik zelf nog wel veel. Heb er nog wel was meer gedronken, maar deze 2 staan mij het meeste bij. Los daarvan smaken verschillen, en wat ik lekker vind hoeft niet perse jouw smaak te zijn. De tip hierboven om gewoon maar te kijken en proberen wat de lokale supermarkt heeft is ook een goeie.

Actueel trouwens aan iets wat verre van NA is: Lergull - Fabricator of Espresso Chocolate Cake van Moersleutel. Toppertje IMHO: koffie, chocolade, geroosterd/gebrand en ook mooi vol. Heb nog 4 Moersleutels staan, maar zag dat slijter in de buurt inmiddels de Fudge Vortex binnen heeft (die wil ik ook wel proberen :P en evt ook nog Motor Oil Double Hopped).

[Voor 11% gewijzigd door Sassie op 25-02-2023 23:49]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Beekforel schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:29:
[...]

Zou ik het weer doen dan zou ik kijken of ik ze in kunststof bakken kan opslaan, denk dat dat al een boel scheelt.
Vraag me af of je daardoor juist problemen krijgt?

Zou je de bak vullen op huiskamertemperatuur, dan neemt het vochtgehalte juist toe als de temperatuur in de bak daalt. En bij geen ventilatie was onze conclusie al dat schimmels eerder vrij spel hebben?

Of voorkomen deze bakken juist dat schimmels in de bakken kunnen komen?

Ik had eerder de gedachte om bijvoorbeeld mijn flessen Hertog Jan Grand Prestige vatgerijpt in een vacuümzak te stoppen. Komt een beetje op hetzelfde neer.

Verhuizen naar een huis met een kelder? 😉

• CirclDigital
jules schreef op zondag 26 februari 2023 @ 00:33:
[...]
Ik had eerder de gedachte om bijvoorbeeld mijn flessen Hertog Jan Grand Prestige vatgerijpt in een vacuümzak te stoppen. Komt een beetje op hetzelfde neer.
Dat staat een beetje haaks op de reden waarom je bier laat rijpen.... beetje oxidatie door zuurstof en tijd.

• Lennnn
Wat is het nut van zo'n vatgerijpt bier door laten rijpen? Wordt het daar echt nog beter van?

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:17
CirclDigital schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:48:
[...]

Dat staat een beetje haaks op de reden waarom je bier laat rijpen.... beetje oxidatie door zuurstof en tijd.
Alleen is het niet direct de bedoeling dat die oxidatie door zuurstof van buiten de fles komt ;)

• CirclDigital
Dubbeldooier schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:18:
[...]
Alleen is het niet direct de bedoeling dat die oxidatie door zuurstof van buiten de fles komt ;)
Voor een deel dus wel....

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:17
Ja en idealiter voorkom je dat deel zo veel mogelijk...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

CirclDigital schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:48:
[...]

Zo'n vacuüm zak lijkt mij niet helemaal 100% luchtdicht te zijn. Het gaat mij er om dat het vochtgehalte niet of nauwelijks veranderd.

Maar nu ik er verder over ga nadenken; in kunststoffen zitten bepaalde gifstoffen die er langzaam uittrekken als ik me niet vergis. In food grade verpakkingen wordt dit tot een minimum beperkt. Maar een vacuüm zak of kunststof bak van de Ikea zal er vast niet voor bedoeld zijn. Dit zou zelfs smaak bepalend kunnen zijn. Denk maar aan die geur van een vers in elkaar gezet Ikea meubel, of een vinyl vloer die net gelegd is; echte formaldehyde ruik je dan.
Lennnn schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:01:
Wat is het nut van zo'n vatgerijpt bier door laten rijpen? Wordt het daar echt nog beter van?
Op vat gerijpte bieren worden met name gemaakt om de smaak van het vat, en of datgene wat erin zat, te laten mengen met het bier. Meestal gebeurt dit enkele weken tot maanden om de juiste smaak te verkrijgen.

Het daarna laten rijpen op de fles heeft volgens mij hetzelfde effect als het normaal laten rijpen op fles. Veelal krijgt het een zachtere smaak.

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-05 08:35
jules schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:11:

Op vat gerijpte bieren worden met name gemaakt om de smaak van het vat, en of datgene wat erin zat, te laten mengen met het bier. Meestal gebeurt dit enkele weken tot maanden om de juiste smaak te verkrijgen.

Het daarna laten rijpen op de fles heeft volgens mij hetzelfde effect als het normaal laten rijpen op fles. Veelal krijgt het een zachtere smaak.
Het doel van vatgerijpt bier is toch dat je juist de vaten proeft? Dat het bier dan zachter wordt gaat dan juist het doel tegen.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

klaps schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:07:
[...]

Het doel van vatgerijpt bier is toch dat je juist de vaten proeft? Dat het bier dan zachter wordt gaat dan juist het doel tegen.
Alle smaken, het bier, het vat en datgene wat al eerder in het vat zat, die combi gaat zachter smaken. Probeer het eens uit zou ik zeggen!

• Thalaron
Vatgerijpt bier laten rijpen vind ik nooit echt een goed idee. Ik heb er diverse staan die al even staan, maar wel gekoeld / in zonvrije kast. Het bier is reeds gerijpt en gezien langer laten rijpen 1: niet vergelijkbaar is met een verse batch en 2: onbekend wat het met de smaak zal doen, is dat iets dat ik zoveel als mogelijk probeer te voorkomen :)

Maar dat ben ik. Iedereen moet dat lekker voor zichzelf bepalen. Ik beperk het rijpen van bieren tot reguliere donkere bieren zoals St. Bernardus Abt. 12 en La Trappe Quadrupel

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 20:42
Boek een biertour langs de verschillende DusseldorferAlt brouwerijen, kom je op een aantal leuke plekken.

• CirclDigital
Thalaron schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:12:
Vatgerijpt bier laten rijpen vind ik nooit echt een goed idee.

Maar dat ben ik. Iedereen moet dat lekker voor zichzelf bepalen. Ik beperk het rijpen van bieren tot reguliere donkere bieren zoals St. Bernardus Abt. 12 en La Trappe Quadrupel
Er zijn natuurlijk ook "echte" vatgerijpte bieren zoals lambiek en iets als Rodenbach. Die kan je prima verder laten rijpen :-).

Maar inderdaad iedereen moet gewoon proberen wat bevalt. En je hebt rijpen en rijpen. Flesjes Orval laat ik een paar jaar staan maar dan gaan ze wel op, lambiek wil ik weleens veel langer laten staan.

[Voor 9% gewijzigd door CirclDigital op 01-03-2023 10:15]

• Lennnn
Lennnn schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:29:

En daar zijn ze weer ;(

Toch een week stil geweest.

• Abesch
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:36
Het lukt ze wel om stil te blijven (inmiddels 1,5 week) als het aankomt op reageren op mails van klanten...

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:05
Lennnn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:53:
[...]

En daar zijn ze weer ;(

Ik vond een WhatsApp bericht en dan 2 uur later ook weer mailen wel erg overkill worden. Ze hebben hun minimum doel al gehaald, zouden ze zo in de cashflow issues zitten dan?

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:49

Thompson

Beeromaniac

Lennnn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:53:
[...]

En daar zijn ze weer ;(

Same here. Werd zelfs gebeld "Je had een keer aangegeven mogelijk interesse te hebben".
Waarschijnlijk niet goed opgelet en Chrome automatisch m'n telefoonnummer ook ingevuld.

"Nee hoor geen interesse meer".

Ieder z'n ding natuurlijk, maar de manier waarop Frontaal nu zó hard hamert op crowdfunden staat mij een beetje tegen. Overigens doen een paar andere brabanders momenteel vrijwel hetzelfde;

Van Moll, 100 Watt en Stadsbrouwerij Tilburg vormen samen Lighttown Brewers - Met investeringsoptie

Beeromaniac

• CirclDigital
Panzer Dean schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:23:
[...]
Ik vond een WhatsApp bericht en dan 2 uur later ook weer mailen wel erg overkill worden. Ze hebben hun minimum doel al gehaald, zouden ze zo in de cashflow issues zitten dan?
Het is een tikje bizar aan het worden..... en ja, ik denk inderdaad dat ze een flink cash-flow probleem hebben. Ze hebben nu zo'n €1,8mio opgehaald. Daar gaat zo 150k vanaf als kosten voor de crowdfund en dan moeten ze nog voor minimaal €700k aan noodleningen afbetalen. Blijft er niet veel meer dan €1mio over en aanvullend crowdfunden op de korte termijn zit er niet meer in.

Dus ik schat dat ze of de noodleningen niet kunnen/gaan aflossen of heel snel op zoek moeten naar andere financiering. En aangezien ze net aan het overschakelen zijn naar hun nieuwe productiestraat kan je daar ook de nodige aanloopproblemen verwachten. Kost ook gewoon extra geld. Van die koffie en dat distilleren zal weinig gaan komen.

Maar waar ik me het meest aan stoor is die enorme BS van Roel zelf. Beetje de underdog spelen terwijl je inmiddels (op papier weliswaar) flink bent binnengelopen maar je nog steeds geen aandelenplan voor je personeel hebt geregeld.

Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als de certificaten ooit nog verhandeld kunnen worden. In het begin kan je dan de prijs wellicht nog wat manipuleren maar dat is op termijn niet vol te houden met dit volume. Ik schat dat er op niet al te lange termijn een grote brouwer in gaat stappen.

[Voor 15% gewijzigd door CirclDigital op 02-03-2023 08:33]

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59

TMV

Where did that damn icon go?!?

Als er inderdaad een grote jongen in stapt en daarmee de koers toch anders wordt (lees: meer volume, minder kwaliteit) dan ben ik ook weg als beerclub-lid. De constante mailings zijn absoluut irritant!

• Kapitein Merijn
Thompson schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:09:
[...]

Same here. Werd zelfs gebeld "Je had een keer aangegeven mogelijk interesse te hebben".
Waarschijnlijk niet goed opgelet en Chrome automatisch m'n telefoonnummer ook ingevuld.

"Nee hoor geen interesse meer".

Ieder z'n ding natuurlijk, maar de manier waarop Frontaal nu zó hard hamert op crowdfunden staat mij een beetje tegen.
Triest hoor. Het begint er inderdaad steeds meer op te lijken dat ze een flinke uitdaging hebben daar.

Moeten we die Roemeense brouwerij maar weer eens gaan sponsoren dan ;)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

Klippy

Still Game

Eerste keer bij De Bierliefhebber besteld, was goed verpakt en snel verzonden.
Die hadden nog wat Pühaste Silvers op voorraad.

Meteen in de kelder gezet net. Met verzenden ook 60 Euro.. wordt een dure hobby, maar goed, deze zullen niet tegen vallen en gaan niet meteen op, maar de Fiji gaat binnenkort open, wel benieuwd naar.

[Voor 17% gewijzigd door Klippy op 02-03-2023 12:09]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 12:01
Thalaron schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:12:
Vatgerijpt bier laten rijpen vind ik nooit echt een goed idee. Ik heb er diverse staan die al even staan, maar wel gekoeld / in zonvrije kast. Het bier is reeds gerijpt en gezien langer laten rijpen 1: niet vergelijkbaar is met een verse batch en 2: onbekend wat het met de smaak zal doen, is dat iets dat ik zoveel als mogelijk probeer te voorkomen :)

Klopt, ik heb al jaren een klimaatkast waar ik mijn bieren in bewaar. En destijds kocht ik van verschillende stouts en barleywines er altijd twee, eentje om gelijk te drinken en eentje om te bewaren. Het resultaat was bijna altijd hetzelfde. BA bieren werden, naar mijn mening minder, omdat de smaak van de barrel steeds verder naar de achtergrond verdween. Hoe ouder, hoe minder barrel smaak. Non BA bieren werden vooral zachter, de 'scherpe' randjes gingen er vanaf.

[MSI B550 Tomahawk][Ryzen 5800X][Kraken X62][32GB G.Skill][7900 XTX][Samsung 970 EVO][NZXT H7 FLOW][LG 27GL850]

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05 19:11
Klippy schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:06:
Eerste keer bij De Bierliefhebber besteld, was goed verpakt en snel verzonden.
Die hadden nog wat Pühaste Silvers op voorraad.

Meteen in de kelder gezet net. Met verzenden ook 60 Euro.. wordt een dure hobby, maar goed, deze zullen niet tegen vallen en gaan niet meteen op, maar de Fiji gaat binnenkort open, wel benieuwd naar.

[Afbeelding]
Puhaste kan je inderdaad blind kopen. Zeker die Silver editions. Dat is gewoon best of the best.
Maar zoals je aangeeft wel wat aan de prijs.
Voor ongeveer de helft kan je ook hun 'Trinity in Black' en 'Tumeaine Papua New Guinea' kopen.
Die zijn ook top.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lennnn
Daar is Frontaal weer.

Uit de mail deze keer:
"Er is echter een dunne lijn tussen een goede campagne voeren en overmatig communiceren. Als we aan de verkeerde kant van de lijn terecht komen beïnvloedt dit onze community die we samen hebben opgebouwd."

Opzich hebben ze wel door dat overmatig spammen een negatief effect heeft op je merk. Maar hebben ze echt niet door dat ze dit zelf al doen? :F

Ze beginnen ook wel wat druk te voelen lijkt het. Als je nu investeert kun je 5x kans maken op € 5.025 aan certificaten op aandelen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Lennnn schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:06:
Daar is Frontaal weer.

Uit de mail deze keer:
"Er is echter een dunne lijn tussen een goede campagne voeren en overmatig communiceren. Als we aan de verkeerde kant van de lijn terecht komen beïnvloedt dit onze community die we samen hebben opgebouwd."

Opzich hebben ze wel door dat overmatig spammen een negatief effect heeft op je merk. Maar hebben ze echt niet door dat ze dit zelf al doen? :F

Ze beginnen ook wel wat druk te voelen lijkt het. Als je nu investeert kun je 5x kans maken op € 5.025 aan certificaten op aandelen.
Lastig meetbaar natuurlijk. Ik zie alleen hier wat mensen die klagen over de vele mailtjes. Ik krijg ze zelf ook, maar zie geen reden om energie te verspillen om mij hier druk over te maken. Lekker laten gaan, dat geeft rust :)

Overigens ben ik ook overstag gegaan om wat BCBS varianten te bestellen bij Beer Republic. Een hoop geld, maar voor dit bier maak ik graag een uitzondering. En ik wil gewoon eens een vertical tasting doen (met in mijn geval 2017-2022).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lennnn
Nyarlathotep schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:15:
[...]

Lastig meetbaar natuurlijk. Ik zie alleen hier wat mensen die klagen over de vele mailtjes. Ik krijg ze zelf ook, maar zie geen reden om energie te verspillen om mij hier druk over te maken. Lekker laten gaan, dat geeft rust :)

Overigens ben ik ook overstag gegaan om wat BCBS varianten te bestellen bij Beer Republic. Een hoop geld, maar voor dit bier maak ik graag een uitzondering. En ik wil gewoon eens een vertical tasting doen (met in mijn geval 2017-2022).
Ik vind het vooral zonde dat een best wel leuke brouwer het aardig aan het verneuken is.

Hier deze week ook weer een doos ontvangen van Beer Republic. Prima zaak. :)

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:13
Lennnn schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:20:
[...]

Ik vind het vooral zonde dat een best wel leuke brouwer het aardig aan het verneuken is.

Hier deze week ook weer een doos ontvangen van Beer Republic. Prima zaak. :)
Hoop op snel weer een hopcrusher box

• Deezers
Daar is Frontaal weer.

Uit de mail deze keer:

Het is echt behoorlijk irritant en zelfs tegenstrijdig want de meeste crowdfundings die ik ken zijn na een paar dagen al voorbij het streefbedrag dus dit lijkt dan niet heel soepel te gaan of er is inderdaad ergens nog veel meer voor nodig. Met alle stijgende kosten wereldwijd zal ik ook niks verwachten van andere sterke dranken, alcoholvrij en koffie wat ze gaan maken... Ik mag toch hopen dat ze na de zomer niet weer een hele campagne van stal halen, laat je dan gewoon uitkopen door een grote brouwer mocht je het niet meer kunnen trekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Daar is Frontaal weer.

Uit de mail deze keer:

Zelfs op untappd ontkom je er niet aan...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

Klippy

Still Game

Als ik mee had gedaan met Frontaal (ik twijfelde de eerste week) dan had ik nu toch spijt gehad,
Van "exclusieve kans" naar "raar dat je niet mee doet" en het lijkt voorlopig niet te stoppen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Die untappd reclame ook gezien. Toch even gekeken omdat ik nieuwsgierig was naar de verhalen van hier. Ik zag 77% van de 2,5 M doelstelling gehaald. Dat is toch nog steeds best netjes.

Heb wat financieel specialisten in mijn omgeving. Maar vermoed dat ze ook al snel zeggen dat dit niet interessant is. Je zou het eerder voor de leuk moeten doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• brukskeluuk
Bedankt voor de tip! Kan natuurlijk niet tippen aan de Nederlandse craft beer cafes, maar zeker een leuk aanbod en leuke tent.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:24
Zo sinds de geboorte van mijn zoontje staan de biertjes was op een lager pitje. Wel de nieuwe box van de Moersleutel nog binnen gehad. Had gehoopt op wat meer IPA, maar goed nog 1 box dan gaat hij even op pauze weer.
Wel merk ik door wat minder slaap dat het drinken wel ff rustiger aan gaat. Vorige week wat 5% op deze week weer aan de 8% en volgende week maar een Tonka openen :+ ze hakken er zo stiekem best wel in :>

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +4Henk 'm!

• WillyWilly
  • Niet online
Even wat reclame :-) voor een lokaal evenement.
Bierfestival 18 & 19 maart 2023 in de oude mijngebouwen van Zolder in Belgisch Limburg.

https://thebeerexperience.be/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05 01:46
WillyWilly schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:43:
Even wat reclame :-) voor een lokaal evenement.
Bierfestival 18 & 19 maart 2023 in de oude mijngebouwen van Zolder in Belgisch Limburg.

https://thebeerexperience.be/
Ik zie hem ook in deze lijst staan :)
https://www.nederlandsebi...se-bierwereld/evenementen

• Mich007
Eindelijk, tussen alle spam door, dan weer eens positieve mailing van Frontaal met de mogelijkheid om hun uniek crowdfunding bier te kunnen bestellen ;)

[Voor 10% gewijzigd door Mich007 op 07-03-2023 15:27]

• -Jaap-io
  • Laatst online: 23:35
Iemand nog de la trappe triple special besteld?

ik heb hem even laten gaan... 9,99 en 6 euro verzendkosten...

/me doet van alles: brouwt bier (www.7hoog.nl), bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CirclDigital
jules schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 00:03:
[...]
Toch even gekeken omdat ik nieuwsgierig was naar de verhalen van hier. Ik zag 77% van de 2,5 M doelstelling gehaald. Dat is toch nog steeds best netjes.
Dat is natuurlijk ook omdat ze de laatste weken snel het eerste streefbedrag van 4mio hebben weggehaald en vervangen door alleen de eerste trap van 2,5mio. Anders was het percentage een stukje lager....
Mich007 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:26:
Eindelijk, tussen alle spam door, dan weer eens positieve mailing van Frontaal met de mogelijkheid om hun uniek crowdfunding bier te kunnen bestellen ;)
Ik heb me een paar dagen geleden maar afgemeld.... ben er helemaal klaar mee.
En ik zal ook niet zo snel nog wat van Frontaal gaan kopen of drinken. Genoeg keuze bij anderen tenslotte.

[Voor 37% gewijzigd door CirclDigital op 07-03-2023 16:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CirclDigital
-Jaap-io schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:34:
Nope... leuk initiatief maar zoveel goede tripel van anderen die makkelijker verkrijgbaar (en beter geprijsd) zijn. Maar wellicht als ik er nog eens ben is ter plaatse drinken wel een optie.

[Voor 14% gewijzigd door CirclDigital op 07-03-2023 15:43]

• Jorizzz
-Jaap-io schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:34:

Welke special?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Thalaron

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:36
Hij is vanaf de 29ste ook bij de mitra en Jan Linders te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:36
Na alle frontaal mailtjes tijd voor de volgende: Vet en Lazy heeft nu een crowdfunding lopen voor een eigen kroeg in Rotterdam en Bronckhorster gaat er binnenkort ook een starten voor een proeflokaal in Steenderen

https://crowdaboutnow.nl/campagnes/vet-lazy

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 00:06
Toen ik de prijs zag van de la Trappe Taditionair vond ik t ook aan de hoge kant.
De winst schijnt echter naar een goed doel te gaan. Dat vind ik dan wel weer een nobel streven en mocht ik hem tegenkomen, zal ik er wel eentje meenemen.

Hier nog wat achtergrond informatie:
https://www.omroepbrabant...c-kan-er-niet-van-proeven

Om nog even in te haken op Frontaal. Hier mijn Beerclub ook opgezegd. Komende maanden op reis en die €40 euro kan ik zelf ook wel wat lekker voor uitzoeken.

[Voor 17% gewijzigd door Purehz op 07-03-2023 19:25]

• Lennnn
En de traditionair kost los op de kloosterwinkel maar 2,25 (wel uitverkocht nu).
https://www.kloosterwinkelonline.nl/tripel-traditionair-33cl

Als ie straks ook bij mijn slijter of supermarkt voor die prijs ligt, dan neem ik hem wel mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:57

franssie

Save the albatross

EUR9,95 voor drie tripels, waarvan één speciale - daar lig ik niet wakker van. Binnenkort eens bij de slijter kijken of ik ze kan vinden (edit want online een max van één pakket per bestelling, dan hakken de verzendkosten er wel in)

[Voor 26% gewijzigd door franssie op 07-03-2023 19:30]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Lennnn
Brinkiewestland schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:07:
Na alle frontaal mailtjes tijd voor de volgende: Vet en Lazy heeft nu een crowdfunding lopen voor een eigen kroeg in Rotterdam en Bronckhorster gaat er binnenkort ook een starten voor een proeflokaal in Steenderen

Dit is toch wel een iets andere crowdfunding. Ze zoeken 200 tot 400k en ze betalen in 5 jaar je inleg (met wat rente) terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorizzz
franssie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:28:
EUR9,95 voor drie tripels, waarvan één speciale - daar lig ik niet wakker van. Binnenkort eens bij de slijter kijken of ik ze kan vinden (edit want online een max van één pakket per bestelling, dan hakken de verzendkosten er wel in)
Dit heb ik ook. Als ik het bij de slijter tegenkom, dan laat ik het niet liggen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deezers
Wèèr een mail van Frontaal vandaag. Zou het bijna als spam rapporteren met om de dag een oproep de laatste twee maanden...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Deezers schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:46:
Wèèr een mail van Frontaal vandaag. Zou het bijna als spam rapporteren met om de dag een oproep de laatste twee maanden...
Het begint hier ook een beetje spam te worden, door het elke keer te melden ;) :*

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Brinkiewestland schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:07:

Deze vind ik wel sympathiek eigenlijk. Misschien dat ik wel iets inleg. Niet om er rijker van te worden, maar puur uit sympathie voor de kleine brouwer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:47
Meld je lekker af, heb ik ook gedaan. Alle socials van Frontaal ook niet meer aan het volgen. Scheelt een hoop irritatie ;)

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-05 11:19
Ik heb ook vrij geïrriteerd gereageerd op de whatsapp communicatie gereageerd en ben nu ook van de lijsten gehaald gelukkig. Met de kritiek hebben ze zo te zien niets gedaan, er worden daar hele verkeerde keuzes gemaakt.
Pagina: 1 ... 137 ... 142 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee