Uitgesproken mag zeker, liever een paar euro meer en beter bier dan spul dat ook bijna in de supermarkt zou kunnen liggen. En iedere maand, dan krijg ik ten minste op tijd m'n fix
Dank voor het delen. Voor mij zou het juist wel interessant zijn. Had qua kosten beter de surprise kunnen bestellen dan de sour boxmaartentmm schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:11:
Ook de Suprisebox XXL binnnen maar ze kunnen er beter Sourbox XXL van maken.
22 van de 36 zijn sour. Laatste keer voor mij.
https://untappd.com/user/Maartentmm/lists/11549080
Juridisch gezien heb je een (geldige) overeenkomst die aan alle voorwaarden voldoet. Een biertje kopen voor €5 - €6 is voor klanten natuurlijk een 'aannemelijke' prijs. Helemaal geen prijs waarvan je zou denken: "dat kan nooooooit kloppen, veel te goedkoop!". Als de prijs €0,30 was zegt de wet dat jij als koper kon weten dat het een prijsfout betreft want dit is geen 'normale' aanbieding.Wren schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:47:
[...]
Daar denken zij anders over. Maar ach, het is geprobeerd.
Het was zo'n 50% korting trouwens.
Leuke jurisprudentie hierover is de zaak met de Leenbakker die bedden voor een prikkie verkocht. Dat was destijds dus overduidelijk een foutje
Kutwebshop dus imho
Ik verwacht (en hoop ergens ook welremzor schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:48:
[...]
Juridisch gezien heb je een (geldige) overeenkomst die aan alle voorwaarden voldoet. Een biertje kopen voor €5 - €6 is voor klanten natuurlijk een 'aannemelijke' prijs. Helemaal geen prijs waarvan je zou denken: "dat kan nooooooit kloppen, veel te goedkoop!".
Ik heb het zelf niet besteld overigens hoor, tonka is meestal niet mijn ding
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Je zou wellicht kunnen stellen dat de overeenkomst nietig is aangezien deze dus een wet overtrad. Dit betekent dat de koper het geld terug krijgt en de verkoper het product (bier) terug krijgt. De overeenkomst heeft dan simpelweg nooit bestaan. Ik was wellicht net iets te stellig/voorbarig.Hertog schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:57:
[...]
Ik verwacht (en hoop ergens ook wel) dat niemand hier een zaak van gaat maken, maar ik ben stiekem wel nieuwsgierig. Op de site stond namelijk óók de oude prijs gemeld, en die was duidelijk meer dan 25% hoger. Dus misschien is het voor 'een biertje' een aannemelijke prijs maar voor dit biertje is dat met kennis van die wet niet zo. Maar ja, een hogere 'van' prijs neerzetten om een aanbieding beter te laten lijken komt ook geregeld voor..
Ik heb het zelf niet besteld overigens hoor, tonka is meestal niet mijn ding
Ik doelde meer op het feit dat de verkopende partij in principe in overtreding is m.b.t. de alcoholwet aangezien deze het product niet mag aanbieden voor die prijs. De consument zal hiervoor niet gestraft worden, althans, daar ga ik in dit geval gemakshalve van uit. Ik ken de alcoholwet niet goed (genoeg) om daar heel stellig in te zijn. Dat was ik net dus denk ik wel als de prijs ook daadwerkelijk verkeerd is gecommuniceerd als in van-voor met meer dan 25% korting. Zou idd een interessante casus zijn!
Maar we dwalen af...
Al is het wel zo dat we waarschijnlijk allemaal wel eens bier bestellen met meer dan 25% korting (zie de aanbieding hier laatst nog van Beer Republic
Vanavond maar weer eentje open trekken van de Beer Republic box, bevalt tot nu toe uitstekend!
Ik reageerde eerder op je vergelijking met een overduidelijk foute aanbieding waarbij consumenten de webshop aanklaagden om het product toch voor de geadverteerde prijs te krijgen. Ik zou zeggen dat ook hier de consument (met 'kennis van de wet') had moeten weten dat de prijs niet kon, tenzij een rechter dus een 'van' prijs minder waarde vindt hebben dan 'wat een biertje normaal kost'. Ik verwacht van niet, en een consument die daarover een zaak begint.. Dat noem ik niet echt straffen meerremzor schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:18:
[...]
Ik doelde meer op het feit dat de verkopende partij in principe in overtreding is m.b.t. de alcoholwet aangezien deze het product niet mag aanbieden voor die prijs. De consument zal hiervoor niet gestraft worden, althans, daar ga ik in dit geval gemakshalve van uit.
Die BeerRepublic box is inderdaad prima, maar je krijgt in het geval van de IPA box wel veel bier dat het beste vrij snel gedronken worden.. Voor deze winter maar overgeslagen, misschien in de zomer weer een keer
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
@Lennnn nou ja, gewoon? Voor €9,99 per fles en niet standaard in assortiment. CBCS was mijns inziens wat dat betreft meer een bijzondere afwijking
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
@BobB 100 watt in Eindhoven heeft ook een abonnement. Maandelijks 8 bieren voor 37,50 (of 30 als je het afhaald). Kom nog wel es daar en vind de bieren altijd prima te drinken. Als ik de guild nog eens opzeg ooit stap ik misschien wel over. Kan ik het nog afhalen ook.
Je kan ook eenmalig een box proberen zonder verdere verplichtingen.
Je kan ook eenmalig een box proberen zonder verdere verplichtingen.
Oef, op de dag af 7 jaar sinds m'n 1e check-in op untappd vandaag (kwam er uiteraard achter omdat ik een biertje incheckte). Wat vliegt de tijd!
1e check in was trouwens de Tokyo* van Brewdog (met 16,5% ook het zwaarste bier waar ik een heel flesje van gedronken heb). Vandaag was het de Barcelona Tropical van La Pirata Brewing (behoorlijk bitter, daar moet je van houden). Wel met de kanttekening dat ik een flesje tegen de best before datum had.
1e check in was trouwens de Tokyo* van Brewdog (met 16,5% ook het zwaarste bier waar ik een heel flesje van gedronken heb). Vandaag was het de Barcelona Tropical van La Pirata Brewing (behoorlijk bitter, daar moet je van houden). Wel met de kanttekening dat ik een flesje tegen de best before datum had.
Zo, mooi eerste bier! Als ik terugga naar het begin zie ik nog een hele tijd Affligems en TrappesSassie schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:46:
1e check in was trouwens de Tokyo* van Brewdog (met 16,5% ook het zwaarste bier waar ik een heel flesje van gedronken heb).
Bij mij Hertog Jan hehe. Maar toch, als ik eens een 'normaal' bier drink gaat een Hertog Jan er nog steeds prima in hoorbbunn07 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:11:
[...]
Zo, mooi eerste bier! Als ik terugga naar het begin zie ik nog een hele tijd Affligems en Trappes
Thnx, in die tijd had ik ook al de slijter ontdekt (en heb het geluk dat er eentje met mooi bierassortiment in de buurt zit), dus dat scheelt. Bovendien had ik de La Trappes, Grimbergens etc in de jaren ervoor ook al wel gehad.bbunn07 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:11:
[...]
Zo, mooi eerste bier! Als ik terugga naar het begin zie ik nog een hele tijd Affligems en Trappes
We zijn in 2018 bij Hertog Jan geweest.
Daar 6 flessen Grand Prestige 2018 gekocht.
We drinken steeds in het begin van het jaar een fles.
Gisteren was de 5e fles aan de beurt.
Je merkt dat elk jaar het bittertje steeds zachter wordt.
Ik heb nu wel het vermoeden dat deze nu op zijn hoogtepunt is.
De laatste fles zal hoogstwaarschijnlijk het volgende jaar niet halen.....
We hebben in de kelder ook nog 6 flessen uit 2020
HJ zelf geeft aan dat ze bij 7 jaar op zijn best zijnBergenfietsen schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:15:
We zijn in 2018 bij Hertog Jan geweest.
Ik heb jullie tips nodig!
Sinds een aantal jaar woon ik in Zweden en alcohol koop je hier via de staatswinkel. Aanbod is redelijk beperkt, hoewel qua oppervlakte veel groter is het qua assortiment minder dan een gemiddelde Gall en Gall. Nu hou ik heel erg van sterk donker Belgisch bier. Volgens mij wordt dit vaak Belgium Triple/Quadrupel genoemd. Hebben jullie wat tips om wat nieuwe biertjes uit ’dit genre’ op te zoeken? Ik bestel vaak bij Hopt uit Frankrijk omdat zij naar Zweden verzenden, maar daar hebben ze veel van mijn favoriete biertjes uit het assortiment gehaald (Kasteelbier Donker, La Chouffe). Helaas is dit type bier niet goed te verkrijgen in Zweden, dus ik hoop dat jullie wat tips hebben.
Sinds een aantal jaar woon ik in Zweden en alcohol koop je hier via de staatswinkel. Aanbod is redelijk beperkt, hoewel qua oppervlakte veel groter is het qua assortiment minder dan een gemiddelde Gall en Gall. Nu hou ik heel erg van sterk donker Belgisch bier. Volgens mij wordt dit vaak Belgium Triple/Quadrupel genoemd. Hebben jullie wat tips om wat nieuwe biertjes uit ’dit genre’ op te zoeken? Ik bestel vaak bij Hopt uit Frankrijk omdat zij naar Zweden verzenden, maar daar hebben ze veel van mijn favoriete biertjes uit het assortiment gehaald (Kasteelbier Donker, La Chouffe). Helaas is dit type bier niet goed te verkrijgen in Zweden, dus ik hoop dat jullie wat tips hebben.
Hopt is gestopt met normaal bier en doet alleen nog de perfect draft. Bij https://beerizer.com/shop kan je webshops selecteren die naar Zweden verzenden en dan zoeken naar quadrupel / barley wine of dark aleOrangelights23 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:34:
De cuvee vd keizer van gouden carolus imperial dark is een aanrader qua Belgisch donker
En vergeet dan ook niet de Gouden Carolus Whisky Infused ;-)
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
@Brinkiewestland Ik zie het inderdaad, paar maanden geleden nog een aardig grote bestelling geplaatst en niets van meegekregen. Zal even de website afgaan en jij en @Thalaron bedankt voor de tip!
https://beerizer.com/l/16356c5Orangelights23 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:34:
Ik krijg genoeg te zien met shipping naar Zweden en stijlen belgian tripel/quadrupel.
Ik was afgelopen vrijdag rond 18u bij de Plus in Leende, maar nergens die mooie Moersleutel Anniversary serie kunnen vinden 🤔Thalaron schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:16:
Leuk geprobeerd indien je hebt besteld, maar gelet op dat 25% korting (officieel) maximaal toegestaan is als korting, lijkt het mij dat ze hier sterk staan om of bij te laten betalen of de order te annuleren.
Indien ze de order reeds verzonden zouden hebben, dan zou ik zelf aangeven dat ze kunnen kiezen tussen een gratis retourlabel of afhalen bij mij thuis.
Ik had er bijna 9 besteld, maar 52 euro voor een hele rits barcodes die ik niet geweldig vond is nog altijd best wat geld
Geld dat ik in mijn geval beter elders kan uitgeven![]()
Dus dat ook maar gedaan... Dit voor iets minder dan 30 euro totaal;
[Afbeelding]
Nu moet ik echt stoppen... alles zit en staat propvol...
Wanneer komt die box van de Moersleutel?
Dus maar wat andere dingen meegenomen.
:strip_exif()/f/image/lpgKju9vBmryBrMCuIKdlM4B.jpg?f=fotoalbum_large)
Vroeg me wel af of je bij die Deth's Tar een jaartal zou moeten kunnen vinden op het blik. De 2021 versie (4,1K checkins) staat beduidend hoger in Untappd dan die zonder jaartal. Vond alleen een botteldatum van oktober 2021 op de onderzijde.
Dan is het toch 2021?Vroeg me wel af of je bij die Deth's Tar een jaartal zou moeten kunnen vinden op het blik. De 2021 versie (4,1K checkins) staat beduidend hoger in Untappd dan die zonder jaartal. Vond alleen een botteldatum van oktober 2021 op de onderzijde.
Ik had zelf altijd 5 jaar in m'n hoofd zitten. Even de statuten van d'n Hertog er op neergeslagen met onderstaande wetenschap.ArjenIsM3 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:25:
[...]
HJ zelf geeft aan dat ze bij 7 jaar op zijn best zijn
Bron: https://www.hertogjan.nl/footer/faq/Na zes jaar rijpen heeft een fles Hertog Jan Grand Prestige zich wat ons betreft het mooist ontwikkeld. Uiteraard nodigen we je graag uit om te experimenteren met verschillende rijpingstijden.
In principe is er geen maximale rijpingstijd, ware het niet dat tussen de zes en de acht jaar het risico groter wordt dat de smaak van het bier achteruit gaat
De "waarheid" lag, zoals altijd, dus in het midden

Edit: Oke, oke, theoretisch is "bij 7 jaar" gelijk aan "na 6 jaar". Ik ga hier eventjes in een hoekje zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door JunkieXP op 02-02-2023 11:14 ]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
daarover gesproken, gister naar de kroeg geweest om 1feb te vieren (einde dry-jan
)
Daar hadden ze op de tap een kelder gerijpte Quadruple van La Trappe uit 2016.
Man Man Man... wat was dat lekker! Echt niet te vergelijken met Quadruple die je nu in de winkel koopt: Zoet, heel palet aan rood fruit en zacht.
Ik zou er bijna vanavond weer heen gaan...!
Man Man Man... wat was dat lekker! Echt niet te vergelijken met Quadruple die je nu in de winkel koopt: Zoet, heel palet aan rood fruit en zacht.
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Ik heb hier nog een 2-tal 1.5 liter flessen La Trappe Quadrupel in de klimaatkast liggen. 1 uit 2019 (pré COVID) en 1 uit 2020. Nog een 3/4-tal jaren laten liggen dus? 
Edit: zo dan
Edit: zo dan
[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 02-02-2023 14:05 ]
Sorry?!Thalaron schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:48:
Ik heb hier nog een 2-tal 1.5 liter flessen Quad in de klimaatkast liggen. 1 uit 2019 (pré COVID) en 1 uit 2020. Nog een 3/4-tal jaren laten liggen dus?
![]() |
Om on topic te blijven, morgenavond naar de Stomme van Campen in Kampen, benieuwd welke bieren ze nu op de tap hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 02-02-2023 11:51 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
vanwaar de haat?CirclDigital schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:15:
[...]
Ik moet ook zeggen dat ik flinke bedenkingen heb bij de zoveelste crowdfunding van Frontaal. Zeker als je dan de bestedingsdoelen ziet..... bij deze ronde van 4mio (!) is de eerste 2,5mio bedacht voor een (groot?) deel bedacht om het werkkapitaal aan te vullen en om grondstoffen in te kopen. Iets dat normaal uit je reguliere bedrijfsvoering hoort te komen. Verhaaltjes over groei en opstarten op een nieuwe locatie zijn altijd ook heel makkelijk om tegenvallende inkomsten aan te vullen zonder dat mensen door hebben dat je zwaar verlies aan het lijden bent op je basis processen.
En de eventuele aanvullende 1,5mio gebruiken voor een koffie bedrijfje en distilleerder.... blijf gewoon bij je core business zolang je daarmee niet eens winst kan maken.
En als je kijkt naar wat je als crowdfunder hier krijgt..... wat leuke gimmicks als een paar maanden de beerclub (tientjeswerk) en een dagje met wat gratis bier voor de investeerders. Verder nul stemrecht en wat vage beloften om ooit dividend of bij verkoop wat geld te zien..... De grote profiteur is natuurlijk de oprichter, weinig eigen financiële inbreng en alle stemrecht en nog steeds het merendeel van de aandelen. Ook tekenend is dat het overige personeel nog steeds geen aandelenplan heeft. De winst moet natuurlijk wel geheel bij Roel zelf blijven.
Het is echt tijd dat dit soort ondernemingen geen toegang meer krijgen tot gratis geld zodat ze eerlijker concurreren tegen de andere craft brouwers die financieel wat minder gelikt in de publiciteit zijn. Hopelijk gaat deze rond flink falen....
Heb zelf een paar certificaatjes, kreeg daar een maandje beerclub bij, als je op de beurs een aandeel koopt krijg je niets, behalve het aandeel zelf?
Ben ook niet van plan om deze ronde bij te kopen, maar hopen dat de ronde faalt doe ik niet, ik gun iedere craftbrouwer het allerbeste toe.
Als je dan al klaagt over Frontaal vind ik de hoeveelheid nieuwe biertjes die ontzettend veel op een bestaande lijken vervelender, lijkt me dat ze zit doen om steeds een nieuwe check-in aan te kunnen bieden op Untapped, soms brengen ze 4 nieuwe neipa’s binnen een maand uit…
Helemaal geen haat.... alleen in mijn optiek een absurde manier om een bedrijf in de lucht te houden. Pure marketing en alleen bedoeld om de eigenaar nu en straks enorm te bevoordelen. Het tot op heden ontbreken van een aandelenplan voor het andere personeel is wat mij betreft tekenend voor het graaigedrag van de eigenaar.J-roenn schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:45:
[...]
vanwaar de haat?
Heb zelf een paar certificaatjes, kreeg daar een maandje beerclub bij, als je op de beurs een aandeel koopt krijg je niets, behalve het aandeel zelf?
Ben ook niet van plan om deze ronde bij te kopen, maar hopen dat de ronde faalt doe ik niet, ik gun iedere craftbrouwer het allerbeste toe.
Als je dan al klaagt over Frontaal vind ik de hoeveelheid nieuwe biertjes die ontzettend veel op een bestaande lijken vervelender, lijkt me dat ze zit doen om steeds een nieuwe check-in aan te kunnen bieden op Untapped, soms brengen ze 4 nieuwe neipa’s binnen een maand uit…
En om met gratis geld andere kleine brouwers te kunnen beconcurreren terwijl je gewoon dik verlies lijdt vindt ik ook geen lekkere.... Net zoals de onzin met koffie en drank als je niet eens je primaire proces op orde hebt.
En bij een normaal aandeel krijg je verhandelbaarheid en dividend. Maar hier niet, winst is een geheel ontbrekend fenomeen (behalve voor de eigenaar).
[ Voor 14% gewijzigd door CirclDigital op 03-02-2023 13:47 ]
Ik heb vorig jaar gewoon dividend uitbetaald gekregen. Er is dus winst gedraaid en je kan meedelen. Daarnaast komt er een platform waar er verhandeld gaat worden. Dit is al wel enige tijd vertraagd.
Haha... meedelen. Ik zou zeggen lees de prospectus nog eens goed.
Maar wat me dus vooral stoort is dat je als brouwerij nu al aan je 4e fundingsronde bezig bent en dat gratis geld gewoon gebruikt om tegen de andere craft brouwers te concurreren die niet zo'n gelikt marketing verhaal hebben.
En als je vanuit een financiële achtergrond de "prospectus" leest dan is het eigenlijk diep triest, ze weten precies het randje op te zoeken wat nog legaal is. Maar het komt er gewoon op neer dat niemand in staat is de cijfers na te rekenen (of dat er ook maar iets als een accountant iets over zegt). Alles is gebaseerd op de het verhaal wat de eigenaar zelf heeft bepaald/verzonnen. Zowel de door het "bestuur" berekende waardering van de onderneming als jaarcijfers.
De presentatie ervan is zelfs op het schunnige af. Met als mooiste voorbeeld dit plaatje;
:strip_exif()/f/image/LtB4E4elsxmskNVyrkmvThQ7.gif?f=fotoalbum_large)
Alle grafieken laten lopen t/m 2022 behalve de winst. En dan in kleine lettertjes ergens verstoppen dat je in 2022 flink verlies hebt geleden en als noodkrediet in okt/nov 700k hebt moeten lenen. Nog binnen het jaar dat je 5mio hebt opgehaald.
Wat er in deze ronde tot nu is opgehaald is net wat meer dan wat er op dat noodkrediet moet worden afgelost. En dat zal vast een leninkje zijn van Roel zelf tegen 10%.
Maar vooruit als jij blij bent met een paar euro dividend wat uit het gratis geld is betaald (lijkt een beetje op een Ponzi) dan so be it. En die verhandelbaarheid blijft vooral hangen op "gaat komen", geeft allemaal niet echt vertrouwen.
Wel sympathiek dat mensen hun geld steken/gokken in bier. Je kan slechtere bestemmingen kiezen :-). Maar ze hebben straks bijna net zoveel gratis geld opgehaald als ze in de afgelopen 7 jaren als totale omzet hebben gedraaid.
En veel gratis geld zal nodig blijven, andere financiers zal lastig worden.... ze zitten nu/straks met een flinke jaarlijkse huurprijs wat alleen al een uitdaging zal zijn om terug te verdienen. Al die duurzame praatjes zijn ook mooi, alsof ze het zelf bedenken. Maar het is de vastgoedeigenaar die het faciliteert/uitvoert en die moet gewoon met een flinke marge worden terugbetaald.
Maar wat me dus vooral stoort is dat je als brouwerij nu al aan je 4e fundingsronde bezig bent en dat gratis geld gewoon gebruikt om tegen de andere craft brouwers te concurreren die niet zo'n gelikt marketing verhaal hebben.
En als je vanuit een financiële achtergrond de "prospectus" leest dan is het eigenlijk diep triest, ze weten precies het randje op te zoeken wat nog legaal is. Maar het komt er gewoon op neer dat niemand in staat is de cijfers na te rekenen (of dat er ook maar iets als een accountant iets over zegt). Alles is gebaseerd op de het verhaal wat de eigenaar zelf heeft bepaald/verzonnen. Zowel de door het "bestuur" berekende waardering van de onderneming als jaarcijfers.
De presentatie ervan is zelfs op het schunnige af. Met als mooiste voorbeeld dit plaatje;
:strip_exif()/f/image/LtB4E4elsxmskNVyrkmvThQ7.gif?f=fotoalbum_large)
Alle grafieken laten lopen t/m 2022 behalve de winst. En dan in kleine lettertjes ergens verstoppen dat je in 2022 flink verlies hebt geleden en als noodkrediet in okt/nov 700k hebt moeten lenen. Nog binnen het jaar dat je 5mio hebt opgehaald.
Wat er in deze ronde tot nu is opgehaald is net wat meer dan wat er op dat noodkrediet moet worden afgelost. En dat zal vast een leninkje zijn van Roel zelf tegen 10%.
Maar vooruit als jij blij bent met een paar euro dividend wat uit het gratis geld is betaald (lijkt een beetje op een Ponzi) dan so be it. En die verhandelbaarheid blijft vooral hangen op "gaat komen", geeft allemaal niet echt vertrouwen.
Wel sympathiek dat mensen hun geld steken/gokken in bier. Je kan slechtere bestemmingen kiezen :-). Maar ze hebben straks bijna net zoveel gratis geld opgehaald als ze in de afgelopen 7 jaren als totale omzet hebben gedraaid.
En veel gratis geld zal nodig blijven, andere financiers zal lastig worden.... ze zitten nu/straks met een flinke jaarlijkse huurprijs wat alleen al een uitdaging zal zijn om terug te verdienen. Al die duurzame praatjes zijn ook mooi, alsof ze het zelf bedenken. Maar het is de vastgoedeigenaar die het faciliteert/uitvoert en die moet gewoon met een flinke marge worden terugbetaald.
[ Voor 11% gewijzigd door CirclDigital op 04-02-2023 10:31 ]
Helemaal eens met je verhaal, goede inzichten. Wat mij persoonlijk vooral stoort is “verhandelbaarheid komt er, maar is een aantal keer vertraagd”. Zo moeilijk kan dat niet zijn, voelt als totale onzin vanuit Frontaal. En ondertussen wel een nieuwe ronde starten en de mailbox volspammen met marketing daarvoor. Ik krijg er een Onecoin vibe van, je hebt aandelen die eigenlijk helemaal geen aandelen zijn.CirclDigital schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 10:17:
Haha... meedelen. Ik zou zeggen lees de prospectus nog eens goed.
[Afbeelding]
Ik heb er zelf overigens een paar honderd euro speelgeld inzitten omdat ik het een leuke/sympathieke brouwer vond. Ga er in feite vanuit dat ik het kwijt ben, als ik er ooit een mooi winstje mee maakt is het mooi meegenomen.
Rock City uit Amersfoort wil nu ook een stukje exclusiviteit pakken met hun Barrel Aged Beer Club. 2x 6 verschillende donkere bieren voor een heftige €125 (ex. verzending). Lid worden kan nu, maar de bieren zijn pas eind van het jaar klaar.
Ik heb nog geen donkere bieren van de brouwer op, maar zullen deze echt de ruim €10 p/s waard zijn?
Ik heb nog geen donkere bieren van de brouwer op, maar zullen deze echt de ruim €10 p/s waard zijn?
Gisteren nog een wat oudere fles uit de voorraad gedronken..... erg lekker. Blijft een leuke brouwerij.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SSJB1bnOE8qjZ0A4CnTLJYB6.jpg?f=user_large)
[ Voor 33% gewijzigd door CirclDigital op 05-02-2023 13:22 ]
Geen idee of het lekkere biertjes gaan worden. Maar ik vind dit wel een gave manier van investeren. Ik heb dit zelf gedaan bij de moersleutel. Geld betalen en daar een poos later exclusieve biertjes voor krijgen.Shrien schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:17:
Rock City uit Amersfoort wil nu ook een stukje exclusiviteit pakken met hun Barrel Aged Beer Club. 2x 6 verschillende donkere bieren voor een heftige €125 (ex. verzending). Lid worden kan nu, maar de bieren zijn pas eind van het jaar klaar.
Ze hadden een tijd terug een collab met Lehe uit Estland, die was geweldig. Black barley wine van ik meen 16%. Verder wel wat donkere bieren van gehad, lekker maar zeker geen €10+ waard.Shrien schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:17:
Ze deden dit vorig jaar trouwens ook al, je kunt die bieren in untappd vinden en kijken of je dat het geld waard vindt obv stijlen/smaken/reviews. Geen garantie natuurlijk maar wel een indicatie
Ik heb afgelopen zaterdag op Club Craft: The Dark Arts wel wat donkere biertjes van Rockcity kunnen proeven.Conundrum51 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:45:
[...]
Geen idee of het lekkere biertjes gaan worden. Maar ik vind dit wel een gave manier van investeren. Ik heb dit zelf gedaan bij de moersleutel. Geld betalen en daar een poos later exclusieve biertjes voor krijgen.
De voor het event gebrouwen Lucky13 vond ik wel erg lekker. 4.25*
De Rock City Gold 2022 #2 vond ik prima, maar niet bijzonder, van mij 3,5*.
Ze hadden ook nog een BA Blend Kokos Maple bij zich als gold club preview.. Die was ook wel lekker, maar net iets minder dan de Lucky13. ~4*
De Pohjala Öö X was een van de beste bieren die ik daar gedronken heb. 4.5* voor mij.
Echter was de winnaar van de dag voor mij De rode Bombus B.A. Remi Martin Cognac van mederij Marcus. Slechts de 4e keer dat ik 5* heb gegeven aan een bier. Je moet wel van zoet houden.
Als je een keer de kans hebt ook een erg leuke kleine brouwerij met proeflokaal om eens langs te gaan.CirclDigital schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:21:
Gisteren nog een wat oudere fles uit de voorraad gedronken..... erg lekker. Blijft een leuke brouwerij.
[Afbeelding]
Ik zag hier de afgelopen weken volgens mij wat vragen gericht aan de anonieme tweaker
"Momenteel staat e.e.a. door diverse omstandigheden (genoeg persoonlijke voorraad, druk op werk, nieuwe tijdsbesteding in de vorm van een vriendin en proberen minder te drinken) op een laag pitje. Mogelijk richting voorjaar/zomer weer een leuke actie"
[ Voor 26% gewijzigd door Thompson op 08-02-2023 10:07 ]
Beeromaniac
De Öö X is gisteren pas aangekondigd met een release date van Feb 14. Was dit een soort preview of was het de gewone Öö of wellicht de Öö XO?ivo001 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:40:
[...]
Ik heb afgelopen zaterdag op Club Craft: The Dark Arts wel wat donkere biertjes van Rockcity kunnen proeven.
De voor het event gebrouwen Lucky13 vond ik wel erg lekker. 4.25*
De Rock City Gold 2022 #2 vond ik prima, maar niet bijzonder, van mij 3,5*.
Ze hadden ook nog een BA Blend Kokos Maple bij zich als gold club preview.. Die was ook wel lekker, maar net iets minder dan de Lucky13. ~4*
De Pohjala Öö X was een van de beste bieren die ik daar gedronken heb. 4.5* voor mij.
Echter was de winnaar van de dag voor mij De rode Bombus B.A. Remi Martin Cognac van mederij Marcus. Slechts de 4e keer dat ik 5* heb gegeven aan een bier. Je moet wel van zoet houden.
Ik heb vorig jaar een heleboel bier geproefd dat ik al jaren op een 'rijpschap' had staan. Bijna alles viel tegen, mijns inziens, waardoor ik toch wel anders tegen dat principe aan ben gaan kijken. De quadrupel van La Trappe heeft me toen erg verrast: wat mij betreft hèt supermarktbier om in de aanbieding te kopen en de nodige flesjes van weg te zetten-Jaap-io schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:31:
daarover gesproken, gister naar de kroeg geweest om 1feb te vieren (einde dry-jan)
Gister een taste-test gedaan van 8 vaten die we momenteel hebben liggen rijpen...
Vat 1 t/m 5 kunnen zo afgevuld worden en de winkels in
Vat 6 moeten we even over nadenken... de whisky in deze is wel heel heftig uitgevallen
Vat 7 & 8 gaan we denk ik legen.... smaak is niet wat het moet zijn en de stijl van het bier is ook compleet weggevallen...

Vat 6 moeten we even over nadenken... de whisky in deze is wel heel heftig uitgevallen
Vat 7 & 8 gaan we denk ik legen.... smaak is niet wat het moet zijn en de stijl van het bier is ook compleet weggevallen...

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Misschien moet je je medetweakers dat oordeel even laten vellen over vaten 7 & 8 voordat je het weggooit?AngelDust schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:24:
Gister een taste-test gedaan van 8 vaten die we momenteel hebben liggen rijpen...

Hier komen de droge weken aan. Ben op rantsoen gezet qua biertjes 
Zonder gekheid de kleine komt binnen nu en 3 weken ergens. Wordt toch van me verwacht dat wanneer het zover is dat ik de auto kan pakken. Dus laten we de zware jongens even achterwege komende tijd. Heb wat lage 4% en per ongeluk een alcohol vrije stout in huis gehaald
Zonder gekheid de kleine komt binnen nu en 3 weken ergens. Wordt toch van me verwacht dat wanneer het zover is dat ik de auto kan pakken. Dus laten we de zware jongens even achterwege komende tijd. Heb wat lage 4% en per ongeluk een alcohol vrije stout in huis gehaald
Untappd: Louwke80
Hahaha, leuk bedacht.. denk alleen niet dat de brouwer er op zit te wachtenWren schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:25:
[...]
Misschien moet je je medetweakers dat oordeel even laten vellen over vaten 7 & 8 voordat je het weggooit?
Bier fan Fryske grûn!
Heel verstandig en een mooie gelegenheid om bepaald types bier met een laag % te proberen die je anders niet zou drinken.Louwke schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:27:
Niet vergeten de tank van de auto ook steeds vol te gooien
Kan je vat 6 dan nog mengen met een ander brouwsel om het zo meer te neutraliseren of werkt dit niet zo?AngelDust schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:24:
Dit zou kunnen, maar de andere vaten bevatten allemaal ander bier... vat 5 bevat hetzelfde bier, maar die is goed op smaak en willen we dus gewoon bottelen...Brinkiewestland schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:35:
[...]
Kan je vat 6 dan nog mengen met een ander brouwsel om het zo meer te neutraliseren of werkt dit niet zo?
Dan zouden we een nieuwe batch (á 1000 liter) moeten brouwen om te mengen met vat 6 (á 190 liter) .. dat is niet echt een optie... voorraad technisch niet en financieel ook (even) niet haalbaar...
Maar iig bedankt voor het meedenken
Bier fan Fryske grûn!
Ze waren op het Club Craft: Dark Arts bierfestival in Eindhoven..Joop schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:42:
[...]
De Öö X is gisteren pas aangekondigd met een release date van Feb 14. Was dit een soort preview of was het de gewone Öö of wellicht de Öö XO?
Alle 13 brouwerijen was gevraagd een donker bier speciaal voor het festival te brouwen.
Dat was bij Põhjala dus de Öö X.
Hij is zo'n ~150 keer ingechekt op Untappd. Je kan daar bij de foto's wel zien dat het echt om die versie gaat.
Overigens ook al op een aantal plaatsen te koop:
https://www.smaakhuis.nl/nl/oeoe-x-barrel-aged.html
https://www.bierloods22.n...l&utm_source=beerizer.com
https://www.acedrinks.nl/...r.com&utm_medium=referral
[ Voor 30% gewijzigd door ivo001 op 08-02-2023 16:10 ]
Veel mensen begrijpen niet waarom vatgerijpt bier zoveel duurder moet zijn. Ik neem aan dat er zeker goed aan verdiend zal worden, en het een extra doelgroep opleverd, echter verklaard dit het ook deels. Van de 8 vaten 2 mislukt en 1 twijfelachtig. Dat is meer dan een derde verlies op een al kostbare manier van bieren ontwikkelen!AngelDust schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:24:
Ah ik zie het nu, mooi dat hij bevalt! Ik haalde mn info van Pohjala's Instagram account, maar dat klopt dus niet helemaal.ivo001 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:05:
[...]
Ze waren op het Club Craft: Dark Arts bierfestival in Eindhoven.
Alle 13 brouwerijen was gevraagd een donker bier speciaal voor het festival te brouwen.
Dat was bij Põhjala dus de Öö X.
Hij is zo'n ~150 keer ingechekt op Untappd. Je kan daar bij de foto's wel zien dat het echt om die versie gaat.
Overigens ook al op een aantal plaatsen te koop:
https://www.smaakhuis.nl/nl/oeoe-x-barrel-aged.html
https://www.bierloods22.n...l&utm_source=beerizer.com
https://www.acedrinks.nl/...r.com&utm_medium=referral
Been there, done thatLouwke schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:27:
Vat 7 & 8 waren repectievelijk €295 en €495 in aanschaf... dan het bier nog wat er in gegaan is en de etiketten die al klaar liggen...Thalaron schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:43:
[...]
Veel mensen begrijpen niet waarom vatgerijpt bier zoveel duurder moet zijn. Ik neem aan dat er zeker goed aan verdiend zal worden, en het een extra doelgroep opleverd, echter verklaard dit het ook deels. Van de 8 vaten 2 mislukt en 1 twijfelachtig. Dat is meer dan een derde verlies op een al kostbare manier van bieren ontwikkelen!

Nu is dat natuurlijk het risico van ondernemen en in dit geval experimenteren met smaak combinaties.. maar als kleine brouwer is dit wel even *piep* en het is niet zo dat we dit 'verlies' met de andere bieren op kunnen vangen, want dan moet je die €2 per fles duurder maken en worden ze weer niet verkocht..

Naja, shit happens?
Bier fan Fryske grûn!
Uit ervaring kan ik zeggen dat zo'n bevalling wel ook erg ontnuchterend werkt. Toen ik aan mijn 3de biertje van de avond zat en onze dochter besloot 6 weken te vroeg ter wereld te komen, was ik zo alert als maar zijn kan. Ook geen idee meer welke bieren ik toen op heb. Zou ik kunnen opzoeken in het externe geheugen van de beroepsalcoholist (Untappd).Louwke schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:27:
De vaten zou je in principe meerdere malen kunnen gebruiken, niet? Al met al wel zuur ja, verloren bier is voor niemand fijn.AngelDust schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:05:
[...]
Vat 7 & 8 waren repectievelijk €295 en €495 in aanschaf... dan het bier nog wat er in gegaan is en de etiketten die al klaar liggen...-O-
[…]
Naja, shit happens?
Dat kan inderdaad.. en hebben we in het verleden ook wel gedaan, maar bij een "2e leg" ben je al dusdanig veel smaak kwijt, dat je OF moet gaan infusen OF het voor lief nemen dat je minder karakter hebt.Shrien schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:20:
[...]
De vaten zou je in principe meerdere malen kunnen gebruiken, niet? Al met al wel zuur ja, verloren bier is voor niemand fijn.
Dus wij willen nu alles 1 keer gebruiken en dan doorverkopen aan bijvoorbeeld andere brouwers, zodat die hem desgewenst voor een 2e lagering kunnen gebruiken.
In het geval van deze vaten moeten we gaan kijken wat we doen..
Bier fan Fryske grûn!
:strip_exif()/f/image/NwITS0XDmuHaoieGbCkpZILk.jpg?f=fotoalbum_large)
Set includes:
Hugo, more fruity, funky & bitter with low acidity
Lauren, more funky & fruity with low bitterness
Thijmen, more funky & sour with low bitterness
Wild Ales of 7% ABV. In 37,5 cl bottles.
Vanaf morgen is deze set te koop als je Guild member bent bij de Moersleutel.
De wilde bieren begin ik laangzaam maar zeker te waarderen dus denk dat ik wel een setje aanschaf.
Mochten ze morgen trouwens niet uitverkopen komen ze ook in de reguliere shop.
Untappd: Kapitein_Merijn
Dan ben je vast en zeker ook bekend met de Nevel brouwerij uit Nijmegen. Moet zeggen dat ik tegenwoordig ook de wild ales en geuzes meer kan waarderen.Kapitein Merijn schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:19:
[Afbeelding]
Set includes:
De wilde bieren begin ik laangzaam maar zeker te waarderen dus denk dat ik wel een setje aanschaf.
Ik sta een beetje in dubio om deze set aan te schaffen vanmiddag. Sinds een paar jaar ben ik redelijk groot fan van wild vergiste bieren, maar de Moersleutel ken ik vooral van dikke stouts. Hebben ze zoiets als dit eerder gedaan? Zo niet, dan vind ik dit nogal aan de prijs voor een gokje namelijk: teruggerekend naar 75cL flessen is dat 27 euro/fles. Een prijs van 25-30 euro voor een grote fles goede geuze bijvoorbeeld is niet zo gek, maar dan weet je dat je wat goeds krijgt. Nu is dat echt een gok, of heb ik gemist dat de Moersleutel eerder al dit soort bier (succesvol) heeft uitgebracht?Kapitein Merijn schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:19:
[Afbeelding]
Set includes:
De wilde bieren begin ik langzaam maar zeker te waarderen dus denk dat ik wel een setje aanschaf.
Worden uitgebracht onder Zomerdijk brewing and Blending: https://untappd.com/ZomerdijkBrewingAndBlendingJorizzz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:31:
[...]
Ik sta een beetje in dubio om deze set aan te schaffen vanmiddag. Sinds een paar jaar ben ik redelijk groot fan van wild vergiste bieren, maar de Moersleutel ken ik vooral van dikke stouts. Hebben ze zoiets als dit eerder gedaan? Zo niet, dan vind ik dit nogal aan de prijs voor een gokje namelijk: teruggerekend naar 75cL flessen is dat 27 euro/fles. Een prijs van 25-30 euro voor een grote fles goede geuze bijvoorbeeld is niet zo gek, maar dan weet je dat je wat goeds krijgt. Nu is dat echt een gok, of heb ik gemist dat de Moersleutel eerder al dit soort bier (succesvol) heeft uitgebracht?
Geen super hoge scores maar dat maakt mij niet zoveel uit. Steun graag dit soort initiatieven als fan van de Moersleutel.
Untappd: Kapitein_Merijn
Jorizzz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:31:
[...]
Ik sta een beetje in dubio om deze set aan te schaffen vanmiddag. Sinds een paar jaar ben ik redelijk groot fan van wild vergiste bieren, maar de Moersleutel ken ik vooral van dikke stouts. Hebben ze zoiets als dit eerder gedaan? Zo niet, dan vind ik dit nogal aan de prijs voor een gokje namelijk: teruggerekend naar 75cL flessen is dat 27 euro/fles. Een prijs van 25-30 euro voor een grote fles goede geuze bijvoorbeeld is niet zo gek, maar dan weet je dat je wat goeds krijgt. Nu is dat echt een gok, of heb ik gemist dat de Moersleutel eerder al dit soort bier (succesvol) heeft uitgebracht?
Begrijp de twijfel en heb deze an sich rationeel gezien ook qua kosten per fles. Ik ga de set toch proberen te kopen, omdat ik brouwerij Moersleutel gewoon erg hoog heb zitten en ik als brouwerij zie ik alleen maar de kwaliteit verbeteren. Ik verwacht dan ook weer een unieke smaakervaring.Kapitein Merijn schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:10:
[...]
Worden uitgebracht onder Zomerdijk brewing and Blending: https://untappd.com/ZomerdijkBrewingAndBlending
Geen super hoge scores maar dat maakt mij niet zoveel uit. Steun graag dit soort initiatieven als fan van de Moersleutel.
Het is erg mooi om te zien hoe de passie van de familie op deze manier wordt gedeeld met hun 'fans' en hier draag ik dan graag mijn steentje aan bij
[ Voor 30% gewijzigd door ChristianD op 10-02-2023 09:52 ]
bla di bla bla
Ah, thanks, daarom kon ik het niet vinden.Kapitein Merijn schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:10:
[...]
Worden uitgebracht onder Zomerdijk brewing and Blending: https://untappd.com/ZomerdijkBrewingAndBlending
De eerdere bieren zaten niet super hoog, maar zeker wel redelijk qua scores. Allemaal afgerond 4 sterren. Twijfel nog steeds, maar wel iets minder...Geen super hoge scores maar dat maakt mij niet zoveel uit. Steun graag dit soort initiatieven als fan van de Moersleutel.
Ja, als je het zo bekijkt ben ook ik straks weer €40,50 lichterChristianD schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:51:
[...]
[...]
Begrijp de twijfel en heb deze an sich rationeel gezien ook qua kosten per fles. Ik ga de set toch proberen te kopen, omdat ik brouwerij Moersleutel gewoon erg hoog heb zitten en ik als brouwerij zie ik alleen maar de kwaliteit verbeteren. Ik verwacht dan ook weer een unieke smaakervaring.
Het is erg mooi om te zien hoe de passie van de familie op deze manier wordt gedeeld met hun 'fans' en hier draag ik dan graag mijn steentje aan bij
Die Zomerdijk is zeer prijzig voor een 37,5 ml flesje. Ik steun ook graag bepaalde brouwerijen, maar niet tegen dit soort prijzen.
Zelfde prijs als de indulgence serie, nu dan met 10% korting. Ik koop daarvoor persoonlijk liever een enkele keer een hele bijzondere BA Imperial Stout of barleywine, maar ik vind het geen idiote prijs voor het type en de beperkte oplage in relatie tot andere speciaalbieren.
Wel is het zo dat de prijzen de laatste jaren door het dak zijn gegaan, veel meer dan de inflatie op andere levensmiddelen. Ik kan me het moment nog vrij goed herinneren dat een speciaalbier op een hip terras in Amsterdam voor het eerst €5 kostte. Nu heb je haast geen fatsoenlijk speciaalbier meer in een winkel voor onder de €5, en is €10+ al lang niet meer iets waar je van opkijkt. Je went er ook wel snel aan.
Als dat doorzet zou je nu dus eigenlijk als een malle oplegbieren moeten inslaan
Wel is het zo dat de prijzen de laatste jaren door het dak zijn gegaan, veel meer dan de inflatie op andere levensmiddelen. Ik kan me het moment nog vrij goed herinneren dat een speciaalbier op een hip terras in Amsterdam voor het eerst €5 kostte. Nu heb je haast geen fatsoenlijk speciaalbier meer in een winkel voor onder de €5, en is €10+ al lang niet meer iets waar je van opkijkt. Je went er ook wel snel aan.
Als dat doorzet zou je nu dus eigenlijk als een malle oplegbieren moeten inslaan
Ha kijk wat ik heb! We waren in november in Boedapest bij de Mad House dus zal al tijdje te azen op deze.Thalaron schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:59:
Ik dacht... ik neem een grappig literglas mee bij de Plus;
[Afbeelding]
Mission Failed Successfully
:strip_exif()/f/image/0QSBRPOLGjPio9GUXqsbvKsE.jpg?f=fotoalbum_large)
@Beekforel ja die kleine (normale) variant heb ik hier ook 2 staan. Leuk voor de beleving en het oog, maar echt fijn drinken doen ze niet.
Die op de foto is formaat litertje
Die op de foto is formaat litertje
Vind 13,50/15,00 ook overdreven duur voor een 37,5cl fles. Ik snap het, ik hoef het ook niet te kopen, maar het is gewoon profiteren van de hype. Zelfs een Cantillon of een 3 Fonteinen is niet zo duur per flesje.
Nou is natuurlijk de kleine batch die het ook zal doen natuurlijk. Kosten zijn dan relatief hoog lijkt me.
Vanavond maar eens een alcohol vrije open getrokken. Rock City Brewing - French Toast. Moet zeggen niet heel verkeerd. Maar ik mis de volheid die je verwacht bij een pastry stout, voelt wat licht maar al met al een dikke prima.
Vanavond maar eens een alcohol vrije open getrokken. Rock City Brewing - French Toast. Moet zeggen niet heel verkeerd. Maar ik mis de volheid die je verwacht bij een pastry stout, voelt wat licht maar al met al een dikke prima.
:strip_exif()/f/image/sDtNztEVynuJUumGyZW35dA1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vindt ze echt afzichtelijk om te zien, laat staan om uit te drinken. Goed gebruik als vaas :-).Thalaron schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:04:
@Beekforel ja die kleine (normale) variant heb ik hier ook 2 staan. Leuk voor de beleving en het oog, maar echt fijn drinken doen ze niet.
[ Voor 3% gewijzigd door CirclDigital op 11-02-2023 10:28 ]
Vandaag op verzoek van de vrouw een ritje richting Brabant gemaakt om meubels te bekijken. Aangezien we langs Leende kwamen, dacht ik, laten we daar eens gaan kijken.
Helaas niet al te veel aanbiedingen, maar wel 2 põhjala’s mee kunnen nemen welke nog op het lijstje stonden en een nieuw glas voor de collectie..
Helaas niet al te veel aanbiedingen, maar wel 2 põhjala’s mee kunnen nemen welke nog op het lijstje stonden en een nieuw glas voor de collectie..
:strip_exif()/f/image/mh3XalHqfrjQkR8Wyd9kFwIs.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben er gisteren geweest. Was niet echt onder de indruk. Te druk en al met al niet echt toppers qua bier.cedras schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:00:
[...]
Jammer dat de prijzen bij De Markies altijd zo exorbitant hoog zijn en dat jeukt mij aan alle kanten. Daarnaast is de klantvriendelijkheid vaak ver te zoeken bij bepaalde mensen. Dat verhoudt mij er van om daar regelmatig een biertje te gaan drinken. De setting in Neushoorn trekt mij al helemaal niet. Dat is de reden dat ik als Liwwadder nog niet bij dit lokale festival mijn snuitje heb laten zien, en ook niet zal laten zien.
Als je 1200 kaarten verkoopt en iets organiseert wat tijdens etenstijd en ook nog met bier erbij is zou ik zorgen voor fatsoenlijke eetmogelijkheden. 1,5 foodtruck was te weinig. Gelukkig zit er een shoarmatent om de hoek...
Nog wel een biertje bij ons gehaald?Beekforel schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:54:
[...]
Ik ben er gisteren geweest. Was niet echt onder de indruk. Te druk en al met al niet echt toppers qua bier.
Als je 1200 kaarten verkoopt en iets organiseert wat tijdens etenstijd en ook nog met bier erbij is zou ik zorgen voor fatsoenlijke eetmogelijkheden. 1,5 foodtruck was te weinig. Gelukkig zit er een shoarmatent om de hoek...
Bier fan Fryske grûn!
Jazeker, de Fjoer had ik nog niet gehad. Was lekker!
Waren jullie wat tevreden?
Meer dan tevreden... ik zou niet heen omdat mijn andere 2 collega's er stonden, maar ik zat om half 7 in de auto met 7 extra dozen bier.. zo gigantisch veel meer verkocht dan we verwacht haddenBeekforel schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:56:
[...]
Jazeker, de Fjoer had ik nog niet gehad. Was lekker!
Waren jullie wat tevreden?
Bier fan Fryske grûn!
Ah, dan heb ik je wel gespot denk ik met een steekwagen met bier haha. Had er niet op gelet omdat je gepost had dat je er niet zou zijn.AngelDust schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:04:
[...]
Meer dan tevreden... ik zou niet heen omdat mijn andere 2 collega's er stonden, maar ik zat om half 7 in de auto met 7 extra dozen bier.. zo gigantisch veel meer verkocht dan we verwacht hadden
Haha klopt, dat was ik. Rond 7 uur/half 8Beekforel schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:07:
[...]
Ah, dan heb ik je wel gespot denk ik met een steekwagen met bier haha. Had er niet op gelet omdat je gepost had dat je er niet zou zijn.
Bier fan Fryske grûn!
Aha.....ze hebben nog steeds niet geleerd dus om het voedsel goed te regelen.Beekforel schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:54:
[...]
Ik ben er gisteren geweest. Was niet echt onder de indruk. Te druk en al met al niet echt toppers qua bier.
Nee het voedsel is nooit fantastisch daar maar ik vond het verder een geslaagd bierfestival. Ja, in De Markies zelf te druk zoals altijd, maar in de zalen in de Neushoorn was het prima. De lineup was goed en ik heb lekkere bieren gehad (stuk of 10
)
Ik was vorig jaar bij brew@thezoo en daar was het precies zo. Je biertje kon je halen in 5-10 minuten, maar voor eten moest je 45 minuten in de rij staan en veelal was snel uitverkocht.cedras schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:14:
[...]
Aha.....ze hebben nog steeds niet geleerd dus om het voedsel goed te regelen.
bla di bla bla
Das toevallig, die heb ik gistermiddag ook gedronken 🍻 Beviel mij ook erg goed!ivo001 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 00:27:
[Afbeelding]
De Tartarus Hazelnut Abaddon is wel aan te raden! 17% Proef je er niet aan af 🍻
Zo mijn alcoholvrije weken duurden wat korter dan gepland. 1 avond uiteindelijk
De kleine man is afgelopen Zaterdag al gekomen. Erg blij met de kleine man en wie weet kunnen we samen in de toekomst genieten van de speciale bieren 😊
[ Voor 5% gewijzigd door Louwke op 13-02-2023 10:25 ]
Gefeliciteerd met de geboorte! Hopelijk heeft hij over een aantal jaren een goede smaak als het om bier gaat
Gefeliciteerd!Louwke schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:25:
Zo mijn alcoholvrije weken duurden wat korter dan gepland. 1 avond uiteindelijkDe kleine man is afgelopen Zaterdag al gekomen. Erg blij met de kleine man en wie weet kunnen we samen in de toekomst genieten van de speciale bieren 😊
Bier fan Fryske grûn!
Kwestie van regelmatig proeven toch? Te laat de eerste tasting gedaan dus?AngelDust schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:24:
Ja klopt, en denk het idd ook... denk dat we deze onderschat hebbenZjoske78 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:47:
[...]
Kwestie van regelmatig proeven toch? Te laat de eerste tasting gedaan dus?
Bier fan Fryske grûn!
:strip_exif()/f/image/VtmlSjed444R8bWatYqhj8R3.jpg?f=fotoalbum_large)
Hét glas voor dit bier! Toch?
Edit;
:strip_exif()/f/image/UAc6wiGiNHbGqsliBFGPpSV3.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan maar als afsluiter van mijn “weekend”. Bevalt tot nu toe goed!
Vanaf morgen 7 dagen aaneengesloten werken helaas… maar dan wel een week vrij! Stiekem hoop dat de Guildbox van de Moersleutel dan binnen is maar anders nog genoeg IPA’s die nu toch echt op moeten (op voorwaarde dat de zon zich dan weer laat zien).
[ Voor 46% gewijzigd door Thalaron op 17-02-2023 03:06 ]
Nieuwe beerclub is binnen van Frontaal. Op zich mooie selectie. Ze zijn zoals bekend teruggegaan van 10 naar 8 bieren en nu ook kleiner verzenddoosje, dat geeft toch wel een beetje karig gevoel al is het beter voor de verzending. Ben wel benieuwd hoe lang ik nog lid blijf. Komende maand staat er nog maar 1 nieuwe bier op dus ze moeten flink wat bijbrouwen en anders zal het een mindere maand worden en dan is het de prijs niet meer waard. Enige voordeel is soms de collabs die niet overal makkelijk verkrijgbaar zijn.
Je begint overal wel te merken dat de prijzen steeds duurder worden en ze minder brouwen. Alleen Moersleutel heeft nog leuke nieuwe series opgezet met de mysterybeers, indulgence en thema's maar die hebben een flink aantal Guild leden waar ze op kunnen teren voor vaste afzet en inkomsten.
Je begint overal wel te merken dat de prijzen steeds duurder worden en ze minder brouwen. Alleen Moersleutel heeft nog leuke nieuwe series opgezet met de mysterybeers, indulgence en thema's maar die hebben een flink aantal Guild leden waar ze op kunnen teren voor vaste afzet en inkomsten.
Mooi nieuw ontwerp van de Indulgence-serie van Moersleutel! Ben erg benieuwd naar de box maar dat is alvast een pluspuntje
Dit lijkt mij voor Frontaal toch niet anders?Deezers schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:21:
Waarom lees ik hier nou weer mee.. direct spijt van m’n guild annulering 😂 Geniet ervan!bbunn07 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:52:
Mooi nieuw ontwerp van de Indulgence-serie van Moersleutel! Ben erg benieuwd naar de box maar dat is alvast een pluspuntje