Toon posts:

Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 134 135 136 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53
Zo… afsluiter voor mijn weekend. Vanaf morgen 9 nachtdiensten dus mocht een kneiter zijn!

Deze had als naam prima “ blubberDIKKEjetser Nutella mogen heten :D

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:01
Martijn1990 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:43:
[...]

Als ik op Bottlecrushers Google krijg ik alleen maar letterlijke “bottle crushers” te zien.. linkje naar deze box? :D
https://beerrepublic.eu/products/bottlecrushers-dark-deal

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:06
Hier is het even rustig vanwege dry januari haha. Daarna maar weer even shoppen voor leuke bieren!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-01 13:51
Thalaron schreef op maandag 16 januari 2023 @ 23:28:
[...]

Zweden is simpelweg een land waar alcohol in beginsel vrij duur is;

https://visitsweden.nl/over-zweden/prijsniveau-zweden/

‘Alcoholprijzen
Alcohol is in Zweden prijziger dan wij gewend zijn. Als je op een terrasje of in een restaurant een glas of fles alcohol bestelt, zul je merken dat de prijzen hoger liggen dan in Nederland. Alcohol met een alcoholpercentage hoger dan 3,5% mag niet overal verkocht worden. Daarvoor moet je naar de staatsslijterij, Systembolaget.’
Ik ben een keer in Zweden op vakantie geweest en had de kofferbak vol bier geladen om deze reden. Eenmaal daar bleek dat bier gewoon voor normale prijzen verkocht werd, alleen alles boven de 3,5% moet je inderdaad voor naar een Systembolaget.
Qua prijzen ben ik daar niks absurds tegengekomen (alleen op terrasjes, maar zeker niet bij een slijter).

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:21
TommyL0204 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 04:36:
Hier is het even rustig vanwege dry januari haha. Daarna maar weer even shoppen voor leuke bieren!
Of nu shoppen, zodat je wat hebt om naar uit te kijken :9

Deze maand even inderdaad niks. Na de kerst periode en de adventkalender wel wat verzadigd geraakt. Dus even een pas op de plaats en geen alcohol. Daarna weer tijd om er weer van te genieten.

• TommyL0204
JanW schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:34:
[...]

Of nu shoppen, zodat je wat hebt om naar uit te kijken :9

Deze maand even inderdaad niks. Na de kerst periode en de adventkalender wel wat verzadigd geraakt. Dus even een pas op de plaats en geen alcohol. Daarna weer tijd om er weer van te genieten.
"Maar maar ik heb nog zoveel op voorraad" - zei geen enkele bierliefhebber ooit :D

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

TommyL0204 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:17:
[...]

"Maar maar ik heb nog zoveel op voorraad" - zei geen enkele bierliefhebber ooit :D
Klopt.. maar mijn vrouw wel :P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:18
Haha ik denk dat we allemaal daar wel last van hebben van een dergelijke opmerking van vrouw dan wel vriendin. Hoewel ik zelf voor de Advent en guildbox voor de kerst wel van mezelf de voorraad moest laten slinken. Nu is deze weer aardig opgelopen en met een kleine op komst weet ik niet of die heel snel af gaat nemen komende maanden

Untappd: Louwke80

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:57
Ik heb mijn vrouw een wijnklimaatkast laten kopen. Wetende dat die toch niet vol komt te liggen met wijn heb ik nu een mooi excuus om daar ook biertjes in te leggen :D

• Thalaron
@Blik1984 dat idee kan snel uit de hand lopen kan ik je uit ervaring vertellen…

Mission: Failed Succesfully

Indien ik het zo snel goed heb geteld liggen er 6 flessen in die er IMHO niet in hoeven te liggen :+

En het past uiteraard ook niet… nog een propvak in de koelkast ernaast;

[Voor 36% gewijzigd door Thalaron op 18-01-2023 16:32]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online

Indien ik het zo snel goed heb geteld liggen er 6 flessen in die er IMHO niet in hoeven te liggen :+

_/-\o_

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-02 22:53
AngelDust schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:52:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beide festivals zijn we aanwezig, dus mocht je een biertje willen drinken ;)

Ik ben alleen de vrijdag in Assen, de andere dagen zijn mijn collega's aanwezig.
Jammer dat de prijzen bij De Markies altijd zo exorbitant hoog zijn en dat jeukt mij aan alle kanten. Daarnaast is de klantvriendelijkheid vaak ver te zoeken bij bepaalde mensen. Dat verhoudt mij er van om daar regelmatig een biertje te gaan drinken. De setting in Neushoorn trekt mij al helemaal niet. Dat is de reden dat ik als Liwwadder nog niet bij dit lokale festival mijn snuitje heb laten zien, en ook niet zal laten zien.

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-01 13:51
Zijn dat niet behoorlijke energieslurpers die klimaatkasten? Vaak een glazen deur enzo.
Heb er wel eens naar gekeken om een biertje of 25 in te leggen, mar dan kom je al snel op een paar honderd euro uit. Dat vind ik iets teveel van het goede.

• LBV_038
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-02 16:43
Zjoske78 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:59:
Zijn dat niet behoorlijke energieslurpers die klimaatkasten? Vaak een glazen deur enzo.
Heb er wel eens naar gekeken om een biertje of 25 in te leggen, mar dan kom je al snel op een paar honderd euro uit. Dat vind ik iets teveel van het goede.
Ik heb zelf een oude Liebherr wijnkoelkast via marktplaats op de kop getikt voor €50. Als je de advertenties goed in de gaten houdt komt er vanzelf een keer een interessante aanbieding voorbij. Hoeveel die verbruikt qua energie durf ik niet te zeggen maar volgens mij valt dat reuze mee. Die van mij heeft geen glas erin wat mijn inziens beter is gezien licht ook niet goed is voor je bier/wijn.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:21
LBV_038 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:03:
[...]

Ik heb zelf een oude Liebherr wijnkoelkast via marktplaats op de kop getikt voor €50. Als je de advertenties goed in de gaten houdt komt er vanzelf een keer een interessante aanbieding voorbij. Hoeveel die verbruikt qua energie durf ik niet te zeggen maar volgens mij valt dat reuze mee. Die van mij heeft geen glas erin wat mijn inziens beter is gezien licht ook niet goed is voor je bier/wijn.
Er zit speciaal glas in die klimaatkasten. Licht van buitenaf heeft geen invloed op wat er in de kast staat.

• Blik1984
Zjoske78 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:59:
Mijn wijnklimaatkoelkast verbruikt iets van 150-200 kWh per jaar. Zijn inderdaad niet de meest zuinige dingen, maar het valt dus nog wel mee.

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:58
cedras schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:00:
[...]
Jammer dat de prijzen bij De Markies altijd zo exorbitant hoog zijn en dat jeukt mij aan alle kanten. Daarnaast is de klantvriendelijkheid vaak ver te zoeken bij bepaalde mensen. Dat verhoudt mij er van om daar regelmatig een biertje te gaan drinken. De setting in Neushoorn trekt mij al helemaal niet. Dat is de reden dat ik als Liwwadder nog niet bij dit lokale festival mijn snuitje heb laten zien, en ook niet zal laten zien.
Wat de prijzen betreft heb ik nou nooit het idee dat ze zo extreem hoog zijn eerlijk gezegd. Mag er ook graag wel eens zitten in de lente/zomer. Tenminste bijna altijd wel wat nieuws te proberen.

• LBV_038
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-02 16:43
Lennnn schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:14:
[...]

Er zit speciaal glas in die klimaatkasten. Licht van buitenaf heeft geen invloed op wat er in de kast staat.
Dat wist ik niet, vond het al zo onlogisch om de deuren met glas te doen terwijl er dan dus licht invalt :P :P

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:49
Thalaron schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:28:
@Blik1984 dat idee kan snel uit de hand lopen kan ik je uit ervaring vertellen…

[Afbeelding]

En het past uiteraard ook niet… nog een propvak in de koelkast ernaast;
[Afbeelding]
Wel gaaf zo ja! Maar wil zelf al mijn bier rechtop bewaren, liggend is eigenlijk voor wijn (en misschien pils ;)). Heb een werkbank in de garage staan met 3 deurtjes. Twee daarvan gebruik ik voor bier: links de donkere bieren en rechts de lichte zoals IPA/blond/wit/tripel.

In de herfst/lente/winter is de temperatuur sowieso wel prima. Hartje zomer kan het in de garage wel wat warmer worden.. maar dan is de voorraad donkere bieren ook niet zo groot meer.

[Voor 7% gewijzigd door remzor op 19-01-2023 15:24]

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-02 18:14
remzor schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:23:
[...]
liggend is eigenlijk voor wijn (en misschien pils ;))
Nou ja, zo ligt het niet helemaal (bad pun intended). Liggend is voor echte kurk (bv. lambics van 3 fonteinen maar volgens mij spot ik ook een Straffe Hendrik Heritage met kruk), staand voor kroonkurk. Tenminste, als je ze langer wilt laten staan. Heeft te maken met het voorkomen van poreus worden resp. roestvorming, als ik me niet vergis.

Blik moet natuurlijk eigenlijk sowieso niet bewaard worden :)

• bbunn07
Blik1984 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:22:
[...]

Mijn wijnklimaatkoelkast verbruikt iets van 150-200 kWh per jaar. Zijn inderdaad niet de meest zuinige dingen, maar het valt dus nog wel mee.
Toch €60-€80 per jaar aan stroomkosten los van de aanschaf, de afweging is dus je bier op een perfecte constante temperatuur of 8-10 silver series extra per jaar :*)

• remzor
bbunn07 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Nou ja, zo ligt het niet helemaal (bad pun intended). Liggend is voor echte kurk (bv. lambics van 3 fonteinen maar volgens mij spot ik ook een Straffe Hendrik Heritage met kruk), staand voor kroonkurk. Tenminste, als je ze langer wilt laten staan. Heeft te maken met het voorkomen van poreus worden resp. roestvorming, als ik me niet vergis.

Blik moet natuurlijk eigenlijk sowieso niet bewaard worden :)
Ja, even kort door de bocht idd: kurk liggend, rest staand. Kurk dient wat vochtig te blijven en dat lukt niet staand. Maar een koeler om bier in te leggen heeft voor mij dus weinig zin want haast geen enkel bier van mij heeft een kurk, soms een 75cl fles. Had ik niet eens gespot op de foto eigenlijk :p

• Blik1984
bbunn07 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:37:
[...]

Toch €60-€80 per jaar aan stroomkosten los van de aanschaf, de afweging is dus je bier op een perfecte constante temperatuur of 8-10 silver series extra per jaar :*)
En wijn op perfecte temperatuur O-)

• Thalaron
Over het algemeen bewaar ik kurk inderdaad liggend en kroonkurk staand, echter bewaar ik het liggende kroonkurk bier niet dusdanig lang dat dit een probleem zou moeten zijn. Het past nu eenmaal niet allemaal zoals ik het zou willen. Liever stabiele temperatuur en liggen dan rechtop maar fluctuerende temperaturen denk ik dan maar.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Louwke
Ah die Moersleutels zag ik ook die 6 years series was smerig goedkoop daar inderdaad. Maar heb ze dus weten te weerstaan 🙃

• WillyWilly
  • Niet online
Thalaron schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:21:
Over het algemeen bewaar ik kurk inderdaad liggend en kroonkurk staand, echter bewaar ik het liggende kroonkurk bier niet dusdanig lang dat dit een probleem zou moeten zijn. Het past nu eenmaal niet allemaal zoals ik het zou willen. Liever stabiele temperatuur en liggen dan rechtop maar fluctuerende temperaturen denk ik dan maar.

***members only***
Dat die Bourbon Countys gewoon in een supermarkt staan, straf.

• Thalaron
@WillyWilly blijkbaar niet via de reguliere kanalen omdat ze niet aan supermarkten leveren, maar inderdaad. Mij hoor je verder niet klagen :)

• WillyWilly
  • Niet online
Over enkele maanden staat er een reis naar familie in Murcia-Spanje gepland. Onderweg wil ik wel wat craftbiertjes drinken (elke dag als het kan :) ). Over het stuk van zuid frankrijk tot Murcia ga ik een tiental dagen doen. Als er iemand tips/linkjes heeft voor stopplaatsen, hoor ik het graag. Ben vooral op zoek naar Brouwerijen met een taproom, of craftbeer cafes. Barcelona ga ik skippen. (https://beergeeksworlddomination.nl/ heb ik al gecheckt, maar hoop op extra info)

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:51
Gaat er nog iemand naar de sleutel fan dag van de moersleutel? Ik heb tickets samen met een paar vrienden. Maar verder heb ik geen info over tijden e.d.

Alleen een verwijzing van een besloten facebookgroep (ik heb geen facebook)

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37
WillyWilly schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:44:
Over enkele maanden staat er een reis naar familie in Murcia-Spanje gepland. Onderweg wil ik wel wat craftbiertjes drinken (elke dag als het kan :) ). Over het stuk van zuid frankrijk tot Murcia ga ik een tiental dagen doen. Als er iemand tips/linkjes heeft voor stopplaatsen, hoor ik het graag. Ben vooral op zoek naar Brouwerijen met een taproom, of craftbeer cafes. Barcelona ga ik skippen. (https://beergeeksworlddomination.nl/ heb ik al gecheckt, maar hoop op extra info)
[Afbeelding]
Je kan ook nog kijken op Ratebeer Places: klik. Beetje onhandig navigeren op de kaart, maar best oké qua informatie als je het juiste gebied hebt geselecteerd. Beetje inzoomen doet wonderen.

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:16
Op http://projet.amertume.free.fr/html/carte.htm staat een overzicht van Franse brouwerijen / brasserieën. Deze wordt jaarlijks bijgewerkt en de uitgeschreven lijst wordt vaker bijgewerkt

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:28
WillyWilly schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:31:
[...]
Dat die Bourbon Countys gewoon in een supermarkt staan, straf.
Ach, wellicht gaat de hype er wat vanaf zo.

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:49
Net de nieuwe Frontaal beerclub box van januari binnen gehad. Hierbij mijn bevindingen, maar ben benieuwd naar hoe anderen het vinden.

spoiler:
  • For the love of hops 1/12 NEIPA 440ml = 6,99
  • Triple juice punch NE TIPA 440ml = 7,25
  • Cash is king NE DIPA 440ml = 7,25
  • The Devils advocate NE DIPA 440ml = 6,99
  • Keep the change you filty animal Pastry Sour = 5,49
  • David vs Goliath B.A. Barley Wine = 6,99
  • Andreas Bredase Tripel = 2,99
  • Harbulary IPA = ?
  • Totaal = 43,95 + Harbular IPA?
Wat vind ik er zelf van:
  • De box kost 40,- dus prijs technisch t.o.v. de webshop is het een mooie box
  • Bijgeleverde boekje is mooi gemaakt en bevat beschrijvingen van de bieren en/of hoe deze zijn gebrouwe
  • Persoonlijk wel teveel IPA. Zeker gezien het nu een wintermaand is. Had zelf ipv een IPA de Piece of Cake Imperial Sachertorte pastry stout en/of I've got friends in the Music Business B.A. Blend terug gezien
  • Positief is dat er slechts een enkele core range is. Van een maand abonnement verwacht ik zelf dat het wat exclusiever behoort te zijn
Al met al wel tevreden. Ik had het abonnement genomen vanwege de advent box aanbieding. Of ik lid blijf hangt voor mij wel af of de komende maanden de box wat diverser qua bier stijlen en exclusiviteit is.

bla di bla bla

• Lennnn
ChristianD schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:14:
Net de nieuwe Frontaal beerclub box van januari binnen gehad. Hierbij mijn bevindingen, maar ben benieuwd naar hoe anderen het vinden.

spoiler:
[Afbeelding]
  • Harbulary IPA = ?
Wat vind ik er zelf van:
  • Bijgeleverde boekje is mooi gemaakt en bevat beschrijvingen van de bieren en/of hoe deze zijn gebrouwe
  • Persoonlijk wel teveel IPA. Zeker gezien het nu een wintermaand is. Had zelf ipv een IPA de Piece of Cake Imperial Sachertorte pastry stout en/of I've got friends in the Music Business B.A. Blend terug gezien
  • Positief is dat er slechts een enkele core range is. Van een maand abonnement verwacht ik zelf dat het wat exclusiever behoort te zijn
Al met al wel tevreden. Ik had het abonnement genomen vanwege de advent box aanbieding. Of ik lid blijf hangt voor mij wel af of de komende maanden de box wat diverser qua bier stijlen en exclusiviteit is.
Frontaal hanteert bij hun webshop bijzonder hoge prijzen waardoor de box misschien iets beter lijkt dan dat hij eigenlijk is.

Neem je eerste 3 genoemde bieren:
4,99 bij https://www.beerdome.nl/n...he-love-of-hops-1-12.html
6,20 bij https://www.misterhop.com...ontaal-triple-juice-punch
5,99 bij https://www.rebelbeercans.nl/product/frontaal-cash-is-king/

• remzor

spoiler:
[Afbeelding]
  • Harbulary IPA = ?
Wat vind ik er zelf van:
Mijn mening over Frontaal? Teveel van hetzelfde, met name IPA’s. Nieuwe naam, nieuwe batch, nieuw label. Mensen kopen het, want nieuw en Untapped. Qua smaak e.d. vrijwel allemaal van hetzelfde laken een pak.
Was ooit wel leuk maar begint mij persoonlijk steeds meer tegen te staan. En ik heb er al veeeel op van ze.

Zijn ze vies? Nee hoor, zeker niet! Maar het is gewoon allemaal teveel van hetzelfde imho. Neem ik af en toe nog wat van ze mee? Jazeker, want smaakt redelijk tot goed en de prijzen zijn ook prima :)

• CirclDigital
remzor schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:43:
[...]
Mijn mening over Frontaal? Teveel van hetzelfde, met name IPA’s. Nieuwe naam, nieuwe batch, nieuw label.
Helemaal mee eens.... die boxen vindt ik ook vaak een hele slechte deal. Als je dan een box samenstelt moet er in mijn optiek juist een substantiële meerwaarde zijn. Anders koop ik toch liever gewoon de dingen die ik echt lekker vindt in de losse verkoop. En bij Frontaal is het meestal op basis van hun eigen extreme prijzen maar net aan, bij bijvoorbeeld de Caigny kan ik meepakken wat ik wil voor beduidend minder.

Hoop eigenlijk dat ze nu met de crowdfunding flink op hun bek gaan en ze dan weer een beetje normaal gaan doen.

• WillyWilly
  • Niet online
Brinkiewestland schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:48:
Op http://projet.amertume.free.fr/html/carte.htm staat een overzicht van Franse brouwerijen / brasserieën. Deze wordt jaarlijks bijgewerkt en de uitgeschreven lijst wordt vaker bijgewerkt
Jorizzz schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Je kan ook nog kijken op Ratebeer Places: klik. Beetje onhandig navigeren op de kaart, maar best oké qua informatie als je het juiste gebied hebt geselecteerd. Beetje inzoomen doet wonderen.
Nice, hier gaan weer een paar nachten reisvoorbereiding/planning in zitten. Heerlijk. En wss wat meer dagen Frankrijk dan eerst gepland.

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:10

spoiler:
[Afbeelding]
  • Harbulary IPA = ?
Wat vind ik er zelf van:
Wat 'n timing! Deze discussie wilde ik net even aanzwengelen. Ik vind 'm niet heel slecht, maar ook echt niet zo heel goed. Van tien naar acht gaan kan ik mee leven, maar ik hoop dan echt geen core meer te zien, zéker geen core die er al heel vaak in zat.

Ik heb ook The Guild, die houd ik vooralsnog aan, maar ik kan me voorstellen dat ik Frontaal laat gaan en afzeg. Hebben jullie nog goeie tips voor een maandelijks boxje, eventueel rond die prijs? Iedere maand zo'n doosje openen vind ik namelijk wel heel leuk.

Edit: Als context: ik heb nu twintig maanden de BeerClub gehad, dus kan wel putten uit een paar doosjes ervaring :+

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:08
BobB schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:44:
[...]

Wat 'n timing! Deze discussie wilde ik net even aanzwengelen. Ik vind 'm niet heel slecht, maar ook echt niet zo heel goed. Van tien naar acht gaan kan ik mee leven, maar ik hoop dan echt geen core meer te zien, zéker geen core die er al heel vaak in zat.

Ik heb ook The Guild, die houd ik vooralsnog aan, maar ik kan me voorstellen dat ik Frontaal laat gaan en afzeg. Hebben jullie nog goeie tips voor een maandelijks boxje, eventueel rond die prijs? Iedere maand zo'n doosje openen vind ik namelijk wel heel leuk.

Edit: Als context: ik heb nu twintig maanden de BeerClub gehad, dus kan wel putten uit een paar doosjes ervaring :+
Helemaal mee eens, wederom die Andreas er in, die er al zoooo vaak in heeft gezeten. Ondertussen al 3 nieuwe bieren die hier niet eens in zitten, Piece of cake #1, against the grain #1, ive got friends #4. Met de box loop je eigenlijk acher de muziek aan, terwijl je zou verwachten dat de members juist de nieuwe releases als 1e ontvangen..

En als je eind 2022 een mail stuurt met onderstaande dan kun je het bijna niet meer serieus nemen:

MEER EXCLUSIVITEIT
Uiteraard is de is de inhoud van de beerclub het belangrijkste,
in 2023 zal er meer exclusieve inhoud in de beerclub terug te vinden zijn!

Komend jaar zullen er maandelijks mooie collabs in de beerclub zitten met brouwerijen uit heel Europa, deze collabs brouwen we niet in Nederland en zullen buiten de beerclub dus beperkt verkrijgbaar zijn.

Ook zijn we met een nieuw project bezig, hier kunnen we helaas nog niet al te veel over verklappen. Maar bereid u voor op exclusieve bieren die u nergens anders zult vinden dan bij ons in de beerclub!

[Voor 7% gewijzigd door squzzi op 20-01-2023 16:55]

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:51
squzzi schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:50:
[...]

Helemaal mee eens, wederom die Andreas er in, die er al zoooo vaak in heeft gezeten. Ondertussen al 3 nieuwe bieren die hier niet eens in zitten, Piece of cake #1, against the grain #1, ive got friends #4. Met de box loop je eigenlijk acher de muziek aan, terwijl je zou verwachten dat de members juist de nieuwe releases als 1e ontvangen..

En als je eind 2022 een mail stuurt met onderstaande dan kun je het bijna niet meer serieus nemen:

MEER EXCLUSIVITEIT
Uiteraard is de is de inhoud van de beerclub het belangrijkste,
in 2023 zal er meer exclusieve inhoud in de beerclub terug te vinden zijn!

Komend jaar zullen er maandelijks mooie collabs in de beerclub zitten met brouwerijen uit heel Europa, deze collabs brouwen we niet in Nederland en zullen buiten de beerclub dus beperkt verkrijgbaar zijn.

Ook zijn we met een nieuw project bezig, hier kunnen we helaas nog niet al te veel over verklappen. Maar bereid u voor op exclusieve bieren die u nergens anders zult vinden dan bij ons in de beerclub!
Je bent me net voor, ik was net deze mail aan het zoeken.
Volledig met iedereen eens en daarom ook opgezegd. Al moet ik zeggen dat ik dat sowieso al van plan was toen bekend werd dat er nog maar 8 blikken in zouden zitten.

The Guild box heb ik weer voor een jaar verlengd maar die van Frontaal is het mij niet meer waard. Kan je beter eens in de 2 maanden een volle doos ipa's bij Piwne mosty bestellen.

Untappd: Kapitein_Merijn

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:42
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:04:
[...]

Je bent me net voor, ik was net deze mail aan het zoeken.
Volledig met iedereen eens en daarom ook opgezegd. Al moet ik zeggen dat ik dat sowieso al van plan was toen bekend werd dat er nog maar 8 blikken in zouden zitten.

The Guild box heb ik weer voor een jaar verlengd maar die van Frontaal is het mij niet meer waard. Kan je beter eens in de 2 maanden een volle doos ipa's bij Piwne mosty bestellen.
Precies dit. Ik heb vanmiddag ook opgezegd na ontvangst van weer een box met ipa's

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
Rob112 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:18:
[...]

Precies dit. Ik heb vanmiddag ook opgezegd na ontvangst van weer een box met ipa's
Moersleutel doet juist steeds meer exclusief in the Guild en Frontaal is het gewoon een latest releases box zonder dat je maandelijks hoeft te bestellen. Al heb ik bijvoorbeeld maar 3 van de 4 Brewda collabs gekregen dus je krijgt ook niet alle releases, puur als het uitkomt lijkt het. Er schijnen 1000 mensen lid te zijn bij Frontaal dus redelijk makkelijke vaste afzet per maand dan, als het iets is om aan te houden :) De stouts schijnen volgende maand te komen omdat de ipa's vers moesten worden verscheept. En ze willen natuurlijk voorkomen dat er in een maand maar 2 nieuwe bieren zijn, dan krijg je opvullertjes en is het nog aantrekkelijker om op te zeggen. Dus beetje verdelen over de komende maanden. Ben benieuwd hoe interessant het blijft.

[Voor 20% gewijzigd door Deezers op 20-01-2023 20:06]

• Thalaron
Ik zit zelf ook een beetje in dubio rondom het Guild abonnement..

Enerzijds heb ik in mijn omgeving ruim voldoende keuze en wat prijzen betreft weinig te klagen. Om die reden was ik van plan het abonnement puur te nemen vanwege de deal met de kalender.

Anderzijds zie ik dat er steeds minder Moersleutel spul aangeboden wordt vanwege dat steeds meer mensen een dergelijk abonnement afnemen.

Hoorde ook via via dat er retailers zijn die om van hun voorraad af te komen, barcodes enkel nog verkopen in combinatie met b.v. 3 andere Moersleutels..

Ik ben benieuwd hoe dit voor de brouwer zal gaan verlopen op lange termijn gezien dit alles betekend dat mensen die niet bekend zijn met hun bieren, steeds minder makkelijk kennis kunnen maken.

• Blik1984
Thalaron schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:39:
Ik zit zelf ook een beetje in dubio rondom het Guild abonnement..

Enerzijds heb ik in mijn omgeving ruim voldoende keuze en wat prijzen betreft weinig te klagen. Om die reden was ik van plan het abonnement puur te nemen vanwege de deal met de kalender.

Anderzijds zie ik dat er steeds minder Moersleutel spul aangeboden wordt vanwege dat steeds meer mensen een dergelijk abonnement afnemen.

Hoorde ook via via dat er retailers zijn die om van hun voorraad af te komen, barcodes enkel nog verkopen in combinatie met b.v. 3 andere Moersleutels..

Ik ben benieuwd hoe dit voor de brouwer zal gaan verlopen op lange termijn gezien dit alles betekend dat mensen die niet bekend zijn met hun bieren, steeds minder makkelijk kennis kunnen maken.
Ik denk dat er in mijn slijter om de hoek (gewoon een Una Mas vestiging) er zeker meer dan 10 verschillende moersleutels staan waaronder verschillende barcodes en meerdere bieren die de afgelopen maanden zijn uitgekomen. Daarnaast liggen er sinds een aantal maanden ook standaard moersleutels in de AH

Ik maak me er dus niet zo’n zorgen om. Ik denk juist dat the Guild ervoor zorgt dat er een continue stroom aan inkomsten ontstaat waarop een brouwerij investeringen, innovaties en dingen kan uitproberen om groter en beter te worden. (Groter is hierbij overigens niet perse beter)

• Lennnn
Ik ben nergens lid van, maar ik heb ook geen FOMO. Exclusieve releases laten me koud. Er komt toch meer goed bier uit dan wat je kunt drinken.

Beter af en toe je slag slaan zoals bijvoorbeeld laatst bij Beer Republic. Nu 7 bier van de box gehad. Allemaal goed. :)

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:12
Lennnn schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 06:37:
Ik ben nergens lid van, maar ik heb ook geen FOMO. Exclusieve releases laten me koud. Er komt toch meer goed bier uit dan wat je kunt drinken.

Beter af en toe je slag slaan zoals bijvoorbeeld laatst bij Beer Republic. Nu 7 bier van de box gehad. Allemaal goed. :)
Je haalt de woorden uit mn mond. Precies mijn gedachte

• cedras
Lennnn schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 06:37:

Voor bepaalde releases heb ik zeker wel FOMO. Soms omdat ik de brouwer steun, soms omdat ik erg benieuwd ben naar het bier. Maar dit is eerder uitzondering dan regel. Eerder als bijvoorbeeld een Beerdome met een dikke USA-drop kwam, dan zat ik verlekkerd voor het scherm te kijken en maar mooie bieren in mijn mandje gooien. Omdat er nu zoveel deze kant op komt, is die FOMO gelukkig weg. Ik zie nu dat er heel veel Treehouse te verkrijgen is in NL. Het doet mij weinig als ik het mis. Als de tijd daar is, dan kom ik wel aan dit soort lekkere sapjes.

• WillyWilly
  • Niet online
2023 so far in kroonkurken

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:09
Hoe is het eigenlijk met onze anonieme Tweakers? Doet hij nog leuk bier kopen binnenkort? *hint*

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
De teller staat momenteel net over de €1.400.000. Een mooie prestatie tot nu toe, maar we zijn er nog niet. Met nog anderhalve maand te gaan hebben we nog even de tijd om de crowdfunding rond te krijgen, maar hoe tof zou het zijn als we daar eerder dan de deadline konden komen.
Als je nog 1,5 maand hebt..waarom dan weer al pushen om te investeren? Klinkt alsof het een wedstrijd is geworden of dat ergens nog een schuld openstaat bij Frontaal...

• CirclDigital
Deezers schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:10:
[...]
Als je nog 1,5 maand hebt..waarom dan weer al pushen om te investeren? Klinkt alsof het een wedstrijd is geworden of dat ergens nog een schuld openstaat bij Frontaal...
Ze draaien gewoon mega verlies en ze hebben geld nodig voor zowel reguliere operationele kosten als de verhuizing. Gratis geld heeft ze in mijn optiek de laatste jaren enorm lui gemaakt....

[Voor 8% gewijzigd door CirclDigital op 22-01-2023 15:42]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Deezers schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Bedoel je frontaal? Die willen 4 mio. https://frontaalbrewingcompany.com/investeer

Ik heb even de prospoectus snel doorgenomen, wordt ik niet blij van. Het kwartje zal altijd naar de eigenaar toevallen. Die certificaten zijn eigenlijk nog slechter dan obligaties zo op het eerste gezicht, dus inderdaad gratis geld.
En op een markt waar het ó zo moeilijk is om onderscheidend te zijn, maar dat geldt voor alle micro's met grote groeiplannen - stoot maar eens door de drempels van de grote brouwerijen heen. Meeste cafés zijn gefinancierd door door een brouwer, en die wil in ruil toch echt zijn eigen pils (of jouw bier met een enorme discount als ze de distributie gaan doen), bier en frisdrank op de kaart.
Blijven de zelfstandige cafés over en de speciaalbier cafés waar ze dan mogen concurreren met de rest.
Ik wens ze alle succes maar mijn geld krijgen ze niet.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Louwke
Thalaron schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:52:
@Louwke Die Omnipollo beviel mij alvast erg goed! Die stond een tijd geleden nog voor het dubbele in het schap indien ik mij niet vergis. En die French Toast heeft wel een leuk detail; Voedingswaarden; Iets zegt mij dat een versie met 10-12% hooguit meer calorieën bevat.. Die wil ik ook nog wel een keer meepakken mocht die afgeprijsd worden.
Die Omnipollo was erg lekker inderdaad. En zie dat hij hier in Utrecht dus 17 euro is en had hem geloof ik rond de 8 euro gekocht 8)

• Toonen1988
  • Laatst online: 03:18
Een verkoper heeft Goudale aangeraden. Ik heb totaal geen ervaring met bieren uit Frankrijk, alleen uit Nederland, Belgie en Duitsland. Maar dit is echt een heerlijk biertje. Ik heb tot nu toe alleen Goudale in matte flesjes (La Goudale Grand Cru) geprobeerd. Maar wat is deze heerlijk.

[Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 23-01-2023 12:06]

• bbunn07
Ah, ze hebben weer wat nieuws bedacht; een fles met 2 lagen wax over elkaar. Eerder zagen we al een blik met wax. Wat is de vreemdste manier om bier te verpakken die jullie hebben gezien?

Ps. lijkt me een crime om dit flesje te openen :)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:52

Hertog

Aut bibat, aut abeat

bbunn07 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:45:
Ah, ze hebben weer wat nieuws bedacht; een fles met 2 lagen wax over elkaar. Eerder zagen we al een blik met wax.
Dat blik met wax was toch een geintje? Op de onderkant gedaan en ondersteboven bedrukt, als ik me goed herinner. Of zijn er inmiddels ook brouwers die dit wèl serieus doen? ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• ChristianD
  • Laatst online: 13:49
Hertog schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:57:
[...]

Dat blik met wax was toch een geintje? Op de onderkant gedaan en ondersteboven bedrukt, als ik me goed herinner. Of zijn er inmiddels ook brouwers die dit wèl serieus doen? ;)
Wat is nu de beste manier om die wax eraf te krijgen? Ziet er leuk uit, maar wordt er nooit vrolijk van als ik het flesje wil openen.

bla di bla bla

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ChristianD schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:41:
[...]

Wat is nu de beste manier om die wax eraf te krijgen? Ziet er leuk uit, maar wordt er nooit vrolijk van als ik het flesje wil openen.
Ik snij het altijd in met een aardappelschilmes en dan breek ik het eraf. Er komt een moment dat er daardoor een jaap in m'n hand zit vrees ik, maar oke. Het ziet er leuk uit, maar praktisch is het allerminst.

• cedras
[...]

Gewoon onder de warme kraan houden en dan met een scherp voorwerp de waxlaag weghalen.

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:17

TMV

Where did that damn icon go?!?

[...]

Ik gebruik altijd de keukenschaar, daar zit zo'n doppen-open-geval tussen de handgrepen. Die knijp ik net onder de kroonkurk door de wax, paar rondjes draaien en de waslaag is super mooi doorgesneden rondom.

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:50
[...]

Ik sabreer meestal, wel zonde van het bier en de vloer, maar een echte eye catcher op feesten en partijen!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:12

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

[...]

Mijn GoTo is toch wel de "Simpele" La Trappe opener die je overigens "heel" makkelijk zelf kan maken.

Mocht je dat niet binnen handbereik hebben en toevallig wel over een Creme Brûlée Brander beschikken is dat wat bij betreft second best. Wax even verwarmen met de branden en dan gaat vrijwel iedere opener er aan die zijde makkelijk doorheen.

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry KEY2
Earcandy: BeatsX Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:06
cedras schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:34:
[...]

Gewoon onder de warme kraan houden en dan met een scherp voorwerp de waxlaag weghalen.
Dit dus. Nog beter een paar seconde onder quooker als je die hebt. En je gaat er zo doorheen met een normale opener. Snap nooit zo dat mensen er een probleem van maken eerlijk gezegd.

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:01
Mich007 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Dit dus. Nog beter een paar seconde onder quooker als je die hebt. En je gaat er zo doorheen met een normale opener. Snap nooit zo dat mensen er een probleem van maken eerlijk gezegd.
Ik begreep (en begrijp) dit ook niet helemaal, maar toen ik laatst in een speciaalbiercafe stukjes was in mijn bier had drijven vond ik het toch iets minder. Heb hier thuis nog nooit last van gehad en ben sowieso de moeilijkste niet dus heb ze er zelf uitgevist, maar kan me voorstellen dat anderen dit minder vinden.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• Blik1984
Mich007 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:20:
[...]

De wax kan vrij hardnekkig zijn, met name als die koud is. Ik heb er wel eens een opener op af kunnen schrijven omdat 1 van de haakjes van de opener compleet verbogen werd in het proces

• CirclDigital
Ja, het is gewoon een dom idee. Brouwers doen het alleen om op te vallen en om hip over te komen.

Functie om geen lucht in de fles te laten is alleen zinvol bij de echte bewaarbieren. En dat wordt het gros waar die was opzit helemaal niet.

• Purehz
  • Laatst online: 02-02 21:24
Heb eigenlijk nooit last van de wax laag. Gewoon met een schilmesje een klein stukje wax weghalen tot onderkant dop. Dan met de opener onder de dop en die inclusief wax eraf ploppen.

Maakt het drink-moment iets "specialer", onderscheid voor mij de normale speciaalbier, van de nog duurdere bieren, vaak €7,50+. Ervaar wax dan ook niet per definitie als negatief.

• WillyWilly
  • Niet online
JunkieXP schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:27:
[...]

Mijn GoTo is toch wel de "Simpele" La Trappe opener die je overigens "heel" makkelijk zelf kan maken.

[Afbeelding]

Mocht je dat niet binnen handbereik hebben en toevallig wel over een Creme Brûlée Brander beschikken is dat wat bij betreft second best. Wax even verwarmen met de branden en dan gaat vrijwel iedere opener er aan die zijde makkelijk doorheen.
Heb net dezelfde, wel niet van La Trappe. Het voordeel is ook nog eens dat de kroonkurken niet gebogen worden. Geef ze door aan een verzamelaar, en die willen geen deuken van het openen.

• cedras
frankv120 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Ik begreep (en begrijp) dit ook niet helemaal, maar toen ik laatst in een speciaalbiercafe stukjes was in mijn bier had drijven vond ik het toch iets minder. Heb hier thuis nog nooit last van gehad en ben sowieso de moeilijkste niet dus heb ze er zelf uitgevist, maar kan me voorstellen dat anderen dit minder vinden.
Voordeel van warm water, je wax wordt zacht en brokkelt niet.

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-02 22:02

Heimdallr

Asgard

Toonen1988 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:01:
Een verkoper heeft Goudale aangeraden. Ik heb totaal geen ervaring met bieren uit Frankrijk, alleen uit Nederland, Belgie en Duitsland. Maar dit is echt een heerlijk biertje. Ik heb tot nu toe alleen Goudale in matte flesjes (La Goudale Grand Cru) geprobeerd. Maar wat is deze heerlijk.

[Afbeelding]
Goudale maakt inderdaad aardige bier. Het lekkerste witbier dat ik ken komt ook uit Frankrijk van Brasserie Mont Blanc.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

• Brinkiewestland
De Achelse kluis is (bijna) verkocht en wordt waarschijnlijk flink verbouwd
https://www.vrt.be/vrtnws...oemd-worden-na-verkoop-v/

• plofkip
  • Laatst online: 02-02 23:17
[...]

Ik druk de opener er gewoon goed in, dan kan ik de dop met wax in één keer eraf krijgen. Heb je ook geen andere hulpmiddelen nodig als een Quooker (8)7)

• bbunn07
https://www.rebelbeercans...961-barcode-platinum-blue

Geen idee waarom hij zo afgeprijsd is, maar dit is een spotprijs. Ik vond hem zelf nogal tegenvallen eerlijk gezegd, veel te veel tonka. Maar wie weet wordt iemand van jullie hier blij van :)

[Voor 3% gewijzigd door bbunn07 op 26-01-2023 14:17]

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:52
bbunn07 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:12:
https://www.rebelbeercans...961-barcode-platinum-blue

Geen idee waarom hij zo afgeprijsd is, maar dit is een spotprijs. Ik vond hem zelf nogal tegenvallen eerlijk gezegd, veel te veel tonka. Maar wie weet wordt iemand van jullie hier blij van :)
Helaas blijkt het een fout denk ik, de prijs is al aangepast…

• Wren
  • Laatst online: 17:15
JOM92 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:47:
[...]

Helaas blijkt het een fout denk ik, de prijs is al aangepast…
En ze hebben al gemaild dat het een fout is en dat ze een betaalverzoek voor het verschil willen sturen.

• Lennnn
Hier is ook weer wat geleverd. :)

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:21
Wren schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:52:
[...]

En ze hebben al gemaild dat het een fout is en dat ze een betaalverzoek voor het verschil willen sturen.
Ik weet niet waar die (foutief) voor te koop stond, maar een betaalverzoek voor het verschil is wel erg bijzonder voor een eigen fout toch? Zou als winkel gewoon m’n verlies nemen denk ik.

• Wren
Martijn1990 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:44:
[...]

Ik weet niet waar die (foutief) voor te koop stond, maar een betaalverzoek voor het verschil is wel erg bijzonder voor een eigen fout toch? Zou als winkel gewoon m’n verlies nemen denk ik.
Daar denken zij anders over. Maar ach, het is geprobeerd.

Het was zo'n 50% korting trouwens.

• Thalaron
Leuk geprobeerd indien je hebt besteld, maar gelet op dat 25% korting (officieel) maximaal toegestaan is als korting, lijkt het mij dat ze hier sterk staan om of bij te laten betalen of de order te annuleren.

Indien ze de order reeds verzonden zouden hebben, dan zou ik zelf aangeven dat ze kunnen kiezen tussen een gratis retourlabel of afhalen bij mij thuis.

Ik had er bijna 9 besteld, maar 52 euro voor een hele rits barcodes die ik niet geweldig vond is nog altijd best wat geld :)

Geld dat ik in mijn geval beter elders kan uitgeven >:)

Dus dat ook maar gedaan... Dit voor iets minder dan 30 euro totaal;

Nu moet ik echt stoppen... alles zit en staat propvol...
Wanneer komt die box van de Moersleutel? :+

[Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 26-01-2023 23:17]

• TommyL0204
Toch maar even de Dry January doorbreken ahum

• TommyL0204
Thalaron schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:16:
Leuk geprobeerd indien je hebt besteld, maar gelet op dat 25% korting (officieel) maximaal toegestaan is als korting, lijkt het mij dat ze hier sterk staan om of bij te laten betalen of de order te annuleren.

Indien ze de order reeds verzonden zouden hebben, dan zou ik zelf aangeven dat ze kunnen kiezen tussen een gratis retourlabel of afhalen bij mij thuis.

Ik had er bijna 9 besteld, maar 52 euro voor een hele rits barcodes die ik niet geweldig vond is nog altijd best wat geld :)

Geld dat ik in mijn geval beter elders kan uitgeven >:)

Dus dat ook maar gedaan... Dit voor iets minder dan 30 euro totaal;
[Afbeelding]

Nu moet ik echt stoppen... alles zit en staat propvol...
Wanneer komt die box van de Moersleutel? :+
Oe, de Reloaded van Folkingebrew x Moersleutel. Lijkt me een fijne. De gouden Carolus is ook een prima bier!

• Thalaron
TommyL0204 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 03:55:
[...]

Oe, de Reloaded van Folkingebrew x Moersleutel. Lijkt me een fijne. De gouden Carolus is ook een prima bier!
Dit is echter niet de Reloaded maar;

Salama Brewing Company x Folkingebrew - Stroopwafel

• Wren
Thalaron schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:16:
Hoe zit dat eigenlijk bij die supermarkt van jou waar de bieren in de grabbelbak soms voor 50 cent bijna worden weggegeven? Max 25% korting? ;)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Thalaron schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 04:06:
[...]

Die vond ik erg lekker. Kon er niet echt stroopwafels uithalen maar ok.

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:17
10% korting bij Frontaal met de code NIEUWEWEBSHOP10
Pakket met 20 barrel aged biertjes is hierdoor nu 90 euro. Betere investering dan de certificaten van hen? :+

• Thalaron
Wren schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:13:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk bij die supermarkt van jou waar de bieren in de grabbelbak soms voor 50 cent bijna worden weggegeven? Max 25% korting? ;)
Gewoon te koop voor €2,50 p.s of 3,99 etc.
Dus niet van **.** voor *.*

Het is niet zo dat die prijzen de normaalste zaak zijn overigens. Integendeel. Het helpt echter wel (denk ik) dat ik er 3x per week kom op rare tijden (onregelmatige werkuren) en daarmee dus vaak kans heb om wat leuke deals mee te pakken.

Om even aan te geven hoe kansloos het is.. hier een stukje uit mijn WA met een maat van mij (2e en 4e bericht) en mijn vrouw (3e bericht)

[Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 27-01-2023 08:47]

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:00
Ook de Suprisebox XXL binnnen maar ze kunnen er beter Sourbox XXL van maken.
22 van de 36 zijn sour. Laatste keer voor mij.

https://untappd.com/user/Maartentmm/lists/11549080

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• Wren
Thalaron schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:02:
[...]

Gewoon te koop voor €2,50 p.s of 3,99 etc.
Dus niet van **.** voor *.*

Het is niet zo dat die prijzen de normaalste zaak zijn overigens. Integendeel. Het helpt echter wel (denk ik) dat ik er 3x per week kom op rare tijden (onregelmatige werkuren) en daarmee dus vaak kans heb om wat leuke deals mee te pakken.

Om even aan te geven hoe kansloos het is.. hier een stukje uit mijn WA met een maat van mij (2e en 4e bericht) en mijn vrouw (3e bericht)

[Afbeelding]
Dus als men niet adverteert met een korting maar met een vaste prijs dan geldt de max. 25% kortingsregel niet? :)

Dus die Platinum blue van Moersleutel welke rond de 11/12 euro zit kunnen ze aanbieden voor 6 euro en dan is het geen probleem. Dat zou dan betekenen dat de verkopers zich verschuilen achter de 25% regel...

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:10
Zo, Frontaal BeerClub is officieel opgezegd. Moersleutel kijk ik nog even aan. Nu ben ik dus op zoek naar een maandelijkse box die het abonnement van Frontaal kan opvolgen: iemand 'n suggestie?

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Wren schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:38:
[...]

Dus als men niet adverteert met een korting maar met een vaste prijs dan geldt de max. 25% kortingsregel niet? :)

Dus die Platinum blue van Moersleutel welke rond de 11/12 euro zit kunnen ze aanbieden voor 6 euro en dan is het geen probleem. Dat zou dan betekenen dat de verkopers zich verschuilen achter de 25% regel...
Het is een beetje een grijs gebied denk ik... als je deze site leest, is ook een andere, vaste prijs geven die veel (meer dan 25%) lager ligt dan de reguliere prijs niet toegestaan.. en wat is dan de "reguliere prijs", moet je jezelf ook nog af vragen... veelal worden bieren door verschillende (web)shops ook voor verschillende prijzen aangeboden

Maar door de "van" prijs niet te vermelden is het natuurlijk al veel lastiger om te zien hoeveel % korting er nu eigenlijk gegeven wordt.

[Voor 7% gewijzigd door AngelDust op 27-01-2023 09:52]

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Brinkiewestland
BobB schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:39:
Zo, Frontaal BeerClub is officieel opgezegd. Moersleutel kijk ik nog even aan. Nu ben ik dus op zoek naar een maandelijkse box die het abonnement van Frontaal kan opvolgen: iemand 'n suggestie?
Je hebt ook beer in a box met verschillende boxen. Ik heb van hun de adventskalender gehad en die beviel wel

https://www.beerinabox.nl/bierabonnement

• CirclDigital
AngelDust schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:48:
[...]

Het is een beetje een grijs gebied denk ik... als je deze site leest, is ook een andere, vaste prijs geven die veel (meer dan 25%) lager ligt dan de reguliere prijs niet toegestaan.. en wat is dan de "reguliere prijs", moet je jezelf ook nog af vragen... veelal worden bieren door verschillende (web)shops ook voor verschillende prijzen aangeboden

Maar door de "van" prijs niet te vermelden is het natuurlijk al veel lastiger om te zien hoeveel % korting er nu eigenlijk gegeven wordt.
Daar zit inderdaad de ruimte..... het is maar net wat je als reguliere prijs hanteert. De wetgeving is primair bedoeld om de aanbiedingen in het standaardspul te beperken. Dus niet meer stunten met dat kratje HJ of die fles Gordons. Bij speciaalbier en zeker de incidentele specials kan je eigenlijk gewoon beweren dat die niet in het reguliere assortiment zitten en heb je meer vrijheid om een prijs te bepalen. En zeker als je er niet mee adverteert.

• Wren
AngelDust schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:48:
[...]

CirclDigital schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Daar zit inderdaad de ruimte..... het is maar net wat je als reguliere prijs hanteert. De wetgeving is primair bedoeld om de aanbiedingen in het standaardspul te beperken. Dus niet meer stunten met dat kratje HJ of die fles Gordons. Bij speciaalbier en zeker de incidentele specials kan je eigenlijk gewoon beweren dat die niet in het reguliere assortiment zitten en heb je meer vrijheid om een prijs te bepalen. En zeker als je er niet mee adverteert.
Dus kort gezegd is het dan de onwil van de verkoper om een goedkopere prijs te berekenen. Dat is niet erg, zij moeten ook wat verdienen. Maar het is dan erg makkelijk om je te verschuilen achter de wet.

• brukskeluuk
  • Laatst online: 16:50
Die hele wet is een wassen neus. Overigens hoor je mij niet klagen als er hoge kortingen zijn.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:06
Martijn1990 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:44:
[...]

Dat hoeven ze niet als de foute prijs duidelijk veel te laag was: https://www.juridischloke...nkopen/prijsfout-webshop/ Nu valt 50% lager wellicht in een grijs gebied of je het als een kennelijke vergissing moet zien (het is immers niet een tv of een bed voor 10 euro): het zou ook best een opruimingprijs(je) kunnen zijn idd. Aan de andere kant als je wettelijk gezien niet meer dan 25% korting mag geven zou je idd je best kunnen afvragen of het wel klopt als je ergens iets voor 50% lager geprijsd ziet staan.
Maar goed, het bestellen voor die ongewoon lage prijs was uiteraard te proberen uiteraard en tja als de fout niet was opgemerkt/gemeld had je als klant geluk gehad. :+ Los daarvan zou het imho wel chique zijn als ze iets extra's (een biertje, een kortingsbon/code of wat gadgets) bij de bestelling doen als douceurtje na het (bij)betaalverzoek.
TommyL0204 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:32:
Toch maar even de Dry January doorbreken ahum [Afbeelding]
Ah nice! Heb er zelf ook nog eentje staan (kado van zusje en zwager), moet nog wel ff bedenken wanneer ik hem ga drinken. :)

• Wren
Sassie schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Dat hoeven ze niet als de fout prijs duidelijk veel te laag was: https://www.juridischloke...nkopen/prijsfout-webshop/ Nu valt 50% lager wellicht in een grijs gebied of je het als een kennelijke vergissing moet zien (het is immers niet een tv of een bed voor 10 euro): het zou ook best een opruimingprijs(je) kunnen zijn idd. Aan de andere kant als je wettelijk gezien niet meer dan 25% korting mag geven zou je idd je best kunnen afvragen of het wel klopt als je ergens iets voor 50% lager geprijsd ziet staan.
Maar goed, het bestellen voor die ongewoon lage prijs was uiteraard te proberen uiteraard en tja als de fout niet was opgemerkt/gemeld had je als klant geluk gehad. :+ Los daarvan zou het imho wel chique zijn als ze iets extra's (een biertje, een kortingsbon/code of wat gadgets) bij de bestelling doen als douceurtje na het (bij)betaalverzoek.

[...]
Ik maak er ook geen probleem van, ik kon het idd proberen :)
Ze boden me nog wel 10% korting aan voor het ongemak maar ik zie dat ze sowieso 10% bieden op het hele assortiment in januari dus dat voelde wel een beetje als een belediging.

• TommyL0204
Thalaron schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 04:06:
[...]

Whoops. Was nog niet helemaal wakker denk ik. Sowieso leuk spul van Folkingebrew. Doet mij goed als geboren Groninger :*)

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:01
BobB schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:39:
https://craftboxs.nl/

2 varianten. Eentje met gemiddeld 3.5 op Untappd en eentje met gemiddel 4.0 op Untappd.

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:12

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Brinkiewestland schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:55:
[...]

Je hebt ook beer in a box met verschillende boxen. Ik heb van hun de adventskalender gehad en die beviel wel

https://www.beerinabox.nl/bierabonnement
Laatst toevallig een discussie over juist dit abonnement gehad, en komende van de Frontaal box, weet ik persoonlijk niet of dit abonnement geschikt is voor @BobB.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk oprecht dat Beer in a Box een leuk abonnement is om Speciaalbier te leren kennen, maar een vriend van mij betrapte zich er de laatste tijd op dat hij de bieren uit dit abonnement vaak iets in de 3 sterren op Untappd gaf.

Al met al ben ik van mening dat het doorgaans vrij veilige smaken zijn. Een lentebier hier, een IPA daar en af en toe een Quadrupel, natuurlijk had de BeerClub ook de nodige IPA's, maar bij vlagen zat daar volgens mij ook nog wel eens een wat complexere Barleywine in of zelfs een Barrel Aged variant. Vooral dat laatste heb ik met een schuin oog niet gezien bij Beer in a Box.

In mijn beleving is wellicht Beernami interessant, volgens mij net iets duurder dan BiaB, maar ook net wat meer uitgesproken in mijn beleving.

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry KEY2
Earcandy: BeatsX Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:36
TommyL0204 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:32:
Toch maar even de Dry January doorbreken ahum [Afbeelding]
Daar zou ik dry januari niet voor opbreken… misschien eerder verlengen zodat ik een reden heb het niet te drinken :+
* -Jaap-io vindt deze niet zo lekker O-)

/me doet van alles: brouwt bier, bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit

Pagina: 1 ... 134 135 136 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee