Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 134 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 22:47

Klippy

Still Game

Vond het ook een OK prijs, 6 flessen is ook prima. Voor hen makkelijk te verzenden, voor mij niet te veel. 3 flessen per jaar als je er mee wil doen totdat de volgende editie komt.
Mits het niet tegenvalt dan, maar dat is een kleine kans.

Of je echt spijt moet hebben denk ik niet, er komt genoeg leuk bier uit en je kan niet alles kopen.

€32,50 is een leuke marge, maar zo gaat dat. Zou het mij ook niet waard zijn hoor, €20 is toch wel mijn limiet voor 75cl flessen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:47
Louwke schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:44:
@Thalaron Aangezien ik komende weekend naar Centerparcs in de buurt ga. Wilde ik even een detour maken door Leende. Welke dag is het beste om de aanbiedingen te scoren denk je, Maandags of Vrijdags?
Daar valt helaas geen peil op te trekken. Meestal vult men de voorraad daar voor het weekend flink aan, maar dat het komt ook voor dat ze een week overslaan. Code business is natuurlijk niet de bierverkoop.

Het beste is denk ik om lid te worden van hun FaceBook groep zodat je zelf kunt zien hoe/wat/wanneer er aankondiging worden gedaan;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ikzelf zou zonder informatie denken dat vrijdag laat op de middag (laatste uur voor sluiting) of maandag ergens in de ochtend het meest handige moment zal zijn, maar dat moet ook maar net uitkomen. Al met al is en blijft het geluk hebben/een gokje. Aanbod is over het algemeen prima de moeite waard, echter is er niet altijd iets mooi geprijsd naar mijn smaak.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:48
Ach, ik heb dan wel geen Plus Leende in de buurt, maar mijn supermarkt heeft ook een kleine stand met speciaalbier. Met kerst lag daar ook 'gewoon' een 750 ml All i want for Christmas van Lervig voor 20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 11:52
AngelDust schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:37:
[...]

Rond de €7 voor een 33cl.. €30-35 voor een 75cl
Ik snap nooit zo goed waarom een 75cl fles zoveel duurder moet zijn dan een 33cl fles.

Als een 33cl fles 7 euro kost, zou een 75cl fles theoretisch 16 euro moeten kosten. Maar aangezien er meer bier in een fles gaat, zou je juist verwachten dat de prijs dan rond de 14 euro ligt (grootverpakkingsvoordeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Zjoske78 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Ik snap nooit zo goed waarom een 75cl fles zoveel duurder moet zijn dan een 33cl fles.

Als een 33cl fles 7 euro kost, zou een 75cl fles theoretisch 16 euro moeten kosten. Maar aangezien er meer bier in een fles gaat, zou je juist verwachten dat de prijs dan rond de 14 euro ligt (grootverpakkingsvoordeel).
Tsja... goeie vraag.. enige dat ik weet (uit ervaring) is dat de flessen+etiketten duurder zijn (want groter) en het kost tijd (en dus geld) om de vulmachine om te bouwen voor het hanteren van 75cl flessen, ipv 33cl... maar goed, dat is ook een eenmalige actie...

Waarom het prijsverschil zo groot is? geen idee.. :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 15:21

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

AngelDust schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Tsja... goeie vraag.. enige dat ik weet (uit ervaring) is dat de flessen+etiketten duurder zijn (want groter) en het kost tijd (en dus geld) om de vulmachine om te bouwen voor het hanteren van 75cl flessen, ipv 33cl... maar goed, dat is ook een eenmalige actie...

Waarom het prijsverschil zo groot is? geen idee.. :)
Ik heb dit ooit proberen te onderzoeken en er staat me iets van bij dat het daarnaast ook te maken had dat de "tafelfles" als zijnde een 'luxe product' werd aangeduid.

Meer bedoeld als zijnde horeca product / "geschenkverpakking" wat zich doorvertaald in de prijs. Zoals je ook bijv. bij Rituals o.i.d. ziet. Al kan ik mijn bron hieromtrent momenteel niet terug vinden :F

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:40
Bij mijn lokale Jan Linders was het restant van de december biervoorraad afgeprijsd. Alleen kwam de kassa/scan prijs niet eens overeen met de prijsstickers erop. Soms in het nadeel (meesterstuk 2022 BA voor €13 ipv de €10 op de sticker), maar ook een aantal in het voordeel.
Heb een paar Chimay Grande Réserve Fermentée en Barriques flesjes meegenomen voor €6,65 per stuk en ook de Goodfeathers.

[ Voor 4% gewijzigd door ivo001 op 10-01-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
JunkieXP schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:11:
[...]

Ik heb dit ooit proberen te onderzoeken en er staat me iets van bij dat het daarnaast ook te maken had dat de "tafelfles" als zijnde een 'luxe product' werd aangeduid.

Meer bedoeld als zijnde horeca product / "geschenkverpakking" wat zich doorvertaald in de prijs. Zoals je ook bijv. bij Rituals o.i.d. ziet. Al kan ik mijn bron hieromtrent momenteel niet terug vinden :F
Ik denk dat je gelijk hebt. In Frankrijk liggen de prijzen van 75cl veel meer in het gebied van 2.5 33cl-flesjes. Wellicht worden grote flessen daar niet als luxe of kado artikel gezien.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 16:35
De grote flessen van Struise zijn altijd duurder. Voorheen waren er namelijk geen kleine flessen van de Black Damnation serie beschikbaar. Toen werd de serie nog echt met andere brouwers gebrouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 21:50
KabouterSuper schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:48:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. In Frankrijk liggen de prijzen van 75cl veel meer in het gebied van 2.5 33cl-flesjes. Wellicht worden grote flessen daar niet als luxe of kado artikel gezien.
Nou is het meeste bier in Frankrijk ook niet direct iets waar je heel blij van wordt, ongeacht de prijs;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Bier in Frankrijk zal ook minder populair zijn dan het in NL/BE is vermoed ik zo. Meer wijn georiënteerd
land :)

Ik moet zeggen dat ik in het verleden wel vaker een Black Damnation o.i.d. van Struise heb mogen drinken, echter vond ik ze destijds de 5/6 euro per 33cl het niet helemaal waard. Dat gezegd hebbende is 8,99 voor een 75cl fles natuurlijk erg leuk om mee te nemen / delen. Ik heb meerdere vrienden die niet bekend zijn met dit soort bier en dan is 30-35 of zelfs 3x5/6 aan de prijzige kant om het te testen. En één grote fles voor praktisch de prijs van één kleine fles betekend dat, indien men het niets vind, ik hem gewoon zelf kan leegmaken zonder direct een fortuin stuk te slaan.

Ik heb ook niet zo heel veel met de bieren die op wijn/port vaten (Black Damnation 26) hebben gelegen, echter dat vond ik een betere keuze voor vrienden die niets met (geturfde) whisky (Black Damnation 24) hebben.

Indien ze mij persoonlijk ook niet bevallen dan gaan ze simpelweg de verkoop in (voor een normale prijs). Echter verwacht ik dat dit niet nodig zal zijn :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
brukskeluuk schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:16:
[...]

Nou is het meeste bier in Frankrijk ook niet direct iets waar je heel blij van wordt, ongeacht de prijs;)
Popihn en Fauve maken gelukkig wel goed spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TMV

ivo001 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:11:
[...]

Popihn en Fauve maken gelukkig wel goed spul.
La Debauche ook zeker niet te vergeten O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
TMV schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:24:
[...]

La Debauche ook zeker niet te vergeten O+
Misschien is dit wel een geval van onbekend is onbemind.
Heb het geluk vele keren per jaar in Frankrijk te zijn, en breng dan telkens een lading craftbeer mee uit de speciaalzaken.
Naast de al genoemde brouwerijen (Fauve, Pophin, La Debauche) zijn onderstaande zeker de moeite waard.

O clock brewing - Bois-d'Arcy
Brasserie du Grand paris
Hoppy Road - Maxeville
Sacrilege - Montpellier
Brasserie Iron - Montauban
The piggy brewing company - Liverdun
Brasserie Cambier - Croix
Prizm brewing - Vendargues
La brasserie du Mont Saleve - Neydens
Effet Papillon - Merignac
90 PM brewing = Ahuy
Brique House Brewery - Saint Andre les Lille
Aerofab - Sautron

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
WillyWilly schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:52:
[...]

Heb het geluk vele keren per jaar in Frankrijk te zijn, en breng dan telkens een lading craftbeer mee uit de speciaalzaken.
Naast de al genoemde brouwerijen (Fauve, Pophin, La Debauche) zijn onderstaande zeker de moeite waard.

Brasserie du Grand paris
Hoppy Road - Maxeville
Sacrilege - Montpellier
90 PM brewing = Ahuy
Aerofab - Sautron
Ok ok, niets gezegd;) Waarschijnlijk ook omdat ik niet verder dan de supermarkten kom. Overigens is dat idd ook niet allemaal bagger en staat er ook wel eens wat lekkers tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Niet online
brukskeluuk schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:43:
[...]

Ok ok, niets gezegd;) Waarschijnlijk ook omdat ik niet verder dan de supermarkten kom. Overigens is dat idd ook niet allemaal bagger en staat er ook wel eens wat lekkers tussen.
Overigens maakt dit je bewering niet minder waar :) : Nou is het meeste bier in Frankrijk ook niet direct iets waar je heel blij van wordt, ongeacht de prijs;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

WillyWilly schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:52:
[...]

Brasserie du Grand paris
Hoppy Road - Maxeville
Sacrilege - Montpellier
90 PM brewing = Ahuy
Aerofab - Sautron
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Frankrijk op vakantie.. omgeving Nantes. Zit daar nog iets in de buurt wat je aan kan raden? (Mits bekend uiteraard ;) )

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
AngelDust schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:13:
[...]

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Frankrijk op vakantie.. omgeving Nantes. Zit daar nog iets in de buurt wat je aan kan raden? (Mits bekend uiteraard ;) )
Een snelle blik op https://beergeeksworlddomination.nl/ leert mij dat er een brouwerij genaamd Brasserie Nautile zit. (https://nautile.hiboutik.com/shop/)
Ook vind ik daar Little Atlantique Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdelt3
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:24
20% korting op alle Moersleutels bij Foeders (inc barcode series): https://foeders.nl/search?q=moersleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

ivo001 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Een snelle blik op https://beergeeksworlddomination.nl/ leert mij dat er een brouwerij genaamd Brasserie Nautile zit. (https://nautile.hiboutik.com/shop/)
Ook vind ik daar Little Atlantique Brewery
Ik ken de map en had hem al even bekeken, maar was erg beperkt in die regio, vandaar de vraag :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:43
De lokale E.leclercs (bijv in Clisson) hebben ook een mooie voorraad lokaal bier. Geen echter hoogvliegers, maar goed te drinken in de zomer. Positieve utschieter was de Hellfest IPA, gebrouwen voor het lokale festival

In die regio zitten ook een aantal bierwinkels, sommige met terras. Maar deze heb ik niet bezocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-07 21:58
Klippy schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 02:39:
Iemand de Bubberman 2022 al geproefd?
Denk zelf dat ik er dit jaar niet meer aan toe kom, ben wel benieuwd.
Ja, onlangs een flesje uit m'n doos met vrienden geopend: unaniem heel enthousiast, al is het net een stout. Het is natuurlijk een beetje wat je mag verwachten, maar niets is tè. Het is natuurlijk zwaar maar niet te, veel bourbon maar niet te veel, goed roasty maar niet te. Echt een fijn bier, we vonden 'm alle vier heel lekker. Ik ben vooral ook blij dat ik nog vier flessen in m'n kelder heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RB1987
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-03-2024
brukskeluuk schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:16:
[...]

Dan zou ik eens Les Intenables of ICE Breaker Brewing proberen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RB1987 op 11-01-2023 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Niet online
AngelDust schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:13:
[...]

Ben er niet geweest, was vorig jaar voorzien maar is toen Reims geworden.
Had toen wel al wat opgezocht :

Bar : (beide verified op Untappd)
Le sur mesure Beauregard - 32 taps
Le sur mesure Graslin - 16 taps

Bier Shop met bar :
https://www.biermarket.fr/
https://www.bieres-et-chopes.fr/bouguenais-2html

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thalaron
Lang weekend voor de boeg :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGcr7qVTItaMLkTbxRLRnZLpOdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lciY3MnYMnCmE5YEUPHVe8Ar.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: en om echt even te klootviolen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgYs63hz0GplZIFlHQyRzOiq2o4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dasyMELuF165RmaH6GTFftfi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb 2 setjes laten staan. :+
Die pakte iemand die achter mij stond 2 ook direct weg..

Moest een pakket ophalen omdat die anders retour afzender zou gaan. Timing! oOo

[ Voor 42% gewijzigd door Thalaron op 13-01-2023 01:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:16
Heb vandaag ook weer een paar biertjes gekocht.
  • Bronckhorster bbc 34 captain morgan, deze beviel de vorige keer erg goed.
  • Kees barrel project lagavulin, niet eerder gehad.
  • Pühaste celestus carcavelos barrel aged, ook voor mij een nieuwe.
  • Pannepeut, op aanraden van een andere tweaker.
  • Uiltje pomme pressure.
Morgenavond gaat er wel eentje open. Ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door Headshot_NL op 12-01-2023 20:40 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:18

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had gister een prima biertje van Sori, hot chocolate van de Dark Humor club. Klein blikje, wel 10%.

Vandaag koppijn en brak. ;( Dit heb ik de laatste tijd steeds de volgende dag en ik merk dat ik het dat niet waard vind. Wel erg jammer, ik kan er echt zo van genieten. Ook het zoeken naar brouwerijtjes en slijterijen, heerlijk. [/ikwordoud]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ivo001
Koppijn en brak van 1 biertje van 10%? Damn, dat is wel vervelend als liefhebber zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:51
Beekforel schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:12:
Ik had gister een prima biertje van Sori, hot chocolate van de Dark Humor club. Klein blikje, wel 10%.

Vandaag koppijn en brak. ;( Dit heb ik de laatste tijd steeds de volgende dag en ik merk dat ik het dat niet waard vind. Wel erg jammer, ik kan er echt zo van genieten. Ook het zoeken naar brouwerijtjes en slijterijen, heerlijk. [/ikwordoud]
Kwestie van trainen en tolerantie opbouwen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 22:59

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als het 'de laatste tijd' is, dan is er natuurlijk iets anders aan de hand. Een kater van 1 blikje bier is natuurlijk zorgwekkend. Wellicht stress gerelateerd? Of een vitaminetekort?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:37
Slaapkwaliteit (niet tijd), stress, voeding, werk etc. Kan van alles zijn dat van invloed heeft inderdaad. Niet verkeerd om even bij stil te staan zodat je straks weer extra kan genieten van die 10% :-).

Duvel Barrel Irish Whiskey voor 27,5 gekocht. Nu een extra meegenomen voor €10tje in de slijterij :-). Daar wil ik hem nog wel een keer voor drinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ik kan me ook al flink slecht voelen van 1 biertje, dat is dan wakker worden met een halve kater en knallende koppijn.
Bij mij is dit de oplossing: niet eindigen met bier maar met 1 of 2 glazen water of andere drank zonder alcohol. Mocht je halverwege de nacht nog wakker zijn, drink even een (half) glas water. Ik denk dat het puur met uitdroging te maken heeft.
Ook al drink ik 3 of 4 speciaalbiertjes op 1 avond (wat al veel voor mij is) dan heb ik de volgende ochtend geen kater of hoofdpijn.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
Headshot_NL schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:51:
Ik kan me ook al flink slecht voelen van 1 biertje, dat is dan wakker worden met een halve kater en knallende koppijn.
Bij mij is dit de oplossing: niet eindigen met bier maar met 1 of 2 glazen water of andere drank zonder alcohol. Mocht je halverwege de nacht nog wakker zijn, drink even een (half) glas water. Ik denk dat het puur met uitdroging te maken heeft.
Ook al drink ik 3 of 4 speciaalbiertjes op 1 avond (wat al veel voor mij is) dan heb ik de volgende ochtend geen kater of hoofdpijn.
Dat doe ik altijd op feestjes of verjaardagen. Na elk biertje een glas water. Nadeel is dat je ontzettend vaak naar de wc moet _O-

Maar je maakt de kater wel minder erg. Na een avondje goed doorzakken, kan ik me nog steeds beroerd voelen, maar in ieder geval heb ik dan geen hoofdpijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb gister geen extra water gedronken, maar meestal doe ik dat wel maar merk niet echt verschil.

Zou goed kunnen wat @Nyarlathotep en @Saitek zeggen, dat er nog iets anders aan de hand is. Vanavond onder het genot van een mooi biertje maar eens over nadenken... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:11
Een liter water en twee paracetamol voor het slapen gaan doet wonderen voor de hoofdpijn.

bla di bla bla

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
ChristianD schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:08:
Een liter water en twee paracetamol voor het slapen gaan doet wonderen voor de hoofdpijn.
Kleine aanpassing gemaakt wat mijns inziens een beter advies zou zijn; Paracetamol i.c.m. alcohol is wel slecht voor je lever (dubbele belasting). Daarbij is mijn ervaring dat water op zich voor mij volstaat.

Probleem zijn de dagen dat ik er net een teveel heb waardoor ik dat glas water vergeet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ozVbe5pYrRMfWhjBsfaqGCj1eI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fngPslSF75ATVbcFMYRDeGzB.jpg?f=fotoalbum_large
Good morning Stout & Comic Lovers !

While on our second brewtrip in LA last summer, we felt so stoked to be invited to hang & brew again a second beer with our good friends from Anaheim,
the mighty Bottle Logic Brewing!!!

After the first huge barrel aged Baklava imperial stout we brewed 3 years ago this time we had the idea for a luscious pastry imperial stout with some of the best adjuncts we could possibly find!!

This monstrous collaboration with
@bottlelogicbrewing pours as black as night
with a viscous, moderately carbonated origin
story. Aromatic streaks of pistachio, maple
syrup, and marshmallow soar through the
olfactory system, landing on the palate in a
punchy superhero pose flanked by an
assembly of creamy lactose, roasted
pistachios, Ecuadorian cacao nibs, and
graham cracker crumbs!!

We are sooooo psyched to present you

M o d e r n M y t h o l o g y

Where the Mythical Super Heros assembled, New & Old !!

Expect nothing but a liquid dessert in your glasses that will make you go crazy!!

Beer will be available through out the BL distro/sales channels!
Colab van Seven island met Bottle Logic

Nu hopen dat deze ook in NL opduikt.... zal vast niet goedkoop worden, maar... MUST HAVE!! O+ O+ O+

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 22:59

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Lactose... Ik pas. En vanwege BL waarschijnlijk ook flink overpriced.

Gaan er nog mensen naar de Moersleuteldag op de 28e? Nieuw jaar, nieuw bier!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Nyarlathotep schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:26:

De (Moer) Sleuteldag, daar had ik nog niet eerder van gehoord :o
Maar ben dan verhinderd.
Morgen wel naar Brrrewda, met ook een hele lekkere taplijst: https://untp.beer/W31Yq
En 4 februari naar Club Craft: The Dark Arts in Eindhoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006

Shrien

frequent snoozer

Beerrepublic heeft weer Hopcrusher dozen beschikbaar; net-niet verse bieren voor een mooi prijsje. Ik zat vorige keer te lang te twijfelen, maar ben nu voor de Double Deal box gegaan. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:24
ivo001 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:34:
[...]

Maar ben dan verhinderd.
Morgen wel naar Brrrewda, met ook een hele lekkere taplijst: https://untp.beer/W31Yq
Kun je meteen weer wat geld schuiven naar Frontaal als je bezopen bent. :)

Treurige crowdfundings altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Thalaron schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:16:
[...]

Kleine aanpassing gemaakt wat mijns inziens een beter advies zou zijn; Paracetamol i.c.m. alcohol is wel slecht voor je lever (dubbele belasting). Daarbij is mijn ervaring dat water op zich voor mij volstaat.

Probleem zijn de dagen dat ik er net een teveel heb waardoor ik dat glas water vergeet :+
Ibuprofen schijnt iets beter te zijn maar is dan weer funest voor je maag ofzo. Beter alleen water idd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Headshot_NL
Beekforel schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:08:
[...]

Ibuprofen schijnt iets beter te zijn maar is dan weer funest voor je maag ofzo. Beter alleen water idd.
Water lijkt me prima. Die alcohol onttrekt vocht uit je lichaam en je hersenen. Dat is waar je de hoofdpijn van krijgt.
Als je alsnog opstaat met hoofdpijn kan je ze alsnog innemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
Shrien schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:57:
Beerrepublic heeft weer Hopcrusher dozen beschikbaar; net-niet verse bieren voor een mooi prijsje. Ik zat vorige keer te lang te twijfelen, maar ben nu voor de Double Deal box gegaan. :9~
Bedankt man. Precies wat ik nodig had (had weinig IPA, maar nog genoeg andere stijlen dus geen zin om naar DeCaigny te gaan).

Ik heb dezelfde box besteld. Daarmee is ie nu meteen ook uitverkocht. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Lennnn schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Kun je meteen weer wat geld schuiven naar Frontaal als je bezopen bent. :)

Treurige crowdfundings altijd.
Ik vond het op zich wel netjes dat de waarde van mijn certifcaten 50% gestegen is.
Oef, bij de mail had ik er nog mooi over heen gekeken, maar heb diep in de buidel getast voor de Bottlecrushers Dark Deal. Gezien de verwachte inhoud was het geen slechte deal.

[ Voor 46% gewijzigd door ivo001 op 13-01-2023 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 09:46
Beekforel schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:12:

Dat heb ik ook een tijdje gehad als ik bieren van meer dan 10% dronk; ook bij slechts een klein blikje.
Bij mij helpt het heel erg als ik er een groot glas water (of 2) naast drink.

edit: ik was nog niet helemaal bij met lezen, maar zie dat ik niet de eerste was met deze tip. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Mich007 op 13-01-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Niet online
ivo001 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:34:
[...]

Maar ben dan verhinderd.
Mooie events, bestaat er een overzicht van alle craftbeer events in Nederland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mich007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpm_rQ4ijJmbWAkWTqC0qWAjIz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIbpomoHtoFlkRH61DM336HZ.jpg?f=fotoalbum_large

Check! 3 maal :9 (1x voor mezelf en 2 voor vrienden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
WillyWilly schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:05:
[...]

Mooie events, bestaat er een overzicht van alle craftbeer events in Nederland?
Ik ben eens gaan zoeken, en kwam wel een mooi overzichtje tegen:
https://www.nederlandsebi...se-bierwereld/evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Mich007 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:11:
[...]

[Afbeelding]

Check! 3 maal :9 (1x voor mezelf en 2 voor vrienden)
Haha nice, maar zo blijft er natuurlijk niets over voor de rest! :D
Oh, ik zie trouwens dat de deal weer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Niet online
ivo001 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:21:
[...]

Ik ben eens gaan zoeken, en kwam wel een mooi overzichtje tegen:
https://www.nederlandsebi...se-bierwereld/evenementen
Tx, hier ga ik eens grondig doorgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Shrien schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:22:
[...]

Samenstelling wijzigt wel de hele tijd (een klein beetje) werd me gezegd bij het ophalen.
Het systeem houdt automatisch bij als een bepaald biertje uitverkocht is, en wordt dan vervangen door een alternatief biertje..
In mijn geval 2 dezelfde pakketten en 1x een pakket met 3 andere biertjes. Dus heel veel verschil zat er ook weer niet tussen de pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Nyarlathotep schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:26:

Vast TE duur idd.. maar.. Seven Islands O+

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Headshot_NL
Weekend! Lekker genieten van deze Pühaste Celestus Carcavelos barrel aged barley wine.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9gbqlH7myGY75NaEPAgb46q5Ew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHg1plj25mQHovlIGK5cjsky.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 21:48
Ligt het aan mij of zijn de verzendkosten bij Piwne Mosty flink verhoogd?

Heb 25 biertjes voor 237 PLN in winkelmandje en dan komt er 79 PLN bij voor verzending. :?

Niet dat het dan nog te duur is. Maar verzending is een kwart van de totaalprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
Highfive95 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:58:

Heb 25 biertjes voor 237 PLN in winkelmandje en dan komt er 79 PLN bij voor verzending. :?

Niet dat het dan nog te duur is. Maar verzending is een kwart van de totaalprijs.
Mijn eerste order had 69pln shipping voor 19 bieren.
Mijn tweede order had 69pln shipping voor 18 bieren.
Mijn derde order had 69pln shipping voor 30 bieren.

Alles met UPS. Dus misschien dat het 10PLN duurder is geworden, maar dat is dan maar een klein verschil.

Overigens net zelf de Uiltje Pomme Pressure gedronken, en die was erg lekker!

[ Voor 9% gewijzigd door ivo001 op 13-01-2023 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
Highfive95 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:58:

Spelen met hoeveelheid biertjes, meen rond de 32 is meest gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:27
ivo001 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:53:
[...]

Mijn eerste order had 69pln shipping voor 19 bieren.
Mijn tweede order had 69pln shipping voor 18 bieren.
Mijn derde order had 69pln shipping voor 30 bieren.

Alles met UPS. Dus misschien dat het 10PLN duurder is geworden, maar dat is dan maar een klein verschil.

Overigens net zelf de Uiltje Pomme Pressure gedronken, en die was erg lekker!
Interessante website. Nog aanraders qua brouwerijen en biertjes die je een keer moet proberen? Ben niet zo thuis in de poolse brouwerijen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
paul-s83 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Interessante website. Nog aanraders qua brouwerijen en biertjes die je een keer moet proberen? Ben niet zo thuis in de poolse brouwerijen :)
Browar Stu Mostow, Maltgarden, Magic Road, Browar Rockmill en Funky Fluid vind ik in ieder geval goed.

Maar zou gewoon op deze site met wat filters spelen voor stijlen, prijs en ratings, dan vind je vanzelf lekker spul waar je nog nooit van gehoord hebt.

https://beerizer.com/shop/piwnemosty?c_ss=nl&sort=rating

Met code FRIDAY13 zou er dit weekend nog 15% korting moeten zijn. (In te voeren onder je account bij discounts)

[ Voor 9% gewijzigd door ivo001 op 14-01-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
ivo001 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:38:
[...]

Browar Stu Mostow, Maltgarden, Magic Road, Browar Rockmill en Funky Fluid vind ik in ieder geval goed.

Maar zou gewoon op deze site met wat filters spelen voor stijlen, prijs en ratings, dan vind je vanzelf lekker spul waar je nog nooit van gehoord hebt.

https://beerizer.com/shop/piwnemosty?c_ss=nl&sort=rating

Met code FRIDAY13 zou er dit weekend nog 15% korting moeten zijn. (In te voeren onder je account bij discounts)
En uitzonderingen daargelaten kun je het beste vooral Poolse biertjes zoeken, de importbieren zijn vaak niet goedkoper dan via nl webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echthoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-07 11:16
Shrien schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:22:
[...]

En weer uitverkocht, denk dat ik nu de laatste had.
@Shrien Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
Sommige kunnen deze waarschijnlijk ook waarderen, ondanks dat ze BA zijn, heb ik die zucotto oid gehad en vond hem geen succes. Ben ook niet van de maple syrup. Maar prijstechnisch interessant...

https://beerrepublic.eu/nl/products/oskar-blues-brewery-pack

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Echthoor schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:00:
[...]

En weer uitverkocht, denk dat ik nu de laatste had.
@Shrien Bedankt voor de tip.
Geniet ervan! Mijn hopmuurtje is zojuist gearriveerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCGIS_3A5o3OI01KmgdybeDeuF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQbChOlTXQatcOom6AEG4JeA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Shrien op 14-01-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:27
Nice! Inhoud is compleet anders dan de vorige hopcrushers box. Die is tot nu toe erg goed bevallen. Misschien is het bijgeloof maar had het idee dat jij bij sommige ipa’s wel kon merken dat ze nog beter van smaak zouden zijn indien kakelvers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 15:49
Proost, niet heel scherp maar geen zin om een lamp aan te maken. En ja de fles is ietwat koud, maar deze duurt wel even voordat leeg is, een mooie reis door alle smaken door de stijgende temperatuur Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1IZa8_ftww1gN2zYRwurKkuxheA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UGnN5ou88AYgLv1dDxC4PFd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:08
Zo weekendje weg hier. Vanavond Happy open gemaakt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf1pLVALgmr21BpoIZosj_I_OZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKKpRpxmwp8YiLS9xy89SRDu.jpg?f=fotoalbum_large

Erg lekker biertje zeg.
Gisteren de Motorolie Christmas op, maar die was minder. Ik denk door de sinaasappelschil die je er goed in proeft.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Louwke schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:13:
Zo weekendje weg hier. Vanavond Happy open gemaakt. [Afbeelding]

Erg lekker biertje zeg.
Gisteren de Motorolie Christmas op, maar die was minder. Ik denk door de sinaasappelschil die je er goed in proeft.
Holidays vond ik nog beter. Erg van genoten in Egypte 8)

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Proost op het weekend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArzUsHC7aL7sdqRYa3i2lJK5ZQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUIC73uL4RuhQ9j2tY7wVD4k.jpg?f=fotoalbum_large

Georg Double BA Stout by Omnipollo

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 15-01-2023 01:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
coldasice schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:57:
Proost, niet heel scherp maar geen zin om een lamp aan te maken. En ja de fles is ietwat koud, maar deze duurt wel even voordat leeg is, een mooie reis door alle smaken door de stijgende temperatuur [Afbeelding]
Proost! Recent gekocht, of al heel lang op voorraad? Zoek die namelijk nog, maar de enige plek waar ik hem zag vroeg €25.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ook een heerlijk biertje dit. Uiltje pomme pressure.
Goede geur en smaak van de appelcider. Heeft ook iets weg van champagne, vanille en ergens ver weg wat chocolade. Behoorlijk zoet maar leuk om eens te proeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/do5zZcnh8MCgCa2kbe58aHIH3fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGEfYPsEkgxtJvtOKOXcqFzG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

Woohooo

Smilie, James Smilie

Shrien schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:16:
[...]

Geniet ervan! Mijn hopmuurtje is zojuist gearriveerd:
[Afbeelding]
Lekkea, is dat die nieuwe Hopcrushers Box Double Deal box?
Heb ik nog veel staan van die blackfriday 75eu actie, zie veel bekende bieren ertussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:41:
[...]

Holidays vond ik nog beter. Erg van genoten in Egypte 8)
Ja de Holidays was erg goed. Iets verfijnder maar met de chocolade en vanille erg lekkerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5De71IH0-89PVmSX7uHWkOXW8yc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tfaPlneHveYUhj0MQVYJ30H.jpg?f=fotoalbum_large :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Woohooo schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:34:
[...]

Lekkea, is dat die nieuwe Hopcrushers Box Double Deal box?
Heb ik nog veel staan van die blackfriday 75eu actie, zie veel bekende bieren ertussen staan.
Klopt ja. De BF deal heb ik gemist dan, klinkt als een nog betere deal! Hier zit vooral veel Equilibrium, Barrier en Weldwerks tussen - waar ik erg benieuwd naar was.

Net mijn eerste Equilibrium dipa op, en die beviel erg goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 15:49
ivo001 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:32:
[...]

Proost! Recent gekocht, of al heel lang op voorraad? Zoek die namelijk nog, maar de enige plek waar ik hem zag vroeg €25.
Ik denk dat ik hem zomer 2021 in Luxemburg heb gekocht... of mogelijk dec 2021 bij de bierschuur. Ik had in die tijd meer dan 100 bieren op voorraad en dus deze is wat langer blijven staan. Ook vanwege het alcohol percentage.

Ik heb hem even voor je opgezocht
https://humulus.lu/shop/?swoof=1&pa_brand=puhaste

8 euro, geen idee of die aan shipping doet, hele bijzondere kerel, en niet heel gemakkelijk, maar je kutn altijd een poging doen.... sowieso heeft die heel veel mooie bieren staan dus als je een mooi pakketje samenstelt is die mss wel te porren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo001
Inmiddels zijn alle Hopcrusher boxen weer opniew samengesteld/op voorraad:
https://beerrepublic.eu/collections/crusher-boxdeals
coldasice schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Ik denk dat ik hem zomer 2021 in Luxemburg heb gekocht... of mogelijk dec 2021 bij de bierschuur. Ik had in die tijd meer dan 100 bieren op voorraad en dus deze is wat langer blijven staan. Ook vanwege het alcohol percentage.

Ik heb hem even voor je opgezocht
https://humulus.lu/shop/?swoof=1&pa_brand=puhaste

8 euro, geen idee of die aan shipping doet, hele bijzondere kerel, en niet heel gemakkelijk, maar je kutn altijd een poging doen.... sowieso heeft die heel veel mooie bieren staan dus als je een mooi pakketje samenstelt is die mss wel te porren...
Even op de site rondgekeken, en boven in de shop staat dit:

"Regarding deliveries outside of Luxembourg, please refer to our terms & conditions in the privacy policy section!"

Dus ik in die voorwaarden gaan kijken, en dan staat er dit:
We only deliver to the Grand Duchy of Luxembourg an order from outside the Grand Duchy will not be processed.
Edit: Inmiddels ook diezelfde reactie ontvangen via de mail.

[ Voor 82% gewijzigd door ivo001 op 16-01-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 18:58
ivo001 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:31:
Inmiddels zijn alle Hopcrusher boxen weer opniew samengesteld/op voorraad:
https://beerrepublic.eu/collections/crusher-boxdeals
Ook besteld. Gvd..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Louwke
Zo net langs Leende gekomen, we moesten toch nog boodschappen doen voor de terugweg 😏
Helaas was Thalaron en vrienden al geweest, uitverkoop bakje was aardig leeg 🙃
Maar al met al wat biertjes mee genomen die in de normale aanbieding waren. Op de Silver Series na, daarvoor was 7.99 al een mooie prijs.
En per ongeluk een 0.5 stout mee genomen, op zich benieuwd naar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5nnI4aPOXPvC7D50EfDKeDefFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hj4xVX6m99lnqsQXrO9eTZlP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@Louwke Die Omnipollo beviel mij alvast erg goed! Die stond een tijd geleden nog voor het dubbele in het schap indien ik mij niet vergis. En die French Toast heeft wel een leuk detail; Voedingswaarden; Iets zegt mij dat een versie met 10-12% hooguit meer calorieën bevat.. Die wil ik ook nog wel een keer meepakken mocht die afgeprijsd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
De enige < 0.5% Stout die ik ooit heb gehad ging toedeledoki zo de gootsteen in, blegh.
vandeStreek Pony Play was dat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-07 21:24

Heimdallr

Asgard

TommyL0204 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:55:
De enige < 0.5% Stout die ik ooit heb gehad ging toedeledoki zo de gootsteen in, blegh.
vandeStreek Pony Play was dat
En dat terwijl hun alcohol vrije IPA een van de beste alcohol vrije IPA's is.

https://vandestreekbier.nl/bieren/playground/

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
Heimdallr schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:58:
[...]

En dat terwijl hun alcohol vrije IPA een van de beste alcohol vrije IPA's is.

https://vandestreekbier.nl/bieren/playground/
Klopt, die is erg goed gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Thalaron schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:52:
@Louwke Die Omnipollo beviel mij alvast erg goed!
Weet iemand eigenlijk waarom die Omnipollo's (als ze niet zijn afgeprijsd) zo waanzinnig duur zijn eigenlijk? Zelfs de 33cl stouts die niet BA zijn en ook niet bijzonder goede scores krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
bbunn07 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:02:
[...]

Weet iemand eigenlijk waarom die Omnipollo's (als ze niet zijn afgeprijsd) zo waanzinnig duur zijn eigenlijk? Zelfs de 33cl stouts die niet BA zijn en ook niet bijzonder goede scores krijgen?
Zweden is simpelweg een land waar alcohol in beginsel vrij duur is;

https://visitsweden.nl/over-zweden/prijsniveau-zweden/

‘Alcoholprijzen
Alcohol is in Zweden prijziger dan wij gewend zijn. Als je op een terrasje of in een restaurant een glas of fles alcohol bestelt, zul je merken dat de prijzen hoger liggen dan in Nederland. Alcohol met een alcoholpercentage hoger dan 3,5% mag niet overal verkocht worden. Daarvoor moet je naar de staatsslijterij, Systembolaget.’

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Thalaron schreef op maandag 16 januari 2023 @ 23:28:
[...]

Zweden is simpelweg een land waar alcohol in beginsel vrij duur is;

https://visitsweden.nl/over-zweden/prijsniveau-zweden/

‘Alcoholprijzen
Alcohol is in Zweden prijziger dan wij gewend zijn. Als je op een terrasje of in een restaurant een glas of fles alcohol bestelt, zul je merken dat de prijzen hoger liggen dan in Nederland. Alcohol met een alcoholpercentage hoger dan 3,5% mag niet overal verkocht worden. Daarvoor moet je naar de staatsslijterij, Systembolaget.’
De hoge alcoholprijzen in Zweden komen echter voornamelijk door de enorme belastingen die ze daar over alcohol heffen. Een van de hoogste van Europa zelfs. Dan zou je toch zeggen dat ze de bieren hier goedkoper kunnen afzetten? Immers betalen we hier over de Zweedse bieren geen Zweedse belasting % maar NL belasting toch?

Of Omnipollo’s zijn hier naar Zweedse begrippen al goedkoop en in eigen land onbetaalbaar, dat kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Ja, maar dan zouden andere Zweedse en bijvoorbeeld Noorse (Nogne Ø) ook zo duur moeten zijn, maar dat is niet zo. Daarom valt het me ook zo op.

Als je die First Class als voorbeeld neemt, 33cl stout met een 4,07 gemiddeld. Die kost bij hoptimaal €16,35 (!) terwijl een BA van Nogne daar rond de €9 kost en een Nerdbrewing (ook uit Zweden) BA iets meer dan €8. Dan vraag ik me af wat de reden zou kunnen zijn dat mensen toch bijna het dubbele neertellen voor een objectief gezien minder bier :)

[ Voor 57% gewijzigd door bbunn07 op 17-01-2023 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 09:34
bbunn07 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:40:
Ja, maar dan zouden andere Zweedse en bijvoorbeeld Noorse (Nogne Ø) ook zo duur moeten zijn, maar dat is niet zo. Daarom valt het me ook zo op.

Als je die First Class als voorbeeld neemt, 33cl stout met een 4,07 gemiddeld. Die kost bij hoptimaal €16,35 (!) terwijl een BA van Nogne daar rond de €9 kost en een Nerdbrewing (ook uit Zweden) BA iets meer dan €8. Dan vraag ik me af wat de reden zou kunnen zijn dat mensen toch bijna het dubbele neertellen voor een objectief gezien minder bier :)
Untappd ratings zijn niet echt objectief he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-07 07:06
In de Zweedse Systembolaget waren Omnipollos volgens mij ook niet veel duurder dan de andere Zweedse bieren. Wellicht heeft het te maken met naamsbekendheid in de rest van Europa, ie dat winkels er daarom meer voor vragen?

Moet overigens überhaupt zeggen dat ik de prijzen voor craft beer in Zweden/Noorwegen/Denemarken eigenlijk best wel vond meevallen, zeker niet goedkoop maar vaak wel erg goede bieren voor prijzen die je hier ook voor je kiezen kan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3u7UNUGmZ3uEB4kshpphZmGGZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkA5mK1cVg6UPUV5eSKvOth3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MIOXIa5uN8j04NRUb_RVMRUec4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdsg9ZdRZjDca7SDVkDlXkK0.jpg?f=fotoalbum_large

Beide festivals zijn we aanwezig, dus mocht je een biertje willen drinken ;)

Ik ben alleen de vrijdag in Assen, de andere dagen zijn mijn collega's aanwezig.

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:56
AngelDust schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:52:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beide festivals zijn we aanwezig, dus mocht je een biertje willen drinken ;)

Ik ben de vrijdag in Assen, de andere dagen zijn mijn collega's aanwezig.
Leuk, die in De Neushoorn pak ik als Leeuwarder altijd mee dus dan gaan we elkaar daar wel zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:06:
[...]

Leuk, die in De Neushoorn pak ik als Leeuwarder altijd mee dus dan gaan we elkaar daar wel zien ;)
Post aangepast.. ik ben alleen op de vrijdag in Assen.. Leeuwarden kan ik helaas niet bij zijn.

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 18:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O51bNaIvmg6LIwfh5Y0uB4lrzd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zG2OKEaokAX1oejpotXppPcQ.jpg?f=fotoalbum_large

Zitten verdomd goeie bieren tussen en alleen maar grote blikken. Originele waarde volgens factuur:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaps
Heeft er iemand tips voor Wenen en Bratislava? Halverwege maart ga ik die kant op met de trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RB1987
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-03-2024
Ik heb nog een oude Texels Stormbock 75cl uit 2017 liggen, met houten verpakking en glas erbij. Iemand enig idee wat zoiets waard is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:44
RB1987 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:34:
Ik heb nog een oude Texels Stormbock 75cl uit 2017 liggen, met houten verpakking en glas erbij. Iemand enig idee wat zoiets waard is?
Wat een gek ervoor geeft, het is nou niet echt een super speciaal 'speciaalbiertje'.

Ik zou 'm lekker zelf opdrinken! :9

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

RB1987 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:34:
Ik zie hier een 2018 versie, bieden vanaf €0,01 :+

Heb zelf ook nog twee kruikjes Grand Prestige liggen van 2013 en 2016. Zal vast wat waard zijn, maar ook leuk om 'm zelf te proberen in vergelijking met de recente brouw. Tenzij iemand hier enorme interesse heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lennnn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuOD-vjwq0EnymjhP1_zMEN2Nog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SvesBK7PvnTGYEReznJsCLbH.jpg?f=fotoalbum_large

En geleverd. Bedankt @Shrien :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ivo001
Mijn Bottlecrushers Dark Box is ook geleverd vandaag! Van €322 voor €150 :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xd9zjsKT-QnYL1IkoJT3Ye7zQWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zXQYnQ2x5U28K1RwSHFlvLJM.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik moet zeggen dat alle pakketten wel mooi deals lijken. Ook die Sourcrushers zitten hele hoge scores tussen.

[ Voor 14% gewijzigd door ivo001 op 18-01-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:43
ivo001 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:37:
Mijn Bottlecrushers Dark Box is ook geleverd vandaag!

[Afbeelding]
Als ik op Bottlecrushers Google krijg ik alleen maar letterlijke “bottle crushers” te zien.. linkje naar deze box? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 20:10
klaps schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:28:
Heeft er iemand tips voor Wenen en Bratislava? Halverwege maart ga ik die kant op met de trein :)
Wenen - Ammutson bar. Wappler is een lokale brouwerij die wel de moeite waard is -geen taproom volgens mij.

Bratislava - Steinplatz kaviareň a bar. Even zoeken, is ondergronds midden op een parkeerplaats in een oud publiek toilet gebouw.
Pagina: 1 ... 134 ... 195 Laatste