Perseus schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:08:
[...]
Lees hier wel eens mee, maar ben zelf eigenlijk geen grote bier (en uberhaupt alcohol) drinker. Toch eens zin in wat bijzonders en door een bierwinkel is mij een ook Bronckhorster Barrel Aged Serie aangeraden, de No.33 (Angus Triple Wild Turkey Barrel Aged). Die gaan we vanavond eens proeven

.
Okay, hier dan als niet-bierdrinker toch maar even maar ervaring met de Bronckhorster no 33! Vergeef mijn wijnjargon

.
Bij het inschenken verrast over de lichte kleur en weinig schuim/mousse. Het bier is goudgeel van kleur met een oranjebruine gloed, zou het bijna als vloeibaar goud omschrijven. De kleur is misschien niet zo intens, maar de geur en smaak, poehee! Dat is even wat anders dan je doorsnee belgische tripel

. Ik ruik sterk kandij, rozijntjes, wat citrustonen/sinaasappel, vanille en duideijk invloeden van eiken. Bij het proeven voel je toch nog een lichte mousse en duidelijk het alchoholpercentage naar voren komen (12,5%), maar niet storend en passend bij de heftige smaken. Alle geuren uit de neus komen ook goed terug in de smaak, met een plezierige bitter op de tong. De afdronk is erg lang en vergelijkbaar met een tawny port, al is hij wat droger en blijft vooral het bitter en eiken het langste hangen.
In ieder geval het meest bijzondere bier dat ik ooit gedronken heb en de €7,50 die ik ervoor betaald heb meer dan waard!
EDIT: 3/4 van het bier op, voel me al licht aangeschoten worden. De rest maar even weggezet in de koelkast.
[
Voor 3% gewijzigd door
Perseus op 30-12-2022 20:10
]