Met mijn oorspronkelijke bericht over de muntjes op Borefts, doelde ik niet op de prijs. Prijs is inderdaad prima en ik heb het er zeker voor over.SemperFidelis schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:29:
[...]
Ik vind dit concept juist enorm kut. Iedereen zuipt echt om het financieel rond te krijgen. Vinden ze het niet lekker pleuren ze het gewoon weg. Het hele sfeertje daar is enorm gehaast, ik zag daar mensen sprintjes trekken van tap naar tap. Bah.
Borefst was zaterdag best prima. Ik heb me erg vermaakt en met 2.50 voor een glaasje dik betaalbaar, als je Borefts al duur vind kun je je lol op bij andere festivals.
Het ging mij er vooral om dat Borefts (toen De Molen nog zelfstandig was) er een enorm principe van maakte dat alles maar 1 munt mócht kostten. Volgens mij is dat zelfs deels de reden voor de ruzie tussen Struise en De Molen geweest, omdat Struise meer muntjes wilde rekenen voor hun specials. Wilde je als brouwer meer rekenen, dan tapte je maar minder in het glas (ook prima overigens).
Dus het ging me niet om hoeveel je betaald, maar om het principe wat ze plots hebben losgelaten. Vraag me vooral af in hoeverre de familie Swinckels hier een aandeel in heeft gehad.
Maar hoe dan ook, wat er ook voor redenen achter zaten, iedereen zijn goed recht om te "vernieuwen/veranderen". En wie ben ik tenslotte om daarover te oordelen.