Hoeveel betaal je per blikje? Kwaliteit beetje te vergelijken met Moersleutel of andere brouwers?Purehz schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:31:
Vandaag weer een pakketje uit Polen mogen ontvangen. De eerste liggen alweer koud🍺
[Afbeelding]
Dat verschilt natuurlijk per blikjeDeezers schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:15:
[...]
Hoeveel betaal je per blikje? Kwaliteit beetje te vergelijken met Moersleutel of andere brouwers?
Maar ook met de verzendkosten is het wel een aardig stuk goedkoper.
Neem zelf maar eens een kijkje op site: Piwne MostyDeezers schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:15:
[...]
Hoeveel betaal je per blikje? Kwaliteit beetje te vergelijken met Moersleutel of andere brouwers?
Met de brouwerijen als Puhaste en Funky Fluid kun je de plank bijna niet mis slaan. Kunt natuurlijk altijd op Untappd kijken wat de ratings zijn als je twijfelt over een bier van een brouwerij die je niet kent.
Ik heb persoonlijk alleen maar goede ervaring met de website!
Daar zitten zeker mooie bieren bij! Die Graphite Black IPA bijvoorbeeld was echt smullen.Purehz schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:31:
Vandaag weer een pakketje uit Polen mogen ontvangen. De eerste liggen alweer koud🍺
[Afbeelding]
Als je een beetje slim shopt ben je zo’n 2 á 3 euro kwijt per (500ml!) blik. Ik vind de kwaliteit van bijv. Stu Mostow IPA’s vele malen beter dan die van Moersleutel.Deezers schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:15:
[...]
Naar mijn mening hebben de Poolse stouts het level van Moersleutels nog niet gehaald. Al zijn ze qua prijs/kwaliteit natuurlijk wel erg fijn. Er is iig veel leuks te ontdekken!
Meeste tussen de 2 en 4 euro. Dit waren 31 stuks voor 108 euro. Totaal van t bier was 90 euro + 17 euro verzendkosten. Vrijwel allemaal 500ml / 440ml blikken.Deezers schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:15:
[...]
Als je untappd + beerizer erbij gebruikt kun je goed uitzoeken wat je smaak is. Browar stu mostow, Nepomucen, Maltgarden, Funky Fluid zijn merken welke je zonder twijfel kunt kopen. Vergelijken met Moersleutel vindt ik lastig, maar in mijn ogen prima vergelijkbaar of beter. Poolse bieren vindt ik experimteler, meer uitgesproken qua smaak.
Zoals hierboven ook gepost, stouts is een ander verhaal, daarvoor kun je beter naar Estland
[ Voor 11% gewijzigd door Purehz op 20-09-2022 20:36 ]
Half december is die advent voor de helft van het geld, iig vorig jaar het geval.Artbij schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:15:
Hier ook vatgerijpt binnen.
En de adventkalender van Brewdog.
Bij mij is het advent in december. Dus wachten is niet echt een optie.brukskeluuk schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:55:
[...]
Half december is die advent voor de helft van het geld, iig vorig jaar het geval.
Met gestrekt been.
Dit jaar staat er een prijsgarantie bij, we gaan zien wat die waard isbrukskeluuk schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:55:
[...]
Half december is die advent voor de helft van het geld, iig vorig jaar het geval.
:strip_exif()/f/image/BNoOekD8QJiG3BCvC2fiNYWP.jpg?f=fotoalbum_large)
Van links naar rechts.
Piccarda - La Diana
Spaghetti Western - Brewfist
Marron - La Pertognola
Riappala 2.0 - Clandestino
Voice of the Soul - Della Fonte
Spaceman Grapefruit - Brewfist
Fortezza Nuova - Clandestino
Tiramisu Imperial Stout - Lambrate
Untappd: Louwke80
LBV_038 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:15:
[...]
en heb je die inmiddels al ontvangen? of een annulering
Gisteren ook alvast de tracking ontvangen?Shrien schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:59:
[...]
Same. Bedankt voor de insider info @Kapitein Merijn
Untappd: Kapitein_Merijn
Ik ben nog steeds bezig met die smerige biertjes uit de Brewdog kalender op te makenbrukskeluuk schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:55:
[...]
Hahaha heel nice, wel bijzonder dat het zo makkelijk gaat205Gutmann schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:35:
@LBV_038 Ik heb via dezelfde manier besteld en vandaag de bestelling mogen ontvangen.
NeenKapitein Merijn schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:28:
[...]
Gisteren ook alvast de tracking ontvangen?
Is iemand daar ooit geweest? Ik krijg maar moeilijk informatie los via de contactformulieren en Messenger.
Het is me niet helemaal duidelijk of ik kaartjes vooraf moet kopen, of het proefglaasjes zijn en wat de prijs van een muntje is.
De volgende brouwers zijn aanwezig:
Abbaye de Flône
Bestiale
Bobbi
Brasserie {C}
Brasserie Artisa’malt
Brasserie des Légendes
Brasserie nomade Stone Flower (FR)
Experiment'ale
Fugu
Hopséidon
La Badjawe Bio
La Cabane (FR)
Les Graillons
Lindemans
Lupulus
Minne
Nomad Beer Project
En verder hebben ze vanuit de organistaie nog een 40-tal bieren op fles/blik waaronder Westvleteren, Frontaal, Mikkeller etc)
[ Voor 38% gewijzigd door Zjoske78 op 21-09-2022 12:16 ]
Verzendlabels worden altijd (veel te) vroeg aangemaakt. Heb mijn tracking gisteren al ontvangen.Shrien schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:20:
[...]
NeenEnkel een factuur vorige week. Versturen ze de oktoberdoos zo vroeg?
Wellicht dat jullie ze nog moeten krijgen. Anders even contact opnemen en met het volgende zinnetje om de oren slaan:
De box die nu verzonden word is uiteraard die van september.Example: if you sign up in mid September, your first box is already paid and will be shipped out first thing in October. Next automatic renewal will be 1st of November.
[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 21-09-2022 12:45 ]
Kan je een foto posten van de septemberbox straks?Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:42:
[...]
Verzendlabels worden altijd (veel te) vroeg aangemaakt. Heb mijn tracking gisteren al ontvangen.
Wellicht dat jullie ze nog moeten krijgen. Anders even contact opnemen en met het volgende zinnetje om de oren slaan:
[...]
De box die nu verzonden word is uiteraard die van september.
Ook van dezelfde pagina:Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:42:
[...]
Verzendlabels worden altijd (veel te) vroeg aangemaakt. Heb mijn tracking gisteren al ontvangen.
[...]
De box die nu verzonden word is uiteraard die van september.
Ik krijg begin van de maand gewoon de oktober box lijkt mij.Around the 10th of each month all the packages will be deliverd at your doorstep.
Ja, wel gedeeltelijk mee eens, daar zaten echt een paar missers tussen.ivo001 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:39:
[...]
Ik ben nog steeds bezig met die smerige biertjes uit de Brewdog kalender op te maken
Van die Spaghetti Western jaren geleden eens de grappa infused variant gehad. Aangezien ik de smaak van grappa ook wel kan waarderen viel die toen wel in de smaak. Hoop hem altijd nog een keer ergens tegen te komen.Louwke schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:52:
Zo terug uit Toscane. Was lastig mooie biertjes krijgen, maar kwam er een per ongeluk tegen dus. Rest gekocht in een speciaal bier zaak in Florence. [...]
Afgelopen maandagmiddag (het was gelukkig al na 12en) kon ik trouwens onbedoeld al aan het bier...

Ben er nooit geweest, maar dit staat op de engelstalige pagina :Zjoske78 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:13:
Eind van de maand met de vriendengroep naar Luik en nu is daar dat weekend toevallig ook het Hoppy Days bierfestival op het schiereiland Outre-Meuse.
Is iemand daar ooit geweest? Ik krijg maar moeilijk informatie los via de contactformulieren en Messenger.
Het is me niet helemaal duidelijk of ik kaartjes vooraf moet kopen, of het proefglaasjes zijn en wat de prijs van een muntje is.
De volgende brouwers zijn aanwezig:
Abbaye de Flône
Bestiale
Bobbi
Brasserie {C}
Brasserie Artisa’malt
Brasserie des Légendes
Brasserie nomade Stone Flower (FR)
Experiment'ale
Fugu
Hopséidon
La Badjawe Bio
La Cabane (FR)
Les Graillons
Lindemans
Lupulus
Minne
Nomad Beer Project
En verder hebben ze vanuit de organistaie nog een 40-tal bieren op fles/blik waaronder Westvleteren, Frontaal, Mikkeller etc)
Entrance fee : NO PRESALES
- Friday : 7€
- Saturday : 7€ but 0€ if you show us a photo of you at the party the day before, published on social networks
- Sunday : free entrance
Event special glass : 2€ (2,5€ sunday)
Each year, a glass is specially decorated by a well-known Belgian designer.
Aanrader in Luik is ook nog Wild Lab Liege : 14 taps als ik me niet vergis, lokaal en internationaal craft bier, op wandelafstand van het festival.
Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/
Jup, ook vrijdag. Altijd een leuk festival!Foxke schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:12:
Gaan er nog mensen vrijdag of zaterdag naar Borefts?
Ik ben er vrijdag te vinden
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Oh balen!PollieRacing schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:33:
[...]
Hier zijn ze ook binnen. Alleen bij mij zijn alle 4 de glazen kapot. Zijn ze bij jullie wel allemaal heel?
Maar even contact opnemen met Hertog Jan.
[Afbeelding]
Thanks voor de tip! Hadden als plan om na een wandeling en die ellenlange trap onszelf te belonen bij Brasserie C, maar dit klinkt als een betere optie.WillyWilly schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:31:
[...]
Ben er nooit geweest, maar dit staat op de engelstalige pagina :
Entrance fee : NO PRESALES
- Friday : 7€
- Saturday : 7€ but 0€ if you show us a photo of you at the party the day before, published on social networks
- Sunday : free entrance
Event special glass : 2€ (2,5€ sunday)
Each year, a glass is specially decorated by a well-known Belgian designer.
Aanrader in Luik is ook nog Wild Lab Liege : 14 taps als ik me niet vergis, lokaal en internationaal craft bier, op wandelafstand van het festival.
Die "No presales" heb ik denk ik overheen gelezen, rest van de info had ik inderdaad wel al gezien.
Edit: Zie wel nog wat tickets op ticketswap
[ Voor 10% gewijzigd door ivo001 op 22-09-2022 09:16 ]
Ik heb ook nog wel 1 kaartje voor de zaterdag als je wilt?ivo001 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:12:
Ik had nog nooit gehoord van Borefts, maar net de bierlijst bekeken en ben zwaar jaloers. Wat een selectie zeg. Helaas zijn er geen tickets meer voor de zaterdag en heb ik ook al andere plannen. De Eisbock van Kees is 25%
Edit: Zie wel nog wat tickets op ticketswap
Dan betaal je niks extra's aan TicketSwap
Ah balen zeg, die van mij zijn gelukkig wel heel aangekomen. Ik weet dat ze bij HJ extra produceren voor als er een paar sneuvelen onderweg dus als je ze contact krijg je vast nieuwe!PollieRacing schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:33:
[...]
Hier zijn ze ook binnen. Alleen bij mij zijn alle 4 de glazen kapot. Zijn ze bij jullie wel allemaal heel?
Maar even contact opnemen met Hertog Jan.
[Afbeelding]
Heb inderdaad al contact gezocht. Even wachten op reactie van hen. Ik verwacht dat ze niet zo moeilijk doen en gewoon nieuwe gaan opsturen. Hoop dat ze ze dan wel goed verpakken en heel aankomen.LBV_038 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:27:
[...]
Ah balen zeg, die van mij zijn gelukkig wel heel aangekomen. Ik weet dat ze bij HJ extra produceren voor als er een paar sneuvelen onderweg dus als je ze contact krijg je vast nieuwe!
Bedankt voor het aanbod, maar heb 's middags bezoek en in de avond een concert in Amsterdam, dus dat wordt wat lastigSemperFidelis schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:27:
[...]
Ik heb ook nog wel 1 kaartje voor de zaterdag als je wilt?
Dan betaal je niks extra's aan TicketSwap
Toch makkelijk, als je er praktisch naast woont
https://wat-betekent.nl/borefts/Zjoske78 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:12:
Waar komt de naam eigenlijk vandaan, Borefts?
Ik ga meestal gewoon op goed geluk over de hele dag een beetje van laag naar hoog in alcohol en van sours en IPA's naar het zwaardere en donkere werk, maar eigenlijk altijd wel onvoorbereid. Ik zie wel wat de dag me brengt. Maar misschien is het toch handig om iets aan voorbereiding te den?
Voor mij alleen dat ik een goeie bodem leg, niet meteen in de BA-stouts duik en een klein beetje rekening houd met de opbouw. Ik kijk wel naar de ratings op Untappd en probeer daar te cherrypicken, maar kijk ook naar sympathieke brouwers en recepten. Vooral ook: go with the flow. Ik behoor absoluut niet tot de groep die daar een laptop openklapt en 'n epistel opschrijft. Lekker genieten, niet je glas laten vallen (Jorizzz schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:44:
Hebben jullie nog een strategie voor Borefts? Selecteren jullie van tevoren al bieren uit die je per se wil drinken?
Ik ga meestal gewoon op goed geluk over de hele dag een beetje van laag naar hoog in alcohol en van sours en IPA's naar het zwaardere en donkere werk, maar eigenlijk altijd wel onvoorbereid. Ik zie wel wat de dag me brengt. Maar misschien is het toch handig om iets aan voorbereiding te den?
Beeromaniac
Frontaal Beer club van september:Deezers schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:49:
[...]
Kan je een foto posten van de septemberbox straks?
Ik heb al wel een lijstje gemaakt met biertjes die ik graag zou willen drinken, maar moet nog maar even zien hoe ver ik daar mee kom. Staan 40 biertjes op...Jorizzz schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:44:
Hebben jullie nog een strategie voor Borefts? Selecteren jullie van tevoren al bieren uit die je per se wil drinken?
Volgens mij is dit trouwens een untappd lijstje met zo goed als alles:
See my Borefts 2022 list on Untappd https://untp.beer/OJ6Bv
Ik zou deze lijst ook graag toevoegen aan mijn uptappd account maar krijg het absoluut niet voor elkaar. Enig idee hoe ik dit zou kunnen doen?justin-l schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:36:
[...]
Ik heb al wel een lijstje gemaakt met biertjes die ik graag zou willen drinken, maar moet nog maar even zien hoe ver ik daar mee kom. Staan 40 biertjes op...
Volgens mij is dit trouwens een untappd lijstje met zo goed als alles:
See my Borefts 2022 list on Untappd https://untp.beer/OJ6Bv
vanmiddag 13:00Jorizzz schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:26:
[...]
Jup, ook vrijdag. Altijd een leuk festival!
Be nice, You Assholes :)
Jammer dat ik niet kan morgen… woon sinds kort in de buurt van Oosterhout, dus was leuk geweestThompson schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:50:
Borefts staat bij mij zeker nog op het verlanglijstje maar is voor mij wat onhandig bereikbaar. Ik ga zaterdag mogelijk (indien lekker weer) op de fiets naar Beer and Food festival - Oosterhout (NB)
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Oh, die Leaf BA is al een oudje ondertussen, waar is die opgedoken dan?-Jaap-io schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:31:
[Afbeelding]
Look what the cat dragged in @AngelDust 😉
Vriend van mij was op vakantie in Friesland, dus die heb ik eens een mede forum lid laten steunen 😎
Heb hem al een tijd niet op, maar schijnt aardig lekker geworden te zijn
De Suver Nuver BA Cognac is gewoon
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
En even aanmelden voor de nieuwsbrief en je ontvangt meerdere keren per maand een kortingscode (voor 15% korting).frankv120 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:24:
[...]
Neem zelf maar eens een kijkje op site: Piwne Mosty
Met de brouwerijen als Puhaste en Funky Fluid kun je de plank bijna niet mis slaan. Kunt natuurlijk altijd op Untappd kijken wat de ratings zijn als je twijfelt over een bier van een brouwerij die je niet kent.
Ik heb persoonlijk alleen maar goede ervaring met de website!
Mout Bierfestival in Eindhoven
Misschien dat ik daar zondag nog een kijkje ga nemen.
https://untappd.com/v/mou...l-eindhoven-2022/11315827
[ Voor 12% gewijzigd door ivo001 op 23-09-2022 12:08 ]
ehm even in m'n untappd kijken of ik het er als lijstje uit kan halen. Update: Geen idee hoe dat moet doen...Panzer Dean schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:09:
Iemand enig idee wat er in de Hopt kalender zat vorig jaar? Ik heb al Moersleutel box, dus opzich zou een kleine box er nog wel naast passen ;-)
Was de eerste keer dat ik zo'n kalender had, maar ik vond het erg leuk. Het was een erg gevarieerde box, van sour to BA-stout. Vrienden hadden een brewdog kalender, maar waren na het 7e zoete bier wel overtuigd van de hopt kalender
[ Voor 3% gewijzigd door -Jaap-io op 23-09-2022 12:59 ]
komen bij "lekkerbier de bierwinkel" vandaan, dacht ik.AngelDust schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:46:
[...]
Oh, die Leaf BA is al een oudje ondertussen, waar is die opgedoken dan?
Heb hem al een tijd niet op, maar schijnt aardig lekker geworden te zijn
De Suver Nuver BA Cognac is gewoon![]()
Moet die snel op, of kan die nog even blijven liggen?
[ Voor 6% gewijzigd door -Jaap-io op 23-09-2022 12:52 ]
Tis een saison, dus niet echt een bewaarbier.. zou er niet te lang mee wachten-Jaap-io schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:51:
[...]
komen bij "lekkerbier de bierwinkel" vandaan, dacht ik.
Moet die snel op, of kan die nog even blijven liggen?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
De beste voorbereiding is vooraf stevig en goed gegeten te hebbenJorizzz schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:44:
Wat er in het boekje staat matched vaak niet met wat ze mee hebben en sommige vaten worden pas op een bepaald tijdstip geopend, of het is op.
Dus ik zie ter plekke wel wat ze hebben
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
In de app kan je klikken op lijst dupliceren, maar vanuit een browser kan het volgens mij niet.Hiru schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:00:
Ik zou deze lijst ook graag toevoegen aan mijn uptappd account maar krijg het absoluut niet voor elkaar. Enig idee hoe ik dit zou kunnen doen?
Zoek hem anders even op via m'n untappd (justinlngn), hij staat op openbaar.
Dit dus, ga je met OV is er van het station naar het event, onderweg ook een visboer; dus een kibbeling halen als bodem is geen slecht ideeChiron schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:41:
[...]
De beste voorbereiding is vooraf stevig en goed gegeten te hebben![]()
Wat er in het boekje staat matched vaak niet met wat ze mee hebben en sommige vaten worden pas op een bepaald tijdstip geopend, of het is op.
Dus ik zie ter plekke wel wat ze hebben
Be nice, You Assholes :)
Dat kan, maar die vis is ook een keer slecht gevallen bij mij. Ik reis altijd via Utrecht CS met wat overstaptijd dus meestal knal ik er daar een dubbele whopper in3DDude schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:52:
[...]
Dit dus, ga je met OV is er van het station naar het event, onderweg ook een visboer; dus een kibbeling halen als bodem is geen slecht idee.
:strip_exif()/f/image/LkePhh3lM3MOfa5QhS1F3nbq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kon de Fremont deze keer toch echt niet laten staan…;
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Hier een overzicht van iemand met verschillende boxenPanzer Dean schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:09:
Iemand enig idee wat er in de Hopt kalender zat vorig jaar? Ik heb al Moersleutel box, dus opzich zou een kleine box er nog wel naast passen ;-)
https://docs.google.com/s...W0s4SP-guKcgs0Y/htmlview#
Hopt = Beer Hawk/Saveur
Eerstvolgende is meteen de advent volgens mij. September+Oktober is net geleverd dus de volgende is november.Beekforel schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:27:
Hoe zit dat met de Moersleutel guild? Ik heb mij aangemeld maar zit ik er dan ook zeker weten bij nu? En wanneer komt dan de eerstvolgende box?
Vorige box was met vertraging nog van augustus.Kapitein Merijn schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:31:
[...]
Eerstvolgende is meteen de advent volgens mij. September+Oktober is net geleverd dus de volgende is november.
Volgende box is eind oktober.
Adventsbox is eind november.
Volgende normale guildbox is eind februari 2023.
Al denk ik dat er tussen oktoberbox en de adventskalender niet heel veel nieuwe bieren zitten.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Untappd: Louwke80
Je hebt helemaal gelijk.Deezers schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:43:
[...]
Vorige box was met vertraging nog van augustus.
Al denk ik dat er tussen oktoberbox en de adventskalender niet heel veel nieuwe bieren zitten.
Beetje verwarrend nu omdat ze elkaar zo snel opvolgen.
Heel toevallig net dit weekend bij de Caigny gehaald,was een leuke prijs van ong. 6 E vond ik.Louwke schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:34:
@Thalaron moet zeggen hij bevalt erg goed. Heb hem een 4.75 gegeven een van de betere die ik laatste jaren gehad heb inderdaad
Die gaat zo maar even open
OK dan hou ik daar een beetje rekening mee met m'n verdere inkoop...Deezers schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:43:
[...]
Vorige box was met vertraging nog van augustus.
:strip_exif()/f/image/ujYvjYWTWpUHrNHEXqY7NmpB.jpg?f=fotoalbum_large)
Poeh dit is goed spul voor de zondagmiddagbeuker. 5/5 gegeven, dat was al een tijdje geleden.
[ Voor 34% gewijzigd door Beekforel op 25-09-2022 16:30 ]
Wat ik zelf gedronken heb, exclusief steeds een slokje proeven van wat mijn maat had besteld:
(Top: 2, 8, 13, 16 & 17. Flop: 4, 11. Rest was prima)
Brouwerij | Bier | Omschrijving | ||
1 | Alvinne | Dwoaze Duver | Fruit sour, macerated on blackberries | 5,0% |
2 | Laugar/Wild Nation | Zaldu | Oak barrels fermented wild ale with peaches | 4,5% |
3 | Schneeule | Wilder Billy | Sour NEIPA | 5,0% |
4 | Metalhead Brewery | Wrong Side of Heaven | New England IPA | 5,0% |
5 | The Garden Brewery | New England Pale Ale | NEIPA | 5,3% |
6 | Bevog | Common Guitarfish | Golden IPA | 5,8% |
7 | Stigbergets | Dubbelmås | DIPA | 8,5% |
8 | De Molen | Kruid & Koek Blood Orange | Gingerbread Quadruple /w Blood orange | 8,5% |
9 | Canediguerra | Objekt 007 | B.A. Fruity Oud Bruin | 8,6% |
10 | Närka | KXXX | Barley Wine | 8,2% |
11 | Marble | Plum Dubbel | Plum Dubbel | 9,4% |
12 | Boatrocker | Roger Ramjet 2022 | BA Imp. Stout | 10,6% |
13 | Eleven Brewery | Three dogs in winter wonder land | BA Barley wine aged on Calvados barrels | 12,0% |
14 | Hop Hooligans | Mat Ol Wild Turkey BA 2022 | Wild Turkey BA Barleywine | 13,0% |
15 | Pöhjala | Flaami Öö | BA Baltic porter | 12,0% |
16 | Ritual Lab | Papanero Maple Bourbon BA | Bourbon BA Imp. Stout | 12,5% |
17 | Ritual Lab | Self Examination Maple Bourbon BA | Bourbon BA Barley Wine | 12,5% |
En blijkbaar zijn de oer oude principes van alles 1 munt ook compleet overboord gegooid en was het zelfs bij de Molen alle BA bieren anderhalve munt.
Gelukkig nog wel enkele pareltjes kunnen proeven (Papanero Maple, Chonker, Works of Love).
Het viel me idd op dat het weinig nut meer had om in het boekje te kijken, want vaak was de helft al op. De Roemenen waren er zelfs helemaal mee gekapt, om 14.30 iig al. Ze hadden nog wel 1 vat Apocrypha, (15.5% barrel aged stout), daar stond dus aan twee kanten een rij van zeker 600 man voor
Ik moet wel zeggen dat die Apocrypha met afstand de lekkerste was
Maar wat was dat met halve munten inderdaad. Ik heb ook het idee dat zo tegen het eind van de middag, bieren die een munt waren, nu ineens anderhalve munt waren.
Als ik volgend jaar nog ga, dan in ieder geval op de vrijdag.
De eerste 10 bieren van mijn wishlist waren allemaal op. Was echt weinig meer te krijgen, vooral de minder beoordeelde en lichtere biertjes. Ook voor het eerst een festival zonder muntjes. Moest overal gewoon met pin betalen. Meestal zo'n €15 voor 2 glazen bier.
Al eerder m'n mening over gegeven. Gewoon van wegblijven bij die graaiers. JanW in "Speciaalbiertopic III"
[ Voor 31% gewijzigd door JanW op 26-09-2022 15:48 ]
Favoriet was toch wel Boatrocker, die hadden een paar heerlijke biertjes op de tap staan. Die Plum Lord heb ik heerlijk van zitten genieten. En als afsluiter onderweg naar de trein nog de Bison In The Barrel Room (cellar) van Pohjala.
Het voelde weer vertrouwd aan daar, locatie is natuurlijk prima, qua aankleding kan 't wat beter, maar hé, je mag wat te verbeteren hebben. Volgend jaar ga ik in ieder geval weer.
15 Euro voor 2 glazen bier op een bierfestival?ivo001 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:41:
Gisteravond nog even naar Mout bierfestival geweest in EIndhoven, was een slecht idee om de laatste dag van 18:30-21:00 te gaan.
De eerste 10 bieren van mijn wishlist waren allemaal op. Was echt weinig meer te krijgen, vooral de minder beoordeelde en lichtere biertjes. Ook voor het eerst een festival zonder muntjes. Moest overal gewoon met pin betalen. Meestal zo'n €15 voor 2 glazen bier.

Tja, zolang de Untappd Fomo's blijven komen....Lennnn schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:56:
[...]
15 Euro voor 2 glazen bier op een bierfestival?
Het 'glas' (een plastic beker), ging dan wel weer zo'n 25-30cl in, dus je kreeg wel wat meer dan gemiddeld. Maar vaak kocht je ook gewoon een blik ipv dat je bier van de tap kreeg.Lennnn schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:56:
[...]
15 Euro voor 2 glazen bier op een bierfestival?
De anderhalve muntjes voor sommige bieren, tja. Iets met inflatie denk ik dan maar. Ik laat me er niet door tegen houden. Wij hadden met z'n tweeën vooraf 40 muntjes en hebben er nog 7 bijgekocht. Wat ik vooraf heb betaald weet ik niet eens meer, op het festival was het 2,50 per muntje geloof ik. Maar ik heb een prima dag gehad, dat vind ik het belangrijkst! Moet niet helemaal uit de hand lopen natuurlijk, maar ik vind dit nog wel te doen.
Ik vind het ook helemaal niet gek om voor een BA stout ofzo 1,5 of 2 muntjes te betalen.Jorizzz schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:42:
Jammer om te horen dat Borefts zaterdag tegenviel. Gind voorheen altijd op zaterdag, maar dat soort dingen nog niet vaak gezien eigenlijk. Volgend jaar dus sowieso weer op vrijdag...
De anderhalve muntjes voor sommige bieren, tja. Iets met inflatie denk ik dan maar. Ik laat me er niet door tegen houden. Wij hadden met z'n tweeën vooraf 40 muntjes en hebben er nog 7 bijgekocht. Wat ik vooraf heb betaald weet ik niet eens meer, op het festival was het 2,50 per muntje geloof ik. Maar ik heb een prima dag gehad, dat vind ik het belangrijkst! Moet niet helemaal uit de hand lopen natuurlijk, maar ik vind dit nog wel te doen.
Uiteindelijk krijg je bijna een half flesje in je glas dat in de winkel bv 7,50 euro kost. Dan klopt dat precies met 1,5 muntje.
En ik heb onlangs bij Goesting een bier uit de Rackhouse serie van Lervig gehad, die kost normaal tegen de 18 euro bij de slijter. Dan is 1,5 muntje een meer dan prima deal. Misschien was het zelfs 2 muntjes, nog steeds prima.
Een IPA van 6% of iets dergelijks mogen ze natuurlijk nooit 1,5 munt voor gaan vragen, maar bij het zwaardere werk en BA bieren heb ik er geen enkel probleem mee.
Vergis je niet, een fatsoenlijke NEIPA, DIPA/TIPA/QIPA kan ook zoveel extra ingrediënten bevatten waardoor een hogere prijs gewoon gerechtvaardigd is. Er is ook echt veel BA spul wat zijn hogere prijs in ieder geval niet waard is.Zjoske78 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:48:
[...]
Ik vind het ook helemaal niet gek om voor een BA stout ofzo 1,5 of 2 muntjes te betalen.
Uiteindelijk krijg je bijna een half flesje in je glas dat in de winkel bv 7,50 euro kost. Dan klopt dat precies met 1,5 muntje.
En ik heb onlangs bij Goesting een bier uit de Rackhouse serie van Lervig gehad, die kost normaal tegen de 18 euro bij de slijter. Dan is 1,5 muntje een meer dan prima deal. Misschien was het zelfs 2 muntjes, nog steeds prima.
Een IPA van 6% of iets dergelijks mogen ze natuurlijk nooit 1,5 munt voor gaan vragen, maar bij het zwaardere werk en BA bieren heb ik er geen enkel probleem mee.
Ik zie een bierfestival dan toch eigenlijk echt vooral als iets waar de brouwers zichzelf in de picture kunnen zetten. Waardoor het naar mijn mening logisch is dat ze bier niet voor retail prijs aanbieden maar een stuk eronder. Een proefglas van 15CL zou naar mijn idee altijd gewoon 1 muntje moeten kosten (zeker als je ziet hoe de muntprijzen overal al omhoog schieten).
Als je dan toch een of andere lijpe BA oid wilt schenken, schenk dan maximaal 10CL of bied het in ieder geval aan voor 1 muntje. Het lijkt tegenwoordig wel een sport wie het meest kan vragen voor zijn bier op een festival...van de zomer bij v Moll fest was er echt heel veel meer dan 1 munt wat toch wat afdoet aan de beleving.
Craft beer specialist
Dan voelt het op het festival zelf toch net wat prettiger, hoewel je aan het eind van de rit waarschijnlijk ongeveer hetzelfde besteed hebt.
Met een IPA van 6% doelde ik op een simpel brouwsel, De stijlen die jij noemt zitten ook wat hoger in het alcoholpercentage.Jeroen87 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:55:
[...]
Vergis je niet, een fatsoenlijke NEIPA, DIPA/TIPA/QIPA kan ook zoveel extra ingrediënten bevatten waardoor een hogere prijs gewoon gerechtvaardigd is. Er is ook echt veel BA spul wat zijn hogere prijs in ieder geval niet waard is.
Ik zie een bierfestival dan toch eigenlijk echt vooral als iets waar de brouwers zichzelf in de picture kunnen zetten. Waardoor het naar mijn mening logisch is dat ze bier niet voor retail prijs aanbieden maar een stuk eronder. Een proefglas van 15CL zou naar mijn idee altijd gewoon 1 muntje moeten kosten (zeker als je ziet hoe de muntprijzen overal al omhoog schieten).
Als je dan toch een of andere lijpe BA oid wilt schenken, schenk dan maximaal 10CL of bied het in ieder geval aan voor 1 muntje. Het lijkt tegenwoordig wel een sport wie het meest kan vragen voor zijn bier op een festival...van de zomer bij v Moll fest was er echt heel veel meer dan 1 munt wat toch wat afdoet aan de beleving.
Ik denk dat voor de meeste brouwers zo'n festival gewoon een bron van inkomsten is en dat neem ik ze ook niet kwalijk. Zeker met de huidige Untappd cultuur van unieke tastings.
Ik vind dit concept juist enorm kut. Iedereen zuipt echt om het financieel rond te krijgen. Vinden ze het niet lekker pleuren ze het gewoon weg. Het hele sfeertje daar is enorm gehaast, ik zag daar mensen sprintjes trekken van tap naar tap. Bah.Jorizzz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:55:
Wat dat betreft vind ik de opzet van een Billie's Craft Beer Fest dan ook wel interessant. Nog nooit geweest, maar gewoon een vast bedrag aan entree vragen en ongelimiteerd kunnen proeven, klinkt goed. En dan niet om mezelf vol te gieten, maar om ook bijvoorbeeld alleen een slokje van iets te proeven en pas een glaasje te laten tappen als het lekker is, of niet als het niet je smaak is. Geen zorgen over muntjes, gewoon lekker genieten.
Borefst was zaterdag best prima. Ik heb me erg vermaakt en met 2.50 voor een glaasje dik betaalbaar, als je Borefts al duur vind kun je je lol op bij andere festivals.
[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 27-09-2022 13:29 ]
Dat is niet de ervaring die ik met Billies heb. Het is wel groot en massaal, maar gehaast, dat gevoel had ik er niet. Mensen heb ik ook daar niet zomaar bier zien weg gooien. Maar meestal zit ik daar met een paar vrienden of collega's op een bankje lekker te drinken. Tuurlijk proef je wel eens wat, waarvan je je twijfels hebt of 't wel lekker is, maar dan is 't even tanden op elkaar en doordrinken. Het proefglaasje van 0,10 ongeveer is daar uitstekend voor geschikt.SemperFidelis schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:29:
[...]
Ik vind dit concept juist enorm kut. Iedereen zuipt echt om het financieel rond te krijgen. Vinden ze het niet lekker pleuren ze het gewoon weg. Het hele sfeertje daar is enorm gehaast, ik zag daar mensen sprintjes trekken van tap naar tap. Bah.
Borefst was zaterdag best prima. Ik heb me erg vermaakt en met 2.50 voor een glaasje dik betaalbaar, als je Borefts al duur vind kun je je lol op bij andere festivals.
Ze zijn wel flink in prijs gestegen. Volgens mij is 't kaartje dit jaar ongeveer 15€ duurder dan vorig jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door JanW op 27-09-2022 13:53 ]
Zo hadden ze op het Frontaal Fest na een tijdje de Butter Pecan Maple Stout van Central Waters voor 2,5 munt. Maar aangezien die pas verkrijgbaar is vanaf €37 voor 650ml vond ik dat een prima kans om die zo een keer een kleiner glaasje te proeven voor een euro of 7.
Dit!SemperFidelis schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:29:
[...]
Ik vind dit concept juist enorm kut. Iedereen zuipt echt om het financieel rond te krijgen. Vinden ze het niet lekker pleuren ze het gewoon weg. Het hele sfeertje daar is enorm gehaast, ik zag daar mensen sprintjes trekken van tap naar tap. Bah.
...
Als je al even rekent aan de huidige inkomprijzen, moet je al stevig drinken om niet heel veel per glaasje te betalen. Dit concept maakt het dan ook helemaal niet interessant voor mensen die niet veel kunnen of willen drinken.
Daarnaast had ik daar het gevoel dat sommige brouwerijen wel heel snel zonder bier zaten.
Het feit dat iedereen een vaste prijs betaalt en dan onbeperkt kan proeven, zal wellicht betekenen dat er een vaste vergoeding voor de brouwens tegenover staat en dus een budget dat zij hebben om aan bier mee te brengen.
Met muntjes is het wat meer gedoe op het festival zelf, maar bots je niet tegen dergelijke zaken.
Nu zijn er natuurlijk verschillende sites waar de pareltjes te vinden zijn en ook waar je de untappd van een ieder kan invullen zodat je weet dat hetgeen uitgekozen ook nog niet gedronken is. Mijn vraag is hoe zijn de ervaringen met websites die deze untappd koppeling aanbieden, kreeg je daar inderdaad je unieke bieren welke binnen je smaakprofiel vallen of wat het toch ook maar een beetje random?
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ik heb begrepen (van iemand die daar voor een webshop mee bezig was) dat het behoorlijke complex is om een koppeling te maken op basis van zowel niet gedronken en koppeling met hoge rating. De vraag is ook in hoeverre je eigen untapped op de 'juiste' manier is ingevuld. Als ik naar mezelf kijk is mijn smaak wel een bepaalde kant ontwikkeld, dus wat voorheen een hoge rating kreeg, zou dat wellicht nu niet meer het geval zijn.Salv schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:33:
Samen met een maatje zijn we van plan om voor elkaar een advent kalender te doen ipv één van de bekende dozen te kopen. Met het idee om uiteraard unieke bieren in de box samen te stellen welke de ander nog niet gedronken heeft. Mede doordat je vrienden bent en elkaars smaak / untappd hebt kun je hierdoor dus een doos samenstellen welke mooi in het straatje past van de ander.
Nu zijn er natuurlijk verschillende sites waar de pareltjes te vinden zijn en ook waar je de untappd van een ieder kan invullen zodat je weet dat hetgeen uitgekozen ook nog niet gedronken is. Mijn vraag is hoe zijn de ervaringen met websites die deze untappd koppeling aanbieden, kreeg je daar inderdaad je unieke bieren welke binnen je smaakprofiel vallen of wat het toch ook maar een beetje random?
Ik zou gebruik maken van een site die de koppeling heeft met wel/niet gedronken en dan even nagaan wat die vriend van je wel of niet lekker vond. Belangrijkste is om te weten wat hij nog niet gedronken heeft en de rest is aan jouw creatieve invulling, moet toch een verrassing blijven;)
[ Voor 4% gewijzigd door brukskeluuk op 27-09-2022 15:02 ]