Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ucello
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-06 11:21
We zijn van de week bij de Liebherr Showroom geweest. Daar zagen we een nieuw type koelkast met een watertap. Zelf noemt Liebherr dat InfinitySpring; met de InfinitySpring met vaste wateraansluiting heeft u altijd koud en gefilterd water beschikbaar.

Leek ons een mooie toevoeging om niet meer wekelijks met flessen water te hoeven slepen. Maar kost wel een aardige duit extra. Dus ik ben benieuwd of er ervaringen zijn van mensen hiermee.

Gaat om dit type:
IRBci 5180 Peak
https://www.liebherr-home...koelkasten/irbci-5180-22/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:32
Ucello schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:13:
We zijn van de week bij de Liebherr Showroom geweest. Daar zagen we een nieuw type koelkast met een watertap. Zelf noemt Liebherr dat InfinitySpring; met de InfinitySpring met vaste wateraansluiting heeft u altijd koud en gefilterd water beschikbaar.

Leek ons een mooie toevoeging om niet meer wekelijks met flessen water te hoeven slepen. Maar kost wel een aardige duit extra. Dus ik ben benieuwd of er ervaringen zijn van mensen hiermee.

Gaat om dit type:
IRBci 5180 Peak
Neem je niet al een quooker dan heb je maar kleine meer prijs die ook gekoeld water kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:07

Gaat om dit type:
IRBci 5180 Peak
Dat model is er al een paar jaar :+
Merken als Siemens/Bosch, ATAG en AEG hebben ook allemaal een koelkast met water dispenser.
Idem voor vriezers met ijsblokjesdispensers.

Wat wel een mooie gimmick is bij de duurdere lijn van Liebherr; Hydrobreeze. Zelfde nevel als je bij de Appie Heijn boven de groente/fruit ziet. Blijft het net wat langer vers mee, zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMauge
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 09:02
Hoi allen, dacht hier nog even te vragen voor tips voor een nieuw inductiefornuis. Wegens een verhuizing laten we de huidige staan.

We zijn blij met onze SMEG Classici 90cm CG92IXT9. We koken veel, en gebruiken de kleine 2e oven (met grill) veelvuldig. Het enige nadeel is dat hij nogal luid blaast naderhand om te koelen. Is dat bij veel inductie-modellen zo? Ik kan her en der wel wat vinden op buitenlandse fora. Maar die hebben andere modellen.

Momenteel kijken we naar de SMEG CPF92I. Het ding heeft 2 ovens, stevige draaiknoppen, overkookbeveiliging en 5 pitten. Kon op Keukenloods niet iets beters vinden voor de prijsklasse: E2,500-E3,000

Is iemand zeer gelukkig met een recente aankoop?
Daarnaast, heeft iemand met het goedkoper halen in Duitsland? De Mediamarkt in Duitsland is niet echt top qua website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ppatrick schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:32:
[...]

Neem je niet al een quooker dan heb je maar kleine meer prijs die ook gekoeld water kan leveren.
Zou mooi zijn als Quooker eens een Qube-mini uitbrengt. Wij drinken geen bruisend water. Toch moet je de cilinder installeren wil je dat ding gebruiken. Ook jammer dat eerste keer drukken bruisend water is en de tweede handeling koud water.

Zonder cilinder past hij ook gelijk in ons keukenkastje -_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:45
PaulMauge schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:35:

We zijn blij met onze SMEG Classici 90cm CG92IXT9. We koken veel, en gebruiken de kleine 2e oven (met grill) veelvuldig. Het enige nadeel is dat hij nogal luid blaast naderhand om te koelen. Is dat bij veel inductie-modellen zo? Ik kan her en der wel wat vinden op buitenlandse fora. Maar die hebben andere modellen.

Momenteel kijken we naar de SMEG CPF92I. Het ding heeft 2 ovens, stevige draaiknoppen, overkookbeveiliging en 5 pitten. Kon op Keukenloods niet iets beters vinden voor de prijsklasse: E2,500-E3,000

Is iemand zeer gelukkig met een recente aankoop?
Ik heb sinds drie jaar een SMEG (andere uitvoering dan waar je nu naar kijkt, ik heb variant met 8 knoppen) en ben daar zeer tevreden over, zeker de knoppen en de 5 pitten, maar ook de twee ovens. De kleine oven wordt hier heel vaak gebruikt.
Het luide blazen herken ik wel, maar ben eraan gewend. De afzuigkap maakt meer geluid.

Ik zie overigens dat het type naar je nu naar kijkt, ook wel wordt aangeboden voor net onder de 2500. Of dat in Duitsland goedkoper is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Gaat om dit type:
IRBci 5180 Peak
Wij krijgen deze in onze keuken in sept.
IRBdi 5180 Peak (water)
SIFNei 5188 Peak (ijsblokken)

Dat zijn modellen zonder auto door. Klinkt leuk, maar gezien de meerprijs vonden wij dit overbodig.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ucello
ppatrick schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:32:
[...]

Quooker valt denk ik af voor ons, we willen geen bruisend water, maar plat water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ucello
Source90 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:34:
[...]

Dat model is er al een paar jaar :+
Merken als Siemens/Bosch, ATAG en AEG hebben ook allemaal een koelkast met water dispenser.
Idem voor vriezers met ijsblokjesdispensers.

Wat wel een mooie gimmick is bij de duurdere lijn van Liebherr; Hydrobreeze. Zelfde nevel als je bij de Appie Heijn boven de groente/fruit ziet. Blijft het net wat langer vers mee, zeggen ze.
Ik denk dat het nieuwe type meer sloeg op dat deze nu het C-label heeft. Dank voor het overzicht van de andere merken, ga ik ook even bij kijken. Ik ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met dergelijke water dispensers. En of dit handig is of alleen een leuke gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ucello
knny schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 06:16:
[...]

Wij krijgen deze in onze keuken in sept.
IRBdi 5180 Peak (water)
SIFNei 5188 Peak (ijsblokken)

Dat zijn modellen zonder auto door. Klinkt leuk, maar gezien de meerprijs vonden wij dit overbodig.
Wij zijn naar precies dezelfde modellen aan het kijken. Idd ook zonder auto door. Mijn vrouw vond dat al helemaal. niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ucello schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:07:
[...]

Ik denk dat het nieuwe type meer sloeg op dat deze nu het C-label heeft. Dank voor het overzicht van de andere merken, ga ik ook even bij kijken. Ik ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met dergelijke water dispensers. En of dit handig is of alleen een leuke gimmick.
Dacht er meerdere tegen te zijn gekomen, zijn allemaal vrijstaand i.p.v. inbouw.

Volgens mij is het lijstje dan beperkt tot Liebherr en Miele (wat een rebranded Liebherr is). Dacht dat V-Zug ook een model had, echter zie ik die niet (meer?) op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Nu we het toch nog over koel/vries hebben. Ik twijfel hier nog over een Siemens of een Liebherr. Mijn gevoel zegt Liebherr omdat ze niet anders doen. Of zit er wbt kwaliteit weinig tussen? Onderbuikgevoel is niet echt objectief vind ik. De kenners hier een mening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

Tja. Liebherr omdat ze niet anders doen? Ze maken ook shovels en hijskranen ;)

Maar ik heb ervaring met een losse unit van Liebherr. Echt heel goed. Maar vond het zelf de meerprijs niet waard ten opzichte van Siemens voor mijn inbouw koelkast en vriezer in de keuken. Met Siemens (huidige keuken) en Neff lang ervaring en ik vind het top koelkasten. Erg stil. Verder is een koelkast ook niet zo'n heel ingewikkeld product. Het zal vast net nog wat beter zijn bij liebherr en nog wat snujes extra hebben. Maar het was mij het prijsverschil niet waard in mijn koelkast.

Overigens heb ik wel een Liebherr Wijnklimaatkast. Omdat die nog een stukje stiller waren dan andere en het mooiste was qua design. En kwam precies de juiste tegen op marktplaats voor een mooi prijsje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:44
MotorBeast schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:10:
Nu we het toch nog over koel/vries hebben. Ik twijfel hier nog over een Siemens of een Liebherr. Mijn gevoel zegt Liebherr omdat ze niet anders doen. Of zit er wbt kwaliteit weinig tussen? Onderbuikgevoel is niet echt objectief vind ik. De kenners hier een mening?
Kijk heel goed naar de onderdelenlijst bij hun service site. De meeste koelkasten en vriezers gebruiken een 50hz compressor, super makkelijk aan te sturen maar met 2 units heb je soms last van enorm irritante resonantie.

En nieuwere, betere die een inverter gebruiken. Ik heb een Liebherr koelkast en Siemens vriezer die dat doen, maar veel vergelijkbare, soms zelfs duurdere modellen die dat weer niet hebben.

Die hebben als voordeel enorm stabiele temperatuur omdat de compressor ook zachtjes kan draaien ipv helemaal aan of uit, en op turbo (>>50hz) als er echt gewerkt moet worden. Net als bij de airco maakt het veel uit vind ik.

Siemens, Bosch en Liebherr hebben een goede service site met interne tekeningen waarop je de inverter print van €200 kan vinden. De oude modellen hebben een start condensator.

[edit] Dit ding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBM6k75fXlmX0KBcQxd-iAgeIwU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2txAHqAocwCwcwySJrbyiZKw.png?f=user_large

Hmm Liebherr heeft hun onderdelen site dommer gemaakt helaas, nu zie je alleen user serviceable parts en zelf raden dat 1005 = inverter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SxaQVREnoGLMHMfQcHSyFdeKzI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rxw9vfePBRehXU4iAXW9bqRL.png?f=user_large

Echt raar dat ze dit niet als feature groot op de pagina zetten, je wilt in 2024 toch geen aan/uit compressor meer hebben...

[ Voor 22% gewijzigd door w00key op 11-06-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:04
Wij hebben een miele/liebherr vriezer staan met een inverter, mijn vader had het iets grotere model. Qua geluid een enorme vooruitgang en wij hebben daarom ook in ons nieuwe huis gekozen voor Miele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:22

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:10:
Ik vind Liebherr nogal aan de prijs. Zullen vast goed zijn. In de oude keuken zat een Liebherr en die deed het nog na vele jaren. Maar ik heb eigenlijk nog van geen enkel merk ooit meegemaakt dat ie ermee stopt.
We hebben nu 4 apparaten van Siemens: 2 stuks koelkasten met groentelades in de keuken, 1 klein diepvriesje van Siemens in de keuken en een iets grote diepvries (± 1.20 hoog) in de bijkeuken.
Grote voordeel vind ik het geluid. Nauwelijks te horen. En niet al te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Okee, keuze is gevallen op een iQ500 Koelkast van de Studioline. Past dan weer mooi bij de rest van Siemens zodat ik ook 5 jaar garantie heb op het hele handeltje.

Bedankt alle weer voor het meedenken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:48:
Okee, keuze is gevallen op een iQ500 Koelkast van de Studioline.
Wij hebben ook een IQ500, de KI51RADE0.
En een IQ700, de KI51FADE0.
Allebei vooralsnog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Rzaan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:20:
[...]

Ik vind Liebherr nogal aan de prijs. Zullen vast goed zijn. In de oude keuken zat een Liebherr en die deed het nog na vele jaren. Maar ik heb eigenlijk nog van geen enkel merk ooit meegemaakt dat ie ermee stopt.
We hebben nu 4 apparaten van Siemens: 2 stuks koelkasten met groentelades in de keuken, 1 klein diepvriesje van Siemens in de keuken en een iets grote diepvries (± 1.20 hoog) in de bijkeuken.
Grote voordeel vind ik het geluid. Nauwelijks te horen. En niet al te duur.
Klopt eenmaal met een inverter zijn ze toch niet te horen. Maar heb hier toch voor een Irbd 4150-20 gekozen vanwege de grote telescopische groentelade en vleeslade met 0°C. Vroeger durfde ik nauwelijks groente in te slaan, nu blijven ze makkelijk 2 weken goed. En geen last van lade die je te ver uit kan trekken en naar beneden kan vallen, de vorige koelkast was een rampzalig ding.

Ik zou zelf nooit naar de marketing naam kijken maar heel specifiek naar wat ze meer bieden t.o.v. een ander model of merk in zelfde prijsklasse. IQ whatever of Studioline zeggen maar weinig over wat er aanwezig is. Zelfde als "upgrade" naar Neff, enige verschil is dat je opeens nergens prijzen kan vinden voor vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 17:03
MikaX schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:37:
[...]

Wij hebben hem uiteindelijk net over de grens gekocht. Doorslaggevend was dat deze zaak gewoon alles kon uitvoeren zoals we wilden. Bij 3 Nederlandse zaken was het steeds; we leveren geen plafondhoge kasten, of dit en dit typenummer oven hebben we niet, het natuursteen aanrechtblad dat jullie willen kan niet, of de Bora kan niet vlak ingebouwd worden. Overal was het wel iets wat niet kon. Via via bij deze zaak uitgekomen, er werd goed meegedacht en alles was mogelijk.
Of het perse goedkoper was durf ik niet te zeggen, er zitten veel maatwerk kastjes bij en een natuursteen blad, dat tikt aan, maar het tevreden gevoel telt zwaar mee. Geen concessies hoeven doen omdat anderen bepalen dat ze het niet leveren. Niet gepusht worden om te tekenen, we hebben een paar keer wat aangepast en steeds werd dat weer geduldig gedaan, er is een aantal maanden overheen gegaan voordat we akkoord zijn gegaan, omdat het was zoals we wilden.
Hij staat nu een paar weken. Ja tuurlijk zijn er dingen fout gegaan, de bovenkastjes hangen niet helemaal op de goede hoogte en er moeten nog wat frontjes vervangen worden. Maar tot dat gefixt is hoef ik ook niet te betalen.
Bedankt voor je reactie! Ik denk dat wat jij meemaakt zeer van toepassing is voor ons (mijn vrouw wilt ook hoge kasten etc, geen standaard ontwerp). We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Rzaan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:20:
[...]

. Maar ik heb eigenlijk nog van geen enkel merk ooit meegemaakt dat ie ermee stopt.
Een paar jaar terug is bij mij wel een vrijstaande Samsung koelkast out of the blue er mee gestopt. Die koelkast was toen een jaar of 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBrands
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09 13:24
De keuken is aan vervanging toe. Inmiddels enkele offertes opgevraagd na gesprekken bij keukenboeren en een tweetal offertes ontvangen. Mogelijk dat ik een compleet foute inschatting heb gemaakt van de kosten, maar de offertes vallen wat tegen.

De volgende tekening geeft aardig weer wat we willen, en hoe het nu ook ongeveer is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QCaEqD6DPLv2WMaHXMyTNaNiAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/499EdhdRvSY01Uvgpfvz1SeY.png?f=fotoalbum_large

Enkele kenmerken;
- Composiet blad 2cm dik (pakweg 6 strekkende meter aan blad, 270cm per kant aan lengte bij 61cm diep)
- Standaard frontjes (krasbestendige laag)
- Enkele lades zoals te zien op afbeelding

Apparatuur;
- 2 combi ovens
- inductieplaat 5 pits / 90 cm
- standaard vaatwasser
- Diepvries 88cm
- Koelkast 102cm
- Standaard afzuiger, niet schuin zoals afgebeeld

Apparatuur van Pelgrim of ATAG

We hebben een offerte ontvangen van ongeveer 23k met de volgende verdeling (icm ATAG);
- Meubelen 9100
- Apparatuur 7600
- Blad 3500
- Montage 2400

Daarnaast nog een offerte ontvangen icm Pelgrim voor 20,3k:
- Meubelen 8300
- Apparatuur 5100
- Blad 3600
- Montage 3300

Offertes komen van verschillende keukenverkopers.

Ik heb sterk het gevoel dat de prijs vrij hoog is en benieuwd naar ervaringen / meningen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 17:08
RobBrands schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:15:
De keuken is aan vervanging toe. Inmiddels enkele offertes opgevraagd na gesprekken bij keukenboeren en een tweetal offertes ontvangen. Mogelijk dat ik een compleet foute inschatting heb gemaakt van de kosten, maar de offertes vallen wat tegen.

De volgende tekening geeft aardig weer wat we willen, en hoe het nu ook ongeveer is.

[Afbeelding]

Enkele kenmerken;
- Composiet blad 2cm dik (pakweg 6 strekkende meter aan blad, 270cm per kant aan lengte bij 61cm diep)

Apparatuur;
- 2 combi ovens
- standaard vaatwasser
- Diepvries 88cm
- Koelkast 102cm

We hebben een offerte ontvangen van ongeveer 23k met de volgende verdeling (icm ATAG);
- Meubelen 9100
- Apparatuur 7600
- Blad 3500
- Montage 2400

- Meubelen 8300
- Apparatuur 5100
- Blad 3600
- Montage 3300

Ik heb sterk het gevoel dat de prijs vrij hoog is en benieuwd naar ervaringen / meningen hierover.
Montage kosten zijn hoog bij beiden iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 12:22

[Afbeelding]

Enkele kenmerken;

Apparatuur;
- 2 combi ovens
- standaard vaatwasser
- Diepvries 88cm
- Koelkast 102cm

- Meubelen 9100
- Apparatuur 7600
- Blad 3500
- Montage 2400

- Meubelen 8300
- Apparatuur 5100
- Blad 3600
- Montage 3300

De deuren van koelkast en vriezer greeploos en even hoog, dat staat al een stuk beter. Verder lijkt het me heel veel geld voor wat kastjes/apparatuur en montage. Voor dat geld verwacht je wel wat luxere frontjes en apparatuur. Bij ons zijn ze 2 dagen bezig met montage en kost het 1.800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenduck
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-07 12:34
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren,

Vandaag heb ik een offerte ontvangen voor een Nobilia keuken. Als ik de offerte bekijk zie ik staan:

Meubel : 615 Laser

Als ik dit opzoek op de Nobilia website, krijg ik te zien: Prijscategorie 1

Vorige week heb ik ook een offerte ontvangen voor een Contur keuken van Ekelhoff.

Kan iemand mij vertellen, wat is een prijs categorie 1 keuken van Nobilia? Hoe groot is verschil tussen een Contur keuken van Ekelhoff of een prijs categorie 1 keuken van Nobilia?

Heb hier al veel zitten lezen, maar kom er gewoon even niet meer uit... Alvast dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:12

[Afbeelding]

Enkele kenmerken;

Apparatuur;
- 2 combi ovens
- standaard vaatwasser
- Diepvries 88cm
- Koelkast 102cm

- Meubelen 9100
- Apparatuur 7600
- Blad 3500
- Montage 2400

- Meubelen 8300
- Apparatuur 5100
- Blad 3600
- Montage 3300

Hoever valt de achterwand bij de hoge kasten terug?
De "hoekjes" aan het blad lijken weinig toe te voegen en maken het blad onnodig duur.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key

[Afbeelding]

Enkele kenmerken;

Apparatuur;
- 2 combi ovens
- standaard vaatwasser
- Diepvries 88cm
- Koelkast 102cm

- Meubelen 9100
- Apparatuur 7600
- Blad 3500
- Montage 2400

- Meubelen 8300
- Apparatuur 5100
- Blad 3600
- Montage 3300

Ik vind het maar een vage offerte... Ben ik hier de enige die heel specifiek naar type apparatuur kijk, en dan pas naar de kastjes en blad? Verder veel "IQ500" bij replies in de topic, alsof je een laptop koop met "Intel i5" zonder verdere specificatie...

Voorbeeld:

Afzuigkap. De beste geteste versies van Siemens, Atag en Pelgrim scoren 8.5, 6.5 en 6.3 op Consumentenbond. De Atag zuigt minder goed af en is luider, en de Pelgrim krijgt een 3.8 op geluid. Nee dank je wel, ik heb nu een LC97BIP50 met 718 m3/uur @ 53 dB van €599, ik ga echt niet downgraden in een nieuw huis/keuken.

Koelkasten en vriezers: een inverter gestuurd compressor is een must. Die stomme fabrikanten noemen dat niet in de specs. En nu ik net ontdekt heb dat 75cm brede kasten en XXL koelvriescombi bestaan (KB96NSDD0: 284L + 98L!) staat het op de wishlist. Dat is overigens wel prijs op aanvraag, 2600 adviesprijs, gaat waarschijnlijk de helft af. Ik heb even gemaild of ze een offerte sturen, weet ik gelijk wat het echt kost.

Combioven: dingen als pyrolytisch reinigen, 3 punts kerntemperatuur probe en telescopische rails maken het duurder, maar het is €1099 die ik voor een CM678G4S1 betaalde waard.

Vaatwasser: XXL (hoger) model graag en eentje die extra goed droogt, met zeoliet systeem dus. Verlichting een plus. SX65ZX07CE lijkt het te hebben voor €879.

Kookplaat: ze worden getest op warmteverdeling, snelheid, geluid etc, en de B merken scoren significant minder goed. Ik zou altijd eentje specific uitzoeken en niet "5 zone van merk X", ook binnen een merk scheelt het veel en ook IKEA heeft eentje die gewoon ruim voldoende scoort met 7.1, maar 0.6 dan de allerbeste. Helaas test de consumentenbond niet alles dus als je een hele fancy full flex toestel koop moet je maar erop vertrouwen dat het okay / beter is dan de andere Siemens. Beste 90cm uit de test is €925.

Flex zones zijn nog een vak apart. Bij mijn huidige Siemens (en waarschijnlijk alle andere) zitten er hele grote ovale spoelen onder de 4 vakjes rechts, dat zorgt ervoor dat rond, rechthoek, maakt niet uit wat gewoon goed egaal warm wordt. De Bora PUXU scoort juist in de flex zone test slecht, je zou met een dunne carbon steel pan met water moeten kijken hoe groot die spoelen nou echt zijn en hoe het verdeeld is.

~€4800 totaal voor een extreem goede set. Meer betalen kan, maar dan ga je naar bijvoorbeeld 180cm koel + 180cm vrieskast, of een extra (combi)oven, of een Quooker. Voor mij is dat niet nodig.

Dit is waar ik als #1 op focus bij kiezen van een keuken - als ik de keukenboer dat zelf laat kiezen weet ik zeker dat het mis gaat bij de koelvriescombi (70cm breed graag), oven (wordt dan snel een CM656NBS1 zonder pyrolyse en kern temp probe, niet wat ik zoek ondanks IQ700 in de naam) en afzuiging (nee niet die schuine, kost meer en zuigt slechter bij test) en waarschijnlijk ook vaatwasser (niet XL).

Dus: welke Pelgrim of Atag apparaten heb je aangeboden gekregen, precies, met model nummers? Als ze dat niet durven te geven zou ik ergens anders kijken, wat een nutteloze (voor mij dan) offerte.

[edit]

Automatische reply, 1637,-, dus zonder afdingen is er 38% van 2649,- gegaan bij de Siemens KB96NSDD0.

Ding heeft een Embraco VESH7C compressor, 950-4000 RPM. Grappig, vandaag heb ik superfreeze uitgeprobeerd bij mijn GI31NACE0 (Secop XV7.2KX) en op mijn telefoon met spectrum analyzer meet ik dan een piek op 67 hz, x60s = ook 4000 RPM. Dan hoor je hem wel, anders nooit. Inverters ❤️.

[ Voor 4% gewijzigd door w00key op 12-06-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

w00key schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:02:
[...]

Koelkasten en vriezers: een inverter gestuurd compressor is een must. Die stomme fabrikanten noemen dat niet in de specs. En nu ik net ontdekt heb dat 75cm brede kasten en XXL koelvriescombi bestaan (KB96NSDD0: 284L + 98L!) staat het op de wishlist.

Automatische reply, 1637,-, dus zonder afdingen is er 38% van 2649,- gegaan bij de Siemens KB96NSDD0.

Ding heeft een Embraco VESH7C compressor, 950-4000 RPM. Grappig, vandaag heb ik superfreeze uitgeprobeerd bij mijn GI31NACE0 (Secop XV7.2KX) en op mijn telefoon met spectrum analyzer meet ik dan een piek op 67 hz, x60s = ook 4000 RPM. Dan hoor je hem wel, anders nooit. Inverters ❤️.
Deze Embraco VESF9C inverter gestuurde compressor, 950-4000 RPM zit in de mijne. Hij is zeker niet lawaaiig maar ik hoor hem wel hoor. Het is avond en is stil in en om het huis, as we speak hoor ik hem wat zoemen terwijl ik aan de andere kant vd kamer zit. ;) Bij superkoelen/vriezen gaat ie idd harder werken, maar ook op de laagste stand is ie ook overdag wel hoorbaar als je je wat dichter bij de koelkast bevindt. En het stoppen hoor ik elke keer als een kort zoemetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glgaKLa7JgsiQY42gqkRPbsrhZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PJbd7iIaGpftgKNItF3W1iLw.png?f=fotoalbum_large

Fabrikant zegt:
VES is the most energy efficient compressors’ family in Embraco’s portfolio for premium residential refrigerators and a benchmark in low noise. It is composed of variable speed compressors that offer up to 50% more efficiency in comparison to average conventional fixed speed models. Besides its low noise and vibration levels, it covers a wide range of cooling capacity and promotes better food preservation thanks to the more temperature stability provided by the variable speed technology.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 13-06-2024 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Cap schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:20:
[...]

Deze Embraco VESF9C inverter gestuurde compressor, 950-4000 RPM zit in de mijne. Hij is zeker niet lawaaiig maar ik hoor hem wel hoor. Het is avond en is stil in en om het huis, as we speak hoor ik hem wat zoemen terwijl ik aan de andere kant vd kamer zit. ;) Bij superkoelen/vriezen gaat ie idd harder werken, maar ook op de laagste stand is ie ook overdag wel hoorbaar als je je wat dichter bij de koelkast bevindt. En het stoppen hoor ik elke keer als een kort zoemetje.

[Afbeelding]

Fabrikant zegt:

[...]
Nee okay nooit is misschien overdreven. Zeker dichtbij meet ik nu een 17hz piekje van 1000 rpm. Maar verder weg is het niet echt meer meetbaar, zeker vergeleken met de oude 50hz units. Heb je een inbouw of vrijstaand unit? Inbouw is significant stiller, bij mijn ouders hoor ik de (inverter, 70cm brede) koelvriescombinatie veel duidelijker.

Wat ook helpt is ontkoppelen van kast, sommige werken als een klankkast. Of ontdreunen met massaplaat. Maar met zo'n extra stille unit moet het eigenlijk niet nodig zijn, of je moet pech hebben met je kamergrootte:

Ik heb een "room mode" op 47 hz waardoor ~50hz geluid staande golven maken, met nulls en peaks op regelmatige afstanden. 17hz x3 (3rd harmonics) zit er ook dicht op maar is zo zachtjee dat het niet meer irritant is. Zie https://amcoustics.com/to...l=570&w=470&h=260&r60=0.6

[ Voor 4% gewijzigd door w00key op 13-06-2024 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:05
Toke_gt schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:42:
[...]

Een projectleverancier zal binnen de kaders van de projectaannemer willen blijven, anders wordt het te duur. Maar dat wil niet zeggen dat jij je aan diezelfde kaders moet houden. Nu een technische tekening aanleveren en na de oplevering door een andere keukenleverancier de gewenste keuken laten plaatsen is ook een mogelijkheid. Dus laat je niet beknotten.
Moet die vensterbank daar bijvoorbeeld wel blijven zitten? Gaat het raam naar binnen open of kan het op een kiepstand. In dat laatste geval zou je een werkblad op gewenste hoogte kunnen maken met een mooi afgewerkte rand voor het raam.

Idem voor het kastje. Dat zou ik echt niet zo doen, want het biedt je niks extra’s aan werkruimte en wordt een verzamelplek voor vanalles wat je daar eigenlijk niet wilt.
Los van het weghalen van de vensterbank, zou hier ook een oplossing kunnen zijn om de kastjes 10 cm uit de hoek te plaatsen. Je hebt niet de breedte van dat hele kastje nodig om de vensterbank te ontwijken. Als je die niet wilt verwijderen zou ik de vensterbank doortrekken tot in de hoek (handig voor kruidenpotjes of zo) en de kast ertegenaan plaatsen. Daar kun je vervolgens nog creatief mee omgaan door er een soort rek van te maken tegen de muur naast het raam, even diep als de vensterbank.

Heel andere oplossing: alle lage kasten tegen de muur links, hoge kasten en koffiecorner tegen de muur rechts en een bankje tussen de muur met het raam en die hoge kasten. Heb je net zoveel kastruimte als nu maar geen onhandig weggewerkte lage of open kastjes.
We zijn toch nog een keer gaan praten bij een andere leverancier. Deze stond open voor het U ontwerp. Maar dat leverde toch een onpraktisch geheel op met kastjes die niet open konden als de vaatwasser open stond. Das vervelend als daar bijvoorbeeld je lade zit voor het bestek en de borden.

Terug naar de parallelle opstelling. We blijven die rare hoek houden als we lage kasten tegen de lange wand zetten. We grapten nog maak er een open regaal/boekenkastje van. Maar door de wisselende hoogte voelt dat gewoon niet kloppend.
Omdraaien van de keuken kan. Anders het openhouden van de een strook van 30cm voor een prullenbak…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@w00key Inbouw Bosch KIN86SDD0 (2023), 35dB. Ik hoor het op > 10 meter afstand als ik rustig in mijn stoel zit. Ik heb wat dempingsschuim geplaatst op de vloer onder de koelkast, dat helpt wat, maar je blijft iets horen. Het is wel inbouw maar vanwege de ventilatie blijft ook daar natuurlijk een deel open aan de onder en bovenkant, wat een geluidslek geeft. Stop ik die tijdelijk dicht dan wordt het geluid merkbaar zachter, maar voor de goede luisteraar nog steeds hoorbaar. Massademping gaat denk ik niet veel oplossen, ik heb het bij de opbouw van de keuken al getest door her en der op de afzonderlijke panelen en fronten druk te geven en dat maakt niets uit. Op zich niet heel verwonderlijk, omdat aan 1 kant het paneel van de andere kast er met veel schroeven op vast geschroefd zit, dus dan heb je effectief 32mm aan paneel, en aan de zijkant zit er nog een 19mm stol op met extra veel schroeven vast, dus daar heb je 35mm aan paneel. Het is vooral luchtgeluid van de compressor uit de kast via de ventilatiespleten, die vervolgens lekker resoneert / weerkaatst in de hoek naast de kast.

Een staande golf ergens tussen de 50 en 150 Hz heb je in een ruimte al snel te pakken, bij onze "super stille" ;) 41dB Bosch SBD6ZB801E (2023) vaatwasser is dat het geval. Een zoemend geluid, naast wat klotsgeluidjes afhankelijk van het programmaonderdeel en welke vaat er precies in zit. Dat zoemen had onze goedkope Beko niet, maar die stond 2 meter verderop. Andere plek, andere akoestiek, ander geluid. Bij de Beko hoorde je alleen het klotsen van het water een beetje. En dat niet eens harder dan bij onze zwaar van dempingsmateriaal voorziene Bosch.

Geluid, akoestiek, het blijft een grappig, complex en deels subjectief ding. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 13-06-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
@Cap als gat beneden dichten helpt kan je dat ook verplaatsen, lucht komt er wel via de plint, maar geluid die een paar meter omweg moet maken hoor je veel minder. Ik overweeg dat te doen met een nieuwe plint, rooster gewoon verderweg plaatsen en niet direct onder de koel/vries/oven blok.

Boven is lastiger, een koker maken van hout en binnen bekleden met dik Rockwool? Dan heb je een dempend schoorsteen, liefst zelfs hoek om, bovenop een hoge kast is dat waarschijnlijk onzichtbaar op te bouwen.

Ik ben blij dat mijn referentie "wtf luid" was, dan is het al snel goed als er geen staande golven zijn. Met staande golf maakt het niet uit hoe ver je van de bron zit, alleen hz en locatie bepaalt hoe sterk je het hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Er is vooraf en tijdens de bouw uitgebreid over nagedacht en getest met o.a. kussens en tijdelijk platen voor de sleuven. Kussens bovenop, aan de bovenste ventilatiezijde helpt niet. Conform verwachting, die sleuf zit op 2.9 meter hoogte, de compressor bijna op de vloer.

Kussens voor de onderste ventilatiesleuf helpt natuurlijk wel wat. Maar de ventilatiesleuf onderin verplaatsen kan niet, de lucht moet ergens naar binnen en dat is de enige plek waar het kan. Aan de andere kant zit de vaatwasser met nagenoeg geen ventilatieruimte eronder/naast (pootjes op laagste stand, 58 cm van de muur).

De compressor zit natuurlijk in de buurt van die ventilatiesleuf, en die (80 graden) hoek van de kamer kan ik ook niet verwijderen, dus daar zit ik aan vast. Die dichtplempen van die hoek kan ook niet, want daar moet een vouwtrapje staan om bij de bovenste planken van de bovenkasten te komen.... en het moet natuurlijk ook nog een beetje ventileren. ;)

Dit is het, beter wordt het niet, afgezien van een nog stillere koelkast of maatregelen waarbij je lelijke dempingsmaterialen in het zicht gaat plaatsen. Wat we niet gaan doen.
Met staande golf maakt het niet uit hoe ver je van de bron zit, alleen hz en locatie bepaalt hoe sterk je het hoor.
Het maakt wel een beetje uit hoor, de amplitude van een geluidsgolf wordt natuurlijk minder met afstand, en de muren zijn geen perfecte reflectoren. Dus toch liever een staande golf op 200m afstand dan eentje op 2m. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 13-06-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 13:14
Ik zit momenteel in de laatste fase van mijn keukenontwerp. Gisteren heb ik in de keuken met wat dozen het eiland gemaakt, en alhoewel ik vind dat ik er prima langs kan lopen, krijg ik toch een beetje het gevoel dat de ruimte "vol" is. De ontwerper gaf aan dat gezien dit niet de vaste looproute is, dat hier prima 70cm kan. Ik vind het gewoon lastig in te schatten.

Momenteel zijn de afstanden zoals hieronder in de tekening, dit is met een eiland van 2.6m. Ik zit te twijfelen om er 2.4m van te maken, hiermee maak ik de kast van de kookplaat 100cm. Hiermee kan ik of beide afstanden 90cm maak, of ik maak A 100cm en B 80cm. Ik twijfel dan alleen als ik die 20cm rechts van de kookplaat ga missen.

Ik ben benieuwd wat de ervaring is van andere mensen is met een soortgelijke indeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCCigZSZfavQvJknGY9eXcy9a-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jek7pWjorpeRpjojoTgEisOl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
captainkent schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:02:
Ik zit momenteel in de laatste fase van mijn keukenontwerp. Gisteren heb ik in de keuken met wat dozen het eiland gemaakt, en alhoewel ik vind dat ik er prima langs kan lopen, krijg ik toch een beetje het gevoel dat de ruimte "vol" is. De ontwerper gaf aan dat gezien dit niet de vaste looproute is, dat hier prima 70cm kan. Ik vind het gewoon lastig in te schatten.

Momenteel zijn de afstanden zoals hieronder in de tekening, dit is met een eiland van 2.6m. Ik zit te twijfelen om er 2.4m van te maken, hiermee maak ik de kast van de kookplaat 100cm. Hiermee kan ik of beide afstanden 90cm maak, of ik maak A 100cm en B 80cm. Ik twijfel dan alleen als ik die 20cm rechts van de kookplaat ga missen.

Ik ben benieuwd wat de ervaring is van andere mensen is met een soortgelijke indeling.

[Afbeelding]
Jammer dat de ruimte net te krap is. Schiereiland is niet praktisch/mooi en ik neem aan dat je met die schuifpui? niets tegen die wand kunt plaatsen. Mis je later geen stukje aanrecht tegen de muur of nis waar je wat spullen/apparatuur/ messenblok kunt plaatsen? Ik heb gekozen voor een 100 (spoelbak), 60 vaatwasser en 100 kookplaat. 240 wordt misschien wat krap qua werkoppervlak.

[ Voor 4% gewijzigd door TwiSteD1 op 13-06-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
TwiSteD1 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:28:
[...]

Jammer dat de ruimte net te krap is. Schiereiland is niet praktisch/mooi en ik neem aan dat je met die schuifpui? niets tegen die wand kunt plaatsen. Mis je later geen stukje aanrecht tegen de muur of nis waar je wat spullen/apparatuur/ messenblok kunt plaatsen? Ik heb gekozen voor een 100 (spoelbak), 60 vaatwasser en 100 kookplaat. 240 wordt misschien wat krap qua werkoppervlak.
Schiereiland vind ik ook niet zo mooi, met name omdat de schuifpui er recht voor komt te staan. Er is wel een nis in de kastenwand voor de koffieautomaat zodat we daar altijd bij kunnen, maar voor spullen/apparatuur hebben wij wel meer als genoeg lades waar we alles in kwijt kunnen.

Hoeveel ruimte heb jij over op de kopse kant van het eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Cap schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:43:
Onderbouw is technisch wel mogelijk bij een keramisch werkblad maar wordt afgeraden omdat keramiek gevoeliger is voor stootschade, zeker op de hoeken. Met de blootgestelde kopse kant van een onderbouw blad is dat een kwetsbare plek waar pannen e.d. tegenaan komen. Natuurlijk niet fijn als de eerste hoekjes van je keramische blad af chippen.

Een onderbouwspoelbak wordt in een stenen / composiet / keramisch blad vastgekit, niet geboord o.i.d. Ik denk dat je die kit weer moeten kunnen verwijderen door hem los te snijden en dan de restanten af te krabben. Dat is natuurlijk wel een heel klusje maar onmogelijk lijkt het me niet.
Ik reageer even op deze post. Hoe groot is dat risico? Onze offerte heeft ook een Dekker keramiek blad en willen graag onderbouw. Kan ik dan beter voor een composiet gaan? We vinden vlakbouw na jaren daar tegenaan te hebben gekeken het gewoon net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:14:
[...]

Ik reageer even op deze post. Hoe groot is dat risico? Onze offerte heeft ook een Dekker keramiek blad en willen graag onderbouw. Kan ik dan beter voor een composiet gaan? We vinden vlakbouw na jaren daar tegenaan te hebben gekeken het gewoon net niet.
Dat risico neemt toe naarmate de gebruiker lomper/onvoorzichtiger is.

Het is een gegeven dat keramiek gevoeliger is voor stoten vanaf de zijkant dan andere materialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
captainkent schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:02:

[Afbeelding]
Waarom draai je het eiland niet gewoon een kwartslag? Heb je evengoed contact met buiten en de eettafel.
Nu sta je met koken altijd met je rug naar de tuin/het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
Kapitein Merijn schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Waarom draai je het eiland niet gewoon een kwartslag? Heb je evengoed contact met buiten en de eettafel.
Nu sta je met koken altijd met je rug naar de tuin/het licht.
Dat was de oorspronkelijke idee, maar dan wordt het lastiger om de eettafel goed kwijt te kunnen, die komt dan verder de woonkamer in. Maar ik denk dat ik dat nog eens ga uit tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Rzaan schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:17:
[...]

Dat risico neemt toe naarmate de gebruiker lomper/onvoorzichtiger is.

Het is een gegeven dat keramiek gevoeliger is voor stoten vanaf de zijkant dan andere materialen.
Dan heb je dat risico toch ook aan de zijkanten van het blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
captainkent schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:42:
[...]

Schiereiland vind ik ook niet zo mooi, met name omdat de schuifpui er recht voor komt te staan. Er is wel een nis in de kastenwand voor de koffieautomaat zodat we daar altijd bij kunnen, maar voor spullen/apparatuur hebben wij wel meer als genoeg lades waar we alles in kwijt kunnen.

Hoeveel ruimte heb jij over op de kopse kant van het eiland?
Tussen de kookplaat en de rand zit 14 cm. Daar zit 5 cm bij in vanwege de vormwand/zijwand met greeplijst die doorloopt. Even out of the box denken, is een L vormig eiland misschien een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzpOOcHuMPx5L93ANO0zbM2LPMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAoLxdKo3E3oYMzhrPpxtRFi.jpg?f=fotoalbum_large

Bij ons werd onderbouw afgeraden icm keramische bladen en gezien alle beschadigingen die we zagen in de keukenzaken zou ik het ook niet durven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:30:
[...]

Heb je ook. Maar pannen komen niet zo vaak tegen de zijkant van het blad, lijkt me.
Je pakt de pan uit de lade of kast en zet hem op de kookplaat. Daar is meestal ruimte genoeg
Bij het afgieten van pannen echter, heb je veel minder ruimte. Of als je een pan in de gootsteen zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Rzaan schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:44:
[...]

Heb je ook. Maar pannen komen niet zo vaak tegen de zijkant van het blad, lijkt me.
Je pakt de pan uit de lade of kast en zet hem op de kookplaat. Daar is meestal ruimte genoeg
Bij het afgieten van pannen echter, heb je veel minder ruimte. Of als je een pan in de gootsteen zet.
Ongemerkt kom je volgens mij ook wel af en toe tegen de zijkant van het aanrecht. Heb hier nu nog een aanrecht met een rvs rand (was toen mode). Op die rand zie ik toch ook wel wat krassen zitten. Denk dat we nu weer richting keukenzaak moeten en toch voor een composiet moeten gaan. Een vlakbouw spoelbak willen we echt niet. Onderbouw ziet er zoveel mooier uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:50:
[...]

Ongemerkt kom je volgens mij ook wel af en toe tegen de zijkant van het aanrecht. Heb hier nu nog een aanrecht met een rvs rand (was toen mode). Op die rand zie ik toch ook wel wat krassen zitten. Denk dat we nu weer richting keukenzaak moeten en toch voor een composiet moeten gaan. Een vlakbouw spoelbak willen we echt niet. Onderbouw ziet er zoveel mooier uit.
Elke soort aanrechtblad heeft voor- en nadelen.
Of er ontstaan vlekken, of hij is gevoeliger voor krassen, of gevoeliger voor stoten, of het verkleurd, enz. enz.
Er is altijd wat.
Wij hebben keramiek omdat we nogal vlekken maken. Met keramiek veel en veel minder last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MotorBeast schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:30:
[...]

Exact wat @Rzaan zegt. De kans dat je tegen de voorkant van het werkblad aan stoot is niet zo groot, althans niet bij een niet al te lompe gebruiker. Je pakt een pan uit de la en zet hem op de kookplaat of het aanrecht.

De kans echter dat je de rand van blad rond een onderbouw spoelbak raakt met een gevoelsmatig altijd net te grote pan in een net te kleine spoelbak is stukken groter. Vaak ben je zo'n pan aan het schoonmaken of afgieten en haal je er maneuvres mee uit, kantelen, omkeren, etc. Ik merk zelf ook dat ik al vaker de rand bij de spoelbak aangetikt heb. Blij met mijn composiet blad icm de onderbouwspoelbak.

Composiet vonden wij ook een mooiere tekening hebben, door en door in het blad en dus ook doorlopend op de kopse kant. Zo konden we voor 2mm massief gaan, dus ook geen naden op in verstek gelijmde kanten en dergelijke. Keramiek bladen vonden wij er stuk voor stuk onnatuurlijker uit zien. Een beetje zoals een echt houten vloer vs laminaat. Maar goed dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 13-06-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:10
Ha allen, ook wij zijn weer wat verder in ons proces, ontwerp is nu redelijk rond:
Wordt een keuken element tegen de muur (3 meter) en los kleiner eiland van 2 meter.

We hebben nu een pronorm keuken laten tekenen met blad waarbij we het grootste gedeelte van de apparatuur zelf kunnen regelen (via een connectie). We waren ook geintereseerd in Nolte, maar die wilden geen keuken leveren zonder apparatuur.

Uiteraard is deze eerste offerte wat vaag: alleen een totaalbedrag (bovendien vrij hoog totaalbedrag). Wij willen uiteraard toch wat vergelijken en vragen ons af hoe we dat het beste kunnen doen. Pronorm wordt door meer geleverd en opzich zijn we van meer gecharmeerd (Nolte, siematic bijvoorbeeld). Gaan jullie elke keer toch lang zitten voor een tekening? Zodra je weet welke kasten je wil moet dat toch iets sneller kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Laatst online: 18-09 12:51
mormegilmaster schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:47:
Ha allen, ook wij zijn weer wat verder in ons proces, ontwerp is nu redelijk rond:
Wordt een keuken element tegen de muur (3 meter) en los kleiner eiland van 2 meter.

We hebben nu een pronorm keuken laten tekenen met blad waarbij we het grootste gedeelte van de apparatuur zelf kunnen regelen (via een connectie). We waren ook geintereseerd in Nolte, maar die wilden geen keuken leveren zonder apparatuur.

Uiteraard is deze eerste offerte wat vaag: alleen een totaalbedrag (bovendien vrij hoog totaalbedrag). Wij willen uiteraard toch wat vergelijken en vragen ons af hoe we dat het beste kunnen doen. Pronorm wordt door meer geleverd en opzich zijn we van meer gecharmeerd (Nolte, siematic bijvoorbeeld). Gaan jullie elke keer toch lang zitten voor een tekening? Zodra je weet welke kasten je wil moet dat toch iets sneller kunnen?
Dan had je wellicht bij Nolte wat meer moeten aandringen. Ik heb bij Nolte wel gewoon een keuken gekocht zonder apparatuur ;) .

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@mormegilmaster ik ken ook een Nolte dealer die zowel maatwerk als Nolte doet (regio Noord-Brabant). Daar is het ook mogelijk om zelf apparatuur te leveren. Stuur maar een pb als je contact info wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedfight op 13-06-2024 14:06 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
TwiSteD1 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:41:
[...]

Tussen de kookplaat en de rand zit 14 cm. Daar zit 5 cm bij in vanwege de vormwand/zijwand met greeplijst die doorloopt. Even out of the box denken, is een L vormig eiland misschien een idee?

[Afbeelding]
En hoeveel ruimte heb jij bij de looproutes van je eiland? Dus de routes waar een kast/eiland is en de andere kant vast is (muur of zo iets).

L vormig dacht ik ook misschien aan, we krijgen straks wat andere opties voorgesteld, even afwachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Cap schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:17:
[...]

Exact wat @Rzaan zegt. De kans dat je tegen de voorkant van het werkblad aan stoot is niet zo groot, althans niet bij een niet al te lompe gebruiker. Je pakt een pan uit de la en zet hem op de kookplaat of het aanrecht.

De kans echter dat je de rand van blad rond een onderbouw spoelbak raakt met een gevoelsmatig altijd net te grote pan in een net te kleine spoelbak is stukken groter. Vaak ben je zo'n pan aan het schoonmaken of afgieten en haal je er maneuvres mee uit, kantelen, omkeren, etc. Ik merk zelf ook dat ik al vaker de rand bij de spoelbak aangetikt heb. Blij met mijn composiet blad icm de onderbouwspoelbak.

Composiet vonden wij ook een mooiere tekening hebben, door en door in het blad en dus ook doorlopend op de kopse kant. Zo konden we voor 2mm massief gaan, dus ook geen naden op in verstek gelijmde kanten en dergelijke. Keramiek bladen vonden wij er stuk voor stuk onnatuurlijker uit zien. Een beetje zoals een echt houten vloer vs laminaat. Maar goed dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik heb Dekker zelf maar eens gebeld en die raden onderbouw echt af met keramiek. Op naar het uitkiezen van een composiet blad. Wederom ook @Rzaan bedankt voor het meedenken. Wat is de wereld zonder Tweakers? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
captainkent schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:36:
[...]

En hoeveel ruimte heb jij bij de looproutes van je eiland? Dus de routes waar een kast/eiland is en de andere kant vast is (muur of zo iets).

L vormig dacht ik ook misschien aan, we krijgen straks wat andere opties voorgesteld, even afwachten!
Tussen de kastenwand en eiland 1 meter en aan de andere kant ook. Het eiland staat haaks op de kastenwand. Voor en achter het eiland 1,10 m ruimte, dus genoeg ruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3ea-YJmwBQwsFUBqv2YIHIWcDY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QjbYY9qrSLuG2Pjcuakq7jBJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door TwiSteD1 op 13-06-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:10
Csotranme schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:59:
[...]

Dan had je wellicht bij Nolte wat meer moeten aandringen. Ik heb bij Nolte wel gewoon een keuken gekocht zonder apparatuur ;) .
Hangt wellicht van de vestiging af dan? Heb toch redelijk aangedrongen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
mormegilmaster schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:51:
[...]

Hangt wellicht van de vestiging af dan? Heb toch redelijk aangedrongen :)
Dat zou kunnen. Ik ben in Almere geweest.
Kreeg ook wel te horen dat het niet gebruikelijk was hoor maar heb gewoon gezegd dat ik naar een ander ging als ik perse apparatuur moest afnemen.
Ik ga niet iets vervangen wat (deels) pas 2 jaar oud is en prima functioneert.
Ik werk niet mee aan de wegwerp cultuur omdat hun meer omzet willen draaien/spul willen verkopen.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:09
Na weken, zoniet maanden zitten lurken op dit forum hebben wij ook de stap kunnen/moeten zetten om voor een keuken te gaan kijken. We hebben veel tips en inspiratie opgedaan op het forum, waarvoor dank!

In ons nieuwe huis is de keukenruimte 4,65 x 5 meter met nog een serre. Vrij ruim dus.
Na veel wikken en wegen (de keuken gaat intensief gebruikt worden) over de opstelling toch besloten voor het volgende ontwerp te gaan:
  • Wandzijde 2x hoge kast, 2 meter blad met inductie, 2x hoge kast
  • Spoeleiland van 120x240. Lades aan de binnenzijde, deur aan de buitenzijde
  • Losse koffiehoek van 100x38
Nu we eindelijk een keuze hebben gemaakt over het ontwerp kunnen we eindelijk concreet offertes gaan vergelijken.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@McMark geen antwoord op je vraag, maar leuk om een Nolte keuken in Lava kleur te zien. Komt hier ook: Speedfight in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Prijs is voor mij niet te vergelijken omdat enkel ons eiland Nolte is en de rest maatwerk.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
@McMark het is wellicht bekend hier onder de regelmatige lezers dat ik bevooroordeeld ben betreft Nolte.

Ik kocht mijn huis met Nolte en 1.5jaar gelden weer een Nolte keuken gekocht.

Persoonlijk ben ik heel erg gecharmeerd van de kwaliteit, prijs en (althans in Almere) grote mogelijkheden tot maatwerk.

Nolte is nog steeds geen hoog segment maar schuurt er denk ik wel tegenaan met bepaalde configuraties.
Siematic is denk ik het best te vergelijken qua kwaliteit.

Ik ben er persoonlijk heel tevreden mee en had een compleet nieuwe L-keuken voor 7500eur zonder apparatuur, met gas op glas plaat uit mijn hoofd (zoek mijn posts even terug in dit topic).

[ Voor 5% gewijzigd door Csotranme op 13-06-2024 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
McMark schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:57:
Na weken, zoniet maanden zitten lurken op dit forum hebben wij ook de stap kunnen/moeten zetten om voor een keuken te gaan kijken. We hebben veel tips en inspiratie opgedaan op het forum, waarvoor dank!

In ons nieuwe huis is de keukenruimte 4,65 x 5 meter met nog een serre. Vrij ruim dus.
Na veel wikken en wegen (de keuken gaat intensief gebruikt worden) over de opstelling toch besloten voor het volgende ontwerp te gaan:
Nu we eindelijk een keuze hebben gemaakt over het ontwerp kunnen we eindelijk concreet offertes gaan vergelijken.

***members only***
dit lijkt me te duur.
Kijk eens naar mijn post van vorige week:
marteltor in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Natuurlijk heb je een verticale kast meer, een losse koffiehoek en een vaatwasser, maar in de offerte van mij zitten wel 2 high end Siemens ovens, losse koelkast en vriezer, een groter eiland en is 5k goedkoper.

Edit: ik zie nu dat je 2 koelvriescombinaties ingetekend hebt. Lijkt het je niet handiger 1 grote koelkast en 1 grote vriezer te hebben? Ik kan me voorstellen dat je met 2 koelkasten nog eens mis grijpt "oh zit de boter in de andere koelkast".

[ Voor 11% gewijzigd door marteltor op 14-06-2024 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

***members only***
Prijs is echt veel te hoog. Samsung apparatuur (b-merk) hoort ook echt niet thuis in een keuken van 32k.

Ik zie Nolte hier de laatste tijd veel voorbij komen. Ik ben er regelmatig geweest en vind het echt een heel mooi merk.
Wat ik echter een heel groot nadeel vind is de korpushoogte van 75cm (90 is vaak te hoog) en de ongelijke lades bij een greeploze keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
Members only: title

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• captainkent

***members only***
Ziet er heel mooi uit, wij hebben een soortgelijke kleur voor de eiland!

Als je voor recirculatie kan gaan, zou ik wel het spoelen en koken omwisselen. Je zit namelijk meer achter je kookplaat en dan is het wat gezelliger als je niet met je rug naar de rest van de ruimte staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TwiSteD1 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:40:
[...]

Tussen de kastenwand en eiland 1 meter en aan de andere kant ook. Het eiland staat haaks op de kastenwand. Voor en achter het eiland 1,10 m ruimte, dus genoeg ruimte.
[Afbeelding]
Ik zou het eiland wat verder naar rechts verplaatsen. Koken met een deur die in je rug open kan zou ik niet zo tof vinden. Wat is die 9, is dat een kolom? Dan zou ik het die kolom in het eiland zetten ipv er naast. Als je er langs loopt moet je toch al om die kolom heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:04

***members only***
Ik vind het een redelijk hoog bedrag, wij hebben bij 2 Nolte dealers een (bijna) vergelijkbare keuken laten uitrekenen. Daar kwamen we op 30K totaal, maar wij hebben wel 14K aan Miele apparatuur. En ook nog Nolte NEO fronten en lades.

Beide offerte's kwamen rond de 30K uit, ongeveer
14K apparatuur/quooker
4K blad en afwasbak
2,5K plaatsen
en 9K kastjes

Je hebt een iets andere kastenopstelling, maar het zit in de buurt, zie mijn

https://gathering.tweaker...ist_messages/1704607/1845

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zyzzalive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-05 23:02
Hoe leuk keukens en koken ook zijn, de keukenwinkels zijn echt vreselijk. Tot nu toe de beste ervaringen bij Superkeukens. Onlangs bij de keukenloods in Roosendaal geweest en dat was echt bagger, amper advies en echt een aso verkoper. We blijven vrolijk doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Na veel wikken en wegen (de keuken gaat intensief gebruikt worden)
Leuk design. Ben alleen benieuwd of je tevreden gaat zijn over apparatuur.

Plafond afzuig unit: van wat ik lees werken ze minder goed dan een kap die dichter op zit, kookdampen zijn al verspreid voordat het helemaal boven is. Soms compenseren ze dat door meer m3/uur capaciteit maar deze heeft niet echt meer dan de beste uit de test 90cm Siemens. Is wel mooier, maar ja, intensief gebruik he, mooi vs werking, wie wint?

Op de zaak hebben we ook "plafond afzuiging" maar dat is wel met zo'n doos en 3x 10000 m3/uur aan motoren op het dak >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6GqLUyUgd7Zttgaw05_CcZuBM0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SD0KNAjTY2J6c7ZAcdyUdiB4.png?f=user_large

En daar geldt - hoe groter de doos hoe beter, 1.1 meter diep x 0.5-0.6 m hoog, en sommige met "inductie" om rook te vangen (lab test). En niet te ver boven kookgebied ophangen - grote afstand = rook gaat alle kanten op. Zo'n plat vlak, idk, ik vertrouw het niet, zeker zonder brute force.

Een Novy met 1150 m3/uur unit op het dak lijkt mij beter, maar wel duur en je moet dat maar kwijt kunnen. Wel lekker stil zoals in de professionele keuken, je hoort alleen heel zachtjes de wind denk ik, een motor op oor-hoogte is beetje silly.

Oven: Samsung? Ik lees er maar weinig over.

Koel/vries: BRR29600EWW/EF is alleen koelen. Welke vries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels01223
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-07-2024
Hallo! Heeft iemand ervaring met een Samsung dual cook flex oven? Het lijkt me handig en energiebesparend om maar de helft van de oven te hoeven gebruiken bij 1 pizza of bakplaat bijvoorbeeld. Twee dingen afzonderlijk van elkaar klaarmaken (lasagne en ondertussen taart bakken) ook fijn. Maar het lijkt ergens ook een beetje gimmicky en ik vind heel weinig reviews/ervaringen.

Een ouder model is flink in de aanbieding op Budgetplan.nl, namelijk 699 euro. Nieuw model heeft bijvoorbeeld pyrolytische reiniging, wat we toch niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 17:08
zyzzalive schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:17:
Hoe leuk keukens en koken ook zijn, de keukenwinkels zijn echt vreselijk. Tot nu toe de beste ervaringen bij Superkeukens. Onlangs bij de keukenloods in Roosendaal geweest en dat was echt bagger, amper advies en echt een aso verkoper. We blijven vrolijk doorgaan.
Mijn ervaring ook bij Superkeukens heel goed geholpen en een mooi voorstel gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
w00key schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Niet heel gek want ze zijn nog niet heel actief op de inbouwmarkt.
Op de een of andere manier lijken ze ook niet echt voet aan de grond te krijgen en dat ligt denk ik aan de kwaliteit van de apparatuur. Hetgeen wat ik heb gezien is kwalitatief niet heel sterk en vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Whirlpool, Etna of Zanussi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Niels01223 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:16:
Hallo! Heeft iemand ervaring met een Samsung dual cook flex oven? Het lijkt me handig en energiebesparend om maar de helft van de oven te hoeven gebruiken bij 1 pizza of bakplaat bijvoorbeeld. Twee dingen afzonderlijk van elkaar klaarmaken (lasagne en ondertussen taart bakken) ook fijn. Maar het lijkt ergens ook een beetje gimmicky en ik vind heel weinig reviews/ervaringen.

Een ouder model is flink in de aanbieding op Budgetplan.nl, namelijk 699 euro. Nieuw model heeft bijvoorbeeld pyrolytische reiniging, wat we toch niet willen.
Hoe bespaart dat energie dan, verlies is al minimaal door geïsoleerde wanden, een bakplaat tussen twee zones komt er nooit in de buurt. Bij kritische gerechten zoals zelf vers brood bakken (YouTube: 1 DOUGH 3 LOAVES | The Easiest (Actually Good) Bread You Can Make) moet je goed (langer dan wat ie aangeeft) voorverwarmen en ding moet die 250 graden halen en vasthouden.

Het gaat verbazingwekkend goed met de 45cm combi van Siemens, maar hij is dan ook meer oven dan magnetron, geen draaiplateau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
captainkent schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Ziet er heel mooi uit, wij hebben een soortgelijke kleur voor de eiland!

Als je voor recirculatie kan gaan, zou ik wel het spoelen en koken omwisselen. Je zit namelijk meer achter je kookplaat en dan is het wat gezelliger als je niet met je rug naar de rest van de ruimte staat.
Het kan wel, maarrr ik heb een afzuiging naar buiten.
En gezien mijn kookstijl is dat wel echt preferred :o , net zoals koken tegen een muur ipv op een eiland. Dat wordt een grote kliederbende ben ik bang.
eelco74 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:04:
[...]

Ik vind het een redelijk hoog bedrag, wij hebben bij 2 Nolte dealers een (bijna) vergelijkbare keuken laten uitrekenen. Daar kwamen we op 30K totaal, maar wij hebben wel 14K aan Miele apparatuur. En ook nog Nolte NEO fronten en lades.

Beide offerte's kwamen rond de 30K uit, ongeveer
14K apparatuur/quooker
4K blad en afwasbak
2,5K plaatsen
en 9K kastjes

Je hebt een iets andere kastenopstelling, maar het zit in de buurt, zie mijn

https://gathering.tweaker...ist_messages/1704607/1845
Heel mooi ook, en inderdaad vergelijkbaar qua afmetingen. Deze dealer gaf al aan Nolte Neo meteen ook een klap duurder zou zijn, maar fijn dat jij het tegendeel bewijst 8) .
Maar in totaal zijn jouw kasten dus 9K, dat is echt een hele nette prijs
w00key schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Leuk design. Ben alleen benieuwd of je tevreden gaat zijn over apparatuur.

Plafond afzuig unit: van wat ik lees werken ze minder goed dan een kap die dichter op zit, kookdampen zijn al verspreid voordat het helemaal boven is. Soms compenseren ze dat door meer m3/uur capaciteit maar deze heeft niet echt meer dan de beste uit de test 90cm Siemens. Is wel mooier, maar ja, intensief gebruik he, mooi vs werking, wie wint?

Op de zaak hebben we ook "plafond afzuiging" maar dat is wel met zo'n doos en 3x 10000 m3/uur aan motoren op het dak >:)

En daar geldt - hoe groter de doos hoe beter, 1.1 meter diep x 0.5-0.6 m hoog, en sommige met "inductie" om rook te vangen (lab test). En niet te ver boven kookgebied ophangen - grote afstand = rook gaat alle kanten op. Zo'n plat vlak, idk, ik vertrouw het niet, zeker zonder brute force.

Een Novy met 1150 m3/uur unit op het dak lijkt mij beter, maar wel duur en je moet dat maar kwijt kunnen. Wel lekker stil zoals in de professionele keuken, je hoort alleen heel zachtjes de wind denk ik, een motor op oor-hoogte is beetje silly.

Hahaha, ja er moet een middenweg gevonden worden. Maar zo'n bak gaat het denk ik qua esthetiek niet winnen }:O
Fair punt over de apperatuur , dat ga ik nog meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
zyzzalive schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:17:
Welk merk zoek je? Ik heb wel een tip voor je. Ik koop een Nobilia keuken en ja de zaken in onze regio zijn een ramp ja. https://kookwereldgoes-actie.nl/ Vragen naar Menno. Ik kende via via de monteur van hen en bij zo bij hen gekomen.. Menno denkt echt met je mee, niets is teveel en met de prijs kom je er ook wel uit.

@alki Ben ook bij Superkeukens geweest Breda. Totaal niet creatief in ontwerp en in mijn geval te duur. Ik vind na al mijn bezoeken al die ketenzaken helemaal niets. Telt maar 1 ding ...... target en snel scoren.

[ Voor 13% gewijzigd door MotorBeast op 14-06-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:16
Hi allemaal, super interessant topic en blij dat ik deze ben tegengekomen voordat we voor een keuken getekend hebben.

Wij zijn bezig met het bouwen van een woning en zijn aan het orienteren voor een keuken.
Nou zijn wij bij 2 keukenboeren geweest waarvan ik er van 1 al de offerte heb gehad.

En willen ook nog even langs een goede interieurbouwer die ervaring heeft met keukens, hebben jullie daar positieve ervaringen mee?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

Members only:

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:39
Alcides schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:27:
Hi allemaal, super interessant topic en blij dat ik deze ben tegengekomen voordat we voor een keuken getekend hebben.

Wij zijn bezig met het bouwen van een woning en zijn aan het orienteren voor een keuken.
Nou zijn wij bij 2 keukenboeren geweest waarvan ik er van 1 al de offerte heb gehad.

En willen ook nog even langs een goede interieurbouwer die ervaring heeft met keukens, hebben jullie daar positieve ervaringen mee?

***members only***
Ik ben net uitgebreid door het hele proces van een keuken aanschaffen gegaan, om gevoel te krijgen bij de prijzen werkte bij mij de volgende aanpak goed:

Configureer de keuken bij Ikea, haal de deurtjes uit de offerte en vervang deze door een deurtjes leverancier online. (Of vermenigvuldigd de ikea deurtjes prijs met een factor 2 oid, ik moet even kijken wat deze factor precies was)

Vraag de apparatuur als project aan bij een online dozenschuiver. Beetje rond shoppen levert overigens zo 15% extra korting op.

Vraag het blad aan bij een online werkbladen leverancier.

Reken 2000€ voor plaatsing en je hebt een aardige indicatie van een realistische prijs.

Ik heb offertes voorbij zien komen van 26k-44k voor exact dezelfde keuken en apparatuur.

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

mightym schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:50:
[...]

Ik heb offertes voorbij zien komen van 26k-44k voor exact dezelfde keuken en apparatuur.
Afhankelijk van hoe jij precies "exact dezelfde" definieert: dat lijkt me sterk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mightym
Cap schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:01:
[...]

Afhankelijk van hoe jij precies "exact dezelfde" definieert: dat lijkt me sterk. :)
Zelfde blad, zelfde apparatuur, zelfde deurtjes, zelfde corpus, Oke hettich of blum scharnieren

1 keukentoko begon op 44k met de mededeling dat ze niet aan koehandel deden en uiteindelijk wilden ze hem nog graag plaatsen voor 29k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Je kan ook gewoon de decoupeerzaag pakken en een hap uit de kast nemen, zolang je niet toevallig links/rechts op een lade uit kom gaat dat. En zelfs met lade valt het vaak wel mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lZk3l0wHXXl3B1QU6FzSshn6A4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WAOYlcw9oAAwXz0yCVwy47GK.png?f=fotoalbum_large

Bij Siemens hoef je maar 29 mm diepte te hebben en het midden van 537 mm breed moet 51 mm diep zijn - maar dat past meestal / bijna altijd in een element van 60cm bijv icm met oven.

Die 29 mm - 18 mm blad nu = 11 mm, dus als je van de kastwanden een hap van 1.5-2cm kan nemen ben je er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@mightym ben toch nog wel op zoek naar wat toelichting. :) Zelfde korpus maar andere scharnieren? Dus ander merk keuken? Of zit dat anders?

Wat bedoel je precies, 1 persoon die een keuken bij meerdere keukenboeren offertes heeft aangevraagd en daarbij heel strikt een identiek ontwerp (tot op detailniveau) en dezelfde merken en types heeft aangehouden? En dan op behoorlijk verschillende prijzen uitkomt. Dat kan zeker.

Maar meerdere mensen die exact hetzelfde merk keuken met dezelfde kastjes en fronten, exact dezelfde kastindelingen, exact dezelfde apparatuur, exact dezelfde bladen met exact hetzelfde formaat / uitvoering / afwerking, exact dezelfde accessoires hebben uitgekozen, dat is wel heel sterk.

Met nadruk op het woord exact.

Dus niet: ook 2 hoge kasten, ook een eiland met 2 laden, oké wel een ander merk maar dat maakt niet uit, ok ladebreedte iets anders, oke bij de 1 zat verlichting erin, oké wel een net ander typenr oven en kookplaat maar wel van hetzelfde merk, etc.

Dat is niet exact dezelfde keuken en apparatuur. Hoogstens keukens die op elkaar lijken. Met mogelijk behoorlijk verschillende prijzen. Of we dat nu terecht vinden of niet. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 14-06-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

w00key schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:14:
[...]

Je kan ook gewoon de decoupeerzaag pakken en een hap uit de kast nemen, zolang je niet toevallig links/rechts op een lade uit kom gaat dat. En zelfs met lade valt het vaak wel mee.

[Afbeelding]

Bij Siemens hoef je maar 29 mm diepte te hebben en het midden van 537 mm breed moet 51 mm diep zijn - maar dat past meestal / bijna altijd in een element van 60cm bijv icm met oven.

Die 29 mm - 18 mm blad nu = 11 mm, dus als je van de kastwanden een hap van 1.5-2cm kan nemen ben je er al.
Het probleem is dat de oven te hoog is en de inductieplaat tegen de oven aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
Cap schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:18:Dat is niet exact dezelfde keuken en apparatuur. Hoogstens keukens die op elkaar lijken. Met mogelijk behoorlijk verschillende prijzen. Of we dat nu terecht vinden of niet. ;)
Mooie truuk van verkopers om te zorgen dat je niet kan vergelijken. Nee deze scharniertjes zijn echt meer premium. Of die heeft 1 hoge kast ipv lage. Ja ho daar ga ik niet €10k meer voor betalen.

Voor kasten uit keukenkastenfabriek, apparatuur van webshop prijzen (en soms mail voor offerte, because StudioLine), en composiet blad offerte per email kom ik opeens op 50% minder uit. Dat is veel geld hoor.

Installatie is ook niet zo spannend. Ik heb letterlijk al een oven, koelkast, vriezer, vaatwasser, afzuigkap en kookplaat ingebouwd hier, stuk voor stuk alle apparatuur al eens vervangen bij defect of gewoon upgraden naar iets anders. Daar betaal ik geen €9999 extra voor. Blad is wel met inmeten en installatie, dat is te custom en moet gewoon goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
ViezeVis schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:34:
[...]

Het probleem is dat de oven te hoog is en de inductieplaat tegen de oven aankomt.
Hmm kan oven niet iets lager? Dan blind frontje/strookje boven. Maar ja, lastig... Ik snap het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

w00key schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:39:
[...]

Mooie truuk van verkopers om te zorgen dat je niet kan vergelijken.
Het ging mij in mijn reactie puur om de stelling "exact dezelfde keuken", dat bleek toch wel duidelijk uit mijn eerste reactie. Ik zeg niet dat je niet kan vergelijken, ik zeg dat het vast niet exact dezelfde keukens zijn.

Vergelijken van gelijkende keukens kan zeker. Dat heb ik natuurlijk ook gedaan. Dan blijft het zo, voor bijv een Siematic betaal je waarschijnlijk een stuk meer dan voor een Nobilia keuken in gelijke kasten opstelling met hetzelfde type fronten, bij gelijk blad en apparatuur, etc. En dan komt de discussie waar het hem in zit. De één heeft het er vervolgens voor over, de ander niet. Allebei legitiem.

Iedereen heeft zijn eigen deal makers/breakers.

Voor de één is de hoogte van een kast (bijv ivm een bepaalde werkhoogte, of bij hoge kasten mooi aansluiten op het plafond) een belangrijke eis, voor de ander boeit het niet.

Bij het ene ontwerp is het kunnen toepassen van een bepaalde breedte kasten van levensbelang ivm ruimtelijke restricties, bij een ander ontwerp boeit het niet zo.

De één wil per se dát luxe front met precies dié look, de ander vindt een melamine front in een neutrale kleurstelling al snel prima. Idem voor het blad. Idem voor korpuskleur.

Mogelijkheden wat betreft uitvoering en kleurstelling van greeplijsten, nog zo'n dingetje dat per merk aardig kan verschillen. Als je bepaalde eisen hebt...

Etc etc etc.
Voor kasten uit keukenkastenfabriek, apparatuur van webshop prijzen (en soms mail voor offerte, because StudioLine), en composiet blad offerte per email kom ik opeens op 50% minder uit. Dat is veel geld hoor.
Dat kan zeker. Ik heb zelf uiteindelijk ook bij DKKF kasten, bij een andere webshop apparatuur en bij Steenproject een composiet blad iets samengesteld. Niet alleen om de prijs overigens, maar ook om de combinatie van wensen en de flexibiliteit in keuze. En om niet bij elke kleine wijziging in een circus terecht te komen waarbij de keukenboer opnieuw moet gaan rekenen, simpelweg omdat ie geen transparante offerte heeft maar een of een paar 'totaalprijzen'. Dat vond ik onwerkbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 14-06-2024 19:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mightym
Cap schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:18:
@mightym ben toch nog wel op zoek naar wat toelichting. :) Zelfde korpus maar andere scharnieren? Dus ander merk keuken? Of zit dat anders?

Wat bedoel je precies, 1 persoon die een keuken bij meerdere keukenboeren offertes heeft aangevraagd en daarbij heel strikt een identiek ontwerp (tot op detailniveau) en dezelfde merken en types heeft aangehouden? En dan op behoorlijk verschillende prijzen uitkomt. Dat kan zeker.

Maar meerdere mensen die exact hetzelfde merk keuken met dezelfde kastjes en fronten, exact dezelfde kastindelingen, exact dezelfde apparatuur, exact dezelfde bladen met exact hetzelfde formaat / uitvoering / afwerking, exact dezelfde accessoires hebben uitgekozen, dat is wel heel sterk.

Met nadruk op het woord exact.

Dus niet: ook 2 hoge kasten, ook een eiland met 2 laden, oké wel een ander merk maar dat maakt niet uit, ok ladebreedte iets anders, oke bij de 1 zat verlichting erin, oké wel een net ander typenr oven en kookplaat maar wel van hetzelfde merk, etc.

Dat is niet exact dezelfde keuken en apparatuur. Hoogstens keukens die op elkaar lijken. Met mogelijk behoorlijk verschillende prijzen. Of we dat nu terecht vinden of niet. ;)
Ik doelde op mijn eigen bevindingen. Stuk of 10 keukenzaken vergeleken in een vergelijkbaar segment, waarbij ik offertes heb laten maken op basis van mijn nauwkeurige specificaties. Maar, doe er mee wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

w00key schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:41:
[...]

Hmm kan oven niet iets lager? Dan blind frontje/strookje boven. Maar ja, lastig... Ik snap het.
Helaas niet :)
We overwegen gewoon een goedkoop blad van de IKEA van spaanplaat. Voor 160 euro heb ik al 2 bladen. Dat is misschien het proberen waard, voordat we 2500 betalen...

https://www.ikea.com/nl/n...aminaat-80556873/#content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:16
Alcides schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:27:

***members only***
Nog mensen die ervaring hebben met siematic keukens en of het dit prijskaartje waard is?
Ook benieuwd of er mensen nog advies hebben over de apparatuur. Ik zag dat er ook binnen merken zelf nog zoveel verschillende modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 16:55

timovd

Voorsprong door techniek

ViezeVis schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:32:
[...]

Helaas niet :)
We overwegen gewoon een goedkoop blad van de IKEA van spaanplaat. Voor 160 euro heb ik al 2 bladen. Dat is misschien het proberen waard, voordat we 2500 betalen...

https://www.ikea.com/nl/n...aminaat-80556873/#content
Nog goedkoper oplossing is vurenhouten latjes van 16mm dik op iedere kastverbinding met het huidige blad. Wel even vastschroeven aan je blad.

PS: is vlakinbouw een optie bij jouw kookplaat? Volgens mij heb je een facetrand; dan kan dat niet.

[ Voor 8% gewijzigd door timovd op 15-06-2024 18:28 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Alcides schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:55:
[...]

Ook benieuwd of er mensen nog advies hebben over de apparatuur. Ik zag dat er ook binnen merken zelf nog zoveel verschillende modellen zijn.
die modellen binnen een merk zijn natuurlijk net anders. Gewoon even de site van de fabrikanten raadplegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
[...]

Nog mensen die ervaring hebben met siematic keukens en of het dit prijskaartje waard is?
Net als met auto's. Is een Audi het prijskaartje waard tov een Volkswagen? Ik neem een Nobilia keuken met een front uit de duurste serie. Is ook chique en mooi. Koop ik een Siematic? Nee, ik vind het het geld niet waard. Vorige eigenaar heeft hier een Nolte geplaatst en ik heb daar nog 20 jaar mee gedaan (fronten laten spuiten destijds in andere kleur). Gaat een Siematic nog langer mee? Wellicht. Maar langer dan 20 jaar staat een keuken toch niet.

De keuze is aan jou zelf lijkt me. Ik zie hier prijzen die ik never nooit zou uitgeven aan een keuken.

Apparatuur neem ik alles van Siemens. Waarom? Heb al jaren een combi en kookplaat en vaatwasser van Siemens gehad en nooit gelazer mee gehad. En ik vind de combi super gebruiksvriendelijk. Heb wel de duurste inductie en combi genomen. IQ700 serie. Vaatwasser en koelkast IQ500.

[ Voor 13% gewijzigd door MotorBeast op 15-06-2024 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

timovd schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:26:
[...]

Nog goedkoper oplossing is vurenhouten latjes van 16mm dik op iedere kastverbinding met het huidige blad. Wel even vastschroeven aan je blad.

PS: is vlakinbouw een optie bij jouw kookplaat? Volgens mij heb je een facetrand; dan kan dat niet.
Klopt. Heeft zo’n rand idd. We gaan een nieuw blad kiezen. Komen op 2k uit. Dan sluit de keuken qua kleur ook weer mooier aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Laatst online: 05:24
Analamoebe schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:15:
[...]

Ik heb ze gebeld, maar kom niet veel verder. Heb ze gevraagd schriftelijk hun statement naar me te mailen:

de reactie:

[...]

Dit kreeg ik vrijdag in de namiddag en ik werd hier gewoon misselijk van.
Vanochtend gemaild dat ik vanmiddag even langs kom om er over te praten, krijg ik antwoord dat de Sachberater op vakantie tot 07 juli. Ik zeg dat duurt me te lang en mij bevalt de hele gang van zaken niet.
Kreeg ik daarop een telefoontje van de directeur, die komt volgende week maandag zelf bij ons kijken.
Dit is zwart graniet. (Nero Assoluto India) Geen composiet…

Zitten hier toevallig aluminium/RvS kokers onder het verstek gelijmd ter versteviging van het blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

DjGeRo schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:24:
[...]

Dat dacht ik ook bij het zien van het blad, Nero Assoluto. Maar hij zegt zelf dat het composiet is, aangezien hij de offerte heeft getekend zal ie het denk ik wel weten. Wat ik wel weet, composiet is buigzamer dan graniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

[...]

Wij zijn aan het kijken naar een SieMatic keuken. Wij hebben nu een Tulp keuken (vermoedelijk Nobila?) en die is na 6 jaar behoorlijk (onregelmatig) verkleurd. Verder keramisch werkblad en top apparatuur gekocht destijds maar bespaard op de kastjes. Die fout wil ik in elk geval nooit meer maken.

Praktijk ervaring dus nog niet, maar de bouw van die keukens is erg mooi. Het prijsverschil vond ik eerlijk gezegd best meevallen.

Apparatuur komt je toch snel op bora + Siemens uit (als je geïntegreerde afzuiging zoekt) Bora + Miele zou voor mij het alternatief zijn.

Beste tip die ik daar kan geven is zoek elk type op je offerte op. Vaak wordt er een standaard model gepakt en kun je voor heel weinig geld upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
FFF schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:00:
[...]

Wij zijn aan het kijken naar een SieMatic keuken. Wij hebben nu een Tulp keuken (vermoedelijk Nobila?) en die is na 6 jaar behoorlijk (onregelmatig) verkleurd. Verder keramisch werkblad en top apparatuur gekocht destijds maar bespaard op de kastjes. Die fout wil ik in elk geval nooit meer maken.

Praktijk ervaring dus nog niet, maar de bouw van die keukens is erg mooi. Het prijsverschil vond ik eerlijk gezegd best meevallen.

Apparatuur komt je toch snel op bora + Siemens uit (als je geïntegreerde afzuiging zoekt) Bora + Miele zou voor mij het alternatief zijn.

Beste tip die ik daar kan geven is zoek elk type op je offerte op. Vaak wordt er een standaard model gepakt en kun je voor heel weinig geld upgraden.
SieMatic heeft ook een groot probleem gehad met fronten waarvan de kanten sterk vergeelden.

Een SieMatic kies je voor het interieur, bepaalde design elementen en de naam. Als je jezelf afvraagt of een SieMatic de meerprijs waard is dan kan je beter elders gaan shoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 181383rz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-07 21:27
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 17-07-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 22:23
Hallo allemaal,

De keuken van mijn ouders is dringend aan vervanging toe. Ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een uitgebreide renovatie van hun keuken door een keukenleverancier. Er moet in ieder geval veel gedaan worden, de keuken is ongeveer 30 jaar oud, behalve de koelkast, die is ongeveer 20 jaar oud.

Om een beeld te schetsen van een paar dingen die moeten gebeuren: er is een verlaagd plafond met spotjes dat vernieuwd moet worden, hier loopt ook de buis voor de afzuigkap die recentelijk kapot is gegaan. Belangrijk is dat er een degelijke afzuigkap komt, niet één die ingebouwd zit in de kookplaat. Er is een stuk muur met holle ruimte dat gesloopt kan worden om 20cm ruimte te creëren. Daarnaast moet er gestuct worden, de afvoer moet worden aangepakt (appartement met wasmachine in de keuken, geen apart washok) en de elektra moet worden aangepast vanwege de overstap van gas naar inductie. Er zijn in ieder geval veel dingen die moeten gebeuren en daar is niet elke keukenleverancier zo happig op.

Mijn ouders zijn niet op zoek naar een hypermoderne look, een nette look is genoeg, en vooral belangrijk voor ze is een kwalitatief goede keuken met top apparatuur dat netjes geplaatst is.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met keukenleveranciers die dit soort uitdagingen (renovaties) aangaan? Het mag zowel in Nederland als over de grens (Duitsland) zijn. Wij wonen in het westen, dus hoe dichterbij hoe beter natuurlijk.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:15
LostInNight schreef op maandag 17 juni 2024 @ 00:11:
Hallo allemaal,

De keuken van mijn ouders is dringend aan vervanging toe. Ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een uitgebreide renovatie van hun keuken door een keukenleverancier. Er moet in ieder geval veel gedaan worden, de keuken is ongeveer 30 jaar oud, behalve de koelkast, die is ongeveer 20 jaar oud.

Om een beeld te schetsen van een paar dingen die moeten gebeuren: er is een verlaagd plafond met spotjes dat vernieuwd moet worden, hier loopt ook de buis voor de afzuigkap die recentelijk kapot is gegaan. Belangrijk is dat er een degelijke afzuigkap komt, niet één die ingebouwd zit in de kookplaat. Er is een stuk muur met holle ruimte dat gesloopt kan worden om 20cm ruimte te creëren. Daarnaast moet er gestuct worden, de afvoer moet worden aangepakt (appartement met wasmachine in de keuken, geen apart washok) en de elektra moet worden aangepast vanwege de overstap van gas naar inductie. Er zijn in ieder geval veel dingen die moeten gebeuren en daar is niet elke keukenleverancier zo happig op.

Mijn ouders zijn niet op zoek naar een hypermoderne look, een nette look is genoeg, en vooral belangrijk voor ze is een kwalitatief goede keuken met top apparatuur dat netjes geplaatst is.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met keukenleveranciers die dit soort uitdagingen (renovaties) aangaan? Het mag zowel in Nederland als over de grens (Duitsland) zijn. Wij wonen in het westen, dus hoe dichterbij hoe beter natuurlijk.

Thanks.
Wat bedoel je met renovatie. Wil je de dertig jaar oude kasten hergebruiken? Of moet de keuken gewoon vervangen worden door een nieuwe? Lijkt mij sterk dat keukenleveranciers in het laatste geval niet de opdracht willen aannemen. Dat is ten slot van rekening hun business en de overstap naar inductie zal voor hun ook geen exotische wens zijn. Zeker als je zegt dat je top apparatuur wil aanschaffen zullen de keukenleveranciers graag aan je willen verkopen. Waarschijnlijk. Dat je het stuccen wel moet laten doen door een stukadoor. Waarom hebben keukenleveranciers de opdracht tot nu toe afgewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:46
DjGeRo schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:24:
[...]

Zitten hier toevallig aluminium/RvS kokers onder het verstek gelijmd ter versteviging van het blad?
Ik zie nu net dat het inderdaad graniet is, de Bengal Black.
Qua verstevigingen moet ik vanmiddag even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Laatst online: 17:25
Hallo allemaal,

Thanks.
Bij mijn ouders een zeer vergelijkbare situatie gehad. Heb ze in contact gebracht met een interieurbouwer en dat is ze zeer goed bevallen. Bestaande oven in de keuken behouden omdat deze nog maar een paar jaar oud was? Geen probleem. Verlaagd plafond vervangen? Geen probleem, we slopen voorzichtig zodat de rachels blijven zitten, dat scheelt weer geld. Etc.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
Z___Z schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:54:
[...]

Ik zou het eiland wat verder naar rechts verplaatsen. Koken met een deur die in je rug open kan zou ik niet zo tof vinden. Wat is die 9, is dat een kolom? Dan zou ik het die kolom in het eiland zetten ipv er naast. Als je er langs loopt moet je toch al om die kolom heen.
Bedankt voor de input, de kolom in het eiland zou kunnen, maar het was een compromis die we moesten maken zodat er nog genoeg ruimte overblijft voor de eettafel in de serre. we kunnen er nog een schuifdeur in plaatsen als het echt storend is, maar de deur staat bijna altijd open. Morgen wordt de keuken geplaatst, ik hoop dat alles in een keer goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
[...]
Keukenleveranciers willen nog wel een koof plaatsen, maar daar houd het meestal ook wel op. Dit klinkt als een verbouwing en zou ik een aannemer in de hand nemen. Vaak heb je extra loodgieterswerk, tegelwerk, sloopwerk en kozijnen plaatsen, dat is wel heel wat anders dan keukens plaatsen.
Pagina: 1 ... 466 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1