Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:09
Keukenapparatuur uitzoeken vind ik een vreemde ervaring.

Er zijn geen tests te vinden online, zelfs geen video's van hoe een apparaat werkt. Na heel goed zoeken vind je af en toe een video met de titel "Test van ..." en dan blijkt het te gaan om een apparaat waarvan de stekker niet eens is ingeplugd.

Prijzen zijn volledig ondoorzichtig, specs ontbreken, handleidingen zijn niet te vinden, verschillende apparaten die identiek zijn maar wel bijna 50% duurder: https://www.siemens-home....8GES7,HB578HBS7,HB578GFS7

Ik kom hier uiteindelijk wel uit. Maar ik kan me voorstellen dat mensen vaak maar iets doen, en daardoor te veel betalen of niet kiezen wat het beste bij ze past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sosomi
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 14-10 10:03
Goedemiddag,

Ik zou graag wat advies willen op deze situatie.

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht. De planning is dat de bouw eind 2025 begint. Wanneer de woning dan klaar is weten we uiteraard niet precies. We hebben bepaalde wensen voor de keuken die voor bouwkundige aanpassingen zorgen. De deadline hiervoor van de aannemer is snel. Daarom moeten we de keuken nu dus al kiezen.

We hebben twee keukenzaken bezocht. Keukenzaak 1, aangesloten bij het project en keukenzaak 2. Beide zaken zijn "familiezaken", dus geen grote keten zoals Mandemakers etc. Uiteindelijk kiezen we voor keukenzaak 2. We kregen hier een goede offerte en de keuken voldoet aan al onze wensen. Het gesprek was ook fijn. We hebben ook nog een klein beetje van de prijs afgekregen dus de prijs was ook wat we wilden.

Nu krijg ik de uiteindelijke offerte, en dan valt mij op dat er op staat dat de prijs vaststaat voor 3 maanden, en daarna jaarlijks met inflatiecorrectie(CPI) wordt verhoogd. Iemand hier ervaring mee, is dit normaal? Online kan ik hier amper iets over vinden. Tijdens het gesprek met deze keukenzaak kwam dit niet ter sprake. Bij keukenzaak 1 werd ons wel verteld dat de prijs vaststaat en alleen kan veranderen als wij iets veranderen zoals een duurder blad.

Elke input wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-10 19:12
sosomi schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:03:
Goedemiddag,

Ik zou graag wat advies willen op deze situatie.

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht. De planning is dat de bouw eind 2025 begint. Wanneer de woning dan klaar is weten we uiteraard niet precies. We hebben bepaalde wensen voor de keuken die voor bouwkundige aanpassingen zorgen. De deadline hiervoor van de aannemer is snel. Daarom moeten we de keuken nu dus al kiezen.

We hebben twee keukenzaken bezocht. Keukenzaak 1, aangesloten bij het project en keukenzaak 2. Beide zaken zijn "familiezaken", dus geen grote keten zoals Mandemakers etc. Uiteindelijk kiezen we voor keukenzaak 2. We kregen hier een goede offerte en de keuken voldoet aan al onze wensen. Het gesprek was ook fijn. We hebben ook nog een klein beetje van de prijs afgekregen dus de prijs was ook wat we wilden.

Nu krijg ik de uiteindelijke offerte, en dan valt mij op dat er op staat dat de prijs vaststaat voor 3 maanden, en daarna jaarlijks met inflatiecorrectie(CPI) wordt verhoogd. Iemand hier ervaring mee, is dit normaal? Online kan ik hier amper iets over vinden. Tijdens het gesprek met deze keukenzaak kwam dit niet ter sprake. Bij keukenzaak 1 werd ons wel verteld dat de prijs vaststaat en alleen kan veranderen als wij iets veranderen zoals een duurder blad.

Elke input wordt zeer gewaardeerd!
Die inflatiecorrectie is niet vreemd. Materiaal wordt gewoon duurder met de tijd. Maar als jij nu tekent kunnen ze het dus gewoon ook nu inkopen en heb jij het voor de prijs die nu geldt. En als je de prijs nu goed vindt en tevreden bent, waarom dan niet nu al tekenen?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

RobbieB schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:46:
[...]

Die inflatiecorrectie is niet vreemd. Materiaal wordt gewoon duurder met de tijd. Maar als jij nu tekent kunnen ze het dus gewoon ook nu inkopen en heb jij het voor de prijs die nu geldt. En als je de prijs nu goed vindt en tevreden bent, waarom dan niet nu al tekenen?
Als je dit probeert zal iedere keukenboer je erop attenderen dat je opslagkosten zal moeten betalen tot afroep. Die zijn aanzienlijk meer dan de inflatiecorrectie kan ik je alvast vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:57
sosomi schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:03: We hebben bepaalde wensen voor de keuken die voor bouwkundige aanpassingen zorgen. De deadline hiervoor van de aannemer is snel. Daarom moeten we de keuken nu dus al kiezen.
Nee hoor, dat hoeft nu nog helemaal niet. Het enige dat de aannemer nu nodig heeft is een technische tekening, zodat hij aanpassingen kan maken die bouwkundig nodig zijn. Als jij weet hoe je keuken ongeveer ingedeeld gaat worden (leidingen, afvoer, eiland evt) kun je een technische tekening laten maken. Die lever je in en vervolgens heb je ruim anderhalf jaar om je droomkeuken uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Vandaag dan eindelijk de interieurbouwer over de vloer gehad om onze keuken, koffiebarretje, bank en room divider te plaatsen.

Ik hoor jullie denken. De muren zijn nog niet geschilderd. Dat klopt, stucwerk is niet droog nadat er een behoorlijk aantal reparatiewerken gedaan moest worden vanwege een iets wat knullige loodgieter. De boel opschuiven wilde we niet. Het logeren bij ouders is voor ons wel genoeg geweest ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4x5lpSMVmkpVEZf6Yk1zjiR4Vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFk1FSioR0UGrY7yDz5VMUMr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNNxzBVVUPV57_QBRYBwG1Kjd2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0supzuY8k8i2nZPx6TZVbH4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smbZhIs2Yn8G4u-awWXRA0uLQ4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVNnDpvmz704XmFW14cUlvcY.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende week komt het werkblad en de apparatuur. Iemand ervaring met het schilderen van watervaste mdf? Er werd mij verteld dat dit best kan moet goede muurverf. Dan hebben de muren en omlijsting dezelfde look. Zal zelf aan een afwasbare verf te denken zoals Sigma pearl clean.

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
sjufke schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:53:
Vandaag dan eindelijk de interieurbouwer over de vloer gehad om onze keuken, koffiebarretje, bank en room divider te plaatsen.

[Afbeelding]
Mooie uitvoering van de bank (en divider?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:43
sjufke schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:53:

Ik hoor jullie denken. De muren zijn nog niet geschilderd. Dat klopt, stucwerk is niet droog nadat er een behoorlijk aantal reparatiewerken gedaan moest worden vanwege een iets wat knullige loodgieter. De boel opschuiven wilde we niet. Het logeren bij ouders is voor ons wel genoeg geweest ;w

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgende week komt het werkblad en de apparatuur. Iemand ervaring met het schilderen van watervaste mdf? Er werd mij verteld dat dit best kan moet goede muurverf. Dan hebben de muren en omlijsting dezelfde look. Zal zelf aan een afwasbare verf te denken zoals Sigma pearl clean.
Aan de WIP van je keuken is al te zien dat er zeker meerwaarde zit in een interieurbouwer. Echt nu al een plaatje. Je kan watervast MDF gewoon sausen met latex, alleen waarschijnlijk 1xtje extra dan je gewend ben bij een voorgestreken muurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:36

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Wij krijgen op 31 oktober de sleutel van onze nieuwe woning. Moet nog veel aan geklust worden maar stiekem ook al bezig met badkamer en keukens. Je kan er maar beter op tijd mee zijn.

Dit weekend hebben wij wel een toezegging gegeven bij de Keukenloods wat betreft apparatuur. We zitten gelukkig nergens aan vast maar na 3 offertes bij verschillende toko's kwam deze er wel als winnaar uit.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Op advies van meerdere keukenboeren in ieder geval iets geregeld voor 31 december, dan zouden de prijzen namelijk mogelijk een stuk verhoogd kunnen worden zo is mij verteld.

Ik moet nog wat pijpwerk regelen voor de afvoer van de geïntegreerde afzuigkap, dat komt tegen die tijd wel.

Nu ben ik zelf aan het kijken bij keukenkastenfabriek.nl naar wat er mogelijk is. Het idee met alles los kopen is een degelijke "bang-for-the-buck" krijgen. Kortom niet beknibbelen op kwaliteit en tegelijk ook niet al het klusgeld in de keuken steken. Na de configurator invullen:
Members only:
Het viel mij wel op dat de carrouselkast die zij aanbieden kennelijk niet verhoogd zou kunnen zijn? Ik denk dan "joh je zet de boel dan maar op houten blokken" maar tegelijk zal het dan ook wel met een reden zo zijn..? Afijn ik ga er morgen hopelijk langs en dan kan ik het de werknemers op locatie vragen.

Een verhoogde keuken zou ik met mijn 195cm wel fijn vinden. Tegelijk is de dame "maar" 180cm lang en het moet ook voor haar comfortabel blijven. Wij hebben nu een vaatwasser op de offerte gezet die juist van die paar cm extra gebruik maakt. Maar goed die inleveren is ook het einde van de wereld niet.

Voor het blad kijken wij naar zoiets: https://www.123werkbladen.nl/Werkblad?materialId=1114. Dan reken ik voor het blad inclusief plaatsen en inmeten rond de 4K tot 4,5K.

Eerst was het budget van de keuken 15K. Inmiddels maar wat verhoogd met onze wensen naar 20K en het lijkt erop dat ik toch iets meer richting die 20K uit kom. €7750 apparatuur, €6500 kastjes, €4K voor het blad.

Hebben jullie nog op / aanmerkingen of tips waar ik nog op zou moeten letten?

[ Voor 4% gewijzigd door Yariva op 13-10-2025 21:44 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-10 21:30

Decennia

VECTORHEAD

Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht en zijn druk in de weer voor een keuken. Nu lijkt het me toch fijn om wat feedback te krijgen op ons idee. We hebben een volledige middag besteed bij Bruynzeel en gaan nog naar o.a. Tulp, IKEA en Kvik met het huidige idee om te finetunen en kijken naar andere opties.

Allereerst de ingetekende situatie en onze woning
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVtS-rxsoRf_dZIceDkLbBZUCvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/avmpqd4zESruVOurdtZHhxlY.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfryRw5aEsN8tGal_95oUzDZWuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKwcqvXb5i09DBGlhIIVwWTl.jpg?f=fotoalbum_large

Deze situatie leek ons niet heel handig. Een dooie hoek waar je weinig mee kan en een krappere ruimte voor een goeie eettafel. Wel is in deze situatie al een inductiekookplaat meegenomen met afzuiging.

Ons idee en wensen
We willen graag de achterwand gebruiken om meer ruimte te creëren voor een grote eettafel. Het schiereilend wijkt daar voor. Het water kunnen we helaas maar max 2 meter verplaatsen, dus een L-Vorm leek ons dan meest praktisch. We hebben een KitchenAid en mooi koffieapparaat, dus meer werkblad is voor ons ook belangrijk.

Wensen: Inductieplaat met afzuiging, grotere vriezer (min 3 vakken, liefste 4), ruime gootsteen, ruim werkblad om aan te werken + appliances. Liefste 2 ovens. Kasten tot plafond.

Volgende opstelling zijn we nu op uitgekomen.
Rechts een grote koel-vriescombi. Vaatwasser 1 kastje naast de gootsteen. Gootsteen kost nu geen extra kosten voor waterleidingen. Alle apparatuur van Siemens, met Bora inductieplaat. Keuken beslaat de volledige achterwand van de woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sB2-eCiPgafejSc8PoswazqumU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9dgFVYxttpBW3arBna3UQHf.jpg?f=fotoalbum_large

Persoonlijk niet heel happy met het lijnenspel. Jullie feedback wordt gewaardeerd, kunnen we dat bij IKEA meenemen!

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:16
Ik zou de hoge koelkast naast de oven plaatsen, als je nu binnen komt (de deur open doet) kijk je als eerste tegen een hoge kast aan.
Als je daar aanrecht hebt, heb je een veel openere blik.

De bovenkasten ogen druk en onrustig door de smalle kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Decennia schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:17:
Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht en zijn druk in de weer voor een keuken. Nu lijkt het me toch fijn om wat feedback te krijgen op ons idee. We hebben een volledige middag besteed bij Bruynzeel en gaan nog naar o.a. Tulp, IKEA en Kvik met het huidige idee om te finetunen en kijken naar andere opties.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Deze situatie leek ons niet heel handig. Een dooie hoek waar je weinig mee kan en een krappere ruimte voor een goeie eettafel. Wel is in deze situatie al een inductiekookplaat meegenomen met afzuiging.

Ons idee en wensen
We willen graag de achterwand gebruiken om meer ruimte te creëren voor een grote eettafel. Het schiereilend wijkt daar voor. Het water kunnen we helaas maar max 2 meter verplaatsen, dus een L-Vorm leek ons dan meest praktisch. We hebben een KitchenAid en mooi koffieapparaat, dus meer werkblad is voor ons ook belangrijk.

Wensen: Inductieplaat met afzuiging, grotere vriezer (min 3 vakken, liefste 4), ruime gootsteen, ruim werkblad om aan te werken + appliances. Liefste 2 ovens. Kasten tot plafond.

Rechts een grote koel-vriescombi. Vaatwasser 1 kastje naast de gootsteen. Gootsteen kost nu geen extra kosten voor waterleidingen. Alle apparatuur van Siemens, met Bora inductieplaat. Keuken beslaat de volledige achterwand van de woonkamer.

[Afbeelding]

Persoonlijk niet heel happy met het lijnenspel. Jullie feedback wordt gewaardeerd, kunnen we dat bij IKEA meenemen!
Ik zou de spotjes vervangen door een wat egaler licht. Geeft voor mij ook meer rust dan het licht/donker patroon wat er nu is. ik vind dat je spotjes moet gebruiken om op iets richten, niet alles te verlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-10 14:26
Decennia schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:17:

[Afbeelding] [Afbeelding]

Ons idee en wensen

[Afbeelding]

Wellicht alle hogen kasten bij elkaar plaatsen (ofwel links, ofwel rechts). Hierboven werd dat ook al genoemd. En omdat je nu brede onderkasten hebt kom je weer met bredere bovenkasten, maar zo'n brede deur werkt niet dus krijg je smallere deurtjes. Denk dat het daardoor druk aanvoelt. Wellicht kun je daar eens mee spelen. Als dit IKEA is kun je dat volgens mij ook prima zelf online.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-10 21:59
guysp schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:52:
[...]

Wellicht alle hogen kasten bij elkaar plaatsen (ofwel links, ofwel rechts). Hierboven werd dat ook al genoemd. En omdat je nu brede onderkasten hebt kom je weer met bredere bovenkasten, maar zo'n brede deur werkt niet dus krijg je smallere deurtjes. Denk dat het daardoor druk aanvoelt. Wellicht kun je daar eens mee spelen. Als dit IKEA is kun je dat volgens mij ook prima zelf online.
Ik ben het met jou eens. Persoonlijk zou ik 3 hoge kasten kiezen op de korte kant. Dan hou je een lang aanrecht over. Door een hoge servieskast heb je minder of geen bovekastjes nodig. Ik zou sowieso geen bovenkastjes boven de inductieplaat plaatsen i.v.m. vet en vocht. Maar ook spullen die in die kast staan kunnen vallen op de kwestbare inductieplaat. Wel zijn er afzuigkappen met verlichting die in kastjes worden ingebouwd.

Misschien niet helemaal je smaak maar het idee van een "moderne" hoekkeuken is denk ik duidelijk. Er onstaat meteen een leuke koffienis.

https://www.velthuizenkeukens.nl/referenties/keuken/olive/

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:58
albertchristian schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:46:
€ 22.416 goede prijs?

Inmiddels ook iets verder met de keuken zoektocht en offertes ontvangen. Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening over de prijs. Tips ook welkom, maar voornamelijk benieuwd naar de offerte.

Het gaat om een keuken via Tulp voor ons nieuwbouwwoning. Sidenote: Hoewel het DMG is, hebben wij een hele fijne ervaring gehad en een verkoper die echt meedacht bij onze wensen. Hij kwam ook met allerlei handige ideeën/tips). Geen gepush en geen gebruikelijke DMG praktijken en we kregen meteen de prijs zonder bijv. vaag te zijn, te beginnen over kortingen, zonder moeite offertes meegeven of bellen met managers oid (wat wel gebeurde bij Keukenkampioen en verrassend genoeg ook Superkeukens). En Tulp heeft ook gelukkig precies de keuken met werkblad en frontjes die we willen zonder het zelf extern te moeten bestellen, wat helaas heel veel andere winkels (o.a eigen huis, Aswa, Superkeukens) niet hebben. Maar zijn er los van reviews op qasa/trustpilot mensen hier met een keuken van Tulp en/of ervaring?

Korte schets van de keukenopstelling
Het gaat om een L-opstelling (met bar) en aan de andere kant een hoge wand (zie fotos; de 3d tekening is wel van een andere zaak, maar komt qua opstelling precies overeen behalve dat het een greeploze keuken wordt). Het ziet er misschien niet helemaal zo uit door de 3d tekening, maar we hebben verder gelukkig veel ruimte/doorgang in de keuken.

***members only***
Nog tevreden met je keuze kwa opstelling?, wij zitten ook te denken aan zo'n L opstelling maar waar wij bang voor zijn is dat je door het schiereiland/barretje de totale lengte van de ruimte optisch minder langt maakt (je ziet de vloer niet meer doorlopen naar het raam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

WAF1 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:54:
[...]

Ik ben het met jou eens. Persoonlijk zou ik 3 hoge kasten kiezen op de korte kant. Dan hou je een lang aanrecht over. Door een hoge servieskast heb je minder of geen bovekastjes nodig. Ik zou sowieso geen bovenkastjes boven de inductieplaat plaatsen i.v.m. vet en vocht. Maar ook spullen die in die kast staan kunnen vallen op de kwestbare inductieplaat. Wel zijn er afzuigkappen met verlichting die in kastjes worden ingebouwd.

Misschien niet helemaal je smaak maar het idee van een "moderne" hoekkeuken is denk ik duidelijk. Er onstaat meteen een leuke koffienis.

https://www.velthuizenkeukens.nl/referenties/keuken/olive/
Dit had een mooie oplossing geweest, helaas kunnen wij de gootsteen maar twee meter verplaatsen. Vandaar dat die nu op de korte kant zit. Die zou met de hoge kasten opstelling dan meteen naast dat koffienisje zitten, wat die een beetje te niet doet denk ik. Jammer, want dit had wel een mooie oplossing geweest.

Kastje boven de inductieplaat kan prima, als de inductieplaat eentje is met afzuiging, toch?
Schway schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:49:
[...]

Ik zou de spotjes vervangen door een wat egaler licht. Geeft voor mij ook meer rust dan het licht/donker patroon wat er nu is. ik vind dat je spotjes moet gebruiken om op iets richten, niet alles te verlichten.
We hadden geen tijd meer voor de belichting, maar willen zeker egaler licht. Ga dit z.s.m. mee laten nemen

[ Voor 16% gewijzigd door Decennia op 15-10-2025 09:53 ]

Gegroet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Decennia schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:48:
[...]
Dit had een mooie oplossing geweest, helaas kunnen wij de gootsteen maar twee meter verplaatsen.
Is dat een beperking vanuit de aannemer of is er een andere reden voor? Je zou ervoor kunnen kiezen om deze aanpassing na oplevering woning te laten doen als de aannemer je deze beperking oplegt. Zo ingewikkeld is dat niet. Je hebt je keuken dan wat later, maar wel zoals je het graag wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcardxxl
Inmiddels een paar maanden verder en het leek alsof we dicht bij een beslissing waren. Na bij 5 keukenboeren lang te zijn geweest zijn we uiteindelijk langs geweest bij Veneman Keukens. Hier ene keurige offerte gekregen met de nieuwste siemens apparatuur.

Het gaat om 1 keukengedeelte aan de muur. met 2 grote kasten. Quoker Cube, met bruis en koud water.

1 eiland met afzuiging in de plaat. Kasten van Sachsen Kuchen.

Een bijkeuken van 2.60 lang met hetzelfde blad en kastjes als de rest van de keuken.

Totale offerte in fineer zou zijn:

€29250

Mijn vrouw wou hier in eerste instantie voor gaan tekeken, echter bleef de verkoper er op staan dat kunststof verstandiger was met 3 kleine kinderen. Mijn vrouw geeft aan weinig verschil te zien in de kasten. (walnoot) De offerte hiervoor kwam uit op 26.000.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over deze prijs? Ik twijfel vooral heel erg over de overgang van fineer naar kunststof en het voelt dan alsof ik premium betaal voor een mindere keuze.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPeBfTNRr9QjzWoICGsQvZkaPJw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OME0GwnHiuX3sJY6XnaZuHvz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDZHTsE14QZKKDunJzky8NoBJdM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JYPkwk4X1oIhoDV4MKqBl0mD.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QuFFDOBx6p6LozPwytKdnrcv10=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jdP959nT0Ef2v2CuYDhxkBN8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvvBrf3UJfVdxyDwqznRXcRb7oc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HZ0tlU0rVPFntlJWQOb9JNnR.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door wildcardxxl op 15-10-2025 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:29
wildcardxxl schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:39:
Inmiddels een paar maanden verder en het leek alsof we dicht bij een beslissing waren. Na bij 5 keukenboeren lang te zijn geweest zijn we uiteindelijk langs geweest bij Veneman Keukens. Hier ene keurige offerte gekregen met de nieuwste siemens apparatuur.

Het gaat om 1 keukengedeelte aan de muur. met 2 grote kasten. Quoker Cube, met bruis en koud water.

Een bijkeuken van 2.60 lang met hetzelfde blad en kastjes als de rest van de keuken.

€29250

Mijn vrouw wou hier in eerste instantie voor gaan tekeken, echter bleef de verkoper er op staan dat kunststof verstandiger was met 3 kleine kinderen. Mijn vrouw geeft aan weinig verschil te zien in de kasten. (walnoot) De offerte hiervoor kwam uit op 26.000.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over deze prijs? Ik twijfel vooral heel erg over de overgang van fineer naar kunststof en het voelt dan alsof ik premium betaal voor een mindere keuze.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hadden ook even naar fineer gekeken omdat we dit wel mooi vonden, maar de frontjes waren ongeveer 3x zo duur. En we kregen toch de waarschuwing dat fineer meer gevoelig is voor verkleuring, dus wij hebben een luxe kunstof (Nolte Neo) gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-10 15:12

Aldmar

Niks...

Over 3 weken wordt bij ons de nieuwe keuken geinstalleerd.

In eerste instantie hadden we de vaatwasser rechts van de gootsteen en een afvalsysteem links. In het kader van je bent waarschijnlijk het vaakst aan het werken/snijden tussen de kookplaat en de gootsteen. Een afvalsysteem daar recht onder lijkt het meest logisch. En de vaatwasser komt daardoor rechts, wat ook ook slim leek omdat de gootsteen en servies kast daar in de buurt zit. Maar nu we er vaker naar kijken, lijkt deze opstelling helemaal niet slim. De vaatwasser en de servieskast kunnen niet tegelijk open, oftewel vaatwasser open --> uitruimen op het aanrecht --> vaatwasser dicht --> servieskast open --> servies in de kast, maar dan wel óm de links draaiende deur heen. 8)7

Kortom, we gaan de vaatwasser en afvalsysteem wisselen. Dat kan prima omdat het beiden 60cm kasten zijn en de leidingen onder de gootsteen uit komen.

Zijn er nog andere slimheidjes? Ook om op te letten tijdens installatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pw91hrs8IfM7l-h86fobYq8Cko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ScuvlnIA2seq7Wdhws8BMKWQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Toke_gt schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:43:
[...]

Is dat een beperking vanuit de aannemer of is er een andere reden voor? Je zou ervoor kunnen kiezen om deze aanpassing na oplevering woning te laten doen als de aannemer je deze beperking oplegt. Zo ingewikkeld is dat niet. Je hebt je keuken dan wat later, maar wel zoals je het graag wilt.
Beperking vanuit de aannemer is dat water op 1 vaste plek uit de muur komt. Op de tekening waar de gootsteen zit. Volgens Bruynzeel kunnen wij die 2 meter laten verlengen. Dit zou betekenen dat de gootsteen wel op de lange kant kan, maar dan het kastje aan de hoek.

We zijn nog aan het oriënteren natuurlijk, maar vinden Bruynzeel wel aantrekkelijk, omdat we een vrij ruimte korting (12k) krijgen op de keuken. Anders krijgen wij 8k toe als we Casco kiezen.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04

€29250

Kan iemand iets zinnigs zeggen over deze prijs? Ik twijfel vooral heel erg over de overgang van fineer naar kunststof en het voelt dan alsof ik premium betaal voor een mindere keuze.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even los van het fineer verhaal. Ik zou een andere oplossing verzinnen voor die spoelkast. Je verliest enorm veel nuttige ruimte op deze manier. Ik zou er een ladekast bij plaatsen.

Zoek ter inspiratie even mijn keuken op. Ik heb een soortgelijke opstelling van ca. 360cm

Als je de 6x60cm kasten look wilt behouden dan wellicht de spoelbak een kastje naar links of naar rechts. Zag laatst iemand met een heel mooi prullenbak lade systeem in een CM spoelkast.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 15-10-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Decennia schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:18:
[...]

Beperking vanuit de aannemer is dat water op 1 vaste plek uit de muur komt. Op de tekening waar de gootsteen zit. Volgens Bruynzeel kunnen wij die 2 meter laten verlengen. Dit zou betekenen dat de gootsteen wel op de lange kant kan, maar dan het kastje aan de hoek.

We zijn nog aan het oriënteren natuurlijk, maar vinden Bruynzeel wel aantrekkelijk, omdat we een vrij ruimte korting (12k) krijgen op de keuken. Anders krijgen wij 8k toe als we Casco kiezen.
Staar je daar niet blind op. 12K eraf, 8k erbij, die 4K werken ze weg met standaardoplossingen en dito beperkingen in de indeling. Dat kan natuurlijk, er is op zich niks mis met Bruynzeel, maar kijk goed of je daar wel echt de keuken kunt krijgen die je graag wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:12

€29250

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou ook nog even naar je plinthoogte kijken, 16 cm is erg hoog en doet ook af aan een premium gevoel naar mijn mening. Is tevens zonde van de ruimte, kan je beter hogere kasten nemen van bijv 84 korpushoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-10 16:52

EektheMan

DPC

Ik vroeg me af of er inmiddels ervaringen zijn van het plaatsen van een robotstofzuiger achter de plint en eventuele oplossingen hiervoor? In dit draadje is deze geplaatst: YouTube: Xiaomi Roborock s55 mit Garage wat ik zelf een erg mooie oplossing vind. Wellicht is dat gedaan met deze: https://www.robibox.com/produkt/robibox-plus-2/ ook uit een post van een medetweaker. Maar dat is wel een prijzige optie.

Onze keukenbouwer had nog nooit hierover een vraag gehad en heeft op mijn aangeven de plint weggelaten. Ik kende de bovengenoemde chiquere systemen nog niet.

Het lastige is dat je toch een robotstofzuiger wil hebben met de opties om te dweilen en met opslag van afval voor een langere periode. Dat betekend een hoger model. Om toekomstbestendig te zijn op wissel van modellen kan ik denk niets anders doen dan een gehele kast hiervoor reserveren?

Zijn er buiten stroom nog andere zaken waar ik eventueel aan moet denken?

Op dit moment hebben we onderstaande plek in gedachten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOZAoy1VVpY9w33EXaVhPJYAPvk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rjcuv7VzAuHikosAn83CRumg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brK2kry_bYETkUGawNEk2VBnF5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEpuUS3XboHwrIcmFY03Ixat.jpg?f=fotoalbum_large

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:59
EektheMan schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:02:
Ik vroeg me af of er inmiddels ervaringen zijn van het plaatsen van een robotstofzuiger achter de plint en eventuele oplossingen hiervoor? In dit draadje is deze geplaatst: YouTube: Xiaomi Roborock s55 mit Garage wat ik zelf een erg mooie oplossing vind. Wellicht is dat gedaan met deze: https://www.robibox.com/produkt/robibox-plus-2/ ook uit een post van een medetweaker. Maar dat is wel een prijzige optie.

Onze keukenbouwer had nog nooit hierover een vraag gehad en heeft op mijn aangeven de plint weggelaten. Ik kende de bovengenoemde chiquere systemen nog niet.

Het lastige is dat je toch een robotstofzuiger wil hebben met de opties om te dweilen en met opslag van afval voor een langere periode. Dat betekend een hoger model. Om toekomstbestendig te zijn op wissel van modellen kan ik denk niets anders doen dan een gehele kast hiervoor reserveren?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je voor zo’n plint oplossing gaat zou je ook alvast kunnen voorbereiden op water aanvoer en vuil water afvoer aansluitingen.
https://www.switch-bot.co...10?variant=45094407274663

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

mv_ak schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:50:
[...]

Als je voor zo’n plint oplossing gaat zou je ook alvast kunnen voorbereiden op water aanvoer en vuil water afvoer aansluitingen.
https://www.switch-bot.co...10?variant=45094407274663
Dat is een goeie. Misschien kom ik daarmee dan ook eerder in de gootsteen kast terecht dan een willekeurig andere. Gootsteenkast staat voor nu geplanned op 90cm. Ik zie dat een gemiddelde basestation rond de 45cm breedte zit. Een Quooker op 20cm + eventueel een CUBE van 23cm. Gaat nog net.

Nadeel is wel dat schoonmaakspulletjes en misschien afvalbakken een andere plek moeten krijgen. Heb net wel een kastje vrijgemaakt natuurlijk.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-10 14:26
Decennia schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:48:
[...]

Dit had een mooie oplossing geweest, helaas kunnen wij de gootsteen maar twee meter verplaatsen. Vandaar dat die nu op de korte kant zit. Die zou met de hoge kasten opstelling dan meteen naast dat koffienisje zitten, wat die een beetje te niet doet denk ik. Jammer, want dit had wel een mooie oplossing geweest.

Kastje boven de inductieplaat kan prima, als de inductieplaat eentje is met afzuiging, toch?

[...]

We hadden geen tijd meer voor de belichting, maar willen zeker egaler licht. Ga dit z.s.m. mee laten nemen
Ik zou in dit geval misschien zelfs overwegen om de hoge kast rechts helemaal weg te laten. Een hoge kast minder leer je ook prima mee omgaan. Door hoge kasten aan beide kanten krijg je een soort afgesloten gevoel, ik denk dat een kant open houden veel ruimtelijker oogt.

Ik zou eens kijken of je onderkasten en bovenkastje gewoon 60cm kunt doen, je hebt nu allemaal verschillende maten door elkaar.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxxl
Stielenburg schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:05:
[...]

Ik zou ook nog even naar je plinthoogte kijken, 16 cm is erg hoog en doet ook af aan een premium gevoel naar mijn mening. Is tevens zonde van de ruimte, kan je beter hogere kasten nemen van bijv 84 korpushoogte.
Dit vind ik een erg goede! Die heb ik gevraagd.
SquareOne schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:50:
[...]

Even los van het fineer verhaal. Ik zou een andere oplossing verzinnen voor die spoelkast. Je verliest enorm veel nuttige ruimte op deze manier. Ik zou er een ladekast bij plaatsen.

Zoek ter inspiratie even mijn keuken op. Ik heb een soortgelijke opstelling van ca. 360cm

Als je de 6x60cm kasten look wilt behouden dan wellicht de spoelbak een kastje naar links of naar rechts. Zag laatst iemand met een heel mooi prullenbak lade systeem in een CM spoelkast.
Deze heb ik ook vaker gehoord dus die neem ik ook serieus en heb gevraagd aand e keukenboer hoe hij daar tegen aan kijkt. Spoelbak onder het raam zijn we gewend vanuit de oude woning. maar denk dat we het wel overleven als die naar links gaat en dan de vaatwasser naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
wildcardxxl schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:10:
[...]

Dit vind ik een erg goede! Die heb ik gevraagd.

[...]

Deze heb ik ook vaker gehoord dus die neem ik ook serieus en heb gevraagd aand e keukenboer hoe hij daar tegen aan kijkt. Spoelbak onder het raam zijn we gewend vanuit de oude woning. maar denk dat we het wel overleven als die naar links gaat en dan de vaatwasser naar rechts.
Nog een puntje, het lijkt alsof er niet zoveel lades in je keuken zitten? Zelfs niet onder de kookplaat, of is dat een foutje op de tekening?

Lades zijn prijzig, maar wel praktisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 15:57
EektheMan schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:02:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de Dreame X50 Master op het oog. Superfraaie oplossing verwerkt in de keukenkast, maar hij moet dan wel aangesloten worden op de waterleiding en afvoer omdat hij ook dweilfunctie heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkoWJpz4YAvzsM7v8slVjlesk3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zs7mbPh8C0CWYWKen5F7HxTf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet iemand toevallig of je een losse Liebherr inbouwkoelkast op een inbouwvriezer kunt plaatsen? Ik wil graag wat meer vriesruimte dan in een gemiddelde koelvriescombinatie maar dan liefst wel in 60 breed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:16
Frieda schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 22:33:
Weet iemand toevallig of je een losse Liebherr inbouwkoelkast op een inbouwvriezer kunt plaatsen? Ik wil graag wat meer vriesruimte dan in een gemiddelde koelvriescombinatie maar dan liefst wel in 60 breed
Kijk eens naar een onderbouwvriezer, die hebben meestal rond de 100 liter inhoud.
Als de verkoper een beetje handig is, kan hij die onder een koelkast plaatsen, zo lijkt het alsnog op een koel-vriescombinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
MarcoZoetermeer schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:06:
[...]
Kijk eens naar een onderbouwvriezer, die hebben meestal rond de 100 liter inhoud.
Als de verkoper een beetje handig is, kan hij die onder een koelkast plaatsen, zo lijkt het alsnog op een koel-vriescombinatie.
Kom je dan wel uit met deuren, roosters etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:00
Ter overweging omdat we dezelfde wensen hadden; wij hebben er voor gekozen om een (vrijstaande) vriezer in de bijkeuken neer te zetten, en alleen een koelkast in de keuken. Per kookbeurt loop ik maximaal 2x naar de vriezer dus dat is goed te doen, en je houdt een veel grotere koelkast overt. Dan moet je natuurlijk wel die ruimte in een bijkeuken of berging hebben.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Toke_gt schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:27:
[...]

Kom je dan wel uit met deuren, roosters etc?
Afhankelijk van de keukenfabrikant is het mogelijk. Ik heb het inmiddels al een paar keer toegepast, ook bij greeploze keukens.
De monteur moet dan wel een kleine constructie maken om de (opzet)koelkast te dragen, maar dat is niet heel ingewikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
big bang schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:01:
[...]

Ter overweging omdat we dezelfde wensen hadden; wij hebben er voor gekozen om een (vrijstaande) vriezer in de bijkeuken neer te zetten, en alleen een koelkast in de keuken. Per kookbeurt loop ik maximaal 2x naar de vriezer dus dat is goed te doen, en je houdt een veel grotere koelkast overt. Dan moet je natuurlijk wel die ruimte in een bijkeuken of berging hebben.
Die ruimte heb ik helaas niet in een klein appartement. Ik zou eigenlijk een grote vriezer en een middelgrote koelkast willen. 2x onderbouw is net te klein qua volume. Maar goed het is sowieso proppen in een klein appartement!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

MvdD schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:20:
[...]

Ik heb de Dreame X50 Master op het oog. Superfraaie oplossing verwerkt in de keukenkast, maar hij moet dan wel aangesloten worden op de waterleiding en afvoer omdat hij ook dweilfunctie heeft.

[Afbeelding]
Echt erg mooi. Kleur is misschien een uitdaging.

Maakt me wel nieuwsgierig naar het gemis van stelpoten onder de kast. Blijkbaar vangt de robot kast deze op en kan kan het ook versteld worden? Mocht ik een andere oplossing kiezen, dan zullen diezelfde poten ruimte moeten bieden aan de robot om te kunnen passeren.

Uiteindelijk een zeer betaalbare oplossing. Geautomatiseerde kant en klare deurtjes zitten toch al gauw rond de 500 Euro. Dan heb je die robot voor een relatief goede prijs erbij. Volgens de dat kan ie 100 dagen zonder legen van de afvalbak doen. Dat klinkt goed. Dank voor de suggestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Ik heb nu een Liebherr Comfort koelkast en een losse Liebherr Comfort friezer met drie lades bovenop elkaar staan.

Hoe dat gedaan is weet ik niet. Ik heb een foto van de scheidingsplaat toegevoegd. Misschien weten de experts dat hier? Ik ga deze binnen de maand proberen uit te breken. Dus hopelijk kan ik je dan meer vertellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ze__4UJUSM9_x8g7XIikZqZ8HCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vloa3OtCU4mHgyy12mhLk9av.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cG80dQISNvgeooPeSUAm8kdaBd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEB2aGZaVBrpLNN7dURvbjmY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomatensap
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:33
Na een tijdje meelezen in dit topic en verschillende keukenzaken te hebben bezocht, heb ik nu een offerte liggen van een zaak waar ik een goed gevoel bij heb. Mijn budget is - zeker in dit topic - wat aan de lagere kant. Ik heb daarom gekozen voor degelijke kastjes, maar een iets goedkoper blad en goedkopere apparatuur. Een apparaat waar ik niet op wil bezuinigen is de oven. Deze gebruik ik namelijk meerdere keren per week. Ik kom er zelf echter maar niet uit, want je kunt nergens echt reviews met elkaar vergelijken, lijkt het. Op basis van de folders bij de keukenzaak vind ik het maar lastig een keuze te maken.

Hoe hebben jullie dit aangepakt of hebben jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:18
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe keuken, was gisteren dus bij Nolte langsgeweest maar verbaasde mij erg dat zij dezelfde verkoop methode hanteren als Mandemakers. Beginnen op €26k voor een L-keuken en dan 2 keer naar de manager om uiteindelijk precies op mijn budget van €15k uit te komen exclusief installatie (en vandaag graag tekenen). Werkblad zit wel op 97cm hoog dus lage plinten. Hoge kasten zijn allemaal met klep. Verlichting in de rand en onder bovenkasten. Composiet werkblad.

De apparatuur is redelijk basic behalve dan de Bora inductiekookplaat als enige A-merk.

Denk dat er nog wel wat vanaf kan maar hij was wel standvastig dat dit de beste prijs was. Wat denken jullie over de prijs?
Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Vind de prijs nog steeds pittig. Destijds vond ik de keukens erg mooi maar viel me de verkoop wel heel erg tegen.
Nolte vond ik zelf vooral heel erg duur als je afweek qua apparatuur van wat zij intern opkochten. Daar rekenende ze meteen 1 op 1 de adviesprijs door. Vond ik een dealbreker.

Mijn tip zou zijn om te mailen naar budgetplan, zij verkopen Nolte als hun "luxe" product en zodanig kan je ook meeliften op nieuwste apparatuur en de prijzen die zij ook online vragen.

12k moet zeker wel lukken.

Met wat budgetplan je opstuurt kan je vervolgens weer terug naar Nolte als je toch liever bij hun koopt, heb j een "stok" om ze mee te slaan.
Mijn vriend en ik zijn allebei bij een nolte boer geweest en hebben dit gedaan. Ik wilde niet buigen voor apparatuur en ging dus voor budgetplan, hij heeft nog een paar 1000 eraf kunnen krijgen door te counteren met de budgetplan offerte.

[ Voor 25% gewijzigd door Thomg op 17-10-2025 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
masterrobo schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:27:
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe keuken, was gisteren dus bij Nolte langsgeweest maar verbaasde mij erg dat zij dezelfde verkoop methode hanteren als Mandemakers. Beginnen op €26k voor een L-keuken en dan 2 keer naar de manager om uiteindelijk precies op mijn budget van €15k uit te komen exclusief installatie (en vandaag graag tekenen). Werkblad zit wel op 97cm hoog dus lage plinten. Hoge kasten zijn allemaal met klep. Verlichting in de rand en onder bovenkasten. Composiet werkblad.

De apparatuur is redelijk basic behalve dan de Bora inductiekookplaat als enige A-merk.

Denk dat er nog wel wat vanaf kan maar hij was wel standvastig dat dit de beste prijs was. Wat denken jullie over de prijs?

***members only***
De Nolte-winkels in Nederland hebben in principe niks met het bedrijf Nolte zelf te maken.
Mijn Nolte-vertegenwoordiger legde me ooit uit dat Nolte een aantal jaar geleden wilde groeien en hun naam heeft gelicentieerd aan Nederlandse ondernemers, maar zonder einddatum.
Daardoor zijn er nu dus “Nolte”-winkels, maar die maken geen onderdeel uit van Nolte zelf ze verkopen alleen het product, net als veel andere keukenzaken in Nederland.

Persoonlijk zou ik altijd wegblijven bij winkels die op deze manier werken.
Ik kan een bedrijf niet vertrouwen dat mij in eerste instantie te veel wil laten betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoZoetermeer op 17-10-2025 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

***members only***
Met een bedrijf waar ze beginnen met 26.000 en uiteindelijk op 15.000 zitten zou ik geen zaken meer mee willen doen. Wat een poppenkast.. Ik vertrouw ze er niet op dat ze ondertussen ook ergens kwaliteit hebben verlaagd.

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

BennieWolters schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:21:
[...]

Met een bedrijf waar ze beginnen met 26.000 en uiteindelijk op 15.000 zitten zou ik geen zaken meer mee willen doen. Wat een poppenkast.. Ik vertrouw ze er niet op dat ze ondertussen ook ergens kwaliteit hebben verlaagd.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit dezelfde keuken is. Waarschijnlijk is er ook flink wat aangepast.
Mijn ervaring is dat er zeker wel makkelijk 20% af kon zonder moeite, 30% met andere offerte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Crazy D

I think we should take a look.

***members only***
Naar een ander filiaal gaan, zelfde keuken bespreken, alleen dan je budget op 7.500 inzetten :+ En dan zeg je natuurlijk erbij dat je vanavond nog wilt tekenen...

Maar heel eerlijk: omdraaien, snel wegrijden, en op zoek naar een winkel waar je niet een serieuze korting krijgt als je een scheet laat, en waar je niet direct hoeft te tekenen. Een goed bedrijf gaat van z'n eigen kracht uit, ontwerpt, maakt de offerte, en laat je daar lekker wat nachtjes over dromen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capability
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online
Zouden jullie alsjeblieft mee kunnen kijken op een offerte? Vandaag bij de keukenboer langs geweest die bij aan nieuwbouwproject verbonden is. Gun het de persoon die me goed hielp en ik vind het niet verschrikkelijk om wat extra te betalen voor het gemak dat de keuken ook deel van de oplevering is, maar zou zeer dankbaar zijn voor een sanity check dat ik niet veel te veel betaal (mede omdat de offerte wel verschillende onderdelen noemt maar alleen een totaalprijs geeft, vrij irritante handelspraktijk).

Oorspronkelijke prijs in het systeem voordat hij direct zelf korting noemde was bijna EUR 19k. Met korting werd dat EUR 15750. Na moeilijk kijken en hinten naar de wel erg hoge prijs was er nog ruimte voor een korting van EUR 250. Daarmee zou hij al aan de minimale marge zitten, gepoogd om naar 15k te gaan maar daar ging de verkoper niet in mee. Offerte meegenomen om er over na te denken, later op de dag nog gebeld met vraag over een actie en (vooral) om te kijken of prijs nog wat omlaag kon. Maar zonder succes. Dus all-in EUR 15.5k, inclusief montage en 2 jaar prijsvast. Gaat om de volgende keuken (plaatje hieronder):

Kasten: Häcker serie 4000 concept 130, 4x spotjes onder hoge kasten
Lades: metro line R platina
Spoelbak: onderbouw (rvs)
Composiet werkblad 20mm, achterwand composiet 12mm

Quooker (rvs)
Bosch vaatwasmachine (SMV4HAX19N)
Bosch inductiekookplaat inclusief afzuigsysteem (PVQ795H26E)
Bosch combi-magnetron (CMA485GB2)
Bosch koelkast (KIR31NSEO)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BdOOOWpHCVKe-Ss_C2AQso69TxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/90omLrGGe53obdr2c5JwTx55.png?f=fotoalbum_large

Het is hoge prijs voor een best kleine keuken, maar ik heb ook wel redelijke apparaten (Quooker, kookplaat met ingebouwde afzuiging, standaardlijn van Bosch) en 'extra' dingetjes zoals onderbouw spoelbak. Wat denken jullie - is dit een redelijke/misschien wat hoge prijs, of een veel te hoge prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Capability schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:32:
Zouden jullie alsjeblieft mee kunnen kijken op een offerte? Vandaag bij de keukenboer langs geweest die bij aan nieuwbouwproject verbonden is. Gun het de persoon die me goed hielp en ik vind het niet verschrikkelijk om wat extra te betalen voor het gemak dat de keuken ook deel van de oplevering is, maar zou zeer dankbaar zijn voor een sanity check dat ik niet veel te veel betaal (mede omdat de offerte wel verschillende onderdelen noemt maar alleen een totaalprijs geeft, vrij irritante handelspraktijk).

Oorspronkelijke prijs in het systeem voordat hij direct zelf korting noemde was bijna EUR 19k. Met korting werd dat EUR 15750. Na moeilijk kijken en hinten naar de wel erg hoge prijs was er nog ruimte voor een korting van EUR 250. Daarmee zou hij al aan de minimale marge zitten, gepoogd om naar 15k te gaan maar daar ging de verkoper niet in mee. Offerte meegenomen om er over na te denken, later op de dag nog gebeld met vraag over een actie en (vooral) om te kijken of prijs nog wat omlaag kon. Maar zonder succes. Dus all-in EUR 15.5k, inclusief montage en 2 jaar prijsvast. Gaat om de volgende keuken (plaatje hieronder):

Kasten: Häcker serie 4000 concept 130, 4x spotjes onder hoge kasten
Lades: metro line R platina
Spoelbak: onderbouw (rvs)
Composiet werkblad 20mm, achterwand composiet 12mm

Quooker (rvs)
Bosch vaatwasmachine (SMV4HAX19N)
Bosch inductiekookplaat inclusief afzuigsysteem (PVQ795H26E)
Bosch combi-magnetron (CMA485GB2)
Bosch koelkast (KIR31NSEO)

[Afbeelding]

Het is hoge prijs voor een best kleine keuken, maar ik heb ook wel redelijke apparaten (Quooker, kookplaat met ingebouwde afzuiging, standaardlijn van Bosch) en 'extra' dingetjes zoals onderbouw spoelbak. Wat denken jullie - is dit een redelijke/misschien wat hoge prijs, of een veel te hoge prijs?
Wat vindt jezelf?

De apparatuur van Bosch is bij elkaar rond de 3250 € uit me hoofd.

Afhankelijk welke Quooker rond de 1100 €

Welke deur van Hacker ? En welk blad heb je?

Ondanks dat vindt het pittig.
Pagina: 1 ... 526 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1