• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:39
Biodiv schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:54:
Weet iemand of er een webshop is voor kasten van Schüller? Zoiets als thuiskeukens.nl voor Häcker en top-shelf.de voor Nobilia?
Ik heb mijn schuller c2 keuken (kasten) te koop 😇

Zeekr X Long range Mist Grey

• Biodiv
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:37
Elmar1982 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 00:54:
[...]

Ik heb mijn schuller c2 keuken (kasten) te koop 😇
Waarom doe je ze weg? ;)

Ik snap eigenlijk niet zo wat die Schüller types betekenen. Is dat gewoon de hoogte van de onderkasten? Op https://www.schueller.de/nl/keukens/ergonomie-systemen#c26 lees ik dit:

"Een raster van 13 cm (= ladehoogte) zorgt voor een zuiver en uniform voegenpatroon. Door vermenigvuldiging met 5,5 x 13 cm, 6 x 13 cm en 6,5 x 13 cm ontstaan de volgende hoogtes: 71,5 cm, 78 cm en 84,5 cm."

Dus is het dan 71,5 cm = C1, 78 cm = C2 en 84,5 cm = C3?
En dan hebben ze ook nog het premiummerk Next125 en dat werkt dan weer niet met 13 cm maar dus met 12,5 cm. Waarom dat dan opeens premium is en niet gewoon met een 13 cm-raster samengaat is mij een raadsel. :?

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:36
Biodiv schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:52:
[...]

Ik snap eigenlijk niet zo wat die Schüller types betekenen.

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jvcjpc1D1v67L66UyBzwJX_P9LU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TlqRgnT1FlUB079adnp90De9.png?f=user_large

• Biodiv
Dankjewel. Dus ik had het bijna goed. :)

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:32
Hebben jullie wat tips voor een keukenindeling?
De oorspronkelijke keuken en begane grond is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmY23TUKCJYYRBJxRE0TyPuDsJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klyNm1uUac7KQzlhBbaKOwAw.jpg?f=fotoalbum_large

Ons idee is om de muur achter de keuken weg te breken en daar schuifdeuren in te plaatsen. Zo krijg je een veel toegankelijkere 'multifunctionele ruimte' waarbij je goed de kinderen in de gaten kan houden. Vervolgens de deur naar de bijkeuken dichtmaken, en het niet dragende muurtje links van de trap wat inkorten, die steekt dan maar +/- 160cm de kamer in i.p.v. de 250cm nu.
Vervolgens de keuken naar de muur onderaan verplaatsen.
Het raam linksonderaan, waar dan de keuken tegenaan komt, begint op +/- 70cm hoogte en loopt ot het plafond. Linksonderaan, van binnenuit gezien links van het raam, kun je niet langs het kozijn met de afzuiging. Dat zou waarschijnlijk wel rechts kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OE-s7MQoeeOOm_FFRV9UD99neBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TK2qnDclRuzKZ9Hgsdpnck6K.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook twee 'kookeiland' opstellingen geprobeerd, maar ik heb het gevoel dat zoiets te krap gaat worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-x4MOT9WhlG3y__bKSpvSG7of8Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KxAxb45RbVHkIRZm1YFrecCX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gX2VsjcPMJZI6eZR6VjVfqTymY0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NgUWdrm2uMQczvIP1zGlWjCm.png?f=fotoalbum_tile

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:13
Vraagje voor de kenners.

Onze keuken zou achter 3 weken geleverd worden.

Vandaag telefoontje gekregen met het vervelende nieuws dat ons blad keramiek nero assolutto uit het assortiment is gehaald.

Wij hadden nog een tweede optie destijds gezien namelijk een kwartscomposiet calacatta vicente unistone.

Welke keuze we ook maken we kregen dit kosteloos vergoed als tegemoetkoming.

Wel werd er destijds een kwartscomposiet werkblad afgeraden omdat dit vlekgevoelig was.

En deze zeker aangezien dit een wit blad is.

Als ik kijk in de datasheet staat dit aangegeven als zeer vlekbestendig ? Ik zie door het bomen nu het bos niet meer.

Dit blad vinden we prachtig maar we zijn in de keuken nogal "slordig" dus willen niet alleen maar zorgen moeten maken om alles de hele tijd met een doek zuiver te vegen.

Gezocht naar ervaringen van mensen met een glanzend composieten werkblad is dit effectief vlekgevoelig of valt het wel mee ?

Alvast bedankt !

• Elmar1982
Biodiv schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:52:
[...]

Waarom doe je ze weg? ;)

Ik snap eigenlijk niet zo wat die Schüller types betekenen. Is dat gewoon de hoogte van de onderkasten? Op https://www.schueller.de/nl/keukens/ergonomie-systemen#c26 lees ik dit:

"Een raster van 13 cm (= ladehoogte) zorgt voor een zuiver en uniform voegenpatroon. Door vermenigvuldiging met 5,5 x 13 cm, 6 x 13 cm en 6,5 x 13 cm ontstaan de volgende hoogtes: 71,5 cm, 78 cm en 84,5 cm."

Dus is het dan 71,5 cm = C1, 78 cm = C2 en 84,5 cm = C3?
En dan hebben ze ook nog het premiummerk Next125 en dat werkt dan weer niet met 13 cm maar dus met 12,5 cm. Waarom dat dan opeens premium is en niet gewoon met een 13 cm-raster samengaat is mij een raadsel. :?
Ik wil de keuken uitbreiden, maar de prijzen die er krijgen voor alleen wat extra kasten was bijna 2x zo veel als de huidige keuken. Dus beter optie is dan weg doen wat we nu hebben en dan compleet nieuwe keuken waar we vrij zijn van keuken merk.

Gaat om 4 hoge kasten (zat in nis) middelste 2 oven magentron en inbouw espresso apparaat (Siemens) en een lang stuk met 60 (lades) 60 spoelbak 60 vaatwasser 120 kookplaat met lades. Hierbij allemaal siemens iq700 apparatuur (vaatwasser, inductie, 60cm oven, espressomachine met warmtelade, plafondunit afzuigkap) fronten semiglans wit. Composiet werkblad dekket wit.

• Biodiv
Elmar1982 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:25:
[...]

Ik wil de keuken uitbreiden, maar de prijzen die er krijgen voor alleen wat extra kasten was bijna 2x zo veel als de huidige keuken. Dus beter optie is dan weg doen wat we nu hebben en dan compleet nieuwe keuken waar we vrij zijn van keuken merk.

Gaat om 4 hoge kasten (zat in nis) middelste 2 oven magentron en inbouw espresso apparaat (Siemens) en een lang stuk met 60 (lades) 60 spoelbak 60 vaatwasser 120 kookplaat met lades. Hierbij allemaal siemens iq700 apparatuur (vaatwasser, inductie, 60cm oven, espressomachine met warmtelade, plafondunit afzuigkap) fronten semiglans wit. Composiet werkblad dekket wit.
Helaas past dat allemaal niet bij ons. Doe je je blad en je apparatuur dan ook allemaal weg? Dat lijkt me nu juist iets dat je over kunt nemen als je eenzelfde nieuwe uitgebreidere keuken wil. Is er eigenlijk een goede markt voor oude keukens?

Wel opmerkelijk dat het zo duur is om een paar kasten erbij te kopen. Via die sites die ik hierboven noem voor Nobilia en Häcker gaat dat wat makkelijker. Die kasten zijn nog steeds niet goedkoop, maar het stelt me gerust als je er gewoon één los kunt kopen. Weet iemand nog andere merken waarbij dit kan?

• Biodiv
Schüller lijkt me verder wel een fabrikant die doet wat ik wil. Ze hebben de hoge kasthoogte van 84,5 (C5 dus) en qua frontopties is het assortiment heel uitgebreid. Verder net iets degelijker dan Nobilia begreep ik.

De Schüller-website spreekt me ook aan met duidelijke voorbeelden, de kastdetails en een planner. Niet zoals bij de meeste merken alleen maar wat foto's van keukens en ladeinrichtingen (kijk bijvoorbeeld op https://www.siematic.com; mooie website, maar je wordt niks wijzer).

Weet iemand nog andere merken naast Schüller (en Nobilia) waar er online voldoende gedetailleerde officiële informatie is te vinden over de kasten e.d.?

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-01 15:24
Philtjens schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:43:
Vraagje voor de kenners.

Onze keuken zou achter 3 weken geleverd worden.

Vandaag telefoontje gekregen met het vervelende nieuws dat ons blad keramiek nero assolutto uit het assortiment is gehaald.

Wij hadden nog een tweede optie destijds gezien namelijk een kwartscomposiet calacatta vicente unistone.

Welke keuze we ook maken we kregen dit kosteloos vergoed als tegemoetkoming.

Wel werd er destijds een kwartscomposiet werkblad afgeraden omdat dit vlekgevoelig was.

Als ik kijk in de datasheet staat dit aangegeven als zeer vlekbestendig ? Ik zie door het bomen nu het bos niet meer.

Dit blad vinden we prachtig maar we zijn in de keuken nogal "slordig" dus willen niet alleen maar zorgen moeten maken om alles de hele tijd met een doek zuiver te vegen.

Gezocht naar ervaringen van mensen met een glanzend composieten werkblad is dit effectief vlekgevoelig of valt het wel mee ?

Alvast bedankt !
Ik heb geen ervaringen met glanzende keukenbladen, maar ondanks dat ik ze in het beginsel er altijd mooi en straks vind uitzien, heb ik altijd het idee dat na verloop van tijd de glans weg gaat en/of er vele krasjes op het blad komen en goed te zien zijn.
Ik heb deze gedachte overigens altijd met ieder glanzend oppervlak :P

• Elmar1982
Biodiv schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:45:
[...]

Helaas past dat allemaal niet bij ons. Doe je je blad en je apparatuur dan ook allemaal weg? Dat lijkt me nu juist iets dat je over kunt nemen als je eenzelfde nieuwe uitgebreidere keuken wil. Is er eigenlijk een goede markt voor oude keukens?

Wel opmerkelijk dat het zo duur is om een paar kasten erbij te kopen. Via die sites die ik hierboven noem voor Nobilia en Häcker gaat dat wat makkelijker. Die kasten zijn nog steeds niet goedkoop, maar het stelt me gerust als je er gewoon één los kunt kopen. Weet iemand nog andere merken waarbij dit kan?
Alles weg omdat ik denk dat het makkelijker verkoopt om alles weg te doen in 1x . Lukt het niet dan gewoon los

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:23
Philtjens schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:43:

Als ik kijk in de datasheet staat dit aangegeven als zeer vlekbestendig ?
Het maakt veel uit of je een glanzend of mat werkblad hebt. Glanzend is gepolijst en daardoor veel beter vlekbestendig. Mat neemt sneller vlekken op en is moeilijker te reinigen. Ik denk dat dat de verschillen verklaart die je tegenkomt in beschrijvingen.
Mocht je toch vlekken krijgen in je glanzende werkblad, dan kun je dat (laten) polijsten, bij mat kan dat niet.
Je hoeft heus niet als een malloot met doekjes in de weer te gaan tijdens het kokkerellen. Citroensap of rode wijn moet je ook weer niet tot ver na de maaltijd laten liggen. Ik gebruik voor bijna alles gewoon een snijplank, dan heb je sowieso veel minder kans op problemen.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

weet niet of dit het juiste topic is maar kon niet een betere vinden...

Mijn inductie plaat is kapot (zware deksel op laten vallen, dus barsten.. oeps).
Ben nu dus op zoek naar vervanging..
Hebben mensen tips voor een 80cm breede plaat, idealiter met 5 pitten, maar 4 is geen show stopper..
Zoek beetje goede prijs/prestatie verhouding (want ongeplanned)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Piemol
@ToolkiT https://www.ad.nl/wonen/g...entimeter-breed~a34d96e6/
ik zal vanavond ook thuis nog even kijken, de consumentenbond heeft ook een '2026' test online staan (paywall). Maar kan dna wel even beste koop en prijs/kwaliteit melden voor je
De laatste update is van september 2025, beste uit de test en beste koop is de "Bosch PIV831HB1E"

[ Voor 51% gewijzigd door Piemol op 16-01-2026 20:55 ]

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Thuiskeukens heeft sinds 1 januari de staffelkortingen nadelig aangepast. Eerder kreeg je standaard 25% en vanaf € 7.500,- 30% korting op de adviesprijs, nu is dat:

22% korting bij een oorspronkelijk bedrag tot €10.000
27% korting bij een oorspronkelijk bedrag tot €15.000
32% korting bij een oorspronkelijk bedrag vanaf €15.001

Daarmee wordt het verschil in prijs tussen Thuiskeukens en de Keukenkastenfabriek wel echt kleiner, ook als je bedenkt dat de laatste standaard glaspanelen in de keukenlades levert (al heeft Thuiskeukens kastverlichting standaard, het is maar net wat je belangrijker vindt).

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21:06
Nordlys schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:07:
Thuiskeukens heeft sinds 1 januari de staffelkortingen nadelig aangepast. Eerder kreeg je standaard 25% en vanaf € 7.500,- 30% korting op de adviesprijs, nu is dat:

22% korting bij een oorspronkelijk bedrag tot €10.000
27% korting bij een oorspronkelijk bedrag tot €15.000
32% korting bij een oorspronkelijk bedrag vanaf €15.001

Daarmee wordt het verschil in prijs tussen Thuiskeukens en de Keukenkastenfabriek wel echt kleiner, ook als je bedenkt dat de laatste standaard glaspanelen in de keukenlades levert (al heeft Thuiskeukens kastverlichting standaard, het is maar net wat je belangrijker vindt).
Goed om te weten. Ik zat nog te twijfelen om vandaag langs Thuiskeukens te gaan maar ben maar, zonder afspraak, naar KKF gegaan en ze hebben niet veel keukens maar wat ze hebben is wel mooi. Helemaal de keuken bij de ingang (de combo van werkblad, RVS en notenhout). Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van de keukens (Ballerina denk ik) en heb een kort maar prettig gesprek gehad met de eigenaar. Heb gelijk een afspraak gemaakt en ben daarna nog even bij hun partners van Keukenbladenfabriek geweest die daar niet ver vanaf zitten en hadden best mooie bladen al kan ik die overal wel vandaan halen. De keuken in kwestie is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ri_3KOgLZaxMRvYJb2vl1U2l7Dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liQKt43hhYLUMhddcAvwcEWF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4Il-iLRaCqEpyd-kNZCZz_3N_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKH2Ysy44SwqLOwO1m2KCMlr.jpg?f=fotoalbum_large

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18
Mark K schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 23:49:
[...]

Goed om te weten. Ik zat nog te twijfelen om vandaag langs Thuiskeukens te gaan maar ben maar, zonder afspraak, naar KKF gegaan en ze hebben niet veel keukens maar wat ze hebben is wel mooi. Helemaal de keuken bij de ingang (de combo van werkblad, RVS en notenhout). Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van de keukens (Ballerina denk ik) en heb een kort maar prettig gesprek gehad met de eigenaar. Heb gelijk een afspraak gemaakt en ben daarna nog even bij hun partners van Keukenbladenfabriek geweest die daar niet ver vanaf zitten en hadden best mooie bladen al kan ik die overal wel vandaan halen. De keuken in kwestie is:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kort maar pittig in de zin van..? :)

Nevermind.

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:27
SquareOne schreef op zondag 18 januari 2026 @ 00:51:
[...]

Kort maar pittig in de zin van..? :)
Dat las ik ook even, maar ik zou het nog eens proberen ;)

It's time to play the music, it's time to light the lights

• Nordlys
  • Niet online
Weet iemand trouwens of je bij de Keukenkastenfabriek ook de korpusdiepte van 61 cm kunt aanvragen voor onderkastjes? Ballerina heeft deze wel maar zie ze niet terug in de configurator. Zal het ze morgen even vragen, maar misschien dat iemand er hier al ervaring mee heeft.

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:13
Mijn vriendin en ik zijn aan het kijken voor een nieuwe keuken. Per begin maart gaat de aannemer beginnen met het renoveren van de begane vloer en daarvoor wil hij de technische tekeningen hebben van de keuken die het moet worden zodat hij daarvoor de leidingen kan gaan leggen vorens het storten van schuimbeton in de vloer. Gezien de verbouwing op zich zelf al een enorme kostenpost is, werken we met een strak budget voor de keuken: maximaal € 15k. Wij denken dat dit te doen moet zijn, maar bij SB Arctic en Centrum-keuken in Utrecht zijn we nog net niet uitgelachen :). Dus ik zit er aan te denken om al het apparatuur zelf aan te schaffen (ik heb een kennis die bij Siemens werkt en wel wat korting kan regelen, maar nog steeds niet al te veel). Het monteren willen we ook zelf doen. Tot nu toe komen we bij Superkeukens goed weg, maar zijn er nog meer leuke suggesties waar wij alleen de kasten en het aanrechtblad kunnen halen zonder gedoe over het niet aanschaffen van de apparatuur en het monteren? Los van de Ikea. Zijn bereidt om ver te rijden, wonen in midden-Nederland. De Quooker en koelkast hebben we al (amerikaanse koelkast van Siemens).

Daarnaast zijn mijn vriendin en ik het niet eens over het afzuigsysteem. Mijn vriendin wil heel graag een inductieplaat met afzuigsysteem, waarbij de afzuigbuizen door de vloer naar buiten gaan (ik wil namelijk echt niet reincirculatie), maar ik wil het liefst wel een afzuigkap boven de inductieplaat, maar die vindt zij heel lelijk en zij wil geen verlaagd plafond boven het keuken eiland waardoor het lastiger wordt om deze in het plafond te verwerken (hoogte is 256cm vanaf de vloer). Ik heb toch een beter gevoel van een afzuigsysteem boven de inductieplaat i.p.v. onder, vooral toen de verkoper bij superkeukens zij dat we wel meer het 'nieuwe koken' moeten toepassen en dus de deksel van de pan erop laten. Hierdoor ben ik opzoek naar een mooi afzuigsysteem.

Wij hebben gezien dat Wave op zich wel leuke afzuigkappen hebben die stijlvol zijn, maar zijn er nog meer interessante merken hiervoor?

Voor de geinterreseerde (en misschien tips?); onze huidige keuken indeling is nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CitT7D4bjQ19ZJtXi6woiKK3_Yg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upOcnJrorbO8xjAewTx1UsI1.jpg?f=fotoalbum_large

Badkamer gaat eruit en wordt met de keuken meegetrokken. Bijkeuken wordt een gang + toiletruimte. Draagmuur tussen keuken en woonkamer gaat er ook uit. Het huidige raam boven het huidige aanrechtblad wordt tot de grond verlengd waardoor we geen aanrechtblad tegen die muur kunnen plaatsen.

Hoe het wordt zonder keuken geplaatst (mijn tekening):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ziqfaX42eBbOLO5WTm2JGWK5Ps=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Rx7mAWP0KomlVaz3zFM7puX0.png?f=user_large

Het wordt ongeveer (eerste schetsen van SK):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpwFEuZjwp936n1JUR5iZLtDz3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Su7gwXd1w4A7lpB8tALLoHTc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKXVcKBisq3jLX0P87TxPKcX5Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4SuVeCfkmcHozw1DjqQpcqP.jpg?f=fotoalbum_large

(dat raampje is eigenlijk een schuifpui).

[ Voor 5% gewijzigd door Thrawni op 18-01-2026 15:28 ]

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:23
Thrawni schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:16: Tot nu toe komen we bij Superkeukens goed weg, maar zijn er nog meer leuke suggesties waar wij alleen de kasten en het aanrechtblad kunnen halen zonder gedoe over het niet aanschaffen van de apparatuur en het monteren? Los van de Ikea. Zijn bereidt om ver te rijden, wonen in midden-Nederland. De Quooker en koelkast hebben we al (amerikaanse koelkast van Siemens).
Andere tweakers (o.a. @macfocus ) hadden goede en betaalbare ervaringen met Satink in Zwolle. Misschien een idee om daar te gaan kijken?

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@Thrawni Je kan ook eens bij Bruynzeel kijken, die hebben ook een budgetlijn.
Mbt de afzuigkap, is in een bovenkastje geen optie? jullie hebben niet heel veel kastruimte ingetekend zo te zien?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ToolkiT schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:31:
weet niet of dit het juiste topic is maar kon niet een betere vinden...

Mijn inductie plaat is kapot (zware deksel op laten vallen, dus barsten.. oeps).
Ben nu dus op zoek naar vervanging..
Hebben mensen tips voor een 80cm breede plaat, idealiter met 5 pitten, maar 4 is geen show stopper..
Zoek beetje goede prijs/prestatie verhouding (want ongeplanned)
Belangrijkste is de afmeting van het gat waar de nieuwe kookplaat in moet passen (en enventueel de electrische aansluiting, en de diepte).
Zo heb ik eens een keramische plaat vervangen door Siemens inductie. Dus op basis van je huidige even goed opzoeken wat de inbout maar is, of beter nog die plaat eruit en zelf meten.
Voor mij is Siemens meestal de sweetspot tussen prijs en kwaliteit en uiterlijk, maar dat verschilt per persoon natuurlijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
@Thrawni is de ruimte voor een eiland/bar niet wat krap?
Keuken is 60cm eiland ca. 120cm, totale breedte 367cm dan hou je 187cm over voor ruimte tussen keuken en eiland en eiland glas....dat is nog geen 90cm per doorgang.

• Piemol
@Thrawni echt out of the box, hou marktplaats in de gaten. Als je mazzel hebt vind je een passend blad met gootsteen op de juiste plek. En anders zorg je op die manier voor gratis kastjes. Daarna via bijv. Ikea zorgen voor de juiste fronten/uitstraling. Of verven.
Zo heb ik een keer een aanbouw gevuld met 6 meter keuken voor maar €300. Wel zonder apparatuur maar met wasbak en boiler.
Kijk dit lijkt er al aardig op (in mijn beleving) https://www.marktplaats.n...elegance-keuken-kleur-wit

[ Voor 18% gewijzigd door Piemol op 18-01-2026 17:58 ]

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:07
@Thrawni het is wel klein. Weinig werkruimte en weinig kasten, maar wel een joekel van een koelkast. Met je beperken kwa apparatuur kan veel geld schelen. En dan kan het voor 15k.

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38

Wuursj

want worst is al bezet

Thrawni schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:16:
[..]
en zij wil geen verlaagd plafond boven het keuken eiland waardoor het lastiger wordt om deze in het plafond te verwerken (hoogte is 256cm vanaf de vloer). Ik heb toch een beter gevoel van een afzuigsysteem boven de inductieplaat i.p.v. onder, vooral toen de verkoper bij superkeukens zij dat we wel meer het 'nieuwe koken' moeten toepassen en dus de deksel van de pan erop laten. Hierdoor ben ik opzoek naar een mooi afzuigsysteem.
Ik ben zelf uitgekomen bij een Novy plafond unit. Een 6840 in ons geval. Die 'mag' de volgens de de specs 160cm boven de kookplaat nog monteren. Met een normale werkbladhoogte en jouw plafond hoogte, zou het dus net nog in het plafond mogen zonder koof. Als dat inclusief leidingen past.
Met de motor op afstand is dat ding nog erg stil ook. De mijne komt overigens van marktplaats. Best wel eens wat aanbod daar wegens de kookplaat-afzuiging-hype.

Verder shop ik bij keukenkastenfabriek. Zij verkopen niet eens apparatuur ;) (maar ook je blad zal je dan elders moeten halen).

[ Voor 12% gewijzigd door Wuursj op 18-01-2026 21:40 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:11

Thomg

Aww yiss

Ikea, zoals je zelf noemt. Maar ik heb nog bij geen enkele boer het gevoel gehad dat ik apparatuur erbij moest afnemen. Installatie is vaak ook nog een addendum of staat er gekrabbeld hoeveel het van de offerte is. Denk dat je pech hebt gehad met je eerste aanvaring.

• Thrawni
Toke_gt schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:57:
[...]

Andere tweakers (o.a. @macfocus ) hadden goede en betaalbare ervaringen met Satink in Zwolle. Misschien een idee om daar te gaan kijken?
Goede, heb een verzoek voor een afspraak ingediend. Thanks!
Frieda schreef op zondag 18 januari 2026 @ 17:14:
@Thrawni Je kan ook eens bij Bruynzeel kijken, die hebben ook een budgetlijn.
Mbt de afzuigkap, is in een bovenkastje geen optie? jullie hebben niet heel veel kastruimte ingetekend zo te zien?
Ja de kastruimte is nog wel een dingentje, want de kast rechts van de koelkast vinden we iets teveel naar de schuifpui toe gaan. Willen het daar leger houden, dus zullen idd meer bovenkasten gaan intekenen. De afzuigkap kan daar niet in, want we willen koken op het kookeiland :).
TvanW schreef op zondag 18 januari 2026 @ 17:30:
@Thrawni is de ruimte voor een eiland/bar niet wat krap?
Keuken is 60cm eiland ca. 120cm, totale breedte 367cm dan hou je 187cm over voor ruimte tussen keuken en eiland en eiland glas....dat is nog geen 90cm per doorgang.
Wij dachten eraan om de breedte van het kookeiland maximaal 115cm te laten zijn. Bij een aanrechtblad van 60cm heb je tussen het aanrecht en het eiland 100cm ruimte. Tussen het glas en het eiland dan nog 92cm. Dat leek ons afdoende. Lengte van het kookeiland kan maximaal 230cm zijn, maar beter minder. Wij snappen dat dit niet het efficientst is, maar een eiland leek ons wel echt het leukst voor de ruimte.
pauldaytona schreef op zondag 18 januari 2026 @ 18:38:
@Thrawni het is wel klein. Weinig werkruimte en weinig kasten, maar wel een joekel van een koelkast. Met je beperken kwa apparatuur kan veel geld schelen. En dan kan het voor 15k.
Zaten er ook aan te denken om anders de wand vol te plempen met kasten en het dan bij het kookeiland te houden, maar dat betekent dat de spoelbak daarheen moet en dat is misschien wat te weinig aanrecht (115cm bij 200cm).
Piemol schreef op zondag 18 januari 2026 @ 17:56:
@Thrawni echt out of the box, hou marktplaats in de gaten. Als je mazzel hebt vind je een passend blad met gootsteen op de juiste plek. En anders zorg je op die manier voor gratis kastjes. Daarna via bijv. Ikea zorgen voor de juiste fronten/uitstraling. Of verven.
Zo heb ik een keer een aanbouw gevuld met 6 meter keuken voor maar €300. Wel zonder apparatuur maar met wasbak en boiler.
Kijk dit lijkt er al aardig op (in mijn beleving) https://www.marktplaats.n...elegance-keuken-kleur-wit
Goede tip! Ga er op letten.
Wuursj schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:08:
[...]

Ik ben zelf uitgekomen bij een Novy plafond unit. Een 6840 in ons geval. Die 'mag' de volgens de de specs 160cm boven de kookplaat nog monteren. Met een normale werkbladhoogte en jouw plafond hoogte, zou het dus net nog in het plafond mogen zonder koof. Als dat inclusief leidingen past.
Met de motor op afstand is dat ding nog erg stil ook. De mijne komt overigens van marktplaats. Best wel eens wat aanbod daar wegens de kookplaat-afzuiging-hype.

Verder shop ik bij keukenkastenfabriek. Zij verkopen niet eens apparatuur ;) (maar ook je blad zal je dan elders moeten halen).
Thanks. Het kan zijn dat de hoogte iets wijzigt gezien hier onde de vloer wat tegels liggen die eruit moeten, waardoor het misschien eerder 260cm is. Wat is doorgaans een normale werkbladhoogte? 1 meter?

Zal ook op keukenkastenfabriek kijken.
Thomg schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:32:
[...]

Ikea, zoals je zelf noemt. Maar ik heb nog bij geen enkele boer het gevoel gehad dat ik apparatuur erbij moest afnemen. Installatie is vaak ook nog een addendum of staat er gekrabbeld hoeveel het van de offerte is. Denk dat je pech hebt gehad met je eerste aanvaring.
Ik hoop het. SB Arctic staat er echter wel om bekend om hun goede montage, dus het was wellicht ook wat naief van ons.

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38

Wuursj

want worst is al bezet

Thrawni schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:00:
[...]
Thanks. Het kan zijn dat de hoogte iets wijzigt gezien hier onde de vloer wat tegels liggen die eruit moeten, waardoor het misschien eerder 260cm is. Wat is doorgaans een normale werkbladhoogte? 1 meter?
Ligt aan je lengte. Wij zijn niet zo groot en komen op 94,5cm uit. Wij hebben een plafondhoogte van 302cm dus ontkomen alsnog niet aan een koof maar met 260cm had ik een paar centimeter buiten de specs wel aangedurfd.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:11

Thomg

Aww yiss

Werkbladhoogte is doorsnee rond de 92cm, 90-95cm is een prima uitgangspunt. 100cm is wel wat hoger dan normaal.

Eerlijk gezegd vind ik de amerikaanse koelkast een vrij slecht idee met de hoeveelheid ruimte die je hebt. Nu heb je vrijwel geen aanrecht bij je gootsteen waar je dat wel echt wilt hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door Thomg op 18-01-2026 22:06 ]

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-01 23:29
Nordlys schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:02:
Weet iemand trouwens of je bij de Keukenkastenfabriek ook de korpusdiepte van 61 cm kunt aanvragen voor onderkastjes? Ballerina heeft deze wel maar zie ze niet terug in de configurator. Zal het ze morgen even vragen, maar misschien dat iemand er hier al ervaring mee heeft.
Ik dacht dat dit kon, inderdaad even navragen.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:07
In ons vorige huis heb ik de keuken zelf geplaatst en wat onderkastjes met blad neergezet en met wat verschillende hoogtes m'n vrouw laten kiezen, daar was het 96.5 met mijn vrouw van 1m70. Altijd prima geweest. Nu wonen we met een aanrecht van 93 hoog, voor m'n vrouw gaat het maar voor mijn 1m90 is het echt te laag. Ook zijn de tegenwoordige luxe spoelbakken dieper dan vroeger waardoor het nog lager voelt.

• Nordlys
  • Niet online
Viel mij nog op dat de combinatie 61 cm korpusdiepte en 84,5 cm korpushoogte niet lijkt te bestaan bij Thuiskeukens. Misschien dat dit niet stabiel genoeg is voor de laden en korven? Ben benieuwd of dit ook zo is bij de Keukenkastenfabriek, de vraag heb ik uitstaan.

Kwam er ook achter dat je bij een korpushoogte van 84,5 cm naast een hoge kast rekening moet houden dat de greeplijsten dan anders uitkomen (de hoge kast heeft dan niet de 84,5 cm korpushoogte voor het deel onder de oven). Thuiskeukens heeft hier maatwerk voor kennelijk, weet nog niet hoe dit zit bij de Keukenkastenfabriek.

[ Voor 38% gewijzigd door Nordlys op 19-01-2026 07:29 ]

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:59
Nordlys schreef op maandag 19 januari 2026 @ 07:24:
Viel mij nog op dat de combinatie 61 cm korpusdiepte en 84,5 cm korpushoogte niet lijkt te bestaan bij Thuiskeukens. Misschien dat dit niet stabiel genoeg is voor de laden en korven? Ben benieuwd of dit ook zo is bij de Keukenkastenfabriek, de vraag heb ik uitstaan.
Het kan zeker. Onze nieuwe Ballerina keuken die op dit moment wordt geïnstalleerd heeft alle kasten 61 cm diep en 84,5 hoog.

• Nordlys
  • Niet online
Ah top, goed om te weten! Hebben jullie ook een onderkast naast een hoge kast staan met een oven? Zie mijn edit voor de zichtlijnen/greeplijsten, ben benieuwd hoe Ballerina dit oplost.

Op een Duits forum lees ik dat Ballerina bij een 61 cm diepte gek genoeg geen diepere laden meelevert (wil dit in de toekomst wel doen), Systemat levert wel grotere laden mee. Vraag mij bij Ballerina dan wel af wat het voordeel van een 61 cm diepe korpus is als je lades hebt een geen planken. Je zou net zo goed een 56 cm kastje met balken tegen de muur kunnen plaatsen voor een dieper werkblad?

In datzelfde topic lees ik dat Systemat de combi 61 cm diep en 84,5 cm hoog intern wel heeft en met een aparte bestelling gemaakt kan worden. Weet alleen niet of Thuiskeukens dat aanbied.

[ Voor 72% gewijzigd door Nordlys op 19-01-2026 07:47 ]

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:20
Thrawni schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:00:
[...]
Wij dachten eraan om de breedte van het kookeiland maximaal 115cm te laten zijn. Bij een aanrechtblad van 60cm heb je tussen het aanrecht en het eiland 100cm ruimte. Tussen het glas en het eiland dan nog 92cm. Dat leek ons afdoende. Lengte van het kookeiland kan maximaal 230cm zijn, maar beter minder. Wij snappen dat dit niet het efficientst is, maar een eiland leek ons wel echt het leukst voor de ruimte.
Als dat je hoofdingang wordt moet je steeds zo raar om/door die keuken heen.
Is er geen ruimte om juist in het smallere gedeelte een eettafel neer te zetten met een bankje aan een kant en dan dieper in de woonkamer de keuken met eiland?

De Amerikaanse koelkast zou ik wegdoen. Je bespaart dan wel weer wat door hem te hergebruiken, maar hij past niet echt lekker in de keuken naar mijn idee. Verkopen op marktplaats en het geld in een inbouw koelkast steken misschien?

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:41
Nou weet ik dat het hier met name over het ontwerpen en aanschaffen van een keuken gaat maar toch wil ik het volgende hier wel even delen.

2 jaar geleden hebben wij onze keuken gekocht met Bosch appratuur ((stoom)oven en inductieplaat)
Afgelopen weekend zijn wij bij het Bosch Experience center geweest en daar de Bosch workshop gevolgd.
Ondanks dat we graag in de keuken staan en ook veel dingen proberen bleef toch altijd wel het gevoel knagen dat we de appratuur niet tot hun volledige recht benutten.
En dat was ook het geval; Je leert net even wat beter de werking van de bepaalde standen van de ovens en hoe/wanneer je deze toepast.
Ook krijg je tips om lekker efficiënt te koken. Het bekende stressen bij het kerstdiner of het vlees wel ofniet optijd klaar gaat zijn. We kennen het allemaal wel.

Het was wat mij betreft echt een waardevolle en bovenal ook gezellige middag. Zeker de moeite waard om eens te proberen als je ook graag in de keuken staat en meer uit je appratuur wilt halen om zo tot de beste kookresulaten te komen.

PSN: Flix20-NL

• Stielenburg
Nordlys schreef op maandag 19 januari 2026 @ 07:30:
Ah top, goed om te weten! Hebben jullie ook een onderkast naast een hoge kast staan met een oven? Zie mijn edit voor de zichtlijnen/greeplijsten, ben benieuwd hoe Ballerina dit oplost.
Nee, wij hebben een grote vriezer naast de onderkast staan, dus hier niet over hoeven nadenken.
Op een Duits forum lees ik dat Ballerina bij een 61 cm diepte gek genoeg geen diepere laden meelevert (wil dit in de toekomst wel doen), Systemat levert wel grotere laden mee. Vraag mij bij Ballerina dan wel af wat het voordeel van een 61 cm diepe korpus is als je lades hebt een geen planken. Je zou net zo goed een 56 cm kastje met balken tegen de muur kunnen plaatsen voor een dieper werkblad?
Wij hadden gehoord dat het initieel is gedaan om meer installatie/montage ruimte achter de kasten te hebben. Ik had er ook vragen over gesteld en verschillende antwoorden gekregen. Ik heb de lades nog niet opgemeten, maar zal de uitkomst hier posten. Uiteindelijk is het bij ons met een werkbladdiepte van 65 cm wel steviger lijkt mij.

• Stielenburg
In datzelfde topic lees ik dat Systemat de combi 61 cm diep en 84,5 cm hoog intern wel heeft en met een aparte bestelling gemaakt kan worden. Weet alleen niet of Thuiskeukens dat aanbied.
Initieel hadden wij een Hacker Systemat keuken besteld en zijn daarom in najaar 2024 naar de Hacker fabriek in Duitsland gegaan voor de details. Toen was de 61 cm diepte net geintroduceerd als standaard. Dus ik zou verwachten dat thuiskeukens dit gewoon kan leveren.

• Thrawni
MikaX schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:45:
[...]

Als dat je hoofdingang wordt moet je steeds zo raar om/door die keuken heen.
Is er geen ruimte om juist in het smallere gedeelte een eettafel neer te zetten met een bankje aan een kant en dan dieper in de woonkamer de keuken met eiland?

De Amerikaanse koelkast zou ik wegdoen. Je bespaart dan wel weer wat door hem te hergebruiken, maar hij past niet echt lekker in de keuken naar mijn idee. Verkopen op marktplaats en het geld in een inbouw koelkast steken misschien?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met ‘om/door die keuken heen’. Naar mijn idee is die ruimte tussen het aanrecht en het kookeiland juist makkelijk om van de schuifpui rechtstreeks naar de woonkamer te lopen?

Goede tip over de eettafel in het smalle gedeelte, zal daar ff naar kijken. Weet alleen niet of we het zien zitten om de kookeiland nog verder de woonkamer te plaatsen.

Mbt de koelkast; we hebben daar wel over nagedacht, maar zijn er wel echt blij mee. Vooral de ice maker. Ik denk dat we dan onder aan de streep best wat geld kwijt zijn om dan een nieuwe inbouw + icemaker met vriezer aan te schaffen, dus we gaan proberen hem passend te krijgen. Dan is het maar een ‘eye-catcher’ :). Zat er ook aan te denken om die wand anders volledig kasten te maken en geen aanrechtblad, maar dan heb je waarschijnlijk weer te weinig aanrecht als het alleen een kookeiland (met spoelen) is (230x115).

• Nordlys
  • Niet online
Stielenburg schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:53:
[...]

Initieel hadden wij een Hacker Systemat keuken besteld en zijn daarom in najaar 2024 naar de Hacker fabriek in Duitsland gegaan voor de details. Toen was de 61 cm diepte net geintroduceerd als standaard. Dus ik zou verwachten dat thuiskeukens dit gewoon kan leveren.
De 61 cm diepte wordt inderdaad geleverd door Thuiskeukens, die staat ook wel op de site. Ik heb ze even gebeld over de combinatie van 61 cm diepte en 84,5 cm hoogte, die wordt niet geleverd (ook niet door Häcker Systemat, maar dat lijkt het Duitse forumtopic tegen te spreken).

• Rell
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:44
Wij zijn op zoek naar de ideale keuken voor ons huis. Zouden jullie eens mee willen denken over deze opstelling? Wij denken zelf dat 60 cm doorloop tussen de eilanden krap is, dus willen dat wat breder maken. Zijn er andere dingen die jullie opvallen of tips? Totaal out of the box denken mag :)

Ik heb voor de zekerheid ook een schets van de hele BG toegevoegd.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• MikaX
Thrawni schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:34:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met ‘om/door die keuken heen’. Naar mijn idee is die ruimte tussen het aanrecht en het kookeiland juist makkelijk om van de schuifpui rechtstreeks naar de woonkamer te lopen?
Ik bedoel dat als daar je voordeur zit (bovenaan op de plattegrond), je dan door de keuken moet naar de woonkamer. Het is 1 meter breed zei je tussen keukenwand en eiland, dus als er iemand staat kun je er niet langs. Als je de deur open doet en linksaf slaat loop je tegen de keuken aan. Dat bedoel ik dat je er steeds omheen moet. Of rechtdoor tussen koelkast en eiland door of tussen eiland en het raam rechts op de plattegrond. Als je veel spullen hebt is dat niet altijd handig lijkt me.

• MikaX
Rell schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:28:
Wij zijn op zoek naar de ideale keuken voor ons huis. Zouden jullie eens mee willen denken over deze opstelling? Wij denken zelf dat 60 cm doorloop tussen de eilanden krap is, dus willen dat wat breder maken. Zijn er andere dingen die jullie opvallen of tips? Totaal out of the box denken mag :)

***members only***
Waarom wil je 2 eilanden? Omdat het tegenover de deur zit en je er dan tussendoor kunt? Ze staan 'scheef' tov de wandkasten. Ik zou ze goed uitlijnen met de wand.
Heb je overwogen om de wand te gebruiken rechts van waar nu de eettafel staat en dan op de plek van de eettafel een eiland? Dan kun je waar nu de keuken staat je eettafel neerzetten.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18
Rell schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:28:

***members only***
Hele gave ruimte om mee aan de slag te gaan, heb je iets betere maatvoering?
60cm tussen eilanden is inderdaad krap, zeker bij een eiland van deze omvang. Op zich wel gaaf twee eilanden, maar de functie van het 2e eiland ontgaat me een beetje anders opslag?

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:38
Twee topics open… nvm

[ Voor 96% gewijzigd door SL65 op 19-01-2026 17:06 ]

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:31
SL65 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:57:
Sinds gister ging de laadpoort open bij het sluiten van de achterklep. Blijkbaar was de lus uit de kofferruimte losgekomen (hing zichtbaar naar beneden) en was de klap bij het sluiten van de achterklep genoeg om de kabel te activeren. Vreemd, maar lus weer teruggestopt lijkt het te hebben opgelost.
Ennn... wat is de relatie met keukens :?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:38
Verkeerde topic :X

• Rell
MikaX schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:19:
[...]

Waarom wil je 2 eilanden? Omdat het tegenover de deur zit en je er dan tussendoor kunt? Ze staan 'scheef' tov de wandkasten. Ik zou ze goed uitlijnen met de wand.
Heb je overwogen om de wand te gebruiken rechts van waar nu de eettafel staat en dan op de plek van de eettafel een eiland? Dan kun je waar nu de keuken staat je eettafel neerzetten.
We hadden in eerste instantie de keuken in de uitbouw bedacht inderdaad. Ook al naar verschillende keukenboeren geweest maar nooit het 'wauw- gevoel' gekregen. Totdat we afgelopen week bij een interieurbouwer waren die deze opstelling getekend heeft waarbij de keuken in het midden van de woning zit. Dit voelt beter. We hebben zo meer ruimte voor dingen aan de wand/planten bij de eettafel en hebben meer ruimte bij de eettafel. Ook kunnen we op deze manier de zithoek/tv hoek beter afschermen, zodat dit een gezelligere ruimte wordt.

Uitlijnen is inderdaad een goed idee! Dat gaan we zeker meenemen.

• Rell
SquareOne schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:44:
[...]

Hele gave ruimte om mee aan de slag te gaan, heb je iets betere maatvoering?
60cm tussen eilanden is inderdaad krap, zeker bij een eiland van deze omvang. Op zich wel gaaf twee eilanden, maar de functie van het 2e eiland ontgaat me een beetje anders opslag?
De functie van het tweede eiland is inderdaad vooral opslag voor bij de eettafel. Niet echt nodig. Het voelt wel beter dan 1 eiland omdat het anders de doorgang blokkeert of, in het geval van een klein eiland, een groot gat met niks hebt in je woonkamer.
Ik zal je de plattegrond met maatvoering sturen in een privebericht.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:17
Rell schreef op maandag 19 januari 2026 @ 17:18:
[...]

We hadden in eerste instantie de keuken in de uitbouw bedacht inderdaad. Ook al naar verschillende keukenboeren geweest maar nooit het 'wauw- gevoel' gekregen. Totdat we afgelopen week bij een interieurbouwer waren die deze opstelling getekend heeft waarbij de keuken in het midden van de woning zit. Dit voelt beter. We hebben zo meer ruimte voor dingen aan de wand/planten bij de eettafel en hebben meer ruimte bij de eettafel. Ook kunnen we op deze manier de zithoek/tv hoek beter afschermen, zodat dit een gezelligere ruimte wordt.

Uitlijnen is inderdaad een goed idee! Dat gaan we zeker meenemen.
Geen idee wat er nog mogelijk is in deze fase... Maar zou je de garderobe en deur nog kunnen spiegelen? Dan zou je één groter eiland kwijt kunnen

• Stielenburg
Nordlys schreef op maandag 19 januari 2026 @ 07:30:

Net gemeten en de lades zijn inderdaad niet dieper. En wij hebben verder geen lage kasten met planken, dus de 61 diepte was eigenlijk niet echt nodig :F Maar was ook geen meerprijs :)
Pagina: 1 ... 532 533 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1