Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:36
Iemand ervaring met Keukensale Eindhoven. Via een TikTok Livesessie van Woontips hebben ze een actie met 50% korting, gratis montage en A apparatuur. Alleen voor mensen die via whatsapp een afspraak maken. Klinkt gewoon te mooi om waar te zijn maar de meeste reviews die ik kan vinden zijn positief. Een paar zijn heel erg negatief.

Een U keuken zou rond de 10K komen inclusief alles. Wel moet je direct beslissen en krijg je geen offerte mee in verband met de speciale actie.

Keukensale verkoopt nog steeds alleen Nobilia of ondertussen ook goedkopere keukens.

Mij oude keuken is nu 22 jaar oud en gekocht bij Mandemakers. Kwaliteit is goed maar nu gaat de fineer loslaten op een aantal deurtjes dus aan het kijken naar een nieuwe keuken

[ Voor 23% gewijzigd door Garret1410 op 16-09-2025 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:07
Alina schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:51:
Hier nog aan het twijfelen over een Häcker concept 130 of een Häcker Systemat. Willen eventueel de kasten bestellen bij thuiskeukens gezien dit flink scheelt in de kosten in vergelijking met de concept 130. Nu zit ik met een aantal vragen, iemand die mij hiermee kan helpen?

- Ik ben onder andere benieuwd naar de (merkbare)verschillen tussen de 2 lijnen. Kan niet echt een simpele vergelijking vinden online met wat er nu zo anders is behalve de fronten. Het wordt een vrij standaard keuken, maatwerk is niet nodig.
- Zijn er ervaringen met thuiskeukens? Positief of negatief.
- En vooral, hoe gaat zoiets in zijn werk? Je besteld daar enkel de kasten begrijp ik maar hoe gaat het dan verder met het blad en het inmeten daarvan, plaatsen van de spoelbak etc. Dit is iets dat normaal gesproken neem ik aan in 1x geregeld is wanneer je de keuken “all-in” afneemt. Maar moet ik het blad nu pas laten inmeten nadat de keuken is geplaatst of kan dit gelijk besteld worden met de kasten? En de spoelbak, is deze dan al geplaatst vanuit de fabriek die het werkblad levert als wij beide bij de zelfde leverancier zouden kunnen bestellen of moeten we deze dan zelf in het blad plaatsen? Dit kan, maar is ongetwijfeld minder mooi afgewerkt.

Het plaatsen van de kasten en aansluiten van apparatuur zou verder geen probleem moeten zijn.

Mocht iemand mij hier wijzer in kunnen en willen maken alvast bedankt.
Op de website van Häcker is informatie te vinden over de kasten van Concept130 en Systemat, zie "informatiemateriaal" > "kwaliteitskenmerken": https://www.haecker-kuechen.com/nl/downloads

Via dezelfde link onder "brochures" zijn de frontopties van beide series te zien. Bij Systemat is er duidelijk meer keuze.

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
HenkvdMeijden schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:35:
Iemand nog een goede zaak voor losse werkbladen van kunststof ?IKEA en keukendepot kunnen, bouwmarkten zijn echt niet mooi in wat ze hebben wel
Gekeken
Bij Ad Zaagt kun je HPL op multiplex/mdf laten plakken. HPL van DecoLegno kun je evt in een showroom bekijken.

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Nu online
Mitashi schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:23:
Vraag:

Wij gaan voor een opstelling met hoge kastenwand en daarvoor een schiereiland, zie hier:
[Afbeelding]
Als linkshandige keukenprins zou ik helemaal gek worden van die kookplaat

[ Voor 74% gewijzigd door tjubbie op 17-09-2025 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:17
alki schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:36:
@Mitashi koken tegen de muur is echt niet handig, ik zou de kookplaat en spoelbak omwisselen. En zelfs het kookgedeelte aan de buitenkant zetten. Je hebt dan zoveel meer werkruimte, ik heb hiervoor gekozen en nog geen minuut spijt van bij mijn schiereiland.
Hoi @alki, ik ben het misschien wel met je eens maar er zijn in de voorgestelde situatie zijn wel meer dingen om te overwegen. Wil je de kookplaat tegenover het barretje? Misschien wel gezelliger. Of wil je het barretje tegenover de spoelbak? Is dat handig met waterspetters. In ieder geval wel minder gezellig want de kraan zit in de weg. Of kies je ervoor helemaal geen barretje te doen? Kies je inderdaad niet voor een bar dan zou je het inderdaad kunnen omdraaien.

@Mitashi ik heb dus zelf dus niet een vergelijkbare opstelling maar in mijn huidige opstelling dus wel een vergelijkbare kleine kruidenladenkast maar die is wel 45 cm. In mijn beoogde nieuwe opstelling zal ik tot mijn spijt, de kleine lade moeten missen, wel krijg ik er een bredere lade voor terug maar dan wel in een iets onhandigere positie. Maar die bewuste kruidenkast naast mijn fornuis is dus echt mijn lievelingskast zou ik dus altijd adviseren indien dit mogelijk is. Ook zou ik zelf graag een 80 cm spoelladekast willen hebben maar ik mijn situatie past dat niet. Maar met een spoelbak van 50 cm of evt. 55 cm breed, heb je links en rechts nog steeds een beetje afzetruimte. Kijk je dan naar de ruimte, in jouw situatie, tussen tussen kookplaat en spoelbak, kom je ongeveer op 20 +40+60+15 cm aan tussenruimte om te snijden. Als je een kookplaat van 80 cm kiest en die je in een ladekast van 100 cm zet dan zit je nog steeds een ongeveer 20 cm van de muur. Een fornuis in de hoek was vroeger natuurlijk heel gebruikelijk dus in de praktijk wel werkbaar. Omdat ik zelf rechts ben vind ik het zelf prettig die kruidenla, rechts van mij te hebben. Maar in de door mijn voorgestelde situatie zit je vaatwasser dan aan de linkerkant. Dus wat vind je zelf het handigst? Zie verder mijn opmerkingen over het barretje, die is wat mij betreft bepalend voor de indeling van het schiereiland.

Daarnaast als je een Quooker overweegt, heeft het boilervat een plek nodig. Dat kan minder makkelijk in een ladekast, maar daar zijn wel oplossingen voor te bedenken maar die kosten wel laruimte. Je kan ook kiezen voor een gewone spoelkast van 80 cm, wat natuurlijk goedkoper is. (Persoonlijk lijkt mij een vuilnisbak in een la super handig, vooral al je die met een motor uitvoert) Kies je toch voor het spoelgedeelte, tegenover de kasten in het eiland dan kan je evt. de boiler in die kast kwijt zonder dat het al te veel ruimte kost. Bedenk in het algemeen hoe je je keuken gebruikt en omdat je de kastindeling niet vanuit de woonkamer ziet, is de symmetrie aan de achterkant van het schiereiland minder belangrijk.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:17
Mitashi schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:22:
[...]

Heb jij dit / hier een foto van? Dit lijkt mij eigenlijk ook de beste oplossing puur qua indeling, maar we zijn benieuwd naar het lijnenspel. Ik denk zelf dat het wel mee valt ook aangezien het in een gedeelte zit waar je toch niet tegenaan kijkt..
Ik heb dus geen schiereiland. Maar bij de keukenkastenfabriek hebben ze dus grote kookeilanden staan. Bij een opstelling zat de spoelbak dus iets meer naar het midden. Ik gaf aan dat dit mij handig leek omdat je dan aan beide kanten afzetruimte hebt. Verkoper gaf dus aan dat ze dat nu niet meer zouden adviseren. Maar omdat het werkblad zo duur is, gingen ze dat in de showroom niet vervangen. Het was dus toeval dat dit te sprake kwam.

Zie verder mijn eerdere uitgebreide antwoord op je vraag vandaag.

WAF1 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 8% gewijzigd door WAF1 op 17-09-2025 13:28 ]

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ujuj14
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 12:18
Ujuj14 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:27:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een keuken voor mijn nieuwbouwwoning. Ik ben inmiddels bij Kitchen4All en Keukenloods geweest. Beide komen met offertes van rond de €12.000, terwijl ik nog nauwelijks onderhandeld heb.
• Keukenloods: €12.162,46
• Hello Kitchen: €12.635,72 (incl. “korting” ter waarde van een Quooker-actie, maar die Quooker wilde ik niet, dus dat voelt niet echt als korting)

Foto’s en offertes heb ik hieronder toegevoegd:

- Keukenloods:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Hello Kitchen:
[Afbeelding]
Mijn vragen:
– Is ~€12.000 normaal voor een keuken van dit formaat en type?
– Hoe ver kan ik realistisch gezien zakken (ik mik zelf meer richting €6.000)?
– Tips rondom onderhandelen: beter meteen fors lager inzetten, of juist stap voor stap?
– En wanneer is het moment om te kijken naar goedkopere apparaten/aanpassingen in de keuken?

Alle tips zijn welkom! Bedankt alvast voor het meekijken.
Goedemiddag allemaal,

Ik ben nog bezig met het kiezen van keukenapparatuur en heb wat vragen qua kookplaat met afzuiging & prijs-kwaliteit. Hopelijk kunnen jullie me meedenken:

1. Kookplaatbreedte vs gebruik:
Ik kook vaak met twee grote pannen tegelijk (in de lengte). Huidige plaat is 60 cm en dat lukt nauwelijks. Is een plaat van 80 cm dan echt beter, of is breedte/indeling van zones belangrijker dan alleen cm’s?

2. Kookplaat met afzuiging:
Ik vind merken als Bora erg mooi, maar gezien de prijs twijfel ik. Ook lees ik goede dingen over de AEG ComboHob. Welke modellen/merken hebben volgens jullie de beste prijs-kwaliteit verhouding? Kwaliteit, afzuigkracht, geluidsniveau en onderhoud zijn belangrijk voor mij.

3. Andere apparaten:
Ik heb een offerte met Samsung-apparatuur, maar ik sta open voor alternatieven voor koel-vriescombinaties, vaatwassers, oven + magnetron. Siemens spreekt me aan, maar wat andere merken die goed presteren maar betaalbaarder zijn, zijn welkom.

4. Energielabel:
Hoe belangrijk vinden jullie het energielabel voor een koelkast en een vaatwasser in de praktijk?

Alvast bedankt voor al jullie input!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:05
Wat vinden jullie van een afstand van 1,3 meter tussen het schiereiland met kookgedeelte en en het spoel gedeelte. Teveel of prima?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ua1h4RzGdsPd6W9BgUjmEVSe18Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uj60UO521kVG4NKPI3WWqIem.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatarethose
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 19:09
Wollie91 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:35:
Wat vinden jullie van een afstand van 1,3 meter tussen het schiereiland met kookgedeelte en en het spoel gedeelte. Teveel of prima?

[Afbeelding]
1,05 meter is minimaal, 1,30 is prima, 1,60 is optimaal.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
edit.

[ Voor 162% gewijzigd door Farabi op 18-09-2025 16:03 ]

• STBA
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 19:01
Wij zijn enorm aan het twijfelen over onze keuken indeling, heeft er nog iemand tips of idieën?
Tussen de koffizetter en kookplaat zit een inbouwprullenbak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FyjVIuKH9lby47psE1XSi8wG1o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S9Wyy6eKDAoSEZvGLbNkR1qi.png?f=fotoalbum_large

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:26
We zitten midden in onze verbouwing en hebben de keuze voor onze keuken gemaakt. Nu zitten we echter nog met een groot vraagstuk over waar we de stroompunten willen. Nu hebben we zelf al een idee, maar wellicht hebben jullie een betere suggestie.

Onze keukenindeling
We krijgen straks een werkblad dat in een L-vorm loopt (zie plattegrond). De lange stuk van het werkblad loopt voor het raam langs en eindigt rechts voor een klein stukje muur. De linkerzijde van het lange stuk (niet zichtbaar op 2e render) eindigt bij een raam. Ons keramische werkblad loopt omhoog door op de plekken waar het werkblad bij de muur eindigt.

Nu zitten we met het vraagstuk ''waar en hoeveel stroompunten''. Het liefst willen we in elke hoek minstens 2, maar toch snel 3/4 stroompunten hebben. We hebben 3 hoeken die we van stroom willen zien:

Hoek 1. De hoek die alleen omringt is door raampartijen.
Hoek 2. De hoek links van de kookplaat
Hoek 3. De hoek rechts van de kookplaat.

Bij hoek 1 zien we al geen andere optie dan een energiezuil (koperkleur) te plaatsen. Deze past mooi in het kozijn. Een uittrekbare energiepaal zou kunnen, maar omdat mijn vrouw deze hoek gebruikt als bakhoek inclusief apparatuur zal deze altijd uitgeschoven zijn. Hetzelfde geldt voor twist-stopcontact. Idee is leuk, maar bij ons zal de twist altijd open staan. Dit geldt voor alle hoeken.

Bij hoek 2 heb ik de mogelijkheid om een wandcontactdoos te plaatsen, echter ben ik bang dat het nogal snel zal opvallen tov het werkblad. Daar twijfelen we nu tussen de wandcontactdoos of ook een hoekstopcontact (koperkleur). 2 stopcontacten zou daar voldoende zijn.

Bij hoek 3 zelfde verhaal als hoek 2. Daarnaast zou ik daar ook weer 4 stopcontacten willen, vanwege de koffieapparaat en andere apparatuur die we aansluiten (evt Sonos, google home). 4 wandcontactdozen naast elkaar lijkt ons nogal heftig, dus zitten we ook een hoekstopcontact te overwegen.

Hoekstopcontacten hebben daartegen weer hun eigen ''nadeel''. Ook deze zullen nogal opvallen. Naar ons idee hebben we, naast de stopcontacten in de muur, niet veel andere keuze. Ben even benieuwd of mensen hier ervaring in hebben/suggesties hebben? Wellicht denken we gewoon te moeilijk en moeten we er gewoon wat mooie gaten in gooien voor de stopcontacten, maar denk er nu liever 2x over na nu we de keuze hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbtU1-f-hAK3ESGYuhEz5ouCrEk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yHlFyjwaVlXEl7k03TKAMqNr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zr7_buNYcFKRxdgAALR3jLt9ZqQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ng9TnZFiYhihe47YdXbgERYw.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door TalkingCarrot op 18-09-2025 06:21 ]

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:05
Iemand hier ervaring met een inductiekookplaat met daarin een gas wokbrander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ujuj14 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:22:
[...]

Goedemiddag allemaal,

Ik ben nog bezig met het kiezen van keukenapparatuur en heb wat vragen qua kookplaat met afzuiging & prijs-kwaliteit. Hopelijk kunnen jullie me meedenken:

1. Kookplaatbreedte vs gebruik:
Ik kook vaak met twee grote pannen tegelijk (in de lengte). Huidige plaat is 60 cm en dat lukt nauwelijks. Is een plaat van 80 cm dan echt beter, of is breedte/indeling van zones belangrijker dan alleen cm’s?

2. Kookplaat met afzuiging:
Ik vind merken als Bora erg mooi, maar gezien de prijs twijfel ik. Ook lees ik goede dingen over de AEG ComboHob. Welke modellen/merken hebben volgens jullie de beste prijs-kwaliteit verhouding? Kwaliteit, afzuigkracht, geluidsniveau en onderhoud zijn belangrijk voor mij.

3. Andere apparaten:
Ik heb een offerte met Samsung-apparatuur, maar ik sta open voor alternatieven voor koel-vriescombinaties, vaatwassers, oven + magnetron. Siemens spreekt me aan, maar wat andere merken die goed presteren maar betaalbaarder zijn, zijn welkom.

4. Energielabel:
Hoe belangrijk vinden jullie het energielabel voor een koelkast en een vaatwasser in de praktijk?

Alvast bedankt voor al jullie input!
Mbt afmetingen kookplaat, houd er rekening mee dat 80cm met geintegreerde afzuiging je niet meer ruimte geeft voor je pannen. De afzuiging neemt een groot deel in. Je hebt wel iets meer schuif ruimte natuurlijk , maar het zorgt niet voor grotere zones. In tegendeel zelfs bij sommige merken! Check dit dus goed in techn. specs hoe groot je kookzones zijn. Met geïntegreerde afzuiging is het erg lastig om grote kookplaten te vinden, bij Bora kan je naar de pro modellen maar die zijn erg kostbaar, er is ook nog Opera Nivel die iets groters aanbied. Al het andere kom je terug in de klassieke kookplaten zonder afzuiging, daar kan je wel naar 80cm met effectieve grotere kookzones.

Mbt energielabel van je koelkast en vriezer, kijk vooral naar het verschil in gebruik en reken dat uit per jaar. Dan kan je een ander model met een lager label vergelijken of dat het verschil waard is. Het jaar van energielabel uitgifte kan er voor zorgen dat er toch een A label is afgegeven destijds, maar dat vandaag de dag een C label zou zijn bijvoorbeeld, dus staar je er niet blind op. Het zijn wel apparaten die 24/7 aanstaan dus even het verbruik uitrekenen geeft je een beter beeld.

>> Signature?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xtv
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-09 16:02

xtv

Garret1410 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:42:
Iemand ervaring met Keukensale Eindhoven. Via een TikTok Livesessie van Woontips hebben ze een actie met 50% korting, gratis montage en A apparatuur. Alleen voor mensen die via whatsapp een afspraak maken. Klinkt gewoon te mooi om waar te zijn maar de meeste reviews die ik kan vinden zijn positief. Een paar zijn heel erg negatief.

Een U keuken zou rond de 10K komen inclusief alles. Wel moet je direct beslissen en krijg je geen offerte mee in verband met de speciale actie.

Keukensale verkoopt nog steeds alleen Nobilia of ondertussen ook goedkopere keukens.

Mij oude keuken is nu 22 jaar oud en gekocht bij Mandemakers. Kwaliteit is goed maar nu gaat de fineer loslaten op een aantal deurtjes dus aan het kijken naar een nieuwe keuken
Laat ik hier kort en krachtig over zijn, skip die winkel. Ik ben er langsgeweest en het zijn allemaal mooie praatjes, maar niets ervan is waar. Als je blijft kijken, zie je dat die 'actie' iedere week is.

Sowieso iedere winkel waar je direct moet beslissen en geen offertes meekrijgt moet je skippen. Als ze echt een goede prijs aanbieden, zou het ze niet uitmaken als je bij een andere partij vergelijkt.

Bovendien, uit eigen ervaring, ik ben er langsgeweest en toen bij een andere winkel (zelfs andere keukensale) precies dezelfde keuken laten maken en de prijs zat er fors onder, zonder enige rare 50% actie.

Dat is alles wat ik kan zeggen, doe ermee wat je wil ;)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:36
xtv schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:02:
[...]

Laat ik hier kort en krachtig over zijn, skip die winkel. Ik ben er langsgeweest en het zijn allemaal mooie praatjes, maar niets ervan is waar. Als je blijft kijken, zie je dat die 'actie' iedere week is.

Sowieso iedere winkel waar je direct moet beslissen en geen offertes meekrijgt moet je skippen. Als ze echt een goede prijs aanbieden, zou het ze niet uitmaken als je bij een andere partij vergelijkt.

Bovendien, uit eigen ervaring, ik ben er langsgeweest en toen bij een andere winkel (zelfs andere keukensale) precies dezelfde keuken laten maken en de prijs zat er fors onder, zonder enige rare 50% actie.

Dat is alles wat ik kan zeggen, doe ermee wat je wil ;)
Ik had er al geen goed gevoel over dus sla deze over.
Toevallig iemand gesproken die daar wel een keuken heeft gekocht maar ik vond de prijs niet bepaald de helft.
Zij hebben een kleine keuken en die zou dan zogenaamd 21.000 moeten kosten en met de 50% korting dus 10.500,-
Lijkt me niet de helft maar eerder een normale prijs aangezien de keuken niet heel bijzonder is. Dus ze schermen met 50% korting maar dat vind ik misleidend. Misschien als je van bruto advies prijzen uitgaat dat ze juridisch wel gelijk hebben maar dat weet ik niet.

Alleen daarom al heb ik geen zin om ernaar toe te gaan en ook nog eens twee uur rijden.
Pagina: 1 ... 525 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1