Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:43
Onze keuken is afgelopen week geïnstalleerd. We zijn heel tevreden over de keuken, echter is het op 1 punt mis gegaan. De koffie nis is 10cm smaller dan destijds ingemeten. Hij is nu 90cm ipv 100cm.

De verkoper heeft aangegeven dit netjes op te willen lossen. Hiervoor hebben we 3 opties gekregen.
  1. De stol (witte gedeelte naast kastenwand) aan beide zijden 15cm maken i.p.v 10 cm. (Deze komt dan meer in lijn met de hoogte aan de bovenkant, achteraf had de keuken net iets hoger gekund)
  2. Nis opnieuw laten maken op de juiste breedte. Dit houdt wel in dat echt alles opnieuw moet, dus ook binnenlades en het blad.
  3. De keuken ongewijzigd laten en de muur iets aanstucen + opnieuw behangen
De verkoper neemt eventuele kosten voor zijn rekening. Zelf neigen we naar de eerste twee opties. Wat zou jullie voorkeur hebben na het zien van de foto’s?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GGZDAPTlcym5fOayRZyK7eWeHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pIZyj4yYbFJT86a4K54WkyF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZkMRjk00V1Hbuo2c3T09Wi4yks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u772uu2MBbciDNiSwhOnx8yH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3huBVmiewtOTUEfERlysWCkBkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyxoyBeoEcDx8OaEdJUgpYwo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s06VZFhghbTVSTGyOQfW-n_F6ZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGGA8jCzhdCSUwugu4aJ3G0r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6wWlRMR5I--osVM6w9s2eA3SEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHS8waZ6bZ2r6TSc2tDyBAXr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05
Toke_gt schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:46:
[...]

Ik begrijp je indeling niet zo goed, volgens mij kan dat efficiënter. Je hebt nu een lage kastenwand tegen een muur van drie meter hoog. Waarom die hoogte niet benut voor extra bergruimte?
Maar vooral: je hebt spoelen en koken tegen die wand en geen functies aan het eiland, maar wel een bar. Is dat voor ontbijt/lunch of ook voor gezelschap? Want als dat laatste ook de bedoeling is, is het niet handig om daar met je rug naar toe te staan. Ook vind ik de werkruimte zo niet optimaal verdeeld. Met een kookplaat op het eiland creëer je meer praktische werkruimte aan de andere kant, voor bijvoorbeeld een koffieapparaat en hogere koelkast. Een koelkast onder een werkblad biedt erg weinig ruimte, dat zou ik alleen doen als je echt ruimte tekort komt, maar die ruimte heb je juist wel.
Inmiddels heb ik toch wat wijzigingen gedaan. Volwaardige kookplaat in het eiland, aan de muurkant ivm het zitje aan de kop. Verder wasbak gecentreerd in de zijde tegen de muur aan.

Ik denk dat ik er zo ben, of zie ik nog iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWSYjSPACnIjiO1_5EaGOikc3is=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j2XzbTEMKVbj7miCknQu80W1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
G33st schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:57:
Onze keuken is afgelopen week geïnstalleerd. We zijn heel tevreden over de keuken, echter is het op 1 punt mis gegaan. De koffie nis is 10cm smaller dan destijds ingemeten. Hij is nu 90cm ipv 100cm.

De verkoper heeft aangegeven dit netjes op te willen lossen. Hiervoor hebben we 3 opties gekregen.
  1. De stol (witte gedeelte naast kastenwand) aan beide zijden 15cm maken i.p.v 10 cm. (Deze komt dan meer in lijn met de hoogte aan de bovenkant, achteraf had de keuken net iets hoger gekund)
  2. Nis opnieuw laten maken op de juiste breedte. Dit houdt wel in dat echt alles opnieuw moet, dus ook binnenlades en het blad.
De verkoper neemt eventuele kosten voor zijn rekening. Zelf neigen we naar de eerste twee opties. Wat zou jullie voorkeur hebben na het zien van de foto’s?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou zeker voor optie #2 gaan.
Als jullie het in de tekening hadden opgenomen, en o.b.v. de tekening hier ook de rest van de keuken hebben afgestemd, vind ik het het niet meer dan logisch dat dit aangepast wordt.
Gelukkig ook dat de verkoper het probleem zelf wil oplossen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Sjowhan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:04:
[...]

Ik zou zeker voor optie #2 gaan.
Als jullie het in de tekening hadden opgenomen, en o.b.v. de tekening hier ook de rest van de keuken hebben afgestemd, vind ik het het niet meer dan logisch dat dit aangepast wordt.
Gelukkig ook dat de verkoper het probleem zelf wil oplossen.
Ik probeer me eigenlijk vooral te visualiseren wat het mooiste eindresultaat zal gaan geven. Optie 1 zou ook best mooi kunnen zijn.

Jij vindt optie 2 de mooiste optie?

[ Voor 3% gewijzigd door G33st op 17-06-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou toch gaan voor optie 2. Je hebt de ruimte om een nis van 100cm toe te passen, dan zou ik die ruimte ook optimaal benutten. Bovenkast en onderkast moeten dan helaas opnieuw wat vervelend is voor de verkoper.

Het was altijd al het idee om er een ombouw omheen te maken toch?

Fraaie keuken trouwens! _/-\o_

Hoe zit dat paneel links van de nis trouwens in elkaar? Aan de voorzijde dik en achterzijde dun?
Is dat dan een dik en een dun paneel achter elkaar geplaatst of zit dat wel aan elkaar zodat het aan de binnenzijde van de nis één stuk is?

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 17-06-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
SquareOne schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:20:
[...]

Zou toch gaan voor optie 2. Je hebt de ruimte om een nis van 100cm toe te passen, dan zou ik die ruimte ook optimaal benutten. Bovenkast en onderkast moeten dan helaas opnieuw wat vervelend is voor de verkoper.

Het was altijd al het idee om er een ombouw omheen te maken toch?

Fraaie keuken trouwens! _/-\o_

Hoe zit dat paneel links van de nis trouwens in elkaar? Aan de voorzijde dik en achterzijde dun?
Is dat dan een dik en een dun paneel achter elkaar geplaatst of zit dat wel aan elkaar zodat het aan de binnenzijde van de nis één stuk is?
Klopt, maar we hebben die 10cm bredere keuken nodig om de rare verdikking in de muur op te vangen (binnenmuren zijn opgemetseld met stenen van andere breedte).

Jullie meningen met optie 2 sluiten aan bij mijn eerste voorkeur. Maar ik twijfelde zelf lichtelijk, vandaar mijn post hier.

We zijn verder echt super blij met de keuken. En vooral ook heel blij met de input in dit topic destijds. Nu is de uitlijning in de kastenwand hoofdzakelijk verticaal. In de eerste schetsen hadden we bijvoorbeeld grote onderlades in de nis. Het geheel klopt nu gewoon wat meer.

Dat paneel is overigens wel gewoon uit 1 stuk. Daar zie je niks van aan de binnenzijde uit de nis.

[ Voor 3% gewijzigd door G33st op 17-06-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
G33st schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:33:
Wij zijn momenteel bezig met het bouwen van een woning. Hier hoort natuurlijk ook een keuken in. Hoewel we in een eerder stadium al bezig zijn geweest met de keuken, moeten we deze nog wel afronden. De kap komt in circa een week of 3 a 4 al op de woning, dus het vlot mooi.

***members only***

Idealiter kozen we geen zwarte keuken. Echter willen we wel graag een houtlook keuken en kiezen we als vloer voor een eikenkleur keuken. Derhalve toch bij zwart, maar dan houtlook uitgekomen.

Hebben jullie nog suggesties bij bovenstaand ontwerp?
Ik zie namelijk best vaak echt goede suggesties aangedragen worden. Binnenkort hopen we de keuken af te kunnen ronden en te bestellen. Jullie ideeen zijn dus zeer zeker nog welkom.
Hier kwamen we vandaan. Conclusie: ik ben jullie dankbaar voor jullie advies! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theta-1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-09 20:47
Ambianz schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:58:
[...]

Inmiddels heb ik toch wat wijzigingen gedaan. Volwaardige kookplaat in het eiland, aan de muurkant ivm het zitje aan de kop. Verder wasbak gecentreerd in de zijde tegen de muur aan.

Ik denk dat ik er zo ben, of zie ik nog iets over het hoofd?

[Afbeelding]
Ik zou bij schiereiland toch kijken of je niet beter de kookplaat wat meer naar midden of rechts kunt zetten. Je zit nu heel dicht op de wand/raam dus minder flexibel met steelpannen of andere pannen die stuk uitsteken. Ook met koken, sta je nu wat opgepropt voor mijn gevoel. Snap dat je dan niet meer aan de kopse kant kunt zitten maar denk nu dat je met koken echt niet lekker staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Theta-1 op 17-06-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:52

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik zie hier prijzen voorbij vliegen van 20/30k en het begint mij een beetje te duizelen, is dit het gemiddelde bedrag voor een beetje keuken? Ik dacht rond de 10k klaar te zijn :x

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:35
Theta-1 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Ik zou bij schiereiland toch kijken of je niet beter de kookplaat wat meer naar midden of rechts kunt zetten. Je zit nu heel dicht op de wand/raam dus minder flexibel met steelpannen of andere pannen die stuk uitsteken. Ook met koken, sta je nu wat opgepropt voor mijn gevoel. Snap dat je dan niet meer aan de kopse kant kunt zitten maar denk nu dat je met koken echt niet lekker staat.
Precies, altijd links+rechts ruimte naar je kooktoestel houden, tenzij je echt niet anders kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:44

Rzaan

Altijd zoekende

CrankyGamerOG schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:44:
Ik zie hier prijzen voorbij vliegen van 20/30k en het begint mij een beetje te duizelen, is dit het gemiddelde bedrag voor een beetje keuken? Ik dacht rond de 10k klaar te zijn :x
Lang niet op de harde weg geweest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Rzaan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:49:
[...]

Lang niet op de harde weg geweest? :)
? sorry ik snap hem even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Helemaal afhankelijk van wat je zoekt.
Met eenvoudige apparatuur, een kunststof blad, en nobilia kasten kom je wellcht een heel eind als de keuken niet heel groot is. En dat hoeft dat zeker geen 'slechte kwaliteit' te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05
Theta-1 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Ben het er mee eens inderdaad, alleen zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat een beetje passend ga krijgen met lades aan die kant.. Ik zit wel gebonden aan max +- 2 meter gezien de doorloop links, dan gaat 60-80-60 bijv. niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:29
Analamoebe schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:45:
[...]

Precies, altijd links+rechts ruimte naar je kooktoestel houden, tenzij je echt niet anders kunt.
Dat is dan toch wel een nadeel van die downdraft kookplaten met afzuiging in het midden, als ik even op de tekening af ga. Als je die dwars over 2 onderkasten wil monteren moet er veelal zaagwerk aan te pas komen. Of je kunt bovenin geen lades nemen.

In het midden is inderdaad veel mooier, met ruimte aan beide kanten. Wij hebben na veel wikken en wegen een downdraft gekozen die uit het keukenblad omhoog komt. En dan kon omdat we een diep keukenblok hebben, waar hij tussen kasten in past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4P9lyFwU0IAm90hOqcfQS7K09WQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gX56e9QlYpXtYPZnR2K8DKtV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door eelco74 op 17-06-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

CrankyGamerOG schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:50:
[...]

? sorry ik snap hem even niet.
voor € 10.000 koop je al jaren geen keuken meer. Of je moet voor de allergoedkoopste kastjes, blad en apparatuur gaan. En zelfs dan moet het nog een heel basic opstelling zijn.
Ik heb in de bijkeuken zelf een keuken geplaatst van Ikea. De enige apparatuur is een lage diepvries van Siemens van ± € 850. 1 stuks bijzondere inrichting: Uittrekkast. Voor de rest deurtjes en lades. Frontje zo ongeveer de goedkoopste die er zijn.
Heb nog geen blad, geen gootsteen, geen kraan, geen tegels. Zit ik al op € 5.500.
Alles zelf gedaan. Dat zie je ook her en der. Maar ik ben er toch trots op en het is de bijkeuken.

De uitdrukking 'lang niet op de harde weg geweest?' geeft aan dat je de ontwikkelingen van de laatste jaren blijkbaar niet meegekregen hebt.
Toen keukens nog € 10.000 kostten, was jouw salaris ook een stuk lager, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:49
Ben bang dat je dit niet gaat lukken. Tenzij het een kleine keuken is met Pelgrim-achtige apparatuur.

Start anders eerst met de apparatuur die je wilt, dan heb je een beetje idee hoeveel dat kost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:26
@CrankyGamerOG En eventueel een plattegrond posten.
Met een kleiner budget én net de juiste indeling, kan je ook aardig uit de voeten met een showroom keuken. Bijvoorbeeld:

https://www.grando.nl/showroomkeukens
https://www.keukenconcurrent.nl/showroomkeukens-uitverkoop/
https://www.brugman.nl/keukens/showroom-uitverkoop/
https://www.mandemakers.nl/keukencollectie/showroomkeukens/
https://www.tulpkeukens.nl/keukencollectie/showroomkeukens/

Advies bij showroom keuken; meten, meten en nog eens meten.

Als overbrugging naar nieuwbouw (inmiddels 5 jaar geleden) een showroomkeuken gekocht voor ons appartement. Uit mijn hoofd iets van 5.000 betaald voor een L-keuken met hoge kasten. Apparatuur allemaal Siemens. Enig wat wij hebben moeten aanpassen is de lengte van één zijde. Hierdoor één kastje komen te vervallen. Via Grando een gratis wangstuk/uiteinde ontvangen. Ze willen er vanaf, ook op showroommodellen is het zeker mogelijk af te dingen.

Uiteindelijk heeft de verkoopprijs ook een flinke boost gekregen door de nieuwere keuken, ten aanzien van wat er in zat.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 17-06-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-10 16:45

NvU

Iemand hier nog tips voor fijne besteklade indelingen?

Ik heb nu de indelingen van schuller. Ik heb 2x 100cm lade waar ik graag bestek in doe. Maar ik vind die van schuller heel onhandig, mijn messen passen bijvoorbeeld al niet.

Ik heb in 1 kleinere lade ook de houten indeling van schuller, voor die lade fijn maar vond die ook niet praktisch voor de 100cm lade.

Ik ken de bekende sites, ik ben vooral opzoek naar aanraders die mensen hier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Rzaan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:27:
[...]

Toen keukens nog € 10.000 kostten, was jouw salaris ook een stuk lager, denk ik zo.
Mjah ik zie toch overal prijzen bij aanbieders van 9-15k voor een standaard keuken die er een beetje ok uitziet
Zijn dat dat kwalitatief slechte keukens? of hoe moet ik dit dan gaan zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:56

franssie

Save the albatross

NvU schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:55:
Iemand hier nog tips voor fijne besteklade indelingen?

Ik heb nu de indelingen van schuller. Ik heb 2x 100cm lade waar ik graag bestek in doe. Maar ik vind die van schuller heel onhandig, mijn messen passen bijvoorbeeld al niet.

Ik heb in 1 kleinere lade ook de houten indeling van schuller, voor die lade fijn maar vond die ook niet praktisch voor de 100cm lade.

Ik ken de bekende sites, ik ben vooral opzoek naar aanraders die mensen hier gebruiken.
Voor de koksmessen gebruik ik het Ikea messenrek (passen er wel maar 6 in). Verder ook gewoon bestekinzet van de blokker oid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:41
CrankyGamerOG schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:26:
[...]

Mjah ik zie toch overal prijzen bij aanbieders van 9-15k voor een standaard keuken die er een beetje ok uitziet
Nee hoor, die doen het ook gewoon. Mensen houden van premium en exclusief en betalen er graag meer voor.

Ik vind ook dat het anders kan, begin met dingen waar het serieus uit maakt, bijvoorbeeld de afzuigkap, beste uit de test is €600. Kookplaat, €1000. Koel/vries combinatie, onder de 1000. Vaatwasser 800. Oven, dat kan wel hard gaan, mijne was 1100, nu met inflatie 1300.

~5000 voor een top setje apparatuur.

Kasten kan super goedkoop maar nog steeds degelijk bij de IKEA, €2500, of x2 bij Keukenkastenfabriek met kwalitatief zeer goede laadjes, Blum Legrabox Free met glazen zijwanden. Blad 5 meter a 399 voor composiet, €2000, maar kan ook voor de helft afhankelijk van kleur, en €300 voor 2 sparingen. (Veel) goedkoper als je kunststof neem, laminaat op maat is 139/m @ IKEA en sparing maken is boormachine plus decoupeerzaag.

Voor €13k aan spullen heb je een hele goede keuken, maar het lijkt erop dat je bij de winkels met verkopers snel x2 betaal.

Ik heb het er niet voor over, ik heb in de huidige keuken van de vorige bewoners al letterlijk alles zelf vervangen - koelkast, vriezer, oven, vaatwasser, vrijstaand gasfornuis vervangen door blok met 3 lades, matchende composiet blad en frontjes en inductie kookplaat + kookgroep in meterkast. Oh een gat in de gevel, nieuwe rookkanaal en verlaagd plafond, en afzuigkap (zoooooo veel beter dan alle andere die ik ook gezien heb, serieus, stil + 700+ m3/uur debiet). Als je alles al een keer heb gedaan weet je dat installatie niet veel voorstelt, heb er wel €3000 (~25%) voor over voor de moeite maar echt niet meer dan dat, ook op de webshop prijzen die ik heb betaald voor alle losse apparaten zit genoeg marge, nog 100% bovenop is teveel.

Ik vind mijn huidige keuken zonder "merkscharnieren" prima, het gaat mij veel meer om wat er in zit, maar ook de IKEA buffetkast is zat stabiel en softclose doet het gewoon. Blokje op kantoor met IKEA/Whitelabel Whirlpool apparatuur is na tig jaar nog steeds goed, kasten en blad gaan nog wel 20 jaar mee, alleen de vaatwasser heeft het zwaarder en de draadmanden en wieltjes zijn klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door w00key op 17-06-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

w00key schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:00:
[...]

Nee hoor, die doen het ook gewoon. Mensen houden van premium en exclusief en betalen er graag meer voor.
Nou ja, ik snap wat je zegt, maar de levensduur in mijn ogen van een keuken is niet meer dan 10/15 jaar?
Dan is dat ding toch compleet uit de mode? of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 21:29

Acradavos

Poetsfanaat

Wij hebben onze keuken volgende maand 3 jaar. Na 3 jaar zijn de akoestische filters van onze geïntegreerde afzuigkap (uit kookplaat met luchtafvoer) redelijk verzadigd.

Iemand ervaring met het vervangen? Wordt een dure hobby zo, of iemand ervaring met imitatie? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Lwe8KY6-VTXX1Cd6yEqNvfy2A4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YHySGxOeYXSL4qgLAHAmG4RZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Acradavos ik gebruik het huismerk van Afzuigkapfilterexpert.nl

werkt prima. Tijdens Black Friday was er zelfs 50% korting dus wat ingeslagen.

edit: jouw versie https://www.afzuigkapfilt...9vedu0-van-alapure-hfk021

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 17-06-2024 15:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 21:29

Acradavos

Poetsfanaat

franssie schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:06:
@Acradavos ik gebruik het huismerk van Afzuigkapfilterexpert.nl

werkt prima. Tijdens Black Friday was er zelfs 50% korting dus wat ingeslagen.

edit: jouw versie https://www.afzuigkapfilt...9vedu0-van-alapure-hfk021
Ja, daar zat ik ook te kijken maar weet dus niet in hoeverre het huismerk even goed scoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00key
CrankyGamerOG schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Nou ja, ik snap wat je zegt, maar de levensduur in mijn ogen van een keuken is niet meer dan 10/15 jaar?
Dan is dat ding toch compleet uit de mode? of ben ik nou gek?
Ligt er een beetje aan. Mijn huidige keuken is geschat 12 jaar oud, maar hoogglans wit met een zwart blad (ongeveer https://www.stoneland.nl/product/stellar-negro-silestone/) gaat niet echt uit mode. Zelfde als hoogglans grijze kasten met wit blad op kantoor, die kunnen ze nog verkopen, past nog steeds in rijtje van "modern / contemporary design". Mat is wel meer een ding geworden laatste jaren.

Maar als je een trendy kleur had of veel hout / fineer kan het wel mis gaan ja, maar ligt ook heel er aan wat. In de woonkamer staan witte TV/wandkasten + custom walnoten fineer top blad (IKEA PINNARP) en dat blijft mooi.

Dus ja, als je beetje tijdloos design heb kan het zo 20 jaar mee gaan. Maar om $$$$$$$ aan extra stevige kasten uit te geven omdat het iets langer mee gaat, nee, mij niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Acradavos schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:11:
[...]

Ja, daar zat ik ook te kijken maar weet dus niet in hoeverre het huismerk even goed scoort.
Ik heb de koolstof variant (geen afvoer naar buiten) en die werken hier net zo goed als die van Siemens die meegeleverd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

w00key schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:00:
[...]

Ik vind ook dat het anders kan, begin met dingen waar het serieus uit maakt, bijvoorbeeld de afzuigkap, beste uit de test is €600. Kookplaat, €1000. Koel/vries combinatie, onder de 1000. Vaatwasser 800. Oven, dat kan wel hard gaan, mijne was 1100, nu met inflatie 1300.

~5000 voor een top setje apparatuur.

Kasten kan super goedkoop maar nog steeds degelijk bij de IKEA, €2500,
Je hoeft inderdaad geen 20 of 30 K uit te geven. Maar tot een bepaalde hoogte alle waar voor zijn geld.
Ikea is niet echt degelijk. Het werkt en daar houdt het op. Zit echt niet zo stevig in elkaar als andere kastjes die ik gezien heb. Scharnieren zijn ok, maar dat is het ook. Idem voor lades. Lades afstellen gaat maar een klein beetje. Voor je het weet is de schroef dol of is de kruiskop aan gort. De keuze tussen verschillende maten is zeer beperkt.
Kleuren idem. Je zit altijd vast aan die witte binnenkastjes. Hun pootjes zijn belachelijk slecht. Breken af als je er naar kijkt. Plinten zijn een lachtertje.
Ik heb zelf een Ikea keuken voor mijn bijkeuken, maar no way dat ik die als echte keuken zou willen. Of je komt alweer in het iets betere segment van ikea, dus niet de Metod. En dan betaal je ook weer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Rzaan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:23:
[...]

Je hoeft inderdaad geen 20 of 30 K uit te geven. Maar tot een bepaalde hoogte alle waar voor zijn geld.
Ikea is niet echt degelijk. Het werkt en daar houdt het op. Zit echt niet zo stevig in elkaar als andere kastjes die ik gezien heb. Scharnieren zijn ok, maar dat is het ook. Idem voor lades. Lades afstellen gaat maar een klein beetje. Voor je het weet is de schroef dol of is de kruiskop aan gort. De keuze tussen verschillende maten is zeer beperkt.
Kleuren idem. Je zit altijd vast aan die witte binnenkastjes. Hun pootjes zijn belachelijk slecht. Breken af als je er naar kijkt. Plinten zijn een lachtertje.
Ik heb zelf een Ikea keuken voor mijn bijkeuken, maar no way dat ik die als echte keuken zou willen. Of je komt alweer in het iets betere segment van ikea, dus niet de Metod. En dan betaal je ook weer meer.
The tool is only as effective as the skillfulness of the hands that wield it?

Hier ook Metod gebruikt, niet als bijkeuken maar 4 meter aan TV-meubel. Betreft de Metod bovenkasten. Kan mij niet vinden in het niet kunnen stellen en dergelijke. Deurtjes hangen hier kaarsrecht. Blad is ook prima.
Los van dat; ook Ikea kan je in elkaar laten zetten door monteurs. Kanttekening is dat het een derde partij is die wordt ingehuurd, echter heb je daar net zo goed garantie op als dat je een andere keukenzaak het laat monteren.
Mijn ouders hebben ook een gehele Ikea keuken (al bijna 20 jaar :X ). Enige wat aan vervanging toe is, is het keukenblad. Apparatuur is wel al eens vervangen naar Siemens. Keuken zelf staat nog als een huis, geldt ook voor de le mans keukenkast en apothekerskast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:29:
[...]

The tool is only as effective as the skillfulness of the hands that wield it?

Hier ook Metod gebruikt, niet als bijkeuken maar 4 meter aan TV-meubel. Betreft de Metod bovenkasten.
Paar deurtjes naast elkaar gaat nog. Ik heb hier ook 4 deurtjes van bovenkastjes en die hangen prima.
Maar bij de hoge kasten wordt het al een ander verhaal en bij de lades helemaal.
Maar ieder zijn ding. Ik zie een groot verschil met mijn 'gewone' keuken.
Het zit in details. Als je bijvoorbeeld 2 Ikea kastjes op elkaar zet, zit er spleetje tussen. Geeft voor de rest niet, maar het zit in die dingen. Als een kastje wil van 25... bestaat niet. Passtukken moet je zelf maken van iets. De kleinste gewone lades zijn 40 breed. Je zit veel meer te puzzelen hoe je een keuken gaat samenstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

Wuursj

want worst is al bezet

Tja de eeuwige ikea discussie.
Ja er zijn betere keukens maar nee, ik vind de kwaliteit niet slecht. Van onze huidige keuken (oude ikea serie) zijn van de kastjes op veel plekken de folie kapot of er af. Dat ziet er uiteraard niet uit. En op de afzuigkap na, is alles wat electrisch is al een keer kapot gegaan. Maar de basis staat en blijft op zich goed staan. Als de folie niet kapot was gegaan, had de keuken er nog best netjes uit gezien en goed gewerkt na 19 jaar. Alle lades, scharnieren etc. doen het nog perfect. Als de indeling gelijk was gebleven, was alleen frontjes vervangen (of alleen de folie) hier nog best een optie geweest.

Met die ervaring heeft ikea-met-aftermarket frontjes nog best lang stand gehouden in de race. Ik ben keukenkastfabriek showroom gaan bezoeken in dordrecht en toen meteen de Ikea bezocht. Dan zie je opeens wel een toch wel groot verschil in kwaliteitsbeleving en is ikea uiteindelijk afgevallen. Maar die hele keuken is bij ons dan wel 39% duurder dan een ikea-met-ikea-fronjtes en dat moet je er maar voor over hebben. En dan is keukenkastfabriek nog best een goedkope aanbieder van keukens met meer kwaliteit.

Als je het echter vergelijkt met de goedkopere keukens van de aanbieders dan doet die ikea het nog best goed. Zelfs de toch wel duurdere leveranciers zoals KVIK zou ik niet eens zo heel veel hoger inschatten dan een netjes gemonteerde(!) ikea keuken. En dan heb ik het niet eens over de echte budget keukens (met prijzen in ikea range).

Wil je dus echt een stap maken in de kwaliteitsdingen die oa. Rzaan noemt, is dat ook een behoorlijke budget stap. Overigens zit je niet helemaal vast aan de witte binnenkant, Metod heeft ook zwart-met-hout-patroon binnenwerk. Met de slechte pootjes ben ik het wel eens maar ik moet zeggen dat ik nog geen pootjes van andere merken in mijn handen heb gehad. Wat nog het meest stoorde bij ikea is dat zelfs op de persfoto van menig aftermarket-deurtjes leverancier de deurtjes niet perfect strak uitgelijnd zijn. Maar dat zie ik wel vaker bij keukens in het middensegment. Ik ben een beetje verwend door het kwaliteitsniveau dat we op het werk (superjachtbouw) opleveren (maar daar ga ik geen keuken kunnen betalen :P )

om een idee te geven qua prijsverhouding van een half jaar geleden met dezelfde apparatuur en blad:
KVIK black friday € 19.981,52
Ikea met ikea frontjes€ 15.334,00
Ikea met aftermarket frontjes€ 19.190,68
Keukenkastfabriek in custom kleur€ 21.339,00

(dit is wel een forse keuken met 2,4m aanrecht aan de muur, 2,4 schiereiland en 2m brede en bijna 3meter hoge kasten)

En qua design zit ik nu eigenlijk het omgekeerde te doen: ik probeer met Keukenkastfabriek in de buurt te komen van dingen zoals ze bij Baboon maken om zo niet bij een standaard saaie keuken te belanden :P Die spreken me meer aan. Maar dan wel graag met de KKF kwaliteit :Y

[ Voor 18% gewijzigd door Wuursj op 17-06-2024 16:32 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
[...]

Leest grotendeels als PEBKAC. Torque limiter instellen op je schroefboormachine, haal eentje van 2024 met inverter/brushless drive, zoals een DeWalt 12V klop/schroefboormachine, lekker licht en klein. Goed voorboren waar nodig, zet er wat extra 4x40s met Torx kop in. Daarna kan het weer een jaar of 20 mee. Plintjes kan je bestellen als je betere of hogere wilt hebben. Pootjes zijn ook niet high tech.

Andere opties: yep, valt onder hoe premium je het wilt hebben. Ik heb ook een keukentje gehad met gewone deurtjes en alleen bovenin een lade. Niks soft close. Dat is nog steeds prima, de Bosch oven en vaatwasser doet het niet slechter daarin.

Deurtjes zijn goedkoper en dan kost het opeens €250 per element van 60 cm zelfs bij keukenkastenfabriek ipv €600 met triple lades. En daar kan je wel kleurtjes kiezen, maar ja, wil je echt iets anders dan witte kast interieur?...

Hoge kast, vaatwasser front, spoelkast, 2x 60 met lade+deur, 1x 100 dubbel lades = 4 meter aan keuken voor €2400 bij de premium webshop met high end Blum spul of minder dan de helft bij IKEA. Blad van 3.4m x €399. En hou je een hoop geld over voor apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ben je uiteindelijk voor Dunavox gegaan? Indien ja, hoe bevalt het (met name geluid/verbruik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10 13:18
Wij moeten eind volgende maand een installatietekening opleveren. Inmiddels bij meerdere keukenboeren geweest en in de meeste gevallen was het een vrij onplezierige ervaring. Bij de Ikea was de behandeling en transparantie het best. Qua prijs nog niet eens het interessants/goedkoopst. Maar we gaan waarschijnlijk voor een Ikea keuken. Ikea levert echter geen installatietekeningen. Andere mensen die hier mee te maken hebben gehad? En hoe ga je hier dan mee om? Zelf een tekening maken? Of bij een andere keukenboer iets vergelijkbaars opvragen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
Peunage schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:48:
Wij moeten eind volgende maand een installatietekening opleveren. Inmiddels bij meerdere keukenboeren geweest en in de meeste gevallen was het een vrij onplezierige ervaring. Bij de Ikea was de behandeling en transparantie het best. Qua prijs nog niet eens het interessants/goedkoopst. Maar we gaan waarschijnlijk voor een Ikea keuken. Ikea levert echter geen installatietekeningen. Andere mensen die hier mee te maken hebben gehad? En hoe ga je hier dan mee om? Zelf een tekening maken? Of bij een andere keukenboer iets vergelijkbaars opvragen?
Je kan voor 100€ een tekening laten maken via bijvoorbeeld onderstaande link, deze voldoet aan de eisen van de bouwer. Hier heb je uiteraard wel een keukentekening voor nodig (opzet/indeling), of zelf te maken indeling.
https://technischekeukentekening.nl/#voordelen

Ik meen mij 175€ te hebben betaald, goedkoper geworden? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 17-06-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Peunage schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:48:
Waarom zoek je niet een zelfstandige keukenzaak niet zijnde uit een keten? Ik heb daar hele fijne ervaring mee. Die mannen werken nog met passie voor hun eigen toko en niet alleen voor hun targets en bonus. Die halen nog bevrediging uit een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:57
[...]

Dat zijn geen slechte keukens, maar je hebt doorgaans veel minder keuze in afmetingen en specifieke toepassingen. Dus je moet het doen met wat ze bieden, maatwerk is minder goed mogelijk. Nadeel van Ikea is vooral dat je alles zelf moet monteren (laten monteren haalt het voordeel weg). En daardoor zit het vaak minder goed/strak in elkaar als een prefab gemaakt kastje.
Verder: vergeet niet dat je hier op een forum zit met mensen die meer dan gemiddeld waarde hechten aan tech en design. Daar hoort een hogere gemiddelde prijs bij. Maar het kan zeker ook anders. Voor 10K kun je ook een goede keuken plaatsen, maar niet de hightech-keukens of woonkeukens met eiland zoals die hier passeren. Maar als je terugbladert, zie je wel degelijk kleine keukens of keukens voor een kleiner budget. Laat je niet opfokken, maar bedenk goed wat je wilt en ga daarvoor op pad bij leveranciers in het lagere segment (zie openingstopic). Laag is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
MotorBeast schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:58:
[...]

Waarom zoek je niet een zelfstandige keukenzaak niet zijnde uit een keten? Ik heb daar hele fijne ervaring mee. Die mannen werken nog met passie voor hun eigen toko en niet alleen voor hun targets en bonus. Die halen nog bevrediging uit een tevreden klant.
Heb je aanraders? We hebben nog voldoende tijd en Ikea is nog geen definitieve keuze. Maar ik merk qua prijzen dat de zelfstandige keukenzaken niet mee kunnen met de grote partijen. Of dat idee heb ik, misschien klopt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
Source90 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:53:
[...]
Je kan voor 100€ een tekening laten maken via bijvoorbeeld onderstaande link, deze voldoet aan de eisen van de bouwer. Hier heb je uiteraard wel een keukentekening voor nodig (opzet/indeling), of zelf te maken indeling.
https://technischekeukentekening.nl/#voordelen

Ik meen mij 175€ te hebben betaald, goedkoper geworden? :+
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

w00key schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:34:
[...]

Leest grotendeels als PEBKAC. Torque limiter instellen op je schroefboormachine, haal eentje van 2024 met inverter/brushless drive, zoals een DeWalt 12V klop/schroefboormachine, lekker licht en klein. Goed voorboren waar nodig, zet er wat extra 4x40s met Torx kop in. Daarna kan het weer een jaar of 20 mee. Plintjes kan je bestellen als je betere of hogere wilt hebben. Pootjes zijn ook niet high tech.

Andere opties: yep, valt onder hoe premium je het wilt hebben. Ik heb ook een keukentje gehad met gewone deurtjes en alleen bovenin een lade. Niks soft close. Dat is nog steeds prima, de Bosch oven en vaatwasser doet het niet slechter daarin.

Deurtjes zijn goedkoper en dan kost het opeens €250 per element van 60 cm zelfs bij keukenkastenfabriek ipv €600 met triple lades. En daar kan je wel kleurtjes kiezen, maar ja, wil je echt iets anders dan witte kast interieur?...

Hoge kast, vaatwasser front, spoelkast, 2x 60 met lade+deur, 1x 100 dubbel lades = 4 meter aan keuken voor €2400 bij de premium webshop met high end Blum spul of minder dan de helft bij IKEA. Blad van 3.4m x €399. En hou je een hoop geld over voor apparatuur.
Er is niks mis met Ikea Metod keukens.
Ik wilde alleen maar aangeven dat je voor de lagere prijs ook allemaal net iets minders krijgt. Ik heb zelf elders goede pootjes besteld. Plinten zaag ik uit Ikea Metod deur (waar ik ook passtukken uitgezaagd heb)
Andere schroeven heb ik ook veelal gebruikt. Allemaal te doen.

Ik vind persoonlijk een wit kastinterieur niet mooi en wat ik zeker niet mooi vind dat je de witte corpus ziet door de spleten. In onze gewone keuken hebben we zwart/antraciet interieur. Staat net wat mooier in onze ogen. Is bij een interieurbouwer ook niet duurder.

Ik merk op dit forum dat mensen sowieso niet snel naar interieurbouwers gaan. Da's best jammer wat vaak kun je daar meer bang for your buck krijgen. Een kastje van 42 cm is voor een interieurbouwer niet duurder dan een kastje van 40 of 45.
ik heb ook bij vrienden hele leuke keukens gezien die door een beetje 'alternatieve' interieurbouwers gemaakt zijn. Vaak met mooie en bijzondere oplossingen zoals hergebruik van oude eiken vloerdelen en bijzondere grepen van leer of van oude kasten. Het moet je smaak zijn, maar wie wat anders wil, kan zo heel veel waarde voor relatief weinig geld krijgen.

@w00key Je Pebcak opmerking raakt kant noch wal. Klinkt hip op een Tweakers forum maar boomers noch millenials moeten dat soort termen niet bezigen. Klinkt een beetje sneu. Alsof mijn moeder 'gaaf' zegt.

[ Voor 17% gewijzigd door Rzaan op 17-06-2024 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Peunage schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:01:
[...]

Heb je aanraders? We hebben nog voldoende tijd en Ikea is nog geen definitieve keuze. Maar ik merk qua prijzen dat de zelfstandige keukenzaken niet mee kunnen met de grote partijen. Of dat idee heb ik, misschien klopt het niet.
Dat klopt niet wat je zegt. Ik heb een nette scherpe prijs (kwestie van onderhandelen) en ...... geen gezeur met dat type inbouwapparatuur leveren we niet. Ik heb zelf uit kunnen kiezen wat ik erin wilde hebben zonder dat men gebonden zit aan lijnen die men voert. Ligt er aan waar je woont of ik een aanrader voor je heb. Ik woon in Zuid-West Nederland.

Ik vond Ikea een drama om daar te kopen en vind eerlijk gezegd hun fronten echt lelijk, maar dat is smaak. En geen zin om dan weer elders fronten te moeten kopen en inbouwapparatuur en aanrechtblad. Het is al werk genoeg om buiten je keuken een fatsoenlijke partij te vinden voor het randwerk.

@Toke_gt Ik had een klusbedrijf die 1 keer een Ikea keuken had geplaatst. Deed het nooit meer. Hij vond het een drama en ging het zeker niet voor mij doen.

[ Voor 7% gewijzigd door MotorBeast op 17-06-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Je kunt hier ook eens kijken voor budget opties:

https://www.xxxlutz.de/p/...20-cm-in-wei-000002001030

Zoals ik het zie een keuken zonder inbouwapparatuur voor 650 euro :*)

Of hier zelfs een 270cm blok voor 330 euro
https://www.xxxlutz.de/p/...sonoma-eiche-001279003602

[ Voor 12% gewijzigd door JBplap op 17-06-2024 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 181383rz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-10 23:23
Ik zou voor optie 1 gaan (met korting), mits je het OK vindt en afdoende ruimte hebt voor alles wat je in de nis wilt plaatsen.

Zo niet: dan optie 2.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[ Voor 1% gewijzigd door 181383rz op 17-06-2024 22:36 . Reden: Completer gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Laatst online: 19:05

Wuursj

want worst is al bezet

[...]
Ikea is niet echt degelijk. Het werkt en daar houdt het op. Zit echt niet zo stevig in elkaar als andere kastjes die ik gezien heb. Scharnieren zijn ok, maar dat is het ook. Idem voor lades. Lades afstellen gaat maar een klein beetje. Voor je het weet is de schroef dol of is de kruiskop aan gort.
Rzaan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:08:
[...]
Er is niks mis met Ikea Metod keukens.
:?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Wuursj
Het één sluit het ander niet uit. Er is niks mis mee, geeft aan dat het een keuken is die je - als je een kleine portemonnee hebt of gewoon niet veel wil uitgeven - prima kunt kopen. Maar dat je je wel een aantal punten in moet realiseren. Het is allemaal net wat minder.
Ik heb er zelf eentje voor in de bijkeuken, en daar is het een meer dan prima keuken voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-10 15:42
Ikea keukens hebben gewoon scharnieren en ladegeleiders van Blum. Dolle schroefjes heb ik echt nog nooit meegemaakt en ik heb er al best een paar gezet.

Wel had Ikea ook de echte budget-lijn voor lades. Die verkopen ze volgens mij niet meer, maar die zouden inderdaad voor de keuken niet passend zijn.

De kasten zijn gewoon prima, maar ik zou ze wel verlijmen bij het in elkaar zetten. Dat doen andere keukenzaken immers ook en zorgt voor net dat beetje extra stevigheid. Doordat je de boel zelf in elkaar zet zijn de toleranties ook net iets anders, dus een kastje van 600mm breed kan ook 599mm zijn. Je kunt dus niet zomaar een blad van 3000mm bestellen om bovenop 5x600mm kastjes te leggen. Dan moet je de keuken eerst plaatsen en dan het blad inmeten.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
Wij hebben al 20 jaar een Ikea Keuken staan en voor het geld is er niks mis mee. Zo heel langzaam beginnen wat panelen en ook het werkblad slijtage te vertonen aan de hoekjes. Maar alle scharnieren, lades en fronten zijn nog in prima staat. Voor elke beurs is er een keuken te vinden en soms zijn er goede redenen om voor minder mooi, minder opties of mindere afwerking te gaan.

25 jaar geleden kocht ik voor mijn eerste eigen huis (een maisonette) een Ikea Faktum keuken die ik zelf plaatste. Een paar jaar geleden stond dit huisje weer op Funda en tot mijn verbazing zat de keuken er nog in en was zo te zien ook nog in prima staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Source90 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:43:
[...]

Ben je uiteindelijk voor Dunavox gegaan? Indien ja, hoe bevalt het (met name geluid/verbruik)?
Nee, ik heb alles van Miele genomen uiteindelijk.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

[...]

Vergeet niet dat dit de prijs van de kale keuken is, doorgaans komt er nog wel wat bovenop: installatie (voor kleine keuken c.a. 1500), groepenkast uitbreiden / venieuwen en elektrapunten aanpassen (stelpost 800), waterleidingen en afvoeren aan-/verleggen (stelpost 800). Dus bovenop de kale keukenprijs komt al snel 3k (of meer bij een grotere keuken) aan bijkomende kosten. Bij het vergelijken van dede hier vermelde prijzen moet je dus altijd kijken of die kosten zijn meegenomen of niet.

En dan is eventueel stuc- en tegelwerk / schilderwerk van de wanden nog niet meegenomen, evenals de vloer, en denk ook aan verlichting... het loopt al snel aardig in de papieren.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 18-06-2024 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Cap schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:38:
[...]

groepenkast uitbreiden / venieuwen en elektrapunten aanpassen (stelpost 800), waterleidingen en afvoeren aan-/verleggen (stelpost 800). Dus bovenop de kale keukenprijs komt al snel 3k (of meer bij een grotere keuken) aan bijkomende kosten. Bij het vergelijken van dede hier vermelde prijzen moet je dus altijd kijken of die kosten zijn meegenomen of niet.
Dat zit bij mij in de prijs van de nieuwbouw, ik geef zelf aan waar alles moet komen en die betaal ik via de meerprijs van nieuwbouw.

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-06-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:42:
[...]

Dat zit bij mij in de prijs van de nieuwbouw
Da's mooi natuurlijk. Maar let dus op bij de hier genoemde prijzen wat er allemaal bij in zit. Dat kan vertekenen. Als je een eenvoudige compacte keuken wenst en zelf installeert dan kan je bij IKEA voor 10.000 euro slagen. Maar er valt alleen wat van te zeggen als je je wensen deelt (opstelling, apparatuur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
Cap schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Da's mooi natuurlijk. Maar let dus op bij de hier genoemde prijzen wat er allemaal bij in zit. Dat kan vertekenen. Als je een eenvoudige compacte keuken wenst en zelf installeert dan kan je bij IKEA voor 10.000 euro slagen. Maar er valt alleen wat van te zeggen als je je wensen deelt (opstelling, apparatuur).
Nou als je alles zelf installeer kom je wel weg met 5000 hoor. Ik heb voor de grap mijn keuken (4000 x 2170mm, L vorm, vaatwasser/wasbak aan de korte kant) in de planner gegooid en er kwam een totaalprijs met apparatuur uit van 4700.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xK6AJndEkXd20qyKNnmd3GsHp-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5IZWtmivxYSDe8DJKVB1PSm6.png?f=user_large

Upgrade naar 100% A-merk is -2270 +3338, 1068 meerprijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgiQ91NgN2XnTiqx9-FSmKNBzGg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/olWHpPh1tRPMtCx3N0Hkjxmr.png?f=fotoalbum_large

Koelkast met 302+117L koel/vriesruimte, top vaatwasser, okay combimagnetron, top afzuigkap en prima inductieplaat (score 7.6, 8.0 is beste uit de test).

= 5800 totaal.

+ 1400 als je wel een mooier blad wilt hebben, prijsgroep ~250/meter. Uitkiezen op stoneland.

~~~

Dus 4700 met IKEA apparatuur
5800 met hele goede set
6100 met duurder blad en IKEA apparatuur
7200 met duurder blad en Bosch/Siemens

Okay ik cheat wel met die XXL koelvriescombinatie, als je 300 + 100L wilt hebben normaal is dat een grote koel + 4 lades vries en kost het een stuk meer. Maar het is geen must, een normale 60 brede in een hoge kast proppen kost niet veel meer, voor mij is dat alleen te klein. Tussen 7200 en 10000 zit genoeg ruimte voor heel wat upgrades en fancy custom plinten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Blihi schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:48:
Ikea keukens hebben gewoon scharnieren en ladegeleiders van Blum. Dolle schroefjes heb ik echt nog nooit meegemaakt en ik heb er al best een paar gezet.
Volgens mij kun je deze scharnieren en ladegeleiders van Blum niet los kopen. Worden speciaal gemaakt voor Ikea. Ik ben onder de indruk dat ze niet helemaal de Blum kwaliteit hebben.
Dolle schroefjes en kapotte kruiskop kwamen bij mij voor bij het stellen van de lades. Dat mechanisme werkt soms niet goed. Dan blijf je maar een beetje kloten en ineens is het kapot.
Een euvel dat wel meer schroeven van Ikea hebben (de kruiskop kapot) Jammer dat ze geen Torx gebruiken.

Maar zoals @eelco74 ook al zegt: Voor het geld is er niks mis mee. En ik zou zo weer een Ikea keuken in mijn bijkeuken of keukenblokje op zolder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-10 15:42
Als je de koppen doldraait, gebruik je verkeerde bitjes..... Niet elke kruiskop is hetzelfde. Er is PH, PZ en dan in de maten 1, 2 en 3 die allemaal gebruikt worden, dus daar moet je wel even goed op letten.

Mijn huidige Systemat keuken heeft overigens ook geen enkele Torx schroef hoor, gewoon PH of PZ.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00key
Blihi schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:16:
Als je de koppen doldraait, gebruik je verkeerde bitjes..... Niet elke kruiskop is hetzelfde. Er is PH, PZ en dan in de maten 1, 2 en 3 die allemaal gebruikt worden, dus daar moet je wel even goed op letten.

Mijn huidige Systemat keuken heeft overigens ook geen enkele Torx schroef hoor, gewoon PH of PZ.
En zelfs met de juiste kop is een scherp bitje belangrijk. Ze gaan niet forever mee, zeker die gratis meegeleverde in de assortibox. Een nieuw setje Wera kost niet veel en is erg aan te raden als je het vaker gebruik, ze zijn tenminste niet gemaakt van Chinesium. Je hebt ze zelfs met diamand-korrel coating voor extra grip, handig voor half kapotte schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:49
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het verkopen van een keuken?

We hebben ondertussen een nieuwe keuken gekocht, maar krijg er maar moeilijk grip op wat nou iets ‘waard’ zou zijn qua verkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcroel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 10:45
BlowFish schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:05:
Het hoofdstuk keuken is dan voor ons nu echt afgesloten. Hierbij mijn close-out post :)

Nogmaals bedankt voor de vele nuttige tips en inspirerende foto’s. Vooral dat laatste vind ik altijd leuk om te zien dus daarom ook hieronder een uitgebreide fotocollage!

Werkblad (keuken bladen fabriek) :
  • Quartzite “taj mahal’
Ik kwam deze oude post tegen aangezien wij ook een kwartsiet Taj Mahal blad willen. Ik zie dat jij de spoelbak van hetzelfde materiaal hebt. Heb je daar ooit problemen mee gehad icm de Quooker? Mij werd verteld dat het wel kan maar dat er geen lekgarantie gegeven kan worden tenzij er een metalen bak omheen geplaatst wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Crasheeee schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:15:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het verkopen van een keuken?

We hebben ondertussen een nieuwe keuken gekocht, maar krijg er maar moeilijk grip op wat nou iets ‘waard’ zou zijn qua verkoop :)
Hangt natuurlijk totaal af van de keuken + wat de gek ervoor geeft.

Oplossing: met nette foto's en omschrijving op Marktplaats plaatsen en laten bieden, liefst voorzien van datum waarop de keuken beschikbaar is, en rustig even een weekje de reacties afwachten. Dan weet je de waarde wel zo'n beetje. ;)

Even rondneuzen op marktplaats bij de aangeboden keukens met de vraagprijzen + biedingen geeft ook al een aardige indruk.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 18-06-2024 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-10 15:53
fcroel schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:20:
[...]

Ik kwam deze oude post tegen aangezien wij ook een kwartsiet Taj Mahal blad willen. Ik zie dat jij de spoelbak van hetzelfde materiaal hebt. Heb je daar ooit problemen mee gehad icm de Quooker? Mij werd verteld dat het wel kan maar dat er geen lekgarantie gegeven kan worden tenzij er een metalen bak omheen geplaatst wordt.
Wij hebben ook een spoelbak van Taj Mahal en ons werd ook gezegd dat het niet kan icm een Quooker. Dat zou slecht zijn voor de lijm. Nu hebben wij alleen de zijkanten van Taj Mahal en de onderkant is inderdaad van metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcroel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 10:45
Jeroenon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:11:
[...]

Wij hebben ook een spoelbak van Taj Mahal en ons werd ook gezegd dat het niet kan icm een Quooker. Dat zou slecht zijn voor de lijm. Nu hebben wij alleen de zijkanten van Taj Mahal en de onderkant is inderdaad van metaal.
Dat klinkt wel als de meest logische optie inderdaad. Hoe bevalt het blad verder? Je ziet kwartsiet hier niet vaak voorbijkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 11:55
fcroel schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:20:
[...]

Zorgen dat je geen heet water direct in de bak laat stromen dan is er niks aan de hand... Maar dat moet geen probleem zijn aangezien het hete water in een theeglas of pasta pan gaat :+

Maar na 1.5 jaar hebben we het huis verkocht dus ik weet niet of de bak nog steeds heel is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
We hebben een vaatwasser op een aparte groep en willen een inbouw wijnklimaatkast ernaast zetten en aansluiten op dezelfde Wcd, dus op dezelfde groep.
Kan wel, mag niet, mag wel, kan niet; dit is wat ik verschillend lees/hoor.
Wie heeft het scenario in de praktijk uitgevoerd en ondervindt problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:18

ThePsycho

Biertje?

Matadores schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:51:
We hebben een vaatwasser op een aparte groep en willen een inbouw wijnklimaatkast ernaast zetten en aansluiten op dezelfde Wcd, dus op dezelfde groep.
Even onze vaatwasser met 10A aansluitwaarde gepakt ter vergelijking met een liebherr klimaatkast. Dan kom je op 11,5A als ze ooit allebei tegelijk volledige piekbelasting hebben. (~2,7 kW)

Enige waar ik persoonlijk op zou letten is dat je dan bijvoorbeeld wel een dubbele WCD hebt en niet de vaatwasser in een stekkerdoos prikt. (of het mag weet ik niet, ik zou het zelf in ieder geval niet snel doen)

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Matadores schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:51:
Kan wel, mag wel.
De oude NEN1010 vereiste dat ieder apparaat boven 2000W aansluitvermogen (niet verbruik) op een eigen WCD/groep moest (geldt dan voor de meeste vaatwassers), dat is inmiddels niet meer zo.
Los daarvan gaan die twee apparaten samen nooit 3680W verbruiken, dus kan prima op 1 groep.
Vaatwassers hebben vaak een aansluitwaarde van 2000-2500W, een wijnklimaatkast nog geen 500W (vaker 100-200W, afhankelijk van het model).

[ Voor 89% gewijzigd door mitsumark op 19-06-2024 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMF
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-10 21:55

HMF

hope clouds observation

Hi!

Allereerst: top dit forum! Het is heel fijn om eindelijk wat meer duidelijkheid te krijgen in de jungle aan keukenzaken en keukens. Wij zijn ons nu voor het eerst aan het oriënteren op een keuken omdat we een nieuwbouwwoning hebben gekocht. Daarvoor zijn we inmiddels bij de projectleverancier geweest. Daarnaast hebben we nog 2 andere keukenzaken bezocht. We zijn nl. niet verplicht om uit het project af te nemen, de keuken is niet inbegrepen in de aankoop van de woning.

Nu had ik een vraag over de kwaliteit van de keukenkasten omdat ik dit niet zo goed terug kan vinden in het forum. Alle drie de offertes van de diverse keukenzaken liggen verassend dicht bij elkaar. Hebben wij nou goed onderhandeld (kan het mij niet voorstellen) of ligt het ergens anders aan? Ik had nl. verwacht dat er nog wel grote prijsverschillen zouden zijn.. En ook was er voor onderhandeling weinig tot geen ruimte, om de prijs te veranderen moest je overgaan op het kiezen van ander materiaal qua frontjes of werkblad.

Ik wil de tekeningen en de offertes wel delen als iemand dat wil. Hieronder in ieder geval alvast wat gegevens van de keuken:
  • Het is een L-vorm keuken met een separaat eiland, de L vorm bestaat uit 3,1m aan 3 hoge kasten en een koffienis, de andere zijde is 3,4m en bestaat uit lage kasten met o.a. een spoelgedeelte en een vaatwasser. Het eiland is 2,7m (30cm is een zitgedeelte dus het deel met onderkast is 2,4m) bij 1m.
  • Bij alle drie de keukenzaken hebben wij nagenoeg dezelfde maten en indeling aangehouden. Alleen de frontjes zijn denk ik wat anders omdat het andere keukenleveranciers zijn maar de uitstraling (dus de kleurkeuze) is wel hetzelfde. Dat is van belang denk ik omdat we voor het eiland hebben gekozen voor de houten frontjes (eiken fineer, is een lichte houtkleur met groeven)
  • Onze grootste wens is overigens dat de keuken vnl. lades heeft, dat vinden we overzichtelijk voor het bijhouden van keukengerei en voorraad etc. Wellicht is dat ook een verklaring dat de keukens vrij hoog geoffreerd worden?
  • Het blad is kwartsiet en bij de lage kasten zit over de gehele lengte ook een spatwand. Graniet was ook een optie geweest maar daarin vonden we de kleuren niet mooi. Beiden omdat we het liefst een hufterproofblad willen, kleine kinderen en bang voor ongelukjes
  • Apparatuur is allemaal van Siemens met een Bora kookplaat, we koken veel en willen graag een krachtige afzuiging met ook een optie voor het instellen van de grootte van de kookpitten.
Mijn vraag:
Gezien de offertes zo dicht bij elkaar liggen bij drie verschillende keukenzaken: is de kwaliteit van de keukens dan ook exact hetzelfde? Ik heb aan de hand van dit forum kunnen reduceren dat de projectleverancier een Ballerina keuken levert, en de andere zaken Pronorm en Nolte. Op pagina 1 van dit forum staat dat deze drie in hetzelfde segment zitten.

Kan het zijn dat een van de keukens toch kwalitatief beter is dan de ander? Bij de Pronorm zaak kwam het totaal van de kasten uit op 19k waarbij apparatuur en werkblad ong. nagenoeg hetzelfde was als bij de andere zaak. Een wijziging van frontjes en werkblad kleur deed de prijs overigens wel kelderen met ong 5k maar het totaalbedrag op de offerte veranderde maar 2k :?

Overigens hebben wij niet bij alle zaken een onderverdeling van de kosten te horen gekregen, de projectleverancier deelde alleen het totaalbedrag en liet daarna niets meer van zich horen :')

Dank alvast voor jullie input _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-10 15:53
fcroel schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:25:
[...]

Dat klinkt wel als de meest logische optie inderdaad. Hoe bevalt het blad verder? Je ziet kwartsiet hier niet vaak voorbijkomen.
Hoe het blad verder bevalt kan ik nog niet veel over zeggen. Het blad zit er nu een week of 3 op maar we zijn nog niet in de woning getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez6OVeJN_qiQYhKAdlcg9lw2k5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3M9VSPJH9wvy79KlqFsvu6o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-10 20:27
HMF schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 01:19: Alle drie de offertes van de diverse keukenzaken liggen verassend dicht bij elkaar. Hebben wij nou goed onderhandeld (kan het mij niet voorstellen) of ligt het ergens anders aan? Ik had nl. verwacht dat er nog wel grote prijsverschillen zouden zijn.. En ook was er voor onderhandeling weinig tot geen ruimte, om de prijs te veranderen moest je overgaan op het kiezen van ander materiaal qua frontjes of werkblad.
Nee, de kwaliteit kan je niet aflezen van de hoogte van de offertes of de offertes in de buurt van elkaar liggen. Op basis van de eindprijs kan je alleen zien of er grote verschillen zijn. Ligt een beetje aan de zaak. Als een zaak er meer dan 10 tot 20% van de eindprijs af kan doen na alleen wat onderhandelingen dan hebben ze al in de eerste plaats een te hoge offerte afgegeven. Dan was ik al lang in op het aanbod ingegaan.

Je kan offertes alleen beoordelen als je weet wat je bij alle drie krijgt. Dus welk hout, welke apparatuur welke afwerking, wat zit er wel in wat niet. Wat moet je nog zelf regelen e.d. Dan kan je bepalen of een offerte hoog is.
HMF schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 01:19:
Een wijziging van frontjes en werkblad kleur deed de prijs overigens wel kelderen met ong 5k maar het totaalbedrag op de offerte veranderde maar 2k :?

Overigens hebben wij niet bij alle zaken een onderverdeling van de kosten te horen gekregen, de projectleverancier deelde alleen het totaalbedrag en liet daarna niets meer van zich horen :')
Als eerste zou ik een onderbouwde offerte willen hebben. Een totaalprijs alleen zou voor mij niet genoeg zijn. Je wilt vergelijken. Dat kan alleen als je weet wat je bij alle drie krijgt. Alleen een prijs zou voor mij al een rode vlag zijn om in ieder geval die zaak links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMF

HMF

hope clouds observation

RonnieKo schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:56:
[...]

Nee, de kwaliteit kan je niet aflezen van de hoogte van de offertes of de offertes in de buurt van elkaar liggen. Op basis van de eindprijs kan je alleen zien of er grote verschillen zijn. Ligt een beetje aan de zaak. Als een zaak er meer dan 10 tot 20% van de eindprijs af kan doen na alleen wat onderhandelingen dan hebben ze al in de eerste plaats een te hoge offerte afgegeven. Dan was ik al lang in op het aanbod ingegaan.

Je kan offertes alleen beoordelen als je weet wat je bij alle drie krijgt. Dus welk hout, welke apparatuur welke afwerking, wat zit er wel in wat niet. Wat moet je nog zelf regelen e.d. Dan kan je bepalen of een offerte hoog is.

[...]

Als eerste zou ik een onderbouwde offerte willen hebben. Een totaalprijs alleen zou voor mij niet genoeg zijn. Je wilt vergelijken. Dat kan alleen als je weet wat je bij alle drie krijgt. Alleen een prijs zou voor mij al een rode vlag zijn om in ieder geval die zaak links te laten liggen.
Eens! Maar ook met die offertes kan ik niet afleiden of de ene keuken nou kwalitatief beter is dan de andere keuken (of keukens)... Misschien iemand in deze groep die daar meer inzicht in heeft? :w

En een totaalprijs zonder onderliggende offerte nodigt inderdaad niet uit om het verder te onderzoeken of te bespreken, we zijn dan ook niet achter de project keukenleverancier aan gegaan.

Met prijzen van rond de 30k zijn we nu zelfs een interieurbouwer aan het overwegen in de hoop dat dit reflecteert in kwaliteit maar ik vraag mij af of dat idd kwalitatief beter, hetzelfde of slechter uitpakt. Linksom of rechtsom zullen de prijzen wel min of meer gelijk zijn vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-10 18:28
HMF schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:02:
[...]

Eens! Maar ook met die offertes kan ik niet afleiden of de ene keuken nou kwalitatief beter is dan de andere keuken (of keukens)... Misschien iemand in deze groep die daar meer inzicht in heeft? :w

En een totaalprijs zonder onderliggende offerte nodigt inderdaad niet uit om het verder te onderzoeken of te bespreken, we zijn dan ook niet achter de project keukenleverancier aan gegaan.

Met prijzen van rond de 30k zijn we nu zelfs een interieurbouwer aan het overwegen in de hoop dat dit reflecteert in kwaliteit maar ik vraag mij af of dat idd kwalitatief beter, hetzelfde of slechter uitpakt. Linksom of rechtsom zullen de prijzen wel min of meer gelijk zijn vermoed ik.
Bij ons was het 28k voor de kastjes bij de keukenboer obv eikenhout fineer.
De interieurbouwer vroeg 18k voor hetzelfde maar dan massief eiken.

Daarbij komt dat de interieurbouwer veel flexibeler is en bij veel dingen zegt dat het niks extra kost omdat het voor hem niet uitmaakt om van de standaard of te wijken. Kasten van 62cm? geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMF

HMF

hope clouds observation

BlueSS50 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:55:
[...]

Bij ons was het 28k voor de kastjes bij de keukenboer obv eikenhout fineer.
De interieurbouwer vroeg 18k voor hetzelfde maar dan massief eiken.

Daarbij komt dat de interieurbouwer veel flexibeler is en bij veel dingen zegt dat het niks extra kost omdat het voor hem niet uitmaakt om van de standaard of te wijken. Kasten van 62cm? geen probleem...
Klinkt goed. Wie is jullie interieurbouwer? Zijn jullie er uiteindelijk met het blad uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-10 18:28
HMF schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:30:
[...]

Klinkt goed. Wie is jullie interieurbouwer? Zijn jullie er uiteindelijk met het blad uitgekomen?
Blad hebben we nog niet omdat we eerst nog een vloer moeten uitzoeken.... dit moet wel matchen. ik wil aan de interieurbouwer wel vragen om ons door te verwijzen naar Kemie.

Wij werken met een kleine interieurbouwer uit Beneden-Leeuwen. Dat is voor ons een dorpje verderop. ons kent ons...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

HMF schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:30:
[...]

Dat soort interieurbouwers zitten door het hele land.
Bij ons in het dorp zitten er al 2, in een buurdorp nog eens 2, en ga zo maar dorp.
Als je in de Kempen zit, dan heb ik nog 2 goede adressen. Kwinten uit Bergeijk of Willuks uit Valkenswaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

BlueSS50 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:50:
[...]

Blad hebben we nog niet omdat we eerst nog een vloer moeten uitzoeken.... dit moet wel matchen. ik wil aan de interieurbouwer wel vragen om ons door te verwijzen naar Kemie.

Wij werken met een kleine interieurbouwer uit Beneden-Leeuwen. Dat is voor ons een dorpje verderop. ons kent ons...
Dan moet je wel kijken of Kemie het juiste blad heeft.
Sommige merken hebben ze niet en soms hanteren ze andere werkwijze.
Ze neme dan bijvoorbeeld geen blad van 24 mm maar lijmen 2 bladen van 12 op elkaar. Dan ben je dus veel duurder uit, maar het heeft voor de rest geen voordelen.
Wij hebben uiteindelijk een blad van Marazzi gekozen voor het eikand. Die kleur wit stond ons het meeste aan. Komt van DSE Leerdam. Topbedrijf.
Volgens mij komt een ander blad van Ceramistone wel van hun vandaan. Ook goed, maar we hebben wel een beetje de pech dat in het stuk wat wij kregen niet veel tekening zat. Jammer, maar geen man overboord.

[ Voor 10% gewijzigd door Rzaan op 19-06-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hello,

Ik heb een woning toegewezen gekregen bij een nieuwbouwproject, dus kan even dromen over mooie keukens. Nu zit ik naar de standaard keuken te kijken en een zo'n keukenblok met precies te weinig kastjes en aanrechtruimte ben ik eigenlijk best wel klaar mee. Daarnaast vind ik keukenkastjes boven het aanrecht niet zo mooi :+
Dus ging ik even bedenken waar ik kasten kwijt kon en nu zit er een (badkamer)deur midden in de wand waar kasten komen. Heeft iemand ervaring met een weggewerkte deur in een hoge keukenkast? Ik zie vooral mensen in dit topic die het overwegen, maar zo snel niet mensen met ervaring.
Is dat praktisch? En welke keukenboeren zouden dat kunnen? Of moet ik naar een meubelmaker?

Plaatje ter illustratie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIlKx_ivUGHnXTi2qBnVljKJdQY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C60YJ6eXTPPU5LaPm45JQQi3.png?f=fotoalbum_large
Andere optie is om alleen links van de badkamerdeur twee hoge kasten te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@Pikoe je zou ook voor een keukeneiland kunnen gaan en aan de rechterkant van je woning nog een werkplek met kasten creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
Pikoe schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:51:

Dus ging ik even bedenken waar ik kasten kwijt kon en nu zit er een (badkamer)deur midden in de wand waar kasten komen. Heeft iemand ervaring met een weggewerkte deur in een hoge keukenkast? Ik zie vooral mensen in dit topic die het overwegen, maar zo snel niet mensen met ervaring.
Is dat praktisch? En welke keukenboeren zouden dat kunnen? Of moet ik naar een meubelmaker?
Afbeeldingslocatie: https://www.bhg.com/thmb/RG6eOVBh8UkL_mzRjN3zpMoLIkc=/4339x0/filters:no_upscale():strip_icc()/103046798-3b752c467b8d4859a0467c6768b4f0c3.jpg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja zoiets inderdaad. Het ziet er wel gaaf uit, maar hoe praktisch is het? En hebben keukenboeren hier oplossingen voor om dit voor een bestaande deurpost te bouwen, of moet ik een aannemer en meubelmaker inhuren? (met bijkomstig nadeel dat mijn deur naar de badkamer gaat waar het nat kan zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door Pikoe op 20-06-2024 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Laatst online: 15:43
Pikoe schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 00:01:
[...]

Ja zoiets inderdaad. Het ziet er wel gaaf uit, maar hoe praktisch is het? En hebben keukenboeren hier oplossingen voor om dit voor een bestaande deurpost te bouwen, of moet ik een aannemer en meubelmaker inhuren? (met bijkomstig nadeel dat mijn deur naar de badkamer gaat waar het nat kan zijn)
Een standaard breedte van een keukenkast is 60cm en die van een binnendeur 93cm. Je krijgt dan dus een heel smal onpraktisch deurtje bij een standaard kast of wanneer je de meubelmaker een kast op maat laat maken moet die een stuk verder de kamer in komen (dieper zijn) om de deur naar binnen toe te kunnen laten draaien. Je zou ook de deur de kamer in kunnen laten draaien maar in beide gevallen verlies je veel ruimte. Een andere optie is een dubbele deur. Mij lijkt het allemaal niet heel praktisch. Het ziet er misschien wel gaaf uit naar je wint er met kastruimte vrijwel niks mee en in de meeste gevallen verlies je er kamerruimte mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinvossen
  • Laatst online: 16-04 18:01
Goedemorgen,

Ik heb een wasmachinekast besteld en vroeg me af of een 120cm koelkast in een 140cm kast kan. Ik heb de betreffende koelkast nog staan en het zou mooi zijn als ik die kan hergebruiken.
Zie onderstaand voor afmetingen.

Alvast dank!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODAN06ZYaVn95Lq5yEqCiKoAlnw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WNMC4sTdCZpNSuHhCEHejRgn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9Iy0oMPqX2YoOiwGLm_4_KHyYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJnKbP3WyfKNEgvLeiVbue83.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:35
Analamoebe schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:44:
Spontaan een scheur in ons blad van het kookeiland :S

Ik was afgelopen weekend met m'n zoon op de Nürburgring en m'n vrouw komt zondagochtend in de keuken en treft dit aan...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

eerste reactie van de keukenzaak:

[...]
Een van beide eigenaren van de keukenzaak is bij ons geweest en wij komen tot de conclusie dat er waarschijnlijk vanaf het begin al een scheur in gezeten heeft. Geen sporen van mechanische belastingschade, het blad ligt stabiel en volledig vlak. Scheur gemeten en hij gaat met z'n natuursteenleverancier om tafel om dit te vervangen. Hij heeft met een markeerstift de scheur ingekleurd en je ziet er nu niets meer van :X
Maar goed, een nieuw blad komt er in ieder geval en ik ga/hoef hem niet betalen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Melvinvossen schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:45:
Goedemorgen,

Ik heb een wasmachinekast besteld en vroeg me af of een 120cm koelkast in een 140cm kast kan. Ik heb de betreffende koelkast nog staan en het zou mooi zijn als ik die kan hergebruiken.
Zie onderstaand voor afmetingen.

Alvast dank!
Als ie er in de breedt en diepte ook inpast zou ik niet weten waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinvossen
Rzaan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Als ie er in de breedt en diepte ook inpast zou ik niet weten waarom niet.
Ik dacht wellicht als je de kastdeur en dus de koelkastdeur opentrekt dat dit enigszins scheefgaat op het moment dat de hoogtes niet gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Melvinvossen schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:06:
[...]

Ik dacht wellicht als je de kastdeur en dus de koelkastdeur opentrekt dat dit enigszins scheefgaat op het moment dat de hoogtes niet gelijk zijn.
Als je de deur op de juiste manier op de koelkastdeur bevestigt, dan niet.
Kan soms effe gepiel zijn.
Was de koelkast eerst ook ingebouwd en is het een deur-op-deur type (dus geen sleepdeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-J
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-02 14:47

S-J

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKrgwvjwDjZs6w1CHU4rrp12bEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WM3vSNLJHfKWBXCmewm8knOA.png?f=fotoalbum_large

Hi iedereen, wij hebben besloten om onze keuken toch te vervangen. Deze is 20 jaar oud en ons grootste probleem is dat we een 60cm inbouwoven hebben met een smalle 4 pits fornuis waar onze pannen niet lekker op passen (en deze moet je nog met een aansteker aansteken..). De folie komt ook los dus het ziet er ook niet meer uit.

Nu zijn we niet van plan nog 10 jaar te wonen in onze (eerste) koopwoning, dus we willen graag een budgetkeuken die functioneel is. Na heel wat vergelijken is ikea echt het goedkoopst en ik hoor eigenlijk altijd wel prima verhalen over de kwaliteit (cq duurzaamheid). Hoor graag jullie mening hierover.

Ons idee is nu om de kastjes bij de ikea te kopen maar de inbouwapparatuur elders en een los gasfornuis ertussen te zetten van 90cm. Dit hadden we in onze vorige woning en waren daar echt heel content mee. Toaalprijs van de kastjes komt op 3500 euro, apparatuur zijn we nog aan het uitzoeken. Ik verwacht gasfornuis 1500, koel/vries 1000, magnetron 500, vaatwasser 500, dus nog zo een 3500 (totaal 7k ex montage). Had 10k in m'n hoofd zitten en via elke keukenboer (waar je niet kan onderhandelen, kan daar heel slecht tegen) kom je wel hoger uit. Bijv homekeukens op 12.5k, dat is dan wel incl montage.

Als jullie dit ontwerp en het verhaal zien, hebben jullie nog tips/ideeën?

100cm bovenkasten -> prettig ivm de ruimte
98cm hoogte blad -> fijn ivm onze lengte
80cm wasbak -> fijn ivm grote pannen
boven het gasfornuis een afzuigkap in kast, ook fijn want dan hebben we extra kastruimte.Dit hebben we sowieso want nu hebben we een rechte keuken, de wateraansluiting moet dus wel verlegd worden. Gasfornuis en koelkast/vriezer blijven op dezelfde plek (kan niet echt anders ook door de ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinvossen
Rzaan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:33:
[...]

Als je de deur op de juiste manier op de koelkastdeur bevestigt, dan niet.
Kan soms effe gepiel zijn.
Was de koelkast eerst ook ingebouwd en is het een deur-op-deur type (dus geen sleepdeur)
Het is een sleepdeur. Maakt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 15:28
Pikoe schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:51:
Hello,

Ik heb een woning toegewezen gekregen bij een nieuwbouwproject, dus kan even dromen over mooie keukens. Nu zit ik naar de standaard keuken te kijken en een zo'n keukenblok met precies te weinig kastjes en aanrechtruimte ben ik eigenlijk best wel klaar mee. Daarnaast vind ik keukenkastjes boven het aanrecht niet zo mooi :+

Plaatje ter illustratie.
[Afbeelding]
Andere optie is om alleen links van de badkamerdeur twee hoge kasten te doen.
No offence maar dit is toch een van meest onlogische appartementen die ik ooit gezien heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 17-10 16:43
KoningBaksteen schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:35:
Dag allen,

Iemand hier ervaring met ClearKitchen (Amstelveen). Ik ben in de afrondende fase voor het bestellen van een keuken hier.

Op hun website adverteren ze met dat ze "volledig transparant zijn, en er geen lucht ingebouwd zit in hun prijzen, deze zijn direct scherp!" Nu vroeg ik mij af of iemand hier misschien een keuken heeft gekocht en hier nog iets van de prijs heeft afgekregen?

Het gaat om een keuken van rond de 30K, wat is hier de normale marge op en waar zou ik nog op kunnen richten?
Hier eerste ervaring met Clear Kitchen en een offerte bij oriëntatie op nieuwe keuken
Eerste indruk is prettige zaak en denken mee. Komen snel met een zeer gespecificeerd offerte. Elk keukenkastje staat gespecificeerd qua prijs tot achter de komma qua euro's.
Prijzen voor apparatuur hetzelfde, en zijn paar tientjes duurder dan bv keukenloods.
Inbouw van keuken rekenen ze 1750 voor.

Al met al prettig om te zien wat alles kost, en confronterend dat lade kasten zoveel duurder zijn dan plan kasten. Dat zette een andere offerte wel even in perspectief.

Ik weet alleen niet welke keukenfabriek ze hun materiaal halen? kort onderzoekje doet me vermoeden dat het Keller is? Maar ga ze dit nog vragen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Stinger_Ventura schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Hier eerste ervaring met Clear Kitchen en een offerte bij oriëntatie op nieuwe keuken
Eerste indruk is prettige zaak en denken mee. Komen snel met een zeer gespecificeerd offerte. Elk keukenkastje staat gespecificeerd qua prijs tot achter de komma qua euro's.
Prijzen voor apparatuur hetzelfde, en zijn paar tientjes duurder dan bv keukenloods.
Inbouw van keuken rekenen ze 1750 voor.

Al met al prettig om te zien wat alles kost, en confronterend dat lade kasten zoveel duurder zijn dan plan kasten. Dat zette een andere offerte wel even in perspectief.

Ik weet alleen niet welke keukenfabriek ze hun materiaal halen? kort onderzoekje doet me vermoeden dat het Keller is? Maar ga ze dit nog vragen.
Vaak kun je het afleiden uit de kleurcodes op de offerte en nummering van de kasten.

Volgens mij hebben ze (ook) MadeByDas (Tristar) in het assortiment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Melvinvossen schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Sleepdeuren heb ik niet zoveel verstand van. Maar volgens mij passen die altijd wel.
Anders misschien even in het klussen topic vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 17-10 16:43
SquareOne schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:52:
[...]

Vaak kun je het afleiden uit de kleurcodes op de offerte en nummering van de kasten.

Volgens mij hebben ze (ook) MadeByDas (Tristar) in het assortiment
Op het voorbeeld frontje staat City Line keukens
Code LUCM6

Bijzonder is wel dat de keuken 1k meer kost aan meubels met Siemens apertuur , dan met AEG! (Dus buiten de meerprijs van Siemens om!)

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:14
Melvinvossen schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Dan zal je de gebruikelijke scharnieren moeten vervangen door plattere modellen. Degene waar je het meubel hebt besteld kan je daar vast aan helpen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-10 15:53
Wij hebben ook eindelijk een offerte gekregen voor onze Nobilia keuken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

alki schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:39:
[...]

No offence maar dit is toch een van meest onlogische appartementen die ik ooit gezien heb :X
Het is het gevolg van een paar simpele keuzes:

1. Zowel de woonkamer als de slaapkamer moeten een raam hebben, dus dan krijg je in dit gebouw dat er 2 ruimtes aan dezelfde balkonzijde moeten.
2. Technische ruimtes (wasmachine / douche / wc / keuken / ventilatie / meterkast) lekker bij elkaar, gemakkelijk en drukt de prijs.

Dus qua indeling zeker niet optimaal maar met de beperkingen van het gebouw in aanmerking genomen en gewenste betaalbaarheid wellicht te begrijpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89jGQCvNSCpoayVwTweuyvnFQ20=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C60YJ6eXTPPU5LaPm45JQQi3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Ik zit met een dilemma m.b.t. vriezen. We hebben een aantal opties:
Optie 1: geen diepvries in keuken, grote diepvriezer (170cm) in bijkeuken.
Optie 2: kleine diepvries in keuken (3 lades?), i.c.m. grote diepvries in (vrijstaande) garage. Kleine voor brood, enz.
Optie 3: grote diepvries in keuken, niets in bijkeuken/of garage. We hebben 4x60 aan hoge kasten, en kookeiland van 280x100. Daar gaat ruimte van af voor klein bargedeelte aan eiland, en natuurlijk van koelkast (178), vaatwasser, 2x koven.

Optie 3 lijkt zonde van ruimte in keuken, want waar diepvries is geen normale kastruimte meer. Optie 2 is volgens keukenboer ook niet super, 3 lades is klein omdat wanden van diepvriezers dik zijn tegenwoordig, en in verhouding is een kleine diepvries duur.

We kwamen van optie 1 maar kijken nu of een wasbak niet handig is in de keuken, wasmachine staat daar ook, en voor handen was van kinderen, handen wassen vol met smeer van auto of fiets, enz handig. Maar dan moet er wat ruimte in bijkeuken gecrëerd worden.

Alles is mogelijk, we moeten nog verhuizen en de keuken moet ook nog besteld :). Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan toen je voor deze keuze stonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
MJV schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:42:
Ik zit met een dilemma m.b.t. vriezen. We hebben een aantal opties:
Kijk naar 70 cm brede koelvriescombinatie. 300L koelen + 100L vriezen, vergelijkbaar met 4 lades en een full size koelkast.

Je kan ze inbouwen in 75cm brede hoge kasten, kost bij keukenkastenfabriek maar €100 meer dan 60cm units.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
RobNemoo schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:24:
Wij hebben ook eindelijk een offerte gekregen voor onze Nobilia keuken.

***members only***
Wij zijn zelf niet zo’n fan van zwarte kranen en het zelfde geldt voor een zwarte spoelbak. Kalkaanslag slijtage en beschadigingen zijn extra opvallend. Ik begrijp de combi met de donkere keuken, maar ik vraag me af of dit over 10 jaar nog wel tijdloos is.

Verder zou ik voor het mooie ook een 7000 serie oven nemen voor bij de stoomoven. Ze hangen boven elkaar en nu valt wel op dat de 60cm oven uit een andere serie is.

Qua prijs denk ik dat je niet gek zit, gezien de apparatuur, het blad en de hoeveelheid kasten. Maar een echt vergelijk krijg je natuurlijk pas met een vergelijkbare tegenofferte van een andere partij.

Denk er wel aan dat er met het plaatsen het nodige mis kan gaan en het plezier van je keuken grotendeels door de plaatsing af kan hangen. Een ander kan goedkoper zijn, maar kan het plaatsen verprutsen. Was dat dan die laatste 1500 euro extra korting waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

w00key schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:53:
[...]

Kijk naar 70 cm brede koelvriescombinatie. 300L koelen + 100L vriezen, vergelijkbaar met 4 lades en een full size koelkast.

Je kan ze inbouwen in 75cm brede hoge kasten, kost bij keukenkastenfabriek maar €100 meer dan 60cm units.
Maar dan heb ik een kastje van 75cm breed dan is het niet meer symetrisch/in verhouding/OCD :'( ;). Maar goede tip ik ga eens even onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-10 15:53
eelco74 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:56:
[...]

Wij zijn zelf niet zo’n fan van zwarte kranen en het zelfde geldt voor een zwarte spoelbak. Kalkaanslag slijtage en beschadigingen zijn extra opvallend. Ik begrijp de combi met de donkere keuken, maar ik vraag me af of dit over 10 jaar nog wel tijdloos is.

Verder zou ik voor het mooie ook een 7000 serie oven nemen voor bij de stoomoven. Ze hangen boven elkaar en nu valt wel op dat de 60cm oven uit een andere serie is.

Qua prijs denk ik dat je niet gek zit, gezien de apparatuur, het blad en de hoeveelheid kasten. Maar een echt vergelijk krijg je natuurlijk pas met een vergelijkbare tegenofferte van een andere partij.

Denk er wel aan dat er met het plaatsen het nodige mis kan gaan en het plezier van je keuken grotendeels door de plaatsing af kan hangen. Een ander kan goedkoper zijn, maar kan het plaatsen verprutsen. Was dat dan die laatste 1500 euro extra korting waard ?
Dankjewel voor de fijne feedback. :)
Het tijdloze zitten wij ook wel een beetje mee, maar we vinden het mooi en het is verder een lichte ruimte. We leven nu, en vinden dit nu mooi. Daar kunnen over een x-aantal jaren wellicht een gevolg aan zitten, maar dat zien we dan wel.

De spoelbak schijnt door en door zwart te zijn, dus mogelijk zie je beschadigingen zelfs minder dan bijvoorbeeld bij RVS waar je uiteindelijk alle krasjes in krijgt.
Goed punt wat betreft het uiterlijk van de ovens, de ene heeft knopjes, de andere draaiknoppen. Ga ik naar kijken.

De prijs voelt wel goed, gewoon veel geld vind ik, maar niet als te veel. Fijne, kleine zaak, liever dat dan een grotere franchise. Dus ook die laatste 1500 euro eruit peuren is het wellicht echt niet waard.

Dankjewel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:39

TMV

Al een hele tijd aan het meelezen hier en aan het eind van mijn eigen renovatie nu. Ik wilde jullie de keuken niet onthouden.

Op maat gemaakt door een interieurbouwer, incl. eiland met koof erboven en een aparte servieskast. Apparatuur is Miele en Liebherr.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w59gemOTQDHYGcg9_c8C7VrQeHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cb1vSy6NXlLS5g7VV4WpffAn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgiI-QcvWo5jaq03UHKosyHOD9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y764d05wIiwtqQyDfum9bv1p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cUC__rl75Z21M0NoCT8rV1LJo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZisP7cBqjqSQ8tJCqAEsbRbx.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 467 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1