Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:04
TMV schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:20:
Al een hele tijd aan het meelezen hier en aan het eind van mijn eigen renovatie nu. Ik wilde jullie de keuken niet onthouden.

Op maat gemaakt door een interieurbouwer, incl. eiland met koof erboven en een aparte servieskast. Apparatuur is Miele en Liebherr.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fraaie keuken hoor, mooi ook dat de nerf op de kastjes mooi doorloopt.

Welke miele kookplaat is dat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00

TMV

eelco74 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:29:
[...]

Fraaie keuken hoor, mooi ook dat de nerf op de kastjes mooi doorloopt.

Welke miele kookplaat is dat ?
Dank je! We zijn er zelf ook blij mee :)

De kookplaat is een KM 7678 FL

En de rest:
Afzuigkap: Miele DA 2808 RVS
CombiOven: Miele H 7240 BM
Oven: Miele H 7260 BP
Vaatwasser: G 7277 SC VI XXL
Koelkast: Liebherr IRBSe 5120-20

[ Voor 20% gewijzigd door TMV op 20-06-2024 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:12
TMV schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:20:
Al een hele tijd aan het meelezen hier en aan het eind van mijn eigen renovatie nu. Ik wilde jullie de keuken niet onthouden.

Op maat gemaakt door een interieurbouwer, incl. eiland met koof erboven en een aparte servieskast. Apparatuur is Miele en Liebherr.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De kookplaat ligt wel erg diep in het blad, die hadden ze beter uit moeten vullen. De kans dat je nu met een pan het blad beschadigd is wel erg groot.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Kapitein Merijn schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:41:
[...]

De kookplaat ligt wel erg diep in het blad, die hadden ze beter uit moeten vullen. De kans dat je nu met een pan het blad beschadigd is wel erg groot.
Hij ligt wel iets lager maar het lijkt op de foto wel erger dan het is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 22:54
MJV schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:59:
[...]

Maar dan heb ik een kastje van 75cm breed dan is het niet meer symetrisch/in verhouding/OCD :'( ;). Maar goede tip ik ga eens even onderzoek doen.
Wij krijgen 2 hoge kasten van 75cm breed vanwege die extra brede koelkast, dan een koffienis en daarna 2 normale hoge kasten van 60cm breed. Valt echt niet op dat de linker twee breder zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:44
Pikoe schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:51:

Ik heb een woning toegewezen gekregen bij een nieuwbouwproject, dus kan even dromen over mooie keukens.
Als dit een koopwoning is, zou je het ook nog over een heel andere boeg kunnen gooien. Wel afhankelijk van de mate waarin je gehecht bent aan een directe verbinding met de buitenlucht. Je verplaatst de slaapkamer richting badkamer, waardoor die rechtstreeks met elkaar verbonden zijn. Daarmee creeer je een ruimere en makkelijker in te delen woonkamer met minder binnendeuren, en je kunt een ruime parallelle opstelling in de keuken kiezen. Belangrijk voordeel zou ik vinden dat je eettafel (tevens werkplek?) niet in een hoek staat waar geen rechtstreeks daglicht komt. Je slaapkamer is ook groter dan in de originele opzet. Door daar schuifdeuren te plaatsen kun je een open verbinding houden met de woonruimte waar ook een raam open kan. Eventueel extra ventilatie via de keuken.

Andere optie: met een eiland waardoor je voldoende ruimte hebt voor de hoge kasten en een laag werkgedeelte. Bij het eiland heb je aan de zijde van de tafel extra bergruimte, wat altijd handig is in een appartement waarin elke centimeter telt. Zo krijgt je keuken een mooie centrale plek in je huis. Eventueel kun je een bar maken als hangplek voor gasten/partner en een veel kleinere eettafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHXrUzpbj3lDQhThPU2pYnWViNo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5R20jWVWpFCdKdZP7e8fcbYR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MadSF3eqt84PohJLiFT36HjPyKs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKHpGsZKNncKZB7C4IpaMJdc.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
MJV schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:42:
Ik zit met een dilemma m.b.t. vriezen. We hebben een aantal opties:
Optie 1: geen diepvries in keuken, grote diepvriezer (170cm) in bijkeuken.
Optie 2: kleine diepvries in keuken (3 lades?), i.c.m. grote diepvries in (vrijstaande) garage. Kleine voor brood, enz.
Optie 3: grote diepvries in keuken, niets in bijkeuken/of garage.
Alles is mogelijk, we moeten nog verhuizen en de keuken moet ook nog besteld :). Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan toen je voor deze keuze stonden?
Grenst de bijkeuken direct aan de keuken? Dat maakt misschien nog verschil in de afweging?
Vriezer in bijkeuken zou mijn eerste keuze zijn, maar als je het handen wassen/wasmachine/spoelbak voor onhandige voorwerpen daardoor niet in de bijkeuken kwijt kan, zou ik zo een grote kast in de keuken voor de vriezer opofferen. De verloren kastruimte win je wel ergens terug (keukenapparaten kunnen in kasten boven die wasbak bijvoorbeeld). Het gemak van een aparte ruimte voor klus- en kinderzooi zou van mij absoluut voorrang krijgen.
Overigens vind ik de combi van kleine vriezer/grote vriezer in de garage dan ook een optie. Volgens mij valt het wel mee met die beperkte ruimte in een kleine vriezer. Dat geldt als je geen andere vriezer hebt, maar voor dagdagelijkse dingen als brood, ijsblokjes en vriesboodschappen voor dezelfde dag is het een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toke_gt schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:26:
[...]

Als dit een koopwoning is, zou je het ook nog over een heel andere boeg kunnen gooien. Wel afhankelijk van de mate waarin je gehecht bent aan een directe verbinding met de buitenlucht. Je verplaatst de slaapkamer richting badkamer, waardoor die rechtstreeks met elkaar verbonden zijn. Daarmee creeer je een ruimere en makkelijker in te delen woonkamer met minder binnendeuren, en je kunt een ruime parallelle opstelling in de keuken kiezen. Belangrijk voordeel zou ik vinden dat je eettafel niet in een hoek staat waar geen rechtstreeks daglicht komt. Je slaapkamer is ook groter dan in de originele opzet. Door daar schuifdeuren te plaatsen kun je een open verbinding houden met de woonruimte waar ook een raam open kan. Eventueel extra ventilatie via de keuken.

Andere optie: met een eiland waardoor je voldoende ruimte hebt voor de hoge kasten en een laag werkgedeelte. Bij het eiland heb je aan de zijde van de tafel extra bergruimte, wat altijd handig is in een appartement waarin elke centimeter telt. Zo krijgt je keuken een mooie centrale plek in je huis. Eventueel kun je een bar maken als hangplek voor gasten/partner en een veel kleinere eettafel.

[Afbeelding][Afbeelding]
Optie 1 zat ik ook over na te denken, maar deze voldoet niet aan het bouwbesluit dus ik verwacht niet dat ze dit voor mij willen opleveren. Optie twee is een optie die ik overweeg naast de optie die ik had gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Pikoe schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:07:
[...]
Optie 1 zat ik ook over na te denken, maar deze voldoet niet aan het bouwbesluit dus ik verwacht niet dat ze dit voor mij willen opleveren. Optie twee is een optie die ik overweeg naast de optie die ik had gegeven.
Ze zullen het inderdaad niet zo willen opleveren, maar dat betekent niet dat jij het na oplevering niet zelf zo mag aanpassen. De opleveropties zullen sowieso beperkt zijn, want projectbouw heeft geen tijd om allerlei uitspattingen aan te passen, het moet zo snel mogelijk en zo veel mogelijk volgens vast proces gebouwd worden. Maar je hoeft daar niet in mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kietnguyen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-09-2024
Hoi Iedereen,
Allereerste geweldig dit forum! Zou echt niet weten waar ik zou moeten beginnen met kijken voor een keuken.

Voor ons eerste nieuwbouwhuis zijn we in de afrondende fase. We hebben als eerst aangeklopt bij de project leverancier (keukensale), kregen hier 500 euro korting bon. Zijn overigens niet verplicht om hier de keuken aan te schaffen. De woning word casco opgeleverd, keuken is voor eigenrekening. Zag er op zich wel netjes uit maar nergens prijskaartjes bij de keukens in de showroom dus daarop nogal afgeknapt. Gaf met niet echt een gevoel van transpiratie of iets.

Zo ook nog Tieleman en keukenkampioen bezocht (wilde heel graag is de DMG experience ervaren). Tieleman netjes maar toch prijzig voor wat we kregen, boden een keuken van Sneidero aan ex apparatuur anders zou die boven de 25k uitkomen (blad graniet, kasten kunststof, eiland 2.74 x 1.11 m plus drie hogen kasten 60cm en 90 cm lage kast voor de koffie nis).
Bij keukenkampioen na een gesprek van 4.5 uur nog steeds geen offerte of tekening. Verkoper (filiaal manager) luisterde ook niet naar onze wensen en duwde echt door wat hij kon leveren niet naar wat wij zochten. Dus dat hebben we afgekapt na het eerste bezoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6aHEr7IpgXScfsJrXBIGywIjj4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iMFSS8s3CO5eWrlFDwj5Rr0l.jpg?f=user_large

Toch nog in een sporadische bui naar SieMatic geweest in het Alexandrium, dachten laten we het is proberen of we een SieMatic keuken konden proppen in het budget. Goede sfeer en een goedgevoel bij de verkoper. Bood dezelfde opstelling aan als Tieleman, model S2, blad in kunststof Dekker top laminate invictus, kasten kunststof kleur grafiet, appratuur koel en vries combinatie KI86NNFE0, vaarwasser SX63H800UE, kookplaat met afzuiging ED877BS16E, combi oven en combi stoomoven oude IQ700 lijn showmodel. Kosten Inc. montage 25k. De merk gevoelige dat we zijn ja op gezegd.
Nu de vraag, twijfel ik om terug te gaan naar de SLC om ‘gratis’ te upgraden van kunststof naar Smart laqué fronten in de keuken te krijgen (van wat ik op het forum kon lezen vallen kunststof en smart laqué in dezelfde prijsgroep 0). Prijs van de keuken zal wel wat zakken omdat we naar een goedkoper model gaan en met het vrij gekomen budget de kookplaat upgraden naar IQ500 en de vaatwasser ook. Is het een goed plan om naar SLC te gaan en of je hier echt veel aan gaat merken het verschil met de S2.

Alvast bedankt voor het advies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
kietnguyen schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:22:
Hoi Iedereen,
Allereerste geweldig dit forum! Zou echt niet weten waar ik zou moeten beginnen met kijken voor een keuken.

Voor ons eerste nieuwbouwhuis zijn we in de afrondende fase. We hebben als eerst aangeklopt bij de project leverancier (keukensale), kregen hier 500 euro korting bon. Zijn overigens niet verplicht om hier de keuken aan te schaffen. De woning word casco opgeleverd, keuken is voor eigenrekening. Zag er op zich wel netjes uit maar nergens prijskaartjes bij de keukens in de showroom dus daarop nogal afgeknapt. Gaf met niet echt een gevoel van transpiratie of iets.

Zo ook nog Tieleman en keukenkampioen bezocht (wilde heel graag is de DMG experience ervaren). Tieleman netjes maar toch prijzig voor wat we kregen, boden een keuken van Sneidero aan ex apparatuur anders zou die boven de 25k uitkomen (blad graniet, kasten kunststof, eiland 2.74 x 1.11 m plus drie hogen kasten 60cm en 90 cm lage kast voor de koffie nis).
Bij keukenkampioen na een gesprek van 4.5 uur nog steeds geen offerte of tekening. Verkoper (filiaal manager) luisterde ook niet naar onze wensen en duwde echt door wat hij kon leveren niet naar wat wij zochten. Dus dat hebben we afgekapt na het eerste bezoek.

[Afbeelding]

Toch nog in een sporadische bui naar SieMatic geweest in het Alexandrium, dachten laten we het is proberen of we een SieMatic keuken konden proppen in het budget. Goede sfeer en een goedgevoel bij de verkoper. Bood dezelfde opstelling aan als Tieleman, model S2, blad in kunststof Dekker top laminate invictus, kasten kunststof kleur grafiet, appratuur koel en vries combinatie KI86NNFE0, vaarwasser SX63H800UE, kookplaat met afzuiging ED877BS16E, combi oven en combi stoomoven oude IQ700 lijn showmodel. Kosten Inc. montage 25k. De merk gevoelige dat we zijn ja op gezegd.
Nu de vraag, twijfel ik om terug te gaan naar de SLC om ‘gratis’ te upgraden van kunststof naar Smart laqué fronten in de keuken te krijgen (van wat ik op het forum kon lezen vallen kunststof en smart laqué in dezelfde prijsgroep 0). Prijs van de keuken zal wel wat zakken omdat we naar een goedkoper model gaan en met het vrij gekomen budget de kookplaat upgraden naar IQ500 en de vaatwasser ook. Is het een goed plan om naar SLC te gaan en of je hier echt veel aan gaat merken het verschil met de S2.

Alvast bedankt voor het advies!
Je weet dat je geen praktische besteklade in de keuken hebt?

Ik sta altijd versteld van dit soort opdrachten. Een super eenvoudige, uitgeklede opstelling, kunststof blad, overjarige apparatuur en toch zonder blikken of blozen 25k aftikken 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:43

Rzaan

Altijd zoekende

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Ik sta altijd versteld van dit soort opdrachten. Een super eenvoudige, uitgeklede opstelling, kunststof blad, overjarige apparatuur en toch zonder blikken of blozen 25k aftikken 8)7
Daarom zou ik ook altijd even een offerte aanvragen bij een interieurbouwer.

@kietnguyen
Keukenzaken bezoeken hebben wij ook gedaan. Maar eigenlijk alleen ter inspiratie. En heel internet afgezocht voor mooie plaatjes.
Langzaam ontstaat dan de keuken in je hoofd. Wij zagen een keuken van Next125 op internet die ons wel enigszins aanstond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3Ppjy_G8Gal8LCqnlRMiDlwC9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IDc298uyidNll0oxd8kTChV.jpg?f=fotoalbum_large

Toen zijn we naar Bemmel & Kroon gegaan Die hadden een model staan dat we prachtig vonden. Maar kwam op 60K + uit volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://images.bemmelenkroon.nl/media/next125-NX650-keuken-prijs.jpg?auto=format&fit=max&q=70&w=640&h=420

Naar plaatselijke keukenboer gegaan, maar voor elk extraatje of veranderingen begon de kassa heel hard te rinkelen.
Uiteindelijk interieurbouwer laten maken.
Mooier nog dan Next125 en precies op maat. Bij ons loopt bijvoorbeeld houtnerf door. Was bij Next125 onmogelijk. Zelfs niet tegen meerpijs.
Onder de 40K kwamen we uit, met stoomoven, combioven, 2 koelkasten, diepvriezertje, inductieplaat met interne afzuiging, vaatwasser, bijna alles van Miele behalve de koelkasten en vriezer (Siemens) Quoker. Keramiekblad op het kookeiland, keramiek achterwand en blad in de koffienis.
Keukeneiland is gespoten, dus nergens naden zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjWsMvqnSkHe4-d7xRP2TXk2Lyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dXj224WRZLkkUUAuVDzb6mf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYQpT2uHwDqX5b8V8nkFe_DufsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vn6P4AtSxx21u3NJ5ddT7Fh3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZXjtb6xXrZhaVAoG4YayFWIklM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDwh7zo9q0J59BDU4SWx7iqh.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_cN-XVC64B9Tx6zt4MjYzZ027k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYTklqUTbWaUKiE7HQe8Eg5b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubF59Y4bybZIeshWmwyrUubTb9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQuRVtThChT6xINrmggs56mF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQmCcjvPtzYi_514gBFz5f9AxfQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LlldcnoHI78UaydafqkAVyGd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hL8T3a-t8PkGLHwelcX_epIuLkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyOby1fCcqHC3mZmg0yo13kg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Rzaan op 21-06-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
TMV schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:32:
[...]

Dank je! We zijn er zelf ook blij mee :)

De kookplaat is een KM 7678 FL

En de rest:
Afzuigkap: Miele DA 2808 RVS
CombiOven: Miele H 7240 BM
Oven: Miele H 7260 BP
Vaatwasser: G 7277 SC VI XXL
Koelkast: Liebherr IRBSe 5120-20
De H 7240 BM combi oven hebben wij ook op het lijstje staan, maar dan in combi met de 60cm stoomoven.

Wij zijn echter pas in q4 2025 aan de beurt, dus er komt nog een IFA 2024 en 2025. Ik denk dat we tegen die tijd wel een aantal nieuwe keuzes moeten maken, aangezien Miele de inductie lijn aan het vernieuwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kietnguyen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-09-2024
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:27:
[...]

@Kapitein Merijn Ben best wel nieuw hierin dus alle tips zijn welkom!
Ben zelf nogal merk gevoelig dus het SieMatic logo heeft ons erg beïnvloed in deze keuze. :X

Met de besteklade zat ik ook een beetje mee want ze wilde het onder de kookplaat doen maar daar blijf niet gek veel hoogte over door de afzuiging. Onder de koffie nis zou een optie zijn weet niet hoe jij hierover denkt?

Appratuur (ovens) was wel een bewuste keuze de draaiknop van de vorige Studiolijn ervaar ik wel als heel fijn dus dat wilde ik wel heel graag in de keuken in plaats van de enkel touchscreen.

@Rzaan Ziet er echt super strak uit! een interieurbouwer zou een mooie optie zijn geweest. Helaas in het enthousiasme getekend al bij Siematic dus moeten wel met hun verder werken om er toch iets meer uit te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

kietnguyen schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:06:
@Rzaan Ziet er echt super strak uit! een interieurbouwer zou een mooie optie zijn geweest. Helaas in het enthousiasme getekend al bij Siematic dus moeten wel met hun verder werken om er toch iets meer uit te halen.
Jullie hebben ook de verkeerde route gevolgd.
Je moet namelijk eerst hier op Tweakers maandenlang iedereen helemaal dol maken met tekeningen en voorbeelden, en dan pas tekenen bij de partij waar je de 1ste keer naar binnen liep. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Rzaan schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:32:
[...]

Jullie hebben ook de verkeerde route gevolgd.
Je moet namelijk eerst hier op Tweakers maandenlang helemaal dol maken met tekeningen en voorbeelden, en dan pas tekenen bij de partij waar je de 1ste keer naar binnen liep. ;)
_O-

En dan worden verkopers bang van je omdat je weer eens teveel kennis hebt. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door MotorBeast op 21-06-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
MotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:34:
[...]

_O-

Wij hebben uiteindelijk ook getekend, waar we in Februari als eerste binnen liepen, namelijk Nolte Rotterdam. Maar tussen het eerste en het laatste ontwerp zit wel een groot verschil, van een L keuken naar een keuken met een schiereiland. Uiteindelijk hebben we een groot deel van hun suggesties gevolgd, maar op sommige punten ook wel onze eigen inbreng ingebracht,

Uiteindelijk moet het een keuken zijn naar onze zin. Wij zijn bijvoorbeeld allebei niet heel erg lang. Dus een 1.40 koelkast was voor ons groot en hoog genoeg. Terwijl het advies een grotere was, maar daar konden we net aan bij de bovenste plank. Laat staan de bovenste lade van een 1,78 hoge vriezer.

Even afgezien dat we met zn tweeen nu ook genoeg hebben aan een combi koelkast en met een 1.40 vriezer en een 1.40 koelkast er al ruim op vooruitgaan tov nu.

Onder de streep wel tevreden met het advies en de uitwerking, als het plaatsen nog ook perfect verloopt (pas 2025) dan hoop ik er lang van te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 22:22
Vandaag bij een keukenverkoper binnen geweest. Hier gaven ze aan dat ze géén afzuiging in inductie doen als het NIET om een nieuwbouwwoning met mechanische afzuiging gaat. Ze geven aan dat vanwege vochtproblemen de keuken in 4 jaar niet meer in orde is.

Heeft iemand dat vaker meegemaakt? Werd hier dus gedwongen om een afzuigkap op een andere plek dan de gewenste kookplek te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Rzaan schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:51:
[...]

Naar plaatselijke keukenboer gegaan, maar voor elk extraatje of veranderingen begon de kassa heel hard te rinkelen.
Uiteindelijk interieurbouwer laten maken.
Mooier nog dan Next125 en precies op maat. Bij ons loopt bijvoorbeeld houtnerf door. Was bij Next125 onmogelijk. Zelfs niet tegen meerpijs.
Onder de 40K kwamen we uit, met stoomoven, combioven, 2 koelkasten, diepvriezertje, inductieplaat met interne afzuiging, vaatwasser, bijna alles van Miele behalve de koelkasten en vriezer (Siemens) Quoker. Keramiekblad op het kookeiland, keramiek achterwand en blad in de koffienis.
Keukeneiland is gespoten, dus nergens naden zichtbaar.
No offence maar itt de keuken van TMV op de vorige pagina loopt de nerf niet echt mooi door bij jouw keuken. Ik zou dan liever helemaal niet gematched hebben in plaats van dat het net niet klopt. Eiland ziet er wel super uit.

[ Voor 4% gewijzigd door DIJK op 21-06-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Ambianz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:28:
Hier gaven ze aan dat ze géén afzuiging in inductie doen als het NIET om een nieuwbouwwoning met mechanische afzuiging gaat. Ze geven aan dat vanwege vochtproblemen de keuken in 4 jaar niet meer in orde is.
Vreemd. Mijn schoonfamilie heeft een bora die niet naar buiten gaat laten plaatsen met inductie in een bestaande keuken van een huis dat uit 1960 komt. Dat zit er nu meer dan 2 - 3 jaar in daar. Ik kan alleen maar bedenken dat ze het vocht niet te veel in de keuken willen hebben. Dus dat er goed geventileerd moet worden. Of het bij nieuwbouw beter is als bij bestaande bouw zou ik niet zo durven zeggen en stellen. V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
RonnieKo schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:22:
[...]

Vreemd. Mijn schoonfamilie heeft een bora die niet naar buiten gaat laten plaatsen met inductie in een bestaande keuken van een huis dat uit 1960 komt. Dat zit er nu meer dan 2 - 3 jaar in daar. Ik kan alleen maar bedenken dat ze het vocht niet te veel in de keuken willen hebben. Dus dat er goed geventileerd moet worden. Of het bij nieuwbouw beter is als bij bestaande bouw zou ik niet zo durven zeggen en stellen. V
Wel een interessante discussie, want wij hebben wel een nieuw potdicht huis met een WTW installatie. Maar dan nog vraag ik me af of ik al die koopdampen via filters we weer terug in de keuken wil hebben. Want als hier een soep en een hachee een paar uur staat te pruttelen veroorzaakt dat veel kookvocht. dat vocht kan niet goed zijn voor je keuken en de leefomgeving, om van het fijnstof naar niet te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Rzaan op 21-06-2024 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

DIJK schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:50:
[...]

No offence maar itt de keuken van TMV op de vorige pagina loopt de nerf niet echt mooi door bij jouw keuken. Ik zou dan liever helemaal niet gematched hebben in plaats van dat het net niet klopt. Eiland ziet er wel super uit.
Het komt uit één plaat, dus ik zou niet weten hoe het dan niet doorloopt.
Het enige wat ik niet zeker weet is dat als de opening tussen 2 deurtjes 3 cm is, of ze dan dan ook 3 cm uit de plaat hebben gehaald. Of dat ze meteen zijn doorgegaan.
Maar het loopt overal door.

Op welke foto zie je dat dan?
Er staan 9 foto's in mijn post.

[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 21-06-2024 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ambianz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:28:
Vandaag bij een keukenverkoper binnen geweest. Hier gaven ze aan dat ze géén afzuiging in inductie doen als het NIET om een nieuwbouwwoning met mechanische afzuiging gaat. Ze geven aan dat vanwege vochtproblemen de keuken in 4 jaar niet meer in orde is.

Heeft iemand dat vaker meegemaakt? Werd hier dus gedwongen om een afzuigkap op een andere plek dan de gewenste kookplek te plaatsen.
Wat een complete onzin, alsof recirculatie iets is van de laatste jaren.
Recirculatie werd waarschijnlijk al toegepast voordat de verkoper überhaupt geboren was.

@kietnguyen
Ik zou inderdaad onder de koffienis een ladekast laten plaatsen. Probeer de nis ook 100cm breed te maken waardoor je van die grote passtukken af bent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
MotorBeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:34:
[...]

_O-

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 22:22
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:56:
[...]

Wat een complete onzin, alsof recirculatie iets is van de laatste jaren.
Recirculatie werd waarschijnlijk al toegepast voordat de verkoper überhaupt geboren was.

@kietnguyen
Ik zou inderdaad onder de koffienis een ladekast laten plaatsen. Probeer de nis ook 100cm breed te maken waardoor je van die grote passtukken af bent.
Lijkt mij ook inderdaad, overal waar ik kijk zie ik recirculatietoepassingen, of het nu koopwoningen zijn met Bora inductie erin of huurappartementen met een recirculatie afzuigkap.

Heb het ook nog niet eerder bij een keukenzaak gehoord, in mijn vorige woning ook 3 jaar een Bora gehad zonder mechanische ventilatie of wat dan ook. Deze zaak gaat het hem in elk geval niet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
Rzaan schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:44:
[...]

Het komt uit één plaat, dus ik zou niet weten hoe het dan niet doorloopt.
Het enige wat ik niet zeker weet is dat als de opening tussen 2 deurtjes 3 cm is, of ze dan dan ook 3 cm uit de plaat hebben gehaald. Of dat ze meteen zijn doorgegaan.
Maar het loopt overal door.

Op welke foto zie je dat dan?
Er staan 9 foto's in mijn post.
De gehele overzichtsfoto. De rechterkast is het meest duidelijk. Het lijkt alsof er 6 cm tussenuit gehaald is terwijl er 3 cm tussen zit. Dat de spleet tussen de kastjes onder en tussen de kast en afwerkrand boven van de koffienis niet gelijk is, helpt ook niet mee.

Begrijp me niet verkeerd het is een prachtige keuken en je ziet de investering er ook echt wel aan af, maar aangezien je zelf over die nerf begon dan vind ik dat specifieke detail bij de keuken van TMV toch beter uitgevoerd.

[ Voor 7% gewijzigd door DIJK op 21-06-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
eelco74 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:41:
[...]
Wel een interessante discussie, want wij hebben wel een nieuw potdicht huis met een WTW installatie. Maar dan nog vraag ik me af of ik al die koopdampen via filters we weer terug in de keuken wil hebben. Want als hier een soep en een hachee een paar uur staat te pruttelen veroorzaakt dat veel kookvocht. dat vocht kan niet goed zijn voor je keuken en de leefomgeving, om van het fijnstof naar niet te praten.
Inderdaad interessante discussie. Je krijgt inderdaad nu meer en meer te horen over fijnstof en kookvocht. Zelf ben ik meer van "naar buiten afvoeren", het blijft een soort van vuile lucht. En de geuren gaan dan het huis mooi. Ondanks filters blijf je die anders toch wel houden. En met afvoeren haal je ook weer schone lucht naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

DIJK schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:14:
[...]

De gehele overzichtsfoto. De rechterkast is het meest duidelijk. Het lijkt alsof er 6 cm tussenuit gehaald is terwijl er 3 cm tussen zit. Dat de spleet tussen de kastjes onder en tussen de kast en afwerkrand boven van de koffienis niet gelijk is, helpt ook niet mee.
Bedoel je deze foto?

Afbeeldingslocatie: https://images.bemmelenkroon.nl/media/next125-NX650-keuken-prijs.jpg?auto=format&fit=max&q=70&w=640&h=420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Er is gewoon zoveel plaatmateriaal uitgehaald als de spleet groot is.
Dat het in jouw ogen er anders uitziet, kan ik niet veel aan doen.
Als bij @TMV de spleet ook 3 cm was geweest, had het er net zo als bij mij uitgezien. Maar bij hem is de spleet veel kleiner, en daardoor lijkt het beter aan te sluiten.

Over de spleet van de kastjes...
Bij de kastjes onder is de spleet boven de deurtjes groter omdat je er anders met je hand niet achter kan. Er zit daar een zwarte greeplijst. Die spleet loopt rechts door onder de koelkastdeur.
Bij de bovenkastjes is zo'n greep niet nodig.
Bovenden zou de greep dan stoppen bij de grote deur van de koelkast, wat geen porem is.
Op deze manier ziet het er 't mooiste uit omdat de koffienis als het ware omkaderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV

TMV

Rzaan schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:54:
[...]

Als bij @TMV de spleet ook 3 cm was geweest, had het er net zo als bij mij uitgezien. Maar bij hem is de spleet veel kleiner, en daardoor lijkt het beter aan te sluiten.

Over de spleet van de kastjes...
Bij de kastjes onder is de spleet boven de deurtjes groter omdat je er anders met je hand niet achter kan. Er zit daar een zwarte greeplijst. Die spleet loopt rechts door onder de koelkastdeur.
Bij de bovenkastjes is zo'n greep niet nodig.
Bovenden zou de greep dan stoppen bij de grote deur van de koelkast, wat geen porem is.
Op deze manier ziet het er 't mooiste uit omdat de koffienis als het ware omkaderd is.
Bij mij hebben ze de deuren ongeveer op de afstand zitten gelijk aan de zaagsnede, dus dat is natuurlijk makkelijk werken voor een interieurbouwer om het er strak uit te laten zien. Het lijkt me vooral de afstand tussen de deuren bij jou die het wat vertekent, volgens mij is het verder best netjes ook gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
Rzaan schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:54:
[...]

Er is gewoon meer uitgehaald dan de spleet groot is. Dat het in jouw ogen er anders uitziet kan ik niet veel aan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 19:01
@Rzaan ziet er wmb fantastisch uit! Met een doorlopende nerf is het altijd lastig hoe die precies door moet lopen bij een onderbreking, maar ziet er keurig uit zo. Mooie keuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:04
Wellicht bedoelt @DIJK rood? Andere kasten naast rood sluiten wel mooi aan (horizontaal verloop).
Groen zie ik ook niet echt een duidelijke afwijking.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0L0QbScO31bx0Fxtpra-Zz6HuM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JdaVVEglwqk7CLO9PGtPt8RQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

DIJK schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:27:
[...]

Er is gewoon meer uitgehaald dan de spleet groot is. Dat het in jouw ogen er anders uitziet kan ik niet veel aan doen.
Je hebt ongelijk. Maar wellicht lijkt het zo voor jou op de foto. Het loopt gewoon perfect door.
Wel is het zo bij notenhout dat de tekening op enkele centimeters afstand al snel kan verspringen. Daardoor lijkt het misschien zo.

[ Voor 16% gewijzigd door Rzaan op 22-06-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 00:12:
Wellicht bedoelt @DIJK rood? Andere kasten naast rood sluiten wel mooi aan (horizontaal verloop).
Groen zie ik ook niet echt een duidelijke afwijking.
[Afbeelding]
Bij de kastjes die naast elkaar liggen, weet ik niet zeker hoe ze het gedaan hebben. Want een plaat heeft een maximale breedte van (ik denk) 1220
Maar alle kastjes die boven elkaar liggen, sluiten sowieso perfect aan.
Als je recht voor de keuken gaat staan is dat ook goed te zien.

Hoe snel het kan verspringen is in deze foto goed te zien. Duidelijk is te zien dat alle lijnen goed doorlopen. Maar in de cirkel lijkt het alsof het totaal niet aansluit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWJ1KXh6iwJoxoU4ccEphSWm0og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmRbFFMEXkWKLbq4u79fwaEQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Rzaan op 22-06-2024 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMF
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-09 23:07

HMF

hope clouds observation

RobNemoo schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:24:
Wij hebben ook eindelijk een offerte gekregen voor onze Nobilia keuken.

***members only***
Welke zaak is dit, not asking for a friend (mag ook in PB) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMF

HMF

hope clouds observation

Stinger_Ventura schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:52:
[...]

Op het voorbeeld frontje staat City Line keukens
Code LUCM6

Bijzonder is wel dat de keuken 1k meer kost aan meubels met Siemens apertuur , dan met AEG! (Dus buiten de meerprijs van Siemens om!)
Heel vreemd idd want wij zijn ook bij CK geweest waarbij ze inbouw voor 2,2k offreren.

Edit: niet gelezen dat het ging om de meubels, dacht apparatuur. Siemens is qua apparatuur nl. 4k meer vs AEG.

[ Voor 17% gewijzigd door HMF op 22-06-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMF

HMF

hope clouds observation

Rzaan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:11:
[...]

Dat soort interieurbouwers zitten door het hele land.
Bij ons in het dorp zitten er al 2, in een buurdorp nog eens 2, en ga zo maar dorp.
Als je in de Kempen zit, dan heb ik nog 2 goede adressen. Kwinten uit Bergeijk of Willuks uit Valkenswaard.
Thnx! Regio Zuid Holland wonen we dus helaas.. Jullie hebben overigens een erg mooie keuken gerealiseerd, veel onderzoek en tijd verzet lees ik (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

HMF schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:21:
[...]

Thnx! Regio Zuid Holland wonen we dus helaas.. Jullie hebben overigens een erg mooie keuken gerealiseerd, veel onderzoek en tijd verzet lees ik (y)
Jawel, maar in vrije uurtjes wat surfen en pinterest bezoeken is niet echt werken.
En steeds gewoon effe stoppen als je langs een keukenzaak komt. Je doet soms in 5 minuten zo'n hele winkel en als je dan zo'n meubelboulevard doet, dan gaat het snel.
We zijn ook in Duitsland gaan kijken toen we daar toch naar toe gingen.
Maar inderdaad, je moet er wel wat tijd insteken. Maar dat lijkt me logisch als je een heel of een half jaarsalaris gaat uitgeven aan iets wat zeker 15 jaar mee moet gaan.

Ook in zuid-Holland zitten natuurlijk van dit soort interieurbouwers. Effe googlen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rzaan op 22-06-2024 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:10
Ha allen, wij zijn er bijna qua ontwerp denken we:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TakB-9Pib9dqsqMQzBmE-CUYPWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7X07PQn6clq3P1XSJILEv3s3.jpg?f=fotoalbum_large

Rechtsboven het kleine raam is nu een uitvoer naar buiten toe voor de huidige keuken, dus initieel hebben we de boel opgezet met de gedachte aan die kant te blijven koken met (inbouw) bovenafzuiging.
Ik denk aan een Miele Das 8930 of een Opera Llano 810, beide rond de 900m3/u afzuiging met de gedachte, meer is beter (want geintegreerde afzuiging max 5-600 m3/u). We wokken/bakken nogal eens op hoge temperatuur namelijk.

Door een bezoek aan het Miele Experience Center vandaag toch aan het wikken om op het eiland te gaan koken met geintegreerde afzuiging en dan dus recirculatie (KMDA 7676 bijv).

Missen we iets als we deze voor/nadelen op een rijtje hebben?
Aan de wand pro: afzuiging naar buiten beter, brede (flex) kookplaat mogelijk (80cm) (maar ook al 2 ovens, dus 6 pannen op het vuur lijkt onwaarschijnlijk). Meer ruimte in lades onder kookplaat.
Aan de wand tegen: afzuig naar buiten kost kastruimte in de bovenkastjes.
Op het eilend pro: 'gezelliger' in de ruimte staan/op kunnen letten wat er gebeurt in de woonruimte, meer ruimte bovenkastjes.
Op het eiland tegen: hele eiland is 90 breed, dus dan meer last van gespetter, ook als je aan de bar zit. Circulatie afzuiging mogelijk toch minder efficient/gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:09

MJV

@Rzaan Offtopic voor dit topic maar toch: welke vloer ligt er in jullie keuken?

Verder prachtig dat notenhout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 16:17
Ik lees al een tijdje mee en we staan nu op het punt om een keuken uit te zoeken voor ons nieuwbouwhuis. We hebben inmiddels keukens bekeken bij Superkeukens en Ekelhoff, en we hebben een Schüller keuken laten ontwerpen.

De prijzen van Superkeukens zijn erg scherp. Bij Ekelhoff leek het aanvankelijk vrij prijzig, maar na wat onderhandelen via mail met de manager ging er toch een aanzienlijk bedrag vanaf, zo'n paar duizend euro. Uiteindelijk kwamen ze zelfs ongeveer 12% onder de prijs van Superkeukens uit.

De begeleiding bij Superkeukens is echt top: geen opdringerige verkooppraatjes en gewoon eerlijke adviezen. Bij Ekelhoff was de ervaring vergelijkbaar, al leken ze wat geheimzinniger over bepaalde zaken.

Op basis van de prijs en de positieve ervaringen van vrienden met Ekelhoff, hebben we uiteindelijk besloten voor Ekelhoff te kiezen. Maar nu, na een kleine aanpassing aan het ontwerp (drie lange deuren aan de voorzijde van het eiland), schoot de prijs weer omhoog.

Daarnaast vroeg ik me af of iemand hier kastjes van het eiland tot de vloer heeft laten doorlopen en wat jullie ervaringen hiermee zijn. Is het praktisch en hoe bevalt het qua uitstraling en gebruiksgemak?

Ik vraag me af of anderen hier ook zulke ervaringen hebben gehad met prijswijzigingen na ontwerpaanpassingen en hoe jullie daarmee zijn omgegaan. Alle tips en adviezen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
mormegilmaster schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:38:

[Afbeelding]

Rechtsboven het kleine raam is nu een uitvoer naar buiten toe voor de huidige keuken, dus initieel hebben we de boel opgezet met de gedachte aan die kant te blijven koken met (inbouw) bovenafzuiging.
Ik denk aan een Miele Das 8930 of een Opera Llano 810, beide rond de 900m3/u afzuiging met de gedachte, meer is beter (want geintegreerde afzuiging max 5-600 m3/u). We wokken/bakken nogal eens op hoge temperatuur namelijk.

Door een bezoek aan het Miele Experience Center vandaag toch aan het wikken om op het eiland te gaan koken met geintegreerde afzuiging en dan dus recirculatie (KMDA 7676 bijv).

Aan de wand pro: afzuiging naar buiten beter, brede (flex) kookplaat mogelijk (80cm) (maar ook al 2 ovens, dus 6 pannen op het vuur lijkt onwaarschijnlijk). Meer ruimte in lades onder kookplaat.
Op het eilend pro: 'gezelliger' in de ruimte staan/op kunnen letten wat er gebeurt in de woonruimte, meer ruimte bovenkastjes.
Op het eiland tegen: hele eiland is 90 breed, dus dan meer last van gespetter, ook als je aan de bar zit. Circulatie afzuiging mogelijk toch minder efficient/gezond.
Voor mijn eigen plannen; hoe breed is die kastenwand en hoe lang/diep is het eiland?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 22:00
Ja, wij hebben ook te maken gehad met prijswijzigingen na aanpassingen. Denk aan duurdere afwerking, extra kasten, enzovoort.

Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar ga pas echt over de prijs onderhandelen als je bijna 100% zeker bent dat je de juiste afwerking, kleur, opstelling en apparatenkeuze hebt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MJV schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:51:
@Rzaan Offtopic voor dit topic maar toch: welke vloer ligt er in jullie keuken?

Verder prachtig dat notenhout.
Weet je zeker dat het om mijn vloer gaat? Want de foto waarop de hele vloer te zien is, is bij Bemmel & Kroon.
Bij ons ligt er overal stucloper en hardboard.
Alleen op 1 foto zie je rechts naast het eiland de vloer, en dat is Douwes Dekker Visgraat Boterkoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:10
Clifdon schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:56:
[...]

Voor mijn eigen plannen; hoe breed is die kastenwand en hoe lang/diep is het eiland?
300 cm en eiland is 200x90!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Hallo allemaal,

Voor dit soort waardevolle topics haal ik graag m'n oude GoT account uit de mottenballen :). Wij hebben getekend voor een nieuwbouwwoning en zijn op dit moment bezig met de keuken. Na een prettig gesprek bij SmartDesign wachten we op een ontwerp/offerte voor een next125 keuken.

Ook zijn we in de markt voor een Siematic S2, maar we hebben een nogal specifieke smaak dus we ontwerpen graag eerst zelf iets voordat we een middag bij een keukenzaak gaan zitten om er vervolgens achter te komen dat de materialen/kleuren niet in de gewenste combinatie beschikbaar zijn.

Ik kan alleen nergens een overzicht vinden van alle kleuren/materialen die beschikbaar zijn voor een SieMatic S2 keuken. De brochures bevatten alleen inspiratiefoto's, geen kleur- en materiaalstalen. Weet iemand hier misschien een goeie online resource?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:44
Neobender schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:28:
Hallo allemaal,

Voor dit soort waardevolle topics haal ik graag m'n oude GoT account uit de mottenballen :). Wij hebben getekend voor een nieuwbouwwoning en zijn op dit moment bezig met de keuken. Na een prettig gesprek bij SmartDesign wachten we op een ontwerp/offerte voor een next125 keuken.

Ook zijn we in de markt voor een Siematic S2, maar we hebben een nogal specifieke smaak dus we ontwerpen graag eerst zelf iets voordat we een middag bij een keukenzaak gaan zitten om er vervolgens achter te komen dat de materialen/kleuren niet in de gewenste combinatie beschikbaar zijn.

Ik kan alleen nergens een overzicht vinden van alle kleuren/materialen die beschikbaar zijn voor een SieMatic S2 keuken. De brochures bevatten alleen inspiratiefoto's, geen kleur- en materiaalstalen. Weet iemand hier misschien een goeie online resource?
Niet echt overzichtelijk. Maar je kunt hier eens kijken
https://www.webwinkelsiematic.nl/kleurstalen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
Dat lijkt dan enorm veel op de opstelling die ik zou willen maken (alleen het eiland wil ik aan de andere muur). Welke afstand hebben jullie tussen het eiland en de kasten?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
mormegilmaster schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:38:

[Afbeelding]

Wij zijn door ongeveer het zelfde proces heen gegaan, we hadden eerst een L-keuken met het koken tegen de buitenmuur aan. Zodat we als,optie nog konden kiezen tussen recirculatie of afvoer naar buiten.
Maar ook wij vonden het koken tegen de muur aan niet zo heel gezellig en het ontwerp blokkeerde het binnenvallende licht van het zijraam.
De keuken is niet breed genoeg (3.30) voor een echt kookeiland en ook nog hoge kasten, maar een schiereiland kon wel. Voordeel van het schiereiland was tevens dat we aan de buitenmuur nog steeds de optie over hielden tot afzuiging naar buiten,

De kookplaat met geïntegreerde afzuiging viel met het kookeiland sowieso af, omdat we een blok van 2x80cm onderkasten met lades hebben en we de kookplaat graag in het midden hebben. Met een reguliere inductie kookplaat van ongeveer 6cm diep kan dit wel. Bij miele zagen we de DAD 4941 Black Levantar losse downdraft afzuigkap. Door de achterkant van het blok met ondiepe kastjes uit te rusten kan deze afzuigkap presie tussen de voor en achterkastjes van het eiland, lades kunnen zo onder de kookplaat behouden blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4P9lyFwU0IAm90hOqcfQS7K09WQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gX56e9QlYpXtYPZnR2K8DKtV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan in je tekening niet helemaal inschatten hoeveel ruimte je heb, maar je zou er voor kunnen kiezen omje kookeiland tegen te rechtermuirtje te zetten. Voor 150 euro boren ze een gat voor je afzuigkap in de muur en heb je het eiland en afzuiging naar buiten.

Btw is een bezoek aan miele vianen sowiezo een goed idee, al was het maar voor inspiratie en wat tegenwicht tov de keukekenverkopers.

[ Voor 5% gewijzigd door eelco74 op 23-06-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vato
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-08 19:57
Interessant topic! Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hun keuken bij de Hornbach hebben gekocht en wat de ervaringen zijn met een dergelijke keuken? Is het daarnaast gebruikelijk om bij een keuken van een bouwmarkt te onderhandelen over de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:18
vato schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:26:
Interessant topic! Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hun keuken bij de Hornbach hebben gekocht en wat de ervaringen zijn met een dergelijke keuken? Is het daarnaast gebruikelijk om bij een keuken van een bouwmarkt te onderhandelen over de prijs?
Hornbach heeft een uitgebreider aanbod kastjes dan wat ze laten zien online, bijvoorbeeld een mooie Le Mans hoekkast, dus ga er langs voor alle opties.

Op apparatuur hebben ze beste prijs garantie, ergens anders goedkoper is matching + 10% extra korting. Alleen dat scheelt al heel veel geld, als je kijk naar wat voor kortingen op "adviesprijs" worden gegeven elders - het is altijd nog veel duurder dan bijvoorbeeld Keukenloods of Bemmel en Kroon webshop prijs. Vaak krijg je dus je spullen voor beste prijs online -10% :)

Volgens mij doen ze niet aan korting, correct me if I'm wrong.

[ Voor 3% gewijzigd door w00key op 23-06-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Als ik bij Hornbach naar inbouwapparatuur kijk dan kom ik op de site niet verder dan Candy en Teka? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Cap schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:58:
Als ik bij Hornbach naar inbouwapparatuur kijk dan kom ik op de site niet verder dan Candy en Teka? :?
Website heeft niet alles. Je moet hiervoor langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:46
KoalaBear schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:02:
Ik lees al een tijdje mee en we staan nu op het punt om een keuken uit te zoeken voor ons nieuwbouwhuis. We hebben inmiddels keukens bekeken bij Superkeukens en Ekelhoff, en we hebben een Schüller keuken laten ontwerpen.

De prijzen van Superkeukens zijn erg scherp. Bij Ekelhoff leek het aanvankelijk vrij prijzig, maar na wat onderhandelen via mail met de manager ging er toch een aanzienlijk bedrag vanaf, zo'n paar duizend euro. Uiteindelijk kwamen ze zelfs ongeveer 12% onder de prijs van Superkeukens uit.

De begeleiding bij Superkeukens is echt top: geen opdringerige verkooppraatjes en gewoon eerlijke adviezen. Bij Ekelhoff was de ervaring vergelijkbaar, al leken ze wat geheimzinniger over bepaalde zaken.

Op basis van de prijs en de positieve ervaringen van vrienden met Ekelhoff, hebben we uiteindelijk besloten voor Ekelhoff te kiezen. Maar nu, na een kleine aanpassing aan het ontwerp (drie lange deuren aan de voorzijde van het eiland), schoot de prijs weer omhoog.

Daarnaast vroeg ik me af of iemand hier kastjes van het eiland tot de vloer heeft laten doorlopen en wat jullie ervaringen hiermee zijn. Is het praktisch en hoe bevalt het qua uitstraling en gebruiksgemak?

Ik vraag me af of anderen hier ook zulke ervaringen hebben gehad met prijswijzigingen na ontwerpaanpassingen en hoe jullie daarmee zijn omgegaan. Alle tips en adviezen zijn welkom!
Ga met je Ekelhaft ontwerp naar Akzent (ook in Nordhorn) en laat daar eens een prijs maken.
Ik heb Ekelhaft 3x een prijs laten maken voor keukens, maar wij zijn elke keer bij Akzent uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1982!
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-07-2024
Even een vraagje voor de kenners en wil graag nagaan hoe andere hierover denken.

2 maanden geleden is mijn keuken geplaatst maar heb 2 puntjes waar ik niet helemaal tevreden mee ben.

Ik heb een blad van keramiek en hierin zijn de kookplaat en wasbak verzonken/inleg geplaatst. Voor mijn gevoel zit de kookplaat te diep, hierdoor stoot je de pan tegen het keramiek met als resultaat dat er al 2 kleine stukjes van mijn blad af is. Naar mijn idee is dit een foute montage, hadden ze de kookplaat gelijk met het blad gelegd of iets hoger dan had dit nooit kunnen gebeuren. Hoe denken jullie hierover, uiteraard ga ik dit nog melden bij de keukenzaak, maar wil wel graag voorbereid het gesprek ingaan. De spoelbak sluit trouwens wel netjes aan.

Het 2e punt, is niet echt een probleem maar vind het zelf slordig en had hier achteraf graag beter advies over gewild. Ik heb een koffiecorner, hier zijn 2 plankjes in verwerkt en dan bovenin de afdekplaat. In de afdekplaat zitten 2 lampjes en onder beide plankjes zitten ook 2 lampjes. Nu zijn dit 2 verschillende merken met aparte afstandsbedieningen. Achteraf denk ik, dit had ik zelf netter kunnen oplossen, had ik dit van de keukenzaak kunnen verwachten of is dit mijn eigen stomme fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theta-1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-08 11:55
Hans1982! schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:43:
Even een vraagje voor de kenners en wil graag nagaan hoe andere hierover denken.

2 maanden geleden is mijn keuken geplaatst maar heb 2 puntjes waar ik niet helemaal tevreden mee ben.

Ik heb een blad van keramiek en hierin zijn de kookplaat en wasbak verzonken/inleg geplaatst. Voor mijn gevoel zit de kookplaat te diep, hierdoor stoot je de pan tegen het keramiek met als resultaat dat er al 2 kleine stukjes van mijn blad af is. Naar mijn idee is dit een foute montage, hadden ze de kookplaat gelijk met het blad gelegd of iets hoger dan had dit nooit kunnen gebeuren. Hoe denken jullie hierover, uiteraard ga ik dit nog melden bij de keukenzaak, maar wil wel graag voorbereid het gesprek ingaan. De spoelbak sluit trouwens wel netjes aan.

Het 2e punt, is niet echt een probleem maar vind het zelf slordig en had hier achteraf graag beter advies over gewild. Ik heb een koffiecorner, hier zijn 2 plankjes in verwerkt en dan bovenin de afdekplaat. In de afdekplaat zitten 2 lampjes en onder beide plankjes zitten ook 2 lampjes. Nu zijn dit 2 verschillende merken met aparte afstandsbedieningen. Achteraf denk ik, dit had ik zelf netter kunnen oplossen, had ik dit van de keukenzaak kunnen verwachten of is dit mijn eigen stomme fout?
eerste punt: ligt eraan wat in de offerte staat. Ik neem aan dat er staat 'vlakbouw'. In dat geval mag je toch echt verwachten dat er geen niveauverschil is tussen kookplaat en werkblad.

Tweede punt: eens dat dit nogal knullig is en hadden ze zeker mogen vertellen. Als consument had je toch mogen aannemen dat er niet 2 verschillende verlichtingssystemen gebruikt zouden worden. Ook hier geldt: waarvoor heb je getekend. Staat in de offerte dat er 2 systemen zijn of zie je 2 merken staan bij de verlichting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Aanvullend op bovenstaande zou ik punt 1 aankaarten bij de keukenzaak (zeker met beschadigingen die zo snel zijn ontstaan). Punt 2 zou ik persoonlijk zelf vervangen voor een systeem naar keuze. Pick your battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Hans1982! schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:43:
Deze aankaarten
Kun je een van de twee uitbreiden naar het andere plankje? Ik vind het suf aangelegd, maar zou er geen halszaak van maken aangezien je eerste punt veel bezwaarlijker is. Ik zou wel vragen waarom dat zo gedaan is. Misschien helpt dat bij verdere oplossing.

[ Voor 55% gewijzigd door Toke_gt op 24-06-2024 17:19 . Reden: Verkeerde post geciteerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
@Hans1982! Voor je verlichting. Iets van een driver vinden die met Hue/Zigbee kan praten als je Hue hebt en zelf aanpassen. Of Zigbee via Home Assistant Ik plaats nav tip hier: https://www.ecodim.nl/en/eco-dim07-zigbee-pro.html

[ Voor 20% gewijzigd door MotorBeast op 24-06-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunyamin
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 11:56
Hallo Allen,

Wij zijn al enige tijd in de markt voor een nieuwe keuken. Uiteindelijk zijn wij beland bij Keukenloods en hebben de volgende offerte laten opstellen. Ik ben helaas gevallen voor de 'teken nu voor een vriendenprijsje' taktiek. Nu twee dagen later zit het mij toch niet lekker, aangezien we meer over de prijs hebben gehad dan over de keuken zelf. Ik vraag mij dus af hoe 'vriendelijk' de prijs uiteindelijk is geworden;

Pronorm Y-Line met 2x Fenix werkbladen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7wVDUSdVPtjgLAavndtPjDHe0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuz60kNPIU30rD5OvskvQO6O.jpg?f=fotoalbum_large

Kastenwand
  • Organic glass (categorie P4)
  • 5 kasten van 2,95 m hoog, push to open systeem
  • 6x ProTech 2.0 lades
  • 2x houten inleg voor besteklade
  • Fenix werkblad van 1,90m
Eiland:
• Ultramat(categorie P2)
• Afvalsysteem
• 7x Protech 2.0 systeem

Werkblad:
• Fenix 10mm
• Fenix spoelbak in zelfde afwerking
• sparing voor dispenser, spoelbak en kookplaat

Apparatuur
  • KI81FHOD0
  • GI81NHNE0
  • Quooker 22+XGME + dispenser
  • Bora PUXU
  • Miele G7161SCVI
Totaalprijs van 33K inclusief montage, geen prijs per categorie aangegeven in de offerte, zodoende weet ik niet welke deel waaruit bestaat.

Het gesprek ging dus meer om het budget passend te maken in plaats van de wensen binnen de keuken. Voorbeeld; geen stopcontact in het eiland of invulling geven aan de kasten in plaatst van allemaal servieskasten opnemen in de offerte.
Wat vinden jullie hier van ?

Groet,

Bunyamin

[ Voor 32% gewijzigd door Bunyamin op 24-06-2024 17:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MotorBeast
@Bunyamin Ik zou gewoon de adviseur even bellen dat je nav offerte nog hebt nagedacht en dat je wensen niet passend zijn en dat je te overhaast hebt besloten. Ga gewoon weer even het gesprek aan. Ik heb zelf in de verkoop (geen keukens) gewerkt en wilde maar 1 ding......een blije klant. Niets zo sterk als mond tot mond reclame. Verder is Keukenloods onderdeel van DMG en ik lees hier:

Het is niet voor het eerst dat winkels van De Mandemakers Groep er slechter uitkomen dan hun concurrenten. Door negatieve publiciteit heeft De Mandemakers Groep in 2017 een bedenktermijn in de voorwaarden opgenomen. Daardoor was het mogelijk om binnen 48 uur kosteloos te annuleren. Maar in 2019 heeft De Mandemakers Groep deze kosteloze annuleringstermijn weer uit de voorwaarden gehaald.

De winkeliers brengen nu een bedrag van 5% van de aankoopprijs in rekening als je binnen 48 uur annuleert. Met een minimum van €500. Dit geldt in principe voor alle leden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 181383rz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-07 21:27
Aanvulling op deze. Zag een mooi alternatief voor stopcontact onder kookplaat (achter een lade ipv zichtbaar). Ik deel de foto. Die optie had ik hier nog niet gezien (mogelijk heb ik die over het hoofd gezien).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfGgAPJ8IZqc59M9Hf_O48H_KWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vt8MUhOccCtBy5k2vkvwlct.jpg?f=fotoalbum_large
181383rz schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:00:
Hoi allemaal,

Omdat de tips hier echt geweldig waren deel ik ook mijn ervaring ter inspiratie.
Mochten er nog extra tips bij komen: welkom.

We wisten al wat we ongeveer wilden door het zelf in Floorplanner uit te tekenen nadat ik inspiratie op had gedaan in zo’n 15 keukenzaken en kijken op dit platform, Insta & Pinterest. Heb mijn wensen besproken bij zowel Grando, Marquardt en Ihre Kuche. De laatste op advies enkele op dit forum. Bij hen had ik het beste gevoel en die begreep precies wat we willen. Al moet ik zeggen dat de overige zaken ook mee dachten en aardige verkopers hadden. Ik voelde daar wel meer druk op verkoop en targets. Marquandt had de mooiste werkbladen.

We zijn er bijna. Het betreft:
- een ingestucte kastenwand in totale keukenbreedte van 6.30 (plafondhoogte 3m, keukenkastjes tot 2.70m)
- een eiland van 2.70x1
- composiet blad
- lak mat kastjes (geen laminaat)
- nis is van houtlook kunstof
- diepvries, koelkast, vaatwasser, oven, stoomoven, bora pura (quooker hebben we al)
- electra in lade, 2x 2 in de nis en nog 2x 2 bij het eiland

[Afbeelding]

Def prijs is Afhankelijk van enkele keuzes die we nog maken en kastindeling. Het eiland is in het echt een tintje (of een paar tinten) donkerder dan op het plaatje.

Materialen:
- Achterwand kristalwit L092M
- Eiland kleur nx510 L207M kiezelgrijs
- U1 design kunstof wangen k032 wildeiken natuur imitatie schuller
- 7097 grepen
- Composiet holen swan poliert
- Wasbak blanco andano 500 of zwart
- Bora pure pure inductions
- Siemens apparatuur:
- Koelkast Siemens IQ500 KI81RADE0
- Dievries Siemens IQ500 GI81NACE0

- SN73EX01CE Vawa Siemens SN73EX01CE
-StoomovenIQ700 https://www.bemmelenkroon.nl/merken/siemens/hs736g3b1s-siem/
- IQ700 oven omzetten naar pyrolyse? Siemens HB774G1B1 naar https://www.bemmelenkroon...sung/nv7b5755sak-u1-sams/
- Wasbak https://www.blanco.com/nl...-59.137/?articleNr=522967

Wat we nog wijzigen:
- bar van echt & verjongd hout (veel dunner dan de getekende grote blokken)
- extra iig nis van keukenblad tot bovenkast helemaal links
- push to open achterwand ipv 2 verticale greeplijsten
- achterwand vervalt: dit wordt stucwerk
- eiland komt op zwarte poten
- led lichtstrip staat er nog niet op
- een recylingstation onder de spoelbak

Waar we over twijfelen:
- oven upgraden naar pyrolyse
- spoelbak van RVS naar zwart
- ventilatie koelkast en vriezer; hoe werkt dat
- wel of niet een stopcontact in de wang waar we op kijken. Heb de tip gezien van electra onder kookplaat, is ook een overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
Bunyamin schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:58:
Hallo Allen,

Wij zijn al enige tijd in de markt voor een nieuwe keuken. Uiteindelijk zijn wij beland bij Keukenloods en hebben de volgende offerte laten opstellen. Ik ben helaas gevallen voor de 'teken nu voor een vriendenprijsje' taktiek. Nu twee dagen later zit het mij toch niet lekker, aangezien we meer over de prijs hebben gehad dan over de keuken zelf. Ik vraag mij dus af hoe 'vriendelijk' de prijs uiteindelijk is geworden;

Pronorm Y-Line met 2x Fenix werkbladen

[Afbeelding]

Kastenwand
  • Organic glass (categorie P4)
  • 5 kasten van 2,95 m hoog, push to open systeem
  • 6x ProTech 2.0 lades
  • 2x houten inleg voor besteklade
  • Fenix werkblad van 1,90m
Eiland:
• Ultramat(categorie P2)
• Afvalsysteem
• 7x Protech 2.0 systeem

Werkblad:
• Fenix 10mm
• Fenix spoelbak in zelfde afwerking
• sparing voor dispenser, spoelbak en kookplaat

Apparatuur
  • KI81FHOD0
  • GI81NHNE0
  • Quooker 22+XGME + dispenser
  • Bora PUXU
  • Miele G7161SCVI
Totaalprijs van 33K inclusief montage, geen prijs per categorie aangegeven in de offerte, zodoende weet ik niet welke deel waaruit bestaat.

Het gesprek ging dus meer om het budget passend te maken in plaats van de wensen binnen de keuken. Voorbeeld; geen stopcontact in het eiland of invulling geven aan de kasten in plaatst van allemaal servieskasten opnemen in de offerte.
Wat vinden jullie hier van ?

Groet,

Bunyamin
Ik kan het alleen vergelijken met mijn ervaringen met andere keukens, aangezien de verdere uitwerking ontbreekt.
De glas deuren tellen natuurlijk wel lekker aan en het fenix blad is ook niet meer de goedkoopste.

Maar als ik even snel tel, heb je ongeveer 8.500 aan inbouwspullen. Dus de keuken met plaatsen is rond de 25k wat ik dan wel weer veel vind. Onze keuken is qua kasten ongeveer gelijk, maar wij hebben 15k list apparatuur en dan 15k voor de keuken, totaal 30. En dan hebben we het over een combi van softlack en luxe Nolte Neo fronten en lade systemen.

Gelijk wat andere vragen,
hebben jullie geen oven ?
En geen stoomoven/magnetron ?

En ik zou toch veel liever wat meer in het midden van het kookeiland koken. Is het geen optie (ja ik begrijp de symetrie) om de kookplaat en het naastgelegen 60cm kastje van plaats te wisselen. Zo heb je aan beide kanten van de kookplaat aflegruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

181383rz schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:09:
Aanvulling op deze. Zag een mooi alternatief voor stopcontact onder kookplaat (achter een lade ipv zichtbaar). Ik deel de foto. Die optie had ik hier nog niet gezien (mogelijk heb ik die over het hoofd gezien).
Kan de lade dan nog sluiten?

Wij hebben ook stopcontacten in een 2 kleine lades.
In de ene lade ligt een blender die eigenlijk altijd aangesloten is. Lade open, hulpstuk op de blender, mengen, hulpstuk eraf, blender terugleggen, lade dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 15:17
Zit al een paar maanden dit topic te lurken, omdat we volgende week de sleutel krijgen van onze nieuwe woning waar onder andere een nieuwe keuken in komt. De huidige keuken is nu nog gesloten, maar zal worden opgebroken om een open keuken met eiland(je) te maken. Met een basisidee voor onze eerste keuken zijn we naar 2 keukenboeren geweest om dit verder uit te werken.

We zijn bij Superkeukens en Bemmel & Kroon geweest. Onze ervaringen tot nu toe:
Superkeukens: Op zich prima en vriendelijk geholpen, maar echt meedenken over hoe we bijvoorbeeld de hoekkast slim kunnen indelen was er niet bij. Het was een beetje: Alles kan, wat willen jullie? Uiteindelijk een Schuller keuken samengesteld waar we qua fronten (mat lak, zandgrijs) en blad (keramiek, glem white) tevreden mee zijn, maar qua indeling (hoek wordt zo niet goed benut door halfdiepe kast, kast boven kookplaat niet echt mooi) en apparaten (de tijd was op en hij zou zelf wel even wat apparaten kiezen, maar dat was allemaal wat mindere kwaliteit dan we hadden gevraagd, waarschijnlijk om de prijs te drukken).
Uiteindelijk een niet-gespecificeerde offerte ontvangen voor ruim 18K. Dat is met instap Electrolux koelvries combi, AEG oven en magnetron, instap Bosch vaatwasser en Quooker en excl installatie en Bosch kookplaat met afzuiging die hij "voor een appel en een ei" kon krijgen vanwege blokkorting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4z3sQAd-2p-Zx5ql7kC8gxLGFSQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0u2RXftkdO0QNVh5TRI4tgkV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7ODu2OGJ7KQqePuTUURT6tXt_U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/O5BeMjNWY46TlATaV1KlBAyP.png?f=fotoalbum_tile

Bemmel&Kroon: Na meerdere goede ervaringen van vrienden en collega's hier een afspraak gemaakt en erg gecharmeerd geraakt van de geïntegreerde grepen van de Pronorm Y-line. De verkoper nam echt de tijd om alles uit te leggen en te laten zien en had een aantal goede voorstellen. Zoals een reguliere afzuigkap waardoor we veel meer ruimte over houden in de lades onder kookplaat. Afzuiging naar buiten is voor ons een must, daarom zat de kookplaat vlak bij de muur. Daarnaast zorgt dit volgens deze verkoper condensatie omdat hij tegen een een muur zit. Ook voor het hoek had hij een erg mooie oplossing bedacht met houten planken wat veel ruimtelijker oogt en ook praktisch is.
In overleg ook aantal andere keuzes gemaakt: Blad composiet (Dekker Calagata Gold) ipv keramiek, kunststof fronten ipv gelakt (we hebben 2 jongen kinderen en die fietsen/rijden/krassen nogal ergens eens tegenaan. Kunststof zou daar wat beter tegen kunnen. De prijs wisten we nog niet, maar we hebben een goed gevoel bij deze zaak en willen nu wel heel graag die Y-line :)

Offerte is inmiddels binnen:
- Pronorm Y-line, Melamine toplaag kleur steengrijs, Protech 2.0 lades
- Blad Dekker keramiek Glem White (wordt nog aangepast naar Composiet Calagata Gold, maar zit in zelfde prijsgroep volgens verkoper)
- Inductiekookplaat Siemens iQ700 EX875LVB1E
- Vlakschermafzuigkap Siemens iQ300 LI97SA531
- Oven 60cm Siemens IQ700 HB934GAB1
- Combi 45cm Siemens IQ700 CM936G1B1
- Koel/vriescombinatie (extra hoog) Siemens IQ300 KI96NSFD0
- Vaatwasser Siemens SN65YX00CE (Zeolith is een eis)
- Quooker Combi+ Zwart + zeeppomp
- Spoelbak Maris MRG 210/110-52

Plaatjes (vanuit deze hoek alleen geprinte versie):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lS5m0Wra367o7xm_4ETKlWZbFcM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j81xkUg1ZzsIfFoL2ir3coNn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfeFWr0WhV9_U51ldPPYi_gCrCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQTwzwgY4JAv6szSaTqpNrQz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYVVJ9T59uYu5wkYfLh9LB4YURg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMX4tVpTjOHszDRp0eLn0Te6.jpg?f=fotoalbum_tile

Prijs van die alles is nu 23K (inclusief de huidige actie van 15% korting en + een TV (wat moet je ermee?8)7). Dit vonden we voor ons gevoel aan de hoge kant, maar lijkt wel redelijk in lijn met wat ik hier voorbij zie komen.
De 2 offertes met elkaar vergelijken is natuurlijk niet meer relevant, want we willen sowieso voor Pronorm gaan dus heeft weinig zin om SK de offerte aan te laten passen.

Aanstaande vrijdag een vervolgafspraak bij B&K om de puntjes op de i te zetten. Hebben jullie nog suggesties om mee te nemen naar het gesprek?:
- Hebben we nog slimme ideeën qua indeling over het hoofd gezien? We willen voldoende ruimte houden voor de eettafel, dus daarom is de bar zo ondiep (60 cm) en smal (we willen er aan beide kanten langs kunnen en aan de raamkant de prullenbak kwijt kunnen)
- B&K geeft aan dat we beter zelf de planken inclusief verlichting aan kunnen leveren, want stuk goedkoper en echt eiken ipv kunststof. Wat mij betreft prima, is het logisch dat zij deze dan wel monteren?
- We vinden mat gelakte fronten wel mooier dan kunststof, maar is dit nu echt zo krasgevoeliger? Uiteraard is dit lastig in te schatten, maar heb ook ergens het idee dat de verkoper kunststof promoot omdat hij anders te ver van de prijs van SK af ligt (die prijs hebben we gedeeld.
- Qua apparatuur nog optimalisatie mogelijk in ongeveer gelijke prijsrange?

Exacte maten weten we pas als de doorbraak gereed is, maar voor die tijd willen we wel alles "ready to order" hebben omdat we anders waarschijnlijk de eerste paar weken zonder keuken zitten. Wij vinden het in ieder geval mooi worden en zijn benieuwd of jullie nog suggesties of feedback hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunyamin
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 11:56
Heren bedankt voor jullie reactie!
eelco74 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:18:
[...]
Ik kan het alleen vergelijken met mijn ervaringen met andere keukens, aangezien de verdere uitwerking ontbreekt.
De glas deuren tellen natuurlijk wel lekker aan en het fenix blad is ook niet meer de goedkoopste.

Maar als ik even snel tel, heb je ongeveer 8.500 aan inbouwspullen. Dus de keuken met plaatsen is rond de 25k wat ik dan wel weer veel vind. Onze keuken is qua kasten ongeveer gelijk, maar wij hebben 15k list apparatuur en dan 15k voor de keuken, totaal 30. En dan hebben we het over een combi van softlack en luxe Nolte Neo fronten en lade systemen.

Gelijk wat andere vragen,
hebben jullie geen oven ?
En geen stoomoven/magnetron ?

En ik zou toch veel liever wat meer in het midden van het kookeiland koken. Is het geen optie (ja ik begrijp de symetrie) om de kookplaat en het naastgelegen 60cm kastje van plaats te wisselen. Zo heb je aan beide kanten van de kookplaat aflegruimte.
Het leveren van de Fenix blad voor de nis en eiland met een spoelbak in dezelfde afwerking was volgens de verkoper alleen al goed voor 8000 euro. Ik weet niet hoe dit verhoudt t.o.v. jullie keuken?
Ik denk dat de Softlack en het ladesysteem van Nolte vergelijkbaar zijn met de P2 en P4 + ProTech 2.0 systeem van Pronorm Y.

Wij nemen onze eigen combi stoomoven van gaggenau mee, aangezien een extra oven van hetzelfde merk ons iets te duur werd. Dit hebben wij buiten de offerte gelaten.

Wat betreft het kookeiland zijn wij in principe ook van mening dat rondom het kookplaat ruimte moet zitten. 90-60-90-60 zou een oplossing kunnen bieden, waarbij de afvalsysteem in het hoek terecht komt.
MotorBeast schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:31:
@Bunyamin Ik zou gewoon de adviseur even bellen dat je nav offerte nog hebt nagedacht en dat je wensen niet passend zijn en dat je te overhaast hebt besloten. Ga gewoon weer even het gesprek aan. Ik heb zelf in de verkoop (geen keukens) gewerkt en wilde maar 1 ding......een blije klant. Niets zo sterk als mond tot mond reclame. Verder is Keukenloods onderdeel van DMG en ik lees hier:

Het is niet voor het eerst dat winkels van De Mandemakers Groep er slechter uitkomen dan hun concurrenten. Door negatieve publiciteit heeft De Mandemakers Groep in 2017 een bedenktermijn in de voorwaarden opgenomen. Daardoor was het mogelijk om binnen 48 uur kosteloos te annuleren. Maar in 2019 heeft De Mandemakers Groep deze kosteloze annuleringstermijn weer uit de voorwaarden gehaald.

De winkeliers brengen nu een bedrag van 5% van de aankoopprijs in rekening als je binnen 48 uur annuleert. Met een minimum van €500. Dit geldt in principe voor alle leden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).
Dit is nuttige informatie, bedankt daarvoor! Ik heb inmiddels per mail aanvullende vragen gesteld en opmerkingen gemaakt m.b.t. het gesprek, zodat ik hier altijd op kan terugvallen indien nodig. De keuken vinden wij nog steeds mooi en hopen er met de kleine dingen uit te kunnen komen. Aangezien er verder geen felle reacties zijn verwacht ik dat de prijs ook binnen verwachting valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
Bunyamin schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:27:
Heren bedankt voor jullie reactie!

[...]

Het leveren van de Fenix blad voor de nis en eiland met een spoelbak in dezelfde afwerking was volgens de verkoper alleen al goed voor 8000 euro. Ik weet niet hoe dit verhoudt t.o.v. jullie keuken?
Ik denk dat de Softlack en het ladesysteem van Nolte vergelijkbaar zijn met de P2 en P4 + ProTech 2.0 systeem van Pronorm Y.

Wij nemen onze eigen combi stoomoven van gaggenau mee, aangezien een extra oven van hetzelfde merk ons iets te duur werd. Dit hebben wij buiten de offerte gelaten.

Wat betreft het kookeiland zijn wij in principe ook van mening dat rondom het kookplaat ruimte moet zitten. 90-60-90-60 zou een oplossing kunnen bieden, waarbij de afvalsysteem in het hoek terecht komt.

[...]

Dit is nuttige informatie, bedankt daarvoor! Ik heb inmiddels per mail aanvullende vragen gesteld en opmerkingen gemaakt m.b.t. het gesprek, zodat ik hier altijd op kan terugvallen indien nodig. De keuken vinden wij nog steeds mooi en hopen er met de kleine dingen uit te kunnen komen. Aangezien er verder geen felle reacties zijn verwacht ik dat de prijs ook binnen verwachting valt.
Wij hebben een topcore blad uit de basic collectie van 65x334 aan de lange zijde en op het kookeiland van 120x170. Blad totaal was zonder korting 5200 maar met verzonken reginox spoelbak, spatrand en uitsparing afzuigkap en kookgedeelte. De fenix is wel wat duurder.

Maar in het eerste ontwerp hadden we een duur blad (evora Quartz) van totaal bijna 6 meter dat kwam iets boven de 6k als ik het goed had.

We zijn over gegaan naar de topcore, omdat we in het laatste ontwerp een blad van 334 nodig hadden en evora quartz tot 310 geleverd wordt

[ Voor 8% gewijzigd door eelco74 op 25-06-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelenbeest
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 25-06-2024
*knip*

Lijkt teveel op spam.

[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 25-06-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Eddo
@SnakeDoc88 Mooie configuratie! Jullie ervaring bij B&K en SK klinkt vergelijkbaar met die van mij, al was bij ons het prijsverschil nihil (was in ons geval bij beiden een Schüller keuken met topcore blad). Er was overigens nog een heel klein beetje onderhandelruimte mogelijk bij B&K, dus dat kun je nog proberen (sowieso die tv weigeren en daar korting voor vragen). Ik vroeg me alleen af of het blad calagata gold composiet hoogglans of mat is? Bij ons werd mat composiet afgeraden ivm kans op vlekken. Zeker bij lichte kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 15:17
Mr. Eddo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:37:
@SnakeDoc88 Mooie configuratie! Jullie ervaring bij B&K en SK klinkt vergelijkbaar met die van mij, al was bij ons het prijsverschil nihil (was in ons geval bij beiden een Schüller keuken met topcore blad). Er was overigens nog een heel klein beetje onderhandelruimte mogelijk bij B&K, dus dat kun je nog proberen (sowieso die tv weigeren en daar korting voor vragen). Ik vroeg me alleen af of het blad calagata gold composiet hoogglans of mat is? Bij ons werd mat composiet afgeraden ivm kans op vlekken. Zeker bij lichte kleuren.
Thanks! We hebben inderdaad op advies van de verkoper gekozen voor hoogglans. Misschien binnenkort nog even bij Dekker langs om hem in het echt te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
SnakeDoc88 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:56:
[...]

Thanks! We hebben inderdaad op advies van de verkoper gekozen voor hoogglans. Misschien binnenkort nog even bij Dekker langs om hem in het echt te bekijken.
Dat zou ik zeker even doen, wij hadden een vrij donker (dachten we) blad uitgekozen op de kleine stalen in de winkel. Tot we bij dekker het blad in het groot zagen en het meer grijs dan donker was. Daar hadden we ons bijna mooi in vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksen
  • Laatst online: 23-12-2024
Hi iedereen!
Ik lees al een paar weken over dit onderwerp en zie veel goede adviezen. Ik heb ook mijn offerte gekregen.
Ik vind Siematic wel leuk, maar ik weet nog steeds niet zeker of ik echt voor dit merk moet gaan voor een kleine keuken..
Wat is jullie mening daar over?

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:15
ksen schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 01:00:
Hi iedereen!
Ik lees al een paar weken over dit onderwerp en zie veel goede adviezen. Ik heb ook mijn offerte gekregen.
Ik vind Siematic wel leuk, maar ik weet nog steeds niet zeker of ik echt voor dit merk moet gaan voor een kleine keuken..

***members only***
Het is een mooi ontwerp maar je houdt wel heel erg weinig bladruimte over om op te werken. Je hebt geen qooker dus er zal waarschijnlijk ook een waterkoker over koffiezetapparaat op je blad komen staan en misschien nog wel andere spullen. Je zou kunnen overwegen om de oven onder het blad te plaatsen zodat je 60cm extra werkruimte krijgt. Een vrijstaande koelkast ergens anders zou ook kunnen als.

Of je voor siematic moet gaan weet ik niet maar ik vind het persoonlijk wel heel veel geld voor zo'n kleine keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Hi iedereen!

***members only***
Sorry, maar hier wordt je echt opgelicht als je het mij vraagt.

Siematic is ‘duur’ maar ook weer niet zo duur ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Hi iedereen!

***members only***
Waar komt dat restbedrag vandaan?
Erboven staat toch duidelijk dat de totaalprijs 17k is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 19:06
Hi iedereen!

***members only***
Gewoon idioot geprijd. Kastwerk is max 5k (zit ik al te hoog), werkblad is max 2k (zit ik al te hoog), apparatuur is max 4k (zit ik al te hoog) en montage is max 2000 (zit ik al te hoog). Als ik op alle onderdelen bij plus dan kom ik op max 13000 uitgaande van de prijzen van Rotpunkt/Ballerina. Ga ik scherp rekenen dan kom ik onder de 10k voor deze keuken. En waarom een losse vriezer en losse koelkast, je kunt toch net zo goed een combi nemen?

Scherp gerekend: werkblad 1000 (online verkrijgbaar voor die prijs)
Montage 1000 (kleine keuken, zzp'met uurtarief red dit makkelijk binnen 2 dagen)
Apparatuur 3400 (uitgaande van koel vries combi) zie idealo voor duitse prijzen
Kastwerk 4k red je makkelijk, als ik het snel aanklik bij keukenkastenfabriek zit ik zo gauw op 3600

Dan kom je dus op 9000 euro inclusief montage. Okay, ga ik uit van Rotpunkt/Ballerina, maar is dat echt heel veel minder dan Siematic? Laat het kastwerk van Siematic 10k kosten (absurd maar toch) zit je op max 18000 en dan reken ik met onscherpe prijzen. Dus die 17000 klopt dan wel (is nog steeds heel hoog), die 8000 is idioot. Waarvoor? En wat is voor jou de meerwaarde van SieMatic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
Ik zou eerder op de plek waar nu de oven zit, met een le-mans kast de hoek om gaan en eindigen met de hoge kast. En dan eindig je met veel meer werkblad ruimte, want dat is nu echt krap.

De oven onder het blad zou ik niet doen als je de oven veel gebruikt. En zoals de anderen al aangaven zou ik een quooker ernstig overwegen. Dat scheelt weer een waterkoker op het werkblad.

Als dat dan na wijziging 22K kost dan kijk ik er wat minder van op. Siematic hebben wij ook naar gekeken, wat echt wel fraai is. En er is niks mis mee om een bepaald merk te prefereren, want je kijkt er zeker 10 jaar tegenaan. Wij zijn ook voor de duurdere Nolte Neo gegaan vanwege een frontkleur en qua deuren net iets meer mogelikheden.

Laat desnoods een andere siematic dealer een tweede ontwerp maken als inspiratie. Ik weet niet waar je woont, maar Koolschijn in Delft heeft een goede reputatie. En ga vooral even zelf aan de slag met een keuken calculator in je eigen ruimte, desnoods die van een ander merk. Gewoon om een idee te krijgen waar je naar toe wilt en wat er mogelijk is. Zo kom je beter voorbereid aan bij de dealer.

[ Voor 21% gewijzigd door eelco74 op 26-06-2024 10:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
el flaco schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Gewoon idioot geprijd. Kastwerk is max 5k (zit ik al te hoog), werkblad is max 2k (zit ik al te hoog), apparatuur is max 4k (zit ik al te hoog) en montage is max 2000 (zit ik al te hoog). Als ik op alle onderdelen bij plus dan kom ik op max 13000 uitgaande van de prijzen van Rotpunkt/Ballerina. Ga ik scherp rekenen dan kom ik onder de 10k voor deze keuken. En waarom een losse vriezer en losse koelkast, je kunt toch net zo goed een combi nemen?

Scherp gerekend: werkblad 1000 (online verkrijgbaar voor die prijs)
Montage 1000 (kleine keuken, zzp'met uurtarief red dit makkelijk binnen 2 dagen)
Apparatuur 3400 (uitgaande van koel vries combi) zie idealo voor duitse prijzen
Kastwerk 4k red je makkelijk, als ik het snel aanklik bij keukenkastenfabriek zit ik zo gauw op 3600

Dan kom je dus op 9000 euro inclusief montage. Okay, ga ik uit van Rotpunkt/Ballerina, maar is dat echt heel veel minder dan Siematic? Laat het kastwerk van Siematic 10k kosten (absurd maar toch) zit je op max 18000 en dan reken ik met onscherpe prijzen. Dus die 17000 klopt dan wel (is nog steeds heel hoog), die 8000 is idioot. Waarvoor? En wat is voor jou de meerwaarde van SieMatic?
Dit soort posts is echt helemaal niemand mee geholpen.
Prijzen zijn totaal onrealistisch en volledig uit de lucht gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksen
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb al met een paar keukenboeren gesproken, maar zij konden geen betere indeling bieden.
Kapitein Merijn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:34:
[...]
Waar komt dat restbedrag vandaan?
Erboven staat toch duidelijk dat de totaalprijs 17k is.
Het is een nieuwbouw en hier zit nog een keukencheque van 8000 in.

Ik heb geprobeerd over de prijs te onderhandelen, maar dat lukte niet echt. Het beste wat ik kon doen, was dat ik een Similaque kreeg in plaats van kunststof.

Ik had ook een offerte van hen met Hacker met extra bovenste planken (UV matlak, PerfectSense).
De prijs was 20472 (inclusief een keukencheque van 8000).

Ik heb ook de vorige aanbieding met kunststof in plaats van Similaque. Hier ziet u per onderdeel de prijzen:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Hi iedereen!

***members only***
Ga dan nu eens naar een leverancier die bijvoorbeeld Nobilia verkoopt en neem dezelfde indeling en apparatuur en dan weet je wat je voor de naam Siematic betaalt. Sowieso altijd slim om elders je licht op te steken. Niet alleen wbt prijs maar ook wbt meedenken wbt mogelijkheden.

Ik schat ruwweg in dat als je Nobilia neemt met de duurste fronten je voor zo'n 17/18 mille klaar moet kunnen zijn afgeleid van mijn eigen offerte. Ik heb dan een keramiek blad erin staan.

[ Voor 11% gewijzigd door MotorBeast op 26-06-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Eddo
Je hebt wel weinig lades nu, zeker doordat de kookplaat met afzuiging ook nog wat ruimte kost waardoor je geen binnenla hebt. Is het een idee om de onderkast tussen de spoelbak en kookplaat ook als ladekast uit te voeren? Dat helpt ook weer voor de symmetrie. zie ik nou in de offerte dat die kast al een ladekast is, maar met 1 frontpaneel en dan 2 binnenlades?

Zoals eerder al genoemd is je werkruimte wel krap, dus ik zou ook voor een quooker gaan of één van de hoge kasten opofferen voor een lage kast met werkblad.

Waarom kies je voor een losse koelkast en vriezer? Let op dat de vriezer die je nu gekozen hebt een soft close scharnier heeft en de koelkast heeft dat niet. Het lijkt me irritant als dat verschilt per apparaat. Neem beide apparaten met soft close, of beide zonder.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Eddo op 26-06-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Kapitein Merijn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Hoe wil je het anders wel vergelijken? Een kast is een kast, apparatuur kan je vaak online vinden behalve als de fabrikant irritant doet (StudioLine, Neff). Zelfs dan kan je met 1 klik een offerte aanvragen, wou weten hoeveel die 70cm brede StudioLine koelvriescombinatie kost, klik, instant auto reply met offerte. Blad kan je ook gewoon bestellen, offerte is zo aangevraagd online.

Die keukenzaken willen heeeeel graag dat je blind kijk naar "Ooh SieMatic voor 25k" en niet kijk naar wat er in zit.

Ik zou ook zo vergeleken hebben. Houten kasten, keukenkastenfabriek is prima, €4k.

Blad, gewoon offerte voor aanvragen, denk €500 x 2.4 meter plus 300 uitsparingen €1500. Inclusief montage, de betere zaken laten je dat niet zelf doen.

Apparatuur kan je matchen. Ik heb het niet nagerekend, maar €6000 voor A merk is een redelijk startpunt.

Montage, ik heb zelf de koelkast, vriezer, oven, kookplaat, stukje aanrechtblad, afzuigkap en de vaatwasser geplaatst. Stelt echt niet zoveel voor. Maar goed, stelpost, €2000, als het volledig uitbesteed wordt.

€13500 dus de "kopen in een winkel / fancy merk multiplier" is hier x2. Dat is wat hoog, ik heb ook offertes gezien met x1.5 of lager. Maar goed, die keukencheque kan je zeker nergens anders kwijt, dan gaan ze sowieso voor maximale marge :)

[ Voor 5% gewijzigd door w00key op 26-06-2024 12:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
w00key schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:28:
[...]

Hoe wil je het anders wel vergelijken? Een kast is een kast, apparatuur kan je vaak online vinden behalve als de fabrikant irritant doet (StudioLine, Neff). Zelfs dan kan je met 1 klik een offerte aanvragen, wou weten hoeveel die 70cm brede StudioLine koelvriescombinatie kost, klik, instant auto reply met offerte. Blad kan je ook gewoon bestellen, offerte is zo aangevraagd online.

Die keukenzaken willen heeeeel graag dat je blind kijk naar "Ooh SieMatic voor 25k" en niet kijk naar wat er in zit.

Ik zou ook zo vergeleken hebben. Houten kasten, keukenkastenfabriek is prima, €4k.

Blad, gewoon offerte voor aanvragen, denk €500 x 2.4 meter plus 300 uitsparingen €1500. Inclusief montage, de betere zaken laten je dat niet zelf doen.

Apparatuur kan je matchen. Ik heb het niet nagerekend, maar €6000 voor A merk is een redelijk startpunt.

Montage, ik heb zelf de koelkast, vriezer, oven, kookplaat, stukje aanrechtblad, afzuigkap en de vaatwasser geplaatst. Stelt echt niet zoveel voor. Maar goed, stelpost, €2000, als het volledig uitbesteed wordt.

€13500 dus de "kopen in een winkel / fancy merk multiplier" is hier x2. Dat is wat hoog, ik heb ook offertes gezien met x1.5 of lager. Maar goed, die keukencheque kan je zeker nergens anders kwijt, dan gaan ze sowieso voor maximale marge :)
Je gaat even voorbij aan het feit dat een klant die graag een Siematic wil kopen of volledig ontzorgt wilt worden, een compleet andere consument is dan de Tweaker die het zelf wel regelt en voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten.

Een aanbod van Siematic vergelijken met de goedkoopste internet prijzen is dan ook volledig zinloos. Niet alleen voor een Siematic trouwens. Een keukenzaak kan simpelweg niet bestaan van de marges die de dozenschuivers aanhouden.

Los van bovenstaande vind ik de offerte van @ksen ook absurd hoog. Ik zou lekker verder gaan kijken en een ander keukenmerk uit laten tellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Merijn op 26-06-2024 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
[...]

Ik ben blij dat jij reageerde, want met alleen reacties over de as van de prijs alleen heeft de vraagsteller niks aan. Alsof je op basis van de op internet gevonden laagste prijzen alle hella, bosch en magneti-marelli onderdelen kunt redeneren of een mercedes een betere deal is dan een volvo.

@ksen
Kern van het verhaal is dat de offerte aan de hele stevige kant is voor het gebodene.
En dat met het muurtje tussen de ovenkast en de deur best nog wel wat gedaan kan worden om meer blad ruimte te genereren,

Mijn tip is, neem even ruim de tijd om wat alternatieven uit te werken, steek tijd in het ontwerp.
Wij zijn van februari tot juni bezig geweest en hebben 3 zaken bezocht en 2 varianten doorlopen.

En laat je vooral door aannemer niet in de luren leggen met die keuken cheque. Dat is meer een drukmiddel dan een echte waardebon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Kapitein Merijn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:42:
[...]

Je gaat even voorbij aan het feit dat een klant die graag een Siematic wil kopen of volledig ontzorgt wilt worden, een compleet andere consument is dan de Tweaker die het zelf wel regelt en voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten.

Een aanbod van Siematic vergelijken met de goedkoopste internet prijzen is dan ook volledig zinloos. Niet alleen voor een Siematic trouwens. Een keukenzaak kan simpelweg niet bestaan van de marges die de dozenschuivers aanhouden.

Los van bovenstaande vind ik de offerte van @ksen ook absurd hoog. Ik zou lekker verder gaan kijken en een ander keukenmerk uit laten tellen.
Daarvoor is die multiplier. Ik heb er wel ~50% voor over, als het topkwaliteit is en je volledig ontzorgt wordt. Je kan niet verwachten dat een winkel geen marge maakt, dat is onzin, maar x2 is fors.

En hoe fors kan je dus uitrekenen door zelf alles los een prijskaartje te geven. En bij gespecificeerde offertes kan je dan zien of ze absurd veel vragen voor apparatuur, of is het blad erg duur? Hoe wil je het anders vergelijken, elke offerte is anders, je moet een baseline hebben.

Keukenkastenfabriek werkt overigens met top kwaliteit beslag en is stevig zat, dus meerprijs is echt voor design, beetje meer slimmigheid en meer keuzes bij sommige merken. Ze zijn ongeveer 2x zo duur als IKEA. Hoeveel extra daar bovenop je ervoor over hebt moet je zelf weten. Het blijft hout en niet iets super high tech, dat laatste koopt de halve wereld toch van Blum, ook KKF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksen
Mr. Eddo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:27:
Waarom kies je voor een losse koelkast en vriezer?
Omdat ik een greeploze keuken wilde met uitsluitend horizontale handgrepen. Ik kreeg te horen dat ik dan een aparte koelkast en vriezer nodig had.

Soortgelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qy45Ql3m7dHwlpTvFp_K13HPmkY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vnqCVVxs2Cesa2bubBREBA7C.webp?f=fotoalbum_large
w00key schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:28:
[...]
die keukencheque kan je zeker nergens anders kwijt, dan gaan ze sowieso voor maximale marge :)
Ik kan het in een andere winkel uitgeven, maar het wordt dan 6400.

Ik kreeg ook nog een offerte van een van de DMG-winkels. Het was 20.000 voor dezelfde Hacker...

Ik wil meer lades, maar ik kan ze later toevoegen. Nu heb ik een technische tekening nodig voor mijn nieuwebouw :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
ksen schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:02:
[...]

Ik wil meer lades, maar ik kan ze later toevoegen. Nu heb ik een technische tekening nodig voor mijn nieuwebouw :'(
Je blad is 65cm diep dus je kan na oplevering alles nog op de muur verleggen. Laat je niet gek maken door die aannemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
Kapitein Merijn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:10:
[...]

Je blad is 65cm diep dus je kan na oplevering alles nog op de muur verleggen. Laat je niet gek maken door die aannemer.
Helemaal mee eens, de volgende truuk van de aannemer om je onder druk te zetten, terwijl alles in deze keuken op dezelfde muur zit. Wel even controleren of er standaard voldoende electra groepen geleverd word, maar gezien je keuzes zal dat wel uitkomen. Een water of electra omleggen op dezelfde muur is geen probleem, zeker met een extra diep blad.

Wij wijken voor onze nieuwbouw zelf zo af van de standaard keuken dat we wel een technische tekening hebben moeten aanleveren. Wij hebben met 2 ovens extra groepen nodig en de perilex moet naar de hele andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksen
eelco74 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:29:
[...]
Wel even controleren of er standaard voldoende electra groepen geleverd word, maar gezien je keuzes zal dat wel uitkomen.
Dit is de standaard keuken. Ik heb gehoord dat het mogelijk is om de leidingen later te vervangen, maar niet elke keukenwinkel wil dit doen. Eigenhuis vertelde me dat ik het zelf moet doen.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
ksen schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Dit is de standaard keuken. Ik heb gehoord dat het mogelijk is om de leidingen later te vervangen, maar niet elke keukenwinkel wil dit doen. Eigenhuis vertelde me dat ik het zelf moet doen.

***members only***
Kun je trouwens geen hoekkeuken maken? Stukje werkblad nog richting de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksen
SquareOne schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:16:
[...]
Kun je trouwens geen hoekkeuken maken? Stukje werkblad nog richting de deur?
Waarschijnlijk wel, maar Eigenhuis wilde niet nog een tekening voor ons maken.

En nu moeten we iets tekenen, want onze deadline nadert binnenkort. Maar ik heb het gevoel dat ze te veel geld willen voor Siematic. Mensen in dit topic betaalden niet veel meer voor twee keer grotere keukens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ksen schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:39:
[...]

En nu moeten we iets tekenen, want onze deadline nadert binnenkort. Maar ik heb het gevoel dat ze te veel geld willen voor Siematic. Mensen in dit topic betaalden niet veel meer voor twee keer grotere keukens 8)7
Hier recent nog langsgekomen; eventueel optie om een technische tekening te laten maken voor 100€?

https://technischekeukentekening.nl/#voordelen

Zit je wel vast aan die indeling, echter nog alle ruimte om een keuken in die indeling te zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 26-06-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 23:36
Van keukeneilanden zie je zelden de "voorkant" op foto's _/-\o_
Wat heb jij helemaal links en rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Blurk62 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:50:
[...]

Van keukeneilanden zie je zelden de "voorkant" op foto's _/-\o_
Wat heb jij helemaal links en rechts?
Bedoel je op de kopse kanten?
Of de lange zijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 19:06
[...]

Kijk gewoon op idealo voor apparatuur. Klopt.
Werkblad op granietshop. Klopt.
Kastwerk keukenkastenfabriek. Klopt.
En montage klopt ook.

Nb ik heb een keuken gekocht met eiland, 4 hoge kasten en meer apparatuur voor 16k Inclusief montage. Rotpunkt, Siemens apparatuur IQ 500/700 en verdikt blad.

nb ik kocht in 2019 een keuken voor 6500 van 9 meter lang inclusief montage.

De prijzen waarmee sommigen hier rekenen zijn gewoon absurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:15
ksen schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Een tekening kan snel gemaakt worden. Je staat nu op het punt om voor heel veel geld een keuken te kopen. Het zou jammer zijn als je er achteraf spijt van krijgt. Op het oog ziet het ontwerp er mooi uit, maar met zo weinig ruimte op het werkblad is die ook erg onpraktisch. Het zou jammer zijn als je straks een een keuken voor 25K hebt en alsnog telkens naar de keukentafel moet uitwijken om groente te snijden.

Form follows function is veel gebruikte uitspraak al wil je met een keuken vaak ook iets moois in de kamer hebben staan. Enkele dingen ik sterk in overweging zou nemen zijn de volgende
  • Kan je een hoekkeuken maken. Hiermee ontstaat direct heel veel meer ruimte
  • Zijn beide hoge kasten echt nodig? Je staat over het algemeen meer aan het blad te werken dan dat je moet bukken voor de oven. Bladruimte lijkt mij meer prio te hebbenin deze
  • Kan een Quooker toegevoegd worden? Dan heb je een apparaat minder nodig op het werkblad
  • Afzuiging via een bovenkastje geeft je meer ruimte in de lade
  • Ruimte aan beide kanten van een spoelbak is fijn. Dan kan je vieze pannen aan 1 kant zetten en na het wassen ze aan de andere kant opstapelen.
Bedenk ook even goed of het keukengerei dat je voor ogen hebt past in de huidige opstelling. Je hebt een lade met bestekbak. Dat is fijn, maar wat blijft er daar naast nog allemaal over. Hoe groot is je set pannen. Het meest praktische is om ze in een lade te stoppen maar die is nog maar 1 over. Het past misschien net, maar het wordt wel allemaal erg krap. Heb je nog ergens anders een losse kast of moet hier ook het servies in. Zoals gezegd zijn lades het meest praktisch. Wanneer je het allemaal in kast onder de oven of boven het werkblad kwijt moet is dat niet fijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
el flaco schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:05:
[...]

Kijk gewoon op idealo voor apparatuur. Klopt.
Werkblad op granietshop. Klopt.
Kastwerk keukenkastenfabriek. Klopt.
En montage klopt ook.

Nb ik heb een keuken gekocht met eiland, 4 hoge kasten en meer apparatuur voor 16k Inclusief montage. Rotpunkt, Siemens apparatuur IQ 500/700 en verdikt blad.

nb ik kocht in 2019 een keuken voor 6500 van 9 meter lang inclusief montage.

De prijzen waarmee sommigen hier rekenen zijn gewoon absurd.
Ik heb afgelopen jaar een hele grote Octavia station gekocht voor 30k. Mijn buurman heeft vorige week een Audi A4 gekocht voor 70k. Wat een idioot zeg :+

Pagina: 1 ... 468 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1