Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shandar04
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 16:21
Beste medetweakers,

Ik heb en vraag met betrekking tot het kwaliteitsverschil tussen 2 keukenmerken.

Bij Superkeukens heb ik een keuken samen laten stellen van het merk Keller a 23 700
Bij Ikook een keuken van het merk Hacker a 25 500 euro.

Beide keukens zijn qua inrichting, apparatuur(Bosch) en werkblad (keramiek) identiek.

In het overzicht van het topic word Hacker als hogere kwaliteitsklasse genoemd dan Keller.

Het prijsverschil is 1800 euro waar mijn onderbuik gevoel zegt, ga voor de Hacker keuken.

Zit ik juist of zijn er mensen die een andere ervaring hebben met deze 2 merken?

Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Shandar04 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:25:
Beste medetweakers,

Ik heb en vraag met betrekking tot het kwaliteitsverschil tussen 2 keukenmerken.

Bij Superkeukens heb ik een keuken samen laten stellen van het merk Keller a 23 700
Bij Ikook een keuken van het merk Hacker a 25 500 euro.

Beide keukens zijn qua inrichting, apparatuur(Bosch) en werkblad (keramiek) identiek.

In het overzicht van het topic word Hacker als hogere kwaliteitsklasse genoemd dan Keller.

Het prijsverschil is 1800 euro waar mijn onderbuik gevoel zegt, ga voor de Hacker keuken.

Zit ik juist of zijn er mensen die een andere ervaring hebben met deze 2 merken?
Zelfde situatie hier met enerzijds een Contur en anderzijds een Ballarina. Zou volgens de verkoper 1500 tussen zitten. (Obv 4 hoge kasten, 4 lades van 80 en een kookeiland van 3m).

[ Voor 3% gewijzigd door YKla op 04-06-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polletje27
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-03 20:00
Hallo allemaal, long time lurker hier op het keukenforum. In juli krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning voor ons jonge gezin. Inmiddels ben ik redelijk opweg voor een nieuwe keuken. Ik wil jullie graag voorleggen wat er nu ligt, wellicht hebben jullie nog opmerkingen/tips/verwonderingen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Laatst online: 10-12-2024
Members only:

Nu snap ik ook dat men niet de adviesprijs betaald als het gaat om al die apparatuur. Maar ben wel even benieuwd hoeveel wiggle room ik dan ongeveer heb.

Aantal vraagjes:
Hoe verhoud Miele zich tot Siemens als het gaat om vaatwassers? Ik begrijp dat Miele ‘iets’ beter is maar prijs technisch niet interessant genoeg. Bij vaatwassers is dat verschil schijnbaar minimaal.

Hoe verhoud Keller zich tot Ballerina zich tot Contur? Ik dacht dat Ballerina hoger segment was maar volgens mij is dat tegenwoordig anders? Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?

Hoe verhoud se PURU zich tot de duurdere iq700 van siemens? Van de ene verkoper hoor ik dat siemens veel slechter is en de ander zweert erbij dat siemens beter is..

[ Voor 19% gewijzigd door YKla op 04-06-2024 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 09:59
Misschien kan iemand me hier advies geven rondom het volgende:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 12:22
Snuurtje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 00:02:
Misschien kan iemand me hier advies geven rondom het volgende:

***members only***
Aan de ene kant heb je misschien wat geluk, omdat nu alles duurder is geworden. Ik zou in gesprek met de keukenzaak en vragen of ze mee willen denken mbt de keukenapparatuur waar je niet tevreden over bent omdat je te snel getekend hebt. Misschien kunnen ze een beter merk leveren tegen een minimale meerprijs bijvoorbeeld. Maar het blijft natuurlijk vervelend dat je voor je gevoel geld hebt laten liggen als Nederlander.

Als je zelf een kookplaat koopt, dan geef je het type of afmetingen door aan de keukenzaak en dan zagen ze het op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

YKla schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:20:

Hoe verhoud se PURU zich tot de duurdere iq700 van siemens? Van de ene verkoper hoor ik dat siemens veel slechter is en de ander zweert erbij dat siemens beter is..
Ik heb zelf de PURU gehad en inmiddels (nieuwe woning) de PUXU. Niets dan positieve ervaringen. Mijn ouders hebben een Siemens (ken het typenummer niet) en die is heel snel kapot gegaan, maar binnen garantie vervangen. Dat is n = 1, maar misschien heb je er wat aan. Functioneel lastig vergelijken... verschillende woningen, situaties, etc. - mijn voorkeur blijft bij PUXU. Heb nieuwbouw gekocht en ook daar weer PUXU, dus 3 op een rij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

@MotorBeast Ik snap dat je het niet ziet als je Jura ervoor staat. :) Bij een apparaat dat er altijd staat (de genoemde koffiemachine) maakt het eigenlijk weinig uit: of je hem nu in de hoek in het aanrecht aansluit of in de hoek op de muur, beide zie je niet want het apparaat staat strategisch voor het lelijke netsnoer en stopcontact opgesteld. Zelf zou ik dan nog steeds voor de optie in de muur gaan ipv het werkblad ivm het schoonmaken, maar het laatste kan natuurlijk ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 05-06-2024 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Shandar04 @YKla over "kwaliteit van merk X tov merk Y" wil ik zeggen: de opstelling mag hetzelfde zijn (ik neem aan dat jullie dan bedoelen dat elke kast precies dezelfde breedte heeft en ook vrijwel dezelfde hoogte, en ook dezelfde lades etc, anders vind ik het niet dezelfde opstelling), de kleur van de frontjes ook "bijna" ;) hetzelfde, en de verschillen zijn misschien niet heel erg spannend...

...maar: helemaal hetzelfde zijn ze nooit.

Verdiep je dus in de eigenschappen per merk. Dat is te vinden op hun website en in hun brochures. Welke ladesystemen worden er precies gebruikt, merk, type? Welk merk, type scharnieren, klepbeslag en plankhouders? Welk raster heeft het korpus? Korpushoogte? Korpusdikte? Plankdikte? Achterwanddikte en bevestiging (nietjes, spijkers, schroeven)? Welke kastkleuren zijn er mogelijk, en is 'op kleur' standaard of tegen meerprijs? De fronten, is het houtwerk van hetzelfde materiaal (spaanplaat, MDF)? Is het afwerkingsmateriaal ook precies hetzelfde of misschien toch anders (melamine, HPL, laklaminaat, matlak, microstructuurlak, houtdecor, Fenix, etc)? Is er verlichting ingebouwd en zo ja welke? Etc.

Contur is volgens mij een huismerk, dus dat wordt eerst proberen te achterhalen wie ze maakt. Of andersom, op basis van de complete verzameling specs kun je vaak herleiden welke fabrikant het moet zijn. De vergkrijgbare korpushoogtes en het raster verraden meestal al veel. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 05-06-2024 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:39
Cap schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:07:
@Shandar04 @YKla over "kwaliteit van merk X tov merk Y" wil ik zeggen: de opstelling mag hetzelfde zijn (ik neem aan dat jullie dan bedoelen dat elke kast precies dezelfde breedte heeft en ook vrijwel dezelfde hoogte, anders vind ik het niet dezelfde opstelling), de kleur van de frontjes ook "bijna" ;) hetzelfde, en de verschillen zijn misschien niet heel erg spannend...

...maar: helemaal hetzelfde zijn ze nooit.

Verdiep je dus in de eigenschappen per merk. Dat is te vinden op hun website en in hun brochures. Welke ladesystemen worden er precies gebruikt, merk, type? Welk merk, type scharnieren, klepbeslag en plankhouders? Welk raster heeft het korpus? Korpushoogte? Korpusdikte? Plankdikte? Achterwanddikte en bevestiging (nietjes, spijkers, schroeven)? Welke kastkleuren zijn er mogelijk, en is 'op kleur' standaard of tegen meerprijs? De fronten, is het houtwerk van hetzelfde materiaal (spaanplaat, MDF)? Is het afwerkingsmateriaal ook precies hetzelfde of misschien toch anders (melamine, HPL, laklaminaat, matlak, microstructuurlak, houtdecor, Fenix, etc)? Is er verlichting ingebouwd en zo ja welke? Etc.

Contur is volgens mij een huismerk, dus dat wordt eerst proberen te achterhalen wie ze maakt. Of andersom, op basis van de complete verzameling specs kun je vaak herleiden welke fabrikant het moet zijn. :*)
Contur = Schuller

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:12
Cap schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:43:
@MotorBeast Ik snap dat je het niet ziet als je Jura ervoor staat. :) Bij een apparaat dat er altijd staat (de genoemde koffiemachine) maakt het eigenlijk weinig uit: of je hem nu in de hoek in het aanrecht aansluit of in de hoek op de muur, beide zie je niet want het apparaat staat strategisch voor het lelijke netsnoer en stopcontact opgesteld. Zelf zou ik dan nog steeds voor de optie in de muur gaan ipv het werkblad ivm het schoonmaken, maar het laatste kan natuurlijk ook.
Diezelfde Jura komt waarschijnlijk ook gedeeltijlijk op het stopcontact te staan of vrij vooraan op het blad.
Het is namelijk niet mogelijk (uitgaande van een stenen blad) om de stopcontacten tegen de muur te plaatsen ivm. risico op breuk. De voorzijde van het stopcontact komt minimaal 16cm vanaf de muur te liggen wat natuurlijk zonde is van de ruimte.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Regio Amstelveen zo'n beetje. Als je iemand weet heel graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:26:
[...]

Wat begrijp je er precies niet aan? Als je een een hoekkast toevoegt aan je winkelwagen krijg je op die plek een hoek in je keuken. Wil je hem ergens anders, kwestie van de hoekkast naar een andere positie slepen in je winkelwagen.

Snel voorbeeld obv je IKEA keuken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bovenkasten toevoegen is een kwestie van een nieuwe groep aanmaken. Dat geldt voor elk nieuw los deel van de keuken. Dus vanuit winkelwagen een nieuwe kast toevoegen en dan komt de vraag of je een nieuwe groep wilt aanmaken. Ja dus, je krijgt dan een groep B voor de bovenkasten. De bovenkasten worden dan in de opstelling NAAST de onderkasten getoond maar dat is alleen maar een beperking van de online tool.

Ik zie wel dat je in je IKEA ontwerp vitrinekastjes hebt ingetekend, weet niet of Ballerina dat in die vorm heeft. Verder zie ik zo'n kreng van een schuine hoekbovenkast (met zo'n te kleine opening), die zal vermoedelijk ook niet in de online configurator staan.

MAAR! :) Blijf nou niet steken in dat geklooi met je winkelwagen. Ik heb het al meermaals gezegd, je winkelwagen is slechts een aanzet tot het openen van het gesprek met DKKF. Wat let je nu om met je (halve) winkelwagen contact op te nemen met DKKF en te zeggen:

"Hallo DKKF, ik ben bezig een winkelwagen te vullen maar kom er niet helemaal uit: ik wil deze en deze kast en deze en deze bovenkasten en kan ze niet vinden. Zijn deze wel verkrijgbaar en kunnen jullie me helpen met het aanvullen van de winkelwagen? Hier is het linkje van mijn winkelwagen: <link>. Hier ook nog een afbeelding van mijn poging in de IKEA planner zoals het eruit zou moeten komen te zien. Bellen is ook prima, tel <> Vriendelijke groet, Frieda"

Geen angst hebben om te vragen? ;)

Dan gaan ze (wsch. Dennis) samen met je aan de slag, ook zaken die niet in de online configurator staan maar wel leverbaar zijn voegen ze voor je toe. Ook om andere custom opties (werkhoogte, kastkleur) kan je dan evt nog vragen. En waarschijnlijk doen ze suggesties over wat wat hun betreft beter kan / handiger is, en wellicht een (2D) schets van hoe het eruit komt te zien.
Dank! _/-\o_ ik weet ook al wat ik fout deed, als je alle kasten er zomaar in zet en dan alvast gaat slepen zonder dat je een hoekkast erin gooit lukt het natuurlijk niet :X

Ik ben ook nog naar naar Keukenwarenhuis geweest die Ballerina in het assortiment heeft, zag er best goed uit en ze hebben wel degelijk vitrinekastjes in het assortiment :) Wel apart, er werd getekend op ruitjespapier en "kom nog maar eens terug als je erover na hebt gedacht". Dat heb ik nog niet eerder gehad.

Volgende week heb ik het iets rustiger met werk en kan ik hopelijk een uurtje vinden om eens rond te bellen naar Keukenkastenfabriek en nog wat andere zaken.

Ben alleen nog steeds aan het twijfelen over het ontwerp, ik wil graag een zo klein mogelijke keuken met zo veel mogelijk functionaliteit, dus ik moet ergens compromissen sluiten.

Ander vraagje aan de kenners: Kun je op een kleine kookplaat met afzuiging ook grotere pannen tegelijk kwijt? Zeg maar 30 cm doorsnee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:02
Morgen komen ze mijn bijkeuken leveren en ik heb ervoor gekozen om deze zelf te plaatsen. Opzich niet heel spannend denk ik (behalve secuur werken).
Heb alle spullen in huis gehaald, maar ik vroeg mij af of het niet normaal is om hoge kasten te fixeren aan de wand? Heb bij mijn eigen keuken en die van mijn broer gekeken, maar deze staan gewoon los?

Dit terwijl er bij Ikea bijvoorbeeld altijd heel hard wordt geroepen om de (kleding)kasten aan de wand te fixeren i.v.m. mogelijk omvallen als lades openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:46
Spontaan een scheur in ons blad van het kookeiland :S

Ik was afgelopen weekend met m'n zoon op de Nürburgring en m'n vrouw komt zondagochtend in de keuken en treft dit aan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSslM1NMx8gyBpDRX75NTLs1UMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZDxzjGnFmwvUzagxiDjWJMf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XR4jvMVnJCDCek1i7maxZ1RP4xc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOYJxmWqVZrcgHVsRWASVba0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkS0EmIJLSyqf8ZCop7nbjUJw40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AiTima5mLyI0eg317BgX6AT.jpg?f=fotoalbum_large

eerste reactie van de keukenzaak:
ich habe die Bilder mit dem Hersteller durchgesprochen und wir können uns nicht erklären,
wie der Riss auf natürliche Weise entstanden sein soll.
Können Sie uns bitte mitteilen, was passiert ist, damit dieser Riss entstanden ist?
Ist der Riss spürbar oder nur zu sehen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Krijnemans schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:23:
Morgen komen ze mijn bijkeuken leveren en ik heb ervoor gekozen om deze zelf te plaatsen. Opzich niet heel spannend denk ik (behalve secuur werken).
Heb alle spullen in huis gehaald, maar ik vroeg mij af of het niet normaal is om hoge kasten te fixeren aan de wand?
Ja is normaal, gewoon doen. Veilig, stabiel, stevig. Per kast een paar hoekprofielen gebruiken en schroeven met pluggen in de muur (tenzij je houten muren hebt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickey
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-07 08:51
2 gelijkaardige Inbouwkoelkasten op het oog, type deur op deur.

100 euro meer voor een softclose, is dat het prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Analamoebe schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:44:

Ik was afgelopen weekend met m'n zoon op de Nürburgring en m'n vrouw komt zondagochtend in de keuken en treft dit aan...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Wat voor materiaal is het, graniet of iets anders? En is de barst voelbaar zoals de keukenzaak vraagt, of alleen zichtbaar?

Als niemand er iets op heeft laten vallen of er op is gaan staan, dan moet er toch spanning op het materiaal staan. Je zou verwachten dat het blad (ook) rust op de doorlopende zijwanden (stollen), maar het lijkt alsof de scheur precies is ontstaan op de grens tussen 2 ruggelings naar elkaar staande kasten?

Het kan zijn dat de kasten niet goed waterpas gezet zijn. Of... wellicht dat er poten niet goed in de kast gedrukt zijn, helemaal tot de aanslag. Dan worden die bij installatie wel goed waterpas gesteld, maar op een later moment zakt het pootje onder het gewicht toch verder in de kast en dan is de steun onder het blad weg...

Wat ook kan is de ondergrond niet helemaal stabiel is. Wat voor vloer zit er onder het eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Pickey schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:46:
2 gelijkaardige Inbouwkoelkasten op het oog, type deur op deur.

100 euro meer voor een softclose, is dat het prijsverschil waard?
Kan jij alleen zelf bepalen, door even naar een keukenzaak of bijv BSH of Electrolux experience center te gaan en een model met en een model zonder soft close te proberen.

De een vindt het namelijk prettig, omdat de deur nooit te hard dicht klapt. De ander juist helemaal niet, omdat je de deur altijd door zijn weerstandspunt moet duwen, omdat anders de koelkast open blijft staan. En dat duwen moet dan harder dan bij een koelkast met normale scharnieren. Heel persoonlijk dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Wij zijn naar de SieMatic SLX aan het kijken. Voor nu hebben we een composiet werkblad van 2 cm dik toegevoegd. Dit omdat wij composiet mooier vinden. Ik vraag me alleen af of dit het ontwerp niet naar beneden haalt, aangezien hij op elke foto en in elke showroom met het 6mm blad staat.

Iemand hier heel toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:48

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Zoals Cap ook benoemd, wel vreemd dat de barst exact in het midden zit.
Vraag me ook af of het blad in het midden wel / niet / ongelijk wordt ondersteund.

Ik weet niet hoelang geleden de keuken is geplaatst, is het blad misschien ( per ongeluk ) zwaar belast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:24
Cap schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:50:
[...]

Kan jij alleen zelf bepalen, door even naar een keukenzaak of bijv BSH of Electrolux experience center te gaan en een model met en een model zonder soft close te proberen.

De een vindt het namelijk prettig, omdat de deur nooit te hard dicht klapt. De ander juist helemaal niet, omdat je de deur altijd door zijn weerstandspunt moet duwen, omdat anders de koelkast open blijft staan. En dat duwen moet dan harder dan bij een koelkast met normale scharnieren. Heel persoonlijk dus. ;)
Hoe bedoel je; anders blijft hij open staan?
Hier ook softclose, uiteraard op de koelkastscharnieren zelf en niet op de koelkast deur, heb werkelijk waar nog nooit de deur hoeven dichtduwen. Hij trekt hem altijd zelf dicht nadat hij "opgevangen" is. :S

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 09-06-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik bedoel niet letterlijk er doorheen duwen, maar de duw die je geeft tegen de openstaande deur moet hard genoeg zijn dat ie door het dode punt heen komt. Dat is het punt waarop je opeens weerstand gaat voelen van het softclose systeem. Je ziet in je filmpje ook dat ie daar opeens gaat vertragen. Jij geeft idd een redelijke zwieper en dan komt ie er prima doorheen. Maar als ie dus te zacht dicht 'gezwiept' wordt kan ie precies daar blijven hangen en trekt de softclose hem net niet dicht. Een centimeter verder en hij trekt zichzelf wel langzaam dicht.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 06-06-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Cap schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:00:
Ik bedoel niet letterlijk er doorheen duwen, maar de duw die je geeft tegen de openstaande deur moet hard genoeg zijn dat ie door het dode punt heen komt. Dat is het punt waarop je opeens weerstand gaat voelen van het softclose systeem. Je ziet in je filmpje ook dat ie daar opeens gaat vertragen. Jij geeft idd een redelijke zwieper en dan komt ie er prima doorheen. Maar als ie dus te zacht dicht 'gezwiept' wordt kan ie precies daar blijven hangen en trekt de softclose hem net niet dicht. Een centimeter verder en hij trekt zichzelf wel langzaam dicht.
Ik triggerde op "duwen", wat het nogal extreem omschrijft. Ja, je moet hem een zetje geven. Maar hoe sluit je hem zonder soft-close dan? Ook met een zetje of vasthouden tot dicht.

De zwiepert was meer bedoelt als demonstratie dat de deur zelfs dan netjes wordt opgevangen en gesloten.

Maar klopt inderdaad dat je een duwtje in de goede richting moet geven.
Hier met pinkie;

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 06-06-2024 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Onze vorige koelkast had geen soft close. Die viel met een zacht duwtje prettig stil dicht. Bij een klein kiertje zelfs uit zichzelf waarschijnlijk wegens niet 100% waterpas staan, maar niet onprettig. ;)

Onze huidige koelkast heeft soft close. Die valt met een wat 'harder' duwtje prettig stil dicht. Alleen omdat we gewend waren aan onze oude koelkast met dat zachte duwtje, bleef hij zeker in het begin onbedoeld regelmatig open staan. Nu gebeurt het nog zelden want we zijn gewend dat we een wat hardere zet moeten geven. Soft close bevalt ons niet per se beter dan onze oudere koelkast zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
Cap schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:47:
[...]

Wat voor materiaal is het, graniet of iets anders? En is de barst voelbaar zoals de keukenzaak vraagt, of alleen zichtbaar?
Het is composiet en met je nagel is de barst ook voelbaar.
Als niemand er iets op heeft laten vallen of er op is gaan staan, dan moet er toch spanning op het materiaal staan. Je zou verwachten dat het blad (ook) rust op de doorlopende zijwanden (stollen), maar het lijkt alsof de scheur precies is ontstaan op de grens tussen 2 ruggelings naar elkaar staande kasten?
klopt. Er is nooit wat op gevallen en niemand heeft ooit op het aanrecht gezeten. Het lijkt mij ook spanning hoor, het is in ieder geval geen mechanisch iets.
Het kan zijn dat de kasten niet goed waterpas gezet zijn. Of... wellicht dat er poten niet goed in de kast gedrukt zijn, helemaal tot de aanslag. Dan worden die bij installatie wel goed waterpas gesteld, maar op een later moment zakt het pootje onder het gewicht toch verder in de kast en dan is de steun onder het blad weg...
dat is heel goed mogelijk.
Wat ook kan is de ondergrond niet helemaal stabiel is. Wat voor vloer zit er onder het eiland?
De ondergrond is zeker wel stabiel, een betonvloer+cementdekvloer uit 1968 met daarop nieuw tegelwerk. De keuken is overigens van september 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
pjotter1965 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:26:
[...]

Zoals Cap ook benoemd, wel vreemd dat de barst exact in het midden zit.
Vraag me ook af of het blad in het midden wel / niet / ongelijk wordt ondersteund.

Ik weet niet hoelang geleden de keuken is geplaatst, is het blad misschien ( per ongeluk ) zwaar belast ?
September 2023 is de keuken geplaatst. Voor zover ik weet is het blad niet zwaar belast. Het is ook een zijde waar wij niet aan het blad werken, hier hangen de handdoeken. Er staat hier hooguit een keer een broodrooster vanwege de wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:07
Analamoebe schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:01:
[...]

September 2023 is de keuken geplaatst. Voor zover ik weet is het blad niet zwaar belast. Het is ook een zijde waar wij niet aan het blad werken, hier hangen de handdoeken. Er staat hier hooguit een keer een broodrooster vanwege de wandcontactdoos.
Een andere (mede) oorzaak kan zijn temperatuurverschillen: een hete pan, het broodrooster, zonlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 15:32
mitsumark schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:28:
[...]

Een andere (mede) oorzaak kan zijn temperatuurverschillen: een hete pan, het broodrooster, zonlicht?
Daar zou het tegen moeten kunnen. Zeker gezien de keuken van september 2023 is. dan mag je verwachten met moderne technieken dat dit goed kan. Tenzij van te voren expliciet vermeld is dat het niet mag/kan
Analamoebe schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:38:
[...]

[...]

dat is heel goed mogelijk.

[...]

De ondergrond is zeker wel stabiel, een betonvloer+cementdekvloer uit 1968 met daarop nieuw tegelwerk. De keuken is overigens van september 2023
Gezien de keuken van September 2023 is heeft de leverancier gewoon een plicht om dit te herstellen.

Als ze 'lastig' doen zou zou ik de inboedel/opstal verzekering inschakelen. Die willen dit ook wel eens vergoeden, al zullen zij ook zeggen dat je het eerst 'moet' verhalen op de leverancier.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ginopalo
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15-09 08:31
Gisteren bij Ekelhoff geweest. Een mooie winkel waar we prima geholpen zijn. Qua prijs vond ik het toch een beetje tegenvallen. Op de terugweg kreeg ik een mailtje dat de chef er toch 1100 euro af wilde halen ;) Jammer, want ik dacht eigenlijk dat ik
bij deze zaak direct de prijs zou krijgen zonder onderhandeltechnieken. Het gaat om de volgende keuken:

De vaatwasser + combi oven heb ik al, dit zit dus niet in de prijs. De koelkast moeten we zelf aanschaffen, dus ook die is niet inbegrepen.
  • Keukenkasten/lades contur. Hun eigen lijn uit de schuller fabriek.
  • Bora Puru
  • Silestone Eternal Calacatta gold (prijsgroep 6 dacht ik)
  • Kraan + spoelbak (blanco / silgranit)
  • Wandplank + led verlichting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bc-6naiGimzJq0_Tw4R-LHQPFo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1jNlz7nbZ6K0ifzyPkgcYDXs.png?f=fotoalbum_large

Netto prijs: 13800 (dus zonder koelkast, vaatwasser, oven)

Nu heb ik ook van een lokale winkel (niet DMG) een offerte voor een vergelijkbare keuken van het merk Schmidt. Het werkblad is hier echter uit een goedkopere prijsklasse.
De prijs voor een verder vergelijkbare opstelling: 11200 (wederom zonder koelkast, vaatwasser, oven).

Zelfs met het duurdere Silestone werkblad komt dit misschien lager uit dan bij Ekelhoff. Van wat ik begrijp zijn Schmidt en Schuller (Contur) vergelijkbaar van kwaliteit, beiden met laden en scharnieren van Blum bijv.

Ik ga vandaag nogmaals de Schmidt keuken bekijken om e.e.a. te vergelijken. Maar, mijn ervaring tot dusver is dat een keuken in Duitsland kopen (bij Ekelhoff iig) niet direct goedkoper is dan bij een eerlijke keukenboer in Nederland.
Mocht iemand nog opmerkingen, advies of tips hebben wat betreft deze keukenmerken en hoe ze zich tot elkaar verhouden dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
ginopalo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:37:
Gisteren bij Ekelhoff geweest. Een mooie winkel waar we prima geholpen zijn. Qua prijs vond ik het toch een beetje tegenvallen. Op de terugweg kreeg ik een mailtje dat de chef er toch 1100 euro af wilde halen ;) Jammer, want ik dacht eigenlijk dat ik
bij deze zaak direct de prijs zou krijgen zonder onderhandeltechnieken. Het gaat om de volgende keuken:

De vaatwasser + combi oven heb ik al, dit zit dus niet in de prijs. De koelkast moeten we zelf aanschaffen, dus ook die is niet inbegrepen.
  • Bora Puru
[Afbeelding]

Nu heb ik ook van een lokale winkel (niet DMG) een offerte voor een vergelijkbare keuken van het merk Schmidt. Het werkblad is hier echter uit een goedkopere prijsklasse.
De prijs voor een verder vergelijkbare opstelling: 11200 (wederom zonder koelkast, vaatwasser, oven).

Zelfs met het duurdere Silestone werkblad komt dit misschien lager uit dan bij Ekelhoff. Van wat ik begrijp zijn Schmidt en Schuller (Contur) vergelijkbaar van kwaliteit, beiden met laden en scharnieren van Blum bijv.

Ik ga vandaag nogmaals de Schmidt keuken bekijken om e.e.a. te vergelijken. Maar, mijn ervaring tot dusver is dat een keuken in Duitsland kopen (bij Ekelhoff iig) niet direct goedkoper is dan bij een eerlijke keukenboer in Nederland.
Mocht iemand nog opmerkingen, advies of tips hebben wat betreft deze keukenmerken en hoe ze zich tot elkaar verhouden dan hoor ik het graag!
Net snel doorgenomen.
- Wat is dat rechtsonder?? Steekt het blad uit / plint loopt door. Ik neem dat het een tekening-ding is en niet in echt.
- Persoonlijke noot. Ik zou noooit een losse koelkast op die manier ingebouwd nemen. Als die ooit stuk gaat, dan moet je er maar 1 kunnen vinden in de dezelfde maat, of kleiner. Niet handig lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginopalo
  • Laatst online: 15-09 08:31
Loft schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:40:
[...]

Net snel doorgenomen.
- Wat is dat rechtsonder?? Steekt het blad uit / plint loopt door. Ik neem dat het een tekening-ding is en niet in echt.
- Persoonlijke noot. Ik zou noooit een losse koelkast op die manier ingebouwd nemen. Als die ooit stuk gaat, dan moet je er maar 1 kunnen vinden in de dezelfde maat, of kleiner. Niet handig lijkt mij.
De keuken komt daar tegen een muur. Ziet er inderdaad wat ongelukkig uit op de tekening. Wat betreft de koelkast, interessant punt. Ik wil graag een amerikaanse koelkast en tijdens de gesprekken die ik heb gehad werd dit telkens als oplossing aangedragen. Dus met een aantal panelen een soort ombouw maken waar de vrijstande koelkast dan in komt. Wat zou jij aanraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:22

Rzaan

Altijd zoekende

Cap schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:32:
[...]

Ja is normaal, gewoon doen. Veilig, stabiel, stevig. Per kast een paar hoekprofielen gebruiken en schroeven met pluggen in de muur (tenzij je houten muren hebt ;)).
Wat veel professionele keukenplaatsers ook doen, is een stelpoot ondersteboven op de kast monteren.
Je draait dan de poot uit en daarmee klem je de kast vast tegen het plafond.
Kan natuurlijk niet altijd. Vanwege de te grote overbruggen ruime, of wanneer alles in het zicht is.

Afbeeldingslocatie: https://www.meubelbeslagonline.nl//Files/2/23000/23621/ProductPhotos/620/281061709.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe

• Bora Puru
[Afbeelding]

Ekelhoff noemen wij thuis sinds vorig jaar Ekelhaft, wat een baggerzaak.
We hebben nu sinds we in Duitsland wonen al 3x een nieuwe keuken gekocht en elke keer Ekelhaft de kans gegeven, maar die verprutsen ze gewoon elke keer weer. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:44
ginopalo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:47:
[...]

De keuken komt daar tegen een muur. Ziet er inderdaad wat ongelukkig uit op de tekening. Wat betreft de koelkast, interessant punt. Ik wil graag een amerikaanse koelkast en tijdens de gesprekken die ik heb gehad werd dit telkens als oplossing aangedragen. Dus met een aantal panelen een soort ombouw maken waar de vrijstande koelkast dan in komt. Wat zou jij aanraden?
Lijkt mij prima... Ik heb een aantal modellen en merken bekeken en ze zijn allemaal 905-913 mm breed, lengte verschilt wel iets meer, 1780-18xx heb ik gezien maar als je 1900 mm neem zit je goed, misschien voor afvoer warmte en variatie vloer / waterpas stellen ook aardig om beetje ruimer te zitten. Bekijk zelf ook nogmaals wat verschillende merken en modellen doen, ik geef geen garanties op bovenstaande maten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
mitsumark schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:28:
[...]

Wij zetten nooit hete pannen op het aanrecht, nooit. Zonlicht is ook geen optie, er zit alleen glas op de noordzijde.

Ik kan je Akzent aanraden in Nordhorn. No-nonsens zaak die ver af staat van Ekelhaft qua werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:48
Analamoebe schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Wij zetten nooit hete pannen op het aanrecht, nooit. Zonlicht is ook geen optie, er zit alleen glas op de noordzijde.

[...]

Ik kan je Akzent aanraden in Nordhorn. No-nonsens zaak die ver af staat van Ekelhaft qua werkwijze.

https://tweakers.net/i/NS...JMf.jpg?f=fotoalbum_large

Of er is iets gebeurd dat je niet kunt weten 😉 ( serieus bedoeld )

Ik moest denken aan mijn lekke ( kunststof ) dakgoot van de schuur, jaren geleden.
Ik was ook verbaasd
Na een beetje doorvragen bleek onze jongste puber met een partijtje tennis wel op die plek een keer de dakgoot te hebben geraakt….

[ Voor 8% gewijzigd door pjotter1965 op 07-06-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
pjotter1965 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:37:
[...]

Of er is iets gebeurd dat je niet kunt weten 😉 ( serieus bedoeld )
m'n werkgever maakte dezelfde opmerking _O-
Nee dat kan ik wel uitsluiten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Ik begrijp de reactie van de keukenzaak wel aangezien composiet zelden tot nooit spontaan scheurt. Als dit wel gebeurt dan zit er ergens spanning in de plaat en dat is dan bij de meestal bij de spoelbak of kookplaat uitsparing.

Dat gezegd hebbende zou het de keukenzaak wel sieren om te komen kijken of het blad wel goed word ondersteunt. Het is namelijk wel vreemd dat het blad scheurt op een plek waar het volledig door de zijwand word ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:19:
[...]

Ik begrijp de reactie van de keukenzaak wel aangezien composiet zelden tot nooit spontaan scheurt. Als dit wel gebeurt dan zit er ergens spanning in de plaat en dat is dan bij de meestal bij de spoelbak of kookplaat uitsparing.

Dat gezegd hebbende zou het de keukenzaak wel sieren om te komen kijken of het blad wel goed word ondersteunt. Het is namelijk wel vreemd dat het blad scheurt op een plek waar het volledig door de zijwand word ondersteunt.
Dat is ook mijn gedachte...
Ik bel ze vanmiddag even op of rij er even langs want ik hoor niks meer na mijn reactie op hun eerste antwoord. Wat ik (als bouwkundige zijnde) overigens bijzonder vind, is dat de keukenzaak en producent van 3 foto's kunnen zien/oordelen dat dit niet spontaan gebeurd kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
ginopalo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:47:
[...]

Uiteindelijk willen de keuken mannen en vrouwen gewoon verkopen ;)

Ik zou op de plek van die koelkast reguliere hoge kasten nemen. Ik vermoed dat het niet 2 x volle breedte is. (2x60) Dus wellicht 1 keer 60 en dan een pasmaat. Misschien dat daar een apothekerskast kan. Als je dat mooi/handig vindt.
De koelkast zelf zou ik dan los tegen de muur zetten die links van de huidige plek open is. Dan komt die koelkast ook mooi zicht te staan, juist gaaf als je een amerikaanse koelskast gaaf vindt... (just my opinion ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Loft schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:33:
[...]

Uiteindelijk willen de keuken mannen en vrouwen gewoon verkopen ;)

Ik zou op de plek van die koelkast reguliere hoge kasten nemen. Ik vermoed dat het niet 2 x volle breedte is. (2x60) Dus wellicht 1 keer 60 en dan een pasmaat. Misschien dat daar een apothekerskast kan. Als je dat mooi/handig vindt.
De koelkast zelf zou ik dan los tegen de muur zetten die links van de huidige plek open is. Dan komt die koelkast ook mooi zicht te staan, juist gaaf als je een amerikaanse koelskast gaaf vindt... (just my opinion ;) )
Dat maakt de keuken 90cm breder, dat moet je wel willen. Ik vind dit wel mooi eigenlijk, het verspringt dan niet zo onrustig in hoogte.

Die losse koelkasten maken overigens wel meer herrie dan inbouw, die worden goed gedempt door de kast. Zo zit je op een tussenoplossing, beetje ingebouwd en afscherming, maar nog niet zo strak als normaal inbouwen. Dit is uit ervaring - heb een LG side by side gehad en nu een Siemens 200x70x65 cm XXL vrijstaand koelkast. Helemaal vrij zou ik niet meer doen volgende keer, je hoort zachtjes geborrel (koudemiddel) / gezoem (ventilator) constant in de eet/woonkamer, zo inbouwen lijkt mij een hele mooie oplossing.

Die 70 brede XXL modellen zijn geniaal als je meer ruimte wilt dan een standaard inbouw koelvriescombinatie, je gaat van 215L koel + 75L vries naar 302+117. Een side by side is nog groter, bijv. 369 + 191, maar dat hebben we niet nodig en de vorige LG vreet serieus stroom en water/ijs smaakte fishy, dus dat doen we ook nooit meer. Legplanken in vriezers zijn ook niet compatibel met wat ik deed, veel losse vacuümverpakt vlees en vis en geen stapelbare kartonnen pakjes, alles flikkerde steeds naar beneden. Doe mij maar grote lades...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
w00key schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:59:
[...]

Dat maakt de keuken 90cm breder, dat moet je wel willen. Ik vind dit wel mooi eigenlijk, het verspringt dan niet zo onrustig in hoogte.

Die losse koelkasten maken overigens wel meer herrie dan inbouw, die worden goed gedempt door de kast. Zo zit je op een tussenoplossing, beetje ingebouwd en afscherming, maar nog niet zo strak als normaal inbouwen. Dit is uit ervaring - heb een LG side by side gehad en nu een Siemens 200x70x65 cm XXL vrijstaand koelkast. Helemaal vrij zou ik niet meer doen volgende keer, je hoort zachtjes geborrel (koudemiddel) / gezoem (ventilator) constant in de eet/woonkamer, zo inbouwen lijkt mij een hele mooie oplossing.

Die 70 brede XXL modellen zijn geniaal als je meer ruimte wilt dan een standaard inbouw koelvriescombinatie, je gaat van 215L koel + 75L vries naar 302+117. Een side by side is nog groter, bijv. 369 + 191, maar dat hebben we niet nodig en de vorige LG vreet serieus stroom en water/ijs smaakte fishy, dus dat doen we ook nooit meer. Legplanken in vriezers zijn ook niet compatibel met wat ik deed, veel losse vacuümverpakt vlees en vis en geen stapelbare kartonnen pakjes, alles flikkerde steeds naar beneden. Doe mij maar grote lades...
De koelkast en de grootte ervan is wel gaaf. Mijn comment ging er over: als die stuk gaat, moet je maar iets vinden dat weer exact past.Je kunt geluk hebben, maar ook botte pech en dan heb je te kleine koelkast in die ruimte.
Wij hebben een grote volledig inbouwkoelkast en een 2e in de bijkeuken.

Keuzes, keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Loft schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:22:
[...]

De koelkast en de grootte ervan is wel gaaf. Mijn comment ging er over: als die stuk gaat, moet je maar iets vinden dat weer exact past.Je kunt geluk hebben, maar ook botte pech en dan heb je te kleine koelkast in die ruimte.

Naja alle Siemens en Bosch zijn ongeveer even groot, en zelfs tussen Etna, LG, Samsung, Whirlpool zit nog geen cm breedte verschil van de modellen die ik snel had aangeklikt.

Zo'n niche is nooit exact passend, die cm marge heb je wel als je toch over moet naar een iets kleiner model. Alleen groter gaat niet.

De Americanen doen het allemaal zo, https://www.kitchenaid.co...placement-in-kitchen.html

Daar noemen ze 1/2" marge aan de zijkant, dan kan je tussen alle 36" / 91cm modellen switchen.

[ Voor 5% gewijzigd door w00key op 07-06-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Gisteren is mijn keuken geplaatst en ik heb een vraag over de BORA kookplaat.
De installateur heeft deze (zoals gewenst) op luchtafvoer naar buiten aangesloten.
Ik twijfel echter of ik wel de PURMA heb gekregen en toch niet de PURMU?
Op de BORA doos stond namelijk een witte stikker met de tekst PURMA, maar de beschrijving op de doos had het weer over "recirculatie" en het typeplaatje op de kookplaat zegt PURMU. Nu kan ik verder als leek moeilijk het verschil zien, maar misschien kunnen jullie op basis van de foto's iets zinnigs zeggen?
Er zat overigens geen filter in de kookplaat en optie "3" in het instellingenmenu (filter verbruik) is wel beschikbaar, maar toont een volledig volle "bar" zonder opties om iets aan te passen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iej9fwC-v3QdeYsb_onj62lp5l8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tg2R6WscWvG0Yl4cndhY8uUz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6jgwZupJ1WVqJUlGx4vZk_KhQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/95ICZo46YoXKDboUITf2HLYC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JR5qARyI1M8nTCgahOzLRsN_luw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nj3yAbZGQF7q0bTD7yPUga9m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnLTbh4RAlzvi1By7GrWqNouorM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZ1UZ0qFLT1TTGJQaR3K8R0M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door geenstijl op 07-06-2024 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 18-09 20:38
Deze kookplaat is niet voor filters, dan zit er een ander onderdeel op met een gat van 42,5 cm bij 14,5 cm die dan door je achterwand blaast .
Maar zoals nu is het goed.
Als ik dan toch mijn mening mag zeggen, laat de kookplaat met vaste buis aansluiten , zoals nu ga ik er vanuit dat het best wat herrie maakt .
Zeker omdat die tywrap de boel ook nog dicht drukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b69OivsDMnHPmMIrd098x_EFR5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B64eTSRAy5LvlrPphs5Svq86.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
geenstijl schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:11:
Gisteren is mijn keuken geplaatst en ik heb een vraag over de BORA kookplaat.
De installateur heeft deze (zoals gewenst) op luchtafvoer naar buiten aangesloten.
Ik twijfel echter of ik wel de PURMA heb gekregen en toch niet de PURMU?
Op de BORA doos stond namelijk een witte stikker met de tekst PURMA, maar de beschrijving op de doos had het weer over "recirculatie" en het typeplaatje op de kookplaat zegt PURMU. Nu kan ik verder als leek moeilijk het verschil zien, maar misschien kunnen jullie op basis van de foto's iets zinnigs zeggen?
Er zat overigens geen filter in de kookplaat en optie "3" in het instellingenmenu (filter verbruik) is wel beschikbaar, maar toont een volledig volle "bar" zonder opties om iets aan te passen).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In ieder geval direct de keukenzaak bellen dat ze hem fatsoenlijk aan moeten sluiten! Dit is echt om te janken.

Veel zaken kopen de Bora recirculatie op voorraad, aangezien de afvoer en recirculatie voortaan hetzelfde kosten. Een recirculatie model is namelijk altijd om te bouwen naar luchtafvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Source90 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:08:
[...]

Ik triggerde op "duwen", wat het nogal extreem omschrijft. Ja, je moet hem een zetje geven. Maar hoe sluit je hem zonder soft-close dan? Ook met een zetje of vasthouden tot dicht.

De zwiepert was meer bedoelt als demonstratie dat de deur zelfs dan netjes wordt opgevangen en gesloten.

Maar klopt inderdaad dat je een duwtje in de goede richting moet geven.
Hier met pinkie;
[Streamable: IMG_4767]
Zou je dit eens met je linker ringvinger kunnen demonstreren. Die gebruik ik namelijk zelf meestal om hem dicht te doen. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Loft schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Goed punt. Wij hebben dus 16 jaar geleden een ingebouwde amerikaanse koelkast gekocht. Die heb ik in 2018 (gokje) vervangen en die paste ondanks goed meten dus net niet. Heb het op kunnen lossen met twee smallere meubelpanelen maar als je goed kijkt is het niet mooi.

We zijn nu op zoek naar een andere keuken en de amerikaan verdwijnt naar de garage of bijkeuken als tweede koelkast/vriezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackcool
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 04-10-2024
Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren voor een wijnklimaatkast. Het wordt het “pronkstuk” in onze keuken en een mooi design naast goede kwaliteit is het uitgangspunt. Ik zie in het hogere segment merken als Pando, Liebherr en Swisscave. Iemand ervaring of tips? Het wordt een inbouw klimaatkast van 88cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
w00key schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:27:
[...]

Naja alle Siemens en Bosch zijn ongeveer even groot, en zelfs tussen Etna, LG, Samsung, Whirlpool zit nog geen cm breedte verschil van de modellen die ik snel had aangeklikt.

Zo'n niche is nooit exact passend, die cm marge heb je wel als je toch over moet naar een iets kleiner model. Alleen groter gaat niet.

De Americanen doen het allemaal zo, https://www.kitchenaid.co...placement-in-kitchen.html

Daar noemen ze 1/2" marge aan de zijkant, dan kan je tussen alle 36" / 91cm modellen switchen.
Zou inderdaad mooi zijn als de maten allemaal gelijk zijn.
Ik zou het nooit kiezen / risico lopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:41:
[...]

In ieder geval direct de keukenzaak bellen dat ze hem fatsoenlijk aan moeten sluiten! Dit is echt om te janken.

Veel zaken kopen de Bora recirculatie op voorraad, aangezien de afvoer en recirculatie voortaan hetzelfde kosten. Een recirculatie model is namelijk altijd om te bouwen naar luchtafvoer.
Dank voor je reactie. Ik vond het er ook erg slordig uitzien, ik had verwacht dat er "harde buizen" oid gebruikt zouden worden. Wat kan ik concreet aangeven bij ze? Ik vermoed namelijk dat ze gaan zeggen "doen we altijd zo".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
geenstijl schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:52:
[...]
Dank voor je reactie. Ik vond het er ook erg slordig uitzien, ik had verwacht dat er "harde buizen" oid gebruikt zouden worden. Wat kan ik concreet aangeven bij ze? Ik vermoed namelijk dat ze gaan zeggen "doen we altijd zo".
De afbeelding van @ouwefreaker is hoe het hoort, dat horen ze te weten. Wat je post is precies hoe het niet moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
ouwefreaker schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:35:
Deze kookplaat is niet voor filters, dan zit er een ander onderdeel op met een gat van 42,5 cm bij 14,5 cm die dan door je achterwand blaast .
Maar zoals nu is het goed.
Als ik dan toch mijn mening mag zeggen, laat de kookplaat met vaste buis aansluiten , zoals nu ga ik er vanuit dat het best wat herrie maakt .
Zeker omdat die tywrap de boel ook nog dicht drukt.
Ah, herrie valt mij nog wel mee. Ik zat te twijfelen over de flexibele buis omdat in het boekje idd stond iets van "geen flexibele buis" gebruiken oid.
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:02:
[...]

De afbeelding van @ouwefreaker is hoe het hoort, dat horen ze te weten. Wat je post is precies hoe het niet moet.
Post compleet gemist. Thanks, ik ga ze contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Jackcool schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:05:
Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren voor een wijnklimaatkast. Het wordt het “pronkstuk” in onze keuken en een mooi design naast goede kwaliteit is het uitgangspunt. Ik zie in het hogere segment merken als Pando, Liebherr en Swisscave. Iemand ervaring of tips? Het wordt een inbouw klimaatkast van 88cm.
Wij zijn hier ook naar het kijken. Het probleem met echte inbouwwijnkasten is dat ze weinig flessen kunnen bevatten. Het mooie aan die Liebherr is dat je een eigen front ervoor kan zetten. Hacker Systemat kan bijvoorbeeld een front met uitgezaagd middenstuk leveren waardoor hij perfect in je keuken past en je nog steeds een raam hebt.

Echter is de hoeveelheid flessen voor ons veel te weinig, de genoemde getallen zijn op basis van Bordeaux formaat, als je daar een Bourgogne fles tussen propt dan verlies je misschien wel de helft aan capaciteit (laat staan Champagneflessen. Wij kijken daarom naar de Dometic D154F, die is een stuk dieper en kan je niet in een kast inbouwen, maar kan je natuurlijk wel sandwichen tussen andere elementen in de keuken.

https://www.dometic.com/n...lers/dometic-d154f-319176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basgeertman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-08 15:21

[ Voor 100% gewijzigd door Basgeertman op 08-06-2024 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franskehier
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 08-06-2024
Jullie tips zijn welkom!

Ik sta op het punt een keuken aan te schaffen, mogelijk via de keukenboer aangesloten bij het nieuwbouwproject of bij een andere partij.

Keuken via projectontwikkelaar (LIV KD Nijmegen):
- AEG apparatuur
- Hacker topblad
- Kastjes: lak - (kwetsbaar of valt dat mee?)
- Parralelopstelling
- Incl montage: 12.2k, vrij prijzig volgens mij maar Bruynzeel zit in de buurt met hun aanbod.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpIawDVjWWUQxHf74MbhxWrHoPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwNHL6WpC19gIo54gfTVppwd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFHShmKQ55VlwWmQI4xut6W7Kks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kbosx4OvSsRDLcHJZhSFCwk5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSExQfp4h7iiaSd1m_0EkIml9hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfJrm1NhjzGPcvc86at0EeO1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-3IX-ktfGTMbVAk3i51puim1h4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hoj3eEtgRBAIHhe03wowWaEz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-VI-Dm5osSANh8uo4MPAObNwfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMcRwW9frEIc7KqsJExGl1w6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Strak en nette lijnen.

1 vraag, waarom niet onder het raam door?? Dat lijkt te kunnen volgens de tekening. Dat zou wel efficienter gebruik zijn van de ruimte. Natte ruimte onder het raam, koken waar nu wasbak is en hoge kasten waar nu koken is. Dan krijg je een L vorm en kun je op de plek waar nu de hoge kasten iets anders doen (bar/werkplek/koffiebar/amerikaanse koelkast/etc)
Verder heel netjes, als is die open hoek tussen hoge kasten en raam nu beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 21:07
TheJVH schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:25:
[...]

Wij zijn hier ook naar het kijken. Het probleem met echte inbouwwijnkasten is dat ze weinig flessen kunnen bevatten. Het mooie aan die Liebherr is dat je een eigen front ervoor kan zetten. Hacker Systemat kan bijvoorbeeld een front met uitgezaagd middenstuk leveren waardoor hij perfect in je keuken past en je nog steeds een raam hebt.

Echter is de hoeveelheid flessen voor ons veel te weinig, de genoemde getallen zijn op basis van Bordeaux formaat, als je daar een Bourgogne fles tussen propt dan verlies je misschien wel de helft aan capaciteit (laat staan Champagneflessen. Wij kijken daarom naar de Dometic D154F, die is een stuk dieper en kan je niet in een kast inbouwen, maar kan je natuurlijk wel sandwichen tussen andere elementen in de keuken.

https://www.dometic.com/n...lers/dometic-d154f-319176
Uit interesse waarom heb je zoveel opslag capaciteit nodig? Ik was van plan om een aantal verschillende flessen in een klimaatkast te zetten en de rest in de doos te houden. We drinken misschien 1-2 flessen per maand.
Waar zit het verschil in de wijnkasten behalve aankleding, geluid en afmeting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Klopt het dat bij inbouw koel/vries combinatie de inhoud van het vriesgedeelte tegenwoordig kleiner is dan een paar jaar geleden? In onze huidige keuken zit nu een Whirlpool en de nieuwe komt een Siemens IQ500 maar dat vriesgedeelte is fors kleiner. Keukenadviseur zegt dat dat door de energienormen komt en isolatielaag dikker is geworden waardoor inhoud kleiner is geworden. Klopt dit of moet ik gewoon een ander merk uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:32

ThePsycho

Biertje?

MotorBeast schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:50:
Klopt het dat bij inbouw koel/vries combinatie de inhoud van het vriesgedeelte tegenwoordig kleiner is dan een paar jaar geleden? In onze huidige keuken zit nu een Whirlpool en de nieuwe komt een Siemens IQ500 maar dat vriesgedeelte is fors kleiner. Keukenadviseur zegt dat dat door de energienormen komt en isolatielaag dikker is geworden waardoor inhoud kleiner is geworden. Klopt dit of moet ik gewoon een ander merk uitzoeken?
Staat vrijwel altijd in de specs, als ik zo rondkijk dan zijn vriesgedeeltes bij Liebherr (en Miele) bij gelijkwaardige energielabels zelfs 5 liter kleiner dan bij Siemens. Ik vermoed dat je daar vrij weinig kan winnen.

Overigens filter ik dan altijd op NoFrost, geen idee of dat invloed heeft, maar dat gemak mag van mij wel een paar liter inhoud kosten :)

[ Voor 8% gewijzigd door ThePsycho op 08-06-2024 11:10 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
whipcheck schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:53:
[...]

Uit interesse waarom heb je zoveel opslag capaciteit nodig? Ik was van plan om een aantal verschillende flessen in een klimaatkast te zetten en de rest in de doos te houden. We drinken misschien 1-2 flessen per maand.
Waar zit het verschil in de wijnkasten behalve aankleding, geluid en afmeting?
Voor ons is het primair een bewaarkast. Ik denk dat we in totaal ongeveer 50 flessen rood hebben die we nog wel 15 jaar kunnen opleggen (meegenomen van onze wij vakanties naar Bordeaux, Bourgogne, etc). Die staan nu allemaal in onze kelderkast waar het qua klimaat ok is, maar een klimaatkast is veel beter natuurlijk. Daarnaast hebben we ook genoeg wijn om te drinken (ik gok zo'n 30 flessen) en dan hebben we ook nog een hele lading wit.

We drinken denk ik 1 fles per week maar we hebben wel ruim 120 flessen staan, en in de woonkamer blijven ze echt niet goed, zeker niet langer dan een jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
TheJVH schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:10:
[...]
Die staan nu allemaal in onze kelderkast waar het qua klimaat ok is, maar een klimaatkast is veel beter natuurlijk.
Is dat ook echt zo? In mijn beleving is een klimaatkast een nabootsing van een goede kelder. Dus tenzij je een kelder hebt met enorme temperatuur/vochtigheidsverschillen, lijkt me dat een prima plek voor zo’n wijncollectie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJVH
Wat de verschillen zijn weet ik niet, zullen vooral in bouwkwaliteit zitten (en waar ze gemaakt worden, China of Europa) maar ook in de compressor, hoe trillingsvrij hij is, het verbruik, etc. Maar ik denk dat de prijzen vooral hoog zijn omdat het nu eenmaal een luxe artikel is (alleen mensen met een groter budget kopen zoiets) en er weinig concurrentie is. Er zijn een aantal hele goedkope merken, maar dat zal je wel gaan merken in het geluid en het verbruik (en wanneer ie stuk gaat).

@Toke_gt Het is meer een verdiepte trapkast die ongeveer een meter onder het maaiveld zit. Ik betwijfel of de temperatuur heel stabiel is en met wijnen van +50 euro is het wel zonde als ze over 10 jaar zuur zijn... Ook willen we ze gewoon showcasen in de nieuwe keuken en willen we de kelderkast gebruiken voor de binnenunit van de warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
ThePsycho schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Staat vrijwel altijd in de specs, als ik zo rondkijk dan zijn vriesgedeeltes bij Liebherr (en Miele) bij gelijkwaardige energielabels zelfs 5 liter kleiner dan bij Siemens. Ik vermoed dat je daar vrij weinig kan winnen.

Overigens filter ik dan altijd op NoFrost, geen idee of dat invloed heeft, maar dat gemak mag van mij wel een paar liter inhoud kosten :)
Wij hebben al jarenlang 2 broden in de lengte liggen in het middelste vak. Vleeswaren ernaast. Hebben nu 3 lades waarvan de bovenste even groot zijn en de onderste kleiner door compressor. Halen alleen eruit wat we eten. Dat gaat in de nieuwe nooit passen. Zoals ik het optisch kan beoordelen past er niet eens 1 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J81
  • Laatst online: 14:51

J81

FFF schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:59:
Wij zijn naar de SieMatic SLX aan het kijken. Voor nu hebben we een composiet werkblad van 2 cm dik toegevoegd. Dit omdat wij composiet mooier vinden. Ik vraag me alleen af of dit het ontwerp niet naar beneden haalt, aangezien hij op elke foto en in elke showroom met het 6mm blad staat.

Ben ik ook wel benieuwd naar… iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

MotorBeast schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Wij hebben al jarenlang 2 broden in de lengte liggen in het middelste vak. Vleeswaren ernaast. Hebben nu 3 lades waarvan de bovenste even groot zijn en de onderste kleiner door compressor. Halen alleen eruit wat we eten. Dat gaat in de nieuwe nooit passen. Zoals ik het optisch kan beoordelen past er niet eens 1 in.
Wij hebben in onze huidige huurwoning ook een koelvries in de keuken (uit 2021), de vriezer is inderdaad ook om te janken. Voor een beetje degelijke vriezerruimte kom je gewoon al snel op een losse vriezer.

Wij zijn ook voor een hoge inbouw en hoge vrijstaand gegaan, dan heb je zo 212L en 366L vriezerruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

FFF schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:59:

J81 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Het is wel echt een smaakkwestie, is het mogelijk om even te bellen en te kijken of iemand een dikker blad op een SLX heeft staan? Ik had bijna een andere reactie verstuurd hier maar door de schuine rand onder het blad is het wel een heel ander aanzicht dan een standaard greeploze keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
ThePsycho schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:56:
[...]

Wij hebben in onze huidige huurwoning ook een koelvries in de keuken (uit 2021), de vriezer is inderdaad ook om te janken. Voor een beetje degelijke vriezerruimte kom je gewoon al snel op een losse vriezer.

Wij zijn ook voor een hoge inbouw en hoge vrijstaand gegaan, dan heb je zo 212L en 366L vriezerruimte.
Ik heb in de schuur nog een vriezer voor vlees, groente etc maar wij zijn al meer dan 20 jaar gewend ons brood snel uit de vriezer in de keuken te kunnen pakken. En snacks, ijsjes etc liggen ook in de keuken. Vandaag rij ik maar even naar Keukenloods om te kijken of een ander merk iets ruimer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 21:07
TheJVH schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:51:
Wat de verschillen zijn weet ik niet, zullen vooral in bouwkwaliteit zitten (en waar ze gemaakt worden, China of Europa) maar ook in de compressor, hoe trillingsvrij hij is, het verbruik, etc. Maar ik denk dat de prijzen vooral hoog zijn omdat het nu eenmaal een luxe artikel is (alleen mensen met een groter budget kopen zoiets) en er weinig concurrentie is. Er zijn een aantal hele goedkope merken, maar dat zal je wel gaan merken in het geluid en het verbruik (en wanneer ie stuk gaat).

@Toke_gt Het is meer een verdiepte trapkast die ongeveer een meter onder het maaiveld zit. Ik betwijfel of de temperatuur heel stabiel is en met wijnen van +50 euro is het wel zonde als ze over 10 jaar zuur zijn... Ook willen we ze gewoon showcasen in de nieuwe keuken en willen we de kelderkast gebruiken voor de binnenunit van de warmtepomp.
Bij ons wordt het ook een eye catcher alleen hebben we uiteindelijk besloten om de klimaatkast buiten de kastenwand en het eiland te houden.

Het wordt nu een wijnkast in de roomdivider met open haard, zithoek aan 1 kant eettafel aan de andere kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEZuO0rQ9aC-M6EDmA0OfbVTuCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjEeRej69Imz8CqLfRW8rDkw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MotorBeast schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:16:
[...]

2 broden over de lengte in de middelste lade, dat herken ik. :) In onze 2023 Bosch koelvriescombi (178cm, D-label, 76L vriezercapaciteit) liggen altijd 2 rond volkoren broden (AH) in de middelste vrieslade, er past nog iets kleins naast. Tijgerbroden kan ook nog net, maar is krap door het hogere volume. ;)

In de onderste laden liggen meestal bakjes met eten en wat kleine dingetjes. In de bovenste pizza en diepvriesgroenten/fruit, bladerdeeg.

Is er een aanbieding dan proppen we ook nog een brood in het onderste of bovenste laatje, maar dat vereist wel wat herschikken.

Wij hadden een vrijstaande Samsung met wat meer ruimte, maar door gewoon iets kritischer te zijn op wat we allemaal invriezen gaat het nu prima. Er lag in de Samsung teveel ongebruikt spul waardoor deze ook altijd vol was. :P

Dit voor een 2-persoons huishouden. Voor een gezin met kinderen zal het een ander verhaal zijn.

Hoger energielabel bij hetzelfde formaat apparaat = inderdaad kleiner koelvriesvolume ivm het benodigde isolatiemateriaal, daarom hebben wij niet voor een B-label apparaat gekozen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 08-06-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 17:03
[...]

[...]

In deze topic zie ik zoveel reacties dat ik de bomen door het bos niet meer zie.

Welke keukenboer is nou in Duitsland echt goedkoper dan Nederland? Wij hebben een afspraak gemaakt voor de 21ste anders ga ik die afzeggen namelijk.

Uiteraard wilt iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar ben benieuwd hoe het daarmee zit. Of is het verschil ook met Nederland minimaal? Ik lees verschillende ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pocobor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 30-07-2024
Roflmao schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:10:
[...]

In deze topic zie ik zoveel reacties dat ik de bomen door het bos niet meer zie.

Welke keukenboer is nou in Duitsland echt goedkoper dan Nederland? Wij hebben een afspraak gemaakt voor de 21ste anders ga ik die afzeggen namelijk.

Uiteraard wilt iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar ben benieuwd hoe het daarmee zit. Of is het verschil ook met Nederland minimaal? Ik lees verschillende ervaringen.
Wij hebben een offerte van ekelhoff gekregen. Was net zo duur als in NL. Nog laten vergelijken bij andere keukenboeren in beide landen. Gerwens was by far de goedkoopste. Scheelde 3300 uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:24
Z___Z schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:05:
[...]

@bb1969 is sowieso krap, onafhankelijk of de vensterbank wel of niet uitsteekt. Gezien het ondiepe lades zijn, kan je net zo goed gewoon deurtjes nemen. Ik zou het eiland 10cm minder diep maken zodat je wel normaal kan lopen aan de achterkant van je eiland.
De offerte begon met 82K en dan na wat korting 69, keuken 29, apparatuur 22 , blad 18 , installatie en klein materiaal 0

Heb wat alternatieve offertes opgevraagd voor de apparatuur en keukenblad. 19 / 10 en denk dat de keuken er toch minimaal wel 20% vanaf moet kunnen dar wordt dan 23. Dus ergens tussen de 50 en 55K denk ik dat een gangbare prijs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

bb1969 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:27:
[...]

De offerte begon met 82K en dan na wat korting 69, keuken 29, apparatuur 22 , blad 18 , installatie en klein materiaal 0

Heb wat alternatieve offertes opgevraagd voor de apparatuur en keukenblad. 19 / 10 en denk dat de keuken er toch minimaal wel 20% vanaf moet kunnen dar wordt dan 23. Dus ergens tussen de 50 en 55K denk ik dat een gangbare prijs is.
Ik weet niet om wat voor keuken het gaat. Maar als het om dit soort bedragen gaat, dan zou ik ook eens gaan praten met een interieurbouwer. Krijg je meer waarde voor je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:24
Toke_gt schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:15:
[...]

Nou, een kleine nuance is hier wel op zijn plaats. Het hangt er bijvoorbeeld vanaf hoe intensief dat als looproute wordt gebruikt en of er een alternatief is. Hier (bij @bb1969) is een ruimte van 105cm (kun je prima iemand passeren) en aan de andere kant nog 78. Dus als er iemand staat te koken en je wilt naar de kraan, dan loop je bovenlangs het eiland, waar behalve wat kastjes niks is. Daar loop je dus niemand in de weg, en dat maakt dat degene die aan het eiland staat te werken, geen passerend verkeer heeft. Ook is het geen doorloop naar de buitendeur, dat maakt ook veel uit.
Qua look&feel scheelt het dat er aan de ene kant een nis is, en aan de andere kanten ramen. Dat maakt het optisch meteen veel ruimer.
We willen allemaal wel een keuken van 6x10, en ja, daar komt een eiland prachtig in uit, maar volgens mij gaat dat in deze ruimte met deze opstelling ook lukken.
Dit waren exact de afwegingen, die 78 zal niet vaak gebruikt worden, is puur om te omzeilen wanneer er iemand staat te koken, en je niet wilt passeren.,Het is idd geen doorloop. En de andere kant zoveel mogelijk opgerekt om goed te kunnen passeren wanneer dat mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
[...]
]

Ik kan dit bevestigen.
Na maanden van keukenzaken bezoeken hebben we vandaag getekend bij Akzent voor een Rotpunkt X13 keuken. In tegenstelling tot Ekelhoff kon bij Akzent echt alles wat we wilden of wat we noemden.

Kenmerken; hoogte werkblad 101cm, siemens iq700 combi oven, Siemens iq700 stoomoven, Siemens koelkast met push to open, Miele vriezer met push to open systeem vanuit Rotpunkt (hadden we eerst van Siemens maar in deze kleine maat was deze er niet in no frost - we kregen zonder meerprijs upgrade naar deze Miele nofrost), Miele KMDA7676FL matt kookplaat met afzuiging vlakinbouw, Quooker combi flex, Silestone calacatta gold eternal blad, spoelbak onderbouw. Vaatwasser nemen we mee uit huidige keuken. Op alles 5 jaar garantie.
Members only:

Tekeningen zijn net ietsje anders dan het geworden is (paar maten zijn paar cm meer of minder geworden):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vym7anpSpEfqP5eQErFqiTgYnR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7vTEpqvLknPC5G7UGL3nQTm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOdpebkXh1Odov334dMCd7imHRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHJTuGo42vXEw0XKeajzDzTn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_KleZk2aDL3qfr5PV_bRmCKvkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgmMjFYik7Mt2vy9pf8Opz3k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
bb1969 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:27:
[...]

Het is natuurlijk een SLX en een luxe keuken maar ik vind de prijs wel erg stevig voor een kunststof front.

Ik zou nog eens elders een prijs opvragen voor dezelfde SieMatic keuken. Als je dergelijke bedragen uitgeeft heb je toch helemaal geen zin in die koehandel!? Gratis montage? Really?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-08 20:34
J81 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Het maakt ook verschil wat je keuken opstelling wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11j6YvTPBnwN_6jkiBHrhjHMWVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSK9yj5ClvYAigepymUQLFWp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb gekozen voor composiet van 1,3cm, even dik als de zijwand.
Ik heb een parallel opstelling en vind de doorlopende lichtlijst alleen mooi bij een eiland.

Wanneer dit je opstelling wordt, of wanneer je voor een eiland gaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGAmHWsjHOiDDkUu_FXDlCEG7qg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/777ieq9XvZoj2k0K1SyOMRJN.png?f=fotoalbum_large

Dan is een zo dun mogelijk blad het mooist. Toen ik mijn keuken 2 jaar geleden kocht stond er bij Satink keukens in Zwolle een SLX met eiland en 2 cm composiet blad in de showroom. Het blad was schuin afgewerkt, net als de greep lijst maar desondanks vond ik 2cm te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Laatst online: 03:24
Roflmao schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:10:
[...]In deze topic zie ik zoveel reacties dat ik de bomen door het bos niet meer zie.

Wij hebben hem uiteindelijk net over de grens gekocht. Doorslaggevend was dat deze zaak gewoon alles kon uitvoeren zoals we wilden. Bij 3 Nederlandse zaken was het steeds; we leveren geen plafondhoge kasten, of dit en dit typenummer oven hebben we niet, het natuursteen aanrechtblad dat jullie willen kan niet, of de Bora kan niet vlak ingebouwd worden. Overal was het wel iets wat niet kon. Via via bij deze zaak uitgekomen, er werd goed meegedacht en alles was mogelijk.
Of het perse goedkoper was durf ik niet te zeggen, er zitten veel maatwerk kastjes bij en een natuursteen blad, dat tikt aan, maar het tevreden gevoel telt zwaar mee. Geen concessies hoeven doen omdat anderen bepalen dat ze het niet leveren. Niet gepusht worden om te tekenen, we hebben een paar keer wat aangepast en steeds werd dat weer geduldig gedaan, er is een aantal maanden overheen gegaan voordat we akkoord zijn gegaan, omdat het was zoals we wilden.
Hij staat nu een paar weken. Ja tuurlijk zijn er dingen fout gegaan, de bovenkastjes hangen niet helemaal op de goede hoogte en er moeten nog wat frontjes vervangen worden. Maar tot dat gefixt is hoef ik ook niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J81
  • Laatst online: 14:51

J81

Trussardi99 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Het maakt ook verschil wat je keuken opstelling wordt:
[Afbeelding]

Ik heb gekozen voor composiet van 1,3cm, even dik als de zijwand.
Ik heb een parallel opstelling en vind de doorlopende lichtlijst alleen mooi bij een eiland.

Wanneer dit je opstelling wordt, of wanneer je voor een eiland gaat
[Afbeelding]

Dan is een zo dun mogelijk blad het mooist. Toen ik mijn keuken 2 jaar geleden kocht stond er bij Satink keukens in Zwolle een SLX met eiland en 2 cm composiet blad in de showroom. Het blad was schuin afgewerkt, net als de greep lijst maar desondanks vond ik 2cm te dik.
Ok thanks. Wij krijgen een kookeiland met 3cm dik blad. Misschien dan toch maar afstappen van de SLX grepen en dan gaan voor de S2 variant greeploze grepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:49
Iemand ervaring met PRIME flow van NABER?
Deze zou fluiten bij de afzuiging?

Wilde deze installeren, ipv de normale compair flow 150, maar nu slaat de twijfel natuurlijk toe.

YouTube: De nieuwe norm wereldwijd: COMPAIR PRIME flow®

Afbeeldingslocatie: https://www.qumedia.nl/images/upload/237586.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 22:54
marteltor schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:55:
[...]
Ik kan dit bevestigen.
Na maanden van keukenzaken bezoeken hebben we vandaag getekend bij Akzent voor een Rotpunkt X13 keuken. In tegenstelling tot Ekelhoff kon bij Akzent echt alles wat we wilden of wat we noemden.

Kenmerken; hoogte werkblad 101cm, siemens iq700 combi oven, Siemens iq700 stoomoven, Siemens koelkast met push to open, Miele vriezer met push to open systeem vanuit Rotpunkt (hadden we eerst van Siemens maar in deze kleine maat was deze er niet in no frost - we kregen zonder meerprijs upgrade naar deze Miele nofrost), Miele KMDA7676FL matt kookplaat met afzuiging vlakinbouw, Quooker combi flex, Silestone calacatta gold eternal blad, spoelbak onderbouw. Vaatwasser nemen we mee uit huidige keuken. Op alles 5 jaar garantie.

***members only***

Tekeningen zijn net ietsje anders dan het geworden is (paar maten zijn paar cm meer of minder geworden):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken! Hoe groot is je eiland?
Wij hebben ook een Rotpunkt gekozen, wordt medio augustus geïnstalleerd.
Waarom heb je de onderste lades niet met push to open?
Die zaten er bij ons standaard bij zei de verkoper.
Ik zou misschien voor het lijnenspel toch die spoelkast met lades doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

Is het ook mogelijk om “eenvoudig” een werkblad en muurplaat te laten vervangen? We hebben een keuken met hoogglans witte kastjes. Deze zijn nog in prima staat behalve dat het aan de randen verkleurt. Maar het werkblad en die plaat aan de muur is niet echt van deze tijd. En zou toch graag een zwart(stenen) blad willen hebben.

Of is een nieuwe keuken dan een gunstigere optie, omdat je anders gewoon geld weggooit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73l161l8kaEdU_4_sa8Du2W42m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Te7LKJaiskp2lfpNYv4RGBdd.jpg?f=fotoalbum_large

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Charlot887 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:22:
[...]

Mooie keuken! Hoe groot is je eiland?
Wij hebben ook een Rotpunkt gekozen, wordt medio augustus geïnstalleerd.
Waarom heb je de onderste lades niet met push to open?
Die zaten er bij ons standaard bij zei de verkoper.
Ik zou misschien voor het lijnenspel toch die spoelkast met lades doen.
Thanks!
Het hoge deel is 3.00x1.10.
Mijn vriendin wilde onderin ook graag push to open; ik echter niet. Ik ben er eigenlijk sowieso niet zo een fan van, al is dat vooral gebaseerd op slechte ervaringen met ikea kwaliteit push to open ;) mijn idee is dat je daar veel staat, en dan mogelijk het met je knie open drukt.
Onder de spoelkast komt de Quooker en een afvalsysteem. Ik begrijp je opmerking qua lijnenspel maar we hebben besloten het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
ViezeVis schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:23:
Is het ook mogelijk om “eenvoudig” een werkblad en muurplaat te laten vervangen? We hebben een keuken met hoogglans witte kastjes. Deze zijn nog in prima staat behalve dat het aan de randen verkleurt. Maar het werkblad en die plaat aan de muur is niet echt van deze tijd. En zou toch graag een zwart(stenen) blad willen hebben.

Of is een nieuwe keuken dan een gunstigere optie, omdat je anders gewoon geld weggooit?

[Afbeelding]
Natuurlijk kan dat. Nieuw werkblad uitzoeken, iets voor de achterwand bedenken, en laten installeren. Ik denk dat je de bovenkastjes even moet loshalen om alles te verwijderen, maar dat is niet zo ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ViezeVis schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:23:

[Afbeelding]
Voor de achterwand zou je kunnen kijken naar Bokwerk. Is aardig aan de prijs, echter (m.i. wel degelijke kwaliteit. Je kan exact aangeven (of laten inmeten) waar de stopcontacten zitten, zodat hier een uitsparing op maat wordt gemaakt. Materiaal is gepoadercoat aluminium. Ik heb het nu bijna een jaar in de achtertuin (buitenkeuken) op zuid (vol in de zon) met bbq gereedschap af en toe er tegenaan (rekje hangt er boven), nog geen beschadiging of verkleuring te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 09-06-2024 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 22:54
marteltor schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:35:
[...]
Thanks!
Het hoge deel is 3.00x1.10.
Mijn vriendin wilde onderin ook graag push to open; ik echter niet. Ik ben er eigenlijk sowieso niet zo een fan van, al is dat vooral gebaseerd op slechte ervaringen met ikea kwaliteit push to open ;) mijn idee is dat je daar veel staat, en dan mogelijk het met je knie open drukt.
Onder de spoelkast komt de Quooker en een afvalsysteem. Ik begrijp je opmerking qua lijnenspel maar we hebben besloten het niet te doen.
Ik was er ook erg sceptisch over maar in de showroom konden we het systeem van Rotpunkt testen en de lades met PTO gaan niet met de knie open maar onderaan met je enkel.
Mij leek het wel handig dat je niet helemaal hoeft te bukken als je in de la wil kijken bijvoorbeeld. Met name vind ik het mooi dat je aan de andere zijde van het eiland dan deurtjes van de grond tot aan het eiland hebt daardoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
Analamoebe schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:24:
[...]

Dat is ook mijn gedachte...
Ik bel ze vanmiddag even op of rij er even langs want ik hoor niks meer na mijn reactie op hun eerste antwoord. Wat ik (als bouwkundige zijnde) overigens bijzonder vind, is dat de keukenzaak en producent van 3 foto's kunnen zien/oordelen dat dit niet spontaan gebeurd kan zijn.
Ik heb ze gebeld, maar kom niet veel verder. Heb ze gevraagd schriftelijk hun statement naar me te mailen:

de reactie:
wir haben uns die Bilder erneut angeschaut. Der Riss in der Natursteinplatte kann nicht von allein gekommen sein.
Der Riss kann leider auch nicht Instand gesetzt werden – eine Reparatur ist nicht möglich.
Der Riss beeinflusst in keiner Weise die Stabilität der Platte und um die Beanstandung zu lösen, müsste die
gesamte Arbeitsplatte ausgetauscht werden.
Ich kann einen Austausch lediglich zum Kulanzpreis anbieten. Die Kosten belaufen sich hierbei auf ca. 2000,00€ inkl. Mehrwertsteuer.
Dit kreeg ik vrijdag in de namiddag en ik werd hier gewoon misselijk van.
Vanochtend gemaild dat ik vanmiddag even langs kom om er over te praten, krijg ik antwoord dat de Sachberater op vakantie tot 07 juli. Ik zeg dat duurt me te lang en mij bevalt de hele gang van zaken niet.
Kreeg ik daarop een telefoontje van de directeur, die komt volgende week maandag zelf bij ons kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nona
  • Laatst online: 14-09-2024
Goedemiddag, heeft iemand ervaring om het apparatuur los te bestellen? Of te wel, keuken opsplitsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Nona schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:52:
Goedemiddag, heeft iemand ervaring om het apparatuur los te bestellen? Of te wel, keuken opsplitsen?
Daar staan in dit topic genoeg voorbeelden van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nona
Hey Rzaan, ik weet niet hoe ik op jou bericht moet antwoorden. Ik heb echt heel veel pagina's teruggelezen maar heb het denk ik over het hoofd gezien? Kan je mij vertellen hoe ik het kan terugvinden? Dank je wel alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:39
Nona schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:12:
Hey Rzaan, ik weet niet hoe ik op jou bericht moet antwoorden. Ik heb echt heel veel pagina's teruggelezen maar heb het denk ik over het hoofd gezien? Kan je mij vertellen hoe ik het kan terugvinden? Dank je wel alvast!
Waar zoek je precies naar?

Meestal komt het neer op:
- Het kan goedkoper als je apperatuur bij een dozenschuiver aanschaft
- Bij los aanschaffen ben je meestal zelf verantwoordelijk voor de installatie van de apparatuur (maar in sommige gevallen wil de keukenzaak dat (tegen betaling) ook nog wel voor je doen, maar dat moet je specifiek met de keukenzaak afstemmen waarmee je in gesprek bent
- bij los aanschaffen loop je zelf het risico dat iets niet past of niet op tijd binnen is
- je moet afstemmen met meerdere partijen wat meer moeite en tijd kost

Het is dus prijs versus risico en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
In het kort:
Je kan kijken bij bijvoorbeeld Keukenloods, 123apparatuur of Veldkamp keukens.

Vraag een offerte op bij de keukenzaak naar keuze incl. apparatuur (voor een baseline wat betreft prijs) en vraag daarna om de apparatuur eraf te halen. Je zal altijd meer betalen voor de keuken zonder apparatuur dan met, omdat ze ergens de marge van moeten halen.
Let er wel op dat een uitsparing in het blad, etc. (voor kookplaat) je eigen verantwoordelijkheid is.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 10-06-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:49
Hangt wel van je keuken leverancier af. We hadden in eerste instantie keuken bij KVIK, die doen helemaal niks met apparatuur die je elders besteld. Met frisse tegenzin ons een keuken offerte laten tekenen zonder apparatuur. Daar zijn we nu weer vanaf.

De apparatuur heb ik bij Veldkamp besteld en de keuken bij een plaatselijke verkoper. Die maakt er geen enkele probleem van. Daar een rotpunkt keuken gekocht en een vaatwasser (die had ik nm nog niet en is keuken afhankelijk)
Hun plaatsen alle apparatuur, hebben me verteld waar de stekkers moeten komen etc. Ze monteren de bora plaat verzonken in het keramiek blad en monteren de zelf bestelde spoelbak.

Week 27 is het zover, we gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nona
Dank jullie wel voor de reacties. Om eerlijk te zijn we staan voor alles open en kijken naar alle opties.

Het komt erop neer we zijn naar heel veel zaken geweest, verschillende offertes maar we zitten met de juiste indeling. In ons geval willen we een leefkeuken waar onze eettafel in moet komen. Maar we krijgen ook een uitbouw. Al met al is het niet zo makkelijk om alles erin te verwerken.

En het is zo een aparte wereld hebben we gemerkt. De een is niet transparant over de offerte, de andere geeft aan dat we de eettafel weg moeten doen. En zo hebben we nog aardig wat verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor

[...]
was dat van Akzent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenduck
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-07 12:34
Groenenduck schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:34:
[...]

Ga ik daar nog achteraan. Want geeft een beter beeld op hoe het in elkaar zit. Dacht dat het misschien iets typisch Duits was….
Vandaag antwoord gekregen van Ekelhoff op mijn vraag voor een gedetailleerde offerte...:

helaas kan ik geen apparte prijzen voor de offerte oproepen.

Het is een totaalverrekening van de heele keuken waar aan het eind een groote allgemeene afslag van af gaat.

Het is dan niet meer moegelijk te zien wat een enkele onderdeel voor een prijs heeft.

Lijkt mij toch wel erg sterk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Groenenduck schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:14:
[...]

Vandaag antwoord gekregen van Ekelhoff op mijn vraag voor een gedetailleerde offerte...:

helaas kan ik geen apparte prijzen voor de offerte oproepen.

Het is een totaalverrekening van de heele keuken waar aan het eind een groote allgemeene afslag van af gaat.

Het is dan niet meer moegelijk te zien wat een enkele onderdeel voor een prijs heeft.

Lijkt mij toch wel erg sterk...
Zijn heel veel keukenzaken die met dergelijke constructies (of "blokkortingen") werken. Maakt het er helaas niet transparanter op. En kost gewoon enorm veel tijd.

Bij onze keuken ook tientallen mailtjes moeten wijden aan "hoeveel kost het om de kookplaat te vervangen voor model A". - "Okay, en hoeveel voor model B"? - "En model C"?. Was fijner geweest een prijs te hebben (bedrag X), waar korting (Y) afgaat, waar je met een prijslijst van overige keuzes zelf kan uitvinden hoeveel er bij of af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

Toke_gt schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:00:
[...]

Natuurlijk kan dat. Nieuw werkblad uitzoeken, iets voor de achterwand bedenken, en laten installeren. Ik denk dat je de bovenkastjes even moet loshalen om alles te verwijderen, maar dat is niet zo ingewikkeld.
Net bij Kuchen Dump geweest. 800 euro voor een hoekblad van kunststof 8)7. Dat werd ons wat te gek. Denk dat we overwegen om een soort bouwmarkt-kwaliteit werkblad te halen

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Pagina: 1 ... 465 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1