Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Frieda schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:44:
[...]

ik loop vast met het schuiven, krijg de kasten niet boven elkaar en kan ook niet goed zien welke kasten nu precies welke zijn.
Bovenkasten is volgens mij gewoon een 2e groep aanmaken en die worden dan apart getoond. Maar neem met je huidige winkelwagen, waar alle kasten dus al in staan begrijp ik, gewoon even contact met ze op en stuur ze ook de IKEA tekening / link, dan maken ze je binnen de kortste keren je winkelwagen goed voor je en evt maken ze een schets voor je met de vooraanzichten hoe het eruit komt te zien. Het is allemaal vrijblijvend, je zit nergens aan vast. Lijkt het je wat, dan is het nog een kwestie van blad en apparatuur erbij kiezen (DKKF controleert ook of deze apparatuur past in de gekozen kasten) en een partij vinden die de boel voor je wil installeren.
En stiekem wil ik graag ook iets meer ontzorgd worden. Er moet nog een hoop geklust ook ter voorbereiding dus wil ook graag het plaatsen erna zo gemakkelijk mogelijk houden.
Zal eens vragen of Berg & Schmidt ook aan de andere kant van het land werkt! :)
Als je echt geheel ontzorgd wil worden neem dan een partij die zowel de voorbereidingen (leidingwerk, muren, vloer) ook voor je doet. Als je helemaal niets zelf doet zal het natuurlijk wel duurder zijn, geen ontkomen aan. Bij de IKEA + frontjes route moet je ook van alles zelf regelen, nog meer dan bij DKKF route omdat je ook met en frontjesboer te maken hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 30-05-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:15

aap

MotorBeast schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:02:
Achterwand vraag. Ik zie hier heel veel keukens die op de achterwand alleen stucwerk hebben. Hoe houd je dat schoon? Ik heb nu nog een RVS plaat van zo'n 60 cm en als ik klaar ben met bijvoorbeeld wokken zit dat ding onder de vet spatten. Ik vind alleen stuc wel mooi maar overweeg nu vanwege vuil toch de achterwand hetzelfde nemen als het aanrecht (composiet) 40 cm hoog of kan iemand me overtuigen dat middels een coating of zo stucwerk makkelijk is te reinigen?
Wij hebben stucwerk, geschilderd met Sikkens rezisto. Als je tegen de muur spettert en het meteen afdoet met een doekje, gaat dat prima.

Maar als je zegt dat bij jou na een gemiddelde kookbeurt al een wand vol spetters zit (blijkbaar koken wij anders dan jij >:) ), dan zou ik dat toch niet durven aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
Achterwand vraag. Ik zie hier heel veel keukens die op de achterwand alleen stucwerk hebben. Hoe houd je dat schoon? Ik heb nu nog een RVS plaat van zo'n 60 cm en als ik klaar ben met bijvoorbeeld wokken zit dat ding onder de vet spatten. Ik vind alleen stuc wel mooi maar overweeg nu vanwege vuil toch de achterwand hetzelfde nemen als het aanrecht (composiet) 40 cm hoog of kan iemand me overtuigen dat middels een coating of zo stucwerk makkelijk is te reinigen?
Hier zit gewoon Sikkens Alphacryl Pure Mat SF tegen de muur... is gewoon prima met een licht vochtig doekje schoon te maken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 19:05

Wuursj

want worst is al bezet

Frieda schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 23:21:
[...]

KeukenkastenFabriek ga ik zeker naar kijken, klinkt goed! Dordrecht is helaas niet naast de deur maar wie weet lukt het online ook! :)
Zeker doen! De showroom is niet super groot maar hebben wel veel frontjes etc liggen. Als je een afspraak maakt, nemen ze echt de tijd voor je en kun je ook eventueel je Ikea plan meenemen.
Ga direct erna door naar de Ikea het de kwaliteitsbeleving-vergelijk, dan weet je meteen waarom je voor KKF kiest ;)
Vergeleken met ikea +aftermarked frontjes is het prijsverschil nog maar klein.

Maar qua ontzorgen is het niet perse de beste toko. Blad en apparatuur regelen ze niet voor je, iets wat ikea wel weer zou kunnen. Ik vind dat zelf juist een pre, daar komt de scherpe prijs-kwaliteit verhouden dan KKF dan ook vandaan. Blad laten inmeten en monteren door een bladboer en verdiepen in apparatuur en online een mandje vullen vind ik juist leuk, op zoek naar de best passende aparaten zonder ondoorzichtig gedoe bij een keukenboer. Maar ik kan me voorstellen dat niet idereen dit ziet zitten.

Mocht je er voor gaan: laat ergens een plaatje hout of grote sample oid spuiten in de goede kleur als test voor thuis. Een vriend van me heeft bij KKF fabriek besteld in een bepaalde Ral kleur. In het echt viel dat wat tegen. Niet de fout van KKF want hun deurtjes matchte na onafhkelijk onderzoek precies met de gekozen Ral kleur. De kleur zelf viel gewoon tegen en dat is toch een beetje zuur als je voor een custom kleur (en bijbehroeden meerpijs) kiest. Een kleine waaier is toch anders dan grote vlakken.

[ Voor 44% gewijzigd door Wuursj op 30-05-2024 15:19 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
RobbieB schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Hier zit gewoon Sikkens Alphacryl Pure Mat SF tegen de muur... is gewoon prima met een licht vochtig doekje schoon te maken.
Toevallig heb ik dat hier op al mijn muren zitten. Je kan het reinigen maar echte vlekken vind ik toch een probleem.

Ik kan me niet voorstellen dat als ik eens heb gewokt, biefstuk op hoog vuur bakt of friet bak en de vet spatten tegen de muur zitten je dat zomaar even wegveegt en als je het vaak doet de kleur dan ook nog mooi blijft.

Ik vind het echt het mooist maar of het praktisch is en blijft???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
MotorBeast schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:26:
[...]

Toevallig heb ik dat hier op al mijn muren zitten. Je kan het reinigen maar echte vlekken vind ik toch een probleem.

Ik kan me niet voorstellen dat als ik eens heb gewokt, biefstuk op hoog vuur bakt of friet bak en de vet spatten tegen de muur zitten je dat zomaar even wegveegt en als je het vaak doet de kleur dan ook nog mooi blijft.

Koken doe ik op een (schier)eiland dus dat spat niet tegen de muur. Dus is alleen bij de wasbak waar er af en toe wat tegenaan spat.

Maar inderdaad, vette zooi ertegen zal wel een probleem zijn.

Beste blijft dan toch tegels of verlengd aanrechtblad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

[...]

Als het niet mooi blijft, kan ie wel later zien tot hoe hoog je tegels / achterwand moet worden :+

Ik als roekeloze koker ga het wel proberen met verf. Maar dan met een ietwat glanzende afwasbare verf. Die doet het bij mijn ouders al ~20 jaar prima en mijn pa was ook een knoeipot.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:27
Wij hebben renovlies en op de muur in de keuken een coating met Sigmapearl Clean Matt. Op zich werkt het goed, het meeste gaat eraf, maar nu er wat jaren voorbij zijn zitten er toch wel wat vlekken op. Ook is het behang wat beschadigd doordat ik iets te enthousiast een vlek probeerde te verwijderen. Dus als je het al doet zou ik het eens in de zoveel jaar gewoon weer verven.

[ Voor 9% gewijzigd door Arwen. op 30-05-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Nou, het keuken kopen is één ding. Het zoeken van een klusbedrijf om de voorbereidende werkzaamheden (bijv. stucwerk) te laten doen na het slopen van de oude keuken is een veel grotere uitdaging. Inmiddels heb ik na enig aandringen een ontmoedigingsofferte gekregen (belachelijk hoog zonder enige verdere specificatie van wat ze nu precies gaan doen) van het klusbedrijf dat de keukenleverancier heeft aanbevolen, dus daar ben ik niet blij mee. Maar andere bedrijven lijken ook nergens op te reageren... Het is ook weer niet dat het zo'n absurde klus is en ik overweeg al veel zelf te doen inmiddels, alleen stucwerk ga ik me niet aan wagen. Nog meer mensen die zoiets ervaren?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[...]

Verschillende positieve ervaringen hier met speciale Sigma en Sikkens verven.
Waarom probeer je het niet uit?

Je hebt matte verven die nog een factor sterker zijn dan Alphacryl. Speciaal voor dit soort toepassingen: openbare ruimtes, horeca, keukens, gangen. Niet goedkoop, wel goed.

- Sigma Sigmapearl Clean Matt (mijn favoriet, glansgraad 2.6 voor lichte kleuren, 1.5 voor donkere, dus echt heel mooi mat)
- Sikkens Alpha Rezisto Easy Clean Mat (glansgraad niet opgegeven)
- Relius Clean Coat 5 Mat (glansgraad c.a. 20 GU, geen ervaring mee maar de volkomen matte R1 Pro van ze vind ik erg goed)

En zoals hier eerder genoemd Trae Lyx Naturel Finish mat transparante lak als eindlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Metalfreak schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:25:
Nou, het keuken kopen is één ding. Het zoeken van een klusbedrijf om de voorbereidende werkzaamheden (bijv. stucwerk) te laten doen na het slopen van de oude keuken is een veel grotere uitdaging. Inmiddels heb ik na enig aandringen een ontmoedigingsofferte gekregen (belachelijk hoog zonder enige verdere specificatie van wat ze nu precies gaan doen) van het klusbedrijf dat de keukenleverancier heeft aanbevolen, dus daar ben ik niet blij mee. Maar andere bedrijven lijken ook nergens op te reageren... Het is ook weer niet dat het zo'n absurde klus is en ik overweeg al veel zelf te doen inmiddels, alleen stucwerk ga ik me niet aan wagen. Nog meer mensen die zoiets ervaren?
Heb hier contact met een klusbedrijf in de straat toevallig maar kost ook wel wat. 4 mille, voor echt alles inclusief verwijderen keuken/afvoeren, leidingen, electra, stucen, muur slopen, verlaagd plafond en stucen. Stucadoor alleen vinden is hier geen enkel probleem. Maar ik woon in een regio waar heel veel mensen in de bouw werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Cap schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:40:
[...]

Je hebt matte verven die nog een factor sterker zijn dan Alphacryl. Speciaal voor dit soort toepassingen: openbare ruimtes, horeca, keukens, gangen. Niet goedkoop, wel goed.

- Sigma Sigmapearl Clean Matt (mijn favoriet, glansgraad 2.6 voor lichte kleuren, 1.5 voor donkere, dus echt heel mooi mat)
- Relius Clean Coat 5 Mat (glansgraad c.a. 20 GU, geen ervaring mee maar de volkomen matte R1 Pro van ze vind ik erg goed)

En zoals hier eerder genoemd Trae Lyx Naturel Finish mat transparante lak als eindlaag.
Als het niet bevalt heb ik een probleem erbij want als we een achterwand willen willen we die hetzelfde hebben als het aanrecht. Lastig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Je kookt nu ook ergens? Voorstel: 1 liter potje van de verf kopen, boven huidige kookplaat een strook schilderen, goed laten drogen en uitproberen maar. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 30-05-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Cap schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:50:
Je kookt nu ook ergens? Voorstel: 1 liter potje van de verf kopen, boven huidige kookplaat een strook schilderen, goed laten drogen en uitproberen maar. ;)
:D Ja dat zou nog kunnen. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:08

Rzaan

Altijd zoekende

Is inderdaad een hels karwei. Totdat je eenmaal iemand gevonden hebt en bezig bent. Dan ineens weet iedereen nog iemand. Maar de markt is al niet meer zo gek als een jaar geleden.
Je moet een beetje je eigen aannemer spelen, en voor elke klus je mannetjes zoeken. Dus een losse stucadoor, een losse electricien, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:49
Fatsoenlijke aannemer benaderen, of gewoon zelf klussen en installateur en stucadoor laten komen.
Keuken demonteren is toch niet spannend?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

martinus83 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:05:
[...]
Fatsoenlijke aannemer benaderen,
Daar is vast nog nooit iemand opgekomen die een aannemer zocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

MotorBeast schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:23:
[...]

Heb hier contact met een klusbedrijf in de straat toevallig maar kost ook wel wat. 4 mille, voor echt alles inclusief verwijderen keuken/afvoeren, leidingen, electra, stucen, muur slopen, verlaagd plafond en stucen. Stucadoor alleen vinden is hier geen enkel probleem. Maar ik woon in een regio waar heel veel mensen in de bouw werken.
Ik krijg die prijs al ongeveer voor een heel stuk minder. Zelf slopen, zelf muurdoorvoer regelen, zelf koof maken en het aanleggen van een extra groep bijvoorbeeld valt nog niet eens onder deze offerte...
Rzaan schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:35:
[...]

Is inderdaad een hels karwei. Totdat je eenmaal iemand gevonden hebt en bezig bent. Dan ineens weet iedereen nog iemand. Maar de markt is al niet meer zo gek als een jaar geleden.
Je moet een beetje je eigen aannemer spelen, en voor elke klus je mannetjes zoeken. Dus een losse stucadoor, een losse electricien, etc.
Dat wordt mijn volgende optie inderdaad. Ik wil ook best dingen zelf doen, maar dan kan ik heel lastig inschatten hoe lang iets gaat duren en eigenlijk wil ik niet té lang zonder keuken zitten...
martinus83 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:05:
[...]

Fatsoenlijke aannemer benaderen, of gewoon zelf klussen en installateur en stucadoor laten komen.
Keuken demonteren is toch niet spannend?
Nee, daarom zei ik ook: het slopen/demonteren doe ik zelf. Maar ik ben dus op zoek naar zo'n "fatsoenlijke aannemer" en heb er nu ook een aantal aangeschreven, tot nu toe krijg ik vrijwel geen respons... Ik heb geen ervaring met aannemers en vrienden in de buurt eigenlijk ook niet.

Als het zo blijft gaan, denk ik dat het neerkomt op veel zelf doen en uiteindelijk alleen het stucen laten doen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 01:12
Heeft iemand ervaring met of een vergelijking gedaan tussen de Miele stoomovens (DGC 7865 HCX Pro met touchscreen, https://www.miele.nl/e/gr...idiaanzwart-12108690-p)en de Bora X Bo?
Kwa prijs liggen ze niet ver van elkaar af.
Ik was primair op zoek naar een 60cm stoomoven met vaste water- en afvoeraansluiting, het leek erop dat alleen Miele twee opties had (eentje met tiptoetsen en eentje met touchscreen), maar toen kwam ik de Bora X Bo tegen

Mij wordt uit de beschikbare informatie niet echt duidelijk wat nou exact de verschillen zijn. De Miele is een normale combi-stoomoven en de X Bo alleen een heteluchtoven met stoom als ik het goed begrjip? Maar wat betekent dit in de praktijk?

Het is voor mijn m'n eerste stoomoven en wat me wel handig leek bij de Miele is dat je via het menu meerdere ingrediënten (zeg even groente, aardappelen, vis) kunt toevoegen en de oven regelt dan de instellingen (aanpasbaar) en geeft aan wanneer je wat erin moet plaatsen. Voor de X Bo kan ik zoiets niet vinden, alleen maar opties om 1 item tegelijkertijd te bereiden. Heeft de X Bo deze optie niet? Maakt dit nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:49
Rzaan schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:06:
[...]

Daar is vast nog nooit iemand opgekomen die een aannemer zocht :)
Nadruk op fatsoenlijk. Timmerwerk ervaring .

Al moet ik zeggen dat een aannemer vaak geen keukens doet of wil doen is mijn ervaring.

Tenzij je muren moet zetten oid.

@Metalfreak zoek een installateur, stucer, dan ben je er wel.

Klusbedrijf, klinkt mij de algemeen en niet vanuit professie.

[ Voor 40% gewijzigd door martinus83 op 30-05-2024 22:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:41

orf

Cap schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:40:
[...]

Ik heb deze op de muur in de keuken (en in de badkamer):

https://www.trimetal.nl/nl/producten/globacryl-villa-velours

Prijzig, maar echt heel goed te schrobben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:48

ThePsycho

Biertje?

aaahaaap schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:26:
Heeft iemand ervaring met of een vergelijking gedaan tussen de Miele stoomovens (DGC 7865 HCX Pro met touchscreen, https://www.miele.nl/e/gr...idiaanzwart-12108690-p)en de Bora X Bo?
Kwa prijs liggen ze niet ver van elkaar af.
Ik was primair op zoek naar een 60cm stoomoven met vaste water- en afvoeraansluiting, het leek erop dat alleen Miele twee opties had (eentje met tiptoetsen en eentje met touchscreen), maar toen kwam ik de Bora X Bo tegen

Mij wordt uit de beschikbare informatie niet echt duidelijk wat nou exact de verschillen zijn. De Miele is een normale combi-stoomoven en de X Bo alleen een heteluchtoven met stoom als ik het goed begrjip? Maar wat betekent dit in de praktijk?

Het is voor mijn m'n eerste stoomoven en wat me wel handig leek bij de Miele is dat je via het menu meerdere ingrediënten (zeg even groente, aardappelen, vis) kunt toevoegen en de oven regelt dan de instellingen (aanpasbaar) en geeft aan wanneer je wat erin moet plaatsen. Voor de X Bo kan ik zoiets niet vinden, alleen maar opties om 1 item tegelijkertijd te bereiden. Heeft de X Bo deze optie niet? Maakt dit nog uit?
Over de bediening kan ik in ieder geval zeggen dat het gepruts van de Miele verkoper op die kleine schermpjes me meteen liet afknappen. De Bora X BO daarentegen is een feestje gebleken toen ik hem probeerde.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:39:
[...]

Bovenkasten is volgens mij gewoon een 2e groep aanmaken en die worden dan apart getoond. Maar neem met je huidige winkelwagen, waar alle kasten dus al in staan begrijp ik, gewoon even contact met ze op en stuur ze ook de IKEA tekening / link, dan maken ze je binnen de kortste keren je winkelwagen goed voor je en evt maken ze een schets voor je met de vooraanzichten hoe het eruit komt te zien. Het is allemaal vrijblijvend, je zit nergens aan vast. Lijkt het je wat, dan is het nog een kwestie van blad en apparatuur erbij kiezen (DKKF controleert ook of deze apparatuur past in de gekozen kasten) en een partij vinden die de boel voor je wil installeren.

[...]

Als je echt geheel ontzorgd wil worden neem dan een partij die zowel de voorbereidingen (leidingwerk, muren, vloer) ook voor je doet. Als je helemaal niets zelf doet zal het natuurlijk wel duurder zijn, geen ontkomen aan. Bij de IKEA + frontjes route moet je ook van alles zelf regelen, nog meer dan bij DKKF route omdat je ook met en frontjesboer te maken hebt.
Ikea en dan eigen frontjes wordt het sowieso niet, dat past jammer genoeg niet in de ruimte die er is. Ik wil graag een onderhoekkast met een lade erin, en dat heeft Ikea niet. Anders kan ik m'n bestek niet kwijt.

ik heb net weer een uur zitten klooien met de planner van de Keukenkastfabriek maar helaas pindakaas. Als jij toevallig weet hoe ik daar een hoekkeuken in elkaar moet klikken, dan hou ik me aanbevolen! :)

Zelf kan ik helaas niet klussen, dus ik ben inderdaad al bijna een half jaar bezig om een aannemer te zoeken. Iedereen die ik getipt kreeg zit vol helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Frieda schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:26:
[...]

Ikea en dan eigen frontjes wordt het sowieso niet, dat past jammer genoeg niet in de ruimte die er is. Ik wil graag een onderhoekkast met een lade erin, en dat heeft Ikea niet. Anders kan ik m'n bestek niet kwijt.

ik heb net weer een uur zitten klooien met de planner van de Keukenkastfabriek maar helaas pindakaas. Als jij toevallig weet hoe ik daar een hoekkeuken in elkaar moet klikken, dan hou ik me aanbevolen! :)

Zelf kan ik helaas niet klussen, dus ik ben inderdaad al bijna een half jaar bezig om een aannemer te zoeken. Iedereen die ik getipt kreeg zit vol helaas.
Waar zoek je op op internet? Aannemer? Probeer eens afbouwbedrijf of klusbedrijf. En wegblijven van Werkspot.

@Metalfreak En niet aanschrijven maar gewoon bellen. Dit soort mannen leest vaak niet eens hun mail. Druk, druk, druk en in de avond lekker op de bank. En gelijk hebben ze.

[ Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 31-05-2024 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MotorBeast schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 00:05:
[...]

Waar zoek je op op internet? Aannemer? Probeer eens afbouwbedrijf of klusbedrijf. En wegblijven van Werkspot.

@Metalfreak En niet aanschrijven maar gewoon bellen. Dit soort mannen leest vaak niet eens hun mail. Druk, druk, druk en in de avond lekker op de bank. En gelijk hebben ze.
Ja aannemer, projectmanager, dat soort dingen. Iig iemand die een sloper, stukadoor, tegelzetter, laminaatlegger, schilder, loodgieter en iemand voor de elektra voor me regelt in de juiste volgorde. Zal eens kijken naar afbouw oid! dankjewel voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:10
Frieda schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 00:51:
[...]

Ja aannemer, projectmanager, dat soort dingen. Iig iemand die een sloper, stukadoor, tegelzetter, laminaatlegger, schilder, loodgieter en iemand voor de elektra voor me regelt in de juiste volgorde. Zal eens kijken naar afbouw oid! dankjewel voor de tip! :)
In welke regio zoek je?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 00:05:
Wat in mijn ervaring ook goed werkt, is gewoon binnenstappen als je ergens een ploeg aan het werk ziet. Dan zien die mensen je, en zeker als het in de directe omgeving is, lopen ze soms graag effe mee om te komen kijken. Je ziet dan ook meteen de kwaliteit van hun werk. Of dat ze bijvoorbeeld heel netjes werken en de bouwplaats geen tyfusbende is.
Nee heb je, ja kun je krijgen. En de brutalen hebben de halve wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Frieda schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:26:
[...]

Wat begrijp je er precies niet aan? Als je een een hoekkast toevoegt aan je winkelwagen krijg je op die plek een hoek in je keuken. Wil je hem ergens anders, kwestie van de hoekkast naar een andere positie slepen in je winkelwagen.

Snel voorbeeld obv je IKEA keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6w6-LRIQisdDKgyLyDnlNRGqdQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ccROrHPS79kqN3ZYJ5KJOrP3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XltRkUHN9BiidFVmgXUoeFTH2XU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T6vK9xqYbgLhnpcaTHB4pLk9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uu9RofhClG6t4cXsG2IJ3w_BtP4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/odNVJleXfypzs81JTyqLG7n2.png?f=fotoalbum_large

Bovenkasten toevoegen is een kwestie van een nieuwe groep aanmaken. Dat geldt voor elk nieuw los deel van de keuken. Dus vanuit winkelwagen een nieuwe kast toevoegen en dan komt de vraag of je een nieuwe groep wilt aanmaken. Ja dus, je krijgt dan een groep B voor de bovenkasten. De bovenkasten worden dan in de opstelling NAAST de onderkasten getoond maar dat is alleen maar een beperking van de online tool.

Ik zie wel dat je in je IKEA ontwerp vitrinekastjes hebt ingetekend, weet niet of Ballerina dat in die vorm heeft. Verder zie ik zo'n kreng van een schuine hoekbovenkast (met zo'n te kleine opening), die zal vermoedelijk ook niet in de online configurator staan.

MAAR! :) Blijf nou niet steken in dat geklooi met je winkelwagen. Ik heb het al meermaals gezegd, je winkelwagen is slechts een aanzet tot het openen van het gesprek met DKKF. Wat let je nu om met je (halve) winkelwagen contact op te nemen met DKKF en te zeggen:

"Hallo DKKF, ik ben bezig een winkelwagen te vullen maar kom er niet helemaal uit: ik wil deze en deze kast en deze en deze bovenkasten en kan ze niet vinden. Zijn deze wel verkrijgbaar en kunnen jullie me helpen met het aanvullen van de winkelwagen? Hier is het linkje van mijn winkelwagen: <link>. Hier ook nog een afbeelding van mijn poging in de IKEA planner zoals het eruit zou moeten komen te zien. Bellen is ook prima, tel <> Vriendelijke groet, Frieda"

Geen angst hebben om te vragen? ;)

Dan gaan ze (wsch. Dennis) samen met je aan de slag, ook zaken die niet in de online configurator staan maar wel leverbaar zijn voegen ze voor je toe. Ook om andere custom opties (werkhoogte, kastkleur) kan je dan evt nog vragen. En waarschijnlijk doen ze suggesties over wat wat hun betreft beter kan / handiger is, en wellicht een (2D) schets van hoe het eruit komt te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 31-05-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

orf schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:33:
[...]

Ik heb deze op de muur in de keuken (en in de badkamer):

https://www.trimetal.nl/nl/producten/globacryl-villa-velours

Prijzig, maar echt heel goed te schrobben.
Ziet er ook goed uit. Is wel buitenverf, glanst meer, infoblad vermeldt "zijdeglans (hoge sheen)". Dus als iemand een mattere look wilt zijn andere opties wellicht beter. Schrobvastheid wordt niet vermeld, wellicht omdat het een buitenverf is. Maar blijkbaar is ie dus goed volgens jou. Bij zijdeglans is dit wel gemakkelijker, omdat de uitdaging bij matte verven juist is om ze bij het schrobben NIET te laten opglanzen. ;)

De producten die ik genoemd heb zijn binnenverven vermelden speciaal voor horeca / keukens. Zie de technische infobladen van de producten. Er zijn wel verschillen. Zo wordt bij de Sigma genoemd dat deze geschikt is voor badkamers, bij de Sikkens wordt juist vermeldt dat deze dat NIET is. En o.a. wat verschillen in glansgraad.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 31-05-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcroel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 18:51
Ik ben momenteel bezig met mijn nieuwe keuken en wil graag hout(look) frontjes. Ik kan alleen moeilijk kiezen tussen houtfineer of melamine.. Naar mijn idee hebben ze beiden voor en nadelen.

Melamine: Minder gevoelig (krassen, vlekken etc), Komt qua looks heel erg dichtbij houtfineer maar blijft 'nep'
Houtfineer: Gevoeliger (krassen, vlekken etc), Natuurproduct (uniek, warmte etc)

Melamine is logischerwijs wat goedkoper maar prijs geeft in deze wat mij betreft niet de doorslag. Ik denk dat ik mij meer zorgen maak over de lange termijn met houtfineer. Wat zouden jullie doen?

Ik ben erg gecharmeerd van de Deco Legno S185. Nerven zouden ge-matched worden zodat ze doorlopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1Qex2rxVFQRuUAaJxyl29xqrSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7icmPuK4k4T3vyTJtH4kTT8.jpg?f=fotoalbum_large

Houtfineer zou behandeld worden met Rubio Monocoat Chocolate (voorbeeld):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrKMIeSwFh09nWJozMlyRCx5Krc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3mQTNxc8JxrRLztElAQX638K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
fcroel schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:42:
Melamine: Minder gevoelig (krassen, vlekken etc), Komt qua looks heel erg dichtbij houtfineer maar blijft 'nep'
Houtfineer: Gevoeliger (krassen, vlekken etc), Natuurproduct (uniek, warmte etc)
Als je graag hout wilt, neem dan een product dat daar zo dicht mogelijk bij in de buurt zit. Anders hou je altijd dat ‘nep’-gevoel. Een kras of een vlek kom je veel makkelijk overheen dan dat gevoel dat je een nepproduct hebt gekocht. Overigens denk ik dat je het kwaliteitsverschil ook echt ziet en voelt, maar er zijn ongetwijfeld kwaliteitsverschillen in beide toepassingen.
Dat doorloopeffect zal er bij melamine niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaahaaap
ThePsycho schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:34:
[...]

Over de bediening kan ik in ieder geval zeggen dat het gepruts van de Miele verkoper op die kleine schermpjes me meteen liet afknappen. De Bora X BO daarentegen is een feestje gebleken toen ik hem probeerde.
Oh, grappig. Ik heb opzich geen isues met de bediening van de Miele. Ik was in eerste instantie aan het kijken naar de versie met tiptoetsen (DGC 7465) omdat alle touchscreens die ik daarvoor had geprobeerd veel te traag reageren (Bosch, Siemens, etc), maar heb de Miele met touchscreen (DGC 7865) rustig kunnen proberen en dat werkte zeker snel genoeg. Heb je em zelf ook nog geprobeerd?
Wel moet je niet eerst de X Bo en dan de Miele bekijken, want dan voelt het schermpje van de Miele wel erg klein aan :D

[ Voor 5% gewijzigd door aaahaaap op 31-05-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

aaahaaap schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:28:
[...]

Oh, grappig. Ik heb opzich geen isues met de bediening van de Miele. Ik was in eerste instantie aan het kijken naar de DGC 7465 met tiptoetsen omdat alle touchscreens veel te traag reageren (Bosch, Siemens, etc), maar de Miele rustig zelf proberen en dat werkte zeker snel genoeg. Heb je em zelf ook nog geprobeerd?
Wel moet je niet eerst de X Bo en dan de Miele bekijken, want dant voelt het schermpje van de Miele wel erg klein aan :D
Ah, ja wij keken naar eentje met een touchscreen, daar waren we niet weg van. Ook de tiptoetsen (bij mijn ouders thuis) vind ik niet even geweldig op elk model, maar misschien heb ik ze daar ook niet genoeg voor gebruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:27
ThePsycho schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:44:
[...]

Ah, ja wij keken naar eentje met een touchscreen, daar waren we niet weg van. Ook de tiptoetsen (bij mijn ouders thuis) vind ik niet even geweldig op elk model, maar misschien heb ik ze daar ook niet genoeg voor gebruikt.
Ligt er ook aan naar welk Miele model je kijkt. Zou zelf altijd naar de x8xx kijken, met groot scherm.
Model nummer (voor stoomoven) is als volgt te ontleden;

7xxx = serie 7
x4xx = klein touchscreen
x8xx = groot touchscreen
xx4x = 45cm hoogte
xx6x = 60cm hoogte
xxx0 = waterreservoir
xxx5 = vaste wateraansluiting
X = greeploos
Pro = hydroclean

Ofwel een 7865 HCX is een stoomoven uit de 7-serie met een groot display, 60cm hoog, met vaste wateraansluiting en een greeploze deur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:28
Onze keuken zit er sinds november in en tot nu toe geen vlekken in het stucwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SC1Rcy1avuwF3XzhBkVyzsxGhrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xz9tuyhZMsWDCO6hvTnsQD85.jpg?f=fotoalbum_large

We vinden dit strakker en mooier. Van tevoren tegen elkaar gezegd, mocht het vlekken geven, kan er altijd nog iets tegen de muur aan.

We hebben 2 lagen 2 componenten coating eroverheen gedaan.

Dat hebben we achter heel de keuken gedaan, wat wel een soort waas heeft.

Zo erg als op deze foto zie je het niet in het echt, maar er loopt wel een lijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7JcF6BXgye1hQNLag4yCSQV1kE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vc9DOjPhJUYtBoLpEeYsdWf.jpg?f=fotoalbum_large

Hier valt het weer juist niet op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMVUmT7Liz50cQIMapFg5X88Vb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtWso3efVbqQUhlRfrf46bDI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het zó weer doen! Heel makkelijk af te nemen met een vaatdoek en afwasmiddel.

Volgens mij was het dit spul: https://www.toolstation.n...oa-glKPw6T3gaAt-FEALw_wcB

[ Voor 10% gewijzigd door Tweak_ers op 31-05-2024 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
fcroel schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:42:
Ik ben momenteel bezig met mijn nieuwe keuken en wil graag hout(look) frontjes. Ik kan alleen moeilijk kiezen tussen houtfineer of melamine.. Naar mijn idee hebben ze beiden voor en nadelen.

Melamine is logischerwijs wat goedkoper maar prijs geeft in deze wat mij betreft niet de doorslag. Ik denk dat ik mij meer zorgen maak over de lange termijn met houtfineer. Wat zouden jullie doen?

Ik ben erg gecharmeerd van de Deco Legno S185. Nerven zouden ge-matched worden zodat ze doorlopen.

[Afbeelding]

Houtfineer zou behandeld worden met Rubio Monocoat Chocolate (voorbeeld):

[Afbeelding]
Wij zaten met precies dezelfde afweging met een zwarte keuken.

Bij zwart komen vingerafdrukken en vlekken ook nog erbij kijken. Dan is kunststof echt een drama!

Maar eikenfineer was bij de keukenzaken onbetaalbaar.

Uiteindelijk een interieurbouwer gevonden in Bergschenhoek en dat was echt een verademing. Gewoon 1 prijs voor kunststof en 1 prijs voor echt eiken. Waar de keukenzaken per variant van kunststof andere prijzen rekenen, zegt de interieur bouwer dat dat de grootste onzin is. Alle kunststof kost ongeveer hetzelfde, verschillen zijn “tientjeswerk”. Zij verlijmen alles zelf op de frontjes.

Maar ook het eikenfineer kun je volledig naar smaak samenstellen. Waar een keukenzaak met geluk 2 varianten biedt, kan de interieurbouwer traploos van fijn (moderners) naar grof (landelijk) het eiken instellen.

We hebben twee kinderen (9 en 13) en ik ben zelf niet altijd even handig, maar tot nu toe geen beschadigingen gehad. Het is misschien niet zo sterk als kunststof, maar het is ook weer niet fragiel.

De uitstraling vonden wij veel warmer dan kunststof en de prijs viel ons heel erg mee.

Leuke is ook dat je later andere zaken kunt bestellen in precies de lijn van de keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbkUA1SPmAohU6dIkv9JVDlNMWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hC3FXJt7oUgkCtAjzt9Ya83Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKNlO_lbU9VtGzci-pxw8ZiPhbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZthHLSL0HQ2IWDlRutoSykGH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNDwwKZi5TMWyNPUNFgTh3iDqog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0rMEDBBOmmI74nhl3kiEpMcs.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken is november vorig jaar geplaatst en vorige week het tv meubel in exact dezelfde stijl als de keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ju7JwP_mURb6ktz4rkXX95Ei7eE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/450wTEwOTzKOUl7E6yseLMDK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNcSDGPm3wFyGdzQoOZGlV2f3VU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLxVaTJvNDtvnYNt5gQYLKER.jpg?f=fotoalbum_large

Wij waren van te voren ook wel een beetje bang voor beschadigingen, maar er zit al best veel structuur in, dus krassen vallen niet snel op en we hebben een lakstift in dezelfde kleur als de keuken er in gekregen.

Nu zit hij er pas sinds november 2023 in en kan ik niet spreken over hoe andere kinderen met andere keukens omgaan. Maar bij ons gaat het prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweak_ers op 31-05-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcroel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 18:51
Tweak_ers schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:29:
[...]

Wij zaten met precies dezelfde afweging met een zwarte keuken.

Bij zwart komen vingerafdrukken en vlekken ook nog erbij kijken. Dan is kunststof echt een drama!

Maar eikenfineer was bij de keukenzaken onbetaalbaar.

Uiteindelijk een interieurbouwer gevonden in Bergschenhoek en dat was echt een verademing. Gewoon 1 prijs voor kunststof en 1 prijs voor echt eiken. Waar de keukenzaken per variant van kunststof andere prijzen rekenen, zegt de interieur bouwer dat dat de grootste onzin is. Alle kunststof kost ongeveer hetzelfde, verschillen zijn “tientjeswerk”. Zij verlijmen alles zelf op de frontjes.

Maar ook het eikenfineer kun je volledig naar smaak samenstellen. Waar een keukenzaak met geluk 2 varianten biedt, kan de interieurbouwer traploos van fijn (moderners) naar grof (landelijk) het eiken instellen.

We hebben twee kinderen (9 en 13) en ik ben zelf niet altijd even handig, maar tot nu toe geen beschadigingen gehad. Het is misschien niet zo sterk als kunststof, maar het is ook weer niet fragiel.

De uitstraling vonden wij veel warmer dan kunststof en de prijs viel ons heel erg mee.

Leuke is ook dat je later andere zaken kunt bestellen in precies de lijn van de keuken.

Keuken is november vorig jaar geplaatst en vorige week het tv meubel in exact dezelfde stijl als de keuken:

Wij waren van te voren ook wel een beetje bang voor beschadigingen, maar er zit al best veel structuur in, dus krassen vallen niet snel op en we hebben een lakstift in dezelfde kleur als de keuken er in gekregen.

Nu zit hij er pas sinds november 2023 in en kan ik niet spreken over hoe andere kinderen met andere keukens omgaan. Maar bij ons gaat het prima.
Ziet er top uit bij jullie! Zit er bij jou een blanke (matte) lak over? Begreep dat sommige interieurbouwers dit over beits doen, waar andere weer kiezen voor een 2 componenten olie zoals Rubio Monocoat.

Neig nu ook wel meer naar eiken fineer als ik jouw resultaat zo zie. Weliswaar niet zwart maar je ziet toch wel dat het meer ‘leeft’ dan de kunststof houtlook frontjes. Vind de doorlopende nerven ook prachtig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaahaaap
Ik ben hier ook net naar aan het kijken, deze pagina geeft wel een goed overzicht van de opties https://www.dullerenco.nl...ten-in-plaats-van-tegels/
Die winkel is overigens wel gericht op de wat natuurlijkere opties.

Ik ga waarschijnlijk voor twee componenten watergedragen mat, ziet er op de sample van mn muur die ik had meegenomen het beste (lees minste verschil met onbehandeld stucwerk) uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
fcroel schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 00:06:
[...]

Ziet er top uit bij jullie! Zit er bij jou een blanke (matte) lak over? Begreep dat sommige interieurbouwers dit over beits doen, waar andere weer kiezen voor een 2 componenten olie zoals Rubio Monocoat.

Neig nu ook wel meer naar eiken fineer als ik jouw resultaat zo zie. Weliswaar niet zwart maar je ziet toch wel dat het meer ‘leeft’ dan de kunststof houtlook frontjes. Vind de doorlopende nerven ook prachtig!
Nee er zit geen blanke matte lak overheen.
Om eerlijk te zijn weet ik niet welke beits of olie erover zit.

Ja, die nerven zijn heel mooi.

En zoals gezegd, kunnen ze altijd iets grover of fijner. Wij kregen een sample keuken frontje, zoals hij zou worden.

Vrienden van ons hebben hetzelfde frontje, maar dan 2 keer gelakt. De tweede keer zit er een klein beetje bruin door de zwarte lak. Dat geeft een warmer en heel chique effect. Maar dan merk je in de prijs wel dat het opschuren en lakken handwerk is.

Bij ons is het daarom 1 laag, gewoon zwart geworden. Maar de keuzes zijn eindeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Laatst online: 04-08 20:57
Iemand die weet hoe keukenloods omgaat met het annuleren van de keuken?

We hebben in november 2023 een keuken laten ontwerpen en contract getekend en een aanbetaling gedaan van €500. Keuken is nog niet besteld.

[ Voor 71% gewijzigd door moca007 op 01-06-2024 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

moca007 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:30:
Iemand die weet hoe keukenloods omgaat met het annuleren van de keuken?

We hebben in november 2023 een keuken laten ontwerpen en contract getekend en een aanbetaling gedaan van €500. Keuken is nog niet besteld.
Wat staat er in de Algemene Voorwaarden?
Volgens mij is de keuken wel besteld (als je een contract tekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Rzaan schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:59:
[...]

Wat staat er in de Algemene Voorwaarden?
Volgens mij is de keuken wel besteld (als je een contract tekent)
Ze hanteren volgens mij CWB voorwaarden, keuken is niet besteld woning is nog in aanbouw afspraak is 3-4 maanden voor oplevering afspraak maken nogmaals alles doornemen en nog laten inmeten door hun inmeet service daarna wordt de keuken pas bij de leverancier besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
moca007 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Ze hanteren volgens mij CWB voorwaarden, keuken is niet besteld woning is nog in aanbouw afspraak is 3-4 maanden voor oplevering afspraak maken nogmaals alles doornemen en nog laten inmeten door hun inmeet service daarna wordt de keuken pas bij de leverancier besteld.
CBW is 30% van de orderwaarde....
Gewoon even in gesprek gaan met de betreffende winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:21:
[...]

CBW is 30% van de orderwaarde....
Gewoon even in gesprek gaan met de betreffende winkel.
Ja dat ben ik ook van plan, 30% is natuurlijk onrealistisch zeker gezien er niets is besteld afgezien van een tekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
moca007 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:40:
[...]

Ja dat ben ik ook van plan, 30% is natuurlijk onrealistisch zeker gezien er niets is besteld afgezien van een tekening.
Je gaat even voorbij aan het feit dat je daar ook advies hebt gehad waar een hoop tijd in is gaan zitten.
Uiteindelijk heb je natuurlijk wel een order getekend met je volle verstand, en heb je ook getekend voor de CBW voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
moca007 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:40:
[...]
Het maakt ook wel wat wat uit of je de keuken helemaal annuleert of opnieuw laat ontwerpen voor dezelfde of een andere locatie. Zolang je er een keuken afneemt zal het het niet zo’n probleem zijn. Vaak mag je sowieso alles nog wijzigen aan frontjes, werkblad etc, zeker als je totaalprijs niet ineens tot een kwart terugbrengt.

(Ik las je eerdere post waar nu een deel uit weg is)

[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 01-06-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Toke_gt schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:51:
[...]

Het maakt ook wel wat wat uit of je de keuken helemaal annuleert of opnieuw laat ontwerpen voor dezelfde of een andere locatie. Zolang je er een keuken afneemt zal het het niet zo’n probleem zijn. Vaak mag je sowieso alles nog wijzigen aan frontjes, werkblad etc, zeker als je totaalprijs niet ineens tot een kwart terugbrengt.

(Ik las je eerdere post waar nu een deel uit weg is)
Klopt kans is dat we voor de nieuwe woning die we na het weekend naar aller waarschijnlijkheid gaan krijgen de keuken laten aanpassen en later laten leveren. Maar wou even weten, hoe de ervaringen zijn bij volledig annuleren.

Denk dat het wel goed komt, ben ook naar aller tevredenheid geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 23:20
Voor de mensen met een nis in de kastenwand: hoe hebben jullie het licht geregeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sj_bmyIz6HGT0n3mG736u1yNkyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ceVcHaCQwOptEvBx4KJlHl5.jpg?f=fotoalbum_large

Er komt op de achterwand van onze nis ook composiet, dus het blad gaat doorlopen. Ik wil iets van een luchtstrip, maar moet even bedenken hoe dat praktisch moet gebeuren. Ik dacht zelf aan een gat in het gips, dan achter de gipsplaat (holle wand) kabel naar boven toe laten lopen, naar een elektrapunt wat er zit. Hoe het dan bij de kastjes moet, is me nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-08 07:55
KoningBaksteen schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:31:
[...]

Is dit echt zo? Mijn keukenadviseur heeft mij 95cm geadviseerd.
Ja 100 cm is echt het minimum.
En dat is al krapjes.

Als je meer ruimte hebt neem deze dan ook. liefst 120 cm.
Anders komt je keuken niet tot zijn recht en krijg je spijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
koningen schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:08:
[...]
En dat is al krapjes.

Nou, een kleine nuance is hier wel op zijn plaats. Het hangt er bijvoorbeeld vanaf hoe intensief dat als looproute wordt gebruikt en of er een alternatief is. Hier (bij @bb1969) is een ruimte van 105cm (kun je prima iemand passeren) en aan de andere kant nog 78. Dus als er iemand staat te koken en je wilt naar de kraan, dan loop je bovenlangs het eiland, waar behalve wat kastjes niks is. Daar loop je dus niemand in de weg, en dat maakt dat degene die aan het eiland staat te werken, geen passerend verkeer heeft. Ook is het geen doorloop naar de buitendeur, dat maakt ook veel uit.
Qua look&feel scheelt het dat er aan de ene kant een nis is, en aan de andere kanten ramen. Dat maakt het optisch meteen veel ruimer.
We willen allemaal wel een keuken van 6x10, en ja, daar komt een eiland prachtig in uit, maar volgens mij gaat dat in deze ruimte met deze opstelling ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenduck
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-07 12:34
Vandaag bij Ekelhoff keukens geweest, wat een mooie zaak en vriendelijke mensen. Offerte meegekregen met alleen een totaal offerte prijs. Is dit normaal bij hun?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MotorBeast
Ik wil even iedereen die gereageerd heeft op mijn achterwand vraag bedanken. _/-\o_ Vandaag zijn we nog even wezen kijken in de showroom en besloten alleen een mooi composiet blad te nemen met daarin de stopcontacten en GEEN achterwand te nemen (scheelt ook nog eens een bak geld) en ook geen klein randje want dat vinden we echt helemaal niet mooi. Laat de muur strak glad stucen en een van de coatings proberen die hier werden aangeraden. Wij zijn nogal van less is more dus blij met de oplossing! Wellicht nog wel een strakke plank om de muur wat te breken maar dat zien we later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

koningen schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:08:
[...]

En dat is al krapjes.

Wij hebben 95 tussen eiland en een muur. 110 tussen eiland en hoge kasten/koffienis.
Is aan beide zijden meer dan genoeg. 105 was ook goed geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Groenenduck schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:19:
Vandaag bij Ekelhoff keukens geweest, wat een mooie zaak en vriendelijke mensen. Offerte meegekregen met alleen een totaal offerte prijs. Is dit normaal bij hun?
Wel de geprinte tekeningen neem ik aan? Hier ook geen uitgebreide specificatie meegekregen. Die kreeg ik later wel opgestuurd bij het akkoord geven.

Edit: een offerte dus van 2 kantjes met een opsomming van de spullen zonder de prijzen. Later dus veel uitgebreider

[ Voor 11% gewijzigd door Hulliee op 01-06-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenduck
Hulliee schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:19:
[...]

Wel de geprinte tekeningen neem ik aan? Hier ook geen uitgebreide specificatie meegekregen. Die kreeg ik later wel opgestuurd bij het akkoord geven.

Edit: een offerte dus van 2 kantjes met een opsomming van de spullen zonder de prijzen. Later dus veel uitgebreider
Heb de tekeningen meegekregen, een uitgebreide offerte wat er allemaal inzit, maar dan alleen een totaal prijs en niet gespecificeerd per onderdeel. Weet niet of dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 20:18
Groenenduck schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:40:
[...]

Heb de tekeningen meegekregen, een uitgebreide offerte wat er allemaal inzit, maar dan alleen een totaal prijs en niet gespecificeerd per onderdeel. Weet niet of dit normaal is?
In mijn ervaring is dat in Duitsland redelijk standaard ja. Had ook hetzelfde bij Ekelhoff.

[ Voor 4% gewijzigd door lizard87 op 01-06-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musicmaster20
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:05
MotorBeast schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:29:
Ik wil even iedereen die gereageerd heeft op mijn achterwand vraag bedanken. _/-\o_ Vandaag zijn we nog even wezen kijken in de showroom en besloten alleen een mooi composiet blad te nemen met daarin de stopcontacten en GEEN achterwand te nemen (scheelt ook nog eens een bak geld) en ook geen klein randje want dat vinden we echt helemaal niet mooi. Laat de muur strak glad stucen en een van de coatings proberen die hier werden aangeraden. Wij zijn nogal van less is more dus blij met de oplossing! Wellicht nog wel een strakke plank om de muur wat te breken maar dat zien we later wel.
Wij waren er vorige week en heb gevraagd om een specificatie, zonder discussie gekregen. Het verbaasde mij hoe scherp de apparatuur al was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Musicmaster20 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:00:
[...]

Wij waren er vorige week en heb gevraagd om een specificatie, zonder discussie gekregen. Het verbaasde mij hoe scherp de apparatuur al was...
Verkeerde geqoute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenduck
Ga ik daar nog achteraan. Want geeft een beter beeld op hoe het in elkaar zit. Dacht dat het misschien iets typisch Duits was….

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
MotorBeast schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:29:
Doe jezelf een plezier en plaats de stopcontacten op de wand in plaats van het werkblad. Als ze op de juiste positie zitten en je hebt mooi schakelmateriaal dan is dat veel mooier en praktischer.

Stopcontacten in het werkblad is onnodig duur, onhandig met schoonmaken en de kans is groot dat ze in de weg zitten als je iets op het blad wilt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nona
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-09-2024
Goedemorgen Allemaal,

Na heel veel pagina's te hebben gelezen. Heel veel uren in verschillende keukenzaken te zijn geweest. Diverse offertes en noem maar op. Zijn we er helaas nog steeds niet uit.

Wie heeft nog een tip/advies? Even een andere kijk, ervaring?

We zijn uiteraard weggebleven van de DMG zaken. Hebben ons onderzoek gedaan en weten wel wat we willen. Maar we zitten met de indeling, komt ook omdat er een uitbouw komt. Dus het is het allemaal net niet. Bovendien hadden we eindelijk een zaak gevonden die een verassende 3D tekening heeft gecreëerd maar wilden niks loslaten over de opbouw van de offerte.

Fijne zondag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Kapitein Merijn schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:12:
[...]

Doe jezelf een plezier en plaats de stopcontacten op de wand in plaats van het werkblad. Als ze op de juiste positie zitten en je hebt mooi schakelmateriaal dan is dat veel mooier en praktischer.

Stopcontacten in het werkblad is onnodig duur, onhandig met schoonmaken en de kans is groot dat ze in de weg zitten als je iets op het blad wilt plaatsen.
Wij hebben o.a. een paar stopcontacten in een kleine lade. In de lade ligt de staafmixer die we elke dag gebruiken. Je hoeft alleen maar de lade te openen, de staafmixer te pakken, en je kunt direct aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Nona schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:51: Hebben ons onderzoek gedaan en weten wel wat we willen. Maar we zitten met de indeling, komt ook omdat er een uitbouw komt. Dus het is het allemaal net niet.
Ik weet niet precies wat je vraag is, maar mogelijk kun je een verlanglijstje en een plattegrond van de ruimte posten, dan kunnen we met je meedenken?

Je zou het getekende ontwerp aan een andere partij kunnen voorleggen en elders om een tegenofferte vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Kapitein Merijn schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:12:
[...]

Stopcontact in een hoek van het blad voor een Jura en soms een mixer. Stopcontact andere hoek van het blad om smartphones op te laden (gewoonte dat we dat in keuken doen). Stopcontact bij kookplaat om bij slecht weer een frietpan (anders in schuur) te kunnen gebruiken en contactgrill.

Het is wellicht minder praktisch maar ik vind die dozen op een muur echt lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 22:22
Binnenkort krijg ik de sleutel van een nieuwe bovenwoning. Het huis komt uit 1908 en heeft muren van +- 3 meter hoog. Hier zit een keuken in van ongeveer 25 jaar oud die ik graag wil vervangen.

Ik ben bij Superkeukens en CVT Keukens geweest. Het advies bij Superkeukens was vrij simpel, weinig out of the box, eigenlijk alleen u vraagt wij draaien. Bij CVT Keukens werd er goed meegedacht en is er ook een ontwerp uitgekomen waar ik erg over te spreken ben.

Zou iemand eens mee kunnen denken over de mogelijkheden & prijs?

Het gaat om een lage kastenwand van 2m94 en een schiereiland van 1m80 bij 0m80. De 2 kasten in het schiereiland bevatten lades, met een overhang van +- 20cm. De kastenwand bevat enkel 2 lage kasten (+ vaatwasser + koelkast). Kleur zwart met een patroon erin.

Qua apparatuur zit er een Bora S Pure in (58cm), een Whirlpool WBUL021 koelkast en een Whirlpool WIO3T133PLE vaatwasser

Het blad is een composiet blad uit de laagste prijscategorie (effen wit).

Ik kom uit op het volgende:

Kasten: 4.888
Apparatuur: 3.192
Blad: 3.853
Accesoires (kraan, wasbak standaard): 398
Montage: 1.860

Totaal: 14.192

Ik gaf aan dat ik dit prijzig vond vergeleken met vorige aangeschafte keuken en montage kon eigenlijk meteen 'gratis'

Totaal dus 12.332

Het eiland op de foto is in het laatste ontwerp iets groter geworden, dit omdat de muur links een knikje heeft en 20 cm breder is (kastenwand is dus wel 294cm)

Als iemand kan meedenken over opstelling / prijs / keukenzaak graag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89V89BQQmkGjZb4QjjFjFh0T36c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/veeUKgU7zzPfmXAAXFsZiZAL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Ambianz schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:56:

Als iemand kan meedenken over opstelling / prijs / keukenzaak graag!

[Afbeelding]
Ik begrijp je indeling niet zo goed, volgens mij kan dat efficiënter. Je hebt nu een lage kastenwand tegen een muur van drie meter hoog. Waarom die hoogte niet benut voor extra bergruimte?
Maar vooral: je hebt spoelen en koken tegen die wand en geen functies aan het eiland, maar wel een bar. Is dat voor ontbijt/lunch of ook voor gezelschap? Want als dat laatste ook de bedoeling is, is het niet handig om daar met je rug naar toe te staan. Ook vind ik de werkruimte zo niet optimaal verdeeld. Met een kookplaat op het eiland creëer je meer praktische werkruimte aan de andere kant, voor bijvoorbeeld een koffieapparaat en hogere koelkast. Een koelkast onder een werkblad biedt erg weinig ruimte, dat zou ik alleen doen als je echt ruimte tekort komt, maar die ruimte heb je juist wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 22:22
Toke_gt schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:46:
[...]

Ik begrijp je indeling niet zo goed, volgens mij kan dat efficiënter. Je hebt nu een lage kastenwand tegen een muur van drie meter hoog. Waarom die hoogte niet benut voor extra bergruimte?
Maar vooral: je hebt spoelen en koken tegen die wand en geen functies aan het eiland, maar wel een bar. Is dat voor ontbijt/lunch of ook voor gezelschap? Want als dat laatste ook de bedoeling is, is het niet handig om daar met je rug naar toe te staan. Ook vind ik de werkruimte zo niet optimaal verdeeld. Met een kookplaat op het eiland creëer je meer praktische werkruimte aan de andere kant, voor bijvoorbeeld een koffieapparaat en hogere koelkast. Een koelkast onder een werkblad biedt erg weinig ruimte, dat zou ik alleen doen als je je echt ruimte tekort komt, maar die ruimte heb je juist wel.
Dank voor je reactie.

Bergruimte is niet het probleem, ik heb 2 inpandige kasten aan de linkerkant en ben alleen, daar zit nog heel veel rek in, zeker met de lades in het eiland erbij.

Het idee achter het eiland is inderdaad om het als bar te gebruiken, om aan te ontbijten/lunchen/diner maar ook om aan te werken. Bij een opstelling als deze laat ik mogelijk zelfs een eettafel achterwege omdat ik in gezelschap aan het 'eiland' wil zitten.

Koken met de rug naar het eiland toe zie ik niet echt als een probleem, maar het is wel een optie om te overwegen.

Achter de deur rechts zit de bijkeuken met daarin een hoge koelkast & vriezer. om die rede heb ik een kleine koelkast toegevoegd. Met een losse of hoge koelkast krijg ik het optisch niet helemaal netjes, ik heb het idee dat hoge kasten of bovenkastjes wegvallen in de muur van 3m hoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orf

orf

Ambianz schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:11:
[...]

Dank voor je reactie.

Bergruimte is niet het probleem, ik heb 2 inpandige kasten aan de linkerkant en ben alleen, daar zit nog heel veel rek in, zeker met de lades in het eiland erbij.

Het idee achter het eiland is inderdaad om het als bar te gebruiken, om aan te ontbijten/lunchen/diner maar ook om aan te werken. Bij een opstelling als deze laat ik mogelijk zelfs een eettafel achterwege omdat ik in gezelschap aan het 'eiland' wil zitten.

Koken met de rug naar het eiland toe zie ik niet echt als een probleem, maar het is wel een optie om te overwegen.

Achter de deur rechts zit de bijkeuken met daarin een hoge koelkast & vriezer. om die rede heb ik een kleine koelkast toegevoegd. Met een losse of hoge koelkast krijg ik het optisch niet helemaal netjes, ik heb het idee dat hoge kasten of bovenkastjes wegvallen in de muur van 3m hoog.
Bij mij is het plafond op 320cm. De kasten van 220 + 11 cm plint zijn daarmee even hoog als de deuren naar de gang. Dat vind ik optisch behoorlijk oké.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1L_ViUejXNkI2egOCiU4uK8zUbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fejvh4PbIAhKPcm7x17af4pD.jpg?f=fotoalbum_large

Het eiland zonder functies vind ik ook wat gek. Dan wordt het inderdaad niets meer dan een bar/tafel.

[ Voor 6% gewijzigd door orf op 02-06-2024 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
[...]

Dank voor je reactie.

Dat verklaart een hoop. Maar als je alleen bent, zul je toch ook af en toe gasten hebben? Dan is koken aan het eiland juist gezellig. Eventueel kun je het wat dieper maken, zodat je altijd genoeg ruimte hebt om borden etc te plaatsen. Overigens kun je het met het kookplaat heel goed ook anders gebrukken, eventueel met een beschermende plaat eroverheen.
Je zou in plaats van bovenkastjes een wandplank ter hoogte van de deurkozijnen links kunnen doen. Op die wandplank hoeft niet veel te staan (doorzichtige voorraadpotten met pasta en bloem en/of keukenkruiden bijv) maar dat breekt die hoge muur wel.
Maar een mooi uitgelicht kunstwerk/fotobehang kan daar ook heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
MotorBeast schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Stopcontact in een hoek van het blad voor een Jura en soms een mixer. Stopcontact andere hoek van het blad om smartphones op te laden (gewoonte dat we dat in keuken doen). Stopcontact bij kookplaat om bij slecht weer een frietpan (anders in schuur) te kunnen gebruiken en contactgrill.

Het is wellicht minder praktisch maar ik vind die dozen op een muur echt lelijk.
Oef, daar zou ik nog eens goed over nadenken. Bedenk je alleen eens hoe lastig het is om je blad af te vegen en de vuiligheid die onder de stopcontacten gaat zitten.

Wandcontactdozen lelijk? Hoe heb je in de rest van het huis de stroom geregeld dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

Hier komen de WCD's gewoon in de wand hoor en nog aardig wat ook. Ik heb er nu 4 boven het aanrecht zitten en zit al te vaak te hannessen met de mixer / broodbak machine / keukenmachine / blender / citruspers / staafmixer en weet ik veel hoeveel electrische aparaten er hier door de keuken slingeren. En nog best vaak wat tegelijk ook.

Ik heb er nu minstens 4 gepland boven het aanrecht aan de muur, twee aan de kopse kant van het spoel-schiereiland en nog 2 onder het blad aan de andere kant van het schiereiland. Moet er niet aan denken dat die allemaal in het blad zouden moeten. Dan maar iets minder fraai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Toke_gt schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:28:
[...]

Dat verklaart een hoop. Maar als je alleen bent, zul je toch ook af en toe gasten hebben? Dan is koken aan het eiland juist gezellig. Eventueel kun je het wat dieper maken, zodat je altijd genoeg ruimte hebt om borden etc te plaatsen. Overigens kun je het met het kookplaat heel goed ook anders gebrukken, eventueel met een beschermende plaat eroverheen.
Ik snap je punt maar het is denk ik wel een persoonlijke kwestie. Mijn vriendin vindt koken midden in de ruimte, aan een eiland in het zicht van gasten vreselijk. "Alsof ze in zo'n kookprogramma staat." Die wil de kookplaat dus ook graag aan de muurzijde ipv midden tussen de gasten, geeft iets meer rust / privacy. Dus ik kan me de keuze voor niet koken aan een eiland ook wel weer voorstellen.
orf schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:18:
[...]

Bij mij is het plafond op 320cm. De kasten van 220 + 11 cm plint zijn daarmee even hoog als de deuren naar de gang. Dat vind ik optisch behoorlijk oké.
Kan inderdaad prima. Als je de bergruimte niet nodig hebt is het een prima en economische optie. Wij hebben ook een plafond van die hoogte en juist gekozen voor een rij bovenkasten (eigenlijk gewoon 60 cm diepe onderkasten ;)) erop, voor extra opslagruimte maar ook om visueel een nis te creëren. Daar kan dan weer mooi een plankje, maar dat kan natuurlijk ook zonder bovenkasten. Meerprijs is in ieder geval relatief beperkt omdat het kasten met planken zijn.
[...]

Het eiland zonder functies vind ik ook wat gek. Dan wordt het inderdaad niets meer dan een bar/tafel.
Maar ook wel weer fraai. Geen zwart glimmend vlak erin, maar helemaal blad. Even los van of het de juiste oplossing hier is, ik vind het eigenlijk niet gek. Het zou alleen gek zijn om het een KOOKeiland te noemen. :P
[...]

Het schiereiland biedt zo te zien plek voor maximaal 3 mensen. Als dat genoeg is, dan kan ik me er zeker iets bij voorstellen, want eten in/aan de keuken geeft altijd wat ongedwongeners dan aan tafel.

Of je een bar aan een eiland prettig als werkplek kunt gebruiken is iets om te overdenken. Er zijn inderdaad mensen die het doen, maar anderen prefereren toch een stoel om in te werken en meer beenruimte. Ik kan me zelf best voorstellen dat je er geregeld een uurtje zit, maar geen volle werkdag achter elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Wuursj schreef op maandag 3 juni 2024 @ 00:11:
Hier komen de WCD's gewoon in de wand hoor en nog aardig wat ook. Ik heb er nu 4 boven het aanrecht zitten en zit al te vaak te hannessen met de mixer / broodbak machine / keukenmachine / blender / citruspers / staafmixer en weet ik veel hoeveel electrische aparaten er hier door de keuken slingeren. En nog best vaak wat tegelijk ook.

Ik heb er nu minstens 4 gepland boven het aanrecht aan de muur, twee aan de kopse kant van het spoel-schiereiland en nog 2 onder het blad aan de andere kant van het schiereiland. Moet er niet aan denken dat die allemaal in het blad zouden moeten. Dan maar iets minder fraai.
En bij mij niet. Afschuwelijke dingen als ik straks een strakke keuken heb met glad gestucte wanden en van die lelijke dozen in je muur. Ik moet er niet aan denken dat die allemaal in mijn strakke muur komen.

Laten we zeggen....ieder zijn ding. ;) @Kapitein Merijn Rest van de kamer heb ik ze gespoten in de kleur van de muur zodat ze zo min mogelijk opvallen. Vind ik ze daar mooi? Nee.

[ Voor 6% gewijzigd door MotorBeast op 03-06-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Grappig, onze keuken wordt bijna exact hetzelfde. Alleen gaan wij voor greeploos. Maar ook zelfde kleur en opstelling, apparatuur vergelijkbaar. Wij zitten nu op 27K qua offerte. Maar hebben een separate full-size vriezer en koeler, dus extra apparaat als ik jouw verhaal goed begrijp, en er moet nog onderhandeld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MotorBeast schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:47:
[...]

En bij mij niet. Afschuwelijke dingen als ik straks een strakke keuken heb met glad gestucte wanden en van die lelijke dozen in je muur. Ik moet er niet aan denken dat die allemaal in mijn strakke muur komen.

Laten we zeggen....ieder zijn ding. ;) @Kapitein Merijn Rest van de kamer heb ik ze gespoten in de kleur van de muur zodat ze zo min mogelijk opvallen. Vind ik ze daar mooi? Nee.
Ligt natuurlijk ook heel erg aan welke WCD's.
Wij hebben WCD's e.d. van Jung. De raamwerken zijn van glas in de kleur Champagne.
Zien er (in onze ogen natuurlijk) heel tof uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsCnIRTgeWVSwxRt0TA4Fftjxqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTJ71CZjTBpTQfPDJwVDH5pW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
[...]

Hoe sluit je dan je staafmixer, koffiemachine etc aan? Verlengsnoer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:03

hamsteg

Species 5618

[...]

Kapitein Merijn schreef op maandag 3 juni 2024 @ 00:05:
[...]

Oef, daar zou ik nog eens goed over nadenken. Bedenk je alleen eens hoe lastig het is om je blad af te vegen en de vuiligheid die onder de stopcontacten gaat zitten.

Wandcontactdozen lelijk? Hoe heb je in de rest van het huis de stroom geregeld dan?
Bedoel je echt in het werkblad? hoe maak je schoon dan? Dan loopt er water/vocht/troep in als je met een lap het blad schoonmaakt toch? Dat wordt de WCD veel schoonmaken. Waarom niet onder de kastjes? Uit het zicht en toch er relatief makkelijk bij en minder schoonmaakwerk.

... gecensureerd ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik kan dit nog steeds aanbevelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhhwkWfIeKp_VbF8DUgrO3S9NDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtG0GbACilR869Mk3AEjVAts.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Arwen. schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:34:
[...]

Hoe sluit je dan je staafmixer, koffiemachine etc aan? Verlengsnoer? ;)
Met stopcontacten in het aanrecht. Wel lezen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
hamsteg schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:43:
[...]

[...]

Bedoel je echt in het werkblad? hoe maak je schoon dan? Dan loopt er water/vocht/troep in als je met een lap het blad schoonmaakt toch? Dat wordt de WCD veel schoonmaken. Waarom niet onder de kastjes? Uit het zicht en toch er relatief makkelijk bij en minder schoonmaakwerk.
Ik zie echt het probleem niet https://naber.com/nl/Dupl...ctdozen-zwart-mat/7054005 Komen ook in de hoeken van het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Kan mijn Jura niet op worden aangesloten. Niet echt praktisch zo'n zwabberende kabel. Smartphone opladen. Blijf je erachter hangen. Kan je op wachten. Verder heb ik niet zo'n plaat in mijn keuken maar alleen maar laden van dezelfde afmeting. Ik zei al het al....ik hou van less is more en strak. Niet voor niets ook een greeploze keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:27
In ons eiland hebben we een pop-up stopcontact van RVS. Moet zeggen dat ik het niet echt "strak" vind ogen, irriteer mij ook een klein beetje aan de werking van dat ding.

Aan de zijkant van het eiland hebben we ook stopcontacten, die zijn veel fijner om mee te werken (incl. USB poorten). Zit een klop op wanneer niet gebruikt. van Bachmann

Jura/keukenmachine hebben we in de koffienis staan, stopcontacten zie je niet met apparaten er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09 21:14
[...]

[Afbeelding]

welke merk en kleur code zijn de keukenkasten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Yesiladam schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:57:
[...]

welke merk en kleur code zijn de keukenkasten ?
IKEA, met fronten en zijpaneel van keukenfronten.com / Knoet

De kleur is Arpa Fenix – Castoro Ottawa 0717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:17
MotorBeast schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:40:
[...]

Kan mijn Jura niet op worden aangesloten. Niet echt praktisch zo'n zwabberende kabel. Smartphone opladen. Blijf je erachter hangen. Kan je op wachten. Verder heb ik niet zo'n plaat in mijn keuken maar alleen maar laden van dezelfde afmeting. Ik zei al het al....ik hou van less is more en strak. Niet voor niets ook een greeploze keuken.
Ja, heel begrijpelijk.

Als het af is, zou graag een foto zien. Wil je die dan plaatsen. Ik ben erg benieuwd en houd ook van less is more. Ik heb echter 50% van de stemmen, dus wij zijn meer standaard gegaan ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Source90 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:50:
[...]

Ligt er ook aan naar welk Miele model je kijkt. Zou zelf altijd naar de x8xx kijken, met groot scherm.
Model nummer (voor stoomoven) is als volgt te ontleden;

7xxx = serie 7
x4xx = directe toegang tot functies met pictogrammen
x6xx = klein touchscreen

x8xx = groot touchscreen
xx4x = 45cm hoogte
xx6x = 60cm hoogte
xxx0 = waterreservoir
xxx5 = vaste wateraansluiting
X = greeploos
Pro = hydroclean

Ofwel een 7865 HCX is een stoomoven uit de 7-serie met een groot display, 60cm hoog, met vaste wateraansluiting en een greeploze deur.
Je mist 1 serie. de x4xx heeft geen touchscreen, dat is de x6xx. De x4xx heeft touch knoppen voor elke functie en een tekst scherm.
Ik zag zelf geen meerwaarde in een groter touchscreen dus heb een x6xx als stoomoven en een x4xx als combi-magnetron oven. Qua reactiesnelheid is het acceptabel, het is niet zo snel als een iPhone, maar ook niet irritant traag. Je moet wel 1x te vaak op OK drukken om een programma te starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Loft schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:12:
[...]

Ik ben erg benieuwd en houd ook van less is more. Ik heb echter 50% van de stemmen, dus wij zijn meer standaard gegaan ;)
Ja maar wat ik me dan afvraag: "less op de muur" betekent toch "more in het werkblad"? Dus wat schiet je er in die zin mee op? De vraag is dus of het wel "less" oftewel strakker is.

Naar mijn mening is stopcontact clutter in het werkblad niet minder clutter dan op de muur.

Uiteraard snap ik dat voor iemand met stopcontact-in-de-muur-allergie en zonder stopcontact-in-het-werkblad-allergie het omgekeerde geldt. :)

Ik volg zelf de opmerking van @Kapitein Merijn wel. Een werkblad is iets wat je gemakkelijk wilt schoonmaken, dus als het even kan zo min mogelijk randjes, hoekjes, spleetjes en andere overgangen. Een werkblad maak ik zelf veel vaker schoon dan de muur. Conclusie voor mij is dus, die stopcontacten gaan in de muur.

Als je geen muur hebt "want eiland", dan begrijp ik natuurlijk dat je wel moet kiezen tussen óf verborgen in een kast, óf in een zijwand of front, óf in het aanrecht. Maar m.i. is dat dus een keuze van "wel moeten", bij gebrek aan een muur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
MotorBeast schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:35:
[...]

Met stopcontacten in het aanrecht. Wel lezen aub.
Smaken verschillen. Ik heb liever een strakker blad + dat lijkt me praktisch onhandiger (meer schoonmaken).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Een hele leuke oplossing (die ik overweeg voor de muur) kan ook zoiets zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UK1ydnz-Gla1jseus61J4Pdi5IA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkAWtdJ9HU64ruBwWPqQWFe1.jpg?f=fotoalbum_large

Als je de wand nog moet stucen of een spatwand o.i.d. plaatst kan deze erg mooi verwerkt worden w.m.b.

[ Voor 14% gewijzigd door ThePsycho op 03-06-2024 17:07 . Reden: ander plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
[...]
Maar dan vind je ze waarschijnlijk ook lelijk op je werkblad? Beter om ze dan helemaal te verstoppen in een la of achter een blende die je met PTO kunt openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Arwen. schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:44:
[...]

Smaken verschillen. Ik heb liever een strakker blad + dat lijkt me praktisch onhandiger (meer schoonmaken).
Je gaat ze bijna niet zien. Komen in de hoeken. Maar iedereen wil me wel erg graag van mijn oplossing af hebben. :D Ze komen er toch. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Toke_gt schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:39:
[...]

Maar dan vind je ze waarschijnlijk ook lelijk op je werkblad? Beter om ze dan helemaal te verstoppen in een la of achter een blende die je met PTO kunt openen.
Niet praktisch. Aan 1 hangt al een Jura permanent.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 03-06-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
ThePsycho schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:06:
Een hele leuke oplossing (die ik overweeg voor de muur) kan ook zoiets zijn:

[Afbeelding]

Als je de wand nog moet stucen of een spatwand o.i.d. plaatst kan deze erg mooi verwerkt worden w.m.b.
Ik vind het doodzonde van je achterwand. Smaak is persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Cap schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:34:
[...]
Ik snap je punt maar het is denk ik wel een persoonlijke kwestie. Mijn vriendin vindt koken midden in de ruimte, aan een eiland in het zicht van gasten vreselijk. "Alsof ze in zo'n kookprogramma staat." Die wil de kookplaat dus ook graag aan de muurzijde ipv midden tussen de gasten, geeft iets meer rust / privacy. Dus ik kan me de keuze voor niet koken aan een eiland ook wel weer voorstellen.
Oh dat is zeker zo, en daar is ook helemaal niks mis mee. Ik vind alleen dat de hoeveel werkblad zo in kleine delen is opgeknipt, en dat vind ik niet prettig. Zonde als er dan zo’n groot werkblad beschikbaar is, wat niet aansluit bij koken en ook niet bij spoelen. Het voelt voor mij als niet zo praktisch, maar het is niet mijn keuken, dus mensen moeten vooral goed kijken wat past bij hun manier van koken. Ik geef het mee ter overweging :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:17
Cap schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:39:
[...]

Ja maar wat ik me dan afvraag: "less op de muur" betekent toch "more in het werkblad"? Dus wat schiet je er in die zin mee op? De vraag is dus of het wel "less" oftewel strakker is.

Naar mijn mening is stopcontact clutter in het werkblad niet minder clutter dan op de muur.

Uiteraard snap ik dat voor iemand met stopcontact-in-de-muur-allergie en zonder stopcontact-in-het-werkblad-allergie het omgekeerde geldt. :)

Ik volg zelf de opmerking van @Kapitein Merijn wel. Een werkblad is iets wat je gemakkelijk wilt schoonmaken, dus als het even kan zo min mogelijk randjes, hoekjes, spleetjes en andere overgangen. Een werkblad maak ik zelf veel vaker schoon dan de muur. Conclusie voor mij is dus, die stopcontacten gaan in de muur.

Als je geen muur hebt "want eiland", dan begrijp ik natuurlijk dat je wel moet kiezen tussen óf verborgen in een kast, óf in een zijwand of front, óf in het aanrecht. Maar m.i. is dat dus een keuze van "wel moeten", bij gebrek aan een muur. :+
Bij ons hebben we ook 4 dubbele wcd in de muur en 1 aan de zijkant van de bar. Maar ik snap de less is more wel al deel ik niet de mening dat het dan in het werkblad moet.
Het kan op de zijkant van een blok, of zelfs in de lades als je dat wilt. Mijn schoonouders hebben op kookeiland 2 ronde telescopische stopcontacten. Daar zitten er 3 of 4 in meen ik.

Zoveel mogelijkheden. ;)
https://www.maccdesign.nl...are-tools-voor-je-keuken/

Zoiets is best netjes en natuurlijk heb je er een rand omheen die mag schoonmaken, maar dat is niet erger dan bij de kookplaat.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/109736/files/380843392/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/109736/files/52351596/345x345x1/evoline-evoline-powerport-3st-stopcontact.jpg

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Dit ziet er toch niet uit!? Dat lijken net van die gaten waarbij je uit je boot het water pompt… en totaal niet praktisch, altijd een snoer die in de weg hangt voor een lade of in het gangpad als je hem gebruikt.

Maar zoals hierboven al gezegd. Iedereen z’n ding en het is allang fijn dat er tegenwoordig zoveel mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Loft schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:48:
[...]

Bij ons hebben we ook 4 dubbele wcd in de muur en 1 aan de zijkant van de bar. Maar ik snap de less is more wel al deel ik niet de mening dat het dan in het werkblad moet.
Het kan op de zijkant van een blok, of zelfs in de lades als je dat wilt. Mijn schoonouders hebben op kookeiland 2 ronde telescopische stopcontacten. Daar zitten er 3 of 4 in meen ik.

Zoveel mogelijkheden. ;)
https://www.maccdesign.nl...are-tools-voor-je-keuken/

Zoiets is best netjes en natuurlijk heb je er een rand omheen die mag schoonmaken, maar dat is niet erger dan bij de kookplaat.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik thuis in mijn keuken ben hoef ik niet ook nog aan mijn kantoortuin herinnert te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieB schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:56:
[...]

Dit ziet er toch niet uit!? Dat lijken net van die gaten waarbij je uit je boot het water pompt… en totaal niet praktisch, altijd een snoer die in de weg hangt voor een lade of in het gangpad als je hem gebruikt.

Maar zoals hierboven al gezegd. Iedereen z’n ding en het is allang fijn dat er tegenwoordig zoveel mogelijk is.
Zo veel mensen, zoveel wensen :)

Wij vinden het heel praktisch voor bijvoorbeeld de staafmixer of even snel iets doen met de blender.

Uit het zicht is natuurlijk mooier. Hebben we ook overwogen, maar dan moet je dus je lade open hebben als je stroom nodig hebt. Leek ons niet praktisch als je juist daar aan het werk bent.

Dit zit overigens niet aan de zichtzijde van het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
SquareOne schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:02:
[...]

Zo veel mensen, zoveel wensen :)

Wij vinden het heel praktisch voor bijvoorbeeld de staafmixer of even snel iets doen met de blender.

Uit het zicht is natuurlijk mooier. Hebben we ook overwogen, maar dan moet je dus je lade open hebben als je stroom nodig hebt. Leek ons niet praktisch als je juist daar aan het werk bent.

Dit zit overigens niet aan de zichtzijde van het eiland.
Ja, bij een eiland is altijd een compromis. Wij hebben een schiereiland met stopcontacten in de muur, maar aan de andere kant onder het blad bij het zit gedeelte. Wel uit zicht, maar niet ideaal om iets in te stoppen (lees: kut, want onder het blad reiken om stekker erin te stoppen). Gelukkig worden die zelden gebruikt, maar zijn wel fijn om te hebben als je laptop net leeg is als je even aan het eiland zit te werken (die 1x per jaar dat dit voorkomt :')).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
MotorBeast schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:41:
[...]

Je gaat ze bijna niet zien. Komen in de hoeken. Maar iedereen wil me wel erg graag van mijn oplossing af hebben. :D Ze komen er toch. >:)
Haha nee hoor, het leven zou maar saai zijn als iedereen hetzelfde wenst.
Pagina: 1 ... 464 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1