Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:48

ThePsycho

Biertje?

knny schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:40:
[...]

Mja wij hadden hem in eerste instantie bij een Siemens Q700 stoomoven ook al op offerte staan omdat we dat ergens in een andere keuken hadden gezien. Er zat nu een totaalverschil van 3,5k tussen Siemens combinatie en deze XBO grote multilade combi.
Klinkt als een no-brainer :p
Hoorde gisteren dat onze toekomstige buurvrouw de combi 2 keer heeft gekocht omdat ze graag bakt. Dan sta je zo een half uur enthousiast te praten over een oven.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
ThePsycho schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:34:
[...]

Hoorde gisteren dat onze toekomstige buurvrouw de combi 2 keer heeft gekocht omdat ze graag bakt. Dan sta je zo een half uur enthousiast te praten over een oven.
Wel leuk dat je steeds meer mensen hoort die zo’n oven hebben. Leuk om tips/tricks uit te wisselen.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Goed, the soap continues, ik wilde bij Nolte gaan kijken maar na bestuderen van de site zie ik dat ze eigenlijk geen frisse kleuren naar mijn smaak in het assortiment hebben. Dus die valt ook af. Heeft iemand een tip voor een fabrikant waar wel iets mogelijk is qua kleur? Ik zoek een lichtblauwe tint en liefst in lak (dus niet grijsblauw wat ik wel veel tegenkom). Of kom ik dan toch in de maatwerkkasten terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:43
Frieda schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:52:
Goed, the soap continues, ik wilde bij Nolte gaan kijken maar na bestuderen van de site zie ik dat ze eigenlijk geen frisse kleuren naar mijn smaak in het assortiment hebben. Dus die valt ook af. Heeft iemand een tip voor een fabrikant waar wel iets mogelijk is qua kleur? Ik zoek een lichtblauwe tint en liefst in lak (dus niet grijsblauw wat ik wel veel tegenkom). Of kom ik dan toch in de maatwerkkasten terecht?
Afbeeldingslocatie: https://nolte-prod-ebcwh6b9axcgebb3.z01.azurefd.net/-/jssmedia/project/nolte-jss/corporate-website/warum-nolte-kuechenplanung--unternehmen/mattlackkonzept_eva-brenner_2023.jpg?mw=1920&as=0

De 2 rechtse kleuren geen optie?

Veel fabrikanten kunnen de keuken ook naar wens in een RAL of Sikkens kleur spuiten. Nolte doet dit volgens mij niet maar van bijvoorbeeld Häcker weet ik het zeker.
Bij Made by Das kan je ook terecht voor RAL, Sikkens, Farrow and Ball en Little Green.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:00:
[...]

[Afbeelding]

De 2 rechtse kleuren geen optie?

Veel fabrikanten kunnen de keuken ook naar wens in een RAL of Sikkens kleur spuiten. Nolte doet dit volgens mij niet maar van bijvoorbeeld Häcker weet ik het zeker.
Bij Made by Das kan je ook terecht voor RAL, Sikkens, Farrow and Ball en Little Green.
dankjewel voor de tips! de rechter komt wel in de richting maar vind ik eigenlijk ook te grijs. zal eens kijken naar de andere merken die je noemt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:00
Frieda schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:20:
[...]

dankjewel voor de tips! de rechter komt wel in de richting maar vind ik eigenlijk ook te grijs. zal eens kijken naar de andere merken die je noemt! :)
Lichtblauw is een weinig stabiele kleur. Ik heb lichtblauw in de keuken op de muur, maar die uitstraling is afhankelijk van inval daglicht/kunstlicht variërend van heel lichtblauw/bijna wit, naar donkergrijs/blauw/zeegroen. Er zit lichtblauw glas onder als spatwand en soms is dat bijna dezelfde kleur en soms vloekt het enorm.
Waarmee ik maar wil zeggen dat je echt een staaltje moet opvragen en in jouw keuken moet bekijken om een goede indruk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:49
Frieda schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Je weet waarschijnlijk hoe het werkt, een staal uitkiezen van beeld is niet te doen, nooit realistisch. Zelfs in een winkel of wat ook, moet je de kleur in jou situatie zetten.

Zo dachten wij een beige keuken te hebben gekocht bij Kvik, zgn. Arizona beige kvik Mano keuken.
Wat een vieze kleur was dat in onze woning, klei bruin, taupe. Totaal anders dan op de plaatjes of in de showroom met direct helder licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniëlvveen
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-06 15:23
Ik overweeg de volgende apparaten aan te schaffen via Keukenloods voor mijn nieuwe keuken. Is dit degelijke apparatuur of zijn er betere alternatieven voor minder geld? :)

Hoor het graag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1Ab3iwARDp2_Y68XBHfCrARFok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XODvaRbZjF30iK7lBBUjDDk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:58
Daniëlvveen schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:21:
Ik overweeg de volgende apparaten aan te schaffen via Keukenloods voor mijn nieuwe keuken. Is dit degelijke apparatuur of zijn er betere alternatieven voor minder geld? :)

Hoor het graag!

[Afbeelding]
Nou, die perilex gaat wel erg over de kop.

Verder: kijk qua vaatwasser, oven, etc. welke features je wilt hebben en vergelijk daar op, ipv exacte typenummer. Vergelijken wordt expres heel moeilijk gemaakt, verschillende winkels voeren net andere lijnen.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

ThePsycho schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:34:
[...]

Ik heb een trapkast, daarin een kleine magnetron / combi extra. De dagen dat ik echt een extra oven nodig heb zijn heel beperkt. Met name omdat ik ook mijn Green Egg als een soort extra oven zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:41
We zijn bezig met het afronden van het ontwerp van de nieuwe keuken voor onze nieuwbouwwoning.
De keuken heeft een afmeting van 3,98m bij 2,39m.

In het begin zijn we gaan schetsen en uitgegaan van een L- of U-vormige opstelling.
Helaas bleek dat toen we nogmaals op bezoek waren bij de projectleverancier, de vensterbank een beperkte hoogte te hebben van 94CM ten opzichte van het werkblad 98 CM.

Op dat moment hebben we de L- en U-opstelling late varen en zijn we gaan schetsen in een parallel opstelling.

Ik heb het voorgestelde ontwerp even geschetst in de IKEA keukenplanner:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NC3j3BeJ3C0zE_mdvpzDBO-Z5v8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MpgplsyIJdVN1tiupOD4ICJt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wenTf_ykEO4wyqcIl7PB54_zwVw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zpZsHLOIFasCejEpewpDkATE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpFrkJEMIQBnZVueoTmiVkf5H-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UlB9TnauAWVmUV4FX9lld62e.png?f=fotoalbum_large

Het hoge gedeelte bestaat uit middelhoge kasten (i.v.m. zo min mogelijk blokkeren van de lichtinval door het keukenraam richting de woonkamer) en biedt ruimte aan een groot deel van de inbouwapparatuur:
- Koelkast 140CM
- Vriezer 87,5CM
- Stoomoven 60CM
- Combimagnetron

We hebben achter de hoge kastenwand een lager deel ingetekend voor bijvoorbeeld de mixer en koffiemachine.

Het gedeelte met werkblad, spoelbak en kookplaat sluiten we aan de raamzijde af met een lagere kast zodat er geen uitdaging is met de vensterbank. Dit deel is voorzien van:
- 50CM spoelbak
- Vaatwasser
- Inductiekookplaat met afzuiging

De uitdaging
Ik merk dat ik aan het dubben ben of deze opstelling wel voldoende uit de ruimte haalt. Vooral lagere kastje dat hier op de tekening is genummerd met een 7 vind ik minder prettig.

Hoe zouden jullie dit oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Blijf me daar zo over verbazen/irriteren. Hoe kunnen ze die ramen in de ruimte van een keuken blijven ontwerpen...

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Flix20 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:19:
Blijf me daar zo over verbazen/irriteren. Hoe kunnen ze die ramen in de ruimte van een keuken blijven ontwerpen...
Als ik de architect tegenkom….maar als je kleiner bent en met een hoogte van 94cm uit de voeten kunt. Niets aan de hand!

[ Voor 14% gewijzigd door .NCK op 24-05-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
martinus83 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:16:
[...]

Je weet waarschijnlijk hoe het werkt, een staal uitkiezen van beeld is niet te doen, nooit realistisch. Zelfs in een winkel of wat ook, moet je de kleur in jou situatie zetten.

Zo dachten wij een beige keuken te hebben gekocht bij Kvik, zgn. Arizona beige kvik Mano keuken.
Wat een vieze kleur was dat in onze woning, klei bruin, taupe. Totaal anders dan op de plaatjes of in de showroom met direct helder licht.
jeetje dat is ook balen, zit je dan nu met een keuken die niet naar je zin is of heb je het anders opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Toke_gt schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:30:
[...]

Lichtblauw is een weinig stabiele kleur. Ik heb lichtblauw in de keuken op de muur, maar die uitstraling is afhankelijk van inval daglicht/kunstlicht variërend van heel lichtblauw/bijna wit, naar donkergrijs/blauw/zeegroen. Er zit lichtblauw glas onder als spatwand en soms is dat bijna dezelfde kleur en soms vloekt het enorm.
Waarmee ik maar wil zeggen dat je echt een staaltje moet opvragen en in jouw keuken moet bekijken om een goede indruk te krijgen.
ga ik zeker doen! ik heb ergens nog een kleurenwaaier liggen van een project in de slaapkamer. kan ik die meenemen inderdaad en dan een staal bestellen.

ik vind eigenlijk de kleur blauw van de Piet Zwart keuken van Bruynzeel perfect. Maar dan liever niet met de beperkingen van een Piet Zwart keuken ;)

https://www.bruynzeelkeukens.nl/keukens/deuren/piet-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Technische vraag aan de kenners. Ik neem in de nieuwe keuken een inductie kookplaat met centrale afzuiging die zowel kan recirculeren als afvoer naar buiten. Recirculeren ben ik geen fan van want je blaast dan het kookvocht de ruimte in (of heb ik dat verkeerd?) en heb hier roosters met natuurlijke afzuiging en WTW komt er niet. Dus wil ik naar buiten met zo'n 2 meter maar weet niet wat een goede muurdoorvoer is. Ik heb deze gezien https://www.luchtafvoer.b...uigkap-flow-star-gts.html omdat mijn huis wel goed na is geisoleerd en wil zo min mogelijk isolatieverlies. Is dit een goede optie of toch wat anders zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
.NCK schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:09:
Helaas bleek dat toen we nogmaals op bezoek waren bij de projectleverancier, de vensterbank een beperkte hoogte te hebben van 94CM ten opzichte van het werkblad 98 CM.
(…)
De uitdaging
Ik merk dat ik aan het dubben ben of deze opstelling wel voldoende uit de ruimte haalt. Vooral lagere kastje dat hier op de tekening is genummerd met een 7 vind ik minder prettig.

Een projectleverancier zal binnen de kaders van de projectaannemer willen blijven, anders wordt het te duur. Maar dat wil niet zeggen dat jij je aan diezelfde kaders moet houden. Nu een technische tekening aanleveren en na de oplevering door een andere keukenleverancier de gewenste keuken laten plaatsen is ook een mogelijkheid. Dus laat je niet beknotten.
Moet die vensterbank daar bijvoorbeeld wel blijven zitten? Gaat het raam naar binnen open of kan het op een kiepstand. In dat laatste geval zou je een werkblad op gewenste hoogte kunnen maken met een mooi afgewerkte rand voor het raam.

Idem voor het kastje. Dat zou ik echt niet zo doen, want het biedt je niks extra’s aan werkruimte en wordt een verzamelplek voor vanalles wat je daar eigenlijk niet wilt.
Los van het weghalen van de vensterbank, zou hier ook een oplossing kunnen zijn om de kastjes 10 cm uit de hoek te plaatsen. Je hebt niet de breedte van dat hele kastje nodig om de vensterbank te ontwijken. Als je die niet wilt verwijderen zou ik de vensterbank doortrekken tot in de hoek (handig voor kruidenpotjes of zo) en de kast ertegenaan plaatsen. Daar kun je vervolgens nog creatief mee omgaan door er een soort rek van te maken tegen de muur naast het raam, even diep als de vensterbank.

Heel andere oplossing: alle lage kasten tegen de muur links, hoge kasten en koffiecorner tegen de muur rechts en een bankje tussen de muur met het raam en die hoge kasten. Heb je net zoveel kastruimte als nu maar geen onhandig weggewerkte lage of open kastjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 24-05-2024 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:10
MotorBeast schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:14:
Technische vraag aan de kenners. Ik neem in de nieuwe keuken een inductie kookplaat met centrale afzuiging die zowel kan recirculeren als afvoer naar buiten. Recirculeren ben ik geen fan van want je blaast dan het kookvocht de ruimte in (of heb ik dat verkeerd?) en heb hier roosters met natuurlijke afzuiging en WTW komt er niet. Dus wil ik naar buiten met zo'n 2 meter maar weet niet wat een goede muurdoorvoer is. Ik heb deze gezien https://www.luchtafvoer.b...uigkap-flow-star-gts.html omdat mijn huis wel goed na is geisoleerd en wil zo min mogelijk isolatieverlies. Is dit een goede optie of toch wat anders zoeken?
Wij kijken met 1 oog naar de Naber thermobox, die schijnt echt goed te isoleren.

YouTube: Muurdoorvoer Turbo Compair Prime van Naber

Wij krijgen wel een WTW, maar moeten ons nog verdiepen in de plasma, koolstoffilters en andere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
.NCK schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:41:
[...]

Als ik de architect tegenkom….maar als je kleiner bent en met een hoogte van 94cm uit de voeten kunt. Niets aan de hand!
Je zou het blad door kunnen laten lopen in het kozijn mits je kozijn hoog genoeg is. Dat is imo veel mooier dan deze oplossing. Leg je er een vensterbank van 2 cm koud tegenaan van hetzelfde materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
eelco74 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:42:
[...]

Wij kijken met 1 oog naar de Naber thermobox, die schijnt echt goed te isoleren.

Wij krijgen wel een WTW, maar moeten ons nog verdiepen in de plasma, koolstoffilters en andere oplossingen.
Dat ding waar ik naar verwijs is toevallig ook van Naber. Vind het wel mooi dat als hij dicht is je geen lelijk rooster op je muur hebt. Komt bij ons onder het keukenraam.

Ik zou met WTW geen afzuig naar buiten doen want ik vrees dat je dan je kamer/keuken wel eens vacuum kan gaan zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
MotorBeast schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:11:
[...]

Dat ding waar ik naar verwijs is toevallig ook van Naber. Vind het wel mooi dat als hij dicht is je geen lelijk rooster op je muur hebt. Komt bij ons onder het keukenraam.

Ik zou met WTW geen afzuig naar buiten doen want ik vrees dat je dan je kamer/keuken wel eens vacuum kan gaan zuigen.
Die wat Eelco plaatst is wel echt een stuk beter, is als het ware de opvolger van het type wat je zelf post.
Hij moet trouwens wel 150mm doorsnee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:12:
[...]

Die wat Eelco plaatst is wel echt een stuk beter, is als het ware de opvolger van het type wat je zelf post.
Beter? Omdat? Ik geloof je maar gewoon benieuwd. 150mm wist ik, sorry. Ging mij om het systeem.

Keukenzaak wil er gewoon zo'n el cheapo rooster met buis aanzetten. 8)7 Isolatie, WTW, ventilatie A, ze kijken je aan of ze water zien branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15:14
Toke_gt schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:52:
[...]

Om te beginnen met je vraag over het bovenkastje: ik zou daar een andere oplossing voor kiezen. Bijvoorbeeld een wandplank, wat anderen ook al aangaven, of bovenkastjes die aansluiten bij de hoge kasten. Dit voelt wat verloren aan.

En hoewel je er niet om vraagt, heb ik ook gekeken naar de indeling. Ik snap de behoefte aan een barretje, maar vind die plek niet zo handig. Ik weet niet waar de deur links naar leidt (tuin? garage? kast?) maar als je die regelmatig gebruikt, is het niet prettig om meteen te moeten zigzaggen, eventueel met grote spullen.
Daarom heb ik een schetsje gemaakt over jouw tekening heen, met de bar aan de raamzijde. Dan heb je niet alleen een hangplek voor je gasten/partner, maar ook een fijne plek ‘s ochtends voor ontbijt of koffie. Hoge kasten links, zo is het ook makkelijk om spullen uit koel/vries meteen op je werkblad te leggen.
Ter verdere inspiratie.
Koffie/wijncorner heb ik gelaten op de plek waar je die had ingetekend, maar die zou je ook op kopse kant van je werkblad kunnen maken. Dichter bij de eethoek, mooie afbakening van het werkblad, maar wel veel minder werkruimte.
[Afbeelding]
Wow, dankjewel voor het meedenken en het maken van een creatief ontwerp. Ik heb zelf ook zitten puzzelen om de raamkant meer te gebruiken in combinatie met een zitje, maar nog niet het juiste gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Frieda schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:04:
[...]

jeetje dat is ook balen, zit je dan nu met een keuken die niet naar je zin is of heb je het anders opgelost?
Hebben de order geannuleerd. Blij dat er geen Kvik komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
eelco74 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:59:
[...]

Aangezien we het zelfde huis hebben, maar dan gespiegeld zaten we met interesse naar de tekeningen te kijken. Wij hebben nog een raam in de zijmuur. Wij zijn ook met z'n tweeën, maar zijn ook wel kook en bak liefhebbers. Dus er mocht wat budget in de keuken gaat zitten.

Voor de hoge kast hebben wij inderdaad voor verticaal greeploos gekozen. En deze minder hoog gemaakt. Zodat we er nog wat op kunnen zetten.
en voor een lange opstelling aan het raam met spoelen en vaatwassen
met daar tegenover een kook schiereiland

Hierdoor wordt de loop driehoek wat minder groot dan het eerdere ontwerp wat we hadden. En zit het wat logischer bij elkaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De ruime tussen de hoge kast en het blok aan het raam is wat ruim genomen omdat we daar een prullenbak en de handdoeken kwijt willen.
Mooi ontwerp! Ik heb hetzelfde geprobeerd, maar ik vond dat dan de lege ruimte tussen de keuken en de woonkamer te groot werd en de doorloop tussen eiland en kasten wat smal. We hebben samen met de ontwerpster zitten schuiven met een eiland door de hele ruimte, maar kwamen er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
martinus83 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:34:
[...]

Begrijp jullie insteek. 2 pers is anders dan wij met 5. Rommel houden we liever in 'de hoek' dan tentoon stellen op een eiland of bar achtig iets.

Nog denk ik dat je als fanatiek koker juist goed naar je routes moet kijken. Je spoelt op blok 1, ovens blok 2, kookplaat aan de andere kant aan blok 3 en koffie blokje 4. Die laatste snap ik nog enigszins al is de 'knusse' koffienis nu helemaal hip.

Gedachten spinsel..
Misschien eens kijken die kasten wand en kook plaat om te draaien zodat je 1 laag hoekkeuken krijgt. De kasten wand vervolgens combineren met koffiehoek? Ingebouwde taats deur ofzo
Ja, dat is zeker een leuk idee. Ik heb gekeken naar zo’n deur in je wand, alsof je door de kastenwand heen loopt, maar dat werd iets te veel voor het budget. Spoelen en koken aan dezelfde kant lijkt wel logischer, ik probeer het mij nu in te beelden hoe het is als je keuken een meter breder is (heb nu parallel met maar 1,5 meter er tussen, waardoor we elkaar regelmatig in de weg staan).
En ja, die rommel dat herken ik wel, is nu ook een irritatiedingetje wat ook komt door te weinig kastruimte. Maar met ook nog een gangkast van 2x2 meter moet het wel goed gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
[...]

Beter door het afsluiten? Dat doet zo'n triple klep toch ook. Zo'n naar buiten schuivende mof lijkt me gevoelig voor zooi etc waardoor hij vast gaat zitten. Sneeuw regen stof zand blaadjes..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• socrates013
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 13:27
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
MotorBeast schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:16:
[...]

Beter? Omdat? Ik geloof je maar gewoon benieuwd. 150mm wist ik, sorry. Ging mij om het systeem.

Keukenzaak wil er gewoon zo'n el cheapo rooster met buis aanzetten. 8)7 Isolatie, WTW, ventilatie A, ze kijken je aan of ze water zien branden.
In de "nieuwe" zitten 3 magnetische vlinderkleppen achter elkaar. Doordat hier in gesloten toestand stilstaande lucht tussen zit isoleert deze veel beter dan dat enkele rvs plaatje wat tegen je buitengevel valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
martinus83 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:16:
[...]

Dat blijft inderdaad last. Wij hadden van een kleine staal een werkblad uitgezicht, maar toen we het bij dekker zevenhuizen in 1x2 meter zagen, herkende we het blad bijna niet terug. In het echt was het een hele tint lichter.

Ik zou nog eens eerst naar de showroom gaan en goed in het licht bekijken, desnoods een grote staal bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:50:
[...]

In de "nieuwe" zitten 3 magnetische vlinderkleppen achter elkaar. Doordat hier in gesloten toestand stilstaande lucht tussen zit isoleert deze veel beter dan dat enkele rvs plaatje wat tegen je buitengevel valt.
Dat heeft de thermobox toch ook? Sterker nog, dat is de thermobox. Mooi ding wel verder, wel goed opletten dat je m in de juiste richting monteert (scharnieren verticaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
big bang schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:22:
[...]

Dat heeft de thermobox toch ook? Sterker nog, dat is de thermobox. Mooi ding wel verder, wel goed opletten dat je m in de juiste richting monteert (scharnieren verticaal).
Het artikel uit de post van @eelco74 is ook de thermobox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
.NCK schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:09:
We zijn bezig met het afronden van het ontwerp van de nieuwe keuken voor onze nieuwbouwwoning.
De keuken heeft een afmeting van 3,98m bij 2,39m.

In het begin zijn we gaan schetsen en uitgegaan van een L- of U-vormige opstelling.

Op dat moment hebben we de L- en U-opstelling late varen en zijn we gaan schetsen in een parallel opstelling.

Ik heb het voorgestelde ontwerp even geschetst in de IKEA keukenplanner:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het hoge gedeelte bestaat uit middelhoge kasten (i.v.m. zo min mogelijk blokkeren van de lichtinval door het keukenraam richting de woonkamer) en biedt ruimte aan een groot deel van de inbouwapparatuur:
- Koelkast 140CM
- Vriezer 87,5CM
- Stoomoven 60CM
- Combimagnetron

We hebben achter de hoge kastenwand een lager deel ingetekend voor bijvoorbeeld de mixer en koffiemachine.

Het gedeelte met werkblad, spoelbak en kookplaat sluiten we aan de raamzijde af met een lagere kast zodat er geen uitdaging is met de vensterbank. Dit deel is voorzien van:
- 50CM spoelbak
- Vaatwasser
- Inductiekookplaat met afzuiging

De uitdaging

Wij hebben hetzelfde issue en onze ramen komen zelfs nog lager uit (denk 90 of 91 cm). Wij hebben het er voor over gehad om het raam dan niet meer open te kunnen doen en enkel te kunnen kiepen dus alsnog voor een U gekozen. Keuken wordt aan de achterkant afgewerkt en het blad ook. Hebben nu namelijk in ons huurhuis een L voor het raam langs en door de plaatsing van de kraan kan het raam ook enkel kiepen aan de voorkant. Stoort ons niet en liever meer ruimte in de keuken dan een raam wat aan de voorkant open kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
[...]

Ik twijfel ook tussen bovenstaande en de flow star GTS. Degene van youtube filmpjes is dus beter dan die flow star? Of gewoon die van Bora nemen? Deze heeft ook een terugslagklep?

[ Voor 7% gewijzigd door knny op 25-05-2024 14:19 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
MotorBeast schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:11:
[...]

Wij zijn er ook nog niet uit, onderzoek van TNO wees uit dat je tijdens het koken enorm veel fijnstof produceert en voor zowel recirculatie als afvoer naar buiten het beter is om een rooster of een raam open te doen. Daarnaast vragen we ons of of het verbruik van vele filters (incl, productie en afvoer) qua co2 wel opweegt tegen dat beetje warmteverlies.

Even afgezien dat bij recirculatie veel kookvocht in je huis blijft. We hebben dus met het ontwerp van de keuken rekening gehouden met de optie afvoer naar buiten en recirculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:50:
[...]

Dan is de keuze makkelijk. Bedankt voor je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 21:07
Voor een nieuw gekocht huis ben ik op zoek naar wat inspiratie voor een keuken indeling.
De ruimte is momenteel zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Elp-E6O38QHXf30m_mXM-0PoBV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0vZSJSArCZ9EpOuxY6cBJKr.jpg?f=fotoalbum_large

De ruimte is zo goed als vierkant. De linkermuur willen we, voor zover mogelijk, openbreken naar de woonkamer toe.
Het liefste zouden we een keuken willen met een spoeleiland. Maar ben bang dat dit op 3,5 meter niet gaat lukken om er nog fantsoenlijk omheen te kunnen lopen.

Iemand nog ideeen voor een alternatieve indeling? Willen graag zelf al een plan vormen voordat we naar de winkels gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
ÜberWicked schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:51:.
Het liefste zouden we een keuken willen met een spoeleiland. Maar ben bang dat dit op 3,5 meter niet gaat lukken om er nog fantsoenlijk omheen te kunnen lopen.
Een heel los eiland wordt wat lastig, maar is ook afhankelijk van de ruimte links van de keuken en hoeveel je daarvan voor een eiland zou willen gebruiken.
Een schiereiland zou heel prima kunnen, zo bijvoorbeeld: (schiereiland met spoelen, hoge kasten in donkergroen, koken op werkblad daarnaast. Koken en spoelen kan uiteraard ook andersom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ow01W6C8Tsnp33_h4CZ-c4GqVRg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kAe8zbJTRts1lBqPmFEZOilv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
Toke_gt schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:30:
[...]

Een heel los eiland wordt wat lastig, maar is ook afhankelijk van de ruimte links van de keuken en hoeveel je daarvan voor een eiland zou willen gebruiken.
Een schiereiland zou heel prima kunnen, zo bijvoorbeeld: (schiereiland met spoelen, hoge kasten in donkergroen, koken op werkblad daarnaast. Koken en spoelen kan uiteraard ook andersom.
[Afbeelding]
Bedankt! Helaas weet ik nog niet of de linker muur volledig weg kan, of dat hier nog stukken van moeten blijven staan om een eventuele bint op te vangen.
Maar als het mogelijk is, is deze opstelling met schiereiland wel een goede optie. Het zal inderdaad spoelen worden, koken hebben we het liefst tegen de muur ivm spetters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
ÜberWicked schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:52:
[...]
Bedankt! Helaas weet ik nog niet of de linker muur volledig weg kan, of dat hier nog stukken van moeten blijven staan om een eventuele bint op te vangen.
Het muurtje ziet er op de tekening niet uit als een dragende muur, in tegenstelling tot de veel dikkere muur dwars daarop. Eventueel kun je het eiland terugbrengen naar 1.80 of 2.10, als je een klein muurtje bij de deur wilt laten staan. Ik heb nu 2.40 als uitgangspunt getekend. Doorgang naar keuken is minstens 1 meter.
Mocht je toch een stalen balk ter overspanning nodig hebben dan is 3.45 niet een groot probleem. Je kunt ook de barkrukken wat meer naar het midden plaatsen en aan de bovenkant van het schiereiland een stukje muur laten staan.
Laat er een constructeur naar kijken als je twijfelt over dragend karakter van het muurtje.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 25-05-2024 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ÜberWicked
Toke_gt schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:16:
[...]
Het muurtje ziet er op de tekening niet uit als een dragende muur, in tegenstelling tot de veel dikkere muur dwars daarop. Eventueel kun je het eiland terugbrengen naar 1.80 of 2.10, als je een klein muurtje bij de deur wilt laten staan. Ik heb nu 2.40 als uitgangspunt getekend. Doorgang naar keuken is minstens 1 meter.
Mocht je toch een stalen balk ter overspanning nodig hebben dan is 3.45 niet een groot probleem. Je kunt ook de barkrukken wat meer naar het midden plaatsen en aan de bovenkant van het schiereiland een stukje muur laten staan.
Laat er een constructeur naar kijken als je twijfelt over dragend karakter van het muurtje.
Gaan er zeker een constructeur naar laten kijken. De bovenste muur is de oude buitenmuur, de keuken zit in een later geplaatste aanbouw.
Als het een beetje meezit loopt de balkenlaag verticaal. Er zijn helaas geen tekeningen van beschikbaar en de sleutel krijgen we pas eind juli 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coentjuhh94
  • Laatst online: 21-07 21:25
Hallo allen,

Bij de projectleverancier (waarbij keuken e.d. bij oplevering al in komt) de volgende keuken laten tekenen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvzz6_8CanpNGpdjxMFPy0aNiiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfVaRfNMcsV4pCuSi6Q0ptKe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CX_cKAPVqhyMExEuo3L0dE-aCHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avZqLMbMOGFusGfs2ILHYLT2.jpg?f=fotoalbum_large

Erg blij met het resultaat, volgende apparatuur:

ArtikelAdviesprijs
Apparatuur€ 6.695,77
Bosch Vaatwasser serie 4 - (SMV4EB804E)
Bora Pure kookplaat met afzuiging
Bosch Oven serie 8 - (HMG936AB1)
Bosch Koekast serie 4 - (KIN86VSE0)

Toebehoren€ 3.065,87
Bachmann TWIST2 vierkant zwart 2 ST
Quooker COMBI+
2x smally plus spots
installatie etc.

Werkblad€ 5.047,50
RVS spoelbak caressi
Reyndesign Caesarstone 40mm

Kastjes€ 11.190,86
Decolgeno fc91 concreta materiaal kunsttof
stolwand op basis van mdf

De prijs die zij hebben neergelegd hiervoor is 26k, waarbij al 3k korting vanuit de bouw en 30% korting op leveranier prijzen apparatuur is meegenomen.

Wat vinden jullie van de prijs, hoeveel is er nog af te praten? Hij gaf aan niet aan koehandel te willen doen.

[ Voor 37% gewijzigd door coentjuhh94 op 26-05-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:27
coentjuhh94 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 01:04:
Hallo allen,

Bij de projectleverancier (waarbij keuken e.d. bij oplevering al in komt) de volgende keuken laten tekenen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Bosch vaatwasser
- Bosch over + magnetron (grotere oven met veel opties)
- Bosch koel/diepvries
- Quooker
- Bora pure kookplaat
- 3,15m breed kookeiland met composiet werkblad (4cm dik)
- kunstof kastjes

De prijs die zij hebben neergelegd hiervoor is 26k, waarbij al 3k korting vanuit de bouw en 30% korting op leveranier prijzen apparatuur is meegenomen.

Wat vinden jullie van de prijs, hoeveel is er nog af te praten? Hij gaf aan niet aan koehandel te willen doen.
Om iets van de prijs te vinden zal je toch echt wat meer in de pen moeten duiken.
Welke fronten, prijsgroep? Welk merk kasten? Welk blad?
Welke bosch oven/magnetron/koelkast/vaatwasser? Een Serie2/4 kost de helft van een series 6/8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:08
Hi allen, snelle vraag. Ik ben langs een keukenleverancier gegaan en heb een offerte gekregen die ik aan het fact-checken ben. Er staat een "Bora PURU" van EUR. 3.012,90 op. Online is deze te vinden voor zo'n 2100, en is de goedkoopste X Pure met recirculatie (PUXU) juist zo'n 3200 euro. Ik neem aan dat dit de beroemde keukenverkoop-markup is?

Overigens hetzelfde met de Quooker combi plus, staat er op voor 1750 euro, online 1100 tot 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:27
Struikrover schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:34:
Hi allen, snelle vraag. Ik ben langs een keukenleverancier gegaan en heb een offerte gekregen die ik aan het fact-checken ben. Er staat een "Bora PURU" van EUR. 3.012,90 op. Online is deze te vinden voor zo'n 2100, en is de goedkoopste X Pure met recirculatie (PUXU) juist zo'n 3200 euro. Ik neem aan dat dit de beroemde keukenverkoop-markup is?

Overigens hetzelfde met de Quooker combi plus, staat er op voor 1750 euro, online 1100 tot 1200
Is dat de netto prijs? Of gaat er onderaan op de offerte nog een korting vanaf?

Wellicht staat de apparatuur met bruto prijzen op de offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Toke_gt schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:42:
[...]
Heel andere oplossing: alle lage kasten tegen de muur links, hoge kasten en koffiecorner tegen de muur rechts en een bankje tussen de muur met het raam en die hoge kasten. Heb je net zoveel kastruimte als nu maar geen onhandig weggewerkte lage of open kastjes.
Een bankje voegt mijn inziens weinig toe, daar is het de plek niet echt voor.

Voor wat betreft het omdraaien:

Doel je op dit als oplossing omdat je meer muur hebt? Dan zou je aan de overkant op deze wijze kunnen oplossen.

Oorspronkelijk waren de kasten omgedraaid zodat hoge kasten circa 120 uit de hoek van het raam, zodat deze niet in de boog van het raam komen te staan. Nadeel is dat de kasten het licht gaan blokkeren.
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:10:
[...]

Je zou het blad door kunnen laten lopen in het kozijn mits je kozijn hoog genoeg is. Dat is imo veel mooier dan deze oplossing. Leg je er een vensterbank van 2 cm koud tegenaan van hetzelfde materiaal.
Dat is wel een goed idee! Daarmee creëer je eigenlijk een verdiepte vensterbank?
Het is een draai-kiep raam en de kiepstand moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:08
SquareOne schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:06:
[...]

Is dat de netto prijs? Of gaat er onderaan op de offerte nog een korting vanaf?

Wellicht staat de apparatuur met bruto prijzen op de offerte?
Er staat een post “ingegrepen BTW” dus prijzen zijn netto. Verder wel 5900 euro blokverrekening maar die staat bij de post voor keuken meubelen. Dus volgens mij is dit de uiteindelijke prijs voor de kookplaat. Eiland en apparatuur wand komen uit op 9000 wat niet heel raar is. Maar die apparatuur lijkt me wel heel duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
.NCK schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:23:
[...]

Doel je op dit als oplossing omdat je meer muur hebt? Dan zou je aan de overkant op deze wijze kunnen oplossen.
Ja, dat bedoelde ik, maar mijn eerste suggestie (zelfde post) komt meer in de buurt van wat je zelf als oorspronkelijk uitgangspunt had (L of U). Dit kan een alternatief zijn als kiepraam niet mogelijk is of als je dat naar binnen draaiend wilt houden.
Het bankje is overigens puur een suggestie om lichtinval en vensterbank te behouden. De een vindt dat handig, de ander totaal niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Source90
https://www.instagram.com/reel/C6Bduf8qE6L

Is ook weer iets dat eigenlijk nooit langskomt, weer eens wat anders dan een deurtje :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:50:
https://www.instagram.com/reel/C6Bduf8qE6L

Is ook weer iets dat eigenlijk nooit langskomt, weer eens wat anders dan een deurtje :)
Hebben ze bij de nieuwe Siematic S2 lijn geïntroduceerd toch?

Paar plaatjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjBJ4UvL6bQ9v0GmHV7yjVhC9yQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nn30XnRS2pFcqwZ1Pcclb32i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHgt7gHznmtzAORxUzT2vrAq-JA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kwgTlFb75bGnWoQohSOloduD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QEH02qvRib5YNsTOGfRTyKW5O4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NS1LXOONNrYKvgFa994guair.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nieuw:
Lade verwerkt in de greeplijst.
En hoeken in verstek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXeTvDo3MprLENeCKa1f5IwTR1I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2nysqoX6BwxxTEqjNVjNlTMm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUpWn9shJXkNfyi2SuqkG9SAJB0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VgU6rJjWfF2Mm27Awgrz8Yxi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kPTN0IxqmvnE-frV1bVY3_2_WE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YoeTwqytR5sdEUBJ0mo4jE77.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ge2TgGmunjOqUhtukIYiL_5znoc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s8EwFaIljB6mGLivG4rZAf8Y.jpg?f=user_large

[ Voor 87% gewijzigd door SquareOne op 26-05-2024 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Struikrover schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:07:
[...]

Er staat een post “ingegrepen BTW” dus prijzen zijn netto. Verder wel 5900 euro blokverrekening maar die staat bij de post voor keuken meubelen. Dus volgens mij is dit de uiteindelijke prijs voor de kookplaat. Eiland en apparatuur wand komen uit op 9000 wat niet heel raar is. Maar die apparatuur lijkt me wel heel duur
Nee met bruto / netto doelde ik niet op btw.

Het zou zomaar kunnen dat er in die blokverrekening ook korting van de apparatuur in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coentjuhh94
  • Laatst online: 21-07 21:25
Hallo allen (bijgewerkt bericht),

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvzz6_8CanpNGpdjxMFPy0aNiiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfVaRfNMcsV4pCuSi6Q0ptKe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CX_cKAPVqhyMExEuo3L0dE-aCHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avZqLMbMOGFusGfs2ILHYLT2.jpg?f=fotoalbum_large

ArtikelAdviesprijs
Apparatuur€ 6.695,77

Toebehoren€ 3.065,87
Quooker COMBI+
2x smally plus spots
installatie etc.

Werkblad€ 5.047,50
RVS spoelbak caressi

Kastjes€ 11.190,86

De prijs die zij hebben neergelegd hiervoor is 26k, waarbij al 3k korting vanuit de bouw en 30% korting op leverancier prijzen apparatuur is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:28
coentjuhh94 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 01:04:
Hallo allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ArtikelAdviesprijs
Apparatuur€ 6.695,77

Toebehoren€ 3.065,87
Quooker COMBI+
2x smally plus spots
installatie etc.

Werkblad€ 5.047,50
RVS spoelbak caressi

Kastjes€ 11.190,86

Werkblad kun je hier aanvragen en vergelijken:
https://www.123werkbladen.nl/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:28
Tweak_ers schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:36:
Zoals ik een tijd geleden heb verteld hier, zijn wij na heel veel keukenzaken te hebben bezocht uitgekomen bij een interieur bouwer.

Eind november is de keuken geplaatst met tijdelijk werkblad, zijn standaard leverancier kon het werkblad wat wij wilden niet leveren en daarom moest hij bij Dekker Zevenhuizen bestellen. Daar ging meer tijd overheen, dus afgelopen week hebben ze de keuken afgemaakt.

Wat wij enorm lastig vonden bij u veel keukenboeren zijn de verkooptechnieken. Hoog beginnen, laag uitkomen en daarmee gaat bij velen ook de kwaliteit achteruit. We wilden graag eikenhout zwart, maar door de prijzen ging dat eigenlijk overal al snel naar hout look (kunststof). Ook de prijsverschillen tussen kunststof zorgden voor keuzestress. Eigenlijk heeft iedere zaak 3 zwarte hout look frontjes
- glimmend goedkoop uitziend
- acceptabel, maar wel vingerafdrukken
- extra matte laag, minder vingerafdrukken
Ook de prijs stijgt dan mee omhoog.
Echt eikenfineer heeft dat probleem van vingerafdrukken nóg minder, maar komt met een forse prijsstijging.

Aangezien ik blijkbaar slecht ben in onderhandelen en we toch wel met een budget werkten, kwamen we bij keukenzaken iedere keer weer uit op concessies in de frontjes. Uiteindelijk vroegen we maar direct naar de hout look frontjes, want eikenfineer was toch onbetaalbaar.

Dus laatste kans nog naar een interieur bouwer in Bergschenhoek gegaan. Echt aangegeven dat we enkel even komen kijken, direct aangegeven een verkennend gesprek. Op sociale staan eigenlijk alleen grote villa projecten en dat past totaal niet bij ons budget met onze simpele rijtjeswoning. Het was een out of the box gedachte, we kregen de tip van vrienden en dachten vooraf: Heel mooi, maar dit wordt toch te duur.

Nooit geweten dat zij ook kunststof doen overigens. Maar dan kon dus ook. De werkwijze sloot veel meer aan bij ons gevoel. Hij gaf aan, je hebt twee opties:
- kunststof
- eiken fineer

Prijzen voor kunststof zijn allemaal gelijk. Ze hebben een boek met letterlijk honderden staaltjes van hout look kunststof, de één zal iets duurder zijn dan de ander, maar het verschilt allemaal niet zo. Dus ik geef je twee prijzen en dan mag je bij kunststof kiezen wat je het mooist vind.

Tja het mooiste? Eikenfineer.

Direct met de deur in huis vallen: meerprijs eikenfineer tegenover kunststof: €1200 voor heel de keuken.

Dus het is tóch eikenfineer geworden. Deze kunnen ze volledig naar smaak borstelen, wat de mate van groeven bepaalt en kleuren. Doe maar gewoon zwart.

Zo gezegd zo gedaan.

Halverwege oktober de knoop doorgehakt, begin november kreeg ik een berichtje dat de keuken geproduceerd was (doordat ze alles zelf maken is het geen 3 maanden wachten). Eind november geplaatst. En vorige week dus met het definitieve werkblad.

Frontjes zwart eikenhout fineer
Werkblad is Easy clay honed van Dekker
Vensterbank mee laten nemen in hetzelfde eikenfineer van de frontjes.

Apparatuur allemaal van Siemens en de kookplaat van Bora:
Vaatwasser: SIEMENS SX65Z801BE
Oven: SIEMENS HB734G1B1
Combi-oven: SIEMENS CM724G1B2
Koelkast: SIEMENS KI81RADE0
Kraan: QUOOKER 22+XBLK (flex combi plus)
Kookplaat: BORA PURU

Dan nu de foto’s van het eindresultaat:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou het zo weer doen bij een interieur bouwer. Waarom?
- echt maatwerk, dus plint blijft 10cm, als het blad hoger komt, worden de kastjes groter.
- hoek kast loopt dus echt helemaal tot de muur, omdat het maatwerk is.
- diepere lades dan bij keuken boeren (wederom door maatwerk)
- hoge kast standaard tot het plafond, waar keuken zaken standaard 220 doen.

Wat zijn de nadelen?
- wij kwamen vanuit alle keuken boeren met een redelijk kant en klaar pakket van wat we wilden. Daardoor ging het proces wat chaotisch. Denk ook door ons. We waren met stukadoors, elektriciens, deuren en vloeren bezig. Complete verbouwing in een tijdsbestek van 3 weken. Erg krap.
- zij doen standaard een aantal zaken en als je daar niet op let of actief naar vraagt, dan ben je te laat. Spoelbak is onderbouw en kookplaat vlak inbouw. Eigenlijk alleen omdat zij dat het mooiste vinden. Daar hebben ze misschien wel gelijk in, maar vooral de kookplaat kwam voor ons als verrassing. Spoelbak hebben we naar gevraagd en toch voor onderbouw gekozen, maar mijn vrouw twijfelt nog steeds 😉

Al met al dik tevreden. Ook echt met de details. Binnenkant helemaal zwart, mooie scharnieren en merkjes van gen zelf. Geeft stiekem toch een beetje een luxe gevoel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit:
Oh ja nog een voorbeeld waaruit blijkt dat ze het gewoon goed willen doen: verzoek vooraf om alle leidingen af te monteren, dus alles zat op de muur, aansluit klaar.

Hij kwam hier en zegt, tja dan moet ik een groot gat in de achterkant van het kastje maken. Dat is niet mooi. Hij heeft de afvoer afgezaagd, alles in het kastje opnieuw opgebouwd, compleet met kogellager afsluitkraantjes. Echt gewoon netjes, waar ik ervan uit ga dat iedere keuken zaak dat als meerwerk had aangemerkt.
Dat vind ik mooi om te zien, resultaat staat voorop, ook als de prijs al vast ligt!
Ik heb een tijdje terug uitgebreid mijn ervaringen in dit topic gedeeld. Wij zijn toen voor een interieurbouwer gegaan. Echt nog steeds geen moment spijt van gehad.

Wel weer wat leuks erbij gekocht, een TV meubel van precies hetzelfde hout als de keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3LPsEEflJii02SnuQBg1zQxL50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWKJyIFWRRLJi5ZmXRMLdE2N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcVPGFsX1MNWTsy6VBnOD95E55U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5K4gNOkcXBpoMTRj3AFpK5N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNcSDGPm3wFyGdzQoOZGlV2f3VU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLxVaTJvNDtvnYNt5gQYLKER.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ju7JwP_mURb6ktz4rkXX95Ei7eE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/450wTEwOTzKOUl7E6yseLMDK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sG_98WDS6g1qA_KHg7ktEx7vEg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeJhHOsbek8ZgPhKnipdvirV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbkUA1SPmAohU6dIkv9JVDlNMWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hC3FXJt7oUgkCtAjzt9Ya83Y.jpg?f=fotoalbum_large

Wederom alles perfect geregeld door Berg&Smidt.

Waar de keuken voordeliger was dan de meeste keukenboeren, lukt dat met een TV meubel niet helemaal.

Maar het resultaat, helemaal in lijn met de keuken, mag er zijn. Ook volledig ontzorgt met de installatie, stopcontact erin, kabeldoorvoer.

Hier weer dik tevreden!

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Nou hij staat eindelijk, voor de liefhebber wat plaatjes van het resultaat.

De eerste belevingen zijn goed, we hebben aan de achter wand alles push to open, kasten, koelkast, vriezer en vaatwasser deze zijn van Siemens. Ik moet zeggen dat het erg fijn werkt. Het Push to Open systeem reageert goed en heb me er nog niet aan geërgerd.

De Miele ovens werken ook naar behoren, de stoomoven heeft een water toevoer en afvoer dus niet handmatig bijvullen, dit is erg prettig. Eerste keer stoomoven maar het is een echte aanrader, brood komt er perfect uit, risotto wordt perfect gegaard.

Quooker hebben we nu ook al meermaals gebruikt, ook echt een top apparaat.

Ook de Bora is lekker ruim, kunnen zonder problemen 4 pannen op.

De verlichting achter de planken zijn Philips hue gradient strips, nog steeds blij mee komt mooi licht vanaf en gezien de rest van de verlichting ook Hue is kun je een mooie licht setting creëren.

Het blad is naar mijn mening ook echt prachtig het gaat om de Neolith Colorado Dunes satin, er zit een mooie voelbare aderstructuur in en de kleuren zijn fantastisch.

Verders is de montage soepel verlopen, ze komen nog een keer terug om de deuren af te stellen.

p.s. let niet op de koffiemachine die is tijdelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJ0n1tVwzvU2LPb8Osy9iwh6X8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtPMuYHLJdraUBSLTut1DhCu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVs_EHMEKnRmqodbXImxeQFpeok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWX0a9rTem0nQhgHtiwc9fQD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EV1SF4bwDzJaS5I7uWeb2MrJSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1G8r9loAkw29ccDqLY4Blfw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nADZSHcXhotMOqvkrjOx0zarTZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZE5JnNlScLa1aJraTVkQrZA.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Onderstaand wat specs van de keuken, en de renders (we hebben veel gewijzigd ten opzicht van de eerste post dus die is niet meer representatief):

Merk: Pronorm Proline
Lades: PT2 Protech 2.0 (20 stuks incl binnenlades)
Frontkleur: Eiken truffelgrijs

Afmetingen:
Kastenwand: 510cm breed, hoge kasten 288cm werkblad hoogte 97cm
Eiland: 303cm x 120cm, loop links en rechts van het eiland is 105cm tussen kastenwand en eiland een ruimte van 120cm.

Blad:Neolith Colorado Dunes satin 12mm dik
1x 303x120
2x 133,5x65
2x 133,5x75

Appratuur:
Vaatwasser: Siemens iQ500, SX85E801BE
Koelkast: Siemens iQ500, KI81RSOE0
Vriezer: Siemens iQ700, GI81NHNE0
Stoomoven: Miele, DGC7445HCXOBZW
Oven: Miele, H7440BMXOBZW
Kookplaat: Bora X Pure
Spoelbak: Franke Mythos
Kraan: Quooker Flex 3-in-1 kraan met COMBI+ boiler RVS
Quooker Nordic Zeepdispenser RVS
Verlichting: Philips Hue Gradient lightstrip 2m (4x)
Bora stopcontact
Afvalemmer systeem
Bestekinzet
Lwent schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:14:
Voor de liefhebber, vandaag eindelijk de 3d renders binnengekregen. We zijn zelf wel content over het geheel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is het front dat op het eiland komt.
[Afbeelding]

[ Voor 30% gewijzigd door Lwent op 27-05-2024 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Lwent schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:26:

De eerste belevingen zijn goed, we hebben aan de achter wand alles push to open, kasten, koelkast, vriezer en vaatwasser deze zijn van Siemens. Ik moet zeggen dat het erg fijn werkt. Het Push to Open systeem reageert goed en heb me er nog niet aan geërgerd.

De Miele ovens werken ook naar behoren, de stoomoven heeft een water toevoer en afvoer dus niet handmatig bijvullen, dit is erg prettig. Eerste keer stoomoven maar het is een echte aanrader, brood komt er perfect uit, risotto wordt perfect gegaard.

Quooker hebben we nu ook al meermaals gebruikt, ook echt een top apparaat.

Ook de Bora is lekker ruim, kunnen zonder problemen 4 pannen op.

De verlichting achter de planken zijn Philips hue gradient strips, nog steeds blij mee komt mooi licht vanaf en gezien de rest van de verlichting ook Hue is kun je een mooie licht setting creëren.

Het blad is naar mijn mening ook echt prachtig het gaat om de Neolith Colorado Dunes satin, er zit een mooie voelbare aderstructuur in en de kleuren zijn fantastisch.

Verders is de montage soepel verlopen, ze komen nog een keer terug om de deuren af te stellen.

p.s. let niet op de koffiemachine die is tijdelijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele gave keuken en mooie unieke details met de fronten die jullie hebben gekozen. Wellicht even de orginele post met het ontwerp en de de specificaties quoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• socrates013
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 13:27
hoi iedereen had een vraag puur uit nieuwsgierigheid.

Wij hebben voor de duurdere ecoline koelvries en vaatwasser van AEG gekozen.

AEG koel/vries NSC9V181CS
AEG vaatwasser FSK75778P

Ik zie veel Siemens voorbij komen, een merk waar ik eigenlijk nooit op let of mijn aandacht heeft.

Wat zijn de verschillen tussen Siemens en AEG? Electrolux vs BSH?

Bedankt in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door socrates013 op 27-05-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:05
Heel eerlijk gezegd, ik heb nu Siemens apparatuur in mijn huurwoning en ik vind de besturing vre-se-lijk.... :') Hiervoor had ik een Zanussi kookplaat (niet A-merk, maar zeker geen B-merk) en dat werkte een stuk intuïtiever dan Siemens. Met name de oven is echt een crime om mee te werken. Voor mijn nieuwe keuken ben ik nu aan het kijken naar Samsung. Heb er nu een wasmachine en een -droger van vind die echt heel fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
Lwent schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:26:

Stoomoven: Miele, DGC7445HCXOBZW
Oven: Miele, H7440BMXOBZW
Ik ben wel heel benieuwd hoe tot nu toe de oven/magnetron bevalt.
Wij wilden eerst de Miele DGC7450 met de M7240 magnetron samen nemen
We zijn daarna naar de DGC7250 met de H7240 combi magnetron gegaan.

Dat laatste omdat we dan ook een oven hebben naast de stoomoven, zeker als deze in gebruik is.

Wij zijn benieuwd of de magnetronfunctie in de combi oven naar jouw idee net zo goed is als een losse magnetron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
eelco74 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd hoe tot nu toe de oven/magnetron bevalt.
Wij wilden eerst de Miele DGC7450 met de M7240 magnetron samen nemen
We zijn daarna naar de DGC7250 met de H7240 combi magnetron gegaan.

Dat laatste omdat we dan ook een oven hebben naast de stoomoven, zeker als deze in gebruik is.

Wij zijn benieuwd of de magnetronfunctie in de combi oven naar jouw idee net zo goed is als een losse magnetron.
Wij hebben het hier andersom en dat zou ik zo weer doen.
Als ik het goed zie, heb je een 60cm stoomoven met 45cm bakoven.

Zou dat omwisselen voor een 60cm bakoven (of ook 45cm) (idealiter met pyrolese) voor alle "vieze" gerechten (zoals Lasagna, ovensnacks (als bitterballen, etc.), eenpansovengerechten, etc.). Die kan je dan gemakkelijk afnemen met een doekje en bij hardnekkig vuil pyrolese draaien. De wanden van een bakoven oven zijn anders dan die van een stoomoven/hydrolese oven.

Stoomoven dan 45cm, waardoor hij veel sneller gevuld is met stoom. Zeker als je een model hebt met waterreservoir, betekent dat minder (of niet) tijdens het bereiden bijvullen. Wij hebben een 45cm en hebben slechts eenmaal alle drie de rails/niveau's gebruikt. Vaak slechts 1/3 of 2/3 in gebruik. Er is simpelweg minder stoom nodig bij een 45cm model dan 60cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:24
miicker schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:17:
Nou onze keuken is helemaal rond. We zijn er zeer blij mee. Had het goedkoper gekund? Vast wel. Maar wat een tijdsinvestering zeg... Maar goed, dat zullen ze ook vast wel expres doen zodat je geen zin hebt om bij 5 zaken een offerte te maken.

In werkelijkheid is de bladkleur wel iets anders, iets lichter. Dit is een foto (ook niet helemaal kleur-echt):
[Afbeelding]

Qua apparatuur:
- Quooker Combi+ (zwart)
- Quooker Cube
- Bora PUXU

Overige apparatuur is van Electrolux. Vaatwasser nemen we mee, Siemens Zeolith.

Uiteindelijk akkoord gegaan met €25K incl. montage.
Grappig, wij hebben bijna hetzelfde blad uitgezocht, alleen heet het dan Miami Gold, maar de code is XL315, en vond het idd ook een behoorlijke investering qua tijd, denk dat er al meer dan 30 uur in zi

[ Voor 37% gewijzigd door bb1969 op 27-05-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:24
Wij zijn er bijna uit hoe de keuken moet worden, hebben helaas al wat concessies moeten doen, omdat het anders helemaal te gek werd. Maar denk dat we toch tot een geslaagd ontwerp zijn gekomen. Dat gezegd hebbende, moeten we nog steeds even bijtrekken van de offerte. We zijn wel heel nieuwsgierig naar jullie gedachte wat deze keuken ongeveer moet kosten / Keuken / Apparatuur / Blad / Installatie.

Apparatuur :
  • KU8574KC2 Wijn klimaatkast
  • KI81FHDD0 Koelkast
  • CS958GCB1 Combi/stoom
  • HN978GQB1 Oven/Magentron
  • GI81NSCE0. Vriezer
  • SN87ZX06CE Vaatwasser
  • SZ30BI01 Afdeklijst/bevestiging
  • Bora Prof 3.0 ( PKAS3AB, 2x PKFI3, 1x WFBV90, 1x EF750, 1xEFV) All Black ,USTFAB 2x GUC1314 1x, PKR3AB 1x
  • 3FSPTN Quooker
  • 311615PB Spoelbal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mlm8AknWmNc0qBR-THkkXs3l2to=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbnHgfLuh7LqcdEsJ9g9riis.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTNNfli2PGLAx_oEsx2BLL5a9lk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/950gNll5LgRH1kMio55YmnXV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Po4C2Tjw5tkcL6gQxwgqdzN_jbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ny1QykYZKUHcjkWmFd8TW5HF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCukD3zfbXE3BiTtN655sA63yZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dK0vksXtA9qbYVpI82jb0L06.png?f=fotoalbum_large

Blad is composiet, Miami Gold
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Sue9-FKmVEr9VFEbFURVmc786w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9AxZzMScZEw3zj5dbeFzoJ9z.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceJKYE3magEQbHwYDGGEcwOqwOA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XCeOL6BqH2QqbosHnEFaBIDp.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door bb1969 op 27-05-2024 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ballerina heeft lakdeurtjes in de kleurensystemen RAL Classic, RAL Design en SIKKENS Color Concept 5051 in haar assortiment. Dus alle kleuren uit die kleursystemen zijn daar mogelijk. Samen goed voor meer dan 41000 kleuren. Misschien zit daar iets bij.

Tip voor Ballerina, laat DeKeukenkastenFabriek eens met je ontwerp aan de slag gaan, ze doen dat graag en nemen de tijd, zolang je maar de moeite doet een 'ontwerp' aan te leveren in hun winkelmand. Wat vervolgens in overleg met jou behoorlijk veranderd kan worden, het is dus maar een startpunt. :) Ze doen ook maatwerkkasten op plekken waar dit nodig is, en afwijkende kleuren. Er is veel meer mogelijk dan op hun website staat, bijv ook hogere onderkasten voor een andere werkhoogte, en andere kleuren voor de korpussen. De prijs is, op het maatwerkgedeelte na, zeer inzichtelijk want elk onderdeel staat op hun website. (Nee, ze zullen niet toegeven dat hun kasten van Ballerina komen, maar bij levering zul je zien dat dit het geval is aan de Ballerina stickers en kleurnamen op de korpussen. ;))

Anders heb je de optie voor het kopen van losse kasten (bijv IKEA METOD) en dan losse fronten bestellen bij een frontenboer (o.a. zagenzagen, k14, baboon, houtmerk, etc, zoek op "fronten voor ikea keuken").

Maar als je veel specifieke wensen hebt (maatwerk kast voor oven, kleur/afwerking fronten), is misschien maatwerk bij een interieurbouwer toch een betere optie? Hoeft naar verluid (alhier) niet duurder te zijn dan een merkkeuken bij de keukenboer, maar is wel flexibeler wat betreft wensen.

Mijn advies is eigenlijk bij langdurige twijfel en obstakels: bewandel een paar verschillende wegen voor offertes. Klassieke keukenboer 'all-in-one', internet keukenboer / frontenboer 'kasten, blad en appatuur los bestellen', en interieurbouwer 'maximale vrijheid en mogelijkheden'). Dan pas kom je erachter wat de (on)mogelijkheden en prijzen zijn. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 27-05-2024 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Tsja. Ze adverteren altijd met alle kleuren zijn mogelijk, totdat je alle kleuren wilt 8)

Je zou hier kunnen kijken, https://www.kleurenwaaier...concept?color_group=blauw voor de blauwe tinten die Sikkens 5051 (2000 kleuren) heeft.

Besef wel dat volgens Sikkens groen vaak ook blauw is als er een tintje blauw inzit :X

En je zit natuurlijk achter een scherm, dat nooit in staat is om glanzende kleuren goed weer te geven, maar moet je denk ik wel een idee geven welke kleuren er ongeveer zijn.

Je kunt proefpotjes van deze kleuren laten mengen en die testen. Dan zou ik wel bij een echte verfhandel bestellen en niet bij de bouwmarkt: die mengmachines zitten er bij mij bijna altijd flink naast ;(

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
eelco74 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:42:
[...]

Denk dat ik deze ook maar ga toepassen. 150 mm materiaal icm deze uitvoer.

Zie wel dat naber COMPAIR® flow en COMPAIR PRIME flow® materiaal heeft. Laatste heeft wat duruder verbindingsstukken en is klikbaar is het verschil als ik het goed zie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRKi_-yme8W8YNfBN_fjpEs4eH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0cynIRy0Y1EQHAxJrn777dh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door martinus83 op 27-05-2024 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
martinus83 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Denk dat ik deze ook maar ga toepassen. 150 mm materiaal icm deze uitvoer.

Zie wel dat naber COMPAIR® flow en COMPAIR PRIME flow® materiaal heeft. Laatste heeft wat duruder verbindingsstukken en is klikbaar is het verschil als ik het goed zie?

[Afbeelding]
Ja dat klopt, de laatste is klik en ook door de koppeling wat flexibel. Dus makkelijke aanleggen, daar waar het niet helemaal haaks of passend is.

YouTube: Ontdek de Nieuwe Buisverbinding voor Compair Prime Flow Flexibel e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
eelco74 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:17:
[...]

Ja dat klopt, de laatste is klik en ook door de koppeling wat flexibel. Dus makkelijke aanleggen, daar waar het niet helemaal haaks of passend is.

YouTube: Ontdek de Nieuwe Buisverbinding voor Compair Prime Flow Flexibel e...
Let wel op dat je vanaf de bora eerst met ecotube moet beginnen, incl de eerste bocht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
martinus83 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:21:
[...]

Let wel op dat je vanaf de bora eerst met ecotube moet beginnen, incl de eerste bocht
Nee hoor.
Er is gewoon een verloop van Naber naar Ecotube die direct op de Bora past.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDbSxAL_ipZAVQBxd5GzmeemJCY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0cbYVPgYBwBDiDCV65lpf2M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmEzc9B-xWbGm1PvOaUz-2tohHg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2PfepuKLiD6Jyk9gm2KZN3T.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 58% gewijzigd door Kapitein Merijn op 27-05-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Kapitein Merijn schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:08:
[...]

Nee hoor.
Er is gewoon een verloop van Naber naar Ecotube die direct op de Bora past.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ok, werd mij verteld:. "Eerste bocht en koppelstuk dient altijd van Bora zelf te zijn ivm aansluiting op de BORA"
Zou nodig hebben:

1x EFBV90 Bora Ecotube bochtstuk/90gr/verticaal (op de purma aansluiten)
1x EF47 Bora Ecotube vlak kanaal/47mm 
1x EFA Bora Ecotube adapter/vlak  (of een naber adapter)
en natuurlijk
4x EFD Bora Ecotube afdichting/vlak

en dan over naar naber compairflow / profi

Dat is dus niet zo?

[ Voor 11% gewijzigd door martinus83 op 28-05-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-09 21:03
bb1969 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:39:
Wij zijn er bijna uit hoe de keuken moet worden, hebben helaas al wat concessies moeten doen, omdat het anders helemaal te gek werd. Maar denk dat we toch tot een geslaagd ontwerp zijn gekomen. Dat gezegd hebbende, moeten we nog steeds even bijtrekken van de offerte. We zijn wel heel nieuwsgierig naar jullie gedachte wat deze keuken ongeveer moet kosten / Keuken / Apparatuur / Blad / Installatie.

Apparatuur :
  • KI81FHDD0 Koelkast
  • CS958GCB1 Combi/stoom
  • GI81NSCE0. Vriezer
  • SN87ZX06CE Vaatwasser
  • Bora Prof 3.0 ( PKAS3AB, 2x PKFI3, 1x WFBV90, 1x EF750, 1xEFV) All Black ,USTFAB 2x GUC1314 1x, PKR3AB 1x
  • 3FSPTN Quooker
  • 311615PB Spoelbal
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iets in de range van 35 to 40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 12:22

Apparatuur :
  • KI81FHDD0 Koelkast
  • CS958GCB1 Combi/stoom
  • GI81NSCE0. Vriezer
  • SN87ZX06CE Vaatwasser
  • 3FSPTN Quooker
  • 311615PB Spoelbal
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een hele dure Bora, Siematic en dure apparatuur, ik gok 42k+
- Zou je de apothekerskast niet beter links van de nis doen? Dan behoud je de symmetrie van de kastenwand.
- Je hebt best veel aanrechtruimte, niet gedacht aan een 2e vaatwasser?
- Je heb een kleine boiler, kun je niet beter kiezen voor de 7 liter versie?
- Steekt je vensterbank uit, zo ja dan is die 78 cm wel krap denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TwiSteD1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:47:
[...]

Een hele dure Bora, Siematic en dure apparatuur, ik gok 42k+
- Zou je de apothekerskast niet beter links van de nis doen? Dan behoud je de symmetrie van de kastenwand.
- Je hebt best veel aanrechtruimte, niet gedacht aan een 2e vaatwasser?
- Je heb een kleine boiler, kun je niet beter kiezen voor de 7 liter versie?
- Steekt je vensterbank uit, zo ja dan is die 78 cm wel krap denk ik.
@bb1969 is sowieso krap, onafhankelijk of de vensterbank wel of niet uitsteekt. Gezien het ondiepe lades zijn, kan je net zo goed gewoon deurtjes nemen. Ik zou het eiland 10cm minder diep maken zodat je wel normaal kan lopen aan de achterkant van je eiland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-08 07:55

Apparatuur :
  • KI81FHDD0 Koelkast
  • CS958GCB1 Combi/stoom
  • GI81NSCE0. Vriezer
  • SN87ZX06CE Vaatwasser
  • 3FSPTN Quooker
  • 311615PB Spoelbal
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
looppaden zijn te krap 100 cm is echt het minimum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16

Apparatuur :
  • KI81FHDD0 Koelkast
  • CS958GCB1 Combi/stoom
  • GI81NSCE0. Vriezer
  • SN87ZX06CE Vaatwasser
  • 3FSPTN Quooker
  • 311615PB Spoelbal
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor een keuken van dit formaat met dit budget is de ruimte om het eiland heen gewoon te krap. 100cm is inderdaad het minimum, liefst meer. 78cm gaat echt heel klein over komen en zelfs de 105 tussen eiland en kastenwand houdt niet over.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoningBaksteen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 19:38
koningen schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:31:
[...]

looppaden zijn te krap 100 cm is echt het minimum
Is dit echt zo? Mijn keukenadviseur heeft mij 95cm geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBaksteen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 19:38
Dag allen,

Iemand hier ervaring met ClearKitchen (Amstelveen). Ik ben in de afrondende fase voor het bestellen van een keuken hier.

Op hun website adverteren ze met dat ze "volledig transparant zijn, en er geen lucht ingebouwd zit in hun prijzen, deze zijn direct scherp!" Nu vroeg ik mij af of iemand hier misschien een keuken heeft gekocht en hier nog iets van de prijs heeft afgekregen?

Het gaat om een keuken van rond de 30K, wat is hier de normale marge op en waar zou ik nog op kunnen richten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
KoningBaksteen schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:31:
[...]

Die hoeft er niet te wonen en wil graag meer keuken verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
[...]

De doorloop van een 90cm deur is ook maar 80cm. Dus ik denk dat het wel meevalt, tenzij je deuren of lades aan beide kanten hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:48

ThePsycho

Biertje?

eelco74 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:49:
[...]

De doorloop van een 90cm deur is ook maar 80cm. Dus ik denk dat het wel meevalt, tenzij je deuren of lades aan beide kanten hebt.
Ik loop dan ook niet graag met 2 personen door één deur. (hoe graag ik ze ook mag :+ )
Wij hebben 120cm tussen eiland en kastenwand gedaan, al is het maar zodat je ruim om openstaande kastdeuren, lades, vaatwasser en elkaar heen kan lopen. Ik zou niet onderschatten hoe prettig die ruimte kan zijn.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
KoningBaksteen schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:35:
Dag allen,

Iemand hier ervaring met ClearKitchen (Amstelveen). Ik ben in de afrondende fase voor het bestellen van een keuken hier.

Op hun website adverteren ze met dat ze "volledig transparant zijn, en er geen lucht ingebouwd zit in hun prijzen, deze zijn direct scherp!" Nu vroeg ik mij af of iemand hier misschien een keuken heeft gekocht en hier nog iets van de prijs heeft afgekregen?

Het gaat om een keuken van rond de 30K, wat is hier de normale marge op en waar zou ik nog op kunnen richten?
Geen ervaring met de partij.

Een offerte van 30k zegt natuurlijk op zichzelf niet zo veel. In het topic staat regelmatig een ‘stappenplan’ om zelf eens te gaan rekenen of de prijs een beetje realistisch is.

Je noemt “volledig transparant” staan er dan ook voor alle producten op item niveau wat het kost? Dat geeft een goed inzicht voor prijsvergelijk.

Maar beste vergelijk is wellicht een 1:1 vergelijkende offerte van een andere partij. Of ben je slechts bij één zaak geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:08
Al een tijdje mee zitten, redelijk wat zaken bezocht en uiteindelijk lokaal bij een onafhankelijke de keuken uitgezocht. Het is niet heel spannend voor de meeste hier waarschijnlijk, en is redelijk simpel en rechttoe-rechtaan, maar toch een vraagje.

Wat zal ik doen met het opstaande muurtje? :)
De keuken is nu wat kleiner en ik wil een klein stukje muur verwijderen en de keuken verder het huis in laten lopen. Dan ontstaat er ook een muurtje van +- 120 cm hoog.

Gewoon stuc laten aan de bovenkant? Wordt dat niet "vies"? Of een eiken plank erop en gebruiken als bar?
Wellicht heeft hier iemand iets vergelijkbaars. Alvast dank voor de tips!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kAuN9jmZ_83Keo_ofVgEnsk0K4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/k6Cs3UYeaHzRKLRVkIZXAvie.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2tYRmDzVMjc3IDtHkPmK0Z1YXM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/02WBnjIoQzs4R2Aw0BFpr32w.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
[...]

Zet het thuis eens uit met kartonnen dozen of meubels en probeer het eens.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:39

Rzaan

Altijd zoekende

Blihi schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:01:
[...]

Voor een keuken van dit formaat met dit budget is de ruimte om het eiland heen gewoon te krap. 100cm is inderdaad het minimum, liefst meer. 78cm gaat echt heel klein over komen en zelfs de 105 tussen eiland en kastenwand houdt niet over.
Dat kun je zo absoluut niet stellen. 78 is inderdaad heel smal.
Maar 105 tussen eiland en kastenwand is goed te doen. Mits de oven en een vaatwasser niet precies tegenover elkaar staan.
wij hebben een afstand van 110 tussen eiland en kastenwand (met nis) en 95 tussen muur en eiland. Beiden zijn meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatanoyakata
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-08 14:53
Ik volg dit topic nu al een tijdje en heb twee vragen die ik graag zou willen stellen.

1) Mijn partner en ik zijn nu naar 3 keukenwinkels geweest om een ontwerp te laten tekenen. In alle drie de gevallen bleken de kleuren die we gekozen hadden op de 3D tekening compleet anders te zijn. Is het standaard dat de kleuren op een 3d model donkerder/anders zijn en mag je uitgaan van de kleur zoals je hem in de winkel ziet?

2) Dit is een puntje puur uit nieuwsgierigheid, omdat ik het niet ethisch vind om hier iets mee te doen zelf al zou het kunnen. We hebben onlangs een appartement in een nieuwbouwproject gekocht. Oorspronkelijk zouden we een keukencheque krijgen van een paar duizend euro. Dit is gedurende het proces veranderd, ipv een keukencheque is er gekozen voor een andere compensatie die niets met de keuken te maken heeft. Wij hebben hier een allonge voor getekend en zijn hier dus akkoord mee gegaan. Nu heeft de projectleverancier alsnog de keukencheque opgenomen in de offerte, waardoor de offerte plots een paar duizend euro lager uitvalt. Ligt de fout als je in dit geval tekent bij de winkel en is de prijs zoals hij door hun aangeboden wordt dan geldend, of is er geen sprake van een bindende overeenkomst omdat wij dit zelf hadden moeten aankaarten omdat we weten dat dit niet klopt? Zoals gezegd zal ik het hoe dan ook aangeven als we met deze winkel verder in zee gaan, maar ik ben gewoon oprecht benieuwd hoe dit zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:03
Fatanoyakata schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:20:
Ik volg dit topic nu al een tijdje en heb twee vragen die ik graag zou willen stellen.

1) Mijn partner en ik zijn nu naar 3 keukenwinkels geweest om een ontwerp te laten tekenen. In alle drie de gevallen bleken de kleuren die we gekozen hadden op de 3D tekening compleet anders te zijn. Is het standaard dat de kleuren op een 3d model donkerder/anders zijn en mag je uitgaan van de kleur zoals je hem in de winkel ziet?

2) Dit is een puntje puur uit nieuwsgierigheid, omdat ik het niet ethisch vind om hier iets mee te doen zelf al zou het kunnen. We hebben onlangs een appartement in een nieuwbouwproject gekocht. Oorspronkelijk zouden we een keukencheque krijgen van een paar duizend euro. Dit is gedurende het proces veranderd, ipv een keukencheque is er gekozen voor een andere compensatie die niets met de keuken te maken heeft. Wij hebben hier een allonge voor getekend en zijn hier dus akkoord mee gegaan. Nu heeft de projectleverancier alsnog de keukencheque opgenomen in de offerte, waardoor de offerte plots een paar duizend euro lager uitvalt. Ligt de fout als je in dit geval tekent bij de winkel en is de prijs zoals hij door hun aangeboden wordt dan geldend, of is er geen sprake van een bindende overeenkomst omdat wij dit zelf hadden moeten aankaarten omdat we weten dat dit niet klopt? Zoals gezegd zal ik het hoe dan ook aangeven als we met deze winkel verder in zee gaan, maar ik ben gewoon oprecht benieuwd hoe dit zit.
Mijn ervaring is dat de kleuren in het 3D model van de keukenleverancier sterk afwijken van de daadwerkelijke kleur. In de keuken winkel kan je staaltjes zien met exact dezelfde kleur zoals die ook geleverd gaat worden. Ik vond het wel lastig om vanuit zo'n klein plankje een goede voorstelling te maken over hoe het geheel eruit komt te zien. De combinatie van 3D tekening en de kleuren in de winkel zou je genoeg op weg moeten helpen om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83

Wie gaat dat verschil betalen dan? Je gaat akkoord met een andere vorm van compensatie, waar de keuken leverancier duidelijk niet van de op hoogte is.
Daarmee kan aangetoont worden dat jij daar zelf van op de hoogte bent. In de offerte staat dus een korting naar jullie toe, die de keukenleverancier wel betaald moet krijgen.
Hier zal hij achteraan gaan. Als deze op jullie te verhalen is, en daar zitten kosten aan verbonden dan komen deze ook op jullie bordje terrecht.

Ik weet niet óf het zo is, maar dat kan raar lopen.
Ik denk dat het een goed idee is de keukenleverancier er op te wijzen de afspraken met de projectbouwer/ontwikkelaar goed na te lopen of die korting klopt.

Ps het is een enorm slecht ideel om af te gaan op vorm, laat staan kleuren van een render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 12:22

Lijkt mij dat die korting in de standaard marge zit, sowieso is die keukencheque vaak een wassen neus. Kun je de prijsopbouw en korting delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg

Ook bij mij is de 3D tekening veel donkerder dan op het voorbeeld in de winkel en met een hout(look) is het ook lastig. Als je heel erg twijfelt is het enige dat je kan doen bij de fabrikant op te vragen welke winkel een keuken heeft staan in je gewenste front en daar gaan kijken. Of uitzoeken of de fabrikant zelf een showroom heeft, maar de meesten daarvan zijn in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:15

De kleur op een tekening zegt niets, dat zal nooit exact gelijk zijn. Belangrijk is dat de kleurnummers op de offerte kloppen met wat je uitgekozen hebt.
De kleur die je in de winkel ziet kan trouwens ook nog flink afwijken van hoe het er bij jou thuis uitziet. Onze keukenleverancier had toevallig een flinke plank afvalhout staan die we mee naar huis mochten nemen. We hebben hem in de winkel naast de sfeervol uitgelichte showroomkeuken gehouden om te controleren of het inderdaad dezelfde kleur was. Thuis bleek de (notenhout)kleur veel donkerder dan in de winkel, we twijfelen een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Achterwand vraag. Ik zie hier heel veel keukens die op de achterwand alleen stucwerk hebben. Hoe houd je dat schoon? Ik heb nu nog een RVS plaat van zo'n 60 cm en als ik klaar ben met bijvoorbeeld wokken zit dat ding onder de vet spatten. Ik vind alleen stuc wel mooi maar overweeg nu vanwege vuil toch de achterwand hetzelfde nemen als het aanrecht (composiet) 40 cm hoog of kan iemand me overtuigen dat middels een coating of zo stucwerk makkelijk is te reinigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
MotorBeast schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:02:
Achterwand vraag. Ik zie hier heel veel keukens die op de achterwand alleen stucwerk hebben. Hoe houd je dat schoon? Ik heb nu nog een RVS plaat van zo'n 60 cm en als ik klaar ben met bijvoorbeeld wokken zit dat ding onder de vet spatten. Ik vind alleen stuc wel mooi maar overweeg nu vanwege vuil toch de achterwand hetzelfde nemen als het aanrecht (composiet) 40 cm hoog of kan iemand me overtuigen dat middels een coating of zo stucwerk makkelijk is te reinigen?
Je kunt van sikkens afwasbare latex kopen, die makkelijk schoon te maken is.

Maar zou voor het schoonmaken en het water altijd voor een kleine rand kiezen van 10cm. Bij het kookgedeelte zit onze huidige betegelde muur ook altijd onder, dus ik zou daar een spatwand nemen.

Je hebt daar tegenwoordig veel keuze in, zoals van bokmerk. Die is ook in mooie kleuren leverbaar en makkelijk schoon te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzV-Fe7W5ZHe75LXcSgyxOd6xFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pOiLX2pIS3hb8HDX0FEfJNcb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZO1p_mYJjlCv3cB3FrNMAfcP0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IPhH7MK7O7g5mqZp3pygxsiu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Ik heb nog nooit een render gezien waarop de kleuren exact dezelfde zijn als in de winkel. Dat kan ook vrijwel niet, omdat het ander materiaal is (papier, computerscherm) en omdat de belichting heel anders is. Dus je mag zeker uitgaan van de kleur zoals je die in de winkel ziet, maar ook dan zal die bij jou thuis misschien donkerder of juist lichter zijn, afhankelijk van hoeveel daglicht/kunstlicht. Kan zelfs nog per moment van de dag verschillen. Maar ik zou me niet laten leiden door de kleur op de render.
Om te voorkomen dat je misleid wordt door goede uitlichting in de winkel, zou ik ermee naar buiten lopen en in de schaduw bekijken. Dan krijg je een behoorlijke indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musicmaster20
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:05
Musicmaster20 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:27:
Wij gaan verbouwen en eind dit jaar dient daar ook een nieuwe keuken geplaatst te worden. We zitten een beetje te stoeien met de deur naar de garage maar daar is het volgende design uitgekomen.

Op aanraden van veel kennissen zijn we bij Ekelhoff uitgekomen. Wel een betrouwbaar gevoel bij de uitstraling, de tijd voor advies etc.

We willen de vaatwasser een beetje op hoogte en 2 ovens, Quooker, etc.
We twijfelen of de onderste oven ook wel hoog genoeg is...

Al met al wordt bijgaande keuken aangeboden op basis van Contur (schuller toch?) met de volgende apparatuur:

Bora PURMU
Siemens IQ500 (SX65Z802BE) vaatwasser
Siemens IQ700 (HB976GMB1 (oven met pyrolyse)
Siemens IQ700 (HS936GCB1) stoomoven zonder vaste wateraansluiting
Quooker Combi+
Siemens IQ500 (KI41RSDD1) koelkast
Blanco SUBLINE 500-F spoelbak
LED verlichting onder het werkblad in het eiland

Geen specificatie van prijs en ook nog nergens korting benoemd. Geen idee in hoeverre het onderhandelbaar is bij Ekelhoff. Totaalprijs voor nu is 35600,-.

In NL hebben we bij een lokale keukenboer op basis van keller keuken en AEG apparatuur een directe prijs (met kortingen, 35% op keuken, 30% op apparatuur, 25% op randapparatuur) gekregen die verder niet onderhandelbaar is van ca. 32k. Kwa indeling verder helemaal gelijk.

Zitten we op de goede weg? Nog tips kwa indelingen?

[Afbeelding]
Nadat we bij de directe buren nog eens hebben gemeten zijn we tot een andere indeling gekomen om nog wel een beetje doorloop tussen de eettafel en het kookeiland (<90cm als alle stoelen strak aangeschoven zouden zijn)

Na nog een retourtje Eckelhoff zijn we op de volgende indeling gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhtcJtn2ozsAf1qQNSYT2NBRVYc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mctrmNBniVXsdCwVFGfJ84D1.jpg?f=user_large

Koelkast en vaatwasser op hoogte.
Hoogte blad op 97cm.
Verlichting rondom

In totaal komt het geheel uit op 33.8K

Het is een Schuller Keuken (Contur/Next125?) en we hebben voor wat upgrades gekozen met apparatuur:

Quooker Combi+
Bora Puxu
Siemens IQ700 (SX97T800BE) XXL vaatwasser, push2open, zeolieth
Siemens IQ500 (KI41RSDD1) Koelkast, 122cm hoog. In de garage staat nog een hoge vriezer en extra koelkast.
Siemens IQ700 (HB978GMB1) oven met pyrolyse
Siemens IQ700 (HS958GED1) stoomoven met vaste wateraansluiting
Totaal € 11.700

De offerte is per onderdeel gespecifieerd. Alle apparatuur ligt onder de keukenloods.nl bundel offerte en dat had ik eerlijk gezegd niet gedacht.

Keramiekblad is ca € 4700,-

De rest dus ca. 50% voor kastjes, verlichting en installatie, etc.

Ik had gedacht dat er met adviesprijzen van apparatuur etc gerekend zou worden maar dat ligt dus al behoorlijk scherp.

Heeft iemand nog tips op indeling en/of onderhandeling :-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Wij adviseren eigenlijk altijd deze: https://www.verfwebwinkel.nl/trae-lyx-naturel-finish.html
Al bij diverse keukens toegepast, en zelfs na een paar jaar ziet het er nog erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Cap schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:03:
[...]

Ballerina heeft lakdeurtjes in de kleurensystemen RAL Classic, RAL Design en SIKKENS Color Concept 5051 in haar assortiment. Dus alle kleuren uit die kleursystemen zijn daar mogelijk. Samen goed voor meer dan 41000 kleuren. Misschien zit daar iets bij.

Tip voor Ballerina, laat DeKeukenkastenFabriek eens met je ontwerp aan de slag gaan, ze doen dat graag en nemen de tijd, zolang je maar de moeite doet een 'ontwerp' aan te leveren in hun winkelmand. Wat vervolgens in overleg met jou behoorlijk veranderd kan worden, het is dus maar een startpunt. :) Ze doen ook maatwerkkasten op plekken waar dit nodig is, en afwijkende kleuren. Er is veel meer mogelijk dan op hun website staat, bijv ook hogere onderkasten voor een andere werkhoogte, en andere kleuren voor de korpussen. De prijs is, op het maatwerkgedeelte na, zeer inzichtelijk want elk onderdeel staat op hun website. (Nee, ze zullen niet toegeven dat hun kasten van Ballerina komen, maar bij levering zul je zien dat dit het geval is aan de Ballerina stickers en kleurnamen op de korpussen. ;))

Anders heb je de optie voor het kopen van losse kasten (bijv IKEA METOD) en dan losse fronten bestellen bij een frontenboer (o.a. zagenzagen, k14, baboon, houtmerk, etc, zoek op "fronten voor ikea keuken").

Maar als je veel specifieke wensen hebt (maatwerk kast voor oven, kleur/afwerking fronten), is misschien maatwerk bij een interieurbouwer toch een betere optie? Hoeft naar verluid (alhier) niet duurder te zijn dan een merkkeuken bij de keukenboer, maar is wel flexibeler wat betreft wensen.

Mijn advies is eigenlijk bij langdurige twijfel en obstakels: bewandel een paar verschillende wegen voor offertes. Klassieke keukenboer 'all-in-one', internet keukenboer / frontenboer 'kasten, blad en appatuur los bestellen', en interieurbouwer 'maximale vrijheid en mogelijkheden'). Dan pas kom je erachter wat de (on)mogelijkheden en prijzen zijn. :)
ontzettend bedankt voor deze uitgebreide post! _/-\o_ ik twijfel inderdaad over een interieurbouwer, maar weet niet precies waar ik die moet vinden in mijn omgeving. In Amsterdam EO is het al gauw buiten budget namelijk.

De METOD en dan zelf kleur naar wens bestellen zie ik ook nog steeds wel als optie, maar de METOD keuken is wat beperkt qua opties (ik zoek bijvoorbeeld een kleinere onderhoekkast dan ze aanbieden. ook is een spoelbak of een lade in zo'n kastje niet mogelijk.

KeukenkastenFabriek ga ik zeker naar kijken, klinkt goed! Dordrecht is helaas niet naast de deur maar wie weet lukt het online ook! :)

Edit: net even de Keukenkastenfabriek uitgeprobeerd maar ik snap geen reet van hun planner. Zijn er nog alternatieve bedrijven die niet bij Mandemakers horen waar ik een Ballerina keuken kan bestellen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Frieda op 30-05-2024 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Frieda schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 23:21:
[...]

ontzettend bedankt voor deze uitgebreide post! _/-\o_ ik twijfel inderdaad over een interieurbouwer, maar weet niet precies waar ik die moet vinden in mijn omgeving. In Amsterdam EO is het al gauw buiten budget namelijk.
Berg&Smidt wordt hier goed beoordeeld (zoekfunctie) zit boven Rotterdam dus dat is mogelijk een optie. Geen idee of zij minimum prijzen etc hebben en natuurlijk geen idee van jouw budget.
KeukenkastenFabriek ga ik zeker naar kijken, klinkt goed! Dordrecht is helaas niet naast de deur maar wie weet lukt het online ook! :)
Een ritje / treinreisje naar Dordrecht mag je er wel voor over hebben lijkt me als je serieus bent, is ook een hele mooie binnenstad voor een middagje rondlopen. ;) Maar je kan online beginnen.
Edit: net even de Keukenkastenfabriek uitgeprobeerd maar ik snap geen reet van hun planner. Zijn er nog alternatieve bedrijven die niet bij Mandemakers horen waar ik een Ballerina keuken kan bestellen? :)
Wat precies snap je niet aan de planner? Greeploos of met greep kiezen, frontkleur kiezen, kastkleur kiezen. Kasten selecteren obv het ontwerp uit je IKEA planner: breedte, met lade of met plank, en dat voor zoveel mogelijk kasten. Dan eventueel de opstelling nog even aanpassen door met de kasten te schuiven.

Snap je detailkeuzes bij de kasten niet? Geen probleem, daar helpen ze je wel doorheen en ze maken dan ook nog een schets voor je van het ontwerp. Onderkasthoogte (werkhoogte) kan je eventueel nog aanpassen naar hoger dan op de website. Gewoon even navragen.

Zoals gezegd je eerste winkelmand is een aanzet om het ontwerpproces te starten, geen definitieve keuze: ze kunnen en willen alles nog voor je aanpassen. Het is ook zo dat ze een ontwerp altijd zelf nalopen om te kijken of het klopt en of er niet dingen vergeten zijn.

Wat ook nog kan, ze telefonisch / via mail benaderen met "ik heb een IKEA ontwerp gemaakt in de IKEA planner maar ik krijg het niet in jullie planner want die snap ik niet". Grote kans dat ze je vragen het ontwerp te mailen en ze het dan zelf voor je in je winkelmandje zetten. Maar zelf de aanzet doen is leerzamer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:59:
[...]

Berg&Smidt wordt hier goed beoordeeld (zoekfunctie) zit boven Rotterdam dus dat is mogelijk een optie. Geen idee of zij minimum prijzen etc hebben en natuurlijk geen idee van jouw budget.

[...]

Een ritje / treinreisje naar Dordrecht mag je er wel voor over hebben lijkt me als je serieus bent, is ook een hele mooie binnenstad voor een middagje rondlopen. ;) Maar je kan online beginnen.

[...]

Wat precies snap je niet aan de planner? Greeploos of met greep kiezen, frontkleur kiezen, kastkleur kiezen. Kasten selecteren obv het ontwerp uit je IKEA planner: breedte, met lade of met plank, en dat voor zoveel mogelijk kasten. Dan eventueel de opstelling nog even aanpassen door met de kasten te schuiven.

Snap je detailkeuzes bij de kasten niet? Geen probleem, daar helpen ze je wel doorheen en ze maken dan ook nog een schets voor je van het ontwerp. Onderkasthoogte (werkhoogte) kan je eventueel nog aanpassen naar hoger dan op de website. Gewoon even navragen.

Zoals gezegd je eerste winkelmand is een aanzet om het ontwerpproces te starten, geen definitieve keuze: ze kunnen en willen alles nog voor je aanpassen. Het is ook zo dat ze een ontwerp altijd zelf nalopen om te kijken of het klopt en of er niet dingen vergeten zijn.

Wat ook nog kan, ze telefonisch / via mail benaderen met "ik heb een IKEA ontwerp gemaakt in de IKEA planner maar ik krijg het niet in jullie planner want die snap ik niet". Grote kans dat ze je vragen het ontwerp te mailen en ze het dan zelf voor je in je winkelmandje zetten. Maar zelf de aanzet doen is leerzamer. ;)
ik loop vast met het schuiven, krijg de kasten niet boven elkaar en kan ook niet goed zien welke kasten nu precies welke zijn. Dordrecht is voor mij nogal een mijl op zeven, vast heel leuk maar voor mij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
gewoon eigenlijk precies te ver :)
En stiekem wil ik graag ook iets meer ontzorgd worden. Er moet nog een hoop geklust ook ter voorbereiding dus wil ook graag het plaatsen erna zo gemakkelijk mogelijk houden.
Zal eens vragen of Berg & Schmidt ook aan de andere kant van het land werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09
Overschilderen met transparante Parketlak. Dan is t helemaal water afstotend en afwasbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
@Kapitein Merijn @alki Mooie oplossingen maar als ik op termijn eens een andere kleur op de wanden wil? Dan heb je denk ik het volgende probleem. Volgens mij schilder je dan niet zomaar even een andere kleur erop. Het is niet zo dat wij jaarlijks wat anders willen op de muur, maar in de woonkamer verandert de kleur toch wel om 6 tot 8 jaar. Wij houden niet van witte muren. Kleur brengt sfeer in de woning vinden wij. Nemen ook bewust een keuken en blad die vrij neutraal is wbt kleur zodat je daar met kleur op muur sfeer brengt en kunt afwisselen. Een pot muurverf is immers goedkoper dan even een nieuwe keuken zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09
MotorBeast schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:20:
@Kapitein Merijn @alki Mooie oplossingen maar als ik op termijn eens een andere kleur op de wanden wil? Dan heb je denk ik het volgende probleem. Volgens mij schilder je dan niet zomaar even een andere kleur erop. Het is niet zo dat wij jaarlijks wat anders willen op de muur, maar in de woonkamer verandert de kleur toch wel om 6 tot 8 jaar. Wij houden niet van witte muren. Kleur brengt sfeer in de woning vinden wij. Nemen ook bewust een keuken en blad die vrij neutraal is wbt kleur zodat je daar met kleur op muur sfeer brengt en kunt afwisselen. Een pot muurverf is immers goedkoper dan even een nieuwe keuken zetten.
Schuren moet je toch als je een andere kleur erop zet.
Of je kiest voor Dibond achterwand in alle kleuren verkrijgbaar

[ Voor 3% gewijzigd door alki op 30-05-2024 10:24 ]

Pagina: 1 ... 463 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1