Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IetsMetData
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07:17
Hi,

Na afgelopen weken hier te hebben mee-/ingelezen en al een redelijk beeld te hebben bij een nieuwe keuken, hebben we vorige week een nieuwe keuken besteld (Hello Kitchen Utrecht) voor ons nieuwe huis!

Apparatuur (veel AEG)
Vaatwasser: AEG MM536Z
Koelkast: AEG Horizonline SKE818E1DC
Vriezer: AEG ABK818E6NC (No-frost)
Fornuis (2x oven + Inductiekookplaat): SMEG C92IPN2
Wijnkoelkast: Hananto Wijnklimaatkoelkast 30 cm breed: HOWKZ8232
Quooker: 3FSRVS (boiler 3 L).

Koelkast en vriezer komen in de 2 rechtse kasten van de kastenwand met houtfront.
Koelkast wordt ingebouwd in de hoekkast van het 'eiland' beiden wil ik ze met scharnieren links.

Zijn er verder dingen die ik over het hoofd zie / tips qua indeling?
- Ik twijfel of we een 7L boiler voor de Quooker moeten nemen.
- Hoogte van het keukenblad hebben we op 95 cm gezet (we zijn ongeveer 1.75 en 1.65)
- Hoe ervaren jullie kwaliteit van AEG apparatuur?

Kleine impressie / foto's van render hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ASOvNLFKAMHErgq1UGnCdiqlqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbNZcxv3A3Ia8bXgRjIgGqGa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T64Ergxcc6lMfSPdjyLAhzz05XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B01ZoqsV3C4gVb9uLlS0o7rB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 17:39
Pickey schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:25:
Moeten hier nog de knoop doorhakken over de kookplaat. De dampkap wordt een Siemens LR97CAQ20 (homeconnect, cookconnect).

Enerzijds de Siemens ED851HWB1E: IQ500, 5 zones, bediening dampkap mogelijk met oa intelligent hood automatic, combizone
https://www.siemens-home....uctiekookplaat/ED851HWB1E

en anderzijds de Siemens EX875LVC1E: IQ700, 5 zones, geen bediening dampkap mogelijk, flexinduction, frying sensor plus, powermove plus
https://www.siemens-home....uctiekookplaat/EX875LVC1E

Prijs is quasi identiek (HWB1E kost 30 € meer).

Iemand tips? Zal kiezen worden tussen enerzijds het gemak van de bediening van de dampkap via de kookplaat en anderzijds wat meer snufjes (frying sensor plus, powermove)..

De HWB1 is ook het recentere toestel denk ik? daar zijn heel weinig recensies over te vinden, van die EX875 wel heel veel..
Hebben jullie ook de EX875HVC1E of EX877HVC1E (zelfde met zwart profiel ipv rvs kleur) overwogen? Wij wilden ook voor de EX875LVC1E gaan, maar ik wou graag de verbinding met afzuigkap. Het nieuwere type EX877NVV6E heeft dat wel, maar was meteen ook een heel stuk duurder. De EX875HVC1E kan wel verbinden met de afzuigkap en heeft een flex zone, maar geen powermove en dual slider. Ik denk niet dat ik dat ga missen, dus daarom voor dat type gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCruysberghs
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-03 06:29
Iemand bekend met het merk Progress? Onze keukenleverancier had niet duidelijk tegen de afbraak gezegd dat we onze huidige vaatwasser wouden behouden, dus die is afgebroken. Toen stelde ze een AEG XXL voor, maar die was te groot. Nu hebben ze uiteindelijk een Progress voorgesteld, zou het fabrieksmerk(?) van AEG zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Het klinkt wel goed met voldoende opties, maar ik ben nog niet 100% overtuigd...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7sqr-KAtsMmA1idSzx9PzWAt0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SYxllCkMCAK8Kckh8XRykSye.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
IetsMetData schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:34:
Hi,

Zijn er verder dingen die ik over het hoofd zie / tips qua indeling?
- Ik twijfel of we een 7L boiler voor de Quooker moeten nemen.
- Hoogte van het keukenblad hebben we op 95 cm gezet (we zijn ongeveer 1.75 en 1.65)
- Hoe ervaren jullie kwaliteit van AEG apparatuur?

Kleine impressie / foto's van render hieronder.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben wel gekozen voor de 7L Quooker en wel de plus variant, dus oneindig warm water. Er zijn veel verschillende meningen over maar de 3L is als je regelmatig veel warm water tapt wel snel leeg.

AEG is natuurlijk al een tijdje samen met Electrolux en verwacht niet meer de Uber degelijkheid die het vroeger had, dat geldt overigens voor alle merken. De fabrieken in Duitsland zijn al een tijdje dicht en het meeste komt oa uit de electroluxfariek in Portugal. Het is gewoon en nette middenmoter en de reden dat je het veel ziet omdat er voor de verkopende partij een nette marge op zit.

Mijn schoonouders hadden een AEG lavamat van 25 jaar oud, maar hun pas enkele jaren oude AEG koelkast begin toch na enige jaren gebreken te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Wij hebben het geluk gehad na lang zoeken voor een nieuwbouwhuis in aanmerking te komen. Nu is de oplevering pas in Q4 2025, maar de bouwer gaat deze zomer al starten met de bouw. Zij gieten de vloeren en de muren in de fabriek en deze worden compleet op de bouwplaats in elkaar gezet.

Daarom moeten we nu al gaan aangeven waar de leidingen en afvoeren gaan komen want dan komt dat gelijk op de juiste plaats in de vloer of in de muur.

We zijn in Januari al bij Bruynzeel in Gouda geweest wat de project leverancier is. We waren toch niet helemaal onder de indruk van greeploze keukens daar. Het voelt daar overigens wel relaxter dan bij de echte keukenstunters.

Omdat we Nolte eg mooi vonden zijn we ook even bij het Keukenwarenhuis geweest in Ter Aar. Mega grote showroom waar echt wel het nodige te zien is en vooral te vergelijken. Een van de weinige plekken waar keukens gewoon met prijs uitgewerkt staan in de showroom. Wel vonden we het te massaal en als in de showroom al alle kastjes scheef zijn afgehangen, dan krijgen we toch twijfels.

Verder nog gewoon in Alexandrium Rotterdam alle keukenwinkels in geweest om inspiratie op te doen, met wisselende ervaringen. Maar wel goed om de verschillende merken, winkels en opstellingen te kunnen vergelijken.

Aangezien we een zeer ruime keuken krijgen (3.30 x 6.00) zijn meerdere opstellingen mogelijke en we hebben als voorbereiding dan ook op de Nolte site een aantal configuraties van te voren ingetekend om eens te kijken wat mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc5YWSo4-Jq3_enZzegb30Eh87Q=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/hzhAbdV4xPf8YKcgMmedyPse.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA1DELEAK0f8cYHuYcL8y5JMItM=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/g6a1BedC8XllxvpVPg9l58BF.gif?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk zijn we bij 3 zaken serieus in gesprek geweest voor een keuken:
  • Nolte Keukens Rotterdam (interset)
  • De bouwhof Zoetermeer (Nolte/interliving, Nobilia
  • Tieleman in Middelharnis
De eerste 2 hebben we gedaan om zo even een onafhankelijke referentie te hebben qua prijsniveau. We hebben gekozen voor wat kleinere (onafhankelijke) bedrijven, die gewoon zelf plaatsen en zo ook flexibel zijn als er wat mis gaat. We moeten nl zowel de badkamer als de keuken zelf regelen en het laatste wat we willen is dat er veel bijgestuurd moet worden na oplevering.

[ Voor 14% gewijzigd door eelco74 op 17-05-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniëlvveen
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-03 14:44
Beste leden,

Ik ben op dit moment offertes aan het vergelijken bij twee keukenboeren. Kunnen jullie vertellen wat het verschil is tussen de twee offertes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJQskvRZawOxhwbemVptGPmhZBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i10rHjHiN0SeBP2Swa9RHmdS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DY2NHVutxm2CwTf0nzQ5sG0E70A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbxusECSmD36nemC7pcbUQi7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Daniëlvveen schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 23:46:
Beste leden,

Ik ben op dit moment offertes aan het vergelijken bij twee keukenboeren. Kunnen jullie vertellen wat het verschil is tussen de twee offertes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gelakte en gelamineerde/gefoliede frontjes. Lak zit hoger qua prijsklasse en is een nettere afwerking. Volgens mij wel gevoeliger voor krassen dan een laklaminaat front

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:40
Pickey schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:25:
Moeten hier nog de knoop doorhakken over de kookplaat. De dampkap wordt een Siemens LR97CAQ20 (homeconnect, cookconnect).

Enerzijds de Siemens ED851HWB1E: IQ500, 5 zones, bediening dampkap mogelijk met oa intelligent hood automatic, combizone
https://www.siemens-home....uctiekookplaat/ED851HWB1E

en anderzijds de Siemens EX875LVC1E: IQ700, 5 zones, geen bediening dampkap mogelijk, flexinduction, frying sensor plus, powermove plus
https://www.siemens-home....uctiekookplaat/EX875LVC1E

Prijs is quasi identiek (HWB1E kost 30 € meer).

Iemand tips? Zal kiezen worden tussen enerzijds het gemak van de bediening van de dampkap via de kookplaat en anderzijds wat meer snufjes (frying sensor plus, powermove)..

De HWB1 is ook het recentere toestel denk ik? daar zijn heel weinig recensies over te vinden, van die EX875 wel heel veel..
Gebruik nu een paar jaar de EX877LYV5E met al die functies. PowerMove is soms wel handig, maar het automatisch aangaan van de afzuigkap is toch wel erg prettig.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Vendetta_X schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:10:
[...]

Gelakte en gelamineerde/gefoliede frontjes. Lak zit hoger qua prijsklasse en is een nettere afwerking. Volgens mij wel gevoeliger voor krassen dan een laklaminaat front
Toevoeging op het woord 'netter' wat mogelijk verwarring zou kunnen wekken:

Het is niet zo dat laklaminaat fronten 'niet netjes' zijn, wees daar niet bezorgd om. Je zal alleen bij close inspection zien dat er een randje zit waar de vlakke kant in de kopse kant overgaat. De een stoort zich eraan, de ander totaal niet. De mate waarin je het ziet ligt ook aan hoe netjes de 'las' gedaan is, bij gelaserd zie je er vaak heel weinig van. Laklaminaat fronten hebben itt lakfronten ABS kantenbanden, die erg sterk zijn en in die zin functioneel: stoot je een keer tegen dat randje dan gebeurt er waarschijnlijk niks. Bij lak is dat al snel een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Cap schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:37:
[...]

Het is niet zo dat laklaminaat fronten 'niet netjes' zijn, wees daar niet bezorgd om. Je zal alleen bij close inspection zien dat er een randje zit waar de vlakke kant in de kopse kant overgaat. De een stoort zich eraan, de ander totaal niet. De mate waarin je het ziet ligt ook aan hoe netjes de 'las' gedaan is, bij gelaserd zie je er vaak heel weinig van. Laklaminaat fronten hebben itt lakfronten ABS kantenbanden, die erg sterk zijn en in die zin functioneel: stoot je een keer tegen dat randje dan gebeurt er waarschijnlijk niks. Bij lak is dat al snel een ander verhaal.
Wij hebben een Ikea faktum met gelakte deurtjes, na 20 jaar is er op een enkel hoekje een plekje ontstaan. En de koelkast deur is een keer vervangen omdat er een klein scheurtje in de lak kwam. Onder garantie uiteraard, want dat doen ze bij Ikea goed.

Over het algemeen vinden wij gelakte frontjes wel netter, maar de laminaat fronten zijn tegenwoordig wel veel strakker dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-04 10:50
eelco74 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:52:
Wij hebben het geluk gehad na lang zoeken voor een nieuwbouwhuis in aanmerking te komen. Nu is de oplevering pas in Q4 2025, maar de bouwer gaat deze zomer al starten met de bouw. Zij gieten de vloeren en de muren in de fabriek en deze worden compleet op de bouwplaats in elkaar gezet.

Daarom moeten we nu al gaan aangeven waar de leidingen en afvoeren gaan komen want dan komt dat gelijk op de juiste plaats in de vloer of in de muur.

We zijn in Januari al bij Bruynzeel in Gouda geweest wat de project leverancier is. We waren toch niet helemaal onder de indruk van greeploze keukens daar. Het voelt daar overigens wel relaxter dan bij de echte keukenstunters.

Omdat we Nolte eg mooi vonden zijn we ook even bij het Keukenwarenhuis geweest in Ter Aar. Mega grote showroom waar echt wel het nodige te zien is en vooral te vergelijken. Een van de weinige plekken waar keukens gewoon met prijs uitgewerkt staan in de showroom. Wel vonden we het te massaal en als in de showroom al alle kastjes scheef zijn afgehangen, dan krijgen we toch twijfels.

Verder nog gewoon in Alexandrium Rotterdam alle keukenwinkels in geweest om inspiratie op te doen, met wisselende ervaringen. Maar wel goed om de verschillende merken, winkels en opstellingen te kunnen vergelijken.

Aangezien we een zeer ruime keuken krijgen (3.30 x 6.00) zijn meerdere opstellingen mogelijke en we hebben als voorbereiding dan ook op de Nolte site een aantal configuraties van te voren ingetekend om eens te kijken wat mogelijk is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uiteindelijk zijn we bij 3 zaken serieus in gesprek geweest voor een keuken:
  • Nolte Keukens Rotterdam (interset)
  • De bouwhof Zoetermeer (Nolte/interliving, Nobilia
  • Tieleman in Middelharnis
De eerste 2 hebben we gedaan om zo even een onafhankelijke referentie te hebben qua prijsniveau. We hebben gekozen voor wat kleinere (onafhankelijke) bedrijven, die gewoon zelf plaatsen en zo ook flexibel zijn als er wat mis gaat. We moeten nl zowel de badkamer als de keuken zelf regelen en het laatste wat we willen is dat er veel bijgestuurd moet worden na oplevering.
He, dit klinkt en ziet er heel erg uit als ons project, Bentwijck. De keuken is inderdaad groot, maar toch nog beperkt in mogelijkheden als je de deur hebt verplaatst naar de keuken (wat wij hebben gekozen). Wij vonden de projectkeukenleverancier Bruynzeel in Gouda niet prettig, totaal geen creativiteit in het ontwerp, maar zo snel mogelijk tekenen en door. Ik heb eind maart hier een vraag gesteld over hoe de afding-praktijken te vermijden en wij zijn bij De Boer keukens in Gouda terecht gekomen. Superfijn en persoonlijk, veel aandacht voor de persoonlijke stijl en wensen en veel creativiteit. Door een lange vakantie van ons (de hele maand april) pas vorige week weer op kunnen pakken en hopelijk ontvangen wij volgende week het definitieve ontwerp en de prijs. Al weet ik al dat die boven budget zal liggen doordat we een heel hoge prijsgroep front hebben gekozen voor een gedeelte van de keuken en vooral Siemens iq700 apparatuur hebben uitgekozen. Het resultaat zal ik hier zeker gaan delen volgende week @SquareOne

Voor welk ontwerp en leverancier heb je uiteindelijk gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMauge
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 09:02
Hoi allemaal!
We zitten te denken aan een plafondafzuig a la NOVY voor boven ons kookeiland. Zo behouden we zichtlijn tussen keuken en woonkamer.

Ons nieuwbouwhuis heeft enkel recirculatie. We wokken niet, en koken geen vlees, zetten onze eigen wandafzuig bijna nooit op de hoogste stand, dus we denken niet dat we een erge sterke afzuig nodig hebben.

Als alternatief voor plafondafzuig kwam ik het mega dure FALMEC tegen. Ver buiten ons budget. Maar we hebben wel een meubelmaker die een frame zou kunnen bouwen om een platte/onderbouw afzuigkap heen, zodat het wordt nagemaakt. Heeft iemand zoiets al eens onderzocht? Als ik google zijn platte afzuigkappen juist goedkoop (zie CoolBlue).

FALMEC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1SRWjaM2XWHKb0vtpKSs_Od_VU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W47YBmBGXjo6UL0IOz2JeIFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Stielenburg schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:21:
[...]

He, dit klinkt en ziet er heel erg uit als ons project, Bentwijck. De keuken is inderdaad groot, maar toch nog beperkt in mogelijkheden als je de deur hebt verplaatst naar de keuken (wat wij hebben gekozen). Wij vonden de projectkeukenleverancier Bruynzeel in Gouda niet prettig, totaal geen creativiteit in het ontwerp, maar zo snel mogelijk tekenen en door. Ik heb eind maart hier een vraag gesteld over hoe de afding-praktijken te vermijden en wij zijn bij De Boer keukens in Gouda terecht gekomen. Superfijn en persoonlijk, veel aandacht voor de persoonlijke stijl en wensen en veel creativiteit. Door een lange vakantie van ons (de hele maand april) pas vorige week weer op kunnen pakken en hopelijk ontvangen wij volgende week het definitieve ontwerp en de prijs. Al weet ik al dat die boven budget zal liggen doordat we een heel hoge prijsgroep front hebben gekozen voor een gedeelte van de keuken en vooral Siemens iq700 apparatuur hebben uitgekozen. Het resultaat zal ik hier zeker gaan delen volgende week @SquareOne

Voor welk ontwerp en leverancier heb je uiteindelijk gekozen?
Dat is dan het zelfde project :)

Wij zitten in fase 3 in de 3 onder 1 kap naast de vrijstaande woning aan de ingang bij de rotonde. Wij hebben gekozen voor de verlengde gang met glasdeur en de uitbouw van 2.40.

We zijn uiteindelijk gegaan voor Nolte rotterdam, ik zal later eens wat tekeningen posten, de bouwhof zat er heel dicht tegen aan. Tieleman was met de Sneidero keuken heel mooi, maar wel 50% boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
eelco74 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:04:
[...]

Dat is dan het zelfde project :)

Wij zitten in fase 3 in de 3 onder 1 kap naast de vrijstaande woning aan de ingang bij de rotonde. Wij hebben gekozen voor de verlengde gang met glasdeur en de uitbouw van 2.40.

We zijn uiteindelijk gegaan voor Nolte rotterdam, ik zal later eens wat tekeningen posten, de bouwhof zat er heel dicht tegen aan. Tieleman was met de Sneidero keuken heel mooi, maar wel 50% boven budget.
Oh, wat leuk, we zijn bijna-buren. Wij hebben de andere zijde van deze 3-onder 1 dak. Doordat we de grote gangkast nemen is de deur wat meer ‘in de keuken’ gekomen, maar dat komt helemaal goed in het ontwerp. De uitbouw hebben we beperkt tot 1.20 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:26
Ik moet de naden tussen het keukenblad en kastjes + muur afkitten. Ik heb alleen nooit een keuken gehad die afgekit moest worden ( want of plint etc.)
Nu twijfel ik ook hoe ik het mooiste kan afkitten bij de rand van de greeplijsten. Helemaal doorkitten of stoppen tot waar de greeplijst begint (4cm voor kopse kant blad?)

En zet ik er een dikkere opstaande kitrand op of maak ik de kitrand vlak? En kit ik de kopse kant ook?

Alle materialen heb ik al.. ( spatels, kit, finishspray etc)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE3QGN8mxVWLK0QXQxuaRmAO0XU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bbryEtPR8E0xVZjwvWdgSSq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGjTMCkINRA6myGxeBTPqEA-t70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGp7P8XU5nShdrbehb6QnGsQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oONUYYZES_L-mlD8sTRquUuWV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05tzfiAw0rYrS6e40cwSQfQF.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSeXeaz5k-2NhagUsRkUeD9zwbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkdZvAIGWE0WQGK3XXjvVD1U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Draakje5 op 19-05-2024 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:56
Draakje5 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:16:
Ik moet de naden tussen het keukenblad en kastjes + muur afkitten. Ik heb alleen nooit een keuken gehad die afgekit moest worden ( want of plint etc.)
Nu twijfel ik ook hoe ik het mooiste kan afkitten bij de rand van de greeplijsten. Helemaal doorkitten of stoppen tot waar de greeplijst begint (4cm voor kopse kant blad?)

En zet ik er een dikkere opstaande kitrand op of maak ik de kitrand vlak? En kit ik de kopse kant ook?

Alle materialen heb ik al.. ( spatels, kit, finishspray etc)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeker helemaal doorkitten, tot je om het blad heen bent dus naar onderen toe.

Hoe dikker de kit rand hoe langer hij mooi blijft. Natte ruimtes is ca 8mm.
Ook afhankelijk van de af te kitten opening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:22
Draakje5 , even je stolwand afplakken met tape, kit is erg moeilijk van de stol af te halen, evt ook bij de muur.
Zeker bij de stol, recht afmessen, of neem een oud plastic ( Bank ) pasje, daar zit een mooi klein rondje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-04 11:06
Greetoz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Het budget ligt tussen de 30-40k. De buren hebben een "keukenspecialist" de keuken laten maken.. een groot drama, aangezien het op maat was had de inbouwer allemaal kastjes verkeerd gezaagd omdat hij te laat door had dat het afwijkende maten waren etc. Het is natuurlijk maar 1 voorbeeld en het zal 99% van de keren goed gaan.

Door de manier waarop we geholpen waren neigen we naar Poggenpohl, wel vind ik de Siematic Pure SLX heel mooi (vooral de greeplijsten) maar bij mandemakers heb ik een slechte ervaring, ik kwam via internet op Keur Keukens in Haarlem maar die hebben pas over 1,5 maand tijd voor een afspraak... Zijn er nog goede keuken zaken in omgeving amsteram/haarlem die niet bij de DMG groep horen en Siematic leveren?

Ik snap dat het lastig inschatten is. Het zou gaan om greeploos (ik gok segmento), 4x hoge kasten met inbouw apparatuur, 4x laag met spoelbak en afval la. en in 1 van de hoge kasten een nis voor een Jura.

eiland aan de keukenkant met 2x lades van 120cm, 2 60 kasten met planken en lades erin voor bestek.
eetkamerkant: 4x kast met in de linker kast 2 besteklades.

Ik zal mij weer eens melden als ik de offertes heb. Thanks in ieder geval!
Wat is het uiteindelijk geworden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Stielenburg schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:38:
[...]

Oh, wat leuk, we zijn bijna-buren. Wij hebben de andere zijde van deze 3-onder 1 dak. Doordat we de grote gangkast nemen is de deur wat meer ‘in de keuken’ gekomen, maar dat komt helemaal goed in het ontwerp. De uitbouw hebben we beperkt tot 1.20 m.
Wij zitten qua budget van de keuken rond de 30k in de begroting. Maar we hebben bijna 15k al aan Miele/quooker apparatuur.

We hadden hier bijna alles van Siemens/bosch, sommige dik 20 jaar oud. Maar de vaatwasser is al wel 2x vervangen. De laatste Bosch beviel niet heel erg, want hij beschadigde het vaatwerk erg de laatste tijd. Dat bleek aan de rek te liggen, wat helemaal doorgeroest was aan de onderkant. En dat na een paar jaar, in een huishouden van 2 personen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmwJTlxUKtzj77q59nM_sXMcYsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQe7xBkM4qk7BbNdKK0DKjZy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGhU5PdmK0Y9QFZY60mYCFfx-_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywLWYaSly7nhVb6ATgnmVAls.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik het idee dat alle merken qua kwaliteit achteruit zijn gegaan, dus ook Miele. Maar we gaan toch maar voor duurzaam. Bovendien vinden we sommige dingen bij miele erg fijn.

Het cleansteel werkt echt en is makkelijk schoonmaken en blijft vlekvrij
Hetzelfde geldt voor perfect clean van de oven
De flexiclips in de oven laten het bakblik helemaal uit de oven komen omdat de geleiders uit meerdere delen bestaan. Bij siemens komt het bakblik minder ver uit de oven
Bij de vaatwassers is de deurveer qua sterkte instelbaar, zodat je een licht of een zwaar deurtje prima in balans kunt zetten

Zo heeft elk merk wel zijn voor en nadelen maar het telt wel lekker aan al die apparatuur. Ook hebben we een 140 koelkast en een 140 vriezer, dat zijn relatief dure opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
eelco74 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:15:
[...]
...
We hadden hier bijna alles van Siemens/bosch, sommige dik 20 jaar oud. Maar de vaatwasser is al wel 2x vervangen. De laatste Bosch beviel niet heel erg, want hij beschadigde het vaatwerk erg de laatste tijd. Dat bleek aan de rek te liggen, wat helemaal doorgeroest was aan de onderkant. En dat na een paar jaar, in een huishouden van 2 personen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
...
ik heb dit precies zo met mijn Siemens vaatwasser. Na 5 jaar roest en inmiddels na 7 jaar nagenoeg alle opklapbare rekjes afgebroken, en alle rubberen onderdelen van glazenhouders zijn bros geworden. Niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:36
Frieda schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:27:
[...]

ik heb dit precies zo met mijn Siemens vaatwasser. Na 5 jaar roest en inmiddels na 7 jaar nagenoeg alle opklapbare rekjes afgebroken, en alle rubberen onderdelen van glazenhouders zijn bros geworden. Niet best.
Wat doen jullie ermee? Mijn Siemens is na 8 jaar nog als nieuw.
Nu is de ene BSH vaatwasser de andere niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-04 19:40
eelco74 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Wij zitten qua budget van de keuken rond de 30k in de begroting. Maar we hebben bijna 15k al aan Miele/quooker apparatuur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu heb ik het idee dat alle merken qua kwaliteit achteruit zijn gegaan, dus ook Miele. Maar we gaan toch maar voor duurzaam. Bovendien vinden we sommige dingen bij miele erg fijn.

Het cleansteel werkt echt en is makkelijk schoonmaken en blijft vlekvrij
Hetzelfde geldt voor perfect clean van de oven
De flexiclips in de oven laten het bakblik helemaal uit de oven komen omdat de geleiders uit meerdere delen bestaan. Bij siemens komt het bakblik minder ver uit de oven
Bij de vaatwassers is de deurveer qua sterkte instelbaar, zodat je een licht of een zwaar deurtje prima in balans kunt zetten

Zo heeft elk merk wel zijn voor en nadelen maar het telt wel lekker aan al die apparatuur. Ook hebben we een 140 koelkast en een 140 vriezer, dat zijn relatief dure opties.
Deze hoeveelheid roest hoort niet. Wat zou kunnen is dat je iets verkeerd doet met de wasmiddelen. Als je bijvoorbeeld 3-in-1 tabletten gebruikt, moet je wel het zout uit de vaatwasser halen en deze instellen op 0 graden hardheid. Gebruik je zowel zout in het reservoir en 3-in-1 tabletten, krijg je dit soort dingen. Het water is dan veel te agressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsV84
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-05-2024
Even een vraagje om onze prijszetting te bekijken:
Werkblad Burger Kuechen - Laminaat 25mm - 979 Sand - 1x 3,6mx60cm (met uitsparing inductievuur) en 1x 4mx 1m (eiland met tafel - uitsparing voor spoelback).
Zou bij ons aangerekend worden aan 6000 euro incl 21%btw (voor de korting natuurlijk) maar dat lijkt me echt veel...

Voor meubels vond ik het ook redelijk duur zonder de korting: 17000 incl 21% btw
Eiland van onderkasten - 1 rij normale diepte - 1x vaatwaskast 1x gewone 60cm kast 1x spoelbakkast - achterkant kopie waar dan de versie van 30cm diep.
Wand - 1x hogekast 210 met inbouw oven en micro - 2x 60cm onderkast - 2x 120cm ladekast - 1x hogekast 210 inbouw koelkast (koelkast van 178)
Materiaal is eveneen Burger Kuechen - Jette 286 en alles greeploos.
Jullie mening? :-)

Foto's kunnen ook nog maar geven in principe niet meer duidelijkheid gok ik.
Voor de toestellen wel een correcte prijs.

[ Voor 1% gewijzigd door NielsV84 op 20-05-2024 10:50 . Reden: prijs vergeten te vermelden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Dat had ik uiteraard al gecontroleerd, we gebruiken eigenlijk altijd poeder en de afstelling van zout en glasmiddel was netjes ingesteld. Mede omdat inderdaad overmatig zoutgebruik dit zou kunnen veroorzaken.

De zoutinstelling staat hier in de regio al heel niet heel hoog aangezien Dunea met den HD van 7,9 nog net in de zachte categorie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
mitsumark schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:45:
[...]
Wat doen jullie ermee? Mijn Siemens is na 8 jaar nog als nieuw.
Nu is de ene BSH vaatwasser de andere niet...
Ik kwam er ook pas achter nadat ik het onderste rek eens uit de vaatwasser haalde. Een vervangend boven en onder rek kwam op ruim 300 Euro uit. We hebben nu een gebruikte Miele voor de komende 1,5 jaar staan, kunnen we alvast aan de besteklade en de indeling wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:21
NielsV84 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:46:
Even een vraagje om onze prijszetting te bekijken:
Werkblad Burger Kuechen - Laminaat 25mm - 979 Sand - 1x 3,6mx60cm (met uitsparing inductievuur) en 1x 4mx 1m (eiland met tafel - uitsparing voor spoelback).
Zou bij ons aangerekend worden aan 6000 euro incl 21%btw (voor de korting natuurlijk) maar dat lijkt me echt veel...

Voor meubels vond ik het ook redelijk duur zonder de korting: 17000 incl 21% btw
Eiland van onderkasten - 1 rij normale diepte - 1x vaatwaskast 1x gewone 60cm kast 1x spoelbakkast - achterkant kopie waar dan de versie van 30cm diep.
Wand - 1x hogekast 210 met inbouw oven en micro - 2x 60cm onderkast - 2x 120cm ladekast - 1x hogekast 210 inbouw koelkast (koelkast van 178)
Materiaal is eveneen Burger Kuechen - Jette 286 en alles greeploos.
Jullie mening? :-)

Foto's kunnen ook nog maar geven in principe niet meer duidelijkheid gok ik.
Voor de toestellen wel een correcte prijs.
Prijzen voor de korting zegt bij dit soort clubs toch helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Cap schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:37:
[...]

ik ben nu een aantal keukenzaken afgeweest en bij de meeste van die laklaminaatfronten zie je de bramen aan de randjes zitten. Of moet ik dan naar betere kwaliteit gaan kijken? ik ben bij Bruynzeel en Superkeukens geweest nu. Hoort dat echt zo? ik denk dat je het bij een donkere keuken minder goed ziet maar bij een lichte keuken zie je ook nog eens kleurverschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Frieda schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:50:
[...]

ik ben nu een aantal keukenzaken afgeweest en bij de meeste van die laklaminaatfronten zie je de bramen aan de randjes zitten. Of moet ik dan naar betere kwaliteit gaan kijken? ik ben bij Bruynzeel en Superkeukens geweest nu. Hoort dat echt zo? ik denk dat je het bij een donkere keuken minder goed ziet maar bij een lichte keuken zie je ook nog eens kleurverschil.
Dat viel me bij Schuller ook op toen we bij Tieleman waren, het waren vooral ook op sommige punten lijmresten. Voordeel is wel, daar waar lijm zit kan geen vocht binnen dringen. Voor zoveel geld vind ik dat niet kunnen en ik zou me er aan ergeren.

Dat heb je bij Nolte in ieder geval niet, want dan was het me wel opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klim
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 04-04 12:22
Beste mensen,

Ik heb een kleine keuken, 2.63m smal. Het is een open keuken, woonkamer + keuken is samen 7.50m x 3.5m. Ik zoek nu een keuken van 2.60m. Koelkast komt aan andere kant te staan.

Keuken zit tussen kozijn en een klein muurtje. Wellicht kan muurtje er nog uit, dan heb ik nog meer ruimte. Maar keuken moet ook niet te groot worden.
Dit is het idee hieronder, wat vinden jullie ervan? Budget plusminus 7k inclusief installeren.

Indeling is nu:

1. Werkruimte + lades (60cm)
2. Spoelen (40 cm)
3. Vaatwasser (60cm)
4. Koken (60cm)
5. Werkruimte (40 cm)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBlImBD-BrKa-XMaUgkr7PX0BRA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z1uiNaxMx4faTBl72snFG9Iy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Klim op 20-05-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Kan iemand mij even op weg helpen? Nieuwe keuken komt een verlaagd plafond in waarin ik dimbare ledspots wil plaatsen. Mijn idee is 6 of 8 spots in serie en daarop een dimschakelaar die met Hue/Zigbee kan praten en die ook handmatig te bedienen is. Is dit slim of kan ik dit beter anders aanpakken? Keukenman en diegene die rest van het werk doet hebben hier geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
eelco74 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:36:
[...]

Dat viel me bij Schuller ook op toen we bij Tieleman waren, het waren vooral ook op sommige punten lijmresten. Voordeel is wel, daar waar lijm zit kan geen vocht binnen dringen. Voor zoveel geld vind ik dat niet kunnen en ik zou me er aan ergeren.

Dat heb je bij Nolte in ieder geval niet, want dan was het me wel opgevallen.
Ja ik heb dat dus ook, het viel me meteen op, bij een notenhouten front zag je op de lasnaad zelfs het wit erdoorheen. Dat verwacht ik van een 20 jaar oude kast, niet van een relatief nieuwe. Dan toch maar eens naar Nolte kijken dan. Is dat nog ergens te krijgen bij een keukenzaak waar je geen agressieve onderhandeling hoeft te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Frieda schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:36:
[...]

Ja ik heb dat dus ook, het viel me meteen op, bij een notenhouten front zag je op de lasnaad zelfs het wit erdoorheen. Dat verwacht ik van een 20 jaar oude kast, niet van een relatief nieuwe. Dan toch maar eens naar Nolte kijken dan. Is dat nog ergens te krijgen bij een keukenzaak waar je geen agressieve onderhandeling hoeft te doen?
Dat ligt een beetje aan je regio, voor het westen heb je Nolte Rotterdam. En Reddy keukens en de Bouwhof Zoetermeer verkoopt ook Nolte (maar niet alles). Verder heb je https://noltekeukens.nl/contact/ die hebben meerdere vestigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Om een lang verhaal kort te maken, we beginnen even met Nolte Rotterdam en de Bouwhof Zoetermeer. We hebben nu een Ikea keuken uit 2002. We hebben al een paar jaar verhuisplannen, dus de bestaande keuken ging wat langer mee dan gepland, maar nu zijn we dan aan de beurt voor nieuwbouw in Bentwijck Benthuizen.

Onze huidig keuken is 300x220, dus niet heel groot. Er zit een standaard L keuken in met wat hoge kastjes.

We gaan dus naar een keuken van 3.30 x 6.00 meter. Om wat te vergelijken hebben we dus eerst 2 Nolte dealers bezocht, om wat vergelijk te hebben. We hebben dit al in februari/maart gedaan, maar er volgen nog wat ontwerp versies na.

het verschil was dat Nolte Rotterdam ook notie Neo levert en tevens ook Miele apparatuur
Dat laatste heeft de Bouwhof niet, maar er zitten ook wat kleine verschillen. De bouwhof heeft geen Nolte Neo en sommige hoge kasten kunnen niet met een front uit 1 stuk geleverd worden. Daar worden deuren aan elkaar gekoppeld om hoogte te krijgen.

Onze eerste opzet was van het zo veel mogelijk aanrecht en kastruimte creëren
- Nolte matrix greeploze kastjes
- witte softlack fronten
- de hoge kast eiken chalet, maar bij Nolte Rotterdam Nolte Neo Zandeiken en Neo lade systeem
- Dekker Evora Quartz werkblad
- Bockwerk achterwand

In de hoge kast komt een vriezer, stoomoven, magnetron, koelkast. En op beide hoeken een opbergkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHMkml74Jqa3Zi20eRzLtFIO-GQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/IQYIBEMTWmDNWkog4Cx4w2RH.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAQKNi6iH2G9MLUdyo16K0fVE80=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/oDWFqiJAeGxiKmL6oAXTmiDX.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTb99n9dTBmlDNXlClIPUMgZE3I=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/nje8n1HKafcTFdwQJ5HQmAAa.gif?f=fotoalbum_large

Beiden gesprekken waren verre van pusherig om te tekenen. We hadden ook aangegeven dat oplevering pas Q3 2025 was en we kregen zonder problemen tekeningen en uitwerkingen mee en de offerte. De Bouwhof Zoetermeer levert geen Miele, maar daar was geen enkel probleem om (bijv via Bemmel en Kroon) Miele aan te leveren. Dat wilden ze ook plaatsten.

Nolte Rotterdam had na wat aandringen van hun kant voor een hogere vriezer en koelkast gekozen, maar na bezoek bij Miele Vianen geconstateerd dat de hoogte ons met een 2 persoons huishouden nikst brengt. En dat we beiden niet goed bij de hoogte la/plank konden komen. In het volgende ontwerp zul je zien dat we de hoogte van de kasten hebben aangepast.

Beide offerte's kwamen rond de 30K uit, ongeveer
14K apparatuur/quooker
4K blad en afwasbak
2,5K plaatsen
en 9K kastjes

Waarbij Nolte Neo van Nolte Rotterdam wel iets duurder is vanwege het luxere lade-systeem en duurdere frontjes. Maar dit gaf tov de Bouwhof Zoetermeer geen hogere eindprijs.

Dat was prima op budget, maar we vonden er ook wel wat nadelen aan zitten:
- De loop afstanden waren best groot
- Je staat heel ongezellig tegen een muur te koken
- De bovenkastjes nemen veel licht weg van het raam
- Weinig verbinding met de woonkamer

We hebben hierna nog de nodige ontwerpjes gedaan en ook nog Miele Vianen bezocht en Dekker Zeverhuizen voor de werkbladen. Ik raad iedereen aan om dat te doen. We hadden een bladkleur in de showroom op een kleine staal uitgezocht, maar in het groot is zo'n blad een stuk lichter.

Op basis van de huidige ervaringen kunnen we beide partijen van harte aanbevelen. Maar er zullen nog wel wat variaties en ontwerpen komen, voor onze uiteindelijke keuze. Dit krijgt een aparte post.

[ Voor 19% gewijzigd door eelco74 op 20-05-2024 20:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Frieda schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:50:
[...]

Bramen zou je niet moeten zien zitten, althans, bij bramen heb ik een voorstelling van scherpe opstaande randjes. De overgang moet netjes zijn en stevig vast zitten, anders zou vocht natuurlijk een kans krijgen en bovendien poetsen met een doekje deze opstaande randen nog meer openen met alle gevolgen van dien.

Wat je meestal ziet is dat er af fabriek een folie over het lakdeel zit (dus niet op de kanten). Die folie moet eraf na installatie. Wat achterblijft is een dun randje lijmrest aan de randen van de plakfolie, dat je zeker op lichte kleuren ziet als een rauwrandje. Na 2 dagen wachten ivm volledig uitharden van de lak kan je de fronten afnemen. Hierbij moet je de randen even helemaal goed meenemen om echt alle lijmrestjes te verwijderen. Daarna zie je geen rauwrandje meer en oogt het m.i. netjes, althans bij de effen kleuren. Bij houtmotieven is het wellicht anders omdat er daar andere uitdagingen zijn, zoals inderdaad de zichtbaarheid van een lijmnaadje met afwijkende kleur laat staan een niet doorlopend motief van front naar kant.

Het ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit van de afwerking in welke mate je een overgang ziet. Bij bijvoorbeeld Rotpunkt en Ballerina worden de kanten gelaserd en is de afwerking m.i. strak. Bij andere merken weet ik het niet uit mijn hoofd maar er zullen er meer zijn die het zo doen. Maar feit blijft natuurlijk dat er een overgang is van 2 verschillende soorten materiaal.

Een andere mogelijke uitdaging is er als een front vol in het zonlicht staat, waarbij het UV licht in de loop der tijd voor verkleuring kan zorgen. Het kan dan zijn dat het gelakte front in andere mate verkleurt dan de ABS kant, wat het er natuurlijk niet mooier op maakt. Maar ook bij lakfronten kan dit een probleem zijn omdat de kanten nu eenmaal minder/niet in de zon zitten dan de frontzijde, waardoor de mate van verkleuring ook ongelijkmatig kan zijn. Het beste is en blijft natuurlijk een ontwerp waarbij de boel niet vol in de zon staat, gevolgd door een afwerking die nihil verkleurt, ook na jaren in de zon.

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 21-05-2024 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
Het heeft even geduurd, maar dit is het ontwerp wat we tot nu toe hebben. Het is gemaakt door de Boer keukens en interieurbouw in Gouda en we zijn erg tevreden over het proces. De keuken is een systemat van Haecker, greeploos, met grote vriezer en koeler (elk 178 cm), een stoomoven, 80 cm kookplaat, vaatwasser naast de brede gootsteen met quooker. De hoge kasten worden een houtfineer eiken, de lage kasten een hoogglans kashmir. Het blad wordt een evora quartz polar grey polished composiet (van Dekker). De koffiehoek is als overgang tussen keuken en woonkamer geplaatst.

De tekeningen zijn nog van mijzelf, maar ik wilde graag al jullie feedback.
De punten waar we zelf nog over nadenken zijn:
- het bovenkastje. Deze moet vooral een esthetische functie hebben, maar zal uiteraard ook gebruikt worden. Het wordt in principe met een glasfront. Maar hoe groot en op welke positie zullen hem nu precies plaatsen?
- Het licht aan die zijde van de keuken. Dit hangt samen met het bovenkastje. Kunnen we daar het beste licht onder doen of aan weerszijde spots in het plafond? Er komt namelijk ook nog een mooie (maar ook qua licht wel functionele) lamp boven het schiereiland. Wellicht geeft die genoeg licht op de werkruimte onder het bovenkastje?
- Aan de andere zijde denken we aan 1 plafondspot aan weerskanten van de afzuigkap (die er niet ingetekend staat omdat ik die niet kon vinden in het tekenprogramma), maar die komt dus gewoon boven de kookplaat. Maar geeft dat genoeg licht? We hebben er geen ervaring mee.
- Greep op de koelkast en vriezer, omdat het prettiger is, maar mogelijk niet mooier. Wat zijn ervaringen met een greeploze grote koelkast en vriezer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCbg5lxAgUIYDOx8w-68xwd9pCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQfUj6SK5REzn6TuncbMjipl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3Qn4aEi0wA_pBDxStlOuUWzdOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dnGm0cTsqkJjNvbf7Pxwf2m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjRh7uVqK_aIKO6G_JFizDo-73I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWSvJP671suU1Bsn2R9EL7x1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
@Stielenburg , ik vind de ruimte zo wel heel volgepropt, met keuken op onlogische plek.
Ofja eigelijk niet volgepropt, je verliest zo heel veel bruikbare vrije ruimte.
Waarom niet een complete hoek onder het raam langs?

Dat estetische bovenkastje zou ik persoonlijk weglaten, maar begrijp dus dat dat meer met smaak te maken heeft. Net als de bar, dat hippe ding wat er in moet :-)

Zet een hoek keuken neer, en een leuke ronde tafel met een paar stoelen op die plek waar nu je spoelbak staat. Heb je toch veel meer aan?

Heb je min 40 cm been ruimte bij je krukken?

Koelrs met greep werkt altijd. Push to open van bluhm kost 300 eu per setje en gaat een keer kapot. Je moet er aan wennen ofwel van houden.
Onze hele keuken wordt greeploos behalve op de koelers

[ Voor 18% gewijzigd door martinus83 op 21-05-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Stielenburg schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:43:
Het heeft even geduurd, maar dit is het ontwerp wat we tot nu toe hebben. Het is gemaakt door de Boer keukens en interieurbouw in Gouda en we zijn erg tevreden over het proces. De keuken is een systemat van Haecker, greeploos, met grote vriezer en koeler (elk 178 cm), een stoomoven, 80 cm kookplaat, vaatwasser naast de brede gootsteen met quooker. De hoge kasten worden een houtfineer eiken, de lage kasten een hoogglans kashmir. Het blad wordt een evora quartz polar grey polished composiet (van Dekker). De koffiehoek is als overgang tussen keuken en woonkamer geplaatst.

De tekeningen zijn nog van mijzelf, maar ik wilde graag al jullie feedback.
De punten waar we zelf nog over nadenken zijn:
- het bovenkastje. Deze moet vooral een esthetische functie hebben, maar zal uiteraard ook gebruikt worden. Het wordt in principe met een glasfront. Maar hoe groot en op welke positie zullen hem nu precies plaatsen?
- Het licht aan die zijde van de keuken. Dit hangt samen met het bovenkastje. Kunnen we daar het beste licht onder doen of aan weerszijde spots in het plafond? Er komt namelijk ook nog een mooie (maar ook qua licht wel functionele) lamp boven het schiereiland. Wellicht geeft die genoeg licht op de werkruimte onder het bovenkastje?
- Aan de andere zijde denken we aan 1 plafondspot aan weerskanten van de afzuigkap (die er niet ingetekend staat omdat ik die niet kon vinden in het tekenprogramma), maar die komt dus gewoon boven de kookplaat. Maar geeft dat genoeg licht? We hebben er geen ervaring mee.
- Greep op de koelkast en vriezer, omdat het prettiger is, maar mogelijk niet mooier. Wat zijn ervaringen met een greeploze grote koelkast en vriezer?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heerlijke ruimte om een keuken in te ontwerpen! Ik vind het ontwerp eerlijk gezegd niet heel logisch op het eerste gezicht.

Bijvoorbeeld:
  • waarom niet hoge kasten op de plek van het kookdeel en kookdeel aan dezelfde kant als spoelen?
  • waarom geen laag deel meer voor het raam? Dan zou een grote U-opstelling ook nog kunnen
  • koffiecorner lijkt wat ver weg van de rest
Nu niet echt een estetisch onderdeel, maar een beetje loshangend kastje, ik zou eerder een plank o.i.d. over de hele breedte van dat deel plaatsen
Als je kiest voor een bovenkastje zou ik er altijd een lampje of ledstrip in doen. Anders heb je altijd schaduw op je werkblad.
Wel handig als de afzuigkap dan ook een spotje heeft
Met drie hoge kasten zou je ook nog verticale greeplijsten kunnen overwegen. Dat werkt prima met een vriezer en koelkast.

[ Voor 20% gewijzigd door SquareOne op 21-05-2024 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Onze keuken ter voorbeeld, beetje vergelijkebare situatie maar wel met een lekkere loopruimte voor een gezin.
Zitten doen we aan een grote ronde tafel met 8 stoelen, met zicht op de koffie nis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzktVy9eQIqlx4JOVEJkknr7dZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yORUNiUg2TqeftPaBYtsivFa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:30
SquareOne schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:57:
[...]

Heerlijke ruimte om een keuken in te ontwerpen! Ik vind het ontwerp eerlijk gezegd niet heel logisch op het eerste gezicht.

Bijvoorbeeld:
waarom niet hoge kasten op de plek van het kookdeel en kookdeel aan dezelfde kant als spoelen?
Een aanname is dat je dan vanuit de deur links tegen een behoorlijke kastenpartij oploopt i.p.v. lage kasten, laag oogt dan wat beter mijns inziens.

Eens met de overige punten, dat bovenkastje zou ik ook wijzigen in een Novy/J&B plank met gesture.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kromme_plank
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:00
MotorBeast schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:07:
Kan iemand mij even op weg helpen? Nieuwe keuken komt een verlaagd plafond in waarin ik dimbare ledspots wil plaatsen. Mijn idee is 6 of 8 spots in serie en daarop een dimschakelaar die met Hue/Zigbee kan praten en die ook handmatig te bedienen is. Is dit slim of kan ik dit beter anders aanpakken? Keukenman en diegene die rest van het werk doet hebben hier geen ervaring mee.
Je moet ze parallel schakelen. Bij elke spot de ringkabel doorknippen en met knijp wago's aan elkaar lassen, hier kan je dan ook de spot bij lassen.

Als dimmer zou ik de EcoDim 07 led dimmer zigbee pro pakken. Heb thuis 22 van deze dimmers gekoppeld aan m'n Hue bridge, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vraag t.a.v. werkblad bij een keuken met grepen.

Optie 1:
Werkblad gelijk met kastenwand

Optie 2:
Overhang werkblad tot over de grepen

Bovenste plaatje is van internet, ander plaatje het ontwerp.
Zo'n uitstekend hoekje lijkt me niet echt praktisch?
Wat is de 'best practice' in dit soort situatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVfb2Tk8Q04L8FFtxtNufNkgSHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYnEN42tb0Duw7xtCKMs4tUR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBpP0gINefYAGReBcRZAVsq8fp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4YsY9BSabbCTl2kTcn7LotYG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Kromme_plank schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:09:
[...]

Je moet ze parallel schakelen. Bij elke spot de ringkabel doorknippen en met knijp wago's aan elkaar lassen, hier kan je dan ook de spot bij lassen.

Als dimmer zou ik de EcoDim 07 led dimmer zigbee pro pakken. Heb thuis 22 van deze dimmers gekoppeld aan m'n Hue bridge, werkt perfect.
Top!!! Gaan we doen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
SquareOne schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:16:
Vraag t.a.v. werkblad bij een keuken met grepen.

Optie 1:
Werkblad gelijk met kastenwand

Optie 2:
Overhang werkblad tot over de grepen

Bovenste plaatje is van internet, ander plaatje het ontwerp.
Zo'n uitstekend hoekje lijkt me niet echt praktisch?
Wat is de 'best practice' in dit soort situatie?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
dit heb ik ook in mijn ontwerp. bij een keramiek of composiet werkblad kun jr dit bij Ikea bij Ikea laten afronden zodat je je iig niet aan het scherpe hoekje stoot, bij superkeukens en bruynzeel kan dat niet, aldus de keukenadviseurs. ik hoop ergens dat ze niet goed op de hoogte zijn. beetje raar als budget ikea het wel kan. net als de onderzijde van het overhangende blad polijsten, dat blijkt ook ikea wel te kunnen en de andere twee zaken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Frieda schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:34:
[...]

dit heb ik ook in mijn ontwerp. bij een keramiek of composiet werkblad kun jr dit bij Ikea bij Ikea laten afronden zodat je je iig niet aan het scherpe hoekje stoot, bij superkeukens en bruynzeel kan dat niet, aldus de keukenadviseurs. ik hoop ergens dat ze niet goed op de hoogte zijn. beetje raar als budget ikea het wel kan. net als de onderzijde van het overhangende blad polijsten, dat blijkt ook ikea wel te kunnen en de andere twee zaken niet.
Adviseren alle drie de zaken bij jullie een overhangend blad? (en dus ook een uitstekend blad t.o.v. de hoge kasten?). Of is het een wens van jullie zelf om het te laten overhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
SquareOne schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Adviseren alle drie de zaken bij jullie een overhangend blad? (en dus ook een uitstekend blad t.o.v. de hoge kasten?). Of is het een wens van jullie zelf om het te laten overhangen?
voor mij is het een wens om het blad uit te laten steken tot waar de greepjes komen inderdaad, vind het er mooier uitzien bij greepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
martinus83 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:57:
@Stielenburg , ik vind de ruimte zo wel heel volgepropt, met keuken op onlogische plek.
Ofja eigelijk niet volgepropt, je verliest zo heel veel bruikbare vrije ruimte.
Waarom niet een complete hoek onder het raam langs?

Dat estetische bovenkastje zou ik persoonlijk weglaten, maar begrijp dus dat dat meer met smaak te maken heeft. Net als de bar, dat hippe ding wat er in moet :-)

Zet een hoek keuken neer, en een leuke ronde tafel met een paar stoelen op die plek waar nu je spoelbak staat. Heb je toch veel meer aan?

Heb je min 40 cm been ruimte bij je krukken?

Koelrs met greep werkt altijd. Push to open van bluhm kost 300 eu per setje en gaat een keer kapot. Je moet er aan wennen ofwel van houden.
Onze hele keuken wordt greeploos behalve op de koelers
Dankjewel voor de uitgebreide feedback. Ik geef nog wat extra situationele toelichting ;-).
We zijn maar met z’n 2’ en, maar wel fervente kokers en geven graag etentjes. Ik wil een “hangplek” bij de keuken voor gasten, nu staan we altijd te dralen in de keuken. De eettafel staat in de erker om de hoek van de bar, kan je op de eerste plaatje net zien.
We vinden een hoek / u-vorm met onder het raam benutten nogal saai en zo’n balzaal in het midden worden, we zoeken iets speelsers.

De beenruimte van de krukken ga ik checken, goed opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Graag jullie advies gevraagd: we wensen in onze toekomstige keuken een Quooker kraan te voorzien. We twijfelen tussen de Quooker Flex of Quooker Fusion Round. De slang van de Flex lijkt ons handig in bepaalde situaties, maar we vrezen anderzijds dat deze sneller stuk gaat en neigen daarom momenteel toch eerder naar de Fusion. Nog mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:09
AdFundum14 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:16:
Graag jullie advies gevraagd: we wensen in onze toekomstige keuken een Quooker kraan te voorzien. We twijfelen tussen de Quooker Flex of Quooker Fusion Round. De slang van de Flex lijkt ons handig in bepaalde situaties, maar we vrezen anderzijds dat deze sneller stuk gaat en neigen daarom momenteel toch eerder naar de Fusion. Nog mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan?
Zal de slang eerder stuk gaan dan de regulieren? Ja, zonder meer.
Maar, wat kost enkel het vervangen v/d slang? zal geen 200piek zijn. (let op: aanname)
https://www.quooker.nl/pull-out-hose-31-234-00-1.html
Kosten slang is dus 30 piek.
En het zal ook wel zeker 5-10 jaar meegaan.

Ik kan niet bij je in de portefeuille kijken, maar dat lijkt me op het totaalbedrag van een keuken acceptabel cq de kosten waard als je de functionaliteit belangrijk vind.

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 21-05-2024 14:23 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
Source90 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:04:
[...]

Een aanname is dat je dan vanuit de deur links tegen een behoorlijke kastenpartij oploopt i.p.v. lage kasten, laag oogt dan wat beter mijns inziens.

Eens met de overige punten, dat bovenkastje zou ik ook wijzigen in een Novy/J&B plank met gesture.
Klopt, in een eerder ontwerp hadden we aan die zijde hoge kasten, maar dat oog minder ruimtelijk als je binnenkomt en je kijkt tegen de zijkant aan vanuit de woonkamer.

Goed idee om een plank te doen ipv een kastje, gaan we naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Stielenburg schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:57:
[...]

Klopt, in een eerder ontwerp hadden we aan die zijde hoge kasten, maar dat oog minder ruimtelijk als je binnenkomt en je kijkt tegen de zijkant aan vanuit de woonkamer.

Je kunt een open regaal overwegen op de kopse kant van de hoge kasten (of een glazen vitrine kast met verlichting).
In de pins van het topic staat een voorbeeld van een Siematic keuken waar dat op die manier is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
SquareOne schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:57:
[...]

Bijvoorbeeld:
  • waarom niet hoge kasten op de plek van het kookdeel en kookdeel aan dezelfde kant als spoelen?
  • waarom geen laag deel meer voor het raam? Dan zou een grote U-opstelling ook nog kunnen
  • koffiecorner lijkt wat ver weg van de rest
Het is een heerlijke ruimte en toch uitdagend juist door de ruimte. Het allereerste ontwerp was een grote U, maar dat werd zo’n balzaal en ook de ruimte tussen de keuken en woonkamer bleef leeg waardoor het nog meer verspilde ruimte leek.
De koffiecorner is een experiment ja, het is net nog keuken, maar ook de overgang naar de woonkamer. Ik probeer nog te visualiseren hoe de flow zal zijn en of dat werkt.
[...]

Nu niet echt een estetisch onderdeel, maar een beetje loshangend kastje, ik zou eerder een plank o.i.d. over de hele breedte van dat deel plaatsen
Goed idee, ga ik bekijken.
[...]

Met drie hoge kasten zou je ook nog verticale greeplijsten kunnen overwegen. Dat werkt prima met een vriezer en koelkast.
Dat had ik nog niet bedacht, kan wel eens mooier worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Stielenburg schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:57:
[...]

Dit zijn de planken van Novy (voorheen was dit Jansen en de Bont, totdat ze waren opgekocht):
https://www.novy.com/nl-nl/producten/verlichting/

Kost was, zeker. Die Shelf Pro is echter wel een erg leuke gadget/eye catcher.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 21-05-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theepel
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Source90 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:10:
[...]

Dit zijn de planken van Novy (voorheen was dit Jansen en de Bont, totdat ze waren opgekocht):
https://www.novy.com/nl-nl/producten/verlichting/

[YouTube: Demonstratie Gesture Control Premium]
Hoezo is dit zo duur? ;w

Is er een hoge marge of zijn dit soort dingen gewoon lastig te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Source90 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:10:
[...]

[YouTube: Demonstratie Gesture Control Premium]
Ik ben wel in de markt voor deze, heeft iemand hier ervaringen mee?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Theepel schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:26:
[...]

Hoezo is dit zo duur? ;w

Is er een hoge marge of zijn dit soort dingen gewoon lastig te maken?
Niche product in een niche markt, gok ik. Waren wat goedkoper onder Jansen&deBont, echter wilt Novy er na overnemen ook nog wat op verdienen gok ik.

Het is met name de sensor/gesture control waar je voor betaald. Met Ali-express sensoren zou je wellicht in de buurt kunnen komen, echter heb ik ze nog niet gezien dat je ook de software erbij krijgt om het licht op bepaalde delen aan te zetten. Daar betaal je natuurlijk ook voor.

Ik heb zelf een balk "gebouwd", omdat ze mijn maat toen nog niet hadden, en kwam ook al richting de 700€ (2x Hue 2meter, eiken balk, ophangsysteem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
P_de_B schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:26:
[...]

Over 3 weken wordt mijn keuken opgeleverd en kan ik mijn ervaring delen.
In de showroom uiteraard wel geprobeerd, maar in de praktijk kan 't toch anders zijn. Qua prijs: als je een mooie wandplank koopt en inbouw spotjes erin wilt, ben je ook redelijk wat geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Flix20 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:22:
[...]

Zal de slang eerder stuk gaan dan de regulieren? Ja, zonder meer.
Maar, wat kost enkel het vervangen v/d slang? zal geen 200piek zijn. (let op: aanname)
https://www.quooker.nl/pull-out-hose-31-234-00-1.html
Kosten slang is dus 30 piek.
En het zal ook wel zeker 5-10 jaar meegaan.

Ik kan niet bij je in de portefeuille kijken, maar dat lijkt me op het totaalbedrag van een keuken acceptabel cq de kosten waard als je de functionaliteit belangrijk vind.
Bedankt! Ik wist niet dat de slang als apart onderdeel te verkrijgen is. Da's mooi. Nu nog hopen dat ze het ook nog aanbieden wanneer de slang binnen X jaar effectief stuk zou gaan... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
AdFundum14 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:01:
[...]

Bedankt! Ik wist niet dat de slang als apart onderdeel te verkrijgen is. Da's mooi. Nu nog hopen dat ze het ook nog aanbieden wanneer de slang binnen X jaar effectief stuk zou gaan... :+
Gok dat dergelijke onderdelen voorlopig wel in de circulatie blijven, ook als deze kraan een legacy-model wordt en ze met een heel ander systeem komen.

Maar wellicht voor de zekerheid over een jaar of 4-5 preventief alvast een slang bestellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

franssie

Save the albatross

Ik heb de Quooker met slang, met een grote wasbak eigenlijk wel een must om ook de hoeken schoon te spoelen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
franssie schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:06:
Ik heb de Quooker met slang, met een grote wasbak eigenlijk wel een must om ook de hoeken schoon te spoelen.
Bedankt voor je reactie! Welke spoelbak heb je? Dan kan ik de afmetingen vergelijken met wat wij op het oog hebben (de Franke Maris). Momenteel hebben we een kleinere spoelbak met vaste kraan, en dan is het inderdaad de hoeken schoonmaken met de hand. Ook niet onoverkomelijk natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

franssie

Save the albatross

AdFundum14 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:16:
[...]

Bedankt voor je reactie! Welke spoelbak heb je? Dan kan ik de afmetingen vergelijken met wat wij op het oog hebben (de Franke Maris). Momenteel hebben we een kleinere spoelbak met vaste kraan, en dan is het inderdaad de hoeken uitkuisen met de hand. Ook niet onoverkomelijk natuurlijk.
Bij mij past er een bakplaat uit de oven net in, dus vrij fors.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
franssie schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:06:
Snap niet waarom ik geen flex heb besteld voor de 55 cm spoelbak is natuurlijk niet enorm maar toch handig! Zo te lezen heb jij een bredere bak (60+ kat?)

Misschien toch de order snel aanpassen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
[...]

Wat een gaaf ding! We hebben nu een 160 cm plank besteld voor ca 400,-.. en daar moet nog led boven en onder in.

Dit wordt wel zo ongeveer het dubbele zie ik..:-)

[ Voor 7% gewijzigd door martinus83 op 21-05-2024 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:16

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

Wij hebben hem sinds kort, de 270 variant. Echt blij mee en ruim voldoende licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Stielenburg schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:00:
[...]

Dankjewel voor de uitgebreide feedback. Ik geef nog wat extra situationele toelichting ;-).
We zijn maar met z’n 2’ en, maar wel fervente kokers en geven graag etentjes. Ik wil een “hangplek” bij de keuken voor gasten, nu staan we altijd te dralen in de keuken. De eettafel staat in de erker om de hoek van de bar, kan je op de eerste plaatje net zien.
We vinden een hoek / u-vorm met onder het raam benutten nogal saai en zo’n balzaal in het midden worden, we zoeken iets speelsers.

Begrijp jullie insteek. 2 pers is anders dan wij met 5. Rommel houden we liever in 'de hoek' dan tentoon stellen op een eiland of bar achtig iets.

Nog denk ik dat je als fanatiek koker juist goed naar je routes moet kijken. Je spoelt op blok 1, ovens blok 2, kookplaat aan de andere kant aan blok 3 en koffie blokje 4. Die laatste snap ik nog enigszins al is de 'knusse' koffienis nu helemaal hip.

Gedachten spinsel..
Misschien eens kijken die kasten wand en kook plaat om te draaien zodat je 1 laag hoekkeuken krijgt. De kasten wand vervolgens combineren met koffiehoek? Ingebouwde taats deur ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
tomtom901 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:25:
[...]

Wij hebben hem sinds kort, de 270 variant. Echt blij mee en ruim voldoende licht.
Aangestuurde ingefreesde led strips die je slim
kan maken geven ook goed licht en kost een heel stuk minder.

Wat maakt de novy (pro?) dat je daar extra blij mee bent?

Nadeel van die novy zijn misschien alle gebaren etc die je moet uitvoeren ipv een centrale (homey oid) aansturing waar je woning scenes mee kan maken met al je verlichting.

Beetje net als de Gira 3000, ook een 'eigen' aansturing en app..

Raak misschien wat off topic nu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
martinus83 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:42:
[...]

Aangestuurde ingefreesde led strips die je slim
kan maken geven ook goed licht en kost een heel stuk minder.

Wat maakt de novy (pro?) dat je daar extra blij mee bent?

Nadeel van die novy zijn misschien alle gebaren etc die je moet uitvoeren ipv een centrale (homey oid) aansturing waar je woning scenes mee kan maken met al je verlichting.

Beetje net als de Gira 3000, ook een 'eigen' aansturing en app..

Raak misschien wat off topic nu O-)
Ik vind de Shelf Pro super clean ogen en echt een eye catcher in onze al strakke woning, daarnaast heeft de plank een hoog draaggewicht waardoor je er ook fijn zaken op kan zetten en bovenal gewoon goed fijn werklicht, maar ook sfeerlicht in de avond. Gesture control werkt prettig ook.

Was mooi geweest als ze nog iets met Hue of Zigbee zouden doen, al was het maar aan/uit. Wie weet komt dat nog.

Als je dit ziet is het verschil niet zo groot meer;
Source90 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:30:
[...]
Ik heb zelf een balk "gebouwd", omdat ze mijn maat toen nog niet hadden, en kwam ook al richting de 700€ (2x Hue 2meter, eiken balk, ophangsysteem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:47
tomtom901 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:10:
[...]

Was mooi geweest als ze nog iets met Hue of Zigbee zouden doen, al was het maar aan/uit. Wie weet komt dat nog.

[...]
Gaat ie aan als je de spanning er op zet? Anders zou je met een sonof relais oid de spanning er even af kunnen halen, en na 5 seconde er weer op zodat de gestures weer werken.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
tomtom901 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:10:
[...]

Ik vind de Shelf Pro super clean ogen en echt een eye catcher in onze al strakke woning, daarnaast heeft de plank een hoog draaggewicht waardoor je er ook fijn zaken op kan zetten en bovenal gewoon goed fijn werklicht, maar ook sfeerlicht in de avond. Gesture control werkt prettig ook.

Als je dit ziet is het verschil niet zo groot meer;

[...]
We hebben nu een plank in dezelfde kleur als interieur en nis van de keuken besteld. Kost al krap 400 euro meen ik met blindophanging. Dit is strakker maar ook smaller dan de novy shelf. Daar bouw ik dan nog 2 led strips in, dimbaar warm wit tot kleur, zal nog ca 150 euro bij komen.
Maar dan heb ik natuurlijk geen verplaatsbaar licht of kan ik met mn armen zwaaien om het licht aan te doen.

Shelf pro 150 cm (hebben nu 160 cm plank) kost 1200 zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Stielenburg schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:00:
[...]

Aangezien we het zelfde huis hebben, maar dan gespiegeld zaten we met interesse naar de tekeningen te kijken. Wij hebben nog een raam in de zijmuur. Wij zijn ook met z'n tweeën, maar zijn ook wel kook en bak liefhebbers. Dus er mocht wat budget in de keuken gaat zitten.

Voor de hoge kast hebben wij inderdaad voor verticaal greeploos gekozen. En deze minder hoog gemaakt. Zodat we er nog wat op kunnen zetten.
en voor een lange opstelling aan het raam met spoelen en vaatwassen
met daar tegenover een kook schiereiland

Hierdoor wordt de loop driehoek wat minder groot dan het eerdere ontwerp wat we hadden. En zit het wat logischer bij elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1GUz4iCqn4kyFz_zwuZlK8oflY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXbqYCLLY1SxkowzGalNORvW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SihVycnN_HceBP_UlPcGxP6cD7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ya1nqJbV3dqHkI3InwnlFaJw.jpg?f=fotoalbum_large

De ruime tussen de hoge kast en het blok aan het raam is wat ruim genomen omdat we daar een prullenbak en de handdoeken kwijt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
eelco74 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:59:
[...]

Aangezien we het zelfde huis hebben, maar dan gespiegeld zaten we met interesse naar de tekeningen te kijken. Wij hebben nog een raam in de zijmuur. Wij zijn ook met z'n tweeën, maar zijn ook wel kook en bak liefhebbers. Dus er mocht wat budget in de keuken gaat zitten.

Voor de hoge kast hebben wij inderdaad voor verticaal greeploos gekozen. En deze minder hoog gemaakt. Zodat we er nog wat op kunnen zetten.
en voor een lange opstelling aan het raam met spoelen en vaatwassen
met daar tegenover een kook schiereiland

Hierdoor wordt de loop driehoek wat minder groot dan het eerdere ontwerp wat we hadden. En zit het wat logischer bij elkaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De ruime tussen de hoge kast en het blok aan het raam is wat ruim genomen omdat we daar een prullenbak en de handdoeken kwijt willen.
Zit er bij jullie een deur op dezelfde plek als bij @Stielenburg?

Eerlijk gezegd vind ik deze opstelling noet niet heel veel logischer, met name de smalle doorgang tussen kastenwand en schiereiland.

Waarom niet 3 of 4 hoge kasten o.i.d. op de plek waar nu schiereiland staat en een L-keuken voor het raam langs en op de plek waar nu hoge kasten staan ingetekend. Als je een zitje wilt eventueel nog een kleine U van maken.

Edit: Gefeliciteerd met je verjaardag *O*

Edit 2: ik zie dat je recent een andere opstelling in het topic hebt geplaatst. Volgens mij is die logischer qua opzet

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 22-05-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:04:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik deze opstelling noet niet heel veel logischer, met name de smalle doorgang tussen kastenwand en schiereiland.
Inderdaad, als ik even snel meet vanaf het scherm (met de 45cm kast), dan is de doorgang iets van 80cm? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
martinus83 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:03:
[...]

We hebben nu een plank in dezelfde kleur als interieur en nis van de keuken besteld. Kost al krap 400 euro meen ik met blindophanging. Dit is strakker maar ook smaller dan de novy shelf. Daar bouw ik dan nog 2 led strips in, dimbaar warm wit tot kleur, zal nog ca 150 euro bij komen.
Maar dan heb ik natuurlijk geen verplaatsbaar licht of kan ik met mn armen zwaaien om het licht aan te doen.

Shelf pro 150 cm (hebben nu 160 cm plank) kost 1200 zie ik.
Die prijs is retail (1200). Ik denk dat wij onze plank van 270 voor die 1200 hebben inclusief montage bij de keuken. Het is allemaal net wat je wil maar wij zijn er heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
big bang schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:06:
[...]

Gaat ie aan als je de spanning er op zet? Anders zou je met een sonof relais oid de spanning er even af kunnen halen, en na 5 seconde er weer op zodat de gestures weer werken.
Ja, dat doet ie. Heb je een linkje naar zo’n relais?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:47
tomtom901 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:42:
[...]

Ja, dat doet ie. Heb je een linkje naar zo’n relais?
deze bijvoorbeeld

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
SquareOne schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:04:
[...]

Waarom niet 3 of 4 hoge kasten o.i.d. op de plek waar nu schiereiland staat en een L-keuken voor het raam langs en op de plek waar nu hoge kasten staan ingetekend. Als je een zitje wilt eventueel nog een kleine U van maken.

Edit: Gefeliciteerd met je verjaardag *O*

Edit 2: ik zie dat je recent een andere opstelling in het topic hebt geplaatst. Volgens mij is die logischer qua opzet
Wij hebben gekozen voor een verlengde gang, dus die is dik 5 meter en onze deur zit dus op een andere plek van @Stielenburg. Tevens hebben zij geen zijraam in de keuken.

De eerste opstelling was wat ruimtelijker, maar zoals ik aangaf waren de loopafstanden te groot voor ons en misten we de connectie met de woonkamer. En het was een beetje saai zo. Je kun nu in de nieuwe opstelling bijvoorbeeld iets klaar zetten op het kookeiland en dan in de oven schuiven. En de afstand tussen de kookplaat en de wasbak is nu kleiner en je kunt nu snijden/voorbereiden recht tegenover de kookplaat. Ook hebben we gekozen voor een open vak richting de woonkamer om nog wat leuke dingen in te zetten.

Ook hebben we nu het kleine zijraam wat minder afgedekt (hang kasten zijn vervangen) zodat er wat meer licht in de keuken komt.
De doorloop hebben we nu een paar keer geprobeerd, we zijn niet zo groot en in het uiterste geval gaan we van 2x90 naar 2x80 kasten in het kookeiland. Maar zowel Tieleman als Nolte Rotterdam vonden het niet te krap.

Even in perspectief, we krijgen nu dik 2x zoveel ruimte qua planken/lades als in de huidige keuken en een dikke 2 meter meer aanrechtblad.

[ Voor 8% gewijzigd door eelco74 op 22-05-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:30
Stielenburg schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:43:
Het heeft even geduurd, maar dit is het ontwerp wat we tot nu toe hebben.
[Afbeelding]
Om te beginnen met je vraag over het bovenkastje: ik zou daar een andere oplossing voor kiezen. Bijvoorbeeld een wandplank, wat anderen ook al aangaven, of bovenkastjes die aansluiten bij de hoge kasten. Dit voelt wat verloren aan.

En hoewel je er niet om vraagt, heb ik ook gekeken naar de indeling. Ik snap de behoefte aan een barretje, maar vind die plek niet zo handig. Ik weet niet waar de deur links naar leidt (tuin? garage? kast?) maar als je die regelmatig gebruikt, is het niet prettig om meteen te moeten zigzaggen, eventueel met grote spullen.
Daarom heb ik een schetsje gemaakt over jouw tekening heen, met de bar aan de raamzijde. Dan heb je niet alleen een hangplek voor je gasten/partner, maar ook een fijne plek ‘s ochtends voor ontbijt of koffie. Hoge kasten links, zo is het ook makkelijk om spullen uit koel/vries meteen op je werkblad te leggen.
Ter verdere inspiratie.
Koffie/wijncorner heb ik gelaten op de plek waar je die had ingetekend, maar die zou je ook op kopse kant van je werkblad kunnen maken. Dichter bij de eethoek, mooie afbakening van het werkblad, maar wel veel minder werkruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtG8IwdxEDnIcXuyWFNTo4nAie8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bts4DlZ4RHESBfUCTJ0K1ouf.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Het nadeel van deze opstelling is dat je nu met je rug naar de woonkamer staat de koken, en tijdens het ontbijt niet naar buiten kunt kijken. En ik vraag me af of je voldoende ruimte hebt voor de stoelen. En hoe je in de hoge ondiepe kast komt als er stoelen voor staan.

Verder wel leuk om te zien hoe iedereen er individueel naar kijkt.

[ Voor 11% gewijzigd door eelco74 op 22-05-2024 18:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 10:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:25

ThePsycho

Biertje?

Members only:

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

@ThePsycho
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16
Vraag over een Quooker Combi (+):

Als ik warm water vraag dan is het eerst een seconde of twee koud wat eruit komt, vervolgens te heet, en daarna de juiste temperatuur. Ik weet dat je met het mengventiel de watertemperatuur kan instellen, maar die te hete piek is vervelend. Is dit normaal voor een Combi?

Er zit overigens een Fusion kraan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Wij hebben unicura zeep in de keurken en dat is vrij aggressief voor RVS. Wij doen meestal maar een paar jaar met een rvs pompje omdat het gewoon kapot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 15:44
eelco74 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:26:
[...]

Wij hebben unicura zeep in de keurken en dat is vrij aggressief voor RVS. Wij doen meestal maar een paar jaar met een rvs pompje omdat het gewoon kapot gaat.
Lijkt mij raar want in een pompje zit toch een kunststof flesje en buisjes zodat de zeep niet in contact komt met RVS?

Als je een aantal pannen en messen hebt die je niet in de vaatwasser gooit (lees: al je scherpe messen en al je gietijzer/plaatstaal pannen), dan is zo'n zeeppompje toch erg handig om even een druppel afwasmiddel te pakken? Neem je een afwasmiddel dat niet agressief is en je ook je handen mee kan wassen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Ja de X BO lijkt wat aandacht te krijgen hier en daar. Ik krijg hem na de zomer (helaas 2 maanden na de keuken zelf pas) en @Floor-is heeft hem al.

Hier ook dezelfde redenering gehad, hij moest er gewoon in. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
heeft er misschien iemand een tip voor een merk keuken waar je voor lak deurtjes kunt kiezen en dan een oven op werkbladhoogte? ik had eindelijk een goed ontwerp, blijkt de oven dan alleen op 1.37 hoogte te kunnen, maar dat is voor mijn lengte te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:30
Frieda schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:08:
heeft er misschien iemand een tip voor een merk keuken waar je voor lak deurtjes kunt kiezen en dan een oven op werkbladhoogte? ik had eindelijk een goed ontwerp, blijkt de oven dan alleen op 1.37 hoogte te kunnen, maar dat is voor mijn lengte te hoog.
Geen antwoord op je vraag, maar wat zit er onder die oven dat het op 1.37 moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Toke_gt schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:12:
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar wat zit er onder die oven dat het op 1.37 moet?
In dit geval was de bedoeling van onder naar boven lades, combimagnetron, kastje. Maar het probleem, voor zover ik het begreep, had iets te maken met de corpusmaat van hoge kasten en de onmogelijkheid van deurtjes boven de combimagnetron in een andere maat dan de standaardmaat (gewone oven) 8)7
Dat kon dan weer wel met deurtjes in laklaminaat, maar die vond ik niet heel fraai, iig niet fraai genoeg om in m'n keuken te willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Nu online
Frieda schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:35:
[...]

In dit geval was de bedoeling van onder naar boven lades, combimagnetron, kastje. Maar het probleem, voor zover ik het begreep, had iets te maken met de corpusmaat van hoge kasten en de onmogelijkheid van deurtjes boven de combimagnetron in een andere maat dan de standaardmaat (gewone oven) 8)7
Dat kon dan weer wel met deurtjes in laklaminaat, maar die vond ik niet heel fraai, iig niet fraai genoeg om in m'n keuken te willen.
Wij zien dat best veel, dat de oven best hoog gemonteerd zit. Wij hebben een nolte met softlack frontjes. De kast met de oven heeft, van beneden naar boven, een 30cm lade, 60cm stoomoven en een 45 combi magnetron. Bij nolte kan meestal alles in delen van 15 cm. In ons geval had er dus een 15cm of 45 lade onder gekund..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Frieda schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:35:
[...]

Wij hadden ook een combinatie waarbij de hoogte niet direct goed uitlijnde met het werkblad. Bij Rotpunkt was het in ieder geval (tegen meerprijs) op te lossen met maatwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bij ons bij Ballerina idem, maatwerk kast met oven op werkblad hoogte en vaatwasser eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
dank jullie wel voor de tips! :) ik ga denk ik eerst eens kijken bij Nolte in Almere in de showroom, dat merk werd ook al eerder genoemd in relatie tot goed afgewerkte laminaatfrontjes. zal wel weer een hoger budget bij passen maar soit ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Na lang wachten gaan ze morgen eindelijk beginnen met het plaatsen van de keuken! *O* alvast een klein voorproefje van het blad, zeker blij met de keuze!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hpU_EUZT4BLFkcp1Yzapot9Nzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyjpSvZ9wukebzOsYB4aUlcy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPuPIFjfGHj6lsHnqbVtLn7ppF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abxNk3wL80D7BegdgvtwkUlf.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat om onderstaande keuken, ze hebben donderdag, vrijdag en maandag gepland voor het zetten zal een update plaatsen als die staat.
Lwent schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:14:
Voor de liefhebber, vandaag eindelijk de 3d renders binnengekregen. We zijn zelf wel content over het geheel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is het front dat op het eiland komt.
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:07
Lwent schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:37:
Na lang wachten gaan ze morgen eindelijk beginnen met het plaatsen van de keuken! *O* alvast een klein voorproefje van het blad, zeker blij met de keuze!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaat om onderstaande keuken, ze hebben donderdag, vrijdag en maandag gepland voor het zetten zal een update plaatsen als die staat.

[...]
Colorado Dunes zo te zien?
Ontzettend gaaf blad.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:25
Frieda schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:08:
Wij hebben een Pronorm keuken en hebben vaatwasser + 45cm combi (bladhoogte) + erboven nog een kast van 90 cm geloof ik. Was geen enkel probleem. Let niet op de render. Het tekenprogramma kon het niet helemaal aan en heeft daarom het bovenste kastje boven de koelkast uit laten komen. Dit zal in de praktijk niet zo zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--OfZpPApHOkfQIGuYKuBj7t-tY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHTxWesBb9cWHBYWkXGSwCFi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 19:49
ThePsycho schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:55:
[...]

Ja de X BO lijkt wat aandacht te krijgen hier en daar. Ik krijg hem na de zomer (helaas 2 maanden na de keuken zelf pas) en @Floor-is heeft hem al.

Onze X BO is misschien wel het beste apparaat in onze keuken, wat een fijne machine is dat.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 26-04 21:40
ThePsycho schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:55:
[...]

Hier komt ie ook in onze keuken met grote warmhoudlade eronder. Keuken komt in september :9~

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

knny schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Hier komt ie ook in onze keuken met grote warmhoudlade eronder. Keuken komt in september :9~
Ah vet! Ik heb die niet genomen omdat ik dat echt niet / nauwelijks gebruik. Misschien grove fout zal straks blijken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 26-04 21:40
N1ckk schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:03:
[...]

Ah vet! Ik heb die niet genomen omdat ik dat echt niet / nauwelijks gebruik. Misschien grove fout zal straks blijken 8)7
Mja wij hadden hem in eerste instantie bij een Siemens Q700 stoomoven ook al op offerte staan omdat we dat ergens in een andere keuken hadden gezien. Er zat nu een totaalverschil van 3,5k tussen Siemens combinatie en deze XBO grote multilade combi.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Pagina: 1 ... 462 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1