Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:38

Mars Warrior

Earth, the final frontier

MJV schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:09:
We begonnen met een constructie met twee hoge kasten en een nis in het midden, maar hij gaf aan dat een open gedeelte aan het einde van de kastenwand voor de koffiemachine veel ruimtelijker zou ogen. Een goede suggestie ook met oog op indeling van de rest van de keuken.
Ik kreeg bij een klein rondje ook overal het woord "open" te horen: blijkbaar is volbouwen tot het plafond een beetje uit de mode geraakt ofzo.

Ik heb enkel wat vragen gesteld over de achterwand met de side-by-side koelkast overigens. Verder niks laten uitzoeken.

Deze achterwand/koelkast combi dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6F61-lLi4sRwnbkuFU9DW-an1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Ka7UePBWpKSRr8u2LZku0Pa.png?f=fotoalbum_large

Vanuit Rotpunkt (wat een berg aan opties en pakketten heb je daar zeg) kreeg ik dit voorbeeld hoe je een side-by-side kunt "inbouwen", waarbij het ruimte houden tot het plafond optisch erg belangrijk is voor een kleine compacte keuken. Ze hebben allemaal dezelfde media/klant training gehad lijkt het :+

Het is blijkbaar wel hip om bij een inbouw koelkast vervolgens weer mega deurgrepen te plaatsen die ik op de side-by-side ook al heb. Maar de tip om het stuk boven de koelkast open te houden was wel leuk. Je moet daar dan geen rommeltje van maken. Maar grote (voorraad) bussen met daarin spullen kunnen goed.

Omdat er rechts een stuk aanrecht zit zou je de ruimte op de koelkast ook kunnen opdelen zodat je aan de rechterkant een "open" kast deel heb waar je zo bijkan. Zo kun je de diepte van de koelast ook nog in je voordeel omzetten.

En richting het raam ook snel afbouwen om het geheel "open" te houden.

Plaatje als voorbeeld inbouwen koekast met open kast erop. Verder ook (links) ruimte houden tot plafond om diepte/open karakter te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKSvID3vDY4UvWwDIM8FtVjKRHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wruA6s2VDl6TNtrCnPO6owK4.jpg?f=fotoalbum_large

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:40
Wel heel tof dat je je je 25 grote schalen kwijt kunt...

Leuk plaatje zeke, maar totaal onpraktisch dus, al die open schappen en glazen deuren om al je zooi in het zicht te leggen.

Al die plaatjes die je post hoe je het ook went of keer, die grote US koelkast is de eyecatcher van de keuken en je spoelbak wordt daardoor weggeduwt. Als je er erg aan gehecht doen, maak het zoals jij het mooi vind.

Zoals al gezegd, inbouw koel(ers) en dat raam dichtmaken, of juist alles open?
En dat hippe eiland, dat slijt er vanzelf wel weer uit. Maak het ruimtelijk.

Repost:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzktVy9eQIqlx4JOVEJkknr7dZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yORUNiUg2TqeftPaBYtsivFa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Wij hebben bewust 15 cm gelaten tot ons (315) hoge plafond, inderdaad om wat 'lucht' in de zaak te houden ipv helemaal volbouwen. Is precies goed geworden wat ons betreft. Geen 'gat', toch de open / diepte werking. Maar het blijft een kwestie van smaak en hangt imo ook helemaal af van de ruimte, plafondhoogte, opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Cap schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:47:
Wij hebben bewust 15 cm gelaten tot ons (315) hoge plafond, inderdaad om wat 'lucht' in de zaak te houden ipv helemaal volbouwen. Is precies goed geworden wat ons betreft. Geen 'gat', toch de open / diepte werking. Maar het blijft een kwestie van smaak en hangt imo ook helemaal af van de ruimte, plafondhoogte, opstelling.
Snap ik met 3 meter kast. Afbeelding hierboven is bovenzijde 247. Om daar nu nog een kast van 50 cm op te zetten lijkt mij al overdreven hoog laat staan tot 315 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-07 17:56
Een vraag.
We willen graag een kwalitatief goede keuken voor lange tijd. Maar we vinden ook afwisseling wel leuk. Elke paar jaar gaat er wel een andere tint op de muren hier.
Mijn vrouw kan ook erg goed schilderen.
Daarom zou ik wel graag een houten keuken willen met een moderne uitstraling die je iedere paar jaar van een andere kleur zou kunnen voorzien.
Maar er is natuurlijk een reden waarom je hier geen houten keukens voorbij ziet komen.
Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
sNielz123 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:14:
Een vraag.
We willen graag een kwalitatief goede keuken voor lange tijd. Maar we vinden ook afwisseling wel leuk. Elke paar jaar gaat er wel een andere tint op de muren hier.
Mijn vrouw kan ook erg goed schilderen.
Daarom zou ik wel graag een houten keuken willen met een moderne uitstraling die je iedere paar jaar van een andere kleur zou kunnen voorzien.
Maar er is natuurlijk een reden waarom je hier geen houten keukens voorbij ziet komen.
Wat zie ik over het hoofd?
Je ziet de lokale interieurbouwer over het hoofd. Die kan prima een tweakable keuken maken. Denk niet alleen aan de deurtjes, maar ook bijvoorbeeld aan een witte keuken waar je de greeplijsten elke 3 jaar een nieuwe kleur geeft. Ben je t wit beu? Deurtjes er af en naar de spuiter. Etc.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:37
ik heb hier bij keukenboeren naar gevraagd en dan komen ze allemaal met het antwoord dat dat niet handig is omdat hout krimpt en uitzet en daarmee ook onderdelen kunnen gaan klemmen enzo. Dit lijkt me een beetje onzin in goed geisoleerde huizen nu eigenlijk.
Ik heb zelf nu een meubelmaker gevonden die voor mij de keuken gaat maken van eikenhout. Het is bij mij echter niet de bedoeling om die te gaan schilderen iedere keer :) ik wil echt wel het hout kunnen blijven zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hout werkt inderdaad, dus het hangt er m.i. maar net vanaf wat voor eisen je hebt aan de precieze maatvoering van je opstelling, je binnenklimaat e.d. of dat problematisch is of niet.

Voor overschilderbare keukens kan je m.i. prima voor MDF gaan, of zelfs multiplex, door de kruislings verlijmde lagen heb je in dat geval geen problemen met werken. Als je het mooi vindt is ook meerlaags bamboe een hele geschikte optie, werkt niet en is keihard. Ook kan je kiezen voor standaard (IKEA) kastjes en bij een fronten zaagboer daar frontjes naar keuze op laten maken, in een van de genoemde materialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leii
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-07 08:49
Hoi allemaal,

Wij zijn recentelijk in de molen gestapt van het kopen van een nieuwbouwwoning, tevens onze eerste woning. Dus alles is nog nieuw en we moeten nog zeker veel inlezen en oriënteren.

Wij zijn laatst voor het eerst langs geweest bij Huysinc om gewoon eens te kijken (zij zijn officieel aangesloten bij het project). En dit zijn nu de eerste schetsen. We zijn nog van plan om naar andere verkopers te gaan, maar ik was ook benieuwd naar jullie ideeën. Qua kleuren, misschien nog planken, e.d. dat komt ook later allemaal nog. Nu gaat het voornamelijk om de indeling. Qua apparatuur moeten we ook nog rondkijken, voor nu heeft de verkoper AEG kookplaat + afzuig erin gezet. En we wilden graag een quooker. Wij nemen zelf mee een oven en vaatwasser. Wij nemen waarschijnlijk ook nog onze vrijstaande koelkast mee die links komt te staan (3D ontwerp is nog niet aangepast hierop). Helaas esthetisch minder mooi, maar hij is nog vrij nieuw en goed werkend. Maar hierover zijn we ook nog wel in dubio.

De technische tekening was voor een basisopstelling van een keuken, maar wij willen meer keuken. Dus voor het veranderen vd opstelling brengt de aannemer 1580,- in rekening.
Voor de hele keuken + montage vragen ze 15.000,- dit vind ik uiteraard aan de dure kant, als je meeneemt dat we alleen kookplaat, afzuig en quooker aanschaffen aan apparatuur. Mogelijk dat we er ook nog voor kiezen om zelf los een kookplaat, afzuig en quooker aanschaffen en laten plaatsen ipv via keukenleverancier.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 19:50

dotcode

///\00/\\

Leuke uitdaging met die ruimte, het nadeel van de opstelling die je laat zien zijn 2 hoek kasten, de hoge kast maakt de ruimte heel klein. De ruimte achter de hoge kast is niet bruikbaar.

Een ander idee, een lange kasten (5 of 6 kasten) wand aan de rechter kan een werk ruimte aan de linker kant. Eventueel met een koffie corner nis er in.

Dat geeft genoeg opberg ruimte die makkelijk te bereiken is, een mooi lange werk ruimte die uit kijkt naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:24
Leii schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:14:
Hoi allemaal,

Wij zijn recentelijk in de molen gestapt van het kopen van een nieuwbouwwoning, tevens onze eerste woning. Dus alles is nog nieuw en we moeten nog zeker veel inlezen en oriënteren.

Wij zijn laatst voor het eerst langs geweest bij Huysinc om gewoon eens te kijken (zij zijn officieel aangesloten bij het project). En dit zijn nu de eerste schetsen. We zijn nog van plan om naar andere verkopers te gaan, maar ik was ook benieuwd naar jullie ideeën. Qua kleuren, misschien nog planken, e.d. dat komt ook later allemaal nog. Nu gaat het voornamelijk om de indeling. Qua apparatuur moeten we ook nog rondkijken, voor nu heeft de verkoper AEG kookplaat + afzuig erin gezet. En we wilden graag een quooker. Wij nemen zelf mee een oven en vaatwasser. Wij nemen waarschijnlijk ook nog onze vrijstaande koelkast mee die links komt te staan (3D ontwerp is nog niet aangepast hierop). Helaas esthetisch minder mooi, maar hij is nog vrij nieuw en goed werkend. Maar hierover zijn we ook nog wel in dubio.

De technische tekening was voor een basisopstelling van een keuken, maar wij willen meer keuken. Dus voor het veranderen vd opstelling brengt de aannemer 1580,- in rekening.
Voor de hele keuken + montage vragen ze 15.000,- dit vind ik uiteraard aan de dure kant, als je meeneemt dat we alleen kookplaat, afzuig en quooker aanschaffen aan apparatuur. Mogelijk dat we er ook nog voor kiezen om zelf los een kookplaat, afzuig en quooker aanschaffen en laten plaatsen ipv via keukenleverancier.

***members only***
15000 duur is niet te zeggen op basis van je informatie. Welk materiaal heeft het werkblad? Welke apparatuur is het ? Kunststof fronten of houtfineer? Welk merk keukenkasten ?

Op het eerste oog is het inderdaad duur, maar als het een bulthaup keuken is, is het zeker niet gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 11:11
Na bijna 13 jaar is mijn kleine hoekkeukentje van Keukemkampioen echt aan vervanging toe... De vaatwasser en koelkast hebben het al begeven en van de rest is ook niet veel meer van over.

Met oog op de verhuur van mijn appartement wil ik een simpele recht toe recht aan keuken kopen met een prima prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb een lange muur waarvan maximaal 3,6 meter ruimte is voor de keuken. Bijvoorbeeld 5x 60cm is al prima, gewoon degelijk apparatuur en geen bovenkastjes.

Is Ikea niet gewoon de beste optie voor zo'n soort keuken? Omdat ik wat speling heb qua lengte en het niet m'n droomkeuken hoeft te zijn zit ik ook een beetje te kijken naar showroommodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DBreda schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:25:
Na bijna 13 jaar is mijn kleine hoekkeukentje van Keukemkampioen echt aan vervanging toe... De vaatwasser en koelkast hebben het al begeven en van de rest is ook niet veel meer van over.

Met oog op de verhuur van mijn appartement wil ik een simpele recht toe recht aan keuken kopen met een prima prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb een lange muur waarvan maximaal 3,6 meter ruimte is voor de keuken. Bijvoorbeeld 5x 60cm is al prima, gewoon degelijk apparatuur en geen bovenkastjes.

Is Ikea niet gewoon de beste optie voor zo'n soort keuken? Omdat ik wat speling heb qua lengte en het niet m'n droomkeuken hoeft te zijn zit ik ook een beetje te kijken naar showroommodellen.
IMHO is ikea wel echt goedkoop maar niet onverwoestbaar. ik kijk er nu ook naar voor m'n eigen keuken. het is qua kastjes verreweg het goedkoopst maar heb zelf geen goede ervaringen met hun vaatwassers, dus voor mezelf kies ik een ander merk qua apparatuur. je kunt in de ikea keukenplanner zo een keuken in elkaar klikken, werkt heel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco

Ik zou voor keukendepot gaan. Montage is goedkoper, prijs ook goedkoper. En nobilia is beter dan Ikea. 1500 voor de keuken en montage 500 ben je voor 2000 klaar. Gaat je bij Ikea niet lukken, deze kasten zijn al in elkaar gezet. Vroeger had I-Kook keukens voor 1500, maar ze zijn nu veel duurder, je zou ze kunnen contacten. Als je het zelf doet, is Ikea waarschijnlijk goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 11:11
@Frieda Ja inderdaad apparatuur is geen zekerheidje, dat zou eventueel ook een ander merk kunnen zijn. Ik zat inderdaad al even te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2lOHvRAl2hQDPm-eepc45ldTZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MFU7SwZqigsZTF3wE40dauHI.png?f=fotoalbum_large

@el flaco Bedankt voor de tip! Ik ga er eens induiken. Zoiets is al prima inderdaad: https://www.keukendepot.n...torrance-grafiet-zijdemat

[ Voor 9% gewijzigd door DBreda op 05-05-2024 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DBreda schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:46:
@Frieda Ja inderdaad apparatuur is geen zekerheidje, dat zou eventueel ook een ander merk kunnen zijn. Ik zat inderdaad al even te spelen.

[Afbeelding]

@el flaco Bedankt voor de tip! Ik ga er eens induiken. Zoiets is al prima inderdaad: https://www.keukendepot.n...torrance-grafiet-zijdemat
Doe je huurder een plezier met een setje bovenkastjes. Met deurtjes is dat niet zo duur.
Twee kasten van 100cm met deurtjes kost misschien ergens tussen de 500-700 euro.

Bovenkastjes levert, zeker in een wat kleinere keuken, echt enorm veel bergruimte op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024

Ik zie dat je in Breda woont. Roosendaal is niet ver. Wellicht staat hier wat tussen? VB https://www.keukenschuur....keuken-met-houtlook-blad/

Hebben showroom keukens die ze opkopen en je kan er ook terecht voor Nobilia nieuw ondermeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leii
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-07 08:49
dotcode schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:55:
Leuke uitdaging met die ruimte, het nadeel van de opstelling die je laat zien zijn 2 hoek kasten, de hoge kast maakt de ruimte heel klein. De ruimte achter de hoge kast is niet bruikbaar.

Een ander idee, een lange kasten (5 of 6 kasten) wand aan de rechter kan een werk ruimte aan de linker kant. Eventueel met een koffie corner nis er in.

Dat geeft genoeg opberg ruimte die makkelijk te bereiken is, een mooi lange werk ruimte die uit kijkt naar buiten.
Haha, leuk dat jij het een leuke uitdaging noemt. De keukenverkoper zei dat de aannemer het ons niet makkelijk heeft gemaakt voor een keukeninrichting. Zou je misschien nog een keer willen uitleggen wat je bedoelt, want ik begrijp het niet helemaal.
el flaco schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:05:
[...]

15000 duur is niet te zeggen op basis van je informatie. Welk materiaal heeft het werkblad? Welke apparatuur is het ? Kunststof fronten of houtfineer? Welk merk keukenkasten ?

Op het eerste oog is het inderdaad duur, maar als het een bulthaup keuken is, is het zeker niet gek.
Ah ja, goeie. Werkblad wat we nu hebben is composiet. En de keukenkasten zijn van Pronorm geloof ik (huismerk Huysinc). Als ik de offerte lees, dan hebben de fronten een melamine toplaag. Is dat wat je bedoelt?
Apparatuur: Quooker Pro3, AEG IKE8543SFB (online 1028,- te vinden) en AEG DBE5961HR (online 1300,- te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Leii schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:14: Wij nemen waarschijnlijk ook nog onze vrijstaande koelkast mee die links komt te staan (3D ontwerp is nog niet aangepast hierop). Helaas esthetisch minder mooi, maar hij is nog vrij nieuw en goed werkend. Maar hierover zijn we ook nog wel in dubio.

Voor de hele keuken + montage vragen ze 15.000,- dit vind ik uiteraard aan de dure kant, als je meeneemt dat we alleen kookplaat, afzuig en quooker aanschaffen aan apparatuur.
Ik vind het niet ideaal ontworpen, zeker niet als je de vrijstaande koelkast op deze plek zet. Dat haalt de samenhang er wat uit. Uit je tekening blijkt dat de vensterbank op 91 cm zit (?) en dat de werkbladhoogte bij het raam daarop is afgestemd. Ik zou dat veel te laag vinden. Misschien voor jullie ok, maar wees je ervan bewust. Het raam kan niet naar binnen open draaien als je het werkblad hoger maakt.
Suggestie: gezien die vensterbankhoogte en het raam links zou je de vrijstaande koelkast tegen de muur rechts van het raam kunnen zetten, in een nis ingebouwd. Daarnaast een of twee hoge kasten met oven en daarnaast een koffienis.
Aan de linkerkant werkblad met spoelbak en kookplaat en de bar ter hoogte van het raam aan de zijkant. Kun je vanaf de bar daar ook naar buiten kijken of iets doen waarbij je goed daglicht nodig hebt.
Zo sta je niet in een hoekje te werken, maar benut je de keukenruimte en het licht beter.

Ik vind overigens 15K + 1580 voor wijzigingen behoorlijk geprijsd gezien er weinig apparatuur bij zit.
Je kunt overwegen de aansluitingen na oplevering te laten wijzigen. Dat kan evt via de kruipruimte of via een voorzetwand onder het raam. Je hebt de keuken dan nog niet bij oplevering, maar kunt ‘m wel helemaal naar wens en budget kopen bij een partij die beter meedenkt. Het lijkt me dat dat bij elkaar niet duurder hoeft te zijn dan wat er nu is voorgerekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 19:50

dotcode

///\00/\\

Leii schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:10:
[...]

Haha, leuk dat jij het een leuke uitdaging noemt. De keukenverkoper zei dat de aannemer het ons niet makkelijk heeft gemaakt voor een keukeninrichting. Zou je misschien nog een keer willen uitleggen wat je bedoelt, want ik begrijp het niet helemaal.

[...]
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDOtqPUltMosSknUYiT6EC5AHBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xx7ChDuhAVryRreILQysCFlg.jpg?f=fotoalbum_large

Vooral de hoek kasten en de hoge kastjes boven de aanrecht zijn heel inefficiënt met ruimte. Je hebt bijna geen opberg ruimt in de ontworpen keuken en het aanrechtblad is ook niet heel handig te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41

Wuursj

want worst is al bezet

DBreda schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:46:

[Afbeelding]

Dit is mijn huidige keuken en die is vreselijk :P
De werkruimte is verdeeld in kleine stukjes waardoor er nergens echt lekkere werkruimte is.
Als ik het zelf opnieuw had moeten doen in dit formaat, zou ik de kastjes uiters links en rechts kleiner maken waardoor er een groter werkgebied ontstaat tussen wasbak en fornuis.
Als je die uiterste kastjes 20 of 30cm maakt, verdubbeld die werkruimte. En een koffie apparaat / fruitschaal oid past dan nog steeds op die uiterste kastjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Wuursj op 06-05-2024 09:59 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:34
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-07 14:31
december 23 heb ik getekend bij Eigenhuis keukens in Houten, ook voor mijn nieuwbouw woning. ik kan je vertellen na 7 showroom bezoeken is Eigenhuis het voordeligst uitgekomen. we hebben bijna precies hetzelfde keuken, met minder apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:02
Neem een nofrost vriezer. Niet alleen hoeft het ontdooien niet meer, maar er is ook minder ijskristal vorming in het ingevrorene wat het beter smakend houdt. (wit uitslaand brood bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
HBSVDK schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:14:
[...]

Neem een nofrost vriezer. Niet alleen hoeft het ontdooien niet meer, maar er is ook minder ijskristal vorming in het ingevrorene wat het beter smakend houdt. (wit uitslaand brood bv)
Als het goed is, is dit een no-frost vriezer werd me verteld.
Maar uiteraard bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hij zegt het niet voor niets he, het staat er letterlijk bij: het is een "low frost" vriezer. Geen no frost. "low frost" is marketing voor "iets minder vaak ontdooien", maar geen no frost. Dus ijsvorming en elk jaar ontdooien.

https://www.siemens-home....ls/Togglebox=accessories/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:12
Cap schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:49:
Dus ijsvorming en elk jaar ontdooien.
Ga maar uit van wat vaker dan dat hoor. Het hoeft niet meer elke 1/2 maanden, maar afhankelijk van hoe vaak je 'm open doet dan mag je nog steeds elke 3-6 maanden aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Eens hoor, ik bedoelde niet eens per se "1x per jaar", dat zou nog het best case scenario zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Laatst online: 20:12
Haha top. Soms zijn daar misverstanden over dus wil voorkomen dat mensen met verkeerde verwachtingen low-frost kopen. Mijn vriendin was er daar 1 van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Cap schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:49:
Hij zegt het niet voor niets he, het staat er letterlijk bij: het is een "low frost" vriezer. Geen no frost. "low frost" is marketing voor "iets minder vaak ontdooien", maar geen no frost. Dus ijsvorming en elk jaar ontdooien.

https://www.siemens-home....ls/Togglebox=accessories/
Ik zie het nu inderdaad ook. Daar ga ik de verkoper mee confronteren, want dat is niet hoe het ons uitgelegd werd…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:39
Je hebt je gerealiseerd dat er 2 bladen gebruikt worden voor je aanrecht en dat je dus een naad krijgt?
Komt deze op een voor jou acceptabele plek?
Verder heb je best weinig werkruimte tussen de kookplaat en de spoelbak. Ik had ooit een ladekast van 30cm tussen de vaatwasser en de spoelkast met hierin 2 vuilnisemmers achter elkaar direct onder het werkblad. Dat heb ik altijd enorm handig gevonden. Helaas past dat niet in onze nieuwe keuken anders had ik dat weer gedaan. Het is maar een tip, kost je wel een extra kast.
In jouw geval zou dat betekenen dat je een werkruimte van 90cm creëert maar dat je links van de kookplaat ook een 30cm kast krijgt. Of dat acceptabel is hangt af van je overige opbergruimte. Is wijn een hobby van je of is die wijnkast voor de VT-wonen award? ;) Hoeveel geluid maakt zo'n wijnkast eigenlijk zo vlak bij je woonkamer? In plaats daarvan zou je ook een veel praktischer ladekast aan je keuken toe kunnen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:08
Wij zijn aan het kijken naar een pronorm keuken. We hebben een offerte voor fronten in prijsgroep 1. Nu neigen we toch meer naar een andere (matte) kleur. Deze zit in prijsgroep 2. Is dat een groot prijsverschil? Praat je bijvoorbeeld over 10% meer of moeten we op meer rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Iemand ervaring met Howat kokend water kraan? In de aanbieding bij een grootgrutter prijsverschil met andere merken is absurd groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
jochie79 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:12:
Wij zijn aan het kijken naar een pronorm keuken. We hebben een offerte voor fronten in prijsgroep 1. Nu neigen we toch meer naar een andere (matte) kleur. Deze zit in prijsgroep 2. Is dat een groot prijsverschil? Praat je bijvoorbeeld over 10% meer of moeten we op meer rekenen?
Kijk op thuiskeukens.nl of keukenkastenfabriek, scheelt nauwelijks. Paar tientjes per kast, uitgaande van10 kasten dus ongeveer 2/300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.oost
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Ik lees al een tijdje mee hier op het forum en nu de bouw van mijn nieuwe woning in de eindfase begint te geraken ga ik binnenkort wat knopen doorhakken betreffende het definitieve uiterlijk van mijn nieuwe keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZEhA31Am0LyF2-g_WquGzwHlqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oF4PeDadBeCZGQD6KdeQ3MF0.jpg?f=fotoalbum_large

Met een door mijzelf gemaakt 3D-ontwerp ben ik inmiddels bij een lokale keukenleverancier geweest. In het door hem voorgestelde ontwerp is de middelste lade uit mijn ontwerp echter vervangen door een push-to-open lade (helaas heb ik geen foto kunnen maken van de 2D-tekening).

Navraag leerde dat 3 greeploze lades zoals door mij getekend waarschijnlijk niet mogelijk zijn, maar hij zou het bij de fabrikant (Müller Küchen) navragen. Omdat ik natuurlijk goed beslagen ten ijs wil komen heb ik zelf de vraag ook uitgezet bij de fabrikant.

Maar is het nu zo vreemd om 3 lades op deze manier toe te passen? Het gaat dan niet perse om de discussie wel of geen push-to-open (ik ben hier namelijk zelf geen fan van) of het esthetische aspect, maar vooral om de praktische overwegingen en/of maakbaarheid van deze onderkast. De meeste opstellingen die ik hier voorbij zie komen hebben 2 onderlades met al dan niet een binnenlade vandaar mijn vraag/twijfel.

De fabrikant in kwestie staat er volgens mijn lokale keukenbouwer om bekend zeer flexibel te zijn wat betreft opstellingen en mogelijkheden en ik vind in hun catalogus ook een foto van een soortgelijke onderkast (zie foto) dus het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit niet zo gemaakt kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdwljwAApRHrNzhvR1DEjoxeKiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tg3OPHQewEGn4K14brYH4SgT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd wat jullie meningen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Blurk62 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:09:
[...]

Je hebt je gerealiseerd dat er 2 bladen gebruikt worden voor je aanrecht en dat je dus een naad krijgt?
Komt deze op een voor jou acceptabele plek?
Verder heb je best weinig werkruimte tussen de kookplaat en de spoelbak. Ik had ooit een ladekast van 30cm tussen de vaatwasser en de spoelkast met hierin 2 vuilnisemmers achter elkaar direct onder het werkblad. Dat heb ik altijd enorm handig gevonden. Helaas past dat niet in onze nieuwe keuken anders had ik dat weer gedaan. Het is maar een tip, kost je wel een extra kast.
In jouw geval zou dat betekenen dat je een werkruimte van 90cm creëert maar dat je links van de kookplaat ook een 30cm kast krijgt. Of dat acceptabel is hangt af van je overige opbergruimte. Is wijn een hobby van je of is die wijnkast voor de VT-wonen award? ;) Hoeveel geluid maakt zo'n wijnkast eigenlijk zo vlak bij je woonkamer? In plaats daarvan zou je ook een veel praktischer ladekast aan je keuken toe kunnen voegen.
Yes, punt 1 heb ik me gerealiseerd. Er zijn verschillende opties waar de naad komt te zitten. Hoeven we nu ook nog niet aan te geven.

Qua werkruimte zitten we iets ruimer dan we nu hebben en dat is al ruim voldoende, maar thanks voor de tip. Ik zal er nog even beter naar kijken.

Haha, wat betreft de wijnkast: beide. We zijn zeker liefhebbers, maar het is ook iets dat mooi staat. We hebben al een klimaatkast, maar dit wordt daarvan een upgrade :)
Geluid ga ik ook even naar kijken, maar het zitgedeelte van de begane grond zit 8m verderop dus daar verwacht ik niet teveel problemen van.

Bedankt voor je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29
J.oost schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:37:
Ik lees al een tijdje mee hier op het forum en nu de bouw van mijn nieuwe woning in de eindfase begint te geraken ga ik binnenkort wat knopen doorhakken betreffende het definitieve uiterlijk van mijn nieuwe keuken.

[Afbeelding]

Met een door mijzelf gemaakt 3D-ontwerp ben ik inmiddels bij een lokale keukenleverancier geweest. In het door hem voorgestelde ontwerp is de middelste lade uit mijn ontwerp echter vervangen door een push-to-open lade (helaas heb ik geen foto kunnen maken van de 2D-tekening).

Navraag leerde dat 3 greeploze lades zoals door mij getekend waarschijnlijk niet mogelijk zijn, maar hij zou het bij de fabrikant (Müller Küchen) navragen. Omdat ik natuurlijk goed beslagen ten ijs wil komen heb ik zelf de vraag ook uitgezet bij de fabrikant.

Maar is het nu zo vreemd om 3 lades op deze manier toe te passen? Het gaat dan niet perse om de discussie wel of geen push-to-open (ik ben hier namelijk zelf geen fan van) of het esthetische aspect, maar vooral om de praktische overwegingen en/of maakbaarheid van deze onderkast. De meeste opstellingen die ik hier voorbij zie komen hebben 2 onderlades met al dan niet een binnenlade vandaar mijn vraag/twijfel.

De fabrikant in kwestie staat er volgens mijn lokale keukenbouwer om bekend zeer flexibel te zijn wat betreft opstellingen en mogelijkheden en ik vind in hun catalogus ook een foto van een soortgelijke onderkast (zie foto) dus het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit niet zo gemaakt kan worden.

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd wat jullie meningen zijn.
Als je het zo wil, moet er een extra 'blinde' strook geplaatst worden voor de greep. Dat kan, maar de effectieve ruimte van die 2 laden wordt dan wel erg minimaal. Met push to open vermoed ik dat ze de strook aan de laden vastmaken en hij dan ook mee naar voren komt.

Overigens zou ik, ivm de kasten links en rechts van dat ladeblok, ook daar gewoon voor een deurtje gaan, evt. met binnenlades. Want nu breekt het dat deel van het werkblad helemaal op en dat ziet er niet uit.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
(jarig!)
el flaco schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:39:
Iemand ervaring met Howat kokend water kraan? In de aanbieding bij een grootgrutter prijsverschil met andere merken is absurd groot.
Gebruik sinds vorig jaar een Howatt warm water kraan, sinds eind juli 155 kWh verbruikt, stilstandverbruik in 24 uur 0.6 kWh. Moet wel zeggen, drinken niet veel thee oid, maar wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12

Apoca

Array Technology Industry

Keuken uitzoeken wat een feest, ik dacht dat fix ik wel even maar shit valt dat tegen :F

De kosten voor de apparatuur geloof ik wel, dat is goed te vergelijken ( Bora, Siemens oven, Siemens koelkast en vriezer, Siemens vaatwasser ).

We hebben nu een offerte liggen voor een Pronorm X-TU keuken via een keukenbedrijf verbonden aan de projectondernemer waar na aftrek van alle kortingen en keukenvoucher ( uit nieuwbouw ) onder aan de streep een bedrag van 20.000 euro over blijft incl. de apparatuur.

Als ik de keukenvoucher niet daar zou gebruiken dan gaat der zoveel vanaf incl. aanpassingen die nodig zijn aan het huis dat de waarde verwaarloosbaar is, dus die reken ik eigenlijk niet eens mee.

Er zit een Jestone composiet gepolijst werkblad bij waarbij de randen worden opgedikt en afgewerkt.

Wat ik mezelf gewoon afvraag is het gevraagde bedrag van 20K realistisch op een dergelijk formaat keuken? Of is het bedrag wel realistisch, maar is de kwaliteit van de keuken in verhouding niet evenredig?

[ Voor 29% gewijzigd door Apoca op 12-05-2024 09:46 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Apoca schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:23:

We hebben nu een offerte liggen voor een Pronorm X-TU keuken via een keukentent verbonden aan de projectondernemer waar na aftrek van alle kortingen en keukenvoucher ( uit nieuwbouw ) onder aan de streep een bedrag van 20.000 euro over blijft.
Laat dezelfde keuken ergens anders uitwerken en leg de offertes naast elkaar. Dan weet je beter of het de moeite waard is om met de projectondernemer samen te werken (inclusief voordeel dat alles wordt geregeld qua aansluitingen) of dat die rompslomp via een andere leverancier je de moeite waard is gezien het prijsverschil.
Overigens tekent een projectondernemer vaak conform de standaardaansluitingen in een keuken. Want dat is fijn voor het project en goedkoper voor de aannemer. Maar kijk goed of dat voor jou ook de ideale plekken zijn. Ik vind dat hoekje naast het raam er wat gek uitzien en vraag me af waarom dat zo is bedacht?

(Suggestie voor indeling: hoge kasten tussen raam en schuifdeuren, werkblad met spoelbak etc langs de linkerwand. Voor het raam ruimte voor designafvalbak :) )

[ Voor 8% gewijzigd door Toke_gt op 08-05-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

De raam aan de voorzijde van het huis zit een beetje raar (niet enorm ver uit de hoek en lager), dus je gaat daar altijd een hoek krijgen met een dergelijke opstelling. Hier ben ik mezelf ook erg van bewust, nadeel is we willen de ruimte natuurlijk wel min of meer zo optimaal benutten zonder heel rare keuzes te maken of er teveel in te plaatsen.

Aansluitingen zijn verder voor ons prima als ik het zowel 2D als 3D bekijk in lay-out en werkdriehoek. De geboden ruimte in de keuken zelf, afstand van de koelkast naar eiland is net iets meer dan een meter en in de keuken is het bijna 1,4m tussen het eiland en het achterblad.

[ Voor 11% gewijzigd door Apoca op 08-05-2024 10:51 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Keuken uitzoeken wat een feest, ik dacht dat fix ik wel even maar shit valt dat tegen :F

De kosten voor de apparatuur geloof ik wel, dat is goed te vergelijken ( Bora, Siemens oven, Siemens koelkast en vriezer, Siemens vaatwasser ).

We hebben nu een offerte liggen voor een Pronorm X-TU keuken via een keukenbedrijf verbonden aan de projectondernemer waar na aftrek van alle kortingen en keukenvoucher ( uit nieuwbouw ) onder aan de streep een bedrag van 20.000 euro over blijft incl. de apparatuur.

Als ik de keukenvoucher niet daar zou gebruiken dan gaat der zoveel vanaf incl. aanpassingen die nodig zijn aan het huis dat de waarde verwaarloosbaar is, dus die reken ik eigenlijk niet eens mee.

Er zit een Jestone composiet gepolijst werkblad bij waarbij de randen worden opgedikt en afgewerkt.

Wat ik mezelf gewoon afvraag is het gevraagde bedrag van 20K realistisch op een dergelijk formaat keuken? Of is het bedrag wel realistisch, maar is de kwaliteit van de keuken in verhouding niet evenredig?

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou overwegen om aan de andere kant van het eiland ook lades te maken. Sowieso makkelijker om dingen uit te pakken, zeker onderin en het ziet er mooier uit.

Verder vind ik iets van dat hoge kastje in de hoek, maar weet niet precies wat.. misschien mooier om er houten schappen te maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja over het kastje bovenin twijfel ik zelf ook nog over.
Een mooi frame in een notenhout look bijvoorbeeld met niet teveel plankjes erin, dat zou het geheel wel meer complementeren. Kun je de ruimte toch benutten door stijlvol te maken :)

Check lades neem ik even mee, dat is eigenlijk wel mooier.

[ Voor 29% gewijzigd door Apoca op 08-05-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wij hebben inmiddels, zoals eerder vermeld, getekend voor onze keuken. Nu zat ik toch nog even naar de apparatuur te kijken. We hebben nu de volgende koelkast:
https://www.electrolux.nl...n-refrigerator/erd6de18s/

Deze staat op de offerte voor €620,95.
Nu vind ik die er toch wel vrij cheap uit zien, dus ik heb nog even verder zitten kijken en kwam bijvoorbeeld deze tegen:
uitvoering: Siemens KI81RADE0
Volgens mij is dit dezelfde, alleen dan met nieuw energielabel:
uitvoering: Siemens KI81RAFE0

Nu weet ik niet of het überhaupt nog mogelijk is om te switchen. Maar wat vinden jullie? Mocht het mogelijk zijn om voor +- €300 extra te switchen naar deze koelkast, doen of niet?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat is de afstand tussen het kookeiland en de spoelbak? Ziet er uit als best een eind om je pannetje pasta af te gieten. Probeer dat eens na te bootsen in je huidige keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
miicker schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:48:
Wij hebben inmiddels, zoals eerder vermeld, getekend voor onze keuken. Nu zat ik toch nog even naar de apparatuur te kijken. We hebben nu de volgende koelkast:
https://www.electrolux.nl...n-refrigerator/erd6de18s/

Deze staat op de offerte voor €620,95.
Nu vind ik die er toch wel vrij cheap uit zien, dus ik heb nog even verder zitten kijken en kwam bijvoorbeeld deze tegen:
uitvoering: Siemens KI81RADE0
Volgens mij is dit dezelfde, alleen dan met nieuw energielabel:
uitvoering: Siemens KI81RAFE0

Nu weet ik niet of het überhaupt nog mogelijk is om te switchen. Maar wat vinden jullie? Mocht het mogelijk zijn om voor +- €300 extra te switchen naar deze koelkast, doen of niet?
De Electrolux is volgens de specificaties (voor wat dat waard is) een stuk stiller. De Siemens heeft een vlakscharnier wat misschien mooier is. Daar zie je echter niets van met de deur dicht.
Electrolux biedt 10 jaar garantie op de compressor, Siemens niet.
Siemens heeft een betere naam in keukenland (NL) maar of dat terecht is, is maar de vraag. Omdat de adviesprijzen van BSH apparatuur kunstmatig belachelijk hoog zijn kunnen dealers grote "kortingen" geven en wordt er meer van verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Blurk62 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:30:
[...]
Wat is de afstand tussen het kookeiland en de spoelbak? Ziet er uit als best een eind om je pannetje pasta af te gieten. Probeer dat eens na te bootsen in je huidige keuken.
Afstand is ongeveer 1 meter 40. Persoonlijk dacht ik dat het wel handig is als je met twee mensen in de keuken staat te prutsen nu en dan, al zet je pannetje pasta me wel weer aan het denken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.oost
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
RobbieB schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:48:
[...]

Als je het zo wil, moet er een extra 'blinde' strook geplaatst worden voor de greep. Dat kan, maar de effectieve ruimte van die 2 laden wordt dan wel erg minimaal. Met push to open vermoed ik dat ze de strook aan de laden vastmaken en hij dan ook mee naar voren komt.

Overigens zou ik, ivm de kasten links en rechts van dat ladeblok, ook daar gewoon voor een deurtje gaan, evt. met binnenlades. Want nu breekt het dat deel van het werkblad helemaal op en dat ziet er niet uit.
Ik heb nog niet nagevraagd hoe die combinatie van greeplijst en push-to-open eruit zou komen zien maar zou inderdaad kunnen dat ze het op die manier doen.

Qua binnenruimte heb je zeker gelijk, maar de keuken krijgt een hoogte van 101cm (85cm corpus, 4cm blad, 12cm plint) dus die lades zouden voldoende hoog kunnen blijven denk ik.

Ik snap je opmerking maar aan de overkant (de keuken heeft een U-vorm) komt zo'n zelfde type onderkast zodat er toch iets van symmetrie/eenheid ontstaat. Een dichte deur is misschien esthetisch gezien mooier maar ik ga dan toch voor functie boven vorm, vandaar liever geen binnenlades. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
J.oost schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:07:
[...]
maar ik ga dan toch voor functie boven vorm, vandaar liever geen binnenlades. :)
Ik was ook niet zo’n voorstander van binnenlades, maar heb ze nu toch, nadat ik in de showroom had gezien/ervaren dat het veel handiger is dan ik dacht. Dus in plaats van drie lades heb ik er nu twee, waarvan de bovenste met een binnenlade. Dat zou je ook nog kunnen doen, dat lijnt dan weer met de lades die er haaks op staan. (Een binnenla in een grote la betekent dat je in die onderste la hogere dingen kwijt kan dan in een gewone la, afhankelijk van het systeem trek je de binnenla mee open en klik je die met een simpele beweging los).
Overigens werden hier twee ladekasten verkeerd geleverd (toch drie losse lades). Dat werd uiteraard aangepast en dat scheelde bizar veel in de aanblik. Dus onderschat wat betreft de vorm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:42
Apoca schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Een mooi frame in een notenhout look bijvoorbeeld met niet teveel plankjes erin, dat zou het geheel wel meer complementeren. Kun je de ruimte toch benutten door stijlvol te maken :)

Dat lijkt wel exact onze indeling qua ramen. Wij gaan ook voor een L keuken met schiereiland. Zojuist offerte gehad en komen ook rond dat bedrag uit. Schuller keuken en Siemens apparatuur.

spoiler:
Bij LIV toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Apoca schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:14:
[...]

Afstand is ongeveer 1 meter 40. Persoonlijk dacht ik dat het wel handig is als je met twee mensen in de keuken staat te prutsen nu en dan, al zet je pannetje pasta me wel weer aan het denken :/
1.40 is echt wel te overzien, geen probleem van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Apoca schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Die hoge kastenwand doortrekken is misschien mooier. Er bestaat een plateau dat je er uit kan trekken, evt voor koffieautomaat oid. Nadeel is dat er wel een deurtje in komt dat open moet kunnen. Plankjes komen teveel uit het zicht, zou ik zonde vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:12
Na mijn post van 5 januari (Sjowhan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3") en 5 april Sjowhan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" is het wat stil gebleven door zowel zakelijke als prive prioriteiten.

Maar we hebben een update..
Op 17 april een afspraak gehad bij Bruynzeel keukens voor uitbreiding van de keuken.
Om te snuffelen om te zien of ze wat kunnen bedenken n.a.v. mijn ideeën die ik per mail had doorgeven; had al telefonisch doorgekregen dat de kleuren/kasten etc van onze huidige keuken niet meer leverbaar waren. Ging al lekker!
Maar kort gezegd. Weer ongeveer eenzelfde tekening uit een keukenkoker gerold, en weinig out-of-the-box (mee)denken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MxdF8u7xIBBQaOSD0yR6HU1Ork=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4Y5IiSa7zTCEu5ie3R5cKKqg.png?f=user_large
verspilde 2uur dus (reistijd + afspraak). Kosten werden geraamd op 3800 ex apparatuur ex montage.

Dus een beetje in zak en as, want zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn...
Omdat ik (teruglezend in dit topic) wist dat @Tweak_ers [ Tweak_ers in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" al eens een suggestie gedaan had om een interieurbouwer te bezoeken, deze gezocht in onze regio en gevonden.
Gesprek gehad bij hun op kantoor&showroom en n.a.v. dit gesprek een voorstel op de mail gehad.
Na goedkeuring voor kosten van de tekening deze later gekregen (aanpassingen nog mogelijk). :
Members only:

Hierin komen dan de koelkast, vriezer en opslagruimte. Hebben jullie nog op/aanmerkingen?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
Sjowhan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:29:
Na mijn post van 5 januari (Sjowhan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3") en 5 april Sjowhan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" is het wat stil gebleven door zowel zakelijke als prive prioriteiten.

Maar we hebben een update..
Op 17 april een afspraak gehad bij Bruynzeel keukens voor uitbreiding van de keuken.
Om te snuffelen om te zien of ze wat kunnen bedenken n.a.v. mijn ideeën die ik per mail had doorgeven; had al telefonisch doorgekregen dat de kleuren/kasten etc van onze huidige keuken niet meer leverbaar waren. Ging al lekker!
Maar kort gezegd. Weer ongeveer eenzelfde tekening uit een keukenkoker gerold, en weinig out-of-the-box (mee)denken:
[Afbeelding]
verspilde 2uur dus (reistijd + afspraak). Kosten werden geraamd op 3800 ex apparatuur ex montage.

Dus een beetje in zak en as, want zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn...
Omdat ik (teruglezend in dit topic) wist dat @Tweak_ers [ Tweak_ers in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" al eens een suggestie gedaan had om een interieurbouwer te bezoeken, deze gezocht in onze regio en gevonden.
Gesprek gehad bij hun op kantoor&showroom en n.a.v. dit gesprek een voorstel op de mail gehad.
Na goedkeuring voor kosten van de tekening deze later gekregen (aanpassingen nog mogelijk). :

***members only***

Hierin komen dan de koelkast, vriezer en opslagruimte. Hebben jullie nog op/aanmerkingen?
Voor een koffiehoekje luistert de hoogte van het blad niet zo nauw als een aanrechtblad waar je aan staat te werken. Persoonlijk zou ik het mooier vinden als de bovenkant van de bovenste lade gelijk loopt met de bovenkant van de deur ernaast. Misschien genoeg hoogte voor 3 lades? Dat zie je tegenwoordig nog maar zelden maar dat terzijde. Blad uit laten steken lijkt me geen goed idee. De deur ernaast kan dan misschien niet ver genoeg open. Tenzij het hier bovenstaande..
Ander dingetje is dat je in de nis tegen de zijkant van de ovendeur aankijkt. Misschien een zijpaneel in de nis opnemen of een zijpaneel over de hele hoogte van de kast? Je kunt de oven ook 1 kast naar links verplaatsen. Ontbreekt er een greep op de deur boven de oven of is die als enige push to open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:12
Blurk62 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:43:
[...]

Voor een koffiehoekje luistert de hoogte van het blad niet zo nauw als een aanrechtblad waar je aan staat te werken. Persoonlijk zou ik het mooier vinden als de bovenkant van de bovenste lade gelijk loopt met de bovenkant van de deur ernaast. Misschien genoeg hoogte voor 3 lades? Dat zie je tegenwoordig nog maar zelden maar dat terzijde. Blad uit laten steken lijkt me geen goed idee. De deur ernaast kan dan misschien niet ver genoeg open. Tenzij het hier bovenstaande..
Dank voor je input.. ik weet dat je eerder ook al wat feedback gegeven hebt, dank is groot!

Eens met wat betreft de uitlijning - ik heb dit ook al genoteerd en zal dat meenemen. We hebben in het gesprek ook de 3 ladeoptie besproken, dus zal daar ook nog vragen over stellen.
Het positieve is dat de kasten straks hoger zijn dan dat ik eerder gehad heb (tot ongeveer plafond) waardoor de ruimte beter wordt benut.
Ander dingetje is dat je in de nis tegen de zijkant van de ovendeur aankijkt. Misschien een zijpaneel in de nis opnemen of een zijpaneel over de hele hoogte van de kast? Je kunt de oven ook 1 kast naar links verplaatsen. Ontbreekt er een greep op de deur boven de oven of is die als enige push to open?
Goed opgemerkt - die heb ik over het hoofd gezien en zal die meenemen. Ik zie niet zo gauw in de schets welke hoogte als oven gebruikt is, dat is nog een puntje om ook na te vragen.

De formaten zal ik zo even bij de tekening zetten zodat dit ook helder is (ik zie in de schets deze wel meegenomen namelijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjowhan op 10-05-2024 16:41 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camb00
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-04 11:28
Ik ben druk bezig met een nieuwe keuken, het wordt een Ikea keuken met een composiet blad (niet van de ikea)
Wij willen graag een Bora puru, aangezien deze via het ruimte achter de kastjes ventileert is het mogelijk om een ladeblok te gebruiken met diepe lades ipv de ME/MA 110?

Ook willen wij graag een Bosch oven. + combi magnetron, specifiek de:
HBG976MB1
CMG9361B1
Passen deze in een Ikea kast ME/MA 763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Camb00 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:45:
Ik ben druk bezig met een nieuwe keuken, het word een Ikea keuken met een composiet blad (niet van de ikea)
Wij willen graag een Bora puru, aangezien deze via het ruimte achter de kastjes ventileert is het mogelijk om een ladeblok te gebruiken met diepe lades ipv de ME/MA 110?

Ook willen wij graag een Bosch oven. + combi magnetron, specifiek de:
HBG976MB1
CMG9361B1
Passen deze in een Ikea kast ME/MA 763
Je kunt ook een wat dieper werkblad nemen, zodat je voldoende ruimte achter de kasten hebt en je niets hoeft in te korten of aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 23:18
Ha allen,

Ook wij zijn druk bezig met een nieuwe keuken. We hebben een jaren dertig huis gekocht en willen de oude stijl (gesloten) keuken open maken en er wat meer woonkeuken van maken. Ondanks dat we daarmee iets ruimte winnen is diezelfde ruimte nog wel enigszins beperkt.
Meer beperkt door ruimte dan budget ben ik nu oa bezig met de apparatuur die we kunnen plaatsen. We kunnen via een connectie voor een leuke korting Miele apparatuur aanschaffen.
Ik ben vrij enthousiast thuiskok en bak ook het brood voor ons 1-2 keer per week zelf.
Op het wensenlijstje stond dus een mooie stoomoven én standaard oven.

Voor de oven wil ik graag: stoomfunctie en een temperatuurbereik van min 250 graden (ook voor het brood wel zo fijn). Bij de meeste fabrikanten, zo ook Miele, is het max bereik van de stoomoven 230 graden en kan de gewone oven tot 300 graden.

Ik kwam daarbij op deze ovens uit:
Oven: Miele H 2861 B
Stoomoven: Miele DGC 7665 (ik wil, als de keuze er is, graag de aan/afvoer van water en temp meter voor vlees etc is wel fijn, maar de stap naar de 7865 die men hier op het forum veel aanraadt voor alleen een draadloze bratometer voor 400 euro extra snap ik niet helemaal)

Nu kwam ik in een keukenzaak die met name professioneel levert de spullen van Bertazzoni tegen, en waarempel, die hebben een stoomoven die tot 300 graden gaat. Stuk betaalbaarder ook overigens a 2600 euro. Het gaat om de Bertazzoni F6011PROVPTN/23 (oja, het temperatuur bereik staat dus alleen in de brochure 30-300c)

nu mijn vraag, zie ik hier iets over het hoofd? Kan ik meer verwachten van de Miele combi tov de ene Bertazzoni? Ik ga nog creatief proberen te zijn met de ruimte die beschikbaar is, maar als we een oven kunnen besparen zou dat qua ruimte (en ook budget natuurlijk) ook wel fraai zijn. Uiteraard verlies je het '2 ovens tegelijk kunnen gebruiken' principe. Maar wellicht zou je met een warmhoudlade een gedeelte van die functies wel compleet hebben natuurlijk en die is maar 12,5 cm hoog.
Mijn post overigens ook om anderen bewust te maken van deze optie, lijkt me toch vrij scherp geprijsd voor de functies die je krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:02
mormegilmaster schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:49:
Ha allen,

Ook wij zijn druk bezig met een nieuwe keuken. We hebben een jaren dertig huis gekocht en willen de oude stijl (gesloten) keuken open maken en er wat meer woonkeuken van maken. Ondanks dat we daarmee iets ruimte winnen is diezelfde ruimte nog wel enigszins beperkt.
Meer beperkt door ruimte dan budget ben ik nu oa bezig met de apparatuur die we kunnen plaatsen. We kunnen via een connectie voor een leuke korting Miele apparatuur aanschaffen.
Ik ben vrij enthousiast thuiskok en bak ook het brood voor ons 1-2 keer per week zelf.
Op het wensenlijstje stond dus een mooie stoomoven én standaard oven.

Voor de oven wil ik graag: stoomfunctie en een temperatuurbereik van min 250 graden (ook voor het brood wel zo fijn). Bij de meeste fabrikanten, zo ook Miele, is het max bereik van de stoomoven 230 graden en kan de gewone oven tot 300 graden.

Ik kwam daarbij op deze ovens uit:
Oven: Miele H 2861 B
Stoomoven: Miele DGC 7665 (ik wil, als de keuze er is, graag de aan/afvoer van water en temp meter voor vlees etc is wel fijn, maar de stap naar de 7865 die men hier op het forum veel aanraadt voor alleen een draadloze bratometer voor 400 euro extra snap ik niet helemaal)

Nu kwam ik in een keukenzaak die met name professioneel levert de spullen van Bertazzoni tegen, en waarempel, die hebben een stoomoven die tot 300 graden gaat. Stuk betaalbaarder ook overigens a 2600 euro. Het gaat om de Bertazzoni F6011PROVPTN/23 (oja, het temperatuur bereik staat dus alleen in de brochure 30-300c)

nu mijn vraag, zie ik hier iets over het hoofd? Kan ik meer verwachten van de Miele combi tov de ene Bertazzoni? Ik ga nog creatief proberen te zijn met de ruimte die beschikbaar is, maar als we een oven kunnen besparen zou dat qua ruimte (en ook budget natuurlijk) ook wel fraai zijn. Uiteraard verlies je het '2 ovens tegelijk kunnen gebruiken' principe. Maar wellicht zou je met een warmhoudlade een gedeelte van die functies wel compleet hebben natuurlijk en die is maar 12,5 cm hoog.
Mijn post overigens ook om anderen bewust te maken van deze optie, lijkt me toch vrij scherp geprijsd voor de functies die je krijgt!
Wat ik weet is dat Miele wat betreft stomen eigenlijk niet te evenaren zou zijn. De stoomopwekker zit in iedergeval buiten het apparaat en ze hebben al 40 jaar+ ervaringen met stoomovens (aanvankelijk met de hogedruk machines via imperial).
Brood kun je toch ook bakken in de andere oven? De luxere varianten kunnen ook 2x een puff vocht in de ovenruimte spuiten.
Oh, reden om niet voor een 45cm te gaan? Daarin is genoeg te stomen. De normale ovenfunctie zal je vaker de andere oven voor gebruiken kijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Bij de oplevering van onze keuken hebben we Veidec Super Foam 189 gekregen. Fantastisch spul, maar stervens duur en als particulier lijkt het niet echt makkelijk aan te komen te zijn.

Iemand hier een goed en goedkoop alternatief?

Ps. Foto’s van de keuken (en verbouwing/installatie) volgen nog, we moeten nog wat details afgewerkt worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:08

Rzaan

Altijd zoekende

Even een opmerking over mensen die een koelkast/vriezer in een Ikea-kast willen zetten.
Veelal wordt bij winkels bij sommige van deze apparaten geschreven dat ze niet voor een Ikea-kast geschikt zijn. Nooit begrepen waarom niet.
Ik heb dus nu in de bijkeuken een Metod-keuken van Ikea geplaatst en daarin staat gewoon een Siemens vriezer.
Snap niet zo goed wat er anders zou zijn aan kast van 60 breed van Ikea dan aan kast van 60 breed van merk XYZ. Ook de deuren zijn niet anders.
Misschien dat het bij andere lijnen van Ikea weer anders is, maar bij Metod past alles prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhZmxh-8eQXQHFc_LfaqRHh3nSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXLt6OTjQQFtQvkLuRAL9sJh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik denk dat je bij vriezers of koelkasten geen probleem hebt, maar dat het veelal om koelvries combinaties gaat. Ook bij een gelijke apparaathoogte kan dan de hoogte van de deuren verschillen, de fronten moeten daar uiteraard op zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Cap schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:55:
Ik denk dat je bij vriezers of koelkasten geen probleem hebt, maar dat het veelal om koelvries combinaties gaat. Ook bij een gelijke apparaathoogte kan dan de hoogte van de deuren verschillen, de fronten moeten daar uiteraard op zijn aangepast.
Dat lijkt me op zich ook niet zo'n probleem. Je kunt altijd een te hoog front op je koelvries-combi zetten.
Ikea heeft frontjes van 80, 100, 120, 140, 180 en 200 hoog in de breedte 60.
Je kunt (als de koel-vries combi niet hoog genoeg is) het apparaat op een plankje zetten. Sterker nog, dit plankje met extra stevige wandbeugels, wordt er speciaal voor bij geleverd. Traploos verstelbaar.
Op mijn foto zie je onder de vriezer een ruimte van ± 15 cm.
Ditzelfde zou je ook boven kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeb
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-05 16:04
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat feedback op de tekening willen. Keuken is nog niet besteld, maar moet wel voor de nieuwbouw doorgeven waar de leiding en electra moet komen.

wat vinden jullie hiervan, apparatuur op de juiste plek? afstanden goed of moet het ergens meer of minder.
en hoeveel afstand moet er minimaal voor een spoelbak aan de buitenzijde? 10 cm?

Alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fY6QtCBc_8ynQPvYL1C77xi4V6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P8reYIXk3PgpV85zGTBPmDd0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:55
kroeb schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:27:
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat feedback op de tekening willen. Keuken is nog niet besteld, maar moet wel voor de nieuwbouw doorgeven waar de leiding en electra moet komen.

wat vinden jullie hiervan, apparatuur op de juiste plek? afstanden goed of moet het ergens meer of minder.
en hoeveel afstand moet er minimaal voor een spoelbak aan de buitenzijde? 10 cm?

Alvast bedankt![Afbeelding]
Waarom geen eiland van 120? Voor dat net beetje extra werkruimte, altijd handig. Plek heb je genoeg tot aan de muur.
Miss de koelkast op de plek van de magnetron als je staat te koken je alleen maar hoeft om te draaien om iets te pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door alki op 13-05-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
Hallo allemaal,

Ik heb al vaak gezien (vooral in showrooms) dat spoelbakken en kookplaten helemaal op de hoeken van een eiland worden geplaatst. Ik snap daar helemaal niets van maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Waterspatten op de vloer aan de ene kant en vetspatten op de vloer aan de andere kant :?
Probeer eens een tijdje in je huidige keuken hoe het is om maar aan 1 kant van je spoelbak/kookplaat iets neer te kunnen zetten/leggen. Simpel, leg een stuk papier op het 'verboden gebied'. Je ervaart heel snel of dat bevalt of niet. Wij krijgen een Bora 'gewoon' in het midden van een 120cm ladekast en een 50cm spoelbak in het midden een 100cm deurtjes kast. De werkruimte er tussen is dan iets meer dan een meter breed en je hebt natuurlijk ook nog de diepte van het eiland tot je beschikking. De ruimte links van de spoelbak en rechts van de kookplaat blijven uiteindelijk beperkt maar net genoeg.
Wat betreft de plaatsing van de koelkast: komt er nog een passtuk naast? Kan de deur ver genoeg open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Hallo allemaal,

Bekende opstelling. In de tijd dat wij nog overtuigd waren van een eiland ook zoeits op laten zetten.
Het is uiteindelijk heel wat anders geworden om verschillende ruimte technische redenen.

Zou in jou gval kookplaat en spoelbak wel wat verder van de rand afzetten zoals hierboven al geopperd. Of toch spoelen in je kastwand?

Vergelijkbare opzet;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G0cR1i30Fl6ssDJ_GVFvdwMydY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pKxq9e7AXBuzwa22r8xmmEPA.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door martinus83 op 13-05-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeb
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-05 16:04
Thanks alvast. Er komt idd een passtuk in voor de koelkast! En weet zelf ook niet waar de spoelbak moet. Mijn gevoel zegt idd ook niet strak tegen de rand aan. Kan hem verder in de kast plaatsen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:56
Afgelopen weekend voor het eerst op pad geweest voor een nieuwe keuken. We weten wel ongeveer wat we willen hebben en vanuit dit topic hebben we ook veel inspiratie en tips opgedaan.
Mijn vriendin was behoorlijk enthousiast over het design van Kvik, dus daar geweest. Prima geholpen, al was de kennis over de apparatuur wel ondermaats. Maar al met al een mooie keuken neergezet. Uiteindelijk kwam er wel een prijs uit rollen waar we iets minder enthousiast over waren, maar afijn. De gehele tijd prettig geholpen, maar aan het eind toen voor duidelijk werd dat wij niet van plan waren te tekenen werd het een minder plezierig gesprek. Dus mij zien ze daar niet weer.

Naderhand wilden we nog even ergens wat drinken, tot we familie tegenkwamen op een terras. En wat bleek, zij zaten daar met vrienden die vanuit huis een keukenzaak runnen. Zij doet de ontwerpen, hij de montage. Zij gaan ook wat voor ons opstellen. Nu werken ze met het merk Kuhlmann. Daar kan ik eigenlijk vrijwel niets over vinden, behalve een aantal andere Tweakers die ook deze vraag hebben gesteld;
Is er iemand bekend met het merk Kuhlmann en kan iets zeggen hoe dit zich verhoudt tot de wat meer voorkomende merken?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
@gehaktstaaf Verstandig niet meteen te tekenen, daar is men erg op gebrand. Die fout maakten wij, waar we met veel moeite weer onder uit moesten komen.

En de kwaliteit van Mano, ja leuk design etc, ziet er best tof uit maar ben toch blij dat die er niet in komt. Hele fronten gebeuren hangt met veel Parkers aan elkaar.

En voor nog best wat geldt ondanks de 20% actie die wij hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 23:18
HBSVDK schreef op maandag 13 mei 2024 @ 00:57:
[...]

Wat ik weet is dat Miele wat betreft stomen eigenlijk niet te evenaren zou zijn. De stoomopwekker zit in iedergeval buiten het apparaat en ze hebben al 40 jaar+ ervaringen met stoomovens (aanvankelijk met de hogedruk machines via imperial).
Brood kun je toch ook bakken in de andere oven? De luxere varianten kunnen ook 2x een puff vocht in de ovenruimte spuiten.
Oh, reden om niet voor een 45cm te gaan? Daarin is genoeg te stomen. De normale ovenfunctie zal je vaker de andere oven voor gebruiken kijkt me?
Ik gebruik vrij veel sous vide en wil dan liever de volle hoogte daarvoor kunnen gebruiken. Dank voor de aanvulling over Miele, die indruk had ik inderdaad al vwb hun Stoomoven ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Hallo allemaal,

Maak je kastenwand 65cm diep, klinkt niet veel die 5cm, maar maakt echt veel verschil omdat veel keukenapparaten (zoals vrijstaande koffieapparaten) gemaakt worden op 60cm diepte.

Verder zou ik de wasbak en kookplaat niet op de hoeken zetten, misschien dat het nodig is ivm de ruimte, maar het is echt relaxt om aan beide kanten plek te hebben. Je kunt ook overwegen om 1 hoge kast op te offeren en je wasbak aan de muurzijde te maken, zodat je wel plek hebt op het eiland.

Verder heb je ruimte zat aan de muurkant, dus zou ik overwegen om het eiland iets meer die kant op te schuiven (10/20 cm), meer ruimte tussen je wandenkast en eiland kan nooit kwaad.

Denk even goed na aan welke kant je de stoelen van het eiland wil hebben. Ik zou ze zelf altijd aan de 'woonzijde' plaatsen, omdat je er dan sneller gaat zitten. Nu staan ze aan de 'verre' zijde van je woning. Of het uitzicht moet erg mooi zijn.

O ja, en denk ook nu al na over verlichting en waar je lichtpunten moeten komen te zitten! In een keuken kun je nooit te veel licht hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieB op 14-05-2024 11:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martinus83
Vandaag definitieve blad keuze gemaakt bij Kemie in Helmond.
Vast al vaker gezegd, maar zo'n vol formaat bekijken is toch wel echt aan te raden!

Members only:

[ Voor 32% gewijzigd door martinus83 op 14-05-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-07 19:47
Ha allen,

Wij hebben net onze eerste woning gekocht. Het is een woning waar nog veel aan geklust moet worden en onder andere de keuken is aan vervanging toe. We zijn daarom alvast aan het oriënteren en inlezen op keukens.

Laatst zijn we bij een tweetal keukenzaken langs geweest voor een ontwerp en advies.
Members only:

We zijn benieuwd of jullie nog ideeën hebben over het ontwerp en de offertes! Zou er nog onderhandelingsruimte zitten binnen deze offertes? Mogelijk kunnen we nog ergens op besparen (blad of apparatuur wellicht)? Algemene input op het huidige ontwerp is ook zeker welkom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RAW_ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:26:
Ha allen,

Wij hebben net onze eerste woning gekocht. Het is een woning waar nog veel aan geklust moet worden en onder andere de keuken is aan vervanging toe. We zijn daarom alvast aan het oriënteren en inlezen op keukens.

Laatst zijn we bij een tweetal keukenzaken langs geweest voor een ontwerp en advies.

***members only***

We zijn benieuwd of jullie nog ideeën hebben over het ontwerp en de offertes! Zou er nog onderhandelingsruimte zitten binnen deze offertes? Mogelijk kunnen we nog ergens op besparen (blad of apparatuur wellicht)? Algemene input op het huidige ontwerp is ook zeker welkom!
Kwestie van smaak, maar ik ben geen fan van de ‘torentjes’ van losse hoge kasten en de wijze waarop die verticale greeplijst is toegepast op de rechter kast.

Alternatieven:
- horizontale greeplijst
- twee hoge kasten naast elkaar plaatsen met één verticale greeplijst.

Verder ter overweging: deurtjes aan de voorkant van het eiland doortrekken tot op de vloer? Daarmee wordt het vanuit de kant van de zithoek meer een ‘meubel’ dan een keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-07 07:37
martinus83 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:44:
Vandaag definitieve blad keuze gemaakt bij Kemie in Helmond.
Vast al vaker gezegd, maar zo'n vol formaat bekijken is toch wel echt aan te raden!

***members only***
Ik heb enkel een blad nodig omdat ik mijn keuken zelf maak. Dus de meeste keukenboeren zitten niet op ons te wachten. Wij zijn al bij twee kleinere bladen leveranciers geweest in de Betuwe maar hier hadden we geen blad waar we wouw tegen zeiden...

Zit bij Kemie wel een flinke showroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

BlueSS50 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:31:
[...]

Ik heb enkel een blad nodig omdat ik mijn keuken zelf maak. Dus de meeste keukenboeren zitten niet op ons te wachten. Wij zijn al bij twee kleinere bladen leveranciers geweest in de Betuwe maar hier hadden we geen blad waar we wouw tegen zeiden...

bij Kemie kun je volgens mij niet als particulier kopen.

In Leerdam zit DSE. Wellicht dat je daar iets ziet wat je bevalt. Ik was erg onder de indruk van wat zij allemaal hebben. Geen idee of ze rechtstreeks leveren aan particulieren, maar ze kunnen je vast verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
[...]

Bij Kemie kun je enkel een afspraak maken als je bij een keukenleverancier een Kemie blad hebt gekocht.
Dus op die manier zul je je blad moeten aankopen. Kemie ontvangt geen kijkers, enkel kopers.

Er moet dus een order bij Kemie staan, waarna je je definitieve blad kunt komen uitzoeken dan wel bevestigen.

Er is een hele mooie showroom ja met samples van alle platen, plus buiten alle grootformaten opgesteld, pracht bedrijf.

[ Voor 6% gewijzigd door martinus83 op 15-05-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

martinus83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:43:
[...]

Bij Kemie kun je enkel een afspraak maken als je bij een keukenleverancier een Kemie blad hebt gekocht.
Er moet dus een order bij Kemie staan, waarna je je definitieve blad kunt komen uitzoeken dan wel bevestigen.
Ik ben ook naar Kemie geweest en had nog geen blad gekocht. Volgens mij had wel mijn keukenleverancier het 1ste contact gelegd. (of dat ik het toch zelf was. Weet het gewoon niet meer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

RAW_ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:26:
Ha allen,

***members only***

In de render staat je koelvriescombi zo te zien direct naast een glazen deur in de zon. Natuurlijk kan de render niet kloppen en het in werkelijkheid de schaduwzijde van je huis zijn. Maar als de zon er wel op valt en je hebt het voor het kiezen dan zou ik mijn koelvries dus niet aan de glaszijde plaatsen maar meer naar andere zijde.

Verder vermoed ik dat de Bora GP4U een (goedkopere) deal is icm de Nobilia keuken, maar let wel even op de verschillen met de PURU. In ieder geval ligt bij de GP4U de afzuiging op het werkblad waar dat bij de PURU verzonken is.

De GP4U heeft maar 3 vermogensniveaus (1, 2, power) voor de afzuiging, waar de PURU er 10 (1-9, power) heeft. Dit is m.i. veel prettiger. Als indruk, ik gebruik zelf de standen 2, 3, 4 en 5 heel vaak en dat maakt echt al veel verschil in hoeveelheid afzuiging en geluid. Die nuance zou ik bij de GP4U dus helemaal missen: het is of helemaal uit, of zacht, of hard (of keihard in de power stand).

Ook lijken de kookzones achteraan bij de GP4U geen powerniveau te hebben itt de PURU, misschien geen biggie omdat de voorste zones het wel hebben, maar toch een verschil.

Verder is het bedieningspaneel anders dan dat van de PURU en andere Bora's, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit bij de PURU prettiger is omdat je daar voor de ventilator en de kookzones met de slider kan werken ipv alleen maar met + en -. Ook zijn er bij de GP4U geen directe toetsen voor de timer / kookwekker, hiervoor moeten de + en - samen ingedrukt worden. Dat is toch minder intuïtief en handig.

Ook weet ik dat bij de PURU en andere Bora's de pieptoon van de bediening zachter of zelfs uit te zetten is, die is default veel te hard. Bij de GP4U kom ik die mogelijkheid niet tegen. (De aan / uit en foutmeldings pieptoon is overigens niet te wijzigen, dit is volgens mij een safety requirement.)

Wellicht zijn er nog meer (technische) verschillen: zo te zien zijn de vorm en afmetingen van het ventilatorhuis ook anders. Het lijkt erop alsof de ventilatorbehuizing van de PURU meer afgerond is dan die van de GP4U, dit kan weer gevolgen hebben voor het geluidsniveau van de afzuiging. In de montagehandleiding van de PURU wordt het geluidsniveau van de minimale, maximale en powerstand vermeld, in die van de GP4U helaas niet.

Punt is dus, check de bediening en het geluid van de GP4U tov de PURU/PUXU en ook de Siemens voordat je beslist of het de minderprijs waard is.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 15-05-2024 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:44
Cap schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:27:
[...]

In de render staat je koelvriescombi zo te zien direct naast een glazen deur in de zon. Natuurlijk kan de render niet kloppen en het in werkelijkheid de schaduwzijde van je huis zijn. Maar als de zon er wel op valt en je hebt het voor het kiezen dan zou ik mijn koelvries dus niet aan de glaszijde plaatsen maar meer naar andere zijde.

Verder vermoed ik dat de Bora GP4U een (goedkopere) deal is icm de Nobilia keuken, maar let wel even op de verschillen met de PURU. In ieder geval ligt bij de GP4U de afzuiging op het werkblad waar dat bij de PURU verzonken is.

De GP4U heeft maar 3 vermogensniveaus (1, 2, power) voor de afzuiging, waar de PURU er 10 (1-9, power) heeft. Dit is m.i. veel prettiger. Als indruk, ik gebruik zelf de standen 2, 3, 4 en 5 heel vaak en dat maakt echt al veel verschil in hoeveelheid afzuiging en geluid. Die nuance zou ik bij de GP4U dus helemaal missen: het is of helemaal uit, of zacht, of hard (of keihard in de power stand).

Verder is het bedieningspaneel anders dan dat van de PURU en andere Bora's, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit bij de PURU prettiger is omdat je daar voor de ventilator en de kookzones met de slider kan werken ipv alleen maar met + en -. Ook zijn er geen directe toetsen voor de timer / kookwekker, hiervoor moeten de + en - samen ingedrukt worden. Dat is toch minder intuïtief en handig. Wellicht zijn er nog meer (technische) verschillen: zo te zien zijn de vorm en afmetingen van het ventilatorhuis ook anders.

Ook weet ik dat bij de PURU en andere Bora's de pieptoon van de bediening zachter of zelfs uit te zetten is, die is default veel te hard. Bij de GP4U kom ik die mogelijkheid niet tegen. (De aan / uit en foutmeldings pieptoon is overigens niet te wijzigen, dit is volgens mij een safety requirement.)

Punt is dus, check de bediening van de GP4U tov de PURU/PUXU en ook de Siemens voordat je beslist of het de minderprijs waard is.
Ter aanvulling:
De GP4U is eigenlijk gewoon een Bora Basic die lichtjes is aangepast naar de huidige tijdsgeest. We hebben het dus over een toestel wat in 2013 is geïntroduceerd.

Naast bovenstaande zal je ook het filter van onderuit moeten wisselen ipv. eenvoudig van bovenaf.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-07 19:47
Bedankt voor de zeer inhoudelijke reacties beiden! _/-\o_
Cap schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:27:
De render is inderdaad niet geheel accuraat. In werkelijkheid staat daar een "normale" tuindeur die grofweg voor de helft uit glas bestaat. Ook is de tuin op het noorden gericht en staat circa 1,5 meter na die deur een stenen berging. Ik vermoed dat het dus wel los zal lopen met felle lichtinval op de koelkast. De keuze om de koelkast daar te plaatsen, is om de looproute van de koelkast naar de eetkamer/woonkamer te verkleinen. Anders zouden we altijd om het kookeiland heen moeten om bij de koelkast te komen.

Ook veel dank voor de info over de Bora's! Ik zal als we weer in een keukenzaak zijn eens goed gaan letten op de bediening van de verschillende kookplaten. De andere keukenzaak had een Siemens iQ500 kookplaat (ed777fq25e) in hun configuratie uitgekozen. Zou dit een betere optie zijn dan de basic Bora?
SquareOne schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:42:
Kwestie van smaak, maar ik ben geen fan van de ‘torentjes’ van losse hoge kasten en de wijze waarop die verticale greeplijst is toegepast op de rechter kast.

Alternatieven:
- horizontale greeplijst
- twee hoge kasten naast elkaar plaatsen met één verticale greeplijst.

Verder ter overweging: deurtjes aan de voorkant van het eiland doortrekken tot op de vloer? Daarmee wordt het vanuit de kant van de zithoek meer een ‘meubel’ dan een keuken.
Bedankt voor de tips! De hoge kasten aan weerszijden is vooral om praktische redenen zo gekozen: De koelkast dichtbij de woonkamer en de oven/magnetron in de andere hoek zodat de deuren niet openslaan in de looproute tussen het kookeiland. De horizontale greeplijsten en langere deurtjes vind ik een interessante suggestie! Ik ga eens peilen of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Laatst online: 21:41
[...]

https://www.dominicus.nl/

Geen idee of 't uit de route voor je ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromme_plank
  • Laatst online: 19:19
Na lang wachten hebben we eindelijk een keuken. Alleen het koffiezetapparaat ontbreekt nog, gelukkig wordt deze eind van de week geleverd en gemonteerd.

Er is alleen 1 ding wat mij stoort. De warmhoudlade is is naast de combi oven geplaatst, echter liggen de voorkanten niet gelijk aan elkaar. De warmhoudlade ligt zeker 3mm dieper ten opzichte van de combi oven. In de montagehandleiding kan ik niets vinden over een diepte afstelling of iets van vulblokjes. De warmhoudlade zit alleen aan de voorkant van de corpus gemonteerd, er is geen kantelbeveiligingsbeugel gemonteerd ivm het koffiezetapparaat wat op de warmhoudlade geplaatst wordt.

Is er hier een keukenspecialist die hier een verklaring en wellicht oplossing voor heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Enxk4xOVVbLerT7uYG2mjEQG05E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TEL1bYg7e6hT9yziF1oZRuB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBO7ZmCkLQLxmdwTbweQl9SeBg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2b34nVj58WskzkdiLcNidrf4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zudt5yUB62RlriNYDI6tzEC3h3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hn7wrAAYjFUhnS47Hh4KikFg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal van het weekend, als de keuken helemaal klaar is, een paar foto's posten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:04

timovd

Voorsprong door techniek

Rzaan schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:32:
Even een opmerking over mensen die een koelkast/vriezer in een Ikea-kast willen zetten.
Veelal wordt bij winkels bij sommige van deze apparaten geschreven dat ze niet voor een Ikea-kast geschikt zijn. Nooit begrepen waarom niet.
Ik heb dus nu in de bijkeuken een Metod-keuken van Ikea geplaatst en daarin staat gewoon een Siemens vriezer.
Snap niet zo goed wat er anders zou zijn aan kast van 60 breed van Ikea dan aan kast van 60 breed van merk XYZ. Ook de deuren zijn niet anders.
Misschien dat het bij andere lijnen van Ikea weer anders is, maar bij Metod past alles prima.

[Afbeelding]
Is dit een deur-op-deur systeem? Volgens o.a. CoolBlue en Expert kan Metod alleen met sleepdeur.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

timovd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:30:
[...]

Is dit een deur-op-deur systeem? Volgens o.a. CoolBlue en Expert kan Metod alleen met sleepdeur.
Precies, dat zeggen ze. Maar dat is dus niet zo.
Ik heb gewoon deur-op-deur en het werkt als een tierelier.
Begrijp ook niet hoe ze aan die info komen.

Coolblue zegt ook dat bepaalde hoogtes sowieso niet passen. Waarom niet zeggen ze er niet bij. De nishoogte in een Ikea-kast is traploos aan te passen. Dus waarom zou een 1.40 niet passen en een 1.20 (zoals ik heb) wel?

Edit: Zelfs Siemens zegt op hun site: Belangrijk om te weten is dat je bij een IKEA keuken altijd een koelkast of vriezer met een sleepdeursysteem kiest.
Wel vreemd dat ik dan gewoon toch een Siemens GI41NACE0 vriezer met deur-op-deur kon installeren.

[ Voor 41% gewijzigd door Rzaan op 15-05-2024 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:11
Wij hebben een wat oudere (understatement) Faktum keuken en daar hebben we al 20 jaar een Siemens deur op deur in zettten.

Overigens kwamen we deze waarschuwing ook tegen bij sommige koelkast meubels van Nolte. Wat daar nou de gedachte achter is weten we ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-07 21:51
Ik vind het lastig om te bepalen naar welke keukenzaken we moeten gaan. We hebben ongeveer 15k budget. We willen een L keuken met 3 hoge kasten en 6 lage kasten. In de hoge kasten moet een oven en een koel/vries combinatie komen. We hebben graag geïntegreerde greepjes (of in ieder geval een strak design), en een composiet/stenen blad.

Als het budget het toelaat een heetwaterkraan (maar dit is geen must). We zijn bij de Ikea geweest maar we vonden dat tegenvallen. Bij Kvit zijn we ook geweest maar daar viel de keuze een beetje tegen. De volgende stop wordt Superkeukens.

Het probleem is dat heel veel websites van keukenboeren geen prijsindicaties geven. En ik heb geen zin om een heel dagdeel uit te trekken om naar een zaak te gaan en er dan achter komen dat een keuken buiten ons budget valt. Heeft iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Immanent Ike schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:16:
Ik vind het lastig om te bepalen naar welke keukenzaken we moeten gaan. We hebben ongeveer 15k budget. We willen een L keuken met 3 hoge kasten en 6 lage kasten. In de hoge kasten moet een oven en een koel/vries combinatie komen. We hebben graag geïntegreerde greepjes (of in ieder geval een strak design), en een composiet/stenen blad.

Als het budget het toelaat een heetwaterkraan (maar dit is geen must). We zijn bij de Ikea geweest maar we vonden dat tegenvallen. Bij Kvit zijn we ook geweest maar daar viel de keuze een beetje tegen. De volgende stop wordt Superkeukens.

Het probleem is dat heel veel websites van keukenboeren geen prijsindicaties geven. En ik heb geen zin om een heel dagdeel uit te trekken om naar een zaak te gaan en er dan achter komen dat een keuken buiten ons budget valt. Heeft iemand tips?
Gewoon aangeven wat je budget is, maakt het voor alle partijen makkelijker.
De pessimisten zullen zeggen dat ze dan naar je budget toe rekenen, terwijl de optimisten zullen zeggen dat er het maximale uit je begroting word gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 21:38
Kapitein Merijn schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:43:
[...]

Gewoon aangeven wat je budget is, maakt het voor alle partijen makkelijker.
De pessimisten zullen zeggen dat ze dan naar je budget toe rekenen, terwijl de optimisten zullen zeggen dat er het maximale uit je begroting word gehaald.
Ik zou dan 14k als budget geven, gemiddelde verkoper komt sowieso met een paar kekke “upgrades” voor net geen €1000 :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07 22:07
(jarig!)
Immanent Ike schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:16:

Bij Thuiskeukens kan je een Hacker Systemat keuken samenstellen. Als je grofweg weet welke kastjes je wilt kan je daar wat bij elkaar klikken. Het hangt nogal af van de frontjes en het blad dat je kiest. Kijk eens naar deze vrij standaard kast: https://www.thuiskeukens....met-korven-147632865.html

Prijscategorie 0: 520 euro (kunststof fronten)
Prijscategorie 3: 609 euro (gelakte fronten)
Prijscategorie 6 711 euro (eikenfineer fronten)
Prijscategorie 9 960 euro (speciale houten fronten)

Nogal wat verschil. Zelfde geld voor het blad; een simpel composiet blad is redelijk betaalbaar maar een fancy kwartsiet natuursteen blad kan ruim het dubbele kosten. Kijk voor prijzen bij bijvoorbeeld https://www.thuiskeukens....met-korven-147632865.html

Je kan best wat op internet vinden qua richtprijzen, mijn ervaring met de meeste keukenzaken is dat je een budget noemt, ze dan met een "scherpe" prijs komen die net onder je budget zit, maar als je dan nog wat leuke features wilt (zoals mooiere fronten) er steeds weer wat bovenop komt... Beter je budget niet prijsgeven en ze maar gewoon met een goed aanbod laten komen, eventueel bij meerdere partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:30
Iemand suggesties voor lage lades? Ik zoek een lade minder dan 8cm hoog voor onder de kookplaat.

Wil het een beetje hacken in mijn IKEA Metod keukenkast van 60cm breed.

Lade komt boven een oven en dus onder het werkblad.

Zat zelf aan zoiets te denken: https://www.meubelbeslago...-metabox-ladehoogte-54-mm

Afbeeldingslocatie: https://www.meubelbeslagonline.nl//Files/2/23000/23621/ProductPhotos/620/883081349.png

[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 17-05-2024 07:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:45
eelco74 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:59:
Wij hebben een wat oudere (understatement) Faktum keuken en daar hebben we al 20 jaar een Siemens deur op deur in zettten.

Overigens kwamen we deze waarschuwing ook tegen bij sommige koelkast meubels van Nolte. Wat daar nou de gedachte achter is weten we ook niet.
Ligt aan de specifieke Faktum/Method deur. Een deur-op-deur moet je midden op de deur bevestigen met schroeven. Sommige goedkope Ikea deurtjes (de allergoedkoopste) zijn hol. Daar kun je dus geen koelkastdeur op vast schroeven. Pak je een iets duurdere versie kan dat wel, dan is het massief spaanplaat/MDF/hout.

Daarom de waarschuwing, want een sleepsysteem kan altijd.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:11
Blihi schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:25:
[...]

Ligt aan de specifieke Faktum/Method deur. Een deur-op-deur moet je midden op de deur bevestigen met schroeven. Sommige goedkope Ikea deurtjes (de allergoedkoopste) zijn hol. Daar kun je dus geen koelkastdeur op vast schroeven. Pak je een iets duurdere versie kan dat wel, dan is het massief spaanplaat/MDF/hout.

Dat is een interessante gedachte. Maar ook met een sleepsysteem moet je het sleepsysteem op de deur monteren. En bij elke opening van de koelkast komt daar best kracht op te staan. Nolte heeft voor zover ik geen holle deurtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:45
eelco74 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:55:
[...]

Dat is een interessante gedachte. Maar ook met een sleepsysteem moet je het sleepsysteem op de deur monteren. En bij elke opening van de koelkast komt daar best kracht op te staan. Nolte heeft voor zover ik geen holle deurtjes.
Ja, maar het sleepsysteem zit aan de randen en die zijn altijd massief. Het gaat om het midden van de deur, waar bij de goedkoopste versies van dat karton in zit.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMauge
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 09:02
Hoi allen! :)
Wij laten onze keuken maken door een meubelmaker. Logischerwijs raad hij ons solid surface aan. Dat kan hij makkelijk bewerken. Naast de mooie ronden hoeken die daardoor mogelijk zijn, lijkt het betaalbaar en vlekbestendig.

Het enige minpunt waar ik mij zorgen overmaak is overduidelijk het gebrek aan hittebestendigheid. Pannen zetten wij nooit op het keukenblad of in de gootsteen, maar wij zijn wel verzot op onze Quooker. En we gieten ook redelijk snel pannen af.

Nu kunnen wij de spoelbak beplaten met RVS, of een ander soort spoelbak kiezen. Wat zou een betere optie zijn? Ik ben bang dat RVS alsnog te veel hitte geleid. En het krast en vlekt snel. Granieten en Keramische spoelbakken zijn weer duur. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
PaulMauge schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:53:
Hoi allen! :)
Wij laten onze keuken maken door een meubelmaker. Logischerwijs raad hij ons solid surface aan. Dat kan hij makkelijk bewerken. Naast de mooie ronden hoeken die daardoor mogelijk zijn, lijkt het betaalbaar en vlekbestendig.

Het enige minpunt waar ik mij zorgen overmaak is overduidelijk het gebrek aan hittebestendigheid. Pannen zetten wij nooit op het keukenblad of in de gootsteen, maar wij zijn wel verzot op onze Quooker. En we gieten ook redelijk snel pannen af.

Nu kunnen wij de spoelbak beplaten met RVS, of een ander soort spoelbak kiezen. Wat zou een betere optie zijn? Ik ben bang dat RVS alsnog te veel hitte geleid. En het krast en vlekt snel. Granieten en Keramische spoelbakken zijn weer duur. Iemand ervaring hiermee?
Een spoelbak van solid surface is absoluut het mooiste omdat deze naadloos verwerkt kan worden.
De rvs bodem is wel een must icm. een quooker, het kokend water zorgt er namelijk voor dat de lijm langzaam oplost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VP6fBBAU-1PKIUbFQ5J9nj4wXxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GsvYv3FIjG90Dc0E1UZradf7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Kapitein Merijn op 17-05-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickey
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-07 08:51
Moeten hier nog de knoop doorhakken over de kookplaat. De dampkap wordt een Siemens LR97CAQ20 (homeconnect, cookconnect).

Enerzijds de Siemens ED851HWB1E: IQ500, 5 zones, bediening dampkap mogelijk met oa intelligent hood automatic, combizone
https://www.siemens-home....uctiekookplaat/ED851HWB1E

en anderzijds de Siemens EX875LVC1E: IQ700, 5 zones, geen bediening dampkap mogelijk, flexinduction, frying sensor plus, powermove plus
https://www.siemens-home....uctiekookplaat/EX875LVC1E

Prijs is quasi identiek (HWB1E kost 30 € meer).

Iemand tips? Zal kiezen worden tussen enerzijds het gemak van de bediening van de dampkap via de kookplaat en anderzijds wat meer snufjes (frying sensor plus, powermove)..

De HWB1 is ook het recentere toestel denk ik? daar zijn heel weinig recensies over te vinden, van die EX875 wel heel veel..

[ Voor 13% gewijzigd door Pickey op 17-05-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Blihi schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:25:
[...]

Ikea deurtjes voor Metod keukens zijn nooit hol. Sowieso altijd massief spaanplaat.
Ik heb de op één na goedkoopste.

Wanden en/of deuren van Pax Kasten zijn wel hol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand bekend met een keukenfabrikant of keukenbladenleverancier die werkbladen levert van Egger.
Meer specifiek decor F021 ST75:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LjeF9lxxW7dlDdQrpa6WTmEyDE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jaFoLOkxEwwwoo8NS3cOedxV.jpg?f=user_large

Partijen die het niet kunnen leveren:
Dekker
TopLine maatwerkbladen
Pagina: 1 ... 461 ... 520 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1