Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

ron321 schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:22:
[...]

De service lijkt me geen probleem, een oven is over het algemeen vrij makkelijk te verwijderen.
Klopt, alleen wel irritant als de Bora monteur die service niet verleent, en je dat dus vooraf zelf moet gaan doen. Maar belangrijker, de quote van de Bora FAQ geeft mij de indruk dat Bora op een kookplaat in een dergelijke opstelling mogelijk überhaupt geen garantie gaat verlenen ivm mogelijke oververhitting van onderdelen, indien dat het geval is dan zou ik de optie dus afraden. Hoewel het 'in principe' in de quote er weer op hint dat het toch mogelijk is. Ik zou dus contact opnemen met Bora om hier duidelijkheid over te krijgen. Verlenen jullie nu garantie of niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 23-04-2024 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:53
martinus83 schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:17:
[...]

Net zo veel keuken als hier, ongeveer.
Heb je apparatuur nu bij Veldkamp of alles bij de plaatselijke verkoper?
We hebben uiteindelijk de hele order aangepast, keukenkasten apart, blad en spullen gaan we zelf voor zorgen. De keuken wordt pas Februari volgend jaar geplaatst.
We kennen een meubelmaker die de keuken kan zetten. We zouden een paar k minder duur uit moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jardinero
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-09 10:28
el flaco schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 05:21:
[...]

Polman jr en ideal keukens. Stad Groningen weet ik niet, kun je navragen bij Hagro.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

whipcheck schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:24:
[...]

We hebben uiteindelijk de hele order aangepast, keukenkasten apart, blad en spullen gaan we zelf voor zorgen. De keuken wordt pas Februari volgend jaar geplaatst.
We kennen een meubelmaker die de keuken kan zetten. We zouden een paar k minder duur uit moeten zijn.
Ff voor de duidelijkheid, je zei in je vorige post dat je voor 33k had getekend? Kon je daar toch nog onderuit dan? Dus alleen de kasten worden gekocht bij die lokale keukenzaak en de rest allemaal elders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 16:13
Charlot887 schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:40:
In een van mijn vorige posts was ik op zoek naar een brons metallic frontje. Dankzij dit topic zijn wij bij een keukenzaak beland waar ze Rotpunkt verkopen.
Heel top geholpen met het design en alles wat we wilden zit in de keuken. Nu is het nog een paar maanden wachten tot wij in ons nieuwe huis kunnen en de keuken zal worden geplaatst. Op de render komt de kleur van het metallic deurtje niet goed over.

***members only***
Quooker front is echt top, vind het heet en koud water mechanisme echt vele malen chiller dan de normale Quooker. Goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 13:28
Cap schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:09:
[...]

Ff voor de duidelijkheid, je zei in je vorige post dat je voor 33k had getekend? Kon je daar toch nog onderuit dan? Dus alleen de kasten worden gekocht bij die lokale keukenzaak en de rest allemaal elders?
Ik mag hopen 33k voor alles bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

martinus83 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:54:
[...]

Ik mag hopen 33k voor alles bij elkaar.
Klopt, dat was dus de originele getekende offerte uit het oudere bericht. Maar de laatste post geeft ie dus aan dat ze uiteindelijk de 'hele order hebben aangepast', en alles apart gekocht wordt, keukenkasten, blad, apparatuur, installatie allemaal los. Voor een paar k minder totaal.

Ben dus benieuwd of die kasten dan nog wel bij de originele (33k offerte) keukenboer betrokken worden. En dus hoe ze onder die getekende offerte zijn uitgekomen. Want genoeg berichten in dit topic te vinden over het niet meer onder de getekende offerte uit kunnen komen van keukens, met name DMG natuurlijk met onder druk een handtekening zetten. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 23-04-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

syntesia schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:17:
[...]

Quooker front is echt top, vind het heet en koud water mechanisme echt vele malen chiller dan de normale Quooker. Goede keuze.
Voor ons jammer dat er geen flex optie bij de Front aanwezig is, de uittrekbare slang is voor ons een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 16:13
Cap schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:37:
[...]

Voor ons jammer dat er geen flex optie bij de Front aanwezig is, de uittrekbare slang is voor ons een must.
klopt keuzes, wij hebben het gelukkig niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 13:28
Cap schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:32:
[...]

Klopt, dat was dus de originele getekende offerte uit het oudere bericht. Maar de laatste post geeft ie dus aan dat ze uiteindelijk de 'hele order hebben aangepast', en alles apart gekocht wordt, keukenkasten, blad, apparatuur, installatie allemaal los. Voor een paar k minder totaal.

Ben dus benieuwd of die kasten dan nog wel bij de originele (33k offerte) keukenboer betrokken worden. En dus hoe ze onder die getekende offerte zijn uitgekomen. Want genoeg berichten in dit topic te vinden over het niet meer onder de getekende offerte uit kunnen komen van keukens, met name DMG natuurlijk met onder druk een handtekening zetten. ;)
33k is rijkelijk veel ja als je al opsplitst.

Wij hebben vorige week bij KVIK een getekende order geannuleerd, heb uit coulantie zn uren nog betaald om ruzie te voorkomen.
Consument krijgt (bijna) altijd gelijk. Nu had KVIK ook niet alles op orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:06

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Om nog even terug te komen op "Oven onder inductiekookplaat (met afzuiging)" waar Bora aangeeft dat hierdoor mogelijk de kookvelden oververhit kunnen raken ...

Dit zijn de inbouwadviezen van een Bosch combimagnetron: 5mm ruimte is voldoende. Bij navraag hadden zij nog nooit gehoord van problemen met een inductieplaat erboven, want zo heet wordt het niet buiten de oven (ik heb dat nog nooit gemeten, dus geen feiten beschikbaar).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZMQXj2d5fRksg4aftxH1vZAR5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BfweulDfU2riVnFiaa4snhRg.png?f=fotoalbum_large

Goed. Over naar een Miele inductie met afzuiging kookplaat. Zij gaan ervan uit dat het legen van de vetopvangbak via de lade eronder kan. Daarmee verlies je een stuk minder ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYm74u_t1Ya9xk2hjp_8BSWeQKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ansAIZFUHMvNtos6sVvcN1sM.png?f=fotoalbum_large

En dat gaf wat inspiratie om eens ff op de iPad te gaan tekenen:

Boven de indeling met veruit de meeste opbergruimte:
  • Links 2 besteklades met 2 normale lades eronder. De bovenste besteklade zou ruimte zat moeten hebben om de 3cm van de Bora nog op te vangen (bladdikte 4cm).
  • Midden de Bora met een besteklade (qua afmetingen dan) eronder van 80mm, daaronder de oven (eventueel een extra plank als afscherming) en daaronder een blinde plaat om eea op te vullen. Oven zit dan wel laag, maar door de knietjes gaan is goed voor de mens en vroeger had ik zo'n traditionele oven tot op de grond, dus ach...
  • Rechts 3 lades van 40 breed, waarbij bovenste weer een besteklade is om de ruimte voor de Bora op te vangen. Alternatief zijn 30cm brede lades, maar dan verlies je weer een hoop ruimte.
Er is dan wel wat zaagwerk nodig aan de bovenkanten van de korpussen om de Bora ruimte te geven, maar dat lijkt me gewoon te moeten kunnen.

Onder zoals ook nu de indeling is:
  • Oven dus linksboven met een flinke lade eronder.
  • Midden een besteklade die dan onder de Bora moet passen (front 26cm, inbouwhoogte besteklade 80mm volgens Blum) en nog 2 gewone lades
  • Rechts 30cm brede lades. Binnenmaten van lades (zoal ik ze nu heb) is maar 20cm. Een groot verschil met 40cm brede lades met binnenmaten van 30cm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7d5DxcGJ4BwZtFoOCCJXdB1WCjU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a97qSsB3e7JFckMBIIn8W0KV.png?f=fotoalbum_large

Als dat zagen mag, dan lijkt er dus meer mogelijk dan ik eerder dacht.

Huidige kastjes zijn 51cm diep, dus lades 50. Ik wil naar 56 diep, dus lades 55cm. Het zijn maar centimeters, maar uiteindelijk krijg je zowel een stuk meer ruimte als je procentueel gaat meten 8)

In de Ballerina configurator ziet het er dan zo uit. De kleur zou wit zijn (is soms grijs, soms wit, raar pakket) en de configurator kent geen combimagnetron van 45cm hoog.
De hoge kast rechtsonder is de side-by-side koelkast. Maar die kun je niet kiezen.

Esthetisch gezien zou je de 2 besteklades nog kunnen combineren met een 26cm lade met binnenlade...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLq5uvGkhiaNunbLrNkH6Me1rYg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f0PeUJpppwwYqx3p3SnZMSp0.png?f=fotoalbum_large

Wie weet dat dit ooit gaat lukken :P

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:53
Cap schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:09:
[...]

We wilden nog een aantal zaken aanpassen maar nadat de handtekening was gezet liep de communicatie ineens heel langzaam. De toon van de communicatie veranderde waardoor wij beide geen vertrouwen in de zaak hadden.

Uiteindelijk aangegeven dat we graag een annuleringsvoorstel wilden, gelukkig was dit kosteloos.

Als de annuleringskosten duizenden euro’s zouden zijn hadden we de koop alsnog doorgezet, maar dan hadden we wel om een andere verkoper gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat is inderdaad wel een domper zeg. Wat ben je dan een enorm slechte ondernemer als je de urgentie / service / enthousiasme laat vallen zodra de handtekening gezet is.

Wél netjes dat je zonder gemor kostenloos kon annuleren.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Omdat we aardig hebben gelurkt in dit topic, zal ik onze keuken hier delen ter inspiratie.

Gekocht bij en geplaatst door Klomp Keukens.

- Fronten: Technical Matt Verde Glencoe
- Werkblad: Quartzforms Imperial Meringa

Apparatuur:
- Bora PURA, met afvoer naar buiten
- Oven Neff B47FS22G0 (met inschuifbare deur O+)
- Koelkast Bosch KIF81SDE0
- Vaatwasser Bosch SMV6ZAX03N (verhoogd geplaatst, met bestekmand :+)
- Quooker, model Front

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEZPgk31oUqk_c-hlAqHTtYScdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEkNlbzCfr6SJEHQdvBWaR7a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzbIn_dBOnPEgjExZ56vP723Oy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJJg5J7kjC0rrSEbSVW1YeoX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfNwynxbm6xQVYRQHZOB0tobCX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsV7tGJquHvM3f5ZchEuE6uY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jasper schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:41:
Omdat we aardig hebben gelurkt in dit topic, zal ik onze keuken hier delen ter inspiratie.

Apparatuur:
- Quooker, model Front

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooi! :) goede combi dat groen en die kleur op de muur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:27
Heerlijke keuken! Lekker functioneel, veel werkblad en prachtige kleurencombi.
Wil je kleur van de muur en de tegel delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Hoeveel onderhandelingsruimte zit er ongeveer bij netto keukenzaken? Ik heb nu een mooie offerte binnen van Superkeukens maar er lijkt nauwelijks wat aan de prijs gedaan te kunnen worden. Mag ik uitgaan van 500 euro onderhandelingsruimte? Of 1000 of zelfs meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:09
MyNameIs schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:17:
Hoeveel onderhandelingsruimte zit er ongeveer bij netto keukenzaken? Ik heb nu een mooie offerte binnen van Superkeukens maar er lijkt nauwelijks wat aan de prijs gedaan te kunnen worden. Mag ik uitgaan van 500 euro onderhandelingsruimte? Of 1000 of zelfs meer?
.
Beste is gewoon prijzen van kasten, apparatuur en blad bij elkaar optellen plus hun montage prijs. Dan het verschil benoemen en bij helfte doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Frieda schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:18:
[...]

mooi! :) goede combi dat groen en die kleur op de muur!
Thanks.
Toke_gt schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:53:
[...]

Heerlijke keuken! Lekker functioneel, veel werkblad en prachtige kleurencombi.
Wil je kleur van de muur en de tegel delen?
Thanks. En ja, zeker ontworpen om goed te kunnen gebruiken.

Verf is Diamond Dust van Lab Paint. Tegels zijn van Equipe in de matte variant (redelijk budget zoals je ziet :)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07

Apparatuur:
- Quooker, model Front
Wauwwww wat mooi <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36
SquareOne schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:13:
[...]

Wat een beetje jammer is dat ze er zo weinig van laten zien met een brochure of website. Ze zijn al bijna 4 maanden veranderd van merk, maar de website is nog niet live 8)7
https://madebydas.nl/ *O*

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
Cool, thanks for the heads up :)
Paar mooie nieuwe keukens die ze laten zien om wat meer te 'showen'. En beter dat de dealers nu gewoon via de zoekfunctie te vinden zijn.

Geen brochure of pagina met beschikbare fronten / deurgrepen is wel nog steeds een gemiste kans.
In ieder geval voor het standaard assortiment, ik snap dat ze niet alle maatwerk kleuren e.d. kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:55
Even een snelle check voordat ik de keukenboer ga bellen.

Vandaag is onze apparatuur aangesloten van de keuken die gisteren geplaatst is. Hierbij is ook de Quooker Combi+ aangesloten. Ons werd verteld dat deze direct warm water geeft. Hoe direct moet ik dit zien?

Als we het warme water vol open zetten wordt hij eerst lauwig, daarna wat warmer, weer lauwig en dan pas echt heet. Wat is jullie ervaring hiermee?

Helaas niet getest toen de installateur er nog was…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35

TMV

Kartmans1 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:33:

Vandaag is onze apparatuur aangesloten van de keuken die gisteren geplaatst is. Hierbij is ook de Quooker Combi+ aangesloten. Ons werd verteld dat deze direct warm water geeft. Hoe direct moet ik dit zien?

Als we het warme water vol open zetten wordt hij eerst lauwig, daarna wat warmer, weer lauwig en dan pas echt heet. Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik heb er zelf geen, maar hebben die dingen niet een aparte knop voor heet water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
TMV schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:36:
[...]

Ik heb er zelf geen, maar hebben die dingen niet een aparte knop voor heet water?
Nee, gewoon een mengkraan. Of bedoel je het reservoir? Geen idee dan namelijk. Allemaal netjes in het keukenkastje weggewerkt door de installateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Kartmans1 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:41:
[...]

Nee, gewoon een mengkraan. Of bedoel je het reservoir? Geen idee dan namelijk. Allemaal netjes in het keukenkastje weggewerkt door de installateur
Heb je niet zo'n "gekartelde" ring om je mengkraan zitten, net boven de kraan hendel zelf? Die zie ik vaak bij Quookers om te schakelen naar kokend water.

[ Voor 3% gewijzigd door TMV op 26-04-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
TMV schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:48:
[...]

Heb je niet zo'n "gekartelde" ring om je mengkraan zitten, net boven de kraan hendel zelf? Die zie ik vaak bij Quookers om te schakelen naar kokend water.
Ja die heb ik. Maar mijn vraag gaat over warm water. Het kokend water werkt perfect. Gewoon warm water zou door het combi+ reservoir direct warm moeten zijn. Maar dit is als ik hem op de warmste stand zet met de mengkraan eerder lauwig te noemen in het begin. Vraag is dus hoe warm ik het mag verwachten (bijna direct 60 graden?).

Zie ook:

https://www.quooker.nl/reservoirs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Kartmans1 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:53:
[...]

Ja die heb ik. Maar mijn vraag gaat over warm water. Het kokend water werkt perfect. Gewoon warm water zou door het combi+ reservoir direct warm moeten zijn. Maar dit is als ik hem op de warmste stand zet met de mengkraan eerder lauwig te noemen in het begin. Vraag is dus hoe warm ik het mag verwachten (bijna direct 60 graden?).

Zie ook:

https://www.quooker.nl/reservoirs
Ah ok, op die manier :) Dan weet ik het helaas ook niet, excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:21

ThePsycho

Biertje?

Kartmans1 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:33:

Dit zou echt vrijwel direct moeten gebeuren. Klinkt alsof dat mengventiel zijn werk niet goed doet o.i.d.
Hoe dan ook zou dit niet moeten gebeuren.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
ThePsycho schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:58:
[...]

Dit zou echt vrijwel direct moeten gebeuren. Klinkt alsof dat mengventiel zijn werk niet goed doet o.i.d.
Hoe dan ook zou dit niet moeten gebeuren.
Top thanks. Had net zelf al even aan het mengventiel gedraaid, die meer open gezet. Maar werkt niet.

Dat wordt bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Kartmans1 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:03:
[...]

Top thanks. Had net zelf al even aan het mengventiel gedraaid, die meer open gezet. Maar werkt niet.

Dat wordt bellen
Zou inderdaad vrijwel direct echt heet water moeten geven.
SquareOne schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:35:
[...]

Geen brochure of pagina met beschikbare fronten / deurgrepen is wel nog steeds een gemiste kans.
In ieder geval voor het standaard assortiment, ik snap dat ze niet alle maatwerk kleuren e.d. kunnen laten zien.
Eensch, had ook iets meer foto's verwacht maar ze zijn wat dat betreft natuurlijk ook afhankelijk van hun klanten.
Grepen en kleuren zijn wel veel ja, zeg maar gerust extreem veel.
Je kan in ieder geval op de website van Decolegno kijken naar het Cleaf assortiment, deze zijn vrijwel allemaal leverbaar.
Daarnaast zijn voortaan vrijwel alle grepen van Prodinter leverbaar.

[ Voor 57% gewijzigd door Kapitein Merijn op 26-04-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Nou gebeld, waarna de installateur ook is gebeld. Hij zegt dat hij alles heeft nagelopen en het dus zou moeten werken. Dus wellicht wat met (inderdaad) het mengventiel aan de hand. Dus er is nu direct een service aanvraag bij quooker ingeschoten zodat zij het zelf komen oplossen.

Jammer dat het niet meteen werkt, maar dat zij zo. Uiteindelijk een luxe probleem om 20 seconden te wachten op warm water. Kokend water werkt in ieder geval direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Op zoek naar meningen t.a.v. greepposities:

Optie 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LCW_JgS_gfS4Bz_oK5t_O57haU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8l3C1Jh4SSsbVCV1huBBHtnw.png?f=fotoalbum_large

Optie 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBxILEcbwoICvmiTepc3W9E5I5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q3tW1AojRLHstRZomUMTQbL4.png?f=fotoalbum_large

Optie 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buKt-B7Haj7LvSRk2BVS0940-O4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nm90VtyVLgOA0Iun7zmkOsqz.png?f=fotoalbum_large

Optie 4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_ZQ3dzpbQ9vX5Y2OsInDvw-pvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PqBpdCG5nZrdGgYdvObR7fcq.png?f=fotoalbum_large

Betreft een bijkeuken, vandaar geen kookplaat.

Bovenkastjes doe ik denk ik met push to open, anders geeft het veel te onrustig beeld.
Onderkast op de hoek komt aan kopse kan in doorloop naar tuin, daar doe ik ook geen greep maar push to open.

Verder twijfel ik nog over bovenkast rechtsboven. De spoelkast heeft een deurtje van 45cm en daarnaast een deel van ca. 35cm.

De bovenkast heeft twee deuren van 40cm. Zou at gaan irriteren qua lijnenspel of zie je dat in de praktijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco

Apparatuur:
- Quooker, model Front

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig! Wat was de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Weet hier iemand of DKKF ook Resopal Pro of Resopal Pro Edge levert?

Er staan geen namen bij de kleuren en omschrijvingen, dus ik kan niet ontdekken wat ze nu kunnen leveren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:40
SquareOne schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:06:

Optie 1
[Afbeelding]

Optie 2
[Afbeelding]

Optie 3
[Afbeelding]

Optie 4
[Afbeelding]
Ik zou voor optie 2 gaan. Deurknoppen op de plaats waar je kracht wilt zetten. Door alles verticaal te plaatsen krijgt het meer ritme dan wanneer sommige horizontaal en sommige verticaal zitten.
Betreft een bijkeuken, vandaar geen kookplaat.

Bovenkastjes doe ik denk ik met push to open, anders geeft het veel te onrustig beeld.
Onderkast op de hoek komt aan kopse kan in doorloop naar tuin, daar doe ik ook geen greep maar push to open.

Verder twijfel ik nog over bovenkast rechtsboven. De spoelkast heeft een deurtje van 45cm en daarnaast een deel van ca. 35cm.

De bovenkast heeft twee deuren van 40cm. Zou at gaan irriteren qua lijnenspel of zie je dat in de praktijk niet.
Voor de bijkeuken zou ik me niet (al) te druk maken over de lijnen, en de nadruk leggen op functionaliteit :)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Graag advies gevraagd. Wij hebben de eerste offerte binnen van een keukenzaak, Marquardt. Ik kijk er een beetje met gemengde gevoelens op terug. Op zich heel goed geholpen, ze dachten goed mee, maar toen bleek dat we nog niet meteen wilde kopen sloeg de stemming van de verkoper nogal om. Hij vond het vervelend dat we hem het gevoel hadden gegeven dat we met een andere insteek het gesprek in gingen etc. Het leek een beetje alsof hij good cop, bad cop probeerde te spelen in zijn eentje. Hij gaf ons namelijk wat bedenktijd en toen hij terugkwam was hij weer helemaal relaxed.

In eerste instantie was hij ook erg terughoudend in het meegeven van de prijzen. Daar raakte ik een beetje geïrriteerd door en ik heb daarbij aangegeven dat als hij echt overtuigd was van zijn netto prijzen etc. dat het ook geen probleem was als we nog even prijzen gingen vergelijken. Daar was hij het niet mee eens, want het was op basis van vertrouwen...

TL:DR: Ik heb een offerte en ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening!
Let op: de 3D tekening bevat een ander blad, het blad wat we hebben uitgekozen is schijnbaar redelijk nieuw en hij kreeg het niet op de render, in de offerte is wel het gewenste blad meegenomen.
(klik op afbeelding om te vergroten)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
miicker schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:19:
Graag advies gevraagd. Wij hebben de eerste offerte binnen van een keukenzaak, Marquardt. Ik kijk er een beetje met gemengde gevoelens op terug. Op zich heel goed geholpen, ze dachten goed mee, maar toen bleek dat we nog niet meteen wilde kopen sloeg de stemming van de verkoper nogal om. Hij vond het vervelend dat we hem het gevoel hadden gegeven dat we met een andere insteek het gesprek in gingen etc. Het leek een beetje alsof hij good cop, bad cop probeerde te spelen in zijn eentje. Hij gaf ons namelijk wat bedenktijd en toen hij terugkwam was hij weer helemaal relaxed.

In eerste instantie was hij ook erg terughoudend in het meegeven van de prijzen. Daar raakte ik een beetje geïrriteerd door en ik heb daarbij aangegeven dat als hij echt overtuigd was van zijn netto prijzen etc. dat het ook geen probleem was als we nog even prijzen gingen vergelijken. Daar was hij het niet mee eens, want het was op basis van vertrouwen...

Let op: de 3D tekening bevat een ander blad, het blad wat we hebben uitgekozen is schijnbaar redelijk nieuw en hij kreeg het niet op de render, in de offerte is wel het gewenste blad meegenomen.
***members only***
Ik snap het deel van je werkblad niet. Eerst een behoorlijk bedrag voor lengte 3.03m en daarna nog eens 2k voor verandering diepte 3.03?

Wil je onder je koffienis geen lades?
Gedacht aan hogere kasten?
Je hebt niet top apparaatuur in de offerte - prima als dat een bewuste keuze is.
How about de vaatwasser?

Over de prijzen weet ik te weinig.

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 26-04-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
marteltor schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:36:
[...]

Ik snap het deel van je werkblad niet. Eerst een behoorlijk bedrag voor lengte 3.03m en daarna nog eens 2k voor verandering diepte 3.03?

Wil je onder je koffienis geen lades?
Gedacht aan hogere kasten?
Je hebt niet top apparaatuur in de offerte - prima als dat een bewuste keuze is.

Over de prijzen weet ik te weinig.
Volgens mij is die verandering diepte de meerprijs voor een bladdikte van 4CM, maar ik kan me vergissen. Qua apparatuur heb je gelijk. We hebben daar niet voor het beste van het beste gekozen, met name omdat we eigenlijk zoiets hebben van "als het werkt, werkt het" (met name de ovens en de koelkast/vriezer). Mij boeit het niet zo veel welk logootje daar op staat. Over hogere kasten hebben we het eigenlijk niet gehad, ik denk dat ze ook met ons budget hebben meegedacht, wat eigenlijk +-20K is.

Onder de koffienis lades is nog wel een idee ja.

Edit: we hebben een vaatwasser die nog geen 1,5 jaar oud is in onze huidige keuken, die nemen we mee, is een Siemens Zeolith, exacte model weet ik niet, maar die voldoet prima.

[ Voor 8% gewijzigd door miicker op 26-04-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Ik denk eerder dat de standaard prijs voor 60 diep is, maar voor eiland heb je 100+ nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Mars Warrior schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:14:
Weet hier iemand of DKKF ook Resopal Pro of Resopal Pro Edge levert?

Er staan geen namen bij de kleuren en omschrijvingen, dus ik kan niet ontdekken wat ze nu kunnen leveren...
Gewoon bellen of mailen met hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco

***members only***
Ik heb voor een zelfde soort opstelling onlangs een offerte gehad van 22k. Dus redelijk normaal.
Maar, ik had wel Siemens apparatuur, grote koelkast, grote vriezer, twee vaatwassers zeolith en 1 oven en een quooker.

De kasten van 120 breed zijn prijzig. Ik zou zelf meer lades doen. Spoelkast van 120 met deuren vind ik minder praktisch/minder mooi.

Het lijkt nobilia dan is het kastwerk wel duur zie keukendepot voor prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
el flaco schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 06:29:
[...]

Ik heb voor een zelfde soort opstelling onlangs een offerte gehad van 22k. Dus redelijk normaal.
Maar, ik had wel Siemens apparatuur, grote koelkast, grote vriezer, twee vaatwassers zeolith en 1 oven en een quooker.

De kasten van 120 breed zijn prijzig. Ik zou zelf meer lades doen. Spoelkast van 120 met deuren vind ik minder praktisch/minder mooi.

Het lijkt nobilia dan is het kastwerk wel duur zie keukendepot voor prijzen
Thanks! Klopt is inderdaad Nobilia (tenminste volgens de eerste twee renders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mithrandir schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:06:
[...]

Ik zou voor optie 2 gaan. Deurknoppen op de plaats waar je kracht wilt zetten. Door alles verticaal te plaatsen krijgt het meer ritme dan wanneer sommige horizontaal en sommige verticaal zitten.

[...]

Voor de bijkeuken zou ik me niet (al) te druk maken over de lijnen, en de nadruk leggen op functionaliteit :)
Thanks. Wellicht nog even meenemen in mijn overwegingen:
- op de hoge kasten wil je het liefst een verticale greep, dat pakt meest natuurlijk vast
- op onderkast wil je liefst een horizontale greep

Optie 1 en optie 4 zijn meest praktisch
Optie 2 en optie 3 waarschijnlijk het mooist qua lijnenspel

Combinatie van horizontaal en verticaal geeft wellicht een wat onrustig beeld.
Als je horizontale greepjes toepast op de onderkasten zit je ook nog met de vraag positioneer je ze in het midden of juist in de hoek van de deurtjes tegenover de scharnieren.

Benieuwd naar ervaringsdeskundigen. Komen veel greeploze keukens hier voorbij en heb zelf ook greeploos in de keuken.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 27-04-2024 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Optie 2 wint voor mij, optie 1 is ook prima maar je wint er heel weinig in gebruiksgemak mee imo, maar het kan natuurlijk als je het mooier vindt.

Vorige keuken hadden wij optie 2, op alle deurtjes (onder en bovenkasten) verticale grepen en dat werkte uitstekend. Klassiek en weinig mis mee.

Die brede horizontale grepen midden op de kast zou ik zelf niet aan beginnen, optie 4 niet en optie 3 al helemaal niet. Ten eerste niet fraai naar mijn mening, ten tweede functioneel niet beter dan een horizontale greeplijst achtige optie, want niet duidelijk aan welke zijde het deurtje opent. Als je dan toch voor dit patroon wilt kiezen, dan zou ik wellicht geen horizontale grepen midden op de kasten doen maar ingefreesde over de hele breedte, dat geeft toch een rustiger beeld. Maar goed, dit hele verhaal hangt ook maar net af van wat voor greep je kiest. De grepen op de tekening zou ik in ieder geval niet doen bij optie 3 en 4.

Wel eens aan ronde greepjes, oftewel knoppen gedacht? Weinig mensen die het doen maar bij mooie knoppen ik vind het best ingetogen chique staan, mits de kasten en belijning maar mooi zijn. Dan oogt het imo helemaal niet goedkoop. En je zit niet met een horizontaal / verticaal probleem. ;P

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 27-04-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

***members only***
Bijzondere offerte... Mist er een bladzijde of worden de model gegevens van het kastwerk niet gedeeld.
Ook vreemd dat ze eigen productcodes aan de apparatuur hangen. Welke Bora krijg je nu daadwerkelijk?

De opstelling laat ook nogal te wensen over.
"Grote stappen, snel thuis" zeggen wij dan. Zo groot mogelijke kasten plannen, zo min mogelijk lades zodat het op de render heel wat lijkt maar geen drol kost.
Je hebt bijvoorbeeld niet eens een fatsoenlijke besteklade in de keuken. Aan de kant waar je staat te koken heb je zelfs maar 1,5 lade aan bruikbare opbergruimte.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapitein Merijn op 27-04-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:22:
[...]

Ook vreemd dat ze eigen productcodes aan de apparatuur hangen. Welke Bora krijg je nu daadwerkelijk?
Het is wat onduidelijk, maar aan het rooster op de afbeelding te zien een Bora Pure.

PS mochten het inclusief btw prijzen zijn voor de Quooker + reservoir en de Bora Pure dan zijn die wel lekker goedkoop, maar dat is me niet helemaal duidelijk. Ook is mij niet duidelijk uit de omschrijving of het om een Pro3 of Combi(+) reservoir gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 27-04-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Cap schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:35:
[...]

Het is wat onduidelijk, maar aan het rooster op de afbeelding te zien een Bora Pure.

PS mochten het inclusief btw prijzen zijn voor de Quooker + reservoir en de Bora Pure dan zijn die wel lekker goedkoop, maar dat is me niet helemaal duidelijk. Ook is mij niet duidelijk uit de omschrijving of het om een Pro3 of Combi(+) reservoir gaat.
Ik zie inderdaad ook dat het de Pure is maar is het dan de PURA of de PURU? Zelfde geld voor de Quooker inderdaad al kan je aan de aansluitwaarde zien dat de 7l combi betreft.

Apparatuur is te goedkoop. Ik zou de Quooker en Bora daar afnemen en voor de rest elders gaan shoppen.
Ik geloof alleen niet dat ze de apparatuur los gaan leveren voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:47:
[...]

Ik zie inderdaad ook dat het de Pure is maar is het dan de PURA of de PURU? Zelfde geld voor de Quooker inderdaad al kan je aan de aansluitwaarde zien dat de 7l combi betreft.

Apparatuur is te goedkoop. Ik zou de Quooker en Bora daar afnemen en voor de rest elders gaan shoppen.
Ik geloof alleen niet dat ze de apparatuur los gaan leveren voor die prijs.
Nee dat gaan ze inderdaad niet los leveren. Ik weet niet of het om. Een combi of wat dan ook gaat, wat is het verschil? Dat zegt me zo niets namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Cap schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:06:
Optie 2 wint voor mij, optie 1 is ook prima maar je wint er heel weinig in gebruiksgemak mee imo, maar het kan natuurlijk als je het mooier vindt.

Vorige keuken hadden wij optie 2, op alle deurtjes (onder en bovenkasten) verticale grepen en dat werkte uitstekend. Klassiek en weinig mis mee.

Die brede horizontale grepen midden op de kast zou ik zelf niet aan beginnen, optie 4 niet en optie 3 al helemaal niet. Ten eerste niet fraai naar mijn mening, ten tweede functioneel niet beter dan een horizontale greeplijst achtige optie, want niet duidelijk aan welke zijde het deurtje opent. Als je dan toch voor dit patroon wilt kiezen, dan zou ik wellicht geen horizontale grepen midden op de kasten doen maar ingefreesde over de hele breedte, dat geeft toch een rustiger beeld. Maar goed, dit hele verhaal hangt ook maar net af van wat voor greep je kiest. De grepen op de tekening zou ik in ieder geval niet doen bij optie 3 en 4.

Wel eens aan ronde greepjes, oftewel knoppen gedacht? Weinig mensen die het doen maar bij mooie knoppen ik vind het best ingetogen chique staan, mits de kasten en belijning maar mooi zijn. Dan oogt het imo helemaal niet goedkoop. En je zit niet met een horizontaal / verticaal probleem. ;P
Thanks. Knoppen eigenlijk nog niet over nagedacht. Op onderkastjes lijkt me dat prima. Maar in een van de hoge kasten komt een vriezer. Dan is een greep toch wel handig.

Maar misschien maakt ik het te moeilijk. Het gaat om de bijkeuken 😅. Maar als je er duizenden euro’s aan uit geeft mag het wel gewoon naar smaak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 22:14
SquareOne schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:04:
[...]

Thanks. Knoppen eigenlijk nog niet over nagedacht. Op onderkastjes lijkt me dat prima. Maar in een van de hoge kasten komt een vriezer. Dan is een greep toch wel handig.

Maar misschien maakt ik het te moeilijk. Het gaat om de bijkeuken 😅. Maar als je er duizenden euro’s aan uit geeft mag het wel gewoon naar smaak zijn.
Tip, een knop blijf je sneller aanhangen met kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alrightfornow
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-05-2024
hebben jullie adviezen voor een simpele keukenindeling van 2.70 meter breed, en waar ik dit het beste kan aanschaffen? budget plusminus 5k, de bedoeling is zelf installeren. koelkast zal apart geplaatst worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
alrightfornow schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 22:43:
hebben jullie adviezen voor een simpele keukenindeling van 2.70 meter breed, en waar ik dit het beste kan aanschaffen? budget plusminus 5k, de bedoeling is zelf installeren. koelkast zal apart geplaatst worden.
IKEA?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Kijk bij de showroomkeukens op sites van keukenleveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Ik zou alles los doen.

Kasten ikea of keukendepot
Apparatuur veldkamp of budgetplan
Blad ikea of keukendepot of steenproject

https://www.keukendepot.n...torrance-grafiet-zijdemat
1500 voor keuken inclusief werkblad. Apparatuur moet er nog bij, dat lukt voor 2000 uitgaande van A merken. Ben je voor 3500 klaar.

Ikea is ook 1500 en dan heb je meer lades dan bij keukendepot.
En eventueel kun je dan nog upgraden door Miele oven te kopen (600), Miele kookplaat (650) plus Quooker 1000 plus Miele vaatwasser 700. Zit je op 4500 dus binnen je budget. En mensen die je keuken zien denken dat je veel duurder hebt geshopt, want alles van Miele en een Quooker.....

[ Voor 37% gewijzigd door el flaco op 29-04-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 15:13
Geen aandelen in.

https://tweedehandskeuken...-category/rechte-keukens/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ouwefreaker schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:11:
[...]

Tip, een knop blijf je sneller aanhangen met kleding.
Goed punt, thanks :)

Wat nog even op de website aan het kijken die @Kapitein Merijn deelde. Er zijn best wel een hoop hippe greepjes beschikbaar. Zoiets zou misschien kunnen op onderkastjes icm met langere variant op de hoge kasten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srjzr0iGHFvGt5SMEgIviF6_KxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsn7ydLetgA9yv2kYzUgBO9u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door SquareOne op 28-04-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
SquareOne schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:06:

Optie
Waarom op de onderkastjes niet ook push to open? Juist in een bijkeuken sta je met iets in je handen of vieze handen. Superhandig om dan met je knie de deur te kunnen openen.
Ik zou dus alles pto doen, behalve de lange kasten. Daar verticaal en dan niet te ielige greepjes, maar liever zo lang mogelijk.
En ik vind iets van de deuren die tegen elkaar in open gaan (kast 2 en 3). Er is vast over nagedacht, maar wat is de gedachte daarbij? Zelf zou ik kast 2 en 3 naast elkaar openen, en 1 in dezelfde richting als 2.
Het is maar een bijkeuken hoor en eens dat gemak boven design gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Toke_gt schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:38:
[...]

Waarom op de onderkastjes niet ook push to open? Juist in een bijkeuken sta je met iets in je handen of vieze handen. Superhandig om dan met je knie de deur te kunnen openen.
Ik zou dus alles pto doen, behalve de lange kasten. Daar verticaal en dan niet te ielige greepjes, maar liever zo lang mogelijk.
En ik vind iets van de deuren die tegen elkaar in open gaan (kast 2 en 3). Er is vast over nagedacht, maar wat is de gedachte daarbij? Zelf zou ik kast 2 en 3 naast elkaar openen, en 1 in dezelfde richting als 2.
Het is maar een bijkeuken hoor en eens dat gemak boven design gaat.
De twee linker hoge kasten is eigenlijk 1 grote kast met 2 deuren. Soort bezemkast waar stofzuiger, dwijl en andere grote onhandige dingen in kunnen. De andere hoge kast naarst het aanrecht komt de vriezer in. Vriezer wil ik graag naast aanrecht plaatsen.

PTO bij onderkasten zal ik eens over nadenken.
We hebben greeploos in de keuken, en daar pak je regelmatig het front vast met vieze handen. Dat wil ik in de bijkeuken juist wat meer voorkomen.

Ik wil alle moestuin bende en potjes en plantjes gedoe weg uit de keuken.
Keuken om te koken voor mij
Keuken om te moestuinen in de garage voor vriendin :+

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 28-04-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
SquareOne schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:46:
[...]
De twee linker hoge kasten is eigenlijk 1 grote kast met 2 deuren. Soort bezemkast waar stofzuiger, dwijl en andere grote onhandige dingen in kunnen. De andere hoge kast naarst het aanrecht komt de vriezer in. Vriezer wil ik graag naast aanrecht plaatsen.

PTO bij onderkasten zal ik eens over nadenken.
We hebben greeploos in de keuken, en daar pak je regelmatig het front vast met vieze handen. Dat wil ik in de bijkeuken juist wat meer voorkomen.

Ik wil alle moestuin bende en potjes en plantjes gedoe weg uit de keuken.
Keuken om te koken voor mij
Keuken om te moestuinen in de garage voor vriendin :+
Ah ok, ik zag juist de plantjes en potjes voor me. Zou ik in de bijkeuken doen, maar je hebt de vriendin naar de garage verbannen :o althans, haar hobby.
Als je geen greeploos wilt, zou ik de optie doen met horizontale grepen op de onderkasten en verticale op de lange kasten. Dat ‘pakt’ namelijk het makkelijkst en op de onderkasten heb je dan ook een doorlopende lijn, voor zover je daar gevoelig voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Is Bemmel en Kroon nu wel of niet onderdeel van DMG? Ik lees verschillende dingen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
miicker schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:10:
Is Bemmel en Kroon nu wel of niet onderdeel van DMG? Ik lees verschillende dingen namelijk.
100% zeker heeft acm toegestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:37

icecreamfarmer

en het is

Wat zijn de mogelijkheden van stopcontacten op/in/aan het blad? Heb nu zo'n simpele twister geselecteerd en 2 wcd in de la onder de kookplaat maar welke opties zijn er nog meer?

En kan iemand mij het verschil aanwijzen tussen deze 2 vaatwassers?
https://www.miele.nl/e/compare/12190780,12190740

De linker had ik geselecteerd maar is niet leverbaar bij Nuva de rechter is het alternatief.
Het verschil wat ik zie is een extra bestekkorf vs een hygiene stand.

De mijne heeft alleen een hoger nummer maar dat zou kwalitatief niets uit moeten maken?

[ Voor 51% gewijzigd door icecreamfarmer op 28-04-2024 12:53 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
icecreamfarmer schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:35:
Wat zijn de mogelijkheden van stopcontacten op/in/aan het blad? Heb nu zo'n simpele twister geselecteerd en 2 wcd in de la onder de kookplaat maar welke opties zijn er nog meer?

En kan iemand mij het verschil aanwijzen tussen deze 2 vaatwassers?
https://www.miele.nl/e/compare/12190780,12190740

De linker had ik geselecteerd maar is niet leverbaar bij Nuva de rechter is het alternatief.
Het verschil wat ik zie is een extra bestekkorf vs een hygiene stand.

De mijne heeft alleen een hoger nummer maar dat zou kwalitatief niets uit moeten maken?
In blind paneel bij de kookplaat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhhwkWfIeKp_VbF8DUgrO3S9NDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtG0GbACilR869Mk3AEjVAts.jpg?f=fotoalbum_large

Ben er heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

SquareOne schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:21:
[...]

In blind paneel bij de kookplaat. [Afbeelding]

Ben er heel blij mee.
Ja zoiets krijg ik dus in de lade in het vaste stuk welke de afzuigunit moet verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
icecreamfarmer schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:25:
[...]

Ja zoiets krijg ik dus in de lade in het vaste stuk welke de afzuigunit moet verbergen.
Maar dan moet je lade dus open staan als je het gebruikt. Dit is veel praktischer. Maar kan me voorstellen dat sommigen het niet mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

SquareOne schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:57:
[...]

Maar dan moet je lade dus open staan als je het gebruikt. Dit is veel praktischer. Maar kan me voorstellen dat sommigen het niet mooi vinden.
Klopt het is om de lijnen te behouden. Maar voor dat soort werk komt er dus een twister in het werkblad.
Die in de lade zijn voor de zeldzame keer dat ik meer dan 2wcd's nodig heb op het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
icecreamfarmer schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:03:
[...]

Klopt het is om de lijnen te behouden. Maar voor dat soort werk komt er dus een twister in het werkblad.
Die in de lade zijn voor de zeldzame keer dat ik meer dan 2wcd's nodig heb op het eiland.
In werkblad zelf bewust niet voor gekozen vanuit esthetisch oogpunt én praktisch oogpunt. Werkblad is dan makkelijk schoon te vegen.

Andere optie is in de wijwand van een eiland, maar jullie opstelling even niet top of mind.
Dan heb je denk ik wel alle opties gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

SquareOne schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:06:
[...]

In werkblad zelf bewust niet voor gekozen vanuit esthetisch oogpunt én praktisch oogpunt. Werkblad is dan makkelijk schoon te vegen.

Andere optie is in de wijwand van een eiland, maar jullie opstelling even niet top of mind.
Dan heb je denk ik wel alle opties gehad.
Esthetisch wil ik eigenlijk niets in de zijkanten hebben maar qua comfort ben ik het met je eens dat 1 blad zonder toevoegingen makkelijker is. Moet nog nadenken waar ik de twister ga plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Naar aanleiding van de quote van Bora dat een oven onder de kookplaat tot oververhitting van de kookvelden kan leiden heb ik nog even verder gekeken bij Bora.

In de aansluit en garantievoorwaarden staat helemaal niets hierover aangegeven. Er wordt wel verwezen naar het correct aansluiten (afvoer) en veiligheidsvoorschriften (minimaal 30cm van muur/kast).

Ik kan de oven ergens anders plaatsen, dus dat probleem is niet meer aan de orde 8)
Ik zit daarmee ook niet meer aan de 60cm vast...

Het huidige ontwerp van het kookschiereiland van 180cm is 80/60/40 met de kookplaat in het 60cm deel.

Als je kijkt naar kookplaten die in een 60cm brede nis passen, dan is die keuze beperkt natuurlijk:
  • De Bora S Pure past, maar heeft deels wel heel kleine kookvelden (kleinste is 10cm)
  • De Bosch/Siemens 60cm kookplaten zijn flex zones van 38x21cm. De diepte is wel beperkt doordat Bosch/Siemsens het belangrijk vinden dat het logo en de bediening veel ruimte innemen :X
  • Bosch/Siemens heeft ook nog een 71cm brede kookplaat die in een 60cm brede nis past: echter de kookvelden zijn qua locatie en grootte identiek: dus nog steeds krap qua ruimte. Enkel de kookplaat zelf is breder...
Al verder zoekend zag ik plotseling dat merken als Schuller en Rotpunkt in ieder geval sinds kort (2024?) ook 75 cm brede kasten aanbieden om bredere ovens/koelasten etc te kunnen toepassen :Y

Maar daar past natuurlijk ook een 76/73cm brede Bora Pure in! Dan hoeft er niet gezaagd te worden in de 60cm kasten en hoef ik ook niet meer te vertrouwen op de asymmetrische bouw van de Bora om dit te laten passen.

Dan zou ik uitkomen op 75/75/30 qua kastformaten. Voor wat ik wil is dit behoorlijk ideaal qua invulling!
  • De kookplaat zit dan zover mogelijk naar rechts, en voldoet nog steeds aan de minimale afstand van 30cm tot de muur
  • Redelijk brede besteklade en overige lades voor pannen en borden (beiden 75cm)
Ik zie alleen nog geen enkele configurator die deze breedte kent, dus het lijkt behoorlijk nieuw.

Ik heb nog geen voorkeur ontwikkelt tussen Systemat/Ballerina/Rotpunkt, dus wat dat betreft kan het zomaar Rotpunkt worden als de andere merken deze breedte niet leveren.

Beetje geinspireerd door de foto's die hier getoond worden heb ik in de Ikea planner de side-by-side koelkast ingebouwd met "constructie" elementen. Ook de planken zijn constructie elementen omdat losse planken niet in de planner zitten.

Niet alles kan, maar zo krijg ik wel een indruk in ieder geval.

Ik merk wel dat als je met kleuren aan het spelen bent, dat kleine verschillen in kleur soms een enorme impact hebben. Dat kan net het verschil zijn tussen mooi en spuuglelijk :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qzLJk5eLiSGkpu3kBzF_hGcAlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WNou203EGz2MdP9X487lU7aj.png?f=fotoalbum_large

Die Ikea planner heeft wel een grappige eigenschap: de zon schijnt van boven op de keuken. Dat komt goed overeen met de werkelijkheid als je een glazen dak hebt. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Mars Warrior schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:44:
Naar aanleiding van de quote van Bora dat een oven onder de kookplaat tot oververhitting van de kookvelden kan leiden heb ik nog even verder gekeken bij Bora.

In de aansluit en garantievoorwaarden staat helemaal niets hierover aangegeven. Er wordt wel verwezen naar het correct aansluiten (afvoer) en veiligheidsvoorschriften (minimaal 30cm van muur/kast).

Ik kan de oven ergens anders plaatsen, dus dat probleem is niet meer aan de orde 8)

Het huidige ontwerp van het kookschiereiland van 180cm is 80/60/40 met de kookplaat in het 60cm deel.

Als je kijkt naar kookplaten die in een 60cm brede nis passen, dan is die keuze beperkt natuurlijk:
  • De Bora S Pure past, maar heeft deels wel heel kleine kookvelden (kleinste is 10cm)
  • De Bosch/Siemens 60cm kookplaten zijn flex zones van 38x21cm. De diepte is wel beperkt doordat Bosch/Siemsens het belangrijk vinden dat het logo en de bediening veel ruimte innemen :X
  • Bosch/Siemens heeft ook nog een 71cm brede kookplaat die in een 60cm brede nis past: echter de kookvelden zijn qua locatie en grootte identiek: dus nog steeds krap qua ruimte. Enkel de kookplaat zelf is breder...
Al verder zoekend zag ik plotseling dat merken als Schuller en Rotpunkt in ieder geval sinds kort (2024?) ook 75 cm brede kasten aanbieden om bredere ovens/koelasten etc te kunnen toepassen :Y

Maar daar past natuurlijk ook een 76/73cm brede Bora Pure in! Dan hoeft er niet gezaagd te worden in de 60cm kasten en hoef ik ook niet meer te vertrouwen op de asymmetrische bouw van de Bora om dit te laten passen.

Dan zou ik uitkomen op 75/75/30 qua kastformaten. Voor wat ik wil is dit behoorlijk ideaal qua invulling!
  • De kookplaat zit dan zover mogelijk naar rechts, en voldoet nog steeds aan de minimale afstand van 30cm tot de muur
  • Redelijk brede besteklade en overige lades voor pannen en borden (beiden 75cm)
Ik zie alleen nog geen enkele configurator die deze breedte kent, dus het lijkt behoorlijk nieuw.

Ik heb nog geen voorkeur ontwikkelt tussen Systemat/Ballerina/Rotpunkt, dus wat dat betreft kan het zomaar Rotpunkt worden als de andere merken deze breedte niet leveren.

Beetje geinspireerd door de foto's die hier getoond worden heb ik in de Ikea planner de side-by-side koelkast ingebouwd met "constructie" elementen. Ook de planken zijn constructie elementen omdat losse planken niet in de planner zitten.

Ik merk wel dat als je met kleuren aan het spelen bent, dat kleine verschillen in kleur soms een enorme impact hebben. Dat kan net het verschil zijn tussen mooi en spuuglelijk :D

[Afbeelding]

Die Ikea planner heeft wel een grappige eigenschap: de zon schijnt van boven op de keuken. Dat komt goed overeen met de werkelijkheid als je een glazen dak hebt. _/-\o_
Waarom geen U-keuken?
Ik ga er even van uit dat de muur links van de koelkast en waar het (schier)eiland tegenaan staat een wand is. Dan zou je daar toch een aantal hoge kasten kunnen plaatsen met een mooie ruime L op de wand waar nu de koelkast staat + onder het raam langs waar de doorloop nu getekend is.

(Schier)Eiland opstelling lijkt een beetje krapjes, zeker icm een joekel van een koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Mars Warrior schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:44:

[Afbeelding]

Hmm. ik zou hier eerder een L of U keuken overwegen ipv een schiereiland, dit is totaal geen efficiente inrichting van de ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nou onze keuken is helemaal rond. We zijn er zeer blij mee. Had het goedkoper gekund? Vast wel. Maar wat een tijdsinvestering zeg... Maar goed, dat zullen ze ook vast wel expres doen zodat je geen zin hebt om bij 5 zaken een offerte te maken.

Uiteindelijk nog wat aanpassingen gedaan, mede door input die ik kreeg in dit topic, dus dank daarvoor!
Dit is het geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B39xOqiL1ketVutoJVXKmWC25kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkAnmBGMcN9sBqM0LSBpFDgZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdl3P9ObY0U6TTHWLkGuo7RWVUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1N9631dPR9U6pfEpRS0KTrg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gfTIegcRAHmuvHJDSZOGy5dGdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtU02ZXrW1gKG2qflBLEiuHp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFP71mhU2olGDBwdjtLmY_rxUxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGzv1LTmoipdmGKXyn3Yogd2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Z7fQoOuxYLlnpuifTsOMnPqELM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8AbEch948GipJOfvbCZuXn6.jpg?f=fotoalbum_large

In werkelijkheid is de bladkleur wel iets anders, iets lichter. Dit is een foto (ook niet helemaal kleur-echt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuMaXFqg_YhWYXLviKrxpSybUsI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nYmkic7aOBnDYuaUqKxUN9dD.png?f=fotoalbum_large

Qua apparatuur:
- Quooker Combi+ (zwart)
- Quooker Cube
- Bora PUXU

Overige apparatuur is van Electrolux. Vaatwasser nemen we mee, Siemens Zeolith.

Uiteindelijk akkoord gegaan met €25K incl. montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

SquareOne schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:58:
[...]
Waarom geen U-keuken?
Ik ga er even van uit dat de muur links van de koelkast en waar het (schier)eiland tegenaan staat een wand is. Dan zou je daar toch een aantal hoge kasten kunnen plaatsen met een mooie ruime L op de wand waar nu de koelkast staat + onder het raam langs waar de doorloop nu getekend is.

(Schier)Eiland opstelling lijkt een beetje krapjes, zeker icm een joekel van een koelkast.
Omdat je aanname niet klopt. Anders had eea anders gekund ja...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0xmhrhGpliYNnd6LPExeNfa28Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g3npa3mqkkjjDCLPteyIYNku.png?f=fotoalbum_large

Dit is ook de huidige opstelling in de 20 jaar oude keuken, en ik heb nog niks kunnen verzinnen dat efficiënter is binnen deze 9m2. De nieuwe dingen zijn ombouw en kastjes boven de koelkast wat al veel meer opbergruimte geeft.

Besef dat er een glazen dak boven zit, en dat de koelkast nu in de hoek goed beschermd staat. De enige andere plek (op vorig overzicht rechts tegen die blauwe muur) is niet ideaal omdat de koelkast dan bijna de hele dag in de volle zon staat.

Besef ook dat ik nu met het schiereiland aan beide kanten kastruimte heb. Met een L opstelling ben je die al kwijt. De kastjes/lades aan deze kant zijn maar 25 of 35cm diep. Dus die zitten ook niet in de weg voor de buitendeur qua loop.

Als alles lukt dan zal de wand achter de koelkast nog 5cm uitgefreesd kunnen worden en kan de koelkast nog 5cm naar achteren. Afstand is nu ca 110cm, dus niet mega krap.

En met het doel van een echte greeploze keuken wordt de ruimte nog net wat meer als je tussen de keukenbladen rekent omdat de overstek minder zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Mars Warrior schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:30:
[...]

[Afbeelding]

Dit is ook de huidige opstelling in de 20 jaar oude keuken, en ik heb nog niks kunnen verzinnen dat efficiënter is binnen deze 9m2. De nieuwe dingen zijn ombouw en kastjes boven de koelkast wat al veel meer opbergruimte geeft.

Besef dat er een glazen dak boven zit, en dat de koelkast nu in de hoek goed beschermd staat. De enige andere plek (op vorig overzicht rechts tegen die blauwe muur) is niet ideaal omdat de koelkast dan bijna de hele dag in de volle zon staat.

Besef ook dat ik nu met het schiereiland aan beide kanten kastruimte heb. Met een L opstelling ben je die al kwijt. De kastjes/lades aan deze kant zijn maar 25 of 35cm diep. Dus die zitten ook niet in de weg voor de buitendeur qua loop.

Als alles lukt dan zal de wand achter de koelkast nog 5cm uitgefreesd kunnen worden en kan de koelkast nog 5cm naar achteren. Afstand is nu ca 110cm, dus niet mega krap.

En met het doel van een echte greeploze keuken wordt de ruimte nog net wat meer als je tussen de keukenbladen rekent omdat de overstek minder zal worden.
Oké helder. Assumptions are the mother of all fuckups :).
Goed om te weten dat de huidige opstelling al 20 jaar staat en dat goed bevalt.

Mocht het ingewikkeld qua maatvoering bij het eiland zou je ook nog 50-80-50 kunnen overwegen. In de 50cm ladeblokken dan nog met een binnenlade (of 3 ladefronten).

Realiseer me dat in de IKEA planner niet alles mogelijk is, maar wellicht geeft het een rustiger beeld als je de bovenkastjes boven het spoeldeel doortrek en ook doortrekt in hoogte tot het plafond

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 29-04-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Mars Warrior schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:30:
[...]

[Afbeelding]

Zo'n dubbel openslaande koelkast werkt niet (fijn) zo dicht tegen de muur aan. Daardoor kan je de lades v/d vriezer niet openen, die slaan tegen de deur aan.
Je hebt er al een passtuk tussen zitten, je zal even moeten kijken hoe breed die moet zijn om er zeker van te zijn dat je deur ver genoeg open kan. In de handleiding heb je onderstaand overzicht welke je even van jullie model erbij moet zoeken;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpWXXHkK4H6p3Nqt4dsCUnkKaac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8fhDRKVhKhRFdMCg3iT9hN2P.png?f=user_large
Doe jezelf een lol, hou je hier echt aan, dit gaat namelijk heel snel irriteren. Heb zelf 3 jaar zo'n ding in de vorige woning gehad en iedere keer was het weer vloeken.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

SquareOne schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:34:
[...]
Oké helder. Assumptions are the mother of all fuckups :).
Goed om te weten dat de huidige opstelling al 20 jaar staat en dat goed bevalt.
Gewenning helpt ja, maar dat betekent niet dat je kijkt of het handiger/beter kan gegeven de ruimte.
Mocht het ingewikkeld qua maatvoering bij het eiland zou je ook nog 50-80-50 kunnen overwegen. In de 50cm ladeblokken dan nog met een binnenlade (of 3 ladefronten).
Yep. Er zijn aan die kant nog wat mogelijkheden, al zou ik dus wel de kookplaat zoveel mogelijk (30cm) van de muur willen zodat er meer ruimte voor borden overblijft aan de andere kant.
Realiseer me dat in de IKEA planner niet alles mogelijk is, maar wellicht geeft het een rustiger beeld als je de bovenkastjes boven het spoeldeel doortrek en ook doortrekt in hoogte tot het plafond
Met de bovenkastjes ben ik nog aan het spelen. Dat kost nogal wat tijd. Heb ook nog niet kunnen vinden dat ik meerdere versies/ontwerpen kan opslaan om te vergelijken. Maar dat kan aan mij liggen...

Besef dat het glazen dak een dichte looprand kent van 40cm om er op het dak nog omheen te kunnen lopen. Wat je dus niet ziet in de planner is deze 40cm rand. Optisch vind ik het heel lelijk als daar een kast van 60 of 90cm te dicht tegen het glas zit.
Kastjes van 40cm tot aan die 40cm rand zou nog kunnen en perfect aansluiten, maar dan zou ik een trap van 5/6 tredes nodig hebben om erbij te kunnen komen.

Ik snap sowieso nooit waarom mensen een kast hebben van 280cm: mogelijk om spullen op te bergen die je nooit gebruikt ofzo? Of zuiver optisch dat de deur tot het plafond doorloopt?

Verder zit rechts weer een raam: ook daar wil ik niet een kastje tegenaan proppen. Vandaar de overgang van 60cm diepe kastjes boven de koelkast, naar 40cm diepe kast, naar planken...

Maar ik blijf een beetje experimenteren daarmee: wie weet ziet het er toch wel leuk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Flix20 schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:37:
[...]
Zo'n dubbel openslaande koelkast werkt niet (fijn) zo dicht tegen de muur aan. Daardoor kan je de lades v/d vriezer niet openen, die slaan tegen de deur aan.
Yep. De vrieslades kunnen al 20 jaar niet volledig worden uitgetrokken, maar die zijn ook zo ondiep (onderin) dat de spullen er toch uitkunnen. Enkel voor het schoonmaken moet de koelkast er tussenuit gereden worden...

Niet dat deze koelkast 20 jaar oud is, maar de vorige kon dat ook al niet.

Toegang tot de planken aan de vrieskant is geen probleem. Ook het uitnemen van de ijsblokjesopslag om schoon te maken is gewoon mogelijk.

Gelukkig is het niet andersom: dat het koelgedeelte tegen een muur/deur aanzit, en toch wordt dit in "design" keukens gedaan (muur lijkt scheef te lopen, maar is haaks)...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDJ2FOWDaxkqlFBMhiYQKWE0OBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fuDVPai1kqm0yhsR5Wz8qoI.jpg?f=fotoalbum_large
Je hebt er al een passtuk tussen zitten, je zal even moeten kijken hoe breed die moet zijn om er zeker van te zijn dat je deur ver genoeg open kan. In de handleiding heb je onderstaand overzicht welke je even van jullie model erbij moet zoeken;
[Afbeelding]
Doe jezelf een lol, hou je hier echt aan, dit gaat namelijk heel snel irriteren. Heb zelf 3 jaar zo'n ding in de vorige woning gehad en iedere keer was het weer vloeken.
Yep. Er zit nu een passtuk van 10cm tussen. En dat wordt nog net ff groter omdat aan de rechterkant een passtuk zit van 4cm en de muur links aan de onderkant naar binnen loopt (dat wordt een stucfrees dus). Dus de deur gaat nog een paar cm meer ruimte krijgen, al zal dat nog steeds onvoldoende zijn om de lades eruit te kunnen trekken :z

Voor de rest klopt de plaat wel: koelkast is net geen 61cm diep en staat 5cm van de muur. Om geen ruimte te verliezen en de koelkast (ombouw) strak met het keukenblad van 60cm te krijgen wordt (als het goed is) de muur 5cm ingefreesd. Dat zie je toch niet meer door de ombouw namelijk!

En wie weet als deze het opgeeft dat de volgende koelkast greeploze deuren heeft, dan kan de deur nog een paar cm verder open _/-\o_

En als je helemaal out-of-the-box zou denken dan zou ik nog kunnen overwegen om een "hap" uit de muur links te laten frezen: daar zit een raam die hoger is dan de koelkast. Maar of dat dan alles oplost en hoe dat eruit ziet dat is dan weer een andere vraag :X

Overigens heb ik asymmetrische deuren: links 40, en rechts 50cm. Dus de plaat gaat net niet helemaal kloppen qua afstanden.

Maar je opmerking is fijn, want nu ga ik toch kijken hoeveel cm ik nog mis, en wie weet is dan 1cm uit de muur frezen net genoeg om dit euvel op te lossen *O* :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Mars Warrior op 29-04-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Kleine update:

Dit zijn de maten van de koelkast. De afstand aan de achterkant mag zowaar maar 9.5mm zijn! Wow. En die staat nu op 50mm. Weer wat geleerd, dus dat gaat wel lukken om de koelkast netjes in lijn te krijgen met het keukenblad!

Verder tav de linker deur:
  • De lades blijken volledig uitgetrokken te kunnen worden. Het is maar net aan langs het deurrubber, maar ze kunnen domweg niet verder, dus dat is top. Bij de vorige koelkast kon dit dus niet! De deur gaat net iets meer als 90 graden open nu.
  • Voor het eruit halen van een lade moet de deur volledig open zie ik aan de koelkant: dus daar gaat een paar cm erbij ook niet helpen omdat de deur volledig open rond de 38cm nodig heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zEgItPwE_4qDH2HMBkxQPDcgK0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XjKF1B7MKiYcdo9Ev1QPqVeh.png?f=fotoalbum_large

Weer een hele geruststelling dat ook dit mysterie weer is opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:33
Dracula schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:52:
[...]

Ja ik was ook van plan idd gewoon een overgangsstukje te regelen van Naber naar Bora.

Ik heb de vragen nu uitstaan en de keukenboer heeft alles nu kennelijk naar Bora doorgezet.

Tevens heb ik gevraagd naar de ruimte achter het laatste kastje, of die eventueel met 10cm in te korten is af fabriek or eventueel ter plaatsen.

Hopenlijk komt alles nu goed en kan ik mij focussen op het laten maken van de doorgang naar buiten en tevens de sleuven voor nieuwe electra aansluitingen en of verplaatsen van sommige stopcontacten die nu net wat te hoog zitten bijvoorbeeld.
Helaas de keukenboer komt terug met wen standaard Bora oplossing met doorvoer naar buiten onder de plint.

Aangezien het maaiveld ongeveer gelijk is aan de binnenvloer vraag ik mij erg af of dit wel handig / slim is met veel regen. Daarnaast is de vraag of een betonboorder uberhaupt bijna plat tegen de vloer kan boren en waar ik er een kan vinden die rechthoekige gaten kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Dracula schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:35:
[...]
Helaas de keukenboer komt terug met wen standaard Bora oplossing met doorvoer naar buiten onder de plint.

Aangezien het maaiveld ongeveer gelijk is aan de binnenvloer vraag ik mij erg af of dit wel handig / slim is met veel regen.
Google even op ventilatieschacht en bora, dan vind je prachtige oplossingen hiervoor. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HYHv8uYQavXs6eOTDZJwtWB9M4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ADWQcemeLWcwlvDmD2FWxQLh.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Knutsel, knutsel, knutsel.

Heb uitgevonden hoe ik een bestaand ontwerp kan dupliceren en wijzigen in de Ikea Planner 8)

Ontwerp #1:

Met paar kastjes en planken zoals het was. Ik heb wel ff nog een muurelement erbij gezet, zodat zichtbaar is dat rechtsboven een stuk muur zit die ca 20cm uitsteekt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38iWmbqrLmESnNmfLt64kEQy634=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Luu1z7r4c8h6xETgMeMgYfhE.png?f=fotoalbum_large

Ontwerp #2:

En dan het voorstel met allemaal/meer bovenkastjes tot aan het "plafond".
  • De kastjes van Ikea zijn 40cm hoog. Dat past niet. Anderen leveren (dacht ik / hoop ik) hoogtes van 35 of 70cm, en dat past precies! Heb nu voor de tekening mijn plafond maar ff met 10cm verhoogd. Als dat in real-life ook zomaar zou kunnen dan zou iedereen heel wat besparen :D
  • Wel de frontjes wit gemaakt: de houtkleur was me ff te massief moet ik zeggen.
  • Bij een hoogte van 35cm zou het ook nog eens perfect in lijn kunnen komen met het muurelement rechts, die is 38cm namelijk.
  • Verder ook pasbaar te maken met ombouw van de koelkast!
  • Onder kastje en plank zou dan mooi verlichting kunnen komen.
Boven de kastjes loopt het recht omhoog naar het glazen dak. Links iets van 280 hoog en rechts oplopend naar de achtergevel tot 320cm.

Nog geen idee wat er allemaal in die bovenkastjes moet komen hoor. In het onderste bovenkastje rechts zouden de bonen enzo kunnen. Dat staat nu allemaal in de kelder. Is net als andere dingen al 20 jaar, waar dat bij andere mensen denk ik in één van de keukenkastjes staat :D

Anderen snappen soms niet hoe je moet zo weinig opbergruimte in de keuken toe kan, maar ja. Alles went!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFagyu5oVzON31HAjhYfv2h6Fqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/33Fipj8TmAc6KzamETFcgevb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Mars Warrior schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:30:
Knutsel, knutsel, knutsel.

Heb uitgevonden hoe ik een bestaand ontwerp kan dupliceren en wijzigen in de Ikea Planner 8)

Ontwerp #1:

Met paar kastjes en planken zoals het was. Ik heb wel ff nog een muurelement erbij gezet, zodat zichtbaar is dat rechtsboven een stuk muur zit die ca 20cm uitsteekt:

[Afbeelding]

Ontwerp #2:

En dan het voorstel met allemaal/meer bovenkastjes tot aan het "plafond".
  • De kastjes van Ikea zijn 40cm hoog. Dat past niet. Anderen leveren (dacht ik / hoop ik) hoogtes van 35 of 70cm, en dat past precies! Heb nu voor de tekening mijn plafond maar ff met 10cm verhoogd. Als dat in real-life ook zomaar zou kunnen dan zou iedereen heel wat besparen :D
  • Wel de frontjes wit gemaakt: de houtkleur was me ff te massief moet ik zeggen.
  • Bij een hoogte van 35cm zou het ook nog eens perfect in lijn kunnen komen met het muurelement rechts, die is 38cm namelijk.
  • Verder ook pasbaar te maken met ombouw van de koelkast!
  • Onder kastje en plank zou dan mooi verlichting kunnen komen.
Boven de kastjes loopt het recht omhoog naar het glazen dak. Links iets van 280 hoog en rechts oplopend naar de achtergevel tot 320cm.

Nog geen idee wat er allemaal in die bovenkastjes moet komen hoor. In het onderste bovenkastje rechts zouden de bonen enzo kunnen. Dat staat nu allemaal in de kelder. Is net als andere dingen al 20 jaar, waar dat bij andere mensen denk ik in één van de keukenkastjes staat :D

Anderen snappen soms niet hoe je moet zo weinig opbergruimte in de keuken toe kan, maar ja. Alles went!

[Afbeelding]
Ik had eerlijk gezegd die positie van dat raam niet goed gezien. Dan is bovenkastjes (tot aan het raam) niet zo handig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

SquareOne schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:58:
[...]
Ik had eerlijk gezegd die positie van dat raam niet goed gezien. Dan is bovenkastjes (tot aan het raam) niet zo handig inderdaad.
Klopt. En vanuit de woonkamer ziet het er dan zo uit, nadat ik het muurelement wat heb aangepast zodat deze gelijk loopt met de bovenste rij kastjes.

Best wel leuk deze mogelijkheden van de Ikea planner. De plank zou nog wat korter kunnen. Wat er nu hangt is ook verder van het raam af overigens.

Het ziet er al met al wel rustig uit, en de kastjs die zo mooi aansluiten op de rest is zeker niet verkeerd.

Fijn als anderen ff meekijken en hun commentaar leveren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nUa-4_Wt6Kgoo-lVfWCNUPEQx8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/99SfGRYuIKNI1dluSWUHgOfo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Mars Warrior op 29-04-2024 19:47 . Reden: Plaatje bijgewerkt met plafondelementen dak ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
Toke_gt schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:26:
[...]

Google even op ventilatieschacht en bora, dan vind je prachtige oplossingen hiervoor. [Afbeelding]
Ja die heb ik gezien, is echter weer extra werk en extra gaten laten boren maar goed ik ben bang dat dit dus de enige oplossing gaat zijn aangezien de keukenboer nou niet echt mee werkt met het bijvoorbeeld inkorten van een kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Mars Warrior schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:19:
[...]

Klopt. En vanuit de woonkamer ziet het er dan zo uit, nadat ik het muurelement wat heb aangepast zodat deze gelijk loopt met de bovenste rij kastjes.
Wacht, je kijkt vanuit de keuken door dat raam de woonkamer in? Zou je dan niet liever een opstelling hebben waarbij je vanuit de keuken (visueel) contact kunt hebben met de woonkamer?

In dat geval zou ik het eiland laten vervallen en de lage kasten met werkblad langs de wand met dat raam laten doorlopen. Aan de andere kant kun je dan nog een kast plaatsen tussen de hoge ramen en kleine ramen.
Om het beeld vanuit de woonkamer rustig te houden zou je, als je toch ruimte genoeg hebt voor voorraad apparatuur etc (met een kelder heb je dat inderdaad snel), naast de dubbele koelkast twee ondiepe planken kunnen plaatsen ipv kastjes van verschillende dieptes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
MailMan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:48:
Gister een Siemens inductiekookplaat geinstalleerd met Wifi. Er staat op de website/handleiding dat er via Siemens Home Connect nieuwe software met nieuwe functionaliteit beschikbaar zou kunnen komen.

Hoe kan ik zien of mijn kookplaat up to date is? Ik zie wel een versie nummer, maar geen datum: 1.135-3.5.18.202307 05135216 (1.4).
Krijg toevallig net een pushmelding dat er voor mijn plaat een nieuwe update is: release 15914.0.710972

Eigenlijk het enige wat er staat is:
Fixes: Flexible cooking zone - pot detection improvements. Nog niks over die "nieuwe features".

(nog niet geïnstalleerd trouwens, wacht liever een paar dagen just in case haha)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Toke_gt schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:05:
[...]

Wacht, je kijkt vanuit de keuken door dat raam de woonkamer in? Zou je dan niet liever een opstelling hebben waarbij je vanuit de keuken (visueel) contact kunt hebben met de woonkamer?
In die hoek zit de TV hoek, waarbij je vanuit de keuken op de TV kijkt. Zo kan ik deels nog meekijken als ik in de keuken sta. Verder kijkt niemand de keuken in, maar naar de TV.

De andere kant van de keuken bevat de eettafel. Daar zitten dan wel mensen, en dan is het schiereiland juist leuk om precies de reden die je noemt: tijdens het koken contact hebben met andere mensen 8)
In dat geval zou ik het eiland laten vervallen en de lage kasten met werkblad langs de wand met dat raam laten doorlopen. Aan de andere kant kun je dan nog een kast plaatsen tussen de hoge ramen en kleine ramen.
De hoge ramen zijn deuren naar de tuin (schuif/klapdeuren). Daar moet wel voldoende loopruimte blijven om langs de eettafel te kunnen lopen.
Om het beeld vanuit de woonkamer rustig te houden zou je, als je toch ruimte genoeg hebt voor voorraad apparatuur etc (met een kelder heb je dat inderdaad snel), naast de dubbele koelkast twee ondiepe planken kunnen plaatsen ipv kastjes van verschillende dieptes.
Ik ga eens kijken. Toevallig is "dubbele koelkast twee ondiepe planken ernaast" de huidige situatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Mars Warrior schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:17:
[...]

In die hoek zit de TV hoek, waarbij je vanuit de keuken op de TV kijkt. Zo kan ik deels nog meekijken als ik in de keuken sta. Verder kijkt niemand de keuken in, maar naar de TV.

De andere kant van de keuken bevat de eettafel. Daar zitten dan wel mensen, en dan is het schiereiland juist leuk om precies de reden die je noemt: tijdens het koken contact hebben met andere mensen 8)

[...]

De hoge ramen zijn deuren naar de tuin (schuif/klapdeuren). Daar moet wel voldoende loopruimte blijven om langs de eettafel te kunnen lopen.

[...]

Ik ga eens kijken. Toevallig is "dubbele koelkast twee ondiepe planken ernaast" de huidige situatie :D
Dat zou juist des te meer reden zijn om voor een U vorm keuken te gaan. Raam eruit halen, misschien zelfs iets verder doorbreken, kookplaat ervoor en je hebt volledig de connectie met de woon-/tvkamer.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Flix20 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:06:
[...]
Dat zou juist des te meer reden zijn om voor een U vorm keuken te gaan. Raam eruit halen, misschien zelfs iets verder doorbreken, kookplaat ervoor en je hebt volledig de connectie met de woon-/tvkamer.
Klinkt als een variant om te bekijken!

De muur die dan smaller wordt (raam breder) is wel de steunmuur voor de verdiepingen, en de muur waaraan het hele glazen dak van de keuken 'hangt'. Dus geen idee wat dan kan.

Ik weet van andere huizen dat het weghalen van deze muur het aanbrengen van een mega stalen steunbalk (soort liggende U-balk) betekent die in de woonkamer in vloer, muur en plafond moet worden weggewerkt.

Daarbij is dan vaak ook een stalen dwarsbalk in het dak van de uitbouw gemaakt om eea bij elkaar te houden, en dat kan niet vanwege het glazen dak.

Maar als er toch in het midden een steun (staal/muur) blijft, dan kun je inderdaad een U keuken maken. Het schiereiland komt dan aan de andere muur als onderdeel van de U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

In het kader van kastjes, plankjes, of toch een combi zijn er een beetje veel mogelijkheden merk ik :+

Veel kastjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDLaE0FgH_Jm2omKkVerxEEVzbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AiEhgfx8O97ejLQYRctWoZTj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYgi2z7nghtop84NdIQb8XSH6zo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QQZ2XXufO2IPiDlmNIXoP70d.png?f=fotoalbum_large

Enkel kastjes boven koelkast, en verder klein kastje met plankjes eraan.
Het is even met de mogelijkheden van de Ikea planner spelen...

Geeft een totaal ander ruimtelijk gevoel dan enkel kastjes zie ik al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KP19a3rVZMuC8rx4LpO1N-daU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M9oA5y3DI94j1sN9uFi1YZix.png?f=fotoalbum_large

Besteden keukenzaken hier ook tijd aan eigenlijk om een muur zo goed mogelijk in te delen? Ik moet dit namelijk letterlijk zien om te bepalen of ik het wat vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:21
Mars Warrior schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:42:
[...]

Klinkt als een variant om te bekijken!

De muur die dan smaller wordt (raam breder) is wel de steunmuur voor de verdiepingen, en de muur waaraan het hele glazen dak van de keuken 'hangt'. Dus geen idee wat dan kan.

Ik weet van andere huizen dat het weghalen van deze muur het aanbrengen van een mega stalen steunbalk (soort liggende U-balk) betekent die in de woonkamer in vloer, muur en plafond moet worden weggewerkt.

Daarbij is dan vaak ook een stalen dwarsbalk in het dak van de uitbouw gemaakt om eea bij elkaar te houden, en dat kan niet vanwege het glazen dak.

Maar als er toch in het midden een steun (staal/muur) blijft, dan kun je inderdaad een U keuken maken. Het schiereiland komt dan aan de andere muur als onderdeel van de U.
Ik denk een gepasseerd station, maar kun je niet veel beter een inbouw koel/vriezer nemen of heb je de losstaande mee te nemen uit de huidige setup? Ding is nogal pompeus in een niet zo grote keuken. Zou denk ik ook wat rustiger en meer in balans ogen als ie ingebouwd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RP-tje
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-08 14:08
Hopelijk mag ik deze zijdelings gerelateerde vraag hier plaatsen: Ik heb het hier al eens vaker voorbij zien komen; het leven makkelijker maken wanneer je een zwarte spoelbak hebt en kiest voor een waterontharder. Dat wordt waarschijnlijk ook de combi voor mijn nieuwe woning.

Maar wat nog een extra doorslaggevende factor voor de waterontharder kan zijn: voor het strijken gebruiken we gedemineraliseerd water, omdat de anti-kalkstrips die in het apparaat moeten veel te duur zijn. Nu vroeg ik me af of zo'n ontharder zoals de Aquacell er eigenlijk ook voor zorgt dat ik het water rechtstreeks in het strijkijzer kan gebruiken zodat ik ook niet meer van die flessen hoef te kopen. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Dracula schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:35:
[...]

Aangezien het maaiveld ongeveer gelijk is aan de binnenvloer vraag ik mij erg af of dit wel handig / slim is met veel regen. Daarnaast is de vraag of een betonboorder uberhaupt bijna plat tegen de vloer kan boren en waar ik er een kan vinden die rechthoekige gaten kan maken.
Misschien kan ik een grindputje maken onder de uitblaasopening om inloop tegen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
RP-tje schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:11:
Hopelijk mag ik deze zijdelings gerelateerde vraag hier plaatsen: Ik heb het hier al eens vaker voorbij zien komen; het leven makkelijker maken wanneer je een zwarte spoelbak hebt en kiest voor een waterontharder. Dat wordt waarschijnlijk ook de combi voor mijn nieuwe woning.

Maar wat nog een extra doorslaggevende factor voor de waterontharder kan zijn: voor het strijken gebruiken we gedemineraliseerd water, omdat de anti-kalkstrips die in het apparaat moeten veel te duur zijn. Nu vroeg ik me af of zo'n ontharder zoals de Aquacell er eigenlijk ook voor zorgt dat ik het water rechtstreeks in het strijkijzer kan gebruiken zodat ik ook niet meer van die flessen hoef te kopen. Weet iemand dat?
Ja, want de waterontharder haalt het kalk eruit, dus dat hoeft je strijkijzer dan niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

HBSVDK schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:02:
[...]
Ik denk een gepasseerd station, maar kun je niet veel beter een inbouw koel/vriezer nemen of heb je de losstaande mee te nemen uit de huidige setup? Ding is nogal pompeus in een niet zo grote keuken. Zou denk ik ook wat rustiger en meer in balans ogen als ie ingebouwd zit.
Hij is wat groot ja, en moet los staan. De ombouw maakt hem al meer passend in de omgeving :Y

En als je gewend bent aan de grootte en de ijsblokjes/schaaf functie, dan is een andere koelkast toch ff afzien.
Er is gekeken naar een losse inbouw koelkast en vriezer, maar die nemen meer plek in, en die plek is wat lastig te vinden. Daarbij is het ook weer een flinke kostenpost erbij en "verspilling" van de huidige koelkast.

Alle tips en vragen hier zorgen er wel voor dat we nog een keer naar alles kijken en afwegen of het mogelijk is of het dan ook daadwerkelijk als een verbetering aanvoelt.

Alles wordt overigens anders als we de lotto winnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Ik heb nog een aantal varianten geprobeerd met bijv een U keuken, maar dat geeft enkel problemen en ik hou kastjes over tov de "standaard" opstelling:
  • Hoekkastjes zijn 8cm breder, daardoor past de U naar rechts niet
  • Sommige opstellingen vereisen breekwerk aan de steunmuur. Dat blijft een risico met ruim 1.000kg glas
  • Met de hoeken verlies je ruimte, of moet je een caroussel oid nemen. Niet echt mijn favoriet
  • Met al die hoeken sta je al snel tegen een keukenblad aan met je zijkant
  • Veel deurtjes/lades kunnen niet meer tegelijk open
  • etc.
Ik heb heel wat rare varianten geprobeerd. Ziet er soms leuk uit, maar geen verbetering...

# Koelkast in midden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPWxRufc7sdy5ul4FCnfCuty_ZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gWWgP2cSkE6gTOVD39Uei2ba.png?f=fotoalbum_large

# Koelkast tegen wand links met vervanging raam (kleiner)
(rechts zie je nog dat ik een aantal kastjes niet kwijt kan --> Stuk minder opbergruimte dus).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9pO7Pg5lawPx0Kifjmz_PhSMBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KUWLitOMUEgZ9kAfasAOzczO.png?f=fotoalbum_large

# Oude opstelling
De iets gewijzigde / geoptimaliseerde oude opstelling levert vooralsnog de meeste bewegingsruimte en opbergruimte op. Maar wie weet waar oa een keukenboer nog mee komt...

De suggesties hier met andere opstellingen zien er soms wel leuker uit, alleen tot nu tot dus niet praktischer laat staan meer opbergruimte...

Ik heb nu voornamelijk met die rare Ikea maten gerekend (20/40/60/80), dus het kan zomaar zijn dat met kasten van Ballerina/Systemat/Rotpunkt een betere oplossing bedacht kan worden.

Aangezien het soms centimeters scheelt kan het zijn dat de nieuwe 75cm breedte zomaar een oplossing is op plekken waar 80cm te groot is en/of tot andere beperkingen leidt.

Ik neem dan wel mijn eigen rekenmachine mee want volgens sommige folders is 78 - 72 = 8cm :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utDwH0Y9zTIkp6g6Zb7G4gggWik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hTOjrhyaW4Gz7gJBJTz60lv4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:21
RP-tje schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:11:

Iemand met verstand van zaken heeft me ooit gemeld dat de locatie van een waterontharder wel belangrijk kan zijn. Er zitten harsfilters in. Je kunt last krijgen van bacteriegroei. Zeker wanneer de water ontharder op een warme broeierige plek staat. In een kast naast de cv ketel is dus minder handig. In de hal waar vloerverwarming is of naast een radiator is ook niet handig. Beter zou een koele plek kunnen zijn zoals een schuur of kelder die niet verwarmd zijn.

Oh en je water wordt meer reactief. Zeker als je hem instelt als zijnde volledig kalkvrij water. Kan ook minder goed zijn voor leidingwerk heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• drachir
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:58
drachir schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:56:
Ik had een vraagje, ik weet niet of het in dit topic past of beter in het klustopic past, maar ik probeer het eerst even hier.
Wij hebben recent een huis gekocht met daarin een ikea keuken. Daarin was een soort bar gemaakt door 2 ikea werkbladen tegen elkaar aan te zetten, 1 werkblad had dus geen kasten eronder en was vastgemaakt aan de muur en een poot onder 1 hoek. Een soort bar dus, maar op gelijke hoogte als het aanrecht. We hadden ivm opnieuw stuccen dit losgemaakt, en eigenlijk vinden we het veel mooier zonder omdat het meer ruimte geeft. Wel zitten we nu met een probleem omdat de kraan op het aanrecht nu niks erachter heeft en dit natuurlijk al snel wateroverlast geeft (zie foto hieronder; dit is zonder het tweede werkblad eraan).
[Afbeelding]
Een eerste gedachte was om er een soort paneel, evt met een plank erop te zetten. Geen bar/zitgedeelte dus maar wel een mooie afscheiding.
1) Concrete vraag, heeft iemand een idee hoe dit heet, ik kan het echt nergens vinden, op 1 foto van de ikeawebsite na (zie afb. hieronder). Heeft dit een naam? Bij wandpaneel o.i.d. kom ik alleen bij achterwanden van keukens uit.
[Afbeelding]

We waren al naar ikea geweest maar die heeft alleen achterpanelen die de hoogte van het aanrecht/kasten zijn. Helaas pas gedacht aan die afbeelding toen we thuis waren, maar ik zag het daar ook nergens staan.

2) Iemand nog leuke ideeën hoe dit aan te pakken? Ik zat zelf te denken aan misschien een stuk hout op maat te zagen en er tegen te bevestigen. Bevestiging is nog wel een puntje, het moet wel goed stevig zijn natuurlijk, omdat er misschien op geleund wordt en spullen op worden gezet. We willen er niet aan eten/zitten ofzo, maar evt. wat spullen erop, een plant, glas, etc. Ook moet het wel tegen wat water kunnen omdat de kraan er staat, en afkitten zodat er geen water tussen loopt.
Omdat ik het altijd wel leuk vindt als mensen updates posten, hierbij mijn update :) .
Uiteindelijk mijn handige oom gevraagd te helpen en mee te denken, aantal mdf-platen (deels op maat gezaagd) besteld en met balkjes aan de muur/vloer/keukenblad bevestigd, staat als een huis!
Nu nog grondverf, schuren, lakken, kitten etc. Hij staat vrij strak tegen laminaat, dat houd ik nog even in de gaten, gaat op zich makkelijk met een multitool een stukje vanaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IA8X6Y36C8b0NYl71ozAZMVNTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9J3FNWj1uLFpvfUECClIEl9M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:55

MJV

Vandaag een prettig gesprek gevoerd bij Van Diessen in Veldhoven. Adviseur nam de tijd, en gaf ook daadwerkelijk (goed) advies over wat hij wel/niet handig vond en wel/niet zou doen. We begonnen met een constructie met twee hoge kasten en een nis in het midden, maar hij gaf aan dat een open gedeelte aan het einde van de kastenwand voor de koffiemachine veel ruimtelijker zou ogen. Een goede suggestie ook met oog op indeling van de rest van de keuken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJ46fQC-u-jSSnAjuaCfBotL6fI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PCJSFNL9KBvajYXK40rWpIfG.png?f=fotoalbum_large

Offerte:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1 ... 460 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1