Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Dracula schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:28:
[...]

Ik had aangegeven die muurdoorvoer te willen omdat de keukenzaak zei dat de bora muurdoorvoer geen geïsoleerde terugslagklep heeft en de nabur staat bekent om de zeer goede isolatie eigenschappen.
Oké fair enough.
Vervelend wel zo’n zaak….

Anyway. Volgens mij zijn er wel paar oplossingen voorgesteld om het risico dat het niet past te minimaliseren. Zoals het inkorten van het kastje van 20cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:29
SquareOne schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:30:
[...]

Oké fair enough.
Vervelend wel zo’n zaak….

Anyway. Volgens mij zijn er wel paar oplossingen voorgesteld om het risico dat het niet past te minimaliseren. Zoals het inkorten van het kastje van 20cm.
Ja idd zeer irritant, alles leek top te gaan tot we bijna alles in orde hadden. Ineens ging het stroef.

Maar goed er zijn idd nu suggesties dus moet gaan lukken. Alleen nu moet die zaak idd even bevestigen dat er 9 cm ruimte achter de kastjes zit en of het 20cm kastje ingekort kan worden of dat ze dat ter plekken kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:50
Dracula schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:28:
[...]

Ik had aangegeven die muurdoorvoer te willen omdat de keukenzaak zei dat de bora muurdoorvoer geen geïsoleerde terugslagklep heeft en de nabur staat bekent om de zeer goede isolatie eigenschappen.
dat is ook in rond te bestellen , en rond als voordeel zien om de buis plat tegen de muur te krijgen, zoals boven aangegeven, en er zijn verloopstukken om van Bora naar compair buis te gaan dus het is gewoon aan te sluiten.
Nogmaals , vraag even na hoeveel ruimte je hebt achter je kasten, mocht dat iets te weinig zijn is dat ook niet zo`n ramp, moet het een beetje uit je kast zagen , evt een stukje achterwand er weer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:29
ouwefreaker schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:00:
[...]

dat is ook in rond te bestellen , en rond als voordeel zien om de buis plat tegen de muur te krijgen, zoals boven aangegeven, en er zijn verloopstukken om van Bora naar compair buis te gaan dus het is gewoon aan te sluiten.
Nogmaals , vraag even na hoeveel ruimte je hebt achter je kasten, mocht dat iets te weinig zijn is dat ook niet zo`n ramp, moet het een beetje uit je kast zagen , evt een stukje achterwand er weer voor.
Ja ik was ook van plan idd gewoon een overgangsstukje te regelen van Naber naar Bora.

Ik heb de vragen nu uitstaan en de keukenboer heeft alles nu kennelijk naar Bora doorgezet.

Tevens heb ik gevraagd naar de ruimte achter het laatste kastje, of die eventueel met 10cm in te korten is af fabriek or eventueel ter plaatsen.

Hopenlijk komt alles nu goed en kan ik mij focussen op het laten maken van de doorgang naar buiten en tevens de sleuven voor nieuwe electra aansluitingen en of verplaatsen van sommige stopcontacten die nu net wat te hoog zitten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:24

Mars Warrior

Earth, the final frontier

SquareOne schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:18:
[...]
Wellicht goed om te weten dat DKKF niet het hele assortiment online heeft staan. Mogelijk geldt dat ook voor Thuiskeukens.
Dat vermoeden had ik al, dus dat wordt toch ook ff in een keukenzaak kijken wat er allemaal is, en dan evt uiteindelijk spullen bij 2 winkels bestellen.
Bij reguliere legrabox kun je achteraf de Tip On Blumotion Module met synchronisatiestang toevoegen. Zou dit wel valideren met DKKF. Zou zonde zijn als Ballerina iets afwijkends doet met hun legraboxen.
Ok. Dat is goed om te weten. Dat wordt dan navragen of ze iets "geks" doen met de Legraboxen.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
miicker schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:21:
Ik ben voor het eerst in de markt voor een nieuwe keuken. Zaterdag willen we gaan kijken. De keuken moet in de (nog te plaatsen) uitbouw komen. De uitbouw wordt waarschijnlijk 2e week van september opgeleverd. Het liefst willen we de week erna meteen de keuken laten plaatsen.

Nu een aantal vragen:
- Is dit een planning die haalbaar zal zijn bij de meeste keukenboeren?
- Ik heb absoluut geen zin in afdingen en het hele spelletje daaromheen, ik zoek dus een keukenboer waar onderhandelen niet mogelijk is, maar je direct een eerlijke prijs krijgt
- We wonen in de omgeving van Waalwijk/Kaatsheuvel. Met name in Kaatsheuvel liggen wel wat zaken, zijn er bepaalde zaken die jullie kunnen aanraden?

In de Ikea keukenplanner hebben we alvast twee ontwerpen gemaakt waarin is opgenomen hoe we het globaal ongeveer voor ons zien:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

We willen dus een eiland met daarin een inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging. Zijn er verder nog specifieke zaken waar we nu al rekening mee moeten houden?
Niemand die een tip heeft voor goede keukenboeren waar je niet hoeft af te dingen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
miicker schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:24:
[...]

Niemand die een tip heeft voor goede keukenboeren waar je niet hoeft af te dingen?
Ik zou je willen aanraden je er mentaal op in te stellen minimaal 3 zaken te bezoeken en een uitwerking te laten doen. Iedere keer kregen wij extra ideeën. Dan merk je ook zo welke zaak wel bevalt en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

Ik zou beginnen bij een partij die géén onderdeel is van DMG.
In midden Brabant moet er vast genoeg te vinden zijn, maar ben niet bekend met de keukenzaken in die regio.

Hangt ook een beetje af van het budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:41:
[...]

Ik zou beginnen bij een partij die géén onderdeel is van DMG.
In midden Brabant moet er vast genoeg te vinden zijn, maar ben niet bekend met de keukenzaken in die regio.

Hangt ook een beetje af van het budget.
Ik snap de OP niet helemaal, zijn de volgende zaken allemaal aangesloten bij DMG?
• Barletti
• Brugman Keukens en Badkamers
• Elbé Keukens
• Grando (deelneming)
• Keukenconcurrent
• Keukendump
• Keukenkampioen
• Keukenloods
• KeukenMaxx
• Mandemakers keukens
• Nieuwenhuis Keukens
• NUVA keukens
• Piet Klerkx
• Sanders Keukenstad
• Tinello
• Tulp Keukens
• Woonexpress XL
• Wooning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
miicker schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:48:
[...]

Ik snap de OP niet helemaal, zijn de volgende zaken allemaal aangesloten bij DMG?
• Barletti
• Elbé Keukens
• Grando (deelneming)
• Keukenconcurrent
• Keukendump
• Keukenkampioen
• Keukenloods
• KeukenMaxx
• Mandemakers keukens
• Nieuwenhuis Keukens
• NUVA keukens
• Piet Klerkx
• Sanders Keukenstad
• Tinello
• Tulp Keukens
• Woonexpress XL
• Wooning
ja

Kijk anders eens bij db keukens

[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 19-04-2024 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
marteltor schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:54:
[...]
ja

Kijk anders eens bij db keukens
Daar hoef je niet te onderhandelen...
Maar voor die helderheid en transparantie betaal je dan ook de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
miicker schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:48:
[...]

• Barletti
• Elbé Keukens
• Grando (deelneming)
• Keukenconcurrent
• Keukendump
• Keukenkampioen
• Keukenloods
• KeukenMaxx
• Mandemakers keukens
• Nieuwenhuis Keukens
• NUVA keukens
• Piet Klerkx
• Sanders Keukenstad
• Tinello
• Tulp Keukens
• Woonexpress XL
• Wooning
Volgens mij is het lijstje nog redelijk actueel.

Staan de afmetingen van de uitbouw al helemaal vast?
Wellicht kun je een plattegrond delen van de ruimte, genoeg tweakers die met je mee willen denken over de opstelling. Kan helpen als je dat al een beetje scherp hebt voordat je naar een keukenzaak gaat. Aan de andere; blanco erin gaan bij een keukenzaak kan weer andere inzichten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:01:
[...]

Volgens mij is het lijstje nog redelijk actueel.

Staan de afmetingen van de uitbouw al helemaal vast?
Wellicht kun je een plattegrond delen van de ruimte, genoeg tweakers die met je mee willen denken over de opstelling. Kan helpen als je dat al een beetje scherp hebt voordat je naar een keukenzaak gaat. Aan de andere; blanco erin gaan bij een keukenzaak kan weer andere inzichten geven.
Ja de maten staan vast, de binnen maten zijn 366cm bij 585cm, daar is een deel nog voor doorgang richting de tuin. In deze post: miicker in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" heb ik twee ontwerpen geplaatst die ik zelf op de website van Ikea heb gemaakt. Qua indeling willen we zeer waarschijnlijk een van deze twee opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
miicker schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:09:
[...]

Ja de maten staan vast, de binnen maten zijn 366cm bij 585cm, daar is een deel nog voor doorgang richting de tuin. In deze post: miicker in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" heb ik twee ontwerpen geplaatst die ik zelf op de website van Ikea heb gemaakt. Qua indeling willen we zeer waarschijnlijk een van deze twee opties.
Ik zag ze voorbij komen, alleen daar kunnen mensen weinig mee.
Om je te kunnen helpen met de indeling is het handig om te weten waar ramen, deuren, doorgangen etc zitten.
En bijv, een aangrenzende ruimte waar een tafel o.i.d. Dat geeft ook een beter beeld van looproutes.

Heb je geen plattegrond van de architect met maatvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:15:
[...]

Ik zag ze voorbij komen, alleen daar kunnen mensen weinig mee.
Om je te kunnen helpen met de indeling is het handig om te weten waar ramen, deuren, doorgangen etc zitten.
En bijv, een aangrenzende ruimte waar een tafel o.i.d. Dat geeft ook een beter beeld van looproutes.

Heb je geen plattegrond van de architect met maatvoering?
Ja die heb ik, daar staat niet op waar de keukentafel staat, maar die staat eigenlijk tussen de deur naar kantoor (dit is de huidige keuken) en de kelder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d95asp7okSu3YpIE0p4iPItVXgU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9X3y7PxuRk8G8d5e1DqQFXRL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
miicker schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:18:
[...]

Ja die heb ik, daar staat niet op waar de keukentafel staat, maar die staat eigenlijk tussen de deur naar kantoor (dit is de huidige keuken) en de kelder.
[Afbeelding]
Mooie ruimte :)

Als de keukentafel blijft staan op de plek waar die nu staat zou ik voor een groot eiland gaan haaks op de kastenwand.

Weet niet hoe gehecht je bent aan de twee bovenkastjes met de planken ertussen, maar dat zou ik persoonlijk anders doen. Bijvoorbeeld door 3 hoge kasten te plaatsen, of juist alles bovenkastjes tussen de hoge kasten.

Belangrijk om voor jezelf te bepalen of je wilt koken én spoelen op het eiland. Er zijn argumenten te bedenken waarom je alles op het eiland wilt, maar ook genoeg argumenten om spoelen juist niet op het eiland te doen (rotzooi, vieze vaat, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:46:
[...]

Net het kastenwerk ingevoerd bij thuiskeukens.nl en er zitten aanzienlijke verschillen in prijs.
De kastenwand is ruim 35% duurder dan bij Nuva en het eiland ruim 16%.
Qua apparatuur zitten ze dicht tegen de online aanbieders aan en de montagekosten vielen mij met ca €2k ook mee.
Update: heb een offerte bij thuiskeukens opgevraagd en hij kan de keuken met lagere opzetkasten en iets minder specialties aanbieden voor:
Eiland: €4000
Kastenwand: €6300
Totaal: €10300 (dit is ex apparatuur, montage en blad)

Nuva bied het volgende nu aan voor (ik heb de korting op de restanten zoals apparatuur en blad richting de kasten gerekend):
Eiland: €4400
Kastenwand: €8500
Totaal: €12900

Nog eens 8,3% eraf tov de vorige ronde.

Zou er nog meer in zitten?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fellentos
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Beste Tweakers,

We zitten in het kooptraject voor een keuken in een komende nieuwbouw woning (zie tekeningen). Ik heb hier een paar vragen over:

1. Wat vinden jullie van de voorgestelde indeling? Kan het beter?
2. We zijn nu bij de volgende keuken leveranciers geweest:
- Keukenwarenhuis
- Eigenhuis Keukens (zit in project, 10K keuken standaard, 8K terug als je ergens anders gaat)
- Bruynzeel
- Brugman (komt nog)

Van Bruynzeel hebben we een detail offerte (helaas nog niet digitaal) en komen uit op een bedrag van 24K. Hier is geen onderhandeling mogelijk zeggen ze. Wat vinden jullie hiervan?

Lijstje onderdelen:
- Bruynzeel kasten (rondom eiland)
- Keramisch blad (waarde 2)
- Oven-combi groot (Bosch)
- kookplaat met afzuiging (Bora)
- Quooker
- Ingebouwde vriezer kast (Bosch)
- Grote koelkast (Bosch)
- Vaatwasser (Bosch)

3. Welke keukenleveranciers raden jullie nog meer aan om langs te gaan?

4. Welke marges en onderhandelingsruimte zijn er in 2024 bij de meeste keuken winkels?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vA1oXt7NAyJlk9KeM9x5Yl_wxIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQNwyPDNvTOVumwnliTXnALp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cm1OtZnbmXp-NZl_ljdrlT4ZFFU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JzNyhX7Wr15TGUTio3k0EQqr.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3OiZshqbrdtWYCbYT7JOWzp7Rs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TlyjJqkYzIKVTvLliJRP71Ff.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Fellentos schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:14:
Beste Tweakers,

We zitten in het kooptraject voor een keuken in een komende nieuwbouw woning (zie tekeningen). Ik heb hier een paar vragen over:

- Keukenwarenhuis
- Eigenhuis Keukens (zit in project, 10K keuken standaard, 8K terug als je ergens anders gaat)
- Bruynzeel
- Brugman (komt nog)

Van Bruynzeel hebben we een detail offerte (helaas nog niet digitaal) en komen uit op een bedrag van 24K. Hier is geen onderhandeling mogelijk zeggen ze. Wat vinden jullie hiervan?

Lijstje onderdelen:
- Bosch oven-combi
- Bora kookplaat met afzuiging
- Quooker
- Grote koelkast (Bosch)

4. Welke marges en onderhandelingsruimte zijn er in 2024 bij de meeste keuken winkels?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
onderhandelen is vast wel mogelijk, en ik denk gezien de prijs noodzakelijk.
Btw, geen vaatwasser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fellentos
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Oops die was ik vergeten, toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
[...]

Misschien reddy keukens? Ook voor degene hierboven een optie...

@Fellentos waar in Nederland woon je ongeveer?

[ Voor 8% gewijzigd door marteltor op 20-04-2024 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Fellentos schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:14:
Beste Tweakers,

- Keukenwarenhuis
- Bruynzeel
- Brugman (komt nog)

Lijstje onderdelen:
- Oven-combi groot (Bosch)
- kookplaat met afzuiging (Bora)
- Quooker
- Grote koelkast (Bosch)
- Vaatwasser (Bosch)

4. Welke marges en onderhandelingsruimte zijn er in 2024 bij de meeste keuken winkels?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet vervelend bedoeld, maar die render geeft wel een veel ruimtelijker beeld dan het daadwerkelijk is.
90cm rondom het eiland is echt wel erg krap.
Ik zie ook maar één blok met lades. Dat lijkt me wat weinig / onpraktisch.

De ramen aan de voorzijde van de woning, lopen die tot de vloer?

Over een prijs valt niet zoveel te zeggen.
  • Je opsomming van apparatuur kan 6000 euro zijn, maar ook 12000 euro afhankelijk van de keuzes die je maakt.
  • Ga je voor kunststof fronten of voor lak fronten
  • Wat voor type werkblad kies je?

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 20-04-2024 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik zie 3 afbeeldingen, welke hoor waar bij of is dit allemaal Bruynzeel?
Je zegt dat je geweest bent bij Keukenwarenhuis, Eigenhuis Keukens (10k) en Bruynzeel (24k).
Hoeveel kost de Keukenwarenhuis keuken en is dat hetzelfde ontwerp?
En je hebt het over 'kasten rondom eiland'. Horen die muurkastjes (dressoir) er ook bij op de 1e tekening rechts? Want die staan verder niet op de tekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Weet iemand of je bij IKEA ook voor maatwerk kunststof werkbladen terecht kunt zonder IKEA keuken?
Kan er naartoe rijden, maar bespaar mezelf liever wat tijd als dat bij voorbaat kansloos is.

Alternatieve adressen voor kunststof maatweekbladen zijn ook welkom.
Vrijwel alles lijkt bij DEKKER vandaan te komen, maar daar kun je als particulier niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Interieurbouwers vragen.
Keukens zijn niet duurder. Sterker nog, als je een beetje bijzondere wensen hebt (bijvoorbeeld een kastje van 63 cm breed, doorlopende houtnerf) dan ben je daar vaak goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
SquareOne schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:05:
Weet iemand of je bij IKEA ook voor maatwerk kunststof werkbladen terecht kunt zonder IKEA keuken?
Kan er naartoe rijden, maar bespaar mezelf liever wat tijd als dat bij voorbaat kansloos is.

Alternatieve adressen voor kunststof maatweekbladen zijn ook welkom.
Vrijwel alles lijkt bij DEKKER vandaan te komen, maar daar kun je als particulier niet terecht.
Ja dat kan. Op hun site kun je zien welke bladen ze op maat verkopen en je kunt dat los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toke_gt schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:33:
[...]

Ja dat kan. Op hun site kun je zien welke bladen ze op maat verkopen en je kunt dat los kopen.
Oké, zelf ervaring mee toevallig?

Meen juist hier in het topic gelezen te hebben dat ze de maatwerk bladen van Dekton juist niet verkochten zonder keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:55:
[...]

Meen juist hier in het topic gelezen te hebben dat ze de maatwerk bladen van Dekton juist niet verkochten zonder keuken.
Dekton is geen kunststof.
Dekton kun je op veel plaatsen kopen.
(volgens mij verkoopt Ikea geen keramische werkbladen van Dekton. Was eerst wel sprake van, maar het werd naamloos keramiek)

Dit is wat Ikea zegt: Composiet en Keramische werkbladen zijn enkel verkrijgbaar bij een complete keuken en in combinatie met onze keukeninstallatieservice.
Nu weet ik niet of jij met kunststof ook de composiet bedoelt. Denk het wel, want ik zie voor de rest geen kunststof bij Ikea. Alleen nog maar hout en laminaat.

Maar compisiet kun je volgens mij ook bij 123werkbladen kopen.

[ Voor 51% gewijzigd door Rzaan op 20-04-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Rzaan schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:57:
[...]

Dekton is geen kunststof.
Dekton kun je op veel plaatsen kopen.
(volgens mij verkoopt Ikea geen keramische werkbladen van Dekton. Was eerst wel sprake van, maar het werd naamloos keramiek)

Dit is wat Ikea zegt: Composiet en Keramische werkbladen zijn enkel verkrijgbaar bij een complete keuken en in combinatie met onze keukeninstallatieservice.
Nu weet ik niet of jij met kunststof ook de composiet bedoelt. Denk het wel, want ik zie voor de rest geen kunststof bij Ikea. Alleen nog maar hout en laminaat.

Maar compisiet kun je volgens mij ook bij 123werkbladen kopen.
Ben bekend dat Dekton geen kunststof maar Keramiek is :).
Toen ik een poos terug bij IKEA liep en op de achterkant van de kleurstalen keek stonden er Dekton logo's op. Ze verkopen het onder hun eigen naam.

Wat ik zoek is een kunststof HPL blad (want goedkoop). Het gaat om de bijkeuken, dus hoeft allemaal niet zo spannend en moet ook een beetje hufterproof zijn. Partijen die granieten, composieten en keramieken bladen verkopen komen hier regelmatig voorbij, maar partijen die HPL werkbladen verkopen vrijwel niet.
Via google kwam ik wel nog terecht bij keukenbladenconcurrent, maar lees er weinig ervaringen over.

Maar deze quote helpt wel Composiet en Keramische werkbladen zijn enkel verkrijgbaar bij een complete keuken en in combinatie met onze keukeninstallatieservice.
Dat zou betekenen dat ze (IKEA) wel kunststofbladen op maat aanbieden icm eigen installatie.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 20-04-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
SquareOne schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:55:
[...]

Geen ervaring met keramiek. Wel (enigszins) met de andere werkbladen (laminaat) die als maatwerk worden verkocht. Dat kon in 2020 los. Hebben we uiteindelijk niet gedaan omdat dat heel veel duurder was dan zelf een blad op maat maken. En aangezien het toch maar voor de wasmachinekast op zolder was… Maar het had wel gekund, althans, de verkoper maakte toen geen enkel voorbehoud.

(Op de site zie je bij sommige werkbladen de eerdergenoemde waarschuwing staan, bij andere niet. Bij glazen composiet staat het bijvoorbeeld niet, bij kwarts composiet wel. Misschien toch even langsgaan om te zien of je de opties die wel beschikbaar zijn mooi vindt).

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 20-04-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:51:
@Frieda en met link naar de planner - hulde!

Lijkt erg op een keuken in een klein appartement dat ik ken. Wat ze daar hebben gedaan is de kast aan de kant van de woonkamer hoog gemaakt (geeft ook wat afscheiding) en gezorgd voor wat afstand tussen de plaat en de hoge kast door er een smal laag model apothekerskastje tussen te zetten. Is overigens allemaal Ikea Method. In die hoge kast zit, u raadt het al, een koelvriescombinatie.
Dus op basis van je huidige tekening kom je max 30cm 20 cm de woonkamer in.

https://www.ikea.com/nl/n...t-veddinge-wit-s59267993/

edit2: Zo'n combinatie heeft tegenwoordig maar iets van anderhalve lade of je moet een kleiner koelvak kunnen accepteren, je hebt nu ook 60cm hoog dus dat zal wel een optie zijn.

Edit 3: Je zou ook een 45 cm vaatwasser kunnen nemen (lever je realtief veel in) maar dan zou je een hoekkast met rolding kunnen nemen en dan nog een onderkast van 30 cm voor bestek etc kunnen plaatsen aan de oven kant. Denk ook aan lades met binnenlades in deze oplossing.
Dankjewel voor je feedback! Ik vind 2x tafelhoogte inderdaad geen probleem voor een koelkast en vriezer. een iets grotere koelkast met 1 plank meer zou op zich wel prettig zijn, maar zeker geen must.

een 45cm vaatwasser moet ik nog eens over nadenken. Het zou inderdaad wel meer ruimte opleveren maar ik weet niet of ik het handig vind, dan moet ie namelijk ook echt elke dag draaien denk ik. Nu doe ik meestal om de dag, dat komt precies uit met koken. Zal sowieso eens kijken of mijn pannen er wel in passen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Toke_gt schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:20:
[...]

Ik ben wat verder gegaan met je schiereiland, en die gecombineerd met je eettafel. Ik ga er gemakshalve vanuit dat je geen 4-persoonshuishouden hebt, maar dat je meestal voldoende hebt aan 1-2 plekken om te eten, en soms wat meer. Daarom een schiereiland met uitklapbaar deel, voor als je vrienden over de vloer hebt. Je werkplek zou daar tegenover kunnen staan, als je de stoel weghaalt als je het eiland uitklapt, hou je daar voldoende ruimte (of je maakt de werkplek ook inklapbaar tegen de muur).

In de keuken heb je zo ruimte voor twee hoge kasten (koel/vries en een hoge kast met magnetron/oven). Ik weet niet zeker of het kan, misschien heb je daar nog een raam? Als dat zo is, moet je kiezen voor tafelmodellen koel en vries. Magnetron dan in een hoog kastje of onder de kookplaat.
Vw en spoelbak op je schiereiland (leiding en afvoer achter de kasten langs wegwerken). Mocht je kiezen voor kookplaatafzuiging, dan kun je die ook op het eiland plaatsen. Maakt het wegwerken iets makkelijker.
Onder het eiland heb je aan de kamerzijde een 60cm diepe kast. Aan de keukenzijde een loze ruimte naast je spoelbakkast, waar je evt een quooker kunt plaatsen, maar ook ruimtevreters als een emmer of airfryer.

Ter verdere inspiratie :)

Misschien ben je erg gehecht aan de eetkamertafel, dan kan dit natuurlijk niet. Maar kijk dan eens naar een eettafel die ook als werkplek kan dienen. Of mogelijk vind je dit eiland ook geschikt als werkplek, dan hou je nog meer ruimte over (en kun je naar 240/220 ipv 180 nu).

[Afbeelding]
Leuk idee van die klaptafel! dankjewel! Hoe lang kunnen die leidingen dan ongeveer zijn als ik de spoelbak & vaatwasser op het schiereiland doe? Ze kunnen helaas niet onder de vloer (heb ik al nagevraagd bij de VvE). Ze zouden dan achter de kastjes richting de muur moeten, daarna langs de muur en daarna achter de andere kasten door naar de afvoer. Werkt zoiets of is dat vragen om problemen?

Als ik m'n eettafel als werkplek zou gebruiken moet ik wel wat ruimte hebben aan de muur voor een monitor, daar valt vast ook wel een klein kastje met een monitorarm voor te bouwen. Dankjewel voor de inspiratie, zal je ontwerp eens in de ikea planner frotten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ockelz schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:01:
[...]

Misschien een heel ander idee, maar je zou kunnen spelen met 30 en 20cm kastjes naast een smallere spoelbak (40cm), een recirculatiekookplaat en een kookeiland om ruimte te winnen. Ik heb het eiland bewust klein gehouden om de looproute naar de koelvriescombinatie vrij te houden. Het barretje zou je kunnen gebruiken als werkplek. Ik ben zo vrij geweest een ruw opzetje te maken: [edit:typos]

https://kitchen.planner.i...21-8CE099302A27&ref=share

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Super, dankjewel! :) ik vind dit wel echt top eruit zien zo! Zal straks hier eens gaan meten hoe klein zo'n kleine spoelbak echt is. Volgens mij is die die ik nu heb niet zo gek veel groter.

* Frieda is de rest van de dag druk met de ikea planner :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Frieda schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:30:
[...]
Hoe lang kunnen die leidingen dan ongeveer zijn als ik de spoelbak & vaatwasser op het schiereiland doe? Ze kunnen helaas niet onder de vloer (heb ik al nagevraagd bij de VvE). Ze zouden dan achter de kastjes richting de muur moeten, daarna langs de muur en daarna achter de andere kasten door naar de afvoer. Werkt zoiets of is dat vragen om problemen?
Dat werkt prima. Bij mij gaan leidingen de halve zolder rond omdat ik wasmachine aan de andere kant wilde hebben.
Als ik m'n eettafel als werkplek zou gebruiken moet ik wel wat ruimte hebben aan de muur voor een monitor
Of je laat de monitor verzinken in het tafelblad oOo .
Maar zwenkarm vanaf de muur of kleine mobiele sidetable kan ook. Is iets eenvoudiger in installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Toke_gt schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:40:
[...]

Dat werkt prima. Bij mij gaan leidingen de halve zolder rond omdat ik wasmachine aan de andere kant wilde hebben.

[...]

Of je laat de monitor verzinken in het tafelblad oOo .
Maar zwenkarm vanaf de muur of kleine mobiele sidetable kan ook. Is iets eenvoudiger in installeren.
Top, dankjewel, goed om te horen dat zoiets wel kan met leidingen. En ja zo'n monitorlift is wel heel tof inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Ik heb ervaring met Superkeukens en Keukenhal. Bij Superkeukens krijg je gewoon een prijs zonder onderhandelen, prijs rolt uit hun computer als je het ontwerp vastgesteld hebt en apparatuur hebt uitgezocht. Keukenhal beweert dat ook te doen en dat ze absoluut niet meedoen met het onderhandelspelletje. Al kwam er tijdens het uitwerken van het ontwerp wel ineens een extra lage prijs ten opzichte van de "offerteprijs" op tafel (zonder overigens daarover te onderhandelen, daar kon dan ook niets meer vanaf), maar die zou dan alleen gelden op dat moment. Maar het verschil was zo groot (scheelde meer dan 20% met de prijs op de offerte) en het design was eigenlijk wel prima (kan tot het moment van bestellen nog kosteloos de kleuren aanpassen) en prijs kwam lager uit dan Superkeukens en dan met betere apparatuur dat ik er toch op in gegaan ben. Ben ik er ook vanaf :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
MotorBeast schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:12:
[...]

Ik heb geen WTW maar schat in dat je met een afvoer naar buiten wellicht zelfs een soort vacuum gaat trekken in je ruimte. WTW is erop gebaseerd dat je huis tocht/winddicht is niet onbeperkt lucht rechtstreeks vanaf buiten trekt. Als ik hier voel hoeveel ik door een rooster trek aan lucht met afzuig aan zou ik je adviseren dit niet te doen. Kijk eens in de specs van je gewenste afzuig dan kan je zien hoeveel lucht hij verzet op de max stand en check dan maar eens wat de max toevoer is van je WTW. Waarom zou je een gat in je gevel maken als WTW dit juist voorkomt? Ik ben jaloers op je WTW. Dan maar filters.

@Cap Ik zal Novy eens bellen voor de keuze plafondunit of kookplaat met afzuig. Sprak vandaag iemand die had een Siemens kookplaat met afzuiging en die wokt en bakt friet overigens probleemloos.
Thanks voor je tip! Denk dat het idd verstandiger is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 13:28
Zwarte spoelbak wordt een ramp, zelfs met een waterontharder. Bij een keuken zaak is de bak helemaal wit uitgeslagen.

Hoe is de ervaring van gebruikers hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
[...]

Lokale keukenzaak zoeken die niet uit een keten komt. Ik ben bijna rond met een zaak die net als Keukenconcurrent en Keukenloods gewoon Nobilia levert. Superkeukens was hier de duurste. Kerel is eerlijk, denkt fijn mee en gaf me zelfs het advies inbouwapparatuur online te kopen zodat ik goedkoper uit ben omdat hij die prijzen toch niet kan matchen. Zet het er overigens wel gewoon voor me in. Oude bestaande koelkast past in de nieuwe, ook geen probleem. Stuurt ook nog een betrouwbare man langs voor de randzaken, koof, leidingen etc en de man plaatst zelf de keuken zodat ik ook weet wie de keuken plaatst. Mooiste van alles, heb een prijs die fors lager is dan Keukenconcurrent (na onderhandelen was die het goodkoopst) met een duurder front (hoogste prijslijn Nobilia).

Een verademing tov al die ketenzaken. Die denken alleen maar targetgestuurd. NB: Als West-Brabant niet te ver voor je is kan ik je het adres wel geven.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 20-04-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelJaap69
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-10-2024
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe keuken en ben hiervoor bij verschillende zaken langsgegaan. Bij elke zaak zijn wij (achteraf gezien) zo dom geweest om een maximum budget te noemen: €20.000. Niet geheel verrassend komen ze overal aanzetten met een offerte rond die prijs.

Graag deel ik hier onze offerte van Grando. Op hoofdlijnen is deze als volgt opgebouwd:

- keukenmeubelen: €15057,90 - 15% “korting” = €12798
- Apparatuur/accessoires: €8254,92
- Werkblad (composiet): €4044,31 - 15% korting = €3437,66
**
- dan zouden we op een totaal komen van €24490,58
- Maar ze hebben nu de “actie” ‘Bora kookplaat cadeau’
- Dan komen we uit op een totaal van ongeveer €22204,1
- Verkoper geeft aan dat de Quooker op de prijs drukt en dat hij de keuken zonder Quooker voor €19.000 kan aanbieden. Wij zouden dan de Quooker zelf op internet kunnen kopen voor ongeveer €1000 (montage is wel voor Grando) om zo op €20.000 uit te komen.

Ik hoor graag jullie advies over wat hier qua prijs nog te redden valt (uiteraard zonder in te leveren op de keuken). Ik heb namelijk het idee dat we alsnog vrij duur uit zijn. Bijgaand de offerte, render en plattegrond. Tips over hoe in dit geval te onderhandelen zijn ook welkom! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRNlHU1HVcAms4TCK0HotOvvbQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5JlcnrB6yA90nax2M4ur2Pr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xf3Ycf0UbyGKPGgMIp_ZQKGVwEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxRJhQR0vBjrrZTARVMAxf4B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suDUmjvVnqcugfLTBQVKt_ALKjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COS2c7kPUgnXfyhoAdtVnPoz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRIQH28EshxlPY1_3booBwOAulY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caKwEkr4Z4CGxSp38dYWQEwS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqi7jI7zXTrn4jy6oogur0PQuNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4cuSgSgDgPsQVKMVl4lbYPW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRsE-6n7yKT9ZIHLP1MidsGX9iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXVjLlC3s02NSdWIcK3Djbrm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8O5nUBbRdWa3ZC004Oc_e1SzEzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wsAi3elXJQMi9Zwc4dEe7iDJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MotorBeast schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:21:
[...]

Lokale keukenzaak zoeken die niet uit een keten komt. Ik ben bijna rond met een zaak die net als Keukenconcurrent en Keukenloods gewoon Nobilia levert. Superkeukens was hier de duurste. Kerel is eerlijk, denkt fijn mee en gaf me zelfs het advies inbouwapparatuur online te kopen zodat ik goedkoper uit ben omdat hij die prijzen toch niet kan matchen. Zet het er overigens wel gewoon voor me in. Oude bestaande koelkast past in de nieuwe, ook geen probleem. Stuurt ook nog een betrouwbare man langs voor de randzaken, koof, leidingen etc en de man plaatst zelf de keuken zodat ik ook weet wie de keuken plaatst. Mooiste van alles, heb een prijs die fors lager is dan Keukenconcurrent (na onderhandelen was die het goodkoopst) met een duurder front (hoogste prijslijn Nobilia).

Een verademing tov al die ketenzaken. Die denken alleen maar targetgestuurd. NB: Als West-Brabant niet te ver voor je is kan ik je het adres wel geven.
Klinkt goed, als je het adres voor me hebt dan graag :)

Vandaag hele dag op pad geweest. Bij diverse zaken geweest. Marquardt had geen tijd om helemaal te gaan zitten en het uit te werken. Uiteindelijk bij Mandemakers zelf in Kaatsheuvel geweest. Op zich fijn geholpen. Denk dat we er 4,5 uur zijn geweest en we liepen alsnog zonder offerte naar buiten 8)7 Maar goed, wel een beter beeld bij wat we willen. Nu volgende week een afspraak staan om het verder te bespreken, als het goed is met offerte. De verkoper vroeg me hoe groot de kans was dat als hij een offerte met ons zou opstellen dat ik vandaag nog akkoord zou geven. Ik ben toen eerlijk geweest en gezegd dat die kans nihil was. Het was een van de eerst zaken en ik wil sowieso meerdere offertes. Dat snapte hij, maar hij had volgens mij weinig zin om (na de 4 uur die hij ons al had geholpen) nog eens 2 uur aan een offerte te helpen waarmee we vervolgens naar een andere zaak zouden gaan.

Maar goed, nu die afspraak dus volgende week gepland en dan gaan we dat natuurlijk alsnog gewoon doen :P In ieder geval verse appeltaart en wat bitterballen op, dat dan weer wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pocobor
  • Laatst online: 30-07-2024
martinus83 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:50:
Zwarte spoelbak wordt een ramp, zelfs met een waterontharder. Bij een keuken zaak is de bak helemaal wit uitgeslagen.

Heb nu 4 jaar een zwarte wasbak. Niet wit uitgeslagen. Wel constant schoonmaken, want je ziet de kalk druppels absoluut. Bij voorkeur na gebruik even drogen met een doek, maar vind ik geen doen. In onze nieuwe keuken geen zwarte wasbak voor mij hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:59
martinus83 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:50:

Wij hebben hem sinds november, wij vinden het echt mooi.
Af en toe haal ik er een doekje met azijn overheen. Volgens mij werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Pocobor schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:13:
[...]

Heb nu 4 jaar een zwarte wasbak. Niet wit uitgeslagen. Wel constant schoonmaken, want je ziet de kalk druppels absoluut. Bij voorkeur na gebruik even drogen met een doek, maar vind ik geen doen. In onze nieuwe keuken geen zwarte wasbak voor mij hoor.
Ik heb nu nog een RVS bak. Dan moet je die ook niet willen want die mag je ook regelmatig uitschuren met een RVS schuurmiddel om hem schoon en mooi te houden. Denk dat het lood om oud ijzer is. Ik heb zelfs aluminium zwarte kozijnen in mijn huis. Je moet alles onderhouden om het mooi te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
miicker schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:44:
[...]

Vandaag hele dag op pad geweest. Bij diverse zaken geweest. Marquardt had geen tijd om helemaal te gaan zitten en het uit te werken. Uiteindelijk bij Mandemakers zelf in Kaatsheuvel geweest. Op zich fijn geholpen. Denk dat we er 4,5 uur zijn geweest en we liepen alsnog zonder offerte naar buiten 8)7 Maar goed, wel een beter beeld bij wat we willen. Nu volgende week een afspraak staan om het verder te bespreken, als het goed is met offerte. De verkoper vroeg me hoe groot de kans was dat als hij een offerte met ons zou opstellen dat ik vandaag nog akkoord zou geven. Ik ben toen eerlijk geweest en gezegd dat die kans nihil was. Het was een van de eerst zaken en ik wil sowieso meerdere offertes. Dat snapte hij, maar hij had volgens mij weinig zin om (na de 4 uur die hij ons al had geholpen) nog eens 2 uur aan een offerte te helpen waarmee we vervolgens naar een andere zaak zouden gaan.

Maar goed, nu die afspraak dus volgende week gepland en dan gaan we dat natuurlijk alsnog gewoon doen :P In ieder geval verse appeltaart en wat bitterballen op, dat dan weer wel :+
4 uur praten met een verkoper? Mijn weg was, dit topic zaken opzoeken. Veel foto's op internet kijken. Zelf een plan maken hoe je keuken eruit moet zien ruwweg. Weten wat je aan inbouwapparatuur wil (@Cap ik ga toch voor een kookplaat met afzuiging). Op die manier ben je niet meer dan 1 a 1,5 uur per zaak kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MotorBeast schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:25:
[...]

Ik heb nu nog een RVS bak. Dan moet je die ook niet willen want die mag je ook regelmatig uitschuren met een RVS schuurmiddel om hem schoon en mooi te houden. Denk dat het lood om oud ijzer is. Ik heb zelfs aluminium zwarte kozijnen in mijn huis. Je moet alles onderhouden om het mooi te houden.
Het probleem met schuren is hetzelfde als het gebruiken van een hogedrukreiniger op hout. Je maakt reliëf waar juist het vuil in gaat zitten.
Je moet oplossen of polijsten, eens geschuurd ben je nat. Polijsten kan dan helpen om het minder te maken.

En in RVS geen gietijzeren pannen laten staan, weet ik uit eigen ervaring, dan gaat het toch iets oppervlakkig roesten (al kon ik dat dus wel polijsten met zilverpoets en wat geduld).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
franssie schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:38:
[...]

Het probleem met schuren is hetzelfde als het gebruiken van een hogedrukreiniger op hout. Je maakt reliëf waar juist het vuil in gaat zitten.
Je moet oplossen of polijsten, eens geschuurd ben je nat. Polijsten kan dan helpen om het minder te maken.

En in RVS geen gietijzeren pannen laten staan, weet ik uit eigen ervaring, dan gaat het toch iets oppervlakkig roesten (al kon ik dat dus wel polijsten met zilverpoets en wat geduld).
Geen probleem hoor. Ik heb ook nog een RVS achterwand achter mijn gas kookplaat, 15 jaar oud. Als nieuw. Bak ook. NB: polijsten is ook onderhouden dus er is maar 1 oplossing. Uit eten gaan of Bezorgd.nl oftewel de keuken niet gebruiken zowel met zwart als RVS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
miicker schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:44:
[...]

prima toch? Zie het als een proces ;) telkens leer je iets. Ja, het kost tijd, maar des te blijer ben je daarna met je keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
BartelJaap69 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:42:
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe keuken en ben hiervoor bij verschillende zaken langsgegaan. Bij elke zaak zijn wij (achteraf gezien) zo dom geweest om een maximum budget te noemen: €20.000. Niet geheel verrassend komen ze overal aanzetten met een offerte rond die prijs.

Graag deel ik hier onze offerte van Grando. Op hoofdlijnen is deze als volgt opgebouwd:

**
- Verkoper geeft aan dat de Quooker op de prijs drukt en dat hij de keuken zonder Quooker voor €19.000 kan aanbieden. Wij zouden dan de Quooker zelf op internet kunnen kopen voor ongeveer €1000 (montage is wel voor Grando) om zo op €20.000 uit te komen.

Ik hoor graag jullie advies over wat hier qua prijs nog te redden valt (uiteraard zonder in te leveren op de keuken). Ik heb namelijk het idee dat we alsnog vrij duur uit zijn. Bijgaand de offerte, render en plattegrond. Tips over hoe in dit geval te onderhandelen zijn ook welkom! [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen vriezer?
Die Quooker kost denk ik wel 1400 euro online, dus om op 20k uit te komen moeten ze sowieso al 400 zakken in prijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Gister bij Bruynzeel en Aswa Uden geweest.

Geshopt voor een hoek keuken ca 5,4x 3,10 en 2 losse kasten alles 2,5m hoog. Blad 65-70 diep

Keramiek blad en een vaatwasser.
Alle overige apparatuur staat al in bestelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMZLlr2yEm3nHHW_UtkVfTMZ8Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clJILA80y1BwJEyCo8vBvyrk.jpg?f=fotoalbum_large
Bruynzeel eigen merk heeft geen diepe kasten.
Kosten 18900,-

Aswa (Pronorm) Silverline.
12 mm keramiek in hoek en nis.
Elektrische sluiters op beide hoge (koeler) kasten en een mat lak front.
Onderste lades push to open, bovenste met greeplijst in kleur en zwart hoe profiel achter het front om de lade te openen.

Franke zwarte spoelbak.
Helaas kregen we geen foto's mee.
Prijs 22750,-

Vandaag in eigen dorp geweest voor een Rotpunkt 2510 Zerox FM keuken, zelfde als Aswa , maar dan geen zwart profiel achter de lade maar front wat je vast pakt en alles in kleur.
Blad Kemie 20 mm
In de nis alles kunststof in Wild oak rondom.

Spoelbak zwart, echt met klem, doe het niet! :N "Het mag, maar krijg alleen maar klachten dat het wit uitslaat zoals ik hier boven al poste"

Maar ok, daar dubben we nog over icm de zwarte quooker.
Rotpunkt is een pracht keuken, degelijke achterwand, antraciet scharnieren, interieur in eiken kleur etc.

Prijs, 19900
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzktVy9eQIqlx4JOVEJkknr7dZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yORUNiUg2TqeftPaBYtsivFa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaE5wSCUqfiLcIb0gi0qbNN7Rfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0Ik8pQ34qsCdZFYIsBXTGWs.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnFi6IeuZI0K1qgoBZr3rEF5RQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8YssvRq1xRxA65uc27d4WY6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door martinus83 op 20-04-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
martinus83 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:54:

Geshopt voor een hoek keuken ca 5,4x 3,10 en 2 losse kasten alles 2,5m hoog. Blad 65-70 diep

[Afbeelding]
Kosten 18900,-

Onderste lades push to open, bovenste met greeplijst in kleur en zwart hoe profiel achter het front om de lade te openen.

Franke zwarte spoelbak.
Prijs 22750,-

Vandaag in eigen dorp geweest voor een Rotpunkt 2510 Zerox FM keuken, zelfde als Aswa , maar dan geen zwart profiel achter de lade maar front wat je vast pakt en alles in kleur.
Blad Kemie 20 mm

Spoelbak zwart, echt met klem, doe het niet! :N "Het mag, maar krijg alleen maar klachten dat het wit uitslaat zoals ik hier boven al poste"

Rotpunkt is een pracht keuken, degelijke achterwand, antraciet scharnieren, interieur in eiken kleur etc.

Prijs, 19900
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fraaie keuken, lekker ruimte opzet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Eens, verfrissend eindelijk eens een ruime keuken zonder groot eiland blok in het midden, maar een (bijna) U opstelling. Inderdaad lekker ruimtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Ja dank. Op deze plek staat (stond) de bank :-)

Hier een eiland werd toch heel obstakel waar je altijd om heen moet.
Socializen doen we aan tafel of in de zithoek van de deze tussenwoning. Zitkamer grenst aan de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 13:36

[Afbeelding]
Kosten 18900,-

Franke zwarte spoelbak.
Prijs 22750,-

Blad Kemie 20 mm

Prijs, 19900
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goed gebruik van de ruimte, echt een mooie opstelling d:)b

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:01
Cap schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:33:
Eens, verfrissend eindelijk eens een ruime keuken zonder groot eiland blok in het midden, maar een (bijna) U opstelling. Inderdaad lekker ruimtelijk.
De ruimte is simpelweg ook te smal (315cm) voor een eiland met wandkasten, dus zoveel keus lijkt er niet te zijn (niet dat we een plattegrond hebben om dit goed te beoordelen).

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 21-04-2024 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
mitsumark schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:51:
[...]

De ruimte is simpelweg ook te smal (315cm) voor een eiland met wandkasten, dus zoveel keus lijkt er niet te zijn (niet dat we een plattegrond hebben om dit goed te beoordelen).
Ook dat maar we overwogen ook een eiland midden in de woning, andere indeling dus. Hier al eens gepost weken/maanden geleden..
Eiland hier past niet nee. Barretje kan, zien we de meerwaarde niet van in dus al snel laten vallen. Dit is gewoon heerlijk ruimtelijk en half open in de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

[Afbeelding]
Kosten 18900,-

Franke zwarte spoelbak.
Prijs 22750,-

Blad Kemie 20 mm

Prijs, 19900
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Om het uitzicht zou ik voor de rotpunkt gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
MotorBeast schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:25:
[...]

Bij ons viel rvs af, omdat hij aan het raam zit met de ochtendzon erin. Schitterde als een gek. Pijn aan je ogen ervan. Na 20 jaar zag dat er ook weer vet niet meer uit, krassen alom.

We hebben nu onderbouw zwart. Echt geen moment spijt gehad!

Als het er echt niet meer uitziet na een paar jaar, vervangen we hem wel tussendoor. Zo duur zijn die spoelbakken nu ook weer niet.

We zijn bij onze keuken echt volledig voor onze smaak gegaan en minder voor praktisch.

Wand achter kookplaat is gestuct, geen plaat erachter. Tot nu toe ook geen spijt. Zit wel een 2 componenten vernis over de muurverf heen, maakt hem makkelijk afneembaar. Maar pannen moet je niet tegen de muur stoten 🤣

[ Voor 25% gewijzigd door Tweak_ers op 21-04-2024 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
[...]

Hanegraaf in Heesch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Tweak_ers schreef op zondag 21 april 2024 @ 02:57:
[...]

Bij ons viel rvs af, omdat hij aan het raam zit met de ochtendzon erin. Schitterde als een gek. Pijn aan je ogen ervan. Na 20 jaar zag dat er ook weer vet niet meer uit, krassen alom.

We hebben nu onderbouw zwart. Echt geen moment spijt gehad!

Als het er echt niet meer uitziet na een paar jaar, vervangen we hem wel tussendoor. Zo duur zijn die spoelbakken nu ook weer niet.
We hebben nu uiteraard ook RVS, en dat gaat prima. Tis niet nieuw maar kalk valt niet heel erg op en ja je moet alles schoonhouden.
Punt wat gemaakt werd is dat zwart meteen wit uitslaat en mat moeilijk schoon is te krijgen.

Maar jullie valt het dus mee.

Vervangen van een bak zal toch niet eenvoudig zijn in ons geval. Vlakbouw in een keramiek blad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
[...]

Van Diessen in Veldhoven. Genoeg ervaringen te vinden in deze (en eerdere) topics.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
martinus83 schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:40:
[...]

We hebben nu uiteraard ook RVS, en dat gaat prima. Tis niet nieuw maar kalk valt niet heel erg op en ja je moet alles schoonhouden.
Punt wat gemaakt werd is dat zwart meteen wit uitslaat en mat moeilijk schoon is te krijgen.

Maar jullie valt het dus mee.

Vervangen van een bak zal toch niet eenvoudig zijn in ons geval. Vlakbouw in een keramiek blad
Valt hier reuze mee inderdaad.
Zoals gezegd, sinds november, 1 keer met met azijn aan de gang gegaan. Niet omdat heel de bak wit uitsloeg, maar ik zag op één plek een wat wit vlekje, waar de vaatdoek nog wel een blijft liggen 😅

Dat was met wat azijn direct weg.

Vlakinbouw zeker voor het chippen met keramiek?
Of gewoon omdat je het mooier vindt?

Wij wilden eerst ook vlakinbouw, wel met composiet, vanwege de kans op chippen. Voor ons was het écht om het even was. Vlakinbouw vs onderbouw.

Stukje vervangbaarheid gaf uiteindelijk de doorslag. Mocht het er na 5 jaar niet meer uitzien, vervangen we gewoon iedere 5 jaar die bak.

Maar zoals ik dat nu kan inschatten is dat niet aan de orde.

En achteraf vind ik het denk ik wel mooier, door het contrast, maar een vergelijk hebben we niet echt. Mijn vrouw denkt nog steeds dat Vlakinbouw net iets mooier had gestaan.

Als ik het in percentages moet vertalen, ben ik 52% voor onderbouw en 48% voor Vlakinbouw en mijn vrouw hetzelfde, maar andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
martinus83 schreef op zondag 21 april 2024 @ 00:01:
[...]

Ook dat maar we overwogen ook een eiland midden in de woning, andere indeling dus. Hier al eens gepost weken/maanden geleden..
Eiland hier past niet nee. Barretje kan, zien we de meerwaarde niet van in dus al snel laten vallen. Dit is gewoon heerlijk ruimtelijk en half open in de woning.
Wat wordt de doorslaggevende factor voor jullie keuze? Drie verschillende merken bij drie verschillende partijen levert nog best wat verschillen in details op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Tweak_ers schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:10:
[...]

Valt hier reuze mee inderdaad.
Zoals gezegd, sinds november, 1 keer met met azijn aan de gang gegaan. Niet omdat heel de bak wit uitsloeg, maar ik zag op één plek een wat wit vlekje, waar de vaatdoek nog wel een blijft liggen 😅

Dat was met wat azijn direct weg.

Vlakinbouw zeker voor het chippen met keramiek?
Of gewoon omdat je het mooier vindt?

Wij wilden eerst ook vlakinbouw, wel met composiet, vanwege de kans op chippen. Voor ons was het écht om het even was. Vlakinbouw vs onderbouw.

Stukje vervangbaarheid gaf uiteindelijk de doorslag. Mocht het er na 5 jaar niet meer uitzien, vervangen we gewoon iedere 5 jaar die bak.

Maar zoals ik dat nu kan inschatten is dat niet aan de orde.

En achteraf vind ik het denk ik wel mooier, door het contrast, maar een vergelijk hebben we niet echt. Mijn vrouw denkt nog steeds dat Vlakinbouw net iets mooier had gestaan.

Als ik het in percentages moet vertalen, ben ik 52% voor onderbouw en 48% voor Vlakinbouw en mijn vrouw hetzelfde, maar andersom.
Vlakinbouw ivm chippen ja. 3 meiden <10 die op een krukje hun eigen glas vullen etc.
Bora plat wordt wel vlak ipv opbouw, daar zie ik minder risico en met een mat er op vrij vlak.

Maar vervangen van een vlakbouw spoelbak gaat zo goed als niet zonder schade werd gezegd.

We gaan denk wel voor zwart maar zal mijn eigen spoelbak aan moeten dragen want ze hebben zelf standaard gecoate bakken in het assortiment gek genoeg.

Aswa leverde de franke, ik denk dat dit een goeie is voor vlakbouw?
Gaat om de Frankr Maris MRG 210-52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
SquareOne schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:26:
[...]

Wat wordt de doorslaggevende factor voor jullie keuze? Drie verschillende merken bij drie verschillende partijen levert nog best wat verschillen in details op.
Bruynzeel valt af, geen diepere kasten mogelijk. Allemaal wat standaard.

Aswa Design erg mooi. Plint van 96 mm, hoogte op maat (2490mm).
Mooie corpus maat van 83 hoog en 71 diep. Werkblad van 12 wat neerkomt op en blad hoogte van 94cm.
Iets minder diep zou eigelijk mooier zijn want nu moet de Lemans kast als enige een deurtje van 50 cm krijgen. Maar dat kon niet ivm de Bora afvoer.
Nadeel: hoogste prijs, wit interieur. Mat lak kost 2000,- extra. Qua blad kwamen we er nog niet uit. Erge twijfel, was te grijs of te bruin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ut0GIsZi0DfsabdLW2bpHzsPcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQ0femaSm0l2c3tYEopURlnA.jpg?f=fotoalbum_large

Rotpunktuitgezocht bij de plaatselijke keukenzaak wat al wel een pre heeft al is dat niet doorslaggevend.
Plint van 13 cm, corpus 78, blad van 2 cm zodat patroon doorloopt op de voorzijde.
Werkblad komt daarmee op 93cm.
Goeie prijs, mooie blad keuze, en rotpunkt is van a-z in detail goed doordacht en afgewerkt.
- corpus binnen en buiten in kleur
- 19 mm bodems en legplanken
- antraciet ladesystemen, scharnieren, beslag, legplankdragers
- 8 mm achterwanden, doorlopende onderbodems
- zelfs mooie torx schroefjes en greepschroeven

Het hout zijn we nog niet helemaal zeker van.

Qua blad hebben we drie mooie versies uitgezocht maar gaan bij Kemie in Helmond de keuze maken.
Nr1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaE5wSCUqfiLcIb0gi0qbNN7Rfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0Ik8pQ34qsCdZFYIsBXTGWs.jpg?f=fotoalbum_large

Nr2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwJ8Nmn78SRrNXRcA2TEUHTYkFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGzRWeUDszVOyZWpHYFKRiAj.jpg?f=fotoalbum_large

Nr3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucgKqtblI2q0_7M2SqpCB68q5oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yg0SKh2WZ3EVXUZHwjgpjTWj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:59
Beste Tweakers,

**

Ik hoor graag jullie advies over wat hier qua prijs nog te redden valt (uiteraard zonder in te leveren op de keuken). Ik heb namelijk het idee dat we alsnog vrij duur uit zijn. Bijgaand de offerte, render en plattegrond. Tips over hoe in dit geval te onderhandelen zijn ook welkom! [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet dat je bij grando eigen apparatuur mag doen. Dus ik zou zeggen ik haal er 8k vanaf, bestel apparatuur via internet. Scheelt zeker 3k. Kastwerk is ook pittig geprijsd, voor 6k moet het te doen zijn. Blad weet ik niet, maar ik zou via steenproject even kijken of je iets rond de 2,5k kunt vinden. Dan bellen.

Truuc is, ik heb jullie offerte gelijk laten zien bij partij x, ze haalden er gelijk 1500 vanaf. Moeten we daar gelijk tekenen, mijn vriendin is het zat die wil nu een beslissing nemen. (Altijd zorgen dat zij voelen dat jij wil tekenen)

5k apparatuur (lagere series bosch zie ik)+6 voor kasten, 2,5 voor werkblad en 1,5k montage zit je op 15k. Precies je nieuwe budget in verband met financiële tegenvaller. Dus eigenlijk vind je de nieuwe offerte te hoog. Misschien kunnen ze middelen, jij komt hen tegemoet door 17,5k te betalen ipv 15, zij moeten dan ook 2500 eraf halen. Want zij laten toch geen keuken schieten voor 1000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:25

ThePsycho

Biertje?

martinus83 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:23:
[...]

Vlakinbouw ivm chippen ja. 3 meiden <10 die op een krukje hun eigen glas vullen etc.
Bora plat wordt wel vlak ipv opbouw, daar zie ik minder risico en met een mat er op vrij vlak.

Maar vervangen van een vlakbouw spoelbak gaat zo goed als niet zonder schade werd gezegd.

We gaan denk wel voor zwart maar zal mijn eigen spoelbak aan moeten dragen want ze hebben zelf standaard gecoate bakken in het assortiment gek genoeg.

Aswa leverde de franke, ik denk dat dit een goeie is voor vlakbouw?
Gaat om de Franke Maris MRG 110-52
Wij hebben (ook ivm chippen) de franke maris genomen bij ons keramiek. Let wel op dat de 110 voor onderbouw is en de 210 voor vlakinbouw. Ik weet niet wat de verschillen precies zijn maar ik ga er van uit dat ze het niet voor niets apart doen.

Verder was deze wat mij betreft een goede keuze omdat hij door en door zwart is. Je gaat geen zwarte coating wegkrassen bij deze.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
martinus83 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:39:
[...]

Bruynzeel valt af, geen diepere kasten mogelijk. Allemaal wat standaard.

Aswa Design erg mooi. Plint van 96 mm, hoogte op maat (2490mm).
Mooie corpus maat van 83 hoog en 71 diep. Werkblad van 12 wat neerkomt op en blad hoogte van 94cm.
Iets minder diep zou eigelijk mooier zijn want nu moet de Lemans kast als enige een deurtje van 50 cm krijgen. Maar dat kon niet ivm de Bora afvoer.
Nadeel: hoogste prijs, wit interieur. Mat lak kost 2000,- extra. Qua blad kwamen we er nog niet uit. Erge twijfel, was te grijs of te bruin.
[Afbeelding]

Rotpunktuitgezocht bij de plaatselijke keukenzaak wat al wel een pre heeft al is dat niet doorslaggevend.
Plint van 13 cm, corpus 78, blad van 2 cm zodat patroon doorloopt op de voorzijde.
Werkblad komt daarmee op 93cm.
Goeie prijs, mooie blad keuze, en rotpunkt is van a-z in detail goed doordacht en afgewerkt.
- corpus binnen en buiten in kleur
- 19 mm bodems en legplanken
- antraciet ladesystemen, scharnieren, beslag, legplankdragers
- 8 mm achterwanden, doorlopende onderbodems
- zelfs mooie torx schroefjes en greepschroeven

Het hout zijn we nog niet helemaal zeker van.

Qua blad hebben we drie mooie versies uitgezocht maar gaan bij Kemie in Helmond de keuze maken.
Nr1
[Afbeelding]

Nr2
[Afbeelding]

Nr3
[Afbeelding]
Rotpunkt is inderdaad wel een fraai merk, enorm veel keuzemogelijkheden.
Ik zocht net de greep op die op de foto ligt, maar dat lijkt een greep van Pronorm te zijn, maar volgens mij levert Hanegraaf geen Pronorm :?

Volgens mij zei je eerder deze week dat Hanegraaf ook nog Tristar levert, dus mocht je een hogere korpus willen, zou je ook nog naar Tristar kunnen kijken. Al denk ik dat de basis prijs van Tristar meubelen iets hoger ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 21-04-2024 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
SquareOne schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:46:
[...]

Ik zocht net de greep op die op de foto ligt, maar dat lijkt een greep van Pronorm te zijn, maar volgens mij levert Hanegraaf geen Pronorm :?

Volgens mij zei je eerder deze week dat Hanegraaf ook nog Tristar levert, dus mocht je een hogere korpus willen, zou je ook nog naar Tristar kunnen kijken. Al denk ik dat de basis prijs van Tristar meubelen iets hoger ligt.
Hanegraaf levert geen pronorm geloof ik. Jan eens vragen, greep wordt de korte versie van die op de foto. Meer antraciet net als de scharnieren etc.

Madebydas inderdaad. Hebben ze sinds kort maar heel tevreden is hij niet. Alles zou mogelijk zijn maar hoe meer hij communiceerd en vraagt hoe meer beperkingen er aan het licht komt.
Ik zal het eens vragen tussen neus en lippen door maar ik vind rotpunkt top en 13 cm plint is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ThePsycho schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:02:
[...]

Wij hebben (ook ivm chippen) de franke maris genomen bij ons keramiek. Let wel op dat de 110 voor onderbouw is en de 210 voor vlakinbouw. Ik weet niet wat de verschillen precies zijn maar ik ga er van uit dat ze het niet voor niets apart doen.

Verder was deze wat mij betreft een goede keuze omdat hij door en door zwart is. Je gaat geen zwarte coating wegkrassen bij deze.
Thanks! Deze dus https://www.franke.com/nl...ge.html/135.0697.366.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Yes! Wij zijn uiteindelijk wel voor de 62 brede gegaan. Onder andere omdat ik zag dat de roosters/bakplaten van onze oven 55cm zijn. Iets om in de gaten te houden als je dat belangrijk vindt.
Edit: leuk, ik zie net dat de afmetingen op de webwinkel gaat over de verpakking, want de ovenruimte is maar 48cm breed...

Overigens hebben wij ook een Rotpunkt keuken genomen, helaas nog niet geplaatst dus kan nog niets zeggen over de ervaring ermee.

[ Voor 22% gewijzigd door ThePsycho op 21-04-2024 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
SquareOne schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:46:
[...]

Ja eens, Rotpunkt heeft veel mogelijkheden en goed geprijsd. En persoonlijk vinden “wij” de kleuren erg mooi. Ik kan alleen nergens alle mogelijkheden vinden, er staan wel boekjes op hun site maar ik zoek gewoon alle standaard maten die ze hebben en alle accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ThePsycho schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:54:
[...]

Yes! Wij zijn uiteindelijk wel voor de 62 brede gegaan. Onder andere omdat ik zag dat de roosters/bakplaten van onze oven 55cm zijn. Iets om in de gaten te houden als je dat belangrijk vindt.
Edit: leuk, ik zie net dat de afmetingen op de webwinkel gaat over de verpakking, want de ovenruimte is maar 48cm breed...

Overigens hebben wij ook een Rotpunkt keuken genomen, helaas nog niet geplaatst dus kan nog niets zeggen over de ervaring ermee.
Snapte even niet waarom je over de oven begint.
Maar je wilt de platen in de spoelbak kunnen zetten.

Deze franke 55 is de grootste die in een 60 brede corpus past volgens Aswa (daar zat hij in de offerte)
Zal dit nog checken met rotpunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

martinus83 schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:29:
[...]

Snapte even niet waarom je over de oven begint.
Maar je wilt de platen in de spoelbak kunnen zetten.

Deze franke 55 is de grootste die in een 60 brede corpus past volgens Aswa (daar zat hij in de offerte)
Zal dit nog checken met rotpunkt.
Ah ja, natuurlijk. Klopt ook, wij hebben een spoelkast van 90 genomen en hadden toevallig de ruimte. Die zou inderdaad niet passen in een 60 kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:29
[...]

Ja hoor. Stein keukens in Nuenen, of een zaak die bij dekeukendesigners.nl aangesloten is.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jardinero
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-09 10:28
Kent iemand een leverancier van Rotpunkt omgeving Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camb00
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-04 11:28
Wij hebben succesvol een nieuwe woning aangekocht dus ik ben al een tijdje bezig met de keuken. In ons huidige huis hebben wij een Ikea keuken geplaatst en zijn we eigenlijk heel tevreden mee.

We hebben momenteel de FINSMAKARE oven + magnetron, zijn we heel tevreden mee maar hebben nu iets meer behoeft aan kwaliteit/functies. We vinden de Accent Line van Bosch erg mooi.
Specifiek de:
  • BOSCH HBG976MB1 oven
  • BOSCH CMG9361B1 magnetron/combi
Passen deze apparaten in een Ikea kast?, als ik alle specs naloop lijkt het te passen maar wil het wel zeker weten ;)

Tevens heb ik een offerte opgevraagd voor hierboven:
BOSCH HBG976MB1 oven € 1.150,00
BOSCH CMG9361B1 magnetron/combi € 1.375,00
Voor mijn gevoel kan hier nog ietsje af, hoor graag jullie meningen

Ik ben ook benieuwd wat jullie vinden van het nieuwe ontwerp, merk dat ik een beetje vastloop omdat wij flink vooruitgaan qua vierkante meters. Keuken heeft ook geen vaste plek, wij gaan de gehele beneden verdieping strippen.

Koelvries combinatie: plek 2
Oven/magnetron: plek 3
Vaatwasser: plek 6
Spoelbak: plek 7
Kookplaat met afzuiging: plek 10

Kookeiland krijgt een blad van 1,00 m breed met dubbele stolwand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xd_FxLXwblsOkT8hENcM48s7M0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8wWfaZZGA5irVOj9yAOyE4fd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXYX7ouCWXCiEYMp7TPWKLDJBds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9i5KmvbQbOJjCrS7QcElaHTn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
martinus83 schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:55:
[...]

Hanegraaf levert geen pronorm geloof ik. Jan eens vragen, greep wordt de korte versie van die op de foto. Meer antraciet net als de scharnieren etc.

Madebydas inderdaad. Hebben ze sinds kort maar heel tevreden is hij niet. Alles zou mogelijk zijn maar hoe meer hij communiceerd en vraagt hoe meer beperkingen er aan het licht komt.
Ik zal het eens vragen tussen neus en lippen door maar ik vind rotpunkt top en 13 cm plint is prima.
In hun Brochure staat wel een grote advertentie van Pronorm.
Even door hun social media feed heen gescrolld en daar hebben ze het ook over een bijkeuken van Pronorm die in hun showroom lijkt te staan.

Dus daar zouden de grepen ook vandaan kunnen komen. Volgens mij zijn grepen niet zo spannend want dat werkt over het algemeen met standaard boorafstanden op raster van 32mm.

Voor jou specifieke situatie wellicht wel interessant als je Pronorm nog wilt vergelijken.

Best een hoop merken dan die ze daar aanbieden:
Brigitte, Rotpunkt, Pronorm, MadeByDas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
SquareOne schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:52:
[...]

In hun Brochure staat wel een grote advertentie van Pronorm.
Even door hun social media feed heen gescrolld en daar hebben ze het ook over een bijkeuken van Pronorm die in hun showroom lijkt te staan.

Dus daar zouden de grepen ook vandaan kunnen komen. Volgens mij zijn grepen niet zo spannend want dat werkt over het algemeen met standaard boorafstanden op raster van 32mm.

Voor jou specifieke situatie wellicht wel interessant als je Pronorm nog wilt vergelijken.

Best een hoop merken dan die ze daar aanbieden:
Brigitte, Rotpunkt, Pronorm, MadeByDas
5 merken in 15 prijsklasses werd een tijd geleden gezegd. Daarna is Madebydas er nog bijgekomen.
Toffe zaak ja, bepalen zelf wat ze aanbieden welke combi, veel contacten en alels is in principer mogelijk.

Het grijze keramiek blad wat we bij Aswa hadden uitgezocht, had hij daar op een keuken liggen.

Aswa Silverline stalen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ut0GIsZi0DfsabdLW2bpHzsPcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQ0femaSm0l2c3tYEopURlnA.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken in showroom Hanegraaf met zelfde blad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5Kn66pdHmoBxabzZll-4JzU3v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bw9aVMZTSIi8jzz7gnQpl6xe.jpg?f=fotoalbum_large

Franke spoelbak is ook geen probleem. Reginox verkoopt hij heel veel en daarvan verkoopt hij liefst alleen chrome en rvs, al die kleuren, t kan, maar met een dikke disclaimer.

[ Voor 27% gewijzigd door martinus83 op 21-04-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 13-09 23:00
[...]

Vorige week bij superkeukens geweest, toevallig werkte daar een oud klasgenoot van me.
Die geven meteen een goede prijs, omdat ze precies weten hoe t gaat overal.
En eerlijk gezegd valt me hun aanbod niet tegen, voor een Schuller keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Beste Tweakers,

**

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Verglijkbare keuken laten samenstellen bij Superkeuken met bora plaat,siemens apparatuur en wijnkoeler erbij kwam ik uit op 18k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
alki schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:16:
[...]

Vorige week bij superkeukens geweest, toevallig werkte daar een oud klasgenoot van me.
Die geven meteen een goede prijs, omdat ze precies weten hoe t gaat overal.
En eerlijk gezegd valt me hun aanbod niet tegen, voor een Schuller keuken.
Goeie tip, ik moet dus iemand hebben die ik ken die ergens werkt, ik ga meteen mijn familie overal laten solliciteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
miicker schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:23:
[...]

Goeie tip, ik moet dus iemand hebben die ik ken die ergens werkt, ik ga meteen mijn familie overal laten solliciteren :P
:D

Ik denk dat het klasgenootje argument er niet zo veel toe doet.
Boodschap die je er uit kunt halen is: Superkeukens komt gelijk met netto prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:38
Anderzijds zegt de reactie niet veel. "Vergelijkbare keuken laten samenstellen".
Nergens iets benoemd over de frontjes (Grando is lak), was het Schüller bij SK, volgens mij is Grando geen Schuller. Etc.
Zonder de offerte te posten van de vergelijkbare keuken die is samengesteld, is het appels en peren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Source90 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:29:
Anderzijds zegt de reactie niet veel. "Vergelijkbare keuken laten samenstellen".
Nergens iets benoemd over de frontjes (Grando is lak), was het Schüller bij SK, volgens mij is Grando geen Schuller. Etc.
Zonder de offerte te posten van de vergelijkbare keuken die is samengesteld, is het appels en peren.
Je hebt gelijk ik zal m straks posten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Weet iemand hier of je een kookplaat met afzuiging (bijv een Bora) boven een combimagnetron kunt monteren?

Qua hoogte kan het allemaal:
- Corpus hoogte 78cm
- Bladdikte 4cm
- Bora diepte 20cm (dus 16cm in de kast)
- Combimagnetron met 45cm commerciële hoogte
- Lade van 13cm (standaard)

Dan hou je dus minimaal 4cm over tussen de combi en de Bora.

Als dan de Bora nog op een verlengstuk (10cm ofzo) wordt aangesloten, dan kan de afvoer ook nog eens netjes tussen de 2 kastenrijen (kookeiland) door naar beneden en naar buiten.

Geen enkele configurator laat dit toe natuurlijk. Die gaan ook niet uit van 45cm hoogte van de combi, maar nemen zo'n hoge combimagnetron.

Een Bora of soortgelijk boven een normale kast kost me 2 lades, en dat is geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Als het past dan past het, net even nagemeten en mijn Bora Pure komt precies 20 cm onder de bovenkant van het (20mm) werkblad uit (Bora vlakinbouw). Maar het is echt af te raden:
2. Kan ik de BORA X BO of een conventionele oven onder een BORA kookveldafzuiging plaatsen?
In principe wordt dit afgeraden omdat het BORA systeem in geval van service niet beschikbaar is voor de servicetechnicus. Bovendien kunnen de kookvelden oververhit raken.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 22-04-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Cap schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:28:
Als het past dan past het, net even nagemeten en mijn Bora Pure komt precies 20 cm onder de bovenkant van het (20mm) werkblad uit (Bora vlakinbouw). Maar het is echt af te raden:
[...]
Dat is dan weer knudde :( Dacht ik net een leuke, creatieve oplossing te hebben...

Maar als de oven net één kast verder zit, dan komt de warmte ook in de kasten terecht en dus bij de Bora. Alleen dan natuurlijk niet direct eronder.

Dat een service technicus er niet bij kan zonder de combimagnetron eruit te halen boeit me niet zo. Zo'n Bora gaat volgens hunzelf nooit kapot :D

Misschien is een 20cm dik keukenblad een optie voor de Bora. Koken op Hoogte :X
Of een gedeeltelijk verdikt blad (10cm). Schijnt design te zijn om verschillende diktes te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://s.mandemakers.nl/_processed_/c/e/csm_Kooi%209%20detail%20A_visual_566x425_63a4efe2bb.jpg

Bij Ikea kan het weer wel, al maken ze wel direct het voorbehoud dat het qua ruimte niet zou passen met een afzuiging, maar zij hebben het dus niet over de warmte en/of een service technicus...

En nog even verder. Volgens Novy kun je de oven het beste onder je kookplaat plaatsen 8)
Waar plaats je de oven?
Bij de geschikte plek vinden voor de oven zijn er twee tips, waarbij je zelf kan bepalen wat best bij jou past. De eerste tip is om je oven te plaatsen op de warmste plek van de keuken. Dit is vaak onder de kookplaat. Waarom? Dit heeft alles te maken met een energieslimme keuze. Doordat tijdens het koken de warmte zich al verzamelt in dit gedeelte van de keuken, warmt de oven sneller op wat weer energie bespaart. Plaats de oven daarom ook niet naast de koelkast. De tweede tip is om de oven exact op ooghoogte te plaatsen. Denk hierbij aan een hoogte tussen de 100 en 140 centimeter. Dit is vaak niet de warmste plek van jouw keuken, maar voor jou wel een stuk gebruiksvriendelijker.
En zorgt een combimagnetron er niet voor dat de warmt zo snel mogelijk wordt afgevoerd? Dus aanzuigen vanaf de onderkant en eruit aan de bovenkant (of andersom) ?

[ Voor 40% gewijzigd door Mars Warrior op 22-04-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 13:36
Mars Warrior schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:00:
Weet iemand hier of je een kookplaat met afzuiging (bijv een Bora) boven een combimagnetron kunt monteren?

Qua hoogte kan het allemaal:
- Corpus hoogte 78cm
- Bladdikte 4cm
- Bora diepte 20cm (dus 16cm in de kast)
- Combimagnetron met 45cm commerciële hoogte
- Lade van 13cm (standaard)

Dan hou je dus minimaal 4cm over tussen de combi en de Bora.

Als dan de Bora nog op een verlengstuk (10cm ofzo) wordt aangesloten, dan kan de afvoer ook nog eens netjes tussen de 2 kastenrijen (kookeiland) door naar beneden en naar buiten.

Geen enkele configurator laat dit toe natuurlijk. Die gaan ook niet uit van 45cm hoogte van de combi, maar nemen zo'n hoge combimagnetron.

Een Bora of soortgelijk boven een normale kast kost me 2 lades, en dat is geen optie.
Je vergeet de kast breedte ;)
Of wil je de 60cm Bora toepassen?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Kapitein Merijn schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:43:
[...]
Je vergeet de kast breedte ;)
Of wil je de 60cm Bora toepassen?
De kast is 60cm ja. Een 60cm Bora S past hier natuurlijk altijd in.

Maar wat ik heb begrepen van anderen dat ook een 73/76cm Bora Pure/M zou passen. De benodigde diepte van 20cm is max 50cm. Dan moet je nog de diepte van 68mm kwijt kunnen in de kast ernaast, maar dat moet natuurlijk altijd lukken met een 4cm blad lijkt me.

Alleen geen idee of dat echt handig is. De plaat zit dan ook niet meer netjes in het midden van een kast.

Bij andere merken zit motor enzo exact in het midden met een nisbreedte van 56cm als gevolg. De plaat zelf kan dan makkelijk 70cm of meer zijn. De Bora is asynchroon qua afmetingen onder de plaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Mars Warrior op 22-04-2024 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:49
Cap schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:28:

[...]
De service lijkt me geen probleem, een oven is over het algemeen vrij makkelijk te verwijderen.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastblocker99
  • Laatst online: 12-08 12:54
Wat een geweldige topic als eerst. Mag gezegd worden!

We hebben een nieuwbouw woning toegewezen gekregen en moeten de afbouw opties doorgeven.
Afgelopen weekend was ik met vrouwlief naar Bruynzeel, Kvik en Keukenstudio. Alle 3 schelen veel in prijs. Maar de kwaliteit is iets waar van ik niet zeker ben.
We zijn wel zeker dat alle apparatuur van Bosch kan zijn. Quooker als overweging.
Zal Nobilia ons tevreden genoeg stellen met een richtprijs van €11.000 incl. montage en apparatuur? Is een stenen blad ook haalbaar in dit budget?
Dit is onze indeling. Hoor het graag van jullie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dzx-E-cU613zWWwUS-tKeKMZlwI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2rJ1RqnYtaV1keDAWW2pMeAs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhAML37nkTX6VUFi7f2-ChU28CA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GeyGopbrLVnNmU3nlAJzg84P.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GhgAgBR76td75sDmeRewZvZE4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yo70CzkGD45MbEBLI0pkPUMt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 22:54
In een van mijn vorige posts was ik op zoek naar een brons metallic frontje. Dankzij dit topic zijn wij bij een keukenzaak beland waar ze Rotpunkt verkopen.
Heel top geholpen met het design en alles wat we wilden zit in de keuken. Nu is het nog een paar maanden wachten tot wij in ons nieuwe huis kunnen en de keuken zal worden geplaatst. Op de render komt de kleur van het metallic deurtje niet goed over.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 21% gewijzigd door Charlot887 op 22-04-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83

[Afbeelding]
Kosten 18900,-

Franke zwarte spoelbak.
Prijs 22750,-

Blad Kemie 20 mm

Prijs, 19900
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mbt deze keuken die ik even terug poste...

De bovenste lades hebben grepen, de onderste is push to open. Ik heb wat geprobeerd en je moet behoorlijk onderaan duwen wil je hem open krijgen. Een kleinere lade in de zaak werkte boven aan wel weer goed.

Wat is jullie advies ahv ervaring mbt 100 en 120 cm brede Push-To-Open lades?

Strakke lade, of toch maar een greeplijst?? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
whipcheck schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:14:
Vandaag eindelijk getekend voor de keuken:

Rotpunkt 2815 zerox MA, Mat gelackt, anti fingerprint.

Wand;
2 hoge kasten, nis 1.20 met klepkasten. 2 hoge kasten.

Eiland:
3.00 x 1.20 een kant is vaatwasser + kasten. Andere zijde 3x 1m lades. Onderste lade push to open en bovenste lades greeploos.

Blad:
Antolini Mezzanotte Premium + gunmetal spoelbak.

Apparatuur:
Bosch series 8 oven + combi oven
Bora purmu
Bosch series 4 vaatwasser.
Liebherr hoge vriezer
Liebherr hoge koelkast
Quooker flex gunmetal
Spotjes in klepkast, stopcontact onder bora in de kast.

Ik heb offertes aangevraagd bij verschillende partijen, apparatuur bij Veldkamp, kastjes los bij kvik, werkblad bij 123werkbladen.

Bij grando, kvik en tulp, marquant afspraken gehad maar uiteindelijk bij een lokale zaak getekend.

De vrouw wilde geen standaard keuken “die iedereen al heeft”.

Schade 33k.
Net zo veel keuken als hier, ongeveer.
Heb je apparatuur nu bij Veldkamp of alles bij de plaatselijke verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Charlot887 schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:40:
In een van mijn vorige posts was ik op zoek naar een brons metallic frontje. Dankzij dit topic zijn wij bij een keukenzaak beland waar ze Rotpunkt verkopen.
Heel top geholpen met het design en alles wat we wilden zit in de keuken. Nu is het nog een paar maanden wachten tot wij in ons nieuwe huis kunnen en de keuken zal worden geplaatst. Op de render komt de kleur van het metallic deurtje niet goed over.

***members only***
Graag gedaan. :P Jammer inderdaad dat het front niet naar voren komt op de render. Dan straks maar even een echte foto plaatsen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

martinus83 schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:04:
[...]

Mbt deze keuken die ik even terug poste...

De bovenste lades hebben grepen, de onderste is push to open. Ik heb wat geprobeerd en je moet behoorlijk onderaan duwen wil je hem open krijgen. Een kleinere lade in de zaak werkte boven aan wel weer goed.

Wat is jullie advies ahv ervaring mbt 100 en 120 cm brede Push-To-Open lades?

Strakke lade, of toch maar een greeplijst?? :? :?
Wat lades van 100/120 cm betreft geen ervaring, wij hebben 90 cm PTO laden onderin, boven greeplijsten. Dat werkt voor ons prima, ook met zwaar gevulde laden vol met pannen. Je moet inderdaad enigszins stevig drukken maar dat is een kwestie van techniek. Ook weer niet zo hard dat het een probleem is imo: eerder omgekeerd, bij het poetsen van de frontjes met een theedoek moet ik weer uitkijken dat ik niet te hard druk, want dan druk ik de lade open. :P

PTO is wat mij betreft zowel 'handig' als 'onhandig'.

Handig: met de juiste techniek kan je lekker 'lui' de lade openen. Als ik met vieze handen sta is het ook prettig, en als ik pijn in mijn rug heb: scheelt toch weer een paar seconden bukken. Of helemaal niet bukken als je tot de conclusie komt dat datgene wat je zoekt niet in die la zit. :)

Onhandig: je moet hem met een wat stevigere zwiep terugduwen dan gewone laden anders valt ie niet dicht maar stuitert ie terug. Ook als ik het verkeerde schoeisel aan heb vind ik het onhandig: ik open de lade namelijk met een draai van mijn voet / enkel, de kniemethode werkt niet ivm met mijn lengte. Met een schoen met een gesp o.i.d. is het openen niet aan te raden, dat krast geheid. Als genoemd, ook onhandig: bij het poetsen. Wel weer handig: geen greeplijst poetsen, gewoon het vlak en de evt de bovenkant.

Het blijft imo een kwestie van smaak. Wij vinden het vlakke uiterlijk veel mooier dan zo'n extra streep midden door de kasten voor de onderste greeplijst.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 23-04-2024 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
jardinero schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:53:
Kent iemand een leverancier van Rotpunkt omgeving Groningen?
Polman jr en ideal keukens. Stad Groningen weet ik niet, kun je navragen bij Hagro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Cap schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 00:02:
[...]

Wat lades van 100/120 cm betreft geen ervaring, wij hebben 90 cm PTO laden onderin, boven greeplijsten. Dat werkt voor ons prima, ook met zwaar gevulde laden vol met pannen. Je moet inderdaad enigszins stevig drukken maar dat is een kwestie van techniek. Ook weer niet zo hard dat het een probleem is imo: eerder omgekeerd, bij het poetsen van de frontjes met een theedoek moet ik weer uitkijken dat ik niet te hard druk, want dan druk ik de lade open. :P

PTO is wat mij betreft zowel 'handig' als 'onhandig'.

Handig: met de juiste techniek kan je lekker 'lui' de lade openen. Als ik met vieze handen sta is het ook prettig, en als ik pijn in mijn rug heb: scheelt toch weer een paar seconden bukken. Of helemaal niet bukken als je tot de conclusie komt dat datgene wat je zoekt niet in die la zit. :)

Onhandig: je moet hem met een wat stevigere zwiep terugduwen dan gewone laden anders valt ie niet dicht maar stuitert ie terug. Ook als ik het verkeerde schoeisel aan heb vind ik het onhandig: ik open de lade namelijk met een draai van mijn voet / enkel, de kniemethode werkt niet ivm met mijn lengte. Met een schoen met een gesp o.i.d. is het openen niet aan te raden, dat krast geheid. Als genoemd, ook onhandig: bij het poetsen. Wel weer handig: geen greeplijst poetsen, gewoon het vlak en de evt de bovenkant.

Het blijft imo een kwestie van smaak. Wij vinden het vlakke uiterlijk veel mooier dan zo'n extra streep midden door de kasten voor de onderste greeplijst.
Dank, goeie feedback. Verkoper raadde het ons sterk af, althans wilde de (in zijn ogen) nadelen goed benadrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hopelijk wilde hij het verschil benadrukken en niet sterk afraden. :) Het is goed om te informeren over de verschillen. Maar wat voor de een wenselijk / prettig is kan voor de ander onprettig zijn.

Ik vind het zelf echt overdreven om PTO sterk af te raden, sterker nog ik heb er bij ons absoluut geen spijt van dat de onderste lades PTO zijn. Ik zou het bij een volgende greeploze keuken direct weer doen. Wij ervaren het niet als onhandig of problematisch. Het werkt gewoon goed. Dat 'hard' moeten drukken / dicht doen waar ik het over had is maar relatief tov gewone lades, het is niet hard, het gaat gemakkelijk.

Idem deurtjes bovenkasten PTO. Geen spijt van. Mooi en ook heerlijk overzichtelijk qua schoonmaken want geen grepen, ik wilde zo min mogelijk hoekjes waar zich viezigheid ophoopt (overgang grepen).

Wel kan ik me voorstellen dat je in een gezin met meerdere kinderen waar men wel eens wat ruw omgaat met de spullen, of bij intensief semi-horeca gebruik, toch gaat voor bullet-proof grepen: die mogen dan de meeste klappen opvangen en de viezigheid concentreert zich rond die grepen.

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 23-04-2024 08:01 ]

Pagina: 1 ... 459 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1