Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:47
MotorBeast schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:29:
[...]

Daar heb je kasten voor. Past een waterkoker gewoon in. Of je moet een hele grote hebben gekocht. 8)
We snappen al je argumenten tegen een Quooker wel, niet iedereen leeft als jij of ik. Het was gewoon 1 van de oplossingen voor een leeg aanrecht, net als je waterkoker elke keer in de kast zetten.

Ik moet er weer niet aan denken om een Jura te hebben en elke keer koffie te moeten drinken. Dat ga ik hierna nooit meer zeggen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Match
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 25-04 14:09
Beste Tweakers,

Na oriënteren bij verschillende keukenzaken hebben wij een offerte ontvangen bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Nu vroegen wij ons af in hoeverre de aangeboden prijzen in de offerte redelijk zijn. Graag zouden wij jullie mening hierover willen weten om een goede beslissing te kunnen maken.

Hieronder een opsomming van de keuken zoals aangeboden in de offerte:

Kookeiland 260x90 + Kastenwand met nis 320x60

Meubelen:
Front
XGL-Monro – Kunststof front
X-line greeplijst
ProStyle lade

Subtotaal 14,5k
Korting 3,5k
Totaal 11k

Apparatuur:
Siemens IQ300 vaatwasser SN63HX01CN
Siemens IQ700 oven HB934GAB1
2x Siemens IQ100 koel-vriescombi KI86NNFE0
ATAG gaskookplaat HG7592EBA
Siemens IQ500 plafondunit LR96CAQ50

Subtotaal 9,5k
Korting 1,5k
Totaal apparatuur 8k

Werkblad:
Marmer kwartsiet Taj M gepolijst
270x80 cm

Subtotaal werkblad 6,5k
Korting 500
Totaal werkblad 6k

Accessoires
Spoelbak
Quooker 3-1 7L COMBI+

Subtotaal 2,6k
Korting 200
Totaal accessoires 2,4k

Totale kostenplaat
Apparatuur 9,5k
Blad 6,5k
Accessoires 2,6k
Meubelen 14,5k
Totaal 33,1k

Korting 5,7k
Totaal 27,4k

Montageprijs 2,8k

Totaalprijs: 30,2k

Aangeboden prijs 25,5k

Zie jullie reacties graag tegemoet! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:55
MyNameIs schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:54:
[...]

Dank voor jullie tips _/-\o_ Ik ben inmiddels naar een andere verkoper geweest omdat het lijkt alsof de eerdere verkoper niet echt flexibel met de opstelling om kon gaan.

Ik heb de volgende opstelling laten maken:
[Afbeelding]
Vlnr: kast met planken (60cm), lade kast met ingebouwde Bora kookplaat (90cm), lade kast (60cm), lade kast met Quooker (90cm), vaatwasser (60cm).

[Afbeelding]
Vlnr: koel/vries (60cm), koffienis met lade kast (120cm) en kasten met planken (boven), combi stoom/oven met kasten met planken (60cm).

Ik denk dat dit qua design erg dichtbij komt met wat wij willen. Wel vraag ik me af of een ladekast onder de spoelbak handig is? Heb dit helaas niet in de showroom kunnen zien.

***members only***
Wij hebben een vergelijkbare keuken laten samenstellen bij Superkeukens, we kwamen uit op 15.300 euro met montage. Wij hebben dan geen Quooker en een kleine combioven. Daarentegen hebben wij uitsluitend lades aan de lage kant, die zorgen voor een hogere prijs ten opzichte van kastjes.

Ladekast onder de spoelbak is qua diepte wat beperkt, je geeft wat ruimte op maar daar krijg je een mooi frontje voor terug ;). Verder goed uitkijken/advies vragen met het belasten van de lades onder de koffienis van 120cm. Lades van die breedte zijn (naar het schijnt) gevoelig voor doorzakken, zeker in het lagere/middensegment keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:19

MJV

Quooker staat hier nog op het 'misschien'-lijstje. Grootste twijfelpunt is nog de kindveiligheid. Ja, is over nagedacht, then again onderschat ik het doorzettingsvermogen (en gebrek aan gevolgen kunnen overzien) van onze vijfjarige niet. Tijdens het koken mis ik het nu ook niet, goed inductiekookplaat met boost-functie is water ook in no-time heet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MJV schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:11:
Quooker staat hier nog op het 'misschien'-lijstje. Grootste twijfelpunt is nog de kindveiligheid. Ja, is over nagedacht, then again onderschat ik het doorzettingsvermogen (en gebrek aan gevolgen kunnen overzien) van onze vijfjarige niet. Tijdens het koken mis ik het nu ook niet, goed inductiekookplaat met boost-functie is water ook in no-time heet.
Voor wat het waard is, ik heb nu 5 jaar een Quooker en een dochter van 6 en een zoon van 8. Die hebben er nog nooit naar gekeken of mee geëxperimenteerd en zijn vrij ondernemend.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15
hier ook een kleine die bij de kraan kan via een opstapje en in principe ook weet hoe de quooker werkt, maar gewoon weet dat hij er niet aan mag komen omdat het kokend water is. Gewoon een keer laten zien, verteld dat het echt heel gevaarlijk is. Die gaat er echt niet meer aankomen tot hij ouder is, maar zal echt niet proberen zijn hand eronder te doen om het te voelen.

Je kunt dit soort dingen altijd beter uitleggen dan wachten tot ze het zelf uitvinden. Kinderen snappen gevaar en evt. consequenties prima als je het goed uitlegt.

Om precies dezelfde reden blijven ze ook gewoon uit de buurt van de open haard. Of rennen ze niet de straat op.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:19

MJV

Ergens denk ik ook dat het wel los loopt, en dat zodra ze op het punt komen dat ze snappen hoe het werkt ze inderdaad die risico's wel zien. En ergens zie ik het dan toch mis gaan met alle gevolgen van dien. Kans niet zo groot, impact mogelijk wel significant; dat zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
bij mijn opa en oma en ouders vroeger hing in de keuken ook gewoon een gasboiler die direct water op 80 graden produceerde als je de warme kraan opendeed.. hele volksstammen hebben dat overleefd zonder brandwonden. denk juist dat als je het als kind leert, het normaal wordt om te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:31
Stockbaard schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:44:
[...]

Wij hebben een vergelijkbare keuken laten samenstellen bij Superkeukens, we kwamen uit op 15.300 euro met montage. Wij hebben dan geen Quooker en een kleine combioven. Daarentegen hebben wij uitsluitend lades aan de lage kant, die zorgen voor een hogere prijs ten opzichte van kastjes.

Ladekast onder de spoelbak is qua diepte wat beperkt, je geeft wat ruimte op maar daar krijg je een mooi frontje voor terug ;). Verder goed uitkijken/advies vragen met het belasten van de lades onder de koffienis van 120cm. Lades van die breedte zijn (naar het schijnt) gevoelig voor doorzakken, zeker in het lagere/middensegment keukens.
Lijkt erop dat ik met deze opstelling eerder rond de 17k zou moeten zitten dan rond de 19k, maar misschien kijk ik er wat te rooskleurig naar omdat ik graag de prijs omlaag zie gaan >:)

Goede tip om voorzichtig te zijn met de lades van 120cm. Hier had ik geen rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 19:38
Ik hoor verschillende berichten over een goud gecoate wasbak in gebruik met een quooker kraan.
En hoor ook dat zo een wasbak met een coating laag heel snel lelijke krassen weergeeft omdat de bak zelf van alu kleur is.

Zijn er spoelbakken die door en door van messing zijn?

Is het waar dat onderbouw niet mogelijk is bij een keramisch werkblad?

Is het waar dat een spoelbak nooit vervangen kan worden omdat dan het blad stuk gaat?

[ Voor 22% gewijzigd door nickname89 op 15-04-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Onderbouw is technisch wel mogelijk bij een keramisch werkblad maar wordt afgeraden omdat keramiek gevoeliger is voor stootschade, zeker op de hoeken. Met de blootgestelde kopse kant van een onderbouw blad is dat een kwetsbare plek waar pannen e.d. tegenaan komen. Natuurlijk niet fijn als de eerste hoekjes van je keramische blad af chippen.

Een onderbouwspoelbak wordt in een stenen / composiet / keramisch blad vastgekit, niet geboord o.i.d. Ik denk dat je die kit weer moeten kunnen verwijderen door hem los te snijden en dan de restanten af te krabben. Dat is natuurlijk wel een heel klusje maar onmogelijk lijkt het me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:36
Cap schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:43:

Een onderbouwspoelbak wordt in een stenen / keramisch blad vastgekit, niet geboord o.i.d. Ik denk dat je die kit weer moeten kunnen verwijderen door hem los te snijden en dan de restanten af te krabben. Dat is natuurlijk wel een heel klusje maar onmogelijk lijkt het me niet.
Bij ons was de verkeerde kleur spoelbak geinstalleerd. Loshalen was binnen een paar minuten gebeurd, en de nieuwe zat er ook snel weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Familyhi
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-04-2024
Hoi Allemaal,

Wij hebben recent voor een nieuwbouwwoning getekend en zijn ons momenteel aan het oriënteren op de keuken. Wij hebben afgelopen week een schets laten maken bij de aangesloten keukenleverancier vanuit de projectontwikkelaar.

Zie hieronder de offerte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Da0VJR18HbCiE-a-wGMHo4dyCbc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5An7HFthC5bYu4MuVZxNv1uz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6M_RE_dpOa3n6pNR5Ymk3HqgBw4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8ch0BgbuxHTt9ZhVyGVywgEw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6ZBB0AyiePcW4W8wBcMma7KnfE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pngaLqA4Jfrl3pb5H98o8y63.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwgMueZAMMr4w5NHp0_Lvy6_zyA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4sX24aQU8MohR3u2HkMdbj0e.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6IfgDwXzkDzaPN9zPXHO1FdMj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JFEx5PKi9wS4sP8valFPLBKq.png?f=fotoalbum_large

Wij zitten nog te 'stoeien' met een praktische indeling van de keuken. Gemakshalve heb ik hieronder de plattegrond van de keuken en impressie foto van de opstelling door de leverancier geplaatst.

Verder het gevoel dat de offerte voor deze Nobilia keuken aan de hoge kant is. Wij zitten zelf te kijken naar de merken (Ballerina - keukenkastenfabriek), thuiskeukens (Systemat) maar willen ook nog graag wat meer offertes laten maken om vergelijkingsmateriaal te hebben.

Wat zijn jullie gedachten hierbij en welke keukenzaken raden jullie aan in de omgeving van Dordrecht?

Zie graag jullie reacties tegemoet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qggjDMvCjHgAmMS8RUtR8sDv3Ug=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C1iS2yEE9VHx5h8YSjKZpt2s.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQysv9O001nj351oKtSHJquJ0xI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rxku9QMewspoLlYdxZBmPswA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@lizard87 Klinkt goed. Hebben ze hem inderdaad met een mes losgesneden of ging dat anders, door de kit op te lossen met een kitverwijderaar oid? En hebben ze ook de kitresten onder van het blad gekrabt voor ze weer de nieuwe bak monteerden? Er zit best aardig wat kit tussen is mijn ervaring.

@Familyhi Het valt me op dat er het laagste type koelkast in zit, IQ100 serie. Is dat bewust? Ik zie vaker dat een relatief onzuinige koelkast uit de lage serie aangeboden wordt, terwijl dat ding 24u/dag aan staat en de helft van de tijd staat te koelen.

Van energieklasse E naar D scheelt bijv al snel 50 kWh per jaar, van E naar C meer dan 80 kWh per jaar. (Dat laatste is evenveel als het jaarlijkse stand-by verbruik van een Quooker. :P)

Zelf zou ik overigens uit gemak kiezen voor no-frost ipv low-frost. Is weer wat onzuiniger tov low-frost, maar elke keer tegen vastzittende laden vol ijs aanlopen en dus minimaal eens per jaar staan hannesen met een opgewarmde koelkast, bakken water en dweil terwijl je ingevroren / gekoelde spul warm staat te worden op het aanrecht: het is mij de meerprijs van no-frost wel waard.

[ Voor 63% gewijzigd door Cap op 16-04-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:30

tomtom901

Moderator General Chat
Familyhi schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:20:
Verder het gevoel dat de offerte voor deze Nobilia keuken aan de hoge kant is. Wij zitten zelf te kijken naar de merken (Ballerina - keukenkastenfabriek), thuiskeukens (Systemat) maar willen ook nog graag wat meer offertes laten maken om vergelijkingsmateriaal te hebben.

Wat zijn jullie gedachten hierbij en welke keukenzaken raden jullie aan in de omgeving van Dordrecht?
Mijn gevoel is dat het erg aan de prijs is en dat je echt wel een relatief goedkope klassa apparatuur krijgt, allemaal IQ100/IQ300 behalve de combi oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:36
Cap schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:21:
@lizard87 Klinkt goed. Hebben ze hem inderdaad met een mes losgesneden of ging dat anders, door de kit op te lossen met een kitverwijderaar oid? En hebben ze ook de kitresten onder van het blad gekrabt voor ze weer de nieuwe bak monteerden? Er zit best aardig wat kit tussen is mijn ervaring.
Stanley mes en wat grof geweld volgens mij. Je kunt er natuurlijk goed bij van binnen in de spoelbak, en dan mes zo strak mogelijk tegen onderkant werkblad. Kan me niet herinneren of er daarna nog veel is gebeurd, maar dat was max een paar minuten werk dus kan me niet voorstellen dat hij met kitverwijderaar aan de slag is gegaan. De nieuwe spoelbak zat er daarna ook snel in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb geen kinderen maar wat me wel opviel aan mijn Quooker is dat als je de hendel naar je toe trekt er heet water uit komt. Dat is niet intuïtief, zo is het makkelijker om heet water te tappen dan koud. Bij al mijn andere mengkranen is dat dan ook andersom. Ik heb met Quooker gemaild en ze vertelden me dat ik probleemloos de aanvoerslangen kon omdraaien, dus dat gedaan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:25
@Familyhi Dit is gewoon duurbetaald, maar je wordt wel ontzorgd. Apparatuur is minder dan 4k, kasten zijn ook minder dan 4k, montage 2k. Werkblad weet ik niet, maar is nooit 12k. Werkblad ruwe schatting ook max 4k. Betaal je zeker 8k over, maar dat is wel de bodemprijs zegmaar. Dit zou voor 15k wel te moeten realiseren zijn lijkt mij. Zeker ook omdat je voor 4k aan apparaten echt wel beter kunt krijgen op internet.

Losse nobilia kasten kun je de prijzen van vinden bij keukendepot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:18
franssie schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:04:
[...]

Ik heb geen kinderen maar wat me wel opviel aan mijn Quooker is dat als je de hendel naar je toe trekt er heet water uit komt. Dat is niet intuïtief, zo is het makkelijker om heet water te tappen dan koud. Bij al mijn andere mengkranen is dat dan ook andersom. Ik heb met Quooker gemaild en ze vertelden me dat ik probleemloos de aanvoerslangen kon omdraaien, dus dat gedaan.
Goed punt, was me bij mijn ouders thuis ook opgevallen, precies andersom als ik gewend ben. En dan dus direct super heet water, niet kokend natuurlijk, maar ook niet bepaald prettig.. Ook totaal niet nodig om zo heet water uit de 'gewone kraan' te krijgen. Dus, dummy question: kun je bij Quooker de maximum temperatuur van het normale warm water instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

gdvm schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:11:
[...]

Goed punt, was me bij mijn ouders thuis ook opgevallen, precies andersom als ik gewend ben. En dan dus direct super heet water, niet kokend natuurlijk, maar ook niet bepaald prettig.. Ook totaal niet nodig om zo heet water uit de 'gewone kraan' te krijgen. Dus, dummy question: kun je bij Quooker de maximum temperatuur van het normale warm water instellen?
Bij mij hangt ie aan de ketel dus dat kan ik daar instellen. Bij een combi+ weet ik het niet. edit: al zal daar neem ik aan wel een regelbaar mengventiel zitten ergens?

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 16-04-2024 13:14 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04:36
Ik heb een vraagje over onze nieuwe keuken. We willen in een onderkast van de x-line Plus van Pronorm graag binnenlades. Volgens de verkoper is dit niet mogelijk en krijgen we in die kast 1 binnenlade en 2 uittrekelementen.

Is er iemand die zoveel weet van Pronorm en weet of dit zo is?
Daarnaast schijnt Pronorm bij de Protech lades niet meer standaard houten bestekbakken te leveren. Klopt dit?

@Kapitein Merijn k heb volgens mij wel eens voorbij zien komen dat jij misschien bij een keukenzaak werkt? Heb jij misschien een idee?

Heel erg bedankt alvast voor iedereen die ons kan helpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:56
Tijdje met KVIK bezig geweest met een arizona beige keuken, maar we hebben deze zaak bedankt voor hun diensten al is het design nog steeds een van de mooiste uitvoeringen naar onze mening.

We kregen toch erge onze bedenkingen, na een order te hebben geplaatst kon de keuken toch eigelijk niet samengesteld worden zoals we wilden ivm noodzamelijke aanpassingen en de (mano arizona beige) kleur viel thuis toch heel anders uit.

Nu op jacht naar een nieuwe om die in hopelijk week 30 te kunnen plaatsen.

Next 125, rotpunkt? of een andere push to open keuken kleur beige-zand met dun licht keramisch blad, gecombineer met een koffie nis met achter, zij en bovenwanden van eikenhout.

Suggesties welkom!

[ Voor 25% gewijzigd door martinus83 op 16-04-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:00

TheFruitNerd

iets met fruit

Ook ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe keuken.
Naar aanleiding van goede ervaringen van jullie ben ik op dit moment ben ik bij één zaak langs geweest
Members only:
.
Daar ben ik inderdaad erg netjes geholpen, geen enkel moment had ik het gevoel dat ik iets door mijn strot geduwd kreeg.

Aan het eind heb ik een gespecifieerde offerte ontvangen die ik graag met jullie wil delen.
Het betreft een keuken in L-vorm, aan de lange zijde ca. 400cm en de korte zijde ca. 180cm.
Daarnaast nog een kleine nis (ca. 150cm), uitgevoerd in dezelfde materialen.

Meubels
Rotpunkt gelamelleerd HPL extra mat
Inzetprofiel XGFB - hout
2x hoge kast
1x kast met draaiplateau
1x dubbele lade
Kosten: €8.700

Werkblad
Composiet - Oriental Black gepolijst
Lengte deel 1 - 270x65x30
Lengte deel 2 - 160x65x30
Lengte deel 3 - 120x65x30
Kosten: €3.500

Apparatuur
Quooker Pro3
Siemens IQ500 kookplaat (ED777HQC1E)
Siemens IQ100 afzuiger (LC94BBC50)
Siemens IQ100 koel/vries (KI86V5SE0)
Siemens IQ500 vaatwasser (SN65Z802BE)
Siemens IQ700 Combi stoomoven (CS936G1B1)
Siemens IQ700 Combi magnetron (CM936G1B1)
Kosten: €8.500

Som kosten
Meubels: €8.700
Werkblad: €3.500
Apparatuur: €8.500
Montage: €2.500
Totaal: €23.200

Uit vorige berichten maak ik per definitie al op dat de prijs voor apparatuur aan de hoge kant is.
Daarnaast is de vraag of je de koel/vries niet in een zuiniger variant kunt nemen.
Maar ook ben ik benieuwd of de prijs voor Rotpunkt een beetje in lijn ligt.

Natuurlijk ga ik ook nog bij andere zaken langs, maar mochten jullie op basis hiervan al een mening hebben, dan hoor ik dat graag :)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

franssie schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:04:
[...]

Ik heb geen kinderen maar wat me wel opviel aan mijn Quooker is dat als je de hendel naar je toe trekt er heet water uit komt. Dat is niet intuïtief, zo is het makkelijker om heet water te tappen dan koud.
Bij mijn Grohe kraan was het inderdaad ook andersom, maar het went echt heel erg snel. Wel goed om te weten dat je ze probleemloos kunt omwisselen. Het idee bij de Quooker is denk ik dat je standaard koud water krijgt in de "mooie" stand waar de hendel omhoog staat (en ook niet in de weg van de spoelbak opening zit).
gdvm schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:11:
[...]

Je kan het instellen met het zwarte knopje op het mengventiel. Draai dat bijna dicht en je hebt lauw water. Kwestie van een beetje uitproberen welke temperatuur je prettig vindt. Wij hebben hem zo ver dichtgedraaid dat het water een graad of 38 is (IR thermometer kan, maar je handen zijn eigenlijk de beste thermometer ;)), dan kan je er prima met je handen onder zonder "au" gevoel. Voor echt heet water heb je immers de kokend water functie. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:13
TheFruitNerd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:44:
Ook ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe keuken.
Naar aanleiding van goede ervaringen van jullie ben ik op dit moment ben ik bij één zaak langs geweest
***members only***
.
Daar ben ik inderdaad erg netjes geholpen, geen enkel moment had ik het gevoel dat ik iets door mijn strot geduwd kreeg.

Aan het eind heb ik een gespecifieerde offerte ontvangen die ik graag met jullie wil delen.
Het betreft een keuken in L-vorm, aan de lange zijde ca. 400cm en de korte zijde ca. 180cm.
Daarnaast nog een kleine nis (ca. 150cm), uitgevoerd in dezelfde materialen.

Meubels
Rotpunkt gelamelleerd HPL extra mat
Inzetprofiel XGFB - hout
2x hoge kast
1x kast met draaiplateau
1x dubbele lade
Kosten: €8.700

Werkblad
Composiet - Oriental Black gepolijst
Lengte deel 1 - 270x65x30
Lengte deel 2 - 160x65x30
Lengte deel 3 - 120x65x30
Kosten: €3.500

Apparatuur
Quooker Pro3
Siemens IQ500 kookplaat (ED777HQC1E)
Siemens IQ100 afzuiger (LC94BBC50)
Siemens IQ100 koel/vries (KI86V5SE0)
Siemens IQ500 vaatwasser (SN65Z802BE)
Siemens IQ700 Combi stoomoven (CS936G1B1)
Siemens IQ700 Combi magnetron (CM936G1B1)
Kosten: €8.500

Som kosten
Meubels: €8.700
Werkblad: €3.500
Apparatuur: €8.500
Montage: €2.500
Totaal: €23.200

Uit vorige berichten maak ik per definitie al op dat de prijs voor apparatuur aan de hoge kant is.
Daarnaast is de vraag of je de koel/vries niet in een zuiniger variant kunt nemen.
Maar ook ben ik benieuwd of de prijs voor Rotpunkt een beetje in lijn ligt.

Natuurlijk ga ik ook nog bij andere zaken langs, maar mochten jullie op basis hiervan al een mening hebben, dan hoor ik dat graag :)
Zou in ieder geval kijken of je een de koelkast kan upgraden. Deze staat altijd aan en is niet de meest zuinige. Voordeel aan een iets hoger model is ook gelijk no-frost in plaats van "low-frost".

----

Wellicht ook een kleine upgrade van de afzuigkap naar deze.
Dit model heeft in standje 2 al meer afzuigvermogen dan de kap die je nu hebt op maximaal.

Huidige:
Max. afzuigcapaciteit bij luchtafvoer: 365 m³/h
Max. recirculatie: 240 m³/h

Bovenstaande:
Max. afzuigcapaciteit bij luchtafvoer: 619 m³/h
Max. recirculatie: 422 m³/h

Ofwel; standje 2 is evenveel verplaatsing, echter heb je wel het grotere vermogen tot je beschikking als je het nodig hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Source90 op 16-04-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Cap het went wel wat, maar als je weer bij die andere kraan staat denk je, oh ja die is weer andersom.
Dat het optisch mooier is ben ik met je eens, maar als je wel kleine kinderen hebt die net de lengte hebben om bij de spoelbak kunnen komen om de kraan open te zetten is het fysiek logisch dat ze de hendel naar zich toetrekken lijkt me. Ik denk dat er door de andere kraanfabrikanten over nagedacht is om het te doen zoals Quooker het dus niet doet. Vrienden met een Quooker die wel kinderen hebben vonden het ook onlogisch, al heb ik nooit gehoord van incidenten of ongelukken.
Maar het is dus erg makkelijk aan te passen, zou in de installatie handleiding moeten staan maar omdat Quooker zo nodig de slangen gemarkeerd heeft met warm en koud denken de installateurs dat het niet anders kan (waaronder de mijne, maar ik ben eigenwijzer dus erachteraan gegaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@franssie Ja, ik snap je punt. Ik kan me herinneren dat ik, toen we net die Grohe kraan hadden, me ergerde aan het feit dat die hendel altijd zo lelijk naar voren stond over de spoelbak heen in de standaard koudwater stand. Dus toen wilde ik hem eigenlijk liever andersom hebben. Ik zette hem in het begin na het koudwatergebruik altijd weer recht omhoog, in de warme stand dus. Zo is er altijd wat. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 16-04-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Source90 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:09:
[...]

Zou in ieder geval kijken of je een de koelkast kan upgraden. Deze staat altijd aan en is niet de meest zuinige. Voordeel aan een iets hoger model is ook gelijk no-frost in plaats van "low-frost".
Vlak erboven ook al een offerte met een IQ100 koelkast. Deze riedel kan echt op repeat he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Boer Staphorst biedt ook losse Rotpunkt kasten aan. Offerte nog niet binnen, ben benieuwd.

Goedkope energie onzuinige koelkast is gewoon verkeerde zuinigheid idd. Iq500 kost 700, prima deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
@TheFruitNerd Je zit nu op ongeveer 21% korting. Zal van het ene apparaat wat meer af gaan dan het andere apparaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODE3qAzhdR8EMiP2HvKa2EFSxL0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PJOMWXpL4j6MYHi6LZbxTh5Y.png?f=user_large

Ik zou in ieder geval kijken wat hier nog vanaf kan. Richting de 30-35% is niet onrealistisch bij Siemens/Bosch.

Daarnaast (zie in rood)
- Koelkast vervangen voor dit model: KI81RSDE0. Volgens mij één van de meest verkochte modellen. Kijk met name naar het verbruik. Dit is letterlijk (geen grap) de helft per jaar, ondanks dat ze allebei label E hebben.

- Afzuigkap; zie vorige post.

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 16-04-2024 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Source90 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:49:

- Koelkast vervangen voor dit model: KI81RSDE0. Volgens mij één van de meest verkochte modellen. Kijk met name naar het verbruik. Dit is letterlijk (geen grap) de helft per jaar, ondanks dat ze allebei label E hebben.
Dat zit hem erin dat de ene een koelkast is (met "fresh boxes" onderin), de andere een koelvriescombi. Ligt er dus maar aan of je ook dingen wilt invriezen. :)

Let op, is ook luidruchtiger met 37 dB vs 35 dB. Ook geluid is van belang bij koelkasten. 2 dB is een merkbaar verschil. Het topmodel doet 34 dB. Een Liebherr kan nog veel stiller trouwens: 32 tot zelfs 29 dB. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 16-04-2024 20:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:58
We zijn weer paar stapje verder. Na eerder genoemde offerte zijn we nog bij een goed aangeschreven lokale zaak te zijn geweest waar de offerte op 38k kwam (lol :')). Weliswaar MadebyDas maar voor nog duurder dan de eerder geposte offerte...

Dit weekend zijn we gegaan naar zaken die hier vaker genoemd worden.
Members only:

Bij de eerste zaak dit weekend was het taartje en lunch erg goed en vielen een aantal dingen op:
  • Geen corupushoogte van 90cm, hooguit 84,5cm. Schuller / contur ging niet hoger, en Next125 werd heel veel duurder
  • Het Silestone Eternal Calacatta Gold blad werd ons sterk ontraden. Het zou heel duur zijn en na verloop van tijd min of meer poreus worden doordat weekmakers ontsnappen. Had ik nog niet eerder gehoord en ook hier op het forum kende niemand dit verhaal
  • Omdat de verkoper ons eigenlijk een keramiek blad wilde verkopen en wij daar toen maar in mee gingen, hebben we een offerte met keramiek blad en daardoor geen onderbouw spoelbak. Sja...liever niet
  • De zwarte houtnerf van de Schuller keuken vonden we erg mooi.
  • Om afvoer naar buiten te maken zonder in de vloer te boren (ivm aanwezige vloerverwarming) kwam de verkoper met het idee van een custom made koof. Zag er OK uit, maar toch net niet helemaal top
  • Tot slot kregen we een Nederlandse DMG smaak in onze mond: tekeningen kregen we niet mee, en de verkoper liet de prijs zien: 42k. Toen ging hij zijn magic doen op de computer en was het 29k. MAAR, het was begin van de maand en de chef wilde wel een goede start van de maand, dus misschien kon de chef wel extra korting toekennen. Je gelooft het nooit, maar de chef had inderaad korting voor ons _/-\o_ Het werd 28k.
Al met al dus wel 3k goedkoper dan de eerdere offerte in NL en met Siemens IQ700 stoomoven, IQ700 ovenmagnetro, kastjes boven koffienis met verlichting en en met Bora Pura (dwz geen flexibele zones). Maar we gingen niet weg met het gevoel van 'dit is hem'.

Members only:
.
Daarna de tweede zaak. We kregen direct advies van de chef dus dat scheelde dat hij niet meer met zichzelf hoefde te bellen ;) De tweede zaak had zijn huiswerk gedaan: onze doorgegeven wensen waren al in een design gegoten en werden direct geprojecteerd op de muur van 3x3M. Na wat finetuning zag het er mooi uit naar onze mening. Eigenlijk kon alles:
  • rotpunkt x13 met corpushoogte 91cm, en 8 cm plint
  • keuze uit IQ700/studioline stoomoven en ovenmagnetron
  • het blad dat we wilden (silestone eternal calacatta gold
  • op de kastenwand geen handvatten, maar push to open. Ook de koelkast en vriezer middels push to open systeem. Dit kostte volgens de keukenboer de dag ervoor 700 euro extra maar bij deze zaak was het geen noemenswaardig verschil
  • De bora pura kon hij aanbieden, maar voor zelfde geld hadden we een Miele kookplaat die hij beter vond ivm grotere kookzone.
  • de koof-oplossing was niet custom-made, maar werden echte kastjes net als het kookeiland. Heel netjes
  • kastjes boven de koffienis kon hij minder diep maken, om ruimtelijk gevoel te behouden. Ook met verlichting
  • plint boven kastenwand zouden ze op platfond laten aansluiten, met klein ventilatierooster voor de koelkast
Apparatuur:
  • Quooker Flex Combi met zeeppompje
  • Siemens GI11VADE0 IQ500 vriezer, met los push to open systeem
  • Siemens KI81RSOE0 IQ500 koelkast met push to open
  • Siemens CS736G1B1 IQ700 stoomoven
  • Siemens CM776GKB1 IQ700 ovenmagnetron met pyrolyse dinges
  • Miele KMDA7676FL kookplaat met XL kookzones en afzuiging, vlakinbouw
Blad
  • Silestone Eternal Calacatta Gold 2cm dik
  • 3 maten: 300x110, 120x60 en 60x110 cm
Kasten
  • Rotpunkt X13 Xerox XT wit en Xerox VER SY 229 loft black oak
  • corpus 91cm, plint 8 cm
  • Spoelbak zwart onderbouw, merk Blanco. Helaas is de plug/stop van het putje in zilver RVS en niet zwart. Dit willen we dus veranderen naar een Franke met zwarte plug
  • stopcontacten in keukenblad, vlak weggewerkt, met 2 punten en een usb punt
Members only:

Heeft iemand ervaring met de Miele KMDA7676FL kookplaat en hoe dit zich verhoudt tot de Bora? Vanavond maar even consumentenbond checken (voor zover daar waarde aan te hechten is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ISkeM00WD3HPB2BEq1WODF5kj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNtfVAiu38lPHVjHP7FmtCBU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZndRJAwXpfiH3j9mqQ00CFPLgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ingJduP0QAt66IgVFwN6AZKh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4DXtKucQGBV_Tvuk9EwLyjAI88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XM6zZmHeMSFyKQb3fOElEzm.jpg?f=fotoalbum_large
Links hoge koelkast. Onder een van de ovens de vriezer. Koffienis van 120cm breed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ji2LwfU6c6B7IC-fQm0B3-GHDog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIMD4xOENEAQHKLyYJSvoOl5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Cap schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:10:
[...]

Dat zit hem erin dat de ene een koelkast is (met "fresh boxes" onderin), de andere een koelvriescombi. Ligt er dus maar aan of je ook dingen wilt invriezen. :)

Let op, is ook luidruchtiger met 37 dB vs 35 dB. Ook geluid is van belang bij koelkasten. 2 dB is een merkbaar verschil. Het topmodel doet 34 dB. Een Liebherr kan nog veel stiller trouwens: 32 tot zelfs 29 dB. :)
Whoopsie, mijn go-to model van Siemens voor koelkasten. Klein detail wat betreft vriezen over het hoofd gezien 8)7
Komen hier ook wel aardig wat keukens met zowel grote vriezer als koelkast langs :+

Beste model qua no-frost en energie zit aardig wat hoger inderdaad.
Bijvoorbeeld

Maar als gezegd; ik zie wel mogelijkheden om qua apparatuur (nu op 21% korting) wat uit te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
marteltor schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:24:
[...]

Apparatuur:
• Quooker Flex Combi met zeeppompje
• Siemens GI11VADE0 IQ500 vriezer, met los push to open systeem
• Siemens KI81RSOE0 IQ500 koelkast met push to open
Dat ingebouwde push2open vind ik altijd wel een dingetje :o
Wilt toch dat zo'n koelkast 10+ jaar mee gaat, dit soort gimmicks geven echter vaak eerder de brui eraan. (Zeker met een servotje dat elke dag meerdere malen open-dicht doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:00

TheFruitNerd

iets met fruit

Source90 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:29:
[...]

Whoopsie, mijn go-to model van Siemens voor koelkasten. Klein detail wat betreft vriezen over het hoofd gezien 8)7
Komen hier ook wel aardig wat keukens met zowel grote vriezer als koelkast langs :+

Beste model qua no-frost en energie zit aardig wat hoger inderdaad.
Bijvoorbeeld

Maar als gezegd; ik zie wel mogelijkheden om qua apparatuur (nu op 21% korting) wat uit te onderhandelen.
Bedankt voor de tips @Source90!
Dit helpt bij de puzzeltocht.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Source90 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:11:
[...]

Dat ingebouwde push2open vind ik altijd wel een dingetje :o
Wilt toch dat zo'n koelkast 10+ jaar mee gaat, dit soort gimmicks geven echter vaak eerder de brui eraan. (Zeker met een servotje dat elke dag meerdere malen open-dicht doet.
Ik denk dat we dan altijd nog een handvat kunnen monteren toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:40

ThePsycho

Biertje?

marteltor schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:35:
[...]

Ik denk dat we dan altijd nog een handvat kunnen monteren toch?
Klopt. En als dat het enige is wat sneuvelt na 10 jaar is die reparatie (als de onderdelen nog te koop zijn) ook wel te overzien.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearuur
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-04 21:45
Weet iemand hoe de provisie van een NUVA (DMG) verkoper er uit ziet?
Vind dat wel interessant om te weten bij een onderhandeling.

De aankoop van mijn keuken kwam een eerste prijs uit van bijna 26K
Toen ik hem op papier kreeg ging hij naar 25K
Na moeilijk kijken ging hij naar iets boven de 20K

Op papier (de prijs van 25K) zijn de onderdelen opgesplitst als volgt:
  • Meubelen: 11K (het gaat om een Hacker)
  • Apparatuur: 9K (middels offertes elders zie ik dat dit kan naar 6K)
  • Blad: 5K (middels offertes elders zie ik dat dit kan naar 4K)
In de openingspost zie ik het verhaal over Indexen staan, maar dat is al van jaren geleden. Kan me voorstellen dat dit inmiddels achterhaald is.

Mijn vragen dus: hoe ver zal ik kunnen gaan in korting, en vanaf wanneer is de provisie over voor de verkoper?
Zijn er nog handige trucjes voor de (slotfase van de) onderhandeling zodat de verkoper wel zijn provisie krijgt, maar ik wel mijn max korting?

[ Voor 3% gewijzigd door gearuur op 16-04-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:45
martinus83 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:05:
Tijdje met KVIK bezig geweest met een arizona beige keuken, maar we hebben deze zaak bedankt voor hun diensten al is het design nog steeds een van de mooiste uitvoeringen naar onze mening.

We kregen toch erge onze bedenkingen, na een order te hebben geplaatst kon de keuken toch eigelijk niet samengesteld worden zoals we wilden ivm noodzamelijke aanpassingen en de (mano arizona beige) kleur viel thuis toch heel anders uit.

Next 125, rotpunkt? of een andere push to open keuken kleur beige-zand met dun licht keramisch blad, gecombineer met een koffie nis met achter, zij en bovenwanden van eikenhout.

Suggesties welkom!
Baboon in Amsterdam?

https://baboon.amsterdam/samples/material-box

Fenix frontje zit misschien een kleur bij die in je buurt komt van wat je zoekt? Ze denken ook mee met oplossingen voor niet standaard situaties. Je zit alleen wel met IKEA kasten als basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-04 22:31
gearuur schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:43:
Weet iemand hoe de provisie van een NUVA (DMG) verkoper er uit ziet?
Vind dat wel interessant om te weten bij een onderhandeling.

De aankoop van mijn keuken kwam een eerste prijs uit van bijna 26K
Toen ik hem op papier kreeg ging hij naar 25K
Na moeilijk kijken ging hij naar iets boven de 20
...
Mijn vragen dus: hoe ver zal ik kunnen gaan in korting, en vanaf wanneer is de provisie over voor de verkoper?
Zijn er nog handige trucjes voor de (slotfase van de) onderhandeling zodat de verkoper wel zijn provisie krijgt, maar ik wel mijn max korting?
Ik heb recent bij Keukenconcurrent (dmg), na in mijn optiek stevig onderhandelen, de keuken zonder enige concessie mbt installatie en ontwerp op 62% van de eerste prijs aangekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Suggesties welkom!
Dat is een van de grote nadelen van Kvik: ze hebben maar een paar kleuren. Wat was er mis met Arizona Beige? En wat was er specifiek zo mooi aan hun design? Het lijkt me dat wat bij Kvik kan ook bij andere merken moet kunnen, ik heb daar zelf heel weinig gezien waarvan ik dacht: kijk dit doen ze nou anders of beter dan de andere merken.

Alle grotere keukenmerken hebben matte beige/zand kleuren en eikenhout' afwerkingen in hun assortiment, evenals push to open. Hacker, Rotpunkt, Ballerina zijn hier al vaker genoemd. Pronorm, Schuller hebben het ook. Etc. Bij Rotpunkt komt Kashmir in me op, Ballerina bijv Light Pepper / Powder. Of misschien wel respectievelijk Beach Grey en Agaatwitte varianten als je het beige toch iets subtieler wilt laten afsteken tov bijv witte vlakken.
MailMan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:53:
[...]

Baboon in Amsterdam?

https://baboon.amsterdam/samples/material-box

Fenix frontje zit misschien een kleur bij die in je buurt komt van wat je zoekt? Ze denken ook mee met oplossingen voor niet standaard situaties. Je zit alleen wel met IKEA kasten als basis.
IKEA icm Fenix vind ik persoonlijk wel een bijzondere combinatie. Dan zit je met budgetladesystemen en dergelijke en een premium front. Maar het kan natuurlijk. Het is een trend, van die kleine zaakjes die hun eigen frontjes op IKEA kasten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 13:45
Cap schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:38:
[...]

Dat is een van de grote nadelen van Kvik: ze hebben maar een paar kleuren. Wat was er mis met Arizona Beige? En wat was er specifiek zo mooi aan hun design? Het lijkt me dat wat bij Kvik kan ook bij andere merken moet kunnen, ik heb daar zelf heel weinig gezien waarvan ik dacht: kijk dit doen ze nou anders of beter dan de andere merken.

[...]

IKEA icm Fenix vind ik persoonlijk wel een bijzondere combinatie. Dan zit je met budgetladesystemen en dergelijke en een premium front. Maar het kan natuurlijk. Het is een trend, van die kleine zaakjes die hun eigen frontjes op IKEA kasten zetten.
Wij waren ook gestart bij KVIK maar op service, beperkte keuze en prijs afgeknapt. Toen voor IKEA + Baboon houtfineer frontjes gegaan. Oprecht mooie en degelijke frontjes en goede service, maar daar betaal je dan toch wel weer voor :P

Je kan je afvragen wat het biedt t.o.v. een keukenboer. Soms is het net het kleurtje of materiaalsoort dat je doet kiezen voor het een of ander. Eigenlijk is hun selectie beperkt (net als KVIK) maar als het design je aanstaat en je niet een standaard keuken wil dan kan ik het aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Cap schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:38:
[...]

Alle grotere keukenmerken hebben matte beige/zand kleuren en eikenhout' afwerkingen in hun assortiment, evenals push to open. Hacker, Rotpunkt, Ballerina zijn hier al vaker genoemd. Pronorm, Schuller hebben het ook. Etc. Bij Rotpunkt komt Kashmir in me op, Ballerina bijv Light Pepper / Powder. Of misschien wel respectievelijk Beach Grey en Agaatwitte varianten als je het beige toch iets subtieler wilt laten afsteken tov bijv witte vlakken.

[...]

Arizona beige is beige onder de showroom spots maar taupe klei in 2700k woonkamer verlichting.
Dan wordt het grijs wit of zwart.

Zie afbeelding welke ik heb samengesteld. Links onder beige kleur van rotpunkt die wij als keukekn alternatief op arizona beige hadden uitgezocht. Eenmaal de stalen thuis, dus een totaal andere kleur..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71yFoF1WkSPmbwM_qRGCzce97ec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6xGbOtMc70yxVcoqSCZLdo0T.png?f=fotoalbum_large

Mooi aan het design vind ik de radius ingefreesde onzichtbare vinger grepen. Het meerlaags eiken blad met mooie frees details icm de onderhangende spoelbak.

Maar, hoe langer je kijkt hoe meer ikea+ gevoel je krijgt.
Nadeel van de Mano is dat de kast panelen eigelijk 3 plankjes zijn die middels alu strips aan elkaar geschroefd zijn. Daar trek je aan als je een vaatwasser opent. Men gaf ook aan wat extra parkers te gebruiken om te voorkomen dat je het paneel in stukken trekt.

Qua kleur, bij een Rotpunkt keuken kwamen we hier op uit, icm een blad van Kemie
De eiken panelen zijn van een ander merk, is me even ontschoten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tDlVFsGEF1Sct0aKS7oVVaCWOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezqTLFjJ7BgeZgqKC2xWpVhh.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvJlyjEgss4fN9g9233iF_IRGrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSez95V82ZO695xds9O0hip4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wuursj
  • Laatst online: 17:49

Wuursj

want worst is al bezet

Suggesties welkom!
Keukenkastfabriek?

Wij zijn ook een tijdje bij KVIK in de running geweest maar toch een net-niet gevoel.

Ook bezig geweest met ikea met third party frontjes. Daar kan heel veel en erg mooie dingen mogelijk qua uiterlijk (smaak) maar dat vond ik nog best snel prijzig worden met toch een ikea basis binnenkant.

De kwaliteitsbeleving bij keukenkastfabriek was een heel stuk hoger en daar kan je voor custom kleur kiezen (met acceptabele meerprijs) maar ze hebben nu ook een zandkleur in het standaard assortiment. Met de online tool kun je vrij simpel even kijken of je je design daar kan namaken. Er kan nog wat meer dan de tool toelaat want vooral in de hoge kasten is het een beetje behelpen vind ik. Ik weet alleen niet of die 3 horizontale lijnen in de lage kasten een must zijn?
Ander nadeel vind ik dat ze een aardig scala aan greeplijsten hebben maar dat die niet in de custom front kleur mee kan.

De meerprijs tov de andere genoemde opties viel mij met circa +10% tov Kvik of Ikea met third party deurtjes op de hele keuken mee want het is toch wel een veel betere keuken dan KVIK of iets met Ikea basis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/kZPP8F7eFrYZfo8LhIjIYbVw.png
(Moment opname van enkele maanden geleden voor onze opstelling, voor grove verhouding inschatting misschien wel bruikbaar)

[ Voor 13% gewijzigd door Wuursj op 17-04-2024 11:22 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:37
@martinus83 Is het een idee om een te informeren bij een lokale houtbewerker/meubelmaker? Zelf hebben wij gekozen voor Ikea kasten, apparatuur los gekocht, terrazo werkblad wordt door een terazzo specialist gedaan en de fronten worden gemaakt bij een lokale houtbewerker. Qua frontjes heb je dan veel meer keuze om dit naar eigen smaak te kiezen en we waren ook goedkoper uit dan bij een normale custom Ikea frontenmaken zoals k14 e.d..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:33
martinus83 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:46:
[...]

Arizona beige is beige onder de showroom spots maar taupe klei in 2700k woonkamer verlichting.

Zie afbeelding welke ik heb samengesteld. Links onder beige kleur van rotpunkt die wij als keukekn alternatief op arizona beige hadden uitgezocht. Eenmaal de stalen thuis, dus een totaal andere kleur..
[Afbeelding]

Mooi aan het design vind ik de radius ingefreesde onzichtbare vinger grepen. Het meerlaags eiken blad met mooie frees details icm de onderhangende spoelbak.

Nadeel van de Mano is dat de kast panelen eigelijk 3 plankjes zijn die middels alu strips aan elkaar geschroefd zijn. Daar trek je aan als je een vaatwasser opent. Men gaf ook aan wat extra parkers te gebruiken om te voorkomen dat je het paneel in stukken trekt.

Qua kleur, bij een Rotpunkt keuken kwamen we hier op uit, icm een blad van Kemie
De eiken panelen zijn van een ander merk, is me even ontschoten.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De houten panelen zijn van MadebyDas. Ik verwacht dat hun zandbeige front je ook wel kan bekoren. Deze is ook wat warmer van kleur en minder grijs.
PrixV schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:37:
Ik heb een vraagje over onze nieuwe keuken. We willen in een onderkast van de x-line Plus van Pronorm graag binnenlades. Volgens de verkoper is dit niet mogelijk en krijgen we in die kast 1 binnenlade en 2 uittrekelementen. Hier ben ik niet blij mee.

Is er iemand die zoveel weet van Pronorm en weet of dit ook echt zo is?
Daarnaast schijnt Pronorm bij de Protech lades niet meer standaard houten bestekbakken te leveren. Klopt dit?

@Kapitein Merijn k heb volgens mij wel eens voorbij zien komen dat jij misschien bij een keukenzaak werkt? Heb jij misschien een idee?

Heel erg bedankt alvast voor iedereen die ons kan helpen! _/-\o_
Ik ben zelf niet thuis in Pronorm maar het lijkt me sterk dat het niet mogelijk is.
Ik vermoed ook dat je de verkoper niet helemaal hebt begrepen. De uittrrekelementen zijn namelijk ook gewoon lades maar dan de hoge uitvoering. Een betere omschrijving zou zijn: 1 binnenlade en 2 binnenkorflades.
Mocht je echt meerder binnenlades boven elkaar willen dan kan hij gewoon een kast bestellen met legplanken en de binnenlades los.

[ Voor 23% gewijzigd door Kapitein Merijn op 17-04-2024 11:38 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

marteltor schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:24:
[...]

• Het Silestone Eternal Calacatta Gold blad werd ons sterk ontraden. Het zou heel duur zijn en na verloop van tijd min of meer poreus worden doordat weekmakers ontsnappen. Had ik nog niet eerder gehoord en ook hier op het forum kende niemand dit verhaal
Dit is nu de tweede keer in korte tijd dat het weekmakers verhaal in composiet bladen voorbij komt, nu specifiek icm Eternal Calcatta Gold. Zijn er hier mensen die dit blad al langer hebben en wat zijn de ervaringen?

@Kapitein Merijn kan jij misschien je licht laten schijnen over de kwestie weekmakers in composietbladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

martinus83 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:46:
[...]

[Afbeelding]
Duidelijk. Onder de showroomspots is het nog licht en subtiel bruinig, thuis wordt het een muf donkerder grijs. Je moet dan wat lichter gaan. Kijk dus echt eens naar een kleur als Beach Grey van Rotpunkt (vermoedelijk de kleur op jouw Rotpunkt foto?) of Agaatwit van Ballerina, dat lijkt in eerste instantie misschien "te wit", maar is totaal geen wit als je het naast wit zet, maar een warme zandtint. Light Pepper van Ballerina is iets uitgesprokener, inderdaad echt witte peper kleur of iets in de richting van koffiemelk maar dan minder gelig, dat vonden wij zelf mooi (bij DKKF heet het "Kalkgrijs" ;)).

Uiteraard hebben al die fabrikanten dergelijke tinten dus het hoeft echt niet een van deze te zijn, maar van deze merken weet ik toevallig de kleurnamen. :)
Mooi aan het design vind ik de radius ingefreesde onzichtbare vinger grepen.
IKEA heeft dat ook in een serie fronten. Ik snap wat je bedoelt, ik vond dat ook altijd wel grappig. Maar hier en in keukenland wordt dat type infrezen toch gezien als "budget greeploos".
Het meerlaags eiken blad met mooie frees details icm de onderhangende spoelbak.
Wil je voor een echthouten blad gaan? Dat is echt een keuze waarbij je moet letten op onderhoud ivm vocht, kringen (metaal, looizuur reactie). Of is dat alleen voor de "koffiehoek"?
Dat klopt, niks mis mee als het aan de eisen voldoet. Maar natuurlijk gewoon witte kasten, beperkt kleurenpallet, standaard kwaliteit laden en scharnieren, etc.
Klopt. Mijn schoonouders hebben zo'n Mano keuken, wel een van wat jaartjes oud dus er kan wat veranderd zijn. Maar wat bepaald niet fraai is, is dat als je een kastdeurtje opent dat je niet tegen een mooi vlak aankijkt maar tegen plankjes, alu strips en schroeven. Dat doet toch echt af aan de "mooie keuken ervaring", imo. Ook doet die driedubbele belijning onrustig aan, maar de uitlijning van de deurtjes is ook niet optimaal wat het met name bij de vaatwasser lelijk maakt, een scheve uitgezakte boel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kapitein Merijn schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:35:
[...]

De houten panelen zijn van MadebyDas. Ik verwacht dat hun zandbeige front je ook wel kan bekoren. Deze is ook wat warmer van kleur en minder grijs.

[...]

Ik ben zelf niet thuis in Pronorm maar het lijkt me sterk dat het niet mogelijk is.
Ik vermoed ook dat je de verkoper niet helemaal hebt begrepen. De uittrrekelementen zijn namelijk ook gewoon lades maar dan de hoge uitvoering. Een betere omschrijving zou zijn: 1 binnenlade en 2 binnenkorflades.
Mocht je echt meerder binnenlades boven elkaar willen dan kan hij gewoon een kast bestellen met legplanken en de binnenlades los.
@martinus83
Ik zoek soortgelijke kleurencombi voor de bijkeuken. Nog niet helemaal uit welk merk het moet worden. Eigenlijk is MadeByDas overkill voor de bijkeuken, maar wel mooi O-) :9~

MadeByDas heeft volgens mij ook best wel fraaie houtdecors in beetje naturel kleur.
Zit even door mijn foto's te scrollen, maar kom 'Fronda' en 'Vincenza' tegen. Moeilijk te zien vanaf verschillende foto's maar:
  • Fronda lijkt iets 'blanker' en Vincenza iets 'geler'.
  • Fronda is volgens mij een Decolegno front (daar kun je een kleurstaal opvragen).
  • Vincenza lijkt een Egger front, maar daar staan dan weer verschillende versies op de website dus weet niet precies welke het is.
Decolegno Fronda: https://decolegno.nl/collectie/product/s164-fronda/
H3157 Vicenza eik: https://www.egger.com/nl/...coren/H3157_12?country=NL
H3165 Vicenza eik licht: https://www.egger.com/nl/...coren/H3165_12?country=NL

Op de foto van de 'Fronda' staat dat het ook in korpuskleur leverbaar is, 'Vincenza' weet ik niet of dat daar ook van toepassing is.
Correct me if i'm wrong en onzin praat @Kapitein Merijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MailMan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:42:
[...]

Wij waren ook gestart bij KVIK maar op service, beperkte keuze en prijs afgeknapt. Toen voor IKEA + Baboon houtfineer frontjes gegaan. Oprecht mooie en degelijke frontjes en goede service, maar daar betaal je dan toch wel weer voor :P

Je kan je afvragen wat het biedt t.o.v. een keukenboer. Soms is het net het kleurtje of materiaalsoort dat je doet kiezen voor het een of ander. Eigenlijk is hun selectie beperkt (net als KVIK) maar als het design je aanstaat en je niet een standaard keuken wil dan kan ik het aanraden :)
Ja precies! Je hebt dan zeker mooie fronten, maar goedkoper is het niet, zoals ook uit het voorbeeld dat @Wuursj hierboven geeft. En je zit dan toch met IKEA kasten. Als de combinatie van custom fronten en basic IKEA kasten je past, of je bent simpelweg op zoek naar hele specifieke fronten die standaard keukenfabrikanten niet leveren dan is het zeker een mooie optie. Zelf zou ik dan denk ik, als ik toch duurdere custom made fronten aanschaf, meteen ook gaan voor losse kasten van een degelijk keukenmerk. En ook meteen een offerte aanvragen bij een intereurbouwer die ze zelf helemaal op maat maakt, om te kijken of dat nu echt nog wel veel duurder is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:59:
[...]

@martinus83

Op de foto van de 'Fronda' staat dat het ook in korpuskleur leverbaar is, 'Vincenza' weet ik niet of dat daar ook van toepassing is.
Vincenza Oak is een standaard korpuskleur zonder meerprijs.
Dubbelzijdig Decolegno materiaal kan ook als korpuskleur uitgevoerd worden waarbij de rugwand altijd zwart is. Dit echter wel tegen (stevige) meerprijs. Voor een onderkast kost dit bijvoorbeeld € 81,-.

@Cap Het weekmakers verhaal is mij niet bekend, vind het ook een vreemd verhaal.
Als ik het goed lees komt dat verhaal ook bij 1 en dezelfde winkel vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein Merijn schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:29:
[...]

Vincenza Oak is een standaard korpuskleur zonder meerprijs.
Dubbelzijdig Decolegno materiaal kan ook als korpuskleur uitgevoerd worden waarbij de rugwand altijd zwart is. Dit echter wel tegen (stevige) meerprijs. Voor een onderkast kost dit bijvoorbeeld € 81,-.

@Cap Het weekmakers verhaal is mij niet bekend, vind het ook een vreemd verhaal.
Als ik het goed lees komt dat verhaal ook bij 1 en dezelfde winkel vandaan.
Aha, thanks. Ik zag juist op het Fronda front staan "ook leverbaar als korpuskleur", maar dan is dan eigenlijk van toepassing op bijna alles :).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcSLi46Azf1O2iQ5z-N1nRNbBmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3JWw6qHr7MmUbYyxfohgckli.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Andere partij vraag voor alleen Rotpunkt kasten, precies hetzelfde uitgevoerd, 7675, ipv 5750.

Als ik IZAA moet geloven (kan me niet aan het gevoel onttrekken gelieerd aan Ikook) is Rotpunkt kwaliteit: "Wil je een keuken die er uit ziet als eentje van € 80.000,-? Dan koop je dit merk."

Maar echt veel verschil met Nolte, Hacker en Nobilia zie ik niet. Wel oogt Nobilia minder en ook Ikea, al viel Ikea mij zeker niet tegen, maar komt gewoon door de binnenkasten, die zijn bij beiden wit ook bij een donkere kleur keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
el flaco schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:31:
Andere partij vraag voor alleen Rotpunkt kasten, precies hetzelfde uitgevoerd, 7675, ipv 5750.

Als ik IZAA moet geloven (kan me niet aan het gevoel onttrekken gelieerd aan Ikook) is Rotpunkt kwaliteit: "Wil je een keuken die er uit ziet als eentje van € 80.000,-? Dan koop je dit merk."

Maar echt veel verschil met Nolte, Hacker en Nobilia zie ik niet. Wel oogt Nobilia minder en ook Ikea, al viel Ikea mij zeker niet tegen, maar komt gewoon door de binnenkasten, die zijn bij beiden wit ook bij een donkere kleur keuken.
volgens een verkoper die ik sprak was het verschil tussen Nolte en Rotpunkt minimaal, maar was hij bij Rotpunkt veel flexiber qua maatvoeringen.
Cap schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:37:
[...]

Dit is nu de tweede keer in korte tijd dat het weekmakers verhaal in composiet bladen voorbij komt, nu specifiek icm Eternal Calcatta Gold. Zijn er hier mensen die dit blad al langer hebben en wat zijn de ervaringen?

@Kapitein Merijn kan jij misschien je licht laten schijnen over de kwestie weekmakers in composietbladen?
de eerste keer was ik ook degene die het noemde, na gesprek met 1 verkoper ;)

[ Voor 24% gewijzigd door marteltor op 17-04-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

el flaco schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:31:
Boer staphorst 7000+ vs Potman Jr 5000+ zeker? Was te verwachten, Potman zit scherp.
IZAA. Inderdaad zwaar gesponsord (iKook). Het is leuk voor beginners om daar rond te kijken, maar dit soort uitspraken zou ik vooral negeren. Het is meer door een marketeer geschreven dan het inhoud heeft.
Kleur is maar 1 aspect. In ieder geval niet alleen met je ogen vergelijken. Als je de ladesystemen van IKEA vergelijkt met die van een merk met de beste Blum of Hettich laden dan hoor, voel en zie je echt wel verschil, en ze zijn ook mooier af te stellen (zodat de frontjes mooi uitgelijnd zijn). Idem de 'bordkarton' achterwanden vs die geschroefde 8mm spaanplaat wanden. Niet alleen extra stevigheid van de kastconstructie, maar toch ook heel leuk als je wat meer / zwaardere spullen op een plank of bodem van een kast zet, of je een stapeltje pannen of volle emmer met schoonmaakspullen neerzet en die per ongeluk tegen de achterkant laat komen. Dat die achterkant dan niet meebuigt of na een paar jaar loskomt van de kast omdat de nietjes eruit springen... Verder is het ene spaanplaat het andere niet. Een goede dichte spaanplaat van harde persing is veel sterker dan een goedkoop geval wat al stukjes loslaat als je even flink met je nagel over de het onafgewerkte kopse deel gaat. Daarmee zeg ik niet dat de spaanplaat van IKEA niet OK is, want ik heb die niet bestudeerd. Maar er kunnen ook daar verschillen zijn. En dan heb je natuurlijk ook nog de kwaliteit / afwerking van de fronten, als je die meebestelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 17-04-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04:36
[...]

Super thanks voor jouw antwoord! Ik denk ook dat ik het niet goed begrepen heb. Wat is het verschil dan? Het is dus wel een deurtje met daar achter lades? Want dan is het oké. Ik was een beetje bang dat het een plank was die je naar voren kan halen, die heb je namelijk ook bij Pronorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
@ Cap klopt inderdaad was Boer Staphorst die duurder was dan Potman. Derde partij wilde geen offerte geven.

Ja die indruk had ik ook, dat IZAA nogal wordt gesponsord door iKook.

Ik heb behoorlijk zitten kijken bij de lades van Ikea en ik vond het Blum systeem wat zij hebben eigenlijk erg goed werken en je leest online hierover geen klachten. Ik vind metname de accessoires die zij hebben briljant. Daar is heel veel keuze in en gewoon heel goed over nagedacht. Ikea heeft daarin meer te bieden dan Rotpunkt of welke fabrikant dan ook. Ook hun werkbladverlichting (Irsta) is m.i. het mooiste op de markt verkrijgbaar, je leest op de Ikea site niet voor niets dat zoveel mensen met een ander merk keuken juist die verlichting willen hebben. Ook ik vind het prachtig en heel veel goedkoper dan elders. Vooral bij de keukenkastenfabriek zijn de prijzen voor verlichting absurd, 200 euro voor wat licht in een laadje.

En bij frontenboeren kun je duurdere lades bestellen, betaal je 50 euro per lade extra ongeveer. Zal vast beter zijn, maar voor dat geld heb je bij Ikea ook een extra lade, in verhouding is dat dus duur. En wat is je risico als je 25 jaar garantie hebt?

Als Ikea ook andere binnenkleuren had gehad, was ik voor Ikea kastwerk gegaan, fronten elders, apparatuur elders en werkblad elders. Nu wordt het Rotpunkt omdat we die het mooiste vonden en kwalitatief komt het goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 26-04 21:40
knny schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:27:
Even een vraagje aan iedereen. Wij hebben bijna deze keuken besproken en in de eerdere keuken was een koof aanwezig voor oa spots en afzuigkap. Nu is in de nieuwe keuken de koof eigenlijk niet meer noodzakelijk en de kasten komen niet tot het plafond. Zouden jullie dan de koof ook weghalen of laten zitten en evt schilderen?

Hierbij situatie nu:
[Afbeelding]

En situatie hoe het gaat worden:
[Afbeelding]
Update:

Keuken is nu toch nog wat aangepast, waardoor de spoelbak wat meer naar rechts komt te staan i.v.m. de hoek. Gevolg is wel dat de meest rechterkast naar 50cm breed gaat, maar dat is niet zo erg.

Is nu deze keuken geworden:

Hacker concept 130 met composiet blad met de volgende inbouwapparatuur

Koelkast Liebherr IRBdi 5180
Vriezer Liebherr SIFNei 5188
Bora X pure met afzuiging naar buiten
Bora XBO stoomoven
Bora MS 290 multilade
Wineklima wijnklimaatlkoelast D20 sensor, helemaal links van keuken
Quooker combi+
Siemens vaatwasser Q500 SN65Z802BE

Totaal ligt nu net iets boven de 35k. Ik denk dat we deze week een definitief akkoord hierop gaan geven :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trQuRoMc0G8arp_7GkQSHB-kFOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZtnEdqY6JSUBIbm1cE7ks8S.jpg?f=fotoalbum_large

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Cap schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:40:
In je eerste post zei je dat plafond-units veel effectiever zijn, daar reageerde ik op.

Nu zeg je zelf dat ze minder effectief zijn dan een traditionele afzuigkap. Keukenverkoper Barry beweert dat een kookplaat met afzuiging altijd effectiever is dan een plafondunit. Al met al klinkt het dus alsof een plafondunit het minst effectief is, maar gekozen wordt vanwege esthetische overwegingen.

Ik vind zo'n schuine afzuigkap die als een soort schuin beeldscherm tegen de wand zit trouwens heel erg lelijk. Dan heb ik liever een strakke horizontale afzuigkap. :)

Maar ik zou voor een kookplaat met afzuiging gaan, tenzij afzuiging niet extreem belangrijk is.

Punt is denk ik, om een plafondunit net zo effectief te laten werken als een kookplaat met afzuiging moet ie veel meer m3 zuigen, wat je geluidswinst door voor plafond (meer afstand) te kiezen waarschijnlijk weer teniet doet. Hoe stil de motor ook is, het geruis van de hoeveelheid lucht die door de filters heen gezogen moet worden ga je horen, hoe meer lucht, hoe meer herrie. Als je hem lager hangt hoeft ie weer wat minder hard te zuigen, maar hangt ie ook weer dichter bij je oren. :)

Maar als je hem op een hele lage stand wilt zetten, en de motor in een andere ruimte plaatst dan kan het vast een stille, maar wel vrij zwakke afzuiging zijn.

Hoe dan ook, ik ben ook wel benieuwd naar de meningen van de kenners en de ervaringsdeskundigen. :Y
Ik las je post op zoek naar info mbt afzuiging. (y) Ik twijfel hier nog voor een nieuwe keuken wat te doen plafondunit van Novy of kookplaat met afzuiging (waarschijnlijk ook een Novy) met als reden dat hier vaak gewokt wordt en we ook wel eens de frietpan gebruiken op plek fornuis binnen en ben bang dat een kookplaat met afzuiging die laatste 2 niet lekker wegtrekt met als resultaat een stinkende kamer. Heb nu een schouwkap van Novy op zo'n 65 cm maar die constructie komt er niet meer in met geen bovenkasten in de opstelling. Wat is wijsheid? Optisch is de kookplaat het mooiste maar effectiviteit is nog belangrijker vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Geen idee eigenlijk. Waarom denk je dat een kookplaat met afzuiging in geval van frituren de boel wellicht niet lekker wegtrekt en een plafondunit wel?

Het voordeel van een werkblad- of kookplaatafzuiging is dat deze afzuigt vlakbij de plek waar de luchtjes ontstaan. De lucht komt dus niet eerst langs je hoofd naar boven, dus je staat als het goed is zelf niet in de vette lucht. Mijn ervaring met Bora is dat deze de dampen goed naar beneden trekt, en ik zet hem nooit maximaal (niet nodig, en natuurlijk veel herrie). Een Novy zal het vast net zo goed doen, of beter.

Een plafondunit kan wel meer oppervlak hebben en meer vermogen, maar moet wel van verder af zuigen. Dus of het nu per se beter afzuigt lijkt me geen uitgemaakte zaak afhankelijk van de situatie. Als de plafondunit laag genoeg hangt zonder dat het visueel stoort en voorzien is van een externe motor dan zal ie goed en stil afzuigen. Een ander voordeel is dat je geen extra ruimte onder de kookplaat verliest tbv afzuiging.

De bereikbaarheid van een plafondunit is natuurlijk een puntje om op te letten, je wilt natuurlijk dat ie te bedienen is vanaf je kookplaat, maar dan moeten die natuurlijk wel met elkaar praten. En om de filters te verwisselen wil je er ook met enig gemak bij kunnen. Bij een werkblad unit is de boel vanzelfsprekend gemakkelijk te bedienen en te bereiken.

Het kostenplaatje kan ook een punt zijn, omdat de plafondunit in een verlaagd plafond of koof ingebouwd moet worden. En ze zijn zelf ook al bepaald niet goedkoop. :)

Verder speelt de afvoer van de lucht natuurlijk een rol: kan het in beide gevallen direct naar buiten zonder bochten, of is daar de ene optie gunstiger dan de andere.

Ik zou zeggen laat je eens goed informeren bij Novy, dat is immers een afzuigingspecialist en ze verkopen beide systemen, dus als het goed is geen oneigenlijke bias voor de ene of andere keuze. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 17-04-2024 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

el flaco schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:55:
Ik heb behoorlijk zitten kijken bij de lades van Ikea en ik vond het Blum systeem wat zij hebben eigenlijk erg goed werken en je leest online hierover geen klachten.
Als het IKEA ladesysteem voor jou goed is dan is er zeker geen reden om iets duurders te nemen, (ik meen dat het een aangepaste Blum tandembox versie was maar ik weet niet zeker of dat nog zo is). De scharnieren zijn verder ook (budget) Blum, althans zo was het maar mijn werkbladenboer beweerde dat er iets veranderd was aan die scharnieren.

*ervaring met IKEA keukens verwijderd*
Ik vind metname de accessoires die zij hebben briljant. Daar is heel veel keuze in en gewoon heel goed over nagedacht. Ikea heeft daarin meer te bieden dan Rotpunkt of welke fabrikant dan ook.
De IKEA accessoires zijn deels ook super handig. Mijn ervaring is dat IKEA dingen heeft die andere fabrikanten niet hebben, maar dat dat omgekeerd ook geldt. Het enige irritante is de eigenwijze maatvoering, dan past van alles weer niet in andere keukens (bestekbakken e.d. ivm de diepte) Sommige IKEA accessoires zijn weer prima (en economisch efficiënt) te gebruiken in andere keukens, zoals de uittrekbare afvalsystemen.
Ook hun werkbladverlichting (Irsta) is m.i. het mooiste op de markt verkrijgbaar, je leest op de Ikea site niet voor niets dat zoveel mensen met een ander merk keuken juist die verlichting willen hebben. Ook ik vind het prachtig en heel veel goedkoper dan elders. Vooral bij de keukenkastenfabriek zijn de prijzen voor verlichting absurd, 200 euro voor wat licht in een laadje.
Eens, de IKEA verlichting is goedkoop en prima. Ik vind voor ons ladeverlichting overrated en onnodig complexiteit toevoegen, voor ons voldoet de aanwezige verlichting in de keuken prima om spullen uit de lades te pakken.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 18-04-2024 07:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:56
Zou ook wel leuk zijn om in dit topic meer foto's van eindresultaten (met link naar originele post) terug te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
[...]

MadebyDas was het ja, goed gezien zeg.
Hun hebben ook een mooie beige kleur maar een (te) zijdeglans look.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
_Uploader_ schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:24:
@martinus83 Is het een idee om een te informeren bij een lokale houtbewerker/meubelmaker? Zelf hebben wij gekozen voor Ikea kasten, apparatuur los gekocht, terrazo werkblad wordt door een terazzo specialist gedaan en de fronten worden gemaakt bij een lokale houtbewerker. Qua frontjes heb je dan veel meer keuze om dit naar eigen smaak te kiezen en we waren ook goedkoper uit dan bij een normale custom Ikea frontenmaken zoals k14 e.d..
Zou kunnen ja, maar gezien de tijd en het werk koop ik toch liever de keuken bij 1 zaak. Blad elders zou nog kunnen.

Alle apparatuur heb ik eind vorig jaar al besteld bij Veldkamp.
Gezien we de order bij KVIK nu hebben geannuleerd en nu feitelijk zonder keuken zitten, en we over 15 weken willen plaatsen, moet het goed, maar niet te complex :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
SquareOne schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:59:
[...]

@martinus83
Ik zoek soortgelijke kleurencombi voor de bijkeuken. Nog niet helemaal uit welk merk het moet worden. Eigenlijk is MadeByDas overkill voor de bijkeuken, maar wel mooi O-) :9~

MadeByDas heeft volgens mij ook best wel fraaie houtdecors in beetje naturel kleur.
Zit even door mijn foto's te scrollen, maar kom 'Fronda' en 'Vincenza' tegen. Moeilijk te zien vanaf verschillende foto's maar:
  • Fronda lijkt iets 'blanker' en Vincenza iets 'geler'.
  • Fronda is volgens mij een Decolegno front (daar kun je een kleurstaal opvragen).
  • Vincenza lijkt een Egger front, maar daar staan dan weer verschillende versies op de website dus weet niet precies welke het is.
Decolegno Fronda: https://decolegno.nl/collectie/product/s164-fronda/
H3157 Vicenza eik: https://www.egger.com/nl/...coren/H3157_12?country=NL
H3165 Vicenza eik licht: https://www.egger.com/nl/...coren/H3165_12?country=NL

Tis heel mooi ja. De ondernemer hier in dorp heeft MadebyDas net aan zn collectie toegevoegd.
Echt hout in een nis kan ik wel erg waarderen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:37
737freak schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:10:
Zou ook wel leuk zijn om in dit topic meer foto's van eindresultaten (met link naar originele post) terug te zien :)
Ik heb laatst de pinned posts van dit topic ontdekt, als je hier op klikt vind je voornamelijk foto's van keukens die af zijn _/-\o_

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Cap schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:55:
[...]

Duidelijk. Onder de showroomspots is het nog licht en subtiel bruinig, thuis wordt het een muf donkerder grijs. Je moet dan wat lichter gaan. Kijk dus echt eens naar een kleur als Beach Grey van Rotpunkt (vermoedelijk de kleur op jouw Rotpunkt foto?) of Agaatwit van Ballerina, dat lijkt in eerste instantie misschien "te wit", maar is totaal geen wit als je het naast wit zet, maar een warme zandtint. Light Pepper van Ballerina is iets uitgesprokener, inderdaad echt witte peper kleur of iets in de richting van koffiemelk maar dan minder gelig, dat vonden wij zelf mooi (bij DKKF heet het "Kalkgrijs" ;)).

Uiteraard hebben al die fabrikanten dergelijke tinten dus het hoeft echt niet een van deze te zijn, maar van deze merken weet ik toevallig de kleurnamen. :)

[...]

IKEA heeft dat ook in een serie fronten. Ik snap wat je bedoelt, ik vond dat ook altijd wel grappig. Maar hier en in keukenland wordt dat type infrezen toch gezien als "budget greeploos".

[...]

Wil je voor een echthouten blad gaan? Dat is echt een keuze waarbij je moet letten op onderhoud ivm vocht, kringen (metaal, looizuur reactie). Of is dat alleen voor de "koffiehoek"?

[...]

Dat klopt, niks mis mee als het aan de eisen voldoet. Maar natuurlijk gewoon witte kasten, beperkt kleurenpallet, standaard kwaliteit laden en scharnieren, etc.

[...]

Klopt. Mijn schoonouders hebben zo'n Mano keuken, wel een van wat jaartjes oud dus er kan wat veranderd zijn. Maar wat bepaald niet fraai is, is dat als je een kastdeurtje opent dat je niet tegen een mooi vlak aankijkt maar tegen plankjes, alu strips en schroeven. Dat doet toch echt af aan de "mooie keuken ervaring", imo. Ook doet die driedubbele belijning onrustig aan, maar de uitlijning van de deurtjes is ook niet optimaal wat het met name bij de vaatwasser lelijk maakt, een scheve uitgezakte boel.
Mbt mano, ja dat allemaal. Zo enthousiast als we waren bij het tekenen, hoe meer buikpijn we kregen maar dat ligt nu achter ons.

Goeie reacties, dank. Vrijdag gaat vrouwlief op jacht bij Bruynzeel, Asma keukens en nog eens bij de plaatselijke (hanegraaf heesch) kijken naar rotpunkt en of icm madebydas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-04 21:15
Cap schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:43:
[...]

Boer staphorst 7000+ vs Potman Jr 5000+ zeker? Was te verwachten, Potman zit scherp.

[...]

IZAA. Inderdaad zwaar gesponsord (iKook). Het is leuk voor beginners om daar rond te kijken, maar dit soort uitspraken zou ik vooral negeren. Het is meer door een marketeer geschreven dan het inhoud heeft.

[...]

Kleur is maar 1 aspect. In ieder geval niet alleen met je ogen vergelijken. Als je de ladesystemen van IKEA vergelijkt met die van een merk met de beste Blum of Hettich laden dan hoor, voel en zie je echt wel verschil,
Grappig, want de Ikea scharnieren en laderails zijn van Blum.
en ze zijn ook mooier af te stellen (zodat de frontjes mooi uitgelijnd zijn).
Dat is bij de normale Ikea lades hetzelfde (niet de uitlopende goedkoopste serie)
Idem de 'bordkarton' achterwanden vs die geschroefde 8mm spaanplaat wanden.
Daar zit inderdaad verschil in. Ik zou bij het monteren van Ikea kasten de achterwanden ook verlijmen met een goede houtlijm.
Niet alleen extra stevigheid van de kastconstructie, maar toch ook heel leuk als je wat meer / zwaardere spullen op een plank of bodem van een kast zet, of je een stapeltje pannen of volle emmer met schoonmaakspullen neerzet en die per ongeluk tegen de achterkant laat komen. Dat die achterkant dan niet meebuigt of na een paar jaar loskomt van de kast omdat de nietjes eruit springen... Verder is het ene spaanplaat het andere niet. Een goede dichte spaanplaat van harde persing is veel sterker dan een goedkoop geval wat al stukjes loslaat als je even flink met je nagel over de het onafgewerkte kopse deel gaat. Daarmee zeg ik niet dat de spaanplaat van IKEA niet OK is, want ik heb die niet bestudeerd. Maar er kunnen ook daar verschillen zijn. En dan heb je natuurlijk ook nog de kwaliteit / afwerking van de fronten, als je die meebestelt.
Je probeert de kwaliteit van Ikea fors onderuit te halen. Dat mag hoor, ieder zijn mening, maar ik heb inmiddels al meerdere Ikea keukens gezet (in verschillende woningen, zowel bij mezelf als bij vrienden) en ik moet zeggen dat ik jouw zeer negatieve ideeën niet deel.

Als je weet wat je doet zijn Ikea keukens echt heel erg leuke keukens voor weinig geld. Met het kastmateriaal is niets mis, maar het komt maar in twee kleuren en een beperkt aantal maten. Je moet aandacht besteden aan het in elkaar schroeven van de kasten (en zoals gezegd, ik zou ze verlijmen) en je moet heel veel aandacht besteden aan het correct stellen van de keuken. Dat doet een monteur van de keukenzaak ook, maar die doet dat dagelijks en daarom lijkt het eenvoudig.

In mijn huidige huis staat een mooie Systemat keuken. Met name de scherpe hoeken van het eiland zijn gevoelig voor stoten en ik heb dat al op meerdere plaatsen moeten bijtippen met (meegeleverde) verf. Zo heeft elk merk wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat ze van Blum zijn geef ik verderop gelukkig zelf ook al duidelijk aan. Het vergelijk ging hier met de beste Blum of Hettich laden. :) Maar goed, ik wil het beeld corrigeren, ik wil IKEA niet onderuit halen en heb geen zeer negatieve ideeën over ze, uitgezonderd mijn recente ervaring van wat ik in de showroom heb aangetroffen na het openmaken van alle lades en kasten, op zoek naar oplossingen en accessoires. Dat was inderdaad een nogal negatieve ervaring omdat ik net een keuken in elkaar had gezet en daar toen erg tegen het verschil aan liep. Ik denk dat je aanslaat op die passage. Ik had het niet moeten melden want ik had kunnen weten dat er een discussie van kwam. Sterker nog, ik zal het verwijderen. Ook ik heb al eens een IKEA Metod keuken in elkaar gezet en jarenlang gebruikt, namelijk mijn vorige keuken. Nu dus een keuken van een ander merk in elkaar gezet, de kwaliteit van de kasten bevalt me beter, zowel tijdens installatie als in gebruik, maar dat wil niet zeggen dat er iets mis is met het kopen of hebben van een IKEA keuken. Bij deze excuses aan de IKEA fans voor mijn mening. ;)

Jouw Systemat keuken klinkt als een afwerking met rondom lak, wat op de hoeken natuurlijk gevoeliger is dan een standaard afwerking met kantenband, dus wat dat betreft kan ik me jouw ervaring voorstellen.

[ Voor 57% gewijzigd door Cap op 18-04-2024 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:57

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik ben een klein beetje aan het orienteren op een nieuwe keuken. Als het goed is gaat de vloer vervangen worden en dan is het even de keus om de oude keuken terug te zetten, of meteen een nieuwe te nemen.

Ik heb nu een Siemens keuken van ruim 20 jaar oud. De lades lijken op Blum. Die zijn nu aan het verslijten (lekken olie) en beginnen beetje te zwabberen.

De frontjes zijn nog als nieuw. Geen idee wat voor spul het is, maar de voorkant loopt volledig door over de zijkant. Volgens een schilder die hier was zijn het dure frontjes 8)

De keuken heeft een glazen dak en de frontjes zijn nog niet verkleurt na 20 jaar. De voorkanten van de korpussen zijn inmiddels mooi geel geworden als je een deur of lade opent. Nieuwe frontjes en het keukenblad moeten dus wederom goed tegen UV kunnen!

De keuken is 2x180 (180 tegen wand, en kookeiland van 180), dus redelijk beperkt in omvang.

Als ik de prijzen zie van DKKF (Ballerina) en die van Thuiskeukens/TK (Systemat) dan zie ik ongeveer gelijke prijzen. De grootste prijsopdrijvers zijn de lades met natuurlijjk de bijbehorende systemen en natuurlijk het type frontje

Wat mij opvalt als newbie:
  • TK heeft geen frontjes voor een vaatwasser met frontbediening, Ballerina wel
  • Greeploos betekent minder lades: 4 lades (2 lage voor bestek en 2 hogere voor pannen enzo) kan wel als je met grepen kiest bij DKKF, maar bij greeploos kan dit niet.
  • Je moet met grepen en dan zonder greep kiezen bij DKKF om tip-on te kunnen selecteren en dus werkelijk een greeploze keuken te krijgen 8)7
Dus vooralsnog lijkt Ballerina de beste keuze voor mijn wensen en budget. Of met of zonder grepen de voorkeur gaat krijgen weet ik nog niet. Heb nu voornamelijk deurtjes met grepen. Als deze vervangen worden door onderkasten met 3 lades, dan wordt het wel erg druk vrees ik.

Als ik grof reken dan zijn de kastjes afhankelijk van het aantal lades en frontje ca €4.000 tot €6.000 bij DKKF.
Koelkast (dubbeldeurs) en vaatwasser zijn aantal jaren oud, dus die blijven. Er komt dus nog een combi oven en inductieplaat bij (zeg totaal €2.000) en twee keukenbladen (type nog onbekend).

Totaal kom ik dan uit rond de €8.000 tot €10.000 schat ik in.

Wat ik me nog wel afvroeg: zijn hier mensen die tip-on van Blum achteraf hebben gemonteerd?

Ik zie online namelijk dat tip-on ca €30 kost (tip on met synchronisatiestang). DKKF rekent €82 per lade. Met 20 lades is dat zomaar €1.000 op het budget. Natuurlijk zijn ze dan nog niet gemonteerd. Vandaar mijn vraag.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mars Warrior schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:53:
Ik ben een klein beetje aan het orienteren op een nieuwe keuken. Als het goed is gaat de vloer vervangen worden en dan is het even de keus om de oude keuken terug te zetten, of meteen een nieuwe te nemen.

Ik heb nu een Siemens keuken van ruim 20 jaar oud. De lades lijken op Blum. Die zijn nu aan het verslijten (lekken olie) en beginnen beetje te zwabberen.

De frontjes zijn nog als nieuw. Geen idee wat voor spul het is, maar de voorkant loopt volledig door over de zijkant. Volgens een schilder die hier was zijn het dure frontjes 8)

De keuken heeft een glazen dak en de frontjes zijn nog niet verkleurt na 20 jaar. De voorkanten van de korpussen zijn inmiddels mooi geel geworden als je een deur of lade opent. Nieuwe frontjes en het keukenblad moeten dus wederom goed tegen UV kunnen!

De keuken is 2x180 (180 tegen wand, en kookeiland van 180), dus redelijk beperkt in omvang.

Als ik de prijzen zie van DKKF (Ballerina) en die van Thuiskeukens/TK (Systemat) dan zie ik ongeveer gelijke prijzen. De grootste prijsopdrijvers zijn de lades met natuurlijjk de bijbehorende systemen en natuurlijk het type frontje

Wat mij opvalt als newbie:
  • TK heeft geen frontjes voor een vaatwasser met frontbediening, Ballerina wel
  • Greeploos betekent minder lades: 4 lades (2 lage voor bestek en 2 hogere voor pannen enzo) kan wel als je met grepen kiest bij DKKF, maar bij greeploos kan dit niet.
  • Je moet met grepen en dan zonder greep kiezen bij DKKF om tip-on te kunnen selecteren en dus werkelijk een greeploze keuken te krijgen 8)7
Dus vooralsnog lijkt Ballerina de beste keuze voor mijn wensen en budget. Of met of zonder grepen de voorkeur gaat krijgen weet ik nog niet. Heb nu voornamelijk deurtjes met grepen. Als deze vervangen worden door onderkasten met 3 lades, dan wordt het wel erg druk vrees ik.

Als ik grof reken dan zijn de kastjes afhankelijk van het aantal lades en frontje ca €4.000 tot €6.000 bij DKKF.
Koelkast (dubbeldeurs) en vaatwasser zijn aantal jaren oud, dus die blijven. Er komt dus nog een combi oven en inductieplaat bij (zeg totaal €2.000) en twee keukenbladen (type nog onbekend).

Totaal kom ik dan uit rond de €8.000 tot €10.000 schat ik in.

Wat ik me nog wel afvroeg: zijn hier mensen die tip-on van Blum achteraf hebben gemonteerd?

Ik zie online namelijk dat tip-on ca €30 kost (tip on met synchronisatiestang). DKKF rekent €82 per lade. Met 20 lades is dat zomaar €1.000 op het budget. Natuurlijk zijn ze dan nog niet gemonteerd. Vandaar mijn vraag.
Wellicht goed om te weten dat DKKF niet het hele assortiment online heeft staan. Mogelijk geldt dat ook voor Thuiskeukens.

Bij reguliere legrabox kun je achteraf de Tip On Blumotion Module met synchronisatiestang toevoegen. Zou dit wel valideren met DKKF. Zou zonde zijn als Ballerina iets afwijkends doet met hun legraboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:04
Ik zit een beetje met een uitdaging. Er moet een muur doorvoer komen voor de kookplaat.

Ik heb alleen niet goed rekening gehouden met de ruimte die er is denk ik.

De muurdoorvoer moet links komen in de muur naast de kookplaat welke zit boven het ladeblok.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BARpIS3PPbGsgR1eH59b5MRtKRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/teNdCmYTbQgvEJDxRHlihv1L.png?f=fotoalbum_large

Naast het ladeblok it nog een klein kastje van 20cm en een klein opvul stuk van 5cm.

Achter de kastjes is ongeveer 6 cm ruimte en de plint is 11.5cm hoog.

Nu is dus de grote vraag waar laat ik de toevoer maken naar buiten en hoe ga ik dat allemaal aansluiten op de buizen van de kookplaat met zo weinig ruimte.

Ik zat er aan te denken dit te plaatsen als muurdoorvoer maar ja hoe dat dan moet passen.

https://naber.com/nl/E-Ja...t-roestvrij-staal/4043066 of zoiets: https://naber.com/nl/PRIM...t-roestvrij-staal/4051067

Heeft iemand tips / hints / suggesties want het enige wat de keukenzaak zegt is ja hoor past makkelijk alleen volgens mij is alleen al de bora ecotube 89mm dus hoe dat in 60mm moet passen...

Verder zijn ze ook niet echt behulpzaam dus ben nu beetje bang dat ik de verkeerde kookplaat heb besteld omdat ik helemaal geen afvoer naar buiten kan maken |:( 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Dracula op 18-04-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Dracula schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:08:

Heeft iemand tips / hints / suggesties want het enige wat de keukenzaak zegt is ja hoor past makkelijk alleen volgens mij is alleen al de bora ecotube 89mm dus hoe dat in 60mm moet passen...

Verder zijn ze ook niet echt behulpzaam dus ben nu beetje bang dat ik de verkeerde kookplaat heb besteld omdat ik helemaal geen afvoer naar buiten kan maken |:( 8)7
Ben je nu niet in de war met breedte/diepte? Het is lengte x 47mm x 89mm.
Op plinthoogte plaatsen ze een adapter. Kijk maar op site van bora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ik zit een beetje met een uitdaging. Er moet een muur doorvoer komen voor de kookplaat.

De muurdoorvoer moet links komen in de muur naast de kookplaat welke zit boven het ladeblok.

[Afbeelding]

Naast het ladeblok it nog een klein kastje van 20cm en een klein opvul stuk van 5cm.

Nu is dus de grote vraag waar laat ik de toevoer maken naar buiten en hoe ga ik dat allemaal aansluiten op de buizen van de kookplaat met zo weinig ruimte.

Ik zat er aan te denken dit te plaatsen als muurdoorvoer maar ja hoe dat dan moet passen.

https://naber.com/nl/E-Ja...t-roestvrij-staal/4043066 of zoiets: https://naber.com/nl/PRIM...t-roestvrij-staal/4051067

Je hebt een 65cm diep blad neem ik aan? Dan zou je net genoeg ruimte moeten hebben om het kanaal vlak tegen de muur te plaatsen.
De achterwand van een kast valt namelijk ca. 2,5cm terug waardoor je 9cm hebt tussen de muur en de achterwand van de kast. Ze/je zal dan alleen een stukje weg moeten zagen van de zijwanden van de kast.

Kan je het kastje van 20cm niet meer 10cm in laten korten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:33
Ik heb een vraagje voor alle keuken experts hier. Volgende week gaan we onze nieuwe IKEA keuken plaatsen. Hierbij gaan we ook een forbattra bedekkingspaneel aan de zijkant van de keuken plaatsen. Deze gaan we tot aan de grond plaatsen. Nu was ik aan het zoeken naar een wangschoen voor een paneel van 13mm dik, zodat de kant die de grond raakt beschermt is.

Kan iemand in dit topic mij helpen?

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Toke_gt schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:38:
[...]

Ben je nu niet in de war met breedte/diepte? Het is lengte x 47mm x 89mm.
Op plinthoogte plaatsen ze een adapter. Kijk maar op site van bora.
Hier staat toch echt 89mm...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZmdO55AK2DY5kYYwe4z-E6bpF4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CsddhaS7Q2BGALpodqsDiXfz.png?f=user_large
Kapitein Merijn schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:06:
[...]

Je hebt een 65cm diep blad neem ik aan? Dan zou je net genoeg ruimte moeten hebben om het kanaal vlak tegen de muur te plaatsen.
De achterwand van een kast valt namelijk ca. 2,5cm terug waardoor je 9cm hebt tussen de muur en de achterwand van de kast. Ze/je zal dan alleen een stukje weg moeten zagen van de zijwanden van de kast.

Kan je het kastje van 20cm niet meer 10cm in laten korten?
Ja het blad is idd 65 cm.

Het 20cm brede kastje is nu 57 diep misschien kan die idd 10 cm minder diep. Hopen dat dat nog aangepast kan worden eventueel. Dan is er ook ruimte voor de muurdoorvoer. Tenminste als de betonboorder zo dicht bij de een zijmuur kan boren.

Ga ik maar achteraan dan, is al getekend maar er staat klopt het niet neem dan binnen 4 werkdagen contact op en ja het klopt dus niet als het niet past. Wat een gedoe met allemaal, ik zou denken daar houdt de keuken winkel rekening mee maar nee dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Dracula op 18-04-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 11:00

[Afbeelding]

Ja, dat was bij mij ook zo bedacht, via links naar buiten. En dat ging ook niet vanwege de krappe ruimte.

Die 6 cm is te weinig, dus
of via de plint (recirculatie)
of via de kruipruimte met buis die weer buiten bovenkomt. Dat is bij mij gedaan en het werkt goed. Wel checken of ze ook een terugslagklep plaatsen (...don't ask)

Idee: https://www.werkbladafzui...ia-de-kruipruimte-kelder/

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Shocked schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:51:
[...]

Ja, dat was bij mij ook zo bedacht, via links naar buiten. En dat ging ook niet vanwege de krappe ruimte.

Die 6 cm is te weinig, dus
of via de plint (recirculatie)
of via de kruipruimte met buis die weer buiten bovenkomt. Dat is bij mij gedaan en het werkt goed. Wel checken of ze ook een terugslagklep plaatsen (...don't ask)

Idee: https://www.werkbladafzui...ia-de-kruipruimte-kelder/
Grr, ik word hier echt zo simpel van. Ik heb alles aangeleverd dan zou je denken dat ze mee denken maar nee fout gedacht dus. Nu is de keuken dus besteld maar kan deze oplossing helemaal niet.

Wat voor koekoek heb jij laten plaatsen want er staan er een paar die gewoon vlak aan de grond lopen en dat lijkt mij geen goed idee met regenwater wat er in kan lopen of is daarom de onderkant open en maak je dus een grindput?

Tevens waar zit de terugslapklep in zo een setup? Ergens in de kruipruimte?

[ Voor 6% gewijzigd door Dracula op 18-04-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Dracula schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:13:
[...]

Grr, ik word hier echt zo simpel van. Ik heb alles aangeleverd dan zou je denken dat ze mee denken maar nee fout gedacht dus. Nu is de keuken dus besteld maar kan deze oplossing helemaal niet.

Wat voor koekoek heb jij laten plaatsen want er staan er een paar die gewoon vlak aan de grond lopen en dat lijkt mij geen goed idee met regenwater wat er in kan lopen?
Sluit de keukenzaak je luchtafvoer niet aan?
Ik neem aan dat ze met een aansluitschema komen als ze het toestel ook als afvoer hebben verkocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Merijn op 18-04-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Kapitein Merijn schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:17:
[...]

Sluit de keukenzaak je luchtafvoer niet aan?
Nee die boren geen gat in de muur (zit er momenteel niet) maar weten wel dat die er moet komen en welke muur doorvoer er komt dus je zou verwachten dat ze mee denken maar dit heb ik dus helemaal fout gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Dracula schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:18:
[...]

Nee die boren geen gat in de muur (zit er momenteel niet) maar weten wel dat die er moet komen en welke muur doorvoer er komt dus je zou verwachten dat ze mee denken maar dit heb ik dus helemaal fout gezien...
Niet verkeer bedoeld hoor maar ben je niet te vroeg met "mopperen"?
Ik neem aan dat ze nog moeten komen meten en een leidingwerkschema maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:22
Kapitein Merijn schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:21:
[...]

Hij zegt dat de keuken besteld is. Dan lijkt me dat er al is ingemeten en een schema gemaakt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Kapitein Merijn schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:21:
[...]

Komt zeker niet verkeerd over ben blij met elk advies.

Leidingschema is er al, deze is gebaseerd op de huidige al reeds aanwezige leidingen maar geen enkel advies of intekening van waar de afvoerleiding heen zou moeten voor de kookplaat.

En inmeten gaat wat lastig er staat al een keuken op de plaats en de huidige bewoners zaten niet op een "mannetje" te wachten. Aangezien het om een rechte muur gaat zonder enige tussenbouw leek dit geen probleem te hoeven zijn.

Kennelijk is het toch een uitdaging en werkt de keukenboer totaal niet mee.

Baal echt als een stekker hoe dit allemaal nu gaat.

Ik ga vragen of dat kastje minder diep kan of dat eventueel dan maar het kastje komt te vervallen en het een paneel wordt van 25 cm ipv 5 cm plus kastje 20cm.

[ Voor 23% gewijzigd door Dracula op 18-04-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Dracula schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:42:
[...]

Komt zeker niet verkeerd over ben blij met elk advies.

Leidingschema is er al, deze is gebaseerd op de huidige al reeds aanwezige leidingen maar geen enkel advies of intekening van waar de afvoerleiding heen zou moeten voor de kookplaat.

En inmeten gaat wat lastig er staat al een keuken op de plaats en de huidige bewoners zaten niet op een "mannetje" te wachten. Aangezien het om een rechte muur gaat zonder enige tussenbouw leek dit geen probleem te hoeven zijn.

Kennelijk is het toch een uitdaging en werkt de keukenboer totaal niet mee.

Baal echt als een stekker hoe dit allemaal nu gaat.
De keukenzaak lijkt inderdaad weinig flexibel, en zelfs tegendraads. Mocht de levertermijn niet op zeer korte termijn zijn dan lijkt het me sterk dat er niks meer gewijzigd kan worden.
Monteren zij de keuken of doe je dit zelf? Als er in je overeenkomst staat dat ze de Bora aansluiten dan zullen zij toch echt voor een passende oplossing moeten zorgen.

Members only:

Dit zou een oplossing kunnen zijn maar word wel erg krap achter de lades. Tevens zullen de stelpoten verplaatst moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Kapitein Merijn schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:27:
[...]

De keukenzaak lijkt inderdaad weinig flexibel, en zelfs tegendraads. Mocht de levertermijn niet op zeer korte termijn zijn dan lijkt het me sterk dat er niks meer gewijzigd kan worden.
Monteren zij de keuken of doe je dit zelf? Als er in je overeenkomst staat dat ze de Bora aansluiten dan zullen zij toch echt voor een passende oplossing moeten zorgen.

***members only***

Dit zou een oplossing kunnen zijn maar word wel erg krap achter de lades. Tevens zullen de stelpoten verplaatst moeten worden.
Bestelling is afgelopen vrijdag gedaan. Plaatsing is over 6 weken.

Definitieve bevestiging kwam vandaag binnen met opmerking alls goed te controleren en binnen 4 werkdagen te reageren als het niet klopt.

De keukenzaakt plaats de keuken en zorgt voor de buizen, ik had alleen aangegeven dat ik de standaard Bora muurdoorvoer box niet wil omdat daar volgens mij niet zoals in die van bijvoorbeeld nabur een thermobox oplossing in zit voor extra isolatie.

Ik heb netjes gemeld welke ik wil plaatsen

Deze https://naber.com/nl/E-Ja...t-roestvrij-staal/4043066 of deze https://naber.com/nl/PRIM...t-roestvrij-staal/4051067

Ik ben dus te naief geweest om te denken dat het dan wel goed zou komen en dat de keukenzaak zelf ook wel zou singnaleren als aansluiten in deze setup niet zou kunnen.

Morgen maar weer bellen en kijken wat de oplossing gaat zijn. Zal er wel op neerkomen dat het kastje komt te vervallen en er een 25cm pas stuk moet komen want heb niet echt in het assortiment indiepere kasten gezien.

Helaas maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Je zou bijna geneigd zijn om zelf de lades (en evt rails) wat ondieper te maken, het kastje ondieper maken is natuurlijk geen probleem want geen zichtwerk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Dracula schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:10:
[...]

Bestelling is afgelopen vrijdag gedaan. Plaatsing is over 6 weken.

Definitieve bevestiging kwam vandaag binnen met opmerking alls goed te controleren en binnen 4 werkdagen te reageren als het niet klopt.

De keukenzaakt plaats de keuken en zorgt voor de buizen, ik had alleen aangegeven dat ik de standaard Bora muurdoorvoer box niet wil omdat daar volgens mij niet zoals in die van bijvoorbeeld nabur een thermobox oplossing in zit voor extra isolatie.

Ik heb netjes gemeld welke ik wil plaatsen

Deze https://naber.com/nl/E-Ja...t-roestvrij-staal/4043066 of deze https://naber.com/nl/PRIM...t-roestvrij-staal/4051067

Ik ben dus te naief geweest om te denken dat het dan wel goed zou komen en dat de keukenzaak zelf ook wel zou singnaleren als aansluiten in deze setup niet zou kunnen.

Morgen maar weer bellen en kijken wat de oplossing gaat zijn. Zal er wel op neerkomen dat het kastje komt te vervallen en er een 25cm pas stuk moet komen want heb niet echt in het assortiment indiepere kasten gezien.

Helaas maar het is niet anders.
De Bora muurbox heeft gewoon een geïsoleerde terugslagklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Kapitein Merijn schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:15:
[...]

De Bora muurbox heeft gewoon een geïsoleerde terugslagklep.
Ja dat zie ik nu ook, echter is ook hiervoor een gat nodig van 162mm en de hoogte van de box is ook meer dan 11,5cm dus past ook niet onder de plint ben ik bang.

Kan alleen nergens goed een plaatje vinden van hoe de binnenmuur kant eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben voor het eerst in de markt voor een nieuwe keuken. Zaterdag willen we gaan kijken. De keuken moet in de (nog te plaatsen) uitbouw komen. De uitbouw wordt waarschijnlijk 2e week van september opgeleverd. Het liefst willen we de week erna meteen de keuken laten plaatsen.

Nu een aantal vragen:
- Is dit een planning die haalbaar zal zijn bij de meeste keukenboeren?
- Ik heb absoluut geen zin in afdingen en het hele spelletje daaromheen, ik zoek dus een keukenboer waar onderhandelen niet mogelijk is, maar je direct een eerlijke prijs krijgt
- We wonen in de omgeving van Waalwijk/Kaatsheuvel. Met name in Kaatsheuvel liggen wel wat zaken, zijn er bepaalde zaken die jullie kunnen aanraden?

In de Ikea keukenplanner hebben we alvast twee ontwerpen gemaakt waarin is opgenomen hoe we het globaal ongeveer voor ons zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RMjMmBUj4ivwlqMzE-X9XCX5X0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nBA6x2bsSNUJVZF5WHjJFem3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3pTCPxWXH635ODS39JQBSyNQEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zXQXDlRothTAgAGCKjphxt5m.png?f=fotoalbum_large

We willen dus een eiland met daarin een inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging. Zijn er verder nog specifieke zaken waar we nu al rekening mee moeten houden?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Dracula schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:17:
[...]

Ja dat zie ik nu ook, echter is ook hiervoor een gat nodig van 162mm en de hoogte van de box is ook meer dan 11,5cm dus past ook niet onder de plint ben ik bang.

Kan alleen nergens goed een plaatje vinden van hoe de binnenmuur kant eruit ziet.
Ik zou het advies van de keukenzaak volgen, zeker omdat zij hem ook aan gaan sluiten.
Ze zullen dan wel met een installatieschema moeten komen waarop ook het gat van de muurdoorvoer staat aangegeven. Als jij dit op je eigen houtje gaat doen levert het gegarandeerd gezeik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:27
Wellicht een mooie inhaker op de afvoer vraag, maar kan een Bora afzuiger met een gat in de muur wel in combinatie met een warmte terugwinsysteem? Of werkt dat elkaar tegen?

Ik heb namelijk geen enkele keukenzaak hierover gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dracula jij moet hen vragen: “waar moet het gat zitten”. Dat organiseer jij voordat ze komen plaatsen.

Welk systeem ze dan kiezen voor afvoer is aan de keukenzaak.

Je schreef dat ze al een leidingschama hebben gemaakt? Maar ze hebben de afvoer dus niet meegenomen in die tekening?

Edit; oops niet alle reacties gelezen. Is eigenlijk al gezegd.

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 18-04-2024 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
SquareOne schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:52:
@Dracula jij moet hen vragen: “waar moet het gat zitten”. Dat organiseer jij voordat ze komen plaatsen.

Welk systeem ze dan kiezen voor afvoer is aan de keukenzaak.

Je schreef dat ze al een leidingschama hebben gemaakt? Maar ze hebben de afvoer dus niet meegenomen in die tekening?

Edit; oops niet alle reacties gelezen. Is eigenlijk al gezegd.
Nee ze zeggen letterlijk waar komt het gat dan bestellen wij buizen en laten mij het dus uitzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Dracula schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:35:
[...]

Nee ze zeggen letterlijk waar komt het gat dan bestellen wij buizen en laten mij het dus uitzoeken.
In jouw situatie zou ik het kastje van 20 cm wat minder diep maken (kunnen ze ter plekke doen) en de aansluiting naar buiten zo dicht mogelijk bij de achterwand en de vloer laten maken (zelf/laten doen). Zie hier hoe ze dat op de site van bora zelf schetsen. Zit de aansluiting meer naar voren of naar boven, dan passen zij dat aan met buizen, zo bedoelen ze dat, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 19:19
Belangrijk , Overleg wel even met je keukenzaak of er 9 cm ruimte achter je kasten is.
En laat even mijn tekening zien. Dan weten ze wat ze moeten bestellen.
Even voorop stellen dat je niet wil dat de buis over de vloer loopt, omdat anders buiten niet uitkomt.

Ik krijg je link even niet in beeld, maar ik verwacht dat het een ronde afvoer is die in de muur komt.
Bora heeft een verloop recht rond , alleen bora heeft 160 als rond maar dat is aan te passen.
Als ik dit aan zou sluiten dan laat ik de buis vlak tegen de muur lopen , vanaf kookplaat een 90 graden en dan gelijk weer een 90 graden.
Dan een stukje recht, vlak tegen de muur en daarop de verloop recht rond.
Ik weet niet of je muur beton is, zo niet kan de boorder gewoon strak tegen de muur boren.
Je moet alleen even uitzoeken dat je niet te hoog boort, zodat de bochten niet passen , ik zal straks even de boel uittekenen dan post ik die.
Er vanuitgaande dat je 78 cm kasten hebt en niet lager.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxfBDtXcEtOYU6u_0JkkxeX7_Vo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBpmLjyZj1zGk05GnlxNRrzU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7AEGpR9Ea3RWbHptZYJ7fc_AjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehBXA7BChqPxmprvZuZT1AnL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IR32cMXjftJA7dDpOHA0VkCyiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mHzphCVwSM7m8LyMAiJhkCO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gp_dHq371nQAwt-oC9_C-J-jwdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMN75ViCgnMHlYlKzj84CvFb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFbC9IfOZmHIAdkhmgzvvEksmuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVARXZ5kUXOiAeZIN3uliF1l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door ouwefreaker op 18-04-2024 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Crasheeee schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:37:
Wellicht een mooie inhaker op de afvoer vraag, maar kan een Bora afzuiger met een gat in de muur wel in combinatie met een warmte terugwinsysteem? Of werkt dat elkaar tegen?

Ik heb namelijk geen enkele keukenzaak hierover gehoord.
Ik heb geen WTW maar schat in dat je met een afvoer naar buiten wellicht zelfs een soort vacuum gaat trekken in je ruimte. WTW is erop gebaseerd dat je huis tocht/winddicht is niet onbeperkt lucht rechtstreeks vanaf buiten trekt. Als ik hier voel hoeveel ik door een rooster trek aan lucht met afzuig aan zou ik je adviseren dit niet te doen. Kijk eens in de specs van je gewenste afzuig dan kan je zien hoeveel lucht hij verzet op de max stand en check dan maar eens wat de max toevoer is van je WTW. Waarom zou je een gat in je gevel maken als WTW dit juist voorkomt? Ik ben jaloers op je WTW. Dan maar filters.

@Cap Ik zal Novy eens bellen voor de keuze plafondunit of kookplaat met afzuig. Sprak vandaag iemand die had een Siemens kookplaat met afzuiging en die wokt en bakt friet overigens probleemloos.

[ Voor 11% gewijzigd door MotorBeast op 18-04-2024 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Op onze huidige gaskookplaat zitten we altijd te klooien met ruimte voor pannen. Met een nieuwe inductieplaat willen we dat niet. Dus welke kookplaat met afzuiging heeft grote kookzones?

Ik kom nu op de Bora Puxa en de Miele KMDA 7676 FL-A: beide 4 zones van 23x23cm. Weten jullie nog andere? Ik zag ook nog de AEG 8000 serie met 22x22cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
ouwefreaker schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:40:
[...]

Belangrijk , Overleg wel even met je keukenzaak of er 9 cm ruimte achter je kasten is.
En laat even mijn tekening zien. Dan weten ze wat ze moeten bestellen.
Even voorop stellen dat je niet wil dat de buis over de vloer loopt, omdat anders buiten niet uitkomt.

Ik krijg je link even niet in beeld, maar ik verwacht dat het een ronde afvoer is die in de muur komt.
Bora heeft een verloop recht rond , alleen bora heeft 160 als rond maar dat is aan te passen.
Als ik dit aan zou sluiten dan laat ik de buis vlak tegen de muur lopen , vanaf kookplaat een 90 graden en dan gelijk weer een 90 graden.
Dan een stukje recht, vlak tegen de muur en daarop de verloop recht rond.
Ik weet niet of je muur beton is, zo niet kan de boorder gewoon strak tegen de muur boren.
Je moet alleen even uitzoeken dat je niet te hoog boort, zodat de bochten niet passen , ik zal straks even de boel uittekenen dan post ik die.
Er vanuitgaande dat je 78 cm kasten hebt en niet lager.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De kastjes zijn 83.5 hoog en rekening houdend met de bochten etc zou denk ik een gat op cm of 30 van de grond prima moeten kunnen.

Ik was van plan een nabur te plaatsen welke eventueel een rechthoekige / ovale muur aansluiting heeft. Alleen zie ik niet zo snel een optie om dan de buis plat tegen de muur te krijgen aangezien de aansluiting in het midden zit.

En de muur, geen idee of dar beton is, nieuwbouwhuis uit 2017. Maar in ergste geval kunnen ze denk ik ook van buiten naar binnen boren en dan dus dicht langs de zij muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracula schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:22:
[...]

De kastjes zijn 83.5 hoog en rekening houdend met de bochten etc zou denk ik een gat op cm of 30 van de grond prima moeten kunnen.

Ik was van plan een nabur te plaatsen welke eventueel een rechthoekige / ovale muur aansluiting heeft. Alleen zie ik niet zo snel een optie om dan de buis plat tegen de muur te krijgen aangezien de aansluiting in het midden zit.

En de muur, geen idee of dar beton is, nieuwbouwhuis uit 2017. Maar in ergste geval kunnen ze denk ik ook van buiten naar binnen boren en dan dus dicht langs de zij muur.
Maar waarom maak jij je nu druk over de buizen? Je geeft aan Naber uitgezocht te hebben, dadelijk bestellen ze dat, en blijkt het niet te passen...

In je eerder bericht gaf je aan dat aan jou enkel gevraagd is aan te geven waar het gat zit en dat zij de buizen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
SquareOne schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:24:
[...]

Maar waarom maak jij je nu druk over de buizen? Je geeft aan Naber uitgezocht te hebben, dadelijk bestellen ze dat, en blijkt het niet te passen...

In je eerder bericht gaf je aan dat aan jou enkel gevraagd is aan te geven waar het gat zit en dat zij de buizen regelen.
Ik had aangegeven die muurdoorvoer te willen omdat de keukenzaak zei dat de bora muurdoorvoer geen geïsoleerde terugslagklep heeft en de nabur staat bekent om de zeer goede isolatie eigenschappen.
Pagina: 1 ... 458 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1