Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-10 10:30
icecreamfarmer schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:21:
[...]

Dat kan en zie nu dat ik een typefout heb gemaakt. Nuva was duurder dan thuiskeukens.nl.
Cruciaal verschil.

Het is overigens ook wel een enorme Systemat keuken.

***members only***
Het lijkt me zeer sterk dat je de keuken goed uit hebt kunnen rekenen op thuiskeukens, er zit namelijk best wat maatwerk in.
De 2 hoge kasten met de vaatwassers op hoogte is volgens mij technisch niet eens mogelijk. De vaatwassers kunnen namelijk niet gefixeerd worden. Dit is op te lossen door een wand tussen beide kasten te plaatsen maar heel fraai is dat niet.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT12
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-02 19:56
icecreamfarmer schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:45:
[...]

Als ik het goed uitreken dan hangt de onderkant op:
265 - 87 - 45 = 133 cm.
Dat valt toch wel mee?
Dit lijkt me wel wat onpraktisch. Ik weet niet hoe groot jij (en evt. partner) zijn maar hier in huis betekent dat dat mijn vriendin de lasagne bijna boven haar hoofd uit de oven moet halen (uitgaande van midden oven van 60cm).

EDIT: ik zie nu dat de ovens 45 cm zijn, maar dan zou zo'n ovenschaal waarschijnlijk op ~150cm in de oven zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door MDT12 op 12-04-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-10 15:42
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:55:
[...]

Het lijkt me zeer sterk dat je de keuken goed uit hebt kunnen rekenen op thuiskeukens, er zit namelijk best wat maatwerk in.
De 2 hoge kasten met de vaatwassers op hoogte is volgens mij technisch niet eens mogelijk. De vaatwassers kunnen namelijk niet gefixeerd worden. Dit is op te lossen door een wand tussen beide kasten te plaatsen maar heel fraai is dat niet.
Waarom zou dat niet kunnen? Je kunt ze aan de buitenkant aan de kasten ernaast vast zetten en in het midden aan elkaar. Ze blijven verder echt wel op hun plek door de kasten die er nog eens bovenop gemonteerd worden.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:32
icecreamfarmer schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:45:
[...]
Als ik het goed uitreken dan hangt de onderkant op:
265 - 87 - 45 = 133 cm.
Dat valt toch wel mee?
Hangt af van je lengte, het betekent alleen wel dat de hete lucht uit de oven direct in je gezicht komt als je die eruit haalt. En schoonmaken is niet zo comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:55:
[...]

Dat wordt opgelost door idd een wand er tussen te plaatsen.
Maatwerk heb ik opgevoerd bij thuiskeukens.nl maar laat ze nu een offerte opstellen want helemaal kwam ik er idd niet uit. Niettemin is het verschil in prijs met de kastjes aanzienlijk.

Een bevriende interieurbouwer kon het voor ongeveer deze prijzen doen:
Kastenwand €7300;
Eiland €5300 (maar dit is van duurder fenix hpl en die kasten kan ik wel 1 op 1 bij thuiskeukens invoeren);

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

MDT12 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:56:
[...]

Dit lijkt me wel wat onpraktisch. Ik weet niet hoe groot jij (en evt. partner) zijn maar hier in huis betekent dat dat mijn vriendin de lasagne bijna boven haar hoofd uit de oven moet halen (uitgaande van midden oven van 60cm).

EDIT: ik zie nu dat de ovens 45 cm zijn, maar dan zou zo'n ovenschaal waarschijnlijk op ~150cm in de oven zitten.
Ik zal het thuis eens nameten maar volgens mij hangt de oven daar nu hoger.
Alles verlagen zorgt echter weer voor extra frontjes en ene drukker geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-10 10:30
icecreamfarmer schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:37:
[...]

Dat wordt opgelost door idd een wand er tussen te plaatsen.
Maatwerk heb ik opgevoerd bij thuiskeukens.nl maar laat ze nu een offerte opstellen want helemaal kwam ik er idd niet uit. Niettemin is het verschil in prijs met de kastjes aanzienlijk.

Een bevriende interieurbouwer kon het voor ongeveer deze prijzen doen:
Kastenwand €7300;
Eiland €5300 (maar dit is van duurder fenix hpl en die kasten kan ik wel 1 op 1 bij thuiskeukens invoeren);
Maatwerk bij Systemat is behoorlijk prijzig dus ik verwacht dat het prijsverschil wel een stuk kleiner word.
Is de kastenwand trouwens in AV1099? Die fronten zijn namelijk maar leverbaar tot 260cm hoog.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:54:
[...]

Maatwerk bij Systemat is behoorlijk prijzig dus ik verwacht dat het prijsverschil wel een stuk kleiner word.
Is de kastenwand trouwens in AV1099? Die fronten zijn namelijk maar leverbaar tot 260cm hoog.
Dat zou zomaar kunnen. Ja maar aan de zijkant wordt daar geen front voor gebruikt.
Maar een Systeemwand tot vloer Art.nr: WB16.37.156. Daar maken wij zelf een metalen frame tegenaan zodat het niet kromtrekt.

Maar ik zal zien waar ze mee komen. Misschien laat ik het toch door de interieurbouwer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Blurk62 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:37:
[...]
Die Liebherr 4155 is toch maar 122cm hoog? Wij wilden ook graag een Liebherr vriezer maar de 4 lade versie is meteen wel een heel stuk kleiner (88cm), ze hebben geen 102cm versie zoals bijvoorbeeld Siemens. De 4155 paste bij ons niet mooi in het ontwerp dus wij kozen de 140cm versie, hoewel we zoveel vriesruimte eigenlijk niet nodig denken te hebben. Een trapje nodig lijkt me erg overdreven, de voorkant van de lades zijn doorzichtig en je gooit in de bovenste bijvoorbeeld je koelelementen.
Dank voor je reactie!
De 4155 is inderdaad 122cm hoog - aangezien de vriezer hoog in de (tweede) kast was getekendkreeg ik het gevoel dat deze te hoog voor ons was, hierdoor keuze gemaakt om de kleinere versie in te tekenen.
Natuurlijk had ik ook kunnen kijken of dit naar beneden gezet kan worden, maar volgens mij was dit niet aan te raden (en/of niet mogelijk, maar dat weet ik niet helemaal precies meer).
Fiets overigens vanmiddag nog langs om ook de binnenlades hiervan nog op te meten (zodat ik zeker weet dat ik vooruit ga, en niet achteruit).
De nis die je nu hebt gekozen is 45cm hoog en daar gaat nog zo'n 5 cm vanaf voor het uitschuifplateau. Weet je zeker dat je koffiemachine daarin past? Wij vonden een nis van 60x60 mooier en hebben daarom een warmhoudlade onder de (stoom)oven gekozen.
We hebben van ons laatste ontwerp geen mooie 3D tekening (wat ons wel een beetje tegenvalt van de keukenleverancier) maar in onderstaande tekening is de vriezer de tweede kast van rechts, precies uitgelijnd met de bovenkant van de nis. Door dit topic kwamen we bij Leicht uit omdat we zagen dat een houtnerf mooi door loopt van de ene deur naar de andere. Achter de meest rechtse deuren gaat de 178cm koelkast (LH 5150) schuil. In feite is het maar één deur, de 2 deuren zijn doorverbonden. Hetzelfde geldt voor de meest linker (voorraad)kast. Deze is slechts 50cm breed omdat we helaas maar 3,0 meter ruimte hebben vanwege een leidingkoker. Links en rechts komt nog een passtuk van 4 of 5 cm.
Goed punt. Ik had hier inderdaad geen rekening mee gehouden, en dus aan het meten geslagen.
Het blijkt dat dus niet past. Ik heb geen idee of de 60cm nis (NicheBox) zou gaan passen, dus dit richting de ondernemer gestuurd om te kijken wat de mogelijkheden zijn hiervan.

De (uiteindelijke) offerte komt, ook mede door de lades (490/st exbtw), best op een fors bedrag (bijna 10k) uit. Daarom ga ik (toch) nog naar Bruynzeel (en waarschijnlijk nog een interieurbouwer) om te kijken wat zij kunnen leveren (tekenen), icm met de apparatuur.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 18:17
Net bij keukenboer geweest. Hij was absoluut geen fan van composiet werkblad. Want dat bevat weekmakers, die zouden met de jaren uit het blad gaan en dan zou na pakweg een jaar of 8 je blad heel gevoelig worden voor vlekken.

De grote vraag is natuurlijk of dit sales onzin is of dat er een kern van waarheid in zit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Weekmakers? Kwartsiet, polyesterhars en kleurstoffen. De hars maakt composiet al enigszins flexibel. Waarom zou je hier voor de toepassing werkblad ook nog weekmakers aan toe willen voegen? Voor mij een raadsel.

[ Voor 59% gewijzigd door Cap op 12-04-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
PrixV schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:57:
Vandaag weer even een bezoekje aan Keukenloods voor de laatste zaken.

***members only***

Iemand een idee of de zaken die ik vreemd vond kloppen of meer toelichting kan geven.
Iemand een antwoord voor mij? Vooral op onderstaande vraag. _/-\o_

Ik gaf daarnaast aan dat bij de ProTech lades standaard houten bestekbakken komen. Hij kon in zijn systeem zien dat deze er niet zijn voor 80cm lades maar dit ging hij navragen.

[ Voor 11% gewijzigd door PrixV op 16-05-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 19:42
Tsjaa ik kreeg van allerlei mensen ook opmerkingen toen ik aangaf dat ik een werkblad van natuursteen wilde, dat het volgens hen vlek gevoelig zou zijn.

Weet nu ook nog steeds niet hoe het zit😁

[ Voor 3% gewijzigd door Crasheeee op 12-04-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door martinus83 op 12-04-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00
marteltor schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:39:
Net bij keukenboer geweest. Hij was absoluut geen fan van composiet werkblad. Want dat bevat weekmakers, die zouden met de jaren uit het blad gaan en dan zou na pakweg een jaar of 8 je blad heel gevoelig worden voor vlekken.

De grote vraag is natuurlijk of dit sales onzin is of dat er een kern van waarheid in zit :p
Hier ook bij de speciaal zaak ondernemer.
Het krast vlekt etc, enige voordeel, alles 2 vd 5 sterren. Behalve breuk op de rand, daar 5 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:07
Mattie112 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:18:
[...]

Naja, je stopt vuile vaat in #1, dan de volgende dag haal je telkens schoon uit #1 en stop je gebruikt in #2. Aan het einde van de dag is (in theorie) #1 leeg en zet je #2 aan en dan precies andersom de dag er na :)

Vraag me af hoe prettig dat werkt in de praktijk?
Waarschijnlijk is vaatwasser #1 pas half leeg op het moment dat #2 ook aan schoonmaken toe is, de ochtend erna heb je twee units met schone vaat. Je gebruikt immers niet iedere dag exact dezelfde spullen, maar het scheelt dan toch de helft opruimen..
Logischer lijkt mij om de opbergplekken van "vaat" zo dichtbij mogelijk te hebben (dus niet 6 meter verderop), dat scheelt ook.
ik zit er zelf overigens ook aan te denken, de ruimte laat het toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:53
@icecreamfarmer ik snap je, wij doen hetzelfde. Ook wij hebben twee vaatwassers, wij willen geen vol eiland hebben. Met drie dochters die echt veel bakjes meehebben naar school en 6 schoolbekers, dan zit de vaat al vol bovenin, onze eigen grote curver boxen meegerekend. Daarom twee vaatwassers zodat je gelijk alles kunt wegwerken. En ook als er mensen langskomen is het ideaal. Ik hou van een opgeruimd huis, wil niet de hele avond tegen vaat aankijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

mitsumark schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:45:
[...]

Waarschijnlijk is vaatwasser #1 pas half leeg op het moment dat #2 ook aan schoonmaken toe is, de ochtend erna heb je twee units met schone vaat. Je gebruikt immers niet iedere dag exact dezelfde spullen, maar het scheelt dan toch de helft opruimen..
Logischer lijkt mij om de opbergplekken van "vaat" zo dichtbij mogelijk te hebben (dus niet 6 meter verderop), dat scheelt ook.
ik zit er zelf overigens ook aan te denken, de ruimte laat het toe.
Dat moet je standaardiseren maar in principe gebruik ik elke dag dezelfde spullen. Een wok en een stoomovenschaal plus glazen, kommen en borden. Voor die 10x pj dat het afwijkt is dat wel te overzien.

Thuiskeukens gaf inderdaad aan dat het veel maatwerk was maar gaf ook onmogelijkheden aan. Dus ik denk dat het ontwerp niet helemaal klopt.

Plus er valt aanzienlijk te besparen met standaardisering. Als ik ipv opzetkasten van 87,5cm met duur maatwerk bovenkasten van 90cm pak. Dan ben ik er ook. Blijft over de vaatwasser, oven combinatie. Daar lijkt geen standaard kast van te zijn.

Huidige oven hangt trouwens op 125 cm. Dat scheelt inderdaad

[ Voor 14% gewijzigd door icecreamfarmer op 13-04-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:20
Bij mijn Siemens oven (60cm) merk ik dat het glazen paneel op de deur aan de onderkant wat speling heeft. Als je er tegenaan drukt dan rammelt het en zit er 1-2mm speling.

Gaat om een HM876G0B6.

Hebben anderen met een Siemens oven of vergelijkbaar product dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
Bosch heeft mij bevestigd dat als je apparatuur in Duitsland koopt, je vijf jaar garantie hebt, voorwaarden zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

el flaco schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 08:46:
Bosch heeft mij bevestigd dat als je apparatuur in Duitsland koopt, je vijf jaar garantie hebt, voorwaarden zijn veranderd.
Wat was dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Eerst stond er 2 jaar voor buitenlandse apparaten. En dus geen vijf jaar, dat is nu veranderd. 5 jaar geldt ook voor apparaten die niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Zeer netjes van Bosch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:39

TMV

MailMan schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 08:35:
Bij mijn Siemens oven (60cm) merk ik dat het glazen paneel op de deur aan de onderkant wat speling heeft. Als je er tegenaan drukt dan rammelt het en zit er 1-2mm speling.

Gaat om een HM876G0B6.

Ik weet niet of het helemaal vergelijkbaar is, maar onze 45cm combi van Siemens had dit ook. Dit kwam doordat de plakstrip aan de onderzijde los was gaan zitten, de glasplaat zat daar aan de onderzijde dus alleen geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

el flaco schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:39:
[...]

Eerst stond er 2 jaar voor buitenlandse apparaten. En dus geen vijf jaar, dat is nu veranderd. 5 jaar geldt ook voor apparaten die niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Zeer netjes van Bosch.
5 jaar mits minimaal 4 apparaten tegelijk bij dezelfde leverancier besteld, uiteraard. Anders gewoon 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MailMan schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 08:35:

Gaat om een HM876G0B6.

45cm 2023 model Bosch hier, misschien een halve mm speling, zeker geen 1 a 2 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:23
Cap schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:13:
[...]

5 jaar mits minimaal 4 apparaten tegelijk bij dezelfde leverancier besteld, uiteraard. Anders gewoon 2 jaar.
*of 3 apparaten wanneer er een kookplaat met afzuiging in de mix zit.

Waar El flaco waarschijnlijk op speelt is dat het eerst alleen in Nederland was. Zie ook regels van Kapitein een pagina of wat terug. Bij BSH zijn ze inmiddels van “alleen Nederland” afgestapt.

[ Voor 25% gewijzigd door Source90 op 13-04-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
In onze keuken hebben we een Bora, dat werkt prima. Maar ik ben een fanatieke koker waarbij ik regelmatig dingen lang laat sudderen, fonds maak en bouillons laat trekken. Resultaat is dat 1) de filters regelmatig vervangen moeten worden, 2) de afzuiging vaak aan staat in een leefruimte, dat is soms een beetje irritant.

Aangezien ik toch bezig ben met een keukentje als bijkeuken in onze garage overweeg ik daar in één van de bovenkastjes een compacte afzuigkap te plaatsen. Op die plek kan ik zelfs een gat door de gevel realiseren om naar buiten af te zuigen. Ik heb een kleine draagbare inductiekookplaat die ik dan tevoorschijn kan halen wanneer nodig.

Vraag:
- Iemand evenaring met soortgelijke situatie? Welk type afzuigkap hebben jullie gekozen.
- Gebruiken jullie speciale bovenkastjes voor een afzuigkap of zagen jullie gewoon een gat in de bodem van de kast en een gat in een plank om de buis van afzuiging weg te werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPD7Y449zHeCOwkx_UH09ZKfMOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VZxqfEdx8jP8mzzEcSLkz6As.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegury
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:21
Source90 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:51:
[...]

Is dat zo? Ik heb dat niet eerder gehoord en zie het ook niet terug in de voorwaarden van Bosch (https://media3.bosch-home...b85-9c58-c1ace2fd2222.pdf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
vegury schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:35:
[...]

Is dat zo? Ik heb dat niet eerder gehoord en zie het ook niet terug in de voorwaarden van Bosch (https://media3.bosch-home...b85-9c58-c1ace2fd2222.pdf).
Dé nieuwe voorwaarden zijn zo te zien net ingegaan, staat er niet meer expliciet bij. Wellicht het navragen waard bij Bosch/Siemens, voor degene die op zoek is naar een kookplaat +afzuiging en twee andere apparaten.

Webwinkels hebben het nog niet verwerkt;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTCkh7rJb3z311KNPU1935OCZ9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q72dsxyX26ReEzpXtX3oiv2z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
SquareOne schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:54:

- Gebruiken jullie speciale bovenkastjes voor een afzuigkap of zagen jullie gewoon een gat in de bodem van de kast en een gat in een plank om de buis van afzuiging weg te werken?

[Afbeelding]
Geen ervaring, maar in deze handleiding van Ikea zie je wel hoe je een inbouwafzuigkap in een metodkast kunt plaatsen. Lijkt te werken zoals jij aangeeft, misschien hebben zij het wel kant en klaar staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Toke_gt op 13-04-2024 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Toke_gt schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:59:
[...]

Geen ervaring, maar in deze handleiding van Ikea zie je wel hoe je een inbouwafzuigkap in een metodkast kunt plaatsen. Lijkt te werken zoals jij aangeeft, misschien hebben zij het wel kant en klaar staan.
Wellicht interpreteer ik de handleiding verkeerd. Maar ik heb het idee dat ze bij die IKEA kasten de boven van de bovenkast überhaupt niet erin plaatsen?

Mijn uitdaging is dat ik met een 100cm bovenkast zit, en de meeste afzuigkappen 60cm zijn. Bijvoorkeur plaats ik de afzuigkap zo ver mogelijk tegen de hoge kasten aan.

Ben even een paar andere handleidingen aan het bekijken, en zie inderdaad dat er vaak een gat wordt gezaagd in de boven van een bovenkast.

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 13-04-2024 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
Source90 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:51:
[...]

Waar El flaco waarschijnlijk op speelt is dat het eerst alleen in Nederland was. Zie ook regels van Kapitein een pagina of wat terug. Bij BSH zijn ze inmiddels van “alleen Nederland” afgestapt.
Uit mail bosch:

Onlangs hebben wij elkaar gesproken over aankopen en garantie tbv BOSCH keukenapparatuur.

Onderstaand vindt u het antwoord van mijn collega.

Bij navraag wat betreft uw eventuele aankopen in Duitsland: u heeft daar gewoon 5 jaar garantie op. Óók op de stoomoven met wateraansluiting.
(“De voorwaarden zijn inderdaad aangepast, we geven ook garantie op in Duitsland gekochte apparaten. Ook de 5 jaar garantie.”)

U kunt deze producten tzt registreren op onze website. Het kan soms zijn dat ons systeem de stoomoven niet herkend: het advies is dan ook een mail te sturen met alle nodige informatie naar garantieregistratie@bshg.com. Dan kunnen wij de 2+3 jaar garantie voor u in orde maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is er iemand die mij kan helpen met een ontwerp voor mijn woonkamer/keuken? Ik woon in een klein appartement met een open keuken in de woonkamer. Ik heb in de woonkamer ook mijn werkplek (past niet in de slaapkamer). Ik weet dat de meeste keukens die hier voorbij komen ongeveer net zo groot zijn als mijn gehele woonkamer maar soit :P

Dus, mijn keuken is aan vervanging toe en ik zou graag een vriezer in de keuken zelf willen, die staat nu op de gang in de entree. Daarnaast wil ik elektrisch gaan koken. Ik krijg het echter niet in de ruimte gepast, omdat er bij elke keukenboer wordt aangegeven dat er ruimte naast de kookplaat moet blijven. En dan komt de keuken ineens wel erg ver de woonkamer in. Heeft iemand nog een slim idee qua indeling? Ik heb ook al zitten klooien in de Ikea Planner met een schiereiland maar ook dan wordt het proppen allemaal.

Qua wensen & eisen kom ik dan uit op: een vaatwasser, koelkast, vriezer, magnetronoven, inductiekookplaat, recirculatiekap, spoelbak en ergens minimaal 1 lade voor het bestek in de keuken.

De afbeeldingen hieronder zijn screenshots uit de Ikea planner en geven een idee van hoe het er nu uitziet en de afmetingen van de ruimte. Ik ben even creatief met bankjes en krukjes geweest 8) Ik sta voor elk ontwerp open want ik weet het ff niet meer, als er ook maar een bank, tv, werkplek en liefst ook nog een eettafel in de kamer past...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fKmDWfGNTtmGxSArkOfGRhFSkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rm50yI3AKM5W90BolKSYixy3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOyEOjYbABelQsSrP2ETctuCjaA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mjI2nitWy4fWg47j0sh9EHEp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7q75hxS5cKXMqCieRAMo6pD5mMc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nqAjHLe7pXDTVbWwVjFpOKt0.jpg?f=user_large

Het hoeft overigens niet per se van Ikea te zijn allemaal, ik vond gewoon de planner wel handig werken :P
dit is de link naar bovenstaand in de Ikea planner: https://kitchen.planner.i...42-DDF456CA0010&ref=share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
Source90 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:52:
[...]

Dé nieuwe voorwaarden zijn zo te zien net ingegaan, staat er niet meer expliciet bij. Wellicht het navragen waard bij Bosch/Siemens, voor degene die op zoek is naar een kookplaat +afzuiging en twee andere apparaten.

Webwinkels hebben het nog niet verwerkt;
[Afbeelding]
Dit soort tabellen zijn complete onzin. Je hebt (mits in NL gekocht) gewoon het conformiteitsbeginsel. Voor keukenapparatuur mag je minimaal 5 jaar garantie verwachten. Als er iets stuk gaat lekker bij de verkoper neerleggen en als ze moeilijk doen je rechtsbijstand inschakelen. Belachelijk dat er nog met dit soort tabellen en koppelverkoop geschermd wordt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Frieda schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:14:
Is er iemand die mij kan helpen met een ontwerp voor mijn woonkamer/keuken? Ik woon in een klein appartement met een open keuken in de woonkamer. Ik heb in de woonkamer ook mijn werkplek (past niet in de slaapkamer). Ik weet dat de meeste keukens die hier voorbij komen ongeveer net zo groot zijn als mijn gehele woonkamer maar soit :P

Dus, mijn keuken is aan vervanging toe en ik zou graag een vriezer in de keuken zelf willen, die staat nu op de gang in de entree. Daarnaast wil ik elektrisch gaan koken. Ik krijg het echter niet in de ruimte gepast, omdat er bij elke keukenboer wordt aangegeven dat er ruimte naast de kookplaat moet blijven. En dan komt de keuken ineens wel erg ver de woonkamer in. Heeft iemand nog een slim idee qua indeling? Ik heb ook al zitten klooien in de Ikea Planner met een schiereiland maar ook dan wordt het proppen allemaal.

Qua wensen & eisen kom ik dan uit op: een vaatwasser, koelkast, vriezer, magnetronoven, inductiekookplaat, recirculatiekap, spoelbak en ergens minimaal 1 lade voor het bestek in de keuken.

De afbeeldingen hieronder zijn screenshots uit de Ikea planner en geven een idee van hoe het er nu uitziet en de afmetingen van de ruimte. Ik ben even cretief met bankjes en krukjes geweest 8) Ik sta voor elk ontwerp open want ik weet het ff niet meer, als er ook maar een bank, tv, werkplek en liefst ook nog een eettafel in de kamer past...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het hoeft overigens niet per se van Ikea te zijn allemaal, ik vond gewoon de planner wel handig werken :P
dit is de link naar bovenstaand in de Ikea planner: https://kitchen.planner.i...42-DDF456CA0010&ref=share
moet de wand tussen keuken en woonkamer (/ ruimte 1 en 2) behouden blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
marteltor schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:26:
[...]
moet de wand tussen keuken en woonkamer (/ ruimte 1 en 2) behouden blijven?
niet per se, maar dan ben ik wel weer een flinke verbouwing rijker, zou wel meer ruimte opleveren inderdaad! Ruimte 2 is de entree overigens. Er staan ook nog garderobekasten en schoenenkasten, die heb ik niet allemaal ingetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
RobbieB schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:22:
[...]

Dit soort tabellen zijn complete onzin. Je hebt (mits in NL gekocht) gewoon het conformiteitsbeginsel. Voor keukenapparatuur mag je minimaal 5 jaar garantie verwachten. Als er iets stuk gaat lekker bij de verkoper neerleggen en als ze moeilijk doe. Je rechtsbijstand inschakelen. Belachelijk dat er nog met dit soort tabellen en koppelverkoop geschermd wordt.
Kennelijk is de tabel weer achterhaald, sinds kookplaten met afzuiging in de nieuwe AV niet meer expliciet als twee apparaten benoemd wordt :+

Dat terzijde, het is ook een stukje gemak en in mijn ogen niet geheel onzin. Tuurlijk heb je Nederlands consumentenrecht (dan wel Europees), er is echter een verschil tussen in je recht staan en krijgen. Traject van de rechtsbijstand is leuk en aardig, maar dat zal gauw in de weken of eerder maanden gaan lopen, al die tijd zit je zonder vaatwasser/kookplaat/oven/koelkast, totdat de verkoper overstag gaat (of niet). Helemaal leuk als de verkoper failliet is en je bij merk aanklopt.
Dan is het een stukje gemak dat je 5 jaar aanspraak kan maken op de garantie.

Kanttekening daarbij is dat men wel (merk-afhankelijk) moet kijken wat er allemaal onder valt. Bij sommige merken (en zelfs sommige onderdelen) moet je namelijk alsnog een deel betalen na een bepaald aantal jaren. Voorbeeld van Liebherr:

"Met inachtneming van de voorwaarden 2 tot en met 17, verhelpen wij kosteloos gebreken aan het apparaat die zich openbaren binnen 24 maanden vanaf de datum van levering aan de eindgebruiker. Deze fabrieksgarantie geldt onverminderd de rechten die u heeft op grond van de wet. Op de compressor van huishoudelijke apparaten met huishoudelijk gebruik is een garantie van 5 jaar op herstel of vervanging door één van onze servicemonteurs, met uitsluiting van de voorrijkosten en het uurloon van de servicemonteur vanaf het vierde tot en met het vijfde jaar na ingebruikname."

Laat een compressor nou net één van de weinige dingen zijn die echt kapot zullen gaan bij een koelkast :+

[ Voor 36% gewijzigd door Source90 op 13-04-2024 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

@Frieda en met link naar de planner - hulde!

Lijkt erg op een keuken in een klein appartement dat ik ken. Wat ze daar hebben gedaan is de kast aan de kant van de woonkamer hoog gemaakt (geeft ook wat afscheiding) en gezorgd voor wat afstand tussen de plaat en de hoge kast door er een smal laag model apothekerskastje tussen te zetten. Is overigens allemaal Ikea Method. In die hoge kast zit, u raadt het al, een koelvriescombinatie.
Dus op basis van je huidige tekening kom je max 30cm 20 cm de woonkamer in.

https://www.ikea.com/nl/n...t-veddinge-wit-s59267993/

edit2: Zo'n combinatie heeft tegenwoordig maar iets van anderhalve lade of je moet een kleiner koelvak kunnen accepteren, je hebt nu ook 60cm hoog dus dat zal wel een optie zijn.

Edit 3: Je zou ook een 45 cm vaatwasser kunnen nemen (lever je realtief veel in) maar dan zou je een hoekkast met rolding kunnen nemen en dan nog een onderkast van 30 cm voor bestek etc kunnen plaatsen aan de oven kant. Denk ook aan lades met binnenlades in deze oplossing.

[ Voor 43% gewijzigd door franssie op 13-04-2024 17:12 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
Frieda schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:14: Heeft iemand nog een slim idee qua indeling? Ik heb ook al zitten klooien in de Ikea Planner met een schiereiland maar ook dan wordt het proppen allemaal.

Ik ben wat verder gegaan met je schiereiland, en die gecombineerd met je eettafel. Ik ga er gemakshalve vanuit dat je geen 4-persoonshuishouden hebt, maar dat je meestal voldoende hebt aan 1-2 plekken om te eten, en soms wat meer. Daarom een schiereiland met uitklapbaar deel, voor als je vrienden over de vloer hebt. Je werkplek zou daar tegenover kunnen staan, als je de stoel weghaalt als je het eiland uitklapt, hou je daar voldoende ruimte (of je maakt de werkplek ook inklapbaar tegen de muur).

In de keuken heb je zo ruimte voor twee hoge kasten (koel/vries en een hoge kast met magnetron/oven). Ik weet niet zeker of het kan, misschien heb je daar nog een raam? Als dat zo is, moet je kiezen voor tafelmodellen koel en vries. Magnetron dan in een hoog kastje of onder de kookplaat.
Vw en spoelbak op je schiereiland (leiding en afvoer achter de kasten langs wegwerken). Mocht je kiezen voor kookplaatafzuiging, dan kun je die ook op het eiland plaatsen. Maakt het wegwerken iets makkelijker.
Onder het eiland heb je aan de kamerzijde een 60cm diepe kast. Aan de keukenzijde een loze ruimte naast je spoelbakkast, waar je evt een quooker kunt plaatsen, maar ook ruimtevreters als een emmer of airfryer.

Ter verdere inspiratie :)

Misschien ben je erg gehecht aan de eetkamertafel, dan kan dit natuurlijk niet. Maar kijk dan eens naar een eettafel die ook als werkplek kan dienen. Of mogelijk vind je dit eiland ook geschikt als werkplek, dan hou je nog meer ruimte over (en kun je naar 240/220 ipv 180 nu).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPGgoWABlAK48nAOpBDDWSzHxXs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LvSu6XAc9ZX7cjQ4W0giJ0gY.jpg?f=user_large

[ Voor 2% gewijzigd door Toke_gt op 13-04-2024 19:03 . Reden: Niet relevant, ik had het kunnen zien op je schets. En een aangepast plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeb
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-05 16:04
Goedenavond,

Ik ben benieuwd of je ergens van het betere segment keukenkasten kan bestellen. Heb de site hier een beetje door gespit en kwam tot de conclusie dat keukenkastenfsbriek en thuiskeukens je kasten kan bestellen van het midden/hoog segment(aldus lijst van dit topic). Zijn er nog sites waar je wat luxere lijn zoals siematic of next125 kan bestellen, of zit je dan echt aan een dealer vast? En welke van de twee, KKFB of TK zouden jullie aanraden?

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
kroeb schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:49:
Goedenavond,

Ik ben benieuwd of je ergens van het betere segment keukenkasten kan bestellen. Heb de site hier een beetje door gespit en kwam tot de conclusie dat keukenkastenfsbriek en thuiskeukens je kasten kan bestellen van het midden/hoog segment(aldus lijst van dit topic). Zijn er nog sites waar je wat luxere lijn zoals systemat of next125 kan bestellen, of zit je dan echt aan een dealer vast? En welke van de twee, KKFB of TK zouden jullie aanraden?

Alvast dank
Thuiskeukens = systemat

Systemat en Ballerina ontloopt elkaar nauwelijks. Het zit ‘m meer in de details. De ene levert wellicht fronten die je net wat mooier vind, of bepaalde kastjes die de een wel kan leveren en de ander niet. Kleuren van de korpus etc.

Ballerina lades zijn standaard wat luxer uitgevoerd (Legrabox)

Next125 is naar mijn weten nergens online te vinden. Verschil met de andere fabrikanten die je noemt zit ‘m vooral in wat specifieke design elementen.

[ Voor 27% gewijzigd door SquareOne op 13-04-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Weten jullie of bij Franke spoelbakken gemaakt van Fragranite of tectonite de drain cover / afvoerplug ook van dat materiaal is?

Een van de zaken waar we waren wil ons een Blanco spoelbak verkopen. Die is ook door en door zwart, maar de afvoerplug is zilver RVS. Volgens verkoper beter dan een afvoerplug in het zwart, want die krast (weet niet of hij hier op Franke doelde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 08:48
Zijn er hier ervaringsdeskundigen met een vaatwasser met doorlopende greeplijst? Voor de nieuwe keuken willen we dit graag bewerkstelligen (foto 1, vaatwasser links).
Bij een lokale keukenspeciaalzaak kregen wij het advies om de scharnieren van de vaatwasser te laten verzwaren, vanwege het gewicht van de dubbele panelen op de vaatwasser (foto 2). Als je dat niet doet is er kans op doorzakken van de klep en scharnieren.
Echter hebben wij hier niets over gehoord bij twee grote landelijke keukenwinkels. Zouden ze hier niets vanaf weten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWpYX9f_M-rqS9ceb67GXWPT8YM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0aWpc67yKzXgu05Q4eMjOyZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHX22p2ajfbdwr7IO5pgdSrah4Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5VcERCOE3rcS7593Ff88ynJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:20
Cap schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:13:
[...]

45cm 2023 model Bosch hier, misschien een halve mm speling, zeker geen 1 a 2 mm.
Maar als je er tegenaan drukt, hoor je dan een tik van glas tegen metaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MailMan schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:26:
[...]

Maar als je er tegenaan drukt, hoor je dan een tik van glas tegen metaal?
Als ik bewust helemaal op de onderzijde van de linkerhoek druk nee (geen speling). Helemaal onder rechts ja, een zacht tikje. Maar zoals gezegd heel weinig speling dus een zacht geluid, dus als problematisch ervaar ik het niet.

In principe druk je toch nooit op die plek met uitzondering van het poetsen, maar dan hoor ik het niet, ook niet als ik specifiek in die hoek boen. De druk van mijn hand met de theedoek die zich over de glasplaat verspreidt is blijkbaar al genoeg om de speling te verwijderen, zonder tik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

marteltor schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:21:
Volgens verkoper beter dan een afvoerplug in het zwart, want die krast (weet niet of hij hier op Franke doelde).
RVS krast ook :Y), maar je ziet het minder omdat het materiaal door en door gekleurd is. Als je bij een zwart gelakte afvoerplug door het dunne laagje lak heen bent dan zal een kras het onderliggende RVS tonen, wat meer zichtbaar is.

Hoe dan ook zal je er denk ik mee moeten leven dat er krassen in de spoelbak komen, tenzij je er nooit wat in zet of tegenaan stoot. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Stockbaard schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:49:
Zijn er hier ervaringsdeskundigen met een vaatwasser met doorlopende greeplijst? Voor de nieuwe keuken willen we dit graag bewerkstelligen (foto 1, vaatwasser links).
Bij een lokale keukenspeciaalzaak kregen wij het advies om de scharnieren van de vaatwasser te laten verzwaren, vanwege het gewicht van de dubbele panelen op de vaatwasser (foto 2). Als je dat niet doet is er kans op doorzakken van de klep en scharnieren.
Echter hebben wij hier niets over gehoord bij twee grote landelijke keukenwinkels. Zouden ze hier niets vanaf weten?

[Afbeelding][Afbeelding]
Qua looks snap ik het, maar heb hier vaker het advies gezien om dit niet op deze manier uit te voeren. Of inderdaad een oplossing kiezen om de scharnieren te verzwaren. Zo’n vaatwasser krijgt behoorlijk wat te voortduren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Stockbaard schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:49:
Het lijkt mij in ieder geval een zinnig advies om er op te letten. De kracht van de veer in de scharnieren is nauwkeurig afgestemd op het gewicht van een front. Als het front er nog niet op zit klapt de deur van een inbouwvaatwasser gewoon weer naar boven. Zet je het front erop dan blijft ie net in de vlakke stand open staan, zonder dat ie bij het open doen naar beneden valt. En hij blijft ook netjes op een kier staan. De deur is dus gebalanceerd, wat prettig bedient.

Ga je het gewicht van het front 1,5x of 2x zo groot maken dan zal de deur harder open vallen. En moet je harder werken om de deur van liggende stand weer dicht te krijgen. Dat is niet prettig. En hij kan ook naar beneden gaan vallen als je hem op de gewenste kier zet. Als ze bij die dubbele panelen iets slims verzinnen om het gewicht vrijwel hetzelfde te houden (een zeer licht onderpaneel evt icm een lichter front) dan kan het vast werken zonder verzwaring van de scharnieren. Ik kan me voorstellen dat een zeg 10% zwaarder front nog werkbaar is voor de balans, maar een 50% zwaarder front lijkt me een ander verhaal. Om te oordelen of het nodig is lijkt me dat je dit moet weten.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 14-04-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Cap schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:55:
[...] Ik kan me voorstellen dat een zeg 10% zwaarder front nog werkbaar is voor de balans, maar een 50% zwaarder front lijkt me een ander verhaal.
En mocht je een vw met airdry-functie willen, dan werkt die mogelijk minder goed met zwaardere scharnieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Cap schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:51:
[...]

RVS krast ook :Y), maar je ziet het minder omdat het materiaal door en door gekleurd is. Als je bij een zwart gelakte afvoerplug door het dunne laagje lak heen bent dan zal een kras het onderliggende RVS tonen, wat meer zichtbaar is.

Hoe dan ook zal je er denk ik mee moeten leven dat er krassen in de spoelbak komen, tenzij je er nooit wat in zet of tegenaan stoot. :)
Dat begrijp ik ;)
Maar het is nog wel een verschil of de plug door en door gekleurd zwart is... Dan zijn de krasjes minder opvallend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ockelz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 14:38
Frieda schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:14:

De afbeeldingen hieronder zijn screenshots uit de Ikea planner en geven een idee van hoe het er nu uitziet en de afmetingen van de ruimte. Ik ben even creatief met bankjes en krukjes geweest 8) Ik sta voor elk ontwerp open want ik weet het ff niet meer, als er ook maar een bank, tv, werkplek en liefst ook nog een eettafel in de kamer past...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien een heel ander idee, maar je zou kunnen spelen met 30 en 20cm kastjes naast een smallere spoelbak (40cm), een recirculatiekookplaat en een kookeiland om ruimte te winnen. Ik heb het eiland bewust klein gehouden om de looproute naar de koelvriescombinatie vrij te houden. Het barretje zou je kunnen gebruiken als werkplek. Ik ben zo vrij geweest een ruw opzetje te maken: [edit:typos]

https://kitchen.planner.i...21-8CE099302A27&ref=share

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dgh_V6zWoelkrsAeSCLj4m3Dl0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yr5QmVquVL2iEro4vcueV6Du.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-8DWIqU--wc3oq2b3jvgvQE36k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UAEJsEY2Lr2qVzKNiEVQPL6i.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EmfbcfP2J67Hvi4Q8hUW_SXF-w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uOXEgu2BxI2KBpSW0bsE8Mh5.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door ockelz op 14-04-2024 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
MyNameIs schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:29:
[...]

De vaatwasser kon niet naar rechts ivm de aansluitpunten voor de afvoer/water. Ik weet niet hoe makkelijk dat is om te verleggen.

Maar het lijkt mij inderdaad dat de aansluitpunten voor de elektra makkelijk verlegd zouden moeten kunnen worden. Misschien had het er mee te maken dat de oven de volle 3500W van het aansluitpunt zal gebruiken dus dan kan deze niet verlengd worden? (Nu ik erover nadenk klinkt dit totaal niet logisch...)

Ik zal hier nog eens over gaan sparren met de verkoper! :*)
Dank voor jullie tips _/-\o_ Ik ben inmiddels naar een andere verkoper geweest omdat het lijkt alsof de eerdere verkoper niet echt flexibel met de opstelling om kon gaan.

Ik heb de volgende opstelling laten maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-bJ_D98rnfQwONfna0lBX17hYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EXMzFZfvG2Vbjyh0x5cuZP5s.png?f=fotoalbum_large
Vlnr: kast met planken (60cm), lade kast met ingebouwde Bora kookplaat (90cm), lade kast (60cm), lade kast met Quooker (90cm), vaatwasser (60cm).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9__u7wcRcHBuyZTWCusG5ZfvCZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jBvMG7DPXg15SVTiWXS6cirY.png?f=fotoalbum_large
Vlnr: koel/vries (60cm), koffienis met lade kast (120cm) en kasten met planken (boven), combi stoom/oven met kasten met planken (60cm).

Ik denk dat dit qua design erg dichtbij komt met wat wij willen. Wel vraag ik me af of een ladekast onder de spoelbak handig is? Heb dit helaas niet in de showroom kunnen zien.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Cap schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:07:
Oké. :)

Ben je nog steeds op zoek naar een betaalbare keuken met hoge onderkasten dan is Rotpunkt een optie. Oerdegelijk en 91 cm hoge korpus, ultramatte HPL fronten.

Tip voor betaalbare verkoper in westen van NL: DKI hoofddorp. Rotpunkt (hun en mijn voorkeur), Schröder, Schmidt, Nolte, Hacker. 'Vaste' prijzen dus echt minimale onderhandelruimte. Kan ook leveren zonder apparatuur, die kan je dan zelf kopen. Adviseur Pim is oké, helpt goed. Verwacht geen grote showroom met opgestelde keukens, maar wél heel, heel veel samples van frontjes, werkbladen etc.

Nog een tip wbt Rotpunkt: Potman Jr Meppel zit dan niet in het westen, maar levert losse Rotpunkt kasten (evt met blad) tegen een aantrekkelijke prijs, je kan er online een offerte aanvragen om te zien of de prijs van je huidige offerte ok is.
Dank voor de de tip. Rotpunkt is idd mooi. Ook fijn dat de binnenkanten een andere kleur kunnen krijgen ittt nobilia. Offerte bij Portman aangevraagd, dki levert geen losse kasten. Gisteren bij zaak met Rotpunkt geweest.

Ik krijg wel jeuk van het enorme prijsverschil tussen wel en niet ontzorgd worden. Juist omdat zij nog veel goedkoper kunnen inkopen dan ik dat kan als Jan Particulier.

Losse kasten 6k, apparatuur 7k, blad 4K, montage 880, samen 18k.

Alle offertes tussen de 24 en 28k. Bij badkamers hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
el flaco schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:57:
[...]

Dank voor de de tip. Rotpunkt is idd mooi. Ook fijn dat de binnenkanten een andere kleur kunnen krijgen ittt nobilia. Offerte bij Portman aangevraagd, dki levert geen losse kasten. Gisteren bij zaak met Rotpunkt geweest.

Ik krijg wel jeuk van het enorme prijsverschil tussen wel en niet ontzorgd worden. Juist omdat zij nog veel goedkoper kunnen inkopen dan ik dat kan als Jan Particulier.

Alle offertes tussen de 24 en 28k. Bij badkamers hetzelfde verhaal.
En dan moet je nagaan dat degenen waar jij inkoopt ook winst maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:00

MJV

Ik ben rustig aan aan het oriënteren op de indeling voor onze nieuwe keuken (in nieuw huis). De huidige keuken is gescheiden van de eetkamer, maar deze muur willen we laten verwijderen. In de keuken zit een schuifpui, wat het aantal mogelijke indelingen wat beperkt (althans dat denk ik). Het ontwerp waar ik nu op uit ben gekomen is een eiland van 40+60, waar kookplaat, gootsteen en vaatwasser worden geplaatst. Tegen de achterwand een kastenwand met de koelkast (en misschien vriezer). Ik heb een soort nisje opgenomen waar mijn espressomachine+bonenmaler+evt keukenmachine zou komen te staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uw-U5FJNbDQkM8y2yP81VCB2fQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HMvhv49kz4cHpJV4AG24sVXp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPKetQHuTiAWSUo7g3RnHOmsx0E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Fnezqizle7VG7CSs7Y32CnFJ.png?f=fotoalbum_tile

Ik heb nu nog niets voorzien tegen de muur met de bijkeuken, om niets in de looprichting naar de deur van de schuifpui neer te zetten, maar wordt nu wel getriggerd als het gaat over een thuiswerkplek/hoekje gaat hierboven.

Ik twijfel nog over:
- Ruimte tussen eiland en achterwand, is nu netjes 1200mm, kan niet veel meer worden want gaat ten koste van ruimte aan de andere kant van eiland.
- Werkruimte tussen gootsteen en kookplaat, is nu zo'n beetje 55cm, meer is lastig denk ik. Ik heb nu ook zoiets, en vind dat krap. Maar, nu heb ik niet de rest van het eiland om zaken tijdens het koken even neer te zetten, straks wel.
- Diepvries in keuken of in bijkeuken, ik zou in bijkeuken wat ruimte willen winnen voor wastafel, maar ergens is het ook zonde van de keuken-m2's om er een diepvries neer te zetten die je misschien 1 of 2x per dag gebruikt.
- Het eiland is misschien ook nog wel aan de lange kant (280cm), zeker als ik het in de ruimte Floorplanner..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8WbqkkYWCBsxEipYRrQcAUxyLw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EWIHv5EGXCoklugkoEAMBJWS.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door MJV op 14-04-2024 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
marteltor schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:17:
[...]

En dan moet je nagaan dat degenen waar jij inkoopt ook winst maken...
Dat is precies wat ik bedoel. Heel normaal ook. Maar woekerwinsten zijn niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
MJV schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:25:
Ik ben rustig aan aan het oriënteren op de indeling voor onze nieuwe keuken (in nieuw huis). De huidige keuken is gescheiden van de eetkamer, maar deze muur willen we laten verwijderen. In de keuken zit een schuifpui, wat het aantal mogelijke indelingen wat beperkt (althans dat denk ik). Het ontwerp waar ik nu op uit ben gekomen is een eiland van 40+60, waar kookplaat, gootsteen en vaatwasser worden geplaatst. Tegen de achterwand een kastenwand met de koelkast (en misschien vriezer). Ik heb een soort nisje opgenomen waar mijn espressomachine+bonenmaler+evt keukenmachine zou komen te staan.
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb nu nog niets voorzien tegen de muur met de bijkeuken, om niets in de looprichting naar de deur van de schuifpui neer te zetten, maar wordt nu wel getriggerd als het gaat over een thuiswerkplek/hoekje gaat hierboven.

Ik twijfel nog over:
- Ruimte tussen eiland en achterwand, is nu netjes 1200mm, kan niet veel meer worden want gaat ten koste van ruimte aan de andere kant van eiland.
- Werkruimte tussen gootsteen en kookplaat, is nu zo'n beetje 55cm, meer is lastig denk ik. Ik heb nu ook zoiets, en vind dat krap. Maar, nu heb ik niet de rest van het eiland om zaken tijdens het koken even neer te zetten, straks wel.
- Diepvries in keuken of in bijkeuken, ik zou in bijkeuken wat ruimte willen winnen voor wastafel, maar ergens is het ook zonde van de keuken-m2's om er een diepvries neer te zetten die je misschien 1 of 2x per dag gebruikt.
- Het eiland is misschien ook nog wel aan de lange kant (280cm), zeker als ik het in de ruimte Floorplanner..
[Afbeelding]
Ik zou sowieso het eiland verder van je eettafel zetten. Je levert dan wel iets loopruimte in aan korte zijde maar daar zit je toch niet, loop je niet met zn tweeën en kom je amper.

Die 97 en 121 cm aan lange zijde lijkt me prima compromis.

Kast van je kookplaat 100cm maken en je 40cm kast tussen wasbak en kookplaat naar 60cm veranderen?

Is het bewuste keus je kookplaat aan die kant te doen en spoelbak aan andere kant? Kan me voorstellen dat je wil koken en praten met mensen aan tafel. Aan de andere kant; je pakt minder makkelijk een glas water en om vaatwasser in te ruimen moet je meer lopen.

Ps..je kastenwand steekt uit. Is dat wel mooi? Je kan ook de 40cm kast weg doen en je koffienis 120 of 130cm maken.

[ Voor 6% gewijzigd door marteltor op 14-04-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

marteltor schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:10:
[...]

Ik zou sowieso het eiland verder van je eettafel zetten. Je levert dan wel iets loopruimte in aan korte zijde maar daar zit je toch niet, loop je niet met zn tweeën en kom je amper.

Die 97 en 121 cm aan lange zijde lijkt me prima compromis.

Kast van je kookplaat 100cm maken en je 40cm kast tussen wasbak en kookplaat naar 60cm veranderen?

Is het bewuste keus je kookplaat aan die kant te doen en spoelbak aan andere kant? Kan me voorstellen dat je wil koken en praten met mensen aan tafel. Aan de andere kant; je pakt minder makkelijk een glas water en om vaatwasser in te ruimen moet je meer lopen.

Ps..je kastenwand steekt uit. Is dat wel mooi? Je kan ook de 40cm kast weg doen en je koffienis 120 of 130cm maken.
Thanks!

Kookplaat hoort aan zijde gootsteen, maar Floorplanner lukt me niet zo nauwkeurig.

Ik ga eens spelen met de verschillende afmetingen, ik denk dat 120cm nis best fijn is, past er misschien ook nog een waterkoker, blijft de rest van het aanrecht mooi leeg.

Moet nog kijken of/hoe kastenwand uitkomt, er komt mogelijk ook een staander (staal) ivm stalen legger, afhankelijk van constructeur.

-edit-
IKEA heeft blijkbaar geen 100cm kasten voor kookplaat. Maar ik kan links wel naar 20cm gaan, en dan 60cm ertussen. Zit die kookplaat alleen een beetje veel aan de 'kopse kant' maar dat maakt lijkt misschien alleen op de plattegrond uit proportie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjEkbKnHWNz_Z58KnFc6S8YiedY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BOQl5lAeAxc5KBLONl6M7u4R.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door MJV op 14-04-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
@MJV Overigens lijkt je nu vanuit je hal direct je zithoek/koffietafel in te lopen. Iets om over na te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-10 14:20
marteltor schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:17:
[...]
Dat begrijp ik ;)
Maar het is nog wel een verschil of de plug door en door gekleurd zwart is... Dan zijn de krasjes minder opvallend.
Ja de pluggen zijn door en door zwart, als je de Balck Edition pakt bij de bakken. De plug is van kunststof maar wel getest op quookers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

marteltor schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:32:
@MJV Overigens lijkt je nu vanuit je hal direct je zithoek/koffietafel in te lopen. Iets om over na te denken...
offtopic:
Klopt. Dat is eigenlijk ook hoe de huidige bewoners het hebben staan. Heb je creatieve suggesties :)? Vloer gaat eruit dus qua bekabeling en dergelijke kan bijv. de tv ook heel ergens anders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlinart
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-04 08:29
Hoi,

Ik ben nieuw hier, maar ben al even dit topic aan het meevolgen. Al veel geleerd over keukens in ieder geval.
Nu ben ik zelf aan het kijken naar hoe mijn nieuwe keuken in te richten, en ik zou ook wel wat advies kunnen gebruiken.
Hierbij een simpele plattegrond van de ruimte. Grote beperking is de steunpaal die daar op een vrij ongemakkelijke plaats staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FaPMKyPs9nC9JLQYM-q3ZG5eqo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6hxbdJ1KFoVcsXUJve7aRM4m.png?f=fotoalbum_large
De ruimte is dus om en bij de 30m2, maar dit zou wel een gedeelde keuken, eetkamer, en washok moeten zijn.
Een tijdje geleden ben ik bij XXXLutz geweest in Aken, en daar hebben ze me ongeveer dit uitgetekend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYJsmol7So7-zQI3-v0DQHwjy9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7N5TF9YiMGbqI7re0vyg6x6M.png?f=fotoalbum_large
Waarom ongeveer? Ik heb namelijk niks meegekregen. Enkel de prijs, die rond de 14k lag. Wat ik daarvoor krijg, geen idee, want daar konden ze niet echt op antwoorden, buiten dat het goeie kwaliteit nobilia was.
Dus daar een keuken kopen zal het niet worden. Maar het idee van in te richten vond ik nog niet zo slecht. Ik heb deze dus even nagebouwd in de ikea planner om een idee te hebben. Maar: de kast in de rechterhoek is eigenlijk dus het washok, met wasmachine en droogkast. In de ruimte kan voor de rest zo ongeveer alles gepland worden zoals ik het wil, maar die wasmachine en droogkast gaan wel echt daar moeten komen. De deur linksboven is de deur naar de living, die aan de rechterkant is de schuifdeur naar de tuin toe.

Deze opstelling leek me inderdaad wel ok, omdat het vrij moeilijk is (door die paal) om de tafel ook nog ergens kwijt te geraken.

Wat denken jullie hiervan? Zien jullie hier een betere manier van inrichten?

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
wlinart schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:58:
Hoi,

Ik ben nieuw hier, maar ben al even dit topic aan het meevolgen. Al veel geleerd over keukens in ieder geval.
Nu ben ik zelf aan het kijken naar hoe mijn nieuwe keuken in te richten, en ik zou ook wel wat advies kunnen gebruiken.
Hierbij een simpele plattegrond van de ruimte. Grote beperking is de steunpaal die daar op een vrij ongemakkelijke plaats staat.
[Afbeelding]
De ruimte is dus om en bij de 30m2, maar dit zou wel een gedeelde keuken, eetkamer, en washok moeten zijn.
Een tijdje geleden ben ik bij XXXLutz geweest in Aken, en daar hebben ze me ongeveer dit uitgetekend:
[Afbeelding]
Waarom ongeveer? Ik heb namelijk niks meegekregen. Enkel de prijs, die rond de 14k lag. Wat ik daarvoor krijg, geen idee, want daar konden ze niet echt op antwoorden, buiten dat het goeie kwaliteit nobilia was.
Dus daar een keuken kopen zal het niet worden. Maar het idee van in te richten vond ik nog niet zo slecht. Ik heb deze dus even nagebouwd in de ikea planner om een idee te hebben. Maar: de kast in de rechterhoek is eigenlijk dus het washok, met wasmachine en droogkast. In de ruimte kan voor de rest zo ongeveer alles gepland worden zoals ik het wil, maar die wasmachine en droogkast gaan wel echt daar moeten komen. De deur linksboven is de deur naar de living, die aan de rechterkant is de schuifdeur naar de tuin toe.

Deze opstelling leek me inderdaad wel ok, omdat het vrij moeilijk is (door die paal) om de tafel ook nog ergens kwijt te geraken.

Wat denken jullie hiervan? Zien jullie hier een betere manier van inrichten?

Bedankt!
Wat een ruimte.. en wat een slecht gebruik van die ruimte door de keukenboer.

Hier kan echt heel veel mee en er zullen zeker Tweakers zijn die nog betere ideeen hebben, maar hieronder mijn ‘ik zit op het toilet en heb niks te doen”-schets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0F3_QvTRIArr7f9TyCS4W13Y2lQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVRyzL2GNE4tsPwawzNrzLnf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou de wasruimte echt even een apart hok maken. Hoeft niet groot te zijn, maar maakt het woonplezier veel aangenamer (want minder herrie) en minder rommelig. Plus je lost het probleem met je steunpilaar op.

Daarna kun je de ruimte best wel creatief inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
RobbieB schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:29:
[...]

Hier kan echt heel veel mee en er zullen zeker Tweakers zijn die nog betere ideeen hebben, maar hieronder mijn ‘ik zit op het toilet en heb niks te doen”-schets:

[Afbeelding]

Ik zou de wasruimte echt even een apart hok maken. Hoeft niet groot te zijn, maar maakt het woonplezier veel aangenamer (want minder herrie) en minder rommelig. Plus je lost het probleem met je steunpilaar op.

Dat kleine vakje naast de paal kun je wat kookboeken oid kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IH95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-10 12:13
Zouden jullie een Bora Pure M of een Siemens IQ700 EX877NX68E eerder aanraden?
We twijfelen enorm, weten dat we met beiden blij zouden zijn maar we twijfelen welke uiteindelijk de fijnste kookfunctie met afzuiging heeft. Vermogen maakt enigszins uit, maar vaak zijn we niet op vol vermogen 4 pannen aan het verwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
IH95 schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:38:
Zouden jullie een Bora Pure M of een Siemens IQ700 EX877NX68E eerder aanraden?
We twijfelen enorm, weten dat we met beiden blij zouden zijn maar we twijfelen welke uiteindelijk de fijnste kookfunctie met afzuiging heeft. Vermogen maakt enigszins uit, maar vaak zijn we niet op vol vermogen 4 pannen aan het verwarmen.
Beide goede kookplaten waar je tevreden mee zult zijn. Zou het vooral van de bediening af laten hangen wat je fijner vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

el flaco schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:57:
[...]

Het is ook een flink gat. Maar tijd is geld. Als ze je alleen een set kasten hoeven te verkopen en daarna is het jouw 'probleem', dan kunnen ze een hele andere prijs rekenen. Geen personeel, geen planning, geen afstemming, etc.
Waar heb je die losse kasten prijs vandaan, of heb je de offerte van Potman al binnen?
Montage van een hele keuken voor 880 euro is echt extreem, extreem goedkoop. En dat voor een keuken met een compleet eiland met zitgedeelte. Hoe heb jij dat geregeld?
Heb je verder ook nog rekening gehouden met evt kosten voor leidingwerk, afvoeren, elektra, groepenkast, stucen, tegelen e.d.? Of is dat allemaal al voorbereid.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 15-04-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlinart
RobbieB schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:29:
[...]

[Afbeelding]

Oh, ik zie nu pas dat ik mijn schuifraam iets te smal heb getekend op de plattegrond. Het raam is meer dan 3m breed, maar kan wel asymetrisch geplaatst worden ten opzichte van de ruimte. Dat washok zo breed maken gaat dan geen optie zijn vrees ik. Die plaats voor de tafel vind ik wel een heel goed idee, eens verder bekijken hoe dat kan geplaatst worden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
wlinart schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:01:
[...]

Oh, ik zie nu pas dat ik mijn schuifraam iets te smal heb getekend op de plattegrond. Het raam is meer dan 3m breed, maar kan wel asymetrisch geplaatst worden ten opzichte van de ruimte. Dat washok zo breed maken gaat dan geen optie zijn vrees ik. Die plaats voor de tafel vind ik wel een heel goed idee, eens verder bekijken hoe dat kan geplaatst worden. Bedankt!
Plaats hier even een exacte tekening met de juiste maten, dat geeft anderen veel beter de mogelijkheid om met de juiste ideeen aan te komen. Ik heb zelf erg veel voordeel gehad bij de ideeen waar iedereen mee kwam (sommige meer dan anderen haha).

Maar hoe de keuken nu is ingetekend is echt zonde van die grote ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlinart
RobbieB schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:03:
[...]

Plaats hier even een exacte tekening met de juiste maten, dat geeft anderen veel beter de mogelijkheid om met de juiste ideeen aan te komen. Ik heb zelf erg veel voordeel gehad bij de ideeen waar iedereen mee kwam (sommige meer dan anderen haha).

Maar hoe de keuken nu is ingetekend is echt zonde van die grote ruimte.
Dat was inderdaad de bedoeling, en ik snap het helemaal dat dit wat zonde is van de grote ruimte.

Ik was al opnieuw aan het tekenen, maar de planner die gebruikt had voor dat vorig plannetje ondersteunde geen raam van zo breed blijkbaar.
Bij deze het juiste plan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9xsavl5_cup3HKIlLs6615ZXbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oYxFxTXOk3s7YG9cpkggsHvE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
wlinart schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:11:
[...]

Dat was inderdaad de bedoeling, en ik snap het helemaal dat dit wat zonde is van de grote ruimte.

Ik was al opnieuw aan het tekenen, maar de planner die gebruikt had voor dat vorig plannetje ondersteunde geen raam van zo breed blijkbaar.
Bij deze het juiste plan:
[Afbeelding]
Gaan die deuren van 1,5 meter ook naar binnen open?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlinart
RobbieB schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:17:
[...]

Gaan die deuren van 1,5 meter ook naar binnen open?
Niet op de manier dat het getekend staat nee, die planning software is niet altijd te tweaken merk ik nu. Ik heb het even bekeken, het volledige raam is 3,4m. Daarvan zijn er zowel aan de linker- als rechterzijde een vast raam van 0,85m, en dan in het midden dus 2x0,85m aan opengaande ramen, naar binnen toe. Dus er is wel nog een beetje marge door die vaste ramen. En het raam kan ook verschoven worden, is al besteld, maar nog niet geplaatst.

EDIT: Ik heb het aangepast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScZp3tazRwOILEvAbmaPYnwT6QE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MxSW9hqpbxPL4TiyaeVyALDd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door wlinart op 15-04-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Cap schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:31:
[...]

Het is ook een flink gat. Maar tijd is geld. Als ze je alleen een set kasten hoeven te verkopen en daarna is het jouw 'probleem', dan kunnen ze een hele andere prijs rekenen. Geen personeel, geen planning, geen afstemming, etc.

[...]

Waar heb je die losse kasten prijs vandaan, of heb je de offerte van Potman al binnen?
Montage van een hele keuken voor 880 euro is echt extreem, extreem goedkoop. En dat voor een keuken met een compleet eiland met zitgedeelte. Hoe heb jij dat geregeld?
Heb je verder ook nog rekening gehouden met evt kosten voor leidingwerk, afvoeren, elektra, groepenkast, stucen, tegelen e.d.? Of is dat allemaal al voorbereid.
Dezelfde man die in 2019 de keuken heeft gedaan doet het nu weer. Toen betaalde ik 650 voor de montage. Hij gaat ook de badkamer doen, de veranda etc. Nee niet van Potman, die moet ik nog krijgen, maar dat is een reeele schatting op basis van keukenkastenfabriek en thuiskeukens. Lijkt mij niet dat Rotpunkt extreem veel duurder is dan zij. En omdat ik hem ken weet ik dat hij het perfect doet. Blad monteert hij niet, maar heb ik wel meegerekend in de 4k kosten, offerte heb ik al. De vorige keer was hij 17 uur bezig, stel dat hij nu meer tijd nodig heeft, bijvoorbeeld 25 uur, dan nog is het extreem veel goedkoper dan wat keukenzaken vragen. Hij werkt op basis van een vast uurtarief. Nieuwbouwwoning dus hooguit wat extra kosten voor het eiland bij de bouwer, maar dat heb ik ook als ik bij 1 partij het laat doen. Ik ga uit van twee dagen voor de montage en dan zit ik op 880. Blad en Quooker worden niet door hem gedaan. En ja dat is gedoe want ze komen inmeten en dan heb je weken later een blad en dus moet je je even behelpen. Maar een paar weken koken op campinggasplaat vind ik voor zo'n enorm prijsverschil te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:25
MyNameIs schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:54:
[...]

Dank voor jullie tips _/-\o_ Ik ben inmiddels naar een andere verkoper geweest omdat het lijkt alsof de eerdere verkoper niet echt flexibel met de opstelling om kon gaan.

Ik heb de volgende opstelling laten maken:
[Afbeelding]
Vlnr: kast met planken (60cm), lade kast met ingebouwde Bora kookplaat (90cm), lade kast (60cm), lade kast met Quooker (90cm), vaatwasser (60cm).

[Afbeelding]
Vlnr: koel/vries (60cm), koffienis met lade kast (120cm) en kasten met planken (boven), combi stoom/oven met kasten met planken (60cm).

Ik denk dat dit qua design erg dichtbij komt met wat wij willen. Wel vraag ik me af of een ladekast onder de spoelbak handig is? Heb dit helaas niet in de showroom kunnen zien.

***members only***
Vind de prijs erg schappelijk.... maar dat kan aan mij liggen. Wij hebben net een beda keuken besteld, en ben toch 30k kwijt. incl montage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 14:39
Hoe is de ervaring hier van mensen die een Quooker Cube hebben? Wij hebben nu een 2-tal jaar onze nieuwe keuken, voorzien van een Quooker Pro 3 en dat bevalt heerlijk.

Nu de zomer er aankomt en ik een beetje gerekend heb hoeveel spa-rood (gekoeld) er gedronken wordt is de interesse voor een Cube ook aangewakkert.

Hoe is de ervaring qua plaatsen van dit (best grote) apparaat in de keukenkastjes onder de spoelbak en / of het gebruik van dit apparaat?

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
NeoFoX schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:53:
Hoe is de ervaring hier van mensen die een Quooker Cube hebben? Wij hebben nu een 2-tal jaar onze nieuwe keuken, voorzien van een Quooker Pro 3 en dat bevalt heerlijk.

Nu de zomer er aankomt en ik een beetje gerekend heb hoeveel spa-rood (gekoeld) er gedronken wordt is de interesse voor een Cube ook aangewakkert.

Hoe is de ervaring qua plaatsen van dit (best grote) apparaat in de keukenkastjes onder de spoelbak en / of het gebruik van dit apparaat?
Mijn ervaring met het gebruik ervan is niet zo positief, maar dat is vooral op kantoren geweest waar ze zo'n ding hebben en mogelijk de hoeveelheid CO2 laag ingesteld hebben, want ik vond het én te traag stromen én te weinig koolzuur bevatten.

En dat nog even los van het feit dat je het ding puur en alleen voor gebruiksgemak koopt, want zelfs met 6 flessen per week ga je dat ding in 10 jaar tijd niet terug verdienen: 6*0,39*52*10=1216,80 voor 4680 liter.

Voor een Cube heb je daar 4680/60 = 78 CO2 flessen a 15e per stuk voor nodig, dus dat is ook nog eens 1170 euro.

Dus 1170 + 1100 = 2270 vs. 1217 voor 10 jaar bubbelwater.

Maar goed, een waterkoker is ook een stuk goedkoper dan een Quooker, het is puur het gebruiksgemak wat het voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

el flaco schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:36:
[...]

Dezelfde man die in 2019 de keuken heeft gedaan doet het nu weer. Toen betaalde ik 650 voor de montage. Hij gaat ook de badkamer doen, de veranda etc. Nee niet van Potman, die moet ik nog krijgen, maar dat is een reeele schatting op basis van keukenkastenfabriek en thuiskeukens. Lijkt mij niet dat Rotpunkt extreem veel duurder is dan zij. En omdat ik hem ken weet ik dat hij het perfect doet. Blad monteert hij niet, maar heb ik wel meegerekend in de 4k kosten, offerte heb ik al. De vorige keer was hij 17 uur bezig, stel dat hij nu meer tijd nodig heeft, bijvoorbeeld 25 uur, dan nog is het extreem veel goedkoper dan wat keukenzaken vragen. Hij werkt op basis van een vast uurtarief.
Als hij zo goed is dat hij het in 2 dagen kan incl voorbereidingsuurtjes, de evt extra benodigde kleinmaterialen halen en zo, dan zou ik dat zeker doen. Mijn loodgieter a ruim €50 in het uur was alleen al 2 dagen bezig met het verleggen van de afvoer, waterleidingen plus elektrapunt, en het aansluiten van de quooker, paar keer benodigde materialen halen. Dat moest dan wel op een specifieke manier ivm beperkte ruimte, maar toch, de uren gaan hard. Nog even los van andere werkzaamheden die er nog bij kwamen, zoals de groepenkast en elektra naar kookplaat, wandje, etc. Zelf ben ik daarna nog dagen bezig geweest met de kasten. Ook de koelkast netjes inbouwen, alle afdekmaterialen erop, deuren goed uitlijnen etc. Dus binnen 2 dagen ging ik dat zeker niet redden. En dat voor een kleine keuken. :) Het moest netjes en ook goed vast aan de muur etc. ;)

Hoe dan ook, ik vind het knap, 880 euro voor de installatie van een complete keuken incl apparatuur, exclusief het blad.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 15-04-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:54
MJV schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:25:
[...]

Ik ga eens spelen met de verschillende afmetingen, ik denk dat 120cm nis best fijn is, past er misschien ook nog een waterkoker, blijft de rest van het aanrecht mooi leeg.
Dar zijn kokend water kranen voor.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

NeoFoX schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:53:

Cube is inderdaad een ruimtevreter. Vwb koolzuur is het minder dan Spa rood (maar vind ik ook niet te drinken) en bij mij zit het wel redelijk op de sweetspot, al heb ik er een 2 kg koolzuurcylinder aan hangen met 3,5 bar ipc de drie bar die de Cube drukregelaar schijnt af te geven.

In de zomer (maar ook nu) drinken we veel meer water door de bruis, we maken gebruik van dubbelwandige pitchers en dan extra citroen en/of gember en/of munt en schenken daaruit steeds bij.
Ook gasten zijn bijna zonder uitzondering (sommigen houden gewoon niet van koolzuur water) positief iver dit verfrissende smaakwater.

En zoals hierboven terecht gezegd, het is een luxe je kan heel wat water kopen voor dat geld, maar bij mooi weer gaat er hier zo 2 liter per persoon doorheen en ik was dat tillen zat heb meer ruimte in de koelkast nu.

Wij willen niet meer zonder.

edit: en over kokendwater kranen versus waterkokers - voor wie net zoals ik een vriendin heeft die steeds een volle waterkoker aanzet voor één mok thee - er bestaan ook heetwaterdispensers - had ik hiervoor en beviel ook perfect.

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 15-04-2024 13:50 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Cap schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:12:
[...]

Als hij zo goed is dat hij het in 2 dagen kan incl voorbereidingsuurtjes, de evt extra benodigde kleinmaterialen halen en zo, dan zou ik dat zeker doen. Mijn loodgieter a ruim €50 in het uur was alleen al 2 dagen bezig met het verleggen van de afvoer, waterleidingen plus elektrapunt, en het aansluiten van de quooker, paar keer benodigde materialen halen. Dat moest dan wel op een specifieke manier ivm beperkte ruimte, maar toch, de uren gaan hard. Nog even los van andere werkzaamheden die er nog bij kwamen, zoals de groepenkast en elektra naar kookplaat, wandje, etc. Zelf ben ik daarna nog dagen bezig geweest met de kasten. Ook de koelkast netjes inbouwen, alle afdekmaterialen erop, deuren goed uitlijnen etc. Dus binnen 2 dagen ging ik dat zeker niet redden. En dat voor een kleine keuken. :) Het moest netjes en ook goed vast aan de muur etc. ;)

Hoe dan ook, ik vind het knap, 880 euro voor de installatie van een complete keuken incl apparatuur, exclusief het blad.
Tja, vijf jaar geleden betaalde ik 650, hij vroeg toen 35 in het uur. Die keuken was in totaal 9 meter lang, dus zeker geen mini keuken. 17 uur staat er op de nota. Inmiddels is hij duurder, maar dan nog.
Offerte voor Rotpunkt is 5790 voor alleen de kasten, ik zat met 6k dus heel dichtbij. Zo zie je maar weer dat Hacker, Ballerina (KKFB) en Rotpunkt elkaar niets ontlopen. Alleen Nobilia is veel goedkoper. Maar dat mag niet van mijn vriendin _/-\o_ vanwege witte binnenkasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
franssie schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:43:
[...]
...- voor wie net zoals ik een vriendin heeft die steeds een volle waterkoker aanzet voor één mok thee - ...
Herkenbaar ;w Ik braaf 0.3L verwarmen tot de 90 graden stand, doet zij 1 liter op 100 graden.

Wat betreft die bruis; ik vind de bruis van de Quooker ook niet fijn. Besloten om er niet voor te gaan. Misschien willen we wel een soda stream...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

marteltor schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:11:
[...]

Herkenbaar ;w Ik braaf 0.3L verwarmen tot de 90 graden stand, doet zij 1 liter op 100 graden.

Wat betreft die bruis; ik vind de bruis van de Quooker ook niet fijn. Besloten om er niet voor te gaan. Misschien willen we wel een soda stream...
Sodastream hadden wij ook, maar is best veel werk voor steeds een beetje bruisend water, als je zoals wij veel bruiswater drinkt is dat wel iets om bij stil te staan. En je moet het ook nog koelen voordat het echt beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
No Hands schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:26:
[...]

Dar zijn kokend water kranen voor.
Met een verbruik van 550kWh per jaar. Lekker zuinig. :N Ik stook met mijn WP met het verbruik van zo'n ding de helft van de winter mijn woning warm. Lang leven de waterkoker voor dat kopje thee.

[ Voor 15% gewijzigd door MotorBeast op 15-04-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
MotorBeast schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:36:
[...]

Met een verbruik van 550kWh per jaar. Lekker zuinig. :N Ik stook met mijn WP met het verbruik van zo'n ding de helft van de winter mijn woning warm. Lang leven de waterkoker voor dat kopje thee.
holy shit, nooit bij stil gestaan dat het zoveel was, maar inderdaad, vrijwel iedere site online geeft ~500kWh per jaar aan. Nu scheelt het dat ik een overschot aan stroom heb door zonnepanelen, maar dat is toch wel een heftig verbruik, ik had verwacht dat de isolatie van die boilers iets beter was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Bij mij ligt het stroomverbruik van de Quooker op kleine 350kWh p/jaar. We gebruiken hem dagelijks, ook voor warm water. Het kan dus zeker wel lager.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Speedfight schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:46:
Bij mij ligt het stroomverbruik van de Quooker op kleine 350kWh p/jaar. We gebruiken hem dagelijks, ook voor warm water. Het kan dus zeker wel lager.
Kleine??? Jouw rekening natuurlijk maar ik zie echt het nut niet van zo'n ding met dit verbruik. Ik heb hier een keukenboiler op 60 graden. Gaat om 11.30 uur en om 13.00 uur uit en om 16.30 uur aan en om 18.30 uit. Ik zie met een vaatwasser en een waterkoker en Jura voor de koffie en de toegevoegde waarde niet om 24/7 water warm te stoken/houden.

Als mensen zich maar bewust zijn van het verbruik want dat ding wordt als zuinig gepromoot en dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[...]

Veel water verhitten tot het kookpunt kost nu eenmaal veel energie. Het gaat om een totaal energieverbruik van 511 kWh per jaar. Je gebruikt daarvan 87,5 kWh om het water op temperatuur te houden. Plus 423 kWh om 10 liter per dag te verwarmen. Dat laatste ben je dus óók kwijt als je een waterkoker gebruikt, meer zelfs vanwege het teveel koken van water elke keer. 10L in een 1.5 liter waterkoker is 7 keer een volle waterkoker aan per dag, dat is ook heel wat kWh: zeg per keer 5 minuten op 2500 wat verhitten, dat is 0.2 kWh per dag. Dan maal 7 is 1.4 kWh per dag in totaal, per jaar meer dan 500 kWh. En dan wel heel netjes afgepast vullen die waterkoker ivm niet steeds wat teveel koken.

Nou gebruiken wij gemiddeld veel minder dan 10 liter water per dag, het zal eerder 3 liter zijn, waarbij we ook nog een paar weken niet thuis zijn, dus het daggemiddelde zal nog wat lager uitkomen vermoed ik.

Maar de echte kosten zijn m.i. dus de aanschaf en 88 kWh om het water op temperatuur te houden, de rest kan je wegstrepen. Misschien nog wel minder, omdat ik vermoed dat je minder efficiënt met je waterkoker omgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 15-04-2024 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Cap schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:54:
[...]

Veel water verhitten kost nu eenmaal energie. Een totaal energieverbruik van 511 kWh per jaar. Je gebruikt 87,5 kWh om het water op temperatuur te houden. Plus 423 kWh om 10 liter per dag te verwarmen. Dat ben je dus ook kwijt als je een waterkoker gebruikt, meer zelfs vanwege het teveel koken van water elke keer. 7 keer een volle waterkoker aan per dag, dat is ook heel wat kWh: zeg per keer 5 minuten op 2500 wat verhitten, dat is 0.2 kWh per dag. Dan maal 7 is 1.4 kWh per dag in totaal, per jaar meer dan 500 kWh.

Nou gebruiken wij gemiddeld veel minder dan 10 liter water per dag, het zal eerder 2 a 3 liter zijn, waarbij we ook nog een paar weken niet thuis zijn, dus het daggemiddelde zal nog wat lager uitkomen vermoed ik.

Maar de echte kosten zijn m.i. dus de aanschaf en 88 kWh om het water op temperatuur te houden, de rest kan je wegstrepen. Misschien nog wel minder, omdat ik vermoed dat je minder efficiënt met je waterkoker omgaat.
1 kop thee per dag hier. En dan stook ik geen liter warm. Wel 6 bakken koffie uit de Jura.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MotorBeast schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:53:
[...]

Kleine??? Jouw rekening natuurlijk maar ik zie echt het nut niet van zo'n ding met dit verbruik. Ik heb hier een keukenboiler op 60 graden. Gaat om 11.30 uur en om 13.00 uur uit en om 16.30 uur aan en om 18.30 uit. Ik zie met een vaatwasser en een waterkoker en Jura voor de koffie en de toegevoegde waarde niet om 24/7 water warm te stoken/houden.

Als mensen zich maar bewust zijn van het verbruik want dat ding wordt als zuinig gepromoot en dat is het niet.
In die 355 kWh zit dus het (heel efficiënt) verhitten van het water, wat je dus sowieso al doet als je een andere verhittingsmethode gebruikt (maar dan waarschijnlijk minder efficiënt). Zoals hierboven toegelicht gaat het dus om een hoeveelheid van in de 80 Kwh, niet honderden kWh's.

Ik begrijp het nut prima. Meteen kokend water beschikbaar wanneer je wilt. In afgemeten hoeveelheid, ook voor 1 kopje thee. Pastawater niet meer inefficiënt aan de kook brengen in een metalen pan op de kookplaat. Geen waterkoker meer op het toch altijd te krappe aanrecht. Nooit teveel water koken en weer deels ongebruikt laten afkoelen / weggooien.

Niet goedkoop, niet per se zuinig, maar het nut is te bevatten.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 15-04-2024 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Cap schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:59:
[...]

In die 355 kWh zit dus het (heel efficiënt) verhitten van het water, wat je dus sowieso al doet als je een andere verhittingsmethode gebruikt (maar dan waarschijnlijk minder efficiënt). Zoals hierboven toegelicht gaat het dus om een hoeveelheid van in de 80 Kwh, niet honderden kWh's. 80 keer een kwartje.

Ik begrijp het nut prima. Meteen kokend water beschikbaar wanneer je wilt. In afgemeten hoeveelheid, ook voor 1 kopje thee. Pastawater niet meer inefficiënt aan de kook brengen in een metalen pan op de kookplaat. Geen waterkoker meer op het toch altijd te krappe aanrecht. Nooit teveel water koken en weer deels ongebruikt laten afkoelen / weggooien.

Niet goedkoop, niet per se zuinig, maar het nut is te bevatten.
Ik ga voor zuinig. Waterkoker staat na gebruik in de kast, kwestie van opruimen. Ik kook nooit teveel water. En pasta eet ik maar 1x per week. Keuzes. Ieder het zijne. Ik vind het een onzin apparaat. Mocht de WP Boiler hier komen trek ik daar mijn warm water wel uit. Nog zuiniger.

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 15-04-2024 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MotorBeast schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:56:
[...]

1 kop thee per dag hier. En dan stook ik geen liter warm. Wel 6 bakken koffie uit de Jura.
Wat denk je dat die Jura allemaal kost (aankoop, energie, onderhoud, milieuimpact) tov 2x per dag een beetje filterkoffie zetten (heel simpel, direct uit de Quooker in een glazen kannetje) en dan in de thermoskan? Dat doe ik dan weer. Totaal geen behoefte aan een koffieautomaat (been there, done that). Dat zou ik, voor mijn gebruik, dan kunnen scharen onder een 'onzinapparaat'. :P

Maar een Quooker? Heerlijk. Om bovengenoemde redenen. Én eindelijk weer warm water ipv eerst 25 seconden veel water door de gootsteen laten lopen voordat het op temperatuur is, de cv ketel elke keer aanslingeren incl pomp, etc. Terwijl mijn zuinige vrouw dan de kraan alweer dichtgedraaid heeft ivm 'waterverspilling'. Ergo in praktijk nooit warm water in de keuken. :F

Je ziet, zoveel mensen, zoveel wensen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 15-04-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Cap schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:04:
[...]

Wat denk je dat die Jura allemaal kost (aankoop, energie, onderhoud, milieuimpact) tov 2x per dag een beetje filterkoffie zetten en dan in de thermoskan? Dat doe ik dan weer. Totaal geen behoefte aan een koffieautomaat. Dat zou ik dan kunnen scharen onder een 'onzinapparaat'. :P

Maar een Quooker? Heerlijk. Om bovengenoemde redenen. Én eindelijk weer warm water ipv eerst 25 seconden veel water door de gootsteen laten lopen voordat het op temperatuur is, de cv ketel elke keer aanslingeren incl pomp, etc. Terwijl mijn zuinige vrouw dan de kraan alweer dichtgedraaid heeft ivm 'waterverspilling'. Ergo in praktijk nooit warm water in de keuken. :F

Je ziet, zoveel mensen, zoveel wensen. :)
Ik pak zo weinig warm water dat ik zelfs de keukenboiler afschakel. Staat grootste gedeelte van de dag te slapen. :z En groenten koken we met een stoommandje met een lullig laagje water eronder. Binnen no time kookt dat. Smaakt ook beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 20:50
Wij kiezen bewust voor de Quooker om gas te besparen en overproductie van de zonnepanelen te gebruiken. Ik denk dat de combinatie van inefficient water koken met een waterkoker en het steeds lang moeten wachten op warm water van de CV op zolder een Quooker wel zuiniger maakt. Ook maakt het uit hoeveel kokend/warm water gebruikt wordt, met thuiswerken en een groot gezin kan het wel uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MotorBeast schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:07:
[...]

Ik pak zo weinig warm water dat ik zelfs de keukenboiler afschakel. Staat grootste gedeelte van de dag te slapen. :z En groenten koken we met een stoommandje met een lullig laagje water eronder. Binnen no time kookt dat. Smaakt ook beter.
Prima! Een Quooker is ook een keukenboiler en die kan je ook afschakelen. ;)
In het kader van extra zuinigheid adviseer ik filterkoffie + thermoskan, met lekkere versgemalen bonen. Slowcoffee is helemaal in. Ipv een duur en onderhoudsgevoelig apparaat. Zou je goed kunnen bevallen als zuinigheidsfan. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 15-04-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Cap schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:08:
[...]

Prima! Een Quooker is ook een keukenboiler en die kan je ook afschakelen. ;)
Klopt, maar dat doen de meeste niet want.....ze willen altijd kokend water hebben. En voor de kostenverschil tussen een boilertje en een Quooker kan je dan weer heel lang je boilertje stoken. Als mensen er maar over nadenken.

NB: ik vind filterkoffie niet te drinken.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 15-04-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MotorBeast schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:11:
[...]

Klopt, maar dat doen de meeste niet want.....ze willen altijd kokend water hebben. En voor de kostenverschil tussen een boilertje en een Quooker kan je dan weer heel lang je boilertje stoken. Als mensen er maar over nadenken.
Gaan wij van huis dan zet ik hem gewoon even uit hoor. Ook wij zijn zuinig. Vandaar dat wij ons ook totaal geen zorgen hoeven te maken over onze 70 euro per maand energierekening (gas + elektra), ondanks dat we in een huis van meer dan een eeuw oud wonen. Dus het argument van zuinigheid begrijp ik prima. Maar het is altijd in combinatie met andere behoeften. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Cap schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:14:
[...]

Gaan wij van huis dan zet ik hem gewoon even uit hoor. Ook wij zijn zuinig. Vandaar dat wij ons ook totaal geen zorgen hoeven te maken over onze 70 euro per maand energierekening, ondanks dat we in een huis van meer dan een eeuw oud wonen. Dus het argument van zuinigheid begrijp ik prima. Maar het is altijd in combinatie met andere behoeften. :)
Eens. Maar het wordt gewoon niet verteld bij de keukenboeren. Kennis van me had nieuwe keuken met zo'n ding. Die schrok zich wezenloos en was zich dus niet bewust van het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MotorBeast schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:11:
[...]
NB: ik vind filterkoffie niet te drinken.
Dat lijkt me eerlijk gezegd een overtrokken kort door de bocht statement. Net zoals je uitermate smerige maar ook heerlijke espresso of andersoortige koffie hebt, geldt dat ook voor 'slowcoffee' (kan ook zonder papieren filter). De smaak kan enorm, maar dan ook echt enorm, verschillen door de combinatie van soort bonen en bereiding. Maar goed, off-topic. Ik laat het hierbij, de punten zijn wel gemaakt. Een Quooker is in ieder geval eerder c.a. 80 kWh extra verbruik en geen 550 kWh, dat is het belangrijke punt om te onthouden. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 15-04-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:54
[...]

Het ging om een leeg aanrecht, dan helpt een waterkoker niet.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
No Hands schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:27:
[...]

Het ging om een leeg aanrecht, dan helpt een waterkoker niet.
Daar heb je kasten voor. Past een waterkoker gewoon in. Of je moet een hele grote hebben gekocht. 8)
Pagina: 1 ... 457 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1