Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-06 10:29
Floor-is schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:20:
[...]

Sjezus, die apparatuur herken ik wel :D

Wij hebben alleen de cube niet (gebruiken we niet) en wel een Liebherr vriezer erbij in de keuken.

Mocht je de apparatuur een keer in het echt willen meemaken, stuur maar een DM. :) (Ik woon wel in Den Helder ;))

Ik verheug met ook echt op die apparatuur O+

[...]

Ik vind je barretje wel saai zo eerlijk gezegd en de grepen zou ik niet doen op deze manier. Maar wat een monster-order voor de verkopende partij :D
Wat zou jij met de grepen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-06 10:29
TheJoster schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Sow zech, da's een beste bestelling. Ben stiekem wel benieuwd naar de prijs van de Bora spullen aangezien ik daar ook naar aan het kijken ben. Alleen vraag ik me af waarom je de warmhoud lade hebt gekozen aangezien de PUXA al een warmhoud stand heeft?
Ook zou ik zelf graag de vriezer bij de koelkast zien en eentje met ijsblokjes maar dat is voor al gemak.

Mooie opstelling alhoewel ik persoonlijk de bar aan een kant zou kiezen en beide kasten aan de andere kant (minder druk). Gefeliciteerd!
De prijs van de Bora spullen excl. btw:

X Bo € 3883,47
Multilade € 1114,88
PUXA € 2045,45

De multifunctionele lade is echt anders dan een warmhoudstand op een kookplaat. Die kan ook gebruikt worden voor drogen van kruiden of ander voedsel, deeg te laten rijzen, borden warmhouden etc. Dacht zelfs voor sous vide garen maar dat weet ik even niet meer zeker (30 tot 100 graden bereik?)

Ijsblokjes gebruiken we te weinig om daar een vaste wateraansluiting voor te maken naar de vriezer. Denk dat ik dat niet zal missen.

De bar aan een kant leek me niet zo fijn omdat je dan achter de wasbak of achter de kookplaat zit. Nu is daar veel ruimte om eventueel tegenover elkaar te werken of te zitten met laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:03
franssie schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:21:
[...]

Mijn ervaring is dat het handig is als de apparatuur in de bijkeuken staat. Dus eventueel vaatwasser, wel wasmachine, c wellicht droger. Verder kan de vaatwasser waarschuwen dat is wil reinigen met een speciaal programma.
Nice to have
Mijn ervaring is dat er bijna nergens huizen gebouwd worden met een bijkeuken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

franssie

Save the albatross

Blurk62 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:50:
[...]

Mijn ervaring is dat er bijna nergens huizen gebouwd worden met een bijkeuken :+
Ik woon dan ook niet in Nergens :+ Veel van die apparatuur staat in bijkeukens, technische ruimtes etc. Eigenlijk overal waar ik kom, de laatste wasmachine die ik in een badkamer heb gezien is wel al even geleden. En zelfs dan kan het handig zijn om te weten dat de wasmachine klaar is.
Edit: maar de vraag ging specifiek over een vriezer, geen idee waarom je daar WiFi op zou willen.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 05-02-2024 17:55 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:35
franssie schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:52:
[...]
. En zelfs dan kan het handig zijn om te weten dat de wasmachine klaar is.
Edit: maar de vraag ging specifiek over een vriezer, geen idee waarom je daar WiFi op zou willen.
Simpel, hetzelfde als bij de wasmachine: om te weten dat de vriezer klaar is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:14

copykat

Good copy isn't bad

ik gooide vandaag iets te enthousiast de la dicht en oeps connector gebroken. :X :F
iemand enig idee hoe dit te repareren? kan je die connectors los verkrijgen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drRkTsgqzyXMgNl31FWxJTijDFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTsjhNuPqQ3FaEfXpmB99qy0.jpg?f=fotoalbum_large gebroken versie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXP_WaaneDPT6h-LQywZ8Z-h9r0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXdtF5hN4Vr3txjer6lPZtwz.jpg?f=fotoalbum_large zo als hij moest zijn.

merk en leeftijd is mij onbekend zat al in het huis.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1982!
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-07-2024
knny schreef op maandag 5 februari 2024 @ 05:11:
[...]

Wat ben je kwijt voor je apparatuur? Wij zitten aan vergelijkbare apparaten te denken zonder wijnkoeler.
Is onderdeel van de complete keuken, heb de keuken bij een keukenboer gekocht die niet de prijzen specificeert.

Heb jij toevallig nog gekeken naar alternatieve apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:26
copykat schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:06:
ik gooide vandaag iets te enthousiast de la dicht en oeps connector gebroken. :X :F
iemand enig idee hoe dit te repareren? kan je die connectors los verkrijgen?
[Afbeelding] gebroken versie
[Afbeelding] zo als hij moest zijn.

merk en leeftijd is mij onbekend zat al in het huis.
Heb je gekeken naar de scharnieren op de deuren? Vaak zit hier een naam/merkplaatje als afdekking overheen. Wellicht kom je zo achter het merk van de frontjes/keuken.

Afbeeldingslocatie: https://plaatjemetlogo.nl/wp-content/uploads/2021/04/IMG_1875.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 13:14

copykat

Good copy isn't bad

Source90 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:12:
[...]

Heb je gekeken naar de scharnieren op de deuren? Vaak zit hier een naam/merkplaatje als afdekking overheen. Wellicht kom je zo achter het merk van de frontjes/keuken.

[Afbeelding]
Nee helaas nergens een type/merkplaatje te vinden.
Ook niet op de scharnieren.
Andere lades bekeken. Niks.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:16
greet3 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:26:
Weet iemand wat Home Connect kan doen voor je Siemens vriezer? Ik kan geen camera oid vinden in de IQ700 vriezer. Wel een wifi symbool en home connect stickers.

Eerlijk gezegd twijfel ik aan het nut van wifi op je apparaten. Ik heb de oven, combi-magnetron, vaatwasser en zo daarom ook (nog?) niet aangesloten.
Mijn ouders hebben de vriezer laatst niet goed dicht gedaan, uiteraard net voor dat ze een weekend weg gingen. Dan is een piepje als dat ding langer dan 3 minuten open staat toch best handig. Verder kan ik me weinig bedenken.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
big bang schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:32:
[...]

Mijn ouders hebben de vriezer laatst niet goed dicht gedaan, uiteraard net voor dat ze een weekend weg gingen. Dan is een piepje als dat ding langer dan 3 minuten open staat toch best handig. Verder kan ik me weinig bedenken.
Mja volgens mij ook extra opties zoals powerfreeze aan en uitzetten. Hoef je er niet meer naar toe om het weer uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:45
Y3PP3R schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:53:
[...]

_/-\o_

Je hebt helemaal gelijk... Soms heb je even een trap onder je kont nodig om wat in te zien.

Iets anders:
Ik krijg vandaag signalen dat een plasma filter ongezond is, NVWA zou dat afraden, en er zou maar één merk zijn dat goedgekeurd is ofzo. Weet iemand hier wat over?
Weet niet of je al wat had gevonden?
https://www.werkbladafzuiging.nl/plasmafilter

"Het plasma filter (boretti) werkt met een lager voltpercentage. Hierbij ontstaat geen brandlucht en wordt ook geen ozon geproduceerd ! Hierdoor is een combinatie van dit plasmafilter met een bora kookplaat wel mogelijk! Uiteraard niet alleen met een bora kookplaat.Met een plasmafilter 15 jaar geen bora filters ve"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dat is natuurlijk wel behoorlijk "wij van wc-eend".

Hier bijvoorbeeld een topic met mixed experiences, waarvan de meest recente met het PlasmaMade filter ronduit negatief: "werkt niet!".

En een afrader in combinatie met Bora kookplaten:
Kapitein Merijn in "Bora, het einde van de afzuigkap?"

Wat dan toch weer behoorlijk tegenstrijdig is met de stelling dat er geen ozon vrij zou komen.
Het kan natuurlijk dat dit achterhaald is omdat er een nieuw type plasmafilter op de markt gekomen is.

Maar zelf heb ik het vermoeden dat als er geen ozon vrijkomt, het filter ook niet (goed) werkt: immers juist het hoge voltage zorgt ervoor dat de deeltjes geneutraliseerd worden.

In ieder geval, zelf lijkt me het omruilen van de geurtjes in de lucht voor ozon geen goede ruil.

Ben zelf in ieder geval erg benieuwd naar long-term hands-on ervaringen. Iemand? :)

[ Voor 77% gewijzigd door Cap op 06-02-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:04
Hans1982! schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:02:
[...]

Is onderdeel van de complete keuken, heb de keuken bij een keukenboer gekocht die niet de prijzen specificeert.

Heb jij toevallig nog gekeken naar alternatieve apparatuur?
Ah ok. Tja we hebben nog geen definitieve keuze gemaakt, wel gaan we begin volgende maand langs showroom van Liebherr, Siemens en Miele om al die apparaten maar eens te bekijken en te vergelijken.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:03
Cap schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:12:
Dat is natuurlijk wel behoorlijk "wij van wc-eend".

Hier bijvoorbeeld een topic met mixed experiences, waarvan de meest recente met het PlasmaMade filter ronduit negatief: "werkt niet!".

En een afrader in combinatie met Bora kookplaten:
Kapitein Merijn in "Bora, het einde van de afzuigkap?"

Wat dan toch weer behoorlijk tegenstrijdig is met de stelling dat er geen ozon vrij zou komen.
Het kan natuurlijk dat dit achterhaald is omdat er een nieuw type plasmafilter op de markt gekomen is.

Maar zelf heb ik het vermoeden dat als er geen ozon vrijkomt, het filter ook niet (goed) werkt: immers juist het hoge voltage zorgt ervoor dat de deeltjes geneutraliseerd worden.

In ieder geval, zelf lijkt me het omruilen van de geurtjes in de lucht voor ozon geen goede ruil.

Ben zelf in ieder geval erg benieuwd naar long-term hands-on ervaringen. Iemand? :)
Overigens klinkt een onderzoek waarin bora zou hebben aangetoond dat er verhoogde slijtage optreedt door ozon ook ‘wij van wc eend’, ze zullen wel graag hun eigen filters verkopen neem ik aan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-01 08:18
big bang schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:32:
[...]

Was dat een piepje van de vriezer of ook uit de app die met home connect aan de vriezer verbonden is?

Ik heb siemens gemaild met de vraag over mijn iq700 vriezer. Ben benieuwd of ze daar tijd voor hebben. Ik verwacht misschien tips in de app hoe je het best dingen kan invriezen. In ieder geval geen camera, zoals in de koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:16
greet3 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Was dat een piepje van de vriezer of ook uit de app die met home connect aan de vriezer verbonden is?

Ik heb siemens gemaild met de vraag over mijn iq700 vriezer. Ben benieuwd of ze daar tijd voor hebben. Ik verwacht misschien tips in de app hoe je het best dingen kan invriezen. In ieder geval geen camera, zoals in de koelkast.
Nu was er helemaal geen piepje, maar wel een vriezer vol ijs, water op de grond en onnodige energieverspilling :9 :X

Dit icm logging van de temperatuur is het enige nuttige wat ik nu kan bedenken van een "smart" vriezer.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 09:43
Mir1970 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:59:
[...]

Ik vind ze niet allemaal even mooi ingetekend.

Wij hebben alles greeploos, maar dat moet écht je ding zijn; anders niet doen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greet3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-01 08:18
big bang schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:55:
[...]

Nu was er helemaal geen piepje, maar wel een vriezer vol ijs, water op de grond en onnodige energieverspilling :9 :X

Dit icm logging van de temperatuur is het enige nuttige wat ik nu kan bedenken van een "smart" vriezer.
@franssie (aangezien je ook geïnteresseerd was): dit is de reactie van Siemens. Super vriezer activeren via de alp, meldingen bij storingen, gegevens van de vriezer inzien als je een reparatie afspraak wil maken. Meer mogelijkheden zitten er niet in.

Net reactie van Siemens. Wellicht dat het laatste misschien ook voordelen heeft voor Siemens om enerzijds al wat gegevens hebben, bij het maken vd afspraak en anderzijds meer gegevens te verzamelen van vriezers in het veld om het product beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:39
Mir1970 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:59:
[...]

Ik vind de grepen wat rommelig overkomen, het moet wel je smaak zijn maar ik zou dan persoonlijk voor verticale greeplijsten gaan mocht je er de ruimte voor hebben. Wat betreft je greeploze lades is het misschien ook een idee om de onderste push to open te maken zodat je daar een rustiger frontje krijgt?

Dit idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UePjlM4Ar_xEmgfDfc7cbYXpDlw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HMZAfFFfIv7eTOmPj97adDNM.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin292
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Goedemiddag deskundige,

wat vinden jullie van onderstaande opstellingen en materiaal / apparatuur keuze? Zelf twijfel ik nog tussen composiet of graniet keukenblad.

werkblad
Topline composiet werkblad opgedikt naar 40 mm Arabesque Grain

kasten
Sensum 945 Enora, Taupe grijs ultramat (970)

PVQ795F25E Bosch kookplaat met recirculatie
Quooker PRO3
CMG9361B1 Bosch Combi Oven 45cm
koelkast / vaatwasser gewoon standaard model

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2Jb8edD5ITfo1JtwCrWD9pKzu0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QC0zJtikBGjpTRl5Ih0FS5Ha.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlHU23L4kAhf79GdESAzgBw6HJw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R8mockL2upzh4xzR9MynMPqv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZ8RANFfMmpZ9-Dgo37qBF1dYZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9s14wNXpPSoFxMhrupUKjWg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tkopgBPVt8txNptGe2Mtn7MnLU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vWmgj1OBRrCVKdzItL3gaB47.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_1C5CU9d3BzpJiNceJFpqBqm-0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TvNYQ8oq4Tt0McJprWi63gOL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

NvU schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:14:
Als het goed is komen ze(steenproject) hier in december inmeten en daarna begin 2024 leveren, dan heb ik zelf ervaringen.
En, hoe was de ervaring?

Onlangs op bezoek geweest bij ze in het verre Vlodrop, ben op basis van die ervaring van zins om hen de opdracht te gunnen. Nette zaak, veel samples en goed materiaaladvies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:03
erwin292 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:34:
Goedemiddag deskundige,

wat vinden jullie van onderstaande opstellingen en materiaal / apparatuur keuze? Zelf twijfel ik nog tussen composiet of graniet keukenblad.

werkblad
Topline composiet werkblad opgedikt naar 40 mm Arabesque Grain

kasten
Sensum 945 Enora, Taupe grijs ultramat (970)

PVQ795F25E Bosch kookplaat met recirculatie
Quooker PRO3
CMG9361B1 Bosch Combi Oven 45cm
koelkast / vaatwasser gewoon standaard model

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie maar 1 ding wat ik zelf anders zou doen. Als je de vaatwasser open doet sta je opgesloten tussen de vaatwasserdeur en het aanrecht aan de lange zijde. Ik zou de vaatwasser en dat ladenblok van 40cm verwisselen. Ik had vroeger iets dergelijks met een ladenkast van 30cm tussen de spoelkast en de vaatwasser met daarin 2 hangende vuilnisbakjes net onder bladhoogte. Dat was reuze handig, altijd jammer gevonden dat het in mijn huidige keuken niet kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 21:01
@martinus83 en @Cap , thx voor het meedenken en zoeken. De recente negatieve plasmafilter ervaring over vetstrepen lijkt mij niet relevant. Het vetfilter van je afzuigkap moet je gewoon onderhouden en regelmatig schoonhouden, daar is het plasmafilter niet voor.

Het is allemaal niet zo simpel, again.
Boer Staphorst is de winkel die me een PlasmaMade wil verkopen (veel meer winkels in Nederland verkopen 'm trouwens). Maar het is toch wel 'grappig' dat zowel Boer als PlasmaMade aan de Achthoevenweg zitten in Staphorst.

De protesterende winkel, Keukenloods, zegt dat de NVWA PlasmaMade heeft afgekeurd, en dat Boretti de garantie laat vervallen als je PlasmaMade er op aansluit. Zoals in het linkje van @martinus83 te lezen mag een ander merk plasmafilter wel. Dus het is niet perse dat plasma filter een probleem is, maar specifiek de PlasmaMade.
Ik lees ook in één van de gelinkte topics dat Bora klantenservice zegt: als er service nodig is, en er zit een niet origineel onderdeel aan, dan kan het zijn dat het niet gedekt is door de garantie. Dat zegt toch elk bedrijf?

Mijn eigen onderzoek deze week heeft zich beperkt tot contact met wc-eend zelf: PlasmaMade, en de NVWA wat ze precies vinden. PlasmaMade heeft mij aangegeven een goede band met de NVWA te hebben sinds een onderzoek in 2013, en alles gecertificeerd op de website te hebben staan: https://www.plasmamade.nl/bedrijf/downloads/testrapporten

De NVWA geeft aan dat ze in 2023 luchtreinigers met ozon hebben getest en dat is alles wat ze me kunnen vertellen: https://www.nvwa.nl/nieuw...nigers-die-ozon-uitstoten
Ik heb in de documenten van NVWA zitten spitten en kom niet verder dan een lijst van 29 geanonimiseerde producten die ze van internet hebben gezocht en de specificaties hebben overgenomen, zonder tests?

Mijn eigen conclusie: Ik neig toch naar het een kans geven, mede omdat het me meer vrijheid in keukenindeling geeft. En als het echt foute boel was, was er wel een verkoopverbod in Nederland. En er staan zeker positieve ervaringen in de topics, het is niet allemaal drama als je een beetje door je wimpers kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Y3PP3R schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:03:
@martinus83 en @Cap , thx voor het meedenken en zoeken. De recente negatieve plasmafilter ervaring over vetstrepen lijkt mij niet relevant. Het vetfilter van je afzuigkap moet je gewoon onderhouden en regelmatig schoonhouden, daar is het plasmafilter niet voor.

Het is allemaal niet zo simpel, again.
Boer Staphorst is de winkel die me een PlasmaMade wil verkopen (veel meer winkels in Nederland verkopen 'm trouwens). Maar het is toch wel 'grappig' dat zowel Boer als PlasmaMade aan de Achthoevenweg zitten in Staphorst.

De protesterende winkel, Keukenloods, zegt dat de NVWA PlasmaMade heeft afgekeurd, en dat Boretti de garantie laat vervallen als je PlasmaMade er op aansluit. Zoals in het linkje van @martinus83 te lezen mag een ander merk plasmafilter wel. Dus het is niet perse dat plasma filter een probleem is, maar specifiek de PlasmaMade.
Ik lees ook in één van de gelinkte topics dat Bora klantenservice zegt: als er service nodig is, en er zit een niet origineel onderdeel aan, dan kan het zijn dat het niet gedekt is door de garantie. Dat zegt toch elk
Terwijl Keukenloods ze wel verkoopt;
https://www.keukenloods.n...find&zoeken=plasma&groep=

In datzelfde Bora topic staat trouwens ook een bericht van de Bora klantenservice zelf welke aangeeft dat de garantie niet vervalt bij gebruik van een Plasmafilter.

De ATAG groep (ATAG, Etna en Pelgrim) adverteren er zelf ook mee op hun eigen site:
https://etna.nl/keukenapparatuur/hf4001/
https://www.pelgrim.nl/ap...tie-en-vetfilters/hf4001/
https://www.atag.nl/colle...n/000000000000735384_0001

Heb hem (Plasmamade GUC1314) hier zelf nog in doos staan, moet op een Miele komen (zit nu de standaard filterbox op). Staat nog ergens onderaan het lijstje van werkzaamheden :')

[ Voor 18% gewijzigd door Source90 op 07-02-2024 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:18
Y3PP3R schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:03:

De NVWA geeft aan dat ze in 2023 luchtreinigers met ozon hebben getest en dat is alles wat ze me kunnen vertellen: https://www.nvwa.nl/nieuw...nigers-die-ozon-uitstoten
Ik heb in de documenten van NVWA zitten spitten en kom niet verder dan een lijst van 29 geanonimiseerde producten die ze van internet hebben gezocht en de specificaties hebben overgenomen, zonder tests?
Uit het NVWA advies:

Afbakening
Voor luchtreinigers op basis van ozon zijn twee types op de markt:
  1. Luchtreinigers die in situ ozon genereren en uitstoten, met als doel om de lucht in de omliggende ruimte te behandelen met ozon.
  2. Luchtreinigers met een ozon-ionisator waarbij de aangevoerde lucht in het apparaat zelf wordt behandeld en weer uitgeblazen. Bij deze luchtreinigers is er geen bedoelde ozonemissie naar de omliggende ruimte. Ozonemissie kan plaatsvinden, maar vaak in veel lagere hoeveelheden dan bij luchtreinigers die opzettelijk ozon genereren.
Dit advies richt zich op 1) in situ gegenereerde ozon in toepassingen waarbij er sprake is van directe inhalatoire blootstelling van consumenten en beperkt zich tot de gezondheidsrisico’s voor consumenten huisdieren en planten worden buiten beschouwing gelaten. Overige veiligheidsaspecten van luchtreinigers, zoals elektrische veiligheid, vrijkomen van een breed spectrum aan geluidsfrequenties en UV licht, vallen ook buiten de afbakening.

Oftewel ozon-ionisatie luchtreinigers zoals de plasmamade zijn geen onderwerp van dit advies, het negatieve advies voor de in situ ozon genererende luchtreinigers is dus niet relevant.

Ervaring gebruik Plasmamade GUC1212
Wij hebben sinds 2019 een Plasmamade GUC1212 in gebruik omdat het gemetselde kanaal vanuit de keuken naar 't dak sindsdien gebruikt wordt voor de kanalen van ons WTW ventilatiesysteem en we - ook vanwege dat WTW systeem geen afzuigkap meer wilde maar recirculatie.

Onze ervaringen:
  • Nooit ozon lucht geroken;
  • Werking recirculatiekap met koolstoffilter en GUC1212 (in combinatie met WTW ventilatie op kookstand met 100 m3/h afzuiging) is minder dan een krachtige afzuigkap:
"normaal" koken gaat prima maar als je sterk ruikende gerechten bereid of aan 't frituren slaat dan trekt die lucht vanuit onze (half open) keuken wel de woonkamer in. Dat ruik je niet zo zeer als je daar bent en verblijft maar wel als je ff naar buiten gaat of de gang op gaat en weer terugkomt. De remedie is om bij niet al te lage temperaturen tijden en/of na 't koken even te luchten (keukendeur open zetten) of de WTW ventilatie via de timerfunctie op een hogere stand te zetten. Dat is 't na een uur wel verdwenen.

[ Voor 21% gewijzigd door blb4 op 07-02-2024 02:07 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel8102
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-10-2024
Goedemorgen keukenwijsheden,

Zou ik van jullie grijze massa gebruik mogen maken? Ik twijfel een beetje over de indeling van onze toekomstige keuken. Met name heb ik mijn vraagtekens m.b.t. het plaatsen van de vaatwasser. We hebben nu vier lage kasten ingetekend waarvan de linker 2 korflades zijn, daarnaast komt de wasbak met de quooker en daarnaast de vaatwasser. Naast de vaatwasser staat de hoge servieskast. Waarover ik twijfel is dat wanneer de vaatwasser open staat er nog maar plus minus 60 cm doorloop is. Nu zou ik ervoor kunnen kiezen om de vaatwasser om te wisselen met een van de korflades alleen het bezwaar wat ik daar tegen heb is dat het dan naar mijn idee vrij onrustig eruit ziet. Je krijgt dan namelijk korflades, twee normale kasten en daarna weer een korflade.

Dus eigenlijk concreet: ga ik mij storen aan de plus minus 60 cm doorloop wanneer de vaatwasser open staat? tweede vraag: is het slim om de twee linker korflades (van 60 cm breed) om te wisselen voor 1 grote van 120 cm breed? Ik denk dat dit misschien wat rustiger eruit ziet maar weet niet of het praktischer is om 2 kasten te hebben i.p.v. 1 grote. Ik denk dat ik deze lades voornamelijk ga gebruiken voor keukenvoorraad.

Als derde vraag: op of aanmerkingen worden erg gewaardeerd!

Groet Michiel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JoCZNR8EGKLGjUGX7AqvSN4o2vY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/juYSBFRYkEGw6Ci2r07Uesuu.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Laatst online: 04-06 13:43
michiel8102 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:54:
Goedemorgen keukenwijsheden,

Zou ik van jullie grijze massa gebruik mogen maken? Ik twijfel een beetje over de indeling van onze toekomstige keuken. Met name heb ik mijn vraagtekens m.b.t. het plaatsen van de vaatwasser. We hebben nu vier lage kasten ingetekend waarvan de linker 2 korflades zijn, daarnaast komt de wasbak met de quooker en daarnaast de vaatwasser. Naast de vaatwasser staat de hoge servieskast. Waarover ik twijfel is dat wanneer de vaatwasser open staat er nog maar plus minus 60 cm doorloop is. Nu zou ik ervoor kunnen kiezen om de vaatwasser om te wisselen met een van de korflades alleen het bezwaar wat ik daar tegen heb is dat het dan naar mijn idee vrij onrustig eruit ziet. Je krijgt dan namelijk korflades, twee normale kasten en daarna weer een korflade.

Dus eigenlijk concreet: ga ik mij storen aan de plus minus 60 cm doorloop wanneer de vaatwasser open staat? tweede vraag: is het slim om de twee linker korflades (van 60 cm breed) om te wisselen voor 1 grote van 120 cm breed? Ik denk dat dit misschien wat rustiger eruit ziet maar weet niet of het praktischer is om 2 kasten te hebben i.p.v. 1 grote. Ik denk dat ik deze lades voornamelijk ga gebruiken voor keukenvoorraad.

Als derde vraag: op of aanmerkingen worden erg gewaardeerd!

Groet Michiel

[Afbeelding]
Bredere lades is altijd praktischer dan smallere. Je kunt er simpelweg een hoop meer in kwijt. Überhaupt zou ik persoonlijk meer lades dan kastjes kiezen, vooral diepe lades. Is vele malen overzichtelijker.
Zijn het allemaal 60cm brede kasten zo te zien? Dan zou ik de ruimte herverdelen en dan naar bijv 90 of 100cm lades gaan. Is het ook veel rustiger en het scheelt je ook in prijs.
Als je over die doorloop van 60cm in zit, zou je hem dan nog kunnen wisselen met je spoelbak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:36
Aurum schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:39:
[...]

Wij hadden met onze quooker kraan ook dat het net even te lang doorliep nadat je de kraan dicht deed. We hebben toen het advies gehad van quooker dat er waarschijnlijk wat lucht vast zit in de kromming van de kraan.

Het kan zijn dat er lucht in de uitloop van de kraan zit waardoor het water niet goed wordt afgesloten.
Dit kunt u controleren door eerst het zeefje van de kraan los te halen en te controleren of er vuil in zit.
Zo niet, kunt u het zeefje weer terug monteren en het water zowel in koude als in warme stand openzetten en flink met de uitloop van de kraan te schudden tussen uw vingers van links naar rechts.
Als hier lucht in zit, hoort u dit borrelen. Het schudden doet u zolang totdat het borrelen weg is en de kraan bij het dichtzetten van de hendel volledig afsluit.
Wat een tip! Had er hier ook last van (vorige kraan nooit, nieuwe quooker hier last van) en inderdaad dit scheelt een heleboel _/-\o_

(fotos van de keuken komen nog een keer, wacht nog steeds op de kookplaat het verkeerde model is geleverd nadat ik daar al 4x contact over heb gehad... zucht.... ah well ter compensatie wel een kleine upgrade gehad naar een plaat met een flex-zone er in)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:52
michiel8102 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:54: Met name heb ik mijn vraagtekens m.b.t. het plaatsen van de vaatwasser. We hebben nu vier lage kasten ingetekend waarvan de linker 2 korflades zijn, daarnaast komt de wasbak met de quooker en daarnaast de vaatwasser. Naast de vaatwasser staat de hoge servieskast. Waarover ik twijfel is dat wanneer de vaatwasser open staat er nog maar plus minus 60 cm doorloop is.
Ik zou het wel wat irritant en mogelijk ook gevaarlijk vinden dat de geopende klep van de vw ter hoogte van de kookplaat zit. Heb je overwogen om de vier kasten helemaal te spiegelen? Dus vw-spoelbak-ladenkasten? Moet je misschien muurtje naast de vw wat vaker verven dan gepland, maar minder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel8102
MBYJMEI schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:06:
[...]

Bredere lades is altijd praktischer dan smallere. Je kunt er simpelweg een hoop meer in kwijt. Überhaupt zou ik persoonlijk meer lades dan kastjes kiezen, vooral diepe lades. Is vele malen overzichtelijker.
Zijn het allemaal 60cm brede kasten zo te zien? Dan zou ik de ruimte herverdelen en dan naar bijv 90 of 100cm lades gaan. Is het ook veel rustiger en het scheelt je ook in prijs.
Als je over die doorloop van 60cm in zit, zou je hem dan nog kunnen wisselen met je spoelbak?
Dank voor je reactie, ik ben ook zeker fan van lades alleen ik zie niet hoe ik er nog meer kan krijgen. De enige twee die nu geen lades zijn, zijn de vaatwasser en het gootsteenkastje met een quooker combi. Wisselen met de spoelbak is een optie maar dan zit de spoelbak tegen de hoge kast aan. Lijkt me niet heel handig met vieze vaat die ik dan niet aan de andere kant van de spoelbak kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel8102
Toke_gt schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:52:
[...]

Ik zou het wel wat irritant en mogelijk ook gevaarlijk vinden dat de geopende klep van de vw ter hoogte van de kookplaat zit. Heb je overwogen om de vier kasten helemaal te spiegelen? Dus vw-spoelbak-ladenkasten? Moet je misschien muurtje naast de vw wat vaker verven dan gepland, maar minder irritant.
Ja dat is inderdaad een alternatief. Vind het niet ideaal omdat dan inderdaad die muur naast de vaatwasser flink vies kan worden. Ik ben niet de meest tactische vaatwasinpakker en knoei ongetwijfeld het een en ander. Maar zoals jij goed zegt is de huidige opstelling ook niet ideaal. Vraag is wel hoe vaak heb je dat ding open staan en zit die echt in de weg als je nog ongeveer 60cm over hebt….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 27-08 15:25
Wie heeft er hier verstand van de meterkast? Ik heb al geprobeerd via de zoekfunctie antwoord te krijgen, maar heb het niet echt gevonden.
Wij krijgen een Bora Puxa en die vraagt 7,36 kw volgens de technische tekening. Voor de huidige kookplaat zitten 2 van die groepen aan elkaar, dat moeten er 3 aan elkaar worden begrijp ik.
Nu hebben we offertes opgevraagd voor het aanpassen van het leidingwerk in de keuken en de ene electricien zegt de hele meterkast te moeten vervangen voor een nieuwe ivm 3-fase, nummer 2 zegt dat hij er een andere naast gaat plaatsen en 3x25A niet nodig is en we anders even de leverancier moeten bellen en nummer 3 zegt 3x25A en nieuwe meterkast naast de huidige. Dus allemaal soortgelijke reacties, maar wel met kleine verschillen.

Maakt dit allemaal nog uit? Kan die meterkast er gewoon naast gezet worden en is het een kwestie van de leverancier bellen? Een meterkast er naast plaatsen blijkt wel goedkoper te zijn dan de huidige helemaal eruit en een nieuwe.

Het lijkt erop alsof we nu 1x40A hebben. Klopt dat?
(sorry, ik weet niet hoe ik de foto wat kleiner moet krijgen)

Kun je overigens nog goed onderhandelen met een elektricien? O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1zk591bXOXTMc4TgV9zbEHttUg=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/AhhRTINfWMtUBea1awisjFlZ.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door MikaX op 07-02-2024 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
MikaX schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:37:
Wie heeft er hier verstand van de meterkast? Ik heb al geprobeerd via de zoekfunctie antwoord te krijgen, maar heb het niet echt gevonden.
Wij krijgen een Bora Puxa en die vraagt 7,36 kw volgens de technische tekening. Voor de huidige kookplaat zitten 2 van die groepen aan elkaar, dat moeten er 3 aan elkaar worden begrijp ik.
Nu hebben we offertes opgevraagd voor het aanpassen van het leidingwerk in de keuken en de ene electricien zegt de hele meterkast te moeten vervangen voor een nieuwe ivm 3-fase, nummer 2 zegt dat hij er een andere naast gaat plaatsen en 3x25A niet nodig is en we anders even de leverancier moeten bellen en nummer 3 zegt 3x25A en nieuwe meterkast naast de huidige. Dus allemaal soortgelijke reacties, maar wel met kleine verschillen.

Maakt dit allemaal nog uit? Kan die meterkast er gewoon naast gezet worden en is het een kwestie van de leverancier bellen? Een meterkast er naast plaatsen blijkt wel goedkoper te zijn dan de huidige helemaal eruit en een nieuwe.

[Afbeelding]
Hierzo:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2

Je hebt nu inderdaad 1 fase (40A) hoofdaansluiting. 3x25A (3 fase) is redelijk standaard tegenwoordig. Geen idee hoe oud de huidige meterkast is? Deze infosheet geeft aan 2020 voor de hoofdschakelaar (https://w3.cebeo.eu/pdf_nl/391966.pdf)

Al is deze regel wel bijzonder (en wellicht ook reden dat ik dit merk nooit heb gezien in huisinstallaties):
"• Toepassingen:
Schakelen van verlichting of verwarming in winkels, kantoren, magazijnen, fabrieken, ziekenhuizen, enz.."

Indien hij recent vernieuwd is (ken het merk zelf niet), zou je kunnen overwegen om een kookgroep op de huidige installatie te plaatsen (zoals nummer 2 aangeeft)..

[ Voor 21% gewijzigd door Source90 op 07-02-2024 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:18

[Afbeelding]
PUXA kan volgens mij gewoon op 2 fasen, als je die op 3 fasen zet gebruikt hij 1 fase voor het linkerdeel, 1 voor het rechterdeel, en 1 voor de afzuiging. Bij 2 fasen wordt de afzuiging bij 1 van de bestaande fasen bijgeprikt.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
michiel8102 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:08:
[...]
Ja dat is inderdaad een alternatief. Vind het niet ideaal omdat dan inderdaad die muur naast de vaatwasser flink vies kan worden. Ik ben niet de meest tactische vaatwasinpakker en knoei ongetwijfeld het een en ander. Maar zoals jij goed zegt is de huidige opstelling ook niet ideaal. Vraag is wel hoe vaak heb je dat ding open staan en zit die echt in de weg als je nog ongeveer 60cm over hebt….
Hangt erg af van de werkwijze van jezelf en huisgenoten in de keuken. Bijvoorbeeld: je bent aan het koken en ruimt ondertussen wat spullen weg in de vaatwasser. Vervolgens zie je dat de pasta overkookt, je zet twee stappen naar de kookplaat, zet de pan lager en draait je om om een vaatdoekje te pakken en …. daar was de klep van de vw. Weer een blauwe plek erbij.
Of, hoe het hier zou gaan: jij staat te koken, je huisgenoot pakt een schoon glas uit de vw, schenkt in, laat de klep openstaan, jij zet een stap naar achter omdat het vet in de pan hard sputtert en ligt vervolgens half in de vw.
Mogelijk gebeurt dat alleen in ons chaotische huishouden, zou heel goed kunnen. Maar daarom heb ik dus het liefst wat ruimte achter me tijdens het koken. Een vaatwasser langs een muurtje; met schrobverf en een regelmatig een doekje eroverheen, gaat hier juist prima. Of je maakt daar haakjes voor droogdoeken, dan komen de druppels en spetters uit je vaat op de doeken ipv de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
Dank voor de antwoorden.
De link naar het elektroforum ga ik later bekijken.
Source90 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:47:
[...]
Hierzo:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2

Je hebt nu inderdaad 1 fase (40A) hoofdaansluiting. 3x25A (3 fase) is redelijk standaard tegenwoordig. Geen idee hoe oud de huidige meterkast is? Deze infosheet geeft aan 2020 voor de hoofdschakelaar (https://w3.cebeo.eu/pdf_nl/391966.pdf)

Al is deze regel wel bijzonder (en wellicht ook reden dat ik dit merk nooit heb gezien in huisinstallaties):
"• Toepassingen:
Schakelen van verlichting of verwarming in winkels, kantoren, magazijnen, fabrieken, ziekenhuizen, enz.."

Indien hij recent vernieuwd is (ken het merk zelf niet), zou je kunnen overwegen om een kookgroep op de huidige installatie te plaatsen (zoals nummer 2 aangeeft)..
Het huis is opgeleverd in 2008. Gewoon een rijtjeshuis. Maar ze komen nog wel eens in de meterkast rommelen, dus misschien is er sindsdien iets aangepast. Ik geloof dat het kastje van Stedin dat eronder hangt wel een keer vervangen is.
Ik zie overigens op de site van Stedin de mogelijkheid van 1x40A niet eens staan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Laatst online: 21:18

[Afbeelding]
7,36 kW kan op een 1 fase aansluiting op een kookgroep (dubbele groep), volgens mij kan 't gewoon op je bestaande aansluiting.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1982!
Na een lang traject moet dit mijn nieuwe keuken gaan worden, ik ben zeer benieuwd of jullie misschien nog feedback hebben over zaken die ik over het hoofd gezien heb. Kleuren zijn natuurlijk persoonlijk en dat vind ik zelf al lastig genoeg, maar het gaat me meer om het lijnenspel, indelingen etc. Dus ik hoor graag jullie mening en sta open voor verbeteringen.

Het eerste wat mezelf opvalt is dat de koffiecorner lade niet aansluit op de overige kasten, ga nog eens navragen of dit anders kan.
De wijnklimaatkast die ik zelf uitgezocht heb is van Liebherr en in het zwart, deze hadden ze helaas niet in het tekenprogramma.

Ik heb mijn keukenindeling toegevoegd, en de echte kleuren zoals de keuken in de showroom staat.

Alvast bedankt voor de reacties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1InaMA6Rgptqeup6krPT-hMYo8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/z4bCtoqfASvdK9GU5v6sFxrY.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YJPz9huFpROARxRfbcggdaJZvw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QuON3DNgoxDS8zCW4WEZh7Kb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY9zsOr2JxqGx7sxO4i1_sJatI0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/C9ZRm3lg6y6mPJFSbmqWHtBa.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LALy_mBdtUG8UcrIR4oIlC61Yww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0wsKAx81rRtfwUb6eKW9zNJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cv9kuVBvyxFNwclH2T4m6DWPApk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNQB3AGKJ2koTzngZmIT9u7A.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muLGZI8LwkZsDYikrYbXJ3GziJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GX2KrV6gROfusD6K5A6HK8hY.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt90o
  • Laatst online: 26-08-2024
Hallo keukengoden,

Voor de eerste keer zijn we aan het verbouwen en we ben benieuwd wat jullie denken van onderstaande keukenindeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IlIMXsUXEfh2nCsXGTqVpjU-wE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eB90YsWbQAhyBR79mGlPVzAJ.png?f=fotoalbum_large

We hebben een klein hoekje in gedachten waar ons koffiezetapparaat en een keukenmixer kan komen te staan, maar we weten niet of we deze door de keukenboer moeten laten maken of zelf iets voor verzinnen. Daarnaast twijfelen we nog een beetje over de indeling van het kookeiland alhoewel dit denk ik wel kan werken.

Voor een idee van de ruimte heb ik hieronder een aantal foto's toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-Zshznr-bMGs3ByQdqx9jWmjsw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lamlvzYUb3tQdQOIIN2UgFIE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q039O3qvQ48ZKz7Mc4y8w8x39po=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5S0tymsEJUtRZqkfswjzPgGg.png?f=fotoalbum_large

Hebben jullie ideeen / tips voor de lay-out zoals hij er nu staat? We hebben ook nog andere opties maar we denken dat de nis het beste ruimtegebruik is door daar de hoge kasten te plaatsen.

Alle input zeer welkom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
Matt90o schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:40:
Hallo keukengoden,

Voor de eerste keer zijn we aan het verbouwen en we ben benieuwd wat jullie denken van onderstaande keukenindeling:
[Afbeelding]
Een doorloop van 60 cm? Dat kan echt niet. Dan sta je jezelf in de weg als je iets uit die kastjes wilt halen.
Ik zou het eiland dan liever tot die wand laten doorlopen. Als er aan de bovenkant van de keuken niets zit, zou ik daar een schiereiland maken en verder kasten met werkblad voor de ramen langs.

[ Voor 20% gewijzigd door Toke_gt op 07-02-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Hans1982! schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:28:
Na een lang traject moet dit mijn nieuwe keuken gaan worden, ik ben zeer benieuwd of jullie misschien nog feedback hebben over zaken die ik over het hoofd gezien heb. Kleuren zijn natuurlijk persoonlijk en dat vind ik zelf al lastig genoeg, maar het gaat me meer om het lijnenspel, indelingen etc. Dus ik hoor graag jullie mening en sta open voor verbeteringen.

Het eerste wat mezelf opvalt is dat de koffiecorner lade niet aansluit op de overige kasten, ga nog eens navragen of dit anders kan.
De wijnklimaatkast die ik zelf uitgezocht heb is van Liebherr en in het zwart, deze hadden ze helaas niet in het tekenprogramma.

Ik heb mijn keukenindeling toegevoegd, en de echte kleuren zoals de keuken in de showroom staat.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er fraai uit! Ik vind alleen de nis zo in de hoek er wat verloren uitzien. Kun je de klimaatkast en de nis omdraaien, zou dat handiger zijn? Welk merk ena

Mooi blad trouwens, heb je daar meer details over (merk, materiaal en naam)? Zoiets zoeken we ook maar nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Hans1982! schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:28:

Hoeveel werkruimte heb je straks met deze opstelling? Gezien er op het eiland een inductie en wasbak komen, lijkt het alsof je amper ruimte hebt om iets te snijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt90o
Toke_gt schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:45:
[...]

Een doorloop van 60 cm? Dat kan echt niet. Dan sta je jezelf in de weg als je iets uit die kastjes wilt halen.
Ik zou het eiland dan liever tot die wand laten doorlopen. Als er aan de bovenkant van de keuken niets zit, zou ik daar een schiereiland maken en verder kasten met werkblad voor de ramen langs.
We hebben de doorloop van 60cm uitgreprobeerd in de winkel en is wel te doen, misschien wat ongebruikelijk.

We hebben ook nog deze opties gekregen maar dan is er geen koffiecorner aanwezig, en zonder doorloop krijg je wel een erg lange omloop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBri8BL5y3uaSlKbJb7bBBBh7VU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OWbxWm5Wl2vSKAvjlhSANwzD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGJ9D4X-LgZTbSR5t-1goxldd_A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y1iWA1FK8L9YNERAPMUG4qEJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Hallo keukengoden,

[Afbeelding]

We hebben een klein hoekje in gedachten waar ons koffiezetapparaat en een keukenmixer kan komen te staan, maar we weten niet of we deze door de keukenboer moeten laten maken of zelf iets voor verzinnen. Daarnaast twijfelen we nog een beetje over de indeling van het kookeiland alhoewel dit denk ik wel kan werken.

Voor een idee van de ruimte heb ik hieronder een aantal foto's toegevoegd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hebben jullie ideeen / tips voor de lay-out zoals hij er nu staat? We hebben ook nog andere opties maar we denken dat de nis het beste ruimtegebruik is door daar de hoge kasten te plaatsen.

Alle input zeer welkom!
In deze ruimte lijkt mij een eiland minder gepast. Mocht je dit willen laten werken zal je toch echt een stuk van het eiland af moeten halen (laatste 60 kast onder kookplaat bijvoorbeeld een 30cm apotheekkast voor olie en kruiden)?

Dan zou je...
5 (wangen)
60 (spoelbak)
60 (vaatwasser)
80/90 (kookplaat)
30 (apothekers kast)
5 (wangen)

...krijgen, wat een totaal van 240/250 maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt90o
Source90 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:55:
[...]
In deze ruimte lijkt mij een eiland minder gepast. Mocht je dit willen laten werken zal je toch echt een stuk van het eiland af moeten halen (laatste 60 kast onder kookplaat bijvoorbeeld een 30cm apotheekkast voor olie en kruiden)?

Dan zou je
5 (wangen)
60 (spoelbak)
60 (vaatwasser)
80/90 (kookplaat)
30 (apothekers kast)
5 (wangen)

Krijgen, wat een totaal van 240/250 maakt
Ah ja dan wordt de doorloop wat breder inderdaad, en erg handig een apothekerskast voor kruiden olie naast de kookplaat.

Wat voor keukenvorm vind je meer geschikt voor deze ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1982!
koksie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:47:
[...]

Ziet er fraai uit! Ik vind alleen de nis zo in de hoek er wat verloren uitzien. Kun je de klimaatkast en de nis omdraaien, zou dat handiger zijn? Welk merk ena

Mooi blad trouwens, heb je daar meer details over (merk, materiaal en naam)? Zoiets zoeken we ook maar nog niet kunnen vinden.
Bedankt, blad is Keramiek in de kleur Borghini satin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1982!
Source90 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:50:
[...]
Hoeveel werkruimte heb je straks met deze opstelling? Gezien er op het eiland een inductie en wasbak komen, lijkt het alsof je amper ruimte hebt om iets te snijden?
Begrijp wat je zegt, maar heb nu een L-vorm keuken en minder werkruimte, met deze opstelling ga ik er op vooruit. Maar het is nog steeds niet riant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
Hoe breed is de gehele woonkamer?
Op de plek waar nu die cijfers staan, 4,2, kan daar niet een schiereiland? Dus dwars tegen die plaats waar het muurtje weggehaald lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 16:33

[Afbeelding]
Wij hebben sinds kort een nieuwe keuken en ook met deze vraag gezeten. Wij hebben ook een 40A enkel fase aansluiting. Zat er reeds vanuit de bouw. Wij zijn tweede eigenaar.
Tevens een kookgroep met 2x 16A waarop eerst de oude inductieplaat zat een nu de Bora PURU.
Een vaatwasser en combi oven beiden op aparte groep en ook een espressomachine die 2000W trekt. De Quooker zit op een aparte groep.

Bora kookplaat 7600 W
Siemens combi 3600 W
Quooker 2200 W
Vaatwasser 2400 W
Espressomachine 1950 W
Koelkast 110 W

Dit werkt sinds 3 weken prima. Maar hangt natuurlijk af van welke apparaten je tegelijkertijd aanzet.

Daarbij zal eigenlijk nooit alle apparatuur gelijktijdig op vol vermogen aan staan.
Maar 2 pitten van de Bora is 16A, oven aan is 16A en dan ook de vaatwasser aan met 10A.
De Quooker verbruikt 10W standby, maar springt regelmatig aan om te verwarmen.

Homewizard laat zien dat we niet boven de 6000W belasting hebben gehad. 40A aansluiting kan ca. 9200W aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Hans1982! schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:26:
[...]

Bedankt, blad is Keramiek in de kleur Borghini satin
Thanks, van Jetstone, https://www.menkenwerkbla...ramiek-borghini-jetstone/ ?

En welke kleur en merk de hoge kasten? Vind ik ook wel een fraaie kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt90o
MikaX schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:36:
[...]

Hoe breed is de gehele woonkamer?
Op de plek waar nu die cijfers staan, 4,2, kan daar niet een schiereiland? Dus dwars tegen die plaats waar het muurtje weggehaald lijkt.
Het schiereiland was ook ons eerste idee, maar de ramen zijn 83cm hoog (en dat is zonder vloer) dus de werkbladen gaan daar bovenuit steken. De hoek links achterin, die afstand tot het raam is ook minder dan 60cm dus het werkblad zou daar ook voor de raam uitkomen, vandaar dat we op een kookeiland uit kwamen.

De woonkamer in zijn volle breedte is ongeveer 6 meter denk ik. Lastig te zeggen exact want het is een schuine muur aan de andere kant.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RandomReactor
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-12-2024
Vorig jaar veel aan dit forum gehad in de zoektocht naar een nieuwe keuken. Daarom is het wel zo netjes om nu even de tijd te nemen om wat ervaringen te delen.
Wij hebben onze nieuwe keuken ondertussen goed drie maanden en heel blij mee. Het is een Tristar keuken met schiereiland. Onder- en bovenkasten zijn taupe gepoedercoat. Hoge kast met ovens en koelkast is uitgevoerd in Abano essen. Werkblad van Caressi Marrone Marble (composiet).
Poedercoat is heel stevig (hufterproof met twee kleintjes), ziet er mooi uit en voelt fijn aan. Je ziet er weinig vlekken op en is makkelijk met een doekje schoon te maken. De hoge kast is prachtig maar heel gevoelig voor vingers. Blij dat we daar voor de koelkast voor een greep zijn gegaan ipv greeploos. Ik ben ook aangenaam verrast door het composiet blad. Best eenvoudig in onderhoud. 1 keer een pompoenschil opgevallen, meteen weggehaald maar wel oranje schijn die achterbleef. Die kreeg ik niet echt met reinigen maar is uiteindelijk vanzelf weggegaan? Fijn is wel dat door de tekening in het blad vlekken sowieso minder opvallen.

Qua apparatuur:
- de standaard Bora, Puru in ons geval. Helemaal top na wat gedoe met aansluiten (eigenwijze electricien). Wel wennen aan de aanraaktoetsen. Vaak zet ik de afzuiger lager als ik eigenlijk een pit wat lager wou zetten. En zoals lang geleden al bediscussieerd hier in dit forum: een Creuset van 28cm past zonder problemen, al meerdere keren gebruikt!
- Koelkast van Liebherr (ire5100), niks op aan te merken, lekker ruim met 174cm. Vriezer hebben we in de schuur.
- Vaatwasser van Aeg (fd595v) Het in hoogte verstelbare rek van de vaatwasser vind ik maar matig. Die schuift slecht in en uit als het in de hoge stand staat.
- Miele combi stoomoven (dgc7645hc) met water af- en toevoer. Hier ben ik helemaal wild van. Rijst, groenten, aardappels, vis, alles gaat er in. Ook al veel gebruikt voor opwarmen van eten. Werkt top en duizend keer lekkerder dan uit de magnetron. Wel goed om te weten: ondanks de waterafvoer ben je toch na elke keer stomen even bezig met een doekje om het vocht weg te halen. Stoort me niet maar had vantevoren wel gedacht dat dat minder nodig zou zijn. Omdat er ook een grill element aan de bovenkant zit, is het ook altijd wat pielen met het doekje. Er zit ook een droogfunctie op maar die is best energie intensief. Het reinigingsprogramma is trouwens magisch. De oven verandert in een vaatwasser voor vier uur lang en daarna zag hij er weer uit als nieuw
- Miele bakoven (h7260) genomen in plaats van een warmhoudlade, op aanraden van de keuken verkoper (we hadden zelf de combistoom van 60cm met warmhoudlade bedacht). Dat was echt een top tip. Toch al vaak gehad dat we nu wat aan het stomen zijn en tegelijkertijd ook iets willen bakken/braden. Ook al een paar keer gebruikt voor borden opwarmen. Simpel en effectief
- tot slot ook nog de verplichte Quooker. Wij zijn voor messing gegaan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoop dat iemand hier nog wat aan heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1982!
koksie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:52:
[...]

Thanks, van Jetstone, https://www.menkenwerkbla...ramiek-borghini-jetstone/ ?

En welke kleur en merk de hoge kasten? Vind ik ook wel een fraaie kleur.
De keuken is van HÄCKER systemat, exacte kleur moet ik even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
Pegasus schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:51:
[...]
Wij hebben sinds kort een nieuwe keuken en ook met deze vraag gezeten. Wij hebben ook een 40A enkel fase aansluiting. Zat er reeds vanuit de bouw. Wij zijn tweede eigenaar.
Tevens een kookgroep met 2x 16A waarop eerst de oude inductieplaat zat een nu de Bora PURU.
Een vaatwasser en combi oven beiden op aparte groep en ook een espressomachine die 2000W trekt. De Quooker zit op een aparte groep.

Bora kookplaat 7600 W
Siemens combi 3600 W
Quooker 2200 W
Vaatwasser 2400 W
Espressomachine 1950 W
Koelkast 110 W

Dit werkt sinds 3 weken prima. Maar hangt natuurlijk af van welke apparaten je tegelijkertijd aanzet.

Daarbij zal eigenlijk nooit alle apparatuur gelijktijdig op vol vermogen aan staan.
Maar 2 pitten van de Bora is 16A, oven aan is 16A en dan ook de vaatwasser aan met 10A.
De Quooker verbruikt 10W standby, maar springt regelmatig aan om te verwarmen.

Homewizard laat zien dat we niet boven de 6000W belasting hebben gehad. 40A aansluiting kan ca. 9200W aan.
Dankjewel, dit is ook nuttige informatie. Wij gaan voor aparte koelkast en vriezer en 2 ovens, daarnaast nog afwasmachine, Bora, Quooker, koffieapparaat (bonenmachine) en een grote tostigrill. Maar in de praktijk zullen de 2 ovens én de Bora niet tegelijk aanstaan. Bora en ovens zullen denk ik eerder ná elkaar gebruikt worden. Of Bora en 1 oven en dan niet eens alle 4 pitten. Dat zou wel goed moeten zitten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Heb offerte binnen van Veldkamp voor verschillende inbouwapparatuur inclusief Bora XBO en die multifunctionele lade, Liebherr koel en vries, Bora Puxa, Quooker en Siemens Q700 vaatwasser. Veldkamp is echt veel goedkoper dan keukenloods en 123apparatuur zeg!

Gaan jullie dan gewoon met die lijst naar een keukenboer als je de keuken gaat uitzoeken en dan op die manier onderhandelen over de inbouwapparatuur? We hebben eind deze maand eerst een afspraak staan bij I-kook

[ Voor 8% gewijzigd door knny op 08-02-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
Matt90o schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 00:00:
[...]
Het schiereiland was ook ons eerste idee, maar de ramen zijn 83cm hoog (en dat is zonder vloer) dus de werkbladen gaan daar bovenuit steken. De hoek links achterin, die afstand tot het raam is ook minder dan 60cm dus het werkblad zou daar ook voor de raam uitkomen, vandaar dat we op een kookeiland uit kwamen.

De woonkamer in zijn volle breedte is ongeveer 6 meter denk ik. Lastig te zeggen exact want het is een schuine muur aan de andere kant.
Je hebt een stukje over naast het raam en tot dat stukje muur dat uitsteekt. Dat lijkt breed genoeg voor een schiereiland. Precies daar waar de muur is weggehaald. Ik weet alleen niet of je dan nog genoeg ruimte overhoudt voor een eettafel als die nog aan de zijde moet die wij nu niet zien. Dat ligt dus aan de breedte van de hele ruimte.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yh8xdG0xiuA0zBdtu5yEy5VjOqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TNj5RvXELVrQVUgmGDX8D4i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door MikaX op 08-02-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rrudolph
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:18
Hallo allemaal,

In de aanloop naar de renovatie van onze woning volop gelezen in dit topic. Veel aangehad in de zin van tips en valkuilen. Dank daarvoor! :) Inmiddels een keuken naar onze zin aangeschaft en in afwachting van plaatsing.

Waar ik nog hulp bij kan gebruiken, is de verlichting. Op welke manier kan ik zorgen voor de juiste verlichting in de keuken? Functionele verlichting, wat sfeerverlichting, you name it. De renovatie moet nog starten, dus ik kan alle kanten op. Plafond is hout/gips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-M9QJgu4k7m7FF_83rd9hSiXj6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjIHGT5aFG0cky9SW5YApmrN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
rrudolph schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:39:
Hallo allemaal,

In de aanloop naar de renovatie van onze woning volop gelezen in dit topic. Veel aangehad in de zin van tips en valkuilen. Dank daarvoor! :) Inmiddels een keuken naar onze zin aangeschaft en in afwachting van plaatsing.

Waar ik nog hulp bij kan gebruiken, is de verlichting. Op welke manier kan ik zorgen voor de juiste verlichting in de keuken? Functionele verlichting, wat sfeerverlichting, you name it. De renovatie moet nog starten, dus ik kan alle kanten op. Plafond is hout/gips.

[Afbeelding]
Kan dat rooster boven de kastenwand nog weg? Echt heel zonde.
Als er dan echt een rooster in moet zou ik proberen hem in de plint te krijgen.
Verder railverlichting misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuhair
  • Laatst online: 21-03 23:17
Voor de eerste keer zijn we aan het verbouwen en we ben benieuwd wat jullie denken van onderstaande keukenindeling ...
Weet je zeker dat de maten in de tekening kloppen? Want als ik het zelf teken kom ik hier op uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WwQguejgGYRSpvgSuOd8yrsBQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W9ImNt2E7ZfLcOKa4w0MqvOt.png?f=fotoalbum_large

En dat betekent dat je maar 55cm ruimte hebt om via linksboven naar je spoelbak en fornuis te lopen. Dat is echt veel te weining.

Waar komt je koelkast te staan? Je koelkast moet binnen handbereik van je fornuis staan. Als je telkens moet omlopen wordt je gek, als je aan het koken bent.

Ik zou de indeling houden zoals de oude keuken is. De L-vorm is voor die ruimte perfect. En linksboven kan je eventueel een schiereiland plaatsen, met lage kastjes. Zodat je daar je ontbijt/lunch kan maken. Of je kan linksboven extra kasten plaatsen, tot aan het plafond. Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGA-MPhlcRxrgdVsYbvhdRSlLeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ZhSQ3I0tCpaz9i6V42GNRE4.png?f=fotoalbum_large

En als je perse een eiland wil, dan zou ik het eiland veel meer in de hoek linksboven plaatsen. En de ruimte erachter vrijlaten. Dat je dan loze ruimte, maar geeft wel een ruimtelijk gevoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrR2eQ_xOg4-oJdiJBYG6MVl-fI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nv9VTDCJDKOwoEMNahQg0f8v.png?f=fotoalbum_large

Het zou overigens wel echt helpen als je een plattegrond hebt van de hele woonkamer.

[ Voor 49% gewijzigd door Compuhair op 08-02-2024 13:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:13
Compuhair schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:16:
[...]

Weet je zeker dat de maten in de tekening kloppen? Want als ik het zelf teken kom ik hier op uit:

[Afbeelding]

En dat betekent dat je maar 55cm ruimte hebt om via linksboven naar je spoelbak en fornuis te lopen. Dat is echt veel te weining.

Waar komt je koelkast te staan? Je koelkast moet binnen handbereik van je fornuis staan. Als je telkens moet omlopen wordt je gek, als je aan het koken bent.

Ik zou de indeling houden zoals de oude keuken is. De L-vorm is voor die ruimte perfect. En linksboven kan je eventueel een schiereiland plaatsen, met lage kastjes. Zodat je daar je ontbijt/lunch kan maken. Of je kan linksboven extra kasten plaatsen, tot aan het plafond. Zoiets dus:

[Afbeelding]

En als je perse een eiland wil, dan zou ik het eiland veel meer in de hoek linksboven plaatsen. En de ruimte erachter vrijlaten. Dat je dan loze ruimte, maar geeft wel een ruimtelijk gevoel.

[Afbeelding]
Ontwerp 1 schreeuwt: IK WIL EEN KEUKENEILAAAAAAND!!1!11!. Maar het past niet.

Echt waar, doe het niet. 60 centimeter is 2/3 van een deuropening. Dat moet je toch niet willen? @Matt90o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ben benieuwd hier naar meningen over de nieuwe ovens met air-fry functies. Hebben mensen hier ervaring mee, en voegt dit wat toe? Of is hetzelfde te bereiken door de gril met hetelucht aan te zetten?

Ooit had ik een oude Siemens Microwelle plus. met de fuctie "snel opwarmen". In essentie hielp de gril gewoon mee met het opwarmen. In no-time was het apparaat 300°C. Misschien ging de fan ook iets harder draaien, dat weet ik niet.

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:08
knny schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:33:
Veldkamp is echt veel goedkoper dan keukenloods en 123apparatuur zeg!

Gaan jullie dan gewoon met die lijst naar een keukenboer als je de keuken gaat uitzoeken en dan op die manier onderhandelen over de inbouwapparatuur? We hebben eind deze maand eerst een afspraak staan bij I-kook
Meestal praten ze dat 'goed' door te zeggen dat zij het onderaan verrekenen en daar je de korting geven. Ik heb zelfs een KL verkoper laten uitleggen waarom de apparaten in zijn offerte 22% duurder waren, dan in de offferte van KL zelf die ik los had aangevraagd. Veltkamp is nog een fractie goedkoper ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
sysiwan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Meestal praten ze dat 'goed' door te zeggen dat zij het onderaan verrekenen en daar je de korting geven. Ik heb zelfs een KL verkoper laten uitleggen waarom de apparaten in zijn offerte 22% duurder waren, dan in de offferte van KL zelf die ik los had aangevraagd. Veltkamp is nog een fractie goedkoper ja.
Bedankt voor je bericht. Dan vraag ik gewoon 2 prijzen. 1 met apparatuur via hun en 1 zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuhair
  • Laatst online: 21-03 23:17

Voor de eerste keer zijn we aan het verbouwen en we ben benieuwd wat jullie denken van onderstaande keukenindeling...
Als het past zou ik zoiets doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PNf2lHQgD6RWABSkfsl6qRSIxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SyxXcADoY0MqbjaMwA4mLLBZ.png?f=fotoalbum_large

Fornuis in de hoek. Aanrecht de hoek om laten lopen, zodat je niet met je ellebogen tegen de kast aan staat.
Ruimte voor twee hoge kasten, zodat daar je oven, magenetron en koelkast/vriezer in kunnen.
Rechtsboven in de hoek ruimte voor een prullenbak.
Eiland met spoelbak en vaatwasser. 120cm diep, zodat er zowel aan de voorkant als de achterkant kastruimte is.
Je koffieapparaat kan op de linkerkant van het eiland, zodat je er vanuit de woonkamer makkelijk bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt90o
Compuhair schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:16:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het zou overigens wel echt helpen als je een plattegrond hebt van de hele woonkamer.
Dit is de plattegrond van de gehele keuken (de muren onder zijn dus allemaal verwijderd behalve de keuken nis is nog over):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJVvGq2UpNhTnp2izTdmtbcfCpo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xQtlTVzQxDz7loUdY51SzioF.png?f=fotoalbum_large

Ander aanzicht van de eethoek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnNzaAYZCSnZeZgwxVoo8kJYohg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Mbf15lhbMNNQoYjNVWk5hJOt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Nu online
Onze keuken is in december ook geplaatst en hier het zichtbare resultaat. V.l.n.r. koelvries combinatie , oven en boven en onder opbergruimte , apothekerskast , nis a 1.80mtr, apothekerskast , wijn klimaat en een laatste kast voor extra opbergruimte.

In keukenblok aan ene kant 6 laden a 3*100cm en aan de tafelkant 3*90. Daarnaast een plek om krukje aan te zetten en oplaad mogelijkheden aan de zijkanten van het blok.

Verlichting moet nog geplaatst worden boven het eiland en zal een flos lamp worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oed9LaCuYJU2MFOOJMviWFqV1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BNkNFXInnPqHXWB31LJMrjsX.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zd44E-RdtucbarN2K3o57qw9JcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4iDuIxXsnYNu56FXsTCmO9j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xxkq7wLixijXJKdXsOWqtBZ5wXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZV2MDB6dwUBIEfOumtml3Hd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Smartbikers op 08-02-2024 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:29
Smartbikers schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:39:
Onze keuken is in december ook geplaatst en hier het zichtbare resultaat. V.l.n.r. koelvries combinatie , oven en boven en onder opbergruimte , apothekerskast , nis a 1.80mtr, apothekerskast , wijn klimaat en een laatste kast voor extra opbergruimte.

In keukenblok aan ene kant 6 laden a 3*100cm en aan de tafelkant 3*90. Daarnaast een plek om krukje aan te zetten en oplaad mogelijkheden aan de zijkanten van het blok.

Verlichting moet nog geplaatst worden boven het eiland en zal een flos lamp worden

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg fraaie keuken, mag ik vragen wat voor blad het is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Nu online
ppatrick schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:58:
[...]

Erg fraaie keuken, mag ik vragen wat voor blad het is?
Niet hier gekocht maar wel dit blad.
Heeft een bruinige tint door het witte blad lopen.
Mat uitgevoerd in de lengte van 3294mm breed en 30mm dik
https://www.brachot.com/nl/producten/02CSMIGO-0201053/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrudolph
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:18
MikaX schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:42:
[...]

Kan dat rooster boven de kastenwand nog weg? Echt heel zonde.
Als er dan echt een rooster in moet zou ik proberen hem in de plint te krijgen.
Verder railverlichting misschien?
Tja, afvoer van warmte door koelkast schijnt zowel boven als onder te moeten. Zit dus min of meer vast aan zo'n prachtig rooster..

Het zal inderdaad wel iets van railverlichting worden idd. Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Smartbikers schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:39:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fraai :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleCrex
  • Laatst online: 28-08 19:51
knny schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:33:
Heb offerte binnen van Veldkamp voor verschillende inbouwapparatuur inclusief Bora XBO en die multifunctionele lade, Liebherr koel en vries, Bora Puxa, Quooker en Siemens Q700 vaatwasser. Veldkamp is echt veel goedkoper dan keukenloods en 123apparatuur zeg!

Ik heb het andersom gedaan. Ik ben eerst naar de keukenboer geweest (KVIK), zij hebben een offerte gemaakt incl. inbouwapparatuur. Dit was allemaal Zanussi, hier werden wij niet blij van. Ik heb toen direct aangegeven dat ik waarschijnlijk zelf op zoek ga naar apparatuur, hiervoor heb ik een offerte bij Veldkamp aangevraagd. Ik heb de apparatuur naderhand naar Kvik opgestuurd en die hebben de kastjes etc. aangepast op basis van de appratuur die ik zelf had gekozen.

Ik denk dus ook dat je gewoon naar de keukenboer kan en kan aangeven welke apparatuur je hebt / gaat kopen, en dat zij dan een offerte maken op basis van de kastjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:57
Ik was een aantal dagen terug in het ATAG Experience Centre in Duiven, om wat apparatuur te bekijken. Wat opviel is dat de kookplaten een constante tik (tikken) lieten horen, wanneer ze aan stonden.

Volgens de medewerker daar waren dat de spoelen en een normaal geluid. Op de website van Atag wordt ook beschreven dat een tikkend geluid normaal is. Het viel mij alleen heel erg op (Tik.. Tik.. Tik.. Tik..). Dit is de plaat die we wilden kopen ATAG HI29672SV. Maar heb daar meerdere platen geprobeerd en ze hadden het (bijna) allemaal. Ik weet dat het smaak is, maar wij vinden de kookplaten van Atag erg mooi en eenvoudig in gebruik in vergelijking met andere merken. En waren er eigenlijk uit om deze te gaan kopen. Er aan storen of niet zal ook een persoonlijke kwestie zijn.

We gebruikten daar wel 'speciale' pannen van Atag voor Celsius Cooking. Kan het hiermee te maken hebben?

Even naar zusje Pelgrim gelopen, en daar hadden de duurdere versies het getik wel, maar de goedkopere uitvoeringen niet.

Wij hebben nu een AEG plaat, en deze hoor je eigenlijk niet. Alleen op de Powerboost stand hoor je een licht gezoem en soms de ventilatie. Maar zeker geen getik.

Ervaringen hier of iemand die wat zinnigs erover kan zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
red1 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:43:
Ik was een aantal dagen terug in het ATAG Experience Centre in Duiven, om wat apparatuur te bekijken. Wat opviel is dat de kookplaten een constante tik (tikken) lieten horen, wanneer ze aan stonden.

Volgens de medewerker daar waren dat de spoelen en een normaal geluid. Op de website van Atag wordt ook beschreven dat een tikkend geluid normaal is. Het viel mij alleen heel erg op (Tik.. Tik.. Tik.. Tik..). Dit is de plaat die we wilden kopen ATAG HI29672SV. Maar heb daar meerdere platen geprobeerd en ze hadden het (bijna) allemaal. Ik weet dat het smaak is, maar wij vinden de kookplaten van Atag erg mooi en eenvoudig in gebruik in vergelijking met andere merken. En waren er eigenlijk uit om deze te gaan kopen. Er aan storen of niet zal ook een persoonlijke kwestie zijn.

We gebruikten daar wel 'speciale' pannen van Atag voor Celsius Cooking. Kan het hiermee te maken hebben?

Even naar zusje Pelgrim gelopen, en daar hadden de duurdere versies het getik wel, maar de goedkopere uitvoeringen niet.

Wij hebben nu een AEG plaat, en deze hoor je eigenlijk niet. Alleen op de Powerboost stand hoor je een licht gezoem en soms de ventilatie. Maar zeker geen getik.

Ervaringen hier of iemand die wat zinnigs erover kan zeggen?
Ik hoor hier bij onze duurdere pannen (Berghoff Gem) geen getik. Bij gietijzeren pannen uiteraard ook niet.
Als er een goedkope pan op staat (we hebben nog een klein Tefal pannetje voor erbij), tikt deze wel.

Dit tikken is zelfs als je het pannetje (vaak met water/ei gekookt) nog op het fornuis staat (kookzone is uit) en er wordt op een andere zone gekookt. Het pannetje hoeft dus enkel maar op het fornuis te staan.

Betreft een Miele KMDA 7476. Ofwel; ligt denk ik ook aan de pannen (dikte van de bodem?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 19:42

EektheMan

DPC

DoubleCrex schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:24:
[...]

Ik heb het andersom gedaan. Ik ben eerst naar de keukenboer geweest (KVIK), zij hebben een offerte gemaakt incl. inbouwapparatuur. Dit was allemaal Zanussi, hier werden wij niet blij van.
Apart, ik ben bij KVIK boortmeerbeek (Belgie) geweest en daar gaven ze aan 20% meer te rekenen als je eigen electronica aankocht. Dit vanwege garantie...mja.

Vandaar naar KVIK Sint-Pietersleeuw (Belgie) gegeaan. Het ontwerp van hen vonden we terecht of onterecht te zwak. Misschien nogmaals naar kijken. Over de electronica prijs wilden ze nog wel onderandelen. Maar lieten de vraag eigenlijk open. Lastig.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Source90 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:49:
[...]

Ik hoor hier bij onze duurdere pannen (Berghoff Gem) geen getik. Bij gietijzeren pannen uiteraard ook niet.
Als er een goedkope pan op staat (we hebben nog een klein Tefal pannetje voor erbij), tikt deze wel.

Dit tikken is zelfs als je het pannetje (vaak met water/ei gekookt) nog op het fornuis staat (kookzone is uit) en er wordt op een andere zone gekookt. Het pannetje hoeft dus enkel maar op het fornuis te staan.

Betreft een Miele KMDA 7476. Ofwel; ligt denk ik ook aan de pannen (dikte van de bodem?).
Ik hoop dat het aan de pannen ligt. Ik heb bijvoorbeeld bij Pelgrim (daar deed de ene kookplaat het wel en de andere niet), niet dezelfde pannen gebruikt.

De medewerker bij Atag zei dat het de spoelen waren. En ik neem aan dat ze wel goede pannen gebruiken daar in het Experience Center. Het waren iig de duurdere pannen uit eigen lijn van Atag met Celsius Cooking. Maar het kan natuurlijk. Hoop nog wat meer ervaringen van Atag gebruikers te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
red1 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:43:
Volgens de medewerker daar waren dat de spoelen en een normaal geluid. Op de website van Atag wordt ook beschreven dat een tikkend geluid normaal is. Het viel mij alleen heel erg op (Tik.. Tik.. Tik.. Tik..). Dit is de plaat die we wilden kopen ATAG HI29672SV. Maar heb daar meerdere platen geprobeerd en ze hadden het (bijna) allemaal.
Het kan aan de pannen liggen, maar ook aan de (lage) stand. Dus stonden de pannen toevallig op een laag pitje? Heb je geprobeerd of het verschil maakte?
Ik heb in 25 jaar drie verschillende inductieplaten gehad, altijd dezelfde pannen (bk), nooit getik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Nu online
Source90 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:49:
[...]

Dat zal dan aan de potten liggen. Wij hebben ook dezelfde kookplaat met BK pannenset maar die tikt bij ons ook wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
Toke_gt schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:59:
[...]

Het kan aan de pannen liggen, maar ook aan de (lage) stand. Dus stonden de pannen toevallig op een laag pitje? Heb je geprobeerd of het verschil maakte?
Ik heb in 25 jaar drie verschillende inductieplaten gehad, altijd dezelfde pannen (bk), nooit getik.
Ik heb het op meerdere standen geprobeerd en ook juist op een hoge (hoogste) stand. Het was overigens ook zo met de Atag bakplaat (die over 2 zones heengaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chip. schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:32:
Vraagje, wellicht dat iemand dat hier weet, we zijn opzoek naar een grote gootsteen mat. Onze gootsteen is 50 * 40 cm. De gootsteen mat moet toch wel groter zijn dan 45 * 35 cm. Iemand tips?
Niemand een idee? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Nu online
Je zou eens bij Franke kunnen kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakez68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:55
Geen mat, maar is een rek ook goed misschien !?
https://www.spoelbakkensh...essoires/onderlegger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfect_zed
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-11-2024
Beste Tweakers,

Voor ons eerste koophuis zijn wij druk bezig met de nieuwe keuken die er in moet gaan komen. Na veel plezier in dit topic te hebben gelezen, zijn wij vanochtend voor een eerste offerte bij Keukenconcurrent geweest.

De ruimte in ons nieuwe huis ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2bMbDOzc7-rIKeEy-BbbeGUBY8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4AIxAg305MOZIylIIasudciz.png?f=fotoalbum_large

Ons plan was hoofdzakelijk om met de dichtgemaakte muur een L-vorm te kunnen realiseren, en ook een klein eilandje te kunnen plaatsen om extra kastruimte en werkblad te creëren. Door raampartijen aan beide kanten kan het eiland niet breder worden dan zo'n 70-80 cm.

Onze uitgangspunten waren verder:
  • Ongeveer 10 kast-units (van 60 breed, grond tot werkblad als 1 unit) aan opslag.
  • Normale afzuigpak, niet in kookplaat. Inductie. Breed fornuis.
  • Quooker
  • Zoveel mogelijk lades.
Dit zijn de renders van het ontwerp (kleurstelling e.d. klopt niet helemaal maar is hier ook niet zo relevant).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVoXDRH1a-m-Y_WMOMIULi2YtMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9RTisTtqubXXcwgHS8RUwpAS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7NLYhQDQKjBtU_OZcqTFWMuTiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HZhVPNk3AQZH233UNE0JXjaS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uE_HHqEtYe_BykcdAPUpve1SzIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8FIUAUUqSfQfWXxWBFgVGnAa.png?f=fotoalbum_large

Apparatuur keuze vonden we vrij beperkt, met name voor een normaal formaat oven (niet 45cm). Wellicht biedt het meer opties om naar een losse magnetron te kijken. Daarnaast weet ik niet of ik heel blij wordt van Etna (ook al waren dit de duurdere opties). Neig liever naar een volledige Bosch inrichting maar dat leek hier niet interessant qua prijsstelling. Dit is in elk geval wat geoffreerd is:
  • Etna KCS6178OF Koelvies combi
  • Etna MO670TI Oven met magnetron 60cm
  • Etna VW339M Vaatwasser
  • Etna KIF590ZT Kookplaat 90cm
  • Etna AB691ZT Blokschouw 90cm
  • Quooker Fusion Combi+ 22+FSGME 7 liter
Dit alles met een composiet werkblad van 20mm. Niet zichtbaar op de renders, maar de vaatwasser zit tussen spoelbak en kookplaat in. Daarnaast is de hoekkast onderin nu een Le Mans kast. Die willen we eventueel aanpassen naar iets goedkopers omdat dit ons wel onnodig duur leek (kon zo'n 1000 euro af door naar een normale carrousel te gaan).

De aangeboden prijs, waar de 'standaardkorting' al is ingecalculeerd:

Apparatuur: € 3906,00
Kasten: € 9464,00
Werkblad:€ 2036,00
Accessoires: € 2481,00
Totaal Keuken: € 17887,00

Montage: € 2411,80
Totaal incl. montage: € 20298,80

Uiteraard direct het standaardpraatje dat er meer af kon als we nu een akkoord gaven. Natuurlijk niet gedaan en toch gelijk nog een 'afrondkorting' van € 1887,00 er af om het totaal voor de keuken naar 16000 rond te brengen, wat een totaalprijs oplevert van:

Keuken: € 16000,00
Totaal incl. montage: € 18411,80.

Ik heb de eerste post uitvoerig bestudeerd maar kon niet helemaal met zekerheid afleiden of die 17887 nu de 'indexprijs' moet zijn vanwaar we beginnen, of de 16000.

Ik hoop dat jullie ons wat kunnen adviseren qua:
  • Is dit een logische/slimme indeling? Alles is een optie :)
  • Kunnen we beter wat upgraden in apparatuur?
  • Is dit in het totaal een goede prijs voor wat we ongeveer willen / waar zouden we op uit moeten kunnen komen?
We overwegen ook nog om alles zelf aan te schaffen en in te bouwen met IKEA kastwerk en losse aanschaf van apparatuur. Heb meerdere keukens geplaatst dus dat kan een optie zijn. Ligt beetje aan het prijsverschil en hoeveel het gemak waard is natuurlijk.

Bruynzeel stond ook nog op het lijstje om een prijs te laten maken.

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:09
rrudolph schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:39:

[Afbeelding]
.

Inbouwspots langs de wand met hoge kasten, die iets naar de kast toe gericht zijn.
Als er voldoende inbouwhoogte beschikbaar is dan liefst een spot waar de lichtbron verdiept in ligt, dan kijk je daar niet tegenaan als het licht aan staat. Als ik het goed zie is de wand 6x60cm dan volstaat 3 spots precies op de lijn waar twee kasten samen komen.

Kun je kookplaat en spoelbak nog omwisselen? Dat maakt het praktischer om daar zowel functioneel als sfeerlicht te creëren. Je wilt namelijk sfeerlicht bij het zitje. En functioneel bij de kookplaat.
Als je koken en spoelen omwisselt, kan je een lichtrail plaatsen met 2 spots voor functioneel licht bij de kookplaat met daarnaast aan diezelfde rail 2 kleine hanglampjes naar keuze voor sfeerlicht bij het zitje.

[ Voor 4% gewijzigd door Ivow85 op 10-02-2024 15:36 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 16:50
We zijn weer wat stappen verder en dit wordt zeer waarschijnlijk het ontwerp (95% zeker).

Zijn er nog op en of aanmerkingen?

De lage wand zijn 2x 120cm lade kasten + spoelbak en vaatwasser kast
De hoge want zijn 2x hoge kasten 228CM en 2x 80cm lade kasten + 2x 80cm boven kasten.

Kleur keuken is iets "voorbij" RAL 9010 en Mat uitgevoerd.

Blad hoogte 98 CM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9tEzyB2zX7CbwKGi9Iae160p90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgxboyCNiuYfWv2SDWX4dqTC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2rv2tVE45GItM40mvHl_ewHY-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1iyMdD4O1GG9yUhqAZkckzO.jpg?f=fotoalbum_large

E.e.a. gaat hoogstwaarschijnlijk gekocht worden bij Alka keukens in Heemstede. Het gaat hier om hun A-design keuken uitvoering. Ik weet niet 1,2,3, wie er achter A-design zit kwa keukenbouwer.

Blad is een Topcore blad in kleur Starlight.
Apparatuur: Novy Easy pro afzuiging en Siemens Koelkast 192 hoog.

De oven en vaatwasser komt mee uit de bestaande keuken.

Totale kosten incl plaatsen 18k

Update:Helaas is er wel weer een uitdaging met de greeplijst van de koelkast. Deze is nu met twee lelijke greepjes en dus niet meer greeploos.
Er zou eventueel een verticale greep lijst kunnen alleen dan komt er weer 500 euro bij… Horizontaal kan sowieso niet. Zucht, wat een gekloot met die keukens toch altijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Dracula op 10-02-2024 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 19:42

EektheMan

DPC

Dracula schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:44:
We zijn weer wat stappen verder en dit wordt zeer waarschijnlijk het ontwerp (95% zeker).

Zijn er nog op en of aanmerkingen?
Zie ik de kookplaat vrijwel tegen de muur in het hoekje geplaatst? Is bij koken met pannen met steel soms wat lastig. Check je manier van koken nu of dat een probleem is of niet.

80 cm ruimte tussen kookplaat en wasbak is nog maar net aan. Zeker omdat de kookplaat links geen ruimte heeft. Zeker als je met zijn tweetjes bezig bent is het te klein, al heb je rechts van de wasbak nog ruimte voor de tweede persoon. Again, check je manier van koken. Wel is het erg fijn om te kunnen koken en wassen in 1 lijn. Ik zou zelf wasbak en kookplaat wisselen. Al is zo'n hoek nooit fijn. Ook niet voor de wasbak. Maar wel mee te leven.

Kasten mogen van mij altijd tot aan het plafond. Dat stof en vet vangen heb ik niets mee. De extra ruimte is vooral nuttig als je bergruimte in het huis te kort komt. Eindigen vaak spulletjes die je feitelijk niet nodig hebt.

Ik kan het niet zien op de render, maar zorg ervoor dat de zijplaat bij de oven niet geheel doorgetrokken is naar de vloer. Bij het voeteneinde is een hap uit de plaat wel fijn. Stoot/struikel je niet tegen de plaat en verniel je de kast op lange duur ook niet.

Naast de oven kun je misschien van hetzelfde materiaal een woonhuisje voor de stofzuigrobot laten maken? Met een lederen kussen bovenop oid. Of plant.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swooshke
  • Laatst online: 06-08-2024
Vandaag eindelijk getekend voor onze nieuwe keuken welke hopelijk als onderdeel van gehele renovatie in Mei geplaatst gaat worden.
Het wordt een paralel keuken. Hebben wij nu al, maar nu wordt deze compleet laag met lades (nu is het een paralel opstelling met twee hoge kasten). De huidige keuken is een systemat van 22 jaar oud en eerlijk is eerlijk, dit is een prima keuken geweest op wat gebruikers slijtage na waar wij ons niet voor hebben moeten schamen.
Ik heb nogal wat uurtjes informatie zitten vergaren op dit forum, maar kwam niet veel paralel keukens tegen. Wel heb ik veel gehad aan feedback over apparatuur, verkopers, richtprijzen en toelichting op de keuken merken. Tot nu toe zijn wij tevreden over de leverancier in het voortraject.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het in de praktijk gaat bevallen en of wij de hogere oven, kast, hoge apothekerskast en de pannen carrousel gaan missen.
We gaan het meemaken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
EektheMan schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:05:
[...]

Zie ik de kookplaat vrijwel tegen de muur in het hoekje geplaatst? Is bij koken met pannen met steel soms wat lastig. Check je manier van koken nu of dat een probleem is of niet.
De kookplaat zit in het midden van een 120 cm kast en de plaat is 80 dus je hebt nog 20 cm tot de muur.

Maar goed punt om bij stil te staan.
[...]

80 cm ruimte tussen kookplaat en wasbak is nog maar net aan. Zeker omdat de kookplaat links geen ruimte heeft. Zeker als je met zijn tweetjes bezig bent is het te klein, al heb je rechts van de wasbak nog ruimte voor de tweede persoon. Again, check je manier van koken. Wel is het erg fijn om te kunnen koken en wassen in 1 lijn. Ik zou zelf wasbak en kookplaat wisselen. Al is zo'n hoek nooit fijn. Ook niet voor de wasbak. Maar wel mee te leven.
We hebben nu ook de kookplaat in een hoek zitten dus opzich moet dat wel kunnen. De spoelbak in de hoek is al helemaal niet handig vind ik met afwassen. Dan kan je niet aan een kant de vuile vaat hebben en aan de andere kant wat je moet afdrogen.
[...]

Kasten mogen van mij altijd tot aan het plafond. Dat stof en vet vangen heb ik niets mee. De extra ruimte is vooral nuttig als je bergruimte in het huis te kort komt. Eindigen vaak spulletjes die je feitelijk niet nodig hebt.
Ja dat zou idd mooi zijn, helaas zitten we vast aan de standaard maten van de keukenboer die gaan tot 228. Of er moet nog een bovenkast oid op alleen dan loopt ook de prijs weer flink op. Een koof kan ook alleen dan heb je geen extra opberg ruimte.
[...]

Ik kan het niet zien op de render, maar zorg ervoor dat de zijplaat bij de oven niet geheel doorgetrokken is naar de vloer. Bij het voeteneinde is een hap uit de plaat wel fijn. Stoot/struikel je niet tegen de plaat en verniel je de kast op lange duur ook niet.
Ik had nog een foto van een render direct van voor en de plaat loopt idd niet door tot aan de grond. Nergens loopt het tot aan de grond.
[...]

Naast de oven kun je misschien van hetzelfde materiaal een woonhuisje voor de stofzuigrobot laten maken? Met een lederen kussen bovenop oid. Of plant.
Naast de oven zit een meter tot de eettafel dus een extra hokje daar is misschien niet ideeal. Tevens ben ik net weer afgestapt van mijn stofzuigrobot. Werd het steeds weg moeten zetten van de stoelen op de tafel en het opruimen van alles wat los en vast zit een beetje zat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Swooshke schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:39:
Vandaag eindelijk getekend voor onze nieuwe keuken welke hopelijk als onderdeel van gehele renovatie in Mei geplaatst gaat worden.
Het wordt een paralel keuken. Hebben wij nu al, maar nu wordt deze compleet laag met lades (nu is het een paralel opstelling met twee hoge kasten). De huidige keuken is een systemat van 22 jaar oud en eerlijk is eerlijk, dit is een prima keuken geweest op wat gebruikers slijtage na waar wij ons niet voor hebben moeten schamen.
Ik heb nogal wat uurtjes informatie zitten vergaren op dit forum, maar kwam niet veel paralel keukens tegen. Wel heb ik veel gehad aan feedback over apparatuur, verkopers, richtprijzen en toelichting op de keuken merken. Tot nu toe zijn wij tevreden over de leverancier in het voortraject.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het in de praktijk gaat bevallen en of wij de hogere oven, kast, hoge apothekerskast en de pannen carrousel gaan missen.
We gaan het meemaken…
Heb je een tekening oid om te delen? Zoals je kan zien hier vlak boven zit ik ook midden in een parallele opstelling en elke inspiratie is mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swooshke
Dracula schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:43:
[...]

Heb je een tekening oid om te delen? Zoals je kan zien hier vlak boven zit ik ook midden in een parallele opstelling en elke inspiratie is mooi meegenomen.
[TABLE]
Jazeker het is wel een perspectief tekening. De afstand tussen de twee delen is 110cm. Lijkt op de tekening wat smal maar gaat prima in de praktijk.
De situatie is in werkelijkheid ook niet zoals op de tekening met het raam achterin, maar met een half hoog raam over de hele breedte en hoek.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyl2mbyCc4D_DARsu0nGnmLlssM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bcd5vCGKLIkexNNWg2h0oz2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0qTVNg2hRBpMqUoVPrSDc_DYHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ataAMIoOkEfhIxYwmw4dOzBj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dracula
Wat is trouwens een slimme oplossing voor een handdoek en theedoek. Heb je zo een strakke keuken dan is het ophangen van een handdoek/theedoek aan de rand van je keuken ook zonde.

Eventueel in gootsteen kastje met uitrek iets of aan het deurtje. Alleen als je daar ook je afvalscheding hebt is dat minder fris misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:23
Bestaan er dat jullie weten inductie kookplaten met 6 pitten/kookzones met (goede) ingebouwde afzuiging?

Beetje hoofdbrekens op 't moment wat wij qua koken willen gaan doen in t nieuwe huis.. Koken in het eiland ja/nee.. Willen we een compleet fornuis of niet.. In geval van koken in t eiland willen we bij voorkeur wel een inductie plaat met 6 zones. Maar daar kan ik zo snel geen platen van vinden die ook ingebouwde afzuiging hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door Frantic op 10-02-2024 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:29
Frantic schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 22:56:
Bestaan er dat jullie weten inductie kookplaten met 6 pitten/kookzones met (goede) ingebouwde afzuiging?

Beetje hoofdbrekens op 't moment wat wij qua koken willen gaan doen in t nieuwe huis.. Koken in het eiland ja/nee.. Willen we een compleet fornuis of niet.. In geval van koken in t eiland willen we bij voorkeur wel een inductie plaat met 6 zones. Maar daar kan ik zo snel geen platen van vinden die ook ingebouwde afzuiging hebben.
Er zijn er met met 5 met ingebouwde afzuiging als je echt 6 wil moet je naar zo iets gaan kijken https://mltzjz6lvxut.i.op...hitektur_L_64267d44d5.jpg.
Wat voor budget heb je wat die oplossing in de foto is erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCruysberghs
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-03 06:29
Gisteren voor de eerste keer bij een keukenbouwer langs geweest. Wat vinden jullie van deze apparaten? Ik denk dat ik spijt zou hebben moest ik niet voor de Siemens IQ 700 oven gaan.

Kookplaat: Novy 1775
Dampkap: Novy 6811
Oven: Siemens HB457G0B0
Microgolf: Siemens BF425LMB0
Koelkast: Siemens Kl81RNSE0
Vaatwasser: bestaand.

Totale kost van de apparaten is €3309,- (incl kraan, spoelbak) en 22.000 voor de volledige keuken met keramiek werkblad. We hebben nog geen 3D tekening, wel eentje in potlood. De dampkap komt dus in een verlaging in het plafond, met lepstrip rondom de hele keuken.

Wat vinden jullie van deze opstelling? Bij de pijltjes op de tekening zijn telkens 3 grote lades voorzien, maar er zijn dus geen kasten boven het aanrecht. Wij zouden eventueel nog een glazenkast met 2-3 deuren willen boven de vaatwasser, omdat dat toch net iets handiger lijkt dan een lade.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeXieW9bun8sPrQG8GTuxYuCmxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRVHPGbWcfUSgZzBsKWZT4UI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door iCruysberghs op 11-02-2024 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:37

K1p

Dracula schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 22:47:
Wat is trouwens een slimme oplossing voor een handdoek en theedoek. Heb je zo een strakke keuken dan is het ophangen van een handdoek/theedoek aan de rand van je keuken ook zonde.

Eventueel in gootsteen kastje met uitrek iets of aan het deurtje. Alleen als je daar ook je afvalscheding hebt is dat minder fris misschien.
Wij hebben ze in een halfhoge kast aan de binnenkant van de deur hangen met plakhaken. De binnenzijde van die kast begint ook ietsjes dieper ( planken inkorten wellicht)

Werkt al 10 jaar perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swooshke
perfect_zed schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:50:
Beste Tweakers,

Voor ons eerste koophuis zijn wij druk bezig met de nieuwe keuken die er in moet gaan komen. Na veel plezier in dit topic te hebben gelezen, zijn wij vanochtend voor een eerste offerte bij Keukenconcurrent geweest.

De ruimte in ons nieuwe huis ziet er als volgt uit:

[Afbeelding]

Ons plan was hoofdzakelijk om met de dichtgemaakte muur een L-vorm te kunnen realiseren, en ook een klein eilandje te kunnen plaatsen om extra kastruimte en werkblad te creëren. Door raampartijen aan beide kanten kan het eiland niet breder worden dan zo'n 70-80 cm.

Onze uitgangspunten waren verder:
  • Ongeveer 10 kast-units (van 60 breed, grond tot werkblad als 1 unit) aan opslag.
  • Normale afzuigpak, niet in kookplaat. Inductie. Breed fornuis.
  • Quooker
  • Zoveel mogelijk lades.
Dit zijn de renders van het ontwerp (kleurstelling e.d. klopt niet helemaal maar is hier ook niet zo relevant).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur keuze vonden we vrij beperkt, met name voor een normaal formaat oven (niet 45cm). Wellicht biedt het meer opties om naar een losse magnetron te kijken. Daarnaast weet ik niet of ik heel blij wordt van Etna (ook al waren dit de duurdere opties). Neig liever naar een volledige Bosch inrichting maar dat leek hier niet interessant qua prijsstelling. Dit is in elk geval wat geoffreerd is:
  • Etna KCS6178OF Koelvies combi
  • Etna MO670TI Oven met magnetron 60cm
  • Etna VW339M Vaatwasser
  • Etna KIF590ZT Kookplaat 90cm
  • Etna AB691ZT Blokschouw 90cm
  • Quooker Fusion Combi+ 22+FSGME 7 liter
Dit alles met een composiet werkblad van 20mm. Niet zichtbaar op de renders, maar de vaatwasser zit tussen spoelbak en kookplaat in. Daarnaast is de hoekkast onderin nu een Le Mans kast. Die willen we eventueel aanpassen naar iets goedkopers omdat dit ons wel onnodig duur leek (kon zo'n 1000 euro af door naar een normale carrousel te gaan).

De aangeboden prijs, waar de 'standaardkorting' al is ingecalculeerd:

Apparatuur: € 3906,00
Kasten: € 9464,00
Werkblad:€ 2036,00
Accessoires: € 2481,00
Totaal Keuken: € 17887,00

Totaal incl. montage: € 20298,80

Uiteraard direct het standaardpraatje dat er meer af kon als we nu een akkoord gaven. Natuurlijk niet gedaan en toch gelijk nog een 'afrondkorting' van € 1887,00 er af om het totaal voor de keuken naar 16000 rond te brengen, wat een totaalprijs oplevert van:

Keuken: € 16000,00
Totaal incl. montage: € 18411,80.

Ik heb de eerste post uitvoerig bestudeerd maar kon niet helemaal met zekerheid afleiden of die 17887 nu de 'indexprijs' moet zijn vanwaar we beginnen, of de 16000.

Ik hoop dat jullie ons wat kunnen adviseren qua:
  • Is dit een logische/slimme indeling? Alles is een optie :)
  • Kunnen we beter wat upgraden in apparatuur?
  • Is dit in het totaal een goede prijs voor wat we ongeveer willen / waar zouden we op uit moeten kunnen komen?
We overwegen ook nog om alles zelf aan te schaffen en in te bouwen met IKEA kastwerk en losse aanschaf van apparatuur. Heb meerdere keukens geplaatst dus dat kan een optie zijn. Ligt beetje aan het prijsverschil en hoeveel het gemak waard is natuurlijk.

Bruynzeel stond ook nog op het lijstje om een prijs te laten maken.

Hoor het graag!
Welk merk kasten krijg je hiervoor?
Montage voor deze opstelling vind ik erg duur. Zag wel dat sinds 2023 nu weer hogere bedragen worden gevraagd maar ik vind dit nogal wat.
Heb gisteren een plint aan de kant getrokkenok wat te bekijken maar als ik een beetje handiger was wist ik het wel. Lijkt mij voor een klusser geen hogere wiskunde om een keuken te zetten als je een beetje fatsoenlijke kasten hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
iCruysberghs schreef op zondag 11 februari 2024 @ 07:53:
Gisteren voor de eerste keer bij een keukenbouwer langs geweest. Wat vinden jullie van deze apparaten? Ik denk dat ik spijt zou hebben moest ik niet voor de Siemens IQ 700 oven gaan.

Wat zou je missen bij de IQ500, dat de IQ700 wel zou hebben? Kwaliteit zal elkaar niet ontlopen, de IQ700 heeft waarschijnlijk meer gimmicks (die je al dan niet gaat gebruiken).

Besef je wel dat je ook de magnetron moet upgraden naar IQ700, wil je hetzelfde model/aanzicht als de oven hebben.

Qua prijs zal er waarschijnlijk wat bij de kasten zitten, sinds de kookplaat en koelkast al bijna in de gehele apparaten prijs is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:28
Wij hebben ook besloten onze keuken maar eens te gaan verbouwen, echter een rondje keukenboeren heeft vooral mijn weerzin tegen deze branche weer goed op peil gebracht.

Kortom, het wordt een IKEA basis met K14 "Hague Blue" frontjes, een wit gemarmerd keramiek blad "Imperiale Staturio" en Series 8 apparatuur (combi-magnetron, stoomoven, inductie-kookplaat, eilandafzuiging), een Bosch afwasmachine met zeoliet en een kokendwaterkraan. Qua indeling een hoge achterwand met 2*40 en 2*60 bij 220 kasten en een schiereiland tussen mijn voorramen. De bestaande amerikaanse koelkast komt tegenover de spoelbak tegen de wand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1voPvZoPMQ0rgEMiQPY_ZtDyqmw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D2m14sVd8uRWAeEWdUl0KnIZ.png?f=fotoalbum_large

Qua kosten ben ik dan ongeveer 17.000 euro kwijt, 3000 IKEA kastjes, 3000 frontjes/greepjes, 4500 blad en ergens tussen de 6 en 7000 euro aan apparatuur. Voor de verbouwing zelf heb ik ongeveer een maand uitgetrokken. ruimte leegtrekken, vloer aanpakken, electra en water, en langzaam opbouwen en afwerken.

Ikea en K14 zijn in bestel, nu moet ik nog apparatuur vinden. Wat mij behoorlijk irriteert is het gebrek aan online prijzen bij het wat betere spul. Is het de moeite waard om een setprijs te bedingen bij Keukenloods of een van die andere (al dan niet Mandemakers) keukenboeren? Of gewoon de komende weken mailen, mailen en nog eens mailen naar het bekende rijtje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:19
iCruysberghs schreef op zondag 11 februari 2024 @ 07:53:

Totale kost van de apparaten is €3309,- (incl kraan, spoelbak) en 22.000 voor de volledige keuken met keramiek werkblad. We hebben nog geen 3D tekening, wel eentje in potlood. De dampkap komt dus in een verlaging in het plafond, met lepstrip rondom de hele keuken.

Wat vinden jullie van deze opstelling? Bij de pijltjes op de tekening zijn telkens 3 grote lades voorzien, maar er zijn dus geen kasten boven het aanrecht. Wij zouden eventueel nog een glazenkast met 2-3 deuren willen boven de vaatwasser, omdat dat toch net iets handiger lijkt dan een lade.
[Afbeelding]
Ik heb zelf precies die oven en magnetron en vind het echt heerlijk. 1 draai naar links en de oven gaat aan, ipv die touch screen menu's waar je doorheen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCruysberghs
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-03 06:29
Source90 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:46:
[...]
Wat zou je missen bij de IQ500, dat de IQ700 wel zou hebben? Kwaliteit zal elkaar niet ontlopen, de IQ700 heeft waarschijnlijk meer gimmicks (die je al dan niet gaat gebruiken).

Besef je wel dat je ook de magnetron moet upgraden naar IQ700, wil je hetzelfde model/aanzicht als de oven hebben.

Qua prijs zal er waarschijnlijk wat bij de kasten zitten, sinds de kookplaat en koelkast al bijna in de gehele apparaten prijs is.
Goed punt, heb er niet bij nagedacht dat de oven dan ook een upgrade moet krijgen.
SlayaStone schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Ik heb zelf precies die oven en magnetron en vind het echt heerlijk. 1 draai naar links en de oven gaat aan, ipv die touch screen menu's waar je doorheen moet.
Fijn om te horen dat je er tevreden van bent! Ik vind er vrij weinig over terug online, dus een positieve/negatieve mening is altijd welkom. :)
Pagina: 1 ... 445 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1