Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 21:23
Zijn er mensen met een BSH (siemens of Bosch) vaatwasser met openAssist en weten hoe dit uitgeschakeld kan worden?

Leuke functie, dat zacht duwtje tegen het paneel geven dat de vaatwasser open springt, maar als deze zit op het plek waar je ook staat te koken kom ik er nogal regelmatig tegenaan en dan gaat de vaatwasser weer open.
Bloed irritant, dus ik wil het uitzetten.
In de handleiding lees ik er alleen niets over terug. Enkel het kinderslot (2x duwen) dus dat zou een alternatief zijn. Liefst schakel ik het helemaal uit.

Gaat in mijn geval om de Bosch SBD6ZB801E

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:00
Flix20 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:18:
Zijn er mensen met een BSH (siemens of Bosch) vaatwasser met openAssist en weten hoe dit uitgeschakeld kan worden?
Leuke functie, dat zacht duwtje tegen het paneel geven dat de vaatwasser open springt, maar als deze zit op het plek waar je ook staat te koken kom ik er nogal regelmatig tegenaan en dan gaat de vaatwasser weer open.
Kun je niet uitzetten, voor zover ik weet. Wel het alternatief dat jij ook noemt: kinderslot. Dan moet je er twee keer tegenaan tikken en dat gebeurt minder snel per ongeluk.

Voor anderen:
Dit is een van de redenen waarom je de vaatwasser beter niet kunt plaatsen op een plek waar je ook veel staat/beweegt. Wordt wel vaak zo ingetekend in de keukenzaak (tussen spoelbak en kookplaat) en dat lijkt op papier logisch maar is het in de praktijk niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Toke_gt schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Kun je niet uitzetten, voor zover ik weet. Wel het alternatief dat jij ook noemt: kinderslot. Dan moet je er twee keer tegenaan tikken en dat gebeurt minder snel per ongeluk.

Voor anderen:
Dit is een van de redenen waarom je de vaatwasser beter niet kunt plaatsen op een plek waar je ook veel staat/beweegt. Wordt wel vaak zo ingetekend in de keukenzaak (tussen spoelbak en kookplaat) en dat lijkt op papier logisch maar is het in de praktijk niet altijd.
Als dat open assist er niet op zou zitten, of uitgeschakeld kan worden, ben ik verder wel heel blij met de locatie.
Tijdens het koken direct al je vaat erin kunnen zetten binnen handbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Flix20 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:01:
[...]

Als dat open assist er niet op zou zitten, of uitgeschakeld kan worden, ben ik verder wel heel blij met de locatie.
Tijdens het koken direct al je vaat erin kunnen zetten binnen handbereik.
Kan ook als vw aan andere zijde spoelbak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-10 01:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-10 14:23
Liquid schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:20:
[...]

Heb je ook dat je een gorgelend geluid bij het afpompen hoor?

In ieder geval zou ik, zoals, de anderen al aangeven, een sifon plaatsen met beluchter. Of een beluchter plaatsen op je afvoer. Zoiets: https://www.toolstation.n...=002a91696400333035313018

wij hadden ook nog last van een gorgelend geluid, dus met wat knutselen had ik de vaatwasser na de (beluchter) sifon geplaatst en een zwanenhals gemaakt van de vaatwasserslang zelf.

Geen stank meer en geen rare geluiden meer bij de wasbak.
Er zit een klein ventiel op die T splitsing.. maar misschien pakt hij daar te weinig lucht inderdaad! Ik zal eens luisteren bij het afpompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Yesiladam schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:31:
[...]

Hoe zijn de ervaringen met een kwartsiet blad?
Ik heb er geen ervaring mee. Dus daar kan ik niks over vertellen. Weet ook niet waarom al die partijen het niet meenemen in de overzichten met eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 10:33
Hoe zouden jullie omgaan met een keukenzaak waarbij de keuken mij wel aan spreekt naar de verkoopster niet? Ze luistert niet echt naar onze wensen en doet steeds net niet wat wij willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
Dracula schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:10:
Hoe zouden jullie omgaan met een keukenzaak waarbij de keuken mij wel aan spreekt naar de verkoopster niet? Ze luistert niet echt naar onze wensen en doet steeds net niet wat wij willen?
Gewoon eerlijk aangeven dat je "geen klik voelt met de verkoopster, maar wel graag met ze verder wil maar dan bij voorkeur met een andere verkoper". Als die toko geld wil verdienen regelen ze echt wel een andere verkoper. Desnoods doe je dit bij de balie (en niet bij de verkoper zelf), dan hoef je ook niet een ongemakkelijk gesprek te voeren.

Die mensen weten ook wel dat ze allemaal hun eigen manier van doen hebben, met sommige mensen hebben ze een klik, met anderen niet.

[ Voor 11% gewijzigd door ConQuestador op 30-01-2024 11:28 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 10:00
Dracula schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:10:
Aangeven dat je een andere verkoper wil spreken omdat je het gevoel hebt dat deze verkoopster niet naar je wensen luistert.

Ook transparant zijn in wat het probleem is, want dan weet een volgende verkoper ook waar hij op moet letten. Anders zit je straks weer met hetzelfde probleem.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 12:18
(jarig!)
Mauritio schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:10:
[...]

V-Zug V6000 F's hebben ook vaste aan en afvoer. Scheelt wel wat t.o.v. de Bora. 8)
Hoop jullie in Augustus meer te kunnen vertellen!
Ik kan zo in augustus geen reactie meer van je vinden. Hoe bevallen de V-zug apparaten intussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 01:21
Yesiladam schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:31:
[...]

Hoe zijn de ervaringen met een kwartsiet blad?
Enige dat ik weet is dat het omstreden is. In sommige landen is het verboden omdat bij de productie kwartsstof vrijkomt wat vrij slecht is voor je.

https://www.kunststofenru...s%20worden%20aangescherpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-10 14:29
t14wo schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Enige dat ik weet is dat het omstreden is. In sommige landen is het verboden omdat bij de productie kwartsstof vrijkomt wat vrij slecht is voor je.

https://www.kunststofenru...s%20worden%20aangescherpt.
Je haalt nu 2 dingen door elkaar. Kwartscomposiet en kwartsiet klinken vrijwel hetzelfde, maar zijn totaal verschillend. Kwartscomposiet is een door de mens gemaakt materiaal, bestaande uit gemalen kwarts in combinatie met hars of polymeren. Kwartsiet is een 100% natuurlijk materiaal.

Ook staan er nog een aantal andere interessante feitjes op die website:

Wist je dat…?
Kwartsiet harder is dan graniet
De hardheid wordt bepaald door middel van de hardheidsschaal van Mohs. Deze schaal gaat van 1 – 10 , waarbij diamant de grootste hardheid heeft. Elk materiaal met een hogere hardheidsklasse kan krassen maken op een lagere klasse.

Klasse < 5 : Kalksteen (b.v. Belgisch hardsteen), Marmer (b.v. Carrara C), Travertin Klasse 6 : Graniet Klasse 7: Kwartsiet

Kwartsiet vlekbestendiger is dan marmer
Wanneer kwartsiet wordt blootgesteld aan stoffen zoals citroensap of azijn, zou het geen vlekken mogen vertonen, dit in tegenstelling tot marmer. Dus als u een marmeren keukenblad overweegt, en u zich zorgen maakt over die lelijke plekken, is kwartsiet het beste alternatief. Toch is een vlekstop steeds aan te raden

Kwartsiet kosten-efficiënt is
Wanneer u op zoek bent naar het ideale keukenblad materiaal, kijk dan verder dan de initiële kosten. De levensduur en onderhoudsvriendelijkheid zijn nl. ook belangrijke factoren die de keuze bepalen… Een kwartsiet werkblad is niet per sé duurder dan een marmeren blad, maar het hangt af van het type en de zeldzaamheid van het materiaal. Kwartsiet als high-end afwerking in keuken en interieur is op dit moment heel trendy, dat zal de prijs in de toekomst doen dalen…

https://www.ariesnatuurst...20natuurlijk%20materiaal.

[ Voor 49% gewijzigd door Jeroenon op 30-01-2024 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 15:38
MisterX333 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:58:
Afgelopen week hebben wij de volgende keuken samengesteld. Kastjes zijn van Pronorm en het blad is 3cm van composiet. Keukeneiland is 1.10 bij 2.50cm. Wat vinden jullie ervan? Iemand nog ideeën voor de bovenkastjes boven de spoelbak? Ik weet niet of ik dit zelf zo mooi vind, er moet in ieder geval wel iets met licht/spotjes komen.

Offerte die ik ontvangen heb is overigens nu 33k met Siemens/Bora/Quooker apparatuur plus montage a 2k. Dit lijkt mij nog aardig aan de prijs.

[Afbeelding]
Dat is een hoop geld. eea is best te verklaren maar deze Rotpunkt kwam op 20500 euro incl quooker, bora, montage, 178 cm koeler, 178 cm vriezer en oven combi + wasser. 40 mm laminaat blad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G0cR1i30Fl6ssDJ_GVFvdwMydY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pKxq9e7AXBuzwa22r8xmmEPA.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door martinus83 op 30-01-2024 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Afgelopen week hebben wij de volgende keuken samengesteld. Kastjes zijn van Pronorm en het blad is 3cm van composiet. Keukeneiland is 1.10 bij 2.50cm. Wat vinden jullie ervan? Iemand nog ideeën voor de bovenkastjes boven de spoelbak? Ik weet niet of ik dit zelf zo mooi vind, er moet in ieder geval wel iets met licht/spotjes komen.

Offerte die ik ontvangen heb is overigens nu 33k met Siemens/Bora/Quooker apparatuur plus montage a 2k. Dit lijkt mij nog aardig aan de prijs.

[Afbeelding]
Bovenkasten skippen en dan een plank met spotjes/LED strip?

Wat prijs betreft; een Pronorm keuken betaal je flink voor.
Bij ons is begin deze maand ook een Y-lijn geplaatst van vergelijkbare afmetingen (eiland 300x100, 4 hoge kasten, nis, Quooker, Bosch accent line) voor ook die prijs (wel inc. montage)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:04
Iemand een goeie tip voor leverancier van houten wandplanken met ingebouwde ledstrip? Mag ook in prive bericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 12:09
Joydashy schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:34:
[...]

Ik kan zo in augustus geen reactie meer van je vinden. Hoe bevallen de V-zug apparaten intussen?
Thanks voor de reminder, inderdaad niets meer gemeld.
Ik ben helemaal verliefd! Werkt super eenvoudig en intuïtief allemaal, de app werkt ook goed maar gebruiken wij zelf weinig.

Makkelijk schoon te maken en alles goed in te programeren (inclusief eigen recepten; bijvoorbeeld elke ochtend havermout met bevroren fruit uit de stoomoven).

Enige minpunt is de snelheid van de interface, in het "hoofdmenu" (op 1 hand te tellen sinds ik de apparaten heb gebruikt) merk je dat hij iets langzamer is. Niet storend maar geen Iphone/Android achtige reactiesnelheid.

Als je nog meer specifieke zaken wil weten let me know!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-10 15:42
nel!s schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:33:
[...]

Er zit een klein ventiel op die T splitsing.. maar misschien pakt hij daar te weinig lucht inderdaad! Ik zal eens luisteren bij het afpompen.
Een te klein ventiel op een 40mm leiding is vragen om lekkage/problemen. Ik zou daar inderdaad de oorzaak zoeken. Een sifon in een goede afvoer heeft geen beluchter nodig.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
gdvm schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:22:
Iemand een goeie tip voor leverancier van houten wandplanken met ingebouwde ledstrip? Mag ook in prive bericht!
Heb zelf vorige week bij wandplank online een plank met spot en zigbee controller besteld.
Op de site stond toen ik bestelde 10 werkdagen levertijd maar via mail heb ik ondertussen al 25 werkdagen(!) vernomen.
Over de kwaliteit kan ik nog niets zeggen.
Wel vond ik 'm prima betaalbaar en gebruikt naar eigen zeggen echt hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-10 14:46
Flix20 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:33:
[...]

Heb zelf vorige week bij wandplank online een plank met spot en zigbee controller besteld.
Op de site stond toen ik bestelde 10 werkdagen levertijd maar via mail heb ik ondertussen al 25 werkdagen(!) vernomen.
Over de kwaliteit kan ik nog niets zeggen.
Wel vond ik 'm prima betaalbaar en gebruikt naar eigen zeggen echt hout.
Ik ben hier al een paar keer langs gereden en weinig actie gezien daar. Een wandplankje 25 werkdagen levertijd? :X Ik zocht wel een ander.
Ik heb trouwens op hun site ook even wat planken "aangemaakt" voor een prijs, maar dat was schrikken zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 16:12

aap

Toke_gt schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Mijn keukenverkoper zei dat ze dit uitzetten bij al hun installaties, omdat ze (denken dat) de warme lucht uit de vaatwasser slecht voor de frontjes van omliggende kasten is.

Dus het moet wel uitkunnen, maar ik weet ook niet hoe. (Ik zou wel weer willen weten hoe ik het weer aanzet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 15:38
aap schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:03:
[...]

Mijn keukenverkoper zei dat ze dit uitzetten bij al hun installaties, omdat ze (denken dat) de warme lucht uit de vaatwasser slecht voor de frontjes van omliggende kasten is.

Dus het moet wel uitkunnen, maar ik weet ook niet hoe. (Ik zou wel weer willen weten hoe ik het weer aanzet :) )
Jij, of jou keuken verkoper bedoeld het automatisch openen na een wasprogramma om het drogen te bevorderen. Dit zet je inderdaad beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

martinus83 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:06:
[...]

Jij, of jou keuken verkoper bedoeld het automatisch openen na een wasprogramma om het drogen te bevorderen. Dit zet je inderdaad beter uit.
Ah ja, nu ik het nog een keer lees zie ik dat het over een andere feature ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
aap schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:03:
[...]

Slecht advies, wat mij betreft. Met Airdry droogt de vaat beter en de vaatwasser verbruikt minder energie. Ik heb dit nu drie jaar, gebruik het elke dag en de frontjes in de omgeving zien er nog perfect uit. Overigens verschilt het per programma of airdry is ingeschakeld of niet.
In je gebruiksaanwijzing (vast wel online beschikbaar) zie je hoe je het uitschakelt en dus ook weer inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
In mijn zoektocht naar een koelvries combi met een fatsoenlijk groot vriesdeel stuite ik op 70cm brede koelvries combi’s.
Dit leek mij wel wat alleen kreeg ik van de verkoper te horen dat zo een inbouw koelvriezer geen slim idee is omdat 70cm misschien wel helemaal niet aan slaat en zo maar weer kon verdwijnen. Dan had je dus pech als je over x aantal jaar een nieuwe nodig hebt.

Iemand dit eerder gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Dracula schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:56:
In mijn zoektocht naar een koelvries combi met een fatsoenlijk groot vriesdeel stuite ik op 70cm brede koelvries combi’s.
Dit leek mij wel wat alleen kreeg ik van de verkoper te horen dat zo een inbouw koelvriezer geen slim idee is omdat 70cm misschien wel helemaal niet aan slaat en zo maar weer kon verdwijnen. Dan had je dus pech als je over x aantal jaar een nieuwe nodig hebt.

Tja, dat is een risico. maar als iedereen zo denkt gaat het zeker nooit aan slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swooshke
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-08-2024
RobbieB schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Tja, dat is een risico. maar als iedereen zo denkt gaat het zeker nooit aan slaan.
Hebben wij ook naar gekeken en meerdere merken brengen ze uit. Punt is alleen dat 70 cm geen standaard kast is en dus meerprijs. Misschien ook minder marge. Uiteindelijk omdat dit toch niet voldoende groot voor ons is gaan wij toch voor de vrijstaande koel/vries

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 08-10 17:54
Dracula schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:56:

Ik heb de 70cm's wel eerder gezien en ben er geen fan van vooralsnog. Afwijkende breedtemaat maakt ook dat deze niet in bestaande keukens geplaatst kan worden en het vertekend het beeld flink.

Als je dan toch wilt afwijken, dan maar zo'n Amerikaanse, hoewel die ook niet om aan te gluren zijn volgens velen.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:24

ThePsycho

Biertje?

Swooshke schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:53:
[...]

Hebben wij ook naar gekeken en meerdere merken brengen ze uit. Punt is alleen dat 70 cm geen standaard kast is en dus meerprijs. Misschien ook minder marge. Uiteindelijk omdat dit toch niet voldoende groot voor ons is gaan wij toch voor de vrijstaande koel/vries
Rotpunkt heeft ze sinds dit jaar in het standaard assortiment. Er zullen er ook vast wel meer zijn/volgen.

Overigens geef ik zelf (als je echt ruimte wil) nog steeds de voorkeur voor 2 losse hoge apparaten, maar dat kost dan wel ~45cm extra breedte.

[ Voor 11% gewijzigd door ThePsycho op 30-01-2024 20:59 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swooshke
ThePsycho schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:58:
[...]

Rotpunkt heeft ze sinds dit jaar in het standaard assortiment. Er zullen er ook vast wel meer zijn/volgen.

Overigens geef ik zelf (als je echt ruimte wil) nog steeds de voorkeur voor 2 losse hoge apparaten, maar dat kost dan wel ~45cm extra breedte.
Klopt alle leveranciers waar wij een offerte van hadden hebben de mogelijkheid maar idee was al vanaf begin vrijstaand. Hebben we nu ook en ik vind inbouw echt niet mijn ding. Minder ruimte en we hebben parallel vind daar zo’n hoge kast ook niet mooi in. Maar kwestie van smaak uiteraard. Wij hadden de optie van een Siemens koelkast. Leek mij niks mis mee maar ben nu eenmaal een Liebherr gewend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:20
gdvm schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:22:
Ik heb die van mij bij decosier gekocht met philips hue kleuren led strip erin. Heel blij mee!

https://www.decosier.nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3yyoYRgqkOBQswEFP6bqRZWo9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FApmCOJOAVUI4mdGPejXAdbj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-06 10:29
Geslaagd! Voor zowel keuken, bijkeuken en wasruimte :)

Nog een paar maanden wachten en zodra alles geplaatst is zal ik foto's plaatsen.
Benieuwd naar jullie meningen.

Keuken:

Häcker concept 130
Bora X Bo
Bora Multifunctionele lade
Bora PUXA
Miele G7260SCVIED Vaatwasser
Liebherr IRBDI5150 Koelkast 178cm
Quooker Combi+
Quooker Cube

Blad: Graniet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GowLYmuSVn5fzLIlRFnvtchsQ_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIfxX8EMYA9lLf3ZivXFimOm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WbE2-B95oBm_tkJduIIEO0cLhnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMu3mIIcbGUkfQ1V0rIrGG6C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhvyPWNB9LbAHXbeje64AKC1g0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZpz4Gbn5tfAT6QVL8Q7sLYr.jpg?f=fotoalbum_large

Bijkeuken:

Häcker Concept 130

Apparatuur:

Siemens vlakschermafzuigkap iQ100
Siemens oven met magnetronfunctie iQ700
Liebherr diepvries SIFNF5128 178cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMhPgcEDTuO-Q1mXSKamhs-CbLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTwIqbA5x40H5LIL0wrWzlg9.jpg?f=fotoalbum_large

Wasruimte.
Ook Häcker concept 130

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dPAa_DseGKpBY01r8brCBbF_GI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqMbLXpnDMqBc3V0WiF9m8ft.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Mir1970 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 23:16:

Nog een paar maanden wachten en zodra alles geplaatst is zal ik foto's plaatsen.

Keuken:

Häcker concept 130
Bora X Bo
Bora PUXA
Quooker Combi+
Quooker Cube
Sjezus, die apparatuur herken ik wel :D

Wij hebben alleen de cube niet (gebruiken we niet) en wel een Liebherr vriezer erbij in de keuken.

Mocht je de apparatuur een keer in het echt willen meemaken, stuur maar een DM. :) (Ik woon wel in Den Helder ;))

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bijkeuken:

Häcker Concept 130

Apparatuur:

[Afbeelding]

Wasruimte.
Ook Häcker concept 130

[Afbeelding]
Ik vind je barretje wel saai zo eerlijk gezegd en de grepen zou ik niet doen op deze manier. Maar wat een monster-order voor de verkopende partij :D

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Afzuigkap voor frituur of airfryer kan ik nog inkomen, alleen die oven in de bijkeuken; waar gebruik je dat voor als je een Bora hebt?

Kan je daar niet beter een magnetron met oven functie nemen, als magnetron de meest gebruikte zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamflo
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-01-2024
Krijgertje1979 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:04:
[...]

Volgens mij is Nuva Keukens onderdeel van EigenHuis Keukens, niet DMG. Zoiezo ga je daar niet dezelfde praktijken tegenkomen is mijn ervaring en de mensen die ik heb gesproken in ons project die daar ook voor offertes geweest zijn. ASWA in Helmond is wellicht ook een zaak waar je niet hoeft bang te zijn dat een verkoper ineens op de proppen komt met een fikse vandaag tekenen korting. Keukenloods in Nederweert is wellicht ook een suggestie, dat was ook een no-nonsense aanbod die we kregen.
Eigenhuis keukens is in 2018 overgenomen door NUVA keukens. En NUVA is weer onderdeel van DMG.

[ Voor 4% gewijzigd door Xamflo op 31-01-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-10 15:42
martinus83 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:06:
[...]

Waarom zou je dat beter uitzetten? Er komt nooit een wolk stoom uit als die deur open gaat om te drogen. De lucht in de vaatwasser is dan al lang afgekoeld.

Bij een houten blad moet je sowieso boven de vaatwasser het blad afdekken om vochtproblemen te voorkomen, maar dat het vocht in de kastjes zou kruipen is echt onzin. Dan levert de keukenzaak belabberde kwaliteit kastjes.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJoster
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-08 17:29
Mir1970 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 23:16:

Keuken:

Häcker concept 130
Bora X Bo
Bora PUXA
Quooker Combi+
Quooker Cube

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bijkeuken:

Häcker Concept 130

Apparatuur:

[Afbeelding]

Wasruimte.
Ook Häcker concept 130

[Afbeelding]
Sow zech, da's een beste bestelling. Ben stiekem wel benieuwd naar de prijs van de Bora spullen aangezien ik daar ook naar aan het kijken ben. Alleen vraag ik me af waarom je de warmhoud lade hebt gekozen aangezien de PUXA al een warmhoud stand heeft?
Ook zou ik zelf graag de vriezer bij de koelkast zien en eentje met ijsblokjes maar dat is voor al gemak.

Mooie opstelling alhoewel ik persoonlijk de bar aan een kant zou kiezen en beide kasten aan de andere kant (minder druk). Gefeliciteerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
TheJoster schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Alleen vraag ik me af waarom je de warmhoud lade hebt gekozen aangezien de PUXA al een warmhoud stand heeft?
Wij hebben hem ook apart (zij het geen Bora) en gebruiken hem redelijk vaak. Als oven aanstaat gaan de borden erin om ietwat te verwarmen, brood rijzen in de lade laat de oven ook vrij voor gebruik (en stuk zuiniger), gerecht dat eerder klaar is en/of moet rusten gaat in de lade terwijl de oven in gebruik is (of nog 200+c waardoor het doorgaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Blihi schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:25:
[...]

Waarom zou je dat beter uitzetten? Er komt nooit een wolk stoom uit als die deur open gaat om te drogen. De lucht in de vaatwasser is dan al lang afgekoeld.

Bij een houten blad moet je sowieso boven de vaatwasser het blad afdekken om vochtproblemen te voorkomen, maar dat het vocht in de kastjes zou kruipen is echt onzin. Dan levert de keukenzaak belabberde kwaliteit kastjes.
Zulke kwaliteit wordt volgens mij niet eens meer gemaakt. En dan alsnog moet je als consument er van uit kunnen gaan dat er een fatsoenlijke verwachte levensduur is, die is voor een keuken echt niet een paar jaar :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Sow zech, da's een beste bestelling. Ben stiekem wel benieuwd naar de prijs van de Bora spullen aangezien ik daar ook naar aan het kijken ben. Alleen vraag ik me af waarom je de warmhoud lade hebt gekozen aangezien de PUXA al een warmhoud stand heeft?
Ook zou ik zelf graag de vriezer bij de koelkast zien en eentje met ijsblokjes maar dat is voor al gemak.

Mooie opstelling alhoewel ik persoonlijk de bar aan een kant zou kiezen en beide kasten aan de andere kant (minder druk). Gefeliciteerd!
Een warmhoudlade is wel echt een ander ding dan een warmhoudstand op een kookplaat ;)

Wij gebruiken hem om eten warm te houden, servies te verwarmen en veel ook om deeg te laten rijzen :)
Ons kind eet geen sauzen, wat ontiegelijk irritant is, dus we koken vaak twee warme maaltijden tegelijk..

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 31-01-2024 14:40 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
[...]

lade hebt gekozen aangezien de PUXA al een warmhoud stand heeft?
Succes met het opwarmen van borden op je kookplaat. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

[Afbeelding]
Dat is inderdaad nog redelijk aan de prijs, daar moet nog wel minimal 5k vanaf kunnen.

Wij hebben een soortgelijk indeling maar maar met kasten tot aan het plafond en de kasten boven de spoelbak springen vervolgens 20cm terug met een andere type front. Verder hebben we het kookgedeelte iets laten verspringen ten opzichte van de spoelbak zodat het geen probleem is om tegelijk te spoelen en koken.

Nu hebben we een afstand van 1.1-1.2m tussen het eiland en de kastenwand met spoelbak er achter dus het zou niet echt nodig hoeven te zijn.

Zie render.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yj6IBTqiXr4r4ytUFGySvJZXBRw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/02v6IMGiba3BCC5t6ZJvR6vb.png?f=user_large

Binnenkort plaatsing :)

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysiwan
  • Laatst online: 11-10 10:09
sysiwan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:52:
Gister onze eerst offerte laten opstellen bij I-KOOK.
Relaxte sfeer, goed advies, geen druk, vervolgafspraak gemaakt.

Keuken op basis van: HACKER Concept 130, kookeiland 2x1m, aanrecht 360cm (met zwarte kraan+wasbak 72x40cm), hoge wall voor 2 oven/combi units 480cm.
Apparatuur: Koel + Vries separaat 178cm hoog Pelgrims, Bora GP4U, 1x Siemens vaatwasser IQ300, 1x Oven IQ700, 1x Combi IQ700.
Prijs: 22.103 Euro

Ik wil alleen wel gaan voor de Bora PURU ivm nog minder geluid (64 vs 54 dB)

Op naar de volgende offertes bij andere winkels op de Shortlist (Bruynzeel, Reddy, EilandDeWild, Superkeukens, Keukenloods).
Zelfde keuken qua ontwerp kost bij:
- Reddy 19k
- KL 22k
- Bruynzeel 29k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:20
Xamflo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:37:
[...]

Eigenhuis keukens is in 2018 overgenomen door NUVA keukens. En NUVA is weer onderdeel van DMG.
Heb je daar een bron van? Naast wat (volgens mij onjuiste) aannames kan ik daar niks over vinden namelijk. Wel dat ze zeggen een familiebedrijf te zijn en iemand zich 'Eigenaar' noemt op LinkedIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
(jarig!)
SquareOne schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:55:
[...]

De Schuller opstelling en dan kleine bar ipv eiland zoals je in ontwerp 4 hebt getekend?

[Afbeelding]

Je zou dan ook nog dat Schuller idee kunnen spiegelen. Dus hoge kasten tegen kant van de hal en laag deel aan buitenmuur. Daan kun je dan het barretje op laten aansluiten
We gaan nu inderdaad voor zo'n soort barretje, wel aan de kant van de hal, aangezien het aan de raamkant net wat krapper is.

Zo dus, maar i.p.v. het wat lompe schiereiland een barretje. Bijv. van hout, al paar mooie voorbeelden van gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyyHS3HXg9OHuo0krpilsz5chws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/an1TDyt302bLcM5Mc6yaEMaM.png?f=fotoalbum_large

De diepte van de keukenruimte is 2.39cm, ik wil het liefst 60cm achterwand, 60cm bar, dan heb je een mooie 1.18cm tussen de kasten (1cm speling). Maar mijn vriendin wil graag beiden in 70cm, dan is de tussenruimte slechts 98cm, dat lijkt me onprettig als er 2 mensen in de keuken moeten werken, wat is wijsheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 15:12
Misschien niet de juiste topic voor mijn vraag, maar hier een L&S keukenverlichting installatie in een Nobilia keuken van 6 maanden oud. Helaas is de keukenleverancier failliet en moet ik zelf de issues oplossen.

De bediening van de verlichting doet het niet altijd. Pas na paar keer drukken wil hij hem pakken. Soms ook helemaal niet. Batterijen vervangen, reset gedaan etc. Inmiddels nieuwe bediening via amazon, en issue leek een paar dagen opgelost maar is toch weer terug. Zou het dan aan de led driver/ontvanger liggen? Nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPryBD1tadT8mn-hAfvIO02qdZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5U6fZ5YnKvE9ItcrIxeK1Lm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 12:14
Hallo allemaal,

Momenteel zijn wij ook bezig met inventariseren voor onze keuken qua apparatuur en ons oog is gevallen op een Liebherr inbouwkoelkast met wateraansluiting en een Liebherr inbouwvriezer met ijsblokjes.
Ik weet dat Liebherr een showroom heeft waar deze modellen wel staan, maar iemand ook een idee of dit ook gewoon bij een lokale keukenboer te zien is? En is er ergens een bedrijf waar zoiezo veel inbouwapparatuur echt te bekijken is?

Gaat om deze modellen:
IRBAd 5180/5190
SIFNei 5188/SIFNAe 5188

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 16:17
knny schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:42:
Hallo allemaal,

Momenteel zijn wij ook bezig met inventariseren voor onze keuken qua apparatuur en ons oog is gevallen op een Liebherr inbouwkoelkast met wateraansluiting en een Liebherr inbouwvriezer met ijsblokjes.
Ik weet dat Liebherr een showroom heeft waar deze modellen wel staan, maar iemand ook een idee of dit ook gewoon bij een lokale keukenboer te zien is? En is er ergens een bedrijf waar zoiezo veel inbouwapparatuur echt te bekijken is?

Gaat om deze modellen:
IRBAd 5180/5190
SIFNei 5188/SIFNAe 5188
Lastig, heel weinig hebben Liebherr in de showroom staan, destijds bij ons ook. heb hem nergens in het echt kunnen zien dit mede ook door leveringsproblemen.

Heb zelf nu dus de

Koelkast 5150.
Vriezer 5188
Ben wel tevreden over beide. hebben niet voor de 5180 gekozen omdat we de vaste water aansluiting niet nodig hadden hadden. hebben toch een quooker met cube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
syntesia schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:16:
[...]

Lastig, heel weinig hebben Liebherr in de showroom staan, destijds bij ons ook. heb hem nergens in het echt kunnen zien dit mede ook door leveringsproblemen.

Heb zelf nu dus de

Koelkast 5150.
Vriezer 5188
Ben wel tevreden over beide. hebben niet voor de 5180 gekozen omdat we de vaste water aansluiting niet nodig hadden hadden. hebben toch een quooker met cube
Wij hebben nu een Amerikaanse koelkast en we gebruiken de watertap vrij veel. Een Cube met jonge kinderen leek mij niet zo handig aangezien ze dan aan de knop van kokend heet water gaan zitten. Dan toch maar rondje Liebherr showroom maar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 16:17
knny schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:39:
[...]

Wij hebben nu een Amerikaanse koelkast en we gebruiken de watertap vrij veel. Een Cube met jonge kinderen leek mij niet zo handig aangezien ze dan aan de knop van kokend heet water gaan zitten. Dan toch maar rondje Liebherr showroom maar denk ik.
Als je het gewend bent zou het wel top zijn denk ik. Maar het verschil tussen kookend en koud water qua handelingen op een quooker is wel groot. Ik heb trouwens de quooker front en die vind ik qua bediening echt helemaal geweldig vergeleken met de normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:00
namo_h schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:05:
[...]
LAATSTE UPDATE
Ondanks dat we de keuken nu al 2 maanden in gebruik hebben is vandaag dan ook de spiegelachterwand (rookglas) in de koffienis geleverd en gemonteerd. Daarmee is de keuken nu helemaal opgeleverd. Hierbij dan ook de foto’s van het eindresultaat.

[Afbeelding]
@namo_h Wat een prachtige keuken! Hij stemt ook fel overeen met de indeling die wij zelf in gedachten hebben.

Ik zie dat je kookvuur meer naar de rand van het kookeiland verplaatst is, om zo meer werkruimte te creëren in het midden. Dit is iets wat wij ook overwegen. Mag ik je ervaring vragen of je hier nadeel van ondervindt tijdens het koken: veel spetters op de nabije vloer/vuilbak of dergelijke?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michiel8102
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-10-2024
Goedemiddag,

Wij hebben net de tweede offerte binnen voor onze keuken, zouden jullie eens mee willen kijken en laten weten wat jullie ervan vinden?

Merk Livello 2815 Zera MA (na wat rondzoeken op dit forum zou dit een Rotpunkt keuken moeten zijn)
Lades Zircon ZX950 (soft stop)
Korpus front 232MA Velvet Green) Black finemat (430 FM)

Apparatuur:
Bora PURU
Quooker combi flex (7 liter)
CM9241B1 Combi van bosch (serie 8 )
HBG934AB1 Bosch (oven 60 cm serie 8 )
SMV6EB800E (Bosch vaatwasser)
KIS86SDE0 (Bosch koelkast)

Werkblad
Arte werkblad dekton (kleur Kelya)
4 cm dik.

Totaal inclusief montage: 23.400 euro.

Opmerkingen van mijn kant:
Volgens mij komen we qua ruimte afmetingen er wel mee weg om het schiereiland iets naar achteren te plaatsen waardoor deze recht uitgeleind wordt met het stukje muur. Die uitsparing die er nu in zit vind ik esthetisch niet zo fraai.

Ik zit te twijfelen of we op het schiereiland drie korven moeten hebben (60, 100 , 60) of dat we toch beter 2 korven kunnen doen van 110. Daarnaast is nu de kookplaats in het midden geplaatst waardoor er aan beide zijden plus minus 60 cm werkvlak is. Is het niet praktischer om de kookplaat meer naar rechts op het schiereiland te plaatsen zodat er links een groter werkvlak ontstaat?

De ovens zullen (i.v.m. 2 afwijkende maten) onder elkaar geplaatst worden in hoge kast dus niet zoals op de renders staat. We twijfelen nog of we de grote oven moeten "upgraden" naar een stoomoven. Ik zelf heb er nog nooit mee gewerkt en twijfel of dit wat toevoegt. Hebben er mensen ervaring met een 60 cm hoge stoomoven en is dit van meerwaarde ten op zichtte van een standaard oven? (ik snap dat dit erg persoonlijk is maar ervaringen/ideeën zijn welkom).

De koffiecorner is nu nog vrij zichtbaar vanaf het vooraanzicht. Is het misschien mooier om dat kastje iets minder breed te maken zodat deze niet vanuit de woonkamer zichtbaar is?

Ik hoor het graag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdssSqIyQd0aryzycmbkrn2qFXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Hd1S7VkrrWmG9nc0xrhGxBW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVo4LsaWz4qB8otYgbSweSGB03w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOKgx0dP7TkwXzwUYtB3lxzx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEl_4OOShZ3oWslhddnP6itQMqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KNITwAEQKLKpjHegabo4jwU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 16:11
AdFundum14 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:24:
[...]

@namo_h Wat een prachtige keuken! Hij stemt ook fel overeen met de indeling die wij zelf in gedachten hebben.

Ik zie dat je kookvuur meer naar de rand van het kookeiland verplaatst is, om zo meer werkruimte te creëren in het midden. Dit is iets wat wij ook overwegen. Mag ik je ervaring vragen of je hier nadeel van ondervindt tijdens het koken: veel spetters op de nabije vloer/vuilbak of dergelijke?
Ik kook zelf nagenoeg nooit en spetters zijn me ook niet opgevallen tijdes het koken door mijn vriendin. Ik weet wel dat mijn ze de linkerhelft van de kookplaat doorgaans als eerste keuze gebruikt. Mocht je wel last van spetters ervaren dan kun je natuurlijk altijd die betreffende pan op de linkerhelft plaatsen.

Ik ben erg tevreden met de indeling zoals we deze nu hebben en zou achteraf nooit de kookplaat in het midden van de werkruimte gehad willen hebben. Of dan had de gootsteen weer opgeschoven moeten worden naar de rand wat weer onhandig was geweest met in en uitpakken van de koelkast. Dat weegt bij lange niet op tegen het ongemak van incidenteel eventuele spetters.

[ Voor 17% gewijzigd door namo_h op 01-02-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Een kraanvraag:

In onze nieuwe keuken zit een Doeco-kraan, nl. deze.

Als ik de kraan sluit, dan loopt er nog even wat water na en dan nog een paar druppels. Het was aanvankelijk nog erger, maar de keukenleverancier heeft het binnenwerk al vervangen, maar het is m.i. nog steeds niet goed.

Ze gaan er nog eens naar kijken, dus dit loopt nog, maar zowel de installateur als de hoofd-service vertelden me wel alvast dat dit enigszins normaal kon zijn, met verwijzingen naar de bocht in de kraan. In onze huidige keuken hebben we precies dezelfde kraan en die loopt absoluut niets na. Ik heb dat nalopen sowieso nog nooit ergens anders gezien, dus dat dat iets normaals is waar je maar mee moet dealen wil er bij mij vooralsnog niet in.

Stel ik mij aan als ik verwacht dat een kraan direct stopt met lopen als ik de hendel dichtduw? Of mag hij een beetje nadruppelen?
En zijn er omstandigheden buiten de kraan denkbaar waardoor hetzelfde model kraan in verschillende keukens zich anders kan gedragen? Bijv. een andere waterdruk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:55
aap schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:54:
Een kraanvraag:

In onze nieuwe keuken zit een Doeco-kraan, nl. deze.

Als ik de kraan sluit, dan loopt er nog even wat water na en dan nog een paar druppels. Het was aanvankelijk nog erger, maar de keukenleverancier heeft het binnenwerk al vervangen, maar het is m.i. nog steeds niet goed.

Ze gaan er nog eens naar kijken, dus dit loopt nog, maar zowel de installateur als de hoofd-service vertelden me wel alvast dat dit enigszins normaal kon zijn, met verwijzingen naar de bocht in de kraan. In onze huidige keuken hebben we precies dezelfde kraan en die loopt absoluut niets na. Ik heb dat nalopen sowieso nog nooit ergens anders gezien, dus dat dat iets normaals is waar je maar mee moet dealen wil er bij mij vooralsnog niet in.

Stel ik mij aan als ik verwacht dat een kraan direct stopt met lopen als ik de hendel dichtduw? Of mag hij een beetje nadruppelen?
En zijn er omstandigheden buiten de kraan denkbaar waardoor hetzelfde model kraan in verschillende keukens zich anders kan gedragen? Bijv. een andere waterdruk?
Wij hadden met onze quooker kraan ook dat het net even te lang doorliep nadat je de kraan dicht deed. We hebben toen het advies gehad van quooker dat er waarschijnlijk wat lucht vast zit in de kromming van de kraan.

Het kan zijn dat er lucht in de uitloop van de kraan zit waardoor het water niet goed wordt afgesloten.
Dit kunt u controleren door eerst het zeefje van de kraan los te halen en te controleren of er vuil in zit.
Zo niet, kunt u het zeefje weer terug monteren en het water zowel in koude als in warme stand openzetten en flink met de uitloop van de kraan te schudden tussen uw vingers van links naar rechts.
Als hier lucht in zit, hoort u dit borrelen. Het schudden doet u zolang totdat het borrelen weg is en de kraan bij het dichtzetten van de hendel volledig afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Dracula schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:24:
[...]

Ah kijk, dit is heel nuttig. Composiet lijkt dus toch een goeie optie te zijn.

Ze deden een beetje aan bangmakerij dat als je iets uit de vaatwasser haalde en tegen je aanrecht zou stoten er meteen een chip af zou springen.
Blijft toch lastig die blad keuze. Nu lees ik weer veel over vlekken en composiet.

Wordt er een beetje simpel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje weet iemand waar je een bestek cassette kan kopen waar je messen/vorken individueel apart in kan doen?

Zoiets als; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgZ0nX1YdzzuAGVznVkmsIPD0TY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jcLgXAdOcnThLV9GuEUqVvN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Chip. schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:08:
Vraagje weet iemand waar je een bestek cassette kan kopen waar je messen/vorken individueel apart in kan doen?

Zoiets als; [Afbeelding]
Letterlijk de eerste link op Google ("Bestek cassette") levert dit op:

https://www.bestekshop.nl/bestekcassette

Met bestekhouders zoals op jouw foto, of cassettedozen van enkele merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Source90 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:19:
[...]

Super bedankt! In mijn google resultaten is die helemaal niet naar voren gekomen bij bestek cassette :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Source90 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:19:
[...]

55 euro voor een paar stukjes goedkoop ogend plastic met plakvilt erop. 8)7

Tip aan de zoeker: koop dit soort spul nooit bij een webwinkel die alleen dit verkoopt. Je wordt dan een ppot uit gedraaid. Dit soort spul haal je beter op bol.com, of desnoods AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
t14wo schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:05:
[...]

55 euro voor een paar stukjes goedkoop ogend plastic met plakvilt erop. 8)7

Tip aan de zoeker: koop dit soort spul nooit bij een webwinkel die alleen dit verkoopt. Je wordt dan een ppot uit gedraaid. Dit soort spul haal je beter op bol.com, of desnoods AliExpress.
3D printer is nog veel makkelijker. Kun je het nog op maat maken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Laatst online: 10-10 09:02
RobbieB schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:27:
[...]

3D printer is nog veel makkelijker. Kun je het nog op maat maken ook.
Alleen goed op de voedselveiligheid letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
MikaX schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Alleen goed op de voedselveiligheid letten.
Dat zal bij dat aliexpress/dropshipped spul vast ook niet het geval zijn.
Buiten dat het ongelofelijk lelijk is, waarom zou je iedere keer dat je bestek moet pakken of opruimen willen priegelen met die sleufjes. Hoevaak trek je je la open om te zien hoe mooi je bestek ligt.

Pak lekker een mooie bamboe vakkenvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Laatst online: 10-10 09:02
t14wo schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:40:
[...]

Dat zal bij dat aliexpress/dropshipped spul vast ook niet het geval zijn.
Buiten dat het ongelofelijk lelijk is, waarom zou je iedere keer dat je bestek moet pakken of opruimen willen priegelen met die sleufjes. Hoevaak trek je je la open om te zien hoe mooi je bestek ligt.

Pak lekker een mooie bamboe vakkenvulling.
Voor het zilveren bestek van oma dat alleen voor feestdagen is, of het is een OCD-dingetje.

Ik heb een 3D printer staan, daar komt echt wel een raar geurtje vanaf met PLA. Daarvan weet je in ieder geval zeker dat het niet gezond is. Tijdens gebruik al ventileren.
Dus inderdaad houten vakken of houten messenblok ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:03

Rzaan

Altijd zoekende

Dracula schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:49:
[...]

Blijft toch lastig die blad keuze. Nu lees ik weer veel over vlekken en composiet.

Wordt er een beetje simpel van.
Je moet een lijstje maken waar je belang aan hecht. En dat is voor ieder gezin anders.
Wij hebben bijvoorbeeld geen kinderen, dus de kans dat er met een step tegen de rand aan wordt gereden is nul. Of mijn vrouw moet kinds worden.
Vlekken maken doen wij volop.
Zo nog wat zalen (hitte, keuze in kleuren, budget, hoe lang denk je in het huis te wonen)
Als je overal met plusjes en minnen gaat werken, kom je op een bepaald blad uit.

Wij kwamen uit op keramiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
(jarig!)
Floor-is schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:51:
[...]

Ik zou die rekken op een plankje onder de oven doen, of in een binnenlade. Nooit een lade in zicht gebruiken. :) Het is echt heel prettig als je niet telkens eerst de oven moet leeghalen en een plekje zoeken voor wat er uit komt, dat is mijns inziens de investering van een binnenlade wel waard :)
Ik lees deze nu een paar keer terug en begrijp hem niet, wel relevant voor ons keukenontwerp. Je stelt een plankje voor de ovenrekken/plaat voor? Dan ligt het toch enorm in het zicht, maar een lade is dan weer niet handig, want die is in het zicht, maar die is dicht?

Oftewel, ik zal 't wel niet begrijpen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Joydashy schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:01:
[...]

Ik lees deze nu een paar keer terug en begrijp hem niet, wel relevant voor ons keukenontwerp. Je stelt een plankje voor de ovenrekken/plaat voor? Dan ligt het toch enorm in het zicht, maar een lade is dan weer niet handig, want die is in het zicht, maar die is dicht?

Oftewel, ik zal 't wel niet begrijpen 8)
Wij hebben bewust een push-to-open lade onder de oven gedaan om die dingen in op de bergen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTtnvk9LRMgHVQ0FAYCc2v_b7AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tnts8CPeb4MsHf8OUI7HWVJH.jpg?f=fotoalbum_large

Dan liggen ze dus uit het zicht en niet in de weg. Oven wanten gaan er ook bij, dan heb je ze altijd bij de hand. En het was noodzakelijk om de oven en koelkast bovenaan uitgelijnd te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
(jarig!)
RobbieB schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:51:
[...]

Wij hebben bewust een push-to-open lade onder de oven gedaan om die dingen in op de bergen:
[Afbeelding]

Dan liggen ze dus uit het zicht en niet in de weg. Oven wanten gaan er ook bij, dan heb je ze altijd bij de hand. En het was noodzakelijk om de oven en koelkast bovenaan uitgelijnd te krijgen :)
Ja precies, dit is dan toch een "lade in het zicht", en ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
We zijn deze week gaan kijken bij Grillo voor een marmeren blad voor de keuken. Het is een bewuste keuze om voor marmer te gaan. Marmer is toch wel echt het mooiste materiaal en vlekken heeft het blad toch al ;)

Maar wat een keuze daar! Woensdag zitten we met de interieurbouwer om het kastwerk door te nemen. Ben benieuwd ook hoeveel marge hij pakt op de apparatuur. Ik kan het ook los bestellen maar gun hem ook wel wat. Dan kunnen we daarna een offerte verwachten. Wie weet hebben we dan voor de zomer een keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-10 12:40
Heb wat meer budget nu, en heb nu een ontwerpje in de ikea method gemaakt: (Ja er zit een bug in dit ontwerp, de kookplaat is spontaan verdwenen maar die zit op de welbekende plek, in het midden zit de vaatwasser.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYAF0K_3KXa3AVD0QEccC8fR4aE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/69N3MLnb36koe5dbVfi3PKOm.png?f=fotoalbum_large

Ben een beetje op zoek dus naar de sfeer zoals hier is:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4fo-wXWUAc4AfJ.jpg

De vraag is, welke keuken zaken kunnen zoiets aanbieden?
Combi van Dekton Laurent + Houten strip panelen e.d. (Hout kleur, of zwart met houtsnerf)
Liefst tot het plafond. Zou ook wel nog een nisje willen voor een Jura koffie zet apparaat. Kameraad had een inbouw koffiezet apparaat en adviseerde me er nooit zo één te kopen.

Kijk daarna zeer tegenop om een keukenzaak binnen te gaan. Ik ben iemand die alles online koopt omdat ik interactie met verkopers niet erg leuk vind. En moet altijd kotsen van die domme praatjes. :/ ;( :(

En waarom kom je in keukenzaken, meubelzaken en tegel/badkamer zaken altijd stelletjes tegen! Gadver, kan ik niet tegen als single persoon. :'( Doet me altijd denken aan wat ik niet heb. Daarom haat ik dat ook om naar dit soort zaken te gaan. kots kots kots

[ Voor 35% gewijzigd door Immutable op 02-02-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:03

Rzaan

Altijd zoekende

@Immutable Hiervoor zou ik naar een interieurbedrijf gaan.
Ben je goedkoper uit en krijg je het precies zoals je wilt. Yoy 1 cm onder het plafond, tot het plafond, maakt niet uit. Kastje van 63 cm breed is net zo duur als een kastje van 60 cm. Bij een keukenboer kan het niet, of betaal je meteen een vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Immutable schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:55:
Heb wat meer budget nu, en heb nu een ontwerpje in de ikea method gemaakt: (Ja er zit een bug in dit ontwerp, de kookplaat is spontaan verdwenen maar die zit op de welbekende plek, in het midden zit de vaatwasser.)
Waarschijnlijk zit die in je ontwerp onbedoeld onder je werkblad :-).
Ik zou je ontwerp iets meer ombuigen naar het inspiratieontwerp dat je laat zien. Dus met een nis, evt ook voor spoelen zodat je water bij het apparaat hebt en ook niet de vaat op het eiland hebt staan. Vaatwasser kan dan ook daar en dat maakt weer dat je in je eiland alles kunt plaatsen wat je bij het koken bij de hand wilt hebben. Kruiden, kookgerei, bakjes, schalen, snijplanken, pannen, staafmixer etc. Het is echt hopeloos irritant als je dat steeds uit de kasten achter je moet pakken. (En het is fijn als je de vw open hebt en je kunt alles meteen in de kasten/laden ertegenover kwijt).
In je voorbeeld foto vind ik het opliggende blad met bar wel een mooie eyecatcher in het geheel. Mocht het binnen je ruimte en je budget passen, zou ik dat in dit geval doen. Mooie finishing touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Quooker vraagje. Onze flex (icm combi+) heeft weinig waterdruk. Het is al een stuk beter zonder de perlator, althans dat wijst mn grove meting uit. Enige verschil met aansluitschema Quooker is dat koud water en vw op tstuk zitten en Quooker ventiel aan het eind vd leiding, hoogste punt tov vloer. Tijdens klussen kraantje op tstuk gebruikt, toen voldoende druk. Iemand een idee wat dit kan zijn of dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:51

[Afbeelding]

Ben een beetje op zoek dus naar de sfeer zoals hier is:
[Afbeelding]

De vraag is, welke keuken zaken kunnen zoiets aanbieden?
Combi van Dekton Laurent + Houten strip panelen e.d. (Hout kleur, of zwart met houtsnerf)
Liefst tot het plafond. Zou ook wel nog een nisje willen voor een Jura koffie zet apparaat. Kameraad had een inbouw koffiezet apparaat en adviseerde me er nooit zo één te kopen.

Kijk daarna zeer tegenop om een keukenzaak binnen te gaan. Ik ben iemand die alles online koopt omdat ik interactie met verkopers niet erg leuk vind. En moet altijd kotsen van die domme praatjes. :/ ;( :(

En waarom kom je in keukenzaken, meubelzaken en tegel/badkamer zaken altijd stelletjes tegen! Gadver, kan ik niet tegen als single persoon. :'( Doet me altijd denken aan wat ik niet heb. Daarom haat ik dat ook om naar dit soort zaken te gaan. kots kots kots
Kijk eens of er een Made by Das (voorheen TriStar) dealer bij je in de buurt zit. Kan aan al je wensen voldoen en zijn over het algemeen wat kleinere zaken met meer persoonlijk contact.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codeneos
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

Volgens mij vindt niemand het een feest om de keukenboer te bezoeken. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand gesproken die er enthousiast over was.

Maar mijn ervaring is dat het door de week meestal erg rustig is in de gemiddelde keukenzaak. Plan een afspraak op een bijvoorbeeld een dinsdag of woensdag ochtend. Dan ben je waarschijnlijk de enigste in de winkel.

Het is ook wel even fijn om de lade te testen, en kastje te voelen. Digitaal een stuk lastiger.

[ Voor 6% gewijzigd door codeneos op 02-02-2024 20:21 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:06:
[...]

Kijk eens of er een Made by Das (voorheen TriStar) dealer bij je in de buurt zit. Kan aan al je wensen voldoen en zijn over het algemeen wat kleinere zaken met meer persoonlijk contact.
Hmm via die termen, had ik keukenhuiz in friesland gevonden. Denk dat ik daar maar eens een kijkje ga nemen. Misschien iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:04

tomtom901

Moderator General Chat
Swooshke schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:05:
Bij het afbreken van onze keuken kwam ik er achter dat dit een systemat geweest is en deze is na 22 jaar nog in best prima staat. Misschien dat ik nog een keer de moed bijeen moet rapen om in regio noord Limburg een hacker verkoper te vinden. Iemand nog tips?
Je zou naar Altis Keukens in Oss (NB) kunnen gaan, afhankelijk van waar in NB ben je daar met 3 kwartier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

Aurum schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:39:
[...]

Wij hadden met onze quooker kraan ook dat het net even te lang doorliep nadat je de kraan dicht deed. We hebben toen het advies gehad van quooker dat er waarschijnlijk wat lucht vast zit in de kromming van de kraan.

Het kan zijn dat er lucht in de uitloop van de kraan zit waardoor het water niet goed wordt afgesloten.
Dit kunt u controleren door eerst het zeefje van de kraan los te halen en te controleren of er vuil in zit.
Zo niet, kunt u het zeefje weer terug monteren en het water zowel in koude als in warme stand openzetten en flink met de uitloop van de kraan te schudden tussen uw vingers van links naar rechts.
Als hier lucht in zit, hoort u dit borrelen. Het schudden doet u zolang totdat het borrelen weg is en de kraan bij het dichtzetten van de hendel volledig afsluit.
Ik heb dit vandaag geprobeerd en het hielp inderdaad een boel. De kraan druppelt nu nog maar een of twee druppeltjes na als ik hem sluit, maar ik denk dat dit inderdaad door lucht in de kraan komt en niet door een defect.

Wat ik nog niet begrijp is, dat als dit een bekend probleem is, dat zowel de keukenleverancier en de kraanproducent hier niet bekend mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 00:44
Wij gaan onze keuken verplaatsen naar onze (nieuw te bouwen) aanbouw. Onze apparatuur is minder dan 4 jaar oud, alleen gaan we van een U vormige keuken naar een kookeiland en zoeken we een nieuwe afzuiging.

We hebben nu een 90cm Siemens vlakinbouw kookplaat die we graag willen houden (zijn we erg blij mee), en een schuine wandschouwkap die ook erg prettig werkt en de lucht direct naar buiten blaast. Die afzuiger werkt natuurlijk niet met een kookeiland.

Eigenlijk hebben we 3 opties:
- huidige kookplaat houden, en plafondunit installeren
- huidige kookplaat houden, en een losse 90cm downdraft installeren (Siemens heeft zelf een fraaie downdraft van glas)
- een hele nieuwe kookplaat kopen (liever niet, zonde van het geld?)

Het liefst knal ik de afgezogen lucht direct naar buiten, danwel via het plafond/dak, of via een kanaal onder de uitbouw de tuin in (nadeel: lange weg dus meer weerstand). Minder efficiënt qua verwarming, maar wel lekker dat je in de zomer even goed kan luchten...

Heeft er iemand ervaring met die Siemens Downdraft van glas? Of met een inbouw afzuigunit in het plafond boven een eiland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 21:01
Zucht en steun, wat is het vergelijken van keukens een ondoorzichtig zooitje!
Dit topic en de eerste post helpen al een boel, maar zijn volgens mij enorm ambitieus qua details en ook al outdated. Ik zie ook dat sites als IZAA de boel proberen te beinvloeden.. lijkt een informatie site, maar ze doen marketing voor grote keukenzaken als je verder kijkt ("AWR Media") en verdienen aan jouw angst om meer info te kopen en vergelijkingen te laten maken.

Ik heb er over na zitten denken, je koopt in je leven niet zo veel keukens, heb je er net één dan zit je jaren goed. Hoe kan je daar nu een eerlijke informatiesite uit maken, een normaal mens heeft amper keukenkoop ervaringen in zijn leven, en zou ook geen abbo hoeven om toegang te hebben tot up to date keuken informatie. Maar zo'n site of topic zou wel inkomsten nodig hebben om bijvoorbeeld keukens te kunnen testen, controleren, updaten en hosten. En dus blijft de keuken industrie winnen?

Anyway, ik zit ook in dit avontuur (regio Zwolle). U-keuken, 2.75x2.75m langs muren only. Boer Staphorst heeft mijn perfecte keuken (Nolte Interliving) geoffreerd op €21k rond en willen niet onderhandelen of zakken. Take it of leave it, offerte blijft wel geldig dus denk lekker na. En dat bedrag doet pijn, dus ik zocht andere offertes, maar eigenlijk wil ik geen dumpkeuken, wel iets degelijks, zoals wij allemaal natuurlijk.

Familie die bij Ekelhoff in Duitsland was heeft gevraagd wat zij zouden vragen, die kwam wel op 25k+ zei hij dus die heeft het niet eens uitgewerkt. Ik heb een offerte check gedaan bij Möbel Faber in DE, die kwamen tot €14.500 voor vergelijkbaar Nobilia, maar zonder plintverwarming, koof met spotjes of plasma filter, dus het is appels met peren vergelijken. Nobilia hoor ik wisselende verhalen over, Interliving zou Nolte zijn en Nolte zou goed zijn.

Ik heb ook nog een offerte van Küchen-Dump die goedkoper is, maar de keukens in de showroom voelde alles rammelig, zij verkopen Burger keukens, en zeiden bij de offerte opstellen al dat mensen bij hen kwamen voor goedkope keukens, dus eigenlijk heb ik ze op kwaliteit afgestreept.

Ik heb geen idee of er nog een zaak in de buurt zit waar ik degelijkheid krijg en voordeliger zou kunnen uitkomen. Iemand nog een tip voor een zaak?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobbieB
Y3PP3R schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:37:
Zucht en steun, wat is het vergelijken van keukens een ondoorzichtig zooitje!
Dit topic en de eerste post helpen al een boel, maar zijn volgens mij enorm ambitieus qua details en ook al outdated. Ik zie ook dat sites als IZAA de boel proberen te beinvloeden.. lijkt een informatie site, maar ze doen marketing voor grote keukenzaken als je verder kijkt ("AWR Media") en verdienen aan jouw angst om meer info te kopen en vergelijkingen te laten maken.

Ik heb er over na zitten denken, je koopt in je leven niet zo veel keukens, heb je er net één dan zit je jaren goed. Hoe kan je daar nu een eerlijke informatiesite uit maken, een normaal mens heeft amper keukenkoop ervaringen in zijn leven, en zou ook geen abbo hoeven om toegang te hebben tot up to date keuken informatie. Maar zo'n site of topic zou wel inkomsten nodig hebben om bijvoorbeeld keukens te kunnen testen, controleren, updaten en hosten. En dus blijft de keuken industrie winnen?

Anyway, ik zit ook in dit avontuur (regio Zwolle). U-keuken, 2.75x2.75m langs muren only. Boer Staphorst heeft mijn perfecte keuken (Nolte Interliving) geoffreerd op €21k rond en willen niet onderhandelen of zakken. Take it of leave it, offerte blijft wel geldig dus denk lekker na. En dat bedrag doet pijn, dus ik zocht andere offertes, maar eigenlijk wil ik geen dumpkeuken, wel iets degelijks, zoals wij allemaal natuurlijk.

Familie die bij Ekelhoff in Duitsland was heeft gevraagd wat zij zouden vragen, die kwam wel op 25k+ zei hij dus die heeft het niet eens uitgewerkt. Ik heb een offerte check gedaan bij Möbel Faber in DE, die kwamen tot €14.500 voor vergelijkbaar Nobilia, maar zonder plintverwarming, koof met spotjes of plasma filter, dus het is appels met peren vergelijken. Nobilia hoor ik wisselende verhalen over, Interliving zou Nolte zijn en Nolte zou goed zijn.

Ik heb ook nog een offerte van Küchen-Dump die goedkoper is, maar de keukens in de showroom voelde alles rammelig, zij verkopen Burger keukens, en zeiden bij de offerte opstellen al dat mensen bij hen kwamen voor goedkope keukens, dus eigenlijk heb ik ze op kwaliteit afgestreept.

Ik heb geen idee of er nog een zaak in de buurt zit waar ik degelijkheid krijg en voordeliger zou kunnen uitkomen. Iemand nog een tip voor een zaak?
Dus je hebt een zaak gevonden die een keuken heeft die precies aan je wensen voldoet. Je hebt rondgekeken maar kan hem nergens goedkoper vinden of het gaat ten koste van de kwaliteit. Je geeft zelf aan dat je na aanschaf van een keuken járen goed zit. Laten we uitgaan van 20 jaar:

Dus voor nog geen €1000 p/jaar heb je de keuken die je perfect vindt? Dan kun je je best gaan doen om er misschien nog €2000/3000 vanaf te halen (wat mogelijk ten koste van de kwaliteit gaat) en dat scheelt je op jaarbasis dan €150.

Ik zie het probleem niet. Goede keukens kosten geld. Meer dan een paar jaar geleden, want materialen en arbeid zijn flink duurder geworden.

Overigens zou je overwegen om eens een IKEA keuken samen te stellen met dezelfde kasten en apparatuur en kijken wat het verschil is. Is dat minder dan 25% dan is het wel een redelijke prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieB op 03-02-2024 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 21:01
RobbieB schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:23:
[...]

Dus je hebt een zaak gevonden die een keuken heeft die precies aan je wensen voldoet. Je hebt rondgekeken maar kan hem nergens goedkoper vinden of het gaat ten koste van de kwaliteit. Je geeft zelf aan dat je na aanschaf van een keuken járen goed zit. Laten we uitgaan van 20 jaar:

Dus voor nog geen €1000 p/jaar heb je de keuken die je perfect vindt? Dan kun je je best gaan doen om er misschien nog €2000/3000 vanaf te halen (wat mogelijk ten koste van de kwaliteit gaat) en dat scheelt je op jaarbasis dan €150.

Ik zie het probleem niet. Goede keukens kosten geld. Meer dan een paar jaar geleden, want materialen en arbeid zijn flink duurder geworden.

Overigens zou je overwegen om eens een IKEA keuken samen te stellen met dezelfde kasten en apparatuur en kijken wat het verschil is. Is dat minder dan 25% dan is het wel een redelijke prijs.
_/-\o_

Je hebt helemaal gelijk... Soms heb je even een trap onder je kont nodig om wat in te zien.

Iets anders:
Ik krijg vandaag signalen dat een plasma filter ongezond is, NVWA zou dat afraden, en er zou maar één merk zijn dat goedgekeurd is ofzo. Weet iemand hier wat over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
Beetje rond wezen kijken, heb eindelijk een zaakje gevonden die fijn lijkt. Häcker Systemat + Dekton spul. En de diepte van het eiland kan op verschillende maten gemaakt worden. Dat is fijn, want dat is een uitdaging bij mij omdat ik de keuken midden in het huis plaats en het eiland iets minder diep zal worden.

Gat is 3.70 meter breed. Dus van links naar rechts 130cm doorgang, 80cm eiland, 1 meter doorgang, en 60cm kastenwand tegen muur.

Tenminste een richting op van welk merk/systeem ik echt mooi vind. Dus wel greeploos, met greeplijst dat je wel met je hand achter de la/deur kan gaan om hem open te trekken. Dat aandrukken, dat de la los komt is echt verschrikkelijk.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/333850/files/396806142/greeplijst-grafiet-mat.jpg

Of soort gouden greeplijst ook wel gaaf:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/397125523_876661160540154_4159650688169850303_n.jpg?stp=dst-jpg_e35&efg=eyJ2ZW5jb2RlX3RhZyI6ImltYWdlX3VybGdlbi4xNDQweDE0NDAuc2RyIn0&_nc_ht=scontent.cdninstagram.com&_nc_cat=106&_nc_ohc=V0RB8nF9NQYAX-MQ-mZ&edm=APs17CUBAAAA&ccb=7-5&ig_cache_key=MzIyNTg5MjY3Mjk5MDYwODExMQ%3D%3D.2-ccb7-5&oh=00_AfA1c8yJAmpXSTssFSarhecCnC5ef85cLy268ZlcCxfJbA&oe=65C3B0E5&_nc_sid=10d13b

Ook mooi dat hout, echter.... ga ik er vanuit dat dat heel duur is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waHj-D4QymAS6WNKc_Ct4lh6A4s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9wk7EXTdmtLvh1k3n1cOC4cW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Immutable op 03-02-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koshi
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 01-05-2024
Onze keuken gaat in maart geplaatst worden! Over 2 weken hebben we een afspraak bij Jetstone om ons keukenblad (London Grey Gepolijst (5000 Caesarstone) uit te zoeken. Nou kreeg ik een bericht van de keukenleverancier dat ze foam gebruiken om het bar gedeelte op te vullen.
Het blad heeft een standaard dikte van 2 cm en word opgedikt met een rand van 4 cm (onzichtbaar).

Maar ik vraag me af hoe de onderkant van het bargedeelte eruit komt te zien.. zie je hier dan foam ipv het blad? Dus als ik bijvoorbeeld buk, om gebruik te maken van een stopcontact in het bargedeelte, en naar de onderkant van het blad kijk..

Hoe ziet dit er bij andere tweakers eruit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAsUlo7n_jBIO-bC_KwaRtzo350=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZD7SMBj7h8K24qVdDcIEnEl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Koshi schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:46:
Onze keuken gaat in maart geplaatst worden! Over 2 weken hebben we een afspraak bij Jetstone om ons keukenblad (London Grey Gepolijst (5000 Caesarstone) uit te zoeken. Nou kreeg ik een bericht van de keukenleverancier dat ze foam gebruiken om het bar gedeelte op te vullen.
Het blad heeft een standaard dikte van 2 cm en word opgedikt met een rand van 4 cm (onzichtbaar).

Maar ik vraag me af hoe de onderkant van het bargedeelte eruit komt te zien.. zie je hier dan foam ipv het blad? Dus als ik bijvoorbeeld buk, om gebruik te maken van een stopcontact in het bargedeelte, en naar de onderkant van het blad kijk..

[Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad niet bepaald mooi uit als je eronder kijkt. Maar je kunt de rest van je leven daar last van hebben, of gewoon doorgaan. ;)

Maw, dit is altijd lelijk en onbewerkt. Niet over in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Koshi schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:46: Nou kreeg ik een bericht van de keukenleverancier dat ze foam gebruiken om het bar gedeelte op te vullen.

Maar ik vraag me af hoe de onderkant van het bargedeelte eruit komt te zien..
Bedoelen ze mogelijk dit?
Voor afwerking van onderzijde van het werkblad kan gebruik worden gemaakt van Powerboard. Powerboard is opgebouwd uit hard schuim met een polystyreen toplaag. Dit geeft een strakke afwerking aan de onderzijde van het blad en helpt doorbuigen voorkomen.
Ik zou dit verifiëren als je toch in de showroom bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savaroth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 21:47
@Koshi

Is standaard onder deze werkbladen; wordt ook vaak onder composiet gebruikt. Zie bijgevoegde foto voor een impressie. Uiteraard zal dit dan wel uit 1 of some 2 delen bestaan; voorbeeld wat ik heb bijgevoegd heeft stroken aan de onderzijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bK5FtzpJfDLdh2lt_6wfFkPIawA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fTv5QGyIu48mT92MICIz51H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swooshke
tomtom901 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:03:
[...]

Je zou naar Altis Keukens in Oss (NB) kunnen gaan, afhankelijk van waar in NB ben je daar met 3 kwartier.
Dank voor je tip 👌 kreeg ik ook van een collega. In de tussentijd na veel gepeins toch een deal kunnen maken met een van de opties die wij hadden. Afgegaan op gevoel dus ik hoop dat wij er na het plaatsen nog steeds blij mee zijn. Dit laat ik tegen die tijd hier nog weten. Al gaande toch veel gehad aan het doorspitten van dit enorm uitgebreide forum. Enige punt waar ik niet op gelet zijn is de greep daar moet ik nog even op inhaken als we gaan tekenen binnenkort. Wij hadden bij alles de Siematic greep gelegd en zag een ander greepnummer nu op de Pronorm versie staan 😔. Geen idee of ze die ook op een Pronorm keuken mogen steken 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1982!
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik zit in de afrondende fase van mijn keuken, en alleen de apparatuur kom ik maar niet uit. Ben wel iemand van de gadgets, maar er zijn natuurlijk ook grenzen. Zo kan ik bij de siemens voor de oven nog voor de camera functie gaan, maar dat is weer 1000 euro extra, en zo blijven we doorgaan.Aangezien hier zoveel kennis zit op het forum wil ik de lijst toch even met jullie delen en ben ik benieuwd naar alternatieven.

Ik heb nu onderstaand lijstje, Koelkast, Vriezer en stoomoven met vaste wateraansluiting. Liefst had ik alles van 1 merk, maar daar ben ik uiteindelijk van afgestapt omdat Liebherr 7 jaar garantie bied, en leuke features heeft, zoals gekoeld water en ijsblokjes.

Als jullie onderstaand lijstje zien, hebben jullie dan misschien nog alternatieven, of zijn er zaken die ik over het hoofd gezien heb? Zijn er misschien andere merken voor de ovens met een betere prijs/kwaliteit of betere features?

Koelkast Liebherr IRBdi 5180
Vriezer Liebherr SIFNei 5188
Wijnklimaatkast Liebherr EWTgb 3583
Combi stoomoven Siemens HS958GDD1
Oven / Magnetron Siemens HM978GNB1
Vaatwasser Siemens SX87T800BE
Kookplaat Bora x pure

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-01 08:18
Weet iemand wat Home Connect kan doen voor je Siemens vriezer? Ik kan geen camera oid vinden in de IQ700 vriezer. Wel een wifi symbool en home connect stickers.

Eerlijk gezegd twijfel ik aan het nut van wifi op je apparaten. Ik heb de oven, combi-magnetron, vaatwasser en zo daarom ook (nog?) niet aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:17

orf

greet3 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:26:
Weet iemand wat Home Connect kan doen voor je Siemens vriezer? Ik kan geen camera oid vinden in de IQ700 vriezer. Wel een wifi symbool en home connect stickers.

Eerlijk gezegd twijfel ik aan het nut van wifi op je apparaten. Ik heb de oven, combi-magnetron, vaatwasser en zo daarom ook (nog?) niet aangesloten.
De oven voorverwarmen (al staat dat vaak bij mij ineens weer uit) en weten dat de vaatwasser klaar is is best fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-01 08:18
orf schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:43:
[...]

De oven voorverwarmen (al staat dat vaak bij mij ineens weer uit) en weten dat de vaatwasser klaar is is best fijn.
Dat zijn de voordelen die genoemd worden. Net als camera’s in de koelkast om te zien wat erin zit, maar welke voordelen heeft het voor de vriezer? Of krijg je alleen tips hoe je iets moet invriezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Zijn er mensen die ervaring hebben met Budgetplan uit Ridderkerk?
We zijn daar eigenlijk bij toeval terecht gekomen. Naast dat de naam ons niet heel enthousiast maakt, lezen we op internet nogal wisselende reacties, met name over de aftersales.
Echter...
Het gaat nog steeds om deze keuken:
https://gathering.tweaker...message/77618910#77618910

Members only: prijsvergelijk
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Gesprek was goed. Verkoper had ook goede ideeen die hij goed kon onderbouwen.

Hoe verhoudt Schuler zich tot Rotpunkt denken jullie?
Wat moet ik denken van zo'n groot prijsverschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Koshi schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:46:

[Afbeelding]
Wij hebben een plaat onder de bar, gelijk aan de fronten. (Met hierin versteviging gefreesd, stalen kokers. Maar wij hebben net geen 2m overhang, dat is wel net even meer ;))

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Vraagje, wellicht dat iemand dat hier weet, we zijn opzoek naar een grote gootsteen mat. Onze gootsteen is 50 * 40 cm. De gootsteen mat moet toch wel groter zijn dan 45 * 35 cm. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

greet3 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:26:

Mijn ervaring is dat het handig is als de apparatuur in de bijkeuken staat. Dus eventueel vaatwasser, wel wasmachine, c wellicht droger. Verder kan de vaatwasser waarschuwen dat is wil reinigen met een speciaal programma.
Nice to have

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Hans1982! schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:46:
Ik zit in de afrondende fase van mijn keuken, en alleen de apparatuur kom ik maar niet uit. Ben wel iemand van de gadgets, maar er zijn natuurlijk ook grenzen. Zo kan ik bij de siemens voor de oven nog voor de camera functie gaan, maar dat is weer 1000 euro extra, en zo blijven we doorgaan.Aangezien hier zoveel kennis zit op het forum wil ik de lijst toch even met jullie delen en ben ik benieuwd naar alternatieven.

Ik heb nu onderstaand lijstje, Koelkast, Vriezer en stoomoven met vaste wateraansluiting. Liefst had ik alles van 1 merk, maar daar ben ik uiteindelijk van afgestapt omdat Liebherr 7 jaar garantie bied, en leuke features heeft, zoals gekoeld water en ijsblokjes.

Als jullie onderstaand lijstje zien, hebben jullie dan misschien nog alternatieven, of zijn er zaken die ik over het hoofd gezien heb? Zijn er misschien andere merken voor de ovens met een betere prijs/kwaliteit of betere features?

Koelkast Liebherr IRBdi 5180
Vriezer Liebherr SIFNei 5188
Wijnklimaatkast Liebherr EWTgb 3583
Combi stoomoven Siemens HS958GDD1
Oven / Magnetron Siemens HM978GNB1
Vaatwasser Siemens SX87T800BE
Kookplaat Bora x pure

Alvast bedankt voor het meedenken.
Wat ben je kwijt voor je apparatuur? Wij zitten aan vergelijkbare apparaten te denken zonder wijnkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Laatst online: 10-10 14:46
Y3PP3R schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:37:

Ik heb al 3 keukens bij Akzent in Nordhorn gekocht, naar volle tevredenheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
HallonRubus schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:36:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem maar nog niet opgelost, wel een mogelijke oplossing die ik wil gaan proberen. Mijn oven heeft een inbouwhoogte van 450 mm, ongeveer gelijk met die van jou. Boven heb ik 15 à 16 cm over, onder 20 cm (lade).

Die Metod ladefronten zijn er alleen in meervoud van 20 cm hoog, maar ik denk dat deze ook moeten passen (monteren is kwestie van schroeven dus zolang de maat goed is...) https://www.ikea.com/nl/n...ent-buckets%3AHEIGHT_0_20

Die oven hoor je trouwens op een metalen console te laten rusten, dan is het ook gelijk op de mm verstelbaar in hoogte, mocht je niet goed uitkomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXLy9kTNQwWihnfiicrpR8Mqji4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65MWhRGJ3FHg2j77n3rflAbp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCsSl_kE_fT2I6He6RizeFKsu1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBychM5XXZExrYxGVGVDzdPP.jpg?f=fotoalbum_large

Die metalen bak (gratis bij te bestellen) werkt prima om 2 ovens naast elkaar te plaatsen en uit te lijnen!

1 van de 3 keukendelen geplaatst, alleen nog een (half-donker grijs) aanrechtblad en latjes achterwand met plank voor se koffiekopjes nog te plaatsen voor dit deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-06 10:29
Source90 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:24:
Afzuigkap voor frituur of airfryer kan ik nog inkomen, alleen die oven in de bijkeuken; waar gebruik je dat voor als je een Bora hebt?

Kan je daar niet beter een magnetron met oven functie nemen, als magnetron de meest gebruikte zal zijn?
De magnetron wordt hier zelden gebruikt, een extra oven mis ik nu regelmatig, daarom bewust gekozen voor oven met magnetron functie.
Pagina: 1 ... 444 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1