Het valt me op dat veel magnetrons geen roterende plaat hebben. Bij mijn ouders thuis was dat altijd scheisse. Dan was je eten op 1 punt heet, en elders niet. Zelf hebben we nu wel een magnetron met ronddraaiend plateau, en dat werkt super. Maar nu dus een nieuwe keuken...wat is jullie ervaring met moderne magnetrons die niet roteren?
Prima! Is gewoon ontwikkeling van de magnetron velden.marteltor schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:41:
Het valt me op dat veel magnetrons geen roterende plaat hebben. Bij mijn ouders thuis was dat altijd scheisse. Dan was je eten op 1 punt heet, en elders niet. Zelf hebben we nu wel een magnetron met ronddraaiend plateau, en dat werkt super. Maar nu dus een nieuwe keuken...wat is jullie ervaring met moderne magnetrons die niet roteren?
Vond die schijf vroeger maar irritant ..
Magnetron velden? Je bedoelt dat de technologie nu verder is en het geheel dus mooi gelijk heet wordt, zonder draaischijf?martinus83 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:01:
[...]
Prima! Is gewoon ontwikkeling van de magnetron velden.
Vond die schijf vroeger maar irritant ..
Dat is hier recent nog langsgekomen.marteltor schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:41:
Er zijn twee soorten combimagnetrons;
- Focus op de oven met als toevoeging een magnetron (= rekken/2 of 3 hoogtes voor (bak)platen)
- Focus op de magnetron met als toevoeging een oven of grill (= ronddraaiend plateau)
Ja. Is al vaker genoemd dat een compact blikken magnetron het nog altijd beter doet dan een 45 cm of 60 cm combi oven met magn functie.marteltor schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:08:
[...]
Magnetron velden? Je bedoelt dat de technologie nu verder is en het geheel dus mooi gelijk heet wordt, zonder draaischijf?
Hier valt de Bosch 45 combi oven al 14 jaar prima. Benieuwd hoe de 60 het zal doen, ongetwijfeld minder..
Vandaag voor het eerst in de nieuwe keuken de oven schoongemaakt. Na een paar minuutjes hardnekkige aanslag te lijf gegaan, bedacht ik me dat we ook een pyrolyse schoonmaakstand hadden. Aangezet, schrok van de duur van 90 minuten en het feit dat hij 475 graden werd, maar werkt fantastisch! Alle hardnekkige stukjes en vlekken waren met een doekje af te nemen en ziet er weer als nieuw uit.
Heeft dit op lange termijn bij herhaaldelijk gebruik nog negatieve consequenties?
PS: Leek me ook een ideale pizzastand
Heeft dit op lange termijn bij herhaaldelijk gebruik nog negatieve consequenties?
Slecht. In onze nieuwe AEG (2023) combi-magnetron erg last van hotspots. In onze vorige combimagnetron, een 15 jaar oude Whirlpool met draaischijf, werd alles veel gelijkmatiger warm.marteltor schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:41:
Denk niet dat er veel van de pizza overblijft als je hem anderhalf uur op >475°C graden laat "bakken".Perseus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:11:
Vandaag voor het eerst in de nieuwe keuken de oven schoongemaakt. Na een paar minuutjes hardnekkige aanslag te lijf gegaan, bedacht ik me dat we ook een pyrolyse schoonmaakstand hadden. Aangezet, schrok van de duur van 90 minuten en het feit dat hij 475 graden werd, maar werkt fantastisch! Alle hardnekkige stukjes en vlekken waren met een doekje af te nemen en ziet er weer als nieuw uit.
Hier gaat hij op slot bij Pyrolese. Volgens mij is dat een standaard veiligheidsdingetje (logisch)..
Zou zelf altijd de rekken/rails eruit halen. Er zijn rails voor pyrolese, al moet je (bij erin laten) volgens mij wel opnieuw invetten na draaien van het programma (met food-grade vet).
[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 11-02-2024 18:19 ]
Was ook als grapje bedoeld. Hier ook een slotje. Rekken en platen en voor de zekerheid ook uitgehaald.Source90 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:13:
[...]
Denk niet dat er veel van de pizza overblijft als je hem anderhalf uur op >475°C graden laat "bakken".
Hier gaat hij op slot bij Pyrolese. Volgens mij is dat een standaard veiligheidsdingetje (logisch)..
Zou zelf altijd de rekken/rails eruit halen. Er zijn rails voor pyrolese, al moet je (bij erin laten) volgens mij wel opnieuw invetten na draaien van het programma (met food-grade vet).
[ Voor 24% gewijzigd door Perseus op 11-02-2024 18:16 ]
Ik ben dan ook niet op zoek naar een combi ding. Ik wil een oven en een losse magnetron. Als ik op keukenloods op solo magnetrons of desnoods magnetron met grill functie zoek dan heeft Siemens er 0 in het aanbod die ronddraaien. Vandaar specifiek mijn vraag over het ronddraaien.martinus83 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:11:
[...]
Ja. Is al vaker genoemd dat een compact blikken magnetron het nog altijd beter doet dan een 45 cm of 60 cm combi oven met magn functie.
Hier valt de Bosch 45 combi oven al 14 jaar prima. Benieuwd hoe de 60 het zal doen, ongetwijfeld minder..
Wat is jouw ervaring vandaag met rookontwikkeling/stank/fijnstof door pyrolyse?Perseus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:11:
Ik aarzel wat om het te gebruiken, maar ja, zit er niet voor niets op.
Je kan ook een vrijstaande/solo magnetron in een keukenkastje "verstoppen". Neemt waarschijnlijk ook nog minder ruimte in dan een inbouw en zeker een pak goedkoper.marteltor schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:32:
[...]
Ik ben dan ook niet op zoek naar een combi ding. Ik wil een oven en een losse magnetron. Als ik op keukenloods op solo magnetrons of desnoods magnetron met grill functie zoek dan heeft Siemens er 0 in het aanbod die ronddraaien. Vandaar specifiek mijn vraag over het ronddraaien.
Volgens mij heb ik er toentertijd nog geen €100 voor betaald. Met draaiplateau. Popcorn is snel klaar, melk gelijkmatig/snel warm. Voor mij ook geen combi
Oude foto erbij:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dacht even het design showen waar ik mee bezig ben. De keuken zal komen tussen het achterhuis en voorhuis. En de deur die je ziet is de gang. Dus vanuit de gang loop je tegen het eiland aan. De meningen zijn hierover zeer verdeelt in mijn omgeving.
Maar ik denk persoonlijk dat het echt gaaf zal worden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Immutable schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:29:
Dacht even het design showen waar ik mee bezig ben. De keuken zal komen tussen het achterhuis en voorhuis. En de deur die je ziet is de gang. Dus vanuit de gang loop je tegen het eiland aan. De meningen zijn hierover zeer verdeelt in mijn omgeving.Maar ik denk persoonlijk dat het echt gaaf zal worden.
Lijkt mij genoeg ruimte tussen de deur en eiland te zitten op de tekening. Het is altijd handig om je sleutels ergens neer te leggen als je binnen komt 😉 waarom niet, standaard ruimtes zijn er al genoeg
***members only***
Als verbinding tussen twee delen van je huis vind ik het heel mooi en stijlvol. Fijn ook dat er goede doorloopruimte is aan de rechterzijde van het eiland, want die heb je daar nodig. Dat de gang daarop uitkomt is logisch en niet zo hinderlijk, denk ik. Afstand is meer dan een meter?Immutable schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:29:
Dacht even het design showen waar ik mee bezig ben. De keuken zal komen tussen het achterhuis en voorhuis. En de deur die je ziet is de gang. Dus vanuit de gang loop je tegen het eiland aan. De meningen zijn hierover zeer verdeelt in mijn omgeving.Maar ik denk persoonlijk dat het echt gaaf zal worden.
***members only***
Ik weet niet of het gangbaar is... maar bij mijn Siemens magnetron zit er wel een draaiplateau in, maar dan niet een draaiplateau in de ovenruimte waar je het gerecht op legt, maar een draaiplateau in de bodem waar de magnetron emitters (of hoe heet dat?marteltor schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:41:
Hoe weet ik dit? Omdat dit al kapot is geweest bij mijn Siemens magnetron en de monteur het motortje heeft staan verwisselen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik heb in mijn keuken inmiddels al 17 jaar dezelfde oven met Pyrolyse. We hebben toen wel getwijfeld over de oven omdat het best een meerprijs was, maar is het alleszins waard. De oven blinkt van binnen nog steeds. Ik denk dat we het 4 of 5 keer per jaar gebruiken.Perseus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:11:
Ik ben nu druk een nieuwe keuken aan het samenstellen, maar ik wil zeker weer een oven met pyrolyse.
[ Voor 6% gewijzigd door jswinkels op 12-02-2024 09:28 ]
Let je bij 't samenstellen/uitzoeken van die nieuwe keuken wel op de terugverdientijdjswinkels schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:27:
[...]
Ik heb in mijn keuken inmiddels al 17 jaar dezelfde oven met Pyrolyse. We hebben toen wel getwijfeld over de oven omdat het best een meerprijs was, maar is het alleszins waard. De oven blinkt van binnen nog steeds. Ik denk dat we het 4 of 5 keer per jaar gebruiken.
Ik ben nu druk een nieuwe keuken aan het samenstellen, maar ik wil zeker weer een oven met pyrolyse.
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Ik zie aardig wat mat zwarte keukens voorbijkomen. Wat is de ervaring met vingerafdrukken?
Waar ik ga wonen kunnen we waarschijnlijk geen schoonmaakster meer krijgen dus ik wil niet elke dag staan boenen. Zelfde eigenlijk met pyrolyse. Nooit gebruikt omdat de schoonmaaksters het goed bijhouden, maar eigenlijk is het wel handig om me daar verder in te verdiepen.
Nu hebben wij een wit composiet werkblad van 4, 5 en 7 cm dikte. Die moet me ook veel te vaak schoongemaakt worden. Zijn ook op een paar plekjes chips vanaf en enkele krassen doordat er iemand op gesneden heeft. Wit en composiet gaat het dus niet meer worden.
Waar ik ga wonen kunnen we waarschijnlijk geen schoonmaakster meer krijgen dus ik wil niet elke dag staan boenen. Zelfde eigenlijk met pyrolyse. Nooit gebruikt omdat de schoonmaaksters het goed bijhouden, maar eigenlijk is het wel handig om me daar verder in te verdiepen.
Nu hebben wij een wit composiet werkblad van 4, 5 en 7 cm dikte. Die moet me ook veel te vaak schoongemaakt worden. Zijn ook op een paar plekjes chips vanaf en enkele krassen doordat er iemand op gesneden heeft. Wit en composiet gaat het dus niet meer worden.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
die oneindig is..blb4 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:04:
[...]
Let je bij 't samenstellen/uitzoeken van die nieuwe keuken wel op de terugverdientijd?
Meerprijs pyrolyse (die enkel bij de bosch combi magn beschikbaar is) is bijna 1000 euro.. Moet natuurlijk wel beide apparaten dan 'upgraden' ..
Vind ik toch veel geld voor die 2x per jaar schoonmaak tijd winst
Ik zou hier boven de oven een PTO kastje nemen. Die greeplijst onder het bovenste deurtje vind ik niet zo mooi staan.Dracula schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:44:
We zijn weer wat stappen verder en dit wordt zeer waarschijnlijk het ontwerp (95% zeker).
Zijn er nog op en of aanmerkingen?
On top of that: alles greeploos, en dan ineens bij de koe-vries combi wel grepen.MikaX schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:10:
[...]
Ik zou hier boven de oven een PTO kastje nemen. Die greeplijst onder het bovenste deurtje vind ik niet zo mooi staan.
Ik zou naar een oplossing zoeken waarbij je die ook greeploss hebt.
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
Blum heeft daar de servo-drive voor. Die hebben wij ook voor de koelkast en vriezerConQuestador schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:54:
[...]
On top of that: alles greeploos, en dan ineens bij de koe-vries combi wel grepen.
Ik zou naar een oplossing zoeken waarbij je die ook greeploss hebt.
Bevalt heel goed!
Bericht hierboven
Het probleem was dat een verticale greeplijst 500 euro meer kost dan deze greepjes op de frontjes.Floor-is schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:08:
[...]
Blum heeft daar de servo-drive voor. Die hebben wij ook voor de koelkast en vriezer
Bevalt heel goed!
Ik vermoed dat de servo-drive dan geen optie is, omdat dat nog duurder uitvalt.
Hier staat al een jaar of 5 een Hacker Systemat AV6000 keuken in het zwart (toen was het nog hip en gedurfd), en eigenlijk zie je bijzonder weinig vingerafdrukken. Natuurlijk als je net een kroket naar binnen hebt gewerkt zul je wel wat dingen zien, maar dat geld voor elke kleur denk ik.EektheMan schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:43:
Ik zie aardig wat mat zwarte keukens voorbijkomen. Wat is de ervaring met vingerafdrukken?
Ik krijg verschillende adviezen / verhalen te horen van keukenboeren mbt inductie platen met afzuiging ingebouwd en afzuiging naar buiten.
De eene zegt nee aanrechtblad moet minstens 70c diep zijn, de volgende zegt nee hoor 65 kan ook en als laatste nu ook nee hoor 63 kan ook prima.
Wie of wat moet ik nu geloven en wat is jullie ervaring?
Ter info in onze keuken kan het blad 65 zijn alleen dan loopt hij precies gelijk met het raam en met een beetje pecht steekt hij iets uit, dus hij staat nu op 63cm.
De eene zegt nee aanrechtblad moet minstens 70c diep zijn, de volgende zegt nee hoor 65 kan ook en als laatste nu ook nee hoor 63 kan ook prima.
Ter info in onze keuken kan het blad 65 zijn alleen dan loopt hij precies gelijk met het raam en met een beetje pecht steekt hij iets uit, dus hij staat nu op 63cm.
Je moet de zaak geloven die bij jou de boel komt installeren. Waarom zou je je hier druk om maken? Als jouw keukenboer zegt dat het in 67 kan, dan zorgt hij daar dus voor. Lukt het volgens hen allee nin 70cm, dan is dat de waarheid. In 69 gaan ze dan dus niet installeren.Dracula schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:29:
Ik krijg verschillende adviezen / verhalen te horen van keukenboeren mbt inductie platen met afzuiging ingebouwd en afzuiging naar buiten.
Zolang de montage wordt gedaan door de leverende partij, zit je prima.
Erg mooi! Zit zelf nu ook een keuken te ontwerpen die erg lijkt op jouw ontwerp. Waar ga je deze keuken bestellen (zelf zit ik nu te denken aan keukenkastenfabriek)Immutable schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:29:
***members only***
Inderdaad...
Een keuken verkoper weet ook niet alles en uit eigen ervaring kunnen ze nog weleens een detail over het hoofd zien.Dracula schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:29:
Wil je zekerheid en geen gedoe na oplevering met die keuken verkoper, dan adviseer ik je de installatie handleiding van de desbetreffende inductieplaat te raadplegen.
De Bora PURU bij ons zit in een 70 cm diep blad. Hij blaast de gefilterde lucht dus achteruit het kastje richting de wand. Die lucht verspreidt zich achter de kastjes en zal deels door de uitsparing in de plint onder het kastje de keuken in komen.
Niet ideaal, maar na 3 weken geen problemen en de luchtjes worden m.i. voldoende gefilterd.
Alleen als er 3 pannen met aardappelen en groenten staan te koken, dan beslaan de ramen wel.
Hier blazen we naar buiten dus dat is niet de uitdaging gelukkig.Pegasus schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:58:
[...]
Een keuken verkoper weet ook niet alles en uit eigen ervaring kunnen ze nog weleens een detail over het hoofd zien.
Wil je zekerheid en geen gedoe na oplevering met die keuken verkoper, dan adviseer ik je de installatie handleiding van de desbetreffende inductieplaat te raadplegen.
De Bora PURU bij ons zit in een 70 cm diep blad. Hij blaast de gefilterde lucht dus achteruit het kastje richting de wand. Die lucht verspreidt zich achter de kastjes en zal deels door de uitsparing in de plint onder het kastje de keuken in komen.
Niet ideaal, maar na 3 weken geen problemen en de luchtjes worden m.i. voldoende gefilterd.
Alleen als er 3 pannen met aardappelen en groenten staan te koken, dan beslaan de ramen wel.
Is gewoon apart dat ze allemaal wat anders roepen. Ik heb meerdere keren om bevestiging gevraagd bij de keukenwinkel die het waarschijnlijk gaat worden en die zeggen nee geen probleem. Maar ja als je 4 verschillende verhalen krijgt ga je wel twijfelen.
Ik vrees van wel, maar het hangt enorm af van de partij waar je koopt. Kan €350 zijn, kan ook €700 zijn voor een enkele uitvoering.MikaX schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:19:
[...]
Het probleem was dat een verticale greeplijst 500 euro meer kost dan deze greepjes op de frontjes.
Ik vermoed dat de servo-drive dan geen optie is, omdat dat nog duurder uitvalt.
Bericht hierboven
Staat in handleiding van de Bora. Zou dat als uitgangspunt nemen.Dracula schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:29:
@Tweak_ers heeft de interieurbouwer ook je kastdeurtjes verzorgt of heb je die ergens anders besteld ?
Wij gaan misschien nog een stapje verder dan laten maken, en mits alles kan/lukt gaan we zelf tot onderdelen bestellen en zelf inelkaar schroeven, korpus is niet het meest moeilijke alleen de kantenband is nog een twijfel om een kantenband machine oid ervoor te gebruiken of laten doen.
We hebben ook voor diverse andere projecten/ruimtes ook kasten nodig dus bulk bestellen ziet er al voordeliger uit
(keuken)deurtjes (greeploos & zonder greeplijst) is wel een dingetje, dat is best een forse investering als je dat online bij keukendeur speciaalzaken besteld ..
Als we nu voorzichtig alles doorrekenen zitten we op 40% van de kosten 12K die gemiddelde keukenboer rekend, met 10% (50% dus) onvoorziene uitgave is dat best nog wel een te behapstukken
2K voor korpus
2,5K voor deurtjes
1,5K voor "beslag"
ps als we de keuken bestellen (ex apparatuur) zoals we willen eindigen we rond de 14-16K
Ikea en KVIK zijn per definitie afgevallen vanwege "abnormale' maatvoering en daarnaast stel ik erg op prijs om fijnafstelling te doen, + ikea heeft de nasty habbit om een product totaal te verbannen, zo kan ik Ikea kasten waar paar lades het begeven hebben (te zwaar beladen en kids eraan hangen) de rails niet meer vinden / deur maat
Nu ik je reactie teruglees is bijvoorbeeld de afwijkende maten wel een bijkomende goeie overweging om keukenboeren te vermijden,
ps waar ik me ook aan stoor is dat ipv een lekkere dunne achterwand, (10mm) is het niet ongewoon om gewoon 20mm er bovenop te knikkeren .. dus 580mm echte werkruimte ..
Wij gaan misschien nog een stapje verder dan laten maken, en mits alles kan/lukt gaan we zelf tot onderdelen bestellen en zelf inelkaar schroeven, korpus is niet het meest moeilijke alleen de kantenband is nog een twijfel om een kantenband machine oid ervoor te gebruiken of laten doen.
We hebben ook voor diverse andere projecten/ruimtes ook kasten nodig dus bulk bestellen ziet er al voordeliger uit
(keuken)deurtjes (greeploos & zonder greeplijst) is wel een dingetje, dat is best een forse investering als je dat online bij keukendeur speciaalzaken besteld ..
Als we nu voorzichtig alles doorrekenen zitten we op 40% van de kosten 12K die gemiddelde keukenboer rekend, met 10% (50% dus) onvoorziene uitgave is dat best nog wel een te behapstukken
2K voor korpus
2,5K voor deurtjes
1,5K voor "beslag"
ps als we de keuken bestellen (ex apparatuur) zoals we willen eindigen we rond de 14-16K
Ikea en KVIK zijn per definitie afgevallen vanwege "abnormale' maatvoering en daarnaast stel ik erg op prijs om fijnafstelling te doen, + ikea heeft de nasty habbit om een product totaal te verbannen, zo kan ik Ikea kasten waar paar lades het begeven hebben (te zwaar beladen en kids eraan hangen) de rails niet meer vinden / deur maat
Nu ik je reactie teruglees is bijvoorbeeld de afwijkende maten wel een bijkomende goeie overweging om keukenboeren te vermijden,
ps waar ik me ook aan stoor is dat ipv een lekkere dunne achterwand, (10mm) is het niet ongewoon om gewoon 20mm er bovenop te knikkeren .. dus 580mm echte werkruimte ..
[ Voor 5% gewijzigd door vso op 13-02-2024 01:41 ]
Tja vanalles
wie o wie heeft er idee of antwoorden waarom XL achtige truukjes uitgevoerd worden
mijn oude (26jaar) keuken heeft 18-20cm plint en werkblad hoogte van 88 (vorige bewoners waren 160/170) dus een effectieve kast hoogte van 64, dus 68 anno nu
Maar XL "gimmicks" zoals 78cm kasthoogte of ipv 60cm diep werkblad 75cm is dat nu echt wat ?? wie heeft daar ervaring mee en wil dat delen ? snap dat het hier en daar wel iets prettiger kan zijn.. (meerdere pannen op elkaar oid)
maar wat ik bv mis zijn 40cm bovenkastjes,
kortom mijn "vraag" (hopenlijk lezen jullie het zo?) is waarom word er zoveel effectieve ruimte voor mijn gevoel verkwist aan "gemak" ... teminste dat is het gevoel wat ik bij veel keukenzaken krijg ..
mijn oude (26jaar) keuken heeft 18-20cm plint en werkblad hoogte van 88 (vorige bewoners waren 160/170) dus een effectieve kast hoogte van 64, dus 68 anno nu
Maar XL "gimmicks" zoals 78cm kasthoogte of ipv 60cm diep werkblad 75cm is dat nu echt wat ?? wie heeft daar ervaring mee en wil dat delen ? snap dat het hier en daar wel iets prettiger kan zijn.. (meerdere pannen op elkaar oid)
kortom mijn "vraag" (hopenlijk lezen jullie het zo?) is waarom word er zoveel effectieve ruimte voor mijn gevoel verkwist aan "gemak" ... teminste dat is het gevoel wat ik bij veel keukenzaken krijg ..
Tja vanalles
Je noemt het verkwist aan gemak, maar wat mij betreft is gemak ook juist iets waard. Daarnaast is een lagere plint en meer kastruimte toch juist minder verkwisting?vso schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 01:54:
wie o wie heeft er idee of antwoorden waarom XL achtige truukjes uitgevoerd worden
En bovenkastjes van 39 cm zijn makkelijk verkrijgbaar toch?
ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput
Haha, hier laatst precies hetzelfde. Maar ik bedacht het mij pas na een minuut of 20 schrobbenPerseus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:11:
Vandaag voor het eerst in de nieuwe keuken de oven schoongemaakt. Na een paar minuutjes hardnekkige aanslag te lijf gegaan, bedacht ik me dat we ook een pyrolyse schoonmaakstand hadden.

Werkt inderdaad fantastisch.
De diepte van het blad is ook niet het enige criterium voor het passen van de afzuiging, steekt je blad bijvoorbeeld nog over je kasten heen? Hoe diep zijn je lades? enz.Dracula schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:45:
[...]
Hier blazen we naar buiten dus dat is niet de uitdaging gelukkig.
Is gewoon apart dat ze allemaal wat anders roepen. Ik heb meerdere keren om bevestiging gevraagd bij de keukenwinkel die het waarschijnlijk gaat worden en die zeggen nee geen probleem. Maar ja als je 4 verschillende verhalen krijgt ga je wel twijfelen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wij zouden het ook wel fijn vinden om een besteklade onder de kookplaat te plaatsen. We overwegen ook de Novy panorama, maar dan heb je volgens mij overal ondiepe lades omdat de plaat helemaal naar onderen doorloopt.de-tim schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:18:
Heeft iemand ervaring met de Opera Fonda, inductiekookplaat met werkbladafzuiging? Het speciale is dat de motor op de vloer ligt, waardoor je je besteklade onder de kookplaat kunt houden. Zie https://operahsg.com/nl/categorieen/kookveldafzuiging/.
Hoor het heel graag, want die enkele mooie aanbiedingen nu en wij twijfelen enorm.
Wat zijn jullie ervaringen met kook(schier)eilanden? ik hoor alleen maar negatieve verhalen in mijn buurt over dat alles onder t vet zet bij het koken. We willen heel graag een kookeiland want het is leuks om tijdens het koken een praatje te maken.
*knip*
[ Voor 108% gewijzigd door twain4me op 13-02-2024 10:45 . Reden: V&A ]
flaskk schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:15:
Wat zijn jullie ervaringen met kook(schier)eilanden? ik hoor alleen maar negatieve verhalen in mijn buurt over dat alles onder t vet zet bij het koken. We willen heel graag een kookeiland want het is leuks om tijdens het koken een praatje te maken.
:strip_exif()/f/image/HAKC7yAwDHjm5MZBFysyDLAy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o8o1Ha61xo2BSWHnB8XAp4Zx.jpg?f=fotoalbum_large)
Ons bevalt het perfect. In ons vorige huis hadden we een schiereiland, maar nu de ruimte voor een echt eiland.
Let er wel op bij een eiland dat je echt voldoende ruimte hebt.
Aan de langszijden hebben we 110cm ruimte tot aan de wand, op de kop iets van 120-140cm.
meeste boven kastjes zijn 35, -deur en achterwand zit je op +/- 31 cmThePsycho schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:20:
[...]
Je noemt het verkwist aan gemak, maar wat mij betreft is gemak ook juist iets waard. Daarnaast is een lagere plint en meer kastruimte toch juist minder verkwisting?
En bovenkastjes van 39 cm zijn makkelijk verkrijgbaar toch?
gemak mag best wel wat waar zijn true maar hoieveel gemak is het echt ?
Tja vanalles
flaskk schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:15:
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IpmgBZrGbOgb2FLbrQHGGC1N.webp?f=user_large)
Ik heb er zo een gekocht, maar dan wel eentje met voldoende zuigkracht maar wel stil is.
Hoi beste Keuken Tweakers!
Ik lees zoals vele al een heel tijdje mee en zou graag wat advies willen inwinnen.
Ik heb zojuist met mijn partner een nieuwbouw appartementje gekocht en alhoewel we nog ruim de tijd hebben, was ik wel al aan het plannen hoe we de keuken gaan inrichten.
De ruimte is niet reuze en ik heb al heel wat lopen puzzelen maar het lijkt toch allemaal net niet mooi te passen.
We zitten vast aan de wasbak aan de rechterkant, kookplaat (met recirculatie)/oven aan de linkerkant, ingebouwde koel-vriescombinatie en een vaatwasser van 60cm breed.
Ter verduidelijking, de breedte van de ruimte is 3,05m en de ramen lopen van de vloer tot plafond. We hebben geen exacte maten van de ramen/deuren etc. dus het is behalve de muur van de keuken een beetje natte vinger werk wat betreft afmetingen. Ik heb wat ideeën toegevoegd vanuit Ikea Keukenplanner en een stukje van de plattegrond die de layout van deuren, muren en ramen geeft.
Nu willen wij graag er ook graag een schiereiland als extensie van de keuken en als eetplek in stoppen, maar het komt maar moeilijk uit met de ramen. Dit staat niet op de Ikea Keukenplanner.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nluaOAdfyDcd7e9mY85VaF9O.png?f=user_large)
/f/image/nXCKiZJBgEkik2UdQmzXXwqb.png?f=fotoalbum_large)
Kookplaat en wasbak hebben wat ruimte en genoeg werklblad in het midden, alleen dan is er dus 80cm over voor de vaatwasser en een klein stukje, dat het hele beeld breekt.
/f/image/G7dVhLZWgB2ODyLyJOJ0hv7M.png?f=fotoalbum_large)
Alles is 60 breed wat er beter uitziet maar minder werkruimte en de wasbak zit in een hoekje gepropt.
Aan jullie de vraag of er misschien suggesties zijn om voor een beter lijnenspel/symmetrie. Of eventueel een hele andere maar betere indeling in deze ruimte.
Het is eventueel geen probleem om de keuken zelf te bouwen dus er is flexibiliteit.
Alvast bedankt!
Ik lees zoals vele al een heel tijdje mee en zou graag wat advies willen inwinnen.
Ik heb zojuist met mijn partner een nieuwbouw appartementje gekocht en alhoewel we nog ruim de tijd hebben, was ik wel al aan het plannen hoe we de keuken gaan inrichten.
De ruimte is niet reuze en ik heb al heel wat lopen puzzelen maar het lijkt toch allemaal net niet mooi te passen.
We zitten vast aan de wasbak aan de rechterkant, kookplaat (met recirculatie)/oven aan de linkerkant, ingebouwde koel-vriescombinatie en een vaatwasser van 60cm breed.
Ter verduidelijking, de breedte van de ruimte is 3,05m en de ramen lopen van de vloer tot plafond. We hebben geen exacte maten van de ramen/deuren etc. dus het is behalve de muur van de keuken een beetje natte vinger werk wat betreft afmetingen. Ik heb wat ideeën toegevoegd vanuit Ikea Keukenplanner en een stukje van de plattegrond die de layout van deuren, muren en ramen geeft.
Nu willen wij graag er ook graag een schiereiland als extensie van de keuken en als eetplek in stoppen, maar het komt maar moeilijk uit met de ramen. Dit staat niet op de Ikea Keukenplanner.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nluaOAdfyDcd7e9mY85VaF9O.png?f=user_large)
/f/image/nXCKiZJBgEkik2UdQmzXXwqb.png?f=fotoalbum_large)
Kookplaat en wasbak hebben wat ruimte en genoeg werklblad in het midden, alleen dan is er dus 80cm over voor de vaatwasser en een klein stukje, dat het hele beeld breekt.
/f/image/G7dVhLZWgB2ODyLyJOJ0hv7M.png?f=fotoalbum_large)
Alles is 60 breed wat er beter uitziet maar minder werkruimte en de wasbak zit in een hoekje gepropt.
Aan jullie de vraag of er misschien suggesties zijn om voor een beter lijnenspel/symmetrie. Of eventueel een hele andere maar betere indeling in deze ruimte.
Het is eventueel geen probleem om de keuken zelf te bouwen dus er is flexibiliteit.
Alvast bedankt!
Kun je iets meer delen van de plattegrond?OnionNebula schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alvast bedankt!
Komt er nog een aparte tafel? Of is het (schier)eiland de enige plek om te eten?
Ik denk dat er geen ruimte zal zijn voor een aparte tafel als er een schiereiland is, dus dan zullen we het schiereiland gebruiken om te eten. We zouden het schiereiland kunnen vervangen door een grotere eettafel maar dan missen we ook weer een heel stuk opbergruimte en werkruimte voor de keuken.SquareOne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:22:
[...]
Kun je iets meer delen van de plattegrond?
Komt er nog een aparte tafel? Of is het (schier)eiland de enige plek om te eten?
Hier is de plattegrond van het hele appartement.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ho9CgIH9wUarsl8dewrxJqEm.png?f=user_large)
Wij hebben momenteel een ATAG (ES9111EM) eiland-afzuigkap, op recirculatie met koolstoffilters.
Vanaf begin af aan heeft de kap niet heel goed zijn werk gedaan, ondanks het op de aangeven
Zijn er inmiddels betere alternatieven (merken/types), zonder dat we een afzuiging (het beste?) naar buiten moeten laten aanleggen?
Vanaf begin af aan heeft de kap niet heel goed zijn werk gedaan, ondanks het op de aangeven
Zijn er inmiddels betere alternatieven (merken/types), zonder dat we een afzuiging (het beste?) naar buiten moeten laten aanleggen?
neem een Novy: dat zijn gewoon de beste-Muncky- schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:47:
Wij hebben momenteel een ATAG (ES9111EM) eiland-afzuigkap, op recirculatie met koolstoffilters.
Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar een plank voor in mijn keuken met ingebouwde verlichting. Deze had ik gevonden enkel is hij vrij prijzig, hebben jullie goede alternatieven?
https://www.novy.com/lighting/novy-shelf/
Ik ben op zoek naar een plank voor in mijn keuken met ingebouwde verlichting. Deze had ik gevonden enkel is hij vrij prijzig, hebben jullie goede alternatieven?
Elk soort plank die jij maar mooi vind kan toch? Plak er een led strip onder en voila klaar voor een stuk minder dan de novy.Roel! schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:04:
Beste Tweakers,
Gewoon niet doen. Het past gewoon niet. Pak de opzet van de architect.OnionNebula schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alvast bedankt!
DIY --> YouTube: How To Make Super Strong and Thin Floating Shelves with Integrated L...Roel! schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:04:
Beste Tweakers,
of
zero-effort --> een profiel zoeken wat over een 18mm bouwmarkt plank naar keuze geschoven kan worden ..
Tja vanalles
Ik denk dat een schiereiland niet gaat lukken.OnionNebula schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:44:
[...]
Ik denk dat er geen ruimte zal zijn voor een aparte tafel als er een schiereiland is, dus dan zullen we het schiereiland gebruiken om te eten. We zouden het schiereiland kunnen vervangen door een grotere eettafel maar dan missen we ook weer een heel stuk opbergruimte en werkruimte voor de keuken.
Hier is de plattegrond van het hele appartement. [Afbeelding]
Ik snap wel de wens om opbergruimte en werkruimte te maximaliseren.
Opbergruimte kun je wellicht maximaliseren door ook een mooie grote kastenwand te bouwen bij de TV. Wandvullende kast tussen de twee muren met een mooie nis voor de TV. Daar kun je dan nog een hoop servies e.d. kwijt dat jullie niet vaak gebruiken.
Je zou nog een klein hoekje kunnen overwegen aan de kant van het washok tot aan de deur. Je zou dan kunnen beginnen met een hoge kast. Die hoek die onstaat is niet heel werkbaar als werkruimte, maar mogelijk wel om je koffiemachine / waterkoker en wat ander spul neer te zetten.
De opzet van de 'architect' laat weinig meer zien dan een bovenaanzicht met een kookplaat en een wasbak.t14wo schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:42:
[...]
Gewoon niet doen. Het past gewoon niet. Pak de opzet van de architect.
Ik begrijp dat een schiereiland dan niet het beste is, maar dan zit ik nog steeds met de indeling van de rest van de apparaten (koelkast/vriezer, oven, vaatwasser).
Dus 'pak de opzet van de architect' schiet ik ook niet erg mee op
Kijk naar tiny house inrichting (pintrest bijvoorbeeld), die hebben vaak slimme geintegreerde oplossingen waarbij opbergruimte gemaximaliseerd is en als je nodig hebt schuif of klap je een tafel uit om je gewenste werkruimte te krijgen.OnionNebula schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:44:
[...]
Ik denk dat er geen ruimte zal zijn voor een aparte tafel als er een schiereiland is, dus dan zullen we het schiereiland gebruiken om te eten. We zouden het schiereiland kunnen vervangen door een grotere eettafel maar dan missen we ook weer een heel stuk opbergruimte en werkruimte voor de keuken.
Een (onder)kast kan ook gedeeltelijk dienen als tafel poot .. oid
Tja vanalles
Kvik geeft ons ook aan dat je minimaal 70 diep moet hebben. Dit is volgens mij hun manier van werken, zodat een afzuiging achter de kast wand kan lopen in de 10 cm extra die je hebt. Montage gemaktDracula schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:29:
Als je de bora handleiding er bij pakt, kun je de boel prima kwijt in een 60 cm diepe kast, door je achterwand weg te laten of aan te passen of wat ook.
Gedeeltelijk de reden dat ik alleen de plattegrond van de keuken liet zien!SquareOne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:13:
[...]
Ik denk dat een schiereiland niet gaat lukken.
Ik snap wel de wens om opbergruimte en werkruimte te maximaliseren.
Opbergruimte kun je wellicht maximaliseren door ook een mooie grote kastenwand te bouwen bij de TV. Wandvullende kast tussen de twee muren met een mooie nis voor de TV. Daar kun je dan nog een hoop servies e.d. kwijt dat jullie niet vaak gebruiken.
Je zou nog een klein hoekje kunnen overwegen aan de kant van het washok tot aan de deur. Je zou dan kunnen beginnen met een hoge kast. Die hoek die onstaat is niet heel werkbaar als werkruimte, maar mogelijk wel om je koffiemachine / waterkoker en wat ander spul neer te zetten.
We hebben inderdaad ook gedacht aan een hoek, maar omdat de wens er is voor een volledige koelkast/vries combi, zou dat hoekje erg krap worden en de koelkast daan naast de deur terecht komen. Dat leek mij meer ruimte innemen dan het zou opleveren (ook qua gevoel in de kleine ruimte van het appartement). Qua hoekje voor koffiemachine zou het inderdaad wel fijn zijn, dan staat dat ook niet in de weg. Het zou een stukje van 40cm opleveren.
Het blijft lastig!
Dankje, ja het is gewoon een lokale keukenboer(in het noorden) die niet onder de mandemakers groep valt en gewoon duitse merken gebruikt. Dit vooral omdat mandemakers vaak geen dekton heeft.Roy schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:01:
[...]
Erg mooi! Zit zelf nu ook een keuken te ontwerpen die erg lijkt op jouw ontwerp. Waar ga je deze keuken bestellen (zelf zit ik nu te denken aan keukenkastenfabriek)
Maar ook ik geen zin had in dat spelletje.
Ik weet niet wat die Novy planken kosten.Roel! schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:04:
Beste Tweakers,
Ik heb 2 planken van Strack https://www.strackk.com/nl vond ik ook niet goedkoop overigens. Daar zit tussen de plank en de muur een transparante strip met een ledstrip.
:strip_exif()/f/image/p6qLjh6nTNIsa7lNDEPJZj0E.jpg?f=fotoalbum_large)
Op dit moment de doorgang is dan 1.210 Meter. En de keuken kant 1.1 Meter. Maar dat er aan te denken om de tussen eiland en keukenwand 1 meter te doen. Zodat de doorgang 1.310 meter zal worden.Toke_gt schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:08:
[...]
Als verbinding tussen twee delen van je huis vind ik het heel mooi en stijlvol. Fijn ook dat er goede doorloopruimte is aan de rechterzijde van het eiland, want die heb je daar nodig. Dat de gang daarop uitkomt is logisch en niet zo hinderlijk, denk ik. Afstand is meer dan een meter?
Lastig.
:fill(white):strip_exif()/f/image/IA74mHYwEyHppqK6RtmEqagy.png?f=user_large)
Wat wil je nog meer dan van je architect?OnionNebula schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:45:
[...]
De opzet van de 'architect' laat weinig meer zien dan een bovenaanzicht met een kookplaat en een wasbak.
Ik begrijp dat een schiereiland dan niet het beste is, maar dan zit ik nog steeds met de indeling van de rest van de apparaten (koelkast/vriezer, oven, vaatwasser).

Je moet in zo’n kleine woning niks met eilanden doen.
Is het niet een optie om een vriezer naast de wasmachine / droger te plaatsen. Ik begrijp dat het wat minder handig is, maar niet onoverkomelijk om af en toe naar die ruimte te moeten voor de vriezer.OnionNebula schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:53:
[...]
Gedeeltelijk de reden dat ik alleen de plattegrond van de keuken liet zien!Er komt, waar mogelijk, inderdaad zoveel mogelijk kastenwand in het appartement voor opslag, maar die is dan al verzegd voor andere doeleinden. Ik zoek dus nu vooral de best mogelijke oplossing voor in de keuken.
We hebben inderdaad ook gedacht aan een hoek, maar omdat de wens er is voor een volledige koelkast/vries combi, zou dat hoekje erg krap worden en de koelkast daan naast de deur terecht komen. Dat leek mij meer ruimte innemen dan het zou opleveren (ook qua gevoel in de kleine ruimte van het appartement). Qua hoekje voor koffiemachine zou het inderdaad wel fijn zijn, dan staat dat ook niet in de weg. Het zou een stukje van 40cm opleveren.![]()
Het blijft lastig!
Zelf heb ik ook een aantal jaar in een klein appartement gewoon met een kleine keuken en hadden één hoge kast met koelkast en daarboven de oven. Dat was met z'n tween voldoende. Aparte vriezer hadden we ook in een soortgelijk washok.
Als je het schiereiland achterwege laat is dat keuken aan 1 zijde ontwerpen ook waar ik daadwerkelijk mee bezig ben. De foto's die ik toegevoegd heb van de Ikea Keukenplanner gaan juist daarom, en hebben voor de rest niets met het schiereiland te maken. Vandaar dat ik weinig heb aan je reactie.t14wo schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:44:
[...]
Wat wil je nog meer dan van je architect?pak gewoon een keuken aan 1 zijde en ga die ontwerpen.
Je moet in zo’n kleine woning niks met eilanden doen.
Dat zou waarschijnlijk wel passen in het washokje. Zou mijn partner hier wel nog van moeten overtuigen maar dat is zeker de overweging waard. Goede suggestie!SquareOne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:56:
[...]
Is het niet een optie om een vriezer naast de wasmachine / droger te plaatsen. Ik begrijp dat het wat minder handig is, maar niet onoverkomelijk om af en toe naar die ruimte te moeten voor de vriezer.
Zelf heb ik ook een aantal jaar in een klein appartement gewoon met een kleine keuken en hadden één hoge kast met koelkast en daarboven de oven. Dat was met z'n tween voldoende. Aparte vriezer hadden we ook in een soortgelijk washok.
Al zit ik dan wel nog steeds met de 240cm die over is en de ongelijke kasten verdeling :\
Persoonlijk vind ik de kookplaat/wasbak in een kast van 80cm het meest praktisch, dan zit er nog wat ruimte omheen. Maar dan loopt het vast met de vaatwasser (60cm) ertussen die dan met een klein kastje van 20cm erbij waar ik me dan weer heel erg aan stoor.
Misschien dan toch alles 60cm en dan wat minder aaneengesloten werkruimte
Ja of spiegelen, zou eerder laag doen naast de deur.OnionNebula schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:20:
[...]
Als je het schiereiland achterwege laat is dat keuken aan 1 zijde ontwerpen ook waar ik daadwerkelijk mee bezig ben. De foto's die ik toegevoegd heb van de Ikea Keukenplanner gaan juist daarom, en hebben voor de rest niets met het schiereiland te maken. Vandaar dat ik weinig heb aan je reactie.
[...]
Dat zou waarschijnlijk wel passen in het washokje. Zou mijn partner hier wel nog van moeten overtuigen maar dat is zeker de overweging waard. Goede suggestie!
Al zit ik dan wel nog steeds met de 240cm die over is en de ongelijke kasten verdeling :\
Persoonlijk vind ik de kookplaat/wasbak in een kast van 80cm het meest praktisch, dan zit er nog wat ruimte omheen. Maar dan loopt het vast met de vaatwasser (60cm) ertussen die dan met een klein kastje van 20cm erbij waar ik me dan weer heel erg aan stoor.
Misschien dan toch alles 60cm en dan wat minder aaneengesloten werkruimte
/f/image/upEPZYS2egPMZGl10qqIufh5.png?f=fotoalbum_large)
Niet ideaal maar 45cm vaatwasser is wellicht een optie direct naast de deur. Kun je daarnaast spoelkast doen van 50cm of 60cm.
[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 13-02-2024 17:59 ]
Oh top! Dit is echt een insteek waar ik eigenlijk niet een optie voor zag maar zo uitgetekend ziet het echt goed te doen uit! Ik ga nog wel even puzzelen met deze optieSquareOne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:57:
[...]
Ja of spiegelen, zou eerder laag doen naast de deur.
[Afbeelding]
Niet ideaal maar 45cm vaatwasser is wellicht een optie direct naast de deur. Kun je daarnaast spoelkast doen van 50cm of 60cm.
Wat voor programma heb je hier voor gebruikt als ik vragen mag?
Hier exact het zelfde probleem. Huidige keuken is een Siematic met een fijne carrousel. Geen bovenkant, maar het carrousel zit geschroefd op het aanrechtblad waardoor de deuren naar binnen kunnen.jelke1992 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:03:
Ik heb een nieuwe Ikea keuken besteld welke vandaag wordt geleverd.
In de hoekkast moet een keuken carrousel komen. Ik heb de carrousel van de Ikea bekeken maar vond deze 3x niks dus heb deze niet mee besteld. In de huidige siematic keuken zit een carrousel waarbij de deurtjes meedraaien, dit vind ik veel fijner. Deze is erg oud dus vervang ik liever door een nieuwe.
Weet iemand toevallig of er keuken carrousels zijn welke in een ikea keuken passen?
Ik kon zelf alleen de Kesseböhmer Revo 90° vinden met meedraaiende deuren, maar deze heeft een minimale kasthoogte van 660mm nodig, en ikea heeft kastjes van 60cm hoog.
Hoe heb je dit inmiddels opgelost?
Ook hebben we plintlades (voor o.a. 60cm ovenspul en een 45cm trapje), maar met een beetje DIY, is daar wel wat voor te maken. Met de pootjes van IKEA, verwacht ik alleen dat de lades dan smaller moeten zijn.
Wellicht past er een https://www.ikea.com/nl/n...t-druk-open-wit-00447816/ onder. Alleen het trappetje krijgt uiteraard geen rails, hopen dat deze er straks nog onder past.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Sketchup. Even oefenen (begin met wat YouTube tutorials). Maar echt ideaal om wat te knutselen.SquareOne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:57:
[...]
Ja of spiegelen, zou eerder laag doen naast de deur.
[Afbeelding]
Het ons nieuwbouwhuis ook helemaal nagebouwd en alle kamers op die manier ingericht.
Ik weet niet wat jullie plannen zijn met het washok maar misschien is het een idee om een koelvriescombi in te bouwen in de muur van het washok.OnionNebula schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:44:
[...]
WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50
Architecten van zulke projecten denken in doorsnee en weinig outsight the box. Maar er zijn wel degelijk mogelijkheden. Je zou de koelkast en oven kunnen door de muur van ruimte voor droger/wasmachine kunnen plaatsen, waardoor je in de keuken meer bewegingsruimte over houdt. Een schuifdeur haalt de blokkade door de deur naar de gang weg. Een groot (schier)eiland past dan wel, als je daar ook een eetgelegenheid in opneemt. Een hoge eettafel is met kinderen niet erg ideaal, maar in een appartement voor 1-2 personen creëer je daarmee juist een luxe uitstraling. Heerlijk ook voor ontbijt met z’n tweeën of een wijntje met vrienden. Bijvoorbeeld zo:OnionNebula schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:45:
[...]
De opzet van de 'architect' laat weinig meer zien dan een bovenaanzicht met een kookplaat en een wasbak.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0KetD8CCOrpaFEfPPRUsZ5Bm.jpg?f=user_large)
In de hoge kast bij het raam en aan de raamzijde van het eiland heb je veel bergruimte. Heb je regelmatig meer dan vier mensen aan tafel, dan zou je een bijzettafel op dezelfde hoogte kunnen aanschuiven, die op andere momenten bijvoorbeeld achter de bank staat.
Wees creatief en kijk vooral wat prioriteit heeft in het gebruik van je appartement. Dan kom je echt een heel eind.
Zoveel ruimte, en dan een enorm gevaarte waardoor je altijd aan de keuken zit? of is dat deel lager.Toke_gt schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:04:
[...]
Architecten van zulke projecten denken in doorsnee en weinig outsight the box. Maar er zijn wel degelijk mogelijkheden. Je zou de koelkast en oven kunnen door de muur van ruimte voor droger/wasmachine kunnen plaatsen, waardoor je in de keuken meer bewegingsruimte over houdt. Een schuifdeur haalt de blokkade door de deur naar de gang weg. Een groot (schier)eiland past dan wel, als je daar ook een eetgelegenheid in opneemt. Een hoge eettafel is met kinderen niet erg ideaal, maar in een appartement voor 1-2 personen creëer je daarmee juist een luxe uitstraling. Heerlijk ook voor ontbijt met z’n tweeën of een wijntje met vrienden. Bijvoorbeeld zo:
[Afbeelding]
In de hoge kast bij het raam en aan de raamzijde van het eiland heb je veel bergruimte. Heb je regelmatig meer dan vier mensen aan tafel, dan zou je een bijzettafel op dezelfde hoogte kunnen aanschuiven, die op andere momenten bijvoorbeeld achter de bank staat.
Wees creatief en kijk vooral wat prioriteit heeft in het gebruik van je appartement. Dan kom je echt een heel eind.
Ik een er een mooi hoek keukentje van maken, en aparte ovale eettafel oid
[ Voor 6% gewijzigd door martinus83 op 13-02-2024 22:39 ]
Vraagsteller wilde een schiereiland en ik laat zien hoe dat kan. Eetgedeelte kan lager of juist hoger. Als dat open is aan onderzijde is het geen enorm blok. Zou ik zelf mooi vinden, wetend dat erachter ramen zijn van onder tot boven.martinus83 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:35:
[...]
Zoveel ruimte, en dan een enorm gevaarte waardoor je altijd aan de keuken zit? of is dat deel lager.
Ik een er een mooi hoek keukentje van maken, en aparte ovale eettafel oid
Ik zou die 1.1 aanhouden. 1.2 als doorgang is echt wel ruim genoeg en dan heb je in de keuken meer ruimte als bijv de vaatwasser open staat. 1.1 en 1.2 is visueel ook meer in evenwicht, als je vanuit voor- of achterhuis door de ruimte kijkt. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor.Immutable schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:24:
[...]
Op dit moment de doorgang is dan 1.210 Meter. En de keuken kant 1.1 Meter. Maar dat er aan te denken om de tussen eiland en keukenwand 1 meter te doen. Zodat de doorgang 1.310 meter zal worden.
Lastig.
Uiteindelijk toch de Kesseböhmer Revo 90° aangeschaft op de gok.timovd schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:08:
[...]
Hier exact het zelfde probleem. Huidige keuken is een Siematic met een fijne carrousel. Geen bovenkant, maar het carrousel zit geschroefd op het aanrechtblad waardoor de deuren naar binnen kunnen.
Hoe heb je dit inmiddels opgelost?
Erg veel moeite gedaan om deze passend te krijgen, maar helaas ging dit niet lukken.
Het probleem zat hem niet in de boven kant (die is er nog wel uit te laten bij de ikea kastjes met wat creativiteit) maar vooral in de onderkant en de afstand van de carroussel tot de deurtjes.
De carrousel zit eigenlijk te "diep" in het kastje. Uiteindelijk zit die nu wel in het kastje en draait die goed, maar de ikea deurtjes bewegen niet mee, dus ik kan het niet aanbevelen.
Zoiets dus. edit: zou niet mijn keuze zijn hoor!Toke_gt schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:59:
[...]
Vraagsteller wilde een schiereiland en ik laat zien hoe dat kan. Eetgedeelte kan lager of juist hoger. Als dat open is aan onderzijde is het geen enorm blok. Zou ik zelf mooi vinden, wetend dat erachter ramen zijn van onder tot boven.
G33st schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:38:
@t14wo , @SquareOne, @Tommie12 , dank voor jullie tips.
We hebben jullie adviezen meegenomen in onze gesprekken met de (andere) keukenverkoper. Erg tevreden met het ontwerp. Je kunt zien dat we jullie tips hebben meegenomen.
- Meer lades
- Andere kleur (ze hadden heel toevallig een keuken staan in deze kleur)
- Afstand tussen kastenwand en kookeiland (weet even niet waar hij nu op staat en of dat handig is met de lade).
Bijgaand de schetsen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De offerte volgt nog. Zou gisteren komen, maar ze hadden nog niet van alles de prijs binnen. We horen nog.
Wat wij graag zelf anders zouden zien is:
- Hoogte van de kasten in de kastenwand.
- Misschien de kasten boven de nis wat minder hoog (?)
- Het is jammer dat de vloer al gestort is. We hebben in ons lichtplan geen lampen boven de tafel gekozen. Was wel erg mooi geweest.
Hebben jullie verder nog tips?
:fill(white):strip_exif()/f/image/GYVWeQebXC7VnxiDlGMeTMVd.png)
En nog geprobeerd om die (lazy Susan) van de Siematic opnieuw te gebruiken in de Ikea keuken? Zo te zien kan deze langer gemaakt worden. Meedraaiende kastdeurtjes zou echt heel fijn zijn.jelke1992 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:39:
[...]
Uiteindelijk toch de Kesseböhmer Revo 90° aangeschaft op de gok.
Erg veel moeite gedaan om deze passend te krijgen, maar helaas ging dit niet lukken.
Het probleem zat hem niet in de boven kant (die is er nog wel uit te laten bij de ikea kastjes met wat creativiteit) maar vooral in de onderkant en de afstand van de carroussel tot de deurtjes.
De carrousel zit eigenlijk te "diep" in het kastje. Uiteindelijk zit die nu wel in het kastje en draait die goed, maar de ikea deurtjes bewegen niet mee, dus ik kan het niet aanbevelen.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
De afstand van het linkerdeel van het eiland tot aan de rechtermuur is zeker 6 meter. Ook een kleinere versie hiervan past niet in een ruimte van 7,5m lang.
Het schiereiland in een T-vorm breekt je kamer in tweeën en sluit looplijnen af. De woonkamer is niet groot, maar groot genoeg om er een rechte keuken in te zetten, die ruim aanvoelt. Het hoek idee van @SquareOne ziet er ook interessant uit. Volgens mij is het super belangrijk dat je in deze ruimte het zo open mogelijk houdt.
Een vast schiereiland beperkt je in de mogelijkheden van de ruimte. Stel je voor je wilt een keer een feestje organiseren. Schuif de stoelen, banken en tafels aan de kant, dan kunnen er met gemak 25 man in de ruimte. Met een vast schiereiland lukt dat een stuk minder goed.
Nee, niet meer geprobeerd.timovd schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:45:
[...]
En nog geprobeerd om die (lazy Susan) van de Siematic opnieuw te gebruiken in de Ikea keuken? Zo te zien kan deze langer gemaakt worden. Meedraaiende kastdeurtjes zou echt heel fijn zijn.
Mijn vriendin vond hem te "oud" dus die mocht er niet meer in komen.
Dat zou je eens tegen haar moeten zeggenjelke1992 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:16:
[...]
Mijn vriendin vond hem te "oud" dus die mocht er niet meer in komen.
It's time to play the music, it's time to light the lights
Nadeel van zo'n dichte kant aan de tafel vind ik dat daar niemand kan zitten. Ik vind een losse tafel wel een heel stuk praktischer. Eventueel op maat gemaakt zodat deze goed aansluit. Als je dan met zes personen zit kun je deze nog van het eiland af schuiven eventueel.
It's time to play the music, it's time to light the lights
Helemaal met je eens! Wij, vooral ik, was echt gericht op een kookeiland, maar uiteindelijk kiezen ook wij voor een hoekkeuken. Veel meer open ruimte. Daar waar het eiland zou komen komt nu de eettafel.Compuhair schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:46:
[...]
De afstand van het linkerdeel van het eiland tot aan de rechtermuur is zeker 6 meter. Ook een kleinere versie hiervan past niet in een ruimte van 7,5m lang.
Het schiereiland in een T-vorm breekt je kamer in tweeën en sluit looplijnen af. De woonkamer is niet groot, maar groot genoeg om er een rechte keuken in te zetten, die ruim aanvoelt. Het hoek idee van @SquareOne ziet er ook interessant uit. Volgens mij is het super belangrijk dat je in deze ruimte het zo open mogelijk houdt.
Een vast schiereiland beperkt je in de mogelijkheden van de ruimte. Stel je voor je wilt een keer een feestje organiseren. Schuif de stoelen, banken en tafels aan de kant, dan kunnen er met gemak 25 man in de ruimte. Met een vast schiereiland lukt dat een stuk minder goed.
Idee van @SquareOne vind ik ook beter, en dat kun je evt nog uitbreiden.
Wat voor materiaal kan je 't best kiezen aan aanrechtblad als je er ook hete pannen op wil zetten?
Wil geen RVS iig
Wil geen RVS iig

https://www.google.nl/search?hl=nl&q=keukenblad+hete+pan zegt keramiek :-)Frantic schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:42:
Wat voor materiaal kan je 't best kiezen aan aanrechtblad als je er ook hete pannen op wil zetten?
Wil geen RVS iig
[ Voor 20% gewijzigd door martinus83 op 14-02-2024 17:04 ]
@Frantic Keramiek inderdaad, zie de post direct boven de jouwe voor wat daar dan weer gemakkelijker stuk aan kan! :-)
Afgelopen week zijn wij voor het eerst bij een keukenboer langs geweest om een keuken uit te tekenen en een offerte op te vragen. Het betreft een parallel keuken met aan de ene kant hoge kasten en aan de andere kant lage kasten met inductiekookplaat en kraan/afvoer. Beide kanten zijn 3,40 meter lang. We twijfelen nog over het Dekton keukenblad gezien de prijs en de gevoeligheid om te chippen, zie post hierboven. Apparatuur van Bora en Bosch hebben we zelf gekozen en doorgegeven aan de keukenboer. En verder leek Nolte ons een redelijk goed merk in het middensegment. Hieronder alles op een rijtje.
Merk keukenkasten:
Nolte
Apparatuur:
- Inductie met afzuiging: Bora PUXU
- Stoomoven: Bosch HSG936DB1
- Magnetron: Bosch BFL9221B1
- Koelkast: Bosch KIR81SDE0
- Vriezer: Bosch GIN81ACE0
- Vaatwasser: Bosch SBD6TCX00E
- Quooker: PRO 3 met Fusion Square Gunmetal kraan
Keukenblad:
Dekton Domoos Satin (Premium) 1,2cm dik, 70cm diep, 340cm lang
We hebben hiervoor een offerte ontvangen en deze kwam grofweg uit op:
- Keukenkasten: € 14.500
- Werkblad: € 4.500
- Apparatuur: € 10.000
- Korting: € 7.000
Totaalprijs: € 22.000
Montage prijs: € 1.400
Er lijkt ongeveer 25% korting te worden gegeven op het totaal, die verder niet onderhandelbaar is volgens hun. Qua apparatuur lijkt het mij goed geprijsd. Het keukenblad van Dekton lijkt mij vrij prijzig, als ik het bereken (met een korting van 25% op de € 4.500) dan zit ik bijna op de € 1.000 per strekkende meter. Voor de keukenkasten heb ik geen idee of dit een goede prijs is. Wat vinden jullie van deze prijzen?
Hebben jullie nog andere tips? En hoe is de de kwaliteit van Nolte in vergelijking met bijvoorbeeld Schuller en Hacker?
Merk keukenkasten:
Nolte
Apparatuur:
- Inductie met afzuiging: Bora PUXU
- Stoomoven: Bosch HSG936DB1
- Magnetron: Bosch BFL9221B1
- Koelkast: Bosch KIR81SDE0
- Vriezer: Bosch GIN81ACE0
- Vaatwasser: Bosch SBD6TCX00E
- Quooker: PRO 3 met Fusion Square Gunmetal kraan
Keukenblad:
Dekton Domoos Satin (Premium) 1,2cm dik, 70cm diep, 340cm lang
We hebben hiervoor een offerte ontvangen en deze kwam grofweg uit op:
- Keukenkasten: € 14.500
- Werkblad: € 4.500
- Apparatuur: € 10.000
- Korting: € 7.000
Totaalprijs: € 22.000
Montage prijs: € 1.400
Er lijkt ongeveer 25% korting te worden gegeven op het totaal, die verder niet onderhandelbaar is volgens hun. Qua apparatuur lijkt het mij goed geprijsd. Het keukenblad van Dekton lijkt mij vrij prijzig, als ik het bereken (met een korting van 25% op de € 4.500) dan zit ik bijna op de € 1.000 per strekkende meter. Voor de keukenkasten heb ik geen idee of dit een goede prijs is. Wat vinden jullie van deze prijzen?
Hebben jullie nog andere tips? En hoe is de de kwaliteit van Nolte in vergelijking met bijvoorbeeld Schuller en Hacker?
:strip_exif()/f/image/TxFHwALSai5K9TUAl6ftMCit.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk een paar pagina’s terug waar iemand een overzicht van de verschillende materialen. Keramiek blad is wat je wilt.Frantic schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:42:
Wil geen RVS iig
Ik vind het heerlijk om het als verlengstuk van mn kookplaat te gebruiken.
Joydashy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:58:
Dit is toch wel ironisch. Stalen aangevraagd bij Consentino van Dekton, wat vind ik in de (ruim gevoerde) envelop...
[Afbeelding]
Heb offertes van 60/65 en 70 liggen allen met een Bora plaat. Gaan voor 65. Geeft net iets meer ruimte achter de kookplaat en vooral de spoelbak. Ik heb overigens laatst wel ergens een te grote spoelbak gezien voor het blad. Dat valt niet zo op… tot je de kraan volop open wil zetten. Zat tegen de muur aan dat is niks.martinus83 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:52:
[...]
Kvik geeft ons ook aan dat je minimaal 70 diep moet hebben. Dit is volgens mij hun manier van werken, zodat een afzuiging achter de kast wand kan lopen in de 10 cm extra die je hebt. Montage gemakt
Als je de bora handleiding er bij pakt, kun je de boel prima kwijt in een 60 cm diepe kast, door je achterwand weg te laten of aan te passen of wat ook.
Onze interieurbouwer heeft alles gedaan, dus gewoon de keukenverkoper vervangen voor interieurbouwer.vso schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 01:39:
@Tweak_ers heeft de interieurbouwer ook je kastdeurtjes verzorgt of heb je die ergens anders besteld ?
2K voor korpus
2,5K voor deurtjes
1,5K voor "beslag"
Werkblad, kasten, frontjes, apparatuur, afvoer, quooker, vlakinbouw kookplaat, gewoon alles.
De kookplaat (Bora) in combinatie met vlakinbouw adviseert iedereen 65cm diep keukenblad.
We hebben zelfs even 70cm overwogen, omdat we geen bescherming achter de kookplaat wilden. Gestucte muur, lekker strak, maar met eventueel stoten van pannen wel gevoeliger.
Dus heeft Berg&Smidt 66cm geadviseerd om net de meest efficiënte lade te kunnen gebruiken, dit resulteert in een zee van ruimte.
Werkblad is dus 66cm diep geworden:
:strip_exif()/f/image/ihQsHwcxVm3PCoHDeEVA7XDo.jpg?f=fotoalbum_large)
Daardoor houden we gewoon heel erg veel laderuimte over:
:strip_exif()/f/image/LgS8azTvxy07ZKXSVrdlpkx9.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij de spoelbak is hij 1cm korter, geen lades, dus volledige vrijheid. 65cm werkblad:
:strip_exif()/f/image/PXRDfL0kjICXmvg86bhoCgsF.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenmaat kast:
:strip_exif()/f/image/u1WLAgQfDm8ttkAGKb16fvOJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot nu toe geen bescherming achter nodig, we hebben er wel een 2 componenten ultra matte blanke lak over gedaan tegen de vlekken van het koken en dat werkt prima. Maar je zult er geen pan tegenaan moeten stoten:
:strip_exif()/f/image/OWhZRexF0M3MGrCnOdjJPZoW.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht het ooit beschadigen, gaan we voor een dunne aluminium plaat, in een nader te bepalen kleur. Minder strak, maar dat kan dus altijd nog achteraf.
Voor nu werkt dit al maanden prima!
Met betrekking tot de plinten, tja daar ben ik heel duidelijk in, hierin zijn keuken boeren gewoon veel te stug. Hoger werkblad = hogere plint. Ik vind dat persoonlijk heel lelijk.
Bij Bemmel en Kroon waren we er bijna uit, vooral gezien de prijs. Totdat we op de plint hoogte kwamen. Dat verschilt per merk keuken wat je kiest, maar degene waar wij op uitkwamen, kwam op bijna 20cm plint hoogte. Dat vonden we gewoon echt veel te veel. 17cm voor een ander merk was nog te overzien.
Maar als ik nu ons resultaat zie, ben ik echt heel blij met 10cm.
Ik kan mij volledig vinden in de stelling van onze interieurbouwer. We doen eigenlijk altijd standaard 10cm. De hoogte van je werkblad bepaalt dan vervolgens de kastruimte. Dit houdt wel in dat er vooraf heel goed gemeten moet worden, want bij plaatsing is het niet meer mogelijk de hoogte aan te passen. Ten minste, kán wel, maar dan wordt je plint dus geen 10cm meer.
Ik vind een 10cm plint, eigenlijk wel het maximale, hoger vind ik minder mooi.
Dit is dus 10cm:
:strip_exif()/f/image/hC3FXJt7oUgkCtAjzt9Ya83Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou zoiets toch jammer vinden:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IgiC6cZivsqxprI5lXYuyoYl.jpg?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Tweak_ers op 15-02-2024 10:05 ]
Bedoel je rechts?Dracula schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:20:
To greep or not to greep.
Wij zitten in dubio wat we moeten doen met de hoge kast links waar de koelvries combi in zit.
Off met een servodrive. (Ja ik weet het duur, maar die verticale greeplijst breekt het ook wel erg op en dat andere greepje vind ik veel te klein)Dracula schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:20:
To greep or not to greep.
Wij zitten in dubio wat we moeten doen met de hoge kast rechts waar de koelvries combi in zit.
De opties die we hebben:
Met greep
[Afbeelding]
De greep in kwestie:
[Afbeelding]
Zonder greep en met verticale lijst:
[Afbeelding]
Bericht hierboven
@Tweak_ers thx voor de foto's en uitleg!
hoge plinten vind ik niet erg als je bv daar een lade zou hebben voor die meuk die je zelden gebruikt
Dat is het zelfde als een zwarte kast/korpus kleur kiezen, blauwe deurtjes en dan bij levering ontdekken dat de achterkant van de deurtjes wit zijn
of bij deurtjes met een nerf je een bruine rand ziet rond de deur omdat het gewoon nep "houtprint is"
Persoonlijk vind ik een ikea lack-tafel bekleden met wrap-folie goed idee maar om die tafel van 10,- te verkopen voor 1,000,- gaat me wel stap te ver.. en toch zijn er mensen die het blijkbaar accepteren en kopen.
@Dracula kosten technisch is het greepje wellicht goedkoopst, sterker nog voor 11,- haal je er set van 2 bij de ikea, de greeplijst is gelijk een meerprijs van 150,-
.
hoge plinten vind ik niet erg als je bv daar een lade zou hebben voor die meuk die je zelden gebruikt
Dat is het zelfde als een zwarte kast/korpus kleur kiezen, blauwe deurtjes en dan bij levering ontdekken dat de achterkant van de deurtjes wit zijn

Persoonlijk vind ik een ikea lack-tafel bekleden met wrap-folie goed idee maar om die tafel van 10,- te verkopen voor 1,000,- gaat me wel stap te ver.. en toch zijn er mensen die het blijkbaar accepteren en kopen.
@Dracula kosten technisch is het greepje wellicht goedkoopst, sterker nog voor 11,- haal je er set van 2 bij de ikea, de greeplijst is gelijk een meerprijs van 150,-
.
Tja vanalles
Ja dat greepje is wel erg klein idd en het opbreken is ook mijn aversie tegen dit ontwerp.Floor-is schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:58:
[...]
Off met een servodrive. (Ja ik weet het duur, maar die verticale greeplijst breekt het ook wel erg op en dat andere greepje vind ik veel te klein)
MIjn vrouw lijkt er minder mee te zitten en wil zeker geen greepje.
Enige alternatief zou zijn op beide hoge kasten gewoon degelijke grepen te plaatsen alleen dan gaat ons hele design van greeploos eraan.
Gedoe allemaal, waarom kan het niet gewoon horizontaal.
Waarom kan het dan niet gewoon horizontaal?Dracula schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:35:
[...]
Ja dat greepje is wel erg klein idd en het opbreken is ook mijn aversie tegen dit ontwerp.
MIjn vrouw lijkt er minder mee te zitten en wil zeker geen greepje.
Enige alternatief zou zijn op beide hoge kasten gewoon degelijke grepen te plaatsen alleen dan gaat ons hele design van greeploos eraan.
Gedoe allemaal, waarom kan het niet gewoon horizontaal.
Dat soort kasten bestaan toch gewoon?
Never mind, gaat om koel/vries combi.
Zo'n greeplijst zit dan idd in de weg
[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 15-02-2024 13:57 ]
Dat is erg vreemd. Bij ons deden ze totaal niet moeilijk, er zat 20% korting op de kasten. Ze zeiden in eerste instantie dat we dan minimaal 4 keukenappaturen moesten aanschaffen, maar wilden wel een uitzondering maken. (KVIK Rotterdam, Alexandrium)EektheMan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:59:
[...]
Apart, ik ben bij KVIK boortmeerbeek (Belgie) geweest en daar gaven ze aan 20% meer te rekenen als je eigen electronica aankocht. Dit vanwege garantie...mja.
Vandaar naar KVIK Sint-Pietersleeuw (Belgie) gegeaan. Het ontwerp van hen vonden we terecht of onterecht te zwak. Misschien nogmaals naar kijken. Over de electronica prijs wilden ze nog wel onderandelen. Maar lieten de vraag eigenlijk open. Lastig.
Het risico ligt wel bij ons, mochten de elektronica niet passen oid. Verder hebben ze totaal niet moeilijk gedaan, de elektronica heeft ze zelfs in de offerte gezet, zodat de installateurs weten wat er in gaat.
Hier gaan we gewoon kijken wat I-kook ervan vindt en of ze een beetje meekunnen gaan met de prijzen. En anders zelf apparatuur aanschaffen inderdaad. Daar valt veel winst te behalen volgens mij. Heb nu bijna complete offerte op inbouwapparatuur van 15/16k, met dus oa een Bora stoomovenDoubleCrex schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:03:
[...]
Dat is erg vreemd. Bij ons deden ze totaal niet moeilijk, er zat 20% korting op de kasten. Ze zeiden in eerste instantie dat we dan minimaal 4 keukenappaturen moesten aanschaffen, maar wilden wel een uitzondering maken. (KVIK Rotterdam, Alexandrium)
Het risico ligt wel bij ons, mochten de elektronica niet passen oid. Verder hebben ze totaal niet moeilijk gedaan, de elektronica heeft ze zelfs in de offerte gezet, zodat de installateurs weten wat er in gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door knny op 15-02-2024 14:16 ]
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Misschien vreemde vraag, maar wat levert I-kook voor merk keukens? Heb niet het idee dat die clubs zich richten op het segment waar kopers voor 15/16k aan inbouwapparatuur aanschaffen?knny schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:14:
[...]
Hier gaan we gewoon kijken wat I-kook ervan vindt en of ze een beetje meekunnen gaan met de prijzen. En anders zelf apparatuur aanschaffen inderdaad. Daar valt veel winst te behalen volgens mij. Heb nu bijna complete offerte op inbouwapparatuur van 15/16k, met dus oa een Bora stoomoven
Ook Hacker keukens. Ze beweren alles te kunnen leveren qua apparatuur. Ze hebben zelfs de Bora XBO op site staan dus ik gok dat ze die dan wel kunnen leveren.SquareOne schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:35:
[...]
Misschien vreemde vraag, maar wat levert I-kook voor merk keukens? Heb niet het idee dat die clubs zich richten op het segment waar kopers voor 15/16k aan inbouwapparatuur aanschaffen?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1