• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:57
SquareOne schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:35:
[...]

Misschien vreemde vraag, maar wat levert I-kook voor merk keukens? Heb niet het idee dat die clubs zich richten op het segment waar kopers voor 15/16k aan inbouwapparatuur aanschaffen?
Ze richten zich vooral op Nobilia keukens en AEG apparatuur met een flinke marge. In de showroom staan dan ook bijna alleen maar Nobilia of vergelijkbaar met kunststof werkblad. Ik had een offerte laten maken voor een Hacker keuken met Siemens apparatuur en dat ging al snel richting de 37k+. Door de apparatuur dan zelf te kopen kon er nog wel zo'n 2k bespaard worden, maar dan was het nog steeds een stuk duurder.

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
TwiSteD1 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:45:
[...]

Ze richten zich vooral op Nobilia keukens en AEG apparatuur met een flinke marge. In de showroom staan dan ook bijna alleen maar Nobilia of vergelijkbaar met kunststof werkblad. Ik had een offerte laten maken voor een Hacker keuken met Siemens apparatuur en dat ging al snel richting de 37k+. Door de apparatuur dan zelf te kopen kon er nog wel zo'n 2k bespaard worden, maar dan was het nog steeds een stuk duurder.
Wow dat valt mij tegen inderdaad. Ik hoop toch wel voor 15k klaar te zijn met alleen keukenkastjes en blad.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:01
Tweak_ers schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:50:
[...]

Onze interieurbouwer heeft alles gedaan, dus gewoon de keukenverkoper vervangen voor interieurbouwer.

Werkblad, kasten, frontjes, apparatuur, afvoer, quooker, vlakinbouw kookplaat, gewoon alles.

De kookplaat (Bora) in combinatie met vlakinbouw adviseert iedereen 65cm diep keukenblad.
We hebben zelfs even 70cm overwogen, omdat we geen bescherming achter de kookplaat wilden. Gestucte muur, lekker strak, maar met eventueel stoten van pannen wel gevoeliger.

Dus heeft Berg&Smidt 66cm geadviseerd om net de meest efficiënte lade te kunnen gebruiken, dit resulteert in een zee van ruimte.

Werkblad is dus 66cm diep geworden:
[Afbeelding]

Daardoor houden we gewoon heel erg veel laderuimte over:
[Afbeelding]

Bij de spoelbak is hij 1cm korter, geen lades, dus volledige vrijheid. 65cm werkblad:
[Afbeelding]

Binnenmaat kast:
[Afbeelding]

Tot nu toe geen bescherming achter nodig, we hebben er wel een 2 componenten ultra matte blanke lak over gedaan tegen de vlekken van het koken en dat werkt prima. Maar je zult er geen pan tegenaan moeten stoten:
[Afbeelding]

Mocht het ooit beschadigen, gaan we voor een dunne aluminium plaat, in een nader te bepalen kleur. Minder strak, maar dat kan dus altijd nog achteraf.

Voor nu werkt dit al maanden prima!

Met betrekking tot de plinten, tja daar ben ik heel duidelijk in, hierin zijn keuken boeren gewoon veel te stug. Hoger werkblad = hogere plint. Ik vind dat persoonlijk heel lelijk.

Bij Bemmel en Kroon waren we er bijna uit, vooral gezien de prijs. Totdat we op de plint hoogte kwamen. Dat verschilt per merk keuken wat je kiest, maar degene waar wij op uitkwamen, kwam op bijna 20cm plint hoogte. Dat vonden we gewoon echt veel te veel. 17cm voor een ander merk was nog te overzien.

Maar als ik nu ons resultaat zie, ben ik echt heel blij met 10cm.

Ik kan mij volledig vinden in de stelling van onze interieurbouwer. We doen eigenlijk altijd standaard 10cm. De hoogte van je werkblad bepaalt dan vervolgens de kastruimte. Dit houdt wel in dat er vooraf heel goed gemeten moet worden, want bij plaatsing is het niet meer mogelijk de hoogte aan te passen. Ten minste, kán wel, maar dan wordt je plint dus geen 10cm meer.

Ik vind een 10cm plint, eigenlijk wel het maximale, hoger vind ik minder mooi.

Dit is dus 10cm:
[Afbeelding]

Ik zou zoiets toch jammer vinden:
[Afbeelding]
Mooi geheel zo! herkenbaar verhaal met keukenbouwer inderdaad. Wij zijn uiteindelijk op 67cm diepte van het blad uitgekomen bij de kookplaat. Wij zijn meer van het robuuste interieur dus hebben wel een smetplint maar gaan de muur alsnog sealen zoals jij hierboven aanhaalt.

Mooi ook die houtnerf in dat zwart! Geeft echt meer diepte en luxe aan de frontjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Dracula schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:35:
[...]

Ja dat greepje is wel erg klein idd en het opbreken is ook mijn aversie tegen dit ontwerp.

MIjn vrouw lijkt er minder mee te zitten en wil zeker geen greepje.

Enige alternatief zou zijn op beide hoge kasten gewoon degelijke grepen te plaatsen alleen dan gaat ons hele design van greeploos eraan.

Gedoe allemaal, waarom kan het niet gewoon horizontaal.
Ding voor mij is dat een dergelijk klein greepje niet prettig is voor een koelkast/vriezer. Je moet best een beetje kracht zetten om die open te trekken immers.

Als je zo gehecht bent aan greeploos, dan is een servodrive gewoonweg the way to go.

Ik heb ook greeploos op de koelkast en de vriezer :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-xUfRBGTgC74LnecCNc-H5jW-A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/exH1GmwdHNi2tYC6TDBoUsIh.jpg?f=user_large

Bericht hierboven

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:50
knny schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:14:
[...]
Hier gaan we gewoon kijken wat I-kook ervan vindt en of ze een beetje meekunnen gaan met de prijzen. En anders zelf apparatuur aanschaffen inderdaad. Daar valt veel winst te behalen volgens mij. Heb nu bijna complete offerte op inbouwapparatuur van 15/16k, met dus oa een Bora stoomoven
Ik heb daar de kasten, fronten (Nobilia) en werkblad (graniet) vandaan en verder alle apparatuur zelf aangeschaft. Deden ze in ieder geval totaal niet moeilijk over. Wel werken ze met bepaalde concepten en zo lang je daar binnenblijft is het tarief prettig, maar als je gaat combineren wordt het ineens een stuk duurder.

• knny
Toke_gt schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:19:
[...]

Ik heb daar de kasten, fronten (Nobilia) en werkblad (graniet) vandaan en verder alle apparatuur zelf aangeschaft. Deden ze in ieder geval totaal niet moeilijk over. Wel werken ze met bepaalde concepten en zo lang je daar binnenblijft is het tarief prettig, maar als je gaat combineren wordt het ineens een stuk duurder.
Wilden ze nog iets doen met offerte van inbouwapparatuur dan of weten ze dat daar niet mee te concurreren valt?

• Toke_gt
knny schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:39:
[...]
Wilden ze nog iets doen met offerte van inbouwapparatuur dan of weten ze dat daar niet mee te concurreren valt?
Dat was bij mij niet van toepassing want ik wilde per se twee apparaten van een merk dat zij niet verkochten.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:59
saikol schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Mooi geheel zo! herkenbaar verhaal met keukenbouwer inderdaad. Wij zijn uiteindelijk op 67cm diepte van het blad uitgekomen bij de kookplaat. Wij zijn meer van het robuuste interieur dus hebben wel een smetplint maar gaan de muur alsnog sealen zoals jij hierboven aanhaalt.

Mooi ook die houtnerf in dat zwart! Geeft echt meer diepte en luxe aan de frontjes!
Ja zo blij mee!
En ik denk nog terug aan alle bezoekjes aan keuken boeren waar we budgettair iedere keer op kunststof met houtnerf uitkwamen.

Dan is dit (eikenfineer) toch wel een stuk chiquer. Foto’s geven het een stuk minder chique weer door het contrast met het blad en de muur.

Overigens is de nerf zelf ook maatwerk. Wij vinden hem zo perfect, maar deze is naar smaak fijner (strakker/subtieler) of juist grover (landelijker) te stellen. Dit doen zij allemaal zelf in eigen werkplaats.

Wij zaten met de zoektocht volledig op budget keuzes te maken. Achteraf, als ik zie wat Berg&Smidt heeft gedaan voor de prijs, ik zou ze het de volgende keer eerder gunnen op geleverd werk.

Maar ze hebben dan ook niet eens een website en doen alles op basis van mond tot mond reclame. Inmiddels 9 man in dienst en onlangs een stoffeerder aangenomen. Blijkbaar komt dat in hun grotere projecten vaak voor dat meubels bekleed worden(?)

Maar de keuken super blij mee, vensterbank hebben zij ook gedaan. Zelfde als de frontjes.

Bij ons is het basis zwarte lak, prima voor onze rijtjes woning, maar dat kan een stuk luxer.

Wij zijn bij Berg&Smidt beland via vrienden van ons. Die hebben een iets ander budget dan wij en een iets andere woning 😅
Zij hebben meerdere lagen aflak, waarbij er ook nog een heel subtiele bruine kleur door het zwart ging. Geeft een heel gaaf warm effect. Maar gezien het feit dat het allemaal handwerk is, voor u ons boven budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Tweak_ers Interieurbouwers zijn volgens mij ook hartstikke druk met het hippe concept van 'eetkamerbank'. Die bankjes zijn ook allemaal maatwerk én gestoffeerd. Als ze ook nog de grote 'luxe hotelbedden' maken in een totaalconcept dan snap ik wel dat ze er iemand speciaal voor aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschboer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-02-2024
Wij zitten te dubben over onze keukenopstelling en zijn bij Ikea, DMG, Kvik en i-Kook geweest.
Net zoals anderen hier best tevreden met het meedenken en service van i-Kook, bij DMG en Kvik is het toch 'my way or the high way'.

We hebben qua apparatuur nu:
  • Quooker: Combi+
  • Kookplaat: Bora GP4U
  • Oven: Bosch HBA513BB1
  • Magnetron: Bosch BFL550MB0
  • Koel/vriezer Bosch KIN86ADD0
  • Vaatwasser Bosch SBV6ZDX16E
Behoorlijke lengte (parallelopstelling met aan het korte deel 2 hoge kasten en 1 m1 koffiebar, aan het lange deel alleen lage kasten van 3,2m kook- en spoelgedeelte en een schiereiland van 1,4x0,8). Prijs: 15K.

Enige twijfelpunten na dit topic te hebben doorgeplozen zijn de diepte van het werkblad bij spoelbak/fornuis (moet dit >0,6 zijn?), een kunststof werkblad (gekozen vanwege kindvriendelijkheid/budget) en een relatief karige indeling van de onderkasten (in totaal 2x 1m dubbele lade, 1x 0,6m dubbele lade, de rest deurtjes). Daarnaast is de huidige kleur ultramat fjordblauw, terwijl we ook lichter/minder mat hebben overwogen vanwege de kinderhandjes

Iemand nog tips voor apparatuur of bovenstaande twijfels?
BVD! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Boschboer op 16-02-2024 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 22:32
Floor-is schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:33:
[...]

Ding voor mij is dat een dergelijk klein greepje niet prettig is voor een koelkast/vriezer. Je moet best een beetje kracht zetten om die open te trekken immers.

Als je zo gehecht bent aan greeploos, dan is een servodrive gewoonweg the way to go.

Ik heb ook greeploos op de koelkast en de vriezer :)
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qpUJ-ExBWPD09T6-pNsFqc5nXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vQjLbIhX4h51RrucdgiyUJjR.jpg?f=user_large

Stevige grepen in en verder greeploze keuken
De lades ertussen en het eiland is greeploos.

Als je grepen doet (en dat was voor ons een no-brainer), dan iets heel stevigs. Die deur is 2 meter en de koelkast trekt vacuum.

[ Voor 3% gewijzigd door macfocus op 16-02-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:33
Wij zijn ook op zoek naar een keuken voor ons nieuwbouwhuis, oplevering Q2 2025.
Installatie tekening moet pas in Q3 worden aangeleverd.

Langs 3 zaken geweest, Kvik, Grando en lokale keukenzaak.
Zijn op zoek naar 4 hoge kasten en 2 lage kasten + keukeneiland 3m * 1m

Kvik, behulpzaam maar offerte klopt niet. Werkblad klopt niet (Taj royal ipv Mahal aangeboden), kookplaat klopt niet (Pura ipv puru), kosten voor werkblad sjabloon en opmeting(volgens mij nvt want er is niks op te meten ivm nieuwbouw).
  • Bosch oven + magnetron HMG936AB1
  • Bosch oven HMG934AB1
  • Bosch Koelkast KIR81AFE0
  • Bosch Diepvries GIN81ACF0
  • Bosch VW SBV4EB804E
  • Bora Pura
  • Quooker RVS Square Pro3
Blad aan te passen naar Taj Mahal kwartsiet. Front CORISA dark oak
Kosten 32k, hier zullen waarschijnlijk nog kosten voor duurder blad bij komen.
Blad van 3m was niet mogelijk, er moest een naad over het eiland.

Grando, continue commentaar op Kvik zij waren kwalitatief veel beter en kvik was volgens hun vergelijkbaar met Ikea. Ze wilden ons een "upgrade" aanbieden, vergelijkbare apparatuur tegen dezelfde prijs als Bosch.
Blad van 3m was niet mogelijk dit moest 2.75 worden. Ze gaven aan dat ze alleen met netto prijzen werken.

Zelfde opstelling Grando X-TU serie X 5500 met zelfde apparatuur met siemens frontje.
35k totaal prijs, geen gespecificeerde offerte.

Lokale keukenzaak.
Goed meegedacht, raadde liebherr koelkast aan ipv Bosch, dit was maar een kleine meerprijs en hogere kwaliteit. Raadde nieuwe type Bora aan met enkele kant met flex zone, deze zou later in het jaar beschikbaar komen en maar 200-300 duurder zijn.
Zelfde opstelling en 3m eiland was geen probleem, ze hebben zelf een zagerij waar alles op maat kan worden gemaakt.

Hebben 2e gesprek waar de we de offerte zullen krijgen en besproken zal worden.

Zijn er opmerkingen qua prijs of indeling? We hebben de ruimte en twijfelen aan een aparte koffiehoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6CRWA-QcUoSf_HdELhBxwcC-Bw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WjJvZNrhvIO4qdsiCepK0SaJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chHeWzV4OePQb5V0FUUbyNX2kxg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IvR229YitLIt3kbyi01XRR2K.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

DoubleCrex schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:03:
[...]

Dat is erg vreemd. Bij ons deden ze totaal niet moeilijk, er zat 20% korting op de kasten.
Ja, ik kan er niet meer van maken dan het is. Enkel dat KVIK een franchise is en dat dat wellicht het verschil van aanpak maakt?

Maar ook het ontwerp van hen staat me niet aan. Maar misschien zie ik het verkeerd. Vooral de verloren kastruimte in de uiterst linkerhoek vind ik een aparte keuze. Je kunt er wel een nis van maken, maar of dat winst opleverd? Daarnaast plaatsten ze een muurtje om een gang te maken richting huiskamer. Mijn huiskamer heeft ook nog een andere ingang, dus echt nodig vond ik dit ook niet. Ik had ze zelf een idee aangedragen, maar dat vonden ze niet praktisch met de wastafel halverwege het muurtje. Vind ik zelf ook niet ideaal, maar helaas is er met 2,5 meter lengte van de lage elementen geen goede optie om het op 1 deel te doen....denk ik.
Linkerplaatje is mijn idee, de andere 2 zijn van KVIK.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUfA3TAAAtYHtV-Vm8P3YzwydEU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feJiukQJ6IjXg4uUUwIVB83p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZ_KPWhv9dk3mNBskGLojJMr8zQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feWma39LEQqqY3Rv85UaHcpJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgJEAmOUuBQMdiEd0mqX06L5gRw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDE56V1jLXnFWdmdQoOm7Ahl.jpg?f=fotoalbum_tile

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
macfocus schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:19:
[...]

[Afbeelding]

Stevige grepen in en verder greeploze keuken
De lades ertussen en het eiland is greeploos.

Als je grepen doet (en dat was voor ons een no-brainer), dan iets heel stevigs. Die deur is 2 meter en de koelkast trekt vacuum.
De fronten die je ziet zijn nèt geen 2m40 hoog en onze koelkast en vriezer sluiten waarschijnlijk net zo hard ;)

Persoonlijk vind ik een greeploos eiland met een begreepte kastenwand ook mooi hoor, zolang je een beetje body in die grepen kiest dan :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• INH-91
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-06 18:04
INH-91 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:03:
Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht en zijn vorig jaar al grotendeels geslaagd voor onze toekomstige keuken bij van Wanrooij (nu Huysinc). In de tussentijd zijn we bij diverse andere keukenzaken geweest voor de keuze v.w.b. de kleur en het (materiaal) keukenblad.. Van kleine stalen kiezen vonden we erg lastig.
Halverwege februari hebben we nog een afspraak ingepland bij Huysinc om de keuken helemaal definitief te gaan maken.

In ons nieuwe huis heeft de ruimte waar de keuken gaat komen een afmeting van 5.10m x 3.78m. Dit is de voorkant van het huis en ligt op het oosten. Het wordt een keuken van Pronorm (hun zogenaamde Huyscollectie) in de kleur agaatgrijs. Keukenblad wordt composiet in de kleur Vanilla Noir.

Bijgevoegde tekeningen zijn van de vorige afspraak, we willen t.o.v. die versie het keukeneiland iets dieper (100cm i.p.v. 90cm) hebben. Aan het keukeneiland zullen we voornamelijk zitten met het ontbijt. Het keukeneiland nog dieper maken gaat helaas niet daar onze eettafel ook in de keuken komt te staan (we houden 260cm over).
De kastenwand is naar onze zin, hier komt (zoals ook op de tekeningen te zien is) een koof omheen.

Zijn er dingen die jullie misschien nog opvallen of anders zouden doen? Let op, de stroompunten staan al vast, dus de plek waar de apparatuur komt kunnen we niet meer aanpassen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben inmiddels onze afspraak achter de rug bij Huysinc en hebben onze keuken definitief gemaakt. Na onze eerdere post afgelopen januari hebben we in een weekend alles in ons huidige huis aan de kant geschoven en d.m.v. schilderstape onze toekomstige keuken "uitgetekend" met daarbij de opties die we overwogen. Dit heeft ons enorm geholpen. Door het uittekenen hebben we besloten om om de zitmogelijkheid aan ons kookeiland te laten vervallen, het kookeiland niet 10cm dieper te maken (100cm ipv 90cm) en hebben we de tussenruimte tussen de wand en het kookeiland 90cm gelaten.

De eerder gedeelde plattegrond blijft daardoor vrijwel gelijk, enkel iets meer kastjes (op de plek van de barkrukken) en een extra oven met magnetron functie zijn er aan toegevoegd (we moeten zelf een extra groep hiervoor laten realiseren door een elektricien).

Kort samengevat wordt onze toekomstige keuken dus een greeploze (X-TU) Pronorm keuken in de kleur agaatgrijs met een composiet werkblad van Jetstone in de kleur Vanilla Noir (gepolijst), uitgerust met onderstaande apparatuur:
  • Siemens HS936GAB1 IQ700 oven met stoomfunctie
  • Siemens CM924G1B1 IQ700 oven met magnetronfunctie
  • Siemens koelvriescombi (exacte model weten we niet daar het model uit onze allereerste getekende offerte niet meer leverbaar is; we krijgen automatisch de opvolger hiervan)
  • Siemens vaatwasser (exacte model weten we niet daar het model uit onze allereerste getekende offerte niet meer leverbaar is; we krijgen automatisch de opvolger hiervan)
  • Bora X Pure inductiekookplaat
  • Quooker Pro3 Fashion Square in de kleur messing patina
  • Franke MRG 210.52 zwarte spoelbak
We waren en zijn tevreden over de medewerkers die ons hebben geholpen bij Huysinc. Op de apparatuur hebben we 40% korting gekregen. Verder lastig om in te schatten of we te duur of voor een goede prijs zijn geslaagd, sowieso hadden we qua werkblad en apparatuur concessies kunnen doen maar hebben we heel bewust deze keuzes gemaakt ;) Een toekomstig buurtgenoot is door een andere keukenzaak niet eens verder geholpen toen deze hoorde dat Van Wanrooij (Huysinc) de projectontwikkelaar was, die beweerde dat hij niet aan de prijs kon komen die Huysinc kon bieden.

En nu nog even flink geduld hebben... De bouw van ons huis schiet vooralsnog niet echt op door de weersomstandigheden van de afgelopen 2-3 maanden.

[ Voor 6% gewijzigd door INH-91 op 16-02-2024 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Gefeliciteerd!

Als ik vragen mag:

Siemens HS936GAB1 IQ700 oven met stoomfunctie
Siemens CM924G1B1 IQ700 oven met magnetronfunctie

Gebruiken jullie veel de oven dubbel en geen magnetron? Ik bedoel, waarom geen magnetron met ovenfunctie?

Zeer mooie keukens overigens. Benieuwd naar het eindresultaat.

[ Voor 6% gewijzigd door EektheMan op 16-02-2024 17:38 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• INH-91
EektheMan schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:38:
Gefeliciteerd!

Als ik vragen mag:

Gebruiken jullie veel de oven dubbel en geen magnetron? Ik bedoel, waarom geen magnetron met ovenfunctie?

We zijn niet zulke magnetron gebruikers, maar in de toekomst met de kinderwens wel heel handig om te hebben. Daarnaast wel echt een bakliefhebber dus mede daarom 2 ovens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:12
Boschboer schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:13:
Wij zitten te dubben over onze keukenopstelling en zijn bij Ikea, DMG, Kvik en i-Kook geweest.
Net zoals anderen hier best tevreden met het meedenken en service van i-Kook, bij DMG en Kvik is het toch 'my way or the high way'.

We hebben qua apparatuur nu:
  • Quooker: Combi+
  • Kookplaat: Bora GP4U
  • Oven: Bosch HBA513BB1
  • Magnetron: Bosch BFL550MB0
  • Koel/vriezer Bosch KIN86ADD0
  • Vaatwasser Bosch SBV6ZDX16E
Behoorlijke lengte (parallelopstelling met aan het korte deel 2 hoge kasten en 1 m1 koffiebar, aan het lange deel alleen lage kasten van 3,2m kook- en spoelgedeelte en een schiereiland van 1,4x0,8). Prijs: 15K.

Enige twijfelpunten na dit topic te hebben doorgeplozen zijn de diepte van het werkblad bij spoelbak/fornuis (moet dit >0,6 zijn?), een kunststof werkblad (gekozen vanwege kindvriendelijkheid/budget) en een relatief karige indeling van de onderkasten (in totaal 2x 1m dubbele lade, 1x 0,6m dubbele lade, de rest deurtjes). Daarnaast is de huidige kleur ultramat fjordblauw, terwijl we ook lichter/minder mat hebben overwogen vanwege de kinderhandjes

Iemand nog tips voor apparatuur of bovenstaande twijfels?
BVD! _/-\o_
houd er rekening mee dat het filter van de Bora zo ver ik weet alleen van onderaf is te vervangen. Bij de Pure is dit gewoon makkelijk van bovenaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
EektheMan schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:38:
Gefeliciteerd!

Als ik vragen mag:

Heeft Siemens dan ook een combimagnetron die wezenlijk anders is dan deze combi-oven? Ik heb de website een tijdje terug bekeken maar had het idee dat het beiden op hetzelfde neerkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Hou, ik lees hier dat iedereen een Bora neemt omdat deze hier vaak besproken wordt.

Zelf hebben we net een Miele gekocht, eigenlijk ook omdat bij de meeste kookplaten geen prijs staat.
https://m.keukenloods.nl/kmda7473flu.html

Ik twijfel een beetje of ik de Miele misschien te snel heb gekocht, maar dit zal eigenlijk gewoon soortgelijk zijn aan een Bora denk ik??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:45
Whiskey48 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:18:
Hou, ik lees hier dat iedereen een Bora neemt omdat deze hier vaak besproken wordt.

Zelf hebben we net een Miele gekocht, eigenlijk ook omdat bij de meeste kookplaten geen prijs staat.
https://m.keukenloods.nl/kmda7473flu.html

Ik twijfel een beetje of ik de Miele misschien te snel heb gekocht, maar dit zal eigenlijk gewoon soortgelijk zijn aan een Bora denk ik??
Zou de keuze niet alleen baseren op hier stond een prijs van online.

Desalniettemin, wij hebben een KMDA 7476 en zijn er erg tevreden over. Bediening vinden wij erg fijn en heeft genoeg vermogen qua afzuiging. Looks hebben ook meegewogen in onze keuze.

Durf niet te zeggen hoe de KMDA 7476 zich verhoud tot de 7473. Die van ons is EOL zo te zien (al dan niet een ander typenummer --> Ik gok dat onze plaat nu 7676 heet.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• INH-91
koksie schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:16:
[...]

Heeft Siemens dan ook een combimagnetron die wezenlijk anders is dan deze combi-oven? Ik heb de website een tijdje terug bekeken maar had het idee dat het beiden op hetzelfde neerkomt?
Voor zover mijn kennis gaat heeft een oven met magnetronfunctie voornamelijk oven functionaliteiten.
Een magnetron met ovenfunctie heeft voornamelijk magnetron functionaliteiten.

Dit zijn van Siemens inbouwmagnetrons met grillfunctie: https://www.siemens-home....ing_ma=grill_cooking_true

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koksie
  • Laatst online: 10-09 23:31
INH-91 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:55:
[...]

Voor zover mijn kennis gaat heeft een oven met magnetronfunctie voornamelijk oven functionaliteiten.

Dit zijn van Siemens inbouwmagnetrons met grillfunctie: https://www.siemens-home....ing_ma=grill_cooking_true
Ja, deze hebben alleen een grill functie en zijn als oven dus niet echt bruikbaar, behalve om een krokant korstje ergens op te bakken. Maar een taart, broodjes, pizza etc komen er met hetelucht veel beter uit. Dus ik vind dit geen echte combimagnetrons.
We hebben nu een inbouw hetelucht oven en een vrijstaande combimagnetron. Die laatste is zowel een prima magnetron als een prima hetelucht oven. Wel voor wat simpelere dingen zoals afbakbroodjes, pizza's en muffins. Echt bewerkelijke baksels zou ik er niet in bakken maar het simpelere werk wel. Dat zie ik een magnetron met grill functie niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

INH-91 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:55:
[...]

Zitten die functies niet vooral in automatisch opwarmen (iets wat je beter met de stoomoven kunt doen) en crispr functies?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 22:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzqMfiAcJrCm5I1vY3GOTEs2OMA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j4hCe7NuFQzf0ahVU41HnzGb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7kL7tim4sAX3N-JGjqJl59smgU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wv8tNKnFHsm7v5WqlhbSMWQq.png?f=user_large

Welke opstelling lijkt beter in deze ruimte ?
Bij de haakse variant is de doorloop beter.
Ook past er dan een groter eiland van 240x120 in met barkrukken. Alleen is de werkindeling wel handig zo? De oven is erg ver weg? De koelkast zit dan in de hoge kast rechts. Er kan geen hoge kast haaks op het eiland omdat dat het licht blokkeert ivm openslaande deuren aan de tuinkant Bij de parallel variant wordt dat echt krap daarom daar weggelaten en dit is een eiland van 220x100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Charlot887 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welke opstelling lijkt beter in deze ruimte ?
Bij de haakse variant is de doorloop beter.
Ook past er dan een groter eiland van 240x120 in met barkrukken. Alleen is de werkindeling wel handig zo? De oven is erg ver weg? De koelkast zit dan in de hoge kast rechts. Er kan geen hoge kast haaks op het eiland omdat dat het licht blokkeert ivm openslaande deuren aan de tuinkant Bij de parallel variant wordt dat echt krap daarom daar weggelaten en dit is een eiland van 220x100.
Ik zou uit gebruiksgemak de kookplaat liever dichter bij de spoelbak hebben dan een iets groter eiland.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Steef schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:16:
[...]

Ik zou uit gebruiksgemak de kookplaat liever dichter bij de spoelbak hebben dan een iets groter eiland.
Zou het staan om de kookplaat links op het eiland te plaatsen ipv in het midden? Dan heb je meer werkruimte op het eiland in plaats van aan beide kanten een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Charlot887 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:36:
[...]

Zou het staan om de kookplaat links op het eiland te plaatsen ipv in het midden? Dan heb je meer werkruimte op het eiland in plaats van aan beide kanten een beetje.
Dat zou ik denk ik niet doen, maar ik ben nogal fan van symmetrie :)

Toch denk ik dat je er veel plezier van gaat hebben dat de kookplaat dicht bij de spoelbak zit. Ik neem ook aan dat een eventuele vaatwasser ook in de buurt van de spoelbak zit? Hele tijd heen en weer lopen met vuile vaat om het hoekje van het eiland heen wordt je snel lui van, denk ik.

Ik denk dat je in de parallelle opstelling prima een bar gedeelde aan het eiland kunt zetten. 1.3 m is ruim zat, dat kan ook nog wel 1.1 m ruimte worden als je daar een langer eiland in wilt hebben.

Een 1 m breed eiland zou een 60 cm diepe lade / kast kunnen hebben met een 30-35 cm diepe bar aan de andere kant. Afhankelijk van jullie plannen met het bar gedeelte kun je daar prima aan koffie drinken. Toevallig hebben wij recent een 2.5 x 1 meter eiland bedacht voor een vergelijkbare setup, met dus een bar gedeelte.

Heb je al eens een eiland van deze afmetingen in het echt bekeken bij een keukenboer? Om een indruk te krijgen van de afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Steef schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:25:
[...]

Dat zou ik denk ik niet doen, maar ik ben nogal fan van symmetrie :)

Toch denk ik dat je er veel plezier van gaat hebben dat de kookplaat dicht bij de spoelbak zit. Ik neem ook aan dat een eventuele vaatwasser ook in de buurt van de spoelbak zit? Hele tijd heen en weer lopen met vuile vaat om het hoekje van het eiland heen wordt je snel lui van, denk ik.

Ik denk dat je in de parallelle opstelling prima een bar gedeelde aan het eiland kunt zetten. 1.3 m is ruim zat, dat kan ook nog wel 1.1 m ruimte worden als je daar een langer eiland in wilt hebben.

Een 1 m breed eiland zou een 60 cm diepe lade / kast kunnen hebben met een 30-35 cm diepe bar aan de andere kant. Afhankelijk van jullie plannen met het bar gedeelte kun je daar prima aan koffie drinken. Toevallig hebben wij recent een 2.5 x 1 meter eiland bedacht voor een vergelijkbare setup, met dus een bar gedeelte.

Heb je al eens een eiland van deze afmetingen in het echt bekeken bij een keukenboer? Om een indruk te krijgen van de afmetingen.
Gaan we zeker nog eens naar kijken bij een keukenzaak. Inderdaad de vaatwasser aan de spoelzijde. Bij een kennis zit de kookplaat links maar dat is een eiland van 2 bij 1 . Anders heb je amper werkruimte en het stoort niet dat het niet symmetrisch is. Bij een eiland van 2,5 zou het koken dan wel weer in het midden mooier zijn.

Bar twijfel ik nog over of we het gaan gebruiken of niet. Het lijkt me wel handig voor s ochtends maar we hebben kleine kinderen dus we zullen vaker aan de tafel zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Charlot887 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:22:
[...]

Gaan we zeker nog eens naar kijken bij een keukenzaak. Inderdaad de vaatwasser aan de spoelzijde. Bij een kennis zit de kookplaat links maar dat is een eiland van 2 bij 1 . Anders heb je amper werkruimte en het stoort niet dat het niet symmetrisch is. Bij een eiland van 2,5 zou het koken dan wel weer in het midden mooier zijn.

Bar twijfel ik nog over of we het gaan gebruiken of niet. Het lijkt me wel handig voor s ochtends maar we hebben kleine kinderen dus we zullen vaker aan de tafel zitten
Met kinderen zou ik een bar voor 2 plaatsen juist wel doen. Heel gezellig als er een kind aan de bar hangt met verhalen van school, terwijl jij aan het kokkerellen bent. Maar ook fijn voor jezelf als je wacht terwijl je kookt. Een ontbijtbar voor 4 of meer personen werkt volgens mij in de praktijk maar zelden.

[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 17-02-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Toke_gt op 17-02-2024 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

@Charlot887 onze opstelling. Dit is 2.5x1 voor het eiland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S10SWoKu7YM903YEgZtd0T1shX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Vxm64i3WBpsBFVSsDPfUL1Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:28
Jongens.. wat een gedoe. Ik heb écht in het huidige landschap (inflatie, covid enz enz) geen idee meer wat nou de echte eerlijke keukenprijzen zijn. We zijn eerst bij Sijben geweest waar we een offerte kregen van 21k, dat vonden we volslagen idioot.. met hetzelfde ontwerp zijn we naar Nuva gegaan en die gaf een prijs van 18k.

Er zat geen onderhandelingsruimte en er kon niet meer van de prijs af, dus zijn we vertrokken. Ik vraag me écht af of dit de eerlijke prijzen van tegenwoordig zijn, dat het onderhandelingsspel veranderd is of dat ik moet accepteren dat dit simpelweg de prijzen zijn tegenwoordig.

Opstelling:
- L-vorm met eiland (geen hoge kasten, alleen de koelkast/oven).
- Uitvoering: Pronorm (offerte toont niet het type)
- Alba Eiken zwart (fronten) + zwarte grepen
- 4cm composiet blad (london grey 5000 caesarstone)

Kasten:
- Spoelbak kast
- 3x normale kast (60cm)
- Ladenkast 120cm
- 2x ladenkast 80cm (eiland) (1x besteklade)
- 1x carrouselkast

Opbouw offerte:
- Keukenmeubelen: 5986
- Werkblad: 5274
- Montage: 2290
- Afzuiging, kraan, spoelbak + overig: 1558
- Apparatuur: 2540
Totaal: 17.648,-

Apparatuur:
- Vaatwasser (Bosch SMV4HU800E)
- Oven (Bosch HBF133BA0)
- Kookplaat (Bora Pure) + afzuiging
- Koel/vries combi (Bosch KIV865SE0)
- Kraan Franken Lina L
- Wasbak Franken Maris MRG 210-52

Tekening:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H63AxGtdsq24ZHYpDlcRZXwslww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2kQWvQ8zqXqVh2Z9Gn8V0p6.jpg?f=fotoalbum_large

Kan hieraan iemand oordelen of deze opstelling past bij het prijskaartje?

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Steef schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:49:
@Charlot887 onze opstelling. Dit is 2.5x1 voor het eiland.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Ik zelf zou de barkrukken in het midden willen hebben. Alleen lijkt me dat niet zo praktisch als ook de kookplaat in het midden zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
quintox schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:54:
Jongens.. wat een gedoe. Ik heb écht in het huidige landschap (inflatie, covid enz enz) geen idee meer wat nou de echte eerlijke keukenprijzen zijn. We zijn eerst bij Sijben geweest waar we een offerte kregen van 21k, dat vonden we volslagen idioot.. met hetzelfde ontwerp zijn we naar Nuva gegaan en die gaf een prijs van 18k.

Er zat geen onderhandelingsruimte en er kon niet meer van de prijs af, dus zijn we vertrokken. Ik vraag me écht af of dit de eerlijke prijzen van tegenwoordig zijn, dat het onderhandelingsspel veranderd is of dat ik moet accepteren dat dit simpelweg de prijzen zijn tegenwoordig.

Opstelling:
- L-vorm met eiland (geen hoge kasten, alleen de koelkast/oven).
- Uitvoering: Pronorm (offerte toont niet het type)
- Alba Eiken zwart (fronten) + zwarte grepen
- 4cm composiet blad (london grey 5000 caesarstone)

Kasten:
- Spoelbak kast
- 3x normale kast (60cm)
- Ladenkast 120cm
- 2x ladenkast 80cm (eiland) (1x besteklade)
- 1x carrouselkast

Opbouw offerte:
- Keukenmeubelen: 5986
- Werkblad: 5274
- Montage: 2290
- Afzuiging, kraan, spoelbak + overig: 1558
- Apparatuur: 2540
Totaal: 17.648,-

Apparatuur:
- Vaatwasser (Bosch SMV4HU800E)
- Oven (Bosch HBF133BA0)
- Kookplaat (Bora Pure) + afzuiging
- Koel/vries combi (Bosch KIV865SE0)
- Kraan Franken Lina L
- Wasbak Franken Maris MRG 210-52

Tekening:
[Afbeelding]

Kan hieraan iemand oordelen of deze opstelling past bij het prijskaartje?
Mijn eerste indruk is dat 18k geen hoge prijs is voor deze keuken. Ik ken de kwaliteit van de meubels niet moet ik zeggen, maar de prijs ervan is heel netjes m.i.
Verder kan ik mij niet voorstellen dat de apparatuur slechts 2500 EU bij elkaar is. Oven is 400, Bora 1800, vaatwasser 600 schat ik en de koelkast 800 EU.
Het blad heeft een stevige prijs, maar dat komt door het aantal m2 en de dikte van 4cm. Is dit 4cm massief of 2cm en dan opgedikt naar 4cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Pegasus schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:02:
[...]

Mijn eerste indruk is dat 18k geen hoge prijs is voor deze keuken. Ik ken de kwaliteit van de meubels niet moet ik zeggen, maar de prijs ervan is heel netjes m.i.
Verder kan ik mij niet voorstellen dat de apparatuur slechts 2500 EU bij elkaar is. Oven is 400, Bora 1800, vaatwasser 600 schat ik en de koelkast 800 EU.
Het blad heeft een stevige prijs, maar dat komt door het aantal m2 en de dikte van 4cm. Is dit 4cm massief of 2cm en dan opgedikt naar 4cm?
Kwaliteit ben ik ook niet bekend mee, dit is de 1e keer dat we een nieuwe keuken laten plaatsen, maar volgens mij is Pronorm een prima speler in het middel-hoog segment, afgaande op de berichten in o.a. dit topic.

Ik denk dat apparatuur op de offerte gesplitst is over 2 posten. Als ik deze bij elkaar optel dan is dit 4098.- (incl kraan/bak/afzuiging).

Op de offerte staat niet of het blad massief of opgedikt is. Ik gok opgedikt, aangezien ik er vanavond pas achter kwam dat dit niet altijd massief is en de meeste steenhouwers standaard composiet tot slechts 3cm (massief) aanbieden en daarna verdikken ze het. Het blad zou van Jetstone afkomen.

Als ik je goed begrijp dan zit de keukenprijs (kasten, montage & apparatuur) eigenlijk prima wat betreft prijs en zit er hoogstens in het blad nog winst te behalen.

Als ik bij StoneLand kijk dan geven ze daar een prijs voor hetzelfde blad van 429,- p/m (3-8cm opgedikt). Nadeel, zit helemaal in Rotterdam en ligt niet even om de hoek om het blad te bekijken ;D Dat zou wel zo'n +/- 2000,- schelen dan via Nuva.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
quintox schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:18:
[...]

Kwaliteit ben ik ook niet bekend mee, dit is de 1e keer dat we een nieuwe keuken laten plaatsen, maar volgens mij is Pronorm een prima speler in het middel-hoog segment, afgaande op de berichten in o.a. dit topic.

Ik denk dat apparatuur op de offerte gesplitst is over 2 posten. Als ik deze bij elkaar optel dan is dit 4098.- (incl kraan/bak/afzuiging).

Op de offerte staat niet of het blad massief of opgedikt is. Ik gok opgedikt, aangezien ik er vanavond pas achter kwam dat dit niet altijd massief is en de meeste steenhouwers standaard composiet tot slechts 3cm (massief) aanbieden en daarna verdikken ze het. Het blad zou van Jetstone afkomen.

Als ik je goed begrijp dan zit de keukenprijs (kasten, montage & apparatuur) eigenlijk prima wat betreft prijs en zit er hoogstens in het blad nog winst te behalen.

Als ik bij StoneLand kijk dan geven ze daar een prijs voor hetzelfde blad van 429,- p/m (3-8cm opgedikt). Nadeel, zit helemaal in Rotterdam en ligt niet even om de hoek om het blad te bekijken ;D Dat zou wel zo'n +/- 2000,- schelen dan via Nuva.
De prijs van het blad wordt ook erg bepaald door de randafwerking en de infrezingen van spoelbak en Bora.
Klopt het trouwens dat je geen Quooker neemt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quintox
Pegasus schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:21:
[...]

De prijs van het blad wordt ook erg bepaald door de randafwerking en de infrezingen van spoelbak en Bora.
Klopt het trouwens dat je geen Quooker neemt?
Correct. Quooker was een nice-to-have die we vanuit budget overwegingen achterwege hebben gelaten, wellicht dat we die later nog laten plaatsen (dat is natuurlijk zo gedaan). We hebben een relatief grote verbouwing/renovatie gepland staan, dus de keuken proberen we zo scherp mogelijk te krijgen zonder concessies te doen in de vorm van een kunststof werkblad bijv. Een werkblad vervang je namelijk niet zomaar ;)

[ Voor 5% gewijzigd door quintox op 17-02-2024 23:28 ]

Steam profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:29

Rzaan

Altijd zoekende

quintox schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:24:
[...]

Correct. Quooker was een nice-to-have die we vanuit budget overwegingen achterwege hebben gelaten, wellicht dat we die later nog laten plaatsen. We hebben een relatief grote verbouwing/renovatie gepland staan, dus de keuken proberen we zo scherp mogelijk te krijgen zonder concessies te doen in de vorm van een kunststof werkblad bijv.
Geen warm water naar je keuken, kan ook een besparing zijn tijdens je verbouwing.
Zo was het bij ons tenminste.
Niet dat je dat ws tegen elkaar kunt wegstrepen, maar toch.

En je hoeft geen kraan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Rzaan schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:29:
[...]

Geen warm water naar je keuken, kan ook een besparing zijn tijdens je verbouwing.
Zo was het bij ons tenminste.
Niet dat je dat ws tegen elkaar kunt wegstrepen, maar toch.
Ah zo, ja dan was de meerwaarde er wel, dan begrijp ik dat.
Alle leidingen liggen er echter al en worden aangesloten op een warmtepompboiler.

In ons geval is een Quooker vooral een luxe die we nu (nog) niet missen.

Steam profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

quintox schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:31:
[...]

Ah zo, ja dan was de meerwaarde er wel, dan begrijp ik dat.
Alle leidingen liggen er echter al en worden aangesloten op een warmtepompboiler.

In ons geval is een Quooker vooral een luxe die we nu (nog) niet missen.
We hebben ook een WPB, en die staat op zolder. Sanitair Warm Water hoeft nu alleen maar een korte weg af te leggen naar de eronder gelegen badkamers. Niet meer naar de veel verder gelegen keuken.
Is allemaal niet doorslaggevend, maar het zou iets kunnen betekenen.
Neem aan dat jullie nog nooit een Quooker gehad hebben. Want anders zou je hem ws alsnog opnemen in je budget.
Wij hebben 4 jaar ergens gewoond zonder Quooker. We misten het apparaat elke dag. Zó blij dat we hem nu weer hebben sinds een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Rzaan schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:42:
[...]

We hebben ook een WPB, en die staat op zolder. Sanitair Warm Water hoeft nu alleen maar een korte weg af te leggen naar de eronder gelegen badkamers. Niet meer naar de veel verder gelegen keuken.
Is allemaal niet doorslaggevend, maar het zou iets kunnen betekenen.
Neem aan dat jullie nog nooit een Quooker gehad hebben. Want anders zou je hem ws alsnog opnemen in je budget.
Wij hebben 4 jaar ergens gewoond zonder Quooker. We misten het apparaat elke dag. Zó blij dat we hem nu weer hebben sinds een paar maanden.
haha klopt, wij hebben (nog) geen ervaring met een Quooker. Iedereen die we kennen met een Quooker probeert ons ook te overtuigen om alsnog een Quooker te nemen :P "je weet niet wat je mist" enfin, dat is wel 1100,- verschil met de kraan die we nu hebben gekozen. Dan zou ik eerder een extra oven overwegen met magnetron functie, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

WPB staat recht onder de keuken (in de kelder) en de badkamer ligt op de begane grond praktisch naast de keuken. Dus de sanitair lus is maar kort.

Steam profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
quintox schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:49:
[...]

haha klopt, wij hebben (nog) geen ervaring met een Quooker. Iedereen die we kennen met een Quooker probeert ons ook te overtuigen om alsnog een Quooker te nemen :P "je weet niet wat je mist" enfin, dat is wel 1100,- verschil met de kraan die we nu hebben gekozen. Dan zou ik eerder een extra oven overwegen met magnetron functie, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

WPB staat recht onder de keuken (in de kelder) en de badkamer ligt op de begane grond praktisch naast de keuken. Dus de sanitair lus is maar kort.
Wij hebben ook geen quooker gekozen voor onze nieuwe keuken. Hebben hem in onze huidige keuken niet en mis het niet. Drinken allebei nooit thee. Op het werk hebben we een Grohe heet water kraan (zelfde idee dus) en het is vooral nice to have. Maar als je geen spa rood drinkt of thee dan blijft het dat imho ook. Wij hadden momenteel ook nog niet zoveel geld over voor een nice-to-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

quintox schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:54:
Als ik zo tel kom je aan 7,5 meter (12,5 kast) aan kastjes? Ik had een offerte laten maken met 15 kastjes en 1 met 24 kastjes. 15 kastjes bij Dovy Keukens kwam uit met korting....ugh...op 36k. En 24 kastjes op 53k. Dat was de eerste keukenboer die ik bezocht. Na de hartinzinking te boven zijn gekomen, pakten we de moed weer op en kregen anderen offertes tussen de 21k en 24k voor 15 kastjes en de rest. Shoppen helpt. Kijk met welke kwaliteit je tevreden bent. Het kan namelijk nog goedkoper, maar dan zijn er concessies die je moet maken.

De keuken van Charlot heb ik ook gehad voor 6000 Euro inclusief alles. Maar dat was op de Balkan. Manuren kosten vrijwel niets, inkomen is lager. Merken en materiaal hetzelfde. Ja, we worden uitgeknijpt.

edit:

In Belgie kent men in Jan/Feb de Batibouw. Dat is een beurs voor alles in je huis. Warmtepompen, vloeren, keukens, etc. De twee maanden eromheen maken keukenboeren 80% van hun winst. De korting in die periode is veel hoger (dat zeggen de keukenboeren althans), dan in welke andere periode dan ook. Ze weten immers in het begin van het jaar al of ze voldoende gedraaid hebben.
Kopen op een beurs of in die periode kan zin hebben. Misschien is er in NL ook zo'n beurs? Huishoudbeurs in de RAI of Utrechtse Jaarbeurs? Van te voren een quote halen en op de beurs versterken.

[ Voor 19% gewijzigd door EektheMan op 19-02-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

PrixV schreef op zondag 18 februari 2024 @ 00:55:
[...]

Wij hebben ook geen quooker gekozen voor onze nieuwe keuken. Hebben hem in onze huidige keuken niet en mis het niet. Drinken allebei nooit thee. Op het werk hebben we een Grohe heet water kraan (zelfde idee dus) en het is vooral nice to have. Maar als je geen spa rood drinkt of thee dan blijft het dat imho ook. Wij hadden momenteel ook nog niet zoveel geld over voor een nice-to-have.
Je koopt een Quooker ook niet alleen om er thee mee te zetten. Dat is zonde van de investering.

Wij hebben in onze huidige keuken de close-in boiler vervangen door een Quooker en gebruiken de kokend water functie niet bijna dagelijks bij het koken.

Maar ik ben wel met je eens dat het een luce optie is die je in principe ook later nog makkelijk kan toevoegen. Met een waterkoker kan je hetzelfde voor een fractie van de prijs, het duurt alleen iets langer.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EektheMan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:08:
[...]

Als ik zo tel kom je aan 7,5 meter (12,5 kast) aan kastjes? Ik had een offerte laten maken met 15 kastjes en 1 met 24 kastjes. 15 kastjes bij Dovy Keukens kwam uit met korting....ugh...op 36k. En 24 kastjes op 53k. Dat was de eerste keukenboer die ik bezocht. Na de hartinzinking te boven zijn gekomen, pakten we de moed weer op en kregen anderen offertes tussen de 21k en 24k voor 15 kastjes en de rest. Shoppen helpt. Kijk met welke kwaliteit je tevreden bent. Het kan namelijk nog goedkoper, maar dan zijn er concessies die je moet maken.

De keuken van Charlot heb ik ook gehad voor 6000 Euro inclusief alles. Maar dat was op de Balkan. Manuren kosten vrijwel niets, inkomen is lager. Merken en materiaal hetzelfde. Ja, we worden uitgeknijpt.

edit:

In Belgie kent men in Jan/Feb de Batibouw. Dat is een beurs voor alles in je huis. Warmtepompen, vloeren, keukens, etc. De twee maanden eromheen maken keukenboeren 80% van hun winst. De korting in die periode is veel hoger (dat zeggen de keukenboeren althans), dan in welke andere periode dan ook. Ze weten immers in het begin van het jaar al of ze voldoende gedraaid hebben.
Kopen op een beurs of in die periode kan zin hebben. Misschien is er in NL ook zo'n beurs? Huishoudbeurs in de RAI of Utrechtse Jaarbeurs? Van te voren een quote halen en op de beurs versterken.
Prijs van kasten berekenen aan de hand van een meter prijs lijkt me niet zo zinvol.

Er zitten gigantische verschillen in prijs van kastjes o.b.v. de fronten, type grepen, lades, afmeting van korpus en afwerking van korpus.

Je kunt 10 meter IKEA kastjes met deurtjes en planken neerzetten in prijsgroep 1 front kopen voor hetzelfde geld als 1 meter maatwerk kasten, met afwijkende korpus maat, geribbeld fineer fronten met ingefreesde greeplijst, zichtzijden korpus afgewerkt in fineer, en 3 legraboxen erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

codeneos schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:11:
[...]
Maar ik ben wel met je eens dat het een luce optie is die je in principe ook later nog makkelijk kan toevoegen. Met een waterkoker kan je hetzelfde voor een fractie van de prijs, het duurt alleen iets langer.
Verbruik per jaar Vaillant keuken boiler: 552 kWh en kost 219 Euro
Verbruik per jaar Quoker: 511 kWh vanaf 1295 Euro
Verbruik traditionele waterkoker: 109,5 kWh per jaar

Klopt helemaal. Is een luxe optie. Geeft ook minder rommel op het aanrecht. Wel meer eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

SquareOne schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:21:
[...]

Prijs van kasten berekenen aan de hand van een meter prijs lijkt me niet zo zinvol.

Er zitten gigantische verschillen in prijs van kastjes o.b.v. de fronten, type grepen, lades, afmeting van korpus en afwerking van korpus.

Je kunt 10 meter IKEA kastjes met deurtjes en planken neerzetten in prijsgroep 1 front kopen voor hetzelfde geld als 1 meter maatwerk kasten, met afwijkende korpus maat, geribbeld fineer fronten met ingefreesde greeplijst, zichtzijden korpus afgewerkt in fineer, en 3 legraboxen erin...
Ik zeg dat met ervaring op de Balkan. Daar betaal je per meter. De zaken die je benoemd hebben inderdaad invloed, maar dan spreek je over 100en Euro op de totaalprijs. Niet 1000(en). Ik wil maar zeggen dat je vooral voor de huur van het pand, uurloon medewerkers etc betaald. De keuken zelf is maar een fractie. Apparatuur is een kost waar je het verschil mee kan maken. Ik betaalde 4000 voor de keuken en 2000 voor apparatuur. En dan nog zat ik in het duurste segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:16
[...]

Je koopt een Quooker ook niet alleen om er thee mee te zetten. Dat is zonde van de investering.

Wij hebben in onze huidige keuken de close-in boiler vervangen door een Quooker en gebruiken de kokend water functie niet bijna dagelijks bij het koken.

Wij hebben 10 jaar geleden een simpele close-in boiler + waterkoker vervangen door een Quooker. Sindsdien wordt er veel meer kokend/warm water gebruikt (b.v. kokend water voor koken van rijst/aardappelen etc) terwijl 't totale elektriciteitsverbruik lager is. Dit komt voornamelijk door de beroerde isolatie van die oude close-in boiler met dus een heel hoog stilstand-verlies en een klein beetje doordat je niet elke keer een beetje teveel water kookt in de waterkoker.
Gekocht voor 't comfort maar als bonus dus ook een lager elektriciteitsverbruik. En nee, er is geen terugverdientijd.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

blb4 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Wij hebben 10 jaar geleden een simpele close-in boiler...
Wij zitten er aan te denken om in onze bijkeuken een close-in boiler te plaatsen. Maar deze dan alleen aan te zetten als we bijvoorbeeld die dag in de tuin gaan werken en het fijn is als je af en toe dan je handen kan wassen.
Zou dat zin hebben, of slurpt ie dan alsnog een boel energie?

Ook gekeken naar zo'n doorstroomverwarmer, maar dan knalt al snel de stop eruit. Lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:16
Rzaan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:40:
[...]

Wij zitten er aan te denken om in onze bijkeuken een close-in boiler te plaatsen. Maar deze dan alleen aan te zetten als we bijvoorbeeld die dag in de tuin gaan werken en het fijn is als je af en toe dan je handen kan wassen.

Ook gekeken naar zo'n doorstroomverwarmer, maar dan knalt al snel de stop eruit. Lijkt me.
Doorstromer zou ideaal zijn, dan heb je helemaal geen stilstandverlies, maar je hebt dan wel kortdurend een fors vermogen nodig. Je kan vrij eenvoudig uitrekenen hoeveel vermogen je nodig hebt als je weet dat je b.v. 5 liter water per minuut van 40 graden wil hebben. Een kleine close-in boiler kan in zo'n geval denk ik wel, je zou 'm op een tijdklok kunnen zetten om te voorkomen dat je 'm vergeet uit te zetten op 't einde van de tuindag.

[ Voor 7% gewijzigd door blb4 op 19-02-2024 10:52 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
EektheMan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:08:
[...]

edit:

EektheMan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:32:
[...]

Ik zeg dat met ervaring op de Balkan. Daar betaal je per meter. De zaken die je benoemd hebben inderdaad invloed, maar dan spreek je over 100en Euro op de totaalprijs. Niet 1000(en). Ik wil maar zeggen dat je vooral voor de huur van het pand, uurloon medewerkers etc betaald. De keuken zelf is maar een fractie. Apparatuur is een kost waar je het verschil mee kan maken. Ik betaalde 4000 voor de keuken en 2000 voor apparatuur. En dan nog zat ik in het duurste segment.
Mijn god wat een hoop onzin in 2 posts zeg 8)7

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Kapitein Merijn schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:05:
Mijn god wat een hoop onzin in 2 posts zeg 8)7
Och, ik zeg ook niet dat je er iets mee kunt. Reageer gewoon op wat de kosten van een keuken moet zijn. En daarvan weet ik dat de hardware relatief weinig kost. 6 keukens in die regio laten bouwen bij verschillende fabrikanten. Dus als iemand hier vraagt of de prijzen realistisch zijn, dan is voor mij de conclusie dat je niet voor de hardware betaald. Dat is op zich niet nieuw. Kijk naar de berichten van de consumentenbond over brillen of check prijzen op Ali Express etc. Jij vind prijs onderzoek misschien onzin, ik vind het handig bij onderhandelen van de prijs om te weten wat het echt kost.

Edit: Ga ook eens naar Duitsland bv. Krijg je ook vaak een per kast prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door EektheMan op 22-02-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:31
Is hier iemand met ervaring met een niet al te grote parallel keuken?
De twijfel is toegeslagen. Kiezen is niet echt onze sterkste kant 8)7

In de eerste instantie gingen we voor zandgrijs, parallel opstelling, aan de ene kant een aanrecht van 3.60 met 2 lage bovenkastjes met een klep en aan de andere kant een kastenwand van 3,40 met een nis. Daarna hebben we de kleur veranderd naar lavazwart, stond ook mooi bij het aanrechtblad. En zandgrijs leek ons toch wel wat saai. De opzet is gelijk gebleven. Verder is het een open keuken.

Nu twijfelen we of het niet te donker wordt. We hebben 2 weken terug de hele muur waar de kastenwand moet komen lavazwart gesausd en het is wel in your face, maar ergens went het ook wel.
De ruimte tussen de 2 keukendelen is 1.80.
Hoe gaan we nu een goede keus maken? Toch zandgrijs, wat rustiger en tijdlozer, maar saaier, en dan 2 pikzwarte ovens erin? De kleur kan nog aangepast worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MikaX schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:57:

In de eerste instantie gingen we voor zandgrijs, parallel opstelling, aan de ene kant een aanrecht van 3.60 met 2 lage bovenkastjes met een klep en aan de andere kant een kastenwand van 3,40 met een nis. Daarna hebben we de kleur veranderd naar lavazwart, stond ook mooi bij het aanrechtblad. En zandgrijs leek ons toch wel wat saai. De opzet is gelijk gebleven. Verder is het een open keuken.

Nu twijfelen we of het niet te donker wordt. We hebben 2 weken terug de hele muur waar de kastenwand moet komen lavazwart gesausd en het is wel in your face, maar ergens went het ook wel.
Hoe gaan we nu een goede keus maken? Toch zandgrijs, wat rustiger en tijdlozer, maar saaier, en dan 2 pikzwarte ovens erin? De kleur kan nog aangepast worden.
Als het alleen om de kleur gaat, dan is het toch puur een kwestie van smaak?
Scroll eens door pinterest welke kleurencombinaties jullie aanspreken.

Er zitten ook nog een hoop kleur tussen lavazwart en zandgrijs in.
Wellicht is een combinatie van kleur ook fraai.

Zelf groot fan van parralel keukens zoals deze waarin kleur worden gecombineerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whoSor3-WvCPvfLT3v-JQQvmudc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYlkGgnzE5pNS2IvNS5Kftkm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdjMzWXmGL5oJSkncUlqkSYqDeI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bafagNsfq9gI6ekhoNZaRqhW.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
MikaX schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:57:

Ik heb een parallelle opstelling, maar met veel lichte kleuren erin, dus daar help ik je niet per se mee. Op zichzelf vind ik het wel mooi als de muur in dezelfde kleur is als de kasten. Mogelijk heb je nu nog geen ideale verlichting en straks wel? Welke kleur heb je aan de lage zijde op de muur? Daarmee kun je het zwart van de andere wand wel compenseren. Je zou ook de nis in een andere kleur/hout kunnen doen. Met verlichting geeft dat een heel andere indruk.
Kijk ook naar de lichtinval van buiten. Als dat op die wand alleen indirect is, wordt de muur nog donkerder.

Edit: je zou ook een combinatie kunnen maken. Bijvoorbeeld lavazwart op muur en fronten lage kasten. Zandgrijs hoge kastenwand. Boven lage kasten dan heel licht zandkleurig of in ieder geval iets neutraals.

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 19-02-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:40:
[...]

Dat heeft op zich zin, zal niks verbruiken als je hem uit hebt staan natuurlijk. En volgens mij zijn die dingen helemaal zo duur niet meer tegenwoordig, maar daarin kan ik me vergissen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:31:
[...]

Dat heeft op zich zin, zal niks verbruiken als je hem uit hebt staan natuurlijk. En volgens mij zijn die dingen helemaal zo duur niet meer tegenwoordig, maar daarin kan ik me vergissen :)
Voor onder de € 150 heb je een Vaillant. En in Duitsland zag ik die dingen nog goedkoper.
Vraag me af hoe land zo'n apparaat erover doet om flink warm te worden. Ik zag een tabel en daarin leek het eerder minutenwerk dan urenwerk. Maar lijkt me stug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

Rzaan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:37:
[...]

Ik zag een tabel en daarin leek het eerder minutenwerk dan urenwerk. Maar lijkt me stug.
Ik heb net zo'n ding van Daalderop eruit gehaald in de badkamer van het huis dat we gekocht hebben (omdat ik denk dat ik liever wat langer op warm water wacht dan dat ik betaal voor het sluipverbruik).

Volgens deze pagina, zou hij in 17 minuten water naar 65 graden moeten krijgen.

Ik heb even mijn middelbareschool-natuurkunde erop losgelaten en met als aanname een begintemperatuur van 10 graden Celsius kom ik ook precies op die 17 minuten* uit. Dat is dus veronderstellende dat al het vermogen naar opwarming van het water gaat en er geen verlies is.

*: t = (65-10) * 10 * 4186 / 2200 = 1046 s ~ 17:26 mm:ss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Verkeerde topic, sorry

[ Voor 87% gewijzigd door Floor-is op 19-02-2024 21:53 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnenkort wil ik eens aan de gang met onze garage en een bijkeuken realiseren.
We missen een tweede wasbak in huis waar we groente uit de moestuin kunnen afspoelen, 'plantjes in bad doen', en andere 'vieze' klusjes. Vind het zonde om dat soort dingen in onze mooie keuken te doen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met 'must have' kasten voor in de bijkeuken. Allerlei keukenfabrikanten hebben speciale bijkeuken lijnen, maar richten zich ook vaak op wasruimtes. Wassen gaan we op zolder doen ipv in de garage / bijkeuken.

Ben niet gevonden aan een merk, alle opties zijn mogelijk. Van zelfbouw of IKEA kasten, tot Tristar of maatwerk meubels.

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 19-02-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:17
SquareOne schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:36:
Binnenkort wil ik eens aan de gang met onze garage en een bijkeuken realiseren.
We missen een tweede wasbak in huis waar we groente uit de moestuin kunnen afspoelen, 'plantjes in bad doen', en andere 'vieze' klusjes. Vind het zonde om dat soort dingen in onze mooie keuken te doen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met 'must have' kasten voor in de bijkeuken. Allerlei keukenfabrikanten hebben speciale bijkeuken lijnen, maar richten zich ook vaak op wasruimtes. Wassen gaan we op zolder doen ipv in de garage / bijkeuken.

Ben niet gevonden aan een merk, alle opties zijn mogelijk. Van zelfbouw of IKEA kasten, tot Tristar of maatwerk meubels.
Wij krijgen zo'n blok keukenblokje van Nobilia in de bijkeuken. Als je dichtbij de standaard blijft, kan dat erg scherp geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:13:
[...]

Wij krijgen zo'n blok keukenblokje van Nobilia in de bijkeuken. Als je dichtbij de standaard blijft, kan dat erg scherp geprijsd.
Nog speciale kasten voor bijv. Schoonmaakspullen enzo? Of simpelweg wat kastjes met deuren en planken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:17
SquareOne schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:18:
[...]

Nog speciale kasten voor bijv. Schoonmaakspullen enzo? Of simpelweg wat kastjes met deuren en planken?
Een grote Siemens (inbouw)vriezer met kastje er boven, apothekerskast er naast, daarnaast 3 bovenkastjes met daar onder een blad waar de wasmachine en droger onder komen en daar naast een spoelbak met onderkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
SquareOne schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:18:
[...]
Apothekerskast of ladenkast voor specifieke schoonmaakspullen die je weinig gebruikt. In een kastje belanden ze achterin en zie je ze niet meer. In een ladenkast of apothekerskast heb je beter overzicht. (Mocht je kleine kinderen hebben, dan geen ladenkast of slot erop)

Verder is een lage spoelbak handig voor het vullen van emmers of afspoelen laarzen, om maar eens wat te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:45
Zou ook een traanplaat of ander soort aluminium plaat (zijn er speciaal op maat voor keukenkasten) onderin aanraden, voor de schoonmaakspullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Source90 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:26:
Zou ook een traanplaat of ander soort aluminium plaat (zijn er speciaal op maat voor keukenkasten) onderin aanraden, voor de schoonmaakspullen.
Goed punt, ga ik meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toke_gt schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:04:
[...]

Apothekerskast of ladenkast voor specifieke schoonmaakspullen die je weinig gebruikt. In een kastje belanden ze achterin en zie je ze niet meer. In een ladenkast of apothekerskast heb je beter overzicht. (Mocht je kleine kinderen hebben, dan geen ladenkast of slot erop)

Verder is een lage spoelbak handig voor het vullen van emmers of afspoelen laarzen, om maar eens wat te noemen.
Aan de andere kant; is een ladekast of apothekerskast niet een beetje duur voor spullen die je weinig gebruikt.

In een ondiepe bovenkast heb je nog wel redelijk overzicht.

Gisteren nog even naar wat plaatjes zitten kijken. Wat me wel handig lijkt is een kast waar ik de dweil en stofzuiger in kwijt kan. Kasten met rekjes aan binnenkant van de kast of aan de deur lijken me ook wel handig in de bijkeuken.

[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 20-02-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
SquareOne schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:02:
[...]
Aan de andere kant; is een ladekast of apothekerskast niet een beetje duur voor spullen die je weinig gebruikt.
Je vond maatwerk een optie ;), maar Ikea heeft er een voor <300. En Marktplaats wil ook nog weleens helpen
Gisteren nog even naar wat plaatjes zitten kijken. Wat me wel handig lijkt is een kast waar ik de dweil en stofzuiger in kwijt kan.
Idem keukentrap(je), emmers, grote vazen en eventueel wat ruimteslurpende keukenapparatuur.
Zelf zou ik in de kasten ook een systeem voor afval willen wegwerken, maar misschien heb jij daar al een andere oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toke_gt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:13:
[...]

Je vond maatwerk een optie ;), maar Ikea heeft er een voor <300. En Marktplaats wil ook nog weleens helpen

[...]

Idem keukentrap(je), emmers, grote vazen en eventueel wat ruimteslurpende keukenapparatuur.
Zelf zou ik in de kasten ook een systeem voor afval willen wegwerken, maar misschien heb jij daar al een andere oplossing voor.
Maatwerk is een optie, maar ik vraag me wel bij elke keuze af "is het dit waard voor deze feature / kast".
Maatwerk bedoel ik ook in de zin van; als ik niet uitkom qua maatvoering van kasten dan kan ik maatwerk overwegen.

Beperkte maatvoering bij IKEA zorgt er in veel gevallen voor dat je de ruimte niet optimaal kunt benutten. Dat vind ik dan weer zonde.

Goede tips over al die items. Vanavond eens een rondje door het huis maken en kijken welke spullen ik het liefst weggewerkt zie en die me nu gruwelijk in de weg staan. Zoals bijvoorbeeld de stofzuiger, als ik nu de trapkast in loop, staat dat ding elke keer in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met mijn nieuwbouw keuken en ben na 2 jaar opleveringsvertraging weer bezig om een keuken uit te zoeken. Ik ben nu langs Bemmel & Kroon en Bruynzeel geweest en was benieuwd naar de prijsopbouw. Persoonlijk vind ik het zelf best duur, maar ben graag benieuwd naar jullie input!

Ik zou zelf wel graag fenix fronten willen hebben, maar sta wel open voor alternatieven als die signifiact goedkoper zouden kunnen. M.b.t. merk/appratuur/kasten ben ik op zoek naar goede value, geen meuk maar ook geen overdreven dure spul.

Opstelling (eigenlijk weinig variatie hierin):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7aiQ2K_Dt3Kj7HYGpzIOwno83M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DN89w1j4KEQ9hJXWtieMiLAU.png?f=fotoalbum_large

Offerte Bruynzeel:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Offerte Bemmel & Kroon:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik vind dit zelf best hoog en ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:20:
Beperkte maatvoering bij IKEA zorgt er in veel gevallen voor dat je de ruimte niet optimaal kunt benutten. Dat vind ik dan weer zonde.
Wij zijn ook druk doende met onze bijkeuken en deze gaat waarschijnlijk van Ikea komen. Voordelen zijn de prijs en de snelheid van leveren. Nadelen zijn inderdaad de beperkingen.
Ik wil komende week nog gaan kijken of ik ook onderdelen van niet-keukenkasten van Ikea kan integreren.
Een Pax kast bijvoorbeeld heb je hoog in een breedte van een meter. Deze zou ik dan in een hoek kunnen schuiven en zo de hoek beter benutten. Wel deurtjes en scharnieren van de keukenlijn erop.
Als dat kan natuurlijk, maar ik zou zo snel niet weten waarom niet, want materiaal is ook 18mm zover ik weet.
Anders zit ik ook te denken om in de hoek wellicht 2 of 3 lage hoekelementen op elkaar te stapelen om zo een hoge hoekkast te krijgen.
Het wordt puzzelen, maar de prijs maakt het dat wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
[...]

Dat was natuurlijk ook een beetje gechargeerd maar ging vooral inderdaad over het laatste argument. Het is luxe en nice to have maar als je het niet gewend bent is het veel geld voor iets wat je ook op een andere manier kan bereiken (heet water).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rzaan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Wij zijn ook druk doende met onze bijkeuken en deze gaat waarschijnlijk van Ikea komen. Voordelen zijn de prijs en de snelheid van leveren. Nadelen zijn inderdaad de beperkingen.
Ik wil komende week nog gaan kijken of ik ook onderdelen van niet-keukenkasten van Ikea kan integreren.
Een Pax kast bijvoorbeeld heb je hoog in een breedte van een meter. Deze zou ik dan in een hoek kunnen schuiven en zo de hoek beter benutten. Wel deurtjes en scharnieren van de keukenlijn erop.
Als dat kan natuurlijk, maar ik zou zo snel niet weten waarom niet, want materiaal is ook 18mm zover ik weet.
Anders zit ik ook te denken om in de hoek wellicht 2 of 3 lage hoekelementen op elkaar te stapelen om zo een hoge hoekkast te krijgen.
IKEA werkt natuurlijk wel met standaard boor posities van de fronten. Weet niet of je op random plekken scharnieren vast kunt zetten in de korpus. De spaanplaat die ze bij IKEA gebruiken zal niet van de hoogte kwaliteit zijn verwacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 11:14
SquareOne schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Goede tips over al die items. Vanavond eens een rondje door het huis maken en kijken welke spullen ik het liefst weggewerkt zie en die me nu gruwelijk in de weg staan. Zoals bijvoorbeeld de stofzuiger, als ik nu de trapkast in loop, staat dat ding elke keer in de weg.
Voor de stofzuiger heeft de Ikea een hele mooie oplossing die wij ook in een niet Ikea kast gaan toepassen: Stofzuiger rek

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ouwereus schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:57:
[...]

Voor de stofzuiger heeft de Ikea een hele mooie oplossing die wij ook in een niet Ikea kast gaan toepassen: Stofzuiger rek
Goede tip. Ziet er interessant uit. Beugel voor stofzuigerslang lijkt me bijzonder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omniferious schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:13:
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met mijn nieuwbouw keuken en ben na 2 jaar opleveringsvertraging weer bezig om een keuken uit te zoeken. Ik ben nu langs Bemmel & Kroon en Bruynzeel geweest en was benieuwd naar de prijsopbouw. Persoonlijk vind ik het zelf best duur, maar ben graag benieuwd naar jullie input!

Ik zou zelf wel graag fenix fronten willen hebben, maar sta wel open voor alternatieven als die signifiact goedkoper zouden kunnen. M.b.t. merk/appratuur/kasten ben ik op zoek naar goede value, geen meuk maar ook geen overdreven dure spul.

[Afbeelding]

Offerte Bruynzeel:

***members only***

Offerte Bemmel & Kroon:

***members only***

Ik vind dit zelf best hoog en ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en mening.
Het ziet er op het oog wellicht uit als dezelfde keuken, maar ik zou eerst de offertes zo veel mogelijk gelijk trekken met betrekking tot apparatuur, werkblad en de kastinrichting.

Meer specifiek heb ik het dan over de apparatuur (AEG vs Siemens), en de kasten (haal of de voorraadlades weg bij de Bruynzeel keuken, of voeg ze toe bij de Next125 keuken).

Wellicht heb ik eroverheen gelezen, maar ik mis een werkblad?
edit: er missen ook een paar kasten in je opsomming van het eiland

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 20-02-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:55:
[...]

IKEA werkt natuurlijk wel met standaard boor posities van de fronten. Weet niet of je op random plekken scharnieren vast kunt zetten in de korpus. De spaanplaat die ze bij IKEA gebruiken zal niet van de hoogte kwaliteit zijn verwacht ik.
De gaatjes zou je kunnen bijboren.
Toen het nog spaanplaat was, was dat gewoon goede kwaliteit spaanplaat.
Maar bij Pax is het geen spaanplaat meer, maar honinggraat-plaat. Alleen de randen zijn nog massief, Moet ik effe kijken hoe breed die randen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rzaan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:05:
[...]

De gaatjes zou je kunnen bijboren.
Toen het nog spaanplaat was, was dat gewoon goede kwaliteit spaanplaat.
Maar bij Pax is het geen spaanplaat meer, maar honinggraat-plaat. Alleen de randen zijn nog massief, Moet ik effe kijken hoe breed die randen zijn.
Oh nou dan loont het zich wel om eerst eens een losse Method kast te kopen en daar de zaag in te zetten en vast te stellen dat het spaanplaat is. Voordat je zo'n hele keuken aanschaft en het bestaat uit honinggraat plaatmateriaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:12:
[...]

Oh nou dan loont het zich wel om eerst eens een losse Method kast te kopen en daar de zaag in te zetten en vast te stellen dat het spaanplaat is. Voordat je zo'n hele keuken aanschaft en het bestaat uit honinggraat plaatmateriaal :X
Bij Method weet ik het niet. Maar ik heb net een paar Pax kasten gekocht en die zijn beduidend lichter (gelukkig) dan die ik al had. Dit las ik ook elders op Tweakers,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:36
[...]

Dat zou ik niet doen. Ik zou wel alles bij de Metod kasten houden. De PAX lijn is leuk als kledingkast, maar kan niet tegen het intensieve gebruik van een (bij)keuken. De onderkasten van Metod zijn ook van veel hogere kwaliteit en massief spaanplaat. Pax is karton met langs de randen een reepje spaanplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]
Als dat kan natuurlijk, maar ik zou zo snel niet weten waarom niet,
De keukenlijn van Ikea heeft andere scharnieren en voorgeboorde gaten dan Pax en bijv Bestå. Je kunt dat niet zomaar op elkaar loslaten. Wel zijn er vergelijkbare fronten in de verschillende lijnen. Overigens verschillen de kasten ook in diepte (58 / 59 / 60) en ik vermoed dat de poten ook niet overal op hetzelfde punt te bevestigen zijn. Dus goed voorbereiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-09 22:27
Onze woning wordt waarschijnlijk in mei opgeleverd.
Wij hebben één partij (A) die bij ons de afwerking komt doen:
- plafonds stucen (v-naden wegwerken..)
- muren afwerken met renovlies
- vloer leggen (plak pvc)
- verf / behang op de muren
- raambekleding

Daarna komt de keukenboer (B ) uit Duitsland de keuken plaatsen. Nou is het zo dat wij een ombouw/koof om de hoge keukenkasten willen laten maken. De keukenboer zou dit kunnen doen van MDF maar dan zou het niet goed naadloos afgewerkt kunnen worden (naadloze overgang van MDF naar een stukje muur). Dus willen we een aannemer (C) vragen, die vaker samenwerkt met partij A, om de koof te maken nadat de keuken geplaatst is. Die kan het van gips maken en het daarna afwerken.

Is dit gebruikelijk om dit in zo'n volgorde te doen? Lijkt me wel een risico met je nieuwe keukenkasten om daarna een aannemer/timmerman een koof te laten bouwen en dan af te laten werken met bijv. stuc?

En kan je een koof van gips ook goed met renovlies bekleden of moet ik dat stuk muur waar hij naadloos op moet aansluiten dan inderdaad laten stucen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRDvEZe6jUn03ToUSOvc-RAXBXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hdt6t9A95mnZqBnOODSAhFkD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4tq1cqFV6Qt9C7Y-UtFMhAPyoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yTnqUQnNEz57MUI7GTnvjHGB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macfocus
gdvm schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:09:
Onze woning wordt waarschijnlijk in mei opgeleverd.
Wij hebben één partij (A) die bij ons de afwerking komt doen:
- plafonds stucen (v-naden wegwerken..)
- muren afwerken met renovlies
- vloer leggen (plak pvc)
- verf / behang op de muren
- raambekleding

Daarna komt de keukenboer (B ) uit Duitsland de keuken plaatsen. Nou is het zo dat wij een ombouw/koof om de hoge keukenkasten willen laten maken. De keukenboer zou dit kunnen doen van MDF maar dan zou het niet goed naadloos afgewerkt kunnen worden (naadloze overgang van MDF naar een stukje muur). Dus willen we een aannemer (C) vragen, die vaker samenwerkt met partij A, om de koof te maken nadat de keuken geplaatst is. Die kan het van gips maken en het daarna afwerken.

Is dit gebruikelijk om dit in zo'n volgorde te doen? Lijkt me wel een risico met je nieuwe keukenkasten om daarna een aannemer/timmerman een koof te laten bouwen en dan af te laten werken met bijv. stuc?

En kan je een koof van gips ook goed met renovlies bekleden of moet ik dat stuk muur waar hij naadloos op moet aansluiten dan inderdaad laten stucen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De koof moet je vooraf laten maken en stuccen.
En wees slim, laat degene die dat gaat maken, rechtstreeks contact met de keukenboer leggen over de maatvoering e.d. Niet zelf tussen gaan zitten.
Hebben wij ook zo gedaan (en die koof was wat complexer)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5XIaXVa2UOPbapAnZvT7lhjw8Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8x01N8sZhfGXvir2OyqodVNG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/364UiPaQ5biX8BGeho9jQ_WtV1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Amn89juPCwsr9NOUaEyE9iY8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-09 22:27
macfocus schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:25:
[...]

De koof moet je vooraf laten maken en stuccen.
En wees slim, laat degene die dat gaat maken, rechtstreeks contact met de keukenboer leggen over de maatvoering e.d. Niet zelf tussen gaan zitten.
Hebben wij ook zo gedaan (en die koof was wat complexer)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat was ook mijn eerste idee.. Hoeveel mm marge hebben ze bij jou steeds aan beide zijden van de kasten aangehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
gdvm schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:14:
[...]

Dat was ook mijn eerste idee.. Hoeveel mm marge hebben ze bij jou steeds aan beide zijden van de kasten aangehouden?
Geen idee, dat is ook precies het effect van wat ik schreef. Niet mijn probleem.
Maar het was niet veel. Ik denk max 5 mm per kant, wellicht zelfs minder.
Maar dat moet de keukenboer gewoon doorgeven wat ze nodig hebben.

Om de keuken heen stuccen kan helemaal niet, want je wilt een behoorlijk stuk “de kast in” stuccen voor het nette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
macfocus schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:22:
[...]

Geen idee, dat is ook precies het effect van wat ik schreef. Niet mijn probleem.
Maar het was niet veel. Ik denk max 5 mm per kant, wellicht zelfs minder.
Maar dat moet de keukenboer gewoon doorgeven wat ze nodig hebben.

Om de keuken heen stuccen kan helemaal niet, want je wilt een behoorlijk stuk “de kast in” stuccen voor het nette.
Een 5mm spleet gaat mijn dochtertje helemaal vol proppen met spulletjes, of kit je dat af?
Zo'n brede spleet ziet er ook niet uit imo.

Persoonlijk neig ik naar eerst keuken plaatsen, dan strak afbouwen met koof en het naadje kitten.
Moet men wel netjes werken en de keuken beschermen..
Disclaimer: ik heb zelf geen koof en derhalve ook geen professioneel advies ingewonnen, geef gewoon mijn visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCruysberghs
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-03 06:29
Vandaag aangenaam verrast bij Ixina. Maar toch … Het lijkt mij beter en/of kwalitatiever om voor een keramisch werkblad (en dus ook wandpaneel) te gaan in plaats van laminaat. En ook: is het nu niet teveel “hout”? De laden zijn uiteraard fingerprint proof en alle apparaten zijn van AEG. De zijkant (links) van de ijskast zou ik ook in het zwart doen.

Hebben jullie misschien nog opmerkingen of suggesties? Laat maar komen :Y !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3guVz2uwH0BAu20R9unzbCjCGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhTKKtyiH4j32QPRdVORfkKj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door iCruysberghs op 21-02-2024 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
iCruysberghs schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 00:01:
Vandaag aangenaam verrast bij Ixina. Maar toch … Het lijkt mij beter en/of kwalitatiever om voor een keramisch werkblad (en dus ook wandpaneel) te gaan in plaats van laminaat. En ook: is het nu niet teveel “hout”? De laden zijn uiteraard fingerprint proof en alle apparaten zijn van AEG. De zijkant (links) van de ijskast zou ik ook in het zwart doen.

Hebben jullie misschien nog opmerkingen of suggesties? Laat maar komen :Y !

[Afbeelding]
Zo'n kunststoffen werkblad ziet er al gauw goedkoop uit. Ik denk dat de keuken met een granieten of keramisch werkblad er al een stuk degelijker/luxer aanvoelt en uitziet. Je kunt het ook omgooien, de hoge kasten zwart, een zwart werkblad en houten onderkasten. De achterwand met hout vind ik wel mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door TwiSteD1 op 21-02-2024 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:52
Hoi allemaal,

….

Ik vind het veel geld, maar ik heb alleen maar vergelijkingsmateriaal waarbij ik in 2022 zelf apparatuur en werkblad heb aangeschaft en laten plaatsen. En waarbij ik momenteel opnieuw in de markt ben voor een keuken voor een nieuwbouwwoning. Vandaar dat ik dit topic weer volg.

Goed dat je prijzen op lijnniveau hebt ontvangen. Zet bijv eens een offerte uit bij Keukenloods en Veldkamp, zodat je kennis van de markt opdoet en meer gevoel bij de prijzen krijgt. Het zal je verbazen.

Eind deze week rond ik een offerte af voor apparatuur en ben duizenden euro’s voordeliger uit voor meer high end apparatuur zegt mijn gevoel. Een van bovenstaande retailers doet op dezelfde dag nog een aangepaste aanbieding waarbij er ca 12% van de prijs afgaat. Tot dusverre heb ik alleen contact per email met ze gehad, dus dat ging makkelijk. Zo is de PUXU kookplaat alleen al paar honderd euro voordeliger ivm jouw Puru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakaleek
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:41
Hoi allemaal,

[Afbeelding]

Offerte Bruynzeel:

***members only***

Offerte Bemmel & Kroon:

***members only***

Korte reactie op prijs van Bora puru: vorige week via keukenloods en veldkamp een offerte gehad van rond de 2100 euro inc btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
mitsumark schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:45:
[...]
Een 5mm spleet gaat mijn dochtertje helemaal vol proppen met spulletjes, of kit je dat af?
Zo'n brede spleet ziet er ook niet uit imo.

Persoonlijk neig ik naar eerst keuken plaatsen, dan strak afbouwen met koof en het naadje kitten.
Moet men wel netjes werken en de keuken beschermen..
Disclaimer: ik heb zelf geen koof en derhalve ook geen professioneel advies ingewonnen, geef gewoon mijn visie.
Nee hoor, daar gaat ze helemaal niks in stoppen. Vergeet ook niet dat je kastdeurtjes er ook nog zitten.
En die hebben ook een kier. Kitten van kasten in een koof doe je niet, niet nodig ook niet handig als het er ooit uit moet (en ja, been there)

Zoals ik zij, ik heb de maten niet, want dat lekker de aannemer en keukenboer laten uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
freakaleek schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:47:
[...]

Korte reactie op prijs van Bora puru: vorige week via keukenloods en veldkamp een offerte gehad van rond de 2100 euro inc btw.
Ik heb van Veldkamp offerte de PUXA (X-Pure) gekregen op 2060 euro excl. Uiteraard wel met nog wat meer Bora spulletjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
TwiSteD1 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 01:02:
[...]

Zo'n kunststoffen werkblad ziet er al gauw goedkoop uit. Ik denk dat de keuken met een granieten of keramisch werkblad er al een stuk degelijker/luxer aanvoelt en uitziet. Je kunt het ook omgooien, de hoge kasten zwart, een zwart werkblad en houten onderkasten. De achterwand met hout vind ik wel mooi.
Het mag er wellicht wat goedkoper uitzien, het ziet er nog steeds prima uit.
Wij hebben bewust gekozen voor kunststof omdat we een blad in walnoot kleur/motief erg mooi vonden. Komt ook terug in de rest van ons huis. En massief walnoot… laat maar.
Dus ieder zijn meug en alle waar naar zijn geld,

Die zijwand in zwart staat vast mooi, maar maakt je huis wel meteen heel erg donker. Ik zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
macfocus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Het mag er wellicht wat goedkoper uitzien, het ziet er nog steeds prima uit.
Wij hebben bewust gekozen voor kunststof omdat we een blad in walnoot kleur/motief erg mooi vonden. Komt ook terug in de rest van ons huis. En massief walnoot… laat maar.
Dus ieder zijn meug en alle waar naar zijn geld,

Die zijwand in zwart staat vast mooi, maar maakt je huis wel meteen heel erg donker. Ik zou het niet doen.
Ja, kunststof kan ook heel mooi zijn inderdaad en dan heb je veel meer opties voor kleur/decor, hout geeft ook karakter aan de keuken. Ik bedoelde dat het misschien wat veel hout is en dat een ander materiaal/kleur voor het werkblad de balans wat verbetert. Bij een zwarte kastenwand vallen de zwarte ovens meer weg in het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
knny schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:49:
[...]

Ik heb van Veldkamp offerte de PUXA (X-Pure) gekregen op 2060 euro excl. Uiteraard wel met nog wat meer Bora spulletjes :)
Ik had met black friday een PUXU gekocht met een gratis pannenset voor 2450 incl, dus uiteindelijk 2410 euro betaald na het verkopen van de pannenset. De PURU was toen 1800 euro, best nog wel een verschil van 600 euro, maar we vinden het wel fijn om 2 grote pannen achterin de kookplaat te kunnen plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door TwiSteD1 op 21-02-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 13:28
Ik hoor(lees) nog niemand over de nieuwe M Pure?

Afbeeldingslocatie: https://www.bora.com/fileadmin/_processed_/9/c/csm_image_19319_8e543895fd.png.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintox
Als reactie/toevoeging op:
quintox in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

We hebben het ontwerp en de offerte naar ASWA keukens gestuurd, en daar konden ze nog 650,- onder de prijs zitten van Nuva. Die prijs was niet onderhandelbaar. Daarmee zouden we (incl. Belgisch verlaagd btw tarief) uitkomen op 15.100,-

Afgaande op alle verhalen/prijzen die ik langs zie komen denk ik niet dat er nog meer af te halen valt, zonder concessies te doen op het werkblad.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
De M-Pure was nog erg duur, 2800 euro dacht ik, dus dan kun je beter voor de X Pure (PUXU) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin292
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met zowel Nobilia als met Keller? Ik heb de keuze uit deze twee merken en de prijs is nagenoeg hetzelfde (keller iets duurder). Over beide hoor ik verschillende verhalen, waardoor ik niet weet welk van de twee merken ik zal kiezen.
Pagina: 1 ... 447 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1