Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:13
erwin292 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:00:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met zowel Nobilia als met Keller? Ik heb de keuze uit deze twee merken en de prijs is nagenoeg hetzelfde (keller iets duurder). Over beide hoor ik verschillende verhalen, waardoor ik niet weet welk van de twee merken ik zal kiezen.
Toevallig wel, maar Keller is wel erg lang geleden. Ik schat in dat de kwaliteit niet zoveel verschilt, maar dat het vooral zit in keuze van formaten en kleurstelling. Dus kijk wat je mooi vindt en het beste vindt passen, en bij wie je die combinatie het beste kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Keller komt uit dezelfde fabriek als Bruynzeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:56
TwiSteD1 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:14:
[...]

De M-Pure was nog erg duur, 2800 euro dacht ik, dus dan kun je beter voor de X Pure (PUXU) gaan.
Ik heb hem besteld en betaal niet heel veel meer dan voor een Pure. Valt me op dat hij hier niet genoemd wordt. Wordt weinig naar geinformeerd denk ik, gezien de hoge advies prijs die inderdaad maar 100 euro onder de Puxu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-01 08:18
Weet iemand toevallig het verschil tussen de quooker Combi+ E en de Combi+ B ? Is het gewoon een andere benaming voor hetzelfde product? De quooker site geeft niet veel informatie daarover. Er zijn alleen verschillende service handleidingen voor beiden.

Combi B : https://manuals.quooker.c...ervanging-combi-reservoir

Combi E : https://manuals.quooker.c...vanging-combi-e-reservoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:56
greet3 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:44:
Weet iemand toevallig het verschil tussen de quooker Combi+ E en de Combi+ B ? Is het gewoon een andere benaming voor hetzelfde product? De quooker site geeft niet veel informatie daarover. Er zijn alleen verschillende service handleidingen voor beiden.

Combi B : https://manuals.quooker.c...ervanging-combi-reservoir

Combi E : https://manuals.quooker.c...vanging-combi-e-reservoir
Combi kraan en twee seperate kranen is duidelijk. Is je vraag of er verschil is tussen de twee cilinders?
Schijnbaar zit er verschil in.
Zie site https://www.quooker.nl/energie-adviseurs
https://www.quooker.nl/me...es_Quooker-reservoirs.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door martinus83 op 21-02-2024 22:50 ]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 17:23
Hoe verhoud Pronorm zich ten opzichten van Ballerina?

Ik heb 2 offertes liggen met de zelfde keuken setup alleen het verschil tussen de 2 is 3200 euro in het voordeel van de Pronorm uitvoering.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:54
Dracula schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:12:
Hoe verhoud Pronorm zich ten opzichten van Ballerina?

Ik heb 2 offertes liggen met de zelfde keuken setup alleen het verschil tussen de 2 is 3200 euro in het voordeel van de Pronorm uitvoering.
Beide soortgelijke type fronten gekozen?

Standaard ladesysteem van Ballerina is luxer (legrabox). Bij Pronorm moet je upgraden naar soortgelijk ladesysteem tegen meerprijs. Al zal dat waarschijnlijk geen meerprijs van €3200 opleveren.

• Dracula
SquareOne schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:23:
[...]

Beide soortgelijke type fronten gekozen?

Standaard ladesysteem van Ballerina is luxer (legrabox). Bij Pronorm moet je upgraden naar soortgelijk ladesysteem tegen meerprijs. Al zal dat waarschijnlijk geen meerprijs van €3200 opleveren.
Ja fronten etc zijn het zelfde type, beide greeploos en zelfde stijl / uitvoering mbt de toplaag. Idd de lades zullen wat anders zijn.

Zal er veel kwaliteits verschil zitten tussen de Legrabox en de standard Pronorm lades?

[ Voor 5% gewijzigd door Dracula op 22-02-2024 12:48 ]

• SquareOne
Dracula schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:45:
[...]

Ja fronten etc zijn het zelfde. Idd de lades zullen wat anders zijn.

Zal er veel kwaliteits verschil zitten tussen de Legrabox en de standard Pronorm lades?
Ik vind het wel meer premium aanvoelen (+ rechte zijkanten aan binnenzijde van de lades). Maar het kwaliteitsverschil zou wat mij betreft niet 3200 euro verschil rechtvaardigen. Je zou eens kunnen informeren bij de Pronorm dealer wat de meerprijs is voor een upgrade naar ProTech ladebeslag.

Zit er nog verschil in de korpushoogte?

• Dracula
SquareOne schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:50:
[...]

Ik vind het wel meer premium aanvoelen (+ rechte zijkanten aan binnenzijde van de lades). Maar het kwaliteitsverschil zou wat mij betreft niet 3200 euro verschil rechtvaardigen. Je zou eens kunnen informeren bij de Pronorm dealer wat de meerprijs is voor een upgrade naar ProTech ladebeslag.

Zit er nog verschil in de korpushoogte?
Ja er zit 1 CM hoogte verschil in de korpus, dus dat is verwaarloosbaar.

Prijs verschil zal hem ook wel zitten denk ik in het feit dat de Ballarina keuken bij een kleine lokale keukenzaak komt en de Pronorm van Bemmel & Kroon die dus meer volume hebben (volgens mij zelfs tegenwoorden DMG groep zijn..... das dan weer wat minder)

• Cap
  • Niet online

Cap

SquareOne schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:50:
[...]

Ik vind het wel meer premium aanvoelen (+ rechte zijkanten aan binnenzijde van de lades). Maar het kwaliteitsverschil zou wat mij betreft niet 3200 euro verschil rechtvaardigen.
Hangt natuurlijk wel af van het aantal lades, dat weten we niet. :P
Dracula schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:45:
[...]

Ja fronten etc zijn het zelfde type, beide greeploos en zelfde stijl / uitvoering mbt de toplaag. Idd de lades zullen wat anders zijn.
Zelfde stijl zegt op zich niet zoveel natuurlijk, je hebt bijv hele goedkope en hele dure matte fronten van heel verschillend materiaal. Wat is precies het frontje dat je gekozen hebt bij Pronorm en wat bij Ballerina? Ben benieuwd.

Er zijn trouwens volgens mij wel meer verschillen, bij Ballerina is een korpus op kleur standaard, bij Pronorm heb je volgens mij alleen gekleurde kanten maar wel van die witte kastjes. Ik vind dat laatste minder mooi. Ballerina heeft dikke stevige geschroefde achterwanden van 8mm, bij Pronorm zijn ze volgens mij standaard dikte. Pronorm heeft dan weer van die Y-line greeploze keukens, voor wie dat mooi vindt een onderscheidende optie.

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 22-02-2024 14:47 ]

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-05 11:36
Zijn er hier mensen met een recirculatie afzuigkap(zowel boven als in de kookplaat) die biefstuk bakken in een pan? Misschien ligt het aan mijn kook skills maar bij mij staat de keuken en woonkamer blauw als ik een biefstuk bak :P

Klopt het dat recirculatie afzuigkappen niet effectief zijn tegen rook? ze hebben een vetfilter en een filter tegen de geurtjes. Met die filters hou je denk ik rook niet tegen.

Bij mij wordt de rook goed afgezogen door de afzuiging in de kookplaat, maar als ik goed kijk zie ik dat de rook weer de ruimte in komt tussen de plinten van de keuken...

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Midan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:45:
Zijn er hier mensen met een recirculatie afzuigkap(zowel boven als in de kookplaat) die biefstuk bakken in een pan? Misschien ligt het aan mijn kook skills maar bij mij staat de keuken en woonkamer blauw als ik een biefstuk bak :P

Klopt het dat recirculatie afzuigkappen niet effectief zijn tegen rook? ze hebben een vetfilter en een filter tegen de geurtjes. Met die filters hou je denk ik rook niet tegen.

Bij mij wordt de rook goed afgezogen door de afzuiging in de kookplaat, maar als ik goed kijk zie ik dat de rook weer de ruimte in komt tussen de plinten van de keuken...
Hier enkel dat probleem bij vlees en vis met een dikke vetlaag in een gietijzeren pan (reguliere rvs pan minder last van). Denk aan eend en dergelijke.
Ik zet dan altijd een raampje open voor de duur dat het vlees in de pan ligt.

Kookplaat afzuiging van mij kan dat ook niet aan, nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Midan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:45:
Ik denk dat je kook skills inderdaad bijdragen aan de hoeveelheid rook. Op 7 is hard genoeg voor een biefstuk, hoger verbrandt de boter/olie te hard. Met dus veel (blauwe) rook. Gebruik ook goede boter, pan etc. Een heel uitgebreide instructie vind je bij Francesca kookt.

• Dracula
Cap schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:37:

[...]

Zelfde stijl zegt op zich niet zoveel natuurlijk, je hebt bijv hele goedkope en hele dure matte fronten van heel verschillend materiaal. Wat is precies het frontje dat je gekozen hebt bij Pronorm en wat bij Ballerina? Ben benieuwd.

Er zijn trouwens volgens mij wel meer verschillen, bij Ballerina is een korpus op kleur standaard, bij Pronorm heb je volgens mij alleen gekleurde kanten maar wel van die witte kastjes. Ik vind dat laatste minder mooi. Ballerina heeft dikke stevige geschroefde achterwanden van 8mm, bij Pronorm zijn ze volgens mij standaard dikte. Pronorm heeft dan weer van die Y-line greeploze keukens, voor wie dat mooi vindt een onderscheidende optie.
Van de Ballarina keuken heb ik geen echt overzicht, het is namelijk een Ballarina waar ze een eigen huismerk op voeren dus codes etc zijn allemaal anders.

De Pronorm is dit (nog in de verkeerde kleur code)

Frontkleur 1: magnolia (245)
Kleur kopse kant front: magnolia (245)
Uitvoering korpus: Kunststof (K)
Kleur buitenzijde korpus: wit (100)
Kleur binnenzijde korpus: wit (100)
Kleur kopse kant korpus: magnolia (245)
Uitvoering zichtzijde: Kunststof (K)
Kleur zichtzijde: magnolia (245)
Type greep: Greeploze (998)
Kleur greep 1: Greeploze (998)
Greepcombinatie: Greeploze (998)
Uitvoering plint: Kunststof (K)
Kleur plint: magnolia (245)
Toevoeging plinthoogte: 165 mm hoog (165)
Uitvoering zijwand: Kunststof (K)
Kleur zijwand: magnolia (245)
Uitvoering kopse kant zijwand: Kunststof (K)
Kleur kopse kant zijwand: magnolia (245)
Type lade: proStyle (hoekige) (RE)
Kleur uittreklade: champagne (34)
Uitvoering achterbouwlijst: X-Line C-profiel (X)
Kleur achterbouwlijst: roestvrijstaalkleurig (013)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:37
Toke_gt schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:25:
[...]

Ik denk dat je kook skills inderdaad bijdragen aan de hoeveelheid rook. Op 7 is hard genoeg voor een biefstuk, hoger verbrandt de boter/olie te hard. Met dus veel (blauwe) rook. Gebruik ook goede boter, pan etc. Een heel uitgebreide instructie vind je bij Francesca kookt.
Sorry, maar een steak bak je niet in boter. Misschien in de wereld van Loetje, waar je een verzopen ossenhaas eet.

Steak schroei je op hoog vuur dicht. Na 2 minuten per kant zet je het vuur naar medium-hoog en gooi je een goeie klont boter erin, samen met knoflook, rozemarijn en tijm.

Een goede steak bakken zorgt inderdaad voor aardig wat rook. Je warmt je pan flink op, dan is dat ook neit gek. Verwacht ook geen wonderen van je downdraft afzuiging. Wat helpt, is om een deksel half boven/op de pan te houden naar de afzuiging toe. Dat helpt gigantisch in het wegvoeren van de rook.

• Toke_gt
t14wo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:58:
[...]
Sorry, maar een steak bak je niet in boter. Misschien in de wereld van Loetje, waar je een verzopen ossenhaas eet.

Steak schroei je op hoog vuur dicht. Na 2 minuten per kant zet je het vuur naar medium-hoog en gooi je een goeie klont boter erin, samen met knoflook, rozemarijn en tijm.

Een goede steak bakken zorgt inderdaad voor aardig wat rook. Je warmt je pan flink op, dan is dat ook neit gek. Verwacht ook geen wonderen van je downdraft afzuiging. Wat helpt, is om een deksel half boven/op de pan te houden naar de afzuiging toe. Dat helpt gigantisch in het wegvoeren van de rook.
Zoals je in het artikel achter de link leest: er gaan vele wegen naar Rome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Toke_gt schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:38:
[...]

Zoals je in het artikel achter de link leest: er gaan vele wegen naar Rome.
De weg naar een goede steak is (tijdelijke) hoge temperatuur. Je moet een korst krijgen. Ik ben tegen de school die op het allerhoogste vuur/stand de steak bakt, maar je moet wél een goede korst krijgen. En dat krijg je niet zonder hitte.

De makkelijkste en beste methode (maar welk langzaamste): reverse sear. Eerst ong. 45 min op 70 graden in de oven tot kerntemperatuur van 47 graden. Daarna in een hete pan even dichtschroeien. 1. succes gegarandeerd, 2. voorspelbaar resultaat, 3. korte daadwerkelijke bereidingstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-01 08:18
martinus83 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:47:
[...]

Combi kraan en twee seperate kranen is duidelijk. Is je vraag of er verschil is tussen de twee cilinders?
Schijnbaar zit er verschil in.
Zie site https://www.quooker.nl/energie-adviseurs
https://www.quooker.nl/me...es_Quooker-reservoirs.pdf
Dat pdfje had ik ook gezien. Was benieuwd naar het verschil tussen combi B en combi E enerzijds. En combi+ E en combi+ B. Blijkbaar wordt de ene in projecten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-05 11:36
t14wo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:58:
[...]

Ik zit in ieder geval in kamp schroeien op hoog vuur. Eerst paar uurtjes sous vide koken, daarna dichtschroeien op hoog vuur.

Deksel op de pan met opening naar afzuiging heb ik geprobeerd, maar heeft totaal geen zin. Afzuiging is namelijk zeer effectief in het afzuigen van de rook, maar niet effectief in "uitfilteren" van de rook. Dus rook komt weer de ruimte binnen tussen de plinten.

Doen fabrikanten van recirculatie afzuiging überhaupt claims over "uitfilteren" van rook?

Edit: Leuk filmpje over dit onderwerp :P
YouTube: BORA - Kookdamp & rook | uitlegvideo

[ Voor 5% gewijzigd door Midan op 23-02-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:36
Midan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:52:
[...]

Ik zit in ieder geval in kamp schroeien op hoog vuur. Eerst paar uurtjes sous vide koken, daarna dichtschroeien op hoog vuur.

Deksel op de pan met opening naar afzuiging heb ik geprobeerd, maar heeft totaal geen zin. Afzuiging is namelijk zeer effectief in het afzuigen van de rook, maar niet effectief in "uitfilteren" van de rook. Dus rook komt weer de ruimte binnen tussen de plinten.

Doen fabrikanten van recirculatie afzuiging überhaupt claims over "uitfilteren" van rook?
Zo te horen de beste manier van steak klaarmaken toch sousvide en dan afgrillen 8) . Ik doe ook vaak sousvide en dan afgrillen. Meestal weinig last van rookontwikkeling omdat ik denk ik op iets lagere temperatuur afgril dan denk ik met een beetje boter. Ik heb pas echt last tijdens het jus maken dan krijgt de PUXU het niet voor elkaar de damp weg te zuigen.

Ik zal eens beter opletten of er onder uit de kastjes ook de rook weer tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Midan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:52:
[...]

Ah zo. Recirculatie… het wonder van label AAA huizen. Mijn Bora gaat lekker naar buiten. Dan is de dekselmethode uitstekend.

Ik zoek een soort houder voor een deksel, zodat je die in een hoek van 45 graden op de pan zet richting de afzuiging. Ik heb het nog niet gevonden. Zou een gat in de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dracula schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:38:
[...]

Van de Ballarina keuken heb ik geen echt overzicht, het is namelijk een Ballarina waar ze een eigen huismerk op voeren dus codes etc zijn allemaal anders.

De Pronorm is dit (nog in de verkeerde kleur code)

Frontkleur 1: magnolia (245)
Uitvoering korpus: Kunststof (K)
Van Pronorm is dit het melamine front uit de goedkoopste prijsgroep 0.
Is dit bij Ballerina ook zo (melamine prijsgroep 1)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:07
t14wo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:57:
[...]

Ah zo. Recirculatie… het wonder van label AAA huizen. Mijn Bora gaat lekker naar buiten. Dan is de dekselmethode uitstekend.
Ik zoek een soort houder voor een deksel, zodat je die in een hoek van 45 graden op de pan zet richting de afzuiging. Ik heb het nog niet gevonden. Zou een gat in de markt zijn.
Kneed een propje aluminiumfolie en druk deze op de panrand...
Ik 'klem' zo vaak een temperatuurmeter aan de pan. Ik prik dan de thermometer door de folie zodat hij in de pan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
t14wo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:57:
[...]

Er zijn pannen op de markt met deksels met ingebouwde 45 graden feature. M’n ouders hebben zoiets. Weet ff niet welk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-05 16:49

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Geneuzel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:04:
[...]

Ik 'klem' zo vaak een temperatuurmeter aan de pan. Ik prik dan de thermometer door de folie zodat hij in de pan hangt.
Of met iets als https://sugru.com/ maken. Werkt in elk geval perfect voor een afgebroken handvat :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Geneuzel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:04:
[...]

Het ding is met bakken dat je de pan eigenlijk open wil houden. Dus alle oplossingen waarbij je iets tussen deksel en pan stopt (houten lepel, lrop alu folie) werkt niet. Want je sluit de pan daarmee bijna helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Cap schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:02:
[...]

Van Pronorm is dit het melamine front uit de goedkoopste prijsgroep 0.
Is dit bij Ballerina ook zo (melamine prijsgroep 1)?
Dat moet ik gaan uitzoeken, het is een rebrand van ballarina naar hun eigen huismerk.

Maar de Pronorm is dus meest simpele front. Ik ben daar niet goed genoeg in "geschoold". Wij hebben als vereisten dat het product niet na 5 jaar bijvoorbeeld los laat dus stevig is en geen hoogglans.

Wat is dan een verstandigere keus voor Pronorm, dan wel waar kan ik goed inlezen hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 13:37

silverball

De wagen voor moderne mensen

We hebben een keuken in de pijpleiding zitten bij keukenkampioen; voor mijn eerste (nieuwe) keuken in m'n eerste woning. Leuk hoor!

Natuurlijk heb ik de startpost gelezen en het klopt eigenlijk als een bus. Een keuken van 10k was vrij makkelijk tot 7k te krijgen, kan je nagaan. Uiteindelijk naar de 6,5k door te zeggen dat ik het gewoon te duur vond; en dat uiteindelijk weer naar 7k door te upgraden naar een maxi-keuken (grootste maat ladenblokken).

Een ding kwam ik maar niet uit met de verkoper; ik heb een krachtgroep reeds aangelegd (3P+N) om lekker zwaar te gaan inductiekoken, ik wil niet inleveren t.o.v. gas. Men wilt mij gewoon geen 3 fase model aansmeren, deze staan onrealistisch duur in de catalogus, omdat ze dit niet durven in Nederland te verkopen.

Beetje bijzonder, zeker bij zelfmontage.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
silverball schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:11:
We hebben een keuken in de pijpleiding zitten bij keukenkampioen; voor mijn eerste (nieuwe) keuken in m'n eerste woning. Leuk hoor!

Natuurlijk heb ik de startpost gelezen en het klopt eigenlijk als een bus. Een keuken van 10k was vrij makkelijk tot 7k te krijgen, kan je nagaan. Uiteindelijk naar de 6,5k door te zeggen dat ik het gewoon te duur vond; en dat uiteindelijk weer naar 7k door te upgraden naar een maxi-keuken (grootste maat ladenblokken).

Een ding kwam ik maar niet uit met de verkoper; ik heb een krachtgroep reeds aangelegd (3P+N) om lekker zwaar te gaan inductiekoken, ik wil niet inleveren t.o.v. gas. Men wilt mij gewoon geen 3 fase model aansmeren, deze staan onrealistisch duur in de catalogus, omdat ze dit niet durven in Nederland te verkopen.

Beetje bijzonder, zeker bij zelfmontage.
Kan je de kookplaat dan niet simpelweg elders halen?
(SchouwWitgoed, Keukenloods, 123apparaten, verkopen allen kookplaten los tegen scherpe prijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Source90 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:13:
[...]
Kan je de kookplaat dan niet simpelweg elders halen?
(SchouwWitgoed, Keukenloods, 123apparaten, verkopen allen kookplaten los tegen scherpe prijzen)
Ik ben een beetje een pannekoek geweest; immers heb ik al getekend voor deze omdat de verkoper met de verkeerde specs kwam. En omdat het gewoon een mooie kookplaat was in de showroom.

Het enige onderdeel waar ik niet uitgebreid research op heb gedaan. 8)7

Maar goed het is een prima kookplaat hoor, geen wereldramp.

[ Voor 12% gewijzigd door silverball op 23-02-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Welke (exacte) kookplaat wordt het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

@Source90 WB B4877 NE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:28
https://www.whirlpool.nl/...-wb-b4877-ne/869991592190

Even de gebruiksaanwijzing downloaden en je zal zien dat hij gewoon op 3 fase is aan te sluiten. Geld overigens voor vrijwel iedere 2 fase kookplaat.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:30:
[...]

https://www.whirlpool.nl/...-wb-b4877-ne/869991592190

Even de gebruiksaanwijzing downloaden en je zal zien dat hij gewoon op 3 fase is aan te sluiten. Geld overigens voor vrijwel iedere 2 fase kookplaat.
Ja dat had ik gezien, ik ben ook gewoon een piepert; ging mij er meer om dat die boost functie bij de 'echte' 3 fase platen wat potenter is.

Maar goed ik zit even rond te klikken, en dat valt an sich wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dracula schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:04:
[...]

Dat moet ik gaan uitzoeken, het is een rebrand van ballarina naar hun eigen huismerk.

Maar de Pronorm is dus meest simpele front. Ik ben daar niet goed genoeg in "geschoold". Wij hebben als vereisten dat het product niet na 5 jaar bijvoorbeeld los laat dus stevig is en geen hoogglans.

Wat is dan een verstandigere keus voor Pronorm, dan wel waar kan ik goed inlezen hoe dit zit.
Er is qua degelijkheid niets mis met een kunststof (melamine) front. De reden dat er mensen voor andere, veel duurdere fronten kiezen is uiterlijk (houtnerf, ultra mat of juist hoogglans, of lak rondom zonder kantenband op de kopse randen). Maar als het uiterlijk van dit front je bevalt dan is er helemaal niets tegen.

Wil je zelfs nog sterker dan melamine dan is er nog HPL. Dat is wel duurder. Bij Ballerina verkopen ze dat onder een merkeigen naam Resopal, prijsgroep 3. Melamine is prijsgroep 1 TOP. Prijsgroep 2 PUR is lak op melamine (Directlack) en is matter dan prijsgroep 1. Prijsgroep 2 EDTION is hoogglans.

Je kan de keukenboer vragen wat het prijsverschil is van een HPL variant tov melamine. Soms valt dat mee. Voor een paar honderd euro zou ik het zelf niet laten, niet eens wegens de extra degelijkheid (mooi meegenomen maar melamine is al sterk zat), maar vanwege de wat mooiere mattere afwerking (kwestie van smaak natuurlijk).

Misschien kun je mbv de Ballerina catalogus uit deze namen of uit de kleurnamen, of de frontcodes van de keukenboer afleiden welk type front het is, vaak gebruiken ze dezelfde kleurnamen of codes.

Of Pronorm ook HPL fronten heeft weet ik niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 23-02-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Cap schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:51:
[...]

Er is qua degelijkheid niets mis met een kunststof (melamine) front. De reden dat er mensen voor andere, veel duurdere fronten kiezen is uiterlijk (houtnerf, ultra mat of juist hoogglans, of lak rondom zonder kantenband op de kopse randen). Maar als het uiterlijk van dit front je bevalt dan is er helemaal niets tegen.

Wil je zelfs nog sterker dan melamine dan is er nog HPL. Dat is wel duurder. Bij Ballerina verkopen ze dat onder een merkeigen naam Resopal, prijsgroep 3. Melamine is prijsgroep 1 TOP. Prijsgroep 2 PUR is lak op melamine (Directlack) en is matter dan prijsgroep 1. Prijsgroep 2 EDTION is hoogglans.

Je kan de keukenboer vragen wat het prijsverschil is van een HPL variant tov melamine. Soms valt dat mee. Voor een paar honderd euro zou ik het zelf niet laten, niet eens wegens de extra degelijkheid (mooi meegenomen maar melamine is al sterk zat), maar vanwege de wat mooiere mattere afwerking (kwestie van smaak natuurlijk).

Misschien kun je mbv de Ballerina catalogus uit deze namen of uit de kleurnamen, of de frontcodes van de keukenboer afleiden welk type front het is, vaak gebruiken ze dezelfde kleurnamen of codes.

Of Pronorm ook HPL fronten heeft weet ik niet.
De ballarina frontjes zijn melamine hars

[ Voor 69% gewijzigd door Dracula op 24-02-2024 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 19:47
Hier is na oneindig uitzoekwerk eindelijk de realisatiefase gestart, gisteren en vandaag al het breekwerk gedaan en een verlaagd plafond gemaakt, volgend weekend het plafond en de muren smeren en de week erna komt het blad en laten we de keuken en apparatuur brengen. De interieurbouwer heeft deze week het gros gebouwd en verwacht dinsdag klaar te zijn.

Leuk om het eindelijk tastbaar zien te worden. Nu voor de 35e x alles nameten en daarna akkoord geven op de productietekening van het blad en dan is eindelijk alles geregeld.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODG_201
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-04 21:33
Hallo Allemaal,

Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning op zoek naar een keuken en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. We zijn langs Superkeukens geweest en die hebben een keuken voor ons uitgewerkt op basis van Schuller. Ik zou graag jullie advies en meningen willen horen over de indeling van de keuken, de geselecteerde componenten (fronten, apparatuur, blad, etc..) en natuurlijk de geoffreerde prijs.

We hebben niet eerder een keuken aangeschaft en alle feedback wordt gewaardeerd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plfswEMqqVDSvTMo8nU2_oOIHUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Gd736VPW4dKhsWETFq4EUSW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElzdilYemIfHyTc_lBm0KriXa0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/meOE2WsptNo9JhlcMd18HF0z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2Hxh-TsU8Rv5l3ZwjcbR1Gb2Jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwN70phlcUooIhUy6SohrBkf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HURRHodULqLqrGq_2lJ_EjuzKGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcR6yuxiEiJMGT5e5UhvBBEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YK-H1v6f-YknbVFUC70If5Rv_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvdDGKrx6K7sTx0kjw802Rez.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door ODG_201 op 24-02-2024 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dracula schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:58:
[...]

De ballarina frontjes zijn melamine hars
Zelfde materiaal als de geoffreerde Pronorm keuken dus idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BowToThePrince
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 22:00
Beste medetweakers,

Gisteren ben ik samen met mijn vriendin naar de meubelboulevard geweest voor een nieuwe keuken. Eerst de startpost goed gelezen en met goede moed op stap gegaan. Maar het is niet helemaal geweldig gegaan, dus graag wat advies.

Eerst naar de keukenloods geweest, waar we echt eindeloos hebben gezeten. Mooie keuken( zie foto, helaas niet digitaal gekregen) samengesteld met hoofdzakelijk producten uit het lagere segment (Nobilia MDF met raamwerk-optie, composiet blad, Bora Pure, Pelgrim oven, combi en koelvriescombinatie).

De prijs was vervolgens:

• €10.777 voor de keukenmeubelen
• €3.152,79 voor de apparatuur
• €4.979,71 voor het werkblad
• €1.736,46 voor het monteren

• €20.645,96 totaal

Hier kregen we vervolgens nog €2.000 korting op als we vandaag zouden tekenen. Net iets minder dan 10% korting…

We hebben aangegeven dat we dit niet zouden doen voor dit bedrag. Vervolgens werd het gesprek wat ongezelliger, waarbij ons een schuldgevoel werd aangepraat omdat we dit niet wilden doen. Uiteindelijk de winkel verlaten zonder een handtekening te zetten.

Vervolgens naar de volgende afspraak bij Grando Keukens, geen volledige offerte gekregen omdat we wat aan de late kant waren doordat het bij de keukenloods was uitgelopen.

De verkoper, die zijn vak goed verstond en erg aardig en amicaal overkwam zonder het te pushen, zei dat hij zonder commissie werkt en dus geen rare kortingen geeft.

De offerte van de keukenloods helemaal afgebrand. Was van matige kwaliteit, met slechte kwaliteit kastjes, dun werkblad van 12mm, en instapapparatuur.

Aldaar een prijsindicatie gekregen voor een keuken van een vergelijkbare prijs (19-20k) met betere kastjes (echt essenhout in plaats van MDF) en net wat betere apparatuur omdat zij geen Pelgrim verkopen.

Graag jullie advies over het volgende:

• Is het onderhandelen nu echt anders geworden en moet je blij zijn met nog geen 10%?
• Weten jullie of het klopt dat ze bij Grando zonder extra kortingen en zo werken?
• Is de meerprijs van 1-2k waard om voor essenhout te gaan in plaats van MDF?

Eventuele ander advies is ook zeer welkom!

Alvast heel erg bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFTCemwL5PqzwaNb9TXXRBd_pHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xxIIFTfTd7dSRIc1zACuNuU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:10

orf

BowToThePrince schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:56:

De offerte van de keukenloods helemaal afgebrand. Was van matige kwaliteit, met slechte kwaliteit kastjes, dun werkblad van 12mm, en instapapparatuur.

Aldaar een prijsindicatie gekregen voor een keuken van een vergelijkbare prijs (19-20k) met betere kastjes (echt essenhout in plaats van MDF) en net wat betere apparatuur omdat zij geen Pelgrim verkopen.

• Is het onderhandelen nu echt anders geworden en moet je blij zijn met nog geen 10%?
• Weten jullie of het klopt dat ze bij Grando zonder extra kortingen en zo werken?

Alvast heel erg bedankt!

[Afbeelding]
Wat bedoel je met essenhout kastjes? Zijn de fronten van (massief?) essenhout? Of een essenhout fineer? Dat is een andere uitstraling dan de grijze fronten van Keukenloods. Wil je dat? Kasten zullen nooit uitgevoerd worden in essenhout.

Wat voor werkblad wil je? Keramiek van 12mm is niet dun. Wil je dikker, dan wordt het aan de randen opgedikt. Daar wordt het niet beter of slechter van. Het is puur een andere uitstraling, afhankelijk van je smaak en misschien mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Beste medetweakers,

Gisteren ben ik samen met mijn vriendin naar de meubelboulevard geweest voor een nieuwe keuken. Eerst de startpost goed gelezen en met goede moed op stap gegaan. Maar het is niet helemaal geweldig gegaan, dus graag wat advies.

Eerst naar de keukenloods geweest, waar we echt eindeloos hebben gezeten. Mooie keuken( zie foto, helaas niet digitaal gekregen) samengesteld met hoofdzakelijk producten uit het lagere segment (Nobilia MDF met raamwerk-optie, composiet blad, Bora Pure, Pelgrim oven, combi en koelvriescombinatie).

De prijs was vervolgens:

• €20.645,96 totaal

Hier kregen we vervolgens nog €2.000 korting op als we vandaag zouden tekenen. Net iets minder dan 10% korting…

We hebben aangegeven dat we dit niet zouden doen voor dit bedrag. Vervolgens werd het gesprek wat ongezelliger, waarbij ons een schuldgevoel werd aangepraat omdat we dit niet wilden doen. Uiteindelijk de winkel verlaten zonder een handtekening te zetten.

Vervolgens naar de volgende afspraak bij Grando Keukens, geen volledige offerte gekregen omdat we wat aan de late kant waren doordat het bij de keukenloods was uitgelopen.

De verkoper, die zijn vak goed verstond en erg aardig en amicaal overkwam zonder het te pushen, zei dat hij zonder commissie werkt en dus geen rare kortingen geeft.

Alvast heel erg bedankt!

[Afbeelding]
Bovenstaande + hebben ze aangegeven welk merk je nu krijgt? Mogelijk Pronorm of Hæcker ergens gelezen? Dat zijn vaak de merken waar Grando mee werkt.

Naast uitstraling zit er ook een wezenlijk verschil in kwaliteit lades. Zou goed uitvragen welke serie je nu krijgt.

Daarnaast, welke apparatuur komt er nu in?

Zonder details lastig te zeggen of het 2k meer waard is.

Nog een kanttekening; veel Grando zaken zijn franchise, bij degene waar wij zijn geweest kon wel degelijk korting bedongen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Beste medetweakers,

De prijs was vervolgens:

• €20.645,96 totaal

Alvast heel erg bedankt!

[Afbeelding]
Als je de startpost hebt gelezen, waarom dan überhaupt naar de meubelboulevard?

Zit er niet een lokale keukenzaak in de buurt :)?

‘Echt’ Essenhout. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BowToThePrince
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 22:00
orf schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Wat bedoel je met essenhout kastjes? Zijn de fronten van (massief?) essenhout? Of een essenhout fineer? Dat is een andere uitstraling dan de grijze fronten van Keukenloods. Wil je dat? Kasten zullen nooit uitgevoerd worden in essenhout.

Wat voor werkblad wil je? Keramiek van 12mm is niet dun. Wil je dikker, dan wordt het aan de randen opgedikt. Daar wordt het niet beter of slechter van. Het is puur een andere uitstraling, afhankelijk van je smaak en misschien mode.
Bedankt, het gaat inderdaad om keukenfrontjes. Hæcker Hampton blauw, greeploos. Het blad zou dan een betonlook krijgen. Bij de Keukenloods hadden we lichtgroen (komt niet helemaal over op de foto) met een wit blad. Wij vinden beide mooi; het zien van de houtnerven en de mogelijkheid van een greeploos kader vinden wij er luxer uitzien.
Source90 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:34:
[...]

Bovenstaande + hebben ze aangegeven welk merk je nu krijgt? Mogelijk Pronorm of Hæcker ergens gelezen? Dat zijn vaak de merken waar Grando mee werkt.

Naast uitstraling zit er ook een wezenlijk verschil in kwaliteit lades. Zou goed uitvragen welke serie je nu krijgt.

Daarnaast, welke apparatuur komt er nu in?

Zonder details lastig te zeggen of het 2k meer waard is.

Nog een kanttekening; veel Grando zaken zijn franchise, bij degene waar wij zijn geweest kon wel degelijk korting bedongen worden.
Bedankt, het gaat om Hæcker Hampton, en de apparatuur zal waarschijnlijk van Etna zijn. Mooi om te horen dat er eventueel korting gegeven wordt. Ik ga dan kijken of er nog wat aan de prijs te doen i
SquareOne schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:02:
[...]

Als je de startpost hebt gelezen, waarom dan überhaupt naar de meubelboulevard?

Zit er niet een lokale keukenzaak in de buurt :)?

‘Echt’ Essenhout. Ik ben benieuwd :)
Hahaha, ik woon in Utrecht. Dus dit is voor mij de dichtstbijzijnde. Echt essen hout zal misschien ook wel een verkooppraatje zijn, maar volgens hun website verkopen ze wel massief hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Atag, Pelgrim, Etna zijn van hetzelfde concern, met volgens mij prijzen van 'hoog' naar laag in die volgorde. Grando heeft Keukenloods dan uitgelachen om de apparatuur, maar qua merk is Etna in ieder geval niks duurder dan Pelgrim. Het kan natuurlijk zijn dat je betere uitvoeringen hebt gekregen bij Grando dan bij Keukenloods, maar zonder de exacte typenrs te weten valt daar weinig over te zeggen.

Het lijkt er iig op dat je niet betere apparatuur hebt gekregen, het is allemaal meer naar de onderkant van de markt m.u.v. de Bora natuurlijk.

12mm werkblad vs 20mm werkblad is bij composiet (en keramiek) vooral een designkeuze, niet zozeer kwaliteit. Uiteraard krijg je bij 20mm massief composiet wel meer materiaal voor je geld dan bij 12mm. Als de keuze valt op vlakinbouw van de kookplaat dan zou ik niet kiezen voor 12mm maar voor 20mm vanwege net dat beetje meer sterkte, bij 12mm houd je erg weinig materiaal over. Ga je voor opbouw van de kookplaat (goedkoper) dan is er wat dat betreft geen issue.

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 25-02-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-05 07:59
Bora Pure valt niet in het lagere segment. Degelijke kookplaat met stevige prijs. Heb hem zelf ook ;-)

Wat bij ons bij onze Schuller keuken opviel was de zeer degelijke bouw van de kastjes en de geschroefde achterpanelen. Alle geleiders en scharnieren van Blum.

Ook een 20 mm composiet blad gekozen ivm infrezen van de kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier ben ik ook op zoek naar een nieuwe keuken.
Bij 3 zaken geweest, 2 verkopen Tristar en 1 Bruynzeel (eigen merk).
Eén totaalprijs is binnen voor een Tristar keuken, ik kreeg geen specificatie van de onderdelen.
Het betreft een keuken in een U-vorm (heb alleen mijn eigen schets op papier en een render om idee te krijgen van de ruimte/kleuren (kasten kloppen niet), de "officiele" schetsen moeten nog wat aangepast worden).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4nFRarPT9RNilX56O70W66qH6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNFv67ZVxNMf2wRvkwJw7UJs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/To82qkF9yXbzLlu7ZLzUKI9lw9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgO3qI6QSRhfJFZv9dmwISjB.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om (zaak 1, Tristar-dealer):
- ladenkast 60 cm (2 laden, 1 binnenlade)
- ladenkast 90 cm tbv kookplaat
- hoek loze ruimte / evt toekomst boiler/quooker
- spoelkast van ca 75 cm (incl afvalsysteem)
- le mans hoekkast (bestaande lemans-binnenwerk zal overgebouwd worden)
- hoge kast 60 cm met vaatwasser, combi-oven en oven / 221 cm hoog
- apothekerskast 30 cm / 221 cm hoog
- koelvries kast 60 cm / 221 cm

werkblad:
- composiet 2 cm (prijsgroep 2)
- 277 x 65 en 200 x 65
- lichte kleur, waarschijnlijk wittint

frontjes:
- kunststof (prijsgroep 2)
- semi-greeploos met aangezette greeplijst
- kleur zal ergens rond donkergrijs/donkerblauw zijn

spatwand:
bokmerk in kleur naar wens 20 cm (ca 5.4 meter)

apparatuur:
- Siemens oven met magnetron (CM936G1B1)
- Siemens oven (CB974GKB1)
- Siemens vaatwasser XL (SX65Z802BE)
- Liebherr koelkast (ICNd 5123 plus)
- Bora Puxa

overig:
- spoelbak 40x50 (verzonken ingebouwd)
- standaard grohe keukenkraan
- aanpassen leidingwerk (water/afvoer moet ca 2 meter verplaatst worden, net als de VW/oven groepen)
- ledstrip op afstandsbediening (liggend op de hoge kasten)
- aanleggen 2x dubbele stopcontacten boven werkblad

Prijs komt op € 26.000, dit is inclusief montage, uitbreiden meterkast, aanleggen kookgroep en extra groep, doorvoer maken naar buiten en stuccen zichtzijdes keuken (door verwijderen oude keuken zal er eea bijgewerkt moeten worden)

Ik vind het lastig deze prijs goed in te schatten (apparatuur kost ca € 8.000 via keukenloods).
Als ik zo beetje inschat, montage € 2.000- € 2.500, werkblad + spatrand € 4.000, uitbreiden meterkast/doorvoer bora naar buiten € 1.500, ledstrip/stopcontacten € 500.
Dat laat zo'n € 9.000-10.000 voor de meubels over.
Zijn deze bedragen een beetje "fair"?

Paar concrete vragen:
- zaak 1 zegt: koel/vrieskast kan niet greeploos, zaak 2 zegt: koel/vrieskast kan greeploos.
Beiden Tristar-dealers: wie heeft gelijk?
- zaak 2 (Tristar) zegt: bij greeploze kasten moet er tussen de hoge kasten 36 mm tussenruimte zitten.
- ene zaak zegt: spatwand in zelfde composiet doen als werkblad, andere zaak zegt: bokmerk spatwand. Zitten er buiten het esthetische nog verschillen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor jullie info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:28

tomtom901

Moderator General Chat
geenstijl schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:22:
Qua prijs schrik ik er niet heel erg van, wij hebben een vergelijkbare keuken voor een vergelijkbare prijs, wel nieuwbouw dus hoeft niks verlegd te worden ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
geenstijl schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:22:
Hier ben ik ook op zoek naar een nieuwe keuken.
Bij 3 zaken geweest, 2 verkopen Tristar en 1 Bruynzeel (eigen merk).
Eén totaalprijs is binnen voor een Tristar keuken, ik kreeg geen specificatie van de onderdelen.
Het betreft een keuken in een U-vorm (heb alleen mijn eigen schets op papier en een render om idee te krijgen van de ruimte/kleuren (kasten kloppen niet), de "officiele" schetsen moeten nog wat aangepast worden).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het gaat om (zaak 1, Tristar-dealer):
- ladenkast 90 cm tbv kookplaat
- hoek loze ruimte / evt toekomst boiler/quooker
- spoelkast van ca 75 cm (incl afvalsysteem)
- le mans hoekkast (bestaande lemans-binnenwerk zal overgebouwd worden)
- hoge kast 60 cm met vaatwasser, combi-oven en oven / 221 cm hoog
- apothekerskast 30 cm / 221 cm hoog
- koelvries kast 60 cm / 221 cm

werkblad:
- composiet 2 cm (prijsgroep 2)
- 277 x 65 en 200 x 65
- lichte kleur, waarschijnlijk wittint

frontjes:
- kunststof (prijsgroep 2)
- semi-greeploos met aangezette greeplijst
- kleur zal ergens rond donkergrijs/donkerblauw zijn

spatwand:
bokmerk in kleur naar wens 20 cm (ca 5.4 meter)

apparatuur:
- Siemens oven met magnetron (CM936G1B1)
- Siemens oven (CB974GKB1)
- Siemens vaatwasser XL (SX65Z802BE)
- Liebherr koelkast (ICNd 5123 plus)
- Bora Puxa

overig:
- spoelbak 40x50 (verzonken ingebouwd)
- standaard grohe keukenkraan
- aanpassen leidingwerk (water/afvoer moet ca 2 meter verplaatst worden, net als de VW/oven groepen)
- ledstrip op afstandsbediening (liggend op de hoge kasten)
- aanleggen 2x dubbele stopcontacten boven werkblad

Prijs komt op € 26.000, dit is inclusief montage, uitbreiden meterkast, aanleggen kookgroep en extra groep, doorvoer maken naar buiten en stuccen zichtzijdes keuken (door verwijderen oude keuken zal er eea bijgewerkt moeten worden)

Ik vind het lastig deze prijs goed in te schatten (apparatuur kost ca € 8.000 via keukenloods).
Als ik zo beetje inschat, montage € 2.000- € 2.500, werkblad + spatrand € 4.000, uitbreiden meterkast/doorvoer bora naar buiten € 1.500, ledstrip/stopcontacten € 500.
Dat laat zo'n € 9.000-10.000 voor de meubels over.

Paar concrete vragen:
- zaak 1 zegt: koel/vrieskast kan niet greeploos, zaak 2 zegt: koel/vrieskast kan greeploos.
Beiden Tristar-dealers: wie heeft gelijk?
- zaak 2 (Tristar) zegt: bij greeploze kasten moet er tussen de hoge kasten 36 mm tussenruimte zitten.
- ene zaak zegt: spatwand in zelfde composiet doen als werkblad, andere zaak zegt: bokmerk spatwand. Zitten er buiten het esthetische nog verschillen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor jullie info.
t.a.v. greeploos:
Een dergelijke koelvriescombinatie kan volgens mij niet met horizontaal greeploos (daar zal zaak 1 op doelen). Zaak twee stelt denk ik verticaal greeploos voor, dat kan wel, daar komt dan de 36mm ook vandaan als tussenruimte tussen de hoge kasten t.b.v. de verticale greeplijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-04 23:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xMWszDEfMA-9SXE6WzyAuW5SB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCjaAPVVUqbrKaOEoEvAeCwB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zag vandaag een prachtige SieMatic keuken voorbijkomen op Instagram.
Waarschijnlijk toch wel boven ons budget met wat wij willen (max 25k).
Ik vind de metallic frontjes met het blad echt prachtig. Iemand die weet welk keukenmerk frontjes heeft in een soortgelijke bronzen kleur? Ik zag dat Hacker systemat een metallic frontje had maar dat was in 2020. Volgens mij nu niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56
Pronorm heeft een aantal metallic frontjes, vooral met goud accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
SquareOne schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:35:
[...]t.a.v. greeploos:
Een dergelijke koelvriescombinatie kan volgens mij niet met horizontaal greeploos (daar zal zaak 1 op doelen). Zaak twee stelt denk ik verticaal greeploos voor, dat kan wel, daar komt dan de 36mm ook vandaan als tussenruimte tussen de hoge kasten t.b.v. de verticale greeplijsten.
Check, thanks, makes sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Charlot887 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:37:
[Afbeelding]

Ik vind de metallic frontjes met het blad echt prachtig. Iemand die weet welk keukenmerk frontjes heeft in een soortgelijke bronzen kleur? Ik zag dat Hacker systemat een metallic frontje had maar dat was in 2020. Volgens mij nu niet meer te krijgen.
Pronorm inderdaad en Ballerina heeft een Fenix rvs optiek front, en ook verschillende glasfronten in metallic kleuren. Rotpunkt heeft metaaldecor fronten in de Core serie en heeft ook de Titanium serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jtest
  • Laatst online: 14-04 16:41
Na heel wat keuzes is het ontwerp van de keuken voor onze eerste woning definitief. Alleen de oven, koelkast, vriezer en vaatwasser missen nog.

Voorheen ging de voorkeur uit naar Bosch / Siemens, maar ik kan de meerprijs voor identieke apparatuur (bijv. hun koelkast en vriezer) niet verantwoorden. Het is mix & match of garantie...

Daarnaast heb ik de mogelijkheid om ATAG apparatuur tegen inkoopprijzen te krijgen. Met onderstaande apparatuur scheelt dat €600 t.o.v. de gewenste Bosch / Siemens apparatuur... ook is de ATAG oven een combi-stoomoven i.p.v. solo-oven.

Echter, heb ik geen ervaring met ATAG. Waar komen onderstaande koelkast en vriezer bijv. vandaan? Kan ik voor de overige apparatuur gelijke kwaliteit verwachten, etc. Ik laat me graag informeren, dan kan ik er eindelijk een streep onder zetten.

ATAG
Combi-stoomoven: CS6695C
Vaatwasser: VA7214SMN
Koelkast: KD85102AD
Vriezer: KD85102CD

Bosch / Siemens
Solo-oven: BOSCH HBG934AB1 / SIEMENS HB936GAB1
Vaatwasser: BOSCH SMV4ECX10N / SIEMENS SN65ZX49CN
Koelkast: BOSCH KIR31SDD1 / SIEMENS KI31RSDD1
Vriezer: BOSCH GIN31ACE0 / SIEMENS GI31NACE0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Decolegno heeft ook een aantal metallic fronten.
Volgens mij schreef @Kapitein Merijn dat Tristar (Madebydas) tegenwoordig alle Decolegno fronten kan leveren. Dus wellicht is dat ook nog een optie.

Voorbeeld
https://decolegno.nl/proj...-keukenontwerp-hoofddorp/

[ Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 26-02-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:54

timovd

Voorsprong door techniek

Pegasus schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:14:
Bora Pure valt niet in het lagere segment. Degelijke kookplaat met stevige prijs. Heb hem zelf ook ;-)

Wat bij ons bij onze Schuller keuken opviel was de zeer degelijke bouw van de kastjes en de geschroefde achterpanelen. Alle geleiders en scharnieren van Blum.

Ook een 20 mm composiet blad gekozen ivm infrezen van de kookplaat.
Wij overwegen een keuken met 20mm (kwarts)composiet aanrechtblad en willen de Bora het liefst gelijk met het blad, omdat dit zoveel mooier is. De leverancier van het blad vraagt voor het maken van het gat een paar 100 euro, maar kan alleen het gat maken en niet frezen om de kookplaat op gelijke hoogte te krijgen.

Hoe zijn de ervaringen hier met kookplaten op gelijke hoogte van het keramisch aanrecht?
Ik ben mij bewust van de nadelen. Mocht de kookplaat het begeven over een jaar of 10 en de keuken moet dan nog >10 jaar mee, zet ik weer een kookplaat van het zelfde merk (Bora) er in die dan als het goed is de zelfde afmetingen heeft.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 01-05 09:30
timovd schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:48:
[...]

Wij overwegen een keuken met 20mm (glas)keramisch aanrechtblad en willen de Bora het liefst gelijk met het blad, omdat dit zoveel mooier is. De leverancier van het blad vraagt voor het maken van het gat een paar 100 euro, maar kan alleen het gat maken en niet frezen om de kookplaat op gelijke hoogte te krijgen.
Wat een raar verhaal. Het infrezen zijn gewoon mallen voor, meestal betaal je tussen 200 en 300 voor het gat.
Hoe zijn de ervaringen hier met kookplaten op gelijke hoogte van het keramisch aanrecht?
Ik ben mij bewust van de nadelen. Mocht de kookplaat het begeven over een jaar of 10 en de keuken moet dan nog >10 jaar mee, zet ik weer een kookplaat van het zelfde merk (Bora) er in die dan als het goed is de zelfde afmetingen heeft.
Ervaringen zijn prima. Ik heb zelf gekozen voor composiet omdat de tekening veel mooier is.
Er van uitgaan dat je over 10 jaar een nieuwe nodig hebt is wat mij betreft wat kort, maar prima. Je ziet dat er wat partijen zijn die een gat opnieuw voor je kunnen infrezen (zolang het groter is dan natuurlijk), soms zie je mensen een nieuw blad plaatsen. Je kunt er zeker niet van uitgaan dat over 10 jaar dezelfe maatvoering gelijk is :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 03-05 13:42
Wij waren in de overtuiging een composiet blad besteld te hebben. Nu bij montage blijkt dat graniet te zijn. Onze kleur is blijkbaar ook niet in composiet.

Het blad is satin afgewerkt, en ziet er verder geweldig uit. Wat zouden jullie doen? Andere keuze composiet, of het graniet accepteren? We wilen juist dat een hete pan er evt op kon staan, en dat het niet meteen erg vlekt bij saus, water, vet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 01-05 09:30
meermarco schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:13:
Wij waren in de overtuiging een composiet blad besteld te hebben. Nu bij montage blijkt dat graniet te zijn. Onze kleur is blijkbaar ook niet in composiet.

Het blad is satin afgewerkt, en ziet er verder geweldig uit. Wat zouden jullie doen? Andere keuze composiet, of het graniet accepteren? We wilen juist dat een hete pan er evt op kon staan, en dat het niet meteen erg vlekt bij saus, water, vet etc.
Composiet is ook niet erg geschikt voor >100º he? Dan gaat het verkleuren.

Hoe staat het werkblad in de offerte?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:54

timovd

Voorsprong door techniek

Floor-is schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:09:
[...]

Wat een raar verhaal. Het infrezen zijn gewoon mallen voor, meestal betaal je tussen 200 en 300 voor het gat.

[...]

Ervaringen zijn prima. Ik heb zelf gekozen voor composiet omdat de tekening veel mooier is.
Er van uitgaan dat je over 10 jaar een nieuwe nodig hebt is wat mij betreft wat kort, maar prima. Je ziet dat er wat partijen zijn die een gat opnieuw voor je kunnen infrezen (zolang het groter is dan natuurlijk), soms zie je mensen een nieuw blad plaatsen. Je kunt er zeker niet van uitgaan dat over 10 jaar dezelfe maatvoering gelijk is :)
Composiet is inderdaad "echter" dan keramiek en daar gaat de voorkeur naar uit. Ik heb het aangepast in mijn post.

10 jaar was slechts een (slecht) voorbeeld, maar we moeten er van uitgaan dat de kookplaat niet zo lang meegaat als het blad. Vlakinbouw en opbouw maakt volgens mij dan niet zo veel meer uit.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Floor-is schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:39:
[...]

Composiet is ook niet erg geschikt voor >100º he? Dan gaat het verkleuren.

Hoe staat het werkblad in de offerte?
Daar staat het zoals wij verwachten. Maar we vinden dit wel 'mooi' en natuurlijker en matter dan composiet. Vraag is: Is graniet echt zoveel onderhoud? en hou zouden jullie dit oplossen? Als ik teruglees in dit topic heb je voor en tegenstanders van beide soorten.

Het is een donker blad (jetstone). Over de look en feel zijn we meer dan tevreden dus. Gaat er meer om: is het echt zo'm ramp als je een keer een beetje vet morst? 2x per jaar impregneren met aquaseal is geen enkel probleem. En dat het blad 'leeft' is ook prima. HEt is immers geen showroomauto.

[ Voor 30% gewijzigd door meermarco op 26-02-2024 16:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08
Na lang lurken en ondertussen een keuken gekocht en laten installeren hierbij het eindresultaat.
Wij zijn er harstikke blij en allen dank voor de informatie die we hier hebben weten te vinden.

Afmetingen keukeneiland 300x110
Afmetingen keukenwand(incl nisjes) 360x60

Merk : Hacker Systemat
Blad: Calacatta gold van Silestone. Dit blad kon overigens in 1x op het keukeneiland zonder een naad.
Apparatuur:
Koelkast,vriezer,Vaatwasser,ovens : Siemens StudioLine.
Kookplaat & Afzuiging : Novy
Kraan: Quooker

Afzuiging specifiek novy gekozen omdat we een lage koof wilden hebben en Novy heeft bijna als enige een compact model van een inbouwhoogte van 18cm die er ook nog mooi uitziet. Recirulatie was niet gewenst.

Achter de kraan is het stucwerk , afgewerkt met Sikkens Alphacryl verf en daarover nog Traelyx Naturel finish. Werkt uitstekend tot nu toe!

Gekocht en geïnstalleerd door Keukenloods. Tevreden over de gang van zaken. Waren wat opleverpunten en die zijn allemaal netjes weggewerkt.

1 Ding omtrent het goed afgrillen van vlees(met de nodige rook) wat recent langskwam: Heel blij dat we een goede afzuiging naar buiten hebben. Geloof niet dat je dat netjes wegkrijgt met recirculatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJM_TrzAo6lh7sl8fYlNfryazo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uS2xtTtvvfvD0cCdeWXxv3xU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:40

Vliegvlug

Flight Simple

Er zit bij mijn Siemens SN67ZX06CE inbouw vaatwasser een rubber mat / flap die je aan de voorkant onderaan moet plakken.

Zie stap 7 van de installatiehandleiding
En deze animatie

Waar is dat ding precies voor?

Ik gok geluidsdemping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42
Artopaper schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:51:
Na lang lurken en ondertussen een keuken gekocht en laten installeren hierbij het eindresultaat.
Wij zijn er harstikke blij en allen dank voor de informatie die we hier hebben weten te vinden.

Afmetingen keukeneiland 300x110
Afmetingen keukenwand(incl nisjes) 360x60

Merk : Hacker Systemat
Blad: Calacatta gold van Silestone. Dit blad kon overigens in 1x op het keukeneiland zonder een naad.
Apparatuur:
Koelkast,vriezer,Vaatwasser,ovens : Siemens StudioLine.
Kookplaat & Afzuiging : Novy
Kraan: Quooker

Afzuiging specifiek novy gekozen omdat we een lage koof wilden hebben en Novy heeft bijna als enige een compact model van een inbouwhoogte van 18cm die er ook nog mooi uitziet. Recirulatie was niet gewenst.

Achter de kraan is het stucwerk , afgewerkt met Sikkens Alphacryl verf en daarover nog Traelyx Naturel finish. Werkt uitstekend tot nu toe!

Gekocht en geïnstalleerd door Keukenloods. Tevreden over de gang van zaken. Waren wat opleverpunten en die zijn allemaal netjes weggewerkt.

1 Ding omtrent het goed afgrillen van vlees(met de nodige rook) wat recent langskwam: Heel blij dat we een goede afzuiging naar buiten hebben. Geloof niet dat je dat netjes wegkrijgt met recirculatie.

[Afbeelding]
Erg mooi! Wij zijn nu aan het kijken voor soortgelijke keuken.
Is je vloer onder je gehele keuken doorgelegd, oftewel, eerst vloer en toen keuken?
Hebben ze ook de witte nis met stucwerk gemaakt?

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 26-02-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:25
Vliegvlug schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:47:
Er zit bij mijn Siemens SN67ZX06CE inbouw vaatwasser een rubber mat / flap die je aan de voorkant onderaan moet plakken.

En deze animatie

Ik gok geluidsdemping...
Ik gok visuele afwerking. Je plint moet denk ik ter plekke wat lager om de klep te kunnen openen en hiermee wordt dat gat afgedicht. Links zit er een plek die je kan openen voor de vloerprojectie.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

blb4 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:54:
[...]

Ik gok visuele afwerking. Je plint moet denk ik ter plekke wat lager om de klep te kunnen openen en hiermee wordt dat gat afgedicht. Links zit er een plek die je kan openen voor de vloerprojectie.
Zou kunnen maar het gewicht van dat ding krijg ik toch eerder het idee dat het om geluidsdemping gaat.
Denk dat een fabrikant anders wel dunner spul mee levert want dat spaart weer wat kosten. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Vliegvlug schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:47:

En deze animatie

Ik gok geluidsdemping...
Geluidsdemping inderdaad.

https://www.bosch-home.co...45606#/Togglebox=manuals/

Je moet die 2 lipjes met gaten er ook afknippen en onder de 2 haakjes monteren waar het front aan komt te hangen, ook dit is voor demping van trillingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 26-02-2024 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Jtest schreef op maandag 26 februari 2024 @ 01:06:

Voorheen ging de voorkeur uit naar Bosch / Siemens, maar ik kan de meerprijs voor identieke apparatuur (bijv. hun koelkast en vriezer) niet verantwoorden. Het is mix & match of garantie...
Definieer identiek, en identiek aan wat? ATAG? Ze koelen en vriezen allemaal, maar er zijn natuurlijk allerlei verschillen van merk tot merk en ook van type tot type.

In mijn boek is identiek identiek. Dus een Siemens en het equivalente model van Bosch met precies dezelfde adviesprijs, functionaliteit en design, op de kleur van het afwerklijstje, de kleur van de verlichting en het merklogo na, noem ik vrijwel identiek. ;)

En koelkasten van verschillende fabrikanten zijn sowieso niet identiek. Een Liebherr is geen ATAG, AEG of Bosch. Er is wel vaak veel van hetzelfde qua basisfunctionaliteit. Maar bijvoorbeeld qua details op de indeling, deurscharnier, energieverbruik en geluid toch net anders. Om maar een paar zaken te noemen.

[ Voor 53% gewijzigd door Cap op 26-02-2024 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jtest
  • Laatst online: 14-04 16:41
Cap schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:17:
[...]

Definieer identiek, en identiek aan wat? ATAG? Ze koelen en vriezen allemaal, maar er zijn natuurlijk allerlei verschillen van merk tot merk en ook van type tot type.

In mijn boek is identiek identiek. Dus een Siemens en het equivalente model van Bosch met precies dezelfde adviesprijs, functionaliteit en design, op de kleur van het afwerklijstje, de kleur van de verlichting en het merklogo na, noem ik vrijwel identiek. ;) En koelkasten van andere merken zijn sowieso niet identiek. Wel vaak veel van hetzelfde. Maar dat is toch wat anders. :)
Met identiek doel ik op de genoemde Bosch / Siemens koelkast en vriezer. Het enige échte verschil is de verkoopprijs en dat is niet te verantwoorden.

Concreet is de vraag: kan ik vergelijkbare kwaliteit van ATAG verwachten in dezelfde prijsklasse? De adviesprijs komt aardig overeen. Daarnaast las ik dat sommige ATAG koelkasten / vriezers bij Liebherr vandaan komen, is dat nog, en dan bij deze ook, het geval?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Wauw, ruim 30 pond voor een rubber matje :X
Mag wel heel goed dempen zeg. :P

Had inmiddels ook deze post gevonden waar iemand ook zegt dat het voor het dempen van geluid is maar hoor het toch liever van de fabrikant zelf dus dank voor de link! (y)
Je moet die 2 lipjes met gaten er ook afknippen en onder de 2 haakjes monteren waar het front aan komt te hangen, ook dit is voor demping van trillingen.
Goed dat je het zegt!
Ik had wel gezien dat ze eraf moeten worden geknipt maar had niet teruggevonden waar ze dan voor waren.
Dat voorkomt dan blijkbaar dat het front als klankkast gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05 18:54
We zijn op zoek naar een kraan met hoge, draaibare uitloop, enkele hendel, voor in de bijkeuken.
De kraan zal niet eens dagelijks gebruikt worden dus ik ben op zoek naar die fijne grens van heel betaalbaar maar geen prul dat na een half jaar lekt.
Tips voor een merk en/of serie?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
meermarco schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:48:
[...]
Daar staat het zoals wij verwachten. Maar we vinden dit wel 'mooi' en natuurlijker en matter dan composiet. Vraag is: Is graniet echt zoveel onderhoud? en hou zouden jullie dit oplossen? Als ik teruglees in dit topic heb je voor en tegenstanders van beide soorten.

Het is een donker blad (jetstone). Over de look en feel zijn we meer dan tevreden dus. Gaat er meer om: is het echt zo'm ramp als je een keer een beetje vet morst? 2x per jaar impregneren met aquaseal is geen enkel probleem. En dat het blad 'leeft' is ook prima. HEt is immers geen showroomauto.
Ik ben zelf heel happy met mijn granieten werkblad, maar dat is gepolijst en dat is de makkelijke variant. De gezoete (matte) variant die jullie hebben gekregen is wat gevoeliger voor vlekken en daarom is impregneren belangrijker. Maar als je het geen uren laat liggen, lijkt het me allemaal niet zo’n probleem. Verder maakt het voor hete pannen niet veel uit als je op inductie kookt (op gas en keramisch wordt de onderzijde van de pan veel heter). Al leg ik toch altijd uit gewoonte nog iets tussen (pannenlap of houten snijplank).
Enig idee hoe deze fout is gemaakt? Als er meer niet goed is geleverd, zou ik contact opnemen met de keukenzaak (vervanging of compensatie) maar als alles naar wens is en dit misschien zelfs mooier, dan zou ik het lekker zo laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-05 07:59
timovd schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:48:
[...]

Wij overwegen een keuken met 20mm (kwarts)composiet aanrechtblad en willen de Bora het liefst gelijk met het blad, omdat dit zoveel mooier is. De leverancier van het blad vraagt voor het maken van het gat een paar 100 euro, maar kan alleen het gat maken en niet frezen om de kookplaat op gelijke hoogte te krijgen.

In eerste instantie wilden wij de Bora op het blad, dus niet laten infrezen. Van vrienden hoorden wij dat familie van hen een hoekje hadden kapot gestoten met een pan.

Toen hebben wij besloten toch te laten infrezen. Kostte bij Jansen Totaal Wonen in Huissen 125 EU extra.
Blad wordt a.s. woensdag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01:33
Charlot887 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:37:
[Afbeelding]

Je kan toch een chatbericht sturen dan ben je ook 100% zeker dat je de juiste info krijgt 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Jtest schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:35:
[...]

Met identiek doel ik op de genoemde Bosch / Siemens koelkast en vriezer. Het enige échte verschil is de verkoopprijs en dat is niet te verantwoorden.

Concreet is de vraag: kan ik vergelijkbare kwaliteit van ATAG verwachten in dezelfde prijsklasse? De adviesprijs komt aardig overeen. Daarnaast las ik dat sommige ATAG koelkasten / vriezers bij Liebherr vandaan komen, is dat nog, en dan bij deze ook, het geval?
Goed het punt van Bosch vs Siemens begrijp ik, ik werd een beetje in de war gebracht door je naadloze overstap op een ander merk, ATAG.

Ik zou zeggen, als het merkplakkertje op zich je niet uitmaakt, dan koop je toch die Bosch / Siemens apparaten ervan die toevallig goedkoper zijn? Heb je een mix van 2 'merken' van hetzelrde concern, maar wel de gewenste apparatuur (functionaliteit) en prijs. Inderdaad verlies je dan de 'extra garantie'-vis die de fabrikant uithangt als je er minimaal 4 van hetzelfde merkje koopt, maar daar moet je je dan maar niet door laten weerhouden. Heb ik ook niet gedaan bij mijn aankopen, gewoon voor ee Bora kookplaat gekozen. ;)

(Je hebt sowieso ook nog eens wettelijke garantie voor de te verwachten levensduur van het product bij de verkoper, gaat je koelkast dus binnen 4 jaar stuk dan moet deze nog steeds met een nette oplossing komen. Dus maak die extra garantie ook weer niet te belangrijk.)

Van alle specifieke apparaten naar jouw keuze verwachten dat ze én het goedkoopste zijn én de maximale garantie lock-in bonus willen ontvangen is een beetje teveel gevraagd.

En als ATAG of bijv AEG iets heeft wat je liever hebt dan BSH, dan koop je dat toch? Maar laat je niet weerhouden door beperkte prijsverschillen of het evt niet krijgen van een garantiebonus.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 26-02-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Pegasus schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:09:
[...]

Toen hebben wij besloten toch te laten infrezen. Kostte bij Jansen Totaal Wonen in Huissen 125 EU extra.
Bij Steenproject kost een opbouw uitsparing voor een grote (>70cm) kookplaat 95 euro, en vlakinbouw 200 euro. Dat verschil is te overzien imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

louzy82 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:44:
We zijn op zoek naar een kraan met hoge, draaibare uitloop, enkele hendel, voor in de bijkeuken.
De kraan zal niet eens dagelijks gebruikt worden dus ik ben op zoek naar die fijne grens van heel betaalbaar maar geen prul dat na een half jaar lekt.
Grohe Eurosmart zit vast wat bij.

Voorbeeldje:
https://keukenspoelbakwin...t-keukenmengkraan-chroom/

of
https://versani.nl/keuken...urosmart-keukenmengkraan/

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 26-02-2024 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Toke_gt schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:45:
[...]

Ik ben zelf heel happy met mijn granieten werkblad, maar dat is gepolijst en dat is de makkelijke variant. De gezoete (matte) variant die jullie hebben gekregen is wat gevoeliger voor vlekken en daarom is impregneren belangrijker. Maar als je het geen uren laat liggen, lijkt het me allemaal niet zo’n probleem. Verder maakt het voor hete pannen niet veel uit als je op inductie kookt (op gas en keramisch wordt de onderzijde van de pan veel heter). Al leg ik toch altijd uit gewoonte nog iets tussen (pannenlap of houten snijplank).
Enig idee hoe deze fout is gemaakt? Als er meer niet goed is geleverd, zou ik contact opnemen met de keukenzaak (vervanging of compensatie) maar als alles naar wens is en dit misschien zelfs mooier, dan zou ik het lekker zo laten.
We vinden het wel erg mooi. Daarnaast is het niet met hout verdikt. Dus qua vocht natuurlijk ook nooit gedoe. En als 2x per jaar even droogmaken, schoonmaken en impregneren volstaat, vinden we het prima. Is meer dat we altijd uitingen van composiet en moeten omschakelen naar graniet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 12:17
Wij zijn al jaren tevreden over deze 'simpele' maar super handige kraan met stelbare hals.

Zie: https://www.amazon.nl/gp/product/B07L75PLGL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Cap schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:43:
[...]

Zelfde materiaal als de geoffreerde Pronorm keuken dus idd.
Ja alleen de ballarina frontjes zijn glad en de pronorm lijkt beetje op een sinaasappel huid…

Dus er zit toch ergens wat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Is dat geen Ballerina Directlack (lak op melamine) frontje dan? Die zijn helemaal glad en heel mat. De normale Ballerina frontjes hebben ook een heel klein beetje bobbeltjes volgens mij, en glimmen iets meer als het (tegen)licht er schuin op valt. Dat is vrij standaard bij melamine frontjes. De keukenboer kan je vast meer vertellen. Korte uitleg type frontjes:

https://www.ballerina-keu...ign/keukenfronten/teksten

https://www.ballerina-keu.../uiterst-robuuste-keukens

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 27-02-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-04 19:00
Hi, ik ben bezig met de keuken te installeren en het gaat eigenlijk heel goed. Ben nu aangekomen bij de oven installeren en hier mis ik een onderdeel, maar ik zou niet weten of deze met de oven gekomen zou moeten zijn of bij de keuken. Aan 1 kant van de oven hebben we een verticale greeplijst dus hebben we een extra passtuk/lijst nodig. Het gaat om het latje wat je hier ziet van 0:41 t/m 1:15: YouTube: Montage video: Het plaatsen van de oven

Zou deze bij de oven geleverd moeten zijn of juist bij de keuken? Dan weet ik bij welke partij ik er achteraan moet. Thx! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08
marteltor schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:52:
[...]

Erg mooi! Wij zijn nu aan het kijken voor soortgelijke keuken.
Is je vloer onder je gehele keuken doorgelegd, oftewel, eerst vloer en toen keuken?
Hebben ze ook de witte nis met stucwerk gemaakt?

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 20:29
Vraagje over een rotpunkt keuken.
Weet iemand wat de verschillende aanduidingen betekenen?
SC, LX, MX.
We zijn overgezet van SC naar LX. Er zou geen kwaliteitsverschil zijn, maar het is wel goedkoper.
Zelfde verhaal hebben we gehoord over LX en MX.

Verder zitten we met een 'probleem' met de mechanische afzuiging.
Deze komt uit het plafond boven onze beoogde hoge kasten. Deze hoge kasten komen bijna tot het plafond, op een afwerklijstje na.
Hoe kunnen we die afzuiging zijn werk nog laten doen?
De keukenboer kwam met roosters. De koelkast zou ook ventilatie nodig kunnen hebben.
Maar die rooster in de plafondlijst doen wel afbreuk aan de uitstraling van de keuken.
Heeft iemand creatievere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
wberkel schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:06:
Vraagje over een rotpunkt keuken.
Weet iemand wat de verschillende aanduidingen betekenen?
SC, LX, MX.
We zijn overgezet van SC naar LX. Er zou geen kwaliteitsverschil zijn, maar het is wel goedkoper.
Zelfde verhaal hebben we gehoord over LX en MX.

Verder zitten we met een 'probleem' met de mechanische afzuiging.
Deze komt uit het plafond boven onze beoogde hoge kasten. Deze hoge kasten komen bijna tot het plafond, op een afwerklijstje na.
Hoe kunnen we die afzuiging zijn werk nog laten doen?
De keukenboer kwam met roosters. De koelkast zou ook ventilatie nodig kunnen hebben.
Maar die rooster in de plafondlijst doen wel afbreuk aan de uitstraling van de keuken.
Heeft iemand creatievere oplossingen?
Geen kwaliteitsverschil, maar wel goedkoper. Kan niet waar zijn, of als het wel waar is probeerde de verkoper je dus met offerte 1 teveel te laten betalen. Snel verder kijken dus. Of geef de verkoper nog een kans het eerlijke verhaal te vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik denk dat je in dit geval gelijk hebt, maar in het algemeen ben ik het daar niet helemaal mee eens. Prijs is vaak ook voor een groot deel marketing / productpositionering. Het is bovendien maar net wat je verstaat onder kwaliteit.

Melaminefrontjes zijn goedkoper dan lakfronten maar menig melaminefrontje is sterker dan een lakfront. Zeker op de hoeken. Lak wordt doorgaans mooier gevonden, de fabricage zal mogelijk ook duurder zijn, dus de meerprijs is te begrijpen. Maar is wat iemand mooier vindt ook betere kwaliteit?

Uit deze en deze folders begrijp ik:

MX is matte lak op MDF in een beperkt aantal lakkleuren met een extra aantrekkelijke prijs, prijsgroep 0.4 tot 0.5. Wel las ik in een andere brochure waarin oa de MA en FM lijn werden voorgesteld: "door het nieuwe programma Zerox MA worden de programma’s Zerox MX en Zerox XM overbodig en uit de collectie genomen." MA is dus de opvolger van MX, waarbij MA staat voor Mat, Anti-fingerprint.

LX is de middengroep met prijsgroep 1.1 tot 1.3, volgens mij is dit gewoon een uitgebreider kleurenpalet dan MX maar met dezelfde kwaliteiten: "Pavilo MX is een extra voordelige actiekeuken in prijsgroep 0.5. Maar is ook in alle andere LX matlak kleuren te bestellen."

SC betekent blijkbaar soft coating en bevindt zich hoofdzakelijk in prijsgroep 1.3 met als 'voordelen':
+ Super mat oppervlak
+ Anti-fingerprint
+ Makkelijk schoon te maken
+ In hoge mate bestand tegen chemicaliën + Aangename ‘look and feel’
+ Kras- en slijtvaster dan gewone lak

Ook staat vermeld: Kleuren in softcoating SC uitvoering wijken, vanwege de extra matte uitvoering,
af van overeenkomstige kleuren in LX, XT of MT.

Ik denk dus dat SC soft coating mogelijk sterker is dan MX/LX en ook staat voor een extra matte, zacht aanvoelende afwerking. Overigens lees ik bij MA ook dat deze supermat, anti-fingerprint en makkelijk schoon te maken is, dus wat dat betreft blijft het misschien toch een marketing verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 28-02-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
offerte op laten stellen door een vriend van ons die heeft een keukenzaak, en gister een andere offerte op laten stellen voor precies dezelfde opstelling en blijkbaar ook hetzelfde merk/kleur ( we hadden om wat anders verzocht )

als ik de apparatuur even eruit haal, een verschil van maar liest 9000 euro!
zelfde kasten, zelfde merk, montage, zelfde werkblad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:40
Rotaderp2 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:17:
offerte op laten stellen door een vriend van ons die heeft een keukenzaak, en gister een andere offerte op laten stellen voor precies dezelfde opstelling en blijkbaar ook hetzelfde merk/kleur ( we hadden om wat anders verzocht )

als ik de apparatuur even eruit haal, een verschil van maar liest 9000 euro!
zelfde kasten, zelfde merk, montage, zelfde werkblad.
Als je niet aangeeft wat er veranderd is, zegt het allemaal niks. ;)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotaderp2
GermanPivo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:20:
[...]

Als je niet aangeeft wat er veranderd is, zegt het allemaal niks. ;)
ik zeg toch precies hetzelfde, er is niks veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:40
Rotaderp2 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:42:
[...]

Je bericht is wat onduidelijk. Heeft die vriend nu nog een keer dezelfde offerte gestuurd met een hogere/lagere prijs? Heb je ergens anders een hogere/lagere offerte gekregen?

[ Voor 11% gewijzigd door GermanPivo op 28-02-2024 13:51 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
3dav0d3 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:56:
Hi, ik ben bezig met de keuken te installeren en het gaat eigenlijk heel goed. Ben nu aangekomen bij de oven installeren en hier mis ik een onderdeel, maar ik zou niet weten of deze met de oven gekomen zou moeten zijn of bij de keuken. Aan 1 kant van de oven hebben we een verticale greeplijst dus hebben we een extra passtuk/lijst nodig. Het gaat om het latje wat je hier ziet van 0:41 t/m 1:15: YouTube: Montage video: Het plaatsen van de oven

Zou deze bij de oven geleverd moeten zijn of juist bij de keuken? Dan weet ik bij welke partij ik er achteraan moet. Thx! :)
Heeft iemand hier een idee van? Denk dat ik bij de keukenwinkel moet zijn? Het gaat om deze lijstjes:
https://www.thuiskeukens....gingslijsten-2-stuks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
3dav0d3 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:51:
[...]

Heeft iemand hier een idee van? Denk dat ik bij de keukenwinkel moet zijn? Het gaat om deze lijstjes:
https://www.thuiskeukens....gingslijsten-2-stuks.html
Op die site die je linkt staat dat het wordt meegeleverd met de kast. Weet je zeker dat het niet nog tussen de verpakkingsmaterialen zit?

[ Voor 46% gewijzigd door Toke_gt op 28-02-2024 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:34
Wij hebben deze gekocht, maar nog niet geinstalleerd.
https://www.x2o.nl/blaufo...met-uittrekbare-kop-24499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Rotaderp2 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:42:
[...]

GermanPivo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:49:
[...]

Je bericht is wat onduidelijk. Heeft die vriend nu nog een keer dezelfde offerte gestuurd met een hogere/lagere prijs? Heb je ergens anders een hogere/lagere offerte gekregen?
Precies, daar zijn we heel benieuwd naar, want dat lijkt toch het hele punt van het verhaal. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 28-02-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
Toke_gt schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:13:
[...]

Op die site die je linkt staat dat het wordt meegeleverd met de kast. Weet je zeker dat het nog tussen de verpakkingsmaterialen zit?
Jup, heb alles al uitgepakt (en deels geïnstalleerd), maar dit ontbreekt. Heb de keuken overigens ook niet bij thuiskeukens gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
3dav0d3 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:36:
[...]

Jup, heb alles al uitgepakt (en deels geïnstalleerd), maar dit ontbreekt. Heb de keuken overigens ook niet bij thuiskeukens gekocht.
Dan zou ik beginnen bij keukenleverancier. Ik vind het in het filmpje lastig te zien of het materiaal bij de oven of de kast hoort, maar de kast lijkt me op zich wel iets logischer. Dus daar beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
3dav0d3 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:56:

Dit is een los onderdeel dat je bij de keuken moet bestellen.

Het stuk is overigens niet noodzakelijk. Ik heb de oven aan die kant gewoon niet vastgeschroefd. (Ofja.. ik…. De monteur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
GermanPivo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:49:
[...]

ergens anders voor dezelfde opstelling/materialen/kleur is 9000 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Cap schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:21:
Is dat geen Ballerina Directlack (lak op melamine) frontje dan? Die zijn helemaal glad en heel mat. De normale Ballerina frontjes hebben ook een heel klein beetje bobbeltjes volgens mij, en glimmen iets meer als het (tegen)licht er schuin op valt. Dat is vrij standaard bij melamine frontjes. De keukenboer kan je vast meer vertellen. Korte uitleg type frontjes:

https://www.ballerina-keu...ign/keukenfronten/teksten

https://www.ballerina-keu.../uiterst-robuuste-keukens
Ik weet niet zeker of er niet stiekum toch geen bobbeltjes zaten op de ballarina frontjes. Ga ik
Na vragen wat wat nu precies is.

Als alternatief voor de spaanplaat met melamine frontjes van pronorm is een stap hoger mdf met mat lak. Daarboven zit houtfineer en glas (beide te duur en niet wat we zoeken).

Nu twijfel ik alleen aan hoe gevoelig de
Mdf mat frontjes zijn.
Pagina: 1 ... 448 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1