Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Een werkblad is altijd vrij duur ja, je kan een prijs opvragen bij een aantal andere werkbladen aanbieders(Google op composiet werkblad en je krijgt gelijk een aantal bekende). Maar verwacht niet ineens voor de helft van het geld klaar te zijn.

Naar mijn mening is het blad zeker zijn geld waard, een composiet/kwarts blad ziet er nou eenmaal een stuk mooier uit dan een 'laminaat' blad.

Denk ook even aan de vaatwasser, niet alle vaatwassers passen 123 met een Ikea keuken, ze hebben er tegenwoordig een glijscharnier voor, wat volgens mij dan bijna altijd past.

[ Voor 26% gewijzigd door Bakema op 26-08-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klopt hier wel ongeveer idd, 1600eur voor https://www.ikea.com/nl/n...rpatroon-kwarts-60354319/
Op ~6800eur totaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Fraaank schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:16:
Zie weinig IKEA voorbijkomen in de laatste 20 pagina's, maar ga toch even mijn vraag/vragen hier stellen.

Per oktober krijg ik de sleutel van m'n appartement en de huidige keuken moet er gewoon uit, dat is niet mijn smaak, sommige platen staan een beetje boel, gaat hem gewoon niet worden. Helaas heb ik een klein budget, dus IKEA komt dan direct om de hoek kijken. De losse koelkast en de inbouwvaatwasser neem ik over van de huidige eigenaar. Zonder werkblad ben ik zo'n 1900 euro kwijt:

[Afbeelding]

Let even niet op de kleur van de achterwand, dit is om het contrast aan te geven. Op de andere muur (recht tegenover deze opstelling) komen er nog twee hoge kasten met een werkblad ertussen. Links komt er een vrijstaande RVS koelkast, rechts een RVS gasfornuis.

1900 euro, zonder aanrechtblad (en in dit geval ook spoelbak). De vraag is nu even wat ik wil doen met het aanrechtblad. Ik ben er wel over uit dat ik een zwart blad wil, alleen is er een probleem. De kasten van IKEA zijn blijkbaar dieper dan een "standaard" keuken waardoor je wel een klein beetje wordt geduwt richting een aanrechtblad van de ikea. Het "goedkope" blad kun je al kopen voor zo'n 39 euro die ik (of wij) vervolgens wel kunnen voorzien van het gat van de wasbak en de kraan.

Dit is echt de budgetoptie in mijn ogen. Je kunt IKEA ook het blad voor je laten infrezen en op maat laten maken, maar dan kost datzelfde blad 160 euro. Een stapje omhoog is een massief houten blad, die zo'n 420 euro kost. Echter ben ik bang dat deze niet bij m'n vloer gaat passen. De duurste oplossing bij IKEA is een kwartsblad, die me zo'n 530 euro zou gaan kosten.

Nu vind ik het kwartsblad verreweg het mooiste, alleen vrij prijzig voor wat de rest van de keuken kost of is het normaal dat een blad ongeveer 1/5de van het budget van de keuken is?

Heeft iemand binnen dit topic ervaring met keukenbladen van IKEA (zowel de goedkope als de duurdere)?
Lijkt hier inderdaad wel iets allergisch en neerbuigend t.o.v. Ikea keukens gedaan te worden ja.
Ik zou eens een afspraak maken bij Ikea om met hun naar de keuken en dan met name het werkblad.
Ikzelf dacht ook €1300 kwijt te zijn voor een werkblad maar bij hen bleek het uiteindelijk voor €750 te kunnen zonder op look in te leveren.
Kost je €39,- maar dit gaat dan van je aanschaf bedrag af wanneer je de keuken besteld bij ze.
Bakema schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:29:
Een werkblad is altijd vrij duur ja, je kan een prijs opvragen bij een aantal andere werkbladen aanbieders(Google op composiet werkblad en je krijgt gelijk een aantal bekende). Maar verwacht niet ineens voor de helft van het geld klaar te zijn.

Naar mijn mening is het blad zeker zijn geld waard, een composiet/kwarts blad ziet er nou eenmaal een stuk mooier uit dan een 'laminaat' blad.

Denk ook even aan de vaatwasser, niet alle vaatwassers passen 123 met een Ikea keuken, ze hebben er tegenwoordig een glijscharnier voor, wat volgens mij dan bijna altijd past.
Andere bedrijven zijn doorgaans wat duurder dan de Ikea maatwerk composiet/kwarts werkbladen.
Daarnaast is de keuze ook wel een heel stuk ruimer!
Voor een L form blad met buitenmaat van 3x2.5 kwam ik niet onder de €2000,-

Wat inbouw vaatwasser moet je inderdaad goed kijken of het past!
De plint van ikea keukens schijnt een afwijkende maat te hebben waardoor het gros van de vaatwassers niet past zonder de plint aan te moeten pakken. Ook de hoogte van de kastdeuren wijkt wat af.
Ook dit is een puntje dat je bij ikea kan voorleggen. Even de technische tekening van de vaatwasser opzoeken en bespreken.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
Flix20 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:50:
[...]

Lijkt hier inderdaad wel iets allergisch en neerbuigend t.o.v. Ikea keukens gedaan te worden ja.
Ik zou eens een afspraak maken bij Ikea om met hun naar de keuken en dan met name het werkblad.
Ikzelf dacht ook €1300 kwijt te zijn voor een werkblad maar bij hen bleek het uiteindelijk voor €750 te kunnen zonder op look in te leveren.
Kost je €39,- maar dit gaat dan van je aanschaf bedrag af wanneer je de keuken besteld bij ze.
Afspraak staat al in de agenda inderdaad om het ook met hun te bespreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 17:55
Flix20 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:50:

Wat inbouw vaatwasser moet je inderdaad goed kijken of het past!
De plint van ikea keukens schijnt een afwijkende maat te hebben waardoor het gros van de vaatwassers niet past zonder de plint aan te moeten pakken. Ook de hoogte van de kastdeuren wijkt wat af.
Ook dit is een puntje dat je bij ikea kan voorleggen. Even de technische tekening van de vaatwasser opzoeken en bespreken.
Je hoeft de plint niet aan te pakken. Daar heeft oa Ikea een systeem voor. Zie Vaglig. Persoonlijk vind ik de oplossingen mooier van Siemens en/of Neff. Die hebben hun deur al aangepast voor keuken met een lage plint zoals bij Ikea. Neff en Siemens noemen dit de Varioscharnier. Te vinden bij een viertal modellen bij Neff bijvoorbeeld de S727P82D6E. Siemens heeft alleen het model SX858D36TE welke hiervoor geschikt is. Op Youtube kan je hier duidelijke filmjes over vinden.

• Flix20
Orion schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:36:
[...]

Je hoeft de plint niet aan te pakken. Daar heeft oa Ikea een systeem voor. Zie Vaglig. Persoonlijk vind ik de oplossingen mooier van Siemens en/of Neff. Die hebben hun deur al aangepast voor keuken met een lage plint zoals bij Ikea. Neff en Siemens noemen dit de Varioscharnier. Te vinden bij een viertal modellen bij Neff bijvoorbeeld de S727P82D6E. Siemens heeft alleen het model SX858D36TE welke hiervoor geschikt is. Op Youtube kan je hier duidelijke filmjes over vinden.
AEG heeft ook dergelijke oplossing, IKEA specifieke montagemogelijkheden .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Neemt jullie installateur alle verpakkingsmaterialen mee na installatie? Bij ons bleef alles achter, is best veel...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:20

Don Quijote

El Magnifico

JT schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:34:
Neemt jullie installateur alle verpakkingsmaterialen mee na installatie? Bij ons bleef alles achter, is best veel...
Als ik ergens een bloed hekel aan heb is het wel vaklieden die hun troep niet opruimen. Door een familiebedrijf in de interieurbouw is het er met de paplepel ingegoten; je laat de plek waar je werkt schoner achter dan je hem aantrof.

Gelukkig doen de meeste serieuze vaklieden dit dan ook. Van mijn keukenmonteur verwacht ik dat ook.

• roseetgris
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-08-2020
Hallo Tweakers, we zijn in België op zoek naar een keuken voor een nieuwbouw en hebben reeds veel nuttige informatie hier gevonden, waarvoor dank!

We twijfelen nog tussen Schmidt (Franse keten) en Mobalpa (onafhankelijke keukenwinkel die hoofdzakelijk dit Frans merk installeert). Beide keukens zijn heel gelijkaardig, met iets meer praktische zaken bij Schmidt zoals een extra diepe lade in het eiland, aan een lagere prijs. Zij doen de kasten in laminaat, bij Mobalpa is het Fenix laminaat. Het werkblad is in beide gevallen een quartz composiet.

Heeft iemand van jullie ervaringen met één van beide merken, of algemene feedback op het ontwerp en offerte? Die in bijlage is Schmidt aan 27,5K, Mobalpa zit op 29,9K.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdKRIoP-1Bn25qbQiL6hf8MKXiw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nrCmn55VX6KHWuo1AXa2j6V7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8gOdFu_qTJdXJqKHebARb0ceUI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvAI8AlxqK5IXFRhc58IMwdO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcD_Jn_Oq16lT_ZHrQ8guwcIqcY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8Fq6kr9ZgwCgooJ3lMuDzRY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbxLWM09eYFNOTN7_EWm-DkiNEQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/04ZHqAIWUky4Hy7cYJkefN3j.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAFbQaPtSkvGCPQBspi0Qlq6YyM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhdLpwPL7rjGvFm0dWBHmePz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QCkTq88gO5hDGqdrodmh22-ma4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6a9wuHahT5EFgck6aaMMjFB.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:25
roseetgris schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:44:
Hallo Tweakers, we zijn in België op zoek naar een keuken voor een nieuwbouw en hebben reeds veel nuttige informatie hier gevonden, waarvoor dank!

We twijfelen nog tussen Schmidt (Franse keten) en Mobalpa (onafhankelijke keukenwinkel die hoofdzakelijk dit Frans merk installeert). Beide keukens zijn heel gelijkaardig, met iets meer praktische zaken bij Schmidt zoals een extra diepe lade in het eiland, aan een lagere prijs. Zij doen de kasten in laminaat, bij Mobalpa is het Fenix laminaat. Het werkblad is in beide gevallen een quartz composiet.

Heeft iemand van jullie ervaringen met één van beide merken, of algemene feedback op het ontwerp en offerte? Die in bijlage is Schmidt aan 27,5K, Mobalpa zit op 29,9K.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou je post even plaatsen in Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3. :-)

EDIT: @evleerdam Sorry dacht dat ik in het nieuwbouw topic zat :o Mijn excuus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:30

NDF82

Doomed Space Marine

@roseetgris Woon je in het grens gebied (ik wel)? Mijn ervaring is dat keukens in Belgie veel duurder zijn (in mijn geval steeds 10K+) dan in Nederland.

Heb je een meer specifieke offerte zodat we kunnen inzoomen op de prijs opbouw?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Don Quijote schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Als ik ergens een bloed hekel aan heb is het wel vaklieden die hun troep niet opruimen. Door een familiebedrijf in de interieurbouw is het er met de paplepel ingegoten; je laat de plek waar je werkt schoner achter dan je hem aantrof.

Gelukkig doen de meeste serieuze vaklieden dit dan ook. Van mijn keukenmonteur verwacht ik dat ook.
Dank :) Eens aanhalen bij mijn keukenboer.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roseetgris
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-08-2020
NDF82 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:26:
@roseetgris Woon je in het grens gebied (ik wel)? Mijn ervaring is dat keukens in Belgie veel duurder zijn (in mijn geval steeds 10K+) dan in Nederland.

Heb je een meer specifieke offerte zodat we kunnen inzoomen op de prijs opbouw?
Helaas niet, we bouwen in de regio rond Durbuy.

Schmidt detail
Mobalpa detail

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphora
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-03-2021
Vandaag weer bij de keukenzaak geweest. We willen eigenlijk toch graag een kokend water kraan. Nu is de meerprijs voor een Quooker Fusion Square black 3 liter €1000,-. Is dit een normale meerprijs? Zit er niet veel marge op die kranen? Ik zie ze op het internet ook niet voor minder dan €1235,-... Is dit een normale prijs of kent iemand nog een ander adresje waar we de kraan goedkoper kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:01
Daphora schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:40:
Vandaag weer bij de keukenzaak geweest. We willen eigenlijk toch graag een kokend water kraan. Nu is de meerprijs voor een Quooker Fusion Square black 3 liter €1000,-. Is dit een normale meerprijs? Zit er niet veel marge op die kranen? Ik zie ze op het internet ook niet voor minder dan €1235,-... Is dit een normale prijs of kent iemand nog een ander adresje waar we de kraan goedkoper kunnen krijgen?
Ervaringen met kokend waterkranen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:44
Eikkie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:41:
Naar lang wikken en wegen over de inrichting, wel of niet uitbouwen en vorm van de keuken hebben we eindelijk een stap genomen en de lokale keukenzaak binnengestapt. Hieruit is onderstaand ontwerp voortgekomen.

De bijkeuken gaan we bij de keuken trekken door de huidige deur daar weg te halen en de opening te vergroten. Zelf zag ik graag een raam waar de kastenwand nu is ingetekend, maar mevrouw Eikkie ziet graag een kastenwand (volgens adviseur het liefst niet tot aan het plafond).
De L hebben we laag gehouden voor het ruimtelijke gevoel.

Betreft als verwacht een Häcker Systemat mat zwart en 4 cm. dik composiet werkblad. Siemens apparatuur

Ik ben erg benieuw naar jullie mening over het ontwerp. En ook niet onbelangrijk wat vinden jullie van de prijs?

***members only***
Wij zijn inmiddels 2 maand verder en hebben een keuzemogelijkheid erbij.
Wat is jullie mening over onderstaande merken. Zien jullie kwaliteitsverschil? Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel.

Häcker Systemat AV 2035
• Frontcombinatie: AV 2035-GL zwart met lak
Of
Ballerina Model GL Fen Fenix
• Frontcombinatie: 4906 Fenix zwart supermat

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
Eikkie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:04:
[...]

Wij zijn inmiddels 2 maand verder en hebben een keuzemogelijkheid erbij.
Wat is jullie mening over onderstaande merken. Zien jullie kwaliteitsverschil? Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel.

Häcker Systemat AV 2035
• Frontcombinatie: AV 2035-GL zwart met lak
Of
Ballerina Model GL Fen Fenix
• Frontcombinatie: 4906 Fenix zwart supermat
Nagenoeg geen kwaliteitsverschil maar die Systemat keuken is veel te duur als het blad en de apparatuur hetzelfde zijn.
De Ballerina in Fenix zou echt behoorlijk wat duurder moeten zijn.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:31
Weet iemand of er veel verschil zit tussen fenix materiaal of normale materiaal kastjes en blad qua prijs? Het super matte spreekt ons enorm aan maar ik ben een beetje bang voor de prijsverschillen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Daphora schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:40:
1000 piek meer lijkt zelfs redelijk goedkoop! Bij mij staat ie voor 1400 op de offerte

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:58
Hoi, mag ik jullie tips voor bijgaand ontwerp? We willen graag een keukeneiland, maar wellicht wordt het een beetje krap allemaal. ruimte tussen eiland en kastenwand is 90 cm. en tussen dubbel openslaande deuren (muur A) en eiland 76cm. eiland is 180x110. Muur D is geen muur maar loopt door naar woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BF3e-SX3zqK9vbsLRFU-7KDC7C8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UrPAfnyiE2HQ7nqj8xSgrdc0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JRB93xqi7OKrrPN_oO4Zs_XZL0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G0RtLx06dE12TNJMiVUFsuKp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
sloo0683 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:19:
Hoi, mag ik jullie tips voor bijgaand ontwerp? We willen graag een keukeneiland, maar wellicht wordt het een beetje krap allemaal. ruimte tussen eiland en kastenwand is 90 cm. en tussen dubbel openslaande deuren (muur A) en eiland 76cm. eiland is 180x110. Muur D is geen muur maar loopt door naar woonkamer.
[...]

[ Voor 34% gewijzigd door Farmerwood op 29-08-2020 13:35 . Reden: Niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Eiland een kwart slag draaien? Wat zit er verder bij D?
Tot hoe laag gaan de ramen bij B?

[ Voor 220% gewijzigd door mitsumark op 29-08-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
sloo0683 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
180 cm lang keukeneiland - 90 cm kookplaat - 60 cm spoelbak = 30 cm effectief werkblad om iets op te doen of ga je constant om het eiland heen lopen?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:03
1ntroduc3 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:04:
Weet iemand of er veel verschil zit tussen fenix materiaal of normale materiaal kastjes en blad qua prijs? Het super matte spreekt ons enorm aan maar ik ben een beetje bang voor de prijsverschillen
Fenix is ontwikkeld door Arpa, getrademarked en ongetwijfeld hevig gepatenteerd.
En de marketingmachine staat ook aan:
Afbeeldingslocatie: https://www.fenixforinteriors.com/sites/default/files/images/box-home-alpecin.jpg

Dan mag je zelf bedenken of het voor dezelfde prijs in de markt gezet kan worden als MDF folie of fineer.

Dan moet je bedenken welk type Fenix je het over hebt. Ik heb iig al twee 3 soorten Fenix in bestelling staan.
Kan nogal voor wat prijsverschil zorgen. Als ik 11mm Fenix deuren had genomen ipv 20mm voor mn keuken, was ik nog eens 12k duurder uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:58
mitsumark schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:38:
Eiland een kwart slag draaien? Wat zit er verder bij D?
Tot hoe laag gaan de ramen bij B?
Is idd een beter ontwerp met een groter eiland (240m bij 110). Bij D zit voor groot deel geen muur, uitzicht/doorgang naar woonkamer. niet echt een eiland nu, maar past wel stuk beter zo volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lY2b5Dtxei6M2KXtaG-U0q4adtM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RfOmrTiU1Aw32mu2KoiXqoQR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWFPwog8gvqQ_rRV7gRknhtPhcg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k63wQNKG9HLFd3jnn7iK3Oz8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Streamz schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Fenix is ontwikkeld door Arpa, getrademarked en ongetwijfeld hevig gepatenteerd.
En de marketingmachine staat ook aan:
[Afbeelding]

Dan mag je zelf bedenken of het voor dezelfde prijs in de markt gezet kan worden als MDF folie of fineer.

Dan moet je bedenken welk type Fenix je het over hebt. Ik heb iig al twee 3 soorten Fenix in bestelling staan.
Kan nogal voor wat prijsverschil zorgen. Als ik 11mm Fenix deuren had genomen ipv 20mm voor mn keuken, was ik nog eens 12k duurder uit geweest.
Oeff

En zijn er alternatieven die ook de extra matte uitstraling hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Ik zou zeggen, loop eens een keukenwinkel binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Sinds wij een paar maanden terug onze handtekening hebben gezet onder een nieuwbouwhuis zijn we ook druk bezig met een keuken.
Zoals het er naar uit ziet laten we de keuken met de hand maken i.p.v. dat we naar 1 van de grote jongens gaan. We hebben wel ontwerpen laten maken bij: Nuva, DMG, etc.

Dit is de plattegrond van de woning
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BWzsTNv.png

De keuken waar we nu op uit komen is het volgende ontwerp.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hgsYGEJ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KiAZvy0.png

Het eiland is 3m x 1m met een composiet blad (moeten de uiteindelijke kleur nog uitzoeken.)
In het eiland zit in het midden de vaatwasser en aan beide zijde lades van 1.2m

De kastenwanden worden ingebouwd/omkaderd met stucwerk.
De korte kasten wand heeft de 2 apparaten en de kasten daaronder zullen lade kasten worden, de lange wand heeft een koffie nis met daaronder 2 lades.
Aan weerzijde van de koffie nis komen apothekers kasten. De kast aan de rechterzijde van de lange wand wordt de koelkast.

De donkere kasten zijn uit MDF gefineerd eiken, de grijzen kasten van het eiland gespoten.

Het voordeel van een handgemaakte keuken is dat hij overal kan spelen met de maten om het zo passen te maken.

Apparatuur
  • Siemens CS856GNB7 Compact stoom oven
  • Siemens CM876G0B6 Compactcombi magnetron
  • Siemens SX878D46PE vaatwasser
  • Siemens KI81RAD30 Koelkast 177
  • Bora X Pure PUXU
  • Franke spoelbak Bolero Plus BXX 110-50
  • Quooker ZPNRVS Zeepdispener
  • Quooker 22+ XRVS CUBE (COMBI+, Flex, Cube)
De prijs is nog niet geheel rond maar waarschijnlijk ergens rond de €25.000 compleet, dit terwijl de prijzen van de grote jongens rond de 22/23 lagen maar dan krijg je fineer fronten i.p.v. echt eiken.

Weet iemand of je de Quooker apparaten zou kunnen verplaatsten naar de kast aan de voorzijde van het eiland i.p.v. onder de spoelbak?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Volgens mij moet dat prima kunnen, maar houd er rekening mee dat de slang tussen de boiler en de kraan een vaste maat is. Er bestaan ook Quooker verlengsel, google maar eens. Bekijk ook eens de handleiding op de site. Tevens raad ik je aan bij echt eiken een goede Hygrometer te kopen, zodat je keuken in goede conditie blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door Vitruvius op 30-08-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Robberto schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:35:
Tevens raad ik je aan bij echt eiken een goede Hygrometer te kopen, zodat je keuken in goede conditie blijft.
Hoe gaat een hygrometer helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Tijntje
Je kan bij quooker zelf gewoon langere slangen bestellen tot max 100cm. Houd er wel rekening mee dat je daardoor niet direct kokend water tapt.

Ik zou overigens niet weten waarom je dit door een interieurbouwer zou laten maken als die ook nog duurder is. Er zijn echt genoeg keukenmerken die deze opstelling prima kunnen leveren. Los van de indeling is het niet zo heel spannend.
Het voordeel van de ombouw is ook dat je die kan gebruiken als 'passtuk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Kapitein Merijn schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:57:
@Tijntje
Je kan bij quooker zelf gewoon langere slangen bestellen tot max 100cm. Houd er wel rekening mee dat je daardoor niet direct kokend water tapt.

Ik zou overigens niet weten waarom je dit door een interieurbouwer zou laten maken als die ook nog duurder is. Er zijn echt genoeg keukenmerken die deze opstelling prima kunnen leveren. Los van de indeling is het niet zo heel spannend.
Het voordeel van de ombouw is ook dat je die kan gebruiken als 'passtuk'.
Je bedoelt dat het dan wat langer duurt voor je kokend water hebt?
Hij is niet duurder, DMG vroeg voor een vergelijkbare opstelling 23.500, maar dan krijg je folie fronten.
Nu wordt de gehele keuken van watervast MDF gemaakt inclusief achterwanden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tijntje op 30-08-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
mitsumark schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Hoe gaat een hygrometer helpen?
Had vooral betrekking op het scheuren van hout, als je dat niet een beetje in de gaten houd dan weet je zeker dat je keukendeurtjes kieren krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Robberto schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:16:
[...]
Had vooral betrekking op het scheuren van hout, als je dat niet een beetje in de gaten houd dan weet je zeker dat je keukendeurtjes kieren krijgen.
Dat moet wel mee vallen (hoop ik) is watervast MDF met een eiken fineer van ongeveer 3mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Tijntje schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:14:
[...]

Je bedoelt dat het dan wat langer duurt voor je kokend water hebt?
Hij is niet duurder, DMG vroeg voor een vergelijkbare opstelling 23.500, maar dan krijg je folie fronten.
Klopt, simpelweg omdat de leiding wat langer is. Niet onoverkomelijk hoor.

Je hebt het in je eerste post in beide gevallen over fineer fronten vandaar de verwarring. Fineer is per definitie een dunne laag hout.
Indien de keuken volledig van mdf gemaakt word is het prijsverschil wel beter te verklaren. Ik zie er de meerwaarde niet van maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Hoe zit het eigenlijk met MDF versus spaanplaat en eventuele andere opties? Wat zijn de voor en nadelen? Welk merk gebruikt wat? Ik kom hier maar weinig over tegen. Soms vind je nog wel iets over de dikte van de platen (16 of 19 mm, etc) maar waar de kern van is gemaakt zie ik bijna nooit terug komen. Ik kan me voorstellen dat MDF voor een strakker eindresultaat zorgt, en beteren zijkanten? Maar ook in MDF zijn er ongetwijfeld kwaliteitsverschillen. Hoe kom je er achter wat er wordt gebruikt? Ik ben bang dat als ik het aan de verkopers ga vragen dat ze allemaal beweren dat het de hoogste kwaliteit MDF is :-)
De verkoopster van Tulp maakte er in ieder geval nogal een punt van dat hun Fenix deurtjes op MDF basis zijn :?

[ Voor 8% gewijzigd door Marinos83 op 30-08-2020 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Eigenlijk is het heel simpel: bij 99% van de fabriekskeukens worden de rompen van spaanplaat gemaakt, ik ken geen enkel merk wat mdf gebruikt.

Fronten die gefreesd moeten worden om gelakt te worden of fronten met een kader/profiel zijn van mdf. Rechte melamine/laklamininaat/fineer fronten zijn over het algemeen van spaanplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Tijntje schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:14:
[...]
En dat is een voordeel, want?

Het voordeel ligt geheel bij de keukenbouwer. Al eerder gemeld,watervast MDF is goedkoop in aanschaf en makkelijk dus goedkoop te verwerken.

Waarom eigenlijk omkoven? Dat gebeurt meestal om de beperkingen van standaardmaten op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik ben ook benieuwd naar de voordelen. Maar dat het goedkoop is zegt verder niet zo veel toch? Ik neem aan dat spaanplaat nog goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Is er hier iemand die weet of je typenummers van Siemens makkelijk kunt herleiden uit typenummers van Bosch en omgekeerd?

Ik wil vanavond een vergelijking maken tussen beide merken qua prijzen en dat zou flink helpen, want anders wordt het specs vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Farmerwood schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:38:
Is er hier iemand die weet of je typenummers van Siemens makkelijk kunt herleiden uit typenummers van Bosch en omgekeerd?

Ik wil vanavond een vergelijking maken tussen beide merken qua prijzen en dat zou flink helpen, want anders wordt het specs vergelijken.
Het is zeker te herleiden, vaak al in het type aanduiding.
Weet alleen niet of dat de makkelijkst/snelste manier is.

Ik heb het zelf gedaan door van beide de fabriekscatalogus te pakken en naast elkaar te leggen.
Zo zie je heel snel een tendens in type aanduiding, maar bijvoorbeeld ook in advies prijs.

Zoals de stoomoven HSG856XC6(Bosch) en HS858GBX6 (Siemens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:23

EiT

Wij hebben de keuken ook via interieur bouwer laten maken, buiten dat het behoorlijk veel geld scheelde kon geen keuken leverancier doorlopende walnoot fineer leveren. Bij ons is het grootste deel van de keuken van (watervast) multiplex en een deel MDF. Kon ook spaanplaat kiezen, maar een slechte ervaring met spaanplaat icm water. Qua prijs scheelde het ook niet veel op het totaal.

Deel van de keuken is wit (gelakt) deze zijn aan de binnenkant gewoon wit HPL. Voor de lades hoef je alleen ‘1’ plank aan beide kanten fineer te plakken (+ kantel band). De rest van de lade is gewoon Blum.
Dus qua materiaal valt het allemaal mee.

Wij hebben wel zelf de keuken helemaal ontworpen, met ook een extra kast aan de zijkant en een en suite er tegen aan.

Enige waar je rekening mee moet houden is dat de interieur bouwer hoofdzakelijk keukens maakt of je moet zelf een tekening gaan maken en rekening houden met het een en ander.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:23
Wij hebben enige tijd geleden onze keuken (Hacker systemat av2035) besteld (levering Q1-21).
Destijds de wens uitgesproken voor een warmhoudlade (onder de oven), echter de verkoper gaf aan dat dit niet mogelijk was ivm het gewicht van de oven op de warmhoudlade.

Zijn advies geaccepteerd / overgenomen. Het knaagt echter nog een beetje aan me, kan iemand met verstand van zaken bevestigen of de verkoper gelijk heeft of dat er wel degelijk een mogelijkheid is...?

Dan kan ik die wens definitief loslaten, of toch nog een keer het gesprek aan gaan.

Overigens besef ik me dat de lade behoorlijk laag zou komen te zitten, ik vind dat echter geen praktisch bezwaar.

Dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWUH1vwx1WZtZuJpbEtCPZafUJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MgMV10Y03YgAn5Gg7s9AraJv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Flix20 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:50:
[...]
Het is zeker te herleiden, vaak al in het type aanduiding.
Weet alleen niet of dat de makkelijkst/snelste manier is.

Ik heb het zelf gedaan door van beide de fabriekscatalogus te pakken en naast elkaar te leggen.
Zo zie je heel snel een tendens in type aanduiding, maar bijvoorbeeld ook in advies prijs.

Zoals de stoomoven HSG856XC6(Bosch) en HS858GBX6 (Siemens)
Die link kan ik ook leggen op basis van de beide catalogussen inderdaad (en de identieke adviesprijs helpt erbij).
Maar ontcijferen wat elk stukje van de code nu betekent is me nog niet gelukt. Iedere keer als ik denk iets gevonden te hebben hoef ik maar 1 of 2 pagina's door te bladeren om de theorie te ontkrachten. :'(
Zou je jou gemaakte vergelijking willen delen?

Merk wel de voordelen van die catalogus, want merk nu ook bij hoeveel webshops de info gewoon niet volledig is over de apparaten die ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Farmerwood schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:54:
[...]

Die link kan ik ook leggen op basis van de beide catalogussen inderdaad (en de identieke adviesprijs helpt erbij).
Maar ontcijferen wat elk stukje van de code nu betekent is me nog niet gelukt. Iedere keer als ik denk iets gevonden te hebben hoef ik maar 1 of 2 pagina's door te bladeren om de theorie te ontkrachten. :'(

Merk wel de voordelen van die catalogus, want merk nu ook bij hoeveel webshops de info gewoon niet volledig is over de apparaten die ze aanbieden.
Als je de tijd hebt zou je ook eens een bezoek aan het inspiratiehuis kunnen brengen. We zaten namelijk met hetzelfde probleem.

We zijn er vorig jaar zonder afspraak geweest. Daarbij hebben we met een adviseur een rondje gedaan langs de verschillende modellen. Die adviseur kon zo de overeenkomsten en verschillen tussen de modellen van Siemens en Bosch van ons voorkeur oplepelen. Veel aan dit bezoek gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
NNCi schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:56:
[...]
Als je de tijd hebt zou je ook eens een bezoek aan het inspiratiehuis kunnen brengen. We zaten namelijk met hetzelfde probleem.

We zijn er vorig jaar zonder afspraak geweest. Daarbij hebben we met een adviseur een rondje gedaan langs de verschillende modellen. Die adviseur kon zo de overeenkomsten en verschillen tussen de modellen van Siemens en Bosch van ons voorkeur oplepelen. Veel aan dit bezoek gehad.
We zijn daar afgelopen woensdag geweest en hebben ook een rondleiding en adviesgesprek gehad.
Juist door dat bezoek ben ik nu aan het vergelijken geslagen tussen Bosch en Siemens. Omdat we nog volledig in orientatiefase zijn voor alles (oven, koelkast, kookplaat, afzuigkap, vaatwasser) zijn we niet overal even diep op in gegaan.

Ik wil voor beide merken uiteindelijk een vergelijkbare lijst apparaten maken en daarvoor offertes opvragen. Look, bediening en prijs zal dan uiteindelijk de doorslag geven welk merk het wint van de ander voor ons.

Helderheid in de betekenis van de typenummers maakt het opzoeken van het vergelijkbare apparaat van de concurrent makkelijker, maar imiddels ook maar begonnen met beschrijvingen vergelijken om de match te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Streamz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:29:
Ik zou zeggen, loop eens een keukenwinkel binnen?
Dat doen we met enige regelmaat. Maar het verbaast me dat er niet zo veel info te vinden is over meerprijs van fenix tav standaard materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Farmerwood
Ik heb die vergelijking ook gemaakt. Boekjes naast elkaar gelegd. Wat mij vooral opviel was dat je het niet 1 op 1 kon vergelijken. Siemens heeft de meest uitgebreide opties. Heeft Siemens bijvoorbeeld 16 programma's in de oven, dan heeft Bosch er 14. Ik ben ook in het Inspiratiehuis geweest en toen ik expliciet naar de verschillen vroeg zei de adviseur dat die er niet waren behalve de looks en de bediening :? . Als je de boekjes uitkamt zie je hele subtiele verschillen, ook in prijs. Wij vinden Siemens net wat mooier en de apparatuur hebben de meeste opties dus gaan voor Siemens.

@EiT Waar heb je uiteindelijk de keuken laten maken? We kijken ook naar een walnootfineer keuken en het valt me op dat tot nu toe niemand kan garanderen dat het doorloopt. Geen ramp maar ik ben wel benieuwd wie dat wel kan. Geeft wel een mooi effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Alic3 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:25:
@Farmerwood
Ik heb die vergelijking ook gemaakt. Boekjes naast elkaar gelegd. Wat mij vooral opviel was dat je het niet 1 op 1 kon vergelijken. Siemens heeft de meest uitgebreide opties. Heeft Siemens bijvoorbeeld 16 programma's in de oven, dan heeft Bosch er 14. Ik ben ook in het Inspiratiehuis geweest en toen ik expliciet naar de verschillen vroeg zei de adviseur dat die er niet waren behalve de looks en de bediening :? . Als je de boekjes uitkamt zie je hele subtiele verschillen, ook in prijs. Wij vinden Siemens net wat mooier en de apparatuur hebben de meeste opties dus gaan voor Siemens.
Wij vonden dus de Bosch beiden wat fijner qua bediening. Zat voor mij wat logischer in elkaar qua flow. Volgens de dame die ons alles uitlegde zat het verschil hem in de looks, bediening en (wat betreft ovens) had de Siemens een extra optie om bevroren eten direct op te warmen (Coolstart).

En ergens zou het ook wel prettig zijn als we niet op Siemens uit komen, want volgens mij hebben erg veel bewoners van onze wijk straks al Siemens in de keuken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
1ntroduc3 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 06:48:
[...]

Dat doen we met enige regelmaat. Maar het verbaast me dat er niet zo veel info te vinden is over meerprijs van fenix tav standaard materiaal
Dat heb ik dus proberen uit te leggen. Er is niet 1 soort Fenix. En wat is "standaard materiaal?" Ook daar zit prijsverschil tussen. Niet alleen in materiaal, maar ook kleuren op hetzelfde materiaal. En dikte van het materiaal. En dan heb je nog eens verschillen tussen leveanciers hoe ze hun product in de markt willen zetten.
En wat je met hetmateriaal wil doen. Fenix als spoelbakbekleding is mogelijk, maar niet veel leveranciers kunnen dit. Dus dat zie je ook weer in de prijs terugkomen.

Dus: leverancier binnenlopen en offerte vragen. En bedenk dat zo ongeveer alles wat je op internet kan vinden, ook in dit topic, niet 1-1 op jouw situatie van toepassing zal zijn. Ook mijn post dus. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Farmerwood schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:54:
[...]

Heb uiteindelijk geen hele uitgebreide vergelijking gemaakt.
Ik ben begonnen met de punten die ik zoek in een oven en op welk prijspunt dat uitkomt en wat ik ervoor over heb.
Toen kwam ik op een 4tal ovens uit en daar uiteindelijk d.m.v. online en de catalogussen de beslissing te nemen om voor de Siemens HS836GTB6 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTrip
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 19:06
Dit topic ziet eruit alsof er best wel wat mensen meelezen met ervaring in het plaatsen van keukens en/of de technische kant er van.
Ik zit met een dilemma. We hebben in onze keuken een fornuis van 90cm breed met 6 gaspitten. Nu zijn we dat ding echt helemaal zat, qua schoonmaken e.d. We zouden graag een identiek fornuis willen plaatsen, maar dan met een inductiekookplaat er in. Die zijn best nog wel te krijgen. Maar we lopen tegen een technische/bouwkundige beperking aan. Het huidige fornuis is tussen de linker en de rechterkant van de keuken geschoven waarbij het fornuis aan de achterkant ONDER de marmeren achterwand is geschoven. Die is zo'n 2,5cm dik, erg zwaar (vermoedelijk) en zit op de muur gekit.
Echter, alle nieuwe fornuizen met inductieplaat hebben ventilatiegaten achter de inductieplaat, al dan niet met een opstaande demontabele rand. Indien ik zo'n fornuis plaats, dan verdwijnen deze ventilatiegaten (grotendeels) onder de marmeren achterwand. Het fornuis iets naar voren plaatsen gaat niet, want dan kan de lade aan de linkerkant niet meer open, die komt dan tegen de handgreep van de oven aan. Nu gaat dat net, een paar millimeter speling. In hoeverre is het een groot technisch probleem als die gaatjes grotendeels verdwijnen/worden afgedicht qua hitte straling? Het betreft een buitenmuur, dus geen binnenmuur of houten achterkant. Graag jullie ervaringen en mogelijke oplossingen met soortgelijke issues. Alvast bedankt voor de suggesties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUb0UjCILijXMA-0-_YIWPslbm4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KVBuwk9RMDP11iBi82VhEHWt.jpg?f=user_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SCF1908
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11-2020
Ik lees ondertussen ook al bijna anderhalf jaar mee in het topic en heb maart 2019 een nieuwe keuken laten plaatsen tijdens de verbouwing. Tijd om mijn ervaring te delen

Ik zie hier vaak discussies langskomen over het wel of niet plaatsen van een eiland. Ook wij hebben lang zitten puzzelen op de indeling, maar ik denk dat we uiteindelijk geen andere mogelijkheid hadden dan het plaatsen van eiland. Uiteindelijk uitgekomen op een kastenwand met 5 kasten (de buitenste 50 breed, de andere 3 60cm breed) en een eiland van 3,6mx1.2m.

De keuken gekocht bij keukensale en het betreft een nobilia keuken. De installatie wordt door keukensale uitbesteed aan zzp' ers.

In de keuken de volgende apparatuur besteld:

AEG stoom oven kse792220b
AEG combi oven kme761000b
AEG inductie plaat ike85651fb
AEG downdraft dde5980g
2x AEG koelkast sd980s2
AEG espressomachine kke884500b
Selsiuz kokend water kraan met combiboiler.

Vaatwasser komt uit de oude keuken, want die was pas een jaar uit. (Siemens SN657X02PE/38)

Blad is van composiet: evora quarts easy star

Totaalprijs incl montage: 18.100€

Zoals gezegd de keuken nu bijna anderhalf jaar in gebruik. Veel gedoe met de selsiuz kraan gehad. Wat een rommel is dat! Binnen een maand is de kraan 3x vervangen omdat de beveiliging niet (goed) werkte. Daarnaast was het overdrukventiel niet in orde waardoor de boiler kapot is gescheurd. Gevolg was flinke waterschade aangezien dit tijdens een vakantie gebeurde. Keukensale heeft dit netjes opgelost door de selsiuz kosteloos te vervangen voor een Quooker met 7l boiler. Hier totaal geen klachten over.

Ik hoor regelmatig dat het bargedeelte niet/nauwelijks gebruikt wordt, echter wij gebruiken dagelijks om te eten en dat bevalt zeer goed!

Al met al zeer blij met onze keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BR0AerNh7LLEh1jnep_vRZgZBcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWchcvvCmOPKPCCr3IfUnOdA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgRLZ4DnRU0qXAvgLpkLQyTzR0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alYVP8gORmruABhxvMPHCPAM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGvLQV0HPU_s3HvUPX9kCIbVDJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5xrn2pQiKW9FUBSUPd1IV0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScOiimVTjhw4xg_oZqNN8P-mUWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5HTcgTUMNqwQvjbeYuB0ikFE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
@RichTrip dat lijkt mij redelijk funest voor een lange levensduur van je inductieplaat.
Die worden namelijk best goed warm en helemaal een 6-pits inductie van 11kW die je vaak op dergelijk grote fornuizen terug ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTrip
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 19:06
@GeeMoney Bedankt voor je terugkoppeling!
Ik ging er overigens vanuit dat die sleuven bedoeld waren voor de warmte die vanachter de oven vandaan komt en niet zozeer voor de inductieplaat zelf. Maar ik kan het wellicht mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 09:05
SCF1908 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:00:
Veel gedoe met de selsiuz kraan gehad. Wat een rommel is dat! Binnen een maand is de kraan 3x vervangen omdat de beveiliging niet (goed) werkte. Daarnaast was het overdrukventiel niet in orde waardoor de boiler kapot is gescheurd. Gevolg was flinke waterschade aangezien dit tijdens een vakantie gebeurde. Keukensale heeft dit netjes opgelost door de selsiuz kosteloos te vervangen voor een Quooker met 7l boiler. Hier totaal geen klachten over.
In het kokendwaterkranen topic had ik ook weinig positiefs gelezen over Selsiuz.. Deze week gaan we (ook via Keukensale) waarschijnlijk een keuken incl. een Selsiuz Combi+ kraan bestellen, maar begin nu te twijfelen of we niet toch voor een Quooker moeten gaan. Ik dacht dat Keukensale deze niet in het assortiment had?
Hoe ging Keukensale verder met deze situatie om, had je het idee dat dit vaker met Selsiuz zo ging, of was dit voor hun ook uitzonderlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:25
ps4mm schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

In het kokendwaterkranen topic had ik ook weinig positiefs gelezen over Selsiuz.. Deze week gaan we (ook via Keukensale) waarschijnlijk een keuken incl. een Selsiuz Combi+ kraan bestellen, maar begin nu te twijfelen of we niet toch voor een Quooker moeten gaan. Ik dacht dat Keukensale deze niet in het assortiment had?
Hoe ging Keukensale verder met deze situatie om, had je het idee dat dit vaker met Selsiuz zo ging, of was dit voor hun ook uitzonderlijk?
Let even op garanties in relatie tot gebruik van verplichte filters. Bij bijv Franke moet je elk jaar filter wisselen anders vervalt garantie. Na 4 jaar is de quooker al goedkoper. (Filter elke +\- 5 jaar wisselen)

Weet niet hoe dit bij Selsiuz zit, maar dat was voor ons een van de redenen om voor het origineel te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCF1908
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11-2020
ps4mm schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

Hoe keukensale in deze zaak staat is me niet helemaal duidelijk, wel gaf de monteur van Dekker (selzius) aan dat ze met enige regelmaat een serciceverzoek krijgen betreft de kokendwaterkraan. Als ik je een advies mag geven, doe het niet en mocht keukensale geen Quooker kunnen leveren, koop hem dan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Bora vervalt de garantie als je een plasmafilter installeert. Nu zag ik dat je een plasma filter gewoon aan het eind van je luchtstroom kan plaatsen, in de plint als het ware.

Zoals op dit filmpje:

YouTube: PlasmaMade GUC 1314 installation

Als je Bora dan stuk gaat en er komt een monteur, schroef je die plasma filter er toch gewoon even af? Ze kunnen in geen enkele manier achterhalen dat ik een plasmafilter gebruikt heb.

Die Bora filter z'n lucht met de koolstoffilter, en blaast het vervolgens weg. Wat er daarna mee gebeurt zou Bora een zorg zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Verwijderd maar waarom perse een plasmafilter? De bevindingen zijn op zijn zachtst gezegd variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:51:
@Verwijderd maar waarom perse een plasmafilter? De bevindingen zijn op zijn zachtst gezegd variabel.
Ik geloof er ook niet zo in en het hoeft van mij ook niet, maar hij heeft hem vergeten van de opdrachtbevestiging af te halen(in tekst, bedrag is wel omlaag). Dus als ik wil, kan ik hem er aan houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Laatst online: 12:51
MikeyMan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:51:
Heb je wat informatie hiervan? Wij hebben deze hoog op onze wensenlijst staan maar het is interessant om de mening/wens bij te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daantjuh68 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:25:
[...]

Heb je wat informatie hiervan? Wij hebben deze hoog op onze wensenlijst staan maar het is interessant om de mening/wens bij te stellen.
Ervaringen met plasmafilters

Hier staat een interessante discussie. Maar geen conclusie ;) Er is een grote verdeling van meningen/ervaringen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

daantjuh68 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:25:
[...]

Zijn wat topics over hier op tweakers al.
Denk dan aan Ozon uitstoot, kosten van vervanging en beperkte toegevoegde waarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 20:39
Hallo allemaal,

We zijn inmiddels weer een aantal stappen verder in het selectieproces van onze nieuwe keuken.

We zijn bij een aantal zaken langs geweest en ik ben benieuwd of jullie nog opmerkingen hebben op onderstaand ontwerp/prijs voor de onderstaande keuken. We hebben op dit moment een U keuken en waren bang dat we weer een zelfde opstelling zouden moeten gebruiken. Dit was het idee van de keukenontwerper en sluit ook aan bij onze wens om kijkend naar de eettafel te kunnen koken.

Op de vloer komt een gietvloer met een bepaalde toplaag die het geschikt maakt voor keukens, de afwerking is grof, dus niet een vloer als een biljartlaken.

Ben benieuwd naar jullie op/aanmerkingen op deze opstelling/prijs
Members only: Keuken
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Kan je dat passtuk bij de hoge kast niet beter verplaatsen naar de lage kant? Dan heb je tenminste wat extra ruimte op het werkblad en kijk je er niet de hele tijd tegen aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Don Quijote schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:21:
Kan je dat passtuk bij de hoge kast niet beter verplaatsen naar de lage kant? Dan heb je tenminste wat extra ruimte op het werkblad en kijk je er niet de hele tijd tegen aan...
Dat is een goede , die neem ik mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Rostares
Het passtuk zou ik lekker links laten zitten. Het is wel fijn als je de deur van een koelkast iets verder open kan maken dan 90 graden. Daarnaast zijn er frontpasstukken getekend dus lelijk zijn ze zeker niet.

Persoonlijk vind ik de ruimte veel te klein voor een eiland. Uitgaande van een tafel van 90cm diep heb je maar 74 cm ruimte rondom de tafel. Zelfs met een bank tegen de muur is dat erg krap.
Een U opstelling zou veel beter passen in deze ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:52:
@Rostares
Het passtuk zou ik lekker links laten zitten. Het is wel fijn als je de deur van een koelkast iets verder open kan maken dan 90 graden. Daarnaast zijn er frontpasstukken getekend dus lelijk zijn ze zeker niet.

Persoonlijk vind ik de ruimte veel te klein voor een eiland. Uitgaande van een tafel van 90cm diep heb je maar 74 cm ruimte rondom de tafel. Zelfs met een bank tegen de muur is dat erg krap.
Dat is een goede. Op die manier snap ik inderdaad het passtuk aan die zijde.

We hebben wel alles met plakband afgetekend en verhuisdozen erin gezet om een idee te krijgen van de ruimte bij het plaatsen van het kookeiland en het lijkt voor ons wel goed te doen. Maar ik ga er nog eens even met de meetlat en dozen doorheen.

We hebben nu een U opstelling, en inderdaad die heeft wel de meest praktische loopruimte, alleen sluit niet echt aan met het idee van een leefkeuken waarbij we meer interactie willen met de eettafel. Maar inderdaad als het kruip/sluipdoor wordt schiet het ook niet op.

Dank voor je advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Post met het Vorige ontwerp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jk5KtK2TI0RpHwkpvAGJYRWca38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DGvm3O2Jjat48sbhTxca8Lau.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DS5PPF_M3E3c9j8jzoV6hVBEjXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rR8EBy75dUoYhMQzqeXiCQa.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben nu hierop uitgekomen. Volgens de verkoper van Bemmel & Kroon konden de diepere bovenkasten niet aan een zwakke muur worden opgehangen, bovendien kunnen de gekozen grepen niet horizontaal op kastjes van <45cm breed worden geplaatst. Ik stelde daarom voor dit lage ontwerp te proberen en ik vind het er zo een stuk ruimtelijker uit zien.

Members only:

De reden dat ik het korte stuk niet doortrek tot de rand van de wand is dat dit mijn doorloop is en ik daar onbelemmerd doorheen wil kunnen kijken. Ik ben net af van een lelijke bar die de keukenruimte in tweeën deelde en ik wil graag de doorkijk open houden.

Apparatuur:
HSG836NC1 Bosch stoomoven
FSK63627P AEG Vaatwasser
Quooker Flex RVS met 7 liter Combi+ boiler
Bora Puxa kookplaat

De rest:
3,2cm DE 2390 Toplaminaat met waterkering
"Oud eiken provence" deurtjes
Lanesto Orta 047 spoelbak
Ik zie dat de grepen in de tekening niet overeen komen met wat ik gekozen heb, dat moeten zwart metalen extra brede grepen zijn. Bijna hetzelfde uiterlijk als de greep van de oven.

Members only:

[ Voor 41% gewijzigd door Joolee op 01-09-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moens88
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01 15:07
Na maanden lurken en het halve topic doorlezen (ben op pagina 30) wordt het voor mij ook maar een keer tijd om te gaan posten. Wij zijn bezig met een nieuwbouw woning en als alles gaat zoals wij dat willen wordt hij oktober-21 opgeleverd.
De keuken is voor ons wel een belangrijk ding in het nieuwe huis omdat we nu een woningbouw+ keuken hebben en dit een redelijk grote irritatie factor is.

We zijn tot nu toe bij 1 keukenzaak geweest voor een offerte en tekening, we hebben er ongeveer 5 uur gezeten en alles is tot in detail besproken en naar onze wens ingevuld complimenten voor de behulpzame verkoopster. Gelukkig weten we zelf wel aardig wat we willen qua vorm en vormgeving, indeling zijn we niet zo heel erg in thuis.

Dan komt daar natuurlijk een offerte uit :-)

Members only:

Wat zou ik graag van jullie willen weten?

-Is de prijs oke? naar mijn idee, en dat is dan van keukens die ik hier voorbij heb zien komen is het toch wat te prijzig.
-is de indeling handig?

De aparatuur zal natuurlijk wel iets wijzigen omdat het nodig meer dan 1 jaar gaat duren

Alvast bedankt voor jullie feedback

[ Voor 3% gewijzigd door Moens88 op 02-09-2020 11:41 . Reden: type front toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Vandaag bij Ekelhoff geweest. Prima ervaring. De verkoper was on-Duits direct wat wij wel prettig vinden en raadde ons dingen zeker aan en af. Wij moeten de offerte nog krijgen maar ik wilde een ding even checken met jullie :

De verkoper gaf aan dat een warmtepomp/boiler combinatie niet goed samenwerkte met een Quooker /3l combinatie en hij daar veel klachten over kreeg

De 7l combi zou wat hem betreft veel fijner werken.

Klopt dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
siemenz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:50:
Vandaag bij Ekelhoff geweest. Prima ervaring. De verkoper was on-Duits direct wat wij wel prettig vinden en raadde ons dingen zeker aan en af. Wij moeten de offerte nog krijgen maar ik wilde een ding even checken met jullie :

De verkoper gaf aan dat een warmtepomp/boiler combinatie niet goed samenwerkte met een Quooker /3l combinatie en hij daar veel klachten over kreeg

De 7l combi zou wat hem betreft veel fijner werken.

Klopt dit? :)
Qua werking maakt het natuurlijk niet uit alleen je moet voor jezelf bepalen of je er veel gebruik van gaat maken. Drink je veel thee of spoel je veel af bijvoorbeeld?
De 3l zal veel sneller leeg zijn en dan spreekt hij dus sneller je boiler aan en die is vaak “beperkt”. Ik heb daarom de 7l genomen, en om minder vaak de boiler van de warmtepomp aan te hoeven spreken en mijn vrouw drinkt veel thee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

GeeMoney schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:09:
[...]

Qua werking maakt het natuurlijk niet uit alleen je moet voor jezelf bepalen of je er veel gebruik van gaat maken. Drink je veel thee of spoel je veel af bijvoorbeeld?
De 3l zal veel sneller leeg zijn en dan spreekt hij dus sneller je boiler aan en die is vaak “beperkt”. Ik heb daarom de 7l genomen, en om minder vaak de boiler van de warmtepomp aan te hoeven spreken en mijn vrouw drinkt veel thee.
Is dat zo? Ik had het idee dat warm water ook uit de 7l kwam en niet alleen kokend water. Ik kan dus gewoon “eigenwijs” zijn tegen de keukenboer ? Weet @Kapitein Merijn het soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
siemenz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:16:
[...]

Is dat zo? Ik had het idee dat warm water ook uit de 7l kwam en niet alleen kokend water. Ik kan dus gewoon “eigenwijs” zijn tegen de keukenboer ? Weet @Kapitein Merijn het soms?
Die functie staat toch los van de reservoir grootte? Als je ook wilt dat hij warm water doet moet je de + nemen dacht ik. (Die heb ik ook) maar het is voor mij al wel weer dik 1,5 jaar geleden dus ik kan er naast zitten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

GeeMoney schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:21:
[...]

Die functie staat toch los van de reservoir grootte? Als je ook wilt dat hij warm water doet moet je de + nemen dacht ik. (Die heb ik ook) maar het is voor mij al wel weer dik 1,5 jar geleden dus ik kan er naast zitten inderdaad.
Ik heb ook werkelijk geen idee en wat jij dacht, dacht ik ook alleen de keukenman was nogal stellig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evleerdam
Er zijn 3 versies van de quooker:

https://www.quooker.nl/catalog/tanks/

3 liter: alleen kokend water uit de quooker. Warm water komt dus vanaf de CV ketel.

7 liter combi: kokend en warm water uit de quooker. Is niet aangesloten op de CV.

7 liter combi plus : kokend en warm water uit de quooker en warm water vanaf de CV.

Bij de 3 liter kan het kokend water dus vrij snel op. Warm water is onbeperkt want komt van de CV. De klachten die de keuken verkoper hoort zouden dus kunnen zijn dat het kokende water snel op is of dat je alsnog lang moet wachten op warm water.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
siemenz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:23:
[...]

Ik heb ook werkelijk geen idee en wat jij dacht, dacht ik ook alleen de keukenman was nogal stellig.
Heb er ook nog nooit van gehoord en wij installeren echt veel quookers.
Bij een boiler/warmtepomp is de aanvoer van het warm water toch dezelfde temperatuur als die van een cv ketel?
De 3l variant word alleen op het koud water aangesloten dus staat volledig los van de warm water voorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:55

_Arthur

blub

Joolee schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:10:
niet aan een zwakke muur worden opgehangen
Wat is een "zwakke" muur? Beschijf eens hoe deze is opgebouwd met welke materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:52:
@Rostares

Even afgezien van de beschikbare ruimte. Hoe vindt je de voorgestelde prijs/kwaliteit verhouding. Is het zinvol om nog te gaan shoppen, of praten we dan over ruimte in de marge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
_Arthur schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:01:
[...]

Wat is een "zwakke" muur? Beschijf eens hoe deze is opgebouwd met welke materialen.
Een zwakke muur zou ik een tussenwand beschouwen. Een 7cm cellenbeton wand waar je nu 4 a 5 kasten wil gaan ophangen die zomaar zelf 10kg wegen en waar je 10-20kg per stuk aan spullen zal gaan huisvesten.
De verkoper ziet dan liever een buitenmuur gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:55

_Arthur

blub

GeeMoney schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:34:
Een zwakke muur zou ik een tussenwand beschouwen. Een 7cm cellenbeton wand waar je nu 4 a 5 kasten wil gaan ophangen die zomaar zelf 10kg wegen en waar je 10-20kg per stuk aan spullen zal gaan huisvesten.
De verkoper ziet dan liever een buitenmuur gok ik.
Met het juiste bevestigingsmateriaal echt geen probleem.

Hier een voorbeeld voor zelfs gipsplaatwanden: https://www.toggler.nl/toepassing/hollewand-keukenkast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Moens88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:44:
Na maanden lurken en het halve topic doorlezen (ben op pagina 30) wordt het voor mij ook maar een keer tijd om te gaan posten. Wij zijn bezig met een nieuwbouw woning en als alles gaat zoals wij dat willen wordt hij oktober-21 opgeleverd.
De keuken is voor ons wel een belangrijk ding in het nieuwe huis omdat we nu een woningbouw+ keuken hebben en dit een redelijk grote irritatie factor is.

We zijn tot nu toe bij 1 keukenzaak geweest voor een offerte en tekening, we hebben er ongeveer 5 uur gezeten en alles is tot in detail besproken en naar onze wens ingevuld complimenten voor de behulpzame verkoopster. Gelukkig weten we zelf wel aardig wat we willen qua vorm en vormgeving, indeling zijn we niet zo heel erg in thuis.

Dan komt daar natuurlijk een offerte uit :-)

***members only***

Wat zou ik graag van jullie willen weten?

-Is de prijs oke? naar mijn idee, en dat is dan van keukens die ik hier voorbij heb zien komen is het toch wat te prijzig.
-is de indeling handig?

De aparatuur zal natuurlijk wel iets wijzigen omdat het nodig meer dan 1 jaar gaat duren

Alvast bedankt voor jullie feedback
Wat voor materiaal heb je gepland voor de frontjes? Ik denk dat de prijs wel oke is gezien je apparatuur en je hebt veel lades. Je bent nu bij 1 zaak geweest, ga langs nog een paar zaken en leg die offertes naast elkaar. Verschillende zaken geven je misschien ook nieuwe inzichten over de indeling. Best lastig om daar nu iets over te zeggen, ook als je de plattegrond van je keuken niet deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

evleerdam schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:45:
Er zijn 3 versies van de quooker:

https://www.quooker.nl/catalog/tanks/

3 liter: alleen kokend water uit de quooker. Warm water komt dus vanaf de CV ketel.

7 liter combi: kokend en warm water uit de quooker. Is niet aangesloten op de CV.

7 liter combi plus : kokend en warm water uit de quooker en warm water vanaf de CV.

Bij de 3 liter kan het kokend water dus vrij snel op. Warm water is onbeperkt want komt van de CV. De klachten die de keuken verkoper hoort zouden dus kunnen zijn dat het kokende water snel op is of dat je alsnog lang moet wachten op warm water.
Dit...

Warmtepomp of CV maakt helemaal niets uit in deze keuze. Je zult moeten kiezen wat je voorkeur heeft. Staat de CV (of warmtepomp dus) naast de keuken, kun je voor de 3Liter gaan, gezien je dan snel warm water hebt.

Staat hij wat verder weg, kun je de wachttijd oplossen door voor de 7 liter te gaan. Lijkt voor de meeste mensen ook genoeg te zijn om de combi te hebben. Reservoir is niet snel leeg.

Reden dat ik voor de + ben gegaan is dat ik nergens kon afdoppen, en dus met 10 (?) meter stilstaand water zou zitten. Dat leek me niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
MikeyMan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:14:
[...]

Dit...

Warmtepomp of CV maakt helemaal niets uit in deze keuze. Je zult moeten kiezen wat je voorkeur heeft. Staat de CV (of warmtepomp dus) naast de keuken, kun je voor de 3Liter gaan, gezien je dan snel warm water hebt.

Staat hij wat verder weg, kun je de wachttijd oplossen door voor de 7 liter te gaan. Lijkt voor de meeste mensen ook genoeg te zijn om de combi te hebben. Reservoir is niet snel leeg.

Reden dat ik voor de + ben gegaan is dat ik nergens kon afdoppen, en dus met 10 (?) meter stilstaand water zou zitten. Dat leek me niet handig.
Nadeel van de 7 liter combi + is weer dat hij elke keer water vraagt van de CV. Als je dus maar 1 kopje warm water neemt, dan slaat de CV weer aan terwijl dat misschien helemaal niet nodig is. Water komt namelijk direct uit de Quooker maar wordt ook direct gevraagd van de CV, zodra het warme CV water er is, dan neemt de CV het over.

Verder mee eens dat je vaak gedwongen wordt om voor de 7 liter combi + te gaan, omdat de warm water leiding er al ligt en die kan je niet altijd afsluiten.

Verder helemaal mee eens met je post, het is een kwestie van voorkeur of je situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moens88
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01 15:07
Alic3 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:00:
[...]

Wat voor materiaal heb je gepland voor de frontjes? Ik denk dat de prijs wel oke is gezien je apparatuur en je hebt veel lades. Je bent nu bij 1 zaak geweest, ga langs nog een paar zaken en leg die offertes naast elkaar. Verschillende zaken geven je misschien ook nieuwe inzichten over de indeling. Best lastig om daar nu iets over te zeggen, ook als je de plattegrond van je keuken niet deelt.
Materiaal van de fronten is kunststof in de kleur "Old Wild Oak parelmat" helaas hebben we geen plattegrond meegekregen. Maar de breedte is 4,60m en de diepte die we willen gebruiken is 3,00 m

We gaan 10-10 naar Eckelhoff, blijkbaar hebben ze het daar druk :) tussendoor gaan we nog even naar een lokale zaak voor nog een offerte. Ik hoop tussendoor hier nog wat feedback te krijgen wat ik dan mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Moens88 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:36:
[...]

Materiaal van de fronten is kunststof in de kleur "Old Wild Oak parelmat" helaas hebben we geen plattegrond meegekregen. Maar de breedte is 4,60m en de diepte die we willen gebruiken is 3,00 m

We gaan 10-10 naar Eckelhoff, blijkbaar hebben ze het daar druk :) tussendoor gaan we nog even naar een lokale zaak voor nog een offerte. Ik hoop tussendoor hier nog wat feedback te krijgen wat ik dan mee kan nemen.
Ik ben gisteren ook bij ekelhoff geweest. Hele mooie zaak met merken bij elkaar die je in NL niet zo vaak naast elkaar ziet zoals siematic poggenpoll next ballerina etc.

Loop als een wat kleiner budget hebt ook even de Akzent binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

@EiT Waar heb je uiteindelijk de keuken laten maken? We kijken ook naar een walnootfineer keuken en het valt me op dat tot nu toe niemand kan garanderen dat het doorloopt. Geen ramp maar ik ben wel benieuwd wie dat wel kan. Geeft wel een mooi effect.
Hier zou je terecht kunnen:
https://www.thijskeukens....dern/notenhout-combinatie
Wij hebben daar overigens niet de keuken vandaan, maar was er wel voor een gesprek geweest. Was wel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Wij willen gaan kijken voor een Systemat keuken en zijn op zoek naar winkel waar ze zoveel mogelijk systemat keukens hebben uitgestald. Heeft iemand tips waar we dan het beste kunnen gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
Bulthaup doet dit ook. Die maken je hele keuken uit een fineer film (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensP
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-09-2023
EiT schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:44:
[...]

Hier zou je terecht kunnen:
https://www.thijskeukens....dern/notenhout-combinatie
Wij hebben daar overigens niet de keuken vandaan, maar was er wel voor een gesprek geweest. Was wel positief.
B-Dutch in Cuijk maakt ook walnoten houten keukens met een doorlopend patroon. Wij hebben gekozen voor een 3 lagen plaat. Maandag wordt deze geplaatst, dus nog geen foto's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EiT

EiT

Members only:

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
_Arthur schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:46:
[...]

Met het juiste bevestigingsmateriaal echt geen probleem.

Hier een voorbeeld voor zelfs gipsplaatwanden: https://www.toggler.nl/toepassing/hollewand-keukenkast
Het gaat om een wandje van gipsblokken en normaal is dat geen probleem maar de kaartjes zouden extra hoog en de volle 60cm diep zijn om de hoge kast te matchen. We zijn gaan experimenteren met andere indelingen daarvan een uiteindelijk stelde ik voor om die hele hoge kasten eens weg te laten.

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ik vind het heel mooi gedaan. Prachtige sfeer.

Wel ben ik benieuwd of het niet gruwelijk vervelend is dat je plint aansluit op je fronten . Daar sta je nu toch constant tegenaan te trappen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@EiT wat is dat laatste losse blokje in de plint?

Inderdaad mooie samenstelling, anders dan anders ook! :)

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Joolee schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:07:
[...]

Het gaat om een wandje van gipsblokken en normaal is dat geen probleem maar de kaartjes zouden extra hoog en de volle 60cm diep zijn om de hoge kast te matchen. We zijn gaan experimenteren met andere indelingen daarvan een uiteindelijk stelde ik voor om die hele hoge kasten eens weg te laten.
Kasten worden meestal aan een rail gehangen. Dus afhankelijk van het gewicht wat gedragen moet worden, moet die rail een aantal schroeven hebben in de muur. Zolang het geen gipswand is waar je met je vuist doorheen kan slaan, zouden keuken kastjes er prima aan bevestigd kunnen worden.

Verwijderd

Heeft iemand al een kookeiland met een recirculatie Bora puru of x puru staan? Ik ben benieuwd hoe ze dat installeren. Volgens de montage handleiding van Bora hoeven er niet van die verlengstukken aan om de lucht naar de plint te geleiden, maar gaat dat via de achterkant van de kast. Echter bij een eiland gaat dat niet op lijkt me.

Ik kan ook nergens van die verlengstukken vinden voor een Puru of X Puru.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:20:
Heeft iemand al een kookeiland met een recirculatie Bora puru of x puru staan? Ik ben benieuwd hoe ze dat installeren. Volgens de montage handleiding van Bora hoeven er niet van die verlengstukken aan om de lucht naar de plint te geleiden, maar gaat dat via de achterkant van de kast. Echter bij een eiland gaat dat niet op lijkt me.

Ik kan ook nergens van die verlengstukken vinden voor een Puru of X Puru.
Bij een eiland werkt dat exact hetzelfde. In de achterwand van de kast word een gat gemaakt waar de lucht doorheen word geblazen. De rugwand valt altijd iets terug tov. de zijwanden waardoor er voldoende ruimte is om de lucht weg te blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

MikeyMan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:48:
@EiT wat is dat laatste losse blokje in de plint?

Inderdaad mooie samenstelling, anders dan anders ook! :)
De la zat niet helemaal dicht, daarom zie je de naad boven het blokje niet, maar dat is dus een rechte lijn naar boven.

@Don Quijote
Aan de “werk” kant van het eiland zit wel een plint. Die kant is ook wit.

Zal zaterdag proberen wat duidelijker foto’s te maken.

Pagina: 1 ... 155 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1