• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
Tegen onze muur passen heel mooi 4 hoge kasten. Ik wil graag een combimagnetron en een oven van 60 cm hoog.
Iemand een idee hoe ik dit het beste doen kan?
Zou eerst 3 hoge kasten krijgen, daarbij zouden in de middelste kast de oven en combimagnetron boven elkaar komen. Bij 4 hoge kasten krijg ik het niet symmetrisch. En oven en magnetron naast elkaar past niet mooi vanwege verschillende hoogte.

Iemand een fotootje die dit ook heeft?

• Marlou5
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-07-2022
Druk bezig met het uitzoeken van een keuken, ondertussen best wel blij met het resultaat (KVIK).
Enige waar we nog naar aan het kijken zijn is waar we het stopcontact kunnen plaatsen in het eiland.

Het eiland is 260cm lang en 96cm diep
Het eiland bestaat uit 100cm kast (met 70cm siemens inductie kookplaat), 60cm (met vaatwasser) en 100cm kast met wasbak.

Wij hebben nu bedacht om het stopcontact (twister socket) naast de wasbak te doen, in het midden kan niet vanwege vaatwasser, en minder ruimte in de andere 100cm kast vanwege kookplaat.

Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbwBIlIixQl9MmjnXlDMslBJGHI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wKyFPd0vEDmFRZLjMGQliDmt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIe8EMKsknvXrSGNvQT1P-OxRPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhPAVZKl7KwUDvN6tYPVv5he.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ax4qzD-OaqFaOgvOmkSwViKP9u4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6QC49tfU3xYpvFCqWh3rx9Zy.jpg?f=user_large

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ada12 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:47:
Bij 4 hoge kasten krijg ik het niet symmetrisch. En oven en magnetron naast elkaar past niet mooi vanwege verschillende hoogte.
Warmhoudlade oid onder het kleinste apparaat zodat ze wel even hoog zijn? Is de 'standaard' oplossing hiervoor.
Marlou5 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:51:
Druk bezig met het uitzoeken van een keuken, ondertussen best wel blij met het resultaat (KVIK).
Enige waar we nog naar aan het kijken zijn is waar we het stopcontact kunnen plaatsen in het eiland.

Het eiland is 260cm lang en 96cm diep
Het eiland bestaat uit 100cm kast (met 70cm siemens inductie kookplaat), 60cm (met vaatwasser) en 100cm kast met wasbak.

Wij hebben nu bedacht om het stopcontact (twister socket) naast de wasbak te doen, in het midden kan niet vanwege vaatwasser, en minder ruimte in de andere 100cm kast vanwege kookplaat.

Wat denken jullie?
Water en electra gaan niet goed samen, dus zou daar wat afstand proberen te houden.
Misschien is in het midden vanuit oogpunt van symmetrie nog wel het mooist?

Tip: Ik heb bij ons eiland bij het barretje nog een stopcontact laten opnemen direct onder het blad in het midden (uit het zicht). Handig voor mensen die met een oplader voor telefoon of tablet oid aan de bar zitten. Dan loopt dat snoer niet tussen 'het eten' door.

[ Voor 60% gewijzigd door Farmerwood op 03-09-2020 14:58 . Reden: Extra reactie toegevoegd ]

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
[quote]Farmerwood schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:51:
[...]

Warmhoudlade oid onder het kleinste apparaat zodat ze wel even hoog zijn? Is de 'standaard' oplossing hiervoor.

Dan oogt de magnetron ook als 60 hoog apparaat?

[ Voor 44% gewijzigd door Ada12 op 03-09-2020 15:25 ]

• Marlou5
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-07-2022
Farmerwood schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:51:

[...]

Water en electra gaan niet goed samen, dus zou daar wat afstand proberen te houden.
Misschien is in het midden vanuit oogpunt van symmetrie nog wel het mooist?

Tip: Ik heb bij ons eiland bij het barretje nog een stopcontact laten opnemen direct onder het blad in het midden (uit het zicht). Handig voor mensen die met een oplader voor telefoon of tablet oid aan de bar zitten. Dan loopt dat snoer niet tussen 'het eten' door.
Ja daar zaten wij dus ook mee. Wel erg belangrijk dat er iets van stroom is op het eiland voor staafmixer etc.

Het blad is 3cm dik. Als we dit achter de vaatwasser in het midden doen, zal het dan niet te veel uitsteken onder het blad?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rostares schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:07:
Hallo allemaal,

We zijn inmiddels weer een aantal stappen verder in het selectieproces van onze nieuwe keuken.

We zijn bij een aantal zaken langs geweest en ik ben benieuwd of jullie nog opmerkingen hebben op onderstaand ontwerp/prijs voor de onderstaande keuken. We hebben op dit moment een U keuken en waren bang dat we weer een zelfde opstelling zouden moeten gebruiken. Dit was het idee van de keukenontwerper en sluit ook aan bij onze wens om kijkend naar de eettafel te kunnen koken.

Op de vloer komt een gietvloer met een bepaalde toplaag die het geschikt maakt voor keukens, de afwerking is grof, dus niet een vloer als een biljartlaken.

Ben benieuwd naar jullie op/aanmerkingen op deze opstelling/prijs

***members only***
Nog even over het passtuk en het nut om de deur meer dan 90 graden open te draaien. Ik heb zo'n zelfde situatie met mijn koelkast en ik heb er ook niets naast zitten. Vanmorgen speciaal voor jou getest, maar mijn deur kan zo'n 135 graden open, dus dat passtuk zou ik toch heel snel naar de andere kant schuiven zodat je een stukje meer werkblad krijgt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:42
PaT schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:39:
[...]

Nog even over het passtuk en het nut om de deur meer dan 90 graden open te draaien. Ik heb zo'n zelfde situatie met mijn koelkast en ik heb er ook niets naast zitten. Vanmorgen speciaal voor jou getest, maar mijn deur kan zo'n 135 graden open, dus dat passtuk zou ik toch heel snel naar de andere kant schuiven zodat je een stukje meer werkblad krijgt.
Dank je voor de reactie.

Ik ga het meenemen met het overleg met de keukenleverancier.

We gaan ook nog even goed passen en meten. Mijn vrouw wil graag een oude kerkbank aan de ene zijde van de tafel, eventjes goed opmeten wat we qua ruimte nodig hebben.

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 14:55
Tarz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:29:
Zo, onze keuken is ook geleverd en reeds in gebruik. Hierbij wat foto's van het resultaat, erg tevreden mee :) Let aub niet op de overige rootzooi, ondertussen is alles mooi opgeruimd en ligt de vloer erin (op 1 foto te zien.

[Afbeelding: Tussenruimte eiland en kasten]

[Afbeelding: Kastenwand met vloer]

[Afbeelding: Rechts voor]

[Afbeelding: Links voor]
@Tarz weet jij nog welk type kastjes jullie hebben? Merk/type?
Prachtig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:39
PaT schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:39:
[...]

Hoe kan je deur nou 135graden open gaan als direct naast de kast een muur staat op 90 graden? :S

Untappd: Kapitein_Merijn

• Rostares
Kapitein Merijn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:12:
[...]

Hoe kan je deur nou 135graden open gaan als direct naast de kast een muur staat op 90 graden? :S
Mij is het ook nog niet geheel duidelijk hoe dat precies zou moeten gaan werken. Maar daarom ga ik het voor de zekerheid even navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kapitein Merijn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:12:
[...]

Er zit toch niet een muur direct en net zo diep als de kast?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3L0FozRaTpoZG7MTekhPjBbDd6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlabqxurhjwRJscSVSIoAwV4.jpg?f=fotoalbum_large

Het kan echt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@PaT ik denk dat @Kapitein Merijn bedoeld dat er een wand direct naast de koelkast zou staan. Dan gaat je deur natuurlijk niet zo ver open. Jij hebt en nog 10cm wand en nog een deur.

Edit: er staat op de tekening in kwestie gewoon een volle wand inderdaad. Pas stuk is nodig anders slaat de deur tegen de muur.

[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 03-09-2020 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:53:
[...]

Er zit toch niet een muur direct en net zo diep als de kast?
[Afbeelding]

Het kan echt...
Op de tekening zit er wel degelijk een muur naast.

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 19:29

siemenz

Koetje

1ntroduc3 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:59:
[...]

Prachtig!
@Tarz ben ik ook benieuwd naar! ( en of je na een jaar tevreden bent natuurlijk

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:58:
@PaT ik denk dat @Kapitein Merijn bedoeld dat er een wand direct naast de koelkast zou staan. Dan gaat je deur natuurlijk niet zo ver open. Jij hebt en nog 10cm wand en nog een deur.

Edit: er staat op de tekening in kwestie gewoon een volle wand inderdaad. Pas stuk is nodig anders slaat de deur tegen de muur.
Ahh, nu snap ik het, render en plattegrond komen niet overeen. Ik keek naar de render, niet naar de plattegrond.

Maar dan nog denk ik dat meer dan 90 graden openen mogelijk moet zijn in die situatie. Mijn Koelkast deur wordt ook opgesloten door de plaat aan de zijkant. In feite eindigt die op dezelfde plek als zijn muur.

Niet met een hoek natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 03-09-2020 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
PaT schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:01:
[...]

Ahh, nu snap ik het, render en plattegrond komen niet overeen. Ik keek naar de render, niet naar de plattegrond.

Maar dan nog denk ik dat meer dan 90 graden openen mogelijk moet zijn in die situatie. Mijn Koelkast deur wordt ook opgesloten door de plaat aan de zijkant. In feite eindigt die op dezelfde plek als zijn muur.

Niet met een hoek natuurlijk
Zelfs op de plattegrond staat ook gewoon een muur hoor ;)
Dat er geen passtuk nodig is langs een vrijstaande kast begrijp ik wel ja :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kapitein Merijn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:31:
[...]

Zelfs op de plattegrond staat ook gewoon een muur hoor ;)
Dat er geen passtuk nodig is langs een vrijstaande kast begrijp ik wel ja :P
Nu lees jij niet goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
GeeMoney schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:58:

Er zijn speciale pinnetjes die je in het scharnier van de koelkast of vriezer kunt stoppen waardoor hij precies op 90 graden stopt met verder opengaan. Met zo’n pinnetje kun je dus voorkomen dat hij tegen de muur slaat.

• Rostares
We doen een passtuk :-)

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 13:09

Don Quijote

El Magnifico

Ik zou het toch zonder doen. ik heb het nu in mijn keuken ook niet, en mis denk ik twee keer per jaar dat ik een van de groentelades er niet direct uit kan trekken...

Dat stuk extra blad en het feit dat je niet tegen een passtuk aankijkt merk je elke dag ;)

• Rostares
Don Quijote schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:00:
Ik zou het toch zonder doen. ik heb het nu in mijn keuken ook niet, en mis denk ik twee keer per jaar dat ik een van de groentelades er niet direct uit kan trekken...

Dat stuk extra blad en het feit dat je niet tegen een passtuk aankijkt merk je elke dag ;)
Volgens mij is het passtuk nu 10 cm, wellicht kan die wat smaller. Kast direct tegen de muur aan lijkt me ook niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Rostares schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:19:
[...]

Volgens mij is het passtuk nu 10 cm, wellicht kan die wat smaller. Kast direct tegen de muur aan lijkt me ook niet handig.
Ik zou hem 5cm breed laten maken, dan is hij net zo breed als de zijwand langs het eiland.
Persoonlijk vind ik een (front) passtuk ook gewoon veel fraaier dan een kast die koud tegen de muur staat, er ontstaat dan toch altijd een kier waar je inkijkt.

Je eiland zou trouwens minder diep kunnen door de kast onder het koken in te korten of de kast aan de achterzijde van het eiland. Scheelt je toch weer 10cm.

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-05 23:41
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:44:
[...]

Nagenoeg geen kwaliteitsverschil maar die Systemat keuken is veel te duur als het blad en de apparatuur hetzelfde zijn.
De Ballerina in Fenix zou echt behoorlijk wat duurder moeten zijn.
Ballerina is 1k goedkoper met onderste lades tip-on.

Ander blad: Blad Ceasarstone 5143 white attica 2 cm.

Maar wel met onderstaande Bosch accentline apparatuur:
Oven: HBG855TC0 Bakoven geen stoom
Vaatwasser: SBA46JX09N
Kookplaat: PVQ795F25E
Koelvries: KIS86SD30
Een kubus aan de wand ipv plankje.

Tevens hebben we besloten het rare hoekje met draagmuur uit de keuken te halen waardoor het blad mooi door kan lopen! Bedankt voor jullie tips hierin. Daarnaast houtkleur hoge kasten i.p.v. zwart!

Wat vinden jullie van bovenstaande? Nog tips? Hieronder 2 plaatjes van het nieuwe ontwerp :*) .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AI5Rh7DBr-peJkhZZjXJfA1lK8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4hwYr7KrBu4WF5VMpvaNWD7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1u6QgQqrrpi0HtEYLq34naRfx4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mvLNy2xXtmKYGJXUxiq07uo.jpg?f=fotoalbum_tile

Link naar eerste versie: Eikkie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:41

Verder vandaag nog bij Keukenloods geweest. We verwachten een offerte maar dan met het merk Pronorm.

[ Voor 3% gewijzigd door Eikkie op 03-09-2020 20:58 ]

It's me

• Rostares
Kapitein Merijn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:27:
[...]

Ik zou hem 5cm breed laten maken, dan is hij net zo breed als de zijwand langs het eiland.
Persoonlijk vind ik een (front) passtuk ook gewoon veel fraaier dan een kast die koud tegen de muur staat, er ontstaat dan toch altijd een kier waar je inkijkt.

Je eiland zou trouwens minder diep kunnen door de kast onder het koken in te korten of de kast aan de achterzijde van het eiland. Scheelt je toch weer 10cm.
Dat is zeker nog een optie die we gaan overwegen. De komende week gaan we even met verhuisdozen in de weer en plakband om de beweegruimte en het algehele beeld in de keuken te bekijken.

Dat 5cm passtuk is een goed advies. Extra werkruimte kan nooit kwaad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:59
Ada12 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:47:
Tegen onze muur passen heel mooi 4 hoge kasten. Ik wil graag een combimagnetron en een oven van 60 cm hoog.
Iemand een idee hoe ik dit het beste doen kan?
Zou eerst 3 hoge kasten krijgen, daarbij zouden in de middelste kast de oven en combimagnetron boven elkaar komen. Bij 4 hoge kasten krijg ik het niet symmetrisch. En oven en magnetron naast elkaar past niet mooi vanwege verschillende hoogte.

Iemand een fotootje die dit ook heeft?
Twee apparaten kiezen die even hoog zijn?
Anders de warmhoudla, maar dat is imo toch (veel) minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

mitsumark schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:37:
[...]

Twee apparaten kiezen die even hoog zijn?
Anders de warmhoudla, maar dat is imo toch (veel) minder mooi.
Daar over gesproken. Het schijnt tegenwoordig dus hip te zijn een oven / combi van 45 cm te nemen ipv 60 cm. Het lijkt wel of in nl alleen maar met 45 cm gedemonstreerd wordt. Ik was van de week in Dld en daar is 60 weer de standaard die overigens net zo duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

siemenz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:58:
[...]

Daar over gesproken. Het schijnt tegenwoordig dus hip te zijn een oven / combi van 45 cm te nemen ipv 60 cm. Het lijkt wel of in nl alleen maar met 45 cm gedemonstreerd wordt. Ik was van de week in Dld en daar is 60 weer de standaard die overigens net zo duur zijn.
Heb zelf al jaren twee 45cm ovens. Moet zeggen dat ik eerder oppervlakte tekort kom dan hoogte. Kan wel zijn dat er wat verschil is in binnenruimte tussen de verschillende merken/modellen.

Zelf dus nooit de behoefte gehad aan een 60cm model. En vind eerlijk gezegd 45 ook mooier. Warmhoudlade zou ik dan weer geen nee tegen zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

MikeyMan schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:03:
[...]

Heb zelf al jaren twee 45cm ovens. Moet zeggen dat ik eerder oppervlakte tekort kom dan hoogte. Kan wel zijn dat er wat verschil is in binnenruimte tussen de verschillende merken/modellen.

Zelf dus nooit de behoefte gehad aan een 60cm model. En vind eerlijk gezegd 45 ook mooier. Warmhoudlade zou ik dan weer geen nee tegen zeggen. :)
Onze Duitser zei. Waarom wil je 45 als 60 even duur is ? Toen had ie wel een punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

siemenz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:32:
[...]

Onze Duitser zei. Waarom wil je 45 als 60 even duur is ? Toen had ie wel een punt
Nouja als je het niet gebruikt is het zonde van je kastruimte. En aangezien ik de ovens nu boven de vriezer heb, worden je bovenkasten ook lastiger bereikbaar in deze opstelling. 15 cm hoger kan net teveel zijn. Kan me ook nog voorstellen dat een kleinere oven sneller opwarmt. Maargoed, das allemaal persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat ik een groot voordeel van een 60 cm oven vind is dat je bijvoorbeeld 2 pizza's tegelijk kan afbakken. Daarnaast natuurlijk de gebruikelijke taart/kalkoen/ander groot spul wat makkelijker in een 60cm over verdwijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

PaT schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:53:
Wat ik een groot voordeel van een 60 cm oven vind is dat je bijvoorbeeld 2 pizza's tegelijk kan afbakken. Daarnaast natuurlijk de gebruikelijke taart/kalkoen/ander groot spul wat makkelijker in een 60cm over verdwijnt.
Ben niet zo’n kalkoen man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
In een 45 cm oven passen ook 2 pizza's of een taart.
Het grote verschil met vroeger is dat men tegenwoordig vaak 2 "ovens" neemt, dan heb je net zoveel binnenruimte voor die keer dat het echt moet, maar tegelijk meer mogelijkheden.
2x 60 lijkt me dan weer overkill en 1x 60 en 1x 45 "niet mooi" wanneer ze niet boven elkaar komen.
Echt nadelen van een 60 model zijn er ook weer niet echt, behalve wat al genoemt is: onnodig ruimte en langzamer warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
EiT schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:44:
[...]

Hier zou je terecht kunnen:
https://www.thijskeukens....dern/notenhout-combinatie
Wij hebben daar overigens niet de keuken vandaan, maar was er wel voor een gesprek geweest. Was wel positief.
Ah thanks, dit is precies wat we zoeken. Deze neem ik ook mee in de zoektocht.

En ben benieuwd naar de foto's van jouw keuken! Ziet er al goed uit op die twee foto's. Waar heb jij je keuken uiteindelijk gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mitsumark schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:01:
In een 45 cm oven passen ook 2 pizza's of een taart.
Het grote verschil met vroeger is dat men tegenwoordig vaak 2 "ovens" neemt, dan heb je net zoveel binnenruimte voor die keer dat het echt moet, maar tegelijk meer mogelijkheden.
2x 60 lijkt me dan weer overkill en 1x 60 en 1x 45 "niet mooi" wanneer ze niet boven elkaar komen.
Echt nadelen van een 60 model zijn er ook weer niet echt, behalve wat al genoemt is: onnodig ruimte en langzamer warm.
Ik heb weleens 8 pizzas in twee ovens gehad na een verhuizing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Voordeel van een 60 cm is vooral dat je makkelijker bij je producten kan als ze in de oven staan en daarmee de kans kleiner is dat je je handen verbrand. Hoewel dit nadeel enigszins is opgelost door telescoop rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:00
Nadeel van een 60cm oven/magnetron is dat de magnetron functie echt beduidend minder werkt. Daar werden we door onze keukenboer op gewezen en in dit topic hebben anderen daar hun mening ook wel eens over gedeeld.

Eten wordt minder snel warm en onregelmatiger. Op de ovenfunctie heeft het dan weer weinig invloed, maar de magnetron functie zeker wel.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:59
evleerdam schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:08:
Nadeel van een 60cm oven/magnetron is dat de magnetron functie echt beduidend minder werkt. Daar werden we door onze keukenboer op gewezen en in dit topic hebben anderen daar hun mening ook wel eens over gedeeld.

Eten wordt minder snel warm en onregelmatiger. Op de ovenfunctie heeft het dan weer weinig invloed, maar de magnetron functie zeker wel.
Dat klopt ook wel.
De magnetron in de Siemens combi oven 60cm van m'n ouders is ronduit slecht te noemen.
Is ondertussen al wel een jaartje of 10 oud maar alsnog, heeft dat ding nooit weten te overtuigen.
Popcorn doet er op de hoogste stand gewoon 5 minuten over om een beetje respectabele hoeveelheid klaar te maken in die zakken.

Dat is overigens ook het enigste waar de magnetron voor gebruikt word.
Eten opwarmen doe je gewoon in de pan of in de oven zelf. Duurt het misschien 5 minuten ipv 1 minuut maar de kwaliteit van je voedsel blijft stukken beter ipv het kapot te nuken.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toen ik vorige week in het Inspiratiehuis was gaf de dame die ons gesprek deed ook aan dat de magnetron functie in 60 cm ovens duidelijk minder goed werkt. De reden is logisch: grotere afstand naar het op te warmen gerecht.

Nu gebruiken wij de magnetron eigenlijk nooit. Ontdooien is gewoon een kwestie van op tijd uit de vriezer halen en opgewarmd eten uit de magnetron is gewoon niet zo lekker (imho).
Wij hopen straks met een stoomoven daar een goed alternatief voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik heb een siemens studioline 60cm combi oven/magnetron van 3 jaar oud. Ding werkt prima :? Nooit ervaren dat de magnetronfunctie matig werkt.

In de nieuwe keuken komt ook weer een 60cm, alleen dan het nieuwe model van Bosch omdat die beter bij een zwarte keuken past.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 04-09-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:55:
Ik heb een siemens studioline 60cm combi oven/magnetron van 3 jaar oud. Ding werkt prima :? Nooit ervaren dat de magnetronfunctie matig werkt.

In de nieuwe keuken komt ook weer een 60cm, alleen dan het nieuwe model van Bosch omdat die beter bij een zwarte keuken past.
Denk dat het ook een stukje gewenning zal zijn.
Tuurlijk zal je eten (uiteindelijk) warm worden. Maar vergelijk het maar eens met een reguliere magnetron.
Nou is mijn ervaring zoals gezegd wel met een oven van 10 jaar oud, toen studio-line nog top-line was.

Toen ik het huis uit ging en daar een dedicated magnetron had merkte ik echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-03 15:26

Leandra66

is onmogelijk

Ik wil wel even de mening hier horen;

We hebben van 2 keukenverkopers een offerte voor dezelfde keuken die elkaar amper iets ontloopt, de ene keukenverkoper had mijn voorkeur, want lokaal en ik geloof in lokaal je geld uitgeven, de andere keukenverkoper zit niet heel ver weg maar wel echt een andere regio.

Enfin; het prijsverschil is te verwaarlozen, het gevoel was bij beide keukenadviseurs prima, dus ook daarin weinig verschil, tot dit punt; de lokale keukenverkoper zei eergisteren aan de telefoon iets over een aanbetaling, een klein bedrag maar (geen idee wat klein is in deze), en dat vind ik in principe al niet lekker, want ik doe eigenlijk niet aan aanbetalingen, maar nu kijk ik op hun website en daar staat letterlijk:
Moet ik een aanbetaling doen?

Bij ********* hoef je nooit een aanbetaling te doen.
Dus; amper prijsverschil, de lokale keukenverkoper had wegens lokaal mijn voorkeur maar dit soort dingen trek ik zo enorm slecht, ik ben van afspraak is afspraak en een aanbetaling vragen terwijl op je website staat dat er nooit een aanbetaling hoeft te worden gedaan is voor mij funest qua vertrouwen.

Ben ik hierin nou het emotionele huisvrouwtje -O- of is dit niet alleen een vertrouwensbreuk maar zou dit zelfs kunnen betekenen dat het helemaal niet zo lekker gaat met het bedrijf?

Overigens hebben beide keukenbedrijven een prima cijfer op qasa (96 voor lokaal, 86 voor de andere keukenverkoper).

Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flix20 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:10:
[...]

Denk dat het ook een stukje gewenning zal zijn.
Tuurlijk zal je eten (uiteindelijk) warm worden.
Of m'n bordje brinta zoals nu in 1.5 minuut klaar is of anders 45 seconden, maakt me echt weinig uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-05 06:54
Leandra66 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:16:
Ik wil wel even de mening hier horen;

We hebben van 2 keukenverkopers een offerte voor dezelfde keuken die elkaar amper iets ontloopt, de ene keukenverkoper had mijn voorkeur, want lokaal en ik geloof in lokaal je geld uitgeven, de andere keukenverkoper zit niet heel ver weg maar wel echt een andere regio.

Enfin; het prijsverschil is te verwaarlozen, het gevoel was bij beide keukenadviseurs prima, dus ook daarin weinig verschil, tot dit punt; de lokale keukenverkoper zei eergisteren aan de telefoon iets over een aanbetaling, een klein bedrag maar (geen idee wat klein is in deze), en dat vind ik in principe al niet lekker, want ik doe eigenlijk niet aan aanbetalingen, maar nu kijk ik op hun website en daar staat letterlijk:

[...]

Dus; amper prijsverschil, de lokale keukenverkoper had wegens lokaal mijn voorkeur maar dit soort dingen trek ik zo enorm slecht, ik ben van afspraak is afspraak en een aanbetaling vragen terwijl op je website staat dat er nooit een aanbetaling hoeft te worden gedaan is voor mij funest qua vertrouwen.

Ben ik hierin nou het emotionele huisvrouwtje -O- of is dit niet alleen een vertrouwensbreuk maar zou dit zelfs kunnen betekenen dat het helemaal niet zo lekker gaat met het bedrijf?

Overigens hebben beide keukenbedrijven een prima cijfer op qasa (96 voor lokaal, 86 voor de andere keukenverkoper).
Ik kan mij voorstellen dat kleinere, lokale, winkels een aanbetaling vragen voor een klein stukje extra zekerheid. Misschien kun je het eraf praten, vragen kan altijd. En anders, volg je gevoel, het gaat om veel geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

jppilot schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:42:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat kleinere, lokale, winkels een aanbetaling vragen voor een klein stukje extra zekerheid. Misschien kun je het eraf praten, vragen kan altijd. En anders, volg je gevoel, het gaat om veel geld ;)
Dat snap ik wel, maar het stoort me vooral dat op hun website staat dat je nooit een aanbetaling hoeft te doen en ze er toch om vragen.
Het een zeggen en het ander doen is wat me tegenstaat, ik ga me dan zorgen maken om de hele betrouwbaarheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
1ntroduc3 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:59:
[...]

Prachtig!
@1ntroduc3 & @siemenz , heb even de opdracht erbij gepakt, enige dat ik kan vinden is dit:

XGL-Milox-685, kleur is Havannazwart.

Wij zijn nog altijd zeer tevreden over de keuken. Enige punt is dat die matte uitstraling snel vet laat zien (vingers met opendoen kastjes) dus een paar keer poetsen. Maar dat kan gewoon met een druppel dreft en normale doek. Dan navegen met theedoek ivm strepen. Dan is het weer keurig netjes.
Hele keuken is trouwens nog perfect, ook het Topcore blad houdt zich erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leandra66 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:44:
[...]

Dat snap ik wel, maar het stoort me vooral dat op hun website staat dat je nooit een aanbetaling hoeft te doen en ze er toch om vragen.
Het een zeggen en het ander doen is wat me tegenstaat, ik ga me dan zorgen maken om de hele betrouwbaarheid.
Heb je ze al gewezen op hun website tekst, nadat ze je vroegen voor een aanbetaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:48:
[...]

Heb je ze al gewezen op hun website tekst, nadat ze je vroegen voor een aanbetaling?
Nope, ik zag dat vannacht. Maar ik vind het bizar dat ik ze op de tekst op hun eigen site moet wijzen nadat zij iets aan mij vragen wat ze volgens hun eigen site niet zullen vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 22:23
Leandra66 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:52:
[...]

Nope, ik zag dat vannacht. Maar ik vind het bizar dat ik ze op de tekst op hun eigen site moet wijzen nadat zij iets aan mij vragen wat ze volgens hun eigen site niet zullen vragen.
Je zit dus eigenlijk al helemaal te flippen zonder dat je het hebt besproken. Je begon zelf over ‘emotioneel huisvrouwtje’...

Maar als dit je zo enorm dwars zit, dan moet je naar die andere gaan. Ik zou er persoonlijk niet van wakker liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zo te horen heeft dit je goede gevoel al geschaad. Gewoon lekker naar die andere keukenboer gaan dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
[...]

Mijn ervaring leert dat je bij sommige geen aanbetaling hoeft te doen, maar wel mag doen, gaat in overleg.

Dus wat mij betreft ligt het een beetje aan wat er precies gezegd werd over de aanbetaling. Als ze zeiden: je moet een aanbetaling doen, dan snap ik je frustratie. Als ze zeggen: wilt u misschien een aanbetaling doen? Dan kan ik ze best begrijpen.

Daarnaast vind ik zelf een aanbetaling best redelijk en begrijpbaar. Zij maken al flink wat kosten voor de keuken geleverd wordt. Daarnaast is dit een stuk commitment en vertrouwen vanuit jouw kant.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
Eerder kwam hier al iets voorbij over de adviesprijs en werkelijke prijs. Voor Siemens en Bosch kan er zo 40% van de adviesprijs af. Weet iemand hoe dat is met Neff? Komt natuurlijk uit dezelfde fabriek maar is toch minder ‘gangbaar’ dan de andere twee merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

evleerdam schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:57:
[...]

Mijn ervaring leert dat je bij sommige geen aanbetaling hoeft te doen, maar wel mag doen, gaat in overleg.

Dus wat mij betreft ligt het een beetje aan wat er precies gezegd werd over de aanbetaling. Als ze zeiden: je moet een aanbetaling doen, dan snap ik je frustratie. Als ze zeggen: wilt u misschien een aanbetaling doen? Dan kan ik ze best begrijpen.

Daarnaast vind ik zelf een aanbetaling best redelijk en begrijpbaar. Zij maken al flink wat kosten voor de keuken geleverd wordt. Daarnaast is dit een stuk commitment en vertrouwen vanuit jouw kant.
Mijn vraag was hoe het vervolg zou zijn als we voor hen zouden kiezen, zijn antwoord was dat we dan een aanbetaling zouden moeten doen, "een klein bedrag maar".

We hebben al eens ervaren dat een (badkamer) leverancier failliet ging tussen het moment dat wij voor de badkamer kozen en geleverd zou worden, overigens hadden we toen ook geen aanbetaling gedaan, want ze zouden alleen maar leveren en wij hadden in principe een afspraak met degene die het zou plaatsen, maar we hadden toen wel het gevoel door het oog van de naald te zijn gekropen, de verbouwing van de badkamer schoof daardoor ook een half jaar op.

Dus ja, ik snap dat er in sommige situaties best een aanbetaling gevraagd kan worden (kleine leverancier, grote bestelling), maar dat je dat doet terwijl je op je website expliciet stelt dat er nooit een aanbetaling hoeft te worden gedaan (compleet met bold) dan vind ik het wel een issue als er toch om een aanbetaling gevraagd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik zou ook geen aanbetaling doen. Ze moeten gewoon een overeenkomst opstellen die door beide partijen getekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:25:
[...]

Of m'n bordje brinta zoals nu in 1.5 minuut klaar is of anders 45 seconden, maakt me echt weinig uit ;)
Maar dat getuigd wel dat de magnetron in een 60cm oven minder effectief is dan er één in een kleinere ruimte.
Dat is wat er gezegd werd en nu dus ook door jezelf bevestigd.
Dat het jezelf in gebruik niet uitmaakt staat daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flix20 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:33:
[...]

Maar dat getuigd wel dat de magnetron in een 60cm oven minder effectief is dan er één in een kleinere ruimte.
Dat is wat er gezegd werd en nu dus ook door jezelf bevestigd.
Dat het jezelf in gebruik niet uitmaakt staat daarbuiten.
Dat weet ik niet, het was maar een voorbeeld. Ik veronderstelde naar aanleiding van jouw opmerking dat een kleinere magnetron sneller is. Maar ik heb geen praktijkervaring ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
MikeyMan schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:02:
[...]
Ik heb weleens 8 pizzas in twee ovens gehad na een verhuizing ;)
Je kunt er altijd 2x2 x2 doen, zijn de laatste 4 pizza's een minuut of 8 later klaar.
Maargoed, hoe vaak komt dat voor? Je kunt altijd pizza bestellen/afhalen, ben je "éénmalig" 50 euro extra kwijt :)

@Leandra66 De meeste bedrijven gaan failliet door een cashflow probleem, niet door te weinig winst (de winst van een project komt simpelweg (veel) later binnen dan dat je het uit moet geven).
Ik kan me voorstellen dat cashflow voor een klein lokaal bedrijf een grotere uitdaging is dan voor een groot concern, dan schuiven ze gewoon wat.
Als dit verholpen kan worden door een "vrijwillige" kleine aanbetaling zou ik me daardoor niet laten overhalen voor de ander te gaan, mits het vertrouwen in het bedrijf er gewoon is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
dan doe ik een duit in het 45 vs 60 cm zakje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wucS1e_PhWsEBSGQkVzQH0Z1_L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIsBPS2paybEcvzbYU8JFa2B.jpg?f=fotoalbum_large

60 cm hoog én 90 cm breed! Laat maar komen die pizza's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
Dengra schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:58:
Eerder kwam hier al iets voorbij over de adviesprijs en werkelijke prijs. Voor Siemens en Bosch kan er zo 40% van de adviesprijs af. Weet iemand hoe dat is met Neff? Komt natuurlijk uit dezelfde fabriek maar is toch minder ‘gangbaar’ dan de andere twee merken.
Nog een aanvulling op deze vraag. Hoe verhoudt een ‘instapmodel’ van Miele zich tot een Iq700 van Siemens?

We hebben een offerte met deze:
https://www.siemens-home....ngbakingovensbuiltinovens

Nu zijn we bij een interieurbouwer geweest en zij leveren standaard geen Siemens. Ik heb dus nu een goedkoper model Miele uitgezocht daar (ervan uitgaande dat bij Miele adviesprijs nagenoeg ‘echte’ prijs is) maar vraag me dus af of het qua kwaliteit niet onder doet voor de iq700:
https://www.miele.nl/c/ov...t=11099620&name=H_7260_BP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Dengra schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:07:
[...]

Nog een aanvulling op deze vraag. Hoe verhoudt een ‘instapmodel’ van Miele zich tot een Iq700 van Siemens?

Nu zijn we bij een interieurbouwer geweest en zij leveren standaard geen Siemens. Ik heb dus nu een goedkoper model Miele uitgezocht daar (ervan uitgaande dat bij Miele adviesprijs nagenoeg ‘echte’ prijs is) maar vraag me dus af of het qua kwaliteit niet onder doet voor de iq700:
Geen ervaring met beide, maar in het algemeen:
- De Siemens heeft meer functies
- De Siemens heeft een mooier scherm
- De Miele is kwalitatief beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:16:
[...]

Je kunt er altijd 2x2 x2 doen, zijn de laatste 4 pizza's een minuut of 8 later klaar.
Maargoed, hoe vaak komt dat voor? Je kunt altijd pizza bestellen/afhalen, ben je "éénmalig" 50 euro extra kwijt :)

@Leandra66 De meeste bedrijven gaan failliet door een cashflow probleem, niet door te weinig winst (de winst van een project komt simpelweg (veel) later binnen dan dat je het uit moet geven).
Ik kan me voorstellen dat cashflow voor een klein lokaal bedrijf een grotere uitdaging is dan voor een groot concern, dan schuiven ze gewoon wat.
Als dit verholpen kan worden door een "vrijwillige" kleine aanbetaling zou ik me daardoor niet laten overhalen voor de ander te gaan, mits het vertrouwen in het bedrijf er gewoon is.
Als je failliet gaat door cashflow problemen heb je gewoon je administratie niet op orde. Als je dit op tijd weet, kan je cash flow namelijk gewoon financieren.
Flix20 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:34:
[...]

Dat klopt ook wel.
De magnetron in de Siemens combi oven 60cm van m'n ouders is ronduit slecht te noemen.
Is ondertussen al wel een jaartje of 10 oud maar alsnog, heeft dat ding nooit weten te overtuigen.
Popcorn doet er op de hoogste stand gewoon 5 minuten over om een beetje respectabele hoeveelheid klaar te maken in die zakken.

Dat is overigens ook het enigste waar de magnetron voor gebruikt word.
Eten opwarmen doe je gewoon in de pan of in de oven zelf. Duurt het misschien 5 minuten ipv 1 minuut maar de kwaliteit van je voedsel blijft stukken beter ipv het kapot te nuken.
Dat een 60 cm combioven slechte magnetron heeft heeft niet zozeer met de hoogte te maken. Een dedicated magnetron heeft meestal een draaischijf, waardoor de magnetronstralen veel beter gericht worden op je eten. Een combioven is daarom per definitie een slechte magnetron.

Miele bewijst dat je met een 60 cm hoog apparaat een prima magnetron kan maken. Is wel een totaal andere prijsrange. Het is een soort magnetron die werkt als een CNC machine, waarbij de oven de magnetronstralen om de mm precies kan richten op je eten als ik het goed begrijp.
https://www.miele.nl/c/di...mat=11111640&name=DO_7860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
Dengra schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:07:
[...]

Ook van Miele kan nog wel wat af, maar inderdaad niet zo veel als bij Siemens. Alic3 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
Alic3 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:29:
[...]

Ook van Miele kan nog wel wat af, maar inderdaad niet zo veel als bij Siemens. Alic3 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Ja, wellicht wel iets. Ik heb deze twee apparaten naast elkaar gezet omdat ik denk (hoop) dat dit qua prijs elkaar niet enorm ontloopt en ze hebben beide pyrolyse. Dat was eigenlijk de enige eis voor de oven ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
evleerdam schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:16:
[...]

Geen ervaring met beide, maar in het algemeen:
- De Siemens heeft meer functies
- De Siemens heeft een mooier scherm
- De Miele is kwalitatief beter
Zelfs de goedkopere lijnen van Miele zijn kwalitatief beter? Zoals gezegd was onze enige eis eigenlijk een goed systeem om schoon te maken. Ik vermoed dat we in dagelijks gebruik waarschijnlijk toch niet zoveel gebruik zouden maken van al die extra functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Z___Z schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:21:
[...]

Als je failliet gaat door cashflow problemen heb je gewoon je administratie niet op orde. Als je dit op tijd weet, kan je cash flow namelijk gewoon financieren.
[...]

Dat een 60 cm combioven slechte magnetron heeft heeft niet zozeer met de hoogte te maken. Een dedicated magnetron heeft meestal een draaischijf, waardoor de magnetronstralen veel beter gericht worden op je eten. Een combioven is daarom per definitie een slechte magnetron.

Miele bewijst dat je met een 60 cm hoog apparaat een prima magnetron kan maken. Is wel een totaal andere prijsrange. Het is een soort magnetron die werkt als een CNC machine, waarbij de oven de magnetronstralen om de mm precies kan richten op je eten als ik het goed begrijp.
Ook dat speelt een rol.

Overigens komt er bij mij als liefhebber van koken geen magnetron meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:52

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Leuke marketing!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

Een klant van mij is in de flagship store geweest om een demonstratie bij te wonen van dit apparaat.
Misschien had degene die de demonstratie gaf niet haar beste dag maar van de 3 producten kwamen er 2 niet gaar uit het apparaat, waaronder kip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:09:
[...]

Een klant van mij is in de flagship store geweest om een demonstratie bij te wonen van dit apparaat.
Misschien had degene die de demonstratie gaf niet haar beste dag maar van de 3 producten kwamen er 2 niet gaar uit het apparaat, waaronder kip.
Tja 8k voor een 1e generatie product. Het concept klinkt wel interessant, maar zal nog wel wat verfijning nodig hebben denk ik. Wel een innovatief product. De meeste ovens zijn niet beter (significant anders) dan 10 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:16
Wij zitten met hetzelfde 45/60cm probleem als hierboven beschreven staat. De 45 cm ovens ogen zo klein waardoor wij liever voor een 60cm variant gaan. Maar de keuze wordt hierdoor wel beperkt. Onze lokale superkeukens probeerde ons richting Etna te sturen omdat dat de een van de weinige schijnt te zijn die wel een 60cm combi magnetron heeft.
Nou hoeft die hele magnetron wat mij betreft sowieso niet in onze keuken, maar mijn wederhelft heeft dit wel graag.

Het is voor ons nog even afwachten, sk zou eind deze werkweek de offerte mailen. Maar tot nu toe nog niks gehoord en dit is niet de eerste keer dat ze niet doen wat ze beloven. Offerte is wel wat we willen (op apparatuur na). Dus hopelijk kunnen we, als de offerte nog komt, met de offerte naar andere keukenboeren stappen. We voelen er weinig voor om weer een paar gesprekken van drie uur te hebben voor een offerte. Die tijd hebben wij met onregelmatige werktijden en twee kleine kinderen gewoon niet iedere week.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

spreading schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:09:
Wij zitten met hetzelfde 45/60cm probleem als hierboven beschreven staat. De 45 cm ovens ogen zo klein waardoor wij liever voor een 60cm variant gaan. Maar de keuze wordt hierdoor wel beperkt. Onze lokale superkeukens probeerde ons richting Etna te sturen omdat dat de een van de weinige schijnt te zijn die wel een 60cm combi magnetron heeft.
Nou hoeft die hele magnetron wat mij betreft sowieso niet in onze keuken, maar mijn wederhelft heeft dit wel graag.

Het is voor ons nog even afwachten, sk zou eind deze werkweek de offerte mailen. Maar tot nu toe nog niks gehoord en dit is niet de eerste keer dat ze niet doen wat ze beloven. Offerte is wel wat we willen (op apparatuur na). Dus hopelijk kunnen we, als de offerte nog komt, met de offerte naar andere keukenboeren stappen. We voelen er weinig voor om weer een paar gesprekken van drie uur te hebben voor een offerte. Die tijd hebben wij met onregelmatige werktijden en twee kleine kinderen gewoon niet iedere week.
Siemens heeft ze sowieso ook. Miele niet (zie hierboven), AEG geloof ik ook, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Zoals eerder aangekondigd zijn wij in Duitsland geweest voor een offerte en hoor graag van jullie wat jullie van de keuken en de offerte vinden.

De keuken betreft een NEXT125 Type NX240. Dit zijn MDF deuren met kunststof front en FENIX lamineer erop.Dit is de verkrijgen en extra mat wit, zwart en bruin.

Wij zijn het nog niet helemaal over de kleur eens met elkaar, maar de indeling wel, en wij realiseren ons dat als wij een ander kleurtje willen op (satijn)lak uit gaat komen wat ongetwijfeld duurder is (maar hoeveel is de vraag).

Verder twijfelen we of we de deuren van de wand niet toch Push to open willen hebben omdat de kastenwand dan wat strakker is.

De gebruikte apparaten zijn de volgende:

- Siemens Stoomoven IQ700 HS836GVB6
- Siemens Combioven IQ700 HM836GPB6
- Siemens Koelkast IQ500 LI41RSD30
- Siemens Vriezer HS836GVB6. (waarom heeft hij niet gewoon een koelvriescombinatie genomen?)
- Miele Vaatwasser G 5055 SCVi XXL
- BORA PUXU Recirculatie (ook wel X Pure)
- Zwarte Quooker Flex Combi+ 7L

Hoewel ik denk dat hij niet bespaard heeft op de apparatuur is het soms wel dat ze het voorlaatste model hebben gebruikt om wat kosten te besparen. Niet dat ik dat erg vind, want volgend jaar (als de keuken geleverd moet worden) zal er vast weer nieuwe apparatuur uit zijn

Vragen:
- Wat vinden jullie van de apparatuur
- Wat vinden jullie van de opstelling (kleuren zijn nog niet zoals ze moeten)
- Weet iemand het prijsverschil tussen Fenix en Lak
- Wat vinden jullie van de prijs van
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hier nog wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6peXvA0_RWzXPqMAPMtMxkWWXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mci5dmbE3dYRY1JvTcvELXwa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgFFq18sw_AgB1WnRNFVMCNWnJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TJIUfW8f92shLtXt1QFcHc6W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

siemenz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:48:
Zoals eerder aangekondigd zijn wij in Duitsland geweest voor een offerte en hoor graag van jullie wat jullie van de keuken en de offerte vinden.

De keuken betreft een NEXT125 Type NX240. Dit zijn MDF deuren met kunststof front en FENIX lamineer erop.Dit is de verkrijgen en extra mat wit, zwart en bruin.

Wij zijn het nog niet helemaal over de kleur eens met elkaar, maar de indeling wel, en wij realiseren ons dat als wij een ander kleurtje willen op (satijn)lak uit gaat komen wat ongetwijfeld duurder is (maar hoeveel is de vraag).

Verder twijfelen we of we de deuren van de wand niet toch Push to open willen hebben omdat de kastenwand dan wat strakker is.

- Siemens Vriezer HS836GVB6. (waarom heeft hij niet gewoon een koelvriescombinatie genomen?)

Hoewel ik denk dat hij niet bespaard heeft op de apparatuur is het soms wel dat ze het voorlaatste model hebben gebruikt om wat kosten te besparen. Niet dat ik dat erg vind, want volgend jaar (als de keuken geleverd moet worden) zal er vast weer nieuwe apparatuur uit zijn

Vragen:
***members only***

Hier nog wat plaatjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken hoor.

Lijkt me een goede prijs, ter vergelijking heb ik ook een keuken besteld met Fenix fronten, een kleiner eiland, kleinere kastenwand(2 kasten), 1 apparaat minder voor 22k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:16
PaT schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:56:
[...]

Siemens heeft ze sowieso ook. Miele niet (zie hierboven), AEG geloof ik ook, maar dat weet ik niet zeker.
Klopt, het is dus nu of kiezen voor zoiets, of overstappen op 45 cm of maar een oven en de magnetron in de bijkeuken.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaureL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-08-2024
Toevallig vandaag een offerte van keukenloods verschilt beetje per apparaat maar grofweg tussen de 40-50% gaat eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Neff heeft exact dezelfde marge als de Studio Line van Siemens en de Accent Line van Bosch.

40% is inderdaad een goed uitgangspunt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Barry|IA schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:17:
[...]

Neff heeft exact dezelfde marge als de Studio Line van Siemens en de Accent Line van Bosch.

40% is inderdaad een goed uitgangspunt.
Ha Barry is er weer. Weg bij de keukenloods hoorde ik? Ik was er van de week. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA

Vragen:
***members only***

Hier nog wat plaatjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor werkblad? Gevoelsmatig lijkt mij 25k te duur. In Duitsland besparen is er helaas niet meer bij.

Komt Siemens aan huis repareren bij een defect?
Zit de montage in de prijs?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Barry|IA schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:21:
[...]

Wat voor werkblad? Gevoelsmatig lijkt mij 25k te duur. In Duitsland besparen is er helaas niet meer bij.

Komt Siemens aan huis repareren bij een defect?
Zit de montage in de prijs?
Ha Barry. Het bedrag is inclusief montage. Of ze garantie aan huis hebben weet ik niet. Check ik.

Waarom is de offerte gevoelsmatig te hoog wat jou betreft?

Het betreft een granieten aanrechtblad.

Apparatuur te matig ? Next is volgens mij wat duurder

[ Voor 3% gewijzigd door siemenz op 05-09-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Sommige merken hebben geen keuze in korpus kleur, dus wit. Pronorm bijvoorbeeld.
Wat is jullie mening hierover. Vinden jullie dit ook een no go? Of valt dit in de praktijk niet op?

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 14:48

Vragen:
***members only***

Hier nog wat plaatjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Onze keuken lijkt op de jouwe, alleen is ons werkbladgedeelte in de kastenwand maar 1200 ipv 1600. Dit gedeelte zit ook in het midden van de kastenwand, omdat we van symmetrie houden. Daarnaast zit onze besteklade daar. Het merk is overigens Hacker Systemat keuken. Aan de tafelzijde hebben wij push to open, terwijl we verder overal greeplijsten hebben. Wij hebben daar overigens 5x 60 kasten, geen lades.
Als werkblad hebben we composiet gekozen.

Wij hebben qua apparatuur alles IQ700, behalve de Bora PURU kookplaat. We hebben geen stoomoven, maar een gewone oven. En we hebben geen Quooker (volgens onze Duitse keukenboer waren wij daar uniek mee ;) ).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat is incl montage, excl koof. Die hebben we zelf gemaakt. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen of je een goede prijs betaalt. :) Ik weet bijv niet hoe de keukenmerken met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:18

Vragen:
***members only***

Hier nog wat plaatjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat de complete ruimte incl woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

aschja schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:10:
[...]

Is dat de complete ruimte incl woonkamer?
Dit is alleen de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
siemenz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:21:
[...]

Ha Barry is er weer. Weg bij de keukenloods hoorde ik? Ik was er van de week. 😎
Klopt, ben weg daar. Maar ik kan daar nog wel wat regelen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Barry|IA schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:37:
[...]

Klopt, ben weg daar. Maar ik kan daar nog wel wat regelen uiteraard.
En hoe verhoudt systemat zich tot next? Wat ik met name bij next mooi vind is de lage plint hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:37

Ziet er netjes uit hoor. Ik ga eind oktober weer langs bij Ekelhoff om mijn bestelling definitief te maken, qua prijs is het vergelijkbaar. De NX240 is er nu ook in steengrijs zie ik. Maar is het zo dat (satijn)lak duurder is? Wellicht hoe hoger de front nummering, hoe duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Mokum80 schreef op zondag 6 september 2020 @ 07:35:
[...]

Ziet er netjes uit hoor. Ik ga eind oktober weer langs bij Ekelhoff om mijn bestelling definitief te maken, qua prijs is het vergelijkbaar. De NX240 is er nu ook in steengrijs zie ik. Maar is het zo dat (satijn)lak duurder is? Wellicht hoe hoger de front nummering, hoe duurder?
Mokum. Dit is idd ook ekelhoff. Dit is zwart en wit FENiX. Steengrijs hebben ze niet. De andere kleur die ze hebben is bruin.

Het klopt in ieder geval dat lak duurder is. Dat hebben ze me al kunnen vertellen.

Ik denk idd dat hoe hoger het nummer hoe duurder. De hoge nummers zijn namelijk glazen en keramische keukens ;)

Ik hoor graag hoe je definitieve keuken wordt en.... of je nu ineens meer moet gaan betalen bij kleine wijzigingen.

[ Voor 7% gewijzigd door siemenz op 06-09-2020 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Eypo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:38:
[...]

Onze keuken lijkt op de jouwe, alleen is ons werkbladgedeelte in de kastenwand maar 1200 ipv 1600. Dit gedeelte zit ook in het midden van de kastenwand, omdat we van symmetrie houden. Daarnaast zit onze besteklade daar. Het merk is overigens Hacker Systemat keuken. Aan de tafelzijde hebben wij push to open, terwijl we verder overal greeplijsten hebben. Wij hebben daar overigens 5x 60 kasten, geen lades.

Wij hebben qua apparatuur alles IQ700, behalve de Bora PURU kookplaat. We hebben geen stoomoven, maar een gewone oven. En we hebben geen Quooker (volgens onze Duitse keukenboer waren wij daar uniek mee ;) ).

***members only***

Dat is incl montage, excl koof. Die hebben we zelf gemaakt. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen of je een goede prijs betaalt. :) Ik weet bijv niet hoe de keukenmerken met elkaar vergelijken.
Dat scheelt nogal. Heb je plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
@siemenz misschien langs Bruynzeel met je offerte. Zij verkopen Next125 als Optima. Misschien is het goedkoper omdat ze het onder hun eigen merk verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@siemenz
Leuke opstelling zo.
Volgens mij is de prijs wel netjes hoor. Ik neem aan dat er composiet of keramisch blad op ligt?

Een laklaminaat front zal goedkoper zijn dan het Fenix front. Het zwarte gedeelte zou ik lekker Fenix laten maar voor een wit front zie ik de toegevoegde waarde van Fenix niet.
Wat @Mokum80 zegt klopt wel; steengrijs is een nieuwe kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Kapitein Merijn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:49:
[...]

De kookzones van de Bora zijn zeker niet vergelijkbaar met het bsh apparaat. BSH roept zelf dat ze de grootse zones hebben in een kookplaat met afzuiging maar dit is gewoon een leugen. Gecombineerd heeft het BSH apparaat een diepte van 40cm terwijl dit bij Bora 46cm is doordat de bediening in het midden zit.
Tevens werkt BSH nog met 'broodjes' spoelen die ca. 1cm uit elkaar liggen waardoor de panbodem niet gelijkmatig verwarmt word.

De bediening is ook echt niet vergelijkbaar. De slider van Bora werkt echt alsof je je smartphone bedient waar het BSH model nog werkt met traditionele tiptoets bediening. Je moet dit echt eens proberen in een showroom.

Voor recirculatie is het belangrijk dat het koolfilter een zo groot mogelijk oppervlak heeft om te functioneren en zodat het langer meegaat. Dit heeft Bora ook beter voor elkaar doordat ze met een filter werken in een soort harmonica vorm.

Voor de consument niet heel belangrijk maar wel een mooi voorbeeld dat Bora betere engineers achter het product heeft zitten:
Recent hebben we 2 BSH kookplaten geïnstalleerd waarbij ik beide keren werd gebeld hoe ze de buizen voor de luchtafvoer moesten aansluiten. De rechthoekige buis word namelijk achterin het toestel geschoven maar klemt daar niet, er zit bijna 1cm speling op. Toen ik vervolgens met BSH belde om te vragen hoe ze het aan moesten sluiten werd vervolgens gezegd dat de monteur de buis moet aftapen om te zorgen dat hij wel klemde achterin het toestel :?
Dat staat nog even los van het feit dat ze een bepaalde aansluitset adviseren die vervolgens helemaal niet past en vervolgens weer uit het assortiment is genomen.
Wij twijfelen nog zwaar tussen de BORA PURU en de BOSCH serie 6. De twijfel zit bij de kookzones.

De PURU heeft standaard grotere kookzones van 24 cm. maar heeft geen combi/flexzones.
De Bosch heeft de mogelijkheid om 2 pitten samen te voegen tot 1 grote zone. Zo kan je bijvoorbeeld een grilplaat erop leggen.
Hierdoor neigen wij naar Bosch. Zien wij hier iets over het hoofd? Valt die combizone in praktijk bijvoorbeeld tegen?

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Eikkie als je regelmatig een grillplaat of braadslede gebruikt zou dat een overweging kunnen zijn. Ik ken echter maar weinig mensen die dagelijks een grillplaat gebruiken maar bijna iedereen heeft vrijwel dagelijks 2 grote pannen achter elkaar staan.

Als het budget het toelaat zou ik voor de PUXU kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
@Kapitein Merijn Bedankt voor je reactie. Zojuist nog even verder onderzoek gedaan en de bestaande discussie van februari gelezen. (Had ik over het hoofd gezien)
Keuze is gemaakt. Het wordt een Bora.
Of een PURU met losse griplaat of een PUXU als het budget het toelaat.

Wordt waarschijnlijk apparatuur los bestellen bij Keukenloods en de Ballerina keuken met Fenix fronten bij de plaatselijke keukenwinkel.
- Voordelen Ballerina t.o.v. Pronorm en Hacker = Korpus in dezelfde kleur als front + Fenix front.

[ Voor 30% gewijzigd door Eikkie op 06-09-2020 10:45 ]

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 12:24
Eypo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:38:
[...]

***members only***

Klinkt goed! Heb je een afbeelding/tekening van de opstelling?
En welke Duitse keukenboer was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Kapitein Merijn schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:57:
@siemenz
Leuke opstelling zo.
Volgens mij is de prijs wel netjes hoor. Ik neem aan dat er composiet of keramisch blad op ligt?

Een laklaminaat front zal goedkoper zijn dan het Fenix front. Het zwarte gedeelte zou ik lekker Fenix laten maar voor een wit front zie ik de toegevoegde waarde van Fenix niet.
Wat @Mokum80 zegt klopt wel; steengrijs is een nieuwe kleur.
Dank! Werkblad is nu geoffreerd met granieten blad. Maar volgens verkoper ontloopt dat elkaar allemaal niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Eikkie schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:32:
@Kapitein Merijn Bedankt voor je reactie. Zojuist nog even verder onderzoek gedaan en de bestaande discussie van februari gelezen. (Had ik over het hoofd gezien)
Keuze is gemaakt. Het wordt een Bora.
Of een PURU met losse griplaat of een PUXU als het budget het toelaat.

Wordt waarschijnlijk apparatuur los bestellen bij Keukenloods en de Ballerina keuken met Fenix fronten bij de plaatselijke keukenwinkel.
- Voordelen Ballerina t.o.v. Pronorm en Hacker = Korpus in dezelfde kleur als front + Fenix front.
En ze hebben zo een mooi houten tussenstuk onder het zwevende blad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
Weet iemand of de PUXU in een 80 brede kast past? Ik kan het niet goed vinden. Als ik de afmetingen bekijk dan lijkt het alsof het net niet past

[ Voor 0% gewijzigd door PascalJanssen op 06-09-2020 11:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

PascalJanssen schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:11:
Weet iemand of de PUXU in een 80 brede kast past? Ik kan het niet goed vinden. Als ik de afmetingen bekijk dan lijkt het alsof het net niet past
Nee dat past niet, de Puxu is 83 cm breed en past daardoor net in een 90 cm kast/lade.

Wij laten em in een 120 cm lade monteren zodat je iets meer ruimte naast de plaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
siemenz schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:19:
[...]

Nee dat past niet, de Puxu is 83 cm breed en past daardoor net in een 90 cm kast/lade.

Wij laten em in een 120 cm lade monteren zodat je iets meer ruimte naast de plaat hebt.
En als ik 3 ladekasten van 80 breed naast elkaar heb? Past hij dan in de middelste kast zodanig dat de buitenste twee ladekasten nog wel een binnenlade in de bovenste korf kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

PascalJanssen schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:23:
[...]

En als ik 3 ladekasten van 80 breed naast elkaar heb? Past hij dan in de middelste kast zodanig dat de buitenste twee ladekasten nog wel een binnenlade in de bovenste korf kunnen hebben?
je zal dan in je corpus dan altijd moeten zagen lijkt me.. waar wil je dan je ladegeleiders op schroeven? Ik ben geen expert hoor, maar mij lijkt dat iets van 83 cm niet in iets kleiners kan (zegt mn vrouw ook altijd).

Verder is je bovenste korf deels bezet. door de hoogte van de PUXU
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iQY7dKXn5-pX8yLDZBAWN42JmA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IkrbsnJyukCoFZ62DkJyxwpf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0Jebrh4JQNljtarOZ3ELo8CO-4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FWsOBOFQivqYZxdVbCwuPzWj.png?f=fotoalbum_tile

uit de handleiding (die gewoon op internet te vinden is)

[ Voor 67% gewijzigd door siemenz op 06-09-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
siemenz schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:29:
[...]

je zal dan in je corpus dan altijd moeten zagen lijkt me.. waar wil je dan je ladegeleiders op schroeven? Ik ben geen expert hoor, maar mij lijkt dat iets van 83 cm niet in iets kleiners kan (zegt mn vrouw ook altijd).

Verder is je bovenste korf deels bezet. door de hoogte van de PUXU

uit de handleiding (die gewoon op internet te vinden is)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmmm die handleiding laat inderdaad weinig onzekerheid over... O-)

Dank, dan kan ik de PUXU uit mijn hoofd zetten (of eventueel mijn kastenindeling veranderen... ga ik daar even over nadenken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Laatst online: 15:17

Vragen:
***members only***

Hier nog wat plaatjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken! Qua prijs kan je natuurlijk altijd nog vergelijken met zaken in NL. Mijn ervaring was dat de Duitse offerte juist wat duurder was.
Pagina: 1 ... 156 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1