Acties:
  • +9 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05 23:27

EiT

Alic3 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:01:
[...]

Ah thanks, dit is precies wat we zoeken. Deze neem ik ook mee in de zoektocht.

En ben benieuwd naar de foto's van jouw keuken! Ziet er al goed uit op die twee foto's. Waar heb jij je keuken uiteindelijk gekocht?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

Verleden week ben ik bij i-kook geweest, en aan het einde van het gesprek
kon ik op de adviseur zn scherm kijken.
Er waren 2 kolommen hij wees mij op de rechtse en daar was het bedrag (afgerond) €10.200
de linker kolom kon ik ook zien en daar stond (afgerond)€8400.
Toen kwam er een verhaal dat hij voor deze offerte toestemming van het hoofdkantoor moest krijgen
omdat erbij hem in het rood stond 21,(nog wat) punten en dat moesten er eigenlijk 30 zijn.

Nu heb ik het idee dat die punten, procenten zijn en dat i-kook een marge van 30% op keukens heeft....
Ik heb alleen een offerte mee gekregen met wat er in de keuken zit zonder bedragen.

Ik weet niet of iemand er wat aan heeft, maar het leek mij wel interessant om te delen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MB3 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:37:
Verleden week ben ik bij i-kook geweest, en aan het einde van het gesprek
kon ik op de adviseur zn scherm kijken.
Er waren 2 kolommen hij wees mij op de rechtse en daar was het bedrag (afgerond) €10.200
de linker kolom kon ik ook zien en daar stond (afgerond)€8400.
Toen kwam er een verhaal dat hij voor deze offerte toestemming van het hoofdkantoor moest krijgen
omdat erbij hem in het rood stond 21,(nog wat) punten en dat moesten er eigenlijk 30 zijn.

Nu heb ik het idee dat die punten, procenten zijn en dat i-kook een marge van 30% op keukens heeft....
Ik heb alleen een offerte mee gekregen met wat er in de keuken zit zonder bedragen.

Ik weet niet of iemand er wat aan heeft, maar het leek mij wel interessant om te delen.
Was dat niet gewoon het bedrag ex BTW ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:07

Quad

Doof

@EiT led strip afwerken met een diffuser.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

@Sealnova Dat zou idd ook heel goed kunnen!
Ik had maar een korte blik op het scherm, maar vond het verhaal van de punten apart.
De adviseur liet zien dat als hij het offerte bedrag verhoogde de "punten" ook hoger werden.
Van die €8.400 kan ik me niet voor de geest halen dat die dan ook omhoog ging.

Maar het zal dan idd wel ex BTW zijn anders zit er wel erg weinig marge op een keuken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Mooie keuken met dat doorlopende walnoot! En goede oplossing met dat wijnrek (klimrek haha) en die kast erachter. Welke kleur zou je de kastenwand willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04 15:26
Wij zijn aan het overwegen om in ons nieuwe koophuis (jaren 30) de keuken te laten vervangen. Er moet best een hoop gebeuren en we twijfelen over wat de juiste volgorde is.

Wat moet er gebeuren:
- Elektra (stoppenkast vervangen + extra groep(en))
- Radiator naar andere muur verplaatsen
- Oude keuken demonteren
- Muur (niet dragend) doorbreken
- Leidingen omleggen
- Keuken monteren/installeren
- Nieuwe vloer leggen
- Stucwerk

Klinkt als veel maar volgens mij ook weer redelijk 'standaard' werkzaamheden. Iemand tips over wat de juiste aanpak is? Aannemer lijkt mij wel de beste optie eigenlijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 15:43
Zuaro schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:35:
Wij zijn aan het overwegen om in ons nieuwe koophuis (jaren 30) de keuken te laten vervangen. Er moet best een hoop gebeuren en we twijfelen over wat de juiste volgorde is.

Wat moet er gebeuren:
- Elektra (stoppenkast vervangen + extra groep(en))
- Radiator naar andere muur verplaatsen
- Oude keuken demonteren
- Muur (niet dragend) doorbreken
- Leidingen omleggen
- Keuken monteren/installeren
- Nieuwe vloer leggen
- Stucwerk

Klinkt als veel maar volgens mij ook weer redelijk 'standaard' werkzaamheden. Iemand tips over wat de juiste aanpak is? Aannemer lijkt mij wel de beste optie eigenlijk,
toon volledige bericht
Hoe handig ben je zelf? ;) Slopen moet wel lukken neem ik aan, met een beetje verstand :)

1. Keuken eruit.
2. Radiator afkoppelen
3. Muur er uit (Ben er wel zeker van dat dit geen draagmuur is)
4/5. Electra aanleggen/aanpassen (volgens tekening keuken) + nieuwe groepenkast laten installeren
4/5. CV leiding aanpassen tbv radiator en water, (gas), afvoer (volgens tekening keuken)
6. Stucwerk
7. Vloer
8. radiator terugplaatsen
9. keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 20:01
Ruudje88 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:15:
[...]

Hoe handig ben je zelf? ;) Slopen moet wel lukken neem ik aan, met een beetje verstand :)

1. Keuken eruit.
2. Radiator afkoppelen
3. Muur er uit (Ben er wel zeker van dat dit geen draagmuur is)
4/5. Electra aanleggen/aanpassen (volgens tekening keuken) + nieuwe groepenkast laten installeren
4/5. CV leiding aanpassen tbv radiator en water, (gas), afvoer (volgens tekening keuken)
6. Stucwerk
7. Vloer
8. radiator terugplaatsen
9. keuken
vloer en keuken zou je ook kunnen omwisselen.
Ik ga tegels laten leggen en op advies van tegelzetter gaat eerst de keuken erin. Dan kan hij netjes de tegels tegen de plint aanleggen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18

Tijntje

Hello?!

Flix20 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:42:
[...]

vloer en keuken zou je ook kunnen omwisselen.
Ik ga tegels laten leggen en op advies van tegelzetter gaat eerst de keuken erin. Dan kan hij netjes de tegels tegen de plint aanleggen.
Ik zou juist door tegelen onder de keuken (hebben wij ook gedaan toen we 11 jaar geleden verbouwd hebben), mocht er in de toekomst ooit een iets andere keuken op komen zit je niet vast aan de afmetingen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-03 15:26

Leandra66

is onmogelijk

Tijntje schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:49:
[...]

Ik zou juist door tegelen onder de keuken (hebben wij ook gedaan toen we 11 jaar geleden verbouwd hebben), mocht er in de toekomst ooit een iets andere keuken op komen zit je niet vast aan de afmetingen
Dit idd.
Het is ook vaak iets typisch Nederlands om 3m² tegels te besparen door de keuken eerst te plaatsen.

Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Heeft niets met besparen te maken maar met wat mooi staat.
Als iemand die jaren ervaring heeft met tegels leggen advies geeft kan het handig zijn daar wat mee te doen.

Daarnaast is het situatie afhankelijk.
Ik ga in de tijd dat ik verwacht in de woning ga zitten niet nogmaals de keuken vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie ook wel eens dat de stucen gedaan wordt na het leggen van de vloer. Bijv. bij het leggen van tegels / keramisch parket wordt er gewerkt met tegellijm, dat kan mogelijk opspatten bij de wanden op je net gestucte wand. Vloer kun je makkelijk afdekken als die er ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18

Tijntje

Hello?!

Flix20 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:20:
Als iemand die jaren ervaring heeft met tegels leggen advies geeft kan het handig zijn daar wat mee te doen.

Ik ga in de tijd dat ik verwacht in de woning ga zitten niet nogmaals de keuken vervangen.
Ik kan het me alleen voorstellen als je met een band gaat werken, zoiets bijvoorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0m7Av6x.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

Flix20 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:20:

Het heeft van oorsprong echt wel met besparen te maken. En vervolgens is dat de gewoonte geworden in NL.

En ja, als je een vloer hebt met band en bies (of de suggestie daarvan) dan is het idd mooier, in andere gevallen maakt het niets uit.
Overigens zou het ook nog te maken kunnen hebben met het feit dat NL van oorsprong heel veel sociale huurwoningen heeft en dan plaatst men wel de keuken maar niet de vloerbedekking.

[ Voor 12% gewijzigd door Leandra66 op 07-09-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Leandra66 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:43:
[...]

Het heeft van oorsprong echt wel met besparen te maken. En vervolgens is dat de gewoonte geworden in NL.

En ja, als je een vloer hebt met band en bies (of de suggestie daarvan) dan is het idd mooier, in andere gevallen maakt het niets uit.
Overigens zou het ook nog te maken kunnen hebben met het feit dat NL van oorsprong heel veel sociale huurwoningen heeft en dan plaatst men wel de keuken maar niet de vloerbedekking.
Veel nieuwbouw die met keuken verkocht worden hebben ook de keuken op de betonvloer staan, simpelweg omdat de keuken voor de sleuteloverdracht al geplaatst is, en de vloer erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

Z___Z schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:18:
[...]

Veel nieuwbouw die met keuken verkocht worden hebben ook de keuken op de betonvloer staan, simpelweg omdat de keuken voor de sleuteloverdracht al geplaatst is, en de vloer erna.
Klopt, dan heeft het dus dezelfde reden als vroeger met huurwoningen.
Maar een heel groot deel van de nieuwbouw wordt tegenwoordig al zonder keuken verkocht, en toch heeft men nog de gewoonte van het later plaatsen van de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 12-05 14:28
Leandra66 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:23:
[...]

Klopt, dan heeft het dus dezelfde reden als vroeger met huurwoningen.
Maar een heel groot deel van de nieuwbouw wordt tegenwoordig al zonder keuken verkocht, en toch heeft men nog de gewoonte van het later plaatsen van de vloer.
Wij zitten al nu 3 weken zonder keuken omdat de gietvloer gegoten moest worden. Beetje lullig om de oude keuken dan te laten zitten, omdat de planning niet helemaal goed verliep. Of de nieuwe voor de gietvloer te installeren.

Offtopic: Kan het je niet aanraden. Weken zonder keuken is geen pretje. Afwassen in de badkuip. "Koken" in de oven/magnetron. Je water pakken in het wc kraantje. Dozen vol met troep in de woonkamer ;w

[ Voor 3% gewijzigd door aschja op 07-09-2020 16:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Eikkie schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:59:
[...]

Wij twijfelen nog zwaar tussen de BORA PURU en de BOSCH serie 6. De twijfel zit bij de kookzones.

De PURU heeft standaard grotere kookzones van 24 cm. maar heeft geen combi/flexzones.
De Bosch heeft de mogelijkheid om 2 pitten samen te voegen tot 1 grote zone. Zo kan je bijvoorbeeld een grilplaat erop leggen.
Hierdoor neigen wij naar Bosch. Zien wij hier iets over het hoofd? Valt die combizone in praktijk bijvoorbeeld tegen?
Nee, die combi zones vallen zeker niet tegen. Wij hebben een Miele Inductie plaat met 3 koppelbare of 6 individuele pitten. De Creuset braadpan voor de gehaktballen of de grillplaat voor de hamburgers wordt hier toch wel een paar keer per maand gebruikt. Ik zou zeker geen enkelvoudige zones meer willen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Eikkie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:27:
Sommige merken hebben geen keuze in korpus kleur, dus wit. Pronorm bijvoorbeeld.
Wat is jullie mening hierover. Vinden jullie dit ook een no go? Of valt dit in de praktijk niet op?
Je komt al snel terecht bij de duurdere merken. Voor ons was dit wel een dealbreaker.

Uiteindelijk zijn we bij Ballerina beland die voor ons een goede prijs-kwaliteit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NNCi schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:52:
[...]

Je komt al snel terecht bij de duurdere merken. Voor ons was dit wel een dealbreaker.

Uiteindelijk zijn we bij Ballerina beland die voor ons een goede prijs-kwaliteit had.
Pronorm is toch al een vrij duur merk (alles is relatief) ? Meen hier wel eens gelezen te hebben dat het niet onder doet voor een Systemat keuken. Verbaas me er wel over dat zij dit niet in het assortiment hebben.

Veder kun je volgens mij ook bij de wat 'goedkopere' merken behoorlijk wat corpuskleuren kiezen, zag dit in onze eigen zoektocht voorbij komen bij o.a. Nobilia. Ook bij Rotpunkt wat volgens mij weer een beetje tussen Nobilia en Pronorm in zit heeft behoorlijk wat corpuskleuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:22

siemenz

Koetje

SquareOne schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:22:
[...]

Pronorm is toch al een vrij duur merk? Meen hier wel eens gelezen te hebben dat het niet onder doet voor een Systemat keuken. Verbaas me er wel over dat zij dit niet in het assortiment hebben.

Veder kun je volgens mij ook bij de wat 'goedkopere' merken behoorlijk wat corpuskleuren kiezen, zag dit in onze eigen zoektocht voorbij komen bij o.a. Nobilia. Ook bij Rotpunkt wat volgens mij weer een beetje tussen Nobilia en Pronorm in zit heeft behoorlijk wat corpuskleuren.
Ik denk dat je pronorm en hacker systemat beide in het midden segment kan plaatsen qua prijzen. Kwa kwaliteit schijnt systemat wel echt meer dan prima te zijn.

Nobilia zit daar wat onder.

Bij duur moet je denken aan siematic, poggenpoll, bulthaup etc.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:52
Bwoahhhh.. nog even stoom afblazen, wat me vandaag toch is overkomen!

Het was eindelijk zover, KVIK kwam de keuken herstellen, maar die afspraak kwam er niet helmaal probleemloos. Ik zal jullie de ellende besparen en meteen doorspoelen naar het laatste telefoongesprek dat we twee maanden geleden hadden.

De eigenaar heeft toen opgehangen na mij in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk gemaakt te hebben dat ik "een leugenaar was die zich niet aan de afspraken hield en die hij niet meer wenste te spreken." Dat beloofde dus een feestje te worden vandaag, want hij kwam zelf ook. Daarbij was hij op de hoogte van een klacht die ik op het forum van Tros Radar had achtergelaten nadat ik bovenstaande telefoontje met hem had afgerond.

De eigenaar van KVIK kwam binnen en begon meteen op een ontzettend denigrerende toon tegen mijn vrouw te praten. Mijn vrouw rende meteen naar boven om mij te halen, ik was nog even aan het werk. Ze heeft zich nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld in haar eigen huis en is binnen 30 minuten na aankomst van KVIK vertrokken naar haar moeder met onze 2 kinderen. 5 uur lang heb ik bij vlagen naar zijn gefoeter geluisterd, onzin was het allemaal, maar ze hadden met 3 man wel 5 uur nodig er nog wat van te maken. Dat laatste lijkt gelukkig wel te werken, nog 3 deurtjes en 2 sierpanelen stellen voor het nieuwe blad geplaatst word over 5 weken en dan zijn we gelukkig van ze af. Meermaals heb ik op het punt gestaan hem mijn huis uit te zetten, maar uiteindelijk besloten de eer aan mezelf te houden en hem de kans te geven zijn fouten met de keuken te herstellen.

Zo.. dat moest ik even kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:06

Oekol

waka waka hey hey

Wat betreft onze donker blauwe keuken in het donkerste hoekje van de keuken willen wij deze graag wit gemaakt hebben. Wij onderzoeken nu het wrappen dan wel spuiten van de kastjes. De plinten en dergelijke wat we zelf kunnen doen schilderen wij nu al wit. Nu is er op het internet nogal een wirwar aan: 'Wij van WC eend'. De wrapper zegt dat als je tegen spuiten aan loopt je de onderlaag ziet (bij ons dus donkerblauw en dat ga je echt wel zien met wit) en de spuiter zegt...... als je er tegen aan loopt bij wrappen je de onderlaag ziet.

Na wat search query's in dit topic kom ik wel wat tegen over wrappen en spuiten maar niet waarom men voor dit gekozen heeft. Behalve dat het makkelijk is om de kleur van de keuken te veranderen en zo ver was ik zelf ook al.

Iemand dus met kennis waarom je voor X moet kiezen in plaats van Y?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

H143 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:22:
[...]

Wij zijn bij keuken drachten in drachten geweest en zijn er super geholpen geen opdringerige verkopers en gewoon netto prijzen waar ook niet over te onderhandelen valt.
Kick O-)
Hebben jullie daadwerkelijk via Keuken Drachten aangeschaft en indien ja hoe is dat verder bevallen?
Possible schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 06:36:
[...]

Denk ook niet dat er meer in zit.. prijs lijkt mij ook prima ja. @wokkelz ik ben bij Trend Keukens geweest in Drachten.
Wat was jullie ervaring met Trend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 23:18
Beekforel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:20:
[...]

Kick O-)
Hebben jullie daadwerkelijk via Keuken Drachten aangeschaft en indien ja hoe is dat verder bevallen?

[...]

Nee ik ben uiteindelijk naar Keukenloods geweest in Zaandam. 20 oktober wordt de keuken overigens geplaatst. Dus kan binnenkort beginnen met het leidingwerk :)

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 08-09-2020 09:25 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 07:21
Members only:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 12-05 14:28
FrankSpin schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:16:
Zo onze keuken schiet al een mooi stuk op.

[Afbeelding]

Mist nog een oven en de vaatwasser. Dit weekend maar even goed schoonmaken, wat kunnen ze er een troep van maken.
Nice! Maar waarom niet eerst een vloer leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023

[Afbeelding]

Mist nog een oven en de vaatwasser. Dit weekend maar even goed schoonmaken, wat kunnen ze er een troep van maken.
Vraagje, waar gaan jullie al die stopcontacten voor gebruiken?
Ik stel zo'n 6 stuks

Verder mooie keuken. Ook de bosch oven in zwarte uitvoering komt goed tot zijn recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 14:14

[Afbeelding]

Mooi! leuk dat je de foto post, wij hebben nu een zwarte keuken ontworpen maar twijfelen nog of we misschien een tint grijs moeten gebruiken. komt er nog een afzuiging of doe je het met die unit boven de kastenwand?

ter referentie welke apparatuur zit hier in en wat kost het totaalplaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

daantjuh68 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:11:
[...]

Mooi! leuk dat je de foto post, wij hebben nu een zwarte keuken ontworpen maar twijfelen nog of we misschien een tint grijs moeten gebruiken. komt er nog een afzuiging of doe je het met die unit boven de kastenwand?

Je kan zoeken op z’n naam he in een eerdere post .

Volgens mij is alles van Bosch behalve de kraan. Kostte rond de 24k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:28
Voor mijn nieuwbouwwoning ga ik kiezen voor een U-opstelling, met spoelgedeelte bij het raam. Nu kreeg ik van de werkvoorbereider de vraag om te kiezen tussen de volgende opties qua afwerking van de vensterbank bij het raam.
Eerst zou daar geen kalkzandsteen muurtje komen, dat hebben ze later bedacht. Maar het lijkt me toch mooier als het keukenblad doorloopt in het kozijn? Heb er niet echt een beeld bij...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJQwIaZD8-e-_uTJq0dw1brj42k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPvoNDrYnoXHdiOcZdoFljhw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbsXnyj_jEheiQmk7FoGZBTff7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3IbReSdlmXY0nQ0c7DinKUa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
aschja schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:01:
[...]

Nice! Maar waarom niet eerst een vloer leggen?
Is een zwevende vloer, niet gewenst om aan een kant van de ruimte zo'n zware massa te zetten en op deze manier word je vloer ook niet beschadigd tijdens de installatie van de keuken.
NNCi schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:31:
[...]

Vraagje, waar gaan jullie al die stopcontacten voor gebruiken?
Ik stel zo'n 6 stuks

Verder mooie keuken. Ook de bosch oven in zwarte uitvoering komt goed tot zijn recht
In de wand zit vanuit de bouw één te veel. Tegen de wand komt i.i.g. koffie machine te staan en een google home. Dan heb je tenminste nog een stopcontact over voor staafmixer of keukenmachine.
daantjuh68 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:11:
[...]

De keuken is fenix groen! Maar omdat het zo mat is lijkt het op de foto grijs. In eerste instantie hadden wij ook fenix zwart in gedachten. Ben wel blij dat we dat uiteindelijk niet hebben gedaan. Kastenwand neemt nog net geen licht op ;-)

Dit zit in de keuken

Bosch
Bakoven HBG856XC6 (komt nog)
Stoomoven HSG856XC6
Plafondunit DRC96AQ50
Vriezer GIN41AC30
Koeler KIF51SD40
Kookplaat PXE695DV5E
Vaatwasser SMA88TD16E (komt nog)

Heetwaterkraan Franke Irena mat zwart, touch-bediening

Keuken was 23k ex montage

Er komt nog een koof boven het blad inclusief afzuiging en verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Laatst online: 07-05 15:43
FrankSpin schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:37:
[...]
Is een zwevende vloer, niet gewenst om aan een kant van de ruimte zo'n zware massa te zetten en op deze manier word je vloer ook niet beschadigd tijdens de installatie van de keuken.
@_Arthur Doh tuurlijk! en logisch om hem dan later te leggen ;) 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Ruudje88 op 09-09-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:21

_Arthur

blub

Ruudje88 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:53:
Een zwevend dek weegt misschien wel 20ton en is goed gewapend. Daar doet een keuken van een paarhonderd kilo niet veel aan ;)

Keukenfirma's kunnen prima keukens plaatsen zonder de vloer te beschadigen.
Hij zal een houten, zwevend gelegde, vloer bedoelen.

Niet een gewapende betonvloer. Dit leg je meestal ook niet meer als er al een vloer ligt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:24
[quote]Beekforel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:20:
[...]

Kick O-)

uiteindelijk de keuken er besteld.
later nog een onderdeel telefonisch bijbesteld en een prijs afgesproken.
bij afhalen 4 week later ivm productie werd er gevraagd wat we hadden afgesproken over de prijs en dat de leverancier de prijzen heeft gewijzigd product was geen 400,- maar 300,- geworden dat vond ik nog eens netjes, hij had ook niks kunnen zeggen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmanl
  • Laatst online: 11-05 23:10
Lees al een paar maanden mee in dit Topic. Na 20 jaar werd het tijd om de keuken te vernieuwen (al wel een keer tussentijdse renovatie uitgevoerd.) Na een aantal keukenzaken langs te zijn geweest en niet echt een goed gevoel te hebben zijn we bij Nolte Keukens in Apeldoorn terecht gekomen. Apparatuur hebben we uitgezocht in het Inspiratiehuis van Siemens waarbij de Siemens KA92DHXFP een prominente rol willen geven. Een prachtige side by Side Amerikaanse koelkast.

Het complete lijstje met apparatuur:
1. Siemens Vaatwasser met varioscharnier SX75Z800BE
2. Siemens Side by Side koelkast KA92DHXFP
3. Siemens Inductiekookplaat EX977KXX5E
4. Siemens Schouwkap LC91BUV55
5. Siemens Oven HB876G5B6
6. Quooker 3FRRVS

Ben benieuwd wat jullie vinden van onderstaand ontwerp, het raam is te laag om netjes voor langs te gaan. Dit ontwerp met alle apparatuur zonder montage voor 23K. Aan de spoel en kook kant is het blad 75CM diep en zijn de ladekasten dit ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVG9eIXaRY3sUDUsSz066fvEEdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VG7qXyX4aXVlQdcf6rsM5Dlq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8rOnogW70zzlGgByM-X3T94JR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WL0scpHMckt6J8cOjnxsX7Tm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ3sPpLDhbtyzYqNWweXbcrfuCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DxNNSyBDFQcTag02Iv66boxW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 14:58
Poh, mooi plaatje hoor. Leuk met die two-tone kastwand.

Heb zelf wel nog een vraag over het kookgedeelte. Ik zie dat je voor een Siemens Studioline iQ700 dampkap bent gegaan. Vanwaar de keuze voor dit apparaat en geen werkblad afzuiging? Ik komt bij elkaar opgeteld op een nette 2800 euro uit en daar heb je ook hele mooie geïntegreerde systemen voor met plasma filter.

Siemens heeft toch ook van die losse downdraft kappen voor achter de kookplaat?

edit: well screw me sideways: https://www.siemens-home....raftair-systeem/LD97DBM69

Ik snap em wel, man wat is dat duur.

[ Voor 18% gewijzigd door supersnathan94 op 09-09-2020 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmanl
supersnathan94 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:52:
Poh, mooi plaatje hoor. Leuk met die two-tone kastwand.

Heb zelf wel nog een vraag over het kookgedeelte. Ik zie dat je voor een Siemens Studioline iQ700 dampkap bent gegaan. Vanwaar de keuze voor dit apparaat en geen werkblad afzuiging? Ik komt bij elkaar opgeteld op een nette 2800 euro uit en daar heb je ook hele mooie geïntegreerde systemen voor met plasma filter.

Siemens heeft toch ook van die losse downdraft kappen voor achter de kookplaat?

edit: well screw me sideways: https://www.siemens-home....raftair-systeem/LD97DBM69

Ik snap em wel, man wat is dat duur.
Is zeker duudere oplossing ik hoor ook de nodige twijfels over effectiviteit van de downdrafts zeker als je altijd een “echte” afzuiger gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Mja dat zit em natuurlijk ook in het kostenplaatje van siemens ;). We gaan het zien. Ben zelf voor een hood in hob van pelgrim gegaan. Mooi matzwart. Dat was allemaal net “wat” goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-05 19:57
siemenz schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:19:
[...]

Dat scheelt nogal. Heb je plaatjes :)
Source90 schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:50:
[...]
Klinkt goed! Heb je een afbeelding/tekening van de opstelling?
En welke Duitse keukenboer was dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kwm5mz-p6m57QeGM1Lzs9p4gIu4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/HL6gzqZHUzZmqLEwRvNxIl2e.png?f=fotoalbum_medium
De kleuren zijn nog wel veranderd, zo hebben we nu een zwarte kastenwand gekozen. Ovens zijn beide 60cm geworden.

Ik zit nu net weer even te kijken naar alle types en kom tot de conclusie dat niet alles uit de IQ700 is... De vaatwasser is IQ300 en de koelkast en vriezer zijn IQ500. Zo zie je dat je ook niet goed meer weet wat je een jaar geleden gekocht hebt...

Dit was bij Mobel Faber, ook in Nordhorn.

Nog een paar weken en dan wordt ie geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Eypo schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:19:
[...]

[...]

[Afbeelding]
De kleuren zijn nog wel veranderd, zo hebben we nu een zwarte kastenwand gekozen. Ovens zijn beide 60cm geworden.

Ik zit nu net weer even te kijken naar alle types en kom tot de conclusie dat niet alles uit de IQ700 is... De vaatwasser is IQ300 en de koelkast en vriezer zijn IQ500. Zo zie je dat je ook niet goed meer weet wat je een jaar geleden gekocht hebt...

Dit was bij Mobel Faber, ook in Nordhorn.

Nog een paar weken en dan wordt ie geplaatst :)
toon volledige bericht
Nice, en niet duur als je vergelijkt dat mijn keuken circa 10k duurder is (wel Next125 en iets betere apparatuur, maar dat mag niet zo'n verschil zijn lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
siemenz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:42:
[...]

Nice, en niet duur als je vergelijkt dat mijn keuken circa 10k duurder is (wel Next125 en iets betere apparatuur, maar dat mag niet zo'n verschil zijn lijkt me).
Ik denk dat je zo aan die 10k verschil zit door die Fenix fronten, Quooker, Miele vaatwasser en IQ700 apparatuur. En je hebt misschien ook wel lades? En wat heb je voor blad? De keukens en prijzen zijn niet helemaal 1 op 1 te vergelijken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
supersnathan94 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:33:
Mja dat zit em natuurlijk ook in het kostenplaatje van siemens ;). We gaan het zien. Ben zelf voor een hood in hob van pelgrim gegaan. Mooi matzwart. Dat was allemaal net “wat” goedkoper.
Leuk, wij hebben de zelfde plaat in gedachten. Kan alleen nergens gebruikersreviews vinden... Bevalt ie bij jou goed? Of nog niet geleverd?

[Afbeelding]

Mooi en dank voor het delen!
Wij hebben ook fenix groen op het oog en de impressies die we hebben laten maken vind ik heel mooi maar ik begin nu wel te twijfelen omdat ik op veel foto's net als bij je jouwe het groen mis. Zie je in het echt wel duidelijk de groen terugkomen? Of blijft het toch wel primair een grijs kleur met heel licht accent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees / post ook al een tijdje in het topic Inmiddels orienterend gesproken bij een aantal zaken. Komen vrijwel allemaal op bijgaande indeling. Benieuwd naar jullie feedback op onderstaand ontwerp. Sta open voor andere indelingen. Niet perse op zoek naar een eiland maar om voldoende werkruimte te creeren lijkt er geen andere geschikte opstelling mogelijk. De eettafel moet ook nog in de ruimte passen.

Overweeg nog om de koof rondom door te trekken met spots boven werkblad - dan komt er ook een 10cm wandje aan de andere kant. Dan moet wel de lade kleiner.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU6YgwKxUhoeF7N6zXA-DQypDZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wOjikj8e4eyNNEmL2hYIk43K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4SE0cwNxNy_seTnCdc-rAFdW6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vp7oSSOWUUDtIjDyOWmJsPLZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-h2wRIw1HATN_5RyGu5CPe7Mq5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RvpFRxMdkxvMML3SBsdXWuM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
Marinos83 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:34:
[...]

Leuk, wij hebben de zelfde plaat in gedachten. Kan alleen nergens gebruikersreviews vinden... Bevalt ie bij jou goed? Of nog niet geleverd?
Nee moet nog geleverd worden inderdaad.

Gebruikersreviews heb ik ook nog niet kunnen vinden, maar heb mijn keuken besteld bij hetzelfde bedrijf als mijn ouders en dat hebben ze gewoon erg netjes gedaan en is kwalitatief goed spul. Mijn volledige keuken komt van nederlandse makkelijk en dat vond ik een kleine meerprijs ook wel waard. Pelgrim zit wua garantie ook best wel safe als je meerdere apparaten afneemt (8 jaar bij 5 apparaten).

Ik mis dat bedrijf overigens nog in de topic start. Gaat om DB keukengroep en dan specifiek Avanti uit Kesteren.

De pelgrim stond bij hun vrij hoog op het lijstje vanwege de extra functionaliteit zoals automatische afzuiging activatie en het rooster van Gietijzer. Je kunt daar rustig een hete pan op kwijt.

Daarnaast was de ondiepe montage erg fijn icm diepere afzuigkanalen. Ik heb een schiereiland van 120 diep met loze ruimte aan de achterkant van de kast en daar zit de afzuiging dan in verwerkt. Icm kast die aan de onderkant niet helemaal dicht is en de plasmafilter heb je dus actieve koeling voor je plaat en elektronica met aanzuiging door De kast heen. Je ziet er dus helemaal niks van (geen roosters) en je hebt wel gewoon 60cm diepte voor je lades.

Ik zal na plaatsing nog wel even een totaaltje plaatsen hier, maar dat wordt ws eind november een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-05 22:41
sigmanl schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:34:
Lees al een paar maanden mee in dit Topic. Na 20 jaar werd het tijd om de keuken te vernieuwen (al wel een keer tussentijdse renovatie uitgevoerd.) Na een aantal keukenzaken langs te zijn geweest en niet echt een goed gevoel te hebben zijn we bij Nolte Keukens in Apeldoorn terecht gekomen. Apparatuur hebben we uitgezocht in het Inspiratiehuis van Siemens waarbij de Siemens KA92DHXFP een prominente rol willen geven. Een prachtige side by Side Amerikaanse koelkast.

Het complete lijstje met apparatuur:
1. Siemens Vaatwasser met varioscharnier SX75Z800BE
2. Siemens Side by Side koelkast KA92DHXFP
3. Siemens Inductiekookplaat EX977KXX5E
4. Siemens Schouwkap LC91BUV55
5. Siemens Oven HB876G5B6
6. Quooker 3FRRVS

Ben benieuwd wat jullie vinden van onderstaand ontwerp, het raam is te laag om netjes voor langs te gaan. Dit ontwerp met alle apparatuur zonder montage voor 23K. Aan de spoel en kook kant is het blad 75CM diep en zijn de ladekasten dit ook.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Mooi ontwerp. Alleen de kastenwand vind ik wel een beetje druk. Misschien het kastje boven de koelkast push to open?

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
@supersnathan94

DB groep is vaker in dit forum voorbij gekomen (met lovende ervaringen vooral had ik het idee). Hun concept staat me ook aan. Ik heb denk ik de pech gehad van een stagiair, waardoor de ervaring mwuah was. Bora kunnen ze niet leveren vertelde ze mij waardoor ze bij mij een novy aanbevolen. Heb je Bora bij hun te sprake gebracht als suggestie qua afzuiging of was je oog zelf op de pelgrim gevallen?

• supersnathan94
Bas22 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 01:49:
@supersnathan94

DB groep is vaker in dit forum voorbij gekomen (met lovende ervaringen vooral had ik het idee).
Ja dat wel, maar de TS is voornamelijk mandemakers en de kleine jongens maar deze zat er niet tussen. Maakt verder ook niet uit hoor, maar is idd zeer goede ervaring geweest.
Hun concept staat me ook aan. Ik heb denk ik de pech gehad van een stagiair, waardoor de ervaring mwuah was. Bora kunnen ze niet leveren vertelde ze mij waardoor ze bij mij een novy aanbevolen. Heb je Bora bij hun te sprake gebracht als suggestie qua afzuiging of was je oog zelf op de pelgrim gevallen?
Ik heb bora zelf eigenlijk al vrij snel weg gestreept. Ik ken iemand die de PURE (met het zilveren randje) heeft en daar zitten functioneel gezien echt hele andere dingen op dan de pelgrim. Zo kan ik bij de bora geen pan op het rooster zetten en is de montage veel dieper. Hierdoor raak je snel ruimte kwijt in je lade. Dat is jammer. Daarnaast vind ik glanzend zwart glas niet mooi. Zeker niet bij mijn witte redeijk matte blad.

Ik wist toen nog niet dat fenix ntm een ding was anders had ik daar ook nog even naar gekeken want in het wit als blad ziet dat er wel erg leip uit.

• sigmanl
lonehitman schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:53:
[...]

Mooi ontwerp. Alleen de kastenwand vind ik wel een beetje druk. Misschien het kastje boven de koelkast push to open?
Klinkt idd als een goed idee, greep op kastje is nu wel erg groot. Maar bestaat dat klepkast met Push to open ?

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-05 22:41
sigmanl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:30:
[...]

Klinkt idd als een goed idee, greep op kastje is nu wel erg groot. Maar bestaat dat klepkast met Push to open ?
Denk het wel, en anders een servodrive erin.
?

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 11:48

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Eindelijk mijn keuken gekregen maandag :Y

Helaas toch nog best wat mankementjes ivm verkeerd geleverde zaken. Dus men moet terugkomen.

Het meest maak ik me zorgen over de wasbenzine die de monteur heeft gebruikt om het composieten aanrecht te ontvetten voor de kitranden. Deze heeft vlekken gegeven die ik er niet afkrijg met CIF en een schuurspons. En ik wil echt niet harder schuren. Dat zullen ze dus moeten oplossen op een of andere manier.
Heb het direct gemeld, zodat ze niet kunnen zeggen dat ik het zelf heb gedaan.

Verdere tip: Vermijd gunmetal voor je spoelbak. Ziet er mooi uit, maar je moet het elke dag met glass-ex schoonmaken anders zie je allemaal vieze donkere strepen/vlekken van opdrogend water :(

[ Voor 15% gewijzigd door FunkyTrip op 10-09-2020 12:58 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaike92
  • Laatst online: 06-11-2024
Beekforel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:20:
[...]

Kick O-)

[...]

Hoi Freakstar,
Wij zijn bij beide zaken geweest voor een gesprek. Bij beide zaken is dit ons goed bevallen. Prettige verkopers en er werd echt even de tijd genomen om onze wensen te verwerken in de ontwerpen. Uiteindelijk hebben we bij beide de keuken niet gekocht, maar hebben we dit door een interieurbouwer laten doen. Wel hebben we de apparatuur bij keuken drachten besteld. Goede prijzen, prettige communicatie en er werd goed meedacht toen één van de uitgezochte apparaten niet onder de verlengde aeg-garantie bleek te vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keuzestress
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-03-2024
@Marinos83 @supersnathan94 Ik heb de Hood in Hob van Pelgrim nu enkele maanden in gebruik (deze: https://www.pelgrim.nl/collectie/ikr2083rvs/). Hij bevalt goed! Systeem werkt goed en afzuiging is gewoon prima. Enige waar ik mee zit is dat de afzuiging ooit niet sterk genoeg is wanneer je grote pannen soep op de kookplaat zet, dan gaat de stoom toch echt naar boven in plaats van de afzuiging in.

Ook kan je gezien de grootte van de kookplaat moeilijk 2 koekenpannen aan dezelfde kant gebruiken, het is mogelijk maar dan wel met één grotere en één kleinere. Dat is ooit niet zo handig.

• Markismark
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-05 19:30
Inmiddels zijn we al weer een tijd bezig met het keuzes voor de nieuwbouwwoning. Ondanks dat ik nagenoeg dit gehele topic heb doorgelezen blijft het toch lastig in te schatten wat een goede prijs is voor een keuken.

Het is woning met hoog plafond met een "simpele" L opstelling als keuken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CW5rlDzOPJhybQ5NyiXsLEFYbpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bN3A15vn0gQuTkBdlrRVHxs.jpg?f=fotoalbum_large

De lage kasten worden mat zwart van Hacker Systemat, waarbij de twee lades van 1 meter "jumbo" lades worden. De twee hoge kasten met fineerhout van Siematic. En een 20 mm composiet blad wit, met een korrel, 75 cm diep.

Apparatuur
* Siemens IQ700 oven (HB835GTB1)
* Siemens IQ500 inductiekookplaat met afzuiging (ED777FQ25E)
* Siemens IQ500 Koel vries combinatie (KI86SSD30)
* Siemens IQ300 vaatwasser (SX836X12JE)
* Quooker PRO3 rvs

Dit voor 18k inclusief plaatsen.

Hebben jullie nog tips voor de opstelling of apparatuur? en vooral is 18k hiervoor een redelijke prijs?

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:22
Inmiddels hier ook bezig met een nieuwbouwwoning, met bijbehorende keuken! Wordt volledig hoogglans wit, aluminium greeplijsten, met granieten star galaxy werkblad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNYnoB-1xZp_BGsFUYywWtKwFuQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fo6TYZ2DoYIHJECzpKcXn8q8.png?f=fotoalbum_large

Met de volgende inbouwapparatuur:
- AEG KMK36100MM oven/magnetron combi
- AEG SKB58811AS 88cm koelkast (komt een Beko GN162430P side-by-side koelkast/diepvries in de garage)
- AEG FSB53927Z vaatwasser
- Bora Pure (PURU) inductiekookplaat (recirculatie).

Keuken verder afgestemd, ingemeten, er moet alleen nog een klap gegeven worden op de inhoud. Het enige waar ik op het moment over zit te twijfelen is de Bora Pure. Grootste aandachtspunten voor mij zijn de dure filters, geen flexzones/combizones (lijkt me vooral voor wokken zeer fijn), en het feit dat Bora absoluut niet aan de plasmafilters wilt (verlies van garantie).

Hebben jullie nog ideeën hiervoor? Op het moment ben ik aan het kijken naar:
- Bora X Pure (lost de "problemen" met de filters niet op)
- Miele TwoInOne
- AEG Combohobs
- Neff

Wellicht zie ik er nog over het hoofd?

[ Voor 12% gewijzigd door psnepvangers op 10-09-2020 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:06
Keuzestress schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:48:
@Marinos83 @supersnathan94 Ik heb de Hood in Hob van Pelgrim nu enkele maanden in gebruik (deze: https://www.pelgrim.nl/collectie/ikr2083rvs/). Hij bevalt goed! Systeem werkt goed en afzuiging is gewoon prima. Enige waar ik mee zit is dat de afzuiging ooit niet sterk genoeg is wanneer je grote pannen soep op de kookplaat zet, dan gaat de stoom toch echt naar boven in plaats van de afzuiging in.

Ook kan je gezien de grootte van de kookplaat moeilijk 2 koekenpannen aan dezelfde kant gebruiken, het is mogelijk maar dan wel met één grotere en één kleinere. Dat is ooit niet zo handig.
https://berghoffworldwide...-stockpot-24-cm-downdraft
;)

@psnepvangers
Waarom maak je niet gewoon een afvoer naar buiten? Je kan toch eenvoudig onder de plint door rechts naar buiten?

Star galaxy ja? U sure?

[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Merijn op 10-09-2020 19:40 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

• psnepvangers
[b]Kapitein Merijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

@psnepvangers
Waarom maak je niet gewoon een afvoer naar buiten? Je kan toch eenvoudig onder de plint door rechts naar buiten?

Star galaxy ja? U sure?
Jazeker Star Galaxy. Weet dat je er echt van moet houden, maar zowel mijn vriendin als ik zijn er altijd weg van geweest.

Afvoer naar buiten zit ik nog over te twijfelen, al komt er dan sowieso voor de Bora Pure een extra buizenkit nog bij. Wel nog iets om te overwegen, al zijn de meningen er bij nieuwbouw woningen nog over verdeeld naar mijn weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

psnepvangers schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:49:
[...]

Jazeker Star Galaxy. Weet dat je er echt van moet houden, maar zowel mijn vriendin als ik zijn er altijd weg van geweest.

Afvoer naar buiten zit ik nog over te twijfelen, al komt er dan sowieso voor de Bora Pure een extra buizenkit nog bij. Wel nog iets om te overwegen, al zijn de meningen er bij nieuwbouw woningen nog over verdeeld naar mijn weten?
Bij nieuwbouw moet je geen gat meer naar buiten maken. Heel je woning is zo luchtdicht mogelijk gemaakt en dan maak jij een gat rond 150 naar buiten....

• psnepvangers
PaT schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:59:
[...]

Bij nieuwbouw moet je geen gat meer naar buiten maken. Heel je woning is zo luchtdicht mogelijk gemaakt en dan maak jij een gat rond 150 naar buiten....
Wat ik er ook verwacht van had. Ook de reden waarom ik toch ook (direct) naar een plasmafilter zat te kijken.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Ligt eraan wat je klaar maakt in de keuken. Als je veel kookt is recirculatie prima, als je veel bakt wil je liever niet dat al die fijnstof in je huis blijft. Juist het ultra fijnstof gaat gewoon door je filters heen.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 20:39
We hebben vandaag besloten om voor een Ikea keuken te gaan, maar dan wel met ander apparatuur

Ikea raadt de volgende vaatwasser aan:
https://www.ikea.com/nl/n...nbouwvaatwasser-30331937/

Max. inbouwmaat: 90.0 cm
Min. inbouwmaat: 82.0 cm
Breedte: 59.6 cm
Diepte: 55.0 cm
Hoogte: 81.8 cm
Snoerlengte: 1.5 m
Gewicht: 39 kg

Nu zit ik op coolbue te kijken naar een andere maar bereken ik het wel goed?
Nishoogte: plint (11 cm) + hoogte frontjes (80 cm) = 91 cm

Ik kan bij coolblue de volgende filters activeren:
Nishoogte & Geschikt voor nishoogte

Welke van de 2 moet ik hebben? BIj de 2e optie krijg ik maar 2 resutaten.

• supersnathan94
Keuzestress schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:48:

Heb jij hem Op recirculatie of op afzuiging naar buiten? Dat is namelijk een behoorlijk verschil. Ik heb de IKR4028 (oid) en die zou volgens spec 400m^3 lucht afzuigen terwijl de door jouw gelinkte slechts 266 doet. Op buitenlucht doen ze allebei ruim 700. Daar ga je geen issues mee krijgen

• Flix20
Isane schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:51:
We hebben vandaag besloten om voor een Ikea keuken te gaan, maar dan wel met ander apparatuur

Ikea raadt de volgende vaatwasser aan:
https://www.ikea.com/nl/n...nbouwvaatwasser-30331937/

Max. inbouwmaat: 90.0 cm
Min. inbouwmaat: 82.0 cm
Breedte: 59.6 cm
Diepte: 55.0 cm
Hoogte: 81.8 cm
Snoerlengte: 1.5 m
Gewicht: 39 kg

Nu zit ik op coolbue te kijken naar een andere maar bereken ik het wel goed?
Nishoogte: plint (11 cm) + hoogte frontjes (80 cm) = 91 cm

Ik kan bij coolblue de volgende filters activeren:
Nishoogte & Geschikt voor nishoogte

Welke van de 2 moet ik hebben? BIj de 2e optie krijg ik maar 2 resutaten.
toon volledige bericht
Voor apparatuur zou ik even een tripje naar keukenloods maken.
Kunnen je a) goed advies geven en b)geven doorgaans wel de beste prijzen.
Coolblue binnenstappen heb je geen zak aan, die zetten dezelfde filters aan als dat jij thuis kan doen.

AEG heeft tegenwoordig vaatwassers welke speciaal gemaakt zijn om de front systemen van IKEA te accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:14
psnepvangers schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:15:
Inmiddels hier ook bezig met een nieuwbouwwoning, met bijbehorende keuken! Wordt volledig hoogglans wit, aluminium greeplijsten, met granieten star galaxy werkblad.
[Afbeelding]

Met de volgende inbouwapparatuur:
- AEG KMK36100MM oven/magnetron combi
- AEG SKB58811AS 88cm koelkast (komt een Beko GN162430P side-by-side koelkast/diepvries in de garage)
- AEG FSB53927Z vaatwasser
- Bora Pure (PURU) inductiekookplaat (recirculatie).

Keuken verder afgestemd, ingemeten, er moet alleen nog een klap gegeven worden op de inhoud. Het enige waar ik op het moment over zit te twijfelen is de Bora Pure. Grootste aandachtspunten voor mij zijn de dure filters, geen flexzones/combizones (lijkt me vooral voor wokken zeer fijn), en het feit dat Bora absoluut niet aan de plasmafilters wilt (verlies van garantie).

Hebben jullie nog ideeën hiervoor? Op het moment ben ik aan het kijken naar:
- Bora X Pure (lost de "problemen" met de filters niet op)
- Miele TwoInOne
- AEG Combohobs
- Neff

Wellicht zie ik er nog over het hoofd?
toon volledige bericht
Die Miele TwoInOne ben ik ook wel benieuwd naar, ik zie dat deze in Duitsland belachelijk veel goedkoper is dan in Nederland, maar kan zo niet bepalen hoe deze zich verhoudt tot de Bora Puru (die ik nu op het oog heb) dus ben net zoals jij benieuwd naar de ervaringen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Z___Z schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:25:
[...]

Ligt eraan wat je klaar maakt in de keuken. Als je veel kookt is recirculatie prima, als je veel bakt wil je liever niet dat al die fijnstof in je huis blijft. Juist het ultra fijnstof gaat gewoon door je filters heen.
In je huis blijven zal wel meevallen. Iedere moderne woning heeft mechanische afzuiging. Dat gaat niet zo woest als een afzuigkap, maar uiteindelijk verlaat het wel je woning.

• Keuzestress
supersnathan94 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:25:
[...]

Heb jij hem Op recirculatie of op afzuiging naar buiten? Dat is namelijk een behoorlijk verschil. Ik heb de IKR4028 (oid) en die zou volgens spec 400m^3 lucht afzuigen terwijl de door jouw gelinkte slechts 266 doet. Op buitenlucht doen ze allebei ruim 700. Daar ga je geen issues mee krijgen
Buitenlucht inderdaad. Wel lange buis naar buiten van ca. 10 meter, gok genomen maar gaat goed.

• Kapitein Merijn
[...]

De muurdoorvoer van Bora heeft een geïsoleerde klep zodat je geen warmte verliest. Naar buiten afvoeren blijft gewoon het meest efficiënt.
Tevens heb je kosten voor de buizen ed. er na een paar jaar uit als je geen filters hoeft te kopen van €100,- per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Rostares schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:13:
[...]

Die Miele TwoInOne ben ik ook wel benieuwd naar, ik zie dat deze in Duitsland belachelijk veel goedkoper is dan in Nederland, maar kan zo niet bepalen hoe deze zich verhoudt tot de Bora Puru (die ik nu op het oog heb) dus ben net zoals jij benieuwd naar de ervaringen.
Ik ga het morgen toch nog eens bij de keukenboer neerleggen, de afweging van de Bora Pure t.o.v. andere concurrenten. Vooral die van Miele en AEG zien er toch interessant(er) uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
psnepvangers schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:21:
[...]

Ik ga het morgen toch nog eens bij de keukenboer neerleggen, de afweging van de Bora Pure t.o.v. andere concurrenten. Vooral die van Miele en AEG zien er toch interessant(er) uit...
Waarom zou je voor de Miele of AEG kiezen ipv de Bora?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:36:
[...]

Waarom zou je voor de Miele of AEG kiezen ipv de Bora?
Zoals eerder gezegd twijfel ik over de Bora Pure door het verval van garantie bij gebruik van plasmafilters, en het gebrek aan flex/power zones. Dit hebben de Miele en AEG wel in het aanbod.

Optie is dus ook de Bora X Pure, maar met eventuele latere overstap op de plasmafilter is dat probleem nog niet opgelost, en als ik de rest van de verhalen lees over Bora en hun garantie wordt ik er niet echt warm van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:30
Wij gaan zo richting Ekelhoff (Nordhorn), was nog een plekje vrij.

Wat is het verschil tussen "Ekelhoff Küchenland" en "Ekelhoff Küchenhaus"? Afspraak is bij eerstgenoemde.

Op de terugweg ook maar even kijken bij Möbel Faber, ligt toch op de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
psnepvangers schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:42:
[...]

Zoals eerder gezegd twijfel ik over de Bora Pure door het verval van garantie bij gebruik van plasmafilters, en het gebrek aan flex/power zones. Dit hebben de Miele en AEG wel in het aanbod.

Optie is dus ook de Bora X Pure, maar met eventuele latere overstap op de plasmafilter is dat probleem nog niet opgelost, en als ik de rest van de verhalen lees over Bora en hun garantie wordt ik er niet echt warm van...
Even los van het merk begrijp ik niet dat je geen afvoer naar buiten wilt maken maar wel een apparaat in de keuken wilt van 700 euro wat ozon genereert. Ik zou nog eens zoeken in dit topic op plasmafilter.

Om een keuze te maken tussen de merken zou ik de betreffende kookplaten eens gaan bekijken in een showroom en daar een paar pannen op te plaatsen. Ik zou me ook afvragen hoe belangrijk je die bridge functie vind. Voor het wokken bijvoorbeeld volstaat de Pure prima omdat je daar gewoon de grote ronde zone voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 20:12
Markismark schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:44:
Inmiddels zijn we al weer een tijd bezig met het keuzes voor de nieuwbouwwoning. Ondanks dat ik nagenoeg dit gehele topic heb doorgelezen blijft het toch lastig in te schatten wat een goede prijs is voor een keuken.

Het is woning met hoog plafond met een "simpele" L opstelling als keuken.
[Afbeelding]

De lage kasten worden mat zwart van Hacker Systemat, waarbij de twee lades van 1 meter "jumbo" lades worden. De twee hoge kasten met fineerhout van Siematic. En een 20 mm composiet blad wit, met een korrel, 75 cm diep.

Apparatuur
* Siemens IQ700 oven (HB835GTB1)
* Siemens IQ500 inductiekookplaat met afzuiging (ED777FQ25E)
* Siemens IQ500 Koel vries combinatie (KI86SSD30)
* Siemens IQ300 vaatwasser (SX836X12JE)
* Quooker PRO3 rvs

Dit voor 18k inclusief plaatsen.

Hebben jullie nog tips voor de opstelling of apparatuur? en vooral is 18k hiervoor een redelijke prijs?
toon volledige bericht
Volgens mij heb je geen gekke prijs te pakken. Je hebt twee hoge kasten met fineerhout van Siematic. Je hebt een extra diep blad.

Mijn Systemat keuken kost €15k: LuPo in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:49

Toppe

Oké ✅

Vanuit een ander topic hier terecht gekomen. Ook wij zijn bezig met nieuwbouw maar we komen niet verder dan een simpele indeling aan de hand van een hoek. Ik heb al een heleboel voorbeelden voorbij zien komen maar niets wat ons echt aanspreekt.

Voor het gemak een tekening van de woning, het betreft de rechter kant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1a4odCAQEZfgh3ohGa9GNsBgKNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOgzLSptGZaxXDhInRaSM6lT.jpg?f=fotoalbum_large
Keus qua tafel maakt totaal niet uit want die we hebben gaat sowieso weg... Dus die ruimte kán gebruikt worden

Via de Ikea keukenplanner wel wat kunnen intekenen maar het is nogal 'simpel' (let even niet op de kleuren van de deuren/lades en ook het kastje boven de boven/magnetron is iets te breed ja)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jxy0eC11PV6YDuOG6vPxniePj-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3kjiLKnY3EMbNTl5jvopwmKS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjWCS2cUBQ3wa1OQ-sG3Qs6P7DU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/psRDiSeMq50mLcPWIpJHLlhO.png?f=fotoalbum_large

Voor het idee wat we nu hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4bWvnrTISGoiUfwOwWvZzUZsHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/giJHtOYcLEGjREvksmvdWA5X.png?f=fotoalbum_large

Voor en nadelen huidige keuken:
+ Groot blad (120 diep)
+ Aparte koelkast en vriezer
+ Nis voor koffie automaat en keukenrobot
- Afzuigkap hangt niet fijn
- Niet veel ruimte tussen achterwand en eiland
- Ruimte rechts van het eiland is beperkt (zo'n 80cm)

Wensen voor nieuwe keuken:
- Eiland
- Aparte koelkast en vriezer
- Oven en magnetron op hoogte
- Afzuigkap die minder aanwezig is
- Als het kan geen bovenkasten meer (tenzij apparaten wand zoals nu)

Voor de huidige keuken al eens bij een keukenzaak geweest en die kunnen 'weinig' omdat we volledig inspiratieloos zijn en niet echt kunnen aanvoelen wat we willen. Gek genoeg hebben we weinig eisen, alleen lekker de ruimte.

Eventueel zou dit ook wel een toffe opstelling zijn, mits we de tafel meer in het geheel van de keuken kunnen krijgen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89yiH883jkfrw1-ShDlav32KzNs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L5vxPlgeact8PPOaHy7r18lU.jpg?f=user_large

Wie o wie heeft nog een ingeving?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:27
Source90 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:45:
Wij gaan zo richting Ekelhoff (Nordhorn), was nog een plekje vrij.

Wat is het verschil tussen "Ekelhoff Küchenland" en "Ekelhoff Küchenhaus"? Afspraak is bij eerstgenoemde.

Op de terugweg ook maar even kijken bij Möbel Faber, ligt toch op de route.
Kuchenland zit op het industrieterrein, is een grote zaak. Kuchenhaus zit in de 'binnenstand' van Nordhorn, dit is meer een inspiratiebron.

Onze keuken is van Faber en ben er erg over te spreken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
RobKJ schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:52:
[...]

Onze keuken is van Faber en ben er erg over te spreken :).
Onze keuken is gister ingemeten. Hoe is het traject verlopen bij jullie? plaatsing, afwerking etc.?
Advies van en de verhalen over Faber zijn in elk geval erg goed.

Onze Systemat wordt ergens in November geplaatst als alles volgens planning verloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:35
Toppe schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:43:
Vanuit een ander topic hier terecht gekomen. Ook wij zijn bezig met nieuwbouw maar we komen niet verder dan een simpele indeling aan de hand van een hoek. Ik heb al een heleboel voorbeelden voorbij zien komen maar niets wat ons echt aanspreekt.

Voor het gemak een tekening van de woning, het betreft de rechter kant.
[Afbeelding]
Keus qua tafel maakt totaal niet uit want die we hebben gaat sowieso weg... Dus die ruimte kán gebruikt worden

Via de Ikea keukenplanner wel wat kunnen intekenen maar het is nogal 'simpel' (let even niet op de kleuren van de deuren/lades en ook het kastje boven de boven/magnetron is iets te breed ja)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor het idee wat we nu hebben:
[Afbeelding]

Voor en nadelen huidige keuken:
+ Groot blad (120 diep)
+ Aparte koelkast en vriezer
+ Nis voor koffie automaat en keukenrobot
- Afzuigkap hangt niet fijn
- Niet veel ruimte tussen achterwand en eiland
- Ruimte rechts van het eiland is beperkt (zo'n 80cm)

Wensen voor nieuwe keuken:
- Eiland
- Aparte koelkast en vriezer
- Oven en magnetron op hoogte
- Afzuigkap die minder aanwezig is
- Als het kan geen bovenkasten meer (tenzij apparaten wand zoals nu)

Voor de huidige keuken al eens bij een keukenzaak geweest en die kunnen 'weinig' omdat we volledig inspiratieloos zijn en niet echt kunnen aanvoelen wat we willen. Gek genoeg hebben we weinig eisen, alleen lekker de ruimte.

Eventueel zou dit ook wel een toffe opstelling zijn, mits we de tafel meer in het geheel van de keuken kunnen krijgen :+
[Afbeelding]

toon volledige bericht
Ons huis heeft dezelfde indeling, durf niet te zeggen of de maten 1 op 1 overeenkomen. Onze keuken heeft de volgende indeling:
Voor de rechter zijmuur een lang laag deel met spoelbak en vaatwasser.
Na binnenkomst vanuit bijkeuken gelijk rechts om de hoek een hoge kast (2 breed) met koelkast en combioven.
Daar recht tegenover een schiereiland met daarin de kookplaat. Deze loopt dus uit vanaf de muur waar de trap achter zit.
foto’s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Voor mijn nieuwbouwwoning ben ik momenteel bezig met het uitzoeken van de nieuwe keuken. Ik heb momenteel een offerte liggen van onze projectleverancier Siematic aan de Ringveste.
Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Siematic SLX Pure keuken (topmodel van Siematic momenteel).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BK180T0GV75lPoIJ0HaLIZZiL2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27q4gWHt81Ps9HLrPz5oASXc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvObMi4POEJgk3IsI1-_9QoLCbE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PUpTm9RONoRTQoZQfbHlMp4j.jpg?f=user_large

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Niek_ schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:03:
[...]

Ons huis heeft dezelfde indeling, durf niet te zeggen of de maten 1 op 1 overeenkomen. Onze keuken heeft de volgende indeling:
Voor de rechter zijmuur een lang laag deel met spoelbak en vaatwasser.
Na binnenkomst vanuit bijkeuken gelijk rechts om de hoek een hoge kast (2 breed) met koelkast en combioven.
Daar recht tegenover een schiereiland met daarin de kookplaat. Deze loopt dus uit vanaf de muur waar de trap achter zit.
Nice! Mag ik vragen hoe breed het kook eiland is? Want dit is inderdaad geen gekke opstelling en we hoeven dan de vloerverwarming ook niet aan te laten passen!

En hoe bevalt de doorgang qua breedte? Mis je daar niets aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 11-09-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:31
@toppe, aangezien nieuwbouw, kun je niet nog wat met de bijkeuken/berging om een andere ruimte te creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mitsumark schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:18:
@toppe, aangezien nieuwbouw, kun je niet nog wat met de bijkeuken/berging om een andere ruimte te creëren?
Lang verhaal kort: Nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
wokkelz schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:02:
Wij hebben onze eerste offerte ook binnen.
Wij wonen in een appartement met split level woonkamer/keuken. De keuken is ong 2 meter hoger gelegen dan de woonkamer.
Wij hebben een ruimte van ong 380x245m om een L vorm keuken te laten plaatsen.

***members only***

Wat zijn jullie meningen hierover?
Hebben jullie dit blad uiteindelijk gekozen? Wij vinden deze ook erg mooi, maar twijfelen omdat we niet weten hoe groot de kans op vlekken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Stefan_NL schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:14:
Voor mijn nieuwbouwwoning ben ik momenteel bezig met het uitzoeken van de nieuwe keuken. Ik heb momenteel een offerte liggen van onze projectleverancier Siematic aan de Ringveste.
Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Siematic SLX Pure keuken (topmodel van Siematic momenteel).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Opzet

Het gaat om een parallel keuken met aan de ene kant een hoge kastenwand en aan de andere kant het werkgedeelte.

Meubels:
Uitvoering: Siemetic SLX met goldenbronce greeplijst inclusief greeplijstverlichting
Afwerking fronten: SimiLaque zijdemat (gelakt met anti fingerprint)

[Afbeelding]

4 hoge kasten met koffiecorner aan de rechterkant. In het midden tussen de koelkast en de vriezer een goldenbronce slx greeplijst. De kastdeuren zijn verlengd naar de onderkant zodat je daar geen plint ziet.

[Afbeelding]

Bij de spoelkast gekozen voor gekoppelde deuren zodat je over de hele breedte de belijning mooi ziet doorlopen. Onder de inductiekookplaat gekozen voor twee lades (1m breed) en rechts daarvan nog een onderkast met twee laden inclusief besteklade. Besteklade zit expres niet onder de inductiekookplaat zodat je niet hoeft weg te stappen wanneer iemand bestek/keukengerei nodig heeft tijdens het koken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Werkblad:
Keramiek blad van 12mm. Kleur Fuerza Satin. Oogt zwevend vanwege SLX model

Apparatuur:

• Combi-oven - Siemens IQ700 HM836GNB6
• Koelkast 178cm hoog - Siemens IQ500 KI81RADE0
• Vriezer 178cm hoog – Siemens IQ500 GI81NAC30
• Vaatwasmachine – Siemens IQ700 SN678X36TE
• Inductiekookplaat – Siemens IQ700 EX875LVB1E
• Wandafzuigkap – Novy 7839 wit glas

***members only***

Ik hoor graag jullie input over de opstelling, apparatuur of de prijs. Ben zelf blij met het resultaat tot zover.
toon volledige bericht
Erg mooie frontjes zo met die opening!

Persoonlijk zou ik er altijd voor kiezen de vaatwasser aan het einde van de keuken te doen.
Ze staan toch met regelmaat wel open en niets zo pijnlijk als een vaatwasser tegen de scheen.
Met name als je aan het in/uit ruimen ben, dan moet je eromheen blijven lopen, afhankelijk waar je je spullen opslaat.

In dit geval wellicht ervoor kiezen om 'm onder de koffiecorner te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
Composiet rugged concrete bedoel ik (4033)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Blauw = bank (of eventueel de helft hiervan)
Bruin = eettafel (kan natuurlijk ook rechthoekig)
Rood = keuken met een klein schiereiland (1m80)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YM8F0I_wOW3SOuqcFpi8t7qUjNU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/124po58Y6FPXGogBGmF08Uco.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 11-09-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-05 11:30
De plannen hebben even stil gelegen maar ze zijn weer afgestoft.

Heeft iemand hier (positief of negatief) ervaringen met het een vaatwasser op hoogte (zeg ca. 40-60 boven de grond; eerst nog een lade er onder) in de kastenwand?

We overwegen 3 hoge kasten naast elkaar. Waarvan in ieder geval een koelkast en vriezer. En mijn vriendin dacht er aan om onderop te beginnen met een lade zodat je minder hoeft te bukken voor de onderkant van de koelkast en vriezer. Er tussenin in ieder geval een oven op ooghoogte. Er onder hebben we dan de optie om daar een vaatwasser of wijnklimaatkast te plaatsen. Beiden kunnen ook elders. Voor de vaatwasser is het wel de meest logische centrale plek. Maar geen idee of dat gebruikelijk is. En kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mitsumark schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:26:
[...]

Blauw = bank (of eventueel de helft hiervan)
Bruin = eettafel (kan natuurlijk ook rechthoekig)
Rood = keuken met een klein schiereiland (1m80)?

[Afbeelding]
Dat kozijn zijn twee openslaande deuren, is niet heel handig om naast te gaan koken. Wel een toffe indeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Stefan_NL
Je hebt echt een ontzettend mooie keuken uitgezocht maar het ontwerp vind ik niet echt denderend.
Die koffienis doet toch ontzettend afbreuk aan de rest van de keuken? Ik snap niet dat ze dat uberhaubt hebben durven tekenen. Hetzelfde geld voor de spoelkast. Waarom maak je daar niet gewoon een ladekast van? Nu krijg je allemaal van die kleine frontjes van 40cm bij elkaar. Tevens vind ik 1 besteklade van 60cm ook veel te weinig bij een keuken van dit kaliber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Toppe schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:36:
[...]
Dat kozijn zijn twee openslaande deuren, is niet heel handig om naast te gaan koken. Wel een toffe indeling!
Ah, ik dacht als er een tafel kan, dan kan een kookeiland ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mitsumark schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:42:
[...]

Ah, ik dacht als er een tafel kan, dan kan een kookeiland ook :)
Haha, op deze tekening is dat ook zo. Alleen kiezen we voor openslaande deuren als meerwerk. De tafel is sowieso een beetje lomp groot ingetekend. Hebben nu een standaard tafel qua breedte en als we de stoelen zo weg schuiven dat we makkelijk kunnen opstaan en gaan zitten hebben we aan 200cm meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Flix20 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:24:
[...]

Erg mooie frontjes zo met die opening!

Persoonlijk zou ik er altijd voor kiezen de vaatwasser aan het einde van de keuken te doen.
Ze staan toch met regelmaat wel open en niets zo pijnlijk als een vaatwasser tegen de scheen.
Met name als je aan het in/uit ruimen ben, dan moet je eromheen blijven lopen, afhankelijk waar je je spullen opslaat.

In dit geval wellicht ervoor kiezen om 'm onder de koffiecorner te plaatsen?
Neem ik mee, bedankt. Echter wil ik waarschijnlijk mijn afvalbak eronder kwijt. Het is eigenlijk ook geen nis in een kast, maar meer een aantal planken met verlichting.
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:37:
@Stefan_NL
Je hebt echt een ontzettend mooie keuken uitgezocht maar het ontwerp vind ik niet echt denderend.
Die koffienis doet toch ontzettend afbreuk aan de rest van de keuken? Ik snap niet dat ze dat uberhaubt hebben durven tekenen. Hetzelfde geld voor de spoelkast. Waarom maak je daar niet gewoon een ladekast van? Nu krijg je allemaal van die kleine frontjes van 40cm bij elkaar. Tevens vind ik 1 besteklade van 60cm ook veel te weinig bij een keuken van dit kaliber.
Bedankt voor je feedback, dat neem ik zeker mee. De koffienis komt eigenlijk uit mijn koker aangezien ik daar mijn afvalbak kwijt wilde en in deze opzet gelijk de mogelijkheid had om apparatuur op een andere plek neer te zetten dan op mijn aanrecht. Ik heb liever een leeg aanrecht met zo'n min mogelijk apparatuur.

Wat betreft de lades onder de spoelbak. Ik wil eventueel nog een Quooker en volgens mij kan je geen lades nemen als de boiler in die kast kwijt moet. Tenminste dat is mijn inschatting.

Besteklade had ik er nu eentje van genomen. Als dat te weinig is kan ik er zo eentje bijzetten (dat is het mooie van Siemetic). Dit is sowieso nog iets waar ik over na ga denken.

[ Voor 22% gewijzigd door Stefan_NL op 11-09-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Stefan_NL schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:51:
[...]

Neem ik mee, bedankt. Echter wil ik waarschijnlijk mijn afvalbak eronder kwijt. Het is eigenlijk ook geen nis in een kast, maar meer een aantal planken met verlichting.

[...]

Bedankt voor je feedback, dat neem ik zeker mee. De koffienis komt eigenlijk uit mijn koker aangezien ik daar mijn afvalbak kwijt wilde en in deze opzet gelijk de mogelijkheid had om apparatuur op een andere plek neer te zetten dan op mijn aanrecht. Ik heb liever een leeg aanrecht met zo'n min mogelijk apparatuur.
Afvalbak met vaatwasser omwisselen dan.
Persoonlijk zou ik ook juist de afvalbak in de buurt willen hebben waar je je bereiding doet.
Nu ben je je eten aan het bereiden en als je wat weg moet gooien moet je naar de uiterste hoek van de keuken lopen. Dit gaat dus resulteren in het op je werkblad opsparen van afval dus een rommelig werkgebied. Big no no in mijn visie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:31

Baseman77

We move

alpeko schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:28:
Heeft iemand hier (positief of negatief) ervaringen met het een vaatwasser op hoogte (zeg ca. 40-60 boven de grond; eerst nog een lade er onder) in de kastenwand?
Ja en die die zijn heel positief.
De vaatwasser staat bij ons bijna dagelijks aan en niet iedere keer diep hoeven bukken is gewoon heel prettig bij het in- en uitladen.

Ik kan het iedereen aanbevelen d:)b

PS: Die lade eronder gebruiken wij voor pannenlappen, placemats en schorten.
Past daar prima in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Toppe schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:48:
[...]

Haha, op deze tekening is dat ook zo. Alleen kiezen we voor openslaande deuren als meerwerk. De tafel is sowieso een beetje lomp groot ingetekend. Hebben nu een standaard tafel qua breedte en als we de stoelen zo weg schuiven dat we makkelijk kunnen opstaan en gaan zitten hebben we aan 200cm meer dan zat.
Iets anders dan dit kan ik er ook niet meer van maken.
Eiland(je) van 1m breed met rondom 90cm loopruimte.
Of het praktisch is is dan het tweede, zou dan toch haast weer terug gaan naar de L-opstelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nelbCWi6VCHrWwF9mmTtnTQIhFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6caGjrhzcd5hzKH3WhDPOPZ3.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:27
maurice_l schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:00:
[...]

Onze keuken is gister ingemeten. Hoe is het traject verlopen bij jullie? plaatsing, afwerking etc.?
Advies van en de verhalen over Faber zijn in elk geval erg goed.

Onze Systemat wordt ergens in November geplaatst als alles volgens planning verloopt :)
Plaatsing is echt top! De keuken werd 's morgens geleverd door een koerier. Alle kasten etc. zaten al in elkaar, apparatuur in plastic/doos.

Monteur kwam later in de ochtend, was ook echt de hele dag bezig (tot 20u in de avond). Heel netjes; pauzeren etc. deed de monteur in z'n eigen bus.

De dag erna kwam de monteur terug om de laatste puntjes op te pakken (paar frontjes etc.).

Ben heel erg tevreden, alles ging volgens plan en binnen budget :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keuzestress
Let niet op mijn Paint skills :) Maar is zoiets als dit iets?

Een schiereiland met daarachter een kastenwand. Voor het schiereiland dan een ovale tafel, deze laten de ruimte een stuk opener ogen. Moet zeggen dat ik niet heb gekeken of het qua maatvoering allemaal past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwlStu6Ih2avKP7SuM1E5m_7fHc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tlbVFij81CTK4FBF0idM2h5Q.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mitsumark schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:08:
[...]

Iets anders dan dit kan ik er ook niet meer van maken.
Eiland(je) van 1m breed met rondom 90cm loopruimte.
Of het praktisch is is dan het tweede, zou dan toch haast weer terug gaan naar de L-opstelling.
[Afbeelding]
Precies, die 90cm nekt ons een beetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Keuzestress schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:08:
[...]

Let niet op mijn Paint skills :) Maar is zoiets als dit iets?

Een schiereiland met daarachter een kastenwand. Voor het schiereiland dan een ovale tafel, deze laten de ruimte een stuk opener ogen. Moet zeggen dat ik niet heb gekeken of het qua maatvoering allemaal past.

[Afbeelding]
Ik ga deze opstelling eens intekenen via de Ikea planner, ideaal om toch een beeld te krijgen :)

Pagina: 1 ... 157 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1